Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Regime Change! Oppositie Venezuela pleegt 'staatsgreep' met steun van Trump

Social

Ah, harde Amerikaanse inmenging in een Zuid-Amerikaans werkersparadijs. Dat hebben we gemist. Venezuela heeft vanaf heden twee presidenten. Culinair recensent Nicolás Maduro en parlementsvoorzitter Juan Guaido, een soort Thierry Baudet maar dan wel gesteund door de CIA. En het zal u enigszins verbazen, maar Maduro is niet van plan op te stappen. Gister deed Guaido de oproep aan Maduro's goons vandaag niet voor hun broodheer te knuppelen: "Wij vragen jullie niet om een staatsgreep te plegen. Wij vragen niet om te schieten. Integendeel, wij vragen jullie om niet op ons te schieten maar om samen met ons het recht van het volk te verdedigen dat hun stem wordt gehoord." En nu is het natuurlijk de vraag of team Thierry of  team Tropico overeind blijft. Jongens, wat zeggen de wedkantoren? De stekker is in ieder geval al uit de sociale media daar, dus het live uitzending van de wedstrijd heeft wat vertraging.

Social

Legereenheden lijken de wapens neer te leggen

Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Het verzet komt uit de bevolking hoor.
Niet uit Amerika.

marjen | 24-01-19 | 16:47

Weer een voorbeeld van een poging tot uitbreiding van de Amerikaanse liberaal kapitalistische systeem. Je reinste koloniale, imperialistische politiek. Ik ben een voorstander dat elk land autonoom is en zelf zijn eigen boontjes dopt. Nederland moet ook geen vazalstaat worden van de Duits-Franse kliek. Hogere belangen, stop de Amerikaanse invloed in de wereld.

Goedzo | 24-01-19 | 13:26 | 4

@Goedzo | 24-01-19 | 13:26 |:

Lees eens een krant in plaats van de Donald Duck.

Gulliver | 24-01-19 | 15:28

Gulliver | 24-01-19 | 15:28 Ik denk dat je beter de donald duck kan lezen dan de dode bomen van tegenwoordig. Maar het verklaart wel je denkwijze.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:46

Zakendoen met Amerika komt de bevolking meer ten goede dan de socialistische dictatuur. Venezuela had eerdere dictaturen, maar dankzij kapitalisme kon er toch welvaart ontstaan. De Chavistas hebben nul welvaart gebracht.

marjen | 24-01-19 | 16:50
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb hier de Venezolaanse staats tv in het pakket, leuke spelshows, muziek, lachende mensen. niks aan de hand dus....

Wienerschnitzel mit | 24-01-19 | 13:00 | 1

VTV??? Of bedoel je Venevision?? Die hebben de miss verkiezingen en alle andere meuk. Dat is van de Cisneros Phelps familie, die bezitten zowat half Venezuela en hebben Chaves ooit op weg geholpen en daarna probeerde ze hem te wippen.

miko | 24-01-19 | 17:36
-weggejorist-
BettyEmmons | 24-01-19 | 11:49

Nou nee, oppositie niet aan de macht.

van Oeffelen | 24-01-19 | 11:26

Dat was wel wat anders dan nu.

miko | 24-01-19 | 14:03

Denk niet dat het veel anders is miko. Heb jij die documentaire eigenlijk wel gezien? (gemaakt door ierse journalisten niet door aanhangers van Chavez)

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:40

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:4
Verscheidene malen gezien. Ik heb toen de beelden gezien ja. kwamen allemaal van de kanalen van de ouwe Gustavo Cisneros die zijn oude makker Chaves een hak wilde zetten.Het schieten gebeurde toen echter uit een andere hoek en was niet begonnen door de Chaves aanhangers en zijn veiligheidstroepen.
Ik zelf zat op hetzelfde moment in Falcon. De marine basis was daar toen in rep en roer. Men dacht dat het een voorbode was van een invasie. Later hoorde ik dat ze van verschillende mensen opdrachten kregen en bijna autonoom wilde gaan vanwege de verwarring.

miko | 24-01-19 | 17:30

Alles als gehad, regimechanges-politiek met, gelijkgeschakelde westerse MSM-brainwashing, financieel-economische sabotage, CIA/Mossad-chaosacties and so on. En dat voornamelijkl tegen regeringen die Israel-kritisch zijn.
Dacht even dat dit met Trump anders zou worden. Raak echter steeds meer overtuigd dat Trump een van de hoofdprotagonisten is, in een indrukwekkend 4D-theaterstuk van de internationale Israel-lobby.

WirMachenMusik | 24-01-19 | 11:07 | 8

WMM is een jodenhater, dat is nu onderhand wel bekend.
Hij draait er in elk geval niet omheen.
Het verband leggen tussen, het voor Israël irrelevante, Venezuela en de Mossad is een giller!
Het is dat ik vaker stukjes lees van WMM, anders zou ik denken dat het satire was.
Het is bittere ernst, WMM is een eng mens.

Ruimedenker | 24-01-19 | 12:31

@gaffelbaard | 24-01-19 | 11:24
Je wist niet dat WMM een ouwe Limburgse NSB-er is? Hij is zeer belezen en lezenswaardig hoor, maar zodra er ergens een jood valt te ontwaren dan gaat het verstand op slot en krijgt hij waas voor de ogen. Zie je wel vaker bij katholiek geindoctrineerden. De patertjes van de jongenskostschool hebben dat er goed ingeramd: de joden hebben kindje jezus vermoord. Moet je verder niet zo serieus nemen.

Stormageddon | 24-01-19 | 12:37

@WirMachenMusik:

De naam doet al een oude nazi vermoeden en de onzin die je uitkraamt bevestigt dat.

Gulliver | 24-01-19 | 15:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk Telesur, als er tenminste beeld is.

Cocorico | 24-01-19 | 10:20

Ik heb het normaal gesproken niet zo op regime-changes; levert meestal meer ellende op dan het oplost. Kijk maar naar Syrie.

Maar in Venezuela kan het al bijna niet erger, dus soit.

quantumcollider | 24-01-19 | 10:07 | 1

Kijk anders even in de oppositie poel. Daar zwemmen ook een paar rode karpers rond, sommige bekijken de zaken zo links dat ze hun rechteroor kunnen zien

miko | 24-01-19 | 17:25

Het is meer Thiery tegen Rutte en ik steun de eerste !

Kuddedier | 24-01-19 | 10:02 | 1

Correct. Als je ook die documentaire kijkt zie je ook de kasja's ollongren,pruttes en alexander pechtolds binnnedruppelen nadat Chavez in het gevang was gegooid.
Dus team Thiery is inderdaad maduro/chavez en team oppositie is d66,vvd, etc.
Dus ook ik ben team thierry.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:43

Een klein stukje achtergrond.

Ongeveer een maand geleden besloot Maduro alle pensioenen uit te zullen keren in de cryptomunt de Petro.
www.coindesk.com/report-venezuela-is-...
Het is een crypto scam.
www.wired.co.uk/article/venezuela-pet...
Dezelfde, of een vergelijkbare crypto scam zien we in Iran.
www.forbes.com/sites/yayafanusie/2018...
Cryptoscams zijn blijkbaar populair bij landen met een autoritair regime, olie of andere grondstoffen, en die sancties kregen. Ook landen als Turkije (turkcoin), China, Dubai, Tunesië, Rusland, Palestina hebben een nationale cryptomunt, zijn nog bezig die te ontwikkelen of nog bezig die beslissing te nemen.
Moet ons dat ongerust maken? JA.

gaffelbaard | 24-01-19 | 09:46 | 6

Gaffel aard, nou ben ik verre van cryptomund expert maar als je er als bank of overheid niet bij kan hoe kan het dan dat er al een aantal keren vele miljarden zijn geroofd?

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:46


JohnJames_001 | 24-01-19 | 12:00
Helemaal mee eens. Ik vermoed dat veel mensen dat verschil niet begrijpen. Ze denken, ik heb een account en dat is het dan. Ze beseffen zich niet dat een account geband kan worden, dan kan je niet meer in je account en dus niet meer bij je centjes. Not your keys, not your coins.

Het heeft gewoon wat tijd nodig tot dat mensen de overeenkomsten en verschillen t.o.v. de oude bankenwereld waar we mee opgroeiden gaan begrijpen.

gaffelbaard | 24-01-19 | 14:49

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:46
Simpel.
Als ze je private key (vgl. dat maar met een pincode van je bankrekening) niet hebben, kunnen ze er niet bij. Ziedaar ook het antwoord op je vraag.

Als iemand jouw privatekey heeft, bijvoorbeeld door te stelen of je computer te hacken, dan kan hij/zij je ook bestelen van de coins in je cryptowallet.
Maar de meest bekende diefstallen van crypto gingen niet op die manier maar betroffen hacks op crypto-exchanges (met Mt. Gox als de bekendste). In een crypto exchange kan je zelf een wallet aanmaken (meestal een hot wallet). Hack je de exchange, dan ... nou ja, de rest spreekt voor zich.
Weer een andere zwakke schakel kan de gebruikte technologie zelf zijn (meer een soort van sekjoerietie dingetje eigenlijk). Google maar op BSV double spend, dan word het uitgelegd.
De rest mag je zelf op zoeken. Als je een handleiding hacken zoekt ... die ga ik niet geven.

gaffelbaard | 24-01-19 | 15:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen in deze panelen die beweert dat het de schuld van Amerika is, blaat maar wat zonder kennis van zaken. Praat Chavez en Madura na.'Chavez weet al zijn mislukkingen aan de VS en de CIA. Want het socialisme "beschermde" juist Venezuela, aldus Chavez.
Hij onteigende zomaar grote stukken grond voor huizenbouw. De tientallen ondernemers die er zaten moesten op korte termijn wegwezen. Chavez ontsloeg 24.000 gekwalificeerde werknemers van het staatsoliebedrijf. Hij blunderde alles bij elkaar en roofde het land leeg. Had geen respect voor privaat eigendom. Enz. Alles verloederde, want welvaart ontstaat alleen als je privaat en vrij ondernemen toestaat.

marjen | 24-01-19 | 09:18 | 8

Toch knap hoe Balgesjaakt telkens weer uit zijn dwangbuis weet te komen.

Ruimedenker | 24-01-19 | 12:36

"Hij onteigende zomaar grote stukken grond voor huizenbouw. De tientallen ondernemers die er zaten moesten op korte termijn wegwezen." marjen | 24-01-19 | 09:18
Waren dat misschien vastgoed types alla prins huisjemelkert. Of vastgoed types die vaak hun leven niet zeker zijn vanwege geldwitwassen en dergelijke? Vaak zijn vastgoed ondernemers de grootste criminelen die er zijn.

EN privaat en vrij ondernemen zoals ons zorgstelsel en openbaar vervoer? Nou dank je wel, maduro mag van mij ook wel hier MP worden.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:51

van Dee,
U leest "huizenbouw" en "ondernemers" en uw wazige brein ziet direct vieze vastgoedkapitalisten. Typische pavlovreactie.
En bij uw laatste zin was uw brein al met vakantie.

marjen | 24-01-19 | 16:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom erkent Nederland eigenlijk Guaido niet als Interum President?
Zouden ze op de Antillen behoorlijk toejuichen.
Of is onze BUZA te zeer vergeven met Pro-Linksen?

Roadblock | 24-01-19 | 09:12 | 2

Omdat de laffe aard van Nederland (en eigenlijk de gehele EU) is om eerst te gaan wachten wie er als winnaar uit de strijd komt en dan pas een standpunt in te nemen. De NSB variant zeg maar.

R.F.Pickering | 24-01-19 | 10:06

Politiek gezien erg dom, Venezuela kan het de ABC eilanden best zuur maken door bijvoorbeeld scheep en luchtvaart verkeer te traineren. Beter even wachten welke kant het dubbeltje valt.

miko | 24-01-19 | 17:11

Dat wordt dus een gezellige burgeroorlog daar.
Uiteraard staat Nederland ferm aan de kant van Maduro:
"The Maduro government has a long history of using internet shutdowns and other forms of censorship to suppress opposition voices and limit the flow information within the country, particularly at moments of heightened tension."
Precies wat onze Ollongren ook wil, toch?

MAD1950 | 24-01-19 | 09:10 | 2

Nope, wij moeten ook de ABC eilanden beschermen waar dat gajes heen dobbert. Dat ligt namelijk bijna op zwemafstand van Venezuela.
Kleine moeite voor Maduro om 5000 getrouwe militairen op een boot met bewapening naar curacao te stomen en daar de boel te kapen. Doekoe, jewetog.

Braco.me | 24-01-19 | 09:31

Klopt, Karin Orwellongren, de voormalige assistente van Prutte, is ook niet vies van aliberale demofobe maatregelen en het kortwieken van de VvMU.

O2Neutraal | 24-01-19 | 11:23

Even voor de goede orde, en wellicht al genoemd, maar dit is geen staatsgreep en ook geen coup. De macht word volgens de grondwet overgedragen op de voorzitter van het parlement als de president niet op de juiste datum (eind december) verkiezingen uitschrijft voor verkiezingen in januari.
Hij is weliswaar eerder voor zijn 2e termijn (1e liep van 2013 tot januari 2019) verkozen bij verkiezingen die te vroeg waren, uitgeschreven waren onder niet constitutionele voorwaarden, en waar de oppositie grotendeels niet mocht meedoen. Die uitslagen waren al verworpen door de UN, de OAS, de EU en vele anderen. Hence, dit is geen coup of staatsgreep, maar een president die volgens de Venezolaanse grondwet zijn macht op legitieme gronden moet inleveren. Het volk weet dat, en Trump gaat achter het volk staan dat de grondwet uitvoert. Andere landen volgen voorts -of niet.

Maar dit steeds een coup/ staatsgreep o.i.d. noemen klopt niet, en voedt Maduro zijn linkse vriendjes als ook Trump/ Amerikabashers -online, en in de echte wereld. (wellicht hetzelfde)

DeJemelscheet | 24-01-19 | 08:54

Alles wat ertoe bijdraagt dat de vroegere buschauffeur Maduro per direct het paleis uit wordt geknikkerd is lofwaardig en gerechtvaardigd. Zelfs de bijdrage van Trump.

ljcoster | 24-01-19 | 08:42 | 2

"Zelfs de bijdrage van Trump"
Mijn god, daar heb je weer zo'n media-klone.
Ja, want Trump is natuurlijk de duivel zelf?

Roadblock | 24-01-19 | 09:08

Die Maduro heeft veel meer weg van die Franse engnek Macron, ook zo'n volksvijandig typje.

Pelforth | 24-01-19 | 11:45

Gelukkig hebben we ter plekke een OPV (hahaha) en een handjevol mariniers om onze landsgrenzen te verdedigen, mocht Maduro het echt in zijn bol krijgen om te gaan muiten. En, zoals verderop al gemeld in de panelen, deze gang van zaken heeft uitsluitend te maken met de gigantische reserves aan bodemschatten van Venezuela. Waarom Koninklijke Olie Defensie nog niet naar de Antillen heeft gestuurd, wordt misschien later vandaag duidelijk. Zo meteen gaat ExxonMobil er alleen met de buit vandoor.

Hetkanverkeren | 24-01-19 | 08:31 | 4

Strik eromheen en zeggen dat Bonaire en Aruba ook in de aanbieding zijn.

bijna_raak | 24-01-19 | 08:59

Eendragtmaaktmagt | 24-01-19 | 08:46 Lag er maar een fregat (en een roedel F16's) Dat is helaas niet het geval, het stationsschip is van deze klasse: marineschepen.nl/schepen/holland.html... Die zijn kansloos tegen een serieuze tegenstander, laat staan tegen de door Nederland geleverde (!) Sigma korvetten van de Venezolaanse marine. De Nederlandse militairen ter plekke zijn kansloos, een tweede "Falklands" waiting to happen. Met alle krokodillentranen achteraf in Den Haag van dien.

Hetkanverkeren | 24-01-19 | 09:29

Eendragtmaaktmagt | 24-01-19 | 08:46
hahaha, de Venezolaanse marine ligt stil,al jaren ze kunnen de boten niet eens laten varen. Zelfs de kustwacht op verschillende eilanden langs de kust houd zich bezig met de illegale verkoop van Kreeft en vis want controle kunnen ze toch niet uitoefenen . Zelfs hun lancha's varen niet door gebrek aan onderdelen voor hun ,godbetert het, outboard motoren

miko | 24-01-19 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een communistische heilstaat failiet. Cuba en Noord Korea volgen nog.

Lt-Kol Kilgore | 24-01-19 | 08:21 | 1

En hier zijn we bezig 1 te bouwen.

azijnseikerT | 24-01-19 | 08:26

Fullblown sabotage vanuit de US en zn laven en roepen dat socialisme niet werkt en dan hyperkapitalisme installeren en de boel leegtrekken. Het zoveelste slachtoffer van misselijk westers kapitalisme omdat dat niet kan overleven zonder hun slaafkapitaal te vergroten.

Balgesjaakt | 24-01-19 | 08:18 | 13

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:12

Nee hoor dat zal niet zo zijn.
Dat is het de afgelopen ca. 50 jaar gelukkig ook nooit geweest... /s

Ook jij maar even Confessions of an economic hitman lezen voor wat inzichten want wie je hier nablaat is niet duidelijk maar je slaat de plank echt mis.

Gazzerop | 24-01-19 | 12:31

Heel simpel, olieindustrie om zeep geholpen, de inkomsten die daaruit kwamen uitgedeeld in ruil voor stemmen en nu failliet. Daar heeft een beetje hardcore socialist echt geen kapitalistisch complot voor nodig.

Zorc | 24-01-19 | 13:13

Balgesjaakt kruipt in de aars van een dictator omdat hij niet kan inzien/toegeven dat het socialisme een mislukte ideologie is die alleen maar dictators heeft voortgebracht.

Gulliver | 24-01-19 | 15:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Lees ik net in de televaag dat de EU mondvol heeft van vrije verkiezingen in Venezuela.
Zeer vreemd van een EU dat zelf een dictatuur is.

jitro | 24-01-19 | 08:16 | 1

Maduro doet gewoon hetzelfde als Spanje toen de Catalanen vrije verkiezingen wilden houden. Toen stond de EU te juichen voor Spanje.

MAD1950 | 24-01-19 | 09:13

Nu Rutte nog naar huis...

goedrechts | 24-01-19 | 08:08 | 7

@Ruimedenker Hoeveel gele hesjes blijven er denken overeind staan als Unilever een SMS stuurt?

Dlareg | 24-01-19 | 10:03

denken is denk je

Dlareg | 24-01-19 | 10:26

Allemaal Diareg,
Gele hesjes eten allemaal Unox worst.

Ruimedenker | 24-01-19 | 12:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Socialisme werkt dus weer niet. Socialisme is het kwaad en brengt zelfs dictators uit het niets.

F1802 | 24-01-19 | 08:05 | 5

Klopt, venezuala is kwa resources het rijkste land van Zuid Amerika, dankzij socialisme is het het armste land geworden.

Energya | 24-01-19 | 11:04

Venezuela had een Brunei van zuid Amerika kunnen zijn waar elke onderdaan als millionaire geboren wordt. Helaas kwam daar wat tussen, te weten socialisme.

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:06

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:06
De voorgaande regeringen deden ook voornamelijk klauwen hoor.
Het is nu weer niet zo dat Chaves uit de lucht kwam vallen.

miko | 24-01-19 | 13:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Overbevolking. De oorzaak van alle ellende! Overbevolking in je eigen lichaam maakt je ook ziek!

Harrie7949 | 24-01-19 | 07:56 | 2

Ik ken niemand die zijn of haar lichaam openstelt voor allerlei cellen en bacteriën die daar niet thuishoren. Waarom doen over bevolken zij moeder aarde wel? De mens...…... een hele vreemde soort!

Harrie7949 | 24-01-19 | 07:59

Buiten dat de bevolkingsdichtheid in Venezuela wel meevalt, maar wat heeft dat in godsnaam met een socialstische dictator te maken?

Ben Hetzat | 24-01-19 | 12:02

Maduro en Chavez hebben Venezuela naar de rand van de afgrond gebracht en hebben uiteindelijk een dictatuur gevestigd. Ik ben benieuwd of de bevolking er wat van geleerd heeft. Ik hoop voor ze dat ze deze kans grijpen.

Sitting_targets | 24-01-19 | 07:40 | 2

Kun je zo zien, maar de onderliggende reden is dat de US en Europa socialisme op alle mogelijke manieren de kop in drukt. Dit is geen kip ei verhaal. Kapitalisme is anti socialisme en werd een door het Westen geïnitieerde oorlog voordat Chávez de controle verloor.

Balgesjaakt | 24-01-19 | 08:24

Au zelf is een heilstaat voor alle linkse figuren,gaat erom dat hij Amerikaanse firma's eruit getrapt heeft en dat kunnen ze niet verkropen

Roger-Rabbit | 24-01-19 | 08:43

Wat Trump vindt is helemaal niet interessant. De vraag is wat China gaat doen.

RotterdamCentrum | 24-01-19 | 07:25 | 5

Hollende Kleurling; niet naief zijn. De grootste olievoorraden ter wereld ; laten de Chinezen( en Russen) niet zo maar lopen. Ook zijn er genoeg staten die schoon genoeg hebben van de grote muil van de Amerikanen in Midden -en Zuid Amerika zoals Bolivia,Mexico,Nicaragua ,Cuba,Uruguay.

Eendragtmaaktmagt | 24-01-19 | 08:41

De grootste olievoorraden ter wereld hebben en toch 50 miljard moeten lenen om wat extra tijd te kopen.

Hollende_Kleurling | 24-01-19 | 08:50

Hollende_Kleurling | 24-01-19 | 08:50 Tja dat is wat de machten (grote bedrijven zoals bijv. de oliemaatschappijen die regeringen influisteren(lobbyen) wat te doen) in het westen nou eenmaal makkelijk kunnen. Andere landen die niet willen luisteren schaakmat zetten met allerlei sancties en naar de rand van de afgrond brengen. Het is pure chantage.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Maduro mag wel aan de hoogste boom.

charlieroot | 24-01-19 | 07:18 | 1

Voordat je iemand veroordeelt tot de dood zou ik eerst maar is wat informatie/bewijzen doorkijken. Voor je het weet hang je een onschuldig iemand op.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 16:00

Jammer dat de aandacht weer op Trump en de USA gericht wordt ipv op de miljoenen hongerende mensen. Voor de Venezolanen gaat het om overleven, om uit deze humanitaire crisis te komen, niet om De VS of Trump. De bueren zijn trouwens ook niet blij met al die vluchtelingen : www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

Er moet iets gebeuren, tactische spelletjes zullen de mensen die tegen 6147 % inflatie aankijken worst zijn. Voedsel is nummer 1

bergsbeklimmer | 24-01-19 | 06:54 | 1

Klopt. Van democratie kun je niet leven. VS heeft trouwens kilo's boter op het hoofd met hun selectieve beleid van sancties en wegkijken.

Noch niet zo heel lang geleden kreeg Chavez daar de handen op elkaar door 'de rijken te gaan braden'. Na Chavez koos het volk een snor in lelijk trainingspak, die zich ontpopt als slechtst geklede dictator ooit. Nu is ineens een oppositieleider de messias. Er verandert niets daar. Niets.

Hollende_Kleurling | 24-01-19 | 07:26

Linkse activistenwebsite noemt Orange man bad. Goh, verrassend.

Stormageddon | 24-01-19 | 12:06

Olie

Is dit nog nieuws? | 24-01-19 | 06:37 | 1

Oekraîne 2014 CIA regime change revisited. De Amerikanen bepalen wie er president mag zijn.
En maar klagen over vermeende Russische inmenging bij de 2016 Presidentsverkiezingen.

Eendragtmaaktmagt | 24-01-19 | 07:11

"Democratie...."

Is dit nog nieuws? | 24-01-19 | 06:35

Maduro... Maduro-dam? Was ie daar ook baas van? Dan vallen wij met ons “leger” daar even binnen om onze solidariteit te tonen met het Venezueleleleleaaanse volk!

TonyMontana010 | 24-01-19 | 04:54 | 4

Jammer weer dit. George Maduro was een Nederlands militair en vocht en onderscheidde zich tijdens de Duitse inval in mei 1940. Na de capitulatie wilde hij de strijd voortzetten, ging bij het verzet probeerde via Frankrijk en Spanje naar Engeland te komen, maar werd verraden opgepakt. Na enkele ontsnappingspogingen werd hij naar een concentratiekamp gestuurd waar hij net een paar dagen voor de bevrijding van dat kamp stierf. Naar hém is Madurodam vernoemd. Niet naar die Zuid-Amerikaanse griezel.

Europees_Aanbesteed | 24-01-19 | 07:19

@Europees_Aanbesteed Inderdaad. Madurodam is zo ongeveer het meest bezochte oorlogsmonument in Nederland. En dan ook nog eens helemaal privaat gefinancierd door zijn familie en vrienden. Kun je alleen maar respect voor hebben

Dlareg | 24-01-19 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Regime change by twitter.
Die dekselse Donald toch.
Wat moeten de Trump haters hier nu mee..?
De 1ste reflex zal "TEUGUH!" luiden, maar ja....
Moeilijk, moelijk :)

De-Canadees | 24-01-19 | 02:29 | 1


Trump haters kom er maar in, een rijke witte capitalist die wel even zielige communistische licht gekleurde mensjes de wil op gaat leggen. Dat ze daar verrekken van de honger, niet belangrijk, het gaat om Trump, die rascist!

Ik zie ze nog allemaal zwaaien een 15 jaar geleden met hun rode vlaggetjes, ik zou zeggen USA laat het maar zinken, het is toch nooit goed!

allesofniks | 24-01-19 | 03:18

Recente beelden. De politie is ver in de minderheid en probeert met traangas betogers op afstand te houden.

youtu.be/i-AsivuuopM

Gulliver | 24-01-19 | 01:36

Ook premier Trutte gaat er voor een langere tijd tussenuit. Druk met nieuwe dingen en mijn toekomstige job in Brussel. Ik wens jullie veel wijsheid en goed nieuws toe.

Premier Trutte | 24-01-19 | 01:22 | 1

Take care.

Mogwai | 24-01-19 | 07:31

Hela. Zijn hunnie 8x wereldkampioen geweest? Ik wizda nie. Keigoed sowieso.

Shareholder II | 24-01-19 | 01:18

Kreeg zojuist bericht dat er al veel doden zijn gevallen maar dat de politie hier en daar de opstand steunt

Ben Hetzat | 24-01-19 | 01:18

Revolutie zit de Venezuelanen in het bloed.
Diverse opstanden tegen de Spanjaarden begonnen in Venezuela. Toen Bolivar de bevrijder van Zuid Amerika van het continent één groot land wilde maken was het Venezuela dat zich hier als eerste van afscheidde.

Gulliver | 24-01-19 | 01:13

@Gulliver | 24-01-19 | 01:13
Lekker makkelijk. Zo lust ik er nog wel een. De Nederlanders hebben 80 jaar tegen de Spanjaarden gevochten. Je zou zeggen dat de onafhankelijkstrijd bij de Nederlander in het bloed zit, maar dat is heden ten dage helemaal niet waar. Hetzelfde zou je over de Venezolanen kunnen zeggen. Dat het er na zo veel ellende nog steeds geen all out revolutie is spreekt boekdelen. Het waren in het verleden vooral militaire coups.

Lafayette | 24-01-19 | 02:52

Met een wisseling van de wacht zijn de problemen nog niet weg, een pril begin zou wel zijn wanneer Maduro de handdoek in de ring gooit. Zelf gaat hij dit niet meer oplossen.

Jan, Leiden | 24-01-19 | 00:59 | 2

Inderdaad. Het heeft nu al alle schijn dat de ene autocraat voor een andere autocraat wordt ingewisseld en wat dat voor effect zal hebben moet allemaal nog blijken. Ik wil onmiddellijk geloven dat het niet nòg harder kan verslechteren. Maar ik zou er nog geen krat bier op durven zetten.

Mazzelstof | 24-01-19 | 06:25

Een observatie van Peterson is dat, als Guaido niet de klootzak is, hij afgezet gaat worden door een grotere klootzak.

Alquest | 24-01-19 | 06:52

Ik zit de laatste 3 jaar voor m'n werk in Brits Guyana en het begint bij de buurman nu wel uit de klauwen te lopen. Zeker nu er een gigantische hoeveelheid olie is gevonden in Guyana probeerde Maduro al menigmaal de offshore licenties van Guyana toe te eigenen. Vorige maand nog een seismisch onderzoek schip aan de ketting gelegd omdat ze zogenaamd in Venezolaanse wateren waren. Was wel een schip onder Amerikaanse vlag dus die hebben ze maar gauw weer laten gaan. Word hoog tijd dat die Maduro verdwijnt want het is hemeltergend wat daar gebeurd. Maar het is net als in Nederland, ook deze mensen dachten dat Maduro de messias was.

clockandhammergame | 24-01-19 | 00:49

Precies, laat die klootzak lekker de vruchten plukken dan...
Maar waarschijnlijk heeft hij niets te vrezen, kijk maar naar volkertje....

Slipsnifter | 24-01-19 | 00:46

De nederlandse onderbuik vs. rechtstaat spagaat...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-01-19 | 07:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zweden ligt ook in het buitenland. Ons voorland.
Maar maak je er vooral niet druk om Gulliver.

laagvliegert | 24-01-19 | 00:26

Datkanjenietmenen - wat afschuwelijk dit. Maar waarom wordt steeds over een incident gesproken, dit is aan de orde van de dag. Hopelijk hebben de aanhoudende aanvallen op onze kinderen nu eindelijk een keer invloed op komende verkiezingsuitslagen.

Maris v.d Hof5393 | 24-01-19 | 00:35

@Gulliver | 24-01-19 | 00:23
Ik heb net om me heen gekeken, misschien moeten we ons bezighouden met hoe we de grenzen in Nederland dicht gaan houden.

Slipsnifter | 24-01-19 | 00:37
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha de breaking news banner op Russia Today: “Unelected Brussels bureaucrats support ‘democracy’ in Venezuela ‘on behalf of EU’”

Inferi0r | 24-01-19 | 00:01 | 5

zag ‘m ook net. rake titel! immers, wie of wat zijn de EU leiders??

Dr.SapperDeFlipFlap | 24-01-19 | 00:08

Geen idee, in ieder geval lapzwanzen.

Muuke | 24-01-19 | 00:19

Ja leuk, maar de Russen gaan graag even voorbij aan het feit dat Maduro zich op onrechtmatige wijze na de laatste verkiezingen het presidenschap heeft genomen. En het parlement buiten spel gezet. En hij was al door heel veel landen niet erkend.

Lafayette | 24-01-19 | 00:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig hoe GS keer op keer Trump cheerleadert als een geweldige staatsman met diepe ideeën over de mensheid. Iemand die in principe op oud geld heeft geleefd, een keer of vijf falliet is gegaan, overduidelijk gelieerd is aan Russische geldschieters voor zijn vege overleving, faalt met Noord Korea, Syrie, China. Die man zou nu een eclatant briljante zet maken met Venezuela?

Geloof me, Venezuela komt op zijn oranje voorhoofd af als koplampen op een konijntje. Gevangen in het licht schuttert hij wat over medemenselijkheid en democratie en de pompoms zwaaien hier weer in de lucht. Hij heeft nog even op papa's wereldbol gekeken waar het land is.

Helaas wordt rechts Nederland gebiologeerd door fantasieen over de grote man. Ik mis een beetje de rationelen.

Overnijd | 23-01-19 | 23:54 | 14

Venezuela heeft 50 miljard dollar geleend van China in ruil voor olie. Ze kunnen daar niet zo maar van af. Het geld is over de balk gesmeten en de olie moet nog worden geleverd.

Gulliver | 24-01-19 | 01:01

Trumme | 24-01-19 | 00:58
China heeft venezuela gewoon geld geleend onder internationale voorwaarden, daar komt een nieuw regime niet zo maar mee weg.
Chaves heeft Conoco-phillips ook zijn eigendommen afgenomen met als resultaat dat de PVDSA overal in de wreld te maken kreeg met beslagleggingen.
Nee hoor,die chinezen hebben recht op die centen, moet niet gekker worden Afspraak is afspraak.

miko | 24-01-19 | 03:03

Wat een flauwekul: Trump is nooit failliet gegaan: Enkele van zijn bedrijven zijn failliet gegaan. Dat hoort er bij als je ondernemer bent, sommige projecten mislukken, daarom heet het ook een onderneming. Tegenover Trump's faillissementen staan tientallen geslaagde ondernemingen die veel geld verdienen en werkgelegenheid bieden. Dan heb je het dus als ondernemer uitstekend gedaan, getuige ook zijn niet geringe vermogen.

plaspop | 24-01-19 | 08:51
▼ 11 antwoorden verborgen

Grab them by the state.

Mr_Natural | 23-01-19 | 23:53 | 1

Haha! Uiterst creatieve tegel!

Is dit nog nieuws? | 24-01-19 | 06:36

Die arme mensen daar. Zag vorig jaar een documentaire over dat er geen zeep en sanitaire middelen meer verkocht werden. Hoogst verbaasd daarna weinig over gehoord.
Nos kiest namelijk wat wij belangrijk vinden.

letopuwzaak | 23-01-19 | 23:51 | 2

Ik heb een aantal Venezuelaanse FB vrienden en zie de meest verschrikkelijke foto's voorbij komen van uitgehongerde mensen.

Gulliver | 24-01-19 | 00:29

Gulliver | 24-01-19 | 00:29
Heb net nog met mensen op whatapp gezeten,zelfs een vrouw van 70 ging naar de demonstraties,trouwens sociale media down? Ik heb nog gewoon contact hoor.

miko | 24-01-19 | 02:58

Turken zijn er ook nogal mee bezig omdat hun grote leider zich heeft uitgesproken voor Maduro. Zie #WeAreMADURO. Wat hebben Turken met Venezuela?

osolemio | 23-01-19 | 23:49 | 2

Soort zoekt soort.

Jan Dribbel | 23-01-19 | 23:52

Die opperkutturk koos alleen maar de kant van maduro om VS te zieken.

Ben Hetzat | 24-01-19 | 00:23

Ach wat jammer, wéér een socialistische dictatuur, die het niet gered heeft.
Koren op de molen van Amerika-haters. Ik zou zeggen: bekijk het lijstje van landen en je ziet dat zo’n beetje het hele continent de oppositie steunt.
Venezuela, in potentie het Zwitserland van Zuid-Amerika, naar de klote geholpen door graaiende socialisten.
Bolivia is het volgende land waar het misgaat. De inkomsten van de Lithium verdwijnt in de verkeerde zakken.

Ruimedenker | 23-01-19 | 23:48 | 3

Links maakt meer kapot dan u lief is.

BozePaarseMan | 23-01-19 | 23:54

Links maakt meer kapot dan alcohol kan repareren.

F. Jacobse | 24-01-19 | 00:11

Neu, Zwitserland heeft nauwelijks grondstoffen. Vaak zijn dat soort landen meer concurrerend. Zie Midden-Oosten. Dankzij de kennis van de klanten komt de olie uit de grond en behalve wangedrag en decadentie komt er niets wat de moeite waard is uit die landen.

Nichtsneues | 24-01-19 | 08:44

VS knijpt venezuela af dmv financiële sancties, zorgt voor wat oproerkraaoers die het gewone volk meetrekt en stelt vervolgens een marionet aan die weer aan hun leiband loopt, et voila, weer een succesvolle regimechange in het kader van : wat zijn we toch geweldig

Oetiohnegentechnik | 23-01-19 | 23:45 | 5

Houd toch op. Venezuela heeft genoeg grondstoffen/landbouwgrond om er iets leuks van te maken. http://www.openculture.com/freeonlinecourses Ze doen er geen flikker mee omdat ze kapitalisme niet begrijpen. Misschien een aanrader om de werken van Alexis de Tocqueville eens te lezen. Het verschil tussen communisme en kapitalisme in een notendop.
Communisme is eerst delen en dan verdienen.
Kapitalisme is eerst iets verdienen en dan pas valt er iets te verdelen óf sociaal te zijn/sociaal stelsel op na te kunnen houden.

klowiepowie | 24-01-19 | 00:06

Stormageddon | 24-01-19 | 00:01
'Poverty also decreased significantly, dropping by nearly 50 percent since the oil strike, with extreme poverty dropping by over 70 percent.' Economic_policy_of_the_Hugo_Chávez_administration

oorwormpie | 24-01-19 | 00:28

@oorwormpie | 24-01-19 | 00:28
Dat feestje duurde een paar jaar. Toen was het geld op.

Stormageddon | 24-01-19 | 00:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Belabberde situatie daar. Mensen die geen mogelijkheid krijgen om dat ellendig land te verlaten. Paspoorten worden niet verstrekt. Iedereen die maar in Marduro's communistisch "feestje" moeten geloven.
Hier gaan we ook die kant op. We worden kapot belast (80% tot 90% van de bevolking) en wanneer we dan zo'n belastingschuld hebben opgelopen dan mogen we het land simpelweg niet uit of is er geen mogelijkheid om te vertrekken. In Amerika betalen ze maar 28% inkomstenbelasting. In Rusland 13%. In Brussel betalen ze helemaal geen inkomstenbelasting. Wij maar dokken.

klowiepowie | 23-01-19 | 23:44 | 1

ons land is totaal gek geworden.

Dr.SapperDeFlipFlap | 24-01-19 | 00:15

Trump is een held.
Viva la revolution!

Gulliver | 23-01-19 | 23:39 | 3

Equador staat niet in het rijtje. Hoe zit dat, Gulliver?

Ruimedenker | 24-01-19 | 00:14

Ze hebben hier een socialistische regering.
Denk dat ze daarom neutraal blijven.
Veel vluchtelingen hier en afgelopen week twee jonge vrouwen omgekomen door criminele vluchtelingen. Flinke rellen in een stadje in het noorden.

Gulliver | 24-01-19 | 00:20

@Gulliver, juist, jij zit dicht bij het vuur, dus weet het meest.

gato | 24-01-19 | 09:21

Ow nu is CIA ineens weer wel Trump? en verder wat Stormageddon | 23-01-19 | 23:28 zegt.

Cobalt bomb | 23-01-19 | 23:33

Leve de vrijheid, en weg met het moorddadige communisme!

Trump staat aan de goede kant!

Hadden wij in Europa ook maar zo iemand om trots op te zijn.

Peter_K | 23-01-19 | 23:33 | 3

Die hadden we.

F. Jacobse | 23-01-19 | 23:36

@F. Jacobse .
U doelt op de Tegenpartij ?

AntonJensen | 23-01-19 | 23:41

Hennie vd Most heeft al een bod gedaan op Venezuela.

Oprisp | 23-01-19 | 23:54

Dit is in weloverwogen overleg gegaan met Canada etc. Trump is nu even de boeman.

zimmerschwanz | 23-01-19 | 23:29 | 4

Stormageddon | 23-01-19 | 23:38
Maar wat vindt de mini-trudeau?

Cobalt bomb | 23-01-19 | 23:40

@Cobalt bomb | 23-01-19 | 23:40
Ik denk dat het hele politbureau vanavond tezamen is. Met alle kopstukken: Femke, Paul Rösenmøller, Kathelijne B. + echtgenoot Maarten van P., Bram van O., Rik Grashoff en een live Skype verbinding met Judith in Europa om deze crisis in het internationale socialisme te kunnen duiden. Ik verwacht geen reactie tot morgenmiddag uit die hoek. Die vechten elkaar eerst de tent uit.

Stormageddon | 23-01-19 | 23:52

Stormageddon | 23-01-19 | 23:52
Voor die stream zou ik wel betalen. Beers are on the house!

Cobalt bomb | 24-01-19 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Blotus | 23-01-19 | 23:17 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Heeft maduro wir schaffen das gezegt of zo? Schijnen mensen de grenzen van over te gaan.

Omebert | 23-01-19 | 23:14

Mooi, nu Frankrijk nog.

Wasbakplasser | 23-01-19 | 23:13

Toch mooi een inflatie van een miljoen, de oude Mugabe is er jaloers op, die haalde slechts de helft.

Jan Dribbel | 23-01-19 | 23:12

Op de website van de NOS staatspravda tot een minuut geleden geen bericht.
Een Portugees tvkanaal gaf al vanaf 19.00 uur lokale tijd een live verslag.

F. Jacobse | 23-01-19 | 23:08 | 1

Stond er om 20.10

marrretje | 23-01-19 | 23:44

Ik denk dat links Nederland dit heel jammer vindt. Weer een socialistisch arbeidersparadijs verloren dankzij de Amerikaanse imperialisten.

Osdorpertje | 23-01-19 | 23:03 | 6

Van Che Guevara was men ook helemaal weg van. Nu is men er helemaal weg van.

Oprisp | 23-01-19 | 23:40

@Hollende_Kleurling en @Oprisp
Maakt inderdaad niet uit wat voor kleur het is daar. Soms ondersteunen ze rechts, soms links en ik denk wat jullie zeggen klopt als je de geschiedenis daar bekijkt. En dat staat los van mijn visie. Op de een of andere manier blijft men daar aankloten.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:43

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:43 . Het gaat idd ook niet om rechts of links. Dat is voor de machten in dit spel alleen maar een voertuig om de bevolking te verdelen tot op het bot.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

venezuela is in potentie het rijkste land van zuid-amerika en in praktijk hebben ze alleen bankbiljetten om hun reet mee af te vegen.

socialisme leidt tot ellende voor de massa en rijkdom voor de elite. een davos op nationale schaal en precies wat ons boven het hoofd hangt met het klimaafaat.

laat de gele vesten van venezuela de macht grijpen. slechter dan onder de chavistas kan het niet gaan.

Glasgow Argus | 23-01-19 | 23:03 | 4

Ze hebben/hadden de meeste olie in de grond zitten, veel goud en vruchtbaar grond. Strikt genomen zou je het rijkste en machtigste land ter wereld moeten zijn.

Wasbakplasser | 23-01-19 | 23:11

@Wasbakplasser
Hebben ze nog steeds qua grondstoffen maar die 2 jokers hebben het land volledig naar de kloten geholpen en tot voor kort waren de "socialisten" in Nederland en dus ook de linkse omroepen en Joop.nl (to name but a few) dol op dat soort proleten.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:25

Ze zitten op meer olie dan Saudi Arabie, en net zo veel als Irak en Iran samen .. nog naast alle andere grondstoffen en vruchtbare gronden. In potentie zijn ze denk ik het rijkste land van beide america’s (noord/zuid)

Langedweil | 23-01-19 | 23:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk dat ze er alleen maar op vooruit kunnen gaan. Maar waar moet Snorremans nu heen?

JvanDeventer | 23-01-19 | 23:01 | 2

@JvanDeventer
De enige manier, die ik hoorde van Venezolanen hier is als hij weggaat en dan zien ze wel. Alles beter Maduro.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:03

Ook dat is een gedachte, genoeg Venezolanen die inzien dat de volgende machthebbers eerst nog verder moeten snijden. Die hadden leiver gezien (nou ja,niet echt liever) dat Maduro dat zou moeten doen. Ik verwacht ook dat de opvolger van Maduro het ook na een jaar of zo kan schudden met dezelfde soort protesten.

miko | 24-01-19 | 02:51

D'r zijn niet zoveel Venezolanen in Amsterdam. Ik ken er een handvol en ze haten Maduro. Nooit ben ik iemand tegengekomen die fan van Maduro was. Is dat een standaard? Nee. Maar je krijgt wel een visie. De haat richting die vent is enorm. Waarom? Omdat ze niet meer vrij zijn en in hun land niet meer kunnen zeggen wat ze willen. Ze kunnen niet meer naar hun geboortegrond omdat Chavez en later Maduro de boel verkloot hebben. Het land is zo naar de kloten gewerkt. D'r is nul toekomst.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:00 | 6

@Gulliver | 23-01-19 | 23:42
Geen eten vanwege zijn afbreken van de economie. Geen eten is een gevolg van, niet de oorzaak.
@Van Urk | 23-01-19 | 23:44
En wat je hiermee bedoeld tov Venezuela is volledig onbekend vanuit je vissersgat. Dus leg uit aub, Of roep je zomaar iets om erbij te horen?

Basil Fawlty | 23-01-19 | 23:50

Venezuelanen zijn gek op eten Basil.
Je kan ze alles afpakken behalve hun pita's met enorme hoeveelheden vlees.

Gulliver | 24-01-19 | 02:36

Logisch dat gevluchte venzolanen een hekel aan hem hebben,maar zijn steun is niet zo klein als de meeste denken,er is ook veel argwaan over de oppositie, dat is waarom Capriles nooit echt iets heeft kunnen doen.

miko | 24-01-19 | 02:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens Maduro is er trouwens niets aan de hand en houden de mensen een optocht om de 61ste verjaardag van een andere revolutie te gedenken. Het lijkt de NOS wel.
twitter.com/NicolasMaduro/status/1088...

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:56 | 3

Elk dictatoriaal regime heeft z’n getrouwen. De mensen die afhankelijk van het regime zijn. De bureaucraten, de werkdieren, de useful idiots, de opportunistische baantjesjagers. Die zien de bui allang hangen natuurlijk.

Stormageddon | 23-01-19 | 23:17

USA doet er slim aan zijn bek te houden. Het wantrouwen in heel Zuid Amerika tov de USA is terecht enorm groot.

Inferi0r | 23-01-19 | 23:49

Ok gejat, maar moonofalabama.org is altijd goede bron:

Venezuela - U.S. Again Tries Regime Change Which Is Again Likely To Fail

The U.S. has been intervening in oil-rich Venezuela since at least the early 2000. Several U.S. backed attempts to oust the elected socialist government, first under Chavez and then under Maduro, failed. But the economic sanctions by the U.S. and its lackeys have made the life for business and the people in Venezuela more difficult. With access to international financial markets cut off, the government did its best to work around the sanctions. It, for example, bartered gold for food from Turkey. But the Bank of England, which is custodian of some of Venezuela's gold, has now practically confiscated it.

The Trump administration is launching another attempt to kick the elected government led by President Maduro out of office. Today the usually hapless opposition in Venezuela is set to launch another period of street riots against the government. It calls on the military to take over:

Opposition leaders are also urging Venezuela's powerful armed forces to withdraw their support for Maduro. And they are taking their campaign abroad by lobbying foreign governments to cut diplomatic and economic ties with Caracas.

On Tuesday, U.S. Vice-President Mike Pence said that Washington would support any effort by the opposition to form a provisional government to replace Maduro. Addressing average Venezuelans, Pence added: "We stand with you and we will stay with you until democracy is restored."

President Trump is now expected to recognize the opposition leader in the National Congress Juan Guaidó, who does not have a majority in the country, as the nations president.

But the National Congress no longer has legal power. In 2017 that role was taken over by the elected Constitutional Assembly, which supports the Venezuelan government. The Venezuelan Supreme Court ratified the change. That Guaidó may be called president by Trump does not make him such.

Juan Guaidó, the self declared 'opposition leader', is just a telegenic stand in for the right wing leader Leopold Lopez, who in 2014 was jailed after inciting violent protests during which several people died. Lopez, now under house arrest, is a Princeton and Harvard educated son of the political and financial nobility of Venezuela, which lost its position when the people elected a socialist government. Lopez is the man the U.S. wants to put in charge even while he is much disliked. A U.S. diplomatic cable, published by Wikileaks, remarks that he "is often described as arrogant, vindictive, and power-hungry".

The poor were the winner of the socialist changes. The socialists, first under President Hugo Chavez and now under Nicolas Maduro, used the profits from oil exports to build housing for the poor and to generally lower their plight. These masses will be called upon to protect their government and gains.

The military, which the U.S. already secretly tried to instigate stage a coup, is unlikely to do so. It does well under the socialists and has no interest in changing that. The U.S. also tried to incite Brazil and Columbia to invade their neighbor. But neither country is capable of doing such. The U.S. itself is also unlikely to invade. At the United Nation Venezuela has Russia's and China's support.

Like in 2017 we can expect several weeks of violent protests in Caracas, during which tens or hundreds of police and protester may die. There will also be a lot of howling from the U.S. aligned media. But unless there is some massive change in the political and power configuration, the demonstrations are likely to petter out.

Has the Trump administration a consistent game plan to achieve such a change in the balance of power? I for one doubt that.

decommunist | 23-01-19 | 22:50 | 9

@miko | 24-01-19 | 02:46
Die mensen hebben alleen niks te vreten in hun socialistische sloppenwijken. De missiones Mercal zijn volkomen mislukt. Er is niks meer te krijgen in de staatswinkels. Dat krijg je als je boeren dwingt te leveren onder kostprijs om de produkten daarna onder de kostprijs van bewerking, verpakking en transport en verkopen. De hele productieketen van voedsel is gecorrumpeerd. Wat gaan boeren doen die verplicht zijn melk te leveren onder de kostprijs? Die maken er kaas van die ze niet voor een minimum hoeven te verkopen. Of koekjes van de meel die ze ook moeten leveren voor minimumprijzen. Er komt dus niks van de basisgoederen in de winkels.
Wat krijg je dan: die basisvoedingsmiddelen worden reteduur op de zwarte markt. Denk je werkelijk dat die sloebers in de staatssloppenwijken, waar ze heus electriciteit hebben, maar ja... dat kun je niet vreten, dat niet weten en niet snappen?
Venezolanen snappen inmiddels heel goed dat socialisme niet werkt.

Stormageddon | 24-01-19 | 12:49

decommunist | 23-01-19 | 22:50. Mooi stuk. dit had ik nog niet gelezen maar bevestigd wel de dingen die ik al wel gehoord/gezien heb.

A.I. van Dee | 24-01-19 | 16:15

Stormageddon | 24-01-19 | 12:49
Kom er zeer regelmatig en er zijn nog vrij veel chavista buurten. Wat de kranten ook zeggen. Hij kan de laatste verkiezingen best gefraudeerd hebben maar een flink gedeelte ondersteund hem nog. En niet alleen de militairen en andere die uit de staatsruif en ernaast eten.
Bij mijn transporteur werken chauffeurs die maduro en chaves posters op hun vrachtwagens hebben hangen.
Ze slikken de leugens die ze voorgekauwd krijgen dat het allemaal een complot van buiten is.
Het is makkelijker mensen voor de gek te houden dan ze te overtuigen dat ze voor de gek worden gehouden.

miko | 24-01-19 | 17:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Ach ja dat land is zo uitgemergeld, dat een regime change sowieso een keer zou komen. En dit keer zonder buitenlands militair ingrijpen, dat kan ik alleen maar toejuichen.

Ronman2k | 23-01-19 | 22:50

Maduro verdwijnt richting Cuba of zo.

Hebbiehemookweer | 23-01-19 | 22:48

Goed voor Venezuela, maar de lont is in het je gestoken door Poetin vorige week met de stationering van enkele nucleaire bommenwerpers in Venezuela. Hij hoopte misschien op een Syrië 2.0

Beste_Landgenoten | 23-01-19 | 22:48 | 1

Je wilt hiermee toch niet beweren dat Putin de situatie in Syrië wenselijk vind? Rusland zat echt niet te wachten op een conflict daar.

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:01

In tegenstelling tot eerdere US presidenten regelt Trump het allemaal met woorden ,niet met bombardementen,dat vergeten de Joopoïden wel eens te gemakkelijk.

pga | 23-01-19 | 22:45 | 3

Je denk zeker dat de geheime diensten de hele dag met hun ook spelen of zo.
Die zijn er al 50 jaar lang aan het stoken daar i n die hoek

Roger-Rabbit | 23-01-19 | 22:51

Klopt Rabbit ,dat hele continent heeft er kennis mee gemaakt .Argentinië ,Chili ,noem maar op.
Ben benieuwd of Trump het dit keer eens zonder geweld kan regelen .

pga | 23-01-19 | 23:14

Inderdaad en ook in dit opzicht doet hij wat hij beloofd heeft. Zich terugtrekken uit al die hell holes en zich niet meer militair i mengen. Helaas vinden die linkse idioten dat dan ook weer verkeerd.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 23:39

Der Trumpf heeft geen idee waar Venezuela ligt, maar ze hebben olie!

Maxima I | 23-01-19 | 22:44 | 3

In de echte wereld is de USA een netto olie en gas exporteur. Daarom zijn de benzine prijzen in o.a. Nederland om laag gegaan. Shale oil, weet u wel. Uheeft blijkbaar nog een Volkskrant voor uw kop.

Winston1 | 23-01-19 | 22:48

@winston. Precies, daarom proberen ze ook druk uit te oefenen op Duitsland om het Nord-stream2 project politiek te saboteren.

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:05

Als je olie hebt doet t er niet toe waar je ligt.

Shareholder II | 24-01-19 | 02:02

Fijn een knopje om de reacties op een tegel te openen.

027 | 23-01-19 | 22:36 | 1

Geen dank, ik heb er hard voor geknokt

Ben Hetzat | 23-01-19 | 23:36

Ik heb de "We gaan ze halen" dieselbus opgeknapt en ga de Venezolaansen tussen 18-25 jaar halen. Wie gaat er mee?

skoftig | 23-01-19 | 22:36 | 4

Claudia de Breij gaat zeker mee en Georgina Verbaan ook.

Jan Dribbel | 23-01-19 | 22:44

"Trust me. I know what I'm doing."

threeheadedmonkey | 23-01-19 | 23:17

threeheadedmonkey | 23-01-19
Dat is Dribble.

Mr_Natural | 23-01-19 | 23:54
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi zo. Die Maduro heeft er toch ook een puinhoop van gemaakt. Met dank aan voorganger Chavez... Hopelijk helpt dit Venezuela

Beste_Landgenoten | 23-01-19 | 22:36

Het was vanaf Chavez al een opzetje van de VS om 'democratie' te brengen in Venezuela.
Net als in Egypte, Tunesië, Syrië,.... Oekraïne,... enz
Maar wel flink gaan janken als Rusland misschien iets gedaan heeft om de verkiezingen in de VS ietsje te beïnvloeden.

HaveXS | 23-01-19 | 22:35 | 3

Wat wilt u zeggen met uw tegel? Verklaar u nader, ik heb mijn aluhoedje al op de salontafel gelegd!

Rhenium | 23-01-19 | 22:43

Eens. Geopolitiek is een spel zonder moraal. Strategisch gezien heeft de USA helemaal gelijk. Het past ook in de geest van Monroe doctrine die het land sinds 1812 als basis voor haar geopolitieke (met name in de regio) beleid toepast.
De omringende landen van Venezuela zijn het land ook helemaal zat. Het is te zeer een risicofactor voor de regionale stabiliteit.

Lafayette | 23-01-19 | 22:54

@Rhenium, met dat hoedje mag je je bij Niburu melden. HaveXS vermeldt niet iets wat boven de realiteit van de Amerikaanse geopolitiek van de afgelopen 60 "zweeft". Daar zijn voorbeelden genoeg van.

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:26

Ondertussen op nieuwsuur, stichtingen financieren terroristen... het is toch werkelijk de waanzin voorbij.

Datkanjenietmenen | 23-01-19 | 22:33 | 1

lol dat is al jaren zo...

Rene046 | 23-01-19 | 23:06

Wat een geweldige dag voor Venezuela en haar landgenoten. Ook voor de duizenden Venezolanen die door andere (naaste) landen worden opgevangen (zo kan het ook).

Socialisme is en blijft een sigaar uit eigen doos. Het gaat goed totdat de sigaren plots op zijn. Dan is het te laat.

Tha Analyzer | 23-01-19 | 22:32

Het zoveelste arbeidersparadijs dat zonder geld zit en totaal verloedert in alle opzichten. Een land dat rijk kon zijn vanwege de olie. Maar socialisme kan alleen maar potverteren tot de pot leeg is.
De neergang was al onder Chavez een compleet feit.

marjen | 23-01-19 | 22:31

zijn er al amerikaanse black ops op de uss curacao gesignaleerd?

helmholtz | 23-01-19 | 22:30

Zouden wij ook eens moeten doen....

beter-laat-dan-nooit | 23-01-19 | 22:29 | 1

Precies, met ons gas hadden we onze kinderen in ieder geval financieel een zorgeloos leven kunnen en moeten geven. Moet je nu de puinhoop zien.

Maris v.d Hof5393 | 24-01-19 | 00:55

Ondertussen op Ned2 worden de islamitische liefdadigheidsorganisaties gefileerd. Het zijn geldezels voor de jihad. Maar goed, dat was een ieder al wel bekend.

lokoolokie | 23-01-19 | 22:27 | 5

Ik heb het met een half oog gezien, maar ik denk niet dat het fakenieuws was. Een aantal van die organisaties zijn al jaren geleden opgevallen door manier van handelen. Ik denk dat dit verhaal nog wel een staartje zal krijgen. Het moet effe indalen, denk ik.

lokoolokie | 23-01-19 | 22:41

is al jaren zo.. pak die moskee in Geleen Limburg...

Rene046 | 23-01-19 | 23:08

Het is nog steeds geen "nieuws". Iedereen en zijn moeder weet inmiddels dat oa bepaalde moskeën jihad finaciëren. Nou moeten we niet verbaast zijn dat islamitische liedadigheid's organisaties het zelfde "Islam is vrede" proberen te leveren. De beerput is nog wel een stukje dieper denk ik.

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Curacao als basis? Vast wel.
Morgen? Wie weet?

frank4444 | 23-01-19 | 22:26

Recente berichten over Maduro repten van corruptie en copieuze steakdiners met een hongerende bevolking op de achtergrond. Deze wisseling van de wacht zou dus wel eens een verbetering kunnen zijn.

MickeyGouda | 23-01-19 | 22:24 | 2

Niet te vroeg juichen, even afwachten welke zijde het leger kiest.

botbot | 23-01-19 | 22:28

Mooi dat Macron ook aan de goede kant staat, in tegenstelling tot zijn chavistische tegenstrever Mélenchon.

JTKDM | 23-01-19 | 22:21

Het kan dus wel. Jammer dat die regime change in Turkije niet gesteund werd, en die in Syrie weer wel. Afijn. Venezuela heeft lekkere geile wijven dus dat is altijd een belangrijke geopolitieke factor.

Lafayette | 23-01-19 | 22:21

Je kan veel van Trump zeggen, maar politiek correct is ie in ieder geval niet.

Datkanjenietmenen | 23-01-19 | 22:20 | 4

Nou nee, die vergelijking gaat dan weer niet op.

Datkanjenietmenen | 23-01-19 | 22:42

Je kan ook veel over Joden zeggen, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes.

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:36

Je kon veel over Maduro zeggen, maar politiek correct is die nooit geweest.

Inferi0r | 23-01-19 | 23:53
▼ 1 antwoord verborgen

Canada , Brazilië, Columbia, Argentinië erkennen ook, ook allemaal fascisten natuurlijk. Chavez/ Maduro vertegenwoordigen het reëel bestaande socialisme volgens Corbyn en Sanders en zijn een zegen voor de mensheid, ongetwijfeld net als Stalin, Mao, Pol Pot en niet te vergeten KIM I, II en III. Van der Louw gebruikte die term overigens voor de heilstaat DDR, die zag in Honecker een echt idool.

bijna_raak | 23-01-19 | 22:19 | 1

Zijn dat ook niet landen die de VS trouw volgen.
Net als met die massa vernietegings wapens,steunde ze er in en waren overtuigd ervan........... alleen nooit gevonden,en alle dropjes trapen er gewoon weer in,elke keer weer.

Roger-Rabbit | 23-01-19 | 22:24

Misschien verstandig om effe achterover te leunen en te kijken wie er morgen nog aan de macht is. Ik heb een bloedhekel aan Maduro en zijn proleten maar dat spul is helaas goed in het onderdrukken van opstanden.

Basil Fawlty | 23-01-19 | 22:19

Oh wat erg. Onze globalistische leiders houden helemaal niet zo van democratische voorkeuren bij hun burgers. Vinden zij dom, verboden, fout en populistisch. Zo'n Chavez-regime past ze veel beter.
Hebben de Verenigde Nazi's al een spoedberaad uitgeschreven. Wat zegt "onze" EU. Wat roepen "onze" media dus?
Heeft Rutte gelachen - of keek hij ernstig? Spannonde tijden.

Jan Passant mk2 | 23-01-19 | 22:17 | 5

"Chavez was een populist"

correctie

Een extreem linkse populistische socialist

Tha Analyzer | 23-01-19 | 22:39

onzin. Chavez was een pure zuivere socialist die geheel volgens het ideale beeld opereerde.

Met het bekende resultaat.

Jan Passant mk2 | 23-01-19 | 22:44

Socialisme is je reinste populisme, gegrondvest op het ressentiment van de boze deplorables tegen de bourgeois-elite.

JTKDM | 23-01-19 | 23:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie ondersteunen Maduro? Antwoord: China,Rusland,Cuba, Zimbabwe, Iran, Bolivia, Ecuador,Pakistan,India... dus niet de eerste de beste. De chinezen zijn begonnen een eigen marine haven aan te leggen in Venezuela. Dat doen ze niet om weer weg te gaan. Ondermeer om het alternatief voor het Panama-kanaal in Nicaragua veilig te stellen.
Nee, Amerika slaat geen deuk in een pakje boter meer en de voltallige oppositie is vanaf kort binnenkort alleen nog in de bajes te bezoeken.
Amerikaanse inmenging en expansie in de wereld heeft ondanks het giga-defensie budget haar langste tijd gehad. Vergeet niet dat Venezuela het grootste staande leger in Zuid-Amerika heeft. Ook Mexico is welliswaar een grote handelspartner van de VS maar politiek zijn zij het volledig oneens.
Oorlog tussen Brazilië en Venezuela wordt een proxy-oorlog tussen China/Rusland en de VS.
Geeg geen € voor de kansen van de Brazilianen...

Eendragtmaaktmagt | 23-01-19 | 22:16 | 6

Grootste staande leger?? wahahaha,eerder lam liggend en St Theresa en Cacique zuipen. Colombia loopt venezuela in een mum van tijd onder de voet,zelf het Nederlandse leger zou dat kunnen. De Marine ligt brak in de dokken,kun je gewoon zien op google earth.

miko | 24-01-19 | 02:39

Ben hetzat:China graaft op dit moment een alternatief voor het Panama kanaal in Nicaragua. Willen niet afhankelijk zijn van het Amerikaanse Panama-kanaal. Zoek maar op Google.

Eendragtmaaktmagt | 24-01-19 | 06:02

Nadat de CIA besig was geweest in Zuid-Amerika is er een akkoord gesloten dat die landen elkaar geen oorlog verklaren.
Mijn schoonzoon komt uit Uruqua en heeft toen erg geleden , heeft me veel verteld, de burgermeester van Uruqua woont in een klein huisje en gaat met een brommer naar zijn werk.
Dus volgens afspraak geen oorlog Brazilie, Argentinie en de de rest van Zuis-Amerika.

gato | 24-01-19 | 08:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Tot zover dan het zoveelste mislukte socialistische experiment. Kom maar op jongens, joopoïden, correspondantjes, sargossoianen wat er aan de linkse rafelrandjes nog meer hangt, met al jullie kulverhalen “dit was geen echt socialisme”, “echt socialisme is nog nooit geprobeerd en bereikt”. Blablabla... same old, same old.
www.youtube.com/watch?v=YXgZAdaMtS8

Stormageddon | 23-01-19 | 22:16 | 10

Was Peterson maar POTUS geweest ipv. Obama. Dan had de wereld een stuk logischer kunnen zijn.
"Where Kennedy put a man on the Moon. Obama puts a man in the ladiesroom"

WijnVlekWrijver | 23-01-19 | 23:44

@WijnVlekWrijver
Nu kunnen we ook nog eens bakkeleien over schuinsmarcheerder Kennedy die notabene eigenlijk de Vietnamoorlog is begonnen. Held van links maar zeer fout baasje.

Basil Fawlty | 24-01-19 | 00:01

@Basil Fawlty | 24-01-19 | 00:01
Ach... held van links? JFK was helemaal niet links. Die Mexican stand-off inzake Cuba was een staaltje keiharde ballen tonen. En tja, de burgerrechtenbeweging steunen betekende wel politieke steun van miljoenen zwarten voor decennia.
Die schuinsmarcheerder was een rasechte opportunist. Slinks wel, maar niet links. En bijna publiekelijk Marilyn Monroe als maîtresse hebben... ja, dan ben wel iemand. Daar kon Billy Clinton met die stagiaire niet tegenop. Plus die Moon-challenge in ‘61...
Die paar dingetjes alleen al, dat is wel een gigantische nalatenschap in amper 1000 dagen presidentschap, voornamelijk onder invloed van pijnstillers en drank.
Blijft toch een held hoor.

Stormageddon | 24-01-19 | 00:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de watjes in onze regering er van vinden, van deze shit in ons buurland, ja Nederland grenst aan Venezuela.

Zwizalletju | 23-01-19 | 22:13 | 4

Dat het regime van Maduro is als een breekbare vaas?

Hollende_Kleurling | 23-01-19 | 22:16

Hollende_Kleurling | 23-01-19
Breekbare spiegel.

Mr_Natural | 23-01-19 | 22:18

Met je kudt nicknaam.
Je hebt nog gelijk ook.

RickyLaRue | 23-01-19 | 22:19
▼ 1 antwoord verborgen

Maduro is het debiele broertje van Chaves. ghzz. Dat dit nog zo lang voortsleept. Het geeft je een inside tot hoe ver je een volk kan uitknijpen tot dat men terug bijt.

horsteknots | 23-01-19 | 22:12

Een zegen voor Curacao. Die bootvluchtelingen daar uit Venezuela brengen allemaal wapens en drugs mee, linke situatie.

revolte | 23-01-19 | 22:12 | 3

daar gaan er nu dus veel meer van komen als het burgeroorlog wordt.

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:47

De arbeiders zijn het ook zat dat er niets te eten is, burgeroorlog? Als het leger de goede kant kiest is madurodam opgejorist en kan het land in no time weer een economie hebben dankzij de oliedollars.

revolte | 23-01-19 | 23:12

revolte | 23-01-19 | 23:12
Olie levert niet genoeg op. Venezuela heeft veel maar slechte olie die liever niet gekocht word door iedereen.Het probleem is dat het land zelf niets produceert, we moesten leveren onder kostprijs,... tja dan stop je met telen. Zo simpel is dat.

miko | 24-01-19 | 02:34

Mede door het beleid van die mafkees staat de raffinaderij op Curacao droog en buiten werking. Deze actie van Trump kan er mede voor zorgen dat daar verandering in komt.

Brentjeee | 23-01-19 | 22:11 | 2

De Isla is langzaam weer op aan het starten. Het zou nog beter zijn als de PDVSA helemaal van het eiland getrapt wordt. De goorste raffinaderij ter wereld.

Lafayette | 23-01-19 | 22:32

lafayette | 23-01-19 | 22:32
Contract loopt dit jaar af. Nu gaan de arabieren het runnen en gaan zelf olie leveren. Ik weet niet of dat een verbetering is. Verder heeft Venezuela de Isla raffinaderij best nodig, hun eigen raffinaderijen liggen zo wat stil en de silicium rijke olie kan niet door elke raffinaderij heen.

miko | 24-01-19 | 02:32

Venezuela heeft heel veel Olie. Het gaat gewoon ordinair om de olie.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 22:10 | 6

Het gaat Donald Trump niet om de olie. Donald Trump vind Maduro gewoon een lul. En hij zit in Donalds backyard.
Een beetje de Monroe doctrine zegmaar: de rest van de wereld zoekt het maar uit, maar geen gezeik op het Amerikaanse continent. Dan treedt de VS even op als politieagent.
Ik ben echt overtuigd van Donalds goede bedoelingen in dezen. En ja, de olieindustrie profiteert er ook van. Het zij zo.

VanBukkem | 23-01-19 | 22:20

@Winter_is_coming Venezuela heeft de grootste oliereserve ter wereld.

Mark_D_NL | 23-01-19 | 22:25

@Roger-Rabbit | 23-01-19 | 22:13
Je bedoelt de firma’s die de mijnconcessies hadden gekocht, duizenden Venezolanen banen verschaften en grote sommen belasting afdroegen?
Die firma’s bedoel je?
Het is er zeker beter op geworden toen de Chavez de boel nationaliseerde en zelf de olie ging oppompen en verkopen. Dat heeft ze heel veel gebracht... oh... wacht...

Wat noem jij plunderen, beste man? Had Venezuela de olie voor zichzelf moeten houden? De productie is er groter dan de consumptie van olie, dus waar moet je er dan mee heen? Het wordt pas wat waard als je het verkoopt. Wat gedurende malle Hugo’s regime gewoon is doorgegaan. De VS heeft voor 50 miljard aan olie gekocht in die tijd, na de naasting. En dat noem jij plunderen? Laat je godverdomme nakijken man, je bent niet goed in je kop.

Stormageddon | 23-01-19 | 22:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Van Venezuela heb ik alleen meegekregen dat het tegenover Curaçao ligt.

Nu, dan weet ik genoeg.

Afgraven en opheffen.

Nigga's & Latino's, niks dan ellende. De één nog meer dan de ander.

Godzijdank liggen beide shitholecountries op zo'n 7765km van elkaar verwijderd.

As t aan mij lag, dan op 7765 lichtjaren.

Heppie-even-voor-mij | 23-01-19 | 22:08 | 2

Van elkaar verwijderd... Stom.
Ik bedoel: van Nederland verwijderd

Heppie-even-voor-mij | 23-01-19 | 22:11

Jij hebt kennelijk de venrzolaanse vrouwen nog niet bekeken.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 23:21

Heeft Aruba (lees NL) Maduro al asiel aangeboden? In navolging van Kaiser Wilhelm...

ivo_nl | 23-01-19 | 22:08 | 2

Aruba is niet: NL

bisbisbis | 23-01-19 | 22:21

@ivo_nl | 23-01-19 | 22:08
Die tienduizenden Venezulanen op Aruba zouden hem direct afmaken.

Lafayette | 23-01-19 | 22:24

Ik begrijp het niet helemaal. Een olieland met een arme bevolking. Hoe kan dat?

Oprisp | 23-01-19 | 22:08 | 9

Een olieland zonder werkende democratie en met grote schulden aan Rusland en China.
Die hebben wat democratie Amerikaanse stijl nodig natuurlijk.
www.forbes.com/sites/ellenrwald/2019/...

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:43

Ik ken ook een gasland waar de overheid de baten weet te verkwanselen zodat de bevolking niet profiteert.

ZoekEenVrijeNick | 23-01-19 | 22:43

@Barre, al die olielanden zijn smerig.

Oprisp | 23-01-19 | 23:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Dus eerst slopen ze de econome door sancties om daarna de heersende regering van mismanagement te beschuldigen, en intussen doen ze de boel opnaaien.
Is elke keer het zelfde liedje met ze,VS laat zijn kop zien en het is ellende.

Roger-Rabbit | 23-01-19 | 22:07 | 6

"Dus eerst slopen ze de econome"

Die prestatie mag toch vooral op het conto van Chavez en Maduro geschreven worden. Communisme heeft nooit gewerkt, nergens. En nu kijken ze daar geloof ik aan tegen een een inflatie van 1.000.000% Allemaal de schuld van die kut Yanks, hè? Drie miljoen Venezolanen zijn hun land al ontvlucht, oa naar de Nederlandse Antillen. Die zitten er mee in hun maag, en zullen vast wel op een of andere manier proberen of ze die lieden naar Nederland kunnen lozen.

Dr_Johnson | 23-01-19 | 22:27

Voor populisten is het altijd de schuld van de ander.

JTKDM | 23-01-19 | 22:37

@Roger-Rabbit | 23-01-19 | 22:07
Welke sancties, lieve schat? Noem er eens eentje van vóór 2014? In de hele periode Chavez heeft de VS met olie importen het land drijvende gehouden. De eerste sanctie kwam pas in 2014, in directe reactie op protesten uit de Venezolaanse bevolking en de reactie van de regering Maduro daarop.
en.wikipedia.org/wiki/Venezuelan_Huma...
Tijdens Chavez, toen Venezuela al naar de ratsmodee ging was er geen enkele sanctie van de VS of de EU of enig ander land. Integendeel: het IMF, de Wereldbank hebben Chavez veel langer in het zadel gehouden dan hij op eigen houtje had gekund. Hugo heeft het land in 15 jaar tijd meermaals failliet laten gaan, zonder enige invloed van buiten. Helemaal zelf gedaan.

Stormageddon | 23-01-19 | 22:37
▼ 3 antwoorden verborgen

eu.usatoday.com/story/news/world/2019...
Typisch dat nepbericht dat Rusland Maduro zou steunen. Rusland en Cuba zijn neutraal. Maduro heeft de diplomatieke banden met de VS verbroken. Binnen 72 uur moeten de VS diplomaten weg zijn. Dus is het nu de tijd van handje drukken. Wie is sterker, wie heeft het leger en de geheime dienst aan zijn kant?

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-01-19 | 22:07 | 7

Rusland heeft laatst nog twee nucleaire bommenwerpers in Venezuela gestationeerd.

Beste_Landgenoten | 23-01-19 | 22:46

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:45
Schulden die Venuzuela heeft, blijven gewoon drukken op het land, wie er ook regeert.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-01-19 | 23:26

Beste_Landgenoten | 23-01-19 | 22:46
Nepnieuws: deze bommenwerpers deden Venezuela aan tijdens een vlucht om de aardbol. Niks geen 'gestationeerd'.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-01-19 | 23:28
▼ 4 antwoorden verborgen

En een Nederlands marine eskader stoomt op vanuit Curaçao.

Julianalaan | 23-01-19 | 22:05 | 1

Dat wordt geen "pangpang" roepen maar "blubblub"

telelezer | 23-01-19 | 22:08

Zou tijd worden.
Socialisten met dictatoriale pretenties, die vanwege hun socialisme een heel land en volk structureel ellende bezorgen, moet je uit een regering schoppen.

Ab Sconditus | 23-01-19 | 22:04

Wat een giller, in de jaren '80 hadden we de "telefoon coup" van Bouterse. Ik geloof nog niet echt in een "Tweet coup", maar, wie weet!?

dugo | 23-01-19 | 22:04

Jullie moeten wel een beetje alert blijven..
Het zat er aan te komen, zie RT Today.

ZZP-er | 23-01-19 | 22:01

vvd-tje steunt Maduro?

Mark_D_NL | 23-01-19 | 22:01

Ik verlang terug naar Chavez die Amerikaanse presidenten gewoon beledigde op hun eigen terrein, geweldige kerel was dat,

HaagsHaram | 23-01-19 | 22:00 | 4

En binnen 5 jaar 90% van de bevolking aan de bedelstaf bracht, kindersterfte sneller liet oplopen dan een gemiddelde Sojoez raket, en alle activa van het land verkwanselde voor zijn socialistische ideaal.
Ja, dat werkte allemaal prima.
en.wikipedia.org/wiki/Economic_policy...

Stormageddon | 23-01-19 | 22:25

Stormageddon | 23-01-19 | 22:25 U slaat de spijker op zijn kop. Margaret Thatcher zei het al: “The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”

Wladimir 1928 | 24-01-19 | 00:18

Zuid-Amerika is nooit vergeten, wat ze hun landen hebben aangedaan, de haat zit er nog.
Maar ben het nu met Trump eens en die Chinezen krijgen heus wel hun olie .

gato | 24-01-19 | 08:58
▼ 1 antwoord verborgen

Trump-Madurodam 1-0.

Mr_Natural | 23-01-19 | 21:59 | 1

Haha, eerst Kim en nu Maduro..
Hij doet t !!

ZZP-er | 23-01-19 | 22:03

Go Trump !

Ghibli | 23-01-19 | 21:58

Ach ja derdewereldland USA steunt uiteraard derdewereldpraktijken.

Superior Bastard | 23-01-19 | 21:57 | 2

?

ZZP-er | 23-01-19 | 22:03

ZZP-er | 23-01-19 | 22:03
Zie staatsschuld.

bodemloos | 23-01-19 | 23:22

Zitten Hans van Baalen en Guy Verhofstadt al in het vliegtuig onderweg naar
Caracas?

de euro middenweg | 23-01-19 | 21:57 | 1

Venezuela lijkt me een goede kandidaat voor de euro zone. Het land voldoet aan alle vereisten.

keestelpro | 23-01-19 | 23:54

Oh, maar die Trump, hè... was dat niet de poesjesgrijpende Lucifer zelve?
De reïncarnatie van Hitler? Een racist?
Een orang-oetan? Een soort Dr. Jekyll, die achter de nucleaire knoppen zit en voor wie alleen het 25ste amendement goed is?
Ik lees het toch iedere dag bij NOS, Vox en HuffPost?
Er bekruipt mij met hem in ieder geval een unheimisch gevoel van een tijd... niet zo lang geleden.. zo om en nabij de 75 jaar terug.

Slogra | 23-01-19 | 21:56 | 2

Churchill?

Mr_Natural | 23-01-19 | 21:57

The talking orange vind ik wel mooi.

Wekkertje | 24-01-19 | 08:36

Allemaal erg leuk hoor, maar toen Maduro gekozen werd was al duidelijk welke kant het op zou gaan....
Altijd weer hetzelfde liedje, waar het ‘domme klootjesvolk’ zich altijd in hun eigen afgrond stemt en het ‘westen’ mag de boel weer opruimen.

PurnoKing | 23-01-19 | 21:55

While millions of people around the world were shocked and surprised by Trump’s victory over popular candidate Hillary Clinton, those who study the work of Nostradamus believe the prophesier predicted the billionaire’s victory in the sixteenth century.

Nostradamus wrote: “The great shameless, audacious bawler. He will be elected governor of the army: The boldness of his contention. The bridge broken, the city faint from fear.”

Mr_Natural | 23-01-19 | 22:05

Boots on the ground in 3 2 1...

Sliptong | 23-01-19 | 21:53 | 1

Nou ja, meteen boots on the ground... Laten we eerst een rustig beginnen met een vliegdekschipje voor de kust.

VanBukkem | 23-01-19 | 21:58

Ook hierom hebben de Amerikaanse kiezers voor Donald Trump gekozen: No nonsense buitenlandpolitiek. Geen diplomatiek geouwehoer maar gewoon zeggen waar het op staat, en ernaar handelen. Denk ook aan de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem, Noord Korea.
Ik denk dat meneer Maduro liever Hillary Clinton in het witte huis had gezien.

VanBukkem | 23-01-19 | 21:50 | 1

@VanBukkem | 23-01-19 | 21:50
Met mevrouw Clinton was de hele regio al in bloedvergieten vervallen. Historisch gezien hebben Democraten de neiging om oorlog te voeren.

Lafayette | 23-01-19 | 22:45

Tropico heb ik al een tijdje niet meer gespeeld, maar ik weet nog wel dat de steun van het leger onontbeerlijk is om aan de macht te blijven.

SamKoeman | 23-01-19 | 21:48 | 2

Geweldsmonopolie is altijd de basis geweest voor een staat/regering. Wie zou er nou vrijwillig belasting betalen of zich aan de wetten houden

Winter_is_coming | 23-01-19 | 21:50

Het helpt ook om steun te krijgen van de Amerikanen of Russen.

SamV | 23-01-19 | 21:55

BREAKING NEWS: The Venezuelan National guard are reportedly shooting at anti Maduro protesters in Barinas, just moments after Juan Guaido declared himself President.
twitter.com/BreakingNLive/status/1088...

gemeentereiniging | 23-01-19 | 21:48 | 2

Gelukkig zijn de rebellengroepen bewapend met pijl en boog...
Als het leger niet massaal gaat muiten wint Maduro dit makkelijk.
youtu.be/ahyqdkIyFHM?t=225

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:36

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:36
Je wil niet weten hoeveel wapens er zijn onder de bevolking ondanks dat ze verboden zijn. Caracas is geen moordstad vanwege de lekkere vrouwtjes en de moorden worden niet gepleegd door ayaca's of empanadas in iemands strot te duwen.

miko | 24-01-19 | 02:25

Fucking Amerikaanse inmenging anywhere, altijd slecht nieuws.

Godnondejusdorange | 23-01-19 | 21:47 | 10

VanBukkem | 23-01-19 | 21:54
Ho ho backyardin -recht van spreken?
Al die zuidamerikaanse landen hebben het zelfbeschikkingsrecht om er een puinzooi van te maken.

bodemloos | 23-01-19 | 22:55

Waar zie jij die inmenging. US erkent de interim president en niet eens als eerste. Je haat verblindt je.

Ben Hetzat | 23-01-19 | 22:55

@Godnondejusdorange
Met 1 miljoen % inflatie denk je daar wel anders over.
En verder: einde WW1 en WW2. Thanks Yanks !

Wekkertje | 24-01-19 | 08:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou goed zo. Wisseling van de wacht. Nou gaat alles goed komen.

Mazzelstof | 23-01-19 | 21:46

Ik zeg :"slechter als onder maduro zullen ze het niet krijgen".

Xanadu | 23-01-19 | 21:45 | 1

Nu zijn ze arm en politieke tegenstanders worden onderdrukt maar ze worden in elk geval nog niet beschoten.
Heb je gezien wat in Syrië gebeurde nadat de gematigde demonstranten veranderden in gematigde koppensnellers?
Burgeroorlog is zo'n beetje het slechtste dat je kan hebben.

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:23

Misschien moest Trump hier ook maar eens Malek en z'n oranje/grefo/D66 gristenhonden kliek het land uit flikkeren of is dat weer wat anders?

zwellevertje | 23-01-19 | 21:43

Voor deze ene keer: Trump + 1. Wen er maar niet aan.

flame_me | 23-01-19 | 21:42 | 5

En hij *maakt* die Godwin!

Mbovenka | 23-01-19 | 22:10

@Mbovenka
Geschiedenis is enorm belangrijk om hedendaagse gebeurtenissen te reflecteren. Dus pleur op met je godwin.

flame_me | 23-01-19 | 22:38

flame_me | 23-01-19 | 22:38
Geschiedenis is overated! And very much plagued by cherry picking. (sorry Basil ;) )

Cobalt bomb | 23-01-19 | 23:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiteraard buitelt links weer over elkaar heen vanwege de uitspraken van Trump. Ze zijn inmiddels zo gestoord dat ze het echte probleem vergeten.

BozePaarseMan | 23-01-19 | 21:41 | 3

Ghe, het enkele gedoe van de commu's ' our size fits all' gaat 'm nooit meer worden.

bij gelegenheid | 23-01-19 | 21:44

Die schaapjes staan massaal naar links te staren terwijl er van rechts een monstertruck komt aandenderen.

Mastermattie | 23-01-19 | 21:44

puike afleidingsmanoeuvre, nietwaar?

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:31

Jawel, hij doet het gewoon!
That's my president!

VanBukkem | 23-01-19 | 21:39

Al een paar jaar te verwachten dit. Wat mij vooral zal benieuwen is hoelang het gaat duren voordat deze man weer van het toneel af is.

SchichtigeSpicht | 23-01-19 | 21:39

Tijdje geleden heb ik al gezegd dat dit zou gebeuren. Reaguurders zeiden toen van niet. Zie hier. En Madura overleeft dit niet.
Regime Change dus binnen 24 uur gelukt, nu verder.

AMX pri | 23-01-19 | 21:38 | 1

Rijp??

miko | 24-01-19 | 02:21

So who is interfering where and what now?

postmodernismisdead | 23-01-19 | 21:36 | 1

CIA, zo gaat dat in de achtertuin van de VS normaalgesproken in elk geval.

Barre_de_k | 23-01-19 | 22:29

Goed opgepakt @Spartacus
Nu alle ballen op die van Trump.

bij gelegenheid | 23-01-19 | 21:34

Wat gaat het leger doen...

BrutusBosch | 23-01-19 | 21:34 | 2

Tja, die exploiteren goudmijntjes (letterlijk). Dus daar is nog wel wat gespartel te verwachten.

DebraCadabra | 23-01-19 | 21:41

De prijs is daar ok. Helaas staat de pomp meestentijds droog. Zoals het in een goed georganiseerd communistisch land altijd gaat.

Winter_is_coming | 23-01-19 | 21:43

Toch toen maduro de prijs met enkele procenten wilde verhogen brak de pleuris uit. Toen heeft ie het maar teruggedraaif

Ben Hetzat | 23-01-19 | 22:51

It's time for change.
Oh wacht..

schoon-schip-maken | 23-01-19 | 21:33

He he... Of t nooit oorlog zou worden....

kat-de-kat | 23-01-19 | 21:32

Very well done, mr. president !

aamert | 23-01-19 | 21:32

Het wordt tijd dat er in Europa ook massaal een staatsgreep wordt gepleegd!

Mastermattie | 23-01-19 | 21:32 | 6

@flame_me
Referendum 2005 vergeten toevallig?

LiniaalRectaal | 23-01-19 | 21:59

@flame_me | 23-01-19 | 21:43
Haha inderdaad, 2021 mag het weer jongens.
Wedden dat het gejankebal door gaat want gelukkig stemt een meerderheid niet op enge partijen en bewegingen.

Berbaar | 23-01-19 | 22:10

Berbaar | 23-01-19 | 22:10
Waarom mag dat niet? Is daar een rationele verklaring voor? Is eng niet ook maar een subjectief begrip?

Cobalt bomb | 23-01-19 | 23:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan de PVV en het FvD dit Venezolaanse concept niet op Vak K implementeren?
De tijd is er rijp voor.

keestelpro | 23-01-19 | 21:32 | 5

Baudet is zo langzamer hand wel behoorlijk populair geworden in defensiekringen. Maar een militaire staatsgreep hier in NL is een volkomen onrealistisch denkbeeld.

Den Uyl zweette weliswaar peentjes over dat idee tijdens de Lockheed affaire, omdat Prins Bernhard een stevige populariteit had bij de toenmalige krijgsmacht. En Den Uyl daarom dacht dat de prins zo ongeveer de officieuze opperbevelhebber was. Maar socialisten lijden wel vaker aan waanvoorstellingen.

Ab Sconditus | 23-01-19 | 21:59

@Ab Sconditus | 23-01-19 | 21:59
Nou dat zagen we van de week hoe populair die piano-neukerT bij iemand ex-defensie was lol

Berbaar | 23-01-19 | 22:08

Ab Sconditus | 23-01-19 | 21:59 en Berbaar,

Het wordt ongetwijfeld een "hot item" hoezeer prins Constantein bij Eva vanavond just as I type) onvoorstelbare technologie presenteert aan de wereld.

De Oranjes is het niet een beetje naar de bol gestegen, maar zo ver als het off world kan raken.
Er is niks natuurlijks meer aan. Alles gaat om juist de hantering van het tegenovergestelde - tech, macht, en zin om daar lekker mee te spelen.

Zoals Constantijn net zegt: ik hóef het niet te doen, hè?

Nee jongen. En deed je het ook maar niet.

Kudtkip | 23-01-19 | 23:33
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken