Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Honderd jaar geledenheette het een amoklopende inlander.
Nu heet t verwarde man steekt om zich heen.

nl.m.wikipedia.org/wiki/Amok

Shoarmamasutra | 04-01-19 | 13:55

Oh, dus intern groeit de onvrede over de veelheid aan zieligemigratiërcolumns door columnisten die toevalligerwijs zélf een migrantenachtergrond hebben, zoals Sheila Sitalsing? Overdaad schaadt namelijk.
Een mens mag dromen.

Slogra | 04-01-19 | 13:23

Iedereen heeft het maar over islam-problemen zijn er ook islam-oplossingen?

ristretto | 04-01-19 | 10:03

Met verweggistan heeft de VK minder problemen. Bij dichtbijistan veel meer....

Mazoeza | 04-01-19 | 01:52

"waar het vandaan komt weet niemand".
Uit Mekka.

de honden blaffen... | 04-01-19 | 00:11 | 1

Maar wel dat het in z'n hok terug moet....

Mazoeza | 04-01-19 | 01:52

De mekka's maken slim gebruik van freedom of speech, zij indoctrineren hun kinderen op jonge leeftijd. Daarna gaat het door middels pressie en de vele koranscholen (want vrijheid van onderwijs). En wij, de westerling, dachten dat ze uiteindelijk wel zouden bijtrekken... de domme kufar zal een burgeroorlog nodig hebben om de vrijheid opnieuw te ontdekken. Met dank aan de naïeve, dwaze kufar.

Bill Cosby | 03-01-19 | 23:58 | 1

Het grootste probleem voor de komende tijd is niet het klimaat maar de kinderen van hier geboren en getogen Marokkanen en Turken die pas op 5 jarige leeftijd (verplicht) op de basisschool komen met een achterstand van twee jaar op taalgebied en één tot anderhalf jaar achterstand in motoriek en / of fysieke ontwikkeling. Tel uit je winst.

ristretto | 04-01-19 | 10:01

Als Indonesië bij Nederland was gebleven... was dit niet gebeurd.

Kijk maar naar de Nederlandse Antillen - dank zij Nederland zijn dit beschaafde en welvarende eilanden gebleven.
Suriname daar zitten we niet meer... dit land is ver terug uit gegaan--> de helft woont inmiddels in Nederland.

sociaal_econoom | 03-01-19 | 23:49 | 1

Nederland had er weinig tegen kunnen doen, maar driekwart van Nederland had er ook helemaal niets tegen WILLEN doen.

JvanDeventer | 04-01-19 | 00:02

Ene Van Heutsz wist dat meer dan 100 jaar geleden al.

squadra | 03-01-19 | 23:38 | 1

Waarom wilde hij dan zo graag hun gebied?

Shoarmamasutra | 04-01-19 | 13:53

E) Anders, namelijk....

De @Ronaldo luie neten ik heb geen zin om te veel energie in een volgens topic te stoppen bode.

Is een groen inter-niets krantje zonder edities

Dr.Tatta.Macamba | 03-01-19 | 22:34

Niet meer naar toe gaan.... Indonesië is niet meer wat het was. Forget it ! Zie; https://sandrabrennand.com/java-bali-foto-reisverslag-jan-feb-16/

A333aan | 03-01-19 | 22:16

Ja maar dat is Indonesië, dat gaat hier nooit gebeuren en daarom stemmen we straks weer vrolijk op alles en iedereen, behalve op de islamofobe PVV en FvD.

Alco-de-Holist | 03-01-19 | 21:26

Nou... niet alleen Indonesië.

LostSandWich | 03-01-19 | 21:24

Eerlijk gezegd denk ik dat dit een verkiezingsstunt van de VK is. De 'populisten', een geuzennaam natuurlijk, staan op enorme winsten in de peilingen.
Dat kunnen ze natuurlijk niet laten gebeuren.

watergeus | 03-01-19 | 21:14 | 2

De populist wordt door links verweten dat ze problemen benoemen maar geen oplossingen hebben. Ze zien alleen niet in dat dit problemen zijn die juist door links veroorzaakt zijn.

24-07-69 | 04-01-19 | 04:03

en links durft de problemen niet te benoemen en heeft geen oplossing. Dat is nog een graadje erger.

Fedde71 | 04-01-19 | 10:15

Zo hehe, eindelijk de focus eens op het land waar we kunnen zien hoe het gaat als de islam aan de macht is en de fanatici vanuit Aceh oprukken.

Dat is dus lachen, gieren, brullen met het ministerie van geloofszaken:
www.google.nl/amp/s/uk.mobile.reuters...

Injegezicht | 03-01-19 | 21:13

Verovering van het zondige vrije westen is een heilige, eeuwenoude missie van de islam. Ooit werden ze teruggeslagen bij Wenen, maar nu pakken ze het beter aan, van binnenuit. Zie de jongste cijfers over onze bevolkingssamenstelling: 23% allochtoon, in de grote steden al de meerderheid. Nog een paar generaties en de engnekjes van Denk maken hier de dienst uit. Gewoon wegkijken deugertjes, noem dat middeleeuws geloof met die brievenbusvrouwtjes vooral cultuurverrijking...

Spiderman1 | 03-01-19 | 20:58 | 2

Tja bij een bepaald aantal onderdrukkende extremistische gelovigen zal zelfs de door jou bekende gematigde altijd vriendelijke moslim buurman jou aangeven vooral als je hem in het verleden dingen hebt gevraagd over de islam die hij toen nog met nee zo zijn wij niet, en daar doen we niet aan mee.... net als de NSB vroeger...

Rene046 | 03-01-19 | 23:09

Ik heb geen moeite met mensen die geloven, mits ze dat doen achter de voordeur. Maar we hebben hier eeuwenlang hard gewerkt voor onze welvaart en decennialang voor sociale voorzieningen, gelijkheid van man en vrouw, het homohuwelijk etc. Ik heb wel moeite met mensen die op basis van hun geloof onze normen en waarden veroordelen en terug in de tijd willen gaan. Als ik zie hoeveel moslimmeisjes inmiddels met hoofddoek rondlopen, symbool van ongelijkheid, maak ik me flink zorgen. In België is al een moslimpartij actief die openlijk streeft naar invoering van de sharia en stelt ‘voorlopig nog geen verplichtstelling van de hoofddoek’ te willen. Kwestie van tijd voor een meerderheid anders besluit. Dan is ons tolerante landje ons landje niet meer...

Spiderman1 | 04-01-19 | 00:26

Maar flink op de bukmat en bidden tot allah bij de volgende tsunami in plaats van kaffirhulp aannemen. Of bel ff naar Teheran.

HaatbaardKnipper | 03-01-19 | 20:17

En het grappige is, dat een kikkerlandje als Nederland de arrogantie heeft dat het hier niet kan gebeuren.

marrretje | 03-01-19 | 20:12

Nu ik dit artikel gelezen heb kan ik hier alleen dit er nog over zeggen. Eigenlijk heb ik nooit kunnen geloven dat er zo iets zou bestaan als een wereldomvattende samenzwering om een bepaald doel na te streven. Omdat ik hier al een aantal jaren ‘rondstruin’ ben ik er van overtuigd dat al weer een tijdje een hele vuile ten uitvoer wordt gebracht. De vn en onze fijne eu hebben elkaar helemaal gevonden. De motor hier achter is de moslim broederschap. Alle Fijne Instituties Met Kleine Letter Geschreven Natuurlijk. De broederschap is uit op wereldoverheersing. En die twee andere instanties brengen hem in praktijk. Alles wijst hierop. Ik ben mijn hele leven nog niet bang geweest maar nu wel. Ik kan gelukkig nog wel goed slapen. Maar ik ben blij dat ik geen kindertjes op de wereld gezet heb. Maar ik heb heel veel medelijden met de mensen die na mij op dit kleine bolletje verder moeten leven! Daarom trekt Trump zich ook helemaal in zijn eigen land terug. En terecht dus!

Tiltetapper | 03-01-19 | 19:53 | 2

Jij noemt inderdaad wel de drie grote 'krachten' die hier voor verantwoordelijk zijn. Ben benieuwd naar hoe je tot die conclusie bent gekomen. Ik ben overigens nog niet bang. Als het echt te heet wordt dan kan je mensen in die EU beweging in de persoonlijke sfeer aanpakken. Moet je opletten hoe hard de rest van die 'schaakspelers' in de EU weer in de pas gaan lopen. Ik zeg niet dat mijn oplossing netjes is. Het spel wordt al decennia smerig gespeeld. Het wordt tijd dat het naar de oppervlakte komt.

SmaritesII | 03-01-19 | 21:15

De moslim broederschap is er ooit achter gekomen dat het niet gelijk met geweld de islam kan laten overheersen, ze zijn op de achtergrond gegaan en doen het nu op politiek, regerings niveau, infiltratie, en ze hebben nog groot succes ook nog, vooral in het westen....

Rene046 | 03-01-19 | 23:12

De radicalisering gaat harder dan je denkt, schat dat je over 10 jaar, als niet eerder, niet meer zomaar als backpacker door Java kan gaan reizen.

warflame | 03-01-19 | 19:53 | 1

Hmm, tegen die tijd hebben die special snowflakes hopelijk geen tijd en poen meer voor een 'wereldreis', met creditcard van pa & ma.

HaatbaardKnipper | 03-01-19 | 20:19

god zal het morgen laten zien hoe groot het probleem is ;)

herrJoepVonD | 03-01-19 | 19:47

Het katholiek ochtendblad. En de verslaggever heeft het goed gezien: ons Insulinde is fully fucked up.

DebraCadabra | 03-01-19 | 19:10

Zolang ze op hun eiland blijven zitten kan er ons niet veel gebeuren. Of toch wel. Er zijn al veel "verwarde mannen" in Europa gesignaleerd. En tot actie overgegaan. Mar dat heeft niets met de religie van de vrede te maken, heeft burgemeester Krikke ons voorgehouden.

ljcoster | 03-01-19 | 19:01

"Sombere" mensen denken volgens dit vod van het volk dat het een land zoals Pakistan wordt. Neen, volksverlakkers, niet sombere, maar gewoon realistische mensen! Is al decennia aan het islamiseren dat land met onderdrukking op de minderheden! Hoe enorm kan je bewust een plaat voor je eigen kop houden?

Jan, Leiden | 03-01-19 | 18:57

En morgen ergens achterin een rectificatie dat het allemaal niet zo bedoeld was...

Henk P | 03-01-19 | 18:53

Als je daar rondloopt waan je jezelf in de middeleeuwen, vooral in Aceh, waar de sharia-wetten worden toegepast. Daar krijgen homo's of b.v. een jongen en een meisje die hand in hand hebben gelopen voor het huwelijk, stok-of zweepslagen. De toeschouwers van dat spektakel juichen en maken opnames met hun mobieltjes. Heel pittoresk allemaal. Oorzaak van de oprukkende islam aldaar: Arabisch kapitaal en invloed. Net als hier in europa.

isitsoornot | 03-01-19 | 18:43 | 2

Die k-arabieren hebben ook half Bosnië al opgekocht.

HaveXS | 03-01-19 | 20:42

zulke dingen gebeuren hier vast en zeker ook al, alleen blijft het nog tussen 4 muren, met andere woorden sharia.. "we lossen het onder elkaar op zonder de Nederlandse wetten."

Rene046 | 03-01-19 | 23:16

Wat een slechte poll.

Whisper | 03-01-19 | 18:43

Élk land waarin zich moslims hebben uitgezaaid, ook al vormen ze er een minderheid, heeft een islam-probleem. Hoe meer moslims, hoe groter het probleem. En hoe kleiner de vrijheid.

Ooit vormden de nazi's & fascisten een probleem dat een wereldbrand veroorzaakte. De volgende wereldbrand zal een gevolg zijn van het probleem dat 'islam' heet; het fascisme van deze tijd. Maar dan erger.

En dat zal dan tevens het bewijs zijn dat we niks, nada hebben geleerd van de geschiedenis. Voor zover die geschiedenis, bij de huidige deplorabele toestand van het onderwijs, überhaupt nog bekend is.

Of überhaupt nog aangehaald mág worden. Want zodra je de geschiedenis aanhaalt om ervan te kunnen leren, begint iedereen te zeiken en elkaar na te blaten over dat je aan het 'godwinnen' bent.
M'n zolen.

Peter Emile | 03-01-19 | 18:42 | 3

In 1934 zei men ook dat het wel over zou waaien

Henk P | 03-01-19 | 18:51

Gebeurde toch ook?

VanBukkem | 03-01-19 | 19:02

@vabukkem... alles waait over, echt alles. Over 4.5 miljard jaar bestaat ons zonnestelsel niet meer.

GoedenMorgenDezeMorg | 03-01-19 | 21:57

Voor hun ''korrupsi''. ''nepotismu'' en ''kaos'' kunnen die pinda's de schuld niet meer aan de Belandas geven. Maar gek genoeg zijn er wel Nederlanders, die de Indonesische chaos, endemische armoede en het chronische bestuurlijk onvermogen aldaar nog steeds wijten aan 3 eeuwen kolonialisme.

Tussen 1909-1911 heeft Ab's opa als jonge marinier nog deelgenomen aan de Atjeh oorlog om de toenmalige islamitische fundamentalisten van Teku Umar onder Van Heutzs op Sumatra een kopje kleiner te maken.
Het ging natuurlijk ook om het veiligstellen van de daar gevonden oliebronnen voor de Bataafsche Petroleum Maatschappij en de tabaksteelt te Medan.

Sindsdien hielden de fundamentalistische Atjheers zich tot aan de jaren `90 van de vorige eeuw koest. Want ook Soekarno en Suharto moesten niet veel hebben van het geloof van de vrede.
Maar sinds deze laatste het veld heeft moeten ruimen hebben de Arabische oliedollars ook in de Gordel van Smaragd hun verwoestende en ondermijnende uitwerking gehad. En wel veel meer dan in het voormalige moederland.

Ab Sconditus | 03-01-19 | 18:36 | 2

Het huis Saoud is verreweg de succesvolste zieltjeswinnaar. Met hun oliedollars verspreiden ze nu al 50 jaar met succes hun extreme geloof over de aardbol. Ook in Nederland zijn ze succesvol. Steeds meer baarden, hoofddoekjes en haat tegen de westerse manier van leven en denken. En niemand zit ze in de weg. Ok, Iran. Maar die gaan ook voor het verspreiden van de haat via datzelfde geloof.

Graaier | 03-01-19 | 18:48

zou dit de achterliggende gedachten zijn van Rutte en Den Haag.???
Onafhankelijk te worden van zulke landen, geen olie meer nodig, geen tabac meer nodig...

uiteindelijk produceren zulke landen amper een goede bijdrage in bruikbare export produceren, voor het westen, behalve hun macht door het vele geld wat ze via olie binnen harken, die weer wordt ingezet om bedrijven in het westen over te kopen en uiteindelijk laten stuk gaan... als ze eenmaal de rechten binnen hebben.

Rene046 | 03-01-19 | 23:23

Gaaf land

dk-- | 03-01-19 | 18:34

Laat Karel Doorman maar weer varen.

van Oeffelen | 03-01-19 | 18:32 | 3

Wat?! En weer naar de kelder gejaagd worden?!
Dappere man, die Karel Doorman, maar niet erg succesvol.
Overigens was het niet admiraal Doormans idee om de Japanners aan te vallen. Admiraal Doorman had zich liever bij de Engelse vloot aangesloten. Maar helaas voor admiraal Doorman en de rest van de opvarenden dachten ze er op het HK in Batavia anders over.

VanBukkem | 03-01-19 | 18:49

Het was de Commandant Zeemacht NI admiraal Helfrich die vanuit Soerabaja per se de vloot de zee in stuurde.

warflame | 03-01-19 | 19:32

@warflame
Dankjewel.

VanBukkem | 03-01-19 | 20:41

zeg maar dag tegen je babi pangang.

Cobalt bomb | 03-01-19 | 18:31

dat was wel te verwachten... in de UK zitten niet voor niets grote hoofden in de big business , en zijn eigenaren van grote concerns.. zelf nooit iets aan de maatschappij toegevoegd, behalve het over kopen van bedrijven..

Rene046 | 03-01-19 | 23:26

De teloorgang van een prachtig volk, te lief en aardig om zich te verdedigen, valt nu ten prooi aan het meest vernietigende geloof.

Mr_Natural | 03-01-19 | 18:29 | 1

Nog een paar etnische zuiveringen en een paar generaties inteelt en indoctrinatie en dan zijn ook die lieve aardige Indonesiërs in bloeddorstige monsters veranderd.

LiniaalRectaal | 03-01-19 | 18:43

Sneeuw is wit .....

kinky winky | 03-01-19 | 18:27 | 3

... en dus racistisch.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 18:29

Melk en mannenpap ook....

Henk P | 03-01-19 | 18:52

@Henk P | 03-01-19 | 18:52
Dat heeft 1 voordeel Sylvana S. krijgt geen kinderen.

watergeus | 03-01-19 | 21:07

Meh. Het stuk zelf heeft voldoende enerzijds anderszijds gehalte om de deugtest te doorstaan hoor.

Gen. Maximus | 03-01-19 | 18:27

Geloof...... man o man

Rest In Privacy | 03-01-19 | 18:27 | 1

Geloof is prima, maar (georganiseerde) godsdienst..... man o man....

HaveXS | 03-01-19 | 20:44

Ik verbaas me erover dat dit artikel de persen heeft gehaald. Lag de hoofdredacteur te slapen ofzo? Het woord "islamprobleem" pontificaal in dikke chocoladeletters... dit past zo niet bij de Volkskrant.
Michiel Maas zal nog wel even op het matje geroepen worden. Plus de hoofdredacteur.

VanBukkem | 03-01-19 | 18:26 | 1

‘Het islamprobleem is niet de terreur’ aldus meneertje. Vandaar dat het gewoon geplaatst is.

Trumme | 03-01-19 | 19:08

Goh de Volkskrant die eindelijk de islam als een probleem kan benoemen, zouden ze binnen de Europese grenzen ook eens moeten benoemen.

Datkanjenietmenen | 03-01-19 | 18:21

Indië verloren, rampspoed geboren. Dus ook voor de koelies, uiteindelijk. Duurt even, maar het komt dus gewoon uit. Dekolonisatie was eigenlijk een enorm slecht idee. Nou ja, dat wisten ze in Afrika meteen al.

Stormageddon | 03-01-19 | 18:20

De islam is een probleem.
Voor iedereen eigenlijk. Zelfs voor die domme moslims alleen snappen ze dat zelf niet.

kempenaer | 03-01-19 | 18:20
-weggejorist-
Theory_of_everything | 03-01-19 | 18:20

De niet islamitische wereld wil maar niet snappen hoe eng die terreurbende is. Inclusief (uiteraard) ons eigen landje.

Argwanus | 03-01-19 | 18:20

De islam is het probleem niet maar de Mensen , partijen en Media die het maar laten gebeuren

Lieveschat | 03-01-19 | 18:17 | 5

Indien u bekend zou zijn met de filosofie en historie van de islam zou u er geheel anders tegenaan kijken.

matrixbluepill | 03-01-19 | 18:47

De islam is wel degelijk het probleem. De bron. De giftige bron waaruit alle moslimse broeders & zusters - van zogenaamd 'gematigd' tot radicaal - drinken.

Als de islam het probleem niet zou zijn, zou er dus ook geen probleem zijn door het feit dat mensen, partijen en media "het" maar laten gebeuren; want 'het' is in deze redenatie immers niet het probleem....

Peter Emile | 03-01-19 | 18:52

@Ruimedenker, niet de Islam is het probleem. Religie is het probleem. Iedere religie is problematisch. De Islam is daar in het extreemst doordat de Islam zorg draagt voor niet kunnen weglopen van de Islam. Dat gebeurt bij andere religies minder goed (behalve bijvoorbeeld in ons eigen land de zwaar gereformeerde, ik bedoel dat zij ook geen lieverds voor buitenstaanders, alleen blijven ze op hun eigen plekje). Als de katholieken, boeddhisten, enz. strenger in geloof waren en iedereen hun wil wilde opleggen, was dat net zo goed een probleem (denk aan de kruistochten of de inheemse stammen die christen gemaakt werden). Stuk voor stuk is een religie waarin streng gelovigen de overhand hebben, een probleem. Gelukkig, gelukkig matigt de Islam langzaam maar zeker overigens. Zij het met twee stappen vooruit en een naar achter.

ho4x | 03-01-19 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er nog een Van Heutz in de zaal?

ljcoster | 03-01-19 | 18:17 | 4

Bij mij in 020, letterlijk om de hoek, ligt het Van Heutz-monument. Ooit vernield door vandalisme en terreur - want een bom--aanslag - van links-radicalen.
En vervolgens door politiek correcte mutsen die zich door linkse schreeuwers lieten intimideren, hypocriet omgedoopt tot 'Monument Indonesië-Nederland' of zoiets, nadat het architectonisch voor een giga-bedrag is bedorven door de toevoeging van een setje foeilelijke muurtjes met onleesbare teksten erop.

Peter Emile | 03-01-19 | 19:00

In Mijn tijd, liepen die alleen maar wacht...

TonyMontana010 | 03-01-19 | 19:04

Ook 89-2

watergeus | 03-01-19 | 21:09
▼ 1 antwoord verborgen

Michel Maas schrijft in een prettig leesbare stijl een helder artikel. En beste reaguurders, opgelet: "Islamprobleem" wordt dus aan elkaar geschreven, en niet als "islam probleem". Het woord "schoonmoeder" kan hierbij als ezelsbruggetje dienen. Het is een (1) probleem, het zijn niet twee problemen, dus niet "schoon moeder".

Rhenium | 03-01-19 | 18:15 | 2

Wel heel belangrijk dat het aan elkaar geschreven is. Ook dat de volkskrant er melding van doet, want bij hun was islamisering toch vooruitgang?

bqbq | 03-01-19 | 18:18

Een schoon moeder of schoonmoeder kan ook best eng zijn

Argwanus | 03-01-19 | 18:21

De Volkskrant doet af een toe een half realiteit stukje, zodat Volkskrant lezers zichzelf kunnen voorhouden dat ze heus niet de andere kant op kijken.
De moorden in naam van Allah en de invasie in het westen gaat gewoon door.
VK approves.

witdusracist | 03-01-19 | 18:14 | 4

De koran verplicht moslims te moorden.

kempenaer | 03-01-19 | 18:23

Het is nog wel winterfeestvakantie, dus de kans dat ze nog op wintersportvakantie zijn en het artikel niet lezen is ook aanwezig.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 18:26

Argwanus | 03-01-19 | 18:21
Een complot probeert men stil te houden. Veel moslims (en hun leiders) zijn tamelijk open over hun doel tot verovering en aanzettingen tot moord.

witdusracist | 03-01-19 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb overigens alle vertrouwen in de Indonesische autoriteiten.
www.telegraaf.nl/nieuws/2204024/doods...
Het is dan misschien het grootste moslimland ter wereld, ze zijn er over het algemeen een stuk minder achterlijk dan in de meeste andere moslimlanden als je het mij vraagt. Okee, er zijn vast wel plekken in Indonesië die je beter kunt mijden, maar voor de rest kun je er volgens mij prima wonen als westerling.

VanBukkem | 03-01-19 | 18:12 | 4

Hee, in Saudi Arabië hadden ze zijn kop eraf gehakt. Voor een islamitisch land is dit best een milde straf. En ook lang niet alle Indonesiërs waren het ermee eens. Er mocht zelfs tegen geprotesteerd worden. Probeer dat eens in Saudi Arabië.

VanBukkem | 03-01-19 | 18:17

Idd veel Indonesiërs waren het er niet mee eens. Die wilden hem doodmaken

Ben Hetzat | 03-01-19 | 18:29

ligt eraan hoe men het daar bekijkt, men zou daar een afvallige moslim ook als IS aanhanger kunnen beschouwen...

Rene046 | 03-01-19 | 23:42
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een ongemakkelijke waarheid, maar de islam is overal een probleem.

smdyasc | 03-01-19 | 18:12

Moslims in Indonesië zijn erg Inclusief en Tolerant en Verdraagzaam: youtu.be/mA6l3tKCf-E

Bolder | 03-01-19 | 18:09 | 2

Hmm, maar 228 weergaven.

Mammeloe | 03-01-19 | 18:13

Toen de toean belanda er de baas was, is dat er redelijk goed ingeramd. Op een enkele enclave op Sumatra na.
Das war einmal.

Stormageddon | 03-01-19 | 18:23

Hoe groot is het probleem in het VK? Zojuist is bekend gemaakt dat de zoon van de vredelievende Abu Hamza is opgepakt voor moord. twitter.com/SkyNewsBreak/status/10808...

sneakysnake | 03-01-19 | 18:09

Maakt het wat uit waar dit in staat? Het is gewoon een probleem.

BozePaarseMan | 03-01-19 | 18:08

Ooit eens ergens gelezen dat in Indonesië de nieuwe Islamitische Staat zal opstaan. Lijkt me zeker niet ondenkbaar.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 18:07

Zoals hierboven al een paar keer gesteld. Hoe denken die linkse kerk adepten hier nou over. Zij aanbidden andere culturen en natuurlijk de multiculti maar die prachtige Indonesische cultuur is op sterven na dood. Wachten is op het moment dat alle tempels daar verwoest worden. Alles wordt vervangen door die afgrijselijke islamitische monocultuur. Hoe vind je dat als multiculti adept? En als je ziet hoe snel dat in Indonesië is gegaan dan moet je toch wel vrezen.

Ben Hetzat | 03-01-19 | 18:07

De islam gaat het nog eens zwaar krijgen.

ratelaar | 03-01-19 | 18:07

Oh ja, die zielige moslims. Een bedreigde minderheid van 1.6 miljard zielen.

Mammeloe | 03-01-19 | 18:05 | 1

Dat van die 1,6 miljard geloof ik geen bal van. Gezien de slachtpartijen op elkaar.

watergeus | 03-01-19 | 21:10

Dit is mijn Volkskrant niet meer.

VanBukkem | 03-01-19 | 18:04 | 1

Dit is ook je land niet meer. Helaas zitten in NL al meer dan een miljoem moslims, met alle ellende van dien. Waar moslims komen, komt gezeik.

Pierke Pierlala | 03-01-19 | 19:11

In Nederland en Europa noemen wij het een verrijking van de cultuur.

Hark_van_Rommel | 03-01-19 | 18:03 | 1

Hun cultuur is niks mis mee, het is hun ideologie die ze meenemen...

Rene046 | 03-01-19 | 23:49

In deze tijd van globalisering kun je dat niet zo meer zeggen. We hebben ALLEMAAL een islam-probleem. Het islam-vraagstuk. Dat klinkt toch vaag bekend in de oren...

EnNouJijWeer | 03-01-19 | 18:01

Er staat een olifant op m'n lul, hoe groot is dat probleem?

Mr_Natural | 03-01-19 | 17:59 | 4

Ja, maar die muis he?

Mammeloe | 03-01-19 | 18:06

Over olifanten en muizen gesproken; de olifant is niet bang voor muizen, de olifant is bang dat ie op het muisje trapt en het plet onder zijn enorme gewicht. Dat is hoe ik er over denk.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 18:17

kweethetooknietbeter | 03-01-19 | 18:17
Dat heb ik hem ook verteld maar hij begrijpt het niet.

Mr_Natural | 03-01-19 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

Er bestaan geen kleine Islam problemen! Dus groot.

Jeroen65 | 03-01-19 | 17:57

Rechtse rotkrant!
Hoe durven ze !

laurentius | 03-01-19 | 17:56

Hoe groot een Islamprobleem is hangt af van de aantallen.
Is het de meerderheid, dan is er geen probleem meer.

snapal | 03-01-19 | 17:56 | 2

Zijn genoeg landen met een islamitische meerderheid waar ze elkaar maar zijn gaan uitmoorden.

Hark_van_Rommel | 03-01-19 | 18:04

Hark van Rommel.
Dat vind ik geen probleem.

snapal | 03-01-19 | 18:15

De schuld van het VK en de VS. Die lieten niet toe dat Nederland Indonesië terug nam. Nederland was gewoon keihard genaaid door hun. Als Indonesie nog onder Nederland viel dan was het een stuk mooier geweest daar. Alleen hoe lang zou Nederland een land die zo groot is met zoveel mensen onder hun hoede hebben gehouden? Dat is wel lastig te zeggen.

hansjansen2 | 03-01-19 | 17:54 | 2

Nederland is daar een ster in, zie ook Zuid-Afrika en, in de tegenwoordige tijd, Nederland onder Rutte.

LiniaalRectaal | 03-01-19 | 18:29

@hansjansen2
Hadden we hoogstens nog een jaartje of 10/12 volgehouden.
En dan was heel Indonesie, door agitatie uit Moskou, of China, aan het communisme ten prooi gevallen. Tel uit je winst.
Wisten ze in Washington ook.
En niet communistisch Indonesie onder Soekarno zagen ze nog altijd liever dan een bij voorbaat hopeloos slepende koloniale oorlog die zou eindigen in een rood Indonesie onder auspiciën van de kameraden uit Moskou.

NL was een klein prutlandje, maar La France was een ander verhaal.
Daar durfden ze in Washington niet in te grijpen toen de Fransen in Indo China hun kolonie daar ook niet wilden opgeven. Ze dachten in Washington onterecht dat de Frambozen er wel in zouden slagen om de rooie Moskou Vietkong en Ho Chi Min eronder te houden. Dat was een vergissing en later de aanleiding voor de Vietnamoorlog.

Ab Sconditus | 03-01-19 | 19:09

Ik denk dat er een probleem is maar misschien kan de besneden Christiaan Snouck Hurgronje hier postuum zijn licht over laten schijnen als Moslim of vraag anders advies bij @Zentgraaff , lezen:

nl.wikipedia.org/wiki/Christiaan_Snou...

Zwizalletju | 03-01-19 | 17:52 | 2

Ja, in hem heb ik mij laatst al eens verdiept.

Mammeloe | 03-01-19 | 17:59

Advies bij Zentgraaff? moh

Cobalt bomb | 03-01-19 | 18:25

E: anders, namelijk 180 miljoen inwoners groot.

Ruimedenker | 03-01-19 | 17:51 | 1

Heel veel mensen beseffen zich dit niet. Maar Indonesie is inderdaad een van de grootste moslimlanden ter wereld (wellicht het grootst).

BLR | 03-01-19 | 23:29

Dank de Saudi's zal na Maleisië ook Indonesië gaan scheuren. Het zal nog heet worden daar.

Enrique C | 03-01-19 | 17:49 | 1

Inmiddels raakt heel Zuid-Oost Azië geïnfecteerd met het islam virus.

JohnWalker | 03-01-19 | 18:07

Als ze voor je deur staan merk je het vanzelf.
Kwestie tijd en wegkijken

rein9576 | 03-01-19 | 17:49 | 1

Denk niet dat de moslims uit Indonesië Nederland zo snel zullen overnemen.

jezusisonzin | 03-01-19 | 18:03

Elk land met moslims heeft een probleem.
ze zullen altijd proberen om hun achtelijke wetjes en gewoontes door te drukken.

snapal | 03-01-19 | 17:49 | 3

Als in een land een meerderheid is aan moslims, dan is dat een logisch gevolg. Dat noemen ze volgens mij democratie.

jezusisonzin | 03-01-19 | 18:04

@jezusinzin In een beschaafd land gaan democratie en rechtsstaat hand in hand.

BASinnic | 03-01-19 | 18:11

@jezusisonzin: weet je wie ook democratisch aan de macht is gekomen.

Pierke Pierlala | 03-01-19 | 19:14

Michel aaide vroeger zeehondjes op Sargasso dus wellicht de volkskrant.

larie | 03-01-19 | 17:48

Wat zouden die linkse deugmensen nou denken als ze zo'n verhaal lezen? Iets overigens wat al jaren duidelijk is, dat Indonesië rap naar de kloten aan het gaan is door de voortwoekerende ziekte die islam heet.

TheBigKirth | 03-01-19 | 17:46

Mss Volkskrant die via achterlangs de problemen in Nederland wil erkennen. Heel heel voorzichtig.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 17:45

Het is er niet op vooruit gegaan daar sinds 1949. Saté Babi zal ook wel niet meer kunnen.

robert1 | 03-01-19 | 17:45

Elk land ter wereld waar de moslims een substantiële minderheid vormen, heeft een islamprobleem.

Behalve als er een moslimmeerderheid in een land is, dan zijn er geen problemen meer, en ook geen andersdenkenden.

Dr_Johnson | 03-01-19 | 17:44 | 1

Wanneer moslims alle heidenen vermoord hebben gaan ze elkaar te lijf. Het is een geloof dat draait om de dood. Niet omdat ik het zeg, maar omdat er elke dag mensen vermoord worden in naam van Allah. Gewoon een feitje.

witdusracist | 03-01-19 | 18:10

/S Het lijkt me dat geen enkele krant hierover hoeft te berichten want wat iedereen al weet en onderkent is toch geen nieuws meer. S/

pa_niek | 03-01-19 | 17:44

Raar artikel. Wel duidelijke problemen omschrijven van wat die islam veroorzaakt en dan toch wat bagatelliseren. Nee, dit is gewoon over en uit voor Indonesië. Overal waar islam komt, betekent het het einde voor de reeds aanwezige anders gelovigen, niet-gelovigen en andere minderheden. Dikke ellende krijg je ervan en er is geen ander smaakje.

Deflatiemonster | 03-01-19 | 17:43 | 1

Dat hoorde ik ook via een kennis. In Indonesie heb je veel eilandjes. Sommigen zijn christelijk. Dan gooit de Indonesische regering er een zooi moslims op, wachten tot de vlam in de pan slaat, dan komt het leger en die pakt die christenen keihard aan. En toen was het een moslim-eilandje.

EnNouJijWeer | 03-01-19 | 18:04

Ik lees geen kranten.

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:42 | 2

@Lupuslupus | 03-01-19 | 17:42
Dat blijkt uit Uw vaak ongeïnformeerde en met religieus gekwezel doorspekte l*lkoek.

Berbaar | 03-01-19 | 18:30

Barbaar kan ook zonder religie prima lulkoek blaten.

Bijtendehond | 03-01-19 | 19:11

LOL in 2030 past deze headline bij landen als Nederland België Zweden Frankrijk....

ZwarteRiek | 03-01-19 | 17:41 | 4

Waarom doen de kartelpartijen niets?
Waarom doen Nederlandse generaals niets?
Waarom doen de MSM niets?

kempenaer | 03-01-19 | 18:17

@ZwarteRiek | 03-01-19 | 17:41
Gut weer een paniekvogel.

Berbaar | 03-01-19 | 18:28

Dat kun jij niet beoordelen berber, daar mis je het één en ander voor. Ga toch lekker pallets stapelen met je werkloze vriendjes in Scheveningen.

Superkwatta | 04-01-19 | 10:50
▼ 1 antwoord verborgen

Goh Indonesie heeft inderdaad een Islam probleem. Een probleem veroorzaakt door Arabische invloeden die steeds groter worden, mede veroorzaakt door buurlandjes die te kampen hebben met Islamitische 'opstandelingen'. Indonesie is allang geen indonesie meer, en de domme Linkse Nederlander maar welkom welkom in mijn land blijven zingen. Als lemmingen naar de IS slachtbank.

Indoneesje | 03-01-19 | 17:40 | 2

Doodzonde van dat prachtige land.

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:43

tja als rijke olie boer, kun je daar heel goedkoop wat bedrijven en regeringsgebouwen overkopen, zodat het land minder geld problemen heeft.
investering in de toekomst zeg maar..

Rene046 | 03-01-19 | 23:58

Waar is er geen islam probleem...?

Blanke_Vlaai | 03-01-19 | 17:38 | 2

Japan.

Mammeloe | 03-01-19 | 18:03

Op de maan. Hoewel dat hemellichaam er de halve maand reclame voor lijkt te maken.

keestelpro | 03-01-19 | 21:40

A) Geen slecht artikel alleen zijn conclusie is, zoals verwacht van een VK journalist, weer eens fout. "So close but no cigar."

Basil Fawlty | 03-01-19 | 17:37

Volkskrantlettertype

Weerduivel | 03-01-19 | 17:37

Mooi. De problemen hier niet onderkennen/ herkennen/ erkennen, maar de dezelfde problemen 8.000 km verderop wel.

Dick Luyenlomp | 03-01-19 | 17:37

Der Völkischer Beobachter, dahhh.

Not_again | 03-01-19 | 17:36

Waar niet iedereen bij stilstaat: als Indië in 1949 niet onafhankelijk was geworden, waren al die muzels Nederlandse staatsburgers geworden. Dan hadden we kunnen meemaken wat ze nu in Indonesië meemaken. Soms blijk je achteraf geluk te hebben gehad.

JvanDeventer | 03-01-19 | 17:35 | 5

Toen Indonesië onafhankelijk werd was de invloed van de islam daar minimaal. Net zoals in Nederland dus. "Islam will rule the world". Wen er maar aan. Staat trouwens in God's woord: de Bijbel. Lees Openbaringen. Je ziet het voor je ogen gebeuren. Het Beest (Satan) en de Valse Profeet (die hoeft geen nadere duiding lijkt mij) zullen dan de hele aarde in hun greep hebben. Tòt de wederkomst van Christus. Halleluja, Maranatha.!

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:50

Toch typisch dat wij daar een paar eeuwen hebben rondgelopen en zo verdomd weinig kennis over de islam hebben meegenomen. Of moet ik Max Havelaar opnieuw lezen?

Mammeloe | 03-01-19 | 17:56

Mammeloe | 03-01-19 | 17:56
Lang heeft de ietwat boeddhistische vorm van islam de overhand gehad. Nu rukt het salafisme op. Dat is een wereld van verschil.

toetssteen | 03-01-19 | 21:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Indonesië heeft een Aceh-probleem. Zelfs wijlen Van Heutz heeft daar nooit helemaal tempo doeloe mogen gaan. God mag weten waarom.

Rest In Privacy | 03-01-19 | 17:35

Weet je welk land... uche uche scratch that.. Weet je welke planeet een Islamilitanten problem heeft?

Cobalt bomb | 03-01-19 | 17:35 | 2

De planeet Aarde. Wat heb ik gewonnen?

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:40

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:40
In ieder geval niet minder, minder, minder. Dat is wettelijk zo geregeld.

Cobalt bomb | 03-01-19 | 17:43

F: 110%

Osdorpertje | 03-01-19 | 17:34

oud nieuws gedrukt op oud papier

Rest In Privacy | 03-01-19 | 17:34

*de wereld heeft een islam probleem

obelisk | 03-01-19 | 17:34 | 2

Draai het eens om.
De islam heeft een wereld probleem.

keestelpro | 03-01-19 | 21:38

Het probleem heeft een wereld islam.

Binkoo | 03-01-19 | 21:54

Kijk, dat noemen wij nu gewoon een clickbait.

Mastermattie | 03-01-19 | 17:34 | 5

Een overbeet komt toch alleen bij honden voor?

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:41

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:41
Vertel dat maar aan de bejaarde buurman die de onderste helft van zijn kunstgebit is verloren bij het nieuwjaarskoekhappen!

Cobalt bomb | 03-01-19 | 17:43

lol Cobalt.

Lupuslupus | 03-01-19 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Indonesische zeitung???

pianist | 03-01-19 | 17:33

sinds wanneer sponsoren we de dode bomen met iedere click?

Cobalt bomb | 03-01-19 | 17:33

A: Typografie vom Völkischer Beobachter

JanVergoor | 03-01-19 | 17:33

iets met jappen..

newray | 03-01-19 | 17:32

Het zal de Volkskrant niet wezen denk ik zomaar...

nope | 03-01-19 | 17:32

Meen toch wel de Volkskrant te herkennen.

Lewis | 03-01-19 | 17:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl