Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asscher trapt PvdA-campagne PS2019 af met slechte spreekbeurt over ongelijkheid op school

De School met den Bakfiets

Met z’n bakfiets

Daar gaan we weer. Gedonder en gedoe over Artikel 23 want Lodewijk Asscher wil kinderen gelijke kansen geven en dat kan niet vanwege 'misbruik' van het onderwijsartikel in de Grondwet: rijke tatta's die hogere (financiële) drempels opwerpen om hun roomblanke kindertjes naar Betere Scholen te kunnen doen, geloof dat vrij onderwijs in de weg zit, of hoe op sommige scholen sommige kinderen worden geweigerd vanwege hun (economische of sociale) afkomst of overtuigingen. Ja, is allemaal waar en allemaal stom. Dus, dik statement van Asscher, wil de PvdA "gelijke kansen een grondwettelijke opdracht maken voor overheid en gemeenten."  Nou nou. Poeh poeh. Dat is dus nog stommer want het. zegt. niets. en het doet. nog. veel. minder.

Dat gratuite gelul over gelijke kansen is natuurlijk kansloze klassikale kul. "Gelijke kansen" als gewenste uitkomst is namelijk rationeel onhaalbaar als er geen gelijke input is. Zolang er islamitische scholen zijn die hun kindjes buiten sluiten (van de gehele samenleving, welteverstaan) door ze met een beperkt wereldbeeld op te voeden binnen de kaders van de eigen religieuze cultuur, of een plek zijn waar niet-islamitische kindjes tussen willen zitten (qua voor het leven gepest worden vanwege varkensvlees op de lunchbammetjes) krijg je die 'gelijke kansen' nooit voor elkaar. Idem voor grefoscholen waar traditionele huwelijken heilig zijn en homo's een ziekte, en mensen van buiten de bijbelkring als melaatsen worden gezien.

Dan is er nog zoiets als onderwijskwaliteit. Islamitische scholen zijn kwalitatief kudt, refoscholen doen het meestal veel beter, behalve dan op biologie & evolutietheorie maar zelfs dat is altijd nog beter dan die zelfbeklagende & onderwerpende koranquatsch. Ook seculiere scholen in tokkiewijken worden niet ineens plus-presterende paleisjes van gelijke kansen omdat meneer de politicus een zinnetje aan een grondwetsartikel heeft geplakt: de sociale norm is minstens zo relevant voor onderwijskwaliteit als luxe lesboeken met een harde kaft in onderwijsgebouwen met dure digitale schoolborden.

Als je gelijke kansen in het onderwijs wil, dan hak je dat hele artikel 23 aan stukken. Weg islamitische scholen, weg bijbelstampers op de Veluwe, weg hoge financiële instapeisen voor openbaar onderwijs in betere wijken, gewoon alles level playing field met hooguit een beetje stimulans in gemengde diversiteit zodat je niet alsnog in Schotel City alleen maar moslimkindjes hebt en in 't Gooi alleen maar kouwe kakkerskoters. Zolang je dat niet doet, wat blijft er dan over van het Asscherpraatje? Een partijleider van een marginale oppositieclub zonder regeringsmacht die een spreekbeurt van 1 minuut houdt over hoe oneerlijk het allemaal is. 

Reaguursels

Inloggen

PvdA = Partij van de Anderen

sociaal_econoom | 13-12-18 | 02:24

Wanneer gaan wij, de allochtone bevolking massaal met gele hesjes de straat op ?
Zodat we echt laten zien dat we deze massale instroom van ongewenste personen zat zijn, En de overheid laten zien dat ze de tolerantiegrens zijn overschreden.
Ik hoor graag wanneer de eerste massale demonstratie wordt georganiseerd. Ik ben zeker van de partij met hesje.

AIR-FRANS | 13-12-18 | 01:33 | 1

Waarom laat je dat van anderen afhangen dan?

Retepsteeltje | 13-12-18 | 07:48

Dat PvdA onderwijs is een zooitje met detectie poortjes . Camera's op schoolpleinen en overal in school Murken bewakers . wat een tyfus zooitje heeft díe club er van dit Land voor de toekomst gemaakt .

liegende lippen | 12-12-18 | 22:45

Mijn zoon zit op de Femke Halsemaschool.
10% allochtoon-vrij. Motto van de school: "Mijn kinderen zijn geen sociaal experiment!"

wapster | 12-12-18 | 21:42 | 2

Waar handhaven geen probleem is!

knutsel_ | 12-12-18 | 23:34

10% allochtoonvrij? 90% allochtoon dus?

Braco.me | 13-12-18 | 05:20

Onderwijsongelijkheid wat moet ik mij daarbij voorstellen het gladstrijken van cognitieve capaciteiten?

lacucaracha | 12-12-18 | 20:33

De PvdA wil op deze manier de concurrentie met Denk aangaan. Niet met de PVV. Niet met de SP. De PvdA wil de moslimstem weer binnenhalen. Ik denk dat het niet meer lukt. De PvdA is vleesch noch visch geworden. Ze hadden kunnen kiezen voor Vrij Links (Eddy Terstal). Maar dat hebben ze niet echt gedaan. Halfslachtig, halfhartig... de PvdA is één bak nikserigheid en het komt niet meer goed.

Sitting_targets | 12-12-18 | 20:24

De leider van de partij die samen met de VVD de arbeider verraden en bestolen hebben de verzorgingsstaat om zeep hebben geholpen willen nu het onderwijs kapot maken.

likdoorn | 12-12-18 | 19:43

Weg met artikel 23. Alle scholen seculier en openbaar. Dat is pas een oplossing die een samenleving gelijker maakt, qua kansen. Helemaal mee eens. Al het andere is windowdressing. En dan ben je ook eindelijk af van het excuus voor islamitische scholen, want artikel 23. Afschaffen die onzin. Geloven doe je maar gewoon thuis.

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 19:29 | 3

Waarom scoort het extreem seculiere Frankrijk op gebied van onderwijskwaliteit (NL = 8ste, FR = 23ste) en gelijke kansen dan veel slechter dan Nederland?

koter | 12-12-18 | 19:37

koter | 12-12-18 | 19:37 |
Is dat zo'n groot verschil?
Ik kan het nergens terugvinden. Mij lijkt het onwaarschijnlijk, maar goed.
Misschien is het leven in dit land sowieso veel beter dan in Frankrijk?
Heb je een link?

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 19:46

@koter. Causaliteit ook aantoonbaar?

Trans_Fimmermans | 12-12-18 | 20:39

Is dit nou hét urgente probleem dat vraagt om een oplossing? Het lijkt mij van niet. De prioriteiten van de PvdA zijn mij niet helemaal helder.

Amsterdamsko | 12-12-18 | 19:16 | 1

De verloedering in het onderwijs door een grote influx immigranten is wel een punt van zorg. Punt is dat je dat aan de basis moet stoppen en niet je eigen onderwijs (verder) a priori gaat ondermijnen.
Daarnaast zijn islamitische scholen en moskeeën natuurlijk de plek waar ‘eternal segregation’ en verachting van de westerse cultuur en kufars wordt bijgebracht. Zolang je dat laat voorbestaan ondergraaf je je eigen cultuur. En wachten tot de huidige regering gaat iets aan veranderd is geloven in sprookjes.
Wil je Nederland redden dan graag meedoen aan actie op straat, op het politiek vlak en bewustwording van nog slapende landgenoten.

Analysis | 12-12-18 | 19:32

Ja joh, laten we Chinese gelijkscholensysteem invoeren en ze dezelfde naam geven: MAO. Lekker geen onderscheid. Kan die Asscher zich niet beter druk maken over de omvolking straks in die armere wijken sinds Marakesh is getekend?

Jan, Leiden | 12-12-18 | 18:58 | 1

En Asscher wil nog 80.000 islamitische vluchtelingen in Nederland opvangen?Vanwege de holocaust?Hoeveel aanslagen in de EU het komende jaar?Maar we voelen ons veilig met Halsema want zij heeft de toneelschool gedaan.

Jan59 | 12-12-18 | 19:01

Haha, 'een beetje stimulans'. Daar zijn wij in 't Gooi natuurlijk volstrekt niet in geïnteresseerd. Stappen we toch over op een privéschool. Géén plebs binnen onze schoolmuren. En als het gemene volk het toch overneemt, nà dan gaan we over op privé-onderwijs - dat zal ze leren, het gespuis.

Maartenalsoptwitter | 12-12-18 | 18:31 | 1

privé-onderwijs = thuisonderwijs, maar dat klinkt zó armoedig.

Maartenalsoptwitter | 12-12-18 | 18:43

Mooi man, zo'n race naar de bottom. What's next, lobotomie voor kinderen die te snugger zijn zodat arm & dom gelijke kansen heeft?

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 18:26

Gelijkheidsonderwijs. Je mag hopen dat er ergens nog een voordeel aan zit zoals samenwerken. Kunnen ze straks samen met 100 man de knoppen in de centrale bedienen en een paar extra lui om te mediaten.

bodemloos | 12-12-18 | 18:15

Daar is de PvdA weer. De partij wil met slogans als 'gelijke kansen voor iedereen' suggereren dat kinderen geen gelijke kansen krijgen. En de PvdA kennende staan ze daar om die suggestie te wekken voor islamitische kinderen. Nou, PvdA, die frauderende islamitische scholen dwingen om zich aan het curriculum te houden en fraudeurs aan te pakken en grenzen te stellen zou een hoop leed hebben voorkomen. Dijksma zit nu als wethouder in Amsterdam. Blijf fijn daar met je onnozele gedoe en laat scholen waar het prima marcheert met rust. Voor je kinderen wil je nu eenmaal een fatsoenlijke educatie die een chr/rk school kan garanderen. Zeker voor een dochter maar ook niet voor jongens wil je geen 10 mo's en zijn neefjes in de klas.

eastender | 12-12-18 | 18:08

Kunnen die walgelijk Identity Politics Fantasten nu is hun waffel houden met dat verongelijkte gejank van ze

Roger Gene II | 12-12-18 | 17:19

En weet je waar ik me ook zo ongelofelijk aan stoor: Dat als ik in de stad of ergens in de supermarkt loop, dat ik die ouders in een buitenlandse taal tegen hun kinderen hoor praten. PRAAT VERDOMME NEDERLANDS!!

Beetje offtopic, maar ik ben boos!

TonyMontana010 | 12-12-18 | 17:03 | 5

Laat staan dat ze je ook nog door een gleuf bespieden.

eastender | 12-12-18 | 18:10

Woon je in Spanje?

Beste_Landgenoten | 12-12-18 | 19:30

Want als jij verhuist naar Italië en je kinderen even zo goed nederlands als italiaans spreken ga jij italiaans spreken?

Doe eens normaal gast.

Trans_Fimmermans | 12-12-18 | 20:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou ook gewoon de immigratie van anti-Westerse moslim-extremisten aan banden kunnen leggen, maar daarvoor moeten er eerst voldoende kamerzetels komen voor ultra rechts extremistische neo-xenofobe racistische populistoïde fascist-partijen.

obominotie | 12-12-18 | 17:00 | 1

Ideeën kan je moeilijk stoppen aan de grens (al helemaal niet in dit internettijdperk). Komt ook nog eens bij kijken dat extremisten vaak born-again types zijn ie. straatratjes die in het gevang het "licht" zien en vaak zelf geen immigranten zijn maar kinderen of kleinkinderen van immigranten.

koter | 12-12-18 | 17:25

Kortom, het is een godswonder dat er uberhaupt nog kinderen in dit land rondlopen die iets op school leren. En wat de moslims betreft, niemand in nederland neemt dat volk nog serieus, en hoe dommer die blijven des te beter het is. Ik zit niet te wachten op slimme terroristen op de Kerstmarkt, we hebben al genoeg te stellen met de woestijndebilioos en halve maan josties.

De Briemusketier | 12-12-18 | 17:00

Religie is oorzaak van al kwaad in de wereld. Weg ermee !

random_roadkill | 12-12-18 | 16:59 | 1

Spoken like a true Marxist.

koter | 12-12-18 | 17:15

Wat een keloel weer. Niks mis met art. 23 . Lekker ranten dat de overheid alles kapotreguleert, maar als het in de eigen kraam te pas komt dan zaniken dat de overheid iets kapot moet reguleren. Lekker boter op je harses Bart?

Mijn kids hebben altijd prima op een grefo-achtige school gezeten. En nee, ik hang op zondags niet rond in een grefokerk. Meestal op zondagmiddag naar de plus of Dirk voor de weekboodschaps. Op zo'n school worden ze nl. messtal nog niet platgewalst met deugen, moslims, yoga en andere gooise hobbies maar krijgen ze nog een beetje normaal LES. Je weet wel, wat wij vroegâh ook op school kregen, zeg maar.

En aangezien evolutie gewoon van overheidswege opgelegde stof is moet zo'n kind hetzelfde kennen als elke andere leerling in NL als ie van die school afkomt.

Glennfiddich | 12-12-18 | 16:55

Manman. De zwakkere zal het algehele niveau naar beneden halen. Vooral de betere scholen zullen hier de dupe van worden.

BozePaarseMan | 12-12-18 | 16:48

Dit is ook op scholen besproken. Ik was net in de supermarkt en hoorde kinderen/jong volwassenen/brugklassers van 14-16 jaar oud een discussie voeren over dit onderwerp. Die discussie was aangeslingerd door de lerares. De boodschap was dat "zij"(gelovigen) in ieder geval een richtlijn en doel in het leven hebben en "wij" niet.

artie | 12-12-18 | 16:44 | 2

ik hoop dat die richtlijn niet andere mensen uitsluit zoals in bepaalde geloven, en als doel naar mekka te reizen en uiteindelijk op welke manier dan bij hen god te komen..

Rene046 | 12-12-18 | 17:37

Een explosief doel....

Oepsie1234 | 12-12-18 | 19:11

Ik vind dat Islamietjes scholen verboden moeten worden in NL verdomme!

TonyMontana010 | 12-12-18 | 16:44 | 2

zulke scholen werken ook averechts. en zorgen uiteindelijk juist voor gesplitste groepen.
Iedereen hoort dezelfde soort basis opleiding te kunnen genieten, waaronder ook de Nederlandse taal op nr1 staat.

Rene046 | 12-12-18 | 17:40

@Rene, Vanavond buigt het Utrechtse Stadspodium zich over de vraag "Hebben gemengde scholen in Utrecht nog toekomst?". I kid you not. Niet uitgaan van de NL verworvenheden en tradities maar hup, de GL/PvdA/D66 modus erin van weg met ons.

eastender | 12-12-18 | 18:21

Het is inderdaad belachelijk dat de overheid confesioneel onderwijs financiert. Onderwijs hoort zo objectief en breed mogelijk te zijn en daar past het niet bij dat gemeenschapgeld naar een groep gaat die in het hogere gelooft en dat uitdraagt in het onderwijs. Prima als men dat zelf wil aanbieden en betalen, maar de overheid moet daar niet voor opdraaien. Asscher moet nog een flinke stap verder zetten. Aan de andere kant: we gaan een stapje de goede kant op.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 16:43 | 1

Er is niks mis met confessioneel onderwijs zolang het maar voldoet aan de eisen. Ik vind niet dat goede Christelijke scholen de dupe moeten worden van het belabberde niveau van islamitische scholen.

BozePaarseMan | 12-12-18 | 16:51

Laten we eerst regelen dat moskeeën dezelfde deur gebruiken voor mannen en vrouwen, geen aparte hokjes der sexen daarbinnen, vrouwelijke imams unz.

In principe lijkt mij dat opheffen van bijzondere scholen prima is, maar ga niet zo lafjes vol op het orgel tegen de Christenen. Uit die hoek heb je geen gevaar te duchten, en dat is blijkbaar een makkelijke prooi ipv van de nietsontziende middeleeuwsheid van de islam. In Christelijke hoek is al zo veel bereikt aan emancipatie en stop aan dwingelanderij; de SGP is een verademing aan tolerantie vergeleken met de islam.

Nuuk | 12-12-18 | 16:34 | 1

het probleem is dat ook hier weer hun Heilige boeken totaal niet
aansluiten aan onze lessen op school... aarde rond... aarde plat, heb iedereen lief, straf iedere afvallige, en niet moslims...
Eer men dit opgelost krijgt.... zal harde noot zijn...
mooiste was natuurlijk dat er overal nog maar 1 soort basis school was, en er geen negatieve islam gedachten of wat dan ook ingebakken wordt..

Rene046 | 12-12-18 | 17:48

Op naar de 0 zetels!! Kan niet wachten tot ze geannihileerd zijn

langzullenweleven | 12-12-18 | 16:33

Gelijke kansen beginnen ALTIJD thuis.
Hoeveel tijd ben JIJ bereid om in je kind te steken. Voorlezen, gesprekken, samen spelen, culturele uitjes? DAAR krijgt een kind een voorsprong of achterstand mee.
De school kan daar op meeliften maar een school kan dat niet compenseren.
Binnen het schoolsysteem heeft elk kind gelijke kansen. De ongelijkheid (lees achtergesteldheid) wordt er door de ouders ingestopt.

JanVergoor | 12-12-18 | 16:30 | 1

"Gelijke kansen beginnen ALTIJD thuis."
Niet in de socialistische heilstaat van de PvdA/Asscher

langzullenweleven | 12-12-18 | 16:37

Als je al wat aan het onderwijs wil doen kan je beter beginnen aan de gigantische ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Te beginnen met het basisonderwijs waar je tegenwoordig geen meester meer ziet. Dit probleem werkt dermate door dat je vandaag de dag een gat van 40/60 hebt in het hoger onderwijs... en groeiende richting 2/3. Lijkt me dat dit op termijn grote sociale gevolgen zal hebben. Bijna 90% van de vrouwen vindt het belangrijk dat haar toekomstige partner minimaal dezelfde opleidingsniveau heeft. Wordt interessant als 1/3 dit niet gaat lukken. Erg on-Darwinistisch als de meest getalenteerde leden van je samenleving het minst aan gezinsvorming en voortplanting doen.

koter | 12-12-18 | 16:24 | 8

Joris Beltsin | 12-12-18 | 16:39

Klopt. Het zijn inderdaad overwegend zinloze studies waar je niet per se een hoog IQ voor hoeft te hebben. Toch inflateren ze de ego's van deze jonge meiden, en kunnen er bij bij de (semi)overheid een behoorlijk betaalde baan mee krijgen. Punt is dat een vrouwelijke arts liever geen relatie wil met een mannelijke verpleegkundige maar met een man die minimaal ook arts is. Vrouwen kijken horizontaal en omhoog bij de partnerselectie. Als je dan dus een situatie creëert als samenleving waarin vrouwen hoger opgeleid raken dan mannen dan creëer een discrepantie in je populatie... feitelijk een mismatch op maatschappelijk niveau. Dat blijft uiteraard niet zonder consequenties. Je geboortecijfer zal ongezond laag worden en je wordt als land meer afhankelijk van immigratie.

koter | 12-12-18 | 16:57

Niet alleen het onderwijs is gefeminiseerd maar de hele maatschappij. Dat gaat veel verder dan de verhoudingen man-vrouw. Ik kan de toenemende maatschappelijke hysterie (genderdiscussies, zwarte piet, slavernij), afwezigheid van ratio (immigratie en klimaat), ontkenning van autoriteit (deplorabele politie, defensie en rechtspraak) , vorm boven inhoud (marketing, communicatie, social media) eigenlijk niet anders verklaren.

Joris Beltsin | 12-12-18 | 17:07

@Joris Beltsin, Mw Rutte en mw Harbers, mw Wiebes en mw Grapperhaus, ze maken er een potje van, anders kan ik het ook niet verklaren. En breek me de bek niet open over de dames Blok en Blokhuis.

eastender | 12-12-18 | 18:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Asscher stond deze week ook al vooraan toen het weer eens ging over een kinderpardon; populisme is niet voorbehouden aan rechts blijkt maar weer eens.

Goldfinger | 12-12-18 | 16:23

Ik kan me niet voorstellen dat Asscher zelf een school heeft afgemaakt.

Ko Ranzig | 12-12-18 | 16:19 | 1

Gepromoveerd zelfs. Dus voor jou is het dr. Asscher.

koter | 12-12-18 | 17:11

Gelovige kinderen bestaan niet. Een kind heeft hooguit gelovige ouders. Dus alle religieuze scholen hadden nooit mogen bestaan. Het beste is inderdaad om ze allemaal af te schaffen. Iedereen naar dezelfde openbare school waar geen ruimte is voor achterlijke religieus gedram. School moet een plek zijn waar kinderen gevrijwaard blijven van gedram waar ze zelfs thuis niet aan kunnen ontsnappen.

Wedstrijdkrokodil | 12-12-18 | 16:06 | 5

100% me eens, in plaats van godsdienst gewoon normen en waarden leren.
Trouwens de meeste worden wel na schooltijd door godsdienst verpest.

Rene046 | 12-12-18 | 17:51

Mee eens. Artikel 23 afschaffen had Paars ruim 20 jaar geleden al moeten doen. Zeer teleurstellend destijds. Hadden we nu misschien geen nieuwe generatie van achterlijk onderwezen lieden gehad.

jan99 | 12-12-18 | 18:56

Nee dat gaat te ver. Katholieke scholen zijn niet drammerig. En je kunt altijd kiezen voor een openbare school (vaak baggerscholen).

Onno Barendsen9337 | 12-12-18 | 20:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, verander de naam 'vmbo' gewoon maar in 'gymnasium' en stuur iedereen daar naar toe. Staat leuk op internationale rapporten.

Baguette_Magique | 12-12-18 | 16:06

Als je bijzonder onderwijs mogelijk maakt, dan bouw je verschillen in, en met verschil komt onderscheid. Je kunt niet eerst iets bijzonder maken, en dan vervolgens eisen dat het bijzondere geen rol mag spelen.
Een Islamitische school die het dragen van een hoofddoek verplicht stelt, hoe moet die omgaan met een kafir-kind dat volgens Asscher toegelaten zou moeten worden? Moet dat kind dan gedwongen kunnen worden om ook een hoofddoek te dragen? En is dat dan eigenlijk niet een eis die als 'misbruik' te kwalificeren valt, als truuk om enkel moslimkindjes toe te laten? Elke willekeurige barrière die een bijzondere school opwerpt om het bijzondere bijzonder te laten blijven, hoe ga je daarvan bepalen of het al dan niet als 'misbruik' kan worden gezien?

Schoorsteenveger | 12-12-18 | 15:57 | 5

piloot47 | 12-12-18 | 16:03 |
Bijzonder onderwijs is anders dan openbaar onderwijs, wijkt af van openbaar onderwijs, heeft een 'kleur', en is daarmee een bijzondere vorm van onderwijs. Het heeft als stichting of vereniging weinig zin om een school op te richten die in alles gelijk is aan het openbaar onderwijs.

Schoorsteenveger | 12-12-18 | 17:23

puntje bij paaltje moet het gewoon niet mogelijk zijn in Nederland, om scholen toe te staan die jongeren bepaalde dingen leren zoals die vermeld staan in de koran, Hadith en andere boeken. Hetzelfde zou eigenlijk ook in hun moskeeën verboden moeten worden..
voor zulke dingen hebben ze eigenlijk het verkeerde land gekozen, of men moet gewoon zeggen ok laat maar, en er dan ook vanuit gaan dat multiculti niet mogelijk is met bepaalde geloven die juist al uit geloof anderen niet accepteren.
Dat er aparte speciale scholen zijn die bepaalde kinderen helpen om juist mee te komen met de anderen daar zie ik het probleem niet in. maar wel graag zonder religie....

Rene046 | 12-12-18 | 18:01

Je slaat de spijker op z'n kop. Daarom smaakt Asschers plannetje zo bitter. 1 richtings-solidariteit.

Onno Barendsen9337 | 12-12-18 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Pvda heeft dat nog bestaansrecht? Ik dacht dat ze naar Turkije waren gegaan om daar in de verkiezingen mee te doen.

Brainder | 12-12-18 | 15:56

Ha alweer een brainfart ons Lodewijk A.

william7055 | 12-12-18 | 15:56

Dat islamitische scholen kwalitatief kudt zijn is wel te verklaren. Men neemt immers amper deel aan de maatschappij hier.
Maar hoe komt het dat scholen met de bijbel het dan juist zo goed doen?

hoejeheette | 12-12-18 | 15:54 | 1

En waarom zou je dat aan stukken moeten hakken?

hoejeheette | 12-12-18 | 15:56

Jezus, Asscher. 10 Jaar geleden de gedoodverfde jeune premier, de kroonprins, Neerlands Hoop, de Obama van de Lage Landen.
Niets meer van over. Gewoon een ambtenaar met ambtenarenideetjes, één van de 2 miljoen

Magdatkandat | 12-12-18 | 15:52 | 1

Met slappe kop, slappe manier van spreken, slappe teksten, slappe opvattingen.
Wat zal die man zich schamen als hij later op zijn politieke loopbaan terugkijkt.

piloot47 | 12-12-18 | 16:05

Laat de PVDA zelf eerst maar eens stoppen met het opleiden van grijze wolven tot politicus !

Castor12 | 12-12-18 | 15:51 | 1

Met de oprichting van Denk is er inmiddels een einde aangekomen.

Dionysius1 | 12-12-18 | 15:59

Pas op he, die rooien bij de Pvda liggen al 50 jaar op de loer om ons speciale onderwijs af te schaffen.
Zij vereren de islam, terwijl die juist tegen alle beginselen van godsdienstvrijheid, anti feminisme is, de charia willen invoeren etc. etc.
We hebben de pvda weggeruimd, laat ze nooit meer iets te zeggen krijgen in dit land.
Die Ascher is een verrader. Maar dat zit in zijn familie.

outdoor | 12-12-18 | 15:51 | 3

En waarom zou het speciale onderwijs niet afgeschaft moeten worden? Daarbij is 'verraad' volgens mij niet genetisch overerfbaar.

Dr_Prepper | 12-12-18 | 15:57

Er zijn opvallend veel PvdA-ers waar dat in de familie zit. De opa van Rob Oudkerk, was naast Asscher de tweede voorzitter van de Raad in Amsterdam en de opa van Job Cohen was dan weer voorzitter van de Raad in Rotterdam

trottle | 12-12-18 | 16:05

Dr_Prepper
Omdat speciaal onderwijs hoog scoort. Maar door de diversiteits maffia en kruipende rooie islam adepten wordt het gelijk getrokken met een achterlijke ideologie, om maar niet nagewezen te worden als zijnde "racistisch". Tja, Asscher, die heeft waarschijnlijk zijn eigen kinderen op een zwarte school, en gunt de ander de vrijheid niet te kiezen.

lanexx | 12-12-18 | 16:40

Pvda wil duidelijk naar 1 zetel. Ze hebben de dader in Straatsburg nog steeds niet eens gevonden en dan nog oreren over gelijke kansen. Hou toch op! Met islamitisch onderwijs/islam zijn er geen gelijke kansen, die bestaan niet. Punt. Islam is een ramp en pvda is de laatste die dat toe gaat geven. Vandaar die splinterpartij welke vanuit de pvda kwam. Waar je er religie instopt komen er automatisch niet gelijke kansen uit. Dus schaf inderdaad art. 23 af.

Datkanjenietmenen | 12-12-18 | 15:47

Nog steeds blijft het probleem: Wanneer je toestaat dat buitenlanders massaal bij elkaar gaan wonen (we weten de wijken te noemen), dan blijf je daar zwarte scholen houden waar autochtonen (en ontwikkelde buitenlanders) hun kind niet op willen zetten.

Papa Jones | 12-12-18 | 15:43 | 3

Die krijgen straks de plicht hun kinderen daar te dumpen. Worden ze hard van, elke dag in elkaar getrapt en geslagen worden omdat het kafurs zijn.

2voor12 | 12-12-18 | 15:47

Van mij mogen/moeten ze in aparte wijken wonen. Maar dan wijken met een muur er omheen.Kunnen we direct ook alle BN'ers in dumpen want die vertellen mij al jaren hoe mooi zijn multiculti vinden.

moitambien | 12-12-18 | 15:55

U versimpelt het wel heel erg nu. Ik vermoed dat er flink wat buitenlanders niet bij elkaar willen wonen, maar terechtkomen in burrten waar u en ik liever niet toeven. Vanwege de lage huren etc.

Dr_Prepper | 12-12-18 | 15:58

''Dan is er nog zoiets als onderwijskwaliteit. Islamitische scholen zijn kwalitatief kudt, refoscholen doen het meestal veel beter, behalve dan op biologie & evolutietheorie maar zelfs dat is altijd nog beter dan die zelfbeklagende & onderwerpende koranquatsch. Ook seculiere scholen in tokkiewijken worden niet ineens plus-presterende paleisjes van gelijke kansen omdat meneer de politicus een zinnetje aan een grondwetsartikel heeft geplakt: de sociale norm is minstens zo relevant voor onderwijskwaliteit als luxe lesboeken met een harde kaft in onderwijsgebouwen met dure digitale schoolborden.''

Mensen die het met bovenstaande niet eens zijn, kunnen of niet lezen of vallen onder de categorie gekkies (dus deugers en Swj'ers/(links) progressieven D'66 en GL /communisten SP/salon socialisten PVDA en PvdD/Moslims (DENK)

ja-nee-misschien | 12-12-18 | 15:42

"Er is in in elk dorp een brandende fakkel, de schoolmeester, en een mond die het uitblaast, de priester." zei Victor Hugo lang geleden. Nu hebben we er nondeju ook nog eens imams bij gekregen. Scherp die bijl en hak artikel 23 om. Zou een mooie kerstboom maken.

suscrofa | 12-12-18 | 15:42 | 1

Of voor in de kachel. Aan te maken met het partijprogramma van de pvda. En als dat niet lukt, met zo'n doosje dennenappels van Intratuin.

suscrofa | 12-12-18 | 15:47

Het blijft toch gewoon hilarisch amateuristisch - de PvdA en campagne voeren.

de Voorzittert | 12-12-18 | 15:37

Asscher ziet er uit alsof ie nog iedere dag jankt om de uitslag van de laatste Kamerverkiezingen.

Langshetrandje | 12-12-18 | 15:34

Een achterbakse landverraders partij die iedereen die niet met hun meepraat verkettert en in een sociaal isolement probeert te steken praat over "gelijkheid"... proest!!!

moitambien | 12-12-18 | 15:33 | 1

Heh, achterbaksfiets.

UlrichRudel | 12-12-18 | 15:47

Scholing is bedoeld om jezelf te ontwikkelen en op latere leeftijd je eigen broek op te houden. Voordat men aanspraak mag maken op artikel 23 kun je ook zeggen dat het werkeloosheidspercentage binnen die gemeenschap beneden de 4% of 5% hoort te zijn.

klowiepowie | 12-12-18 | 15:33

Slap gelul weer van die Asscher. De kansen van veel kinderen worden gewoon verkloot door de ouders zelf, en echt niet door de school waar ze op zitten. Ken uit de eerste hand verhalen van een best wel zwarte basis school in Den Haag/Rijswijk waar veel van het buitenlandse spul (met name de jongetjes) de hele dag zit te knikkebollen in de schoolbanken omdat het thuis niemand ene ruk kan interesseren hoe laat de kinders naar bed gaan (ies koeltoer) of wat ze op tv zo laat wel niet te zien krijgen. Kinderen uit de kleuterklas die gewoon overdag op school 'nacht'merries hebben over heftig oorlogsfilms die ze gezien hebben. Maar ja, daar worden ze later goede hoofdafhakkers van.

trottle | 12-12-18 | 15:32

En als "gelijke kansen" dan toch weer in ongelijkheid resulteren, dan nivelleren we dat ook weer weg. Wat een feest. Fuck nature!

JohnJames_001 | 12-12-18 | 15:31

Gelijkheid, gelijkheid, pfffff.
Ieder mens is uniek en dat moet vooral zo blijven.
Alleen mensen klonen kan leiden tot gelijkheid.
Joseph Mengele was ook aardig op weg en perfecte mens te creëren.
Gelijke kansen hangen af van inzet en intelligentie. Niet door het te willen sturen.
Lolo wil toch ook niet dezelfde politicus zijn als de rest, maar zich onderscheiden ván de rest.
Niet met deze kudtideetjes.

Ruimedenker | 12-12-18 | 15:30

Je kinderen zelf onderwijzen. Scholen zijn propaganda machines van links en de eu geworden. Ze leren niks, ze worden gehersenspoeld.

Mark_D_NL | 12-12-18 | 15:28

Gewoon religieus onderwijs afschaffen.

Oprotten met die onzin. 1 + 1 = 2 in elke religie, dus wat voor onzin leren ze daar op die scholen?

Knufter | 12-12-18 | 15:27 | 9

@UlrichRudel. De nieuwe ontwikkeling, schuilen bij gereformeerde scholen om onder de terreur uit te komen, is inderdaad wellicht de minste van het kwaad.

Nomen | 12-12-18 | 16:10

@koter
*vind je
Ik weet niet naar wat voor school u bent geweest...

Een paard | 12-12-18 | 17:07

in Frankrijk spreekt wel bijna iedereen Frans.. dus

Rene046 | 12-12-18 | 18:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Ben blij dat ik geen kinderen heb. Want wat heb je ze te bieden? Onderwijs is kut, al helemaal als er wat getinte zooi bij ze op school zit. Vervolgens vissen ze later overal achter het net want blank en autochtoon. En moeten werken tot hun 75e om de hele zooi uitvreters te voeden.

2voor12 | 12-12-18 | 15:26

"Islamitische scholen zijn kwalitatief kudt, refoscholen doen het meestal veel beter, behalve dan op biologie & evolutietheorie maar zelfs dat is altijd nog beter dan die zelfbeklagende & onderwerpende koranquatsch."

Klinkklare onzin. Dat de Geenstijl-redactie alles aan de islam per definitie kudt vindt maat het nog geen objectieve waarheid. Islamitische scholen scoren op gestandaardiseerde tests bovengemiddeld hoog. Waar ze laag op scoren zijn zeer subjectieve onderwerpen zoals "burgerschap".
www.google.com/search?source=hp&e..... gws-wiz.....0..0j0i131j0i8i13i30.Q_NHj8YSlM0

koter | 12-12-18 | 15:24 | 12

Ja, die Jaap Dronkers kon heel goed schuiven met variabelen..... Trap er niet in!

DonBasco | 12-12-18 | 17:00

Jaap Dronkers was een soort Leo lucassen, maar dan op het gebied van onderwijs.

DonBasco | 12-12-18 | 17:06
▼ 9 antwoorden verborgen

Asscher laat weer eens een natte scheet.
Dit speelde 20 jaar geleden al, vrienden van mij woonden in Den Haag Mariahoeve en probeerden hun dochtertje op school te krijgen in het aangrenzende Voorburg (Veurbeurch..).
No way in hell dat dat ging lukken..

Wijze uit het Oosten | 12-12-18 | 15:23

Misschien flauw van mijn, maar zolang de onderwijsbrede verschillen in vertegenwoordiging en prestatie tussen mannen en vrouwen (of jongens en meisjes) niet serieus wordt genomen door de politiek neem ik die andere gelijkheidsdingen ook niet serieus.

sarcastro | 12-12-18 | 15:23

Landverraders clubje

moitambien | 12-12-18 | 15:23

Als voormalig katholiek op een school met de bijbel: weet iemand uit (eigen) ervaring wat er gebeurt als je je atheïstische kind op een islamitische school wilt aanmelden? Bijvoorbeeld vanwege het uitstekende reken- en taalonderwijs?

Wellicht wat aan de hypothetische kant, maar toch. Dat half uurtje dictee of hoofdrekenen iedere ochtend na het psalmen zingen: www.youtube.com/watch?v=R2LVtPPzX8M

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 15:21 | 4

Dan gaat je kind kapot.

piloot47 | 12-12-18 | 15:25

LangeTijdGeleden | 12-12-18 Amsterdam zie ik niet als representatief voor een landelijk beeld. Daar is niets hypothetisch aan.

@ Buck Danny: als een katholieke autist een gereformeerde school overleeft, zijn mogelijk de wonderen de wereld nog niet uit. #teacherspet

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 15:33

Als je dat zou willen, kom je van een koude kermis thuis, vermoed ik.
'Uw kind krijgt dagelijks les in het aanleren van de soerra's en het verrichten van het gebed' (noen noen school), als je kind dat niet van huis uit mee krijgt (zoals omgekeerd veel islamitische kinderen van huis uit geen Nederlands spreken of er nauwelijks Nederlands van enig noemenswaardig niveau is aangeleerd), loopt het voortdurend achter de feiten aan.
Verder staat er vaak dat ook niet-islmistische kinderen kunnen inschrijven.

EEnzame SchizofrEEN | 12-12-18 | 16:10
▼ 1 antwoord verborgen

Typisch PvdA, het is altijd de schuld van anderen. Je kind krijgt minder kansen door in de verkeerde postcode te wonen. Niet doordat er thuis geen Nederlands gesproken wordt, niet doordat er nooit huiswerk gedaan wordt omdat ze tot 10 uur ‘s avonds op straat spelen, niet omdat de ouders ze niet motiveren om iets van hun leven te maken en ook niet omdat ze opgroeien zonder rolmodellen en goede voorbeelden.

Osdorpertje | 12-12-18 | 15:21

Asscher toen je dacht nog wat te zeggen te hebben heb ik je nooit op iets zinnigs kunnen betrappen en heb je er mede voor gezorgd dat het zon kolere zooi is in onderwijs land en dan nu je bek open trekken. Wat een intense zieligheid, man ga je schamen. Halsema wist ook niet hoe snel ze haar kinderen van een gemengde school moest halen, maar goed je kan altijd nog burgemeester worden.

Therapietje | 12-12-18 | 15:20

En als aanvulling op van Rossem: een marginale oppositieclub zonder regeringsmacht die vroeger die macht wel had, en er toen geen flikker mee gedaan heeft op dit gebied. Terwijl daar tijdens paars 1 toch echt alle draagvlak voor was.
Maar toen moesten de moslims (aka stemvee) nog gepaaid worden. Nu de moslims de PvdA bedankt hebben en hun eigen inteelt partij hebben opgericht, kan het ineens wel. Too little, too late.

TheEgg | 12-12-18 | 15:19

Weg alle bijzondere scholen! Sofort ja. Voortaan alleen nog PvdA-scholen met GroenLinkse onderwijzers. Dat zal ze leren.

Koonkluk Huis | 12-12-18 | 15:19 | 1

de natte droom van Loetje Asscher

langzullenweleven | 12-12-18 | 16:39

Wellicht kan Rihanna 100 meloen doneren?

Mammeloe | 12-12-18 | 15:17

Gelijke kansen bestaan allang.
Maar het is steeds links dat succesvol onderwijs zit tegen te werken vanwege dat rare gelijkheids-ideaal.
Niemand is gelijk.
Iedereen wordt geboren met verschillende aanleg en niet iedereen kan ingenieur worden als de aanleg er niet is. Het oude onderwijs bood de beste kansen voor al die verschillende talenten. Maar dat is allemaal om zeep geholpen door de linkse ideologen.
Echt een gotspe dat ze nu over gelijke kansen beginnen.

marjen | 12-12-18 | 15:15 | 5

piloot,
De praktisch toepassing is heel anders: diploma-inflatie, dat is de manier waarop iedereen gelijke kansen zou hebben. Zoals iedereen miljonair kan worden met een flinke geld-inflatie, kan iedereen 'hoog opgeleid' zijn met diploma-inflatie.
Het is dus niks en nada. Het oude systeem ontwikkelde echt de verschillende talenten.
Het is net zoiets als elkaar 'kameraad' noemen om zo net te doen alsof je allemaal gelijk bent aan elkaar. Het is pure nep.

marjen | 12-12-18 | 15:31

De diploma-inflatie is niet uit linkse koker gekomen,

piloot47 | 12-12-18 | 15:36

piloot,
Wel dus.
Ik heb die ontwikkelingen lange tijd gevolgd via Beter Onderwijs Nederland.

marjen | 12-12-18 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Lastig onderwerp dit. Ik ben ook totaal voor een religie vrij onderwijs.

Alleen is de openbare school hier echt een no go vanwege de plaag van Finnen. ik heb daarom ook mijn kids naar een christelijke school gestuurd.

Blanke_Vlaai | 12-12-18 | 15:15 | 4

Dat een "religievrij onderwijs" helemaal geen verbetering oplevert laat frankrijk zien. Bij de wet verboden daar. Dezelfde shit, maar in grotere mate, als hier.

omanders | 12-12-18 | 15:25

@Blanke_Vlaai | 12-12-18 | 15:15
Dat is geen probleem van Openbaar onderwijs, maar het feit dat je in een waardeloze postcode woont. Daar kun je wat aan doen.

Stormageddon | 12-12-18 | 15:56

@omanders

In Frankrijk worden de jongeren persoonlijk opgeleid in de moskeeën na hun verplichte schooldag.
Daar wil men juist zogenaamde aparte scholen oprichten om Arabische taal te leren aan de jongeren,, je kunt je wel voorstellen wat er gebeurd zonder controle...
Natuurlijk niks mis met de taal leren, maar het probleem is de religie zelf, daar zitten te veel tegenstrijdigheden in, voor in onze maatschappij.

Rene046 | 12-12-18 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wil ook gelijke kansen... voor alle partijen in de 2e kamer.

azijnseikerT | 12-12-18 | 15:14

Irrelevante partij laat iets ondoordachts horen.

Libertinowitz | 12-12-18 | 15:13

.. ongelijkheid, klimaat, genderdingetjes dat zijn zo de zaken waar Deugmenschen als de dertien-in-een-dozijn Asscherts & Cohennen al uw geld voor over hebben om dat "op te lossen". U begrijpt toch wel dat vooral u daar offers voor moet brengen en de kar trekken, want bijdragen en karren trekken is dan weer niet zo hun ding.

PvdA, plakkeriger dan vuil en onverwoestbaar als kakkerlakken.

Jan Passant mk2 | 12-12-18 | 15:13 | 1

Zo plakkerig als een drol die je niet weg kan spoelen.

Gemsenherder | 12-12-18 | 15:15

Ik ben voor schooluniformen op de basisschool.

Patje2011 | 12-12-18 | 15:12

Na 100 jaar die Schoolstrijd maar eens overdoen. Dat handjeklap tussen de Confessionelen en Liberalen heeft nu wel genoeg ellende opgeleverd.

Mammeloe | 12-12-18 | 15:12

Ingewikkeld.
Straks moet iemand met IQ80 net zoveel kans hebben op een topfunctie bij een bedrijf als iemand met een IQ van 140.
Want is aangeboren, dus erop onderscheiden zou discriminatie zijn.

mark1487 | 12-12-18 | 15:09 | 3

Dit dus. En het gaat helemaal niet beter met dit land als iedereen door een universitaire opleiding wordt getrokken met maatregelen, quota's en positieve discriminatie. Naast het totaal uithollen van hogere opleidingen leidt het ook nog eens tot een schrijnend gebrek aan echte vaklui.

omanders | 12-12-18 | 15:18

"Straks moet iemand met IQ80 net zoveel kans hebben op een topfunctie bij een bedrijf als iemand met een IQ van 140"
Wie heeft dat ooit beweerd?.

piloot47 | 12-12-18 | 15:31

@omanders | 12-12-18 | 15:18
Positieve discriminatie voor de ene club is negatieve discriminatie voor de andere club.

Smeerzalf | 12-12-18 | 16:20

Goede bedoelingen, maar in de praktijk gaat dat natuurlijk niet werken. Ik zou mijn kinderen ook niet naar een gekleurde school sturen.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 15:09 | 1

Is dat niet wat lastig in Afrika?

Mellita, domi adsum. | 12-12-18 | 18:06

Ga eens babbelen met die troela van GL, ik geloof dat ze tegenwoordig burgejuffrouw van 020 is

Mastermattie | 12-12-18 | 15:08 | 1

de boerkameester

langzullenweleven | 12-12-18 | 16:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken