Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse FD-journaliste Turkije uitgetrapt

Van braaf verslag doen voor je loon, tot ongewenst persoon!

Social

Begonnen relaties tussen Nederland en Turkije net weer een beetje aan te trekken, moet Ans Boersma het weer verpesten hoor. Nou, je wordt bedankt! Ze kreeg vorige week nog een nieuwe perskaart voor 2019, maar "De Turkse politie hield Boersma woensdagochtend in Istanboel aan toen ze zich meldde bij de immigratiedienst voor verlenging van haar verblijfsvergunning. Op een politiebureau kreeg ze te horen dat Turkije haar het land uitzet. Dat zou om 'veiligheidsgerelateerde' redenen zijn. Turkije heeft Boersma tot de 'ongewenst persoon' verklaard. (...) Boersma bracht de nacht door in een uitzettingscentrum. De Turkse autoriteiten stonden haar niet toe om nog naar huis te gaan om persoonlijke eigendommen op te halen. Ze had niet meer bij zich dan de rugzak waarmee ze zich 's ochtends bij de immigratiedienst had gemeld." Nou, dan zal ze het er wel weer naar gemaakt hebben daar in het land van wet en orde. Net als die 68 andere journalisten die eind 2018 in een Turkse gevangenis zaten, en net als die 15 (Turkse) Nederlanders die nog altijd vastzitten in verband met de staatsgreep in juli 2016. Op 10 januari, de Turkse 'Working Journalists' Day' zei Erdogan dat "The reforms actualized in the past 16 years have enabled the Turkish press to be richer, diverse, and meet a more democratic and liberal structure." Aan de Turkse staat heeft het dus in ieder geval niet gelegen. Welkom thuis dan maar, Ans.

UPDATE: HUHWAT. Turkije (dat Nederland beschuldigt van kindermoord) claimt dat de Nederlandse politie informatie gaf over een link tussen Boersma en terrorisme. Communications Director, Turkish Presidency, onderstaand.

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Lekker wijf man.

Albert K. | 18-01-19 | 14:27

Het daadkrachtig OM, dat waakt over onze veiligheid, is hard bezig een zaak voor te bereiden wat het faciliteren van terrorisme en terroristen is strafbaar............
............. Alle alarmbellen gingen rinkelen bij justitie.......... Helaas, het was mijn wekker die mijn droom deed verstoren.........

Opblaas_boot | 18-01-19 | 10:55

Als je een beetje hersens hebt ga je geen relatie aan met een achtergebleven geestelijk gestoorde Syrier. En dat zegt alles over Haar en Haar Krant. Hoe noodgeil moet je zijn om op zo een Gek te klimmen

Lieveschat | 17-01-19 | 16:49

Poetverdiekie, klikkaasköppen, heb wat te zeg over kliektoerk.
Is nie looik.
En gelijk hebben ze! Klikken mag niet!, tòch?

Ruimedenker | 17-01-19 | 15:14

excuus!

lanexx | 17-01-19 | 14:58

Als wij nu ook eens de ongewenste Turken eruit trappen. Goed voor het milieu bovendien. Win - win dus.

HaatbaardKnipper | 17-01-19 | 14:40 | 1

Precies. Elke Turk die betrapt wordt op banden met of sympathie voor de terroristische AKP het land uittrappen.

obominotie | 17-01-19 | 14:56

Waarom zie ik nu opeens een verkiezingsstuntje aankomen?

starbuck280 | 17-01-19 | 14:04 | 1

+1 Ik verwacht dat Rutte binnen enkele weken Erdogan weer bij z'n hangballen gaat grijpen (figuurlijk dan..) om hem tot de orde te roepen... zegmaar een soort van herhaling van vorig jaar.

Klaas 'proefballon' Dijkhoff komt er dan natuurlijk even doorheen echoen als spuit 11 - het is tenslotte bijna carnaval.

litebyte | 17-01-19 | 14:47

Geniaal ook, Nederland spioneert weer op een eigen journalist. Turkije denkt fuck jullie opbokken met die vrouw. Publiekelijk geen achterkamertjes. Recht voor de raap. Duidelijk.

Sta je dan met je kamervragen.

pauljunior | 17-01-19 | 14:04 | 1

Zou Nederland niet getipt kunnen zijn door een buitenlandse dienst over wat mevr. allemaal uitspookt en met wie ze neukt?

Trumme | 17-01-19 | 16:27

Ongewenst zijn in Turkije is altijd +1. Wat een afvalbak is dat

PikinhetBlik | 17-01-19 | 14:01

Al-Nusra (voorheen al-Qaida filiaal) bestaat al enige tijd niet meer hé.

RenHoek | 17-01-19 | 13:59 | 1

De mensen die er lid van waren nog wel. Ze veranderen de naam elke 6 maanden, dus die is niet zo relevant.

obominotie | 17-01-19 | 14:54

Ze mag blij zijn, wegwezen daar.

ParaPiet | 17-01-19 | 13:58

Nooit gerealiseerd dat als ze in de DSM IV "state of paranoia" schrijven ze gewoon Turkije bedoelen.

Binnenbaan | 17-01-19 | 13:52

Het was dus gewoon Nederland die het werk van journalisten onmogelijk maakt. Graag uw 200 comments herzien!

Kaan78 | 17-01-19 | 13:51 | 1

Een Journalist die op zo een vent klimt is geen Journalist maar een slecht personeelslid van de krant.

Lieveschat | 17-01-19 | 16:52

Dit verklaart de premature vraagejaculatie van '66: Sigrid Kaag is gewoon jaloers. www.ad.nl/buitenland/turkije-boersma-... Puik staaltje samenwerking tussen de wederzijdse veiligheidsdiensten. Plus dat het FD nu heel veel uit te leggen heeft. Maar nu eerst maar eens de uitleg van justitieloverboy Grapperhuis afwachten.

Hetkanverkeren | 17-01-19 | 13:45 | 1

Grapperluis verklaard zojuist het allemaal nauwlettend te volgen.
Daar kennen wij hem van.

PopeyeKamper | 17-01-19 | 14:07

Je kan dus blijkbaar wel ongewenste personen heel vlot uitzetten. Vreemd dat dat dan in Nederland niet lukt.

klaas24 | 17-01-19 | 13:41 | 1

@klaas24 | 17-01-19 | 13:41 |
Was het u ook opgevallen? Geen gejank over van alles en nog wat. Gewoon inpakken en weg wezen. Je kunt natuurlijk wel vraagtekens zetten bij het kloppend gehalte qua verhaal van Turkse zijde, maar dat is even bezijden de zaak. Punt is dat je dus wel degelijk een al dan niet ongewenste persoon gewoon per ommegaande een postzegel op de k0ndT kunt plakken met "Return to Sender". Waarom hier dan zelfs de meest misdadige en oorlogscriminele sujetten maar niet kunnen worden weg gestuurd is me een doorn in het oog.

Sjefke7807 | 17-01-19 | 15:04

wat voor achtergrond heeft dnl politie /bv ambtenaar die dit even flikte ,zijn zo van de vragen die boven komen borrelen

pedro300 | 17-01-19 | 13:37 | 1

Betreft het een agent, die het quotum vol moest maken?.

Pelforth | 17-01-19 | 13:40

Nou ja, het is wel een feit dat verreweg de meeste Westerse verslaggevers zeer sympathiek tegenover Al Qaeda en haar bondgenoten in Syrië staan. Zij worden steevast aangeduid als 'gematigde rebellen', over hun oorlogsmisdaden, terreur, etnische zuiveringen etc wordt niet of nauwelijks bericht, maar elke Russische of Syrische bom die een Al Qaeda-lid of bondgenoot verwondt komt op de voorpagina.
.
Ik ken dit hele mens niet, dus misschien is de uitzetting volkomen onterecht, maar misschien ook niet.

obominotie | 17-01-19 | 13:29
-weggejorist-
DebbiePlacencia | 17-01-19 | 13:21

'The Netherlands told Turkey that the reporter, who was deported today, had links to Jabhat al-Nusra'. Ergo, buza weet precies wat journalisten uitspoken en deze journalist wordt verdacht van banden met de Toyota boys; Misschien is ze een gevaar voor Nederland geworden toen ze de bonnetjes affaire onderzocht? Mij lijkt dat we haar weerwoord maar eerst eens moeten horen voordat we in een D66-hysterie vallen. Het kan heel goed zijn dat Turkije ivm de komende verkiezingen 'n hand- en spandienst voor Rutte heeft geleverd. Als ze werkelijk van terroristische activiteit werd verdacht zou ze nu in Turkije vastzitten en voor haar journalistieke werk is ze niet opgepakt. Ze zal vanavond wel opduiken aan een kletstafel.

eastender | 17-01-19 | 13:20

Met beleid protesteren hoor, niet te gek doen. Denk aan de 'vluchtelingen' deal. Straks laat Erdo er weer een 100k of wat door, of hij zorgt ervoor dat elke Koerd in Noord-Syrië en / of Zuid-Turkije zich geroepen voelt om in West-Europa asiel aan te vragen. O wacht, dat gaat toch wel gebeuren. 'Nooit meer oorlog dankzij de EU', kakelen EU-vertegenwoordigers steeds, maar over een geïmporteerde burgeroorlog hoor je ze niet.

Schulzie | 17-01-19 | 13:19

doet de sleepnet toch zijn werk

HetOorAakel | 17-01-19 | 13:15 | 1

@HetOorAakel | 17-01-19 | 13:15 |
Dé sleepnet?! U heeft "het" alvast maar in de ban gedaan? Geldt trouwens ook voor de Interpunctie zo te zien...

Sjefke7807 | 17-01-19 | 15:06

Elke tiran die vindt dat je het niet met hem eens is is een terrorist. Dat wijst de geschiedenis al sinds mensenheugenis uit.
Elke dictators heeft een vijand nodig ( verzonnen of niet verzonnen) om de dictator uit te kunnen hangen. Erdogan is een volbloed dictator.

Breakdance | 17-01-19 | 13:09

Activist en voormalig Spreker en communicatieadviseur bij Stichting Bootvluchteling.
www.grootnieuwsradio.nl/k/n663/news/v...

Vast zeer neutraal, die journalistieke bijdragen van Ans.

HP-premium | 17-01-19 | 13:08

Ansje houdt wel van spaning en avontuur, het straalt er vanaf! Maar dat gaat niet samen met het softe en naiefe waar die generatie mee besmet is.

Rallywally | 17-01-19 | 13:03

Gek hè, dat het andersom wél kan, dat persona non grata. En geen 36 keer in beroep. néé! Stante pede ....

Laagopg,dramnegertd | 17-01-19 | 13:01

Betreffende mevrouw schrijft ook voor de website oneworld. Wellicht heeft haar uitzetting hier meer mee van doen dan met de werkgever die loopt te huilstruiken nu. www.oneworld.nl/?s=ans+boersma

MonkeH | 17-01-19 | 13:00 | 2

Ik zie daar niet echt rare zaken staan. Wat werelds naïef en kritisch maar als die Turken daar niet tegen kunnen is het goed dat ze nooit bij de EU komen. Het maakt de rol van onze eigen AIVD wel dubieus.

Deflatiemonster | 17-01-19 | 13:14

@Deflatiemonster | 17-01-19 | 13:14 |
Ik snap sowieso niet wat Turkije bij Europa komt doen gezien het feit dat slechts 2-3% daadwerkelijk in Europa ligt. De rest valt onder wat vroeger "Asia-Minor" genoemd werd. En willen we straks echt dat Europa dan ineens aan landen als Irak grenst?

Sjefke7807 | 17-01-19 | 15:09

Zeg, ik ben nu meer dan genoeg vernederd door die kutturk dictator met snor. Wanner beginnen wij met het persona non grata verklaren van alle dictator stemmende turken die in NL verblijven!? 1 van ons, dan meteen 10000 van hun eruit. Zo moeilijk kan het niet zijn en het ruimt lekker op.

PijlVader | 17-01-19 | 12:59 | 1

Ik heb het al gezegd dat dat wijf niet spoort, dat wil niet zeggen dat ik niet achter mijn bovenstaand plempsel sta. Dit ter info.

PijlVader | 17-01-19 | 18:03

Een link tussen terrorisme en Boersma? Wanneer kun je spreken van een link? als je een Gulen aanhanger hebt gesproken of als je daadwerkelijk snode plannen maakt met terroristen? En waarom wordt deze info zo snel gedeeld?

Deflatiemonster | 17-01-19 | 12:58

Niemand zou meer naar dat kutland op vakantie moeten of überhaupt moeten willen bezoeken zolang dictator Erdogan in het zadel zit.

pibasso | 17-01-19 | 12:58 | 1

Ik blijf er naar toe gaan, omdat de beste Turken in Turkije wonen en de meesten die ik ken, van erdogan niets moeten hebben. Het is bovendien een prachtig land met een rijke historie. Dus juist om de oppositie te steunen, is het goed om naar dat prachtige land op vakantie te blijven gaan.

SlimmeBelg | 17-01-19 | 13:20

Turkije wenst geen kritische Nederlanders in haar land, en dus zetten ze deze journalist uit. Hun land, hun regels.,

Nederlanders op hun beurt, wensen geen Turkse islamieten met anti-westerse radicale denkbeelden gelieerd aan de AK-partij in Nederland. Al helemáál niet in de 2e kamer, en dus zetten we ze ui..... Oh nee, wacht.

kotelet | 17-01-19 | 12:57 | 1

Je begon zo spannend. maar, ...!

Laagopg,dramnegertd | 17-01-19 | 13:05

Een tweede Sargentini? Stokend in een ander land, verontwaardigd als het niet gepikt wordt?

lanexx | 17-01-19 | 12:49

Ik ben benieuwd naar de reactie van Sjoerdsma op de nieuwe update. Hij heeft te vroeg met zijn vinger gewapperd.

BozePaarseMan | 17-01-19 | 12:45

Ja zeg, op deze manier wordt het steeds leger in Turkistan! Ans nu uitgezet, en duizenden anderen al eerder in de nor gezet.
Misschien een ideetje om de steeds leger wordende openbare ruimte van Erdostania aan te vullen met de intussen welbekende schare Erdo aanhangers uit Rottjeknor? Die schijnen hem een erge toffe vent te vinden. Win-win, voor Erdo en voor zijn supporters. En voor Nederland.

ljcoster | 17-01-19 | 12:35 | 2

Wat mij betreft krijgen ze de uitkering mee. Ciao en de ballen!

Cobalt bomb | 17-01-19 | 12:43

Rotjeknor aan Turkije weggeven is misschien makkelijker.

HogeNood | 17-01-19 | 14:35

Haha, this made my day: tweet van mevrouwe boersma herself op 7 dec. "Ik heb een fantastische werkplaats in Istanbul. Altijd welkom. "
LOL

Cobalt bomb | 17-01-19 | 12:33 | 2

Haar laatste tweet is deze hierboven, die daarna is van 18 oktober.
Tijdlijn gewist?

General Dripple | 17-01-19 | 12:36

De wraak van de Erdotator.
Hij was de vernedering van Rutte, tijdens de G20 top in Argentinië, nog niet vergeten.

Ruimedenker | 17-01-19 | 12:32

@DasNouJammer | 17-01-19 | 12:12

Je ziet vooral ook de enorme laffe, incompetente maar vooral ook hypocriete houding van de EU. constant huiverig dat Turkije maatregelen gaat nemen dat de EU op een of andere manier nadelig kan beinvloeden.

In tegenstelling tot veel andere diCktaturen waar de EU wel raad mee weet is het bij Turkije huiverig stil. Geen enkele serieuze maatregel wordt genomen om het Turkse regime in de weg te staan als het nadelige geo politieke concequenties kan hebben voor de EU.

Als voorbeeld: Turksse ambtenaren (allemaal pro Erdogan) mogen met een speciaal rood paspoort nog steeds zonder visum de EU in reizen, inclusief directe familieleden.
Turkse EU onderdanen mogen (moeten) nog steeds in Turkse militaire dienst
Tegoeden/bezittingen van het Turkse regime in de EU worden niet bevroren/gegjizeld ivm de turkse dicktatuur
De EU neemt geen enkele serieuze maatregel om het Turkse regime onder (financiele) druk te zetten

De bekende hypcoriete EU lafheid

litebyte | 17-01-19 | 12:30 | 5

@Cobalt bomb | 17-01-19 | 12:40
Daaro stond het ook tussen haakjes. Los daarvan EU onderdanen met een Turkse nationaliteit kunnen dan deelnemen aan gevechts handelingen in het door Turkije bezette deel van Syria of Iraq.

litebyte | 17-01-19 | 14:51

@Ruimedenker | 17-01-19 | 12:36

Het geeft aan hoe pijnlijk -kruiperig- zwak de EU is als het gaat om een eenduidig sterk geo politiek beleid en antwoord op dicktators als Erdogan.
Wel de moet hebben om miezerige derde wereld landjes onder druk te zettne, maar als een dicktaro zo'n grote invleod kan hebben op je eigen geo politieke achtertuin je van je meest misselijkmakende laffe achterbakse hypocriete incompente kant tonen. De EU is geen unie, het is een complexe brei van laffe (corrupte) technocraten en hun politieke (s)laafjes.

litebyte | 17-01-19 | 14:57

"Turksse ambtenaren (allemaal pro Erdogan)"
Als je werkt voor een regering welke is gevormd door de AKP, dan is het niks anders als normaal dat je ook aanhanger bent van die partij lijkt mij.
"mogen met een speciaal rood paspoort nog steeds zonder visum de EU in reizen"
Bedoel je een diplomatiek paspoort, die paars zijn? Zo'n zelfde soort paspoort die Nederlandse ambtenaren ook krijgen. Bedoel je die?
"Turkse EU onderdanen mogen (moeten) nog steeds in Turkse militaire dienst"
Dat is een keuze die de persoon zelf maakt. Dat er een dienstplicht is in Turkije weet elke Turkse burger. Als je ervoor kiest om een dubbele nationaliteit te hebben dan kies je ervoor om op je 18de in dienst te gaan. Als je dat niet wil dan kan je altijd afstand nemen van een van de twee nationaliteiten.
"Turkse nationaliteit kunnen dan deelnemen aan gevechts handelingen in het door Turkije bezette deel van Syria of Iraq."
Theoretisch, in een nood situatie, inderdaad. Dienstplichtige stationeren in gebieden waar een hoge terroristische dreiging of staat van oorlog is doen ze al decenia niet meer. Daar hebben ze een professioneel leger voor.
Wel even je feiten op een rijtje voor je wat gaat roepen beste litebyte.

telefunken | 17-01-19 | 18:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind dit allemaal helemaal prima. Elke actie van Turkije om zich in een ongunstig daglicht te manoeuvreren, juichen wij, ik en mijn eigen, van harte toe.
Je moet er toch niet aan denken dat Turkije ooit wordt toegelaten tot de EU.

Ik spreek hierbij de wens uit dat de Turken gewoon doorgaan met malafide praktijken zodat er een massieve
en collectievee afkeer ontstaat inzake Turken en Turkije, overal in Europa en ver daarbuiten.

Historisch gezien is het trouwens ook altijd een vijand van Europa geweest.

Het is onze morele plicht om Turkije en Turken voortdurend en overal te wantrouwen en zonodig te weren.

Onze wereld, Europa, is beter af zonder de Turken.

Heppie-even-voor-mij | 17-01-19 | 12:29 | 1

Ik hep even voor jou en overigens groot gelijk.

Pelforth | 17-01-19 | 12:36

“Omdat ze verdacht wordt van banden met een terroristische organisatie“. En wat zijn dan precies die aanleidingen om dat te veronderstellen, of hoeft Turkije zoiets niet te verantwoorden?

JackStick | 17-01-19 | 12:29 | 1

Wonderlijk genoeg wisten ze haar niet aan Gulen te koppelen. Dat is verbazend.
Maar reken maar dat NL hier een smerige rol in heeft gespeeld (en als dat niet zo is: hard van zich afbijten zoals we bijv. van Rutten gewend zijn (not)).

Gazzerop | 17-01-19 | 12:58

gvd weer een week maar de mafklappers in Den Haag lege speeches houden tegen mensen die hier niets in kunnen veranderen om even mooi over te komen

niemand specifiek | 17-01-19 | 12:27

Voor de grap met een geel hesje op het binnenhof gaan staan.
Kijken hoe lang dat goed gaat en recht staat.
*even de bek houden doet over andere schurkenstaten*

hallevvezool | 17-01-19 | 12:26

“Nederlandse politie tipt Turkije” dus mevrouw wordt bij aankomst in Nederland gelijk gearresteerd?

Dutch_Holland | 17-01-19 | 12:25 | 1

Ze heeft nog twee parkeerboetes openstaan en dan snel naar Turkije ontsnappen? Maar dát gaat niet gebeuren in het land van multinational Rutte ...!

Laagopg,dramnegertd | 17-01-19 | 14:00

Midnight express.

van Oeffelen | 17-01-19 | 12:25 | 1

Blijft een geweldige soundtrack.

Lt-Kol Kilgore | 17-01-19 | 15:47

wnl.tv/2019/01/17/turkije-nederlandse...
WNL meldt dat de Turken melden dat zij, de Turken, een melding hebben ontvangen van Nederlandse veiligheidsdiensten. Daarop zouden de Turken direct hebben ingegrepen, want wanneer je door NL veiligheidsdiensten wordt getipt over een terroristische organisatie link dan.... Als het waar is dat de NL en de Turkse veiligheidsdiensten zo klef en eng samenwerken, dan is niet alleen Turkije-Erdoganistan fout, maar nog meer Ollongren en Grapperhaus, die gaan over de NL veiligheidsdiensten. Wat meurt het weer.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-01-19 | 12:25

Joey, have you ever been in a Turkish prison?

NACademicus | 17-01-19 | 12:19 | 1

Airplane! (1980)?

JvanDeventer | 17-01-19 | 13:41

De onderbuik signaleert een intensieve deugblik bij Ans. Als D'66 dan in no time op tilt slaat weet ik genoeg. Afvoeren!

JohnJames_001 | 17-01-19 | 12:17 | 1

Oh onderbuik, oh onderbuik wat hou ik toch van jou!

JohnJames_001 | 17-01-19 | 16:36

Ans Boersma, onze eigen Tanja Nijmeijer. Oh wacht.

Tishetnetnie | 17-01-19 | 12:17

Desondanks vertrekken er komende zomer weer vliegtuigen vol Nederlandse all-inclusive vakantietokkies naar dit, laat ik me netjes uitdrukken, dubieuze land.

DasNouJammer | 17-01-19 | 12:12 | 1

Ja, maar maar maar...... De Volkskrant adverteert er toch mee? Dan deugt het toch?

odulat | 17-01-19 | 12:29

Ik denk dat de beste mevrouw blij mag zijn dat ze op een vliegtuig is gezet, het alternatief is natuurlijk de turkse bayus

TDB | 17-01-19 | 12:11

Jezus, zit die Erdovent daar nou nog? Kan nou niemand iets in zijn thee doen of hem een geprepareerde kroket geven? Is dat nu zo moeilijk?

JvanDeventer | 17-01-19 | 12:10 | 3

Je zou bijna denken dat het een soort totalitaire dictator is ofzo

TDB | 17-01-19 | 12:11

Erger nog, hij is een democratisch gekozen marionet van de Turkse terroristische meerderheid.

obominotie | 17-01-19 | 13:38

Het is makkelijker hem een venerische ziekte te bezorgen via zijn geit.

Lt-Kol Kilgore | 17-01-19 | 15:48

Volgens de Nederlandse Propaganda Omroep heeft de Nederlandse overheid actief meegewerkt door inlichtingen te verschaffen over een eigen staatsburger aan de autoriteiten van een schurkenstaat en daarmee de veiligheid van die staatsburger in in de schurkenstaat gevaar gebracht. Ik vind dat nogal wat, als het waar is.

Stormageddon | 17-01-19 | 12:10 | 1

Onze overheid is helemaal niet bezig met de veiligheid van haar burgers.
Dat zie je toch aan alles ( het meeste) wat ze doen.

Het leven is zwaar | 17-01-19 | 12:13

Dat kann toch geen verrassing zijn voor dat vrouwtje dat het daar zo gaat ? Is algemeen bekend, dus haar klagende verbazing is verbazingwekkend. Ga daar gewoon niet heen. Het interesseert weinigen in West-Europa wat die Turken in eigen land uitvreten.

van Oeffelen | 17-01-19 | 12:08

Mevrouw had zich gewoon niet goed aangepast.
En voldeed niet aan de volgende simpele eisen:
1. Snor laten staan
2. Kopvod opzetten
3. Soepjurk dragen
4. Paar keer per dag de grond kussen
5. Geen lid van debiele Sekte
6. Ze weigerde haar genotsknop af te snijden
7. Ze vond het normaal om een hand te geven
8. Ze zag mannen als gelijk persoon
9. Ze had een hekel aan de Efteling
10. Vult u maar aan............

Het leven is zwaar | 17-01-19 | 12:06

Toen Ebru huisarrest had en vastzat in Turkije, toen heb ik het D66 niet gehoord.

Gek toch.

Maar even serieus:
Welke D66-er heeft er een (buitenechtelijke) relatie met deze Ans Boersma?

HP-premium | 17-01-19 | 12:05 | 1

Ze werkt voor het FD toch? Dan zal het halve Parlement er wel regelmatig over heen klapperen.

obominotie | 17-01-19 | 13:43

Was deze al geopperd: zou u haar doen ? Ik niet, heeft een te weke uitstraling zonder enig stamina, op welk vlak dan ook.

Willem_Oltmans | 17-01-19 | 12:05

onafhankelijke pers? De onze is lekker onafhankelijk. Pennen alles wat oxfam, Greenpeace en weet niet hoe al die kutclubjes heten dicteert, letterlijk over. Want strijden voor de goede zaak is altijd waar.

Willy Keutel | 17-01-19 | 12:03

Ik ken warmhartige en gezellige Turken en die zijn allemaal tegen Erdogan. Op tv zie ik geestelijk armoedige Turken achter vlaggen aanlopen op de Erasmusbrug. Volgens mij zit er een groot verband tussen intellect en stemkeuze onder Turken. Net als overal. Wat daaraan te doen is weet ik niet. Primair zou ik denken informeren maar daar geloof ik niet meer in. Ik denk toch echt de gevolgen van je stemkeuze zelf ondergaan ipv op afstand. Geen dubbele paspoorten meer dus.

Willem_Oltmans | 17-01-19 | 12:02

Ze was al bijna Turks. Geen medelijden mee. Heulde al lang met de vijand.

Normpje | 17-01-19 | 12:01

maar je kan er wel lekker goedkoop op vakantie. Kan net begrijpen dat er nog mensen naar zo'n land op vakantie willen, je bent daar niet veilig met name niet als je kritisch bent geweest t.a.v. Erdogan.

Als de beschuldiging van contact met terrorist niet klopt dan maar eens wat Turken uitzetten.

Fedde71 | 17-01-19 | 12:00

D66-ers die verontwaardigd dingetjes roepen over de "verdedigers van het vrije woord".

Je wordt gewoon onpasselijk van de hypocrisie.
Gatver.

HP-premium | 17-01-19 | 11:59 | 1

Als het aan D66 lag was Turkije al lang lid van de EU.

Angelica | 17-01-19 | 12:06

Eerst maar eens de feiten afwachten. Klopt het verhaal over de politie? Sjoerdsma schijnt dus al te weten dat de journaliste onschuldig is en stelt meteen Kamervragen. Ik denk niet dat nu meteen de oorlog aan Turkije wordt verklaard en dat er geen geld meer naar Erdogan gaat om de vluchteling op te vangen en dat er economische sancties komen etc. Turkije ligt strategisch en buit dit voordeel goed uit. Vele landgenoten genieten straks weer all-inclusive van de Turkse zon. Kortom: hier zullen weinig mensen van wakker liggen.

Mannes | 17-01-19 | 11:55

Tijd om ook Turken uit te gaan zetten.

Wim Venijn | 17-01-19 | 11:55 | 1

Já maar dat kan en of mag dan weer niet he. Want dan willen de Turken niet.

echtpaul | 17-01-19 | 12:01

Foute Turk als vriendje.

Rallywally | 17-01-19 | 11:54

Had ze maar haar snor moeten laten staan!

FasiscovanJole | 17-01-19 | 11:51 | 1

Hihi. Klopt. Jongens willen daar ook allemaal op hun moeder lijken.

Normpje | 17-01-19 | 12:03

Ach Turken zijn hier ook ongewenst wat mij betreft. Nou ze er alleen nog even uittrappen

Ben Hetzat | 17-01-19 | 11:50

Graag hier ook doorvoeren. Alle ‘rotte’ Turken het land uit om veiligheidsredenen. Met rot bedoel ik misdadige, niet het deel toffe Turken die lekker meedoen in NL.

Het Noorden | 17-01-19 | 11:50 | 1

Die toffe Turken zijn die 5% die niet op Erdogan stemden ?

Jimmy Mc Clure | 17-01-19 | 12:29

Zoals al door een aantal medereaguurders geopperd is, is dit waarschijnlijk gewoon weer een opzetje tussen Rutte en Adolf Erdogan.
Wat mij echter nog meer misselijk maakt is het vragen stellen door juist een figuur van Demonen66. Met name vraag 5. Hoe hypocriet kun je zijn deze vraag te stellen als je zelf in eigen land er alles aan doet (en er helaas ook in slaagt) om de pers gelijk te schakelen? Een Ollonkreng dat op nepnieuws wil jagen terwijl iedereen weet wat ze nooit toe zullen geven: het is bedoeld om onwelgevallig nieuws bij de mensen weg te houden, fake of niet. Als er 1 partij vóór persbreidel is, is het Dictatuur66 wel. En dan anderen de les lezen. Het is Godsgeklaagd. (Als die zou bestaan)

pijko | 17-01-19 | 11:50

Over de reden voor het totaal onverwachte optreden van de politie tast ze in het duister. Volgens de immigratiedienst is haar uitzetting geen administratieve kwestie. ,,Ze hebben het er over dat ze informatie hebben waaruit zou blijken dat ik een gevaar ben voor de nationale veiligheid’’, zegt Boersma verontwaardigd. ,,Mogelijk is iemand er met mijn identiteit vandoor’’, zegt ze. ,,Ik heb niets op papier gekregen waaruit blijkt waarom ik word uitgezet.’’ Geëmotioneerd zegt ze: ,,Ik wil niet weg. Mijn leven is hier. Wat moet ik in Nederland gaan doen?’’

1) "Mijn leven is hier." Het wicht is ondertussen 30 jaar en geruime tijd in Turkije en heeft niet door welk een gribusbende het daar is? Geen enkele medelijden met haar.
2) Ze is heel verontwaardigd. Ze doet in elk geval heel verontwaardigd. Dit zie je altijd bij idealisten die in het buitenland dat buitenland beoordelen volgens eigen verwende maatstaven.

Als je in Turkije woont moet je rekenen op de Turkse rechtvaardigheid. Niet op logica, niet op redelijkheid, niet gepamper met een pro deo advocaat of iets dergelijks. En ze woont er lang genoeg om te kunnen weten hoe de vlag hangt daar.

Sans Comique | 17-01-19 | 11:49

Wat een akelig land is dat onder erdo de1e geworden. Zou er nog niet gratis naar op vakantie willen.

bqbq | 17-01-19 | 11:48

Met dank aan de vele Turken die in Nederland op deze dictator hebben kunnen stemmen, wegens het dubbele paspoorten beleid. Hadden zij een Nederlands paspoort dan hadden zij niet gestemd en hadden zij alleen Turks paspoort dan hadden ze zelf de gevolgen aan den lijve ondervonden van hun stemkeuze. De dubbele paspoort mogelijkheid is ZO ONTZETTEND funest voor elke loyaliteit en maakt mogelijk dat je met je stemkeuze kunt beïnvloeden zonder zelf de verantwoordelijkheid hiervoor te dragen. STOP DAAR MEE. Subiet. Het is voor een buitenlander die een Nederlands paspoort krijgt ook veel meer een fantastische mijlpaal die dan ook waarde heeft. Je gaat er dan voor in Nederland, want je hebt niets anders.

Willem_Oltmans | 17-01-19 | 11:47 | 1

Yep

Jahowiseffe | 17-01-19 | 14:36

Nederlandse Turkije uitgetrapt? Hmmm... ik zie mogelijkheden.

squadra | 17-01-19 | 11:46

3. Journalisten zijn geen verdedigers van het vrije woord maar gebruikers van het vrije woord. Het zou de overheid moeten zijn die het vrije woord verdedigt.

petersteenkamp | 17-01-19 | 11:45
-weggejorist-
ElizabethPeele | 17-01-19 | 11:43 | 2

Gisteren op de BBC een uur lange docu gezien over Chavez en Venezuela. Van dat land is niets meer over en het zal lang duren voor de schade herstelt is want de hele olie industrie ligt op zijn gat wegens verwaarlozing. Erdogan is de Chavez van Turkije.

Wekkertje | 17-01-19 | 11:42 | 4

Turkije gaat gebukt onder een enorme kredietbubbel die elk moment kan barsten. Daarom raad ik iedereen met investeringen in Turkije aan om die onmiddellijk terug te trekken voordat ze alles kwijt zijn.

2voor12 | 17-01-19 | 11:47

Het is een parasietenland, dat met een hoop gedreig, elk jaar een hoop geld van de EU, de golfstaten en Amerika krijgt.

Pelforth | 17-01-19 | 11:56

Het is 2voor12

Rallywally | 17-01-19 | 11:56
▼ 1 antwoord verborgen

reden is ondertussen bekend.. ,mevrouw had, zoals verwacht.. banden met terroristische organisaties... het Westen!

fikkieblijf! | 17-01-19 | 11:41

Nou, Parsons zal wel niet meer reageren...

skoftig | 17-01-19 | 11:40

Heb toch al 2 families duidelijk kunnen maken dat ze daar niet op vakantie moeten gaan.. vanwege steunen dan van erdolul. Alle kleine beetjes helpen :)

shampo | 17-01-19 | 11:40

Maar misschien gaat ze nu echte waarheden over erdoganistan schrijven.

am*dam | 17-01-19 | 11:39

Turkse economie kapot maken, steek een handje bij voor Trump Rutte.

Cocorico | 17-01-19 | 11:39 | 1

Daar heeft Turkije Trump niet voor nodig, dat kan Erdogan prima zelf. Dat wordt ook zijn ondergang. Terzijde merk ik op dat het NAVOland met het op de VS na grootste staande leger, op de vliegbasis Incerlik vermoedelijk een paar dozijn atoombommen heeft liggen. En dat het Westen zich het verlies van de controle over de Bosporus, onder de huidige politieke omstandigheden, niet kan permitteren.

Hetkanverkeren | 17-01-19 | 11:47

We beginnen eenvoudig. Geen vliegtuigen meer uit turkije laten landen op Schiphol. Uiteraard vertrekken er wel vluchten naar Turkije one-way.

Repetitive Beats | 17-01-19 | 11:39

Turkije weet verdomd goed dat de sukkels van dit land makkelijk te manipuleren zijn.Ze durven niks,ze laten zich beledigen,kleineren en beroven.
Dus gebeurd wat gebeurd.
Deze overheid is geen overheid maar een samengeraapt zootje wezenloze lafbekken.
Iets anders,gisteren hoorde ik toevallig bij de NPO iets over een nieuw programma.Er werd iets gezegd over "zijn jongeren in S.A. gelukkig ? "
Ik dacht hoe kun je die vraag nou stellen terwijl je 1. het antwoord al weet en 2. je geen onafhankelijk onderzoek kunt doen in dat land.

pejoar | 17-01-19 | 11:38
-weggejorist-
ElizabethPeele | 17-01-19 | 11:37 | 2

Turken worden zelf ook van hun bed gelicht door de politie aldaar als ze zich op Facebook negatief uitlaten over Erdogan. Het is een dictatuur en zou veel harder aangepakt moeten worden in de media.

TheOneWhoKnocks | 17-01-19 | 11:36 | 4

Met zulk soort landen heb je toch geen diplomatieke banden. Uitzetten die ambassadeur en nog een paar als het kan.

kwark001 | 17-01-19 | 11:39

Nee, want dan worden de NLse Turken boos, en dan beginnen ze met de Kleine Jihad. Laat Turkije het lekker zelf uitzoeken! Maar wel de grenzen dicht om de vluchtelingen buiten te houden. Er bestaat namelijk geen goede Islam...

Jahowiseffe | 17-01-19 | 11:42

De EU heeft genoeg pressiemiddelen om Turkije onder de druk te zetten. Maar zal dat nooit doen. Sterker nog: volgens mij krijgt Turkije ook nu nog miljardensteun om het land klaar te stomen voor EU-lidmaatschap. Want bij de EU denken ze dat iedereen met geld valt te regelen. En wat onze eigen regering betreft: ze laten Erdogan na zijn tirade's tegen Nederland ff afkoelen en vervolgens knopen ze zonder excuus gewoon weer contacten aan.

@Indoneesje: in plaats van zelf de grenzen af te grendelen (lijkt mij gewoon een taak van de EU) heeft de EU Turkije veel geld gegeven om de vluchtelingen daar te houden. Hetgeen door Turkije halfslachtig werd uitgevoerd, getuige de volle kampen op de Griekse eilanden. Daarnaast is het aantal vluchtelingen dat uit Turkije zelf komt hier ook weer fors toegenomen. De incompetentie van onze eigen politici om zelf het initiatief te nemen, zowel op nationaal en EU-nivo, wordt altijd weer gemaskeerd met het schuiven van geld.

Angelica | 17-01-19 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Nu gaan in Rotterdam weer turken de Erasmusbrug op om te demonstreren tegen Erdogan. De democraat Kuzu is al druk in de weer om zijn baas in Ankara tot de orde te roepen.

demaup | 17-01-19 | 11:36

Toch fijn dat die Turken het beroep van journalist een beetje spannend maken. Anders is het maar een saaie bedoening.

Schadenfreude | 17-01-19 | 11:33

Paar turrukke er hier uittrappen en klaar. (Beginnen bij kuzu aub).

redthehaghue | 17-01-19 | 11:33 | 1

Nou, alle Erdofascist aanhangers wel.

Pelforth | 17-01-19 | 11:34

De indirecte oorzaak hiervan is: sociale uitsluiting. Omdat wij Turkije niet toestaan om bij de EU te horen, reageren ze met dit soort gedrag. Is allemaal onze schuld.

JackStick | 17-01-19 | 11:31 | 1

En we moeten alle turken ook een stageplaats aanbieden, zijn we ook in tekortgeschoten. Sorry.

Nuchternederland | 17-01-19 | 11:48

Nou ja zeg. Mogen journalisten in andere landen niet eens meer vijanding staatsondermijnende activiteiten meer ontplooien? Dit gaat recht in alles voor waar het Westen voor staat :))) Ik zou gewoon een ander land pakken die wat minder moeite heeft met terroristenknuffelaars en daar met opgedane kennis verder gaan.

Kaan78 | 17-01-19 | 11:29 | 6

kaasfondue | 17-01-19 | 11:38 | Niet boos maar heb een hekel aan schijnheilige Turken. Heb ook zo'n collega. Iedereen mag hem want hij is super aardig en beleefd. Tot je begint over Turkije, Koerden, Gülen of Armenië. Echt doodenge vent en diehard AK aanhanger. Van buiten een aardige kerel van binnen gewoon een bruinhemd. Ben helemaal klaar met Turken in Nederland daardoor.

Indoneesje | 17-01-19 | 11:51

'Het' en 'dat' is een prachtige uitvinding binnen de Nederlandse taal. Je weet meteen op welke advertenties en reacties je niet moet reageren.

Wekkertje | 17-01-19 | 11:52

Beetje oneerlijk is het wel. In het Engels is Nederland meervoud.

Jos Tiebent | 17-01-19 | 12:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Turkse Ambassadeur op het matje roepen.
De correspondent van een Turkse krant in NL zonder verdere toelichting op het vliegtuig/tapijt terug naar Turkije sturen.
Quid pro quo. Maar of Blok daar de ballen voor heeft betwijfel ik.

Eendragtmaaktmagt | 17-01-19 | 11:29 | 1

Waarom die ambassadeur er niet uit kegelen?

kwark001 | 17-01-19 | 11:30

Hoe zit dat met zo'n uitzetcentrum? Klinkt als een oplossing voor veel landelijke ellende.

Rest In Privacy | 17-01-19 | 11:27

Raar land. Je zult er maar wonen.

Papa Jones | 17-01-19 | 11:26 | 1

Is geen land. Is een streek met een stamhoofd.

Jos Tiebent | 17-01-19 | 12:04

Allemaal net doen alsof we verbaasd zijn.

Mr.Crowley | 17-01-19 | 11:24 | 1

En flink geschokt reageren.

echtpaul | 17-01-19 | 12:03

Ik neem aan dat Kuzu direct kamervragen heeft gesteld?
Oh wacht.

2voor12 | 17-01-19 | 11:23

En terecht. Wat doet Boersman in dat land? Schrijven over zaken die onze zaken niet zijn? Nederland Gidsland?

Jahowiseffe | 17-01-19 | 11:20 | 2

Ga zelf even polshoogte nemen zou ik zeggen.

ik_word_gek_in_NL | 17-01-19 | 11:38

ik_word_gek_in_NL | 17-01-19 | 11:38
Waarom? Ik wil er niks mee te maken hebben wat daar gebeurt. Ik heb al genoeg gezeik met islamitisch tuig hier in mijn eigen land.

Jahowiseffe | 17-01-19 | 11:45

Zo'n uitzettingscentrum, waarom hebben wij dat eigenlijk niet?

Q.Bert | 17-01-19 | 11:20

Moslimlanden moet je mijden, zowel zakelijk als privé.

Pislinq | 17-01-19 | 11:20

Haha D66 met kamervragen, de pro-Europese partij bij uitstek. Datzelfde Europa dat Turkije jarenlang erbij wilt hebben in de EU. Verder, laat het weer duidelijk zien dat Turkije een kudt land is wat we gewoon links moeten laten liggen.

Indoneesje | 17-01-19 | 11:18 | 10

Superior Bastard | 17-01-19 | 11:43 | Bravo u heeft mij door! Lachwekkend dit weer, had u nu maar steun van uw holmaatje Berbaar. Een schrale troost voor, ik ben slechts een loonslaaf in dienst van heersende VVD'ers zoals uzelf. Hardwerkende eerlijke ondernemers die van mening zijn dat de mensen blij moeten met werk en überhaupt dat ze loon krijgen.

Indoneesje | 17-01-19 | 11:46

nog steeds wil de EU Turkije erbij hebben hoor... ze steunen nog steeds de toetreding tot de EU met een jaarlijkse schenking van 700 miljoen!!!!waar wij aan mee betalen, grof!
https://tpo.nl/2018/10/24/eu-gaat-nog-minder-pre-toetredingssteun-eu-geld-doorsluizen-naar-turkije/

fikkieblijf! | 17-01-19 | 11:49

Superior Bastard | 17-01-19 | 11:24
Criminelen kunnen niks verliezen nee. Maar je diplomeert maar een eind heen met dat stel hyena's.

Cobalt bomb | 17-01-19 | 12:28
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit staat NL ook te wachten als Denk het hier voor het zeggen krijgt. En niet alleen met journalisten!

Lychnari | 17-01-19 | 11:18

Als Turkije dit kan... waarom lukt het in NL dan niet om wat ziekelijke moslims uit te zetten?

Ton8695 | 17-01-19 | 11:15

Veel van mijn vrienden boeken nog steeds volop vakanties naar Turkije. Lekker goedkoop, je wordt er in de watten gelegd. Moielijke situatie ook, want wij als bevolking zijn het ook niet eens met wat Rutte doet. Zo is het ook met veel Turken. Vooral die van de toerisme leven gun je ook niet dat ze failliet gaan. Maar toch mij niet gezien. Ik ga niet op vakantie naar een moslimland. En zeker niet daar waar die gekke Erdogan heerst met ISIS als zijn vriend met gemeenschappelijke vijand, de koerden.

BluRay | 17-01-19 | 11:14 | 2

Elke rechtgeaarde NLer zou qua vakantie elk moslimland links moeten laten liggen !

Jimmy Mc Clure | 17-01-19 | 11:37

Vakantie naar Turkije?, om daar die goedkope nep artikelen te kopen en dat vette suikerrijke voedsel, all in, naar binnen te schrokken?.
Ja als je dat leuk vindt, moet je D66 of GL stemmen.

Pelforth | 17-01-19 | 11:37

EBRU!!!... kom der maar in. Leg die FD deugtrien ff uit hoe het werkt.

Paaldanseres | 17-01-19 | 11:13
-weggejorist-
KarenShultz1 | 17-01-19 | 11:13

Sjoerdsma stelt voor de buhne even wat vragen want ze vinden journalistieke vrijheid ineens erg belangrijk. Stop eerst zelf maar eens met demoniseren en dus beperken van de vrijheden van een ander.

BozePaarseMan | 17-01-19 | 11:12 | 1

BozePaarseMan | 17-01-19 | 11:12 Precies. Een voorstander van de Sleepwet die wel even vragen gaat stellen over de persvrijheid in Turkije. Dan heb je of een gigantisch bord voor je kop, of je bent ronduit kwaadaardig bezig. Ik gok het laatste.

Hetkanverkeren | 17-01-19 | 11:31

En wat moet de Minister van Buitenlandse Zaken hierover zeggen dan? "Turkije is nou eenmaal een schurkenstaat waar je bent overgeleverd aan de grillen van het gezag. Meer kan ik er ook niet van maken."

zwarte_weduwe | 17-01-19 | 11:12 | 1

Hij zou kunnen opperen dat turkije een failed state is...

Nuchternederland | 17-01-19 | 11:50

Kan ze mooi over schrijven in het gesubsidieerde deugblaadje waar ze ook voor schrijft. 1 wereld enzo, lalala. Of allicht in Trouw, een mooi 'verdiepend' propagandastukje over de traumatische ervaring van uitzetting.
.
Echt geen medelijden mee, met zo'n deugtrien die in het engste land van het continent een paar besneden pikken deed. En overal staat het bol van deze uitzetting, en overal als 'FD-journalist'. Propaganda is het, vieze propaganda.
Welkom terug inderdaad, wees blij.

Toos Doos | 17-01-19 | 11:09 | 1

zo is het.

Pimp my Voortuin | 17-01-19 | 11:17

Die staatsgreep heeft erdo zelf georganiseerd. Dat geloof ik.

Omebert | 17-01-19 | 11:06 | 1

Je kunt het inderdaad niet uitsluiten, gezien zijn handelen daarna.

Jahowiseffe | 17-01-19 | 11:23

Weer een theater stukje voor de verkiezingen voor meer VVD stemmen

takkeman | 17-01-19 | 11:06

Maar let op: het is onze schuld dat het zo polariseerd want wij negeren de Turken!
Yeah, right. Sprookjes in het sprookjesbos van De Efeteling graag of bij Groen Links.

Albert5000 | 17-01-19 | 11:04 | 1

Luchtfietserij tussen luchtkastelen.

kwark001 | 17-01-19 | 11:06

Is het nu eigenlijk geen tijd om afscheid van Turken in Nederland, te nemen die een dubbele nationaliteit hebben of alleen de Turkse.
De enigen die er niet blij mee zullen zijn, zijn de gevangenisbewaarders want daar wordt dan een groot deel van werkeloos.
Minder kans op aanslagen, minder loverbys, minder drugshandelaren, minder mensenhandelaren, minder opgewonden standjes, minder moslims die ons willen afmaken, enz, enz.

Albert5000 | 17-01-19 | 11:03 | 3

maar dan zijn we niet meer inclusief, en dat moeten we niet willen met zijn allen!

Nuchternederland | 17-01-19 | 11:50

U vergeet het tuteren!

Jos Tiebent | 17-01-19 | 11:59

Nuchternederland | 17-01-19 | 11:50
Exclusiviteit wordt onderschat!

Cobalt bomb | 17-01-19 | 12:24

Pinokkio kan weer scoren dankzij de Turken als ie het goed aanpakt....

Zwizalletju | 17-01-19 | 11:03

The golden ticket voor rutte. Een mooi opmaatje, zo vlak voor de verkiezingen om zelf dan maar es stoer te doen en wat turken met zijn gewatteerde tasje in elkaar te gaan meppen. Misschien helpt dat wel, net zoals toen...

Paaldanseres | 17-01-19 | 11:02

Wat zou ik graag een muur om Europa willen.

Repetitive Beats | 17-01-19 | 11:02 | 2

Rijksdagbrand 2.0

E-Burke | 17-01-19 | 11:16

Foutje

E-Burke | 17-01-19 | 11:16

tegen sanctie van rutte: alle shoarma boeren het land uit.... o wacht

Rest In Privacy | 17-01-19 | 11:02

Graag staatsgreep tussen " " plaatsen Spartacus. Afrekening was nog een beter woord geweest.

Superior Bastard | 17-01-19 | 11:02 | 1

Rijksdagbrand 2.0

E-Burke | 17-01-19 | 11:16
-weggejorist-
pauljunior | 17-01-19 | 11:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaan we hier nu verbaasd over doen? D66 heeft iig de race gewonnen om de arbitraire vragen te stellen voor de buhne. Knap hoor, Sjoerd. Hier heb je nou jaren voor "gestudeerd".

John McClane | 17-01-19 | 11:02

Moet je kijken naar de bedroevende reacties op de tweet van de journalist door de vijfde colonne. Zij zouden zoooo graag weer in het land van hun geliefde Erdogan wonen. Maar ja, die Hollandse uitkeringen hé, priceless.

Road to serfdom | 17-01-19 | 11:00

de oplossing is gewoon nog wat extra EU geld naar dat dictoraat zodat er weer wat meer goodwill wordt gekweekt en Erdogan een kamer bij kan bouwen zijn paleis.. mensenrechten zijn zo niet Erdogans..
Maar ik denk dat het aan Trump of de Russen ligt dit gedrag..

fikkieblijf! | 17-01-19 | 11:00

En hoe zit het hiermee? nos.nl/artikel/2256938-kritische-turk...
Ik krijg de indruk dat we weer gebruikt worden voor een proxy-oorlogje in de media.
Turkse Nederlanders zijn er overigens niet. Het zijn Turken of Nederlanders. Er is geen Nederlander te vinden die met gezond verstand een Turkse pas aanvraagt, er zijn wel Turken die graag een Nederlandse pas willen hebben. Een Turkse Nederlander is dus gewoon een Turk.

Frau Merkel | 17-01-19 | 11:00 | 2

volgens mij kun je helemaal niet als Nederlander een tweede ( Turkse) pas verkrijgen in Turkije..

fikkieblijf! | 17-01-19 | 11:02

Een Nederlander die in Turkije de Turkse nationaliteit aanvraagt, verliest zijn Nederlanderschap. Een principe dat wij om onduidelijke redenen verlaten hebben.

Synecdoche | 17-01-19 | 14:35

Knap van Turkije hoe ze binnen een week iemand kunnen uitzetten. Misschien dat onze overheid eens kan kijken hoe ze dat daar toch doen. Hier lukt het onze incompetente bewindslieden niet eens na jaren van overlast een ongewenst persoon gewoon de grens over te flikkeren.

Angelica | 17-01-19 | 10:59 | 1

sterker zelfs.. als ze weg uit het Kalifaat willen schijnen ze alleen nog een Nederlandse Nationaliteit te bezitten maar vaak ook Turks te zijn.. met paspoort!

fikkieblijf! | 17-01-19 | 11:04

.. raar. Nederlandse journalisten zijn grote fans van dictatoriale regimes, vooral de meer islamitisch verwarde varianten daarvan. Tien minuten NOS kijken of even bladeren in een van de Deugkranten zou zelfs Erdogan kunnen overtuigen dat hij nu een beetje doorschiet in zijn xenofobie.

Jan Passant mk2 | 17-01-19 | 10:59

Wederom gehannes met moslims....

Nimby_007 | 17-01-19 | 10:59

En terecht. Beetje economisch nieuws over Turkije spuwen. Wegwezen!

dyslexieman | 17-01-19 | 10:59

Goh, eindelijk terechte vragen over de gang van zaken in Turkije - maar alleen omdat het nu een Nederlandse journaliste betreft? Hypocriete bende. Ben benieuwd hoe "hard" Kaag hier tegen gaat optreden.

Non_Smoking_Gun | 17-01-19 | 10:57 | 1

Nou, die doet alvast haar hoofddoekje om!

watmagjenogwel | 17-01-19 | 12:24

Laten we vooral de deur van de EU op een kier houden, voor dit fascisme.

MickeyGouda | 17-01-19 | 10:57 | 1

De EU lijkt met de Timmermanz en de Junckert al aardig op een fascistoïde vehikel, er is weinig democratisch aan die moloch.

Pelforth | 17-01-19 | 11:46

Dit valt toch best mee ?
Erdogan trapt zijn eigen onwelgevallige journalisten het cachot in, dan valt een vliegtuig naar huis best mee..

Wijze uit het Oosten | 17-01-19 | 10:57

Laat dit maar aan Stef over. Die gaat het wel even regelen.

Schoorsteenveger | 17-01-19 | 10:55 | 1

Als die iets gaat regelen moet hij het achteraf weer terug draaien.
Aan dat volk hebben we wat.
Maar het zal allemaal wel bekokstoofd worden door "Brussel"

watmagjenogwel | 17-01-19 | 12:22

Istanboel? Constantinopel bedoel je! Even bij de feiten blijven. Wat heeft iemand nog in dat Geitenland te zoeken? Uit het Midden-Oosten blijf je weg. Als je er toch heen wilt neem je maar een reisverzekering.

Frau Merkel | 17-01-19 | 10:54 | 4

nick.name | 17-01-19 | 10:56 Nieuwerwets geklets, ik hou het gewoon bij Lygos, gesticht door de Thraciers.

dyslexieman | 17-01-19 | 11:01

In ieder geval is het geroofd door de turken.

Pelforth | 17-01-19 | 11:51

Reisverzekering inclusief decapitatie clausule ....

Wekkertje | 17-01-19 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Lalalalala, ik hoor niets, zie niets, lees niets en ga lekker een weekje all-in (ziek)vreten in Turkije. Kost geen drol, die krijg ik daar gratis in de zwembaden en eten. Wie doet mij wat en na mij nog meer zondvloeders.

Normpje | 17-01-19 | 10:54

Is Ans al beschuldigd van het behoren tot de Gülen beweging?

nick.name | 17-01-19 | 10:54 | 1

Ze wilde lid worden maar Gulen sprak er zijn feto over uit.

Binnenbaan | 17-01-19 | 13:51

Ah. Nederlanders kunnen dus wel uitgezet worden als ze ongewenst zijn.
Waarom andersom niet dan???

ik_word_gek_in_NL | 17-01-19 | 10:52 | 6

Omdat "wij" net zo naief als dom zijn, daarom.

Graaisnaaiert | 17-01-19 | 12:52

Road to serfdom | 17-01-19 | 10:55
We zijn anders al aardig op weg....

ik_word_gek_in_NL | 17-01-19 | 13:20

Nederlanders kunnen niet uit hun eigen land uitgezet worden, daarom. Waarom denk je dat al die dubbele paspoorten bestaan?

Synecdoche | 17-01-19 | 14:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Nederland alle journalisten die nepnieuws verspreiden het land uit zou zetten zou dat lekker opruimen.

keestelpro | 17-01-19 | 10:52

Nou ja zeg, wat een opvallende timing, zo vlak voor de verkiezingen. Benieuwd hoe boos Rutte hierover is.

superjan | 17-01-19 | 10:52 | 4

Ik denk dat hij Erdogan in elkaar wil slaan. Moet ie wel even langs z'n lijfwachten.

keestelpro | 17-01-19 | 10:53

Eerst het handtasje door de x-ray.

ik_word_gek_in_NL | 17-01-19 | 10:58

Wel, eerst dat vaasje veilig wegzetten.

Paaldanseres | 17-01-19 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken