Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lieve stad Amsterdam heeft no-go areas

Het wordt tijd dat Groot-Wassink en die bekakte gozer van D66 Amsterdam hand in hand door de stad gaan lopen want er zijn no-go areas!

Tijdens de jaarwisseling hebben BOA's in Amsterdamlieue de gebieden Zuidoost (goh), Nieuw-West (goh), West (goh) en het Wallengebied (goh) gemeden. "Buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) hebben op de laatste dag van het jaar en tijdens de jaarwisseling bepaalde wijken in de stad bewust gemeden uit veiligheidsoverwegingen. Volgens de Nederlandse BOA Bond, de vakbond voor BOA's, was dit 'om te voorkomen dat ze een schietschijf werden' tijdens oud en nieuw. (...) Het zijn gebieden waarvan de BOA's weten dat er vervelende jochies en meiden actief zijn." Vervelende jochies en meiden! """Vervelende jochies en meiden""""! """"""""""""""Vervelende jochies en meiden"""""""""""""""! Het is maar goed dat Amsterdam zo'n lieve stad is... Nee wacht, Stad van de Hoop, dat was het! Nou, hopen dat onze handhavers in de toekomst weer in alle delen van de stad durven te komen!

Reaguursels

Inloggen

Nee, ik woon er net buiten. Dus kan ik de aanschaf van een zwaar handvuurwapen nog niet rechtvaardigen. Wel zijn er de laatste tijd veel buurtbewoners van hun Rolex beroofd.

Sans Comique | 05-01-19 | 13:10

De overheid in nederland heeft de geweldsmonopolie en de mogelijkheid tot zelfverdediging weggenomen bij de burger. Het is overduidelijk dat de overheid haar burgers niet kan beschermen dus het wordt tijd dat de burger haar recht tot zelfbescherming terug gaat krijgen. De burger moet de mogelijkheid hebben om een vuurwapen te bezitten. Een soort 2e amendement

SicSeb | 05-01-19 | 10:56

Zie hier hoe agentjes, welke geïndoctrineerd zijn met de-escalerend en conflict vermijdend optreden gericht op Nederlandse omgangsvormen, omgaan met zandbakculturen.... Nu hetzelfde scenario, maar nu in Marokko en geheid dat de lange lat over iedereen heen gaat.
youtu.be/PTXIvaE1fdo

Injegezicht | 04-01-19 | 21:57 | 2

Zie hier de 020 BOA's in 'heldhaftige' tijdens de arrestatie van een fietsende Italiaanse toerist. Mag ik effe een teiltje.
www.youtube.com/watch?v=avw-68UaYwg

AntonJensen | 04-01-19 | 22:25

@Injegezicht en dit betreft dus een ‘nostalgische’ opname van het politiewerk. Opvallend, de vrouwen met blote haren destijds. En nog immer worden onze politiemensen geacht diplomatiek en de-escalerend op te treden. Verbale en fysieke dreigenenten zijn voor de rechters heden ten dage in NL ‘een risico dat inherent is aan het poliewerk.’

zijvanhiernaast | 04-01-19 | 22:38

Vrees dat weinig reaguurders onze boa van dichtbij hebben meegemaakt.
De enige rede dat ze niet willen posten in de aangegeven wijken is omdat ze daar tegenover hun broeders komen te staan.
Boa zijn hetzelfde als de verkeersregelaars: een manier om de werkeloosheid statistieken te verbeteren.
Totale nitwits.. afschaffen.. ouderwetse politiemannen opleiden.

geen koning | 04-01-19 | 21:54 | 1
-weggejorist-
zijvanhiernaast | 05-01-19 | 00:13

ik zeg het al 10 jaar "de politie is al 30 jaar de weg kwijt" En het gezag.
Gezag moet je verdienen, en zij doen niks, dus valt er niks te verdienen. Daarnaast zijn ze nog corrupt ook.

snars | 04-01-19 | 21:06 | 1

Moet je dat niet eens aanpassen naar 40 jaar dan?

TyrionLannister | 04-01-19 | 21:23

Tja, toont aan dat verzet tegen onderdrukking werkt. BOA's zijn toch een soort agenten die te dom waren om te politieschool met goed gevolg te doorlopen.

Wie wil weten hoe het in Amsterdam over een jaar of tien gaat kan nu in de Parijse banlieues kijken.

Vitaly Chernobyl | 04-01-19 | 21:04 | 1

www.gids.tv/artikel/2967/danny-ghosen...

De NTR komt met Danny in de buitenwijken, een 6-delige serie op NPO 3 waarin journalist Danny Ghosen beruchte Europese buitenwijken bezoekt.
Veel kijkverdriet.

Ella | 05-01-19 | 20:02

Amsterdam is de voorloper van wat binnen een decennium overal in de grote steden van Nederland gaat plaatsvinden. Steden worden wetteloze jungles waar de wet slechts van toepassing is op de autochtone bevolking. Handhaven lukt niet meer. En zo meteen zijn de sneeuwvlokjes aan de beurt om de leiding te nemen.

LolaBabooshka | 04-01-19 | 20:00 | 1

De man die her werd aangehouden was geen autochtoon, maar een Italiaan. Die zijn de laatste jaren echt een plaag in Amsterdam.

praat_poep | 05-01-19 | 08:48

"Buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) hebben op de laatste dag van het jaar en tijdens de jaarwisseling bepaalde wijken in de stad bewust gemeden uit veiligheidsoverwegingen."

Lees ik het goed?! "Buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA's) hebben op de laatste dag van het jaar en tijdens de jaarwisseling bepaalde wijken in de stad bewust gemeden uit veiligheidsoverwegingen."

Dus de belastingbetalende burger, die het salaris van deze BOA's ophoest, krijgt niet de bescherming die die burger verdient? BOA's die zijn uitgerust met wapenstok, handboeien, portofoon (en pepperspray?). Men wil zijn werk niet doen waarvoor men wordt betaald? Wordt tijd dat we ons leger niet inzetten om plastic rommel van het strand te rapen maar om de orde tijdens Oud&Nieuw te handhaven. En stuur die BOA's maar naar Schiermonnikoog en Terschelling!

theo-is-dood | 04-01-19 | 19:55 | 1

Je bent een beetje van het padje, denk ik. BOA's willen daar o.a. niet patrouilleren omdat ze GEEN wapenstok of pepperspray mogen gebruiken. Ze hebben een portofoontje en een paar handboeien, en kunnen dus niks doen behalve de politie roepen als je tegen over 30 k*tmarokkaantjes staat die totaal geen respect voor je hebben en je bekogelen met vuurwerk bommen.

BenPakdee | 05-01-19 | 00:06

Het is maar goed dat het I Amsterdam is weggehaald. Sindsdien is Amsterdam een prachtige en niet-individualistische stad van voorspoed, kennis en vooruitgang.

barryvantiggele | 04-01-19 | 19:31

Laat Femke maar schuiven.. of is het andersom

ik2! | 04-01-19 | 19:27

Weet je nog die foto van paar dagen terug: brandweer, ambulance, politie en handhaving? Toen stond daar zo'n lompe handhaafster met haar handen over elkaar. Je hebt er geen reet aan! Handhaving is slap alleen om mensen te ergeren!
Nu heb je ze dus nodig en dan vinden ze het gevaarlijk. Wie zorgt er dan voor de veiligheid van de mensen in die betreffende buurten.
Afschaffen die prutsers en van dat geld maar militairen opleiden en die de wijk insturen.

ET007 | 04-01-19 | 19:04 | 1

Handhavers zijn gewoon ex-bijstandtrekkers die door het bedrijfsleven zijn uitgekotst.

Wasbakplasser | 04-01-19 | 19:27

Die bekakte gozer, perfecte omschrijving!

deKerrieKip | 04-01-19 | 18:29

niks no-go areas, gewoon Allochtonen buurten.

Rene046 | 04-01-19 | 18:03

Legaliseer, gedoog of subsidieer wat je niet onder controle hebt, dan is er geen probleem meer!

youtu.be/IRfluaMKoOY

StuggeRob | 04-01-19 | 18:00

Het mooiste van Amsterdam is de reis terug naar huus. Mooie stad historisch gezien, het leven erin is net zo erg als een rattenkolonie.

Ronnie uit Helmond | 04-01-19 | 17:18 | 3

Ik zou zeggen blijf vooral lekker thuus. Dikke doei

Vlasbaard | 04-01-19 | 17:58

U zult versteld staan van het sociale gedrag en aanpassingsvermogen van ratten. Dieren uit dezelfde groep leven vreedzaam naast elkaar, vreemdelingen worden door mannetjes verjaagd, soms zelfs gedood. Grote kolonies zijn toleranter tegenover vreemdelingen dan kleine.

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 19:04

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 19:04
Zolang die nieuwkomers niet proberen de plaatselijke cultuur om zeep te helpen en te vervangen voor hun eigen middeleeuwse paradijselijke fantasieën.

Sans Comique | 05-01-19 | 13:14

Ik niet begrijp. Nederland wordt toch steeds veiliger?

ProAsfalt | 04-01-19 | 17:16 | 2

Geen aangifte doen: want je NAW opgeven bij de politie betekent al bij thuiskomst dat ze je al opstaan te wachten.

Analia von Solmsch | 04-01-19 | 18:06

Mij is actief ontmoedigd om aangifte te doen na geweld/rassenhaat/bedreiging door nieuwe Nederlanders. De politie zou zoveel ellende krijgen met de verwerking hiervan die ten koste zou gaan van de tijd om bij betreffende gezinnen op bezoek te gaan. Ik heb me hierbij neergelegd en de wijkagent is inderdaad op bezoek gegaan wat het heeft opgelost. Alleen niets te zien in de stats, dus niets gebeurd...

StuggeRob | 04-01-19 | 18:46

Aard van het Hollandse laffe beestje. Als er in een oorlogssituatie een veilige zone moet worden verdedigd wordt de binnen komende vijand geen strobreed in de weg gezeten wegens nare jongens en meisjes die wel eens vervelend kunnen doen zoals de personen die beveiligd moeten worden meenemen naar een buiten kerkhof ook wel kuil genoemd........ Onze beveiliging is een lachertje... wegens tenenkrommende naïviteit in binnen en buitenland..... Oorzaak: de groenewollensokkenbrigade sla etende ruggengraat loze , niet van de wereld snappende,.... leidinggevenden..... Als je groen links stemt... Dan krijg je dit soort beleid...... Mijn god, wat een idioten...... Wie helpt ons van deze weekdieren af? Zou zeezout helpen? Of misschien de volgende keer op echte vrouwen en kerels stemmen met een beetje pit in hun donder.....

dijkbewaker | 04-01-19 | 17:10 | 1

"Onze beveiliging is een lachertje... "
@dijkbewaker
Ik wil daaraan toevoegen "geworden", omdat onze politie (en leger) auf Befehl van Brussel door hun Haagse trawanten zijn kapotbezuinigd, zodat we eerdaags om een EU popo en EU leger moeten gaan roepen.

telelezer | 04-01-19 | 17:29

Volledig failliet van een linkse politiek correcte wegkijk overheid.
Naïef wegkijken en weg relativeren heeft maar één uitkomst en dat is dat je de controle kwijtraakt.

moitambien | 04-01-19 | 16:30 | 1

Precies. Ik zou dolgraag Femke H en haar progressieve vrienden ( M/V/L/H/enz/etc/unz) eens willen loslaten in zo’n wijk en redt je er dan maar uit.

Nuuk | 04-01-19 | 16:50

Voor de goede orde: Groot Wassink is toch echt van GroenLinks. Zelfde laken een pak, maar toch.

Paramaribo | 04-01-19 | 16:25

In die no-go area’s wonen toch ook gewoon nette burgers, zoals u en ik. Wie zorgt er voor hun bescherming ? Of moeten ze dat zelf regelen ?

Bolder | 04-01-19 | 16:11 | 1

Blijkbaar wel, aan het lot van die nare jochies en meiden overgeleverd? Bizar wel.

Jan, Leiden | 04-01-19 | 19:56

Big city….., you're so shitty. Tol Hansse was een ziener.

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 15:58

Die enge Khalid Jones, met dat kabelhaar, heeft zijn huurwoning in het tweede gebiedje van links.
Heeft hij nu last van vervelende jochies of is hij er zelf een?

JvanDeventer | 04-01-19 | 15:44

Dmv. kapotbezuinigen van onze politie (en leger) zorgen de Haagse slaven van Brussel er voor dat we eerdaags om een EU popo en EU leger moeten gaan roepen.
En Juncker en Verhofstadt zagen dat het goed was

telelezer | 04-01-19 | 15:29

Ik woon tussen no-go area 'white heroin' en 'vervelende jochies west' en ik kan je vertellen dat op de andere 364 dagen die BOA's (en agenten" er ook niet te zien zijn.

Risingson | 04-01-19 | 15:21 | 1

Die zitten lekker warm in de scan-auto, voor stoute parkeerders.

TeeJee | 04-01-19 | 15:22

Amsterdam?
Waar leg dat dan?

Nonik Neem | 04-01-19 | 15:09

Ik woon blijkbaar in een no-go area. Als Amsterdam-West een no-go area is dan kan ik dat soort doom-berichten ook weer met een korreltje zout nemen. Wat een onzin zeg. Hier woont alles door elkaar, verschillende culturen en geloven, jong en oud, man en vrouw, student en werkend, ondernemer en loonslaaf. En het is nog hartstikke populair op de woningmarkt ook. Amsterdam is een middelgrote stad met bijbehorende problemen, maar Amsterdam is gewoon hartstikke veilig... ook al kun je net als in iedere stad een waslijst met incidenten aanleveren. Naast mijn eigen bevindingen en die van mijn omgeving ook nog even de feiten:
safecities.economist.com/safe-cities-i...

Ardbeg | 04-01-19 | 15:07 | 11

Woonde 20 jaar geleden in de postjesweg, in die flat boven de AH. Was toen al de enige blanke in de buurt.
Kreeg toen al vanalles toe gefluisterd, als ik dan ging vragen wat ze zeiden was het meestal 'niks meneer' terwijl ze me niet aankeken maar mn loslopende herder in de gaten hielden.
Denk dat ik zonder dat beest wel meer shit over me heen had gehad, of in me of door me heen misschien wel...

Haram_Kafir_4ever | 04-01-19 | 16:08

inderdaad, west gentrificeerd als een malle.

Zyprexa20mg | 04-01-19 | 19:54

Hear Hear!
Je moet er wonen om het te begrijpen. De meeste lui hier hebben wel een grote bek over Amsterdam maar ze zouden het er nog geen week volhouden wegens te lomp in de omgang.

elfenstein | 04-01-19 | 20:41
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Nerderlander | 04-01-19 | 15:07 | 2

Femke is echt waardeloos bezig, 30 jaar is GroenLinks tegen de Noord Zuidlijn, maar toen hij af was stonden ze als eerste te feesten.

Vandaag heeft ze verzonnen dat nagenoeg geheel Amsterdam een NO GO area moet worden op oud en nieuw voor normale mensen die vuurwerk af willen steken. Ze wil gewoon eventjes de gehele stad van de rest van de EU af scheiden?!!!

Leukautootje | 04-01-19 | 14:56

Aan vervelende jongens en meisjes (vooral jongens) in de genoemde Amsterdamse buurten is niets bijzonders. Daar hebben Bijzonder Opsporings Ambtenaren dan ook niets te zoeken.

McMarx | 04-01-19 | 14:55

Dat eufemistische NPO-achtige taalgebruik alleen al: 'vervelende jochies en meiden'.
Hoe krijg je het in vredesnaam verzonnen?
Nog even en een islamitische aanslag valt onder 'hinderlijke overlast'.

NPOlitiekgekleurd | 04-01-19 | 14:55 | 1

Dat gaat niet lang meer duren. Er wordt nu al zo veel mogelijk over gezwegen.

Mr.Crowley | 04-01-19 | 14:58

Ciske de rat.. Pietje Bell en Kruimeltje zijn natuurlijk ook een stel tyfus gassies.
Oh.. wacht!

Welles! Nietes! | 04-01-19 | 14:53

Dat hek rond die Oostvaardersplassen, zouden we dat niet kunnen verplaatsen en rondom Amsterdam zetten?

Kiwi45 | 04-01-19 | 14:48 | 1

En dan laten verhongeren, afschieten of voeren?

Isnogaanhettype..... | 04-01-19 | 15:01

Amsterdam. City of hoop Marokkanen en criminelen.
Amsterdammers wonen tegenwoordig in Rotterdam.
Wanneer je in Rotterdam harder loopt, wat we in beginsel doen, wordt je tegenwoordig toegeschreeuwd "Ze hebben hem al hoor" Dat is een Amsterdamse combi van genetisch bepaalde humor en wensdenken. Want in Amsterdam is nog nooit iemand opgepakt.

Premier Trutte | 04-01-19 | 14:45

Handhavers die niet in contact durven te treden met bepaalde lieden. Dat is niet echt nieuws, en is niet iets van alleen maar oud en nieuw. Als nette blanke burger heb ik veel last van die lui, want mij durven ze wèl aan te spreken.

Peter_K | 04-01-19 | 14:45

De moslim broederschap lacht zich een ongeluk. De stille oorlog is allang begonnen. Maak het de kufars zo zuur mogelijk, maar niet te opzichtig. Fok als de neten, zorg op democratische wijze een meerderheid in het ambtelijke apparaat en voer daarna de sharia in, intussen speel je voordeeltjes en soepsidies naar je achterban door en lach je netjes op de pica’s wanneer je de door kufar wordt uitgenodigd. Intussen zet je de baby Mekka’s op de ondergrondse koranscholen en schreeuw je dat iedereen en alles een racist is. Lachen man, deze nieuwe tijd. Wanneer slaat de kufar eens echt terug?

Bill Cosby | 04-01-19 | 14:41 | 2

Precies, en het werkt blijkbaar perfect. Op democratische wijze afschaffen van de democratie, zoals Erdogan al aangaf, is toch ook democratie?
Terugslaan? Nooit. Want dan ga je de bak in wegens racisme, én je wordt voor lul gezet bij Jinek, Pauw, Huys en Nieuwsuur.

Jahowiseffe | 04-01-19 | 14:56

Helemaal juist! Was 25 jaar geleden al te zien voor wie het WILDE zien!

BaldEagle | 04-01-19 | 20:06

We zijn een triest land aan het worden.

Mr.Crowley | 04-01-19 | 14:40

Maar WIE heeft nou die migrantenstroom op poten gezet.

bodemloos | 04-01-19 | 14:36 | 3

- Door de outkieringen wilde geen autochtoon meer in de kassen e.d. werken
- De werkgevers in de tekortsectoren vonden (werkende) immigranten een uitkomst
- De particulier heeft een lekker goedkope werkster
- De linkse partijen waren op zoek naar nieuwe zielepoten
- Christelijk NL en de ontwikkelingshulplobby vinden dat NL de wereld moet redden

JvanDeventer | 04-01-19 | 15:32

@JvanDeventer | 04-01-19 | 15:32
U vergeet de migratie industrie te benoemen. Mensen die zich inzetten om deze mensen naar Nederland te delegeren en influisteren wat ze wel/niet moeten zeggen betreffende de procedure.

Atlantis-95 | 04-01-19 | 18:11

De EU! Merkel en haar kornuitjes!

BaldEagle | 04-01-19 | 20:07

Handhavers. Zijn die er dan in de beerput van Nederland? Ik dacht dat Halalsema niet aan handhaven deed.

Knisperende_Tissue | 04-01-19 | 14:31

Amsterdam is de anus van Nederland geworden. Wat ooit een stad was om trots op te zijn, is in minder dan een generatie compleet verziekt. En andere steden volgen in rap tempo. Tijd om het zinkende schip "HMS Nederland" te ver laten.

Ruitenboer | 04-01-19 | 14:24 | 2

Een zeer mooie stad waar de rot welig tiert en de hoop allengs vervliet.

Pelforth | 04-01-19 | 14:31

Binnenkort is de Emigratiebeurs in Houten, neem een kijkje

theo-is-dood | 04-01-19 | 20:00
-weggejorist-
captain-caveman | 04-01-19 | 14:16

Jaaa, Jan, Hans, Piet en ook Wim kunnen verdomd vervelend zijn.

meneer Q | 04-01-19 | 14:11 | 1

Wim krijgt levenslang.

Pelforth | 04-01-19 | 14:13
-weggejorist-
Pierke Pierlala | 04-01-19 | 14:10 | 2

Dat ze bij AT5 'jochies en meiden' schrijven ipv 'man / vrouw / onzijdig / vloeibaar / twijfelaar / overgang / vacuum'. Wat een opstand! En dan het mijden van risicowijken zomaar noemen. Zijn de drugs op ofzo?

einStina | 04-01-19 | 14:10

Als dan de BOA'-s die zich normaal ophouden in de nogozo's zich moeten verdelen over de rest van de stad worden dat dan de "vervelende BOA areas"? Oh nee wacht, dat zijn ze voor de normaluh mensuh (zijn die daar dan nog?) al.

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 14:08

Niet meer blauw op straat, maar meer groen. Legergroen dan. Met doorgeladen wapens en bevoegheden om op te treden in vervelende situaties met groepjes naffers ... pardon vervelende jongens en meiden.

Pierke Pierlala | 04-01-19 | 14:07 | 1

Laten we het prachtwijken noemen.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 14:03 | 3

Verkrachtwijken.

Mark_D_NL | 04-01-19 | 14:06

Zoals het een goed neomarxist betaamd verzin je er inderdaad een nieuwe, leukere benaming voor. Goed voor het inclusieve zin in de toekomst verhaal. Robot Jetten programmeerd wel wat.

Europees_Aanbesteed | 04-01-19 | 14:43

Slachtwijken ?

Jahowiseffe | 04-01-19 | 14:58

Moet een plan van aanpak komen voor die wijken. Ja, een plan van aanpak en een rapport. Dan komt alles goed.

Mark_D_NL | 04-01-19 | 14:01 | 7

En een brede maatschapelijke discussie mag ook niet missen.

Mark_D_NL | 04-01-19 | 14:11

Jullie vergeten nog een radicale omkoopambtenaar!

einStina | 04-01-19 | 14:11

Lijkt me een mooie klus voor Fatima Elatik.

Mammeloe | 04-01-19 | 14:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Nee, BOA's hoeven we hier ook niet te hebben. Klopt. Laat de rent-a-cops alsjeblieft hier wegblijven als het serieus wordt. Buiten dat het in in ieder geval 2 van die cirkeltjes prima o&n vieren was, mét dikke vette carbidbussen en vuurpijlen waar je een grote rooie knop bijkrijgt reden er ook gewoon plenty échte politiewagens rond door de hele stad. No-go voor Boa's, ja, No-go voor watjes: jup. Ook. Het is natuurlijk wel Amsterdam hé, lekker puh. Wij doen het gewoon groter, beter en heftiger, vind je dat eng? Blijf dan maar beter weg.

elfenstein | 04-01-19 | 14:00 | 6

Afgesproken, als jij dan in Amsterdam blijft. Ook met carnaval.

BrabantsVerzet | 04-01-19 | 14:09

"Wij doen het gewoon groter, beter en heftiger"
Mja, zoiets dacht ik al. Grotere moskeeen, betere handgranaten, en meer heftige AK47 afrekeningen.
Wat mij betreft kan uw hele anarchistische groenlinkse republiek naar zee afdrijven en daar zinken.

Roadblock | 04-01-19 | 14:09

'Blijf dan maar beter weg'? Nou, graag!

BaldEagle | 04-01-19 | 20:08
▼ 3 antwoorden verborgen

10 schietincidenten, die passen vast allemaal in de rode cirkeltjes... ik geef die BOA's geen ongelijk!

Rest In Privacy | 04-01-19 | 13:59

Ken zat vervelende BOA's. Zaten er tussen die vervelende jongens en(vooral natuurlijk)meisjes ook BOA's met een dagje vrij?

RickTheDick | 04-01-19 | 13:56

@Luchtmacht
Weg uit Syrië, op naar Amsterdam.
De doelen zijn al door van Rossum ingekleurd.
-
Moet u eens opletten, hoeveel men dan wel in het nieuws komt.

Ce ca! | 04-01-19 | 13:56

Misschien moeten we ze dan maar SOA’s gaan noemen. Schijterige opsporingsambtenaren.

De Pilsvogel | 04-01-19 | 13:55 | 4

@Pelforth
Dat is allang niet meer zo. Helaas hebben de huidige BOA's nog behoorlijk veel last van dit stempel "bezigheidstherapie voor kansloze werklozen" uit vroegere tijden.
De huidige BOA heeft een behoorlijk stevige opleiding op (minimaal) MBO-niveau en een uitdagend takenpakket waar echt niet iedereen geschikt voor is. Lees maar eens hier: www.politie.nl/themas/buitengewoon-op...

Ik zeg het eerlijk: ik zou het niet kunnen.

EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 14:46

@EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 14:46
BOA is een bijzonder breed begrip, waaronder dus inderdaad mensen met een gedegen opleiding en niveau.
Aan de andere kant lopen er ook nog BOA's rond die het af kunnen met een opleiding, bijna op cursus-niveau, van 1 tot 1,5 jaar.

TeeJee | 04-01-19 | 15:18

@TeeJee |
Ja, snap ik. Het is nogal een verschil of je verwacht wordt om in een bakfietsenbuurt bonnetjes uit te delen aan verkeerd geparkeerde fietsen, of dat je geacht wordt om in een keiharde war-zone - zoals genoemde wijken, niet alleen met oud & nieuw - de orde te handhaven. Toch worden beide ambtenaren (nog steeds) aangeduid met dezelfde benaming, beetje vreemd eigenlijk wel.

EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 16:40
▼ 1 antwoord verborgen

Stad van de hoop STRONT. Ik zou er voor geen goud willen wonen.

Zaniker | 04-01-19 | 13:54 | 1

Binnenkort ook bij u in de stad....

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:55

We hebben hier een omgekeerde situatie dan bv in Parijs met zijn banlieus en dat is opmerkelijk: binnensteden worden hier steeds "diverser" terwijl de oorspronkelijke bewoners (mede als gevolg daarvan) vertrekken naar de buitenwijken en dorpen. Door de eenzijdige samenstelling van gebieden en wijken in steden ontstaan "vervelende jongens en meiden" die zich onaantastbaar wanen (en dus ook zijn, rond oud en nieuw blijkt uit bovenstaande), waardoor het proces versnelt.

Kloof2012 | 04-01-19 | 13:53 | 2

Almere is de banlieu in wording van Amsterdam....

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:55

Die analyse had ik ook gemaakt. In Parijs woont geen arbeider meer in het centrum, de migranten slapen in tentjes. In Amsterdam krijgt half Afrika gewoon een woning binnen de Ring.

Mammeloe | 04-01-19 | 14:07

Ben dan alweer een tijd weg uit 020 maar heb het er vroeger best leuk gehad in de tijd dat je tijdens koninginnennacht nog gewoon gezellig kon feesten op de Rozengracht voor de Mazzo, je geen last had van hordes bezopen provincialen en je overdag nog wel lopend (en onderweg bier kopend) in 10 minuten van het Leidseplein naar Rembrandtplein kon. Toen was het er nog best gezellig.

normanius | 04-01-19 | 13:52 | 9

@Mammeloe
Mwoaaah, hangt er vanaf wat voor definitie je aan het begrip "zin" wilt geven.

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 14:29

Pelforth | 04-01-19 | 14:19
Uit de provincie en hier op schijten om de eigen afkomst te verbergen tegenover anderen die ook uit de provincie komen. En over 10 jaar vluchten ze weer allemaal naar de provincie alwaar ze zich kunnen verheugen in het aanzien van een grootstedeling onder dezelfde provincialen die ze eerder hebben ondergescheten.

Joris Beltsin | 04-01-19 | 14:42

@Joris Beltsin
En terwijl ze in Amsterdam wonen de GL/PvdA/D66/SP/CU stemmende kosmopoliet uithangen, totdat ze zelf last krijgen van de ellende die die partijen veroorzaken en ze met hun kroost op komst terugvluchten naar de op Amsterdam kankerende pappie en mammie in de provincie.

radiatorknopje | 04-01-19 | 15:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat moeten die Boa's doen tegen lawinepijlen en cobra's met een bonnenboekje?

*JTR* | 04-01-19 | 13:51 | 2

Op het fluitje blazen.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:56

Thee drinken.

einStina | 04-01-19 | 14:12

Dus als de inwoners vervelend en lastig zijn wordt er niet gehandhaafd? Iets zegt mij dat dit niet normaal is. Maarja, wie ben ik?

F1802 | 04-01-19 | 13:50

Wanner krijgen we van Patijn, Van Thijn, Dales, Marcouch, Krikke, Asscher en Cohen te horen dat het toezicht door die islamitische buurtvaders toch geen focking steek heeft geholpen? Nou?

Mammeloe | 04-01-19 | 13:50 | 2

Never nooit, pvda/vvd criminelen hebben nog nooit een misdaad bekent.

Pelforth | 04-01-19 | 14:21

Vooral Dales en Patijn zijn nu te druk met andere zaken....

DeDenkerT | 04-01-19 | 16:22
-weggejorist-
pennestront | 04-01-19 | 13:49 | 2

Ik denk dat de BOA's van hogerhand driehoek daar niet mochten komen,anders zou het werkweigering kunnen zijn.

wiers | 04-01-19 | 13:49

Gek hè, en dat in een stad waar de inwoners massaal op Vernietig Ons-partijen stemmen.

obominotie | 04-01-19 | 13:48 | 2

Binnenkort alleen nog maar denk.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:54

Er is geen "ons" meer. Ja, bij de slager....

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 14:13

offtopic : NOS >
"De Duitse politie heeft drie mensen
aangehouden vanwege een aanslag op een
kantoor van de rechts-populistische
Alternative für Deutschland.Het gaat om
Duitsers van 29,32 en 50 jaar.
De politie gaat uit van een politiek
motief voor de aanslag."

Er verandert niets bij onze overheidsmedia, rechts is rechts-populistisch en links terrorisme is gewoon politiek .

Acidbrain | 04-01-19 | 13:48 | 7

"In de Bondsdag zijn alle partijen geraakt behalve het rechts-populistische Alternative für Deutschland, dat eind 2017 in het parlement kwam. "Het lijkt erop dat de hackers die partij wilden ontzien", zegt correspondent Judith van de Hulsbeek."

Metname de laatste zin. Judith, de geindoctrineerde domme linkse doos. Hoe manipulatief wil je het hebben bij het fakenews van de nos. Ff kijken of we het Afd in een slecht daglicht kunnen zetten. Vieze linkse staatsmongolen.

Paaldanseres | 04-01-19 | 14:14

Het frustrerende is dat 80% niet kritisch is over wat men leest en de info voor waar aanneemt.

Acidbrain | 04-01-19 | 14:24

Oh, die Judith van de Hulsbeek, die te stom is om haar iPad mee te nemen uit het vliegtuig.
www.facebook.com/KLM/posts/beste-klme...
Die kan gewoon de conclusie niet trekken dat als de AfD nog niet in de regering zat zij ook niet gehackt konden worden. Dom blondje.

Roadblock | 04-01-19 | 14:32
▼ 4 antwoorden verborgen

De punisher inzetten in Amsterdam inzetten.

Nerderlander | 04-01-19 | 13:47 | 2

Spiderman.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:53

Black Panther, die valt niet op en kan z'n slachtoffer tot vlakbij naderen.

H. Caulfield | 04-01-19 | 16:43

Ik kom nooit in de Randstad. Als ik een keer boven de rivieren kom, dan hooguit in de streek ten oosten van het IJsselmeer. Via Gelderland naar het noorden, zeg maar. De rest beschouw ik als verloren.

BrabantsVerzet | 04-01-19 | 13:47 | 5

Ruimedenker, dat zijn wel ONZE criminelen. Bovendien, Brabant is al eeuwen berucht vanwege de vele smokkelaars, en de intense afkeer van alles wat er uit Den Haag over ons uitgestort wordt. Die criminelen zijn niet altijd zo crimineel. Het is meestal onze Fons, of onze Sjaan, of Onze Piet. Daar kun je gerust een pilsje mee drinken en vrouwen en kinderen zijn gewoonlijk veilig.

BrabantsVerzet | 04-01-19 | 14:01

Dat zeg ik, ouwe bokkenrijder!
Hoewel de straatcriminaliteit in Eindhoven en Tilburg al lang niet meer wordt gepleegd door ons Fons.
Hé gij bedoelt toch nie Fons Spooren hè?
Houdoe vanuit het midden van NL.

Ruimedenker | 04-01-19 | 14:19

Ik mag van jou niet eens onderduiken in een een achterkamertje in Den Bosch!.

Pelforth | 04-01-19 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Helpt kopjes thee drinken niet meer?

Mr.Crowley | 04-01-19 | 13:47 | 1

Misschien moeten ze Job Cohen maar weer es opgraven. Die weet wel van aanpakken met al die verschillende smaakjes.

Paaldanseres | 04-01-19 | 14:27

Artis is dus toch flink uitgebreid?

kwark001 | 04-01-19 | 13:46

Een vuurwerkverbod zou nu wel goed uitkomen. Het is nl. wel duidelijk uit welke wijken & buurten de grootste overlast komt, en in die wijken & buurten trekt men zich ws. niets aan van een vuurwerkverbod.

Met zo'n vuurwerkverbod worden de problemen dus nog scherper zichtbaar.

raskol | 04-01-19 | 13:45 | 1

Alsof een verbod op vuurwerk zou helpen. Wie controleert dat verbod? Boa's?

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:50

Ach, dat handhaven, dat is zó ouderwets en dat hoort zó weinig bij 020 (trouwens ook niet zo bij andere linksdraaiende steden); laat toch zitten. Als je lief bent tegen andere mensen doen ze ook lief tegen jou, zelfs al loop jij met een dikke tiet met geld en zij alleen met een mes; zelfs al loop jij met dikke tieten en zij met alleen een dikke piemol.

JvanDeventer | 04-01-19 | 13:43 | 3

Dat is dus het probleem in deze verwijfde samenleving. Handhaven is eng, confrontaties zijn eng. Maar in een hoekje gaan zitten en je stil houden, wat vrouwen bij voorkeur doen, dat lost niets op.
Er komt pas verandering als dat hoekje (de buurt waar de zogenaamde elite woont) ook aangevallen wordt door de wilde horden. En dan roepen al die pacifisten, bakfiets idioten en inclusiviteit predikers om het hardst om het leger. Om echte mannen. Om kerels die er gewoon op los slaan. Omdat het moet.

BrabantsVerzet | 04-01-19 | 13:51

Waarom zou je een vuurwerkverbod handhaven, als je ook geen burkaverbod handhaaft? Het gaat tenslotte om dezelfde wijken. Die willen wij toch niet stigmatiseren met zijn allen?

Roadblock | 04-01-19 | 14:21

Illegaal vuurwerk onder je burka afsteken mag van mij wel gedoogd worden.

JvanDeventer | 05-01-19 | 10:40

Ik geef de BOA’s groot gelijk.
Tenzij ik met AK46,5 de buurt in kan, anders zou ik het ook niet doen.
Voor een kutloon de kop van Jut zijn.
Mariniers, die moeten de wijk in en wél met bevoegdheid en geweldsinstructie graag.

Ruimedenker | 04-01-19 | 13:43 | 4

Ik probeer 47 te vermijden.....
Sleepnet enzo.

Ruimedenker | 04-01-19 | 14:42
▼ 1 antwoord verborgen

De gemiddelde BOA komt toch uit die buurten, aangezien ze moeten werken voor hun uitkering?

Spartapiet | 04-01-19 | 13:43

Heeft de oppositie in de tweede kamer al vragen gesteld,of hebben ze nog vakantie?

wiers | 04-01-19 | 13:42

Logische stap in de verdere verloedering van wat ooit hoopvol Nederland was, overigens accepteert niet iedereen op termijn die dagelijks rellende multi-dieren, als de overheid het niet doet/wil, dan maar anderen die nog wel van dit land houden.

hagelkruis | 04-01-19 | 13:41

Fijn, Engliesj!!

HogeNood | 04-01-19 | 13:41 | 1

Arabisch.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:53

Is altijd al hetzelfde geweest hier in Amsterdam. Pak de normale burger, maar beloon het tuig in 020gaza en bijlmerParamaribo, en ga ze lekker knuffelen. Zijn echt watjes hier.

AMX pri | 04-01-19 | 13:40 | 1

Dat heet de weg van de minste weerstand,als je de confrontatie opzoekt heb je grote kans als burgemeester dat je moet onderduiken.

wiers | 04-01-19 | 13:46

Gewoon logica. Ik zou ook niet in 020-gaza willen werken als BOA, wetende dat er een nog grotere kans dan normaal is dat jochies van 10 met bommen rondlopen.

Hark_van_Rommel | 04-01-19 | 13:39

Zak en lompen

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:39

Wij wisten het natuurlijk al langer, van die no-go areas, maar het is nu dus ook officieel dus. Het staat er gewoon zwart op wit.

VanBukkem | 04-01-19 | 13:35 | 1

Stond het al heel lang. Ten tijde van Rob Oudkerk wist men dit al, en daarvoor ook. Maar toegeven ho, maar. Dat zou Janmaat, Fortuys of Wilders maar in de kaart spelen.

Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 13:37

Men wilde de multicultuur. Men kreeg de multicultuur. Maar wat ik dan niet snap is dat er nog hele volksstammen staan te springen nog meer immigranten uit Afrika binnen te jubelen. Houdt dat pas op als heel Nederland een no-go area geworden is? Ik wacht daar overigens niet op: Mijn plan om Nederland op termijn te verlaten is inmiddels in werking getreden.

Boeser_Onkel | 04-01-19 | 13:34 | 4

Er vanuit gaande dat je het buiten de EU gaat zoeken denk ik dat je zult moeten opschieten met je plan. Velen op het EU continent zullen er inmiddels zo over denken en een permanent vertrek serieus aan het plannen zijn (vrouw en ik ook) Op termijn zal dit er toe leiden dat landen als bijvoorbeeld Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en de USA het nog moeilijker en kostbaarder gaan maken om binnen te komen.

normanius | 04-01-19 | 13:45
-weggejorist-
Theory_of_everything | 04-01-19 | 13:49

Inderdaad, zodra heel NEEderland een NO-GO area is geworden gaan de linkse deugertjes die hieraan meegewerkt hebben het land verdedigen!

BaldEagle | 04-01-19 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Straks worden de BOA's allemaal ontslagen wegens werk weigering, terwijl een werkgever voor een veilige werkplek moet zorgen.....

civilian | 04-01-19 | 13:34 | 1

Scherp ! zwitsal.

am*dam | 04-01-19 | 18:54

Lui als Groot-Wassink c.s. Kunnen 100x de marathon lopen door probleemgebieden, toegeven dat ze een fout beleid voeren zullen ze toch nooit doen.

Extreem-links is en blijft nu eenmaal extreem-links. En afvalligheid wordt nooit en te nimmer geaccepteerd (iets waar Anne-Fleur inmiddels op onprettige wijze achter is gekomen).

Wanneer je op deze lui stemt is dit nu eenmaal wat je kunt verwachten. Dat krijg je wanneer je randdebielen en/of gehersenspoelde, deugende wegkijkers stemrecht geeft.

Dus de komende jaren zal de stad alleen maar nog “liever” gaan worden. Veel plezier ermee!

Kompromat | 04-01-19 | 13:33

Komt door al die Friezen die daar wonen!

MeneerGuggenheimer | 04-01-19 | 13:32 | 1

Finnen

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:38

"inconvenient truth"
Gaat nooit geaccepteerd worden door degenen die er wat mee zouden moeten doen.

Jahowiseffe | 04-01-19 | 13:29 | 1

Klopt, want dan moeten ze het falen van de multiculturele droom toegeven. Dus liever gewoon meer, meer, meer problemen blijven importeren en heel hard wegkijken en ontkennen.
De brave burger een poot blijven uitdraaien omdat deze moet opdraaien voor decennia falen en zelf hoger op de maatschappelijke ladder klimmen , in Europa of elders via de baantjescarrousel.
Schandalig.

Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 13:32

Er is niks mis met Amsterdam... zolang je er maar niet komt.

overVecht | 04-01-19 | 13:29 | 4

Ja. En met die kennis is het dus gewoon verstandig er überhaupt niet te komen. Heb je ook nergens last van.

overVecht | 04-01-19 | 13:36

En als je er toch moet zijn of doorheen moet: ramen en deuren gesloten houden. En vermijd (oog)contact met de inboorlingen.

VanBukkem | 04-01-19 | 13:39

Meestal zorg ik ervoor dat ik dan zelf gewoon knijter lam ben.

overVecht | 04-01-19 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Die Murken meuk Ghetto is het voorland voor de rest van dit Land als het aan PvdA/GL en Rutte (VVD) ligt .
Elk jaar Honderdduizenden Murken importeren zonder toegevoegde waarde voor dit Land.

liegende lippen | 04-01-19 | 13:29

Hekken eromheen + dodendraad (hoogspanning) + mijnenveld.

Nelis SplitBloes | 04-01-19 | 13:28 | 3

Mee eens .

iopeth | 04-01-19 | 13:39

Ben ook voor. Je moet toch ergens beginnen.

Paaldanseres | 04-01-19 | 14:20

Mag IJburg buiten het hek a.u.b.?

JvanDeventer | 04-01-19 | 15:54

Vervelende jochies en meiden klinkt alsof het om belhamels gaat die onschuldig kattenkwaad uithalen. Ik zou de vervelende jochies en meiden liever bestempelen als agressief en onbeschoft tuig die een ernstig risico voor uw omgeving en veiligheid vormen.

devil13 | 04-01-19 | 13:27 | 3

Het sarcasme is je blijkbaar ontgaan? Geeft niet. Hartverwarmend.

Jahowiseffe | 04-01-19 | 13:30

Het een letterlijke uitspraak van Ruud Kuin van de BOA Bond !

Castor12 | 04-01-19 | 13:35

Die omslachtigheid is denk ik bewust om te voorkomen dat BOA's naast agressief rif-tuig ook nog eens de deugtrein achter zich aan krijgen.

normanius | 04-01-19 | 13:35

Die VVD-er van den Burg wilde toch nog meer immigranten, stop ze er maar bij, het is toch al een zooitje. Die Burgmans is ook al jaren geleden gek geworden.

Ruud5 | 04-01-19 | 13:27 | 2

Hij staat op plek 11 voor de senaat.

Mammeloe | 04-01-19 | 13:46
-weggejorist-
Beroep = Boerenlul | 04-01-19 | 16:30

Direct gevolg hiervan is volgens Kuin dat de leiding er nu bewust voor kiest om gebieden en bepaalde situaties uit de weg te gaan. Dit zou overigens ook al vaker gebeuren, ook buiten oudjaarsdag.

Een derde van de handhavers geeft aan dagelijks met zwaar geweld te maken te hebben. Het gaat dan om schoppen, slaan of bijten. Dat bleek afgelopen zomer uit een enquête-onderzoek van EenVandaag.
----
Anarchie

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:26

Mijn ruimtelijk inzicht afdeling constateerde dat de nogozo ongeveer de halve stad betreft.

bodemloos | 04-01-19 | 13:25

Links, en dan met name PvdA en GL, hebben altijd een grote voorliefde voor de personencultus gehad. Leiders worden opgehemeld en vereerd. Totale incompetente minkukels als Cohen en die laatste sigarettenroker werden op een belachelijk voetstuk geplaatst. Geen zak bereikt, niks opgeleverd, maar oh oh oh wat een geweeeeldige leiders.

van Oeffelen | 04-01-19 | 13:25 | 4

Trumme. Ja komt het toch nog goed he? Of zou het misschien zo kunnen zijn dat die kansenparels zelf de ordetroepen worden. Vroeger had je de Sturm Abteilung.

Sitting_targets | 04-01-19 | 13:38

Met dank aan jouw rechts lullen, links vullen elite club van Oeff. En ooowh wat zouden ze graag een leider hebben die ze kunnen ophemelen en vereren.

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 13:41

D fens
die is er toch al? Erdogan.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:49
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen met een beetje gezond verstand is al lang geleden die stad ontvlucht. Wat er nu nog woont is yup, sociopaat, uitkeringstrekker, idealist of tuig.
Een dodelijke cocktail.

Superior Bastard | 04-01-19 | 13:25
-weggejorist-
pianist | 04-01-19 | 13:25 | 1

Hou het ambulancepersoneel ook maar weg bij die wijken. Moet je kijken hoe snel men van gedachten verandert.

Deflatiemonster | 04-01-19 | 13:24 | 1

Dan staan ze op de spoedeisende hulp om hulp te eisen.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:27

De afdruk van mijn voorhoofd staat vroeg in mijn bureau dit jaar.

Bennie Verbaasd | 04-01-19 | 13:24 | 1

Eigentijdse bidplek.

Ernst Oosters8389 | 04-01-19 | 13:39

Er zijn toevallig weer 4 F16 vrijgekomen gespecialiseerd in urban warfare zonder al te veel collateral damage volgens C-LSK

HetOorAakel | 04-01-19 | 13:23

Als B&W van Amsterdam wetten niet respecteert; GroenLinks voorop, waarom zouden bewoners dat wel doen. Anarchie en de bijkomende chaos is toch een GL-streven?
Offtopic: (maar gezien GL in B&W toch niet) wat is er gebeurt met AFA? Uit het nieuws gehouden; of houden ze zich gedeisd omdat ze op de terreurlijst terecht zijn gekomen; of hebben ze zich wegens overbodigheid opgeheven?

De camera auto’s van de parkeerbelasting reden gewoon hoor. Dus inkomsten genoeg. Deze mogen ook fout parkeerders en roodlicht rijders bekeuren en nog een hele rits meer. Dus die boa’s zijn compleet overbodig geworden.

Trumme | 04-01-19 | 13:22

BOA = Bijzonder Onzichtbare Ambtenaar

Mr_Natural | 04-01-19 | 13:21 | 1

Topper

Pelforth | 04-01-19 | 13:24

Nette burgers worden meteen bekeurd. Lekker makkelijk. Ik ben een keer bekeurd voor iets dat ik niet eens gedaan had en een keer omdat de gemeente geen verbodsborden had geplaatst op een plek waar ik parkeerde. Ik wist niet beter dan dat je daar kon parkeren. Beide keren bezwaar aangetekend naar Leeuwarden. Nul op request... Wat een roverheid hebben we toch. En wij maar braaf betalen.

ecologiste | 04-01-19 | 13:20 | 2

Als het aan de overheid ligt, krijgt u binnenkort voor uw tegel automatisch een 'schikking' voor €394,00. Dat is 1 euro per teken. En ja, ook nog €7 euro administratiekosten, want 'we zijn niet zo gemeen'.

EEnzame SchizofrEEN | 04-01-19 | 13:25

De 10 puntjes ook meegerekend?

D-Fens_1963 | 04-01-19 | 13:55

No-Go Area’s passen toch niet zo bij Amsterdam.
Aldus Fukme Aarsema.
Voor de meeste Nederlanders geldt Amsterdam in zijn geheel als No-Go Area.
Eens in de 6 weken kom ik in 020.
Erin en eruit.

Ruimedenker | 04-01-19 | 13:20 | 4

Eens in de 6 weken kom ik in 020.
Erin en eruit.

Ruimedenker | 04-01-19 | 13:20
020...... Vreemde naam voor je vrouw.

ditotje | 04-01-19 | 13:36

Viespeuken!

Ruimedenker | 04-01-19 | 13:40

@ditotje | 04-01-19 | 13:36: Dat zijn verre van ideale maten. 0 borstpartij, 2 taillemaat, 0 heupen. Ik geef d'r nog een paar dagen..

H. Caulfield | 04-01-19 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

In een stad waar een top-600 bekend is, maar rondloopt op straat kun je dit natuurlijk verwachten.
Zou straffen en oppakken misschien eens een idee zijn ?

Wijze uit het Oosten | 04-01-19 | 13:20 | 3

Dat deed de AP alleen tussen 40 en 45.

Pelforth | 04-01-19 | 13:25

Gekkie. Wat een absurd idee! /sarcasme.

EEnzame SchizofrEEN | 04-01-19 | 13:26

Dat is geen handhaven. Handhaven is laten zoals het is, wegkijken en vooral niet optreden.

Swoop | 04-01-19 | 13:29

20 vuurpijlen in een doos die om de seconde wegschieten, koop je kant en klaar. Je moet ze zien rennen., echt leuk. Maar kon dit jaar dus niet want ze kwamen niet meer :-(

Gewinflipt | 04-01-19 | 13:18

Ik mijd Amsterdam al jaren. Ik snap die boa's wel. Goede keuze, ik denk dat ze niks andereer willen na deze ervaring.

Ggroengras | 04-01-19 | 13:18

Handhavers horen zó niet bij Amsterdam

Bon-sens | 04-01-19 | 13:17 | 1

Juist wel: handhaven waar het rustig is en niet in bepaalde delen komen waar lastige jongens en meiden het voor het zeggen hebben is ook een soort handhaven.

Swoop | 04-01-19 | 13:24

Ja, als 21-jarige statushouder uit Syrie zou ik me in mijn nieuwe, gemeubileerd appartement op een A-locatie ook geen raad weten. Met als dat knalwerk buiten. Dan ga je buiten BOA's rossen.

Mammeloe | 04-01-19 | 13:17

Cobarde is geen boa blijkt wel....

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:47

Cobarde | 04-01-19 | 13:44
Hey lafaard, kinderen?? Ha! Die zitten op de basisschool.

Cobalt bomb | 04-01-19 | 13:50

Cobarde | 04-01-19 | 13:44
Je hebt zeker die video niet gezien waarin een 8 jarig moslimmannetje een vastgebonden Syrier door het hoofd knalt.

bodemloos | 04-01-19 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Denk maakt zich zorgen om de stijging van de zeespiegel. Die bedreigt hun aanstaande grondgebied.

Sitting_targets | 04-01-19 | 13:17 | 1

Als Allah het wil hebben ze daar geen last van. En als Allah wil dat de temperatuur stijgt helpen maatregelen ook niet. Inshallah.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:19

Dit is zo niet-Amsterdams denk ik. Maar eh... Dus gaan die Boa's nu maar gewoon mensen lastig vallen die wel luisteren?

Mark van Leeuwen | 04-01-19 | 13:16

Amsterdam is een leuke stad maar het was leuker

Bokito ergo sum | 04-01-19 | 13:16 | 2

U voelt zich blijkbaar goed thuis in deze jungle. In bepaalde delen mag je mensen niet aankijken: Wat kijk je nou, bijdehand? Had je wat?

Swoop | 04-01-19 | 13:22

Bepaalde delen van de stad zijn al geheel geïslamiseerd, dat is gewoon een feit.
Links stemmen maakt meer kapot dan je lief is.

Pelforth | 04-01-19 | 13:28

Een BOA wordt je. ( werk gerelateerd )
Een smeris BEN je..( gevoel gerelateerd )

Dat is het verschil.

Gokmaar | 04-01-19 | 13:15

En toch blijven er mensen die een fortuin op tafel leggen om daar in een veel te krap huis in de ellende te zitten.

Het is een voorbeeld van cognitieve dissonantie reductie:

"Hm, het is hier eigenlijk helemaal niet zo leuk. Maar ik heb veel te veel betaald voor mijn huis. Eigenlijk ben ik dus keihard genaaid. Weet je wat, om mezelf wat beter te voelen over die blunder, ga ik juist tegen mijn omgeving vertellen dat Amsterdam he-le-maal hip en geweldig is..!"

Veel succes daar.

Padjepejer | 04-01-19 | 13:15 | 2

De blanke wegkijkers met te duur huis in Amsterdam leven in hun eigen wereld: eigen clubjes, vriendjes en baantjes. Ze komen bijna niet in aanraking met de verloedering in de no-go zones en hun bewoners. Tel daarbij op dat ze wel deugpunten scoren omdat ze samen "minderheden" in een stad wonen, en het is fantastisch. Ironisch wel dat ze niet beseffen zelf de minderheid te zijn die op uitsterven staat.

witdusracist | 04-01-19 | 13:23

U geeft de huidige Amsterdamse situatie aardig weer.
Ik kom de verloedering vaak tegen en droom ik terug naar de 70er jaren en dan ik denk, die linkse gekken hebben er toch een mooie puinhoop van gemaakt.

Pelforth | 04-01-19 | 13:35

De gemiste boete inkomsten zullen dubbel terug verdiend moeten worden door extra zwaar te controleren in de overwegend blanke wijken in Amsterdam. D66 zag dat het goed was.

witdusracist | 04-01-19 | 13:15

MultiKul doet dat, daarom willen de vijanden van onze samenleving er ook meer van. Halen er dagelijks meer van binnen. Zodra de populistische menschen verdreven zijn ontstaat er namelijk een droom van een droom om deze droom te verwezenlijken:
www.youtube.com/watch?v=AYoIKU4JO3w

Denken de Verenigde Nazi's, de Bilderbergjes en de EU in al hun gobalistische wijsheid. Veilig vanuit hun door geen enkele democratische bemoeienis gehinderde bolwerken.
Voor gewone mensen wordt het uiteraard weer een nachtmerrie, zoals altijd wanneer fanatieke idealisten de macht krijgen.

Jan Passant mk2 | 04-01-19 | 13:14 | 1

En ze geloven er zelf ook nog in, dat is nog het allerergste! Dat zooitje lijkt wel gehersenspoeld!

BaldEagle | 04-01-19 | 20:22

Goh, in Amsterdam Noord waar nog vele 'blanke' tokkies wonen durven ze dan weer wel op te draven. Ach Amsterdam-West, Osdorp en Nieuw-West is allang omgedoopt tot de Gaza-Strook met her en der wat blanke kolonisten die in dure nieuwbouw wonen. Zuid-Oost verwondert me ook niet aangezien dat vergelijkbaar is met donker Afrika. Blijft voor Links stemmen daar in Amsterdam, meer meer meer achterlijk volk importeren!

Indoneesje | 04-01-19 | 13:14 | 3

De no-go gebieden in Amsterdam, waar veelal allochtonen wonen, zouden wel gek zijn als ze niet links bleven stemmen. Ze krijgen van links alles cadeau.
Tel daarbij de deugers op in andere wijken en je hebt een links bestuur.

witdusracist | 04-01-19 | 13:18

Van vader van bijna 90 overweegt toch om De Aker maar te verlaten.

Mammeloe | 04-01-19 | 13:20

Mijn broer is uit de Aker gevlucht, tegenover zijn koophuis zat sociale woningbouw. In 2 van die woningen zaten 2 criminele Marokkaanse gezinnen ( 1 lid inmiddels levenslang ), die zorgden voor zoveel overlast, dat ie is verkast naar een nieuwbouw appartement bij de Schipluidenlaan, tot dat wijlen die lieve burgemeester besloot om We are Here onderdak te bieden in de onderste 2 verdiepingen, waar de voormalige stadsdeelraad van Osdorp was gevestigd ( die was te klein geworden ). Het pand is voor 2 miljoen vertimmerd om die gasten te huisvesten, douches, slapverblijven alles moest worden aangelegd.. Alleen maar ellende: vechtpartijen, drugshandel, handel in gestolen, scooters, fietsen etc. nul komma nul handhaving, Eindelijk na bijna 2 jaar zijn ze er uitgezet. Om alles weer in oude staat te krijgen, er was nl veel vernield of weg geroofd, kostte het nog een € 800000,00. Koop je een appartementje 12 jaar geleden voor € 325000,00 schijt je eigen overheid op je kop.
Vroeger stemde hij met zijn vrouw PvdA, als ik hem er aan herinner, vertrekt zijn gezicht en zeg ik, ze hebben nog maar 9 zetels joh.

Pelforth | 04-01-19 | 13:54

Heel Amsterdam is een no-go-area... Oke ik maak af en toe een uitzondering voor de Ziggo Dome en de Afas live.

Barkruk2 | 04-01-19 | 13:11

Haramsterdam. Pauperstad

PikinhetBlik | 04-01-19 | 13:11

Wat een kuvolk die Amsterdammers.. brrrr

vmk | 04-01-19 | 13:11

Een no-go area kunt u herkennen aan de witte vlag van de overgave. De Nederlandse driekleur wappert er in ieder geval niet, van de rechtsstaat is ook geen sprake. Amsterdam is op weg de Castellane uit Marseille te dupliceren. www.npo3.nl/danny-in-de-buitenwijken/...

Feynman | 04-01-19 | 13:10 | 2

Heb ooit eens een afspraak bij iemand thuis gehad op het Lambertus Zijlplein in 2010. Bij aankomst bij de flat stonden een paar rijen stoeljes buiten opgesteld en werdt er een Arabische film buiten geprojecteerd met de nodige geluidsoverlast. Had de gemeente geregeld. Er keek geen hond. Voor de rest alleen maar dreigend kijkend volk aldaar. Ben er nooit meer teruggeweest, wat een dump.

ChatBot | 04-01-19 | 13:22

Dat is geuzenveld, doet zijn naam geen eer meer aan.

Pelforth | 04-01-19 | 13:57

Wat kan ik hier toch van genieten. Ik gun het die linkse kliek van harte! Mijn god wat ben ik blij dat ik 150 km verder woon.

opblaasschaap | 04-01-19 | 13:10 | 3

Binnenkort ook in uw regio....

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:17

De islam komt naar je toe deze zomer......

nope | 04-01-19 | 13:56

Wat ben ik ben dat ik, geboren en getogen Amsterdammer, 2400 km verder domicilie heb.

Ruud Hazes56616330 | 04-01-19 | 17:59

Wat een uitdaging voor een burgemeester.

wiers | 04-01-19 | 13:09 | 1

Ja, ze zal pijn in haar nek krijgen van het wegkijken.

Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 13:18

Ik heb begrepen dat 'shithole' Amsterdam in 10 jaar, nog eens 200.000 kansenparels gaat verwelkomen........ waar ze die overigens willen huizen is mij een compleet raadsel..... maar goed, dat zal mij verder aan mijn reet roesten.

Fatwabuster | 04-01-19 | 13:08 | 2

Tegen die tijd is Denk de grootste partij met Kuzu als burgemeester en zijn alle problemen opgelost door de sharia.

Trumme | 04-01-19 | 13:27

Ze komen te wonen in de buitenwijk Al-Almere

Tietmier | 04-01-19 | 14:47

"Vervelende jochies en meiden" werden een jaar of 15 geleden "boefjes" genoemd. Gelukkig is er niets aan gedaan en is er niets veranderd, alleen de nomenclatuur.

Dick Luyenlomp | 04-01-19 | 13:07 | 3

Dat heette toch de top 600?
De 600 ergste "jongens en meisjes".

Nuchternederland | 04-01-19 | 13:49

in feite moet er een 0 bij.

Pelforth | 04-01-19 | 13:58

Ja, en als je werk maakt van die vervelende jochies en meiden waar de politie niets aan doet. iets met geen tijd. En dan vindt men het raar dat die jochies en meiden volledig uit de ban schieten en eindigen op een top-zoveel criminele lijst.

Atlantis-95 | 04-01-19 | 18:28

Al decennia lang de slechtst bestuurde stad van NL.

van Oeffelen | 04-01-19 | 13:07

Altijd maar weer die """"Amsterdammers"""" die de boel verstieren.

JackStick | 04-01-19 | 13:06 | 2

De echte Amsterdammers zijn de stad allang gevlucht. Dat waren leuke mensen. Wat nu daar woont, de "nieuwe Amsterdammers" , verstiert de boel alleen maar. En weten allemaal dat die "nieuwe Amsterdammers" niet uit Europa komen.

Lychnari | 04-01-19 | 13:12

Hier kunt U nog genieten van Osdorpertje, Mammeloe en Mokum Kosher.

Pelforth | 04-01-19 | 14:29

Rutte; "Wat hebben we toch een mooi land... Ik zeg het nog een keer, Nederland is een gaaf land..."

Nemo_Tenetur | 04-01-19 | 13:06 | 1

Nederland wel, Amsterdam niet.

van Oeffelen | 04-01-19 | 13:07

Boefjes en bengels, met een slechte opvoeding, geen clubhuis, beetje verward en een lage suikerspiegel.
Sure!

Ce ca! | 04-01-19 | 13:06 | 1

Geen stageplek ook.

Ik ben ook ooit eens enige tijd werkloos geweest. Ging meteen bushokjes vernielen en oude dametjes hun tasjes roven.

Oh wacht, toch niet.

EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 13:17

Islam-sterdam.

Is dit nog nieuws? | 04-01-19 | 13:06

En dat wordt alleen maar erger. Maar ja, eigen schuld hè. Ben blij dat ik er niet woon. Links hel-hol.

Kabouteraap | 04-01-19 | 13:06

Geef die BOA´s een gun.

Zure prak | 04-01-19 | 13:05

Schandalig uiteraard.
Ik kan het die individuele BOA's niet kwalijk nemen, echter hun leidinggevenden - of kan ik beter zeggen LIJDINGgevenden? - moeten zich kapot schamen.

En 'vervelende jochies'??? WAT?
Dat zijn gewoon keiharde criminelen. Zeg waar het op staat.
Het pamperen, wegkijken, kleineren... het gaat maar door.

Dit land is stuk.

EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 13:05 | 4

Ja boa, s geven alleen normale mensen bekeuringen. Als het eng wordt lopen ze om.

peetjoh | 04-01-19 | 13:13

@drastic
Die 'leidinggevenden' zijn 'managers'. Hebben - of zouden moeten hebben - ingang tot hogere echelons om het probleem aan de kaak te stellen.
Dat zou één van hun taken moeten zijn.
Vind ik.

EefjeWentelteefje | 04-01-19 | 13:16

Eefje, eensch!

drastic | 04-01-19 | 13:22
▼ 1 antwoord verborgen

Shitty of nope.

Langshetrandje | 04-01-19 | 13:05 | 2

Hahaha netjes.

overVecht | 04-01-19 | 13:28

Shithole city.

Tietmier | 04-01-19 | 14:43

Meer EU meer VVD,D666 ,groene lantarens ecetera,zucht

rein9576 | 04-01-19 | 13:04

Zet er die muur dan ook omheen en negeer alles wat eruit naar buiten komt

Rest In Privacy | 04-01-19 | 13:03

Laten we vooral het signalement niet benoemen.

Ars Vivendi | 04-01-19 | 13:03 | 1

nou in een wereld van [email protected] is jongens en meisjes al aardig stigmatiserend.

Cobalt bomb | 04-01-19 | 13:11

Ze zaten allemaal in 020 Noord, zien ik.

Mammeloe | 04-01-19 | 13:03

Ik geef de BOA's gelijk. Groot gelijk. Waarom zouden zij de dupe moeten worden van laffe bestuurders zoals in Amsterdam en Den Haag.

Argwanus | 04-01-19 | 13:03 | 5
-weggejorist-
The7thGuest | 04-01-19 | 17:29

@The7thGuest
Alleen extreemlinksen en rechtsen leggen de schuld van wangedrag van multicrimineel tuig bij de overheid terwijl wangedrag van multicultituig toch echt bij het individu zelf ligt en natuurlijk het kuddedierengedrag dat daarmee samenhangt.
In de VS zijn het de African en latino-Americans die oververtegenwoordigd zijn in de misdaadcijfers en dat is toch echt niet de schuld van de overheid.

van der g | 04-01-19 | 17:32

van der g | 04-01-19 | 17:32 In beginsel heb je daar natuurlijk gelijk in maar het blijkt dat multicriminelen zich niet kunnen gedragen met het politietoezicht wat hier dus wel tot laten we zeggen 1970 heeft gewerkt. Als je dan mensen toe laat die niet met die vrijheid kunnen omgaan moet je opschalen en handhaven tot hun wel met die vrijheid kunnen omgaan. Dat is niet gebeurd. Er is hier al 40 jaar de andere kant op gekeken. Daar plukken we nu de wrange vruchten van en heeft zich ontwikkeld tot een schier onoplosbaar probleem. Ik blijf dus bij mijn standpunt.

The7thGuest | 04-01-19 | 21:38
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken