Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Alles wordt altijd alleen maar duurder

En nooit goedkoper.

Het klimaat is stuk, niemand kan het oplossen maar u kunt het betalen. Terwijl het wachten is op het eerste energiebedrijf dat gratis gele hesjes uitdeelt bij de gasrekening, maken ze in Den Haag ruzie over wie bij wie aan tafel mag zitten en probeert Mona Keijzer u met een kluitje in het windmolenpark te sturen. Gelukkig hebben wij Tom Staal, de onverschrokken verslaggever die in zijn leven aan geen enkele tafel ooit is uitnodigd, voor een hele simpele vraag aan de Tweede Kamer. Hee. Mafkezen. Waarom is alles zo pleuris duur tegenwoordig?

Reaguursels

Inloggen

Heerlijk toch!

Alles wordt duurder, want alles wordt altijd duurder..

Dat is wat er in den haag zit..

killRoy1982 | 14-12-18 | 10:46

Een werknemer heeft volgend jaar ongeveer 45 euro p/m meer netto loon. Ik snap dus geenszins waarom er zo een hoop mensen klagen?

djeco | 13-12-18 | 07:46 | 1

Onzin. Het voordeel, die al. Jet van toepassing was op de aleenstaanden en senioren in het land, is ook bijgesteld (oeps rekenfoutje) voor de gezinnen..

Je 45 euro is gebaseerd op oud (nep) nieuws

killRoy1982 | 14-12-18 | 10:48

Als iedereen zijn/haar geschat verbruik naar beneden zet dan hebben de energiemaatschappijen minder kapitaal en gaat het geld sowieso op aan andere lastenverzwaringen. Je kan hetzelfde doen met je bankrekening kapitaal onttrekken bij de banken en investeren in fysieke goederen van waarde zoals potten eten/drinken i.p.v. goud of zilver wat je niet kan eten. Een houtkachel voor de extreme winters die komen gaan i.p.v. een warmteboiler/kookplaat met een elektriciteitsstoring die steeds vaker voorkomen is ook aan te raden. Onee dat "mag" niet meer net als een auto met een verbrandingsmotor dan is een elektrische die stil staat veel handiger voor de beleidsmakers als het netwerk plat ligt. Zelf hebben ze al bunkers, sluizen en helikopters als het chaos zou worden het lijkt wel The hunger games, District9, Elysium, The perfect storm. Wat zal eerst volgen honger, verdeeldheid, spelen of de aarde die van zich laat horen? Het lijkt wel of ze subtiele hints geven d.m.v. films en series de vraag is hoelang gaat het duren voordat het genoeg is, gezien al veel gerealiseerd is en men braaf als loonslaaf orders blijft opvolgen. Je kan een eenheid vormen of elkaar in de haren vliegen. De vraag is wie z'n belangen dien je dan?

Meneer_de_uil_13 | 13-12-18 | 00:24 | 1

Projection "The Economist 1988" vs 2019 Realisation of thoughts/intention of the hyve/collective mind/consciousness

Meneer_de_uil_13 | 13-12-18 | 00:57

Tom, zeg nou niet "Snap je de boosheid van mensen, en ook van mij?" Dat laatste "ook van mij" staat niet zo professioneel. Ik begrijp het wel, maar het wordt al gauw opgevat als dat je vooringenomen bent. Wat ook zo is natuurlijk, maar dat hoef je niet zo te etaleren. Het gaat om het kabinet, c.q. Keesie.

mozaard | 12-12-18 | 23:35

Filmpie doet het niet.

Pislinq | 12-12-18 | 23:00

Wel goed van die Wees-geen-Kees dat ie in discussie bleef na die NSB-opmerking van Tom. Neemt niet weg dat Kees een zwak antwoord had. En Tom zwakke vragen: Ik miste de vraag: Wat gaan de 2e kamer en de regering doen als eind januari blijkt dat de koopkrachtplaatjes die ons voorgespiegeld zijn niet kloppen en we er inderdaad op achteruitgaan. Gaat de lage btw dan weer terug naar 6%? Want aan DIE knop kan de regering WEL draaien.

tantesidonia | 12-12-18 | 20:19 | 1

Wat gaan we doen als het niet waait?

jacobh-59 | 12-12-18 | 23:14

Als die zonnepanelen zo rendabel zijn waarom plempen ze half Afrika niet vol met die dingen zorgt daar voor werkgelegenheid en inkomen.
Kunnen ze 100% klimaatneutrale energie exporteren.
Oh wacht dan zijn ze bang dat tevens de vluchtelingenstroom opdroogt.

likdoorn | 12-12-18 | 19:51 | 1
-weggejorist-
Tjajaja | 12-12-18 | 22:06

WTF, net een Nuon brief binnen. Mijn voorschot gaat van 200 nog wat naar 325 Euro per maand..... Ik heb geen wiet plantage ( helaas)

GPZ550 | 12-12-18 | 18:09 | 1

Bij hetzelfde verbruik dus. We moeten allemaal verplicht in de kou zitten want de opwarming blijft uit. Paradoxaal.

Stonecity | 12-12-18 | 18:13

En dan nog maar niet te spreken over al die werkgevers op bepaalde vakgebieden die van allerlei manieren aangrijpen om maar niet het volle loon aan het einde van de maand te hoeven betalen. Zogenaamde cao regeltjes/ constructies enz enz enz

woutje79 | 12-12-18 | 17:46

Waar de coalitie vroeger nog wel verontwaardigd was bij dat soort nieuws om vervolgens niets er mee te doen zie je nu dat ze dat al gewoon overslaan. Echt te triest voor woorden. Je kan eind januari zo het script uitschrijven met 'huh hoe kan dat nou?' reacties van iedereen.

jip_86 | 12-12-18 | 17:09

Het klimaat maakt zelf wel uit hoe warm het wordt. Als u het een paar graden kouder wilt, moet je betalen voor het vliegtuig en een paar graden noordelijker vliegen.

echtpaul | 12-12-18 | 16:53 | 2

Als het warmer wordt dan zouden we minder naar de zon hoeven te vliegen. Grappig genoeg moeten we voor de schaarse warmte in NL alsnog op pad naar het zuiden. En daarvoor worden we straks nog extra gestraft ook, we moeten verplicht in de kou zitten van onze regering.

Stonecity | 12-12-18 | 18:16

nog mooier hoe meer zon en warmte we krijgen de te efficiënter de zonnepanelen.

Rene046 | 12-12-18 | 19:05

De overgang van een stabiele naar een instabiele, weerafhankelijke energievoorziening gaat ons de komende 25 jaar 1000 tot 2000 miljard euro kosten. Dat is per inwoner van Nederland 200 tot 400 euro per persoon per maand. Een gezin van 4 personen wordt dus geacht 800 tot 1600 euro per maand te gaan aftikken. Het gezin koopt daarvoor regelmatige uitval van elektriciteit, kou, beperkte mobiliteit, en het constante gezoem en gebrom van ‘warmte’pompen. De huidige generatie politici kunnen dit helaas niet inzien omdat de meesten geen benul hebben van getallen, rekenen en het maken van schattingen.

Als het ons werkelijk gaat om het beëindigen van de uitstoot van het vermeende gifgas CO2 dan is kernenergie, in welke vorm dan ook, de enige optie. Zolang die mogelijkheid niet wordt overwogen zijn de klimaattafelaars niet serieus te nemen en kunnen de resultaten van hun bespiegelingen direct de prullenbak in.

jacobh-59 | 12-12-18 | 16:51 | 3

Prima verwoord, helemaal mee eens. Stop die gasaf-shite, stelletje Haagse randdebielen.

Kinkfactor | 12-12-18 | 17:54

De graaiers in den Haag willen niks oplossen maar een stokpaardje hebben om U te kunnen bestelen

likdoorn | 12-12-18 | 19:55

Ja, kernenergie, voorlopig de beste oplossing. Scandinavië heeft grote dunbevolkte gebieden en is politiek zeer stabiel. Zouden die landen niet wat kerncentrales kunnen neerzetten en daarmee o.a. Nederland bedienen?

Sitting_targets | 12-12-18 | 20:02

Weet je: heel dat klimaat zal me aan mn reet roesten ja! Echt weer zoiets van na 2000...

TonyMontana010 | 12-12-18 | 16:49

Men zal toch nooit toe gaan geven dat de integratie mislukt is.
Maar wie zo eens wat rapporten en cijfertjes bekijkt, weet genoeg.

Neem de gastarbeider die als 35-jarige in de jaren '60 (stel 1965) naar NL kwam.
Die is nu 88 jaar. En zijn zoon van toen 15 jaar, is nu 68 jaar. De kleinkinderen van die man zijn dus veertigers die op hun beurt al puber kinderen kunnen hebben.
Je zou toch zegggen dat er ruim 50 jaar later geen enkel verschil zou mogen zitten in de kosten per bevolkingsgroep voor zorg, onderwijs, obesitas, uitkering, etc. ?

Zoek eens op internet op: Jaarrapport Integratie of: Jeugdmonitor...
Weliswaar zijn dat vaak cijfers vn alleen de 1e en 2e generatie, maar goed, het geeft een beeld van de kosten die ons nog te wachten staan.

Wering | 12-12-18 | 16:38

Tom legt de feiten bloot. Chapeau. Ronald van Raak voor president!

JohnWalker | 12-12-18 | 16:28 | 1

Nee, hij was zwak. De stijging van de energiekosten zijn voor een groot deel op het conto van de milieubelastingen te schrijven. En dat kwam niet naar voren bij interview met Kees.

kortebroek | 12-12-18 | 18:50

@Kabinet : Niet schatten echter zeer goed communiceren met de bevolking, plus zeer goed uitleggen waar al dit geld, wat dit opbrengt, naar toe gaat. Niet deels naar nog tig miljoen "politiek correct aangeduide (marra-cash) migranten", mag ik hopen.

Plus... Nederland gaat straks groen, en dan : Gaan globaal gezien landen als India, China, Rusland of Thailand, lekker ongecontroleerd met vervuilen ?

Nederlandop1 | 12-12-18 | 15:14

Verhoeven: Wij als politiek hebben geen invloed op de energierekening. Oh nee? Die bestaat voor 70% uit belasting!

lulleficatie | 12-12-18 | 14:47 | 2

Tis echt een kutland aan het worden. Wil je het slikken, krijg je het wel als klysma ingespoten. Bah, wat heb ik hier genoeg van.

Muuke | 12-12-18 | 14:49

Inderdaad, want in den beginsel, is het toch echt een overheid van een land, die belastingen heft.

Nederlandop1 | 12-12-18 | 15:17

Elektrisch rijden ondanks alle subsidie te duur ,men wil er niet aan .
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2263122-elek...
Win win voor Rutte ,hij is geen extra subsidie kwijt aan de elektr. auto's,want onverkocht ,maar kan ''voor het milieu'' wel enthousiast doorgaan om benzine-auto's verder te gaan belasten.

pga | 12-12-18 | 14:37

En dan zijn er mensen die de brexit gek vinden.

Muuke | 12-12-18 | 14:28

Miljarden Euro's belastinggeld rondpompen om ons in electrische auto's te krijgen is puur eggegooid geld.
De gewone automobilist gaat nu door (alweer) verhoging van de wegenbelasting, en de benzine betalen voor rijken die genoeg geld hebben om een peperdure electrische auto te kopen maar daarvoor ook nog eens E. 6.000,00 subsidie in de schoot geworpen krijgen.
Geld dat opgehoest moet worden door al die gemene, boze, schandelijke, egoistische, vervuilende, milieumisdadige, gewone autorijders.
Typisch VVD: geld van de gewone man afnemen om de rijken te spekken, maar om te slijmen bij de milieumaffia, onder invloed van CDA en D666, dat verkopen als "milieubeleid"
Nederland is niet meer te redden met al die idioten in de regering.
www.telegraaf.nl/video/2909983/gewone...

telelezer | 12-12-18 | 14:27

Kijk. Er is iets te deugen. Maar deugen kost geld. En als de elites ergens een hekel aan hebben is het om geld uit te geven. “Money is not for spending”.
Dus die warmtepompen, zonnepanelen, Tesla’s en andere zero-emission shit moeten wel, maar daar moet dan de vervuiler voor betalen. Het klootjesvolk dat fossiele brandstoffen stookt, diesel rijdt en vlees eet moet de subsidiepotten vullen voor diegenen die de zonnepanelen en warmtepompen heel makkelijk zelf kunnen betalen. En als het klootjesvolk ook eindelijk in staat is dat ze aan de panelen en pompen kunnen, dan blijken de subsidiepotten leeg, de subsidieregelingen afgeschaft, want het was toch wel erg duur allemaal. Joh!

Maar dan is alles door energiebelastingen zo duur geworden dat je geen andere keus hebt dan om te schakelen naar “duurzame” energie. En wat gaat de overheid dan doen, als die belastinginkomsten wegvallen? Nou... dan bedenken de fiscalisten een energieforfait. Want tja... zelf energie opwekken en gebruiken zijn natuurlijk eigenlijk verkapte inkomsten omdat je geen energie meer hoeft te kopen. Dus dan hou je geld over. En, lief klootjesvolk, dat is niet de bedoeling. U mag geen geld overhouden aan het eind van de maand. Het moet op, desnoods aan verplichte collectieve spaarpotjes. Anders heeft u geen prikkel meer om te werken en belasting te betalen. En als het klootjesvolk geen belasting afdraagt dan is er geen gratis geld voor de bestuurdersklasse (voor die klasse bestaat het basisinkomen allang.)

Deze hele klimaathysterie is een grote geplande diefstal. En al dat gestolen geld, al die kosten gaan niks uithalen voor het klimaat. En er blijft minder over voor zorg, veiligheid, onderwijs. Van die basisdingetjes waar we überhaupt ooit een openbaar bestuur voor hebben bedacht, dat gaat naar de knoppen. Maar gelukkig warmt het dan tot 2100 0,00003 graden minder op. En opwarmen doet het sowieso, en zeespiegel stijgt ook, zeggen de deskundologen, die nog niet eens het weer voor het komende zomerseizoen kunnen voorspellen. Maar we hebben dan geen geld meer voor dijken. Oeps.

Maar dan wordt er wel weer een hypotheek op de toekomstige generaties genomen. Maar dat zijn dan de generaties van uw achter-achter-achter-achterkleinkinderen. Who cares.

Stormageddon | 12-12-18 | 14:24 | 5

Plus nog Rusland afschilderen als een duivel op de muur waardoor goed renderende investeringen in Amerikaanse hypertech (ook al vliegt en schiet het voor geen meter) nog beter rendeert. Angstcomplexen sturen, dat levert bakken met geld op, het is een oneindige investering in nonsens die goud oplevert.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-12-18 | 15:01

@benjeallanggek die was er al en zijn naam was Pim.

Cable | 12-12-18 | 18:30

Ze hebben net een miljoenen verslindende hoog watergeul aangelegd en vervolgens staat het water in de Rijn zo laag dat vrachtschepen nog maar half geladen daar kunnen varen.
Vraag ik me af wie fuckt wie.

likdoorn | 12-12-18 | 20:01
▼ 2 antwoorden verborgen

De populistische wind mag wel eens gaan waaien in Nederland. Hoe kan het dat iedereen maar steeds op dezelfde marionetten van Brussel blijft stemmen. Hoe harder mensen dit in hun portemonnee gaan voelen, hoe beter want anders gaat het roer nooit om.

caspert79 | 12-12-18 | 14:23 | 3

Nou ik begin zo langzamerhand ook wel eens serieus te twijfelen aan verkiezingsuitslagen. En op die club in Brussel stem ik nooit van mn leven meer. Ik heb er nooit voor gekozen en ga me nu ook niet meer voor hun zogenaamd "democratische" karretje laten spannen. Ik geloof allang niet meer in het Europees project en al helemáál niet in dat absurde "parlement".

Dutchbeaurouge | 12-12-18 | 14:46

Eens Dutchbeaurouge.

Muuke | 12-12-18 | 15:27

Caspert79 14:23
Ik vermoed een meesterlijk opgezette verkiezingsfraude.

B.Spiritus | 12-12-18 | 18:06

Knoppen waaraan gedraaid kan worden, pakketten maatregelen, het kabinet begrijpt de problemen, lastenverlichting, saldering, het is erg complex, totaalplaatje afwachten, herberekening maken, waarschijnlijk gaan de meesten erop vooruit, vervelend dat het zo gaat, bladiebladiedepoeberablasie.

Als de kosten nu echt zo blijven stijgen, van huur, van eerste levensbehoeften, van energie, en de lonen blijven al 10 jaar op min of meer hetzelfde niveau. En je trekt deze ontwikkeling door over laten we zeggen de komende 10 jaar. In ditzelfde tempo. Dan betalen we straks maandelijks een zorgpremie van 800 euro, een energierekening van 900 euro, als je huurt betaal je 1500 euro huur voor een sociale woning.

Dus "denk aan jullie kinderen en kleinkinderen" wat ze zo graag roepen daar in Den Haag betekent; wees erop voorbereid dat die een leven in de ab-so-lute marge van het bestaan gaan leiden tenzij ze genoeg geld hebben meegekregen bij hun geboorte. Want alleen aan een dak boven hun hoofd, een leefbare temperatuur in huis, 1x per dag douchen en een zorgverzekering mogen ze dan, nogmaals, als alles blijft stijgen zoals de afgelopen 10 jaar, met de verwachting dat door dat imbeciele klimaatakkoord de stijging nóg harder zal gaan, een slordige 3500 euro nétto neertellen voor een maandje bestaan in Nederland.

Dan reken je nog niet hun dagelijkse boodschappen mee, niet de, over 10 jaar dan ca. 25%, BTW op iedere andere scheet die je ergens laat, niet hun kleding, niet de kinderopvang, alleen maar de vaste lasten op energie, wonen en zorg.

Dus eigenlijk gewoon een tórenhoge ontmoedigingsbelasting op leven. En dan hebben ze de muil vol over "jullie kinderen". Man. Ik heb er geen maar mijn zussen ieder drie. Die zitten nu in de leeftijd van 16 tot 22 jaar. En allemaal nog thuis, want er is geen fluit te vinden wat ze kunnen betalen. En hun ouders maken zich terecht zorgen. Hoe gaan die straks een bestaan opbouwen? Maar onze regering heeft het zo goed voor met "de toekomst". En die toekomst, hoe ziet die eruit? Zwart. Pikzwart. Voor iedere inwoner van Nederland een torenhoge schuld om "het milieu" te redden, honderdduizenden immigranten die op kosten van U en ik leven. Een marginaal bestaan opbouwen zal een drama zijn voor velen. In een geglobaliseerde wereld, zonder grenzen, zonder eigenwaarde, zonder iets oom trots op te kunnen zijn, rest voor de komende generaties slechts niet meer dan financieel óverleven. Van leven zal weinig meer terecht komen in dit tempo. En dat noemen ze dan een visie op de toekomst.

Dutchbeaurouge | 12-12-18 | 14:22 | 3

Lang leve het socialisme, het lemming principe, met zijn alle op weg naar zelfmoord.

Atheist-Priest | 12-12-18 | 15:23

Dutje, aan uw pen gehangen. Prachtig en waar verhaal. Chapeau.
Helaas ook de ware toekomst. Ga hond uitlaten.

Muuke | 12-12-18 | 15:31

Wow, Dutch dus.

Muuke | 12-12-18 | 15:32

Kees liegt en bedriegt, maar lijkt dat zelf niet in de gaten te hebben.
Eigenlijk kan je het hem niet kwalijk nemen.

witdusracist | 12-12-18 | 14:12 | 2

De man is niet wijzer.

Muuke | 12-12-18 | 15:31

heeft teveel aan koude ijsjes gelikt

likdoorn | 12-12-18 | 20:04

Mensen willen er gewoon goed op vooruit gaan, en willen geen cent uitgeven aan die klimaat nonsens of immigratie. Wilt het kabinet dan toch met die liefdadigheid aan de gang gaan, dan gaan ze maar solliciteren bij Unicef oid.
Een democratie is dat het volk krijgt wat het wil, dit is een dictatuur van 76 personen.

Papierversnipperaar | 12-12-18 | 14:11 | 1

Onze democratische overheid zou ten dienste van de gemeenschappelijke belangen van de bevolking moeten staan. Maar de overheid bepaalt nu en niet de bevolking. Liefdadigheid voor het buitenland is geen kerntaak van de overheid. Dat moeten ze overlaten aan particuliere organisaties.

kortebroek | 12-12-18 | 18:58

Dit kabinet weet keer op keer op slinkse wijze geld uit de zakken van de burger te kloppen. De zogenaamde koopkrachtplaatjes zijn keiharde leugens. En dat alles om het beleid waar door het volk niet voor gekozen is te financieren. De gevolgen van de Marrakeshdeal moeten gefinancierd gaan worden. Om hier tegenin te gaan komen we wat mij betreft heel veel gele hesjes te kort. Hoe lang staan we toe dat er keer op keer ongewild in je portemonnee wordt gegraaid?

otjemans | 12-12-18 | 14:05 | 1

Met de nadruk op 'slinks'.

Kortgeleden nog een perfect voorbeeld in de vorm van een 'vliegtax'. Ieder ticket 7 euro duurder. De zogenaamde 'milieutax'.
Niet dat er ook maar een hond minder om zal 'vliegen'.
Dus dat zg. 'milieu' heeft er 'nul' baat bij.

Maar goed, dat was ook niet de gedachte erachter.
De gedachte was, u raadt 't al,........ de schatkist vullen.

@xel | 12-12-18 | 16:45

Maar stel je nu eens voor: het ultieme doel van deze regering en de multinationals die aan de touwtjes van deze regering trekken, is bereikt. De lagere middenklasse is tot op het bot uitgekleed en toegetreden tot de rijen van het bezitloze lompenproletariaat, waaruit de grootondernemers maar voor het kiezen hebben wie ze tegen welk hongerloontje voor hun vette bonus laten werken. Wie moet dan de machinerie van het Haagse en Brusselse marionettentheater op gang houden? Nu mag de lagere middenklasse het geld daarvoor ophoesten, maar straks is die er niet meer. Dan is er niemand meer die al die belastingen nog kan opbrengen.
Bezuinigen op de uitgaven is voor onze overheid geen optie. De rijken aanspreken natuurlijk ook niet; je wil er toch zelf niet op achteruitgaan? Dus het is onvermijdelijk dat het geld dan moet worden opgebracht door de bezitlozen. Dat gigantisch uitgegroeide uitkerings- en subsidiestelsel is niet meer te handhaven. Nederland, en trouwens heel West-Europa, wordt een soort Oostvaardersplassen, maar nu zijn het niet meer de herten, maar de mensen die van de honger omkomen. Rutte zal er geen last van hebben. Die drinkt in Brussel nog een wijntje.

MAD1950 | 12-12-18 | 13:57

In de jaren '70 stonden niet zulke heftige protestbezwaren in de kranten als nu. Het is nou veul erger! In 1972 was het baba bababa, bababa barend, in 1974 licht uit spot aan, in 1976 file ik sta weer in de file, in 1979 en morgen gezond weer op, in 1982 koud hè, in 2001 at your service, in 2003, ken je me nog ik jou wel, in 2012 de zeuro en de neuro, 2016 jesuischarlie en nu gele hesjes. Alles verandert zo.

Ikreaguuralzesjaar | 12-12-18 | 13:54

Energiebelasting is dus een knop waar jullie, doelbewust en hard, aan draaien Kees. Wees geen ̶l̶u̶l̶ Kees!

benjeallanggek | 12-12-18 | 13:49

Wees geen Kees

son of anarchy | 12-12-18 | 13:48

hoho niks wordt duurder:
kwartje van Kok telt op samen met de rug van Rutte.
de ABP uitnamewet met miljarden pensioenroof van Lubbers en Kok heeft niet gezorgd voor karige uitgekeerde pensioenen
Door Joop den Uyl is er geen gronings gas fonds, 500 miljard aan baten verdwenen oa aan de 1 miljoen wao'ers en prestige hsl, betuwe lijn
Balkenende zei na het zuur komt het zoet, veroorzaakte achteruitgang besteedbaar inkomen
Zalm heeft echt beloofd dat het niet reeel invoeren van gulden-euro conversie 2,2:1 ipv 2:1 veel goeds heeft gebracht en geen hogere inflatie, kopje koffie zou nu 5 gulden kosten ipv 1,50 gulden behalve voor Wim van de Camp
En met de transitie van vervuilend naar groen komt zeker 6000-9000 euro subsidie per huishouden vrij zonder dat de energierekening hoger wordt per huishouden dit allemaal in la-la land
Zou zo de blauwe? ogen van flexibele windvaan Kees Verhoeven niet vertrouwen

HetOorAakel | 12-12-18 | 13:46

Even een opmerking tussendoor. Zou het ook geen bakken met geld schelen als clubs zoals Nuon stoppen met dit soort acties?

1 jaar Nuon + Samsung Galaxy Tab A (Wifi en 4G) t.w.v. €279,-

Ik weet ook wel dat Nuon die dingen inkoopt voor veel minder dan € 279 maar er zijn ook andere kosten die natuurlijk worden doorberekend aan hun klanten. In ieder geval inkoop en afhandelingskosten.. althans ik neem aan dat die Tabs niet uit de lucht komen vallen.

ja-nee-misschien | 12-12-18 | 13:46

“Het klimaat is stuk, niemand kan het oplossen maar u kunt het betalen.” Hoezo stuk? Het schijnt warmer te worden, precies wat we willen toch? We betalen met zijn alle al jaren geld om het warm te hebben, en nu moeten we ineens gaan betalen om te voorkomen dat het warmer wordt?

DerUnterMensch | 12-12-18 | 13:40

Gewoon allemaal stoppen met werken en geen belasting meer afdragen, dan is het klaar.
De enigste taal die ze begrijpen is de taal van de straat.

Uranus1767 | 12-12-18 | 13:33 | 1

Wow zelf bedacht?

de knikkerende kale | 12-12-18 | 13:49

Ben ik de enige die afgeleid wordt door dat lekkere ding achter Kees? Waar is Parsons?

bft | 12-12-18 | 13:33 | 2

Tja b.v. nuon plaats windmolen, staat legt met ons belasting geld bij, heeft straks recht op x aantal procent van de inkomsten.. die de uiteindelijke belasting betaler nooit of te nimmer meer terug ziet. maar wel straks weer mag bijbetalen i.v.m. hoge kosten... of onderhoud..

Rene046 | 12-12-18 | 19:38

sorry had 1tje lager moeten staan.

Rene046 | 12-12-18 | 19:39

Het doel is gewoon om de werkende Nederlander tot op het bot uit te zuigen. Zeg het dan gewoon eerlijk. Wij willen grote bedrijven geen strobreed in de weg leggen, wij willen onze milieu-klimaat en multiculturele hobby laten financieren door het gepeupel.

Onze lokale overheid, regionale overheid en nationale overheid is er niet meer voor de werkende burger. Dat is gewoon verleden tijd. Ze zitten er enkel voor zichzelf.

Discussiëren over procentjes koopkracht, of schuiven met belastingen en regelingen heeft allemaal geen enkele zin. Het uitgangspunt is gewoon dat de werkende sukkelaars overal voor moet opdraaien.

omwenteling | 12-12-18 | 13:26 | 1

Met de Staat der Nederlanden bedoelen ze ook niet anders dan de boekhoudkundige Staat der Inkomsten afgepakt van alle Nederladers bij elkaar toch!

Ikreaguuralzesjaar | 12-12-18 | 13:41

Begin volgend jaar blijkt dat de meesten er op achteruit zijn gegaan en dan voor de verkiezingen compenseren ze deels waarna een paar maanden na de verkiezingen de volgende tegenvallers weer aan het licht komen zodat de cirkel weer rond is .

Castor12 | 12-12-18 | 13:25

De EU, en ook emigranten die alles gratis krijgen, en zo welkom zijn in ons land, kosten nu eenmaal erg veel geld.
Dat blijkt dus helemaal niet gratis te zijn.

Hier volgen enige tips om flink geld uit te sparen :
(Deze tips zijn vanzelfsprekend alleen voor autochtonen)

- Eet minder en Koop meer goedkope huismerken in de super.
- Stop met roken, sigaretten zijn duur, en uw organen worden ook nog eens onbruikbaar voor de handel.
- Stop met uit eten gaan, thuis is ook gezellig al is het daar koud.
- Stop ook met stappen, heb je ook geen katers meer.
- Zet de verwarming in huis op 17 graden en trek een dikke trui aan wanneer het een beetje koud is.
- Doe de auto weg, ga voortaan met het OV of gezond op de fiets, doet Rutte ook.
- Laat van uw kinderen alleen de jongens studeren, studeren voor meisjes is een aflopende zaak.
- Koop goedkoper bier of stop er helemaal ermee, dat moet uiteindelijk toch.
- Neem geen kinderen, migranten kunnen zich die veel beter veroorloven.
- Ga 's-avonds lekker vroeg naar bed, dat scheelt elektriciteit en gas.
- Doe het bad weg, en installeer een douche, (max 5 min)
- Verkoop eventueel uw huis en ga goedkoper wonen in een huurwoning of ga knus weer op kamers.

Maar Bovenal, Blijf vvd stemmen.

BosrandDirk | 12-12-18 | 13:16 | 1

Als 50plusser weer bij ouders gaan wonen

zimmerschwanz | 12-12-18 | 13:58

Nee, Tom Staal ging niet te ver. De overheid draait aan álle knoppen. Achter de schermen maken ze nog extra knoppen. Wanneer de wind van kracht 4 naar 2 terugloopt gedurende 5 seconden na 2030, dan wordt er zo heftig geschakeld in Europa dat ons net twee keer zo zwaar moet worden. Kosten 150 miljard.
Wanneer er een wolk voor de zon komt, idem dito. Kosten 100 miljard.
Nee, er zijn nog meer knopjes in de maak..

bolletje kaas. | 12-12-18 | 13:16

Gisteren stond Kees compleet voor lul met zijn Brexitfilmpje maar vandaag deed hij het goed.
Als Tom serieus genomen wil worden, moet hij volstrekt onnodige opmerkingen als 'NSB-antwoord' achterwege laten. Dit sloeg echt nergens op en kwam zomaar uit de lucht vallen. En o ja: laat mensen nou gewoon uitpraten, Tom. Ook de mensen die je fel attaqueert.

Amsterdamsko | 12-12-18 | 13:15 | 1

De NSB opmerking was een complete flater. Niet alleen op het moment zelf maar ook in de montage door die opmerking erin te laten.

witdusracist | 12-12-18 | 14:14

Ja ik denk dat ik ook maar vast een geel hesje ga aanschaffen, stelletje oplichters dat het zijn.
Zou Kees zelf doorhebben hoe ongeloofwaardig hij is?

marrretje | 12-12-18 | 13:12

Tom was nog mild met dat NSB antwoord
klasse Tommie

Cousin Eddie | 12-12-18 | 13:11

Als dingen duurder worden en je hebt de keuze om het wel of niet aan te schaffen omdat er goedkopere alternatieven zijn, laat dan de markt zijn werk maar doen. Maar voor huur, energie, water, zorgverzekering, enz. is er geen reële keuze. Als daar de prijzen van stijgen ben je gewoon de sjaak. Zeker als de overheid zegt: je moet wachten tot eind januari en dan zie je wel of je er op vooruit gaat.
Oftewel: doe mij maar een geel hesje.

Koos Knak | 12-12-18 | 13:10 | 2

Raak.

Mammeloe | 12-12-18 | 13:41

Ja, ja, daarom kregen we 'privatisering' met 'marktwerking'.
De belasting waarvoor voorheen van alles geregeld werd (telecom en post via PTT, vervoer NS, gemeentelijke energiebedrijven, etc.) is intussen al vele malen verhoogd maar wordt nu voor andere zaken gebruikt....

En nu betalen wij ook an al die zogenaamd geprivatiseerde bedrijven: allemaal 'zaken van algemeen belang', dus de overheid bepaalt de prijzen van wonen, energie, vervoer, etc.

Wie zelf niet werkt is 'erkend zielig wordt bevonden', wordt gekoesterd.
Want het mag wat hen betreft (u) heel wat kosten om al die zieligheid te organiseren, betuttlen, geld rondpompen, onderzoeken doen, cijfertjes genereren (en manipuleren), overleg groepen en commissies van aanbeveling, adviesraden, etc. etc.
Allmaal goed om elkaar betaald van de straat te houden zodat handophouders gefinancierd kunnen worden om economisch zelfstandig en zelfredzaam kunnen zijn...
Kortom, het gaat nog veel duurder worden. Maar dat verklappen ze nog niet officieel "we zullen het zien in januari of (de WC-eend) berekeningen kloppen" zegt men dan.

Wering | 12-12-18 | 16:25

Dat is wel een heel snelle Godwin van Tom. Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig.

bintang | 12-12-18 | 13:06

Met dank aan het volgevreten tuig van de VVDd. Rutte een lul, wij de lul.

VanGeuzen | 12-12-18 | 13:02

Geen zorgen, met die duizend beloofde euries van Rutte kunnen we het weer betalen. Wir schaffen das. Gaaf land dit, hé?

negerinnenzoenen | 12-12-18 | 13:02

Er is een daling van de inkomstenbelasting van 2% in schijf 2 en 3. Dit geldt vanaf ca. 20.000 euro tot 68.000 euro. De arbeidskorting wordt met 150 euro verhoogt. Stel iemand met een modaal inkomen van 35.000 euro. Die gaat er 2% over 15.000 euro op vooruit. 300 honderd euro + 150 euro = 450 euro.
Zorg wordt 120 euro per jaar duurder. Energie 300 euro per jaar duurder. Eten 300 euro per jaar duurder. Openbaar vervoer/brandstof duurder. Dan alle accijnzen nog omhoog en geen korting meer op bier. In totaal gaan we er dan 500 euro per jaar op achteruit.

klowiepowie | 12-12-18 | 13:01 | 2

De mensen in de 1e schijf gaan er ook op achteruit (b.v. energie) en krijgen er géén 2% bij.

Lupuslupus | 12-12-18 | 13:07

Die gaan er dan 800 euro op achteruit. Misschien kunnen ze met 3 gezinnen één huis huren. Dan is er ook weer wat ruimte voor asielzoekers.

klowiepowie | 12-12-18 | 13:18

Het klimaat is een verzinsel van de linkse partijen samen met de Klimaatjongens van Parijs.
Waar het hun om te doen is... dat wij in 2050 GEEN olie en gas meer mogen gebruiken.
Hierbij doen ze alsof CO-2 uitstoot de veroorzaker is van de opwarming.
Dit is een leugen - de opwarming wordt veroorzaakt doordat de lucht de afgelopen 40 jaar steeds SCHONER is geworden met minder roet- en stofdeeltjes.
Hierdoor komen de zonnestralen minder gehinderd, feller en warmer op het aardoppervlak terecht.

Vroeger hadden we stoomlocomotieven, dieselauto's en schoorstenen die veel roet de lucht inbliezen, waardoor de lucht vervuild was met roet en stofdeeltjes.
Toen hadden we winters met strenge vorst.

Je zult zien in 2050 gebruiken we geen gas en geen olie meer, maar is het wel 3 graden warmer.
Het erge is dat wij op miljarden kosten en uitgaven worden gejaagd - waarvoor?
Om het hier nog warmer te maken.

sociaal_econoom | 12-12-18 | 12:59

Tata Steel braakt grote hoeveelheden kankerverwekkende zooi uit ,mag niet maar komen er mee weg .
eenvandaag.avrotros.nl/item/zorgen-om...
Zoals eenvoudige buurtbewoner zegt ''Als ik vuilnis op straat zet krijg ik een boete,zij kunnen hun gang gaan''
In de notendop het milieubeleid van Nederland .

Jij elektrisch rijden ,maar Schiphol mag(moet bijna van politiek). uitbreiden op accijnsloze diesel

pga | 12-12-18 | 12:56 | 2

Plastic recyclen kan ook al niet meer tenzij je het zwaar subsidieert.
eenvandaag.avrotros.nl/item/china-zeg...
Industrie mag alles verbranden maar burger mag betaald gaan scheiden.

pga | 12-12-18 | 12:58

@ pga Het ziet er naar uit dat ik mijn mening over Tata Steel ernstig moet herzien. Dank voor uw link.

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 13:25

Wacht maar tot die Deutsche bank een klap maakt.. dan is Italië zich waarschijnlijk al aan 't bewapenen,en staan aan de kades van de Amsterdamse grachtengordel de Afrikaanse tentenkampen opgesteld,waarvan de bewoners de grachten vol zeiken.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:55 | 2

Ben benieuwd of die fusie met Commerzbank nog door zal gaan met dat witwasschandaal.

Beefbus | 12-12-18 | 12:59

de NSB opmerking was wel een erg domme zet. Je weet dat het gesprek vervolgens daar over gaat ipv over de lastenverzwaring.

Mesmer | 12-12-18 | 12:53

Nuclear - F*cking - Power.
Wen alvast maar aan het idee...

hotmint | 12-12-18 | 12:53

Dat indirecte knoppenverhaal is een hele interessante. Als volgt: geredeneerd als consument en vooral burger is er slechts 1 belasting officieel niet kostprijsverhogend en dat is de vennootschapsbelasting. Dat betekent dat alle andere maatregelen onze koopkracht sowieso aantasten. Bedenkt u zich daarbij dat de effectieve belastingdruk voor multinationals (en overigens ook voor vermogende particulieren) schommelt tussen de 0 en 5 %.

Komen we bij de zorgverzekering. Dit is geen echte verzekering: nl.wikipedia.org/wiki/Verzekering alleen al vanwege de indirecte invloed van de overheid: en dat indirect is zeer "vriendelijk" uitgedrukt. Kijkt u alleen al naar de bijbehorende politieke baantjescarrousel. Het is in feite een geprivatiseerde nl.wikipedia.org/wiki/Belasting_(fisc...) alleen al vanwege het gehanteerde omslagstelsel, maar vooral ook vanwege het feit dat een substantieel deel van de zorgkosten uit de algemene middelen wordt gefinancierd. Daarmee is ook dat vicieuze cirkeltje weer rond.

Helaas heb ik geen pasklare link over het verband tussen fiscale maatregelen en gedragsbeïnvloeding, tenslotte het doel achter al die "milieumaatregelen'" . Daarom een zoethoudertje www.slideshare.net/TuerlinckxAdvocate... Wordt vervolgd.

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 12:53 | 3

Ha, de vrije geprivatiseerde zorgmarkt. Met verplichte klanten die ieder jaar verplicht meer moeten betalen en een overheid die bij wanbetaling de incasso doet. De 'Ndrangheta had geen beter businessmodel kunnen verzinnen.

Mammeloe | 12-12-18 | 13:00

@Hetkanverkeren | 12-12-18 | 12:53 | reageer

Dan nog denk ik dat het correct is om ook bedrijven (multinationals) te belasten. Als de producten dan duurder worden, heb je tenminste de keuze om deze producten niet te kopen. Maar gas heb je sowieso nodig om je huis enigszins comfortabel te houden in de winter en daar zit wat mij betreft minder keuze vrijheid in.

DolfWeerwolf | 12-12-18 | 13:04

DolfWeerwolf | 12-12-18 | 13:04 Die keuze heeft u nu al wat betreft etenswaren en drank. Maar net wat u zegt: niet voor leidingwater, gas en stroom. Ook voor de "zorg" bent u verplicht verzekerd. En waarom zou je in een land van 17.000.000 melkkoeien achter het echte grote geld aan gaan?

Nogmaals: de vennootschapsbelasting wordt wel heel erg selectief toegepast. En wat onze miljardairs betreft: nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelast...
Maar u betaalt wel gewoon 30% over uw 0,1% rente op uw moeizaam bijeen gesprokkelde spaarekeningetje.

Lekker rechtvaardig, toch?

Hetkanverkeren | 12-12-18 | 13:18

Wat is het toch jammer dat die PVV'ers bijna allemaal praten en eruitzien alsof ze achter de kassa bij een circus zitten. Met je farse en je scheve stropdas.

gestoptmetroken | 12-12-18 | 12:50 | 5

Nassim Taleb zegt "surgeons should not look like surgeons". En misschien moeten politici er niet uitzien als politici: medium.com/incerto/surgeons-should-no...

Ik vond in ieder geval de PVV-er goed overkomen met een duidelijk verhaal.

DolfWeerwolf | 12-12-18 | 13:06

Zulk opmerking van stropdas en haar enzo, versterken bij mij het gelijk van de ander. De onzinnige opmerking leggen de zwakheden van degene die ze maakt perfect bloot.

Atheist-Priest | 12-12-18 | 13:51

Hoe iemand eruit ziet vind ik ondergeschikt aan wat er uit z'n mond komt. En dat was met scheve das een prima verhaal.

Muuke | 12-12-18 | 14:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Klimaatverandering bestrijden? Onzin. Als de gemiddelde temperatuur op aarde stijgt kan de verwarming lager, wordt er minder energie verbruikt, en de kosten dalen. Trouwens, misschien heeft het klimaat het tipping point bijna bereikt en staat de planeet aan de vooravond van een nieuwe ijstijd. Zoals in de film 'The day after tomorrow'.

isitsoornot | 12-12-18 | 12:49

SP = GL voor plebs

Tronald_dump | 12-12-18 | 12:48

Voedselbanken krijgen het druk de komende tijd. Nu het nog kan, haal alvast dat gele vestje in huis. Bij ligt die standaard al klaar in de auto.

Mr_Pikibelly | 12-12-18 | 12:48 | 1

De voetselbanken kunnen de druk nu al niet meer aan

Mastermattie | 12-12-18 | 12:49

Kan iemand die milieuhipsters van GroenLinks en D66 uitleggen wat ongeremde immigratie voor milieuschade met zich meebrengt?

Mastermattie | 12-12-18 | 12:47 | 1

Gemiddeld een nakomeling of vijf(?). Nou, reken maar uit.

Gewone_mevrouw | 12-12-18 | 12:49

De enige die een eerlijk verhaal heeft is Alexander Kops PVV en waarom?
Omdat hij er geen doekjes om wind en zegt hoe het echt zit.
Kees Verhoeven liegt weer opnieuw want met name de energiebelasting gaat fors omhoog en enkel de overheid bepaald dat.
Ook Ronald van Raak zit weer te zwammen, ik weet van diverse SP ers dat indien de SP nou eens een keertje een verstandig immigratiebeleid voert in de zin dat wij zelf bepalen wie hier komt of niet, de SP. op links met afstand de grootste partij kan worden. Zolang ze op dit punt net zo slap zijn als de coalitiepartijen en de PVDA hebben ze 0,0 invloed en wordt het niks met de SP.

oakmont | 12-12-18 | 12:47 | 4

SP is inwisselbaar voor: PVDA, GL, D66, PVDD, CU
Voor de buhne een beetje grote bek, maar vervolgens hun stemmers naaien door mee te stemmen voor meer belastingen op energie, auto, vliegen en voor meer immigranten.

Tronald_dump | 12-12-18 | 12:51

De SP is overal zogenaamd "kritisch" op maar is uiteindelijk gewoon een voorstander van ongecontroleerde immigratie plus de EU .. Het is een politiek correcte partij die geen enkel helder standpunt durft in te nemen.

Beefbus | 12-12-18 | 12:54

Ja dat was een heerlijke staaltje Trias politica. Dat ga je ook zien met het pact van M. Echter rechters in Polen zie je andere keuzes maken. Want we weten allemaal dat rechters objectief zijn.

azijnseikerT | 12-12-18 | 13:00
▼ 1 antwoord verborgen

Tom had wel even kunnen inzoomen op de bewuste knop waaraan wordt gedraaid.
De 6 naar 9 procent én de energiebelastingverhoging zijn direct terug te voeren op regeringsbeleid.

Maytheforcebewithyou | 12-12-18 | 12:46 | 1

Energiebelastingen ook en het voorbeeld van de verzekeraars raakt ook kant noch wal aangezien bij het privatiseren er wetten zijn gemaakt waarin minimale / maximale premies zijn bepaald.

Mastermattie | 12-12-18 | 12:49

Dhr. M. Rutte stond onlangs nog te verkondigen dat we er ALLEMAAL op vooruit zouden gaan... Inderdaad gaan HUN er ALLEMAAL op vooruit... Niemand wist toen dat Rutte alleen over zijn eigen kliek sprak...

Expertus_Dico | 12-12-18 | 12:46 | 1

Ik ga er ook op vooruit. En niet Zo,n beetje ook.

Mark_D_NL | 12-12-18 | 13:01

De migranten die binnenkomen krijgen alles voor niks.
Dak boven hoofd, eten en zorg.

Mr.Crowley | 12-12-18 | 12:46

We moeten de 12 miljard die GB met de Brexit gaat besparen ook nog gaan ophoesten.

Oepsie1234 | 12-12-18 | 12:45 | 4

Wij betalen nu 7 miljard, stel je eens voor wat we allemaal hier goed kunnen doen als we ook uit de EU stappen. Goed onderwijs, goede zorg en onze bejaarden weer een menswaardig bestaan.
En dan heb ik het nog niet eens over baas over eigen grenzen en het stoppen van de tsunami van gelukszoekers. Dan praat je over vele vele miljarden extra meer die goed te besteden is.

2voor12 | 12-12-18 | 12:52

2voor12 | 12-12-18 | 12:52 |
Het probleem is dat we dan ook miljarden moeten aftikken om met de Europese landen handel te doen.

botbot | 12-12-18 | 12:55

De Brexit gaat ons een veelvoud kosten. Het probleem zit hem overigens niet in dat Ned niet van de EU profiteert. Want Dld en Ned zijn de grootste profiteurs dankzij de euro. Dit zijn echt peanuts bedragen. Kijk bijv eens naar Target 2 of het ESM.

azijnseikerT | 12-12-18 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand heeft nog gevraagd naar de BTW-verhoging, waar die nu voor nodig is. Hij zou dan weer teruggegeven worden via de inkomstenbelasting, de ene belasting verhogen en de andere verlagen. Waar slaat dit op, btw verhogen op de dagelijkse levensbehoeften terwijl de economie draait als een tierelier? Wie kan mij dit uitleggen, ik heb de vraag ook door niemand horen stellen?

Ruud5 | 12-12-18 | 12:44 | 3

Kosten van consumptie verhogen ten faveure van de kosten van arbeid. Op zich een goed principe.

Foolonthehill | 12-12-18 | 12:46

De gebruiker betaalt. Mensen die minder eten betalen minder BTW. Milieumaatregel.

Langshetrandje | 12-12-18 | 12:48

hmmm minder eten is ook minder energie om te werken...

Rene046 | 12-12-18 | 20:18

Tweede Kamer zit vol mediamalloten die s,morgens in de krant lezen wat ze s,middags inbrengen..

william7055 | 12-12-18 | 12:43

Wel zeiken dat er een energietransitie moet komen, lullen dat iedereen opvang verdient die aanbelt in het land en dan vervolgens lopen zeuren dat de ouwe bevolking klaagt over te weinig geld. Stem lekker links, maar stop in vredesnaam met klagen.

Langshetrandje | 12-12-18 | 12:43

Ik zou zeggen: daar ligt een kans tot een samenwerking tussen FvD SP en PVV.
De gele hesjes coalitie.

kaasfondue | 12-12-18 | 12:43

Tom Staal ontregelde het gerobottiseerde koopplaatjesverhaal van Kees V. met "Dat is een NSB antwoord". Kees V. trok een boerka van versluierende aannames en verwachtingen aan, zonder het punt (: de koopkracht gaat gegarandeerd niet achteruit) hard te maken. Dus knipte Tom Staal met 'NSB-antwoord' het boerka schermpje waarachter Kees V zich verschuilde open, waarna Kees V. ietsjes stelliger werd om de koopkracht te garanderen. Maar tsja, de regering kan niet aan alle knoppen draaien, dat zichzelf verschonen, dat van te voren bij voorbaat zich verontschuldigen en 'm er tussenuit knijpen, dat ruggengraatloze typeert deze coalitie ten voeten uit. Dit is niet vooruitzien, dit is niet regeren, dit is achter de feiten aanhollen en bewust zichzelf dementeren om vooruit te zien: ze verschuilen zich in de kortzichtigheid van een boerka. Dank aan Tom Staal voor zijn betonschaarjournalistiek, dat al dit onoprechte zich verschuilen in z'n schulp openknipt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-12-18 | 12:42 | 1

Hear! hear! velen lijken dat niet door te hebben... en hangen nog aan deugwaarden waar dit geteisem allang aan voorbij is,niet meer naar omkijkt.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:51

Ik vind 7 minuten Keesje V wel erg veel voor mijn maag .

daytripper | 12-12-18 | 12:39

21% van de gezinnen in Nederland heeft problemen bij het betalen van rekeningen voor o.a. de zorgpremie en huur. Bij de helft volgt dan loonbeslag. Gaaf.

Mammeloe | 12-12-18 | 12:36 | 8

Als u verstand heeft van wietverbouwen verhuis dan vandaag naar Canada. Er is een schreeuwend tekort en u bent van uw soris af.

Langshetrandje | 12-12-18 | 12:45

Mensen kunnen echt niet met geld omgaan. Treurig.

Carmelita | 12-12-18 | 12:54

Langshetrandje | 12-12-18 | 12:45: Da's een goeie. En ik spreek beide talen!

Mammeloe | 12-12-18 | 13:47
▼ 5 antwoorden verborgen

GL is eeen nieuw soort Robin Hood: met valse voorwendsels mensen een klimaatschuldgevoel aanpraten, miljarden belasting innen, en dat dan aan krakers geven.

skoftig | 12-12-18 | 12:36 | 3

GroenLinks zit helemaal niet in de regering. Wel knap dat ze dan zoveel voor elkaar krijgen. Is Wilders nooit gelukt.

medusa324 | 12-12-18 | 12:38

Hun dubbelgangers van D66 en CU zitten overigens wel in het kabinet.

Pelforth | 12-12-18 | 12:40

ExtreemGroenLinks zit alleen officieel niet in de regeringscoalitie.
In werkelijkheid bestaat de oppositie alleen uit PVV en FvD. Punt. Niemand anders. Denk daar eens aan bij de volgende verkiezingen. Ook wanneer Rutte, Erdogan en Aboutaleb een toneelstukje opvoeren om u anders te doen besluiten, vlak voor de verkiezingen. Vooral dan!

Jan Passant mk2 | 12-12-18 | 12:46

Alles bij elkaar bekeken,van hardwerkende ondernemer tot chronisch zieke uitkeringsontvanger en alles daartussen aan werkend of niet werkend Paspoort binnen de provincie Nederland... we worden ondertussen beroofd, geschopt en geslagen,bespuugd en geknoet om te bukken en te knikken om onder dankzegging een stuk genadebrood van dit vieze soort huichelaars te vreten.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:35

@NSB-antwoord
Meinten Sie nicht NSDAP-Antwort, Herr Staal?

Hoen | 12-12-18 | 12:35 | 1

En dat NSB antwoord klopt niet eens. Ze zijn wel degelijk verantwoordelijk voir de lastenstijgingen. Ze hebben toch godsakke zelf die BTW verhoging van 6 naar 9 procent doorgevoerd. En de energiebelasting verhoogd.
Vuile huichelaar, pak jij je koffers maar.

medusa324 | 12-12-18 | 12:41

Sjee, klik op zo'n link en zie direct een vooraanstaande nieuwe Groen-fascist.
Raar dat er toch steeds meer van die nutteloze idioten op het schild gehesen worden om den wereld in Deug-zones te verdelen.
Een van de nadelen van dommocratie in een door de linkse media suf gehouden wereld, DENK ik.

Welk normaal mens neemt zo'n kloon van Justin Trudeau nu serieus in een goed functionerende samenleving. Ergo: deze is (bewust) stuk (gemaakt).

Jan Passant mk2 | 12-12-18 | 12:35

Graai graai graai graai graai graai graai.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 12:34 | 1

Tsja, hoe dat te stoppen he? Waar te beginnen als er een nieuw kabinet komt.

mozaard | 12-12-18 | 23:39

Socialisme in combinatie met klimaatterreur dat is een gouden combinatie voor de bestuurlijke bovenlaag en hun vriendjes. Het geld klotst tegen de plinten op en alleen zij kunnen erbij. Als je het met je gezonde verstand probeert te bekijken dan zie je hoe pervers het systeem eigenlijk is.

Pamela Hemelrijk 2004 en het artikel is actueler dan ooit. (R.I.P. 2009 Pamela je wordt node gemist)
www.trouw.nl/home/antisocialistisch-m...

stormtijd | 12-12-18 | 12:33 | 2

Dank voor de link en ik deel je sentiment.

Beefbus | 12-12-18 | 12:42

@stormtijd thnx mooi stuk van Pamela Hemelrijk.

Atheist-Priest | 12-12-18 | 13:36

Overigens, D66Kees spreekt boelsjit. Onze onvolprezen seven tweette zo'n 5 uur geleden een MEV-tabel van het CPB waarin gewoon staat dat de lasten voor gezinnen in 2019 met 800 miljoen euro stijgen. Dat is per saldo, dus daarin zijn de Btw-verhoging, verlaging loonbelasting en opgedreven energiebelasting etc. verwerkt. Uiteindelijk is dat saldo van 800 miljoen precies het bedrag van de opgedreven energiebelasting waarmee de gekkies van D66/VVD/CDA/GL ons opzadelen. Dat gaat om grote gemiddelden. De praktische uitkomst kan een ramp zijn, vooral in individuele gevallen, bijv. als mensen geen inkomensverhoging krijgen om de toegenomen lasten op te vangen.

Fijnstoffer | 12-12-18 | 12:33 | 1

Wel knap in een tijd van hoogconjunctuur. Keynes zou trots zijn.

medusa324 | 12-12-18 | 12:43

Misschien kun je sorry zeggen tegen Kees a.d.v. geschreven A2'tjes voor zijn deur Tom.

Tilburger | 12-12-18 | 12:33

Domme vraag. Alles is o pleuris duur omdat veel mensen zo oliedom waren om op Rutte te stemmen. Rutte liegt altijd. Hij zegt dat we erop vooruit gaan, dus gaan we er op achteruit. Immigratie moet ergens van betaald worden. En de zakken van de elite hebben ook geen bodem. vandaar dat ze het klimaat nu hebben bedacht als argument om domme mensen leeg te trekken.

MW51 | 12-12-18 | 12:32 | 2

Precies... Mensen die op de dwangmatig grijnzende leugenaar / schandknaapje van Juncker / Kofferträger van Merkel / loopjongen van Unilever / "dat gele hesje past ons allemaal" / karakterloze onbetrouwbare huichelaar Rutte stemmen... Tsja, die moeten niet gewoon zeuren. VVD stemmen is leeggetrokken worden. Misschien dat ze het ooit een keer gaan snappen, dat het ooit een keer doordringt in die door de NPO jarenlang gehersenspoelde kaaskoppen. Misschien dat ze eens een keer gaan nadenken, en wat minder kijken naar Boer Zoekt Vrouw, of meer van die onzin om het plebs in toom te houden.

Motleycrew | 12-12-18 | 12:44

Alles aan de linkerkant van de vvd incl de vvd zelf is voor zelf destructie kiezen

Captain_Dipshit | 12-12-18 | 13:08

Zo’n NSB opmerking vind ik niet passend en draagt niks bij, sterker nog, het verzwakt je argumentatie.

Blonde Nel | 12-12-18 | 12:29 | 7

Ja , inderdaad ... "nsb- antwoord" was een puberale uitglijder van overigens onvolprezen Tom . Hij had zich beter moeten documenteren in dit geval en ja , Kees is een bedrijfspoedel , maar dit was Geen Stijl.

daytripper | 12-12-18 | 12:42

Was het een nette opmerking? Nee. Is het tegenwoordig nodig om politici met dergelijke taal met hun neus op de feiten te drukken? Helaas wel.

StraatSchoffie | 12-12-18 | 12:45

idd, je kunt Kees beter laten lullen zodat zn huichelarij op beeld komt.
Hem een NSB-er noemen zorgt er alleen maar voor dat hij volgende keer je niet te woord staat.

meso1 | 12-12-18 | 12:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Hey... De Emigratie beurs is er weer 10 februari. Kaartjes al binnen

Bushcrafter | 12-12-18 | 12:29 | 3

Waar wil je het liefst heen?

Nacho_Vidal | 12-12-18 | 12:30

Naar dat eiland bij Trinidad Tobago.

Pelforth | 12-12-18 | 12:41

Australie en Nieuw Zeeland bv kom je als gepensioneerde blanke alleen binnen als je ruwweg een miljoen meebrengt.

daytripper | 12-12-18 | 12:57

Ik vond Verhoeven dit keer (wel) duidelijke en eerlijk. Met "NSB-antwoord" diskwalificeert Staal zichzelf. Trouwens, men mag wel wat eerlijker zijn over lastenverlichting. Het is grotendeels niet doorzetten voorgenomen lastenverzwaring. Als je toch niet x miljard belasting gaat verhogen, het voorgenomen 'basispad', heb je nog niet x miljard lasten verlaagd.

Biff Everwood | 12-12-18 | 12:28 | 4

Hij loog helder vond ik meer.

pga | 12-12-18 | 12:52

Sinds die penthouse neukerd weg is , lijkt Kees V wat minder kefferig en realistischer.

daytripper | 12-12-18 | 12:59

Ja geloel. Alsof de overheid geen mega invloed heeft op zo'n beetje alle prijsverhogingen. BTW, anyone? Huren? De Bos Belasting? WOZ? Pleurt toch lekker op.

Mammeloe | 12-12-18 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

We werken toch zoveel en de produktie is zo hoog zodat we een steeds beter leven kunnen gaan leiden en eerder met pensioen kunnen? Nee dus, ons geld wordt verspilt. NSBantwoord was grappig maar niet gepast.

Patje2011 | 12-12-18 | 12:27

Zolang ik lekker s’avonds achter mijn Playstation Fallout 3 kan spelen en lekkere speciaal biertjes daarbij kan drinken, ben ik gelukkig.

Je moet gewoon af en toe denken; fuck it. Je zorgen maken of opfokken over dit soort shit heeft toch geen zin. Het veranderd namelijk niks.

Het is net als in het verkeer. Als er een malloot zich als een debiel gedraagd kun je je daar druk om maken, maar je kan ook denken; ‘Het is een patiënt’.

Nacho_Vidal | 12-12-18 | 12:25 | 13

Nacho_Vidal
Ik gamede soms heel lang, maar dan maakte ik het met mijzelf zogenaamd goed door ondertussen ook voetbal te kijken, te reaguren, nieuws te lezen, of naar een politiek debat te luisteren.

Patje2011 | 12-12-18 | 12:49

@patje
Je moet je nooit schuldig voelen om dat soort dingen. Vaak wordt dat aangepraat. Maar wat voor de een zinloos vermaak is, is voor de ander ontspanning.

Ik moet er juist niet aan denken om de hele zondag sport te kijken of iets dergelijks. Of naar een woonboulevard.

Ik speel gewoon om te relaxen. Dat is prima. Niemand heeft last van mij en ik heb van niemand last.

Nacho_Vidal | 12-12-18 | 12:53

Nacho_Vidal
Daar heeft u een goed punt natuurlijk.

Patje2011 | 12-12-18 | 13:07
▼ 10 antwoorden verborgen

Èn een hogere energierekening plus ook nog investeren in zonnepanelen plus cv ketel weg? Kan ècht niet betalen!
Gisteren wel alle ventilatieroosters afgeplakt met tape want komt toch een boel koude lucht langs naar binnen.

Petrichor | 12-12-18 | 12:24

Stel, je verdient € 6000 bruto per maand en je houdt na alle heffingen en premies € 2.700 over voor het betalen van je vaste lasten als hypotheek/huur, gas water en licht, verzekeringen en zorg en dat je dan de resterende 400 naar de Appie brengt voor de Bonusboodschappen, denk je dan: Wow, ik heb het toch goed en ga weer braaf VVD stemmen?

Mammeloe | 12-12-18 | 12:24 | 19

Mammeloe | 12-12-18 | 12:55 | U lijkt me wel een hardleers typje met 250 euro boete permaand bij 3 km te hard ... :))

daytripper | 12-12-18 | 13:03

Stemt allen FvD !! Er gloort hoop aan den einder!

daytripper | 12-12-18 | 13:03

met € 2.700 Euro over mag je nu nog blij zijn maar dat geld niet voor vele mensen, of gaan we dat in januari krijgen....

Rene046 | 12-12-18 | 20:58
▼ 16 antwoorden verborgen

Wat is de overeenkomst tussen Chérif Chekatt, Jos Brech en Wynand Duyvendak?
.
Alledrie 'bekenden van de politie'.
.
Jonge, die politie, die heeft me toch een grote kennisenkring, niet te gleuve! En superduper inclusief ook, mossels, pedo's, radicali antifa's...
.
Zit je nooit om een feestje verlegen. Toch?

chicago river | 12-12-18 | 12:23

Keesje draait nog harder dan een windmolenpark op subsidie.

grom | 12-12-18 | 12:22

We worden genaaid waar we zelf bij staan en iedereen betaald netjes de rekening. in nl geen gele hesjes, de propaganda msm drukt dat de kop in om telkens een paar malloten met een geel hesje te laten zien. De NSBer van D666 liegt dat ie barst want hij draait met het kabinet namelijk wel aan de knop energie belasting en regelt in de wetgeving hoeveel miljarden de zorgverzekeraars op de plank moeten hebben liggen. een Stoephoer naroepen is er niets bij.

Rest In Privacy | 12-12-18 | 12:22 | 3

Afgelopen zaterdag in de krant een lijstje met landen in Europa mbt de 'koopkracht'.
Blijkt dat Nederland slechter scoort dan bijv. Frankrijk, datzelfde land waar de burgers de straat op gaan, de revolutie bijkans uitbreekt juist vanwege het feit dat de burgers financiëel uitgekleed worden.

En het gros van de Nederlanders? Ach, die boeit het allemaal niet zo.
Zolang zij hun duimen nog kunnen platdrukken op 'Feestboek', lekker kunnen Tinderen of Netflixen cq bingewatchen, danwel kunnen 'bakken met heel Holland, wat valt er dan te wensen.......??

Schaopen!

@xel | 12-12-18 | 13:02

inderdaad. "dat is een NSB-er antwoord" is in dit verband best mild en eigenlijk te lief

Cousin Eddie | 12-12-18 | 13:03

@xel | 12-12-18 | 13:02 | Geef het volk Brood en Spelen ... Het doet nog steeds opgeldt .

daytripper | 12-12-18 | 13:05

Nu weet ik het ... die cafebaas uit 'Allo 'Allo!

Watching the Wheels | 12-12-18 | 12:22 | 2

Ja, die schele!

Mammeloe | 12-12-18 | 12:25

Ahhhhhh René

MoonBeebe | 12-12-18 | 12:42

Waar onze "rijke": heilstaat decennia van heeft kunnen profiteren (Gas) Is nu weggevallen. Lekker ruzie maken met de Russen (die stonden te popelen om te leveren tegen een scheintje.. Honderd duizenden asielzoekers *kuch* Klimaat hysterie er ook nog bij. This is the and..... the onley end my friend's .

Shadow112 | 12-12-18 | 12:21

Dit land is reddeloos verloren. Europa an sich is af aan het brokkelen. Es ist aus.

De wereld is van Trump en Xi.

Hoe kun je in Nederland ruim 230.000 hostiele migranten opnemen en denken dat het wel goed komt? We zitten nog in de doffe ellende van Turken en Marrokanen. Deze nieuwkomers verwacht ik nog erger te zijn.

230.000 uitkeringen, woningen, zorgverzekeringen. Onderwijs. Voor meerdere generaties. Die lui doen foekie foekie als de k’nijnen.

Die lui souperen dit kapot. Zo maken ze bijvoorbeeld anderhalf keer vaker gebruik van ons zorgstelsel.

Naast dit dramatische besluit houdt de regering zich liever bezig met het overhevelen van soevereiniteit aan een stel ongekozen eurocraten.

Bezigen zij zich liever met tal van klimaatillusies. Hoe gaat den burger dit bolwerken terwijl de boel instort? In Frankrijk zitten de gele hesjes te protesteren om o.a. de koopkrachtpositie.

Welnu: zowel de Fransen als Italianen hebben een betere koopkracht. Dit land wordt geregeerd door incompetente debielen. Het partijkartel is echt, dit land is onhervormbaar door de zittende coalitiepartijen; D’66, VVD, CDA, GroenLinks. Ze luisteren niet naar ons maar naar NGO’s en multinationals.

KollenbergSittard | 12-12-18 | 12:20 | 3

En daarom: stemp Terry!

Tietmier | 12-12-18 | 12:28

Ik neem een terrier, dat heb ik wel verdiend.

Pelforth | 12-12-18 | 13:12

Als het kinderpardon wordt opgerekt wordt het nig leuker. Elk kind dat in Nederland geboren wordt, mag hier dan blijven. En de ouders ook. Dus iedere migrant doet foekie-foekie en 9 maanden later hebben ze een verblijfsvergunning incl huis, Mieke en kinderbijslag.

Leffe Blonde | 12-12-18 | 15:09

Die vieze honden van de VVD en D66 waren meesters in het doordrukken van privatiseren van de NUTS voorzieningen... en dan nu zeggen daar hebben wij als politiek geen invloed meer op! T'is te hopen dat deze gore NSBer binnenkort niet met z'n nek in een geel hesje hangt... jammer dat ik daar geen invloed op heb helaas.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:20 | 4

Om flink hogere beloningen die daar vanaf privatisering gelden mee te pikken voor een paar uur aanwezig zijn per maand idd.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:45

Je snapt er niets van. Prijs van de energie is een fractie (20 - 30 %) van wat jij betaald, de rest is allemaal belasting en heffingen van die veel geprezen overheid van je.
Er is veel te weinig privatisering.

Tronald_dump | 12-12-18 | 12:47

Het punt is de zogenaamde geen invloed.. die er zeker wel is,en volgens afspraak met de markt door de strot van de burger geduwd kan worden met een afschuifsysteem voor schuld en schone handen voor beide partijen.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Moet je niet doen. NSB. Dat leidt alleen af, want het punt is er gewoon. Geef dan aan dat 2017 ook het toppunt van economische voorspoed was. En dat voor de meesten de koopkracht er niet op vooruit ging.

azijnseikerT | 12-12-18 | 12:19 | 2

Precies. Na het zuur komt het zuur.

Harry Turtle | 12-12-18 | 12:23

Na het zuur kwam het zoutzuur.

Mammeloe | 12-12-18 | 12:29

Ik neem aan dat Kuifje-in-Afrika straks met zijn reactie komt. Iets dat als je te weinig verdient om dit te betalen, je beter je best moet doen of maar moet vertrekken uit Nederland.

El Rico Grande | 12-12-18 | 12:19 | 1

Nee, Berbarella is van @TeamToedels. Kuif begint langzamerhand een beetje bij te draaien, al gaat het nog niet snel, maar is in ieder geval over ISlam wakker. Kan Berrie nog een punt aan zuigen.

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 13:39

meer belasting, minder geld. Klaar.

Bokito ergo sum | 12-12-18 | 12:19 | 1

Kuifje zal straks op deze denkfout reageren.

El Rico Grande | 12-12-18 | 12:23

Zo maar lekker doorgaan Kees. Je graaf je eigen graf. En neemt het draagvlak voor klimaatbeleid met je mee.

Angelica | 12-12-18 | 12:16

Shell, U2, Apple, Starbucks, Amazon en een paar anderen (Koninklijk huis) zijn bezig met een excuusbrief, ze zeggen dat ze mee gaan betalen.

Einde van de Domheid | 12-12-18 | 12:16

Ge-wel-dig! Tom! NSB antwoord! whaha!!

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:15

Wat een leugens van die Rutte
Koopkracht wordt meer.????????
Maar niet heus.
Het leven wordt 10% duurder.
Stem hem maar weer in maart a.s.

outdoor | 12-12-18 | 12:15 | 1

koopkracht van het kabinet, bedoelt Rutte.

El Rico Grande | 12-12-18 | 12:21

Ik vraga mij nog steeds af op welke manier het klimaat gebaat zou zijn bij een hogere energierekening. Ik ga er niet minder om gebruiken, hooguit marginaal. Maar als je het 2x zo duur maakt, ga ik niet de helft gebruiken. Dat geld wordt gestopt in de algemene middelen, het komt dus niet ten goede aan een beter milieu.
Tel daarbij op dat de effecten van menselijk handelen op de verandering van het klimaat volkomen onduidelijk zijn, zelfs twijfelachtig.
En vraag je af of verandering van het klimaat erg is, of het moet worden tegengegaan, als dat al mogelijk zou zijn.
Dat alles bij elkaar geeft mij geen enkele reden om de belasting op energie, vliegen, brandstof etcetera te verhogen. In tegendeel.

Bakkeleures | 12-12-18 | 12:15

Het mag wat kosten, het schuldgevoel van Jesse en Rob afkopen.

Harry Turtle | 12-12-18 | 12:14

waar koop je zo'n geel hesje?

Willy Keutel | 12-12-18 | 12:14

Even hoor.
We gaan (gemiddeld) meer aan de EU afdragen en gaan (gemiddeld) minder van de EU terug ontvangen.
We gaan meer betalen aan Afrika en het MiddenOosten om daar de economie te verbeteren.
We gaan meer migranten binnenhalen die grotendeels geen werk zullen (willen) gaan vinden en waarvan sommigen maatschappij destructief zijn.
We moeten meer gaan betalen aan een schoner miliEU.
We houden minder over door kapitaalvlucht van multinationals, extreme grootverdieners en criminele inkomsten niet naar de landen van oorsprong gewitwast worden.
Voor de inkoop zijn we steeds duurder uit door de stijgende welvaart in de derde wereldlanden en Azië.
De burocratie stijgt steeds verder en de gemiddelde kosten ervan ook.
Maar aan het einde van de rit zijn we allemaal rijker.

Premier Trutte | 12-12-18 | 12:13 | 2

Wie is die Iedereen toch? Zou wel eens willen weten wie dat is? Is het een man, is het een vrouw, woont die in een paleis of vaart ie ergens rond?

Premier Trutte | 12-12-18 | 12:19

U snapt het. We halen mensen minder die qua saldo meer geld kosten dan dat ze opleveren. En toch gaan "we" erop vooruit. Als ik dat vroeger op mijn rekentoets invulde kreeg ik een onvoldoende en een draai om de oren van de meester.

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 13:38

Volksvertegenwoordigers? Nee Zelfvertegenwoordigers en ze hebben er de ballen verstand van, van het klimaat, het milieu, de migratie, energie en het volk dat hopeloos onderschat wordt. Tijd voor gele hesjes idd en die makke schapen moeten maar eens in opstand komen, iets meer Franse mentaliteit vertonen.

Hebbiehemookweer | 12-12-18 | 12:12

D66 is een landverraderspartij, dus link met 'NSB' klopt sowieso.

Fijnstoffer | 12-12-18 | 12:12

Waar zouden we zijn zonder belasting.

rein9576 | 12-12-18 | 12:11 | 1

In een kist of urn.
-edit- en zelfs dat is niet waar.

Langshetrandje | 12-12-18 | 12:15

Omdat wij te rijk zijn ten opzichte van omringende landen. De Europese Unie is er nooit gekomen om alle omringende landen naar NL welvaartsniveau the brengen. Het is precies andersom. Omringende landen een beetje meer, wij veel minder.

Simpel gesteld. Als een onderwijzer in NL 1200 verdiend en in RO 200 zal het eindresultaat zijn dat ze uiteindelijk beiden op 700 opkomen.
Wij zijn op dit moment lastige, dure en te veel vragende werknemers van een aantal grote bedrijven die hun afzetmarkt al heeft gevonden buiten onze grenzen.

LinkeLotje | 12-12-18 | 12:10 | 1

En zo is het. De is de nivellering des doods die zelfs de morsige Hans Spekman destijds niet had zien aankomen.

ChatBot | 12-12-18 | 12:33

Ik hoor net dat v Dijk PVV die gek van D66 een paar draaien om z'n oren geeft, door hem te zeggen eerst maar eens naar de Nederlanders en hun belangen te kijken ipv naar Oostblok, midden Oosten of Afrika.

Welles! Nietes! | 12-12-18 | 12:09

Allemaal een geel hesje aan in januari!

Atheist-Priest | 12-12-18 | 12:08

Zonnepanelen, warmtepomp, het aanschaffen hiervan valt dat dan ook onder koopkracht?

Opco Engering. | 12-12-18 | 12:08 | 3

Je vergeet nog het rondkarren in een Tesla.

Voorjaarsmoe | 12-12-18 | 12:13

Zeker, dat geeft ons bruto nationaal product een enorme boost. Zeven miljoen huizen maal 4000 euro voor zonnepanelen plus zeven miljoen maal 20.000 ekkies voor de warmtepomp (gemiddeld) is honderdachtenzestig miljard. Zeg dat dat over een periode van vier jaar geinstalleerd moet worden een bestedingsimpuls van veertig miljard per jaar, ofwel een economische groei-impuls van 7% van ons GDP.

Veertig miljard maal zestig procent (maximaal maastricht criterium voor staatsschuld) betekent dat de overheid 24 miljard euro extra kan lenen, en daarvoor kunnen dan 600.000 “nieuwkomers” worden verwelkomd.

Glasgow Argus | 12-12-18 | 12:19

Inderdaad als je het begrotingstekort op laat lopen, is dat een plus voor de economie. En een dikke min voor de toekomst. Socialisten zijn een voorstander hier van. Totdat je een zombie economie wordt als Japan. Want daar zijn we hier in Europa hard naar op weg.

azijnseikerT | 12-12-18 | 12:24

De industrie is overduidelijk de grootste vervuiler,
maar de burger mag voor de kosten opdraaien.
Wat klopt hier niet?

Kanarie_Geil | 12-12-18 | 12:06 | 2

Als de industrie meer moet lappen om hun producten te maken, worden die producten in de winkel duurder, en betaal jij daar dus gewoon voor.
Bedrijven laten lasten verzwaringen echt niet op de omzet drukken.

frickY | 12-12-18 | 14:33

En omdat het nationale maatregelen betreft, gaan de Nederlandse bedrijven failliet door oneerlijke concurrentie.

Dutch_Holland | 12-12-18 | 20:40

Omdat de multiculturele samenleving, en de daarmee verbonden uitputting van onze verzorgingsstaat gedurende de afgelopen 30 jaar, betaald moet worden.

Jahowiseffe | 12-12-18 | 12:04 | 3

Daar zou ik best eens wat harde cijfers van willen zien. Bijv. oververtegenwoordiging van streepjeslanders in misdaad, zorg en sociale zekerheid, achterstand in opbouw van AOW-jaren, en de kosten die met dat alles samenhangen. En om het een beetje eerlijk te houden tellen we de eerste 5 jaar van hun verblijf hier niet mee. De PVV heeft wel eens wat cijfers gepubliceerd over de kosten van immigratie, maar hoe accuraat dien zijn vraag ik me af.

Muxje | 12-12-18 | 12:10

@ Muxje | 12-12-18 | 12:10
Het CBS heeft hier prima cijfers over gepubliceerd.
Voorbeeldje: statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...
Houd de absolute cijfers tegen het licht van de verhoudingen tussen de bevolkingsgroepen en je hebt je objectieve antwoord: Jahowiseffe heeft gelijk.

2voor12 | 12-12-18 | 12:29

@ 2voor12 | 12-12-18 | 12:29
Even los van de criminaliteit. Wat dacht je wat woningen, inrchting, kleding, onderwijs, gezondheidszorg, voedsel en ouderenzorg zo ongeveer kost voor een paar honderdduizend mensen. Wie betaalt dat, jaar op jaar? Zij niet.

Elessir | 12-12-18 | 14:40

Haha NSB antwoord!

keestelpro | 12-12-18 | 12:03

Nee, nee, nee... wij kunnen het ook niet meer betalen!
Overigens, ging Tom niet wat ver met zijn opmerking over een "NSB Antwoord"?

Mastermattie | 12-12-18 | 12:02 | 2

Hij bedoelde No Bull Shit. Hoop ik.

Mammeloe | 12-12-18 | 12:14

Ja, ik vond het ook te ver gaan, moet je niet doen. Als ik @WeesGeenKees geweest was had ik me vriendelijk bij hem verontschuldigd dat ik aan dat niveau geen medewerking verleen, had hem veel succes gewenst met zijn verdere carriere en me omgedraaid en weggelopen.
Dit gaat tegen Tom werken, zeker weten. Oliedom van hem, terwijl hij gewoon argumenten had waar hij Kees helemaal mee kon fileren.

Graaisnaaiert | 12-12-18 | 13:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken