Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Ordetroepen Halsema ontruimen kraakhol

ADM-krakers moeten wieberen van 'hun' terrein.

Social

Nu live op de stadszender van dubbele chai lattes, ingevroren acai en bakfietsfietsers: de ontruiming van het ADM-terrein, alwaar krakers reeds twintig jaar de dienst hebben uitgemaakt. Dat betekent voor hip Amsterdam helaas een einde aan vage partijen / magistrale feestjes, maar voor de eigenaar is het wél goed nieuws, want als je in Amsterdam eigenaar van iets bent sta je hoe dan ook met 5-0 achter. Nu maken gemeente en politie er echter 5-5 van, in de laatste minuut, want ze komen de boel schoonvegen. Kennelijk zijn niet alle krakers klaar om te vertrekken en da's wel gek, want dit hing al eventjes in de lucht - zoals u weet ging zelfs de VN zich ertegenaan bemoeien. Enfin, Tante Annabel is erbij en laag streepje Mike Muller is er ook bij. Zodra de vlam in de pan vlamt leest u dat gewoon hier.
UPDATE: Er wordt alvast gesloopt.
UPDATE: Ding dong ding dong, hier spreekt de Mobiele Eenheid.
UPDATE: AT5 doet effe wat andere dingen uitzenden, zo terug.
UPDATE: Het wordt gezellig: ook botsplinterboy Rogier Meijerink bemoeit zich ermee.
UPDATE: En ja hoor! Twee ADM-beren gingen boven in een boom broodjes smeren en nu durven ze niet meer naar beneden. Gelukkig is de ME aanwezig!
UPDATE: Peter heeft zichzelf opgesloten in een UFO, maar hij kan zijn kat niet vinden en dus wil hij niet weg.
UPDATE: Er zit iemand verkleed als vogel opgesloten in een kooi, hahahaha
UPDATE: Elf krakers aangehouden. Einde liveverslag. Doei!

Social
Social
Social

Social

De entree

Social

Uitzending 1

Social

Reaguursels

Inloggen

Wil toch nog even mijn bewondering kwijt over hoe ME, handhaving en politie beheerst hun taken hebben uitgevoerd. En dat live onder toeziend oog van verzamelde pers. Petje af!

Jan, Leiden | 07-01-19 | 23:33

Het is veelzeggend dat Parool, AT5 en RTV NH, die zowel het ADM als Halsema promoten, vandaag geen behoefte hadden om de burgemeester om een reactie te vragen. Weg met die propagandamedia.

pissebed | 07-01-19 | 23:21

Het mooiste vond ik dit:
Aan de krakers wordt een gratis vervangende kraakruimte aangeboden, in Amsterdam Noord, door de gemeente. (WTF ?!)
Maar een geinterviewde kraker waaraan dit feit gememoreerd werd, ging helemaal over de zeik dat je *daar* nog niet dood gevonden wilde worden.
Only in NL...
.
Tis mooi geweest jongens, ga maar weer eens werken.
(OK, OK, bijstand trekken in een huurhuisje dan, met minder geld over voor wiet)

hotmint | 07-01-19 | 22:59 | 1

Het is ook een modderterrein van niks en maar voor 2 jaar. Sommigen scharrelden de kost een beetje zelf bij elkaar daar. Maar gewoon werken voor de m.ij zou ook mogen, ja.

Jan, Leiden | 07-01-19 | 23:37

Genieten hoor. Alleen belachelijk dat dit tuig nog even 2 jaar ergens anders gratis mag wonen van Amsterdam.

Hark_van_Rommel | 07-01-19 | 17:47

We were here.

Swoop | 07-01-19 | 17:11

Wat is dat voor een linkse roeptoeter van AT5? "Die meneer.... die mevrouw" dat zijn geen benamingen voor zo'n vuil stukken tuig! Eerst de brandweer met de spuit en schuim eroverheen, is dat ongewassen schorem een stuk schoner om hard aan te pakken!

SuperWauto | 07-01-19 | 16:47

En die sloppenwijk net buiten het terrein, is die ook ontruimd? goo.gl/maps/9pmjGU2DUcy

Rest In Privacy | 07-01-19 | 16:15 | 1

Oh ja, net voor dat hek! Van wie is die grond eigenlijk?

Jan, Leiden | 07-01-19 | 16:38

Toch wel bijzonder dat deze linkse uitvreters de wet aan hun laars lappen en sch.. t hebben aan de gevestigde orde maar wel jankie jankie gaan doen bij de VN mensenrechten, waarvan 40 van de 47 landen op hun beurt weer sch.. t hebben aan mensenrechten.

Oud wijf | 07-01-19 | 16:07

Nee... hier onbetaalbare woningen voor expats etc. bouwen is echt stukken beter dan die krakers.... Tenzij ze op dat stuk grond weer werkgelegenheid creeeren had het van mij niet ontruimt hoeven worden. Nu heeft een of andere projectontwikkelaar het voor een habbekrats naar zijn hand gezet, wie wordt daar dan beter van???

brammetaalman | 07-01-19 | 15:50 | 1

Lees nog eens het gedeelte over de wet aan de laars lappen.
De halve kraakbeweging bestaat uit gewelddadige criminelen, waarbij het aantal AFA activisten ruimschoots vertegenwoordigd is.
Tuig van de richel wat zich gedekt weet door linkse advocatenbureaus en sympathiserende rechters.
Een broeinest voor linkse terroristische groeperingen zoals Onkruit en RaRa.
De partijbons van Groenlinks Dhr. Wijnand Duyvendak is ook uit dat frisse milieu afkomstig, en werd betrapt tijdens een inbraak in het militaire MIBO-complex in Dubbeldam, en hield daar een strafblad aan over.
Hij moest als kamerlid aftreden, omdat hij in zijn eigen boekje toegaf ook bij Economische Zaken ingebroken te hebben, wat hij altijd ontkend had.
Dit alles verhinderde blijkbaar Groenlinks niet, om hem als campagneleider bij de laatste verkiezingen aan te stellen. Waarbij hij door Klaver op het podium gehesen werd.
Zo rolt Groenlinks namelijk achter hun milieufacade.

Roadblock | 07-01-19 | 16:40

Als ik de ME zo bezig zie om alle apen uit deze dierentuin te halen kan ik me voorstellen dat ze veel plezier hebben in hun job!

Bl0feld | 07-01-19 | 15:19

Ik vind het erg om te zien dat de ME-ers hun leven in de waagschaal leggen om die ratten van die balk af te halen. Ik zou zeggen: laat ze zitten als ze niet willen luisteren. En dan met een grote explosie dat gebouw tegen de vlakte!

kommabijmebinnen | 07-01-19 | 14:42 | 2

Voor de ME is het een leuke oefening, die zijn dit wel gewend. Alleen: wie betaalt dit?

Jan, Leiden | 07-01-19 | 16:34

Jan, Leiden | 07-01-19 | 16:34 |
Wie denkt u dat dit betaald? U en ik.
Daarom wordt het ook zo tijdrovend en moeilijk mogelijk gemaakt door die 'actievoerders'.
Alles onder de kreet van 'Uw rechtsorde is niet de onze'.

Roadblock | 07-01-19 | 16:51

Dan zijn er nu nog 13 kleinere vrijplaatsen en Ruigoord over in Amsterdam.
Nu vind ik dat iedereen wel een bijdrage moet leveren in een maatschappij, maar weet ik dat er ook lui waren op dat terrein die hun eigen broek wel degelijk ophielden. Toch vind ik het bezetten van een eigendom van een ander niet recht te praten. Eigenlijk zouden er alleen langdurige legale vrijplaatsen moeten zijn betaalbaar voor beginnende kunstenaars?

Jan, Leiden | 07-01-19 | 14:27

Mooi. Alleen kraken ze binnen no-time weer elders iets waar ze weer jaaaaren kunnen blijven stinken.

Arijane | 07-01-19 | 14:14

En alweer een nieuw avontuur uit 020 Lala land. De open puswond die de gemeente Amsterdam (in haar onvolprezen wijsheid) 20 jaar heeft laten voort etteren. Want ja, het ontruimen van illegale bezetting van andermans eigendom "is zo niet Amsterdam" en guur rechts bovendien. Denk nou niet dat het 020 Politburo o.l.v. La Halsema en secondant Groot Wassink, ineens de cojones vonden om hier even hoognodig en hard in te grijpen. Welnee. De gemeente is uiteindelijk gedwongen door de Raad van State om tot ontruiming over te gaan. Dat had 26 december j.l. al voltooid moeten zijn maar ja, nog effe lekker rekken was de laatste middelvinger richting de uitbuitende grootgrondbezitter.

Grijskijkert | 07-01-19 | 14:13

En nu gaat het ontsmetten van het terrein ook weer 20 jaar duren?

wijsvinger | 07-01-19 | 14:03 | 1

Wat maakten ze er dan rubber korrels voor kunstgrasvelden?

litebyte | 07-01-19 | 14:14

Ik snap al dat omstandige gedoe niet. Een half leger aan mankracht en politieauto's, een hoogwerker en uitgebreide discussies met gekkies die niets willen. Geef me een half uur de tijd en een vlammenwerper en de klus is geklaard.

Pierre Lebon | 07-01-19 | 13:34 | 1

dat lijkt mij ook. Een beetje traangas en die ratten rennen wel

kommabijmebinnen | 07-01-19 | 14:19

Ben ik de enige die het bevreemdend vind dat tegenwoordig de "Handhavers" (BOA's) voor alles en nog wat worden ingezet terwijl ze technisch gezien in dit geval taken uitvoeren die gewoon bij de politie thuishoren? Ik vind het qua aansprakelijkheid en "Chain of command" lichtelijk eng dat steeds meer verantwoordelijkheden en taken verschuiven van de Politie naar in feite gemeente ambtenaren. (Taken die vroeger bij de gemeente politie thuis hoorden, tot die werd afgeschaft)

Gregovic | 07-01-19 | 13:17 | 3

Toen er voor het eerst BOA's in het dorp/stad kwamen hier waren die er voornamelijk voor parkeerboetes en roepen dat je je licht aan moest zetten, meen ik.
Nu zat ik vorige week stomverbaasd te kijken naar zo'n SBS6 programma waarin ze die mensen volgen: ze moesten een lastige lelijkerd arresteren en ze hadden zelfs een BOA-arrestantenwagen.

En dat alles zonder wapen, zelfs geen wapenstok. Nu vind ik ook niet dat ze die moeten krijgen, want ze zijn geen agent, en eerlijk gezegd vind ik het hele principe van BOA sowieso al onzin want gewone agenten op straat zouden dit moeten doen, maar in de tussentijd mogen die BOA's wel de hete kolen uit het vuur halen tussen de Arabische flats in Randstad-stad nummer zoveel met lastige parkeermeneren, dit-is-niet-mijn-winkel-vrienden en mensen die niet hoeven te tanken schat.

Draak uit Brabant | 07-01-19 | 13:34

@Draak uit Brabant | 07-01-19 | 13:34

Als ik al het commentaar goed begrijp (woon al een aantal jaartjes niet meer in de EU deelstaat NL)) zijn het een soort van 'onbewapende Bobbies' (is Engels) met een lager IQ - die om allerlei redenen graag in een uniform willen lopen/gezag willen dienen, maar dit om wat voor reden dan ook niet kunnen middels een 'normale' (baan.

litebyte | 07-01-19 | 14:20

Dat zie ik ook. Je weet met die BOA's niet welke bevoegdheden ze op dat moment hebben, de een controleert of de vuilniszak niet te vroeg buiten staat, de ander ontruimt een terrein. Die BOA's willen ook wapens hebben (was op tv i.v.m no-go area's) opdat ze "beter" hun werk kunnen doen.
BOA's moeten absoluut geen wapens krijgen, dan moeten ze maar bij de politie gaan werken.

thephysicist | 07-01-19 | 14:57

En dat op een werkdag. Zitten ze allemaal in de avonddienst ofzo?

sparka | 07-01-19 | 13:10 | 1

Nee, ze voelen zich meen ik "autonoom".

Jan, Leiden | 07-01-19 | 16:40

Is Calais ook al opgeruimd? Of durven ze dat niet?

Ali Bundii | 07-01-19 | 13:02

Hopelijk worden de kosten verhaald, desnoods omgezet in bajestijd.

mark1487 | 07-01-19 | 13:02 | 1

Een bajesklant kost de maatschappij € 250 per dag, beter korten op loon/uitkering.

K. Letskoek | 07-01-19 | 14:46

Die rooie ( foto via Mike Muller ) is wel heel erg genderneutraal zeg. Mijn hemel. Jammer alleen dat Halsema niet net zo kordaat heeft opgetreden tegen die We Are Here-krakerts. Beetje racistisch van je, Fem.

Graaisnaaiert | 07-01-19 | 12:51

Ik zie alleen blanke krakers?

Bl0feld | 07-01-19 | 12:48 | 1

Is een traditie.

Watching the Wheels | 07-01-19 | 12:50

Die verslaggever is helemaal niet partijdig hoor.
"Ik denk dat de politie nu verder van huis is", "Dit is misschien opnieuw een mislukte poging van de politie om die meneer weg te krijgen" "Die mevrouw schreeuw nu dat zij geslagen is door de politie".
Zzzzzz smerig krakertuig, met krijsende hellevegen, hebben zich met slotbuizen aan elkaar geklonken.
1 x waarschuwen en dan de slijpschijf tevoorschijn halen. Dan gaan die dingen plotseling wel los is mijn ervaring.

Roadblock | 07-01-19 | 12:48

Haha, die ongewassen krullenbol zit er flink doorheen. Mooi man, hulde voor de politie/ME wat dan ook, ze blijven respectvol.

Kop Kaaz | 07-01-19 | 12:46

Khalid heeft nog wel een kamertje voor ze, in zijn nieuwe apartement!

Madamjanet | 07-01-19 | 12:41

Persoonlijk ben ik tegen kraken van wat dan ook, maar hier is toch iets raars aan de hand! Blanke krakers moeten van het terrein maar als het allochtonen betreft mogen ze blijven, keer op keer ergens anders een pand verzieken en ze krijgen nog een verblijfsvergunning en een appartement op de koop toe? Is die Halalsema wel helemaal lekker in haar bovenkamer?

BaldEagle | 07-01-19 | 12:34

Wat is dat voor gepiemel op de livecam? Gewoon 3 keer vragen om er uit te komen, dan 220 op het ijzerwerk en de boom in de fik zetten.

Jos Tiebent | 07-01-19 | 12:33 | 2

Juist heerlijk om te zien hoe die sukkeltjes een topvriendelijke 'politiemacht' tegenover zich krijgen en dat daarmee hun ideaalbeeld van een heldhaftige strijd tegen een Agressor in duigen zien vallen.

kapoerewiet | 07-01-19 | 12:46

Gewoon niet eens moeilijk doen. Gewoon lekker doorgaan met ontruimen op de grond en lekker laten zitten. Die 2 in de boom doen toch niets meer en kunnen met z'n 2en ook niets, dus als ze er de volgende ochtend nog zitten (Het is erg koud als je 's nachts met z'n 2en via een stalen buis aan elkaar geketend zit) dan kun je eens na gaan denken of je ze even een kopje soep brengt. En als ze er niet meer zitten, mooi, probleem opgelost.

Niets krenkt dit soort figuren meer als straal genegeerd worden.

Gregovic | 07-01-19 | 13:20

En nou een vergunning voor woningbouw er op dan kan de lieve stad voor lieve mensen laten bouwen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-01-19 | 12:27 | 1

Kunnen ze die 500 illegalen weer kwijt - onder de streep heb je er als autochtoon niets aan.

bleached | 07-01-19 | 12:40

Wonen onder een brug is gratis en kun je ook je drugs gebruiken. Zag ik nou op dat filmpje Armand naar buiten komen? Die is toch dood?

Madamjanet | 07-01-19 | 12:22
-weggejorist-
vanharry88 | 07-01-19 | 12:19

Lekker voor ze stelletje uitvreters, van mij mocht het wel wat sneller gebeuren gewoon met de shovel en de ME door het hek naar binnen.

me_paranoia | 07-01-19 | 12:15

Mooi. Stinkie stankie kraaktuig er af. Mooi plek voor "onze" We Are Here Forever posse. Hebben ze in aanloop naar vaste verblijfsvergunning alvast wat gratiesch om daar alvast aan te wennen. Retteketet naar Beter Bed voor wat relaxte zachte gouden matrasjes voor "onze" helpende handjes aan het bed. Krakers? Jammer. Woningnet. Zonder urgentie uiteraard. Eerst alle gelukzoekers een mooi plekje. Achteraan sluiten en lief doen bij moeders thuis de komende 28 jaar. Succes.
# Krakersareheretoo!

Lorejas | 07-01-19 | 12:08

Deze ADM krakers zijn over het algemeen van "de welkom in ons land" types. Dus weggejorist en opgerot, nieuwbouw voor de goudzoekers uit het buitenland!

Madamjanet | 07-01-19 | 12:05 | 3

Nah. Helemaal zelfde idee! Wachtlijsten!

Lorejas | 07-01-19 | 12:09

Als ze nou die we are here lui hadden opgenomen,waar ze fan van zijn, was er niks aan de hand geweest,toch?

ger1306 | 07-01-19 | 12:28

Mooi Ger!

CalamityJane | 07-01-19 | 13:26

De ontwikkeling van het ADM terrein wordt vast een groot commercieel succes.....
Ben benieuwd.....

Verder wil ik nog kwijt dat een goed functionerende maatschappij rafelrandjes nodig. Bovendien zijn dit niet de standaard rellend AFA tuig.

Opblaas_boot | 07-01-19 | 12:02 | 2

Daar heeft u zeker een punt. Persoonlijk ben ik niet tegen dit soort "woongemeenschappen". Er zitten heus wel een paar interessante vogels bij. Het probleem is alleen, het terrein is iemand anders zijn eigendom.

Prima als je zo wilt leven maar koop dan zelf een plotje land ergens of zo.

Kop Kaaz | 07-01-19 | 13:24

@kop kaas: exact!

Opblaas_boot | 07-01-19 | 13:52

Dat mongooltje met zijn blauwe helm, zo aandoenlijk.

Ko Ranzig | 07-01-19 | 11:48 | 1

Rare opmerking! Rare nickname ook trouwens!

BaldEagle | 07-01-19 | 13:00

Ik zag dat derde ME busje onder de ADM poort doorgaan en moest meteen aan “Arbeit macht Frei” denken, gek he.

Hebbiehemookweer | 07-01-19 | 11:45 | 1

Toch zal er niet veel gewerkt zijn achter die poort

Rest In Privacy | 07-01-19 | 11:47

Wie ADM verbied snapt het concept van vrijheid niet, aldus een vlag hier in Utrecht. Heb er een dubbel gevoel bij. Langer dan 20 jaar niet in gebruik genomen, zijn kinderen geboren etc.

tata1981 | 07-01-19 | 11:41 | 2

Wat nou. Mijn kinderen zijn in Amsterdam geboren, maar worden ook de stad uit gejaagd door het grootkapitaal. En mensen die voor nop wonen mogen dan maar blijven, omdat ze er geboren zijn ? En verder: langer dan 20 jaar niet, omdat soppie Amsterdam ze te lang heeft laten zitten door traineren met rechtzaken etc. Precies als al die zgn arme asielkindertjes.
Wees bij met wat je gratis!!! op mijn kosten hebt hebt gekregen, en tief op!!!

BenPakdee | 07-01-19 | 11:55

Langer dan 20 jaar KON het niet in gebruik genomen worden juist vanwege dit "alles voor niets" volk. Vrijheid is prima zolang die vrijheid geen inbreuk maakt op andere mensen. En dit soort volk leeft over het algemeen ALLEEN MAAR ten koste van andere mensen.

Gregovic | 07-01-19 | 13:09

Kan er niets aan doen maar toch een beetje dubbel gevoel. Tuurlijk: Het ADM terrein is in eigendom van iemand anders en er zijn plannen mee. Duidelijk. Maar waarom dan 20 jaar gedogen? Waarom niet met dezelfde "vastberadenheid" onveilige buurten en no go zones aanpakken waar je je leven als Nederlander niet zeker bent? Waarom mist ten enenmale consequent optreden van onze glorieuze "ordetroepen"?
Volgens mij is hier slechts sprake van "schijn" daadkracht. Op een veilige wijze de taal der spierballen laten spreken. Immers: Deze krakers stralen weinig tot geen gevaar uit. Het vreemde vind ik dat er kennelijk geen back-up is van AFA. Wellicht niet politiek genoeg?
Ik had liever gezien dat de AFA bolwerken waren ontruimd en de straten in de no go zones waren ontruimd.....

Opblaas_boot | 07-01-19 | 11:35 | 6

Doorpakken en alle "wijzijnhier" kraakpanden schoonvegen doet men niet...

iew | 07-01-19 | 11:54

@Opblaas_boot
20 jaar gedogen? Volgens mij is het 20 jaar traineren door middel van rechtzaken. Daar komt nu een einde aan.

SolidRock | 07-01-19 | 13:28

@SolidRock: "Amsterdamse vrijplaats die ook door de gemeente Amsterdam als Broedplaats is aangewezen."

Is een quote uit Wikipedia.
Lijkt tóch op een soort gedoogbeleid.

Opblaas_boot | 07-01-19 | 13:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Oh jongens, 20 jaar lang hebben dit soort gasten kunnen parasiteren en ook nu nog dwarszitten. Wat hebben we nagelaten. Straks ook graag een opruimactie in het Havengebied, daar zit nog veel gevaarlijker gespuis. En daarna eens de haarkam door het stadsbestuur.

zimmerschwanz | 07-01-19 | 11:31

Kom op welke amsterdammer heeft daar niet ooit een een "magistraal feest" meegemaakt. Radio 100 feest RIP, was de beste. Aan het eind reed de DJ, vanwege iets van boos ofzo, de zaal in. Alles komt en gaat zo-ook de bewoners die ergens ( niks doen geld vangen) zijn blijven steken.

larie | 07-01-19 | 11:17 | 1

Tuurlijk, eens, ook Ruigoord was een feestje. Maar aan elk (gratis!!!) feest komt een eind. Nu is Ruigoord een moneymaker, voor de slimme krakertjes van weleer.

BenPakdee | 07-01-19 | 11:58

Mooi voor de Amsterdammers, maar ik had gisteren ook wel een "live"-verslag van de situatie in Zwolle verwacht.

Mannes | 07-01-19 | 11:16

Voorheen was het ADM-terrein een'beperkt sociaal experiment. Daarna heel Amsterdam. En nu rolt het partijkartel het uit over heel Nederland. Je bent wéééé'lkoóóm!!

benjeallanggek | 07-01-19 | 11:16

Je gooit een hippe term in de lucht en je mag vanalles gratis. Je gooit een hippe term in de lucht en je staat boven de wet.
Tuurlijk. Goed voorbeeld. Fantastisch land dit.

einStina | 07-01-19 | 11:10

Schitterend, die Koos Koets op de 1-na-laatste video: Palestijnensjaal, legergroen jasje, broodmager, kapsel uit de jaren 60: de kraker die je wist dat naar buiten zou komen, kan zó het museum in!

Zenzeo | 07-01-19 | 11:10 | 1

Haha! Gelukkig krijgt ie nu een ander moeras toegewezen om geconserveerd te blijven.

kapoerewiet | 07-01-19 | 12:51

Ik vind die livestream van de ontruiming wel een schending van de privacy. van de (ex-)ADM-terrein-bewoners.

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 11:01 | 1

Privacy van iemand die privéterrein van een ander niet wil verlaten. Pfff...

Papa Jones | 07-01-19 | 12:44

De Handhaving (surrogaat politie) komt een beetje knullig over....'wat motte we nouw doehoen...'

litebyte | 07-01-19 | 10:59 | 1

Ik denk dat ze moeten wachten op bevel.

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 11:03

een beetje wat fort oranje was.. die camping die door de eigenaar een plaats bood voor ontheemden en vreemden ongewenste burgers. Die waar Gemeenten eigenlijk wel goed uitkwamen om hun eigen beleid ten aanzien van huisvesting en zorg voor burgers niet onder ogen te willen en hoeven zien, altijd natuurlijk wel op terrein van een particulier. Waar gaan nu al deze mensen naar toe...als ongewenst en ongedocumenteerden.. ze zijn here tenslotte..

fikkieblijf! | 07-01-19 | 10:58 | 1

Euhhh, misschien naar huis? Is maar een gedachte hoor, als je ergens ECHT niet welkom bent. Je krijgt GVD nog geld mee, ook!

BenPakdee | 07-01-19 | 11:59

Toch sta ik er wel verbaast over. Zitten er al 20 jaar. Dacht dat hier na 5 jaar altijd een generaal pardon volgt. O oeps dat is weer bij iets van migranten.

tweetybird | 07-01-19 | 10:56 | 5

@Plaktong | 07-01-19 | 11:05 mag toch aannemen dat dit na 20 jaar verjaard is?

Behangdelul | 07-01-19 | 11:22

@plaktong Beatrix niet uitgeschreven op Huis ten Bosch?

merel veld | 07-01-19 | 11:32

Ook migranten krijgen dat niet meer, men is bang dat dan de electorale pleuris uitbreekt. Dus, nee.

BenPakdee | 07-01-19 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar waar is de Koning der Krakers Anton Duyvendak.
Duyvendak de stategisch leijder van Yasser Feras en beschermheer van Ekmef Ameslah.
Wat zou de Koning der Krakers hier van zeggen, zomaar een antifakazerne leeghalen?

Hallalieheliaal | 07-01-19 | 10:52 | 2

Die staat geloof ik ergens studenten te hersenspoelen in een achterkamertje.

MoonBeebe | 07-01-19 | 10:58

Antifa? Dit? Moehahahaha! Dit is geen antifa.. dit is niveau 'ik kan nergens wonen' dat het beheer van pretpark A'dam heel lang prima vond, want dan hadden ze er ook geen last van

litebyte | 07-01-19 | 11:03

Een slijptol met diamantslijpselblad op een verhard slot gebruiken, terwijl ernaar scharnieren van gietijzer in een verzinkt hekwerk zitten.

Hallalieheliaal | 07-01-19 | 10:49 | 1

Hehe u heeft dit ook waargenomen.
Verder zou ik die gasten in dat kunstwerk met een paar mooie Lips-handboeien eraan vastgezet hebben, 's-nachts met een kopje koffie onder een zeiltje bij een warm houtvuurtje rustig gewacht hebben totdat ze begonnen te smeken om eruit te mogen. Die gasten hebben meestal niet zo'n lange adem wat actievoeren betreft.

Roadblock | 07-01-19 | 20:02

Leuk 'houdoe' in de URL. :-)

keestelpro | 07-01-19 | 10:48

Houd die slijptol anders even met beide handen vast totdat de schijf stilstaat...

SynthetischBismut | 07-01-19 | 10:47

"Creatievelingen"? Is dat Amsterdams voor klaplopers?

benjeallanggek | 07-01-19 | 10:44 | 1

Ja, die komen creatief aan geld, ook buiten de uitkering, want dat alleen is niet genoeg

brie-de-penis | 07-01-19 | 17:57

Ik zie dat er ook wat gele hesjes rond lopen.

Paaldanseres | 07-01-19 | 10:44

Ik hoor die sukkels zeggen... "We kregen geen tijd om spullen te pakken, de gemeente staat niet open voor dialoog, het is veel te onverwachts gebeurt, had ons iets meer tijd gegund..." Whahaha... Dat zijn teksten die ik onthou voor als ik opgepakt wordt wegens huisvredebreuk...

Toe Maar dan | 07-01-19 | 10:44 | 2

Het is 'gebeurd' met een D!

BaldEagle | 07-01-19 | 12:40

Het gebeurt te onverwacht, was goed geweest!

CalamityJane | 07-01-19 | 13:30

Ach..die Halsema..puntjes scoren hoor na de boerka fiasco. Wat gaat ze nu doen, alle haatbaarden die afwijkend gedrag vertonen terug sturen met aanhang naar land van herkomst?

myrna1965 | 07-01-19 | 10:44 | 2

Gratis zwemles in zwembad A'dam Noord denk ik om meer cohesie te kweken.

Lorejas | 07-01-19 | 12:11

Vast niet, want de gelukszoekertjes mogen geen strobreed in de weg gelegd worden hoor! Irritant mokkel die Halsema, bah!

BaldEagle | 07-01-19 | 12:43
-weggejorist-
sociaal_econoom | 07-01-19 | 10:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

De meeste krakers moeten nu nog opstaan!

FasiscovanJole | 07-01-19 | 10:36 | 2

Ze hoeven zich geen zorgen te maken... even wat spullen pakken, ze hebben recht op onderdak en verblijf in een AZC.

sociaal_econoom | 07-01-19 | 10:48

Of ze zitten nog op de afterparty in een andere antifakazerne.

Hallalieheliaal | 07-01-19 | 10:55

Dus, het zijn anarchisten,krakers die zich niet aan de wet houden en daar trots op zijn. Maar nu is opeens de mening van een autoriteit;namelijk de VN wel belangrijk? Hypocrisie.
Kom op jongens, de jaren 80 zijn voorbij ga wat nuttigs doen en een bijdrage aan de maatschappij geven met je kapot geblowde hersenen. Schoffelen ofzo.

Julia | 07-01-19 | 10:34 | 3

Kortom GroenLinksch stemmers.

Hallalieheliaal | 07-01-19 | 10:56

@Julia | 07-01-19 | 10:34 |
"de jaren 80 zijn voorbij", ja helaas wel toch vond ik het toen een stuk gezelliger dan heden ten dage...

iew | 07-01-19 | 11:59

@iew: nou, zeg dat!

BaldEagle | 07-01-19 | 12:45

Naar verluidt drijven er nog een x-tal containers in de Noordzee.

Plek zat dus voor al deze lieve krakers.

Dus gewoon volproppen, doe er dan gelijk een zooitje “we are here” uitgeprocedeerden bij en geef dat zooitje ellende vervolgens een duwtje, terug de Noordzee in. De zeestromen doet de rest.

Kunnen ze mooi hun eigen “productieve” kolonie opstarten op de Noordpool, zodra ze daar over een paar jaar met alle andere rotzooi zijn aangespoeld.

Kompromat | 07-01-19 | 10:33 | 1

Noordpool? En waar moet de ijsbeer dan naar toe? En de kerst... euh winterfeestman?

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 10:39

Ze helpen Ze gewoon met verhuizen sjouwen doen die ME-ers al de dozen gaan gewoon in de wagens naar het nieuwe terrein.

liegende lippen | 07-01-19 | 10:31 | 1

Wel lullig dat ze zo vroeg zijn begonnen met ontruimen, dit tijdstip is haast onmenselijk voor de krakers.
Beter tijdstip was na 13.00 u geweest.

Bon-sens | 07-01-19 | 10:30

Wat een verlopen blond wijf net op AT5 zeg. Kraken is volgens mij niet zo gezond.

pibasso | 07-01-19 | 10:29 | 2

Is het een wijf? Je durft wel hoor.......

Fatwabuster | 07-01-19 | 10:33

Of een kerel. in ieder geval niet echt gezond geleefd zo te zien.

pibasso | 07-01-19 | 10:34

lol, arbeidsbureau...

The Exorcist | 07-01-19 | 10:45

hebben ze in Amsterdam nog arbeidsbureau's, in de rest van Nederland is dit de UWV..

fikkieblijf! | 07-01-19 | 11:01

Whaaaaaaaat???? Een GL BM die doorgrijpt?
What happend to the world?????
What is next?
Een VVDert die integer is?
Een PvdA die gestolen geld terug betaalt (hoi Bert)?
Een SGPert die homeaux hun gang laat gaan? Een priester en dominee die van kinderen afblijven?
Peter R de V. die zijn snelheidsboete betaalt?

hangtiet met knoop | 07-01-19 | 10:28 | 2

Ze zal zelf wel een oogje hebben op een mooie nog te bouwen woning op dat terrein of zo.

Dick Luyenlomp | 07-01-19 | 10:41

@Dick Luyenlomp: dat vermoeden heb ik nou ook! En als het niet voor haarzelf is dan wel voor één van d'r vriendjes!

BaldEagle | 07-01-19 | 12:53

Stadsnomaden, sure. Het zijn gewoon klaplopers en uitvreters...

Mark_D_NL | 07-01-19 | 10:27 | 1

Ja.... ze hebben er ook alweer een prachtige term voor, de stadsnomaden........ hier in Groningen heb je zo ook, vreselijke bende, onveilig etc etc

Fatwabuster | 07-01-19 | 10:31

Die reporters: "En eeehh... is er geweld gebruikt!?"

mazel_tov | 07-01-19 | 10:25

De stadsnomaden mogen nu aan de rand van de gemeentegrenzen gaan bivakkeren. Onder de rook van de vuilverbranding. En maar 1 bus per uur. Eigenlijk had de gemeente de stadsnomaden nog verder weg gehad, op het gebied van IJmuiden of zo. Voor het grootste deel zijn dit mensen die het in de samenleving niet redden omdat ze een psychische stoornis hebben of omdat ze aan de drugs of alcohol verslaafd zijn.

Osdorpertje | 07-01-19 | 10:25 | 2

Dat klinkt een beetje alsof ze naar Oost-Groningen, Oost-Gelderland of Zuid-Limburg gestuurd hadden moeten worden. Maar ik zal het wel verkeerd begrepen hebben.

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 10:35

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 10:35 | Dat zou niet eens een gekke gedachten zijn. Er is veel leegstand in deze gebieden, genoeg bedrijven terreinen met veel ongebruikte ruimtes. Maar dit soort volk wilt natuurlijk wel alle lusten van een metropool *kuch* naast de deur hebben, maar niet de lasten zoveel is wel duidelijk.

Indoneesje | 07-01-19 | 10:36

Doe ik toch even een tegengeluid geven.
Op de ADM zaten een heleboel hardwerkende constructeurs, lassers, decorbouwers etc.. die in die 20 jaar al godweet hoeveel decors, vuurspuwende draken en andere bijzondere zaken gemaakt hebben voor festivals en evenementen, ook internationaal.
Ja, hardwerkend ja. Ik ken er een paar persoonlijk en dat zijn noeste staaljongens die onder andere de Robodock items maakten, in een kouwe hal met welhaast middeleeuwse middelen. je kon er altijd terecht voor een advies, een weird staalding volgens eigen ontwerp of vage ingeving, een lekkere halveliter en, als het écht moet, zelfs onderdak in een of andere pipowagen in het bos. Het was er altijd goed toeven hoewel de favela voor de poort die vol zat met vaag volk niet echt tof was. De oldskool ADM'ers hadden daar ook een hekel aan en hielden die lui zoveel mogelijk weg uit het "dorp" zelf.
Het probleem is dat die mensen nergens anders heen kunnen om hun "ding" te doen. velen van hen zijn al zolang op eigen houtje bezig dat een normale baan nooit meer gaat werken, hoewel je als baas heel blij zou zijn met iemand met die skillset.
Er zijn zo langzamerhand geen rafelrandjes meer, geen lege industriegebouwen, geen rotte loodsen. Het wordt allemaal weggesaneerd en omgetoverd in leegstaande kantoorruimte. Die rafelrandjes hebben we wel nodig mensen, zonder wordt het godgruwelijk saai en zonder plekken als de ADM verdwijnt ook de unieke maak cultuur die daar leefde, van niks wat maken, recyclen van rotzooi naar feestobject, toevlucht voor de échte kunstenmakers, mafkezen en paradijsvogels die Amsterdam toch écht wel een heel stuk leuker maakte. Ik zal het missen.
"Wie ADM niet eert, is Amsterdam niet weert"

elfenstein | 07-01-19 | 10:20 | 28

@Elfenstein en @CalamityJane
Het is simpel. Als krakers, rafelranden en dit type kunstenaars werkelijk zo onmisbaar zijn voor 020, wat let de Amsterdammers om van het gemeentebestuur te eisen dat er met gemeentelijk geld en op gemeentelijke grond rafelranden voor deze luitjes worden gemaakt. Put your money where your mouth is en draag dan met z'n allen door middel gemeentelijke belastingen bij aan voorzieningen voor de o zo belangrijke kunstenaars.
Aan mooie jankverhalen hebben de kunstenaars niks maar wel aan concrete acties. Dus hup, spreek de gemeente en de mede-Amsterdammers aan. Benieuwd naar het resultaat...

Amsterdamsko | 07-01-19 | 15:10

Sko 15.10
De krakers zijn misbaar en moeten opstappen.
Even flink zijn als het illegalen betreft en WAH mannen.
Lees mijn reaktie nog eens.
Ben anti links met nuance.

CalamityJane | 07-01-19 | 15:51

Lorejas | 07-01-19 | 12:13 |
Schelden met je zwitsal. Scheer je weg, ongemanierd tuig en leer maar eerst eens netjes u zeggen en op niveau komen voor je anderen de maat wil nemen.
Ik heb er al 20 jaar een frietkot en noem mezelf nonkel frietzuur, nou goed?

elfenstein | 07-01-19 | 16:23
▼ 25 antwoorden verborgen

De spoedzitting van de VN-veiligheidsraad vangt zo aan? Zou wel mooi zijn als Halsema door hen wordt veroordeeld vanwege het schenden van de rechten van krakers.

Amsterdamsko | 07-01-19 | 10:20 | 1

Dat gaat dus niet gebeuren. De gemeente heeft genoeg gedaan.

Papa Jones | 07-01-19 | 10:54

Zachte linkse, softliberale en zwakgristelijke heelmeesters hebben hard stinkende wonden gemaakt.
Het resultaat is in Amsterdam te aanschouwen. Het barst er van parasieten die door het gemeentebestuur met afgeperst belastinggeld van hardwerkende burgers, worden gefaciliteerd om de hele dag uit hun neus te eten. Ziek en arm Nederlandje.

Superkwatta | 07-01-19 | 10:19

Slibvelden in Noord? Waarom niet naar het drijfzand in Oost?

gestoptmetroken | 07-01-19 | 10:18

Amsterdam wil zo "inclusief" zijn dat ze deze mensen gewoon een volledig kosteloze 'all-inclusive' voor de komende twee jaar hebben gegeven. Nog even en de volgende GL mafklapper staat op om, zonder te lachen, te gaan betogen dat in een echt inclusieve samenleving, iederéén gratis zou moeten kunnen wonen. Of op zn minst de GL' ers zelf.

Dutchbeaurouge | 07-01-19 | 10:17

Heerlijk! Een GroenLinks-burgemeester die krakers ontruimt met inzet van de politie. Mijn dag kan niet meer stuk!

Amsterdamsko | 07-01-19 | 10:16 | 1

De illegalen mogen van u blijven? Want dat ligt toch wat gevoeliger politiek gezien.

CalamityJane | 07-01-19 | 17:45

Wat zouden die krakers nou vinden van illegalen die zomaar een huis krijgen aangeboden?

Mr.Crowley | 07-01-19 | 10:16 | 1

Dit soort krakers willen alleen illegaal een huis verkrijgen. Anders is het niet spannend genoeg. Er zijn trouwens genoeg jongeren en kunstenaars die onder het mom van anti-kraak leegstaande panden tegen een vergoeding bewonen.
Zo behoeden zij deze panden voor echt kraak tuig.

keestelpro | 07-01-19 | 10:26

De politie rijdt weer/nog steeds met de oude Mercedes busjes (de Dusseldorfers). De nieuwe voldoen blijkbaar nog steeds niet.

Pimp my Voortuin | 07-01-19 | 10:15 | 1

O ja, er was iets mis met die de-escalerende ME_busjes, dat was ik alweer vergeten.
www.ad.nl/binnenland/nieuwe-me-bus-on...

Een bus die niet deugt. Mag dat wel? (Dat is een doordenkertje, hè?)

Bijtendehond | 07-01-19 | 11:25

Hoppa en op naar het volgende kraakpand/terrein.

de uitbater | 07-01-19 | 10:15 | 2

Meteen daarna effe wat no go areas in 020 schoonvegen. Ook die uitgeprocedeerde gelukszoekers meteen oppakken en het land uitflikkeren. De voorjaarsschoonmaak kan niet vroeg genoeg beginnen.

AntonJensen | 07-01-19 | 10:17

Ze hebben al een nieuw stuk grond gekregen van de Groene Khmer.

Superkwatta | 07-01-19 | 10:20

Ik had er nog nooit van gehoord maar deze gemeenschap heeft een hoog Oerol gehalte. Een hoop kunstgekkies bij elkaar. Ze hebben echter 1 fout gemaakt: vergeten toestemming en subsidie aan te vragen. Iedere grote stad heeft wel een budget voor dergelijke subsidie verslindende projecten.
Maar de sfeer van anarchie en wetteloosheid die zo'n illegale bezetting met zich meebrengt is voor dit soort 'kunstenaars' een pré.
nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdamsche_D...

keestelpro | 07-01-19 | 10:14

Kijkt er niemand in die wagens of er geen gestolen spullen in liggen. Met een buitenlands kenteken ligt dat voor de hand.

Nooit meer KLM | 07-01-19 | 10:13

Twintig jaar is dit schorem gedoogd en konden ze kosteloos gebruik maken van andermans bezit.
De rechtmatige eigenaar moest doorprocederen tot de Hoge Raad om zijn eigen terrein leeg te krijgen, alleen maar omdat het door de roverheid gedoogde krakers waren.
Moet je eens als burgerT een carport op je eigen terrein zetten zonder vergunning. Wacht de overheid dan ook meer dan twintig jaar met handhaven ?

Wijze uit het Oosten | 07-01-19 | 10:13 | 5

Ho ho, volgens de VVD'ers hier is buiten de gemeentelijke regelgevingen bevinden een doodzonde! U moet zich aan de wet houden loonslaaf!

Indoneesje | 07-01-19 | 10:18

Dus deze man had het terrein gekocht en toen hij zijn eigen terrein wilde ontruimen werd hij opgepakt door de politie?
Er is iets goed mis met de politie van 020.

keestelpro | 07-01-19 | 10:21

En de uitbouw van André Rouvoet .

swassannuf | 07-01-19 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Dikke BMW ..

lirft | 07-01-19 | 10:12 | 1

oud hok, geen Nederlands kenteken

pibasso | 07-01-19 | 10:39

Prima, terrein gaat ontwikkeld worden en die club heeft al een alternatieve locatie toegewezen gekregen.
win - win

Berbaar | 07-01-19 | 10:12 | 5

Behalve dan voor de belastingbetaler die mag ophoesten voor deze nieuwe locatie.

SamV | 07-01-19 | 10:17

*zoek de profiteur-mensjes*

benjeallanggek | 07-01-19 | 11:11

Dit terrein gaat ontwikkeld worden? Komen er villa's voor de elite of zo?

BaldEagle | 07-01-19 | 12:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn dat diezelfde handhavers die uit schijterigheid op oudejaarsdag wegbleven uit bepaalde buurten in 020 ? Met ME achter de hand kan het dus wel. Meteen na de ontruiming maar doorpakken dus.

AntonJensen | 07-01-19 | 10:11

Haha! Een Facebook vriendin van mij verzamelt handtekeningen. Vóór het krakerstuig. Makkelijk vergetend dat er een eigenaar bestaat van het terrein.

Gajus | 07-01-19 | 10:11 | 4

Met zulke vrienden....

peterdh | 07-01-19 | 10:13

Tja. Laat ik aan haar over.

Gajus | 07-01-19 | 10:13

Heb mijn ongezouten mening gegeven via dezelfde post. Ze kan lezen, dus dat komt vast goed.

Gajus | 07-01-19 | 10:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dus zo ziet een socialistische heilstaat eruit ..

ChatBot | 07-01-19 | 10:11

Oei, niet in de-escalerende ME busjes
als dát maar goed gaat

Tobi | 07-01-19 | 10:11

Helaas, dat ingrijpen is onwettig, want Nederland heeft het Marrakesh-pact getekend.

kweethetooknietbeter | 07-01-19 | 10:11

Kampers zijn het, niet meer en niet minder.

boerk | 07-01-19 | 10:09 | 1

Kampers heb je in Brabant, niet in Amsterdam!

BaldEagle | 07-01-19 | 12:57

Twintig jaar wetteloosheid gedoogd ??

van Oeffelen | 07-01-19 | 10:09 | 1

Twintig jaar geleden was kraken nog niet illegaal. Erfvredebreuk wel.

Bijtendehond | 07-01-19 | 11:20

20 jaar kosteloos mogen wonen, je moet het maar durven om jezelf dan nog Links en sociaal te beschouwen. Krakers, anarchisten, marxisten, socialisten en communisten vergeten altijd 1 ding: Als het volk echt de macht had, lagen ze allemaal onder een dikke laag zand begraven. Solidair en Links zijn maar 20 jaar lang kosteloos willen wonen, zum kotsen wat een kut volk.

Indoneesje | 07-01-19 | 10:08 | 1

Het gaat altijd om geld. Als moderne kunstenaars die de ene na de andere maffe constructie afleveren geen subsidie meer zouden krijgen, zouden ze tuinkabouters maken voor de tuincentra.

BrabantsVerzet | 07-01-19 | 10:50

Mooi man, de inclusieven van Amsterdam die helemaal de tyfus in worden gemept door de politie. Mijn maandagochtend kan niet beter beginnen. De lange lat erover!

pibasso | 07-01-19 | 10:07 | 3

Gaat niet gebeuren........ in Spanje, Frankrijk, België etc meppen ze dat gajes eruit.... in ons landje 'lullen' we ze eruit...... heel effectief, duurt alleen een jaartje of 20

Fatwabuster | 07-01-19 | 10:09

Leuke anekdote: Willem Holleeder is ooit begonnen als krakermepper.

keestelpro | 07-01-19 | 10:16

grappig, wist ik niet Kees

pibasso | 07-01-19 | 10:50

Twintig jaar! Dat is twintig jaar min één dag te laat.

keestelpro | 07-01-19 | 10:06

Wat een tyfusbende........ duurt maar even en dat gajes heeft weer een nieuwe locatie gesto...... uhhh, ik bedoel natuurlijk..... gekraakt

Fatwabuster | 07-01-19 | 10:06 | 1

Ze hebben al een nieuwe locatie voor 2 jaar (gratis) wonen toegewezen gekregen...

grhd | 07-01-19 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken