Feynman en/of Feiten – Trump & democraten misbruiken shutdown als campagne
"help stem some of the tide of illegal immigration in this country." zei Trump Obama.
Social
Trump wilde eerst 25 miljard voor een grensmuurtje, inmiddels is hij gezakt naar 5 miljard. De democraten boden 1,6 miljard. De langste shutdown in de Amerikaanse geschiedenis gaat om een lousy 3,4 miljard dollar. Een eenmalig postje voor de bühne, kleingeld binnen de Amerikaanse begroting. Deze mug werd een olifant, met vanavond een presidentiële toespraak op TV.
De President wilde deze uitgave, het Huis van Afgevaardigden heeft deze uitgave meerdere keren goedgekeurd, maar de Senaat blokkeert dit. Liever geen overheid dan een nieuw hekje. Beide politieke partijen zijn vooral geïnteresseerd in wie van de kiezers de schuld krijgt, wie als eerste knippert. De intelligentie overtreft deze scene uit Fast & Furious 7 niet. Politici hebben op dat vlak niets geleerd van eerdere sluitingen.
Deze details leiden af van het probleem in de begroting. Het Witte Huis verwacht in FY 2019 een kleine 4407 miljard uit te geven, terwijl er maar 3422 miljard binnenkomt. Dat geeft een begrotingstekort van 985 miljard. Dat is 4,7% BBP bovenop de tekorten van lagere overheden, midden in economische opleving.
Dit soort begrotingstekorten kende de VS vroeger alleen tijdens recessies of oorlogen. Het begrotingstekort over FY 2018 wordt verwacht uit te komen op 793 miljard. De staatsschuld wordt ieder jaar steeds sneller groter, de teller staat inmiddels op 16 biljoen op federaal niveau als onderdeel van een totaal van 22 biljoen.
De Senaat vind dus dat een tekort van 985 miljard niet kan, maar een tekort van 981 miljard wel acceptabel is. Dit gaat niet om geld, maar om macht. Trump mag niet de boeken in als een president die iets voor elkaar kreeg, terwijl de Democraten in 2006 het besluit namen ruim 1100 km aan hekwerk te plaatsen, mede gesteund door Obama, Hillary Clinton en Joe Biden.
De 1,6 miljard die de Democraten bieden, is bedoeld om die grenshekken te herstellen. Muren die door Republikeinen en Democraten samen zijn gebouwd. Het klimaat is simpel: Een hek is goed, een muur is slecht. Het compromis mag niet te veel kosten en ongewenste migranten niet te veel hinderen.
De vijf miljard die Trump vraagt is even dubieus. De Corps of Engineers rekende in 1999 al uit dat zo'n muur 50 miljard ging kosten. (PDF). Zelfs als Trump zijn vijf miljard krijgt, krijgt hij geen serieuze muur. Hier draaien twee partijen om elkaar heen in een duel, beide gevangen in een waanvoorstelling die geen betekenis heeft in onze realiteit.
De Secure Fence Act kwam in 2006 door de senaat dankzij beloften over versoepelde immigratie en kinderpardonregelingen. Die zijn volgens de Democraten te weinig nagekomen. Hetzelfde gevoel speelt hier. Ongekende barmhartigheid voor kinderen met een gezicht en naam in de publiciteit, geen aandacht voor andere miljard kinderen in ellende in een ver land. Uit het oog, uit het hart.
Er wordt nu uit politiek opportunisme een overheidssluiting geregeld voor een symbolische principekwestie, terwijl er allang geëscaleerd had moeten zijn voor een losgeslagen huishoudboekje. Deze grensmuur is geen plan om immigranten te weren, maar een rookscherm rond onhoudbare en onoplosbare echte problemen. De campagne voor 2020 is begonnen.
Het is tekenend voor het politieke tijdperk: Winnen is belangrijker dan regeren.
Update: Trump deed vanavond een paar handreikingen aan de Democraten, maar die slaan dat meteen af.
Reaguursels
InloggenDat gezeur over het hebben van grenzen moet ook maar eens afgelopen zijn. Er zijn sinds de middeleeuwen grenzen, natuurlijke grenzen (bergen, zee, rivieren, moerassen), rond steden (zie ze zelfs nu nog vaak terug in de straatnamen, zoek desnoods op wat stadsrechten betekenen) en later (o.a. in de zo populaire gouden eeuw) tussen landen. Dit is onder andere gedaan om geld te innen (belastingen, importheffingen en andere maatregelen), verspreiding van ziekten tegen te gaan en de 'vijand' buiten te houden. Let op, in al die voorbeelden, was er altijd nog steeds een stroom mensen die van het ene naar het andere (ommuurde) gebied kon afreizen, echter, deze mensen waren niet ongewenst.
Wist u trouwens dat de EU ook hekwerken heeft aan andere grenzen, niet alleen in de enclaves in Noord-Afrika. Het gehuil over die muur mag wat mij betreft direct stoppen. Deze zijn ook zeer recentelijk vernieuwd.
De republikeinen hebben de verkiezingen gewonnen. Trump was in de aanloop altijd duidelijk over de grens met Mexico. Dat de democraten nu de meerderheid hebben in het Huis van Afgevaardigden en de begroting van Trump niet willen goedkeuren (op bepaalde onderdelen) laat zien dat het systeem van "check and balances" in Amerika aan vernieuwing toe is; het mag natuurlijk nooit zijn dat een democratisch gekozen partij (meerderheid) zijn gelegitimeerde plannen niet kan uitvoeren door toedoen van de bij de partijen die bij de verkiezing verloren.
Waarom niet? Zonder 'checks en balances' zou je elke keer een gure wind over links dan weer over rechts hebben en heb je na vijf regeringen geen enkele vrijheid en/of kopjes koffie meer over. Lijkt mij juist zeer gezond om de onzalige plannen van de andere partij tegen te houden en een beetje uitruil te kunnen doen.
Op zich ben ik het wel met u eens dat het niet moet verworden tot een wedstrijdje ver plassen van beide kanten.
Oneens, Feynman.
Ik zeg: de democraten misbruiken de shutdown. Over de ruggen (en salarissen) van de werknemers (van de overheid) heen tracht die mislukte Helwegen look-a-like Pelosi, half gillend en stampvoetend haar zin bij Trump door de strot te duwen.
Niemand houd van stammende, dreunende kinderen. Ik wens Pelosi succes maar ik durf erom te wedden dat ze geen succes zal hebben en dat uiteindelijk zij degene is die water bij de wijn moet doen, en niet Trump.
als Mexico stopt met drugs leveren, zullen de Amerikanen over de muur komen.
Scherp artikel.
Één kleinigheidje: de Democraten willen best onderhandelen, maar alleen over de hoeveelheid geld die voor the Wall wordt vrijgemaakt. Er staat nu $2.1 tegen 5,7 miljard, terwijl het totaal dat nodig is om de hele grens te doen dik $50 miljard is.
Pres.T probeert een koehandeltje te doen: jullie heel Daca, ik $5,7 miljard voor the Wall. Pres.T weigert te onderhandelen over de hoeveelheid bucks voor the Wall.
Een van Trump's beloftes is dat Mexico voor de muur gaat betalen, waarom breekt hij nu zijn verkiezingsbelofte.
@Circlont6A
Ik zal je hier ontmaskeren als hypocriet.
For anyone dismayed at Trump's proposed southern US wall, we in Europe have no right to be so, for we have a natural southern wall (the seas), and where we do share a land border in Africa we already for years have our own modern guarded SIX meter high razor double fence, in Ceuta and Melilla (yes I know we shouldn't be there in the first place, but that's not the point here). Not to speak of all other EU borders to the East. So maybe we ought to just mind our own business?
Oh, you naively (wait! don't go) want a world without borders? Then why do YOU have a house with walls, fences, doors and double locks and maybe even alarms and door cameras?
Please answer me that. Or rather, don't, please just think about it and reconsider your naive position.
Verdeel en heers. Globalisten tegen populisten. De elite trekt de troefkaart.
Welke troefkaart gaat Trump dan nog trekken??
Beetje merkwaardig stukje omdat de feiten voor zichzelf spreken. De Democraten reageren louter met politiek opportunisme om Trump zoveel als mogelijk dwars te zitten. Ondanks alle vergaande handreikingen. Het gaat niet meer om argumenten. Erg kleinzielige democraten die de rekening gepresenteerd krijgen.... Zoals eerder ook gebeurde. De geschiedenis herhaalt zich.... Dit scenario zie je in elk land zoals hier waar PVV voorstellen het niet halen wegens de PVV achtergrond waarna soms een andere partij het overneemt als zijnde een eigen idee waarna er applaus klinkt en het eerder afgewezen beleidsvoorstel met ruime meerderheid aangenomen wordt........ Dan is er alsnog PVV beleid goedgekeurd via een omweg. De situatie wordt nog grimmiger als FvD en de PVV gezamenlijk met een gedoger-andere partij het land zou besturen..... wat door alles en iedereen geboycot gaat worden door onwillige ambtenaren, burgemeesters enz.... Zelfs als er een ruime PVV-FvD meerderheid het kabinet steunt.... Links is per definitie veel agressiever en gevaarlijker is meerdere malen aangetoond met aanslagen, sabotage en terreuracties.... We zien het ook in Duitsland en Zweden waar het open grenzen beleid ons brengt.... Elke moord, steekpartij, verkrachting door immigranten zouden niet gebeurd zijn met een muur Fysiek of anderszins. Links importeert geweld en als er maatregels tegen het geweld worden genomen gaat links dwars liggen... Bizar verraderlijk deugvolk die de eigen bevolking met vlaggetjes en open armen aan terreur laat blootstellen.....
Je snapt er echt helemaal niks, maar dat heb je vast wel vaker gehoord. Begin iets van een lichtje te laten schijnen in dat paranoïde breintje van je door te begrijpen dat de wereld niet in te delen is in links vs rechts. En dat mensen zoals jij dit wel doen zodat die complexe wereld iets van behapbaar lijkt te zijn. Feitelijk ben je niets anders dan een eendimensionale Feyenoord supporter. Zogenaamd redenerend vanuit feiten maar in werkelijkheid gevangen in een bubbeltje van eenkennigheid en vooringenomen zijn. De pot verwijt CNN dat die Fox ziet.
Bovenstaand bericht van Circiont6A bewijst het gelijk van dijkbewaker. Ook het gedrag: persoonlijk worden in plaats van op de inhoud reageren. Vast een "democraat"...
Dijkie, Trump was in eer eerste instantie akkoord met een Democratisch voorstel om de overheid open te houden. Later kwam hij daarop terug, omdat hij kritiek kreeg van een paar extremisten uit zijn eigen partij. Dus je hebt allemaal niet zo goed gevolgd.
Circlont6A |
maar dat heb je vast wel vaker gehoord----.
Nee, nooit.
in dat paranoïde breintje van je ---
Er is wel eens een MRI scan van gemaakt, maar daar kwam toch echt een andere conclusie uit...
Feitelijk ben je niets anders dan een eendimensionale Feyenoord supporter----
Als ze wat beter gaan voetballen kan ik Feyenoord best waarderen.
Voor de rest komt u me een tikkeltje gestrest en een tikkeltje agressief over waarmee u mijn argumenten dat verraderlijk links helemaal de weg kwijt is helemaal bevestigt.
Mijn dank daarvoor.
Ik wordt altijd een beetje moe van verhalen die doen alsof de republikeinen geen geen stel kleine gerrymandering filibusteren kleuters zijn.
Eigenlijk kun je het samenvatten door te stellen dat politiek-correct, links “inclusief” gedram over iets (relatief) onbelangrijks als een muur ervoor zorgt dat het land naar de klote wordt geholpen. Waar kennen we dat ook alweer van?
Al vele jaren zijn de politieke verhoudingen in de VS zwaar vergiftigd, iets waar beide partijen debet aan hebben. Onder Trump is nu alleen een kookpunt bereikt.
Een probleem is het enorme begrotingstekort in de VS. Maar een veel groter probleem is het extreem hoge handelstekort met China.
China, de grote olifant in de kamer.
De Chinezen worden rijk, en vooral machtig, met al die Amerikaanse dollars (en trouwens ook door Europese euro’s en andere valuta).
De Chinezen pikken onze Westerse technologie en gebruiken die om hun eigen technologische sector (met schrikbarende snelheid) uit te breiden. Ze bouwen overal infrastructuur (“Nieuwe Zijderoute”, “One Belt, One Road”) om de export van hun rotzooi -o.a. naar ons - nog goedkoper te maken, gijzelen wereldwijd ontwikkelingslanden met goedkope leningen die (uiteraard) niet kunnen worden terug betaald (zodat het onderpand, zoals havens, mijnen en infrastructuur kunnen worden verzilverd) en infiltreren via “private ondernemingen” onze telecomsector. En ja, ook in Nederland!
China is uiteindelijk het grootste probleem van de VS (en Europa). Want China is het enige land dat de hegemonie van de VS in de wereld in de 21e eeuw kan breken.
Maar links vindt het veel belangrijker om inclusief te drammen en politieke spelletjes te spelen, en daarmee Amerika’s slagvaardigheid in de wereld te verzwakken.
China is de lachende derde.
De groei van de macht van China is geheel de oorzaak van het Westen, en van jou, zelf. Wij moeten perse meer en goedkopere spullen. Zolang iedereen nog juicht als er een Action of Primark in hun buurt geopend wordt, zal dat nooit opgelost worden.
Van mij mag China lachen, hebben ze alle redenen voor. In 2020 is de Chinese economy groter dan de US. In 2030 is India de US voorbij gestreeft. Allemaal volgens wel ingelichte bronnen. De wet van de grote getallen. De wereld verandert, sneller dan menigeen kan verdragen.
@Controllos
Impliceert u hiermee dat u instemt met Trumps beleid om importtarieven op Chinese producten te verhogen, teneinde de “goedkopere spullen” voor de consument duurder te maken?
Straks gaan reaguurders u nog framen als Trump supporter.
2020? Wat een flauwe kul, China heeft nog een forse achterstand. 18000 miljard voor de VS en 11000 miljard voor China.
Kompromat | 20-01-19 | 14:36
Ik geloof zeker dat de grootste 'winnaars' van het Trump tijdperk de anti-globalisten zijn.
@Controllos Dan worst het hoog tijd dat er een Europese Alibaba komt die goederen laat maken in Afrika, Latijns-Amerika en Zuidoost-Azië. Wel geconcentreerd, zodat het netwerk een pull-factor voor bedrijven is. Leren van China wat ze doen om ze daarop te pakken is het beste wat we kunnen doen.
Je weet dat Trump wel heel bont aan het maken is als Feynman iets van kritiek op Trump moet geven. Update: de kansloze voorstellen van Trump als 'compromis' bestaan uit een lijst van eerder afgeschoten plannen. Lekker makkelijk Democraatje bashen want dat het toch wel goed op Geenstijl.
Democraatje leef je nog? ia,dea...
Alles prima om de democraten uit de weigerkramp te schudden. Ze zaten al in de bus voor een trip, volkomen ongeïnteresseerd in de lui die door de platlegging niet te vreten hebben.
Wel mooie voorbeelden van framing door GS. Neem bv "... , terwijl de Democraten in 2006 het besluit namen ruim 1100 km aan hekwerk te plaatsen, " ipv "de regering Bush nam in 2006 het besluit om ....".
Verder is die muur die Trump wil zo goed als nutteloos. Drugssmokkel gebeurt nu vooral via de normale grensovergangen (in geprepareerde voertuigen) en via havens. Bovendien komt het grootste drugsprobleem in de VS helemaal niet uit mexico, maar uit eigen land: meth en vooral opiaten. Hij zou vooral tegen die opiaten moeten optreden, maar ja, daar kom je aan de belangen van grote farmaceuten die de GOP steunen...
Ook voor mensensmokkel moet je die muur overal in de gaten houden en diep genoeg funderen (ze graven er nu al onderdoor). De kosten ervan zullen dan makkelijk richting 100 miljard gaan. Met die lullige 5 miljard kom je werkelijk nergens, dat is alleen voor Trump om zijn achterban tevreden te houden. Niet zo gek dat de democraten dat dus tegenhouden: het is alleen propaganda, waarom zouden ze daarin meegaan?
Overigens hoop ik dat Trump in 2020 herkozen wordt, maar ik denk dat hij zich tegen die tijd taktisch terugtrekt met een of ander excuus. Tegen die tijd is het begrotingstekort namelijk zo bizar groot dat het eigenlijk lullig is anderen dat te laten oplossen.
Iets te veel feiten voor de gemiddelde reaguurder...
Hoezo framing? De Democraten zijn nu tégen de muur waar ze eerder mee instemden. Wat is daar aan geframed? Maakt geen fluit uit wie toen president was, de Democraten hebben er eerder mee ingestemd. Als D66 tégen een raadgevend referendum is waar ze een paar interviews eerder nog vóór was, en je benoemt dat, is dat geen 'framing', ook al was Rutte MP.
Sans Comique | 20-01-19 | 12:05
Framing gaat er niet om of je wel of niet liegt, maar om welke boodschap je wilt verspreiden en 'de waarheid' daarvoor gebruiken. In dit geval wordt dus niet gezegd dat de Fence Act een initiatief van Bush was waarmee de democraten akkoord gingen dankzij compromissen. Er wordt door GS gesteld dat de democraten het besluit tot die Fence namen. Is dat gelogen? Hm, nee. Maar je gebruikt het wel om iets anders te suggereren. Framing dus.
Enne, het ging dus niet om een muur hè. Wat dat betreft ben je goed in de framing getrapt dat de Fence Act hetzelfde is als de muur van Trump.
Effectief is de grensafscherming wel degelijk.
twitter.com/ScottAdamsSays/status/108...
De beste President sinds jaren van de USA is Trump en gelukkig hebben we hem nog voor de volle 6 jaar .
Erna zal zijn beeltenis voor eeuwig op Mount Rushmore gebeiteld staan.
haha
Wie had dat geweten dat je door de hele dag TV te kijkrn de beste president kan worden.
2 beeltenissen, wat mij betreft. Zelden een regeerder zoveel voor zijn kiezers zien doen. Dijkhof kan daar een voorbeeld aan nemen.
Wilders was laatst aan de Litouws-Witrussische grens (d.w.z. de buitengrens van de NAVO) en zag daar hoe ze het daar hebben aangepakt: (infrarood-) camera's, patrouilles en dergelijke. Je hebt niet per se een muur nodig. Een mijnenveld, een beetje hek met hoogspanning erop, patrouilles met honden, de genoemde camera's en andere verklikkers en af en toe een voorbeeld-dode. Maar je moet wel willen en ik weet niet of heel Amerika het daar mee eens zou zijn. In elk geval hoef je geen extra moeite te doen om de wildstand op peil te houden.
Dat is ook min of meer de fence waarmee ook de democraten in 2006 akkoord zijn gegaan. De kosten ervan zijn nog steeds flink, maar een schijntje vergeleken met die muur van Trump.
Ik vind het een raar systeem. pelosi en co houden nu de boel tegen om 0,zoveel procent van de begroting. Je zal het nooit 100% eens zijn met alle uitgaven van je politieke tegenstander. In een democratie hoort het er ook bij dat je niet altijd je zin krijgt.
Pelosi en Cuck Schumer denken ermee weg te komen omdat de media ze 100% steunt.
De bevolking van de VS ziet deze cijfers ook en begrijpen dat de shutdown aan de houding van de dems ligt.
@Historicuck_Han
Uit elke poll (zelfs de rechtse) blijkt dat Trump en de replubikeien de schuld krijgen en daarom is z'n approval rating alweer flink gezakt. Democraten weten dat hij het sneller op zal geven...
Hoe kom jij aan de gegevens dat de bevolking anders denkt?
Erikjan79 | 20-01-19 | 11:38
Dat is makkelijk. De pers denkt totaal anders dan het volk, getuige hun verbijstering toen Trump won, waar ze zelf Hillary een kans van 94% toekenden. Dus als de pers Trump de schuld wil geven, weet de bevolking wel beter. 1+1.
Erikjan79 | 20-01-19 | 11:38
En ach, die poll rates. Je weet hopelijk wel wie die polls publiceren, toch?
De media met allemaal Gerrit Hiemstraatjes aan het roer. "14% ronden we af naar 50% voor meer zeggingskracht". Ik zou meer vertrouwen in Maurice de Hond hebben ware het niet dat die nog heel veel vertrouwen moet winnen om onder de nul uit te komen.
Duidelijk Comique, je hebt slechts vertrouwen in poll rates die jouw ideeën ondersteunen.
Er gaat jaarlijks 38 miljard takspoet naar defensie voor Israel... Je weet wel Israel.. Met al die muren..
En dan geen 5 mil voor je eigen land mogen gebruiken... man man man.
Benieuwd hoe het volk daarover zou stemmen als dat ze eens uitgelegd zou worden.
Veel ellende op aarde zou acuut stoppen of voorkomen worden als “ het volk “ beter geinformeerd zou worden en / of “ het volk “ zich zelf beter zou informeren.
Als “ het volk “ zou stoppen de propaganda stroom ( van P.O. en andere gecontroleerde m.s.m. ) blindelings te geloven en zichzelf beter (= completer ) zou informeren.
Beter informeren door simpelweg : open ( uiteraard kritisch) te staan voor de andere
( = niet-officiële / niet vertelde / verzwegen ) versies van elk verhaal die men probeert te diskwalificeren door haar “ fake news “ te noemen.
Daarom willen overheden het internet controleren en zichzelf benoemen tot “ fake news “ scheidsrechter.
Als het media verhaal niet meer bepaald en gecontroleerd kan worden dondert het hele kaartenhuis in elkaar. - iets wat momenteel wereldwijd gebeurt -
Die muur is dus maar symbolische bullshit. Is het dan niet veel interessanter om uit te leggen waarom dat begrotingstekort aan het ontploffen is?
Lees dit maar eens.
dailycaller.com/2019/01/14/smoke-out-...
Dat is een leuk verhaaltje van iemand die denkt dat hij geweldig is, maar het zegt niet zoveel over het feit dat het begrotingstekort onder Trump aan het exploderen is.
Dat begrotingstekort zal Trump helemaal niks uitmaken. Het gaat hem erom als bteste president gezien te worden en daar mag het begrotingstekort best enorm voor oplopen. Ik denk dat hij in 2020 zich daarom ook helemaal niet verkiezbaar zal stellen, dan zal hij iets moeten doen aan die giga schuldenlast. Elke president vanaf 2020 zal harde maatregelen moeten nemen, terwijl Trump dan achterover kan leunen en zeggen hoe goed hij het toch wel niet deed (dankzij zijn oplopende begrotingstekorten...). Past helemaal in het plaatje zoals hij zich ook als dealmaker etc ziet.
Controllos | 20-01-19 | 11:47
Alle positieve cijfers onder Trump zijn in gang gezet door zijn voorganger, Messias Obama. Alle negatieve cijfers komen door Trump.
Hm, ja, tuurlijk joh.
Zo is God ook altijd goed. Het slechte komt door de Duivel. Hm, ja, sure.
Sans Comique | 20-01-19 | 12:15
Er is werkelijk niemand die ontkent dat de versnelling van de toename van het begrotingstekort door Trump veroorzaakt wordt. En dat dit in de toekomst problemen zal geven. Behalve jij dan. Apart.
Pelosi moet toch een keer door haar knietjes.
Je kunt niet te vaak een handreiking weigeren.
Politiek gezien is dat niet handig.
Op haar leeftijd ga je niet meer door de knieén
@ Ruimedenker: Precies, Trump heeft een slimme zet gedaan. Hij geeft toe op enkele vlakken, en vraagt maar op 1 vlak. De bal ligt nu bij de Democraten.
Als je maar vaak genoeg stront aanbiedt moet je het vanzelf wel een keer accepteren?
Circlont6A | 20-01-19 | 11:43
Stront is goeie mest. En als het in een doosje wordt gestopt waarom zou je het dan niet aannemen?
trump had de begroting al goedgekeurd, totdat wat onderbuikige gingen schreeuwen... en had hij niet al 2 jaar de tijd gehad toen het huis nog van de republikeinen was?
De vorige shutdown vroeg Trump ook al om geld voor de grensmuur, maar omdat een ruime meerderheid van het senaat voor moet stemmen blokkeerden de democraten het toen ook al. Aangezien in die periode de republikeinen zowel het huis en de senaat in handen hadden, wilden ze niet te veel kostbare tijd verliezen aan die shutdown dus hebben ze het toen maar even een tijdje voorruit geschoven. En oja, het is nu een partiële shutdown, want onderdelen die horen bij defensie en veteranen zijn wel gefinancierd. Op deze manier staat er veel minder druk op de republikeinen.
@copywriter
als je op deze manier onrendabele ambtenaren over 30 dagen kunt ontslaan...
is dit geen verkeerd plan van Trump.
Dit levert de VS veel geld op... zodat Trump dadelijk ook een muur met Europa, Brussel en de NAVO kan installeren--> trouwens daar is hij al mee bezig.
Grensbewaking en de muur hebben een directe impact op het begrotingstekort. Inschattingen van de kosten van illegale immigrate lopen uiteen van 60 tot 250 miljard per jaar. Dat is een aanzienlijk bedrag op de begroting en dat zou de muur dus sowieso rendabel maken, zelfs als de kosten inderdaad 50 miljard zouden bedragen. Dat is alleen de financiele kant, maar er zitten natuurlijk ook sociale effecten vast aan illegale immigratie. Al met al is grensbewaking gewoon nodig en de Democraten gebruiken dit puur om te deugen en voor politiek gewin.
Go Trump :)
Dat het hier zou gaan om een muur is natuurlijk onzin. Op de enorme defensie begroting staat altijd wel een postje ''onvoorzien'' ruimschoots voldoende voor een muur of twee. En de uitvoering kan worden gedaan door het US Army Corps of Engineers die het sneller en goedkoper kunnen doen dan welke civiele aannemer dan ook.
Waar het in werkelijkheid om gaat is dit.
Congres weigert de begroting goed te keuren met als gevolg een shutdown.
Het geld is op.
Nu kunnen federale ambtenaren niet zomaar ontslagen worden dus worden ze met onbetaald verlof gestuurd. Volgens de wet mag dit verlof niet langer duren dan 30 dagen. Daarna moeten ze weer teruggehaald worden of worden ontslagen.
En dat laatste is nu juist waar Trump op uit is. De federale overheid bevat ontzettend veel dood hout en daar moet nodig de snoeischaar in.
Wat nu aan de gang is is eigenlijk de prelude voor een enorme schoonmaak operatie binnen de federale bureaucratie. Trump als geen ander heeft hier veel ervaring mee.
Deugen, de kostbaarste hobby uit de geschiedenis, vraag het maar aan de Byzantijnen.
Je moet de muur stevig en hoog maken... met een brede en diepe fundering.
Kan me herinneren destijds in Oost-Berlijn dat de mensen een tunnel graven onder de muur door... ook proberen mensen een gat in de muur te maken of met ladders er overheen te klimmen.
Camera's en bewaking met honden is noodzakelijk.... dit biedt aan 8000 mensen dadelijk een baan.
Let wel--> we praten hier over een muur met een totale LENGTE van 3300 kilometer... 10 keer de afstand van Groningen naar Maastricht.
En Trump zei dat hij door een muur juist minder mensen nodig heeft. Hij verwacht namelijk dat het een magische muur wordt.
De VS is geen Berlijn.
Als je met een ladder over die muur gaat sta je midden in de woestijn, en het enige wat je bij hebt is wat je over die ladder kan slepen en te voet kan dragen.
Dus of je klimt over een punt wat dicht bij bewoond gebied is, waar de grenswacht actief zal zijn.
Of je klimt er over, ver van de bewoonde wereld, waar je uiteindelijk zal sterven.
In Berlijn werd op vluchtelingen geschoten om ze binnen te houden, in de VS wordt langs de muur geschoten om ze buiten te houden. Wereld van verschil, vind je ook niet (nee, dat vind je vast niet)
Erikjan79 | 20-01-19 | 08:55
Als je mét een muur evenveel mensen nodig zou hebben is die muur nutteloos. Natúúrlijk heb je met een muur minder mensen nodig, dat is toch logisch? Zijn al die gevangenissen all over de wurld dan totaal nutteloos?
Er was eens een man
die vroeg om een muur
komt het er nog van
of wordt het te duur
Als Trump zijn muur kan bouwen, dan is de verkiezing van 2020 een gelopen race en gaat Trump zijn 2-de termijn doen.
Bovendien, de democraten hebben onder Obama de white workingclass voter afgeschreven. Vanaf dat moment zouden democraten altijd winnen met hun coalitie van minderheden. Maar dan moet dus wel die grens opblijven, want die minderheden moeten het land wel in namelijk.
De democraten in de parrtij hierarchie gaan dus niet toegeven want zo'n muur werkt en die staat er ook nog 10-tallen jaren. Maar Trump zal evenmin toegeven.
De uitkomst hiervan want wordt bepaald door de individuele leden in het huis van afgevaardigden.
Er zijn veel Democraten die gekozen zijn in districten waar Trump gewonnen heeft. Die democraten zullen nu horen van hun constituents. Ze zullen een keuze moeten maken: of 1 termijn en weer naar huis 2-de hands autos verkopen, of tegen de wil van Pelosi voor die muur stemmen.
Als er voldoende rebellen zijn onder de Democraten, dan komt die muur er wel.
Trump gaat met deze Muur voor eeuwig geschiedenis schrijven... kinderen leren later op school dat President Donald Trump de Muur heeft laten bouwen.
Daar mag je best trots op zijn.
sociaal_econoom | 20-01-19 | 03:34
De Muur van Hadrianus, de Chinese Muur, Trump heeft inderdaad een aantal illustere voorgangers.
Trump weet gewoon dat hij het gelijk aan zijn zijde heeft:
www.youtube.com/watch?v=Z4Lki_eE0GI
Ik koos deze op de nacht dat Trump de verkiezingen won: www.youtube.com/watch?v=5JEaWM4dw9A
22.000 miljard rood staan is gelijk aan niets in het rood staan. Leek mij.
Hoe is de staatsschuld eigenlijk opgelopen onder Rutte? Was volgens mij ook niet te zuinig.
Gewoon een dag positief staan per kwartaal dan is er niets aan de hand.
Sidney_May | 20-01-19 | 01:10 |
Geeft niets u bent de enige reaguurder niet die van geen toeten of blazen weet
botbot | 20-01-19 | 01:23
Ah daar hebben we Bot Bot weer die vanuit zijn of haar absolute arrogantie weer scherp weet te reageren.
botbot | 20-01-19 | 01:23
Het is zo makkelijk om dat te zeggen. Terwijl je zelf nooit met argumenten komt.
Denk 22.000 miljard. Denk rente. En je weet waarom Trump er chagrijnig van werd dat de rente omhoog ging.
Botbot heeft er meer verstand van dan jij, Nacho.
Hek langs de Duits/ Belgische grens kan ook geen kwaad . Met 1000 km tuingaas a 9,95 / mtr , beetje stroom, wachtposten, drones en camera's kom je al een heel end. De kustlijn wordt al 24 /7 door strandjutters in de gaten gehouden. Geen container met gelukszoelers die onopgemerkt blijft.
Hé ja, leuk! Laten we er een groot concentratiekamp van maken hier. En dan? Door de Europese afspraken, moeten we ze gewoon binnenlaten hier. Eerst de kraan dicht. Lees: uit de EU.
janleuk | 20-01-19 | 00:44
Precies!
kotelet | 20-01-19 | 00:50
Altijd weer die vergelijking met WO II......................
Zucht....
Concentratiekamp is het hier ook al zonder hek.
kotelet | 20-01-19 | 00:50
Dus wat jou betreft is de oorlog pas in 1993 afgelopen? Dankzij de EU wellicht?
Dus de rest van de (weldenkende) wereld is één groot concentratiekamp volgens jou?
Denk je ooit wel eens twee keer na voor je iets plempt?
Democraten willen geen muur want zonder continue aanwas nieuwe stemmen overleven ze niet op de lange termijn. Dat willen ze niet toegeven dus verzinnen ze maar drogredenen zoals dat de muur inefficiënt en immoreel is.
Helder plan!
heldheino | 20-01-19 | 00:31
Exact. Terwijl deze zelfde demoncraten altijd hebben ingestemd met de bouw van een muur en betere grenscontrole.
Totdat Trump president werdt...........
Want illegalen mogen stemmen?
Er is helemaal geen invasie van migranten en er is zeker geen sprake van meer criminelen dan onder de bestaande Amerikaanse bevolking. Dat hele probleem is gigantisch opgeklopt door Trump c.s. om zijn muurtje erdoor te drukken. Hij creëert een enorm probleem, de dagelijks 0.1% van het BNP kostende shutdown, om een non probleem op te lossen. Alleen omdat Trump verder wil pissen dan Nancy Pelosi.
Met een stijve lul kun je heel ver pissen.
Dat probleem is er uiteraard wel. Alleen volkomen blinde idioten zien dat niet. Wij hebben vergelijkbare ellende met in rap tempo verloederende binnensteden, vol werkloze allochtone onderklasse.
In welk deel van Amerika woon jij of ben je soms zo'n domme Nederlander die alles beter denkt te weten?
Je moet wel blind zijn om het probleem niet te zien..... hier hebben we hetzelfde probleem.
Hoezo denk jij dat er geen probleem is? Of vind je soms de helft van de Amerikanen dom en racistisch?
@ BL
Liegen is geen deugd. Hebben je ouders je dat niet geleerd?
Beste_Landgenoten | 20-01-19 | 00:17
Mooi verhaal, weet ik ook weer hoe de NOS de boel propageert. Jij weet het beter dan de miljoenen Amerikanen die op Trump hebben gestemd om zo de muur te krijgen. Mooi man.
Nou...... Hebt u weleens gehoord van de Opioid-crises? Deels veroorzaakt door hun eigen farma-reuzen, maar ook zeker voor een groot deel door de tonnen aan opioiden die de kartels het land in smijten. En waarom zou je een systeem met miljoenen illegalen in stand willen houden? Met ook nog eens onmenselijke werkomstandigheden voor de betreffende illegalen? Gewoon registreren en door de poort naar binnen. Ik vind het niet meer dan logisch.
Er zijn nog altijd meer Amerikanen die niet op Trump hebben gestemd, racistje, dus dat is niet zo'n slimme opmerking.
Hillary had meer stemmen, dompie. Of was je dat vergeten?
Jij snapt echt niks hé Kaaz.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 01:13
Wat valt er te begrijpen aan mensen met een persoonlijkheidsstoornis die altijd liegen en alles verdraaien/Jij?
Helemaal niks. U was al af maar na vanavond bent u nog meer af.
Accepteer uw verlies. En werk aan uw mentale gezondheid, we hebben goede medicatie tegenwoordig.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 01:03
Het verschil in stemmen was verwaarloosbaar, Trump had minimaal 50% van de stemmen. Nogmaals, jij weet het beter dan deze miljoenen Amerikanen die zelf de dagelijkse problemen ervaren en de muur willen. Het is niet eens een poging jou te beledigen, het is een compliment naar de propaganda praktijken van de NOS.
14% van de Amerikaanse bevolking zijn migranten, echter is 30% van de gevangenen in Amerika een immigrant. Dat zegt genoeg volgens mij.
Dus na 30 dagen is het 3%? Ik wist niet eens dat het zoveel was. Nou begrijp ik Trump beter. Dank.
Alleen al uit uw eerste zin kan men opmaken dat u zich nog nooit daadwerkelijk hebt verdiept in de bestaande problematiek op dit vlak, welke overigens al decennia voortduurt. Maar goed, zoals wij hier plegen te zeggen: You can't argue stupid". Dus ik ga dan ook maar niet verder in op zoveel domheid.
Mr.VanZelluf | 20-01-19 | 04:38
Een belangrijke reden waarom er zo veel zwarten in de gevangenis zitten is door de ThreeStrikesOut politiek. Drie keer veroordeeld, al is het maar voor het roken van een joint betekent levenslang. Dat beleid is onder Clinton (democraat voor als u dat niet wist) ingezet en ook onder Obama is daar niets mee gedaan. Nee, Trump heeft daar dus nu een streep onder gezet. Maar dát lees je nergens in de Amerikaanse MSM.
"Zo raar dat die malle Trump zoveel support onder de zwarte bevolking heeft. Die zijn dus allemaal DOM!!!"
Trump is gewoon een baas en neukt iedereen gewoon de moeder.
Trump is een narcistische sukkel die uiteindelijk niks voor elkaar krijgt. Een boel loos gebral en nauwelijks strategisch of tactisch vernuft.
Lijkt Rutte wel.
Gelukkig ben jij wel normaal Kuifje.
Proest.......
Kluiffie, is je schuim nog niet op? Je lijkt steeds wilder op te spoelen. Gooi de waste gate eens open en sluit vrede met je afkomst.
@ Kuifje
Ik poep op jou
Waha mooi nacho. Kluiffie worstelt met een moeilijk verleden vol tokkies en uitkeringen.
Een beetje vruchtbare poep zal hem goed doen!
Nacho_Vidal | 20-01-19 | 00:10
Trump! Trump! Trump! Trump!
kempenaer | 20-01-19 | 00:55
Kluifie en al die andere linkse narren hebben een grote bek tot dat zij of hun naasten last krijgen van bruine mensen die overlast veroorzaken.
Zonder al die bruine narigheid was Nederland een stuk leuker geweest, maar nee overspoel de boel maar als een plee, met een hoop ellende tot gevolg ja toch niet dan;.
Ik moet wel lachen om al die tokkie-reacties. Grappig om te lezen. Dit soort mensen zie je normaal gesproken alleen in tekenfilms.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 01:04
Ducktales? Troetelbeertjes?
Welke tekenfilms dan? Of is het bij wijze van?
Zeer goede humor. Uitstekend. Ik weet zeker dat al je mede-dreadlockvrienden hier kostelijk om kunnen lachen terwijl ze de uitkering van de week weer pinnend steken in hun broekzak en weeet je als we toxh bezig zijn laten we dan gelijk geld doneren aan mensen die het moeilijk hebben.
*vluchteling in huis neemt*
Oh nee geen ruimte he ouwe stinksok want ja. Zo'n duur kamertje in Amsterdam wordt wel heel onbetaalbaar als je contant sabaticals neem in fucking Australie
Nou ja valt ook wel wat op hem aan te merken, zoals bijv zijn kritiek op de FED baas. Dat werd meteen afgestraft. Maar zelfs zijn van zijn politiek tegen de Chinezen daar profiteren wij van. Eindelijk durven ze in Europa ook tegen de (lange tenen van) de Chinezen in te gaan.
Nacho, je reaguurt weer als een echt tokkie. Veel onderbuik, weinig feiten. Vandaag, is zondag, effe rustig an doen. De voedselbank is geloof ik ook dicht.
Overigens off topic maar wel een held. "SAS hero of Nairobi terror attack in line to receive George Cross." www.telegraph.co.uk/news/2019/01/17/s... SAS off duty maar, tsja het is mijn beroep dus effe de boel helpen. "Mwah, it's all in day's work" Held!!!!
Off duty, maar wel zijn uitrusting bij zich. Dat zijn de echten.
Was jij er maar zo een hè Kuif. Jij moet je -voor een fooitje- 24/7 ongans reaguren van de baas :)
Dan is ie toch ook een soort van huurling? Alleen op een best wel slap niveau.
@kuifje
Lag toevallig op het nachtkastje. ;-)
Maar verhaal is dat hij in Kenia was om lokale special forces op te leiden ivm Al Shabaab.
Maar die gasten zijn "hardcore." Ik ken toevallig een ex SAS vent. Lult nooit over wat hij heeft gedaan. Ik probeer hem altijd te teasen om sterke verhalen te vertellen maar no way. Hij zegt niks en vindt het ook irritant. En dan zegt hij: "Oh forget it you bloody, wanking idiot. Not gonna tell you. Let's talk footie." en dan heb ik zoiets van verdomme. En dan lachen we. Hij weet het en ik weet het.
Respect voor die gasten, zie de lijst. Mike Hailwood valt wel op.
nl.wikipedia.org/wiki/George_Medaille...
Ik heb wel eens meegedaan aan een Ultra-trail, en daar liepen ook dat soort gasten rond. Kunnen heel goed omgaan met slaaptekort, viel me op. Mentaal erg sterk.
Hahahaha een 'ultra-trail' nog wel, toe maar: ik zie dat Berbaar weer late dienst heeft. Man man man :)))
Ik heb een tijdje fanatiek gesport, meneer Links. En zo'n meerdaagse bergloop was ook wel een uitdaging. Bergop lijkt zwaar, maar van bergaf krijg je pas echt spierpijn. Afzien dus.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 00:15 |
SAS en slaapgebrek? Onbekend voor die jongens. Kunnen 48 tot 72 uur doorgaan zonder slaap.
Overigens, Ik kwam ooit een Zuid Afrikaan tegen die had in hun special forces gezeten. Holey fuck die gasten zijn ook keihard. Getraind om de ANC te bestrijden in urban en bush warfare en later mochten ze blijven van dezelfde ANC omdat ze zo goed waren. Zeer bizar.
Kon kuifje de 5 km nog onder de 18 min lopen?
Onder de 17. Maar ik had wat specifieker moeten trainen op de baan.
O ja, en je gaat ook bij windkracht 12 zeilen vanaf Scheveningen zeker? Nog een klein vraagje: heb je soms ook een powerwall en een tesla en ben je wel eens persoonlijk (!) uitgenodigd bij de troonrede en de Scheveningse nieuwjaars brand?
Mijn vader was een wedstrijdzeiler, maar zelf heb ik er niks mee. Heb ook geen Tesla.
@Basil: een van die jongens legde me uit dat je hazeslaapjes moest doen van maximaal 20 minuten, en dan weer door. Dat kon hij een paar dagen volhouden. Leek me erg zwaar.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 00:33
Inderdaad, Zo bizar, Die Zuid Afrikaan vertelde mij dat hij rechtop staand kon slapen met de ogen open. Hazeslaapje! Ik heb het geprobeerd rechtop zittend in bed want ik vond het wel een uitdaging. Het lukte me niet. Mijn ogen vielen dicht.
Anyways. Die jokers zijn geschift en dat bedoel ik dan met respekt maar ook met verbazing.
Wat ik me dan altijd afvraag: in hoeverre kun je zoiets trainen? Of is het vooral genetisch bepaald?
Ik ken een Japanner die recht staand kan slapen in een Nederlandse kroeg.
Ogen open of dicht maakt bij hem weinig verschil.
Kluiffie heb jij ook de autoband genomen vanaf Libië naar Europa?
Mooi man, Papa Kluiffie in een optimistje over de Nijl! Wedstrijdend tegen de locale kano’s.
Ik ken ook een vent die zegt dat ie marinier is geweest. Was eigenlijk gewoon kok op een fregat.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 00:47
Goeie vraag. Hij is blank. Maar ik weet het ook niet. Interessante was, hij had "swarte" collega's die net zo goed waren zo niet beter waren en ze vertrouwden elkaar onvoorwaardelijk "in die strijd tegen die ANC. Alleen die ANC en niet tegen swarten."
Haha die kluif.
Morgen begint ie gewoon weer overnieuw alsof er niks gebeurd is.
En dan moeten we weer horen wat "we" vinden...
By the way. Ladies en gentlemen, let's keep it friendly tonight. Ok?
Als het om duursporten gaat, hebben Oost-Afrikanen waarschijnlijk wel wat meer aanleg. In Kenia lijkt het alsof iedereen heel hard kan lopen. Maar mentale en psychische belasting is vermoedelijk trainbaar. Als we Dick Swaab moeten geloven.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 01:10
You'll have to be more specific than that, my friend.
Amigos, toetsenbordhelden (zoals ik) calm down. Blijft staan dat deze SAS gozer de absolute eindbaas is. Daar kunnen wij alleen maar diep, heel erg diep voor buigen!
Ik geloof in een dikke Saab
Mee eens, Basil.
In de SAS met Badedas.
@ Basil, maar waarom zouden ze Mike Hailwood de George geven vroeg ik me af. Is even een detail, maar toch een vreemde eend in de bijt.
@Oprisp | 20-01-19 | 01:25
Inderdaad dat kan een probleem zijn want hij is SAS, covered en ook nog eens op eigen initiatief. Technisch en politiek moeilijk. Maar ik gun het hem en ik hoop dat hij het krijgt. Maar mooie is? Ik denk dat het hem niet eens interesseert "I did my job." Die jongens zijn zo bescheiden en daarom zijn ze zo goed.
a) Er staat op de meeste plekken al een muur, vaak eigenlijk een soort stalen hek. Hoog en meer een muur waar je doorheen kan kijken. Gebouwd door Bush en vooral Obama. Probleem is dat die niet af is.
b) De Democraten wezen het voorstel al af voordat het gemaakt was.... dat was een beetje vreemd.
c) Democraten willen ook geen echt dichte grens, want dan kunnen geen nieuwe illegalen meer arriveren. Dat lijkt de enige logische verklaring. Maar waarom dan wel?
Mogelijk zijn ze bang dat de Amerikanen de huidige illegalen dan kunnen gaan naturaliseren. Zonder het gat te dichten gaat dat niet gebeuren, want dan komt iedereen. Met zodra er niemand meer bij kan komen kan het wel.
En waarom zouden de Republikeinen dat dan willen? Omdat dat de Democraten miljoenen stemmen kost. Officieel mogen en kunnen ze niet stemmen, maar in bv CA wordt je automatisch 'Registered to Vote' zodra je je inschrijft voor een rijbewijs (of verlenging). En illegalen kunnen dat daar gewoon doen zonder problemen.
En illegalen zijn lekker goedkope arbeidskrachten, oneerlijke concurentie voor Joe Sixpack, maar dat vinden ook de Democraten blijkbaar wel OK...
Daarom maken er ook 42 miljoen Amerikanen gebruik van voedselbonnen naast hun 2 banen.
Je moet er huizen van maken van die muur. Dan heb je bewaking en ze betalen er ook nog voor.
5 miljard subsillie ophalen bij Don aan de Pennsylvania laan nr.1600 in Omrika, en hatsekidee op de beurs.
Dat is eigenlijk best wel een briljant idee.
Mits de bewoners van die huizen patriotten zijn, natuurlijk.
Don heeft niet eens 5 miljard. Hij is niet zo succesvol als Bezos, of Buffett. Hij teert op een erfenis.
Nepnieuws Kuif. Hij kreeg weliswaar een miljoen euro van zn pa, maar hij heeft er toch echt enkele miljarden van gemaakt. Daar kan een armoedzaaier, zoals jij niet tegenop.
Als hij trackers op de S&P had gekocht van het geërfde geld van zijn vader, dan had hij er beter voorgestaan dan nu.
Ja, zo kan iedereen zich rijk rekenen. Als jij je geld vanaf het begin in Microsoft had gestoken had je hier nu niet 24/7 hoeven reaguren voor je vreten.
Als mn tante wieltjes had...
Dat heb ik dus ook gedaan, sukkel.
Wat doe je hier dan 24/7 druiloor?? En waar is dan die Kuif-tower?
Aber aber, meine Herren..
Kluiffies Tower is een termietenheuvel in Oeganda. Waha!
Ik ben geen proleet. En ik loop niet met mijn mooie spulletjes te koop.
@oprisp geintje: ik ga pitten. Morgen gezond weer op en dan een frisse 10km hardloop van de Wassenaarse slag naar Katwijk door de duinen en over het strand terug. Heerlijk! Zou je ook eens moeten doen, Kuif!
Vaak genoeg gedaan, vriend. Binnen de 36 minuten.
Oh, je bent een meisje? Nou truste iig.
Met 5 miljard dollar kom je heel ver. Voor 2000 dollar per meter moet je toch wel wat kunnen bouwen, dat is 2500 km. Minus bergketens en daar waar al een groot hek staat, heb je dan een hek langs de hele grens.
Klopt, voor die 5 miljard heb je al snel een fundering voor een deel van de muur. Nog geen muur zelf natuurlijk.
In de begroting door de Democraten kost het 50 miljard. Gelukkig kent Trump gewoon een paar goeie aannemers uit New Jersey die het voor 5 miljard kunnen.
Een paar betrouwbare koppelbazen. Tony Soprano misschien?
Die is dood.
Sidney_May | 19-01-19 | 23:42
Maar die huren illegale werknemers in. ;-)
Je kunt niet ontkennen dat Trump het goed doet.
Alles naar de kloten helpen?
Hij doet het uitstekend, hadden wij maar zo een Trump ipv die ettuR.
Wie wordt de Nederlandse Trump?
VanBukkem | 19-01-19 | 23:35
En hij heeft nog humor ook! En weet de lugenpresse/MSM steeds weer op te naaien.
Heerlijk.
@Sitting_targets:
Harry Mens?
@Van Bukkem: wat doet hij dan goed? In tijden van enonomische voorspoed het begrotingstekort met 5% op laten lopen. Top idee.
Dr_Prepper | 20-01-19 | 07:29
Gaan we die nou de komende twee jaar horen? "Huh, maar onder Trump ging vorig jaar het begrotingstekort omhoog met maar liefst 5%. Dat is explosief, hoor."
Hoeveel het onder Wunterkind Obama is gestegen wordt nergens vermeld?
De shutdown heeft al meer gekost dan Trump vraagt. Ze zijn zo gefocust op het wippen van Trump en een impeachment, dan dat ze het volk dienen, politieke spelletjes ten koste van het land. Raar volk. Al doet Nederland het zelf niet veel beter.
Dat spelletje kun je natuurlijk niet alleen de democraten aanrekenen. Wat Trump doet met zijn 'Shutdown', is van hetzelfde kaliber. Ze spelen daar hardball op een ongekende manier. Politiek is daar oorlog, waar het hier (in ons eigenste partijksrtel) een grote vrienden ploeg is. Wat heeft u liever?
Het is anders Trump zelf die de boel op slot gooide om zijn zin te krijgen.
@BL Ach, zondag (vandaag) krijgt hij zijn muur. Allemaal een script. Maandag is de shutdown gestopt. Uiterlijk dinsdag. Ik lees matrix-code.
Een shutdown werkt alleen als er twee partijen niet toegeven.
Het is nu pas dat ik inzie wat voor een slapjanus en meeloper die Obama was. En Hillary zou aandacht gaan besteden aan haar kleinkind en gemaakte luv luv doen tegen die 30 miljoen beleggingsgeld verliezende oelewapper van een schoonzoon.
Yep, erg slap dat Obamacare. Zorg regelen voor miljoenen Amerikanen die dat voorheen niet konden betalen. De slapjanus!
* ll Principe * - alleen jammer dat tallozen Obamacare niet konden betalen, hun huis kwijtraakten en in de goot belandden. Langs o.a. een aantal straten van LA zie je de schokkende resultaten van het bejubelde plan van Obama.
Maris v.d Hof5393 | 20-01-19 | 00:07
Dat en de kwaliteit en wachtlijsten uit de klauwen gelopen zijn, onder andere.
Er zijn huisartsen die failliet zijn gegaan omdat ze de bureaucratie niet konden betalen, dat wil zeggen de extra mensen die zij moesten inhuren om het allemaal fiscaal bij te houden voor dat Obamacare.
ZZP-ers, zeg maar.
@ Maris v.d Hof5393 | 20-01-19 | 00:07
En dat is een fractie van de mensen (en hun familie!) die failliet zijn gegaan omdat ze de zorg niet konden betalen voorheen. Om nog maar niet te zwijgen over het leed en overlijdens van de onverzekerden die helemaal geen hulp kregen.
En als the Donald nog even uit wil leggen hoe de Mexicanen ook alweer voor die muur gaan betalen? Alvast bedankt!
Ach, door de arbeid die teruggehaald wordt naar de USA? Who the fuck cares. Of je het nou leuk vindt of kut: Amerika zet de toon in het westen, en die toon is in dit geval een patriottische met een regressief immigratiebeleid.
De arbeid die vertrokken is uit de VS, is vooral simpel productiewerk. Assemblage enzo. Daar mis je weinig aan. Bovendien ligt de werkloosheid momenteel laag in de VS, rond de 4 procent. Dus waarom zou je dan laagwaardige arbeid terug willen halen? Ik zie de ratio daarachter niet.
Voor de werkloze arbeidende klasse in de VS. Trump doet daar iets voor, in NL schijten ze erop.
Maar er is dus nauwelijks werkloosheid in de VS. De arbeidsmarkt is niet het probleem.
4% is een gemiddelde. Er zijn genoeg gebieden met een nog steeds zeer hoge werkloosheid. Trump heeft overigens een recordaantal POC's aan het werk geholpen. Hij wel.
Wat schieten die arme gebieden op met laagbetaald productiewerk. Leg me dat eens uit.
Werk is sowieso beter dan een uitkering. En bedrijvigheid geeft meer spin-off dan uitkeringen. Zo moeilijk is het niet, maar toch graag gedaan Kluiffie.
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 00:23
Jij denkt dat managers produceren?
Optisch haalt het niet echt het niveau van een Chinese muur of een muur van Hadrianus. Mochten we vanuit de ruimte worden geobserveerd door buitenaardse wezens, dan zullen zij ongetwijfeld ook constateren dat het menselijk ras een regressieve ontwikkeling doormaakt.
Zo dan.
Waarom doet u uw deur op slot van bijvoorbeeld de auto of woning?
Ik had u hoger zitten dan dat...... maar misschien mis ik het sarcasme in uw tegel.
Je mist enkel de sleutel, @kop. Hint: "optisch".
NecroSister | 20-01-19 | 01:10
Tja, je kunt niet altijd helderziend zijn, zeg maar.
Kijk naar die mooie foto's. Soms mis ik onze europese muur best wel. Snif.
Toen was alles nog duidelijk. Zo gewoon.
Het hele klasje is gewend dat, als ze heel lang blijven dreinen en jenken, de juf het uiteindelijk opgeeft. Maar niet deze juf.
was @sitting targets 00.03uur
De Volkskrant heeft nog wat 'buitenlandspecialisten' rondlopen die even een iets te grote broek aantrekken, maar o zo goed denken te weten hoe het zit. Even Trump afkraken, dat is veilig. Wie kan het daar nou mee oneens zijn? Elkaar napraten, meer is het niet.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/hebb...
Je bedoelt dat de argumenten niet in je straatje passen. Maar dat maakt ze nog niet perse onwaar.
Precies Kuifmans. En dat geldt ook voor jou.
Trump trekt zich terug uit MO. Logisch: De VS zijn inmiddels zelfvoorzienend wat betreft (schalie-) olie&gas. Binnenkort zelfs netto energie-exporterend. Daardoor heeft die zandbak vol moslim ellende geen, of althans veel minder waarde voor de VS. Het enige nut van het MO voor de VS is nu nog de afzetmarkt voor wapens. Kwestie van een beetje stoken dus, bv tussen Iran en SA en de bestellingen van meerdere 100 miljarden stromen binnen. Nee, die Trump is zo dom nog niet. Binnenkort trekt hij de VS uit de NAVO. Als de overige sukkellandjes niet hun fair share willen betalen, dan gaat gewoon de stekker eruit. Zoek het maar uit.
Ja, Trump houdt niet van free loaders als Nederland en Duitsland. Je moet gewoon je deel bijdragen. 2% BBP naar defensie is binnnen de Navo de afspraak. Doe dat dan ook en gedraag je niet als een verwend kind.
Maytheforcebewithyou | 19-01-19 | 23:37
Kuifje doet niet aan argumenten. Want dan moet je feiten benoemen en dat is kwetsend. Let maar op.
Trump heeft groot gelijk. Stel je voor dat België een diep gespleten samenleving was van drugsmaffiabendes en corrupte politici (hehe of heb ik het hier over Nederland?) was waar men zelfs benzineleidingen bij een raffinaderij doorboort om gratis te kunnen tanken met explosies en vele slachtoffers tot gevolg. Zouden we dan niet beter een hoog hek bouwen. Of misschien juist de Belgen ?
Maar wat bereik je precies met een muur van 5 miljard terwijl een volledige muur 50 miljard kost? Om in jouw voorbeeld te blijven: wat bereik je met een muur die in Vaals begint en in Maaseik eindigt terwijl het stuk van Maaseik tot en met Zeeuws Vlaanderen geen muur krijgt?
Het is gewoon een politiek machtsspel over de rug van de ambtenaren.
Dan zou Rutte roepen dat hij die Belgen wel in elkaar zou willen slaan slaan, en vervolgens D66 de grens bij Hazeldonk laten verbreden. En daar lachend voor tekenen.
België is een diep gespleten en door en door corrupte samenleving. Alles wat fout gaat ja. De hekken die ze bouwen zullen tegen hollands naïvisme of Franse GilletsJeunne gaan. Het is geen land. Het is geen samenleving. Het is een soort van overleving. Il ny a pas du Belges
Probleem is ook dat de VS Latijns-Amerika naar de gameliezen heeft geholpen met hun drugsoorlogen en staatsgrepen. Ze zijn zelf medeverantwoordelijk voor die chaos.
Pure onzin. Onder de migranten is veel minder criminaliteit dan onder de normale Amerikaanse bevolking. Is allemaal onderzocht..
Beste_Landgenoten | 20-01-19 | 00:20
Ok, mevrouw Sargentini.
@ reservebelgië
De europese unie heeft België doelbewust uitgekozen als gastland voor het europese parlement. U en ik weten waarom. Duitsland of Frankrijk waren natuurlijk geen optie vanwege de geschiedenis op dit continent. Frankrijk als machtsgeilaard kreeg daar wel een deeltje van in Straatsburg. Nederland ook niet vanwege de gouden eeuw. Maar dat zegt helemaal geen reet over hoe mooi uw land en het volk eigenlijk is. Ze hebben België doelbewust gegijzeld voor dit 'democratische' experiment van vrede juist vanwege haar politieke onenigheid die een oorsprong vindt in een diepgewortelde culturele taalstrijd. Maar vergis u niet hoe mooi uw land en de mensen die er wonen zijn. Overleven is overigens een relatief begrip als dat de teloorgang van beschaving inhoudt. Denk maar niet dat uw noorderburen gevrijwaard blijven. Wij zijn goed op weg om een hard voorbeeld te stellen op dit continent. Juist vanwege onze drang om het te goed te willen doen in deze geglobaliseerde wereld. Altruïsme is geen toekomstperspectief in een wereld die zichzelf overbevolkt.
Speech bekeken. Benieuwd naar reactie van Polosi.
Die is er al hoor. Oud voorstel, dat gaat het niet worden. Shutdown gaat vrolijk verder.
@ Supermatthijs, heeft u een linkje voor me?
Stond 2 uur geleden al op het FD.
Ze de update van die altijd keihard werkende Feynman!
@Supermatthijs, ah ik zie het!
boehoe die zielige Trump....
Hij is gewoon een muurdrammer.
Deurdrammer. Iemand met een harde kop en een sterk geloof dat het beter kan.
Gelukkig geeft hij niet bij een beetje soy boy tegenstand op, want die muur is een fantastisch plan. Wij laten linkse organisaties Afrikaanse immigranten met de boot bij de kust van Libië ophalen en naar Europa brengen. Wie er eigenlijk gek?
Democraten zijn hier weer eens behoorlijk hypocriet bezig. Want, behalve nu dat echte muurtje, is wat Trump wil exact hetzelfde als wat beide Clintons en uw aller beloved Barack Obama wilde. Check hun immigratie-records maar.
Op deze manier kan Trump z'n muurtje niet bouwen en z'n verkiezingsbelofte niet inlossen. Maar daar gaan de Democraten nog wel op terug komen, want de blue collar arbeiders hebben deze truc ook allang door en degenen die de laatste keer toch Democrat stemden lopen de volgende ronde gewoon over naar Republican. Resultaat: tweede termijn voor Donald. Wat ik je brom.
Het grappige is, die immigratiewetten bestaan al heel lang.
Trump is gewoon de eerste die ze daadwerkelijk wil uitvoeren.
Kinkfactor | 19-01-19 | 22:51 |
Helaas zijn die blue collar arbeiders een minderheid. Trump is waarschijnlijk de laatste republikeinse president. Daarna gaat Amerika onder leiding van de democraten de utopie van een multiculturele samenleving nog harder nastreven, om er uiteindelijk veel te laat achter te komen dat die multiculturele samenleving simpelweg niet werkt.
Interessant om te gaan volgen wie daarna de nieuwe supermacht gaat worden. Ik zet in op China. Die laten zich niet zo snel piepelen door klagende minderheden.
Dat hoeft niet hoor padjepejer. In Nederland stemmen veel allochtonen of mensen met een kleurtje ook PVV. Als jij in zuid Frankrijk rondrijdt, denk je ook niet "jippie wat een hoop Nederlanders!"
Dwars door alles heen speelt iets wat niet veronachtzaamd moet worden: In de VS is een onderklasse van mensen zonder papieren ontstaan die worden uitgebuit om die reden. Deze situatie lijkt zeer op die zoals die voor 1863 bestond in de VS. Toen stonden de Democraten aan de kant van de instandhouders van mensen-zonder-staatsburgerschap, omdat zij dat verschil van met / zonder billijkten. Aan de andere kant stonden de Republikeinen, die stonden op rechtsstatelijke gelijkheid van alle Amerikanen. Trump wil de muur, omdat hij ook een eind wil aan het gedogen van die illegaliteit. De Democraten vinden het wel best zo, dat deze status quo gecontinueerd wordt. Lekker goedkoop, zulke menselijke arbeid die verricht wordt door mensen zonder papieren. Democraten spreken met twee tongen.
Democraten willen ook wel een muur, maar ze zijn nu in oorlog met Trump. En momenteel lijken ze aan het langste eind te trekken.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 22:50
Inderdaad! Duitse democraten ooit vanuit de DDR bouwden het ook.
Het langste eind. We zullen zien
Kuif bedoelt eigenlijk laatste strohalm.
Ja dat bedoelt hij, zonder het zelf te beseffen :-)
Hear hear
Potus worden is op zich een enorme prestatie. Of je nou O’Trump heet of iets anders. Doe het maar eens na. En overigens, bouw maar gauw dat muurtje, dan kan de media-aandacht worden verlegd naar het volgende nutteloze issue
Republikeinen hebben afgelopen twee jaar begrotingstekort gigantisch laten oplopen door middel van taxcuts onder het mom van dat dit betaalt zich terug door economische groei (is al sinds Reagan era bekend dat dit niet werkt). Democraten hebben zich altijd tegen taxcuts en oplopend tekort verzet. Mogen straks net als onder Obama years weer puin gaan ruimen.
Ja belasting betalen is een verplichting. Vooral linkse mensen zullen dat met mij eens zijn.
Zonder belastingheffing had jij geen uitkering, JJJJ.
Goh onder welke president is de staatsschuld zo opgelopen. Ik ga de grafiekjes niet eens voor je opzoeken.
Belasting is gelegaliseerde diefstal.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 22:55
Mijn uitkering? Arbeid! Ik produceer. En wat doe jij voor de kost?
Wat produceer je? Wasknijpers?
Het afzeiken begint, de argumenten zijn op. Ik bespeur een patroon.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 23:06
Voedsel. Dat hebben mensen nodig. En nogmaals: Jij dan? Ik denk dat je een parasiet bent: Ruim geld voor niets ten koste van anderen.
Ah, je werkt in een snackbar. Niet zo gezond, maar verder niks mis mee.
@ Jan Joris Jaap, doe als de meesten hier, en negeer het. Het is een VVD spamaccount.
Kluiffie kan alleen maar name calling. Iedereen is tokkie en aan de uitkering.
Zal wel komen omdat hij er veel mee in aanraking komt in het dagelijkse leven.
Het spijt me als ik je gekwetst heb, Kempie.
Alleen vrienden noemen hem Kempie
Het hele woonwagenkamp noemt hem zo.
Heb je niet kluiffie, maar bedankt voor je bezorgdheid. Waar komt je obsessie met tokkies en uitkeringen vandaan? Van vroeger? Heb je je er aan proberen te ontworstelen, maar is het toch nooit helemaal gelukt om je ervan los te maken? Lastig. Ik snap het. Gewoon doorgaan, kluiffie, gewoon doorgaan...
kempenaer | 20-01-19 | 00:11
Mooi en scherp...
Nog steeds geen antwoord op de vraag kuifje? Wat doe jij voor de kost? Welke beroepsgroep zit jij in?
kuifje-in-de-eu | 20-01-19 | 00:05
Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Een Kuifje in het nauw toont onversneden racisme.
peterdh | 20-01-19 | 08:09
Kuifje zit te dubben. Hoe groot is de kans dat er onder de reaguurders iemand zit die hem kent en eventueel op een leugen zou kunnen betrappen.
Trump lijkt een fall guy te worden. Iedereen kijkt weg van een economie die tegen een totale vastloper aanloopt. 2020 gaan we ws nog wel halen, maar veel langer kan het daarna niet goed gaan. Het wereldwijde financiële systeem staat op instorten. En rara wie daar, vwb de USA, dan de schuld van krijgt.. en rara wie daar de schuld dan niet van krijgen. De macht ligt hoger dan het spelletje poppenkast waar wij met zn allen zo aandachtig naar zitten te kijken.
Wees blij dat er geen Clinton zit. Totale ineenstorting was dan al lang realiteit
Nou verlicht ons. Namen en rugnummers.
reservebelgië | 19-01-19 | 22:41
Ik denk dat er bewust geen democraat zit, zodat die niet de schuld krijgen als de boel ploft.
Juist en eens goed graven hoe dat financiële systeem nu tot stand is gekomen daar zoekt niemand naar. Terwijl men alleen maar op play hoeft te drukken:
www.youtube.com/watch?v=WVxWPkMXOmw
Men "smult" liever van de poppenkast. Geef het volk brood en spelen. Met een "goeierik" en een "slechterik". Lekker behapbaar. Terwijl de roof naar boven toe ongestoord verder gaat.
Zoals het altijd al is gedaan door de elite:
www.youtube.com/watch?v=gohal9CW7t0
Maar zelfs als het voorgeschoteld wordt op Youtube dan gaat het er nog niet in. Ik heb de hoop opgegeven. Als mensen een poppenkast willen, dan krijgen ze die ook.
Nou ton8695, waar heb jij je glazen bolletje vandaan?
UPDATE: Toespraak Donald Trump: www.youtube.com/watch?v=a2I_Uoq394c&a...
Koehandel.
Speech net gekeken, sigaar uit eigen doos voor de democraten. Dat gaan ze dus niet doen. Next!
Mensen zijn kut of ze nou hier zijn of over de grens..
Ik vind iedereen kudt.
JJJJ niet te persoonlijk worden he. Kuif heeft een opdracht en die probeert hij zo goed als mogelijk in te vullen. Alleen jammer dat de gaten in de mand steeds groter worden
reservebelgië | 19-01-19 | 22:38
"jammer dat de gaten in de mand steeds groter worden"
Ja zelfs hier wordt je gewegjorist als je de kuifjes aan de kaak stelt.
Ja. Ze laten mij nog zitten. Ik probeer mild te zijn in mijn oordeel naar anderen. Ook als anderen een andere agenda hebben. En die ook schaamteloos etaleren. Reaguurders als berbaar en kuifje. Het zal. Laat het niet aan Uw hart komen. U grijpt slechts Uzelf. Laat hen en laat hen met een glimlach. Of ze weten niet beter of ze worden tzt erg hard op de realiteit gewezen
Wat zijn jullie kut zeg..
klopt. Danku
Dieren zeuren niet en daarom zijn ze niet kut. Neem een hangbuikzwijntje. Ze hebben iets menselijks. Maar zeuren niet. Cheer up.
Wat is bijvoorbeeld dat gepiep van honden dan? Het is allemaal gradaties van kutheid helaas.
Ja tis een open platform. Kun je alles krijgen
He said doodee .
De zoveelste verkiezingsbelofte die Trump inwilligt. Drain the swamp, kent u die nog? Die muur komt er sowieso, maar dit gaat om het tonen van het ware gezicht van de Democraten. Niets in het landsbelang, alleen maar Trump gallen en dwars zitten. Laatste twee weken in de Amerikaanse politiek waren een soap, werkelijk om te smullen. @kuif volg zelf het nieuws ff
En de Mexicanen gaan betalen voor die muur? Dat was toch de belofte.
Alleen iets over die muur? Moet je de Democraten niet verdedigen?
De Mexicanen gaan nog een rare pijp roken @Kuif
Volgens mij houden die Mexicanen van hele andere dingen, Belg.
Belgen en reservebelgen.
Houden van dingen.
Ook Mexicaans
Trump beloofde zich hard te maken voor de Muur. Velen hebben oa daarom op hem gestemd. Trump wordt nu tegen gewerkt door de Democraten. Dan gaan die kiezers echt niet de schuld bij Trump leggen. Zo dom is dat volk echt niet.
Trump. Vervelend alfa-mannetje. Hopelijk snel geschiedenis.
Ik spreek dagelijks amerikanen en die lopen weg met hem. Zelfs mensen die in eerste instantie kritisch over hem waren.
Hebben kippen seksuele gevoelens, kippetje?
Kop Kaaz
U werkt in een inrichting?
Woon je op een trailerpark, Kaaz?
kop kaaz | 19-01-19 | 22:18 | favorietblock Ik denk dat er ook genoeg amerikanen zijn die precies het tegenoverstelde vinden, dus wat is uw punt? Ik ben niet onder de indruk van zo;n alfa-lul, anderen wel. Soit.
Geil Kippetje | 19-01-19 | 22:16
In Turkije hebben ze Erdogan en in Rusland Putin. Zelfs in China hebben ze iemand. Maar geen paniek! Wij hebben o.a. Timmermans en Scheefbek s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveim... en deze: s14-eu5.startpage.com/cgi-bin/serveim... .
Langshetrandje | 19-01-19 | 22:20 | favorietblock Heeft u nog een hersencel over of is u weer dronken?
Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-01-19 | 22:24 | Idd nog erger ja.
@kop kaaz, dat komt omdat hij dingen aanpakt. Gewoon doet wat hij zegt. Hij is een disruptor. Iets wat wij ook nodig hebben. Uiteraard stuit zoiets op enorme weerstand. Echte "change" is voor sommige mensen gewoon heel lastig. Zie ook in dit draadje. Betekent niet dat hij alles goed doet. (Zie FED, zie begrotingstekort) Maar ook veel wel goed doet. Zo doet hij aan beperking van regelgeving. Eindelijk een president die iets aan de Chineze praktijken doet.
azijnseikerT | 19-01-19 | 22:27 Hahaha! Hij "pakt dingen aan"? Hij schreeuwt, ruziet en maakt zichzelf onmogeljk. En zonder één concreet wapenfeit te hebben bereikt. Maar goed, hij is gekozen,dus daar moeten ze het maar mee doen.
azijnseikerT | 19-01-19 | 22:27
Exact, waarde. En aan dat klimaatgelul. En shitty handelsverdragen. En Noord-Korea. En illegale immigratie. En ga zo maar door.
Niemand is perfect maar hij staat ergens voor en wil iets bereiken wat goed voor zijn land is en daardoor ook beter voor ons op de lange termijn.
En wat heeft de EU? Helemaal niks op een paar partijen en mensen na.
Langshetrandje | 19-01-19 | 22:20
Nee want dan was ik u wel tegengekomen.
6 more years, bish. Haha.
En na Trump, krijg je Hillary dan wel een kloon van Hillary. Ben je dan blij?
Nou geil kippetje. De enige die tot dusver schreeuwt en totaal zonder argumenten deze arena betreedt dat ben je zelf.
Geil Kippetje heeft natuurlijk wel een punt. Trump is een tokkie-president.
Kippetje
Voorlopig is het zo dat Trump (jouw grote vriend) de EU met de onovertroffen rugpatient aan het roer vierkant niet serieus neemt. Dat vind ik dan weer genieten.
azijnseikerT | 19-01-19 | 22:44 | Tuurlijk, knul. En gewoon zeggen dat hij "Gewoon doet wat hij zegt. Hij is een disruptor. Iets wat wij ook nodig hebben (...) Maar ook veel wel goed doet. (...)" is ook zo'n voorbeeld van goede "argumenten". U praat peop, wat u zou kunnen weten als u met Amerikanen contact zou hebben. Enfin, veel succes verder.
CalamityJane | 19-01-19 | 22:56 | Die ellendige EU neem ik ook niet serieus.
Als je in het echt ook zo bent. Dan krijg je het nog heel lastig. Ik ben wel klaar met je.
Kippetje heeft wel een punt, seikert. Je komt nauwelijks met argumenten. En dat op een discussiesite.
Je hebt echt een obsessie, meneertje Kaaz. Wel erg vermakelijk.
Kuifje
Beetje dronken?
Decorum weggevallen?
Je doet teveel moeite nu Berbaar in te halen!
Ik gedraag me nog heel netjes, Jane.
Kluiffie komt niet veel verder dan name calling met zijn toktoktokkie.
En geil kippetje houdt meer van soy boys en is bang voor alpha dogs.
Nou jammer dan.
Ja, ik ben nu eenmaal een onafhankelijk denker met een eigen mening. Snap dat jullie daar wel een beetje jaloers op zijn.
Kluiffie, nu liet je me toch even lachen, bedankt.
Onafhankelijk denker, proest!!!
Zoals Trump zelf tweette: "elections have consequences". Ze Republicans lost ze House. Get over it!
Zonder OK van de Senaat (R) en handtekening president (R) komt er niets vanuit het Huis (D). Simpel.
Dus dan moeten ze compromissen sluiten. The Executive kan zonder nieuwe wetten, enkel niet zonder geld, dus dit is daarom een belangrijk gevecht voor beiden.
De Democrats willen het Amerikaanse volk breken. Een hoop migranten binnen laten om veel goedkope arbeidskrachten te hebben waarmee Joe Sixpack moet concurreren. De elite hoeft dan maar een grijpstuiver voor arbeid te betalen. Het is pure verelendung. Trump is een soort socialist die dat wil voorkomen. Trump zorgt voor zijn volk.
Hij is nu aan het speechen trouwens.
Zit er nog wat samenhang in? Of is het weer het domme geleuter dat we van hem gewend zijn.
Hij kijkt wel heel serieus ……
Wie is we?
Haar geverfd en gefohnd
Hij kan nog erg dom kijken of leuteren om nog een stuk intelligenter over te komen dan vvd/eu trollen @kuifje-in-de-eu
Gemist. Was net aan het bouten.
Is Trump nog aan de macht? Volgens CNN en wat opportunistische reaguurdertjes was hij al een aantal keren geimpeached. Wordt natuurlijk gewoon herkozen na een deal met China.
Uiteraard wordt die herkozen en dan ook nog eens Noord-Korea deze President Trump is de terechte Nobelprijswinaar .
4 more years! Maar welke ideologie heeft Trump nou eigenlijk? Patriotisme zeker. Socialisme, een beetje. Maar vooral heel veel pragmatisme en gezond verstand.
Trump is vooral heel dom. Hij heeft bijvoorbeeld helemaal geen verstand van handelspolitiek. Al die hele en halve conflicten met andere landen gaan de VS erg veel geld kosten.
Ja Kuifje, is Trump een oorlog begonnen? Is hij niet bezig uit Syrië te gaan met zijn leger?
Handelsoorlog, ST. Met nogal wat landen. En dat schiet natuurlijk niet op.
O alleen maar handelsoorlogen. Wat stelt het dan voor? Conflicten met nogal wat landen. Pffff....
De handelsoorlog met de EU is allang weer afgelopen. Met Mexico en Canada heeft Trump een nieuw NAFTA-verdrag gesloten. Ook klaar. Alleen met China heeft Amerika nog een handelsconflict. En daar heeft China veel last van. Dus Trump ligt hier ook op koers voor een gunstig handelsverdrag.
Jammer he, Trumphatertje.
Met de EU is sprake van een soort wapenstilstand. Jezus ST, je hebt echt je feiten niet op een rijtje hé. Verdiep je nou eens een beetje in de materie.
Trump is geniaal vooral met zijn Handelspolitiek al heel wat Landen zoals Canada en Mexico hebben verdragen afgesloten met de U.S, denk dat Kuifje het niet zo helemaal snapt en maar wat zwets .
Met de EU is sprake van een soort wapenstilstand.
Meer kun je niet bedenken? D'r blijft maar weinig over van je ronkende taalgebruik. Niks eigenlijk. Arme sukkelaar.
Trump heeft gelukkig de bloeddorst niet van Hillary en Obama. Die waren oorlogsgeil. De enorme ellende die dat veroorzaakt heeft is onvoorstelbaar.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 23:42
lol ben je weer vriendjes aan het maken, slapjanus?
Hehe, de schaamte voorbij, zeg maar.
kempenaer | 20-01-19 | 00:04
Klopt!
Sitting_targets | 19-01-19 | 23:40
Toen ze zagen dat Trump zijn poot stijf hield wilden ze ineens wel weer onderhandelen? Haha.
It's a fucking ScoobyDoo™ headscratching mystery!
Er komt nog een tijd dat hekken overbodig worden.
Slechts een kaal stukje niemandsland en bots die met rubber schieten op alles wat beweegt. Redelijk effectief en een tiende van de prijs.
Het komt neer op mentaliteit. De hekken lijken medemenselijker en gaat op totdat de de middenklasse zijn hagje niet meer kan regelen.
Natuurlijk gaat het niet om die 5 miljard. Dit gaat om statements. Eenmaal ingestemd met die 5 miljard, is de protectionistische koers van Trump (en daarmee de muur) bestendigd. Over een half jaar: "We need more money for fencing. We cant stop now". En dan kun je als democraten alleen nog maar instemmen, anders kom je over als een halfbakken slampamper. Ik voorspel dus dat ze niet gaan instemmen, waarop Trump doodleuk de noodtoestand uitroept en zelf begint.
Die noodtoestand schijnt hij niet uit te roepen omdat er nogal wat juridische haken en ogen aan zitten.
Welke noodtoestand? Is wel een mooi scrabblewoord!
@Jorisjaapjoop, Googlet u maar even.
Live ende breaking, Trump komt zo met een aankondiging about the borderwall.......
Is allang uitgelekt. Hij doet de Democraten een voorstel -iets met een uitruil met dreamers- en daar gaan de Dem's niet op in. Oftewel, Trump blijft in een rondje draaien.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 22:04
Trump laat de Democraten draaien. Eerst jarenlang vóór een muur, Nu Trump, dus tegen een muur. Maar denk jij maar dat Trump aan het draaien is. Jij trapt dus in de val. Ja, die Trump is nog niet zo dom.
Slim is hij die zijn tegenstanders kan laten denken dat hij dom is. Trump is een nieuwe Claudius.
Gewoon een show voor de bühne, brood en spelen. Over hun overdreven grote militaire budget wordt nooit eens kritisch gepraat, laat staan waar het aan op gaat. Het is mij door de jaren wel duidelijk geworden. Het zijn zelf de grootste criminelen en het verschil met een huis tuin en keuken crimineel is dat ze het heel goed weten te verbergen. Af en toe lekt er iets door de voegen naar buiten, maar dat is dan natuurlijk fake news.
Ging Trump niet het swamp drainen? Heeft de Clinton foundation niet steekpenningen aangenomen in de vorm van paytoplay en weet ik veel hoeveel schimmige deals gedaan (iets met uranium)?
Je komt simpelweg niet meer aan de macht in Amerika als degene die de echte macht hebben dat niet willen. Dus zowel de democraten als de republikeinen zijn gewoon 1 pot nat. Er hadden hervormingen moeten plaats vinden, maar die persoon kreeg een kogel (overigens veel van de Kennedy's zijn op rare manieren dood gegaan). Maar goed, geen complot natuurlijk, stel je voor dat mensen in achterkamertjes stiekem afspraken maken, over hoe ze de wereld willen regeren, tegen de bestwil in van het volk. Sinds die tijd is er niemand meer gekomen die de establishment niet daar wilde hebben.
Dit is gewoon de succes formule die ze steeds hanteren: Ze creëren zelf de problemen, zodat vooraf bepaalde "oplossingen" doorgedrukt kunnen worden, die niet doorgedrukt hadden kunnen worden zonder die problemen. Keer op keer komen ze er ook gewoon mee weg. Irak was duidelijk voor de olie, maar niemand die er meer naar kraait, ondertussen is het land naar de tyfus, lees voor de grap eens: www.globalresearch.ca/how-the-us-deli...
Of deze parel:
Madeleine Albright - The deaths of 500,000 Iraqi children was worth it for Iraq's non existent WMD's:
www.youtube.com/watch?v=RM0uvgHKZe8
Als je kritisch kijkt naar de geschiedenis en al die momenten dat er iets door de voegen naar buiten vloeide verzameld ontstaat er een heel ander beeld:
www.bol.com/nl/p/revolutie-door-schul...
www.bol.com/nl/p/confessions-of-an-ec...
Dit weten ook veel te weinig mensen:
en.wikipedia.org/wiki/Unethical_human...
Geeft mooi aan hoe hoog ze het volk hebben zitten.
Dus dat allemaal in je achterhoofd houdend, hoe serieus kan je dan zon wall discussie nemen? Het volk moet eens kappen met Netflix achtige dopamine verslavingen en een wall om de machthebbende heen bouwen. Eens kijken hoeveel shit er dan in de wereld minder is.
De meeste doden in Iraq zijn vermoord door irakezen zelf.
Het zal mij dan verbazen wat ze hebben aan oplossingen voor "het klimaatprobleem".
@steekmug | 19-01-19 | 21:59
Ik zei niet elk probleem, maar die weapons of mass destruction waren er gewoon niet, om bij mijn voorbeeld te blijven. Je zou denken dat zon leugen consequenties heeft, maar helaas.
Wat ze in ieder geval al aan het klimaatprobleem hebben gehad is een hele CO2 economie die ze uit de grond hebben gestampt, met de mogelijkheid om bedrijven kapot te maken (vooral externe bedrijven zodat de eigen bedrijven beschermt blijven) die zich niet aan de regels houden (zie Volkswagen). Dus macht en geld, verpakt in een groene verpakking. Want het moet altijd aan het volk verkocht worden, daar zijn ze heer en meester in.
Die links die ik heb gegeven laten het allemaal mooi zien, vooral Revolutie door schuld is een aanrader.
Wat zijn de jaarlijkse kosten voor de opvang van illegale migranten? En de medische behandeling van drugs verslaafden? Volgens mij kan Herras daarvoor een aardig hekje plaatsen.
Wat is "Herras"?
HenkyPanky | 19-01-19 | 21:47
Juistem. Die paar miljard voor een muurtje of eindeloze miljarden voor "immigranten".
Berbaar | 19-01-19 | 21:51
Een r teveel in een naam van een groot hekwerkbouwer. Zegt meer over Uw getroll dan over de mening van Henk
Die mensen zijn hard nodig!!! Om de voedselpakketten voor 45 miljoen Amerikanen uit te delen vermoed ik.
Berby, je niveau getrol daalt. Jammer. Was ist los? Te veel rook geïnhaleerd tijdens het pyromanenfestival paar weekkies terug in je reservaat? ;-)
kempenaer | 19-01-19 | 23:24
Het was erg koud op de Dam vannacht.
Beste President van de USA sinds jaren is Trump en gelukkig nog voor de volle 6 jaar .
En erna zal zijn beeltenis op Mount Rushmore gebeiteld voor eeuwig.
Hell yea!
Een kinderhand is gauw gevuld.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19
Fijn man dat ook JIJ weer wat te brabbelen hebt! En wie betaalt jou daarvoor?
en toen werd je wakker
Ik denk dat na de periode Juncker de Glenfiddich Whiskey een nieuw etiket krijgt met zijn beeltenis er op!
The Donald is draining the swamp. Mooi feessie!
En wat als Trump vanavond de noodtoestand uitpoep?
Interessante tijden
Doet ie niet. En zijn nieuwe voorstel wordt weggewuifd door de Democraten.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19
Leuk geprobeerd. Maar DKS en berbaar zijn beter dan jij. Sorry hoor!
JJJJ, houd het nieuws een beetje bij joh. Wat Trump gaat doen is allang uitgelekt.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 21:57
Ooh jij weet dingen? Nou leuk voor jou zeg!
steekmug Dat zal een brandende anus geven dan
Kluiffie heeft glazen bolletje. Meegesnaaid uit Afrika.
Kom op Kempie, allemaal allang uitgelekt. Net als het Democratische antwoord.
Off-topic, maar: De verdwenen blogs van Ans Boersma zijn opdoken. Must Read-draadje. Ontluisterd beeld van Ans Boersma via haar eigen schrijfsels in de periode van haar relatie met jihadist wat samenviel met afslachting Charlie Hebdo en Ans die Boer zoekt vrouw aan jihadist probeert uit te leggen. eind 2014, begin 2015. Ze rijdt ook met een Syrier met toeristenvisum (via een Saudische Prins verkregen) rond in Parijs, vier dagen voor aanslag op Charlie Hebdo. twitter.com/r0eland/status/1086713465...
Interessant, ga ik lezen.
Tijd zal leren of ze undercover was, of alleen onder de lakens.
Ze maakt zich in haar blog druk over de Nederlandse ophef over de aanslagen in Frankrijk. Want Frankrijk is geen Nederland en in andere landen (lees: Syrië) gebeuren veel ergere dingen. Bovendien kijken heel veel Nederlanders naar een verstrooiend programma als Boer zoekt vrouw, dus zoveel kan er niet aan de hand zijn.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 21:37
Wat jij wil lezen dat interesseert dan weer helemaal niemand. Maar misschien dat jij jouzelf wel heel erg belangrijk vindt?
Feynman | 19-01-19 | 21:49
Als die undercover was gaat het niet goed met de westerse geheime diensten hoor. Zoveel onbenul is nauwelijks samen te vatten in 1 enkel individu
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 21:55
*Ze maakt zich in haar blog druk over de Nederlandse ophef over de aanslagen in Frankrijk. Want Frankrijk is geen Nederland ...* en Ans Boersma, Charlie Hebdo, jihadisten en/of Saudische Prinsen! Hoe kom je er op?
Nou dat heb jij weer eens goed gezegd, pik!
Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-01-19 | 22:00
Echt he, die lambal heeft gewoon geen schaamte of zelfreflectie.
De lamme en de blinde hebben elkaar gevonden. Twee sneuneuzen in de panelen.
kuifje-in-de-eu | 19-01-19 | 22:09
*de lamme en de blinde*
Ja berbaar en jij kunnen er wat van.
Ik ben wel benieuwd wat mevrouw Boersma in haar schrijfsel bedoelde met: "Ja, het is een aanslag op allerlei fundamentele waarden van Europa (die we overigens eens goed moeten heroverwegen om verder te komen)". Sowieso wel benieuwd naar of dit verhaal nog een verder staartje krijgt.
kempenaer | 19-01-19 | 22:27
Dat is mij ook al enige malen te binnen geschoten. Of is dat het standaard NSB/VVD denkt met u mee-breintje.
Countus, dat meisje is erg naïef en idealistisch. Ze bagatelliseert die aanslagen gewoon.
Kop kaaz, dan ben ik niet de enige die dat vermoeden heeft.
Excuses Joris voor het uiten van dat vermoeden.
@ kop kaaz
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik eigenlijk ook niet... Ik ga het toch maar niet herhalen als u het goed vindt...
kempenaer | 20-01-19 | 00:01
Dat begrijp ik, waarde. Maar we zijn niet de enigen die dat soms denken.
Dat schept toch een band en hoop, vind u niet?
Beste kop kaaz,
Ik bespeur ook een haast beschermde status als u begrijot wat ik bedoel...
Die band die u oppert voel ik ook en hoop, die mogen we nimmer verliezen.
Ik wens u een hele fijne avond en zondag.
kempenaer | 20-01-19 | 00:25
Ik zie het, het is orwelliaans soms.
Verder wens ik u ook een topweekend, geniet van het leven zo lang het nog kan!
Salut!
Salut!
Bij Geenstijl kijken ze te veel CNN. Die 5 miljard is voor een muur op de plaatsen waar je zo de grens over huppeld.
"De President wilde deze uitgave, het Huis van Afgevaardigden heeft deze uitgave meerdere keren goedgekeurd, maar de Senaat blokkeert dit."
Volgens mij zit het toch anders in elkaar. Als de senaat het blokkeerde zouden het de Republikeinen zijn die het plan van Trump blokkeren. Die hebben immers een meerderheid in de Senaat.
Het Huis van Afgevaardigden heeft een begrotingswet goedgekeurd waar Trump het niet mee eens is. Daarom weigert de Senaat die wet goed te keuren.
Ja, klopt. Zien we beiden iets over het hoofd binnen hetgeen Feynman aangeeft danwel bedoelt?
Republicans hold 53 seats in the Senate, where most bills need 60 votes to clear procedural hurdles. www.wsj.com/articles/trump-undecided-... House approves $5 billion in border wall funding to avoid government shutdown, forcing another Senate vote. eu.usatoday.com/story/news/politics/2...
@Feynman | 19-01-19 | 21:43
Maar dat is niet wat je in je artikel schrijft. Kan ook zijn dat jet het wel bedoelt maar erg ongelukkig opschrijft. In je artikel lijkt het alsof Trump en Huis van Afgevraadigden op één lijn staan:
Net nog de laatste TPOdcast geluisterd. Aanrader als het gaat over deze materie. Met geluidsfragmenten van Clinton en Obama die niet onderdeden voor Trump. Tip!
Uit principe schieten de Democraten alles af en stemmen tegen alles wat de Republikeinen willen, en omgekeerd.Dat is daar volkomen normaal; het gaat immers niet om het belang van het volk, maar om de macht. Maar tegenwoordig is het in NL ook niet meer anders.
Is niet van tegenwoordig hoor. Door lompheid en onhandigheid valt het tegenwoordig iets meer op. Het principe is van alle tijden
22.00 uur NL tijd is Trump live,
youtu.be/1AcY-9Hglzw
kijk0n!
Een muur gaat helpen tegen migratie. Maar natuurlijk.
Er zijn aardig wat muren opgetrokken in de wereld en bijna allemaal zijn zeer effektief. Google maar eens.
De Chinese muur is ook niet zomaar gebouwd. Of vraag Israëliërs.
Wat dacht je van de muur tussen Oost en West Berlijn en Duitsland? Wat denk je van de muren rond je huis?
Vroeger werkte een muur nog wel eens maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Je vliegt er letterlijk omheen. In de VS zijn ze nu ook noodgedwongen ook baar de Canadese kant aan het kijken. Een grens die nog veel langer is.
De grap is nogwel dit.. de VS heeft maar twee landsgrenzen en is met beide buurlanden flink aan het ruziën waardoor middelen als muren het enige is dat theoretisch werkt of iig een beeld geeft naar het stomvolk dat ze veilig zijn. Een grote bek hebben kost dus gewoon veel geld. Overleg vereist natuurlijk een bepaald niveau en iig meer dan schreeuwen en intimideren maar is ook effectiever.
Laat me raden, jij gaat al volkomen over de rooie als de kat van de buren over je 1,8 m hoge hek rondom je huis springt en in je tuin schijt......
Houellebecq
Hihihi !
Ik ben tegen de muur waar dan ook in de wereld.
Het vervelende aspect van de muur is dat het niet alleen mensen tegenhoudt maar ook de natuur. Een muur op/bij de Mexicaanse grens zal dus de coyotes tegenhouden. Naast dat het coyotes tegenhoudt, is het tevens heel lastig voor prooidieren zoals de Roadrunner. Wat gebeurt er als de Roadrunner ineens een muur voor zich ziet opdoemen? Je zit dan als een rat in de val en bent dus een hapklare brok voor de coyote.
Dichter bij huis. Het zal gewoonweg de Wolf vanuit Duitsland tegenhouden dat terwijl de Wolf het werk van de mensheid uit handen kan nemen op de Oostvaardersplassen.
Een muur is gewoon niet goed.
roadrunners, coyotes en wolven willen geen Asfalt
@de visser | 19-01-19 | 21:25
De roadrunner liep altijd geweldig hard op het asfalt. Ik heb 'm dat nog niet op een zandpaadje zien doen.
Niemand wil ProAsfalt want herhalio en vervelio.
berbaar spiegeltje?
Mee eens! Een muur kan zeer effectief zijn maar stopt inderdaad ook de natuur. De wolf komt inderdaad onze kant op omdat hij zijn weg eerst vond vanuit Oost naar West Duitsland. Dat is sinds het afbreken van de Duitse muur mogelijk geworden. Je kunt ook camera's neerzetten, grenswachten laten patrouilleren.
@Berbaar | 19-01-19 | 21:30
Het doet mij deugt dat u daar zich niet schuldig aan maakt.
Typhusstraal op trol. Alsof jij weet wat "men" wilt. Ik wil ProAsfalt. 10x liever dan jij.
Mijnheer de Wolf heeft een geweer?
Het korte niet inhoudelijke gel. l van Berbertje ben ik een beetje zat. Daarom maar ff geblokt.
Politiek gaat, zoals zo veel zaken in het leven, om macht en invloed. De inhoud is ondergeschikt. Heer Rutte is daar een prachtig voorbeeld van maar die kan toch niet tippen aan Trump, Pelosi, May en Johnson.
Johnson? Die loopt altijd weg als het lastig wordt.
Ben Johnson zeker en hard ook ;)
Vol stanozolol.
De democrats hebben de miljoenen en miljoenen aan illegalen nodig bij de verkiezingen. Voor wat handgeld worden die in bussen van stembureau naar stembureau gereden.
Dus, daarom de karavanen en daarom zo'n bitter gevecht om grensbewaking te torpederen.
Het zijn nu eenmaal echte vijanden van de westerse samenleving, zoals wij die hier ook hebben. Met hun Marra-kech en generaal Pardon. Alleen hebben wij geen Trump maar een Rutte en de EU.
Euhm.... Beste heer passant, niet om het een of ander, maar volgens mij kun je niet stemmen als illegaal in de V.S.
Theoretisch niet, beste kotelet. In de praktijk is het wat stekeliger. Niet voor niets is Californië een openlucht gekkenhuis waar de gevaarlijkste patiënten nooit meer weggestemd kunnen worden.
Met een vluchtelingenkamp op de stoep.
In California kun je als illegaal gewoon een rijbewijs aanvragen en/of verlengen. Geen haan die daar naar kraait. Geen ID of paspoort nodig. Dat is met opzet.
Net zoals het opzet is dat je daarmee automatisch Registered to Vote wordt en de papieren thuis gestuurd krijgt. I kid you not.
Staat wel ergens in kleine lettertjes dat je als niet US citizen eigenlijk niet mag stemmen, maar een kniesoor die daar op let.
Overigens beweren Democraten dat er NOOIT iemand die illegaal is stemt, terwijl in alleen CA dat er enkele miljoenen moeten zijn.
Begrijpt u ook meteen waarom dezelfden ook proberen om de census tegen te houden, in ieder geval mag de vraag: Bent u US citizen? niet gesteld worden van de Democraten (ook niet als dit geheel anoniem gaat).
Census is sowieso een dingetje omdat je anders gewoon op statistische gronden al kunt vaststellen dat er veel mensen stemmen die dat 'eigenlijk' niet mogen.
Zij van Pelosi heeft natuurlijk wel een muur om haar woning. Stel je voor!!!!!!!!!!
www.google.com/search?q=nancy+pelosi+...
Lees het artikel eens dombo!
De Democraten waren een paar jaar geleden zelf ook voor een muur en meer grensbewaking. Nu zijn ze tegen om president Trump te dwarsbomen. De democraten zijn bezig met 2020 en niet met de problemen in het land. Een fragment van Chuck Schumer's (Democratische top) visie en de politieke stunts over en weer hier: zakmaardoor.nl/president-trump-annule.... Trump pakt Nancy Pelosi terug op komische wijze nadat zij dreigt met uitstel van de State of the Union. Als je wilt vliegen, vlieg je maar commercieel en niet met overheidsgeld tijdens de 'shutdown'.
Het is overigens wel echt een humanitaire crisis aan de grens met Mexico en een muur of hek werkt. Het kan tot 99% van het illegale verkeer tegenhouden. Dit is feitelijk bewezen. En daarmee kan het dus ook vrouwen- en kinderhandel voor een groot deel stoppen. 1 op de 3 vrouwen is seksueel mishandeld of verkracht bij aankomst bij de zuidgrens van de VS. Er sterven 300 amerikanen per week aan een overdosis harddrugs, 90% komt binnen via de grens met Mexico. Er is een 2000% toename in asielaanvragen in Amerika in de afgelopen 5 jaar. 17.000 volwassenen met een crimineel verleden en/of strafblad zijn aangehouden door Amerikaanse grensbewakers in 2018 toen ze probeerden binnen te komen. Wat zegt dit over de hoeveelheid die wél is binnen gekomen?
Dit vertellen de mainstream media niet, een muur is simpelweg 'immoreel' of 'racistisch'. Meer argumenten hebben ze niet en dat is een schande. Geven we niet meer om mensen die via de legale weg willen nationaliseren en integreren?
@brianbrian
Yep en dat is de naakte waarheid.
Ik weet nog dat Ronald Reagan in de jaren 80 de ‘war on Drugs’ begon. Want half de VS was aan de cocaïne.. voornamelijk uit Colombia. De VS hebben dat halve land overgenomen.. door diplomatie, pure intimidatie, wapenleveranties en illegale operaties van de CIA.
Coke is nog steeds gewoon een probleem maar ook deels vervangen door nog goordere drugs, veelal ‘domestically produced’. Probleem in totaliteit is gewoon groter geworden.
brianbrian
Top !
Epistulae_Morales | 19-01-19 | 22:12
War on drugs was Nixon,en Reagan? Ach Reagan, een malloot die aan de ene kant fel anti drugs was maar Noriega schathemeltjerijk maakte door hem zijn gang te laten gaan en drugshandel door de contras ook prima vond. En dan moeten we nog niet vergeten dat deze lamlul Hezbollah en de Taliban/Al Queda groot gemaakt heeft.
Het werdt gejorist omdat men +1 en +10 zei?
Saillant detail is dat ambtenaren na een shutdown alsnog hun salaris krijgen via een extra wet. Dat is tot nu toe altijd gebeurd en zal ook nu gebeuren.
Het failliet van Amerika wordt echter pijnlijk duidelijk als ambtenaren 1x geen salaris krijgen en direct aan de bedelstaf moeten. Het land is compleet failliet en de begroting moet op orde. Ook 5 miljard is dan een goed begin, maar dat snapt Feynman ook niet.
De Democraten hebben de meerderheid in het huis van afgevaardigden en daarmee een belangrijk machtsmiddel in handen om Trump tegengas te geven. Dat zij daar nu op deze manier gebruik van maken is, wat Kuifje ook al aangaf, niet heel verwonderlijk: de een zit de ander dwars, zoals men altijd al heeft gedaan.
Sowieso zijn en waren de Democraten al mordicus tegen veel van de plannen van Trump (en ook hem als persoon zelf), waaronder dit plan voor de bouw van een grensmuur. Dat laten ze nu duidelijk blijken ook. Bovendien lijkt de meerderheid van de publieke opinie in de VS Trump en de Republikeinen het voortbestaan van de "shutdown" te verwijten: de Democraten gebruiken dit ook in hun voordeel en als reden om de "shutdown" voort te laten duren en de druk nog wat op te voeren. Het is dan wel weer uitermate triest dat door deze shutdown zeer veel mensen in hun bestaanszekerheid worden aangetast.
Wat links vaak niet wil is de grenzen op slot, muur bouwen tegen veiligheid. Maar hun eigen voordeur wel op slot, hekje om de tuin etc..
Die muur is een prima lange termijn oplossing tegen nog meer immigratie.
Ja de USA is een land van immigranten, de indianen zijn geheel verdreven (wat in mijn ogen nooit had mogen gebeuren, maar helaas gebeurd is). Maar goed moet het maar door en door gaan alle immigratie? lost geen bal op. Zuid amerika moet orde op zaken stellen zodat het daar weer leefbaar wordt. De hele wereld kan niet in de USA en in europa wonen..
Die muur heeft niets met grenzen op slot doen te maken. Zoals je in het artikel ook al kunt lezen kom je met 5 miljard niet ver. Er is 50 miljard nodig voor die muur.
Een muur van 5000 km vereist ook grensbewaking van zeker 5000 grensposten. Een muur zonder bewaking is gewoon een vertraging van een paar uur.
Epistulae_Morales | 19-01-19 | 22:14
Wel eens gehoord van drones? Bewegingsdetectoren? Nachtzichtapparatuur? Enz?
Regressief linkse politici laten de barbarij van bijvoorbeeld de islamitische immigratie in hun persoonlijke leven niet dichtbij komen. Nee, dan telt de multiculturele samenleving even niet.
Hypocrisie, de eer die de ondeugd de deugd bewijst.
Kempie, het gaat hier over de grens tussen Mexico en de VS. Daar gaan niet veel moslims overheen, vermoed ik zo.
Epistulae_Morales
Eerst in oplossingen denken. Onmogelijkheden zijn voor later!
Kluiffie, ik trok het mede op basis van timmey! zijn eerste zin wat breder, als u dat goed vindt tenminste.
CalamityJane | 19-01-19 | 22:42
That's the spirit!!!
Tuurlijk willen de democraten geen muur. Nee, dat zou potentieel stemvee buiten de deur houden. Het zou zomaar kunnen dat Trump de allerlaatste republikeinse president gaat zijn.
En wat daarna gaat gebeuren? Slecht voor iedereen. Een grimmige toekomst.
Want wat zoveel mensen zich maar niet willen realiseren, al dan niet door linkse indoctrinatie of naïef wensdenken:
Een multiculturele samenleving werkt niet.
Nee hoor, voordat Trump president was wilden de Democraten wel een muur en de illegale immigratie indammen.
De huidige instelling is puur politiek opportunisme. Maar goed, zo gaat dat in de VS.
Een dystopische vervanging van de oorspronkelijke utopische multiculturaliteit. Dat wacht ons. Enjoy it. There is no other way. Orwell heeft nog zo gewaarschuwd..
suscrofa | 19-01-19 | 21:12
U bent wel erg somber. Voorbeeld aan het verval van het Romeinse Rijk ? Alles kon en mocht voor iedereen ! Tot de wal het schip keerde
Nu zijn de VS natuurlijk wel de grootste multiculturele samenleving ter wereld.... het gaat ook niet om cultuur. Het gaat om arm en rijk en vooral het statement.
Infantiel magisch wensdenken. Goede bedoelingen die primeren boven deugden, feitelijkheden en resultaat. Daar draait het om bij regressief links. Wat is terrorisme eigenlijk? Waarom grenzen? Leve de anarchie.
Tolerantie en apathie, de laatste kenmerken van een maatschappij in verval. Wijs mens, Aristoteles.
@ reservebelgië
U heeft gelijk. Ik ben somber. Romeinse Rijk is een van vele voorbeelden. Lees Ondergang van Jared Diamond. Dit zal niet de eerste big fuckup van de mensheid zijn. Just another one..
Ook U heeft gelijk. Das een heel somber beeld. Ben Psalmen aan het spelen op Youtube. Dat is geen optimistisch beeld
Trump is een grote lul, maar wel een betere en veel enormer (gigantic!) dan Trutte. Dus. So what ?
Wat kost zo’n muur om Nederland heen ?
En wat is de meerprijs om Amsterdan en Rotterdam buiten deze muur te houden ?
Vragen, vragen. Zoveel vragen
Grachten, sloten en diepzeeën vriend. Dat is onze kunde.
Inundatie technieken zijn beter. Want zwemmen kunnen ze nauwelijks.
En dijken suscrofa
Uhhh ik dacht geef trump die muur als hij belooft hem over zee door te trekken om 020 heen. Bij ons ook 1 groot probleem opgelost.
Als die tokkies die zo graag een muur om Nederland willen hem ook betalen dan is het mij best. Maar nee. een grote bek maar zelf netto opvreter zijn en laf wegkijken als het om betalen gaat kunnen ze wel..
Dat is wel een puntje, EM. Ook hier op GS hebben nogal wat netto-ontvangers een erg grote mond, maar als ze zelf moeten bijdragen, zijn ze ziek, zwak en misselijk.
@Epistulae_Morales
Zo is dat. We zijn niet zo gek om ook nog eens dijken op te werpen tegen illegalen. Dat kan beter met inundatie strategie gecombineerd met mijnenvelden waar het droger wordt. Als ze dan toch kunnen zwemmen dan moeten ze ook meester in de hink-stap-sprong zijn. Meeste zwemmers zijn dat niet. Die zijn als een vis op het droge. Dat weet Trump en elke tokkie ook. ;-)
hallo ik ben ook netto-ontvanger maar voel me niet aangesproken want ik ben een netto-ontvanger in het buitenland
Wel knap dat E-Pis en Kluiffie weten dat er hier nogal wat netto-ontvangers zijn?
Hebben ze special skills of zijn het slechts suggestieve aannames om andersdenkenden mee in een kwaad daglicht te stellen?
Kempie, als student heb ik ooit een tijdje bij een voedselbank gewerkt, en daar kwamen allemaal types als jij. Vooral als we veel komkommers in de aanbieding hadden.
Kluiffie, gerse soy boy, wat loop je nou weer gek te bazelen. Probeer eens wat minder emotioneel te reaguren. Of zit je manbun te strak? ;-)
Er komt dus geen muur.
Verrassend maar niet heus, de Chimp in Chief blijkt niets anders dan een domme volidioot met een grote bek.
Sterkte Amerikaanse vrinden!
Trump zit er alleen maar om zijn vastgoedactiviteiten te pluggen. Daar is ook een groot deel van zijn buitenlandpolitiek op gebasseerd.
@kuifje
Ik geloof niet dat Trump het nu echt voor het geld doet. Zijn salaris is een fooi
Berber aapje is back.
Zoiets als rutte die zijn multinationals plugt. O dan begrijp ik het kuifje
Trump heeft vooral geleend geld, verstrekt door buitenlandse banken. Amerikaanse banken willen al lang geen zaken meer met hem doen. Zijn imperium is vrij wankel, maar hij hoopt als POTUS een slaatje te slaan uit zijn vastgoedactiviteiten. Ik weet dat werknemers van de Trump-organization in Zuidoost Azië bezig zijn om licenties te slijten voor Trump-branded real estate.
Ach berbaar. Geef ons maar Juncker en Timmer-iets hoor. Is de hele wereld jalours op. Op zo een daadkracht en visie
@suscrofa | 19-01-19 | 21:07
Was ik ooit weg dan?
Id sterkte met die democraten
Nou zeg, de complottheorieën van onze domlinkse vriendjes zijn weer niet van de lucht.
Sore losers!
LOL. Genieten hoor al die zure bitterheid van de frusties. Nog steeds heerlijk. Doet hij goed, the Donald. Drain the swamp and MAGA!
Sterkte soy boys!
Altijd kritisch blijven, Kempie. En zelf een beetje nadenken. Ik weet dat het lastig voor je is, maar probeer het eens een keertje.
Trouwens berby, ben je al weer pallets aan het stapelen voor nieuw fikkie? ;-) Mooi topikkie, klein bier en toedels!
Kuiffie en zelf nadenken, de grap!
Je blijft hyoocriet tot op het bot berbertje. En je trekt iedere keer een veel te grote broek aan.
Terug in je mand, want je overstijgt het niveau van een hond niet.
En sorry, als ik hiermee slimme honden mee beledig.
Hypocriet en 1x 'mee' minder. Stop de tijd.
Is toch al jaren zo, Feynman. De Republikeinen maakten het Obama ook erg moeilijk en nu krijgen ze een koekje van eigen deeg.
Vorm van democratie. In USA. Kunnen velen in EU wat van leren
Weinig productief dus, want samenwerken kunnen ze niet.
Gaat in Brussel beter ja. LOL
Nou de VS lukt het dus idd niet eens om een handelsverdrag met 2 buurlanden langer dan 10 jaar in stand te houden en dat is een verdrag dat nog geen 20% van de reguleringen heeft van wat de EU met 27 landen is gelukt overeen te komen.
Nou nou, je moet wel lef hebben om de EU als voorbeeld te verkopen. Denk je echt dat Amerikanen zo dom zijn? Hihi, wat minder NPO kijken.
Dat Amerikanen dom zijn hebben ze inmiddels wel bewezen, met Trump aan het roer.
@kuif Idioot
Kluiffie, wanneer ga jij je verkiesbaar stellen hihi?
Niet zeiken op de democraten. Trump heeft belooft dat hij de Mexicanen het zou laten betalen.
beloofd
Tsja, maar de Mexicanen trekken re poeplap maar niet..
Wel aardig dat ie dan flink gezakt is in bedrag. Die Mexicanen lachen zich toch ook rot om zoveel incompetentie.. en uiteraard houden ze nu die karavaan niet tegen.. met zon schreeuwers doe je toch geen zaken.. ( iets wat schreeuwers maar niet snappen - hoi Geert)
U bent anders ook vrij luidruchtig, epis...
Trump heeft Mexico laten betalen in zijn nieuwe handelsverdrag dus no problem gringo.
REAGEER OOK