Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erik van Muiswinkel wordt... Sinterklaas!

Huichelarij met de H van Hoofdpiet

Bonifatius bij Dokkum. De Gebroeders de Witt in Den Haag. En Sinterklaas in Amsterdam.

De voormalige cabaretier, die zelf jarenlang als Zwarte Piet de kinderen van deze natie vermaakte totdat hij zijn eigen rol als "racisme" bestempelde (en daar nog een paar scheppen strooistront bovenop deed door mensen die géén racisme zien in Zwarte Piet voor "domme kankerlul" uit te maken), wordt Sinterklaas in Amsterdam. Een losgeslagen ex-cabaretier die geen grip meer op de tijdsgeest heeft en daarom al jaren met wild geraas om zich heen slaat, mag de hoofdrol spelen in een kindertoneelstuk waarvan hij het publiek hardop veracht. Kan toch niet / kan gewoon in de Radeloze Republiek binnen de Ring. En zo wordt een onsterfelijke, eeuwenoude goedheiligman toch nog vermoord. Fun Fact: Dit wordt de eerste Sinterklaas ooit waar Wierd Duk een aangifte tegen heeft lopen... #Nederland2018

Daar is de Geblokkeerde Fries al

Social

Reaguursels

Inloggen

linker schoentje zetten..'t rechtse schoentje krijgt de roe.

DeviousDick³ | 06-11-18 | 08:54

Hoor wie kotst daar kinderen, hoor wie kotst daar kinderen, hoor wie kotst daar zachtjes tegen het raam? Het is die dronkenlap zeker, die verslaafd is zeker, zal hem gauw eens vragen naar zijn dubbele moraal. Sint Nicolaas, Sint Nicolaas brengt onze hoofdstad een bezoek en plaatst ons dan allemaal in rechts-extremistische hoek. KLETSKOEK.
Blanke kinderen zegt hij, zijn racisten zegt hij, want hun ouders denken fout. Wat je weet wel zegt hij, dat deze deugklaas, alleen van zielige minderheden houdt.
Sint Nicolaas, Sint Nicolaas brengt onze hoofdstad een bezoek en infecteert onze kinderen met linkse lariekoek.

Mark zit te Dutten | 05-11-18 | 18:05

De kogel komt van links...

Goozzman | 05-11-18 | 17:13
-weggejorist-
MurkRatte | 05-11-18 | 17:02

Zouden de vele stemmen in Erik's hoofd hem ook een ontzettende lul vinden?

Vuurwezel | 05-11-18 | 13:49

Erik van Muiswinkel als Sinterklaas.
'Grauwe eeuw' Michael van Zeijl als cabaretier, met z'n beste 'grap' tot nu toe:
"Dubbele prijs als het tijdens de nationale intocht is, zodat alle kinderen getuige ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten"
Ben benieuwd of Van Muiswinkel die linkse humor kan waarderen. En hoe hij zou reageren als dit soort 'humor' van rechts zou komen......

michelpen | 05-11-18 | 13:24

Erik van Muiswinkel, de enige Nederlander die zich jarenlang vanwege zuiver racistische motieven als Piet verkleedde, ontdekte dat hij de enige was, en sindsdien iedereen en de moeder voor racist uitscheldt.

obominotie | 05-11-18 | 13:19

Met zijn alcohol spiegel van gemiddeld 6 promile kan hij wel goed tegen de kou.

Tjemig | 05-11-18 | 12:59

van Muiswinkel?... die zal bij de lokale UWV op zeer korte termijn een oetekring aan moetn vragen. Die komt nergons meer aan den bak behalve bij de voor gutmenschen, door gutmenschen feestjes. En die worden steeds meer uitgekotscht door de burgerij.. Zeg het voo,r zeg het voort...

dorstig! | 05-11-18 | 12:50

Van M. is een sufkut eerste klas. DUk een held met zijn tweet en voor de rest boeit het me totaal niet wat er in dat afvoerputje van NL gebeurt.

PijlVader | 05-11-18 | 12:27

De mond van Erik van Muiswinkel is een etterende wond waar alleen maar opportunistische pus uitkomt. Daarop zou een pleister van supermontagekit niet misstaan! Het doet juist pijn als hij begint te praten.

Mark zit te Dutten | 05-11-18 | 17:35

Mag ik als Amsterdammer vragen om de hoofdstedelijke intocht te boycotten en in een van de randgemeentes de intocht feestelijk te vieren? Daar is het feest nog feest en ben je met je kinderen meer dan welkom.
Wat een totale farce, welke totaaldebielen van Gemeente en het Comité zijn hier voor verantwoordelijk en wat denkt men hier mee te bereiken?
Gezellig een ongenuanceerde en uit de rails gelopen hatert inhuren, wat zullen de moskeeën hier nu toch van vinden?
In Amsterdam is het kruis al eerder van de mijter afgehaald om mensen niet voor het hoofd te stoten, dat de Goedheiligman een Katholieke Bisschop was bleek niet aan ze besteed, met dat concept konden de gutmenschen avant la lettre niet uit de voeten.
Hetgeen ze hierna nog kunnen bedenken is waarschijnlijk om Quincy, Sjeffri of misschien wel Khalid, de zgnd vervolgde We are here Soedanees, als eerste zwarte Sint te introduceren. Mag ik dan misschien Anna Steijn ( zichzelf Doekoe Nzume noemend geloof ik) voorstellen? Uiterst effectief om het het feest in A'dam voorgoed ten grave te kunnen dragen, dat zal wel aanspreken.
Misschien kunnen we gaan crowdfunden en een paardenfluisteraar inhuren die die schimmel even apart neemt zodat Van Muiswinkel bij het eerste contact een paar hoeven op zijn plaat krijgt gedrukt zodat hij een tijdje uit de running is.
Knapt het milieu hier een stuk van op.

bwanabanjo | 05-11-18 | 11:45

Een soortement van eigen moord van deze onderhand demente lolbroek.

Uw Verzekeringsadvis | 05-11-18 | 11:11

Wat zal die grauw ogen op zijn grauwe schimmel met zijn grauwe pieten.
Medelijden met de Amsterdamse kindjes dat ze dit voorgeschoteld krijgen. Alsof de hongerwinter al niet genoeg ellende was.

RechtseKnakker | 05-11-18 | 11:10

Het zal me niets verbazen als hij tijdens de intocht alles uittrekt en poedelnaakt op Amerigo gaat zitten. Een statement tegen racisme, op zijn manier dan.

kalescheet | 05-11-18 | 11:01 | 1

Idd of halverwege de baard afdoen tijdens een voordracht a la Prem " Sinterklaas bestaat niet"
Een steek in de rug bij de Sint & Piet liefhebbers. Zal Femke ingrijpen of niet?

am*dam | 05-11-18 | 11:43

Wat is er met de echte Sint gebeurd dan?

Arietjuh | 05-11-18 | 11:00
-weggejorist en opgerot-
DikkeLul30Bier | 05-11-18 | 10:56
-weggejorist-
killRoy1982 | 05-11-18 | 10:51

Ik vond hem leuker als zwarte piet...

killRoy1982 | 05-11-18 | 10:50

1 woord: droeftoeter

de dorstige | 05-11-18 | 10:44

Ik blijf me maar afvragen hoe het moet wanneer je als donker persoon nu zwarte piet bij de intocht wil spelen.
Dat kan dus gewoon niet meer?

letopuwzaak | 05-11-18 | 10:21 | 1

Jawel. Dan moet diegene zich blank schminken met roetvegen erop. Riekt naar discriminatie.

Nikstc | 05-11-18 | 12:01

Als Michael van Zeijl dan los wil gaan, kijk ik ff een andere kant op.

Mastermattie | 05-11-18 | 09:37

Von Mausladen geb acht !

van Oeffelen | 05-11-18 | 09:18

De linkse deugers haten de gewone werkende mens met gezin in de provincie, dat ze al 40 jaar op de publieke TV aan een puur christelijk kinderfeestje meedoen hebben ze blijkbaar nooit begrepen....., wie is hier nu dom?????

hagelkruis | 05-11-18 | 08:59

Van Muiswinkel is een 24 karaats opportunist; alles om toch maar in de picture te blijven voor deze volstrekt uitgerangeerde 'komiek'. Op de foto bovenaan, laat hij even zijn ware gezicht zien.

benjeallanggek | 05-11-18 | 08:57

Loopt er niet een Grauwe Eeuw eend rond die van van D heet met een petje en daarop 'Sinterklaas Sniper'. Ik zeg: strooi het maar rond, pepernoten, snaai en hagel.

KLK3 | 05-11-18 | 08:56

Goed idee, maar wel met pek en veren graag. Op een strontkar.

Mammeloe | 05-11-18 | 08:44

Marianne Thieme wordt boegbeeld varkenshouderij.
Geert Wilders wordt voorzitter moskeeënraad Nederland
Koewinsie Halvegario wordt nieuwe aanvoerder Blokkerfriezen
Mark Rutte wordt premier van alle Nederlanders
Erik van Muiswinkel wordt geloofwaardige nieuwe Sinterklaas.

Mark zit te Dutten | 05-11-18 | 08:39 | 3

Alles kan in de hoofdstad van Absurdistan

Rest In Privacy | 05-11-18 | 08:40

Het is de bedoeling dat van Muiswinkel de "nieuwe" Sinterklaas gaat spelen. Maak je borst maar nat. Na Zwarte Piet moet ook de Sint eraan geloven. Alle symbliek rond de figuur Sinterklaas zal verdacht worden gemaakt.

Schoorsteenveger | 05-11-18 | 08:42

@Schoorsteenveger
Die is al aan de beurt geweest. Om andere geloven niet te schofferen moest het kruis van zijn mijter.

Nikstc | 05-11-18 | 13:15

Het is een slimme zet van de deugers. Van Muiswinkel die zich bereid verklaart om opnieuw een grote rol, de hoofdrol zelfs, in het Sinterklaasfeest te gaan vieren, terwijl het SJW-tuig nog volop bezig is om dat feest te slopen, daar zit een duidelijke strategie achter. De Sinterklaas die door van Muiswinkel zal worden neergezet ie een Sinterklaas die geen knechten meer zal hebben, enkel medewerkers, en die zullen een voor een zorgvuldig gescreeend zijn op huidskleur. Enkel witte kandidaten zullen het tot Piet kunnen schoppen, en ze zullen maximaal een paar roetvegen in het gezicht mogen vegen. Daarmee zal het tableau vivant compleet zijn. Een openbare boetedoening, Erik van Muiswinkel, dé Erik van Muiswinkel, de man die jarenlang de fout maakte zich te presenteren als een negerslaaf en daarmee het in Nederland diep gewortelde racisme te voeden, moet nu laten zien dat hij er spijt van heeft, dat hij berouw heeft over zijn zonden. Hij zal zich onderwerpen, zal in het Sinterklaaspak hijsen als een diep gelovige moslima zich in een burka hijst, en gewillig uitdragen wat hem wordt opgelegd.

Schoorsteenveger | 05-11-18 | 08:38 | 1

Het is de bedoeling dat van Muiswinkel de "nieuwe" Sinterklaas gaat spelen. Maak je borst maar nat. Na Zwarte Piet moet ook de Sint eraan geloven. Alle symbliek rond de figuur Sinterklaas zal verdacht worden gemaakt.

Schoorsteenveger | 05-11-18 | 08:41

Rost van Tonningen als roetveegpiet?

Rest In Privacy | 05-11-18 | 08:36

Goh, een doorgesnoven alcoholist met Tourette-trekjes als Sinterklaas. Leuk. Weer eens wat anders.

Rommelende Onderbuik | 05-11-18 | 08:33
-weggejorist-
DikkeLul30Bier | 05-11-18 | 08:27

Is Wierd zn twitterpauze alweer voorbij?

Haatejaculaat | 05-11-18 | 08:23

Wat een lul de behanger is die muiswinkel.

gato | 05-11-18 | 08:04 | 2

Wilt u alstublieft niet behangers en lullen beledigen? Deze pisvlek van een infectiebacterie is nog geen O2 molecuul waard in het hele heelal.

Sensemilla | 05-11-18 | 08:24

Infectiebacterieen zijn hele mooie miniwezentjes. Dit in tegenstelling tot von. M's eigen miniwezentje.

elfenstein | 05-11-18 | 09:48

In Amsterdam krijg je baantjes als je politieke opvattingen en/of huidkleur correct zijn.

Gewinflipt | 05-11-18 | 07:58

Houdt Erik van M. zich dan doof en en blind voor al die miljoenen gekwetsten en misbruikten van de rooms-katholieke kerk en haar bisschoppen? Dat valt me toch echt van hem tegen. Je zou het bijna fascistisch noemen

batvoca2 | 05-11-18 | 07:57

De scheinheiligman..... Wat een lul is dit zeg.

soldier-of-fortuyn | 05-11-18 | 07:55

Het is goed dat mini-me van 't geloof gevallen is. Kan ik die uitleggen dat daar een hele rare meneer staat die vroeger zwarte piet speelde maar die nu een hekel heeft aan zwarte pieten en dus maar sinterklaas is geworden die alleen maar van blanke pietjes houdt.
Oftewel:
Mannen in gekke pakken met grote puntmutsen op zijn gek en moet je nooit geloven. Nooit.

elfenstein | 05-11-18 | 07:51

Links lullen en rechts vullen, volgens de Quote;
Van Muiswinkel woont in een kapitaal pand in Heemstede dat hij in 1999 kocht voor dik ƒ950.000. Als je ziet wat er anno 2010 voor die pandjes wordt gevraagd, is dat een leuke deal geweest.
De eerste jaarrekening van de BV van de ‘linkse’ cabaretier, gedateerd 1993, rept over een eigen vermogen van ƒ66.033 – terwijl de BV slechts een jaar eerder was opgericht. Anno 2009 heeft Van Muiswinkel de beschikking over €587.728 LIQUIDE op de bank. Kijk, da’s prettig. In guldens is Van Muiswinkel dik miljonair. Tel je de waarde van zijn huis bij zijn liquide middelen op, dan is hij dat ook in euro’s. Wel boekte Van Muiswinkel tussen 2008 en 2009 met pijn in zijn hart €12.829 af op zijn effectenportefeuille. Au en waarom noemden ingewijden hem Van Snuifwinkel?

Theo-Pim-Riv | 05-11-18 | 07:44 | 3

Jaloers?
Dat iemand goed boert kan je 'm niet kwalijk nemen. Dat dat mogelijk is voor zo'n stuk ellende met gebruikmaking van subsidies, npo cash en links lulle, rechts vulle is wél triest.

elfenstein | 05-11-18 | 07:54

Vara mannetjes zijn de ergste.. Zijn collega freek heeft een villa in Frankrijk. Marcel van D een landgoed.. jack spijkerman gokte mis om de klapper van zijn leven te maken .wat zou wim k allemaal hebben vergaard met links lullen rechts vullen?

wie zal het zeggen | 05-11-18 | 08:03

Boert ook vast goed van onze belastingcentjes, daar bij die linkse tak.

boerk | 05-11-18 | 08:35

Zwarte Piet die blank wil wezen.
Lijkt het syndroom van Michael Jackson .
Tijd voor van Muiswinkel om een afspraak met de hoofdendokter temaken.

pianist | 05-11-18 | 07:43 | 1

Er zijn hele productlijnen bleekmiddel etc. om donkere huid bleker (blanker, witter?) te maken. Deze vinden gretig aftrek bij écht donkere negroide mensen en in culturen die het hebben van een bleke huid associeren met een hoge maatschappelijke status.
Dit volgens het idee dat als je diepzwart bent je de hele dag buiten bent om te werken en als je enkel binnenzit en geen zon ziet, je hoger op de ladder staat. Succes met het proberen er nog een touw aan vast te knopen....
Ohw... wacht.... touwen vastknopen aan negers kan natuurlijk niet.

elfenstein | 05-11-18 | 09:53

Toch is Amsterdam een aardig sociaal experiment aan het worden. Erik als de Sint, openlijke jodenvermoord liedjes op de Dam, 7,50 € per uur voor parkeren, dagjesmensen moeten kaartjes kopen. En, tadaaaaa, de gemeentebelastingen gaan omhoog.
Kijken of de rest van het land dat nu nog D’66 en GroenLinks stemt dit als uitkomst van hun ideale samenleving vindt. A place for the happy few.

ristretto | 05-11-18 | 07:37 | 1

hek erom en kaartjes verkopen. misschien een safari optie, niet je auto uit te gevaarlijk je wordt meteen aangevallen door de parkeerpolitie

pantera | 05-11-18 | 07:59

Erik van rattenwinkel.... De grootste regio loser van Nederland.
Dit doen ze bewust, een linkse sinterklaas aanschaffen,want ze schijten in hun broek voor een aanslag.Zo doorzichtig allemaal.

zwerver.69 | 05-11-18 | 07:30 | 1

Deze pik is niet links, deze pik is een rasopportunist (en een sneue verslaafde).

Rest In Privacy | 05-11-18 | 07:37

Alles voor de pegels.

Cor Netto | 05-11-18 | 07:27

Mooie CV,
Cabaretier, succesvol.
Miljonair, grachtengordel.
Schuinsmarcheerder, weet men op de wallen.
Hoofdpiet, de beste.
Pricipienreiter, nam ontslag want racistisch.
Alcoholist, weet men bij diverse slijters.
Vader, ligt lastig, geldt voor meer vaders.
Scheldkanon van Twitter. Zie alcoholist.
Twitter scheldkanon, nu met coke. Zie azuurman.
Sinterklaas!! Voer voor een succesvolle cabaretier.
Cirkeltje rond.

ristretto | 05-11-18 | 07:25 | 3

Amsterdamse Sinterklaas is dus een cokeverslaafde deugfascist?

Rest In Privacy | 05-11-18 | 07:41

Dat vat het wel heel aardig samen ja.

elfenstein | 05-11-18 | 07:55

Een echte kindervriend derhalve. Je bent geen goed ouder als je je kinderen blootstelt aan een optocht van de zelfvernietiging.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 08:24

Heeft waarschijnlijk helemaal niks te doen omdat iedereen hem heeft uitgekotst. Dus pakt hij elke schnabbel die wat centen oplevert. Ook een racistisch feest zoals Sinterklaas met z'n knechten (in zijn ogen) levert geld op voor hem. Ondanks al zijn kritiek op dit feest werkt hij er wel aan mee. Want ja; geld is belangrijker dan principes.

Toetsiemonster | 05-11-18 | 07:20

Erik van Muiswinkel de niet grappige en mislukte cabaretier die vond dat Van Kooten en De Bie maar plaats voor hem moesten maken. Als de NPO niet had bestaan had ie al jarenlang een uitkering gehad.

Wekkertje | 05-11-18 | 07:16 | 1

De man is schathemeltje rijk getrouwd.

ristretto | 05-11-18 | 07:26

Als er 1 iemand is die voor het salonsocialisme staat dan is het deze figuur!

Rdock | 05-11-18 | 07:14

Een zielige man.

0112358 | 05-11-18 | 07:10

Man, man, man hoe hypocriet kun je zijn...

Choochai | 05-11-18 | 06:23

Zo'n van Muiswinkel wordt in een gezonde samenleving gewoon met zn eigen woorden de gracht ingemept en verzopen.
Mag die ophitsende relneger laten zien wat ie waard is.

Smerige kinderfeestverkrachter is het.

schoon-schip-maken | 05-11-18 | 05:36 | 1

Nee, want hij heeft geld.

ristretto | 05-11-18 | 07:27

Neemt zo'n man nooit eens de tijd om te bedenken hoe hij er over 20 jaar bijzit. Op afroep van welke schreeuwlelijk hij dan weer zit te korte-termijn-deugen. En nee dat is, Als hij er dus over nadenkt, niet met je tijd meegaan maar Eigen Vermogen Opportunistisme. In nederigheid je plek kennen, dat wens ik hem toe. Aldus rust in het hoofd.

VP732 | 05-11-18 | 05:25 | 3

*Opportunisme

VP732 | 05-11-18 | 05:26

Samen met Rutte III beseft Van Muiswinkel niet... dat onze kinderen het heel erg moeilijk krijgen in een volgepropt Nederland - met veel spanningen.
Dit land wordt onbetaalbaar en onbeheersbaar.
Als ze het zelf maar goed hebben.

sociaal_econoom | 05-11-18 | 06:35

Hoezo nederigheid? Hij is eerder een Berbaar en vindt ons paupers.

ristretto | 05-11-18 | 07:28

Best wel sneu eigenlijk, zo’n linksist openlijk te zien lijden onder zijn eigen waanbeelden. Dit soort figuren torsen loodzware lasten van niet herkende frustraties met zich mee. Er komt een keer ’n dag dat ze breken of gewelddadig worden... Kunnen we ‘m niet samen – met Sintpak en al - opsluiten met die andere linkse droeftoeter van de Grauwe Eeuw..? Dan lost het probleem vanzelf op.

Veluwse-Eikel | 05-11-18 | 05:08

De Groene Khmer te Amsterdam heeft het weer voor elkaar.

El Gouda | 05-11-18 | 04:35 | 2

"De Groene Khmer" Whahahahaaa. Ge-wel-dig !!!!
Die houden we er in, Thnx !!

poiuytrewq | 05-11-18 | 07:49

Hahahaha, geniaal

RechtseKnakker | 05-11-18 | 09:52

En dan te bedenken dat hij straks door zijn eigen makkers vermoord gaat worden.
Als de smerige racist dat ie is. Dar zou de grap van de eeuw zijn.

www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

klinkklaar | 05-11-18 | 04:24

Erich von Mausschwanz. De laatste snieklaas van Amsterdam?

joepiedepeopie | 05-11-18 | 03:43

Staat straks alt-right naast alt-left, schouder aan schouder, tegen de intocht te protesteren. Alt-left op Z. Piet, Alt-right op S. Klaas. Maar ja, links is altijd erg hypocriet, vooral als de eigen zak gevuld kan worden, dus het verbaasd me allemaal niets. Voor het geld zal 'ie het niet hoeven doen, maar hij kan nu wel van binnenuit z'n linkse agenda pushen. If you can't beat them, join them, moet hij gedacht hebben, en de een 5e kolonne worden zodat het zo snel mogelijk een soort van Kalief Suleiman feest wordt.

EnNouJijWeer | 05-11-18 | 03:10

Van Muiswinkel: een potloodventer zonder potlood.

Jan Dribbel | 05-11-18 | 03:03

Is dit serieus? Laat die lamlul toch asljeblieft een hartverzakking krijgen, met zijn schijnheilig deugjokes. Man, wat is die Van Muiswinkel een treurig jaren 90 relikwie geworden zeg, hoort nu in een vitrine thuis, of op een bazaar, maar zeker niet op prime time, de lamlul.

Graaisnaaiert | 05-11-18 | 02:54

Van Muiswinkel, het vleesgeworden product van de multikul-ideologie, de vermeende eigen gelijkhebberigheid, de bij zichzelf opgeroepen schizofrenie door de fusie BNNVARA, mislukte beleggingen (jawel, dat dan ook toch weer wel ondanks de (blijkbaar geacteerde) aversie jegens het kapitalisme.

Nelis SplitBloes | 05-11-18 | 02:52

De frustratie, Agressie en intolerantie van ‘links’ denkende mensen..
Daar mag wel een keer een serieuze studie naar gedaan worden.
Of wordt DIT óók weer een olifant in de kamer?
Het wordt nog druk zo.

Ray69 | 05-11-18 | 02:39

Vroeger dacht ik dat Rotterdam de eerste stad van Nederland zou zijn, die we kwijt zouden raken. Amsterdam is echter goed bezig om deze twijfelachtige eer naar zich toe te trekken.

Padjepejer | 05-11-18 | 01:37

Eens een leuke man die Van Muiswinkel . Inmiddels verworden tot een treurige figuur die heel goed weet dat zijn publiek grotendeels links is ... wiens brood men eet ...

daytripper | 05-11-18 | 01:33

Muiswinkel trok op vijfjtien jarige leeftijd zijn buurman al af, slikte alles weg onder het luide muziek van zijn linkse natte droom kameraad Stalin en co. Gast is te min om zijn anus op te laten op rekken door een paar aids clowns met pokken

anusragger | 05-11-18 | 01:17 | 1

En daar worden de Amsterdamse kinderen aan blootgesteld? Sodom en Gomorra.

SlimmeBelg | 05-11-18 | 02:10

Van Muiswinkel was ooit eens een redelijk goede cabaretier en waarschijnlijk de meest sympathieke zwartepiet ooit op tv. Ergens is het mis gegaan. Heeft hij geen vrienden of familie die hem in een psychiatrisch centrum laten opnemen? Dat is toch doodzonde van van Muiswinkel ?

echtpaul | 05-11-18 | 01:08 | 1

Ik zal die lul niet missen.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 04:56

Hij zal dan waarschijnlijk alleen blanke knechten met roetvegen hebben want het is natuurlijk wel volledig acceptabel om blanken als slaaf te hebben.

down | 05-11-18 | 00:51

Van Muiswinkel kwam in de jaren 90 videootjes huren op de wallen... In z'n hokje lekker rukken.

ZwarteRiek | 05-11-18 | 00:33 | 1

w-wat is daar mis mee?

KlauwnBassie | 05-11-18 | 06:08

Persoonlijk vind ik het weerzinwekkend dat er een politiek spelletje wordt gespeeld op een kinderfeestje.

Muuke | 05-11-18 | 00:33

Elke stad krijgt de sinterklaas die ze verdient..

Bepdehuisvrouw | 05-11-18 | 00:31

Mesjogge mokum word met de dag erger.

Hoe ga je iemand uitleggen dat je als omstaander een stukje schedel en bloed van anti zwarte piet sinterklaas van muiswinkel op je gekegen door toedoen van de grauwe eeuw?

captain-caveman | 05-11-18 | 00:29

Om een klein beetje geloofwaardig te blijven, moet zwarte Piet (een echte) op het paard, en van Muiswinkel met zweepslagen voortgedreven worden.

de honden blaffen... | 05-11-18 | 00:28

Een "beetje" merkwaardig na zijn openbaring dat zwarte piet racistisch is , en nu dan de slavendrijver zelf spelen.
Er zijn er voor minder in een dwangbuis gestopt.
Als Sylvana Simons ook nog een brutaal maar hartveroverend zwart pietje gaat spelen is de verwarring compleet.
Tja, Amsterdam is en blijft toch de hoofdstad van alle openbare inrichtingen.

dijkbewaker | 05-11-18 | 00:22 | 1

Sylvana met roetvegen het toppunt van deugen

AntonJensen | 05-11-18 | 00:29

Oh ik dacht dat de rol van sinterklaas gespeeld moest worden door hier illegaal verblijvende en huizenkrakende negerin in een rolstoel met lesbische voorkeur voor het liefst in staat van ontbinding verkerende oudere Aziatische vrouwen . Maar inderdaad Erik Muiswinkel heeft veel weg van zon persoonomschrijving / wellicht iets te truttig maar give it a try girl

sparrow | 05-11-18 | 00:19

Eric van de Luiswinkel is net dat stukje kauwgom waar je soms intrapt. Je ziet het pas na afloop maar toch wil je niet dat het op je schoenzolen terechtkomt. Zelfde geld voor hondenpoep trouwens. Wat een vreselijke gestoorde.... ehm.... man?

Kop Kaaz | 05-11-18 | 00:15

Voor wie volgend jaar als niet Amsterdammer in een plotselinge bui van deugheid de intocht in 020 wil bezoeken. Dat wordt dan plaatselijke belasting betalen. Er komen poortjes niet om demonstranten tegen te houden maar om je portemonnee te ledigen.
www.parool.nl/amsterdam/nieuwe-belast...

AntonJensen | 05-11-18 | 00:09 | 1

Udo Cock heet die die mafklapper, wethouder van o.a. Toerisme, namens d66. Wil er over in gesprek gaan met de"Amsterdammer" want die moet dan ook gaan meebetalen aan dit circus. God mag weten waar ze ze vandaan halen en waar die alles verterende haat voor je medebewoners vandaan komt. Mooiste is dat de meeste ook nog een van buiten Amsterdam vandaan komen. Je krijgt er hier echt een wegtrekker van.

bwanabanjo | 05-11-18 | 11:58

Sjeezus van Muiswinkel, ga je nou écht in de huid kruipen van die gemijterde slavendrijver?
Dat je eerst de slaaf speelt is tot daar aan toe, maar het onderdrukken ligt je blijkbaar een stuk beter dan het onderdrukt worden.
Weet je wat jij bent? Je bent niet alleen een racist, je hebt ook nog eens fascistisch bloed door je aderen kruipen. Herr Adolf was trots op dictatoriale aspiraties geweest. Lul dat je er bent.

De waard zijn gast | 05-11-18 | 00:09

Ik ben deze week gevraag om zwarte piet te zijn. Ik ben te klein voor Sinterklaas. Een klein klaasje wilden ze niet. Maar goed, zwarte piet zal ik zijn. Een echte. Hier in de Cariben weten ze nog hoe het feestje gaat.

Lafayette | 05-11-18 | 00:08

Hé, GeenStijl niet geblokkeerd? Teerd.

Hoen | 05-11-18 | 00:08

Ik wens hem een dikke tros aambeien voordat hij op zijn schimmel stapt.

Madamjanet | 05-11-18 | 00:03

Voor de liefhebbers van een mooi Sinterklaasfeest. Rij 10 km uit uw stad/ghetto en u treft 14 miljoen Nederlanders in honderden dorpen aan die buiten de media om wel een echt orgineel sinterklaasfeest vieren.

zzMichielzz | 05-11-18 | 00:02

Vlak voor zijn pensioen krijgt Muiskinkel zijn volgende briljante inzicht: Sinterklaas moet OOK weg want racistisch! De drogredenen mag u er zelf bij bedenken.

Ik hou het voorlopig op dat Muiswinkel eerst 5 jaar gaat vangen en daarna gaat klagen.

ScumbaggusMaximus | 05-11-18 | 00:02

Ik denk dat die Van Muiswinkel dringend hulp van een psychiater nodig heeft. Typisch een geval van decompensatie.

Argyronauta | 05-11-18 | 00:02

Toen ik ooit in Amsterdam kwam wonen, was er jaarlijks een heuse Carnavalsoptocht die elk jaar doorging, ondanks dat er nauwelijks publiek langs de route stond. Ik vermoed dat de Sinterklaasintocht eenzelfde lot staat te wachten.
Als je de Sinterklaasintocht wilt zien moet je niet in Amsterdam zijn, maar gewoon in Monickendam, Volendam of zo.

flashforward | 05-11-18 | 00:01 | 3

Waarschijnlijk is er wel een leuke intocht in de een of andere deelgemeente. De Bijlmer bijvoorbeeld.

frank87 | 05-11-18 | 00:22

Een leuke Sinterklaas intocht in een Amsterdamse deelgemeente bijwonen? Dat leuke kun je wel vergeten met de intimiderende KOZP-ers tussen het publiek.

BigKnor | 05-11-18 | 07:28

Er bestaan geen deelgemeenten. En in de Bijlmer zou het top zijn.

ristretto | 05-11-18 | 07:32

@Kinkfactor
En christelijk.
Maar dat was voor de islamisering.

de honden blaffen... | 05-11-18 | 00:00 | 1

Ja, inderdaad. Dank!

Kinkfactor | 05-11-18 | 02:59

In Amsterdam wonen toch hoofdzakelijk buitenlanders. Die storen zich meer aan het kruis op de meiter dan aan zwarte piet. Of ze hebben geen benul van het sinterklaasfeest. De liefhebbers van het sinterklaasfeest kijken niet naar het linkse politieke spelletje maar gaan naar een dorp in de buurt.

metdedag | 04-11-18 | 23:51 | 2
-weggejorist-
katvanger | 05-11-18 | 08:05

Een diamant is een prachtige veelkleurige edelsteen mits goed geslepen
Dus kan ik het alleen maar toejuichen als iemand zich daar naar ontwikkelt.
Een diamant is eigenlijk keihard in elkaar geperste steenkool. Zo zwart als zwarte Piet.
Van Muiswinkel zelf zal zich jammer genoeg nooit ontwikkelen tot een prachtige diamant. Zelfs niet in een machinale pers onder zeer hoge druk.
Hij is eerder iemand die van goud in lood is veranderd.
Een waardeloze prul van een vent met een ziel zo zwart als steenkool.

klinkklaar | 04-11-18 | 23:49

Tja Erik de Haarlemse grachtengordel miljonair is z'n jaarlijkse schnabbel toch gaan missen. Zeker nu z'n dik gesubsidieerde 'carrière' op retour is en de AOW duurt nog zo'n 9 jaar. Met uitsluitend roetveegpieten blijft Erik toch een deuger en is de kans groot dat moraalridder nummer 2 , Jochem Meijer, zomaar weer mee doet.

AntonJensen | 04-11-18 | 23:47

Wierd Duk was toch van Twitter af?

Amsterdamsko | 04-11-18 | 23:40

Fuck sinterklaas, die vieze turk. Ik wil winterfeest of niets.

SHSH | 04-11-18 | 23:38 | 2

Griek, in die tijd was het Grieks.

Kinkfactor | 04-11-18 | 23:47

Op zijn Grieks ? kinky shit

pontius | 05-11-18 | 00:01

Begint deze zuipschuit over pak em beet 5 jaar te zeiken dat Sinterklaas echt niet meer kan vanwege belediging voor de islam.

Madamjanet | 04-11-18 | 23:35

Zielig dat de mensen om hem heen hem niet in bescherming nemen. Arme drommel, hopelijk wordt hij snel beter.

BozePaarseMan | 04-11-18 | 23:32

Ben niet verbaasd. Wie in de pas loopt van links Nederland kan rekenen op wat subsidiegeld, overheidsprojectjes of een baantje. Niet echt veel toegevoegde waarde. Maar de kachel moet nu eenmaal roken. Muiswinkel wordt daarbij nog een beetje misbruikt om de zwarte piet liefhebbers te treiteren.

metdedag | 04-11-18 | 23:30

Dus van Muiswinkel gaat de hoofdrol spelen in een serie waar hij al afscheid van had genomen vanwege de racistische bijrollen. Geld stinkt niet en Erik is af!

macdushi | 04-11-18 | 23:28 | 2

Scherp verwoord :)

Eric Newby | 04-11-18 | 23:41

De logica van een alcoholist.

pontius | 04-11-18 | 23:44

Ach, Amsterdam heeft een aan lager wal geraakte rebelse lowlife (geld stinkt niet, ook niet voor linkse gekken) tot Sinterklaas benoemd.
.
Gelukkig zijn er in tal van NL gemeenten nog mooie ouderwetse intochten met echt zwarte Zwarte Pieten en een lieve beschaafde Sint, voor peuters, kleuters en hun (groot)ouders.
.

Ver weg van de linkse waanzin der Nederlandhaters, ggz-patienten en Korsakovklanten.

appelvink | 04-11-18 | 23:28

De grote vraag is of er zwarte pieten bij zijn. Zo ja, dan is het discriminatie zoals hij zelf verkondigt. Zo nee, dan ook, want dan worden zwarte pieten buitengesloten van de gekleurde pieten die wel mogen meedoen. Hoe dan ook, hij is totally fucked als Sint.

Rotterdammert1965 | 04-11-18 | 23:26

Bah, een nieuwe fascist als Sinterklaas. Ik hoop dat hij zijn hersenen niet over de kinderen gaat schieten. Of wat anders. Ook niet met hulp van een boze beroepsneger.

Jan Passant mk2 | 04-11-18 | 23:21

Is hij al tot ere-lid geslagen van de grauwe eeuw?

Poitiers | 04-11-18 | 23:19

iemand kan toch van mening/visie veranderen? Moet hij overigens nog wel even iets van 500 euro boete betalen en dat X al die dagen dat hij racistische piet/blackface uithing.. kijk dan ben je pas een vent met wie ik het nog steeds grondig oneens ben

Hoeveel zou hij eigenlijk als zwarte piet verdient hebben in al die jaren? dat is dan ook geld wat hij per direct moet inleveren

ja-nee-misschien | 04-11-18 | 23:18

Amsterdam krijgt de sint die het verdient. Net als de burgemeester die het verdient, de hoofdcommissaris , etc etc. Concentreren die ellende.

Moresnetunited | 04-11-18 | 23:18 | 1

Amsterdam is weldra achterlijk genoeg voor een nieuwe uitbraak van de oude builenpest.

Jan Passant mk2 | 04-11-18 | 23:22

mag hopen dat de damschreeuwurt nog een glazen asbak in zijn jute zak heeft om de radicaal linkse zuiplap van zijn prachtige blanke knol te werpen...

schisis | 04-11-18 | 23:13 | 1

Met of zonder bloedspetters en botsplinters op de kinderen?

Rest In Privacy | 04-11-18 | 23:17

Verder:
Van Muiswinkel? Is dat niet die vieze racist die jarenlang iedere intocht helemaal blackface ging? Beetje de domme neger slaaf uithangen. Die Van Muiswinkel?
Gadver wat een schijnheil.

lieverdeauddanreaud | 04-11-18 | 23:11 | 1

Hij heeft ook een kaal achterhoofd, vandaar zijn radeloos- en gespletenheid.

Musset | 04-11-18 | 23:26

Dit is net zo misplaatst als Mel Gibson die een Jood speelt.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 23:10

De Sinterklaas intocht moesten ze gewoon afschaffen in Amsterdam. Dat zou een hoop gezeik schelen. Amsterdammers die Zwarte Piet wel live willen meemaken gaan dan gewoon lekker een dagje uit naar de provincie.
Probleem opgelost.

lieverdeauddanreaud | 04-11-18 | 23:08 | 3

zijn ook genoeg Amsterdammers die wel gewoon Sinterklaas en Zwarte Piet willen zien en moet ook in Amsterdam kunnen... het 'opgeven' van Amsterdam is ook een beetje in de steek laten van gewone Amsterdammers zoals Henk, Ingrid en Mario die niet vallen onder de grachtengordel/swj kliek

ja-nee-misschien | 04-11-18 | 23:12

Ja joh. In een bus zeker? Over de snelweg? Uit Amsterdam,? En dan willen gaan Zeiken in de provincie? Voelt u hem al aankomen?

Mart6037 | 04-11-18 | 23:15

Dan hadden ze maar niet massaal Groenlinks moeten stemmen.
Sinterklaas in Amsterdam is verloren. Hek omheen zetten en in de rest van het land gewoon trouw blijven aan de traditie.

lieverdeauddanreaud | 04-11-18 | 23:17

Stop dierenmishandeling, Een moderne sinterklaas laat zijn paard thuis. Geef deze Sint een stint.

RickTheDick | 04-11-18 | 23:06

Is van Muiswinkel nu een domme kankerlul?

Haalelujah | 04-11-18 | 23:06 | 1

nee maar zeker wel een domme lul

ja-nee-misschien | 04-11-18 | 23:08

Dr. Gajentaan draait zich om in zijn graf!
Bar & Boos! Evocatus

Evocatus | 04-11-18 | 23:05

De ouders in Amsterdam zullen dit wel ok vinden. Zelf vind ik het wel sneu voor: Vlinder, Sterre, Bloem, Bink en Mees

GeorgeSjores | 04-11-18 | 23:01 | 3

Oja zeg. En voor Fleur en Engel is het wel ok?

Mart6037 | 04-11-18 | 23:06

Merel voelt zich achtergesteld.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 23:17

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 23:17
Lente en Benthe ook.

Eric Newby | 04-11-18 | 23:43

Waren er maar meer groeidiamanten als Wierd

Roger Gene II | 04-11-18 | 22:59

eric Muiswinkel is een vervelende links extremist. Over links extremisten gesproken AFA/Internationaal socialist Peyman Jaffari mag aanschuiven bij Nieuwsuur als Iran commentator. De NPO is niet gewoon links ... het is extreem links

GeorgeSjores | 04-11-18 | 22:57 | 1

Het is nep-linksch. Een echt linksmens is voorstander van een 100% belasting op vermogens boven pak hem beet 1 miljoen, in te vorderen bij algemene maatregel van bestuur, met gelijktijdige invoering van nog slechts 1 belasting: op consumptie. Zonder uitzonderingen en slimme uitwijkconstructies leiden tot zware strafmaatregelen.
Wie dat niet wil om allerlei redenen is niet écht links maar wel een Verrader van de Goede Zaak. De naam "Vara" blijkt dan een voltreffer te zijn: het propagandakanaal van de Partij van de Varaders.

kindapaas | 05-11-18 | 01:54

Mooi toch? Laat die kutstad een kutSint krijgen, hartelijk welkom geheten door hun kutburrie. Laat ze maar snel en diep zinken, deze gekken.

Eric Newby | 04-11-18 | 22:55

Die Muiswinkel is gewoon een smerige opportunist. Eerst centjes verdienen als zwarte piet, en nu zijn kerk (en zijn broodheren) een andere mening zijn toegedaan gaat hij sinterklaas spelen. Alles om het geld en om met zijn bek op de TV te komen. En zo´n kwal neemt dan andere mensen de maat. Ik walg van die gozer.

Jahowiseffe | 04-11-18 | 22:55

Wel een beetje typerend voor zijn loopbaan: Van een lollige clown naar een chagrijnige ouwe zak.

Sqbar | 04-11-18 | 22:55 | 1

Hij heeft lichtende voorbeelden: Joep, Freek....
Alhoewel Freek nooit lollig is geweest.

Maytheforcebewithyou | 05-11-18 | 11:43

Aan zijn onnavolgbare Twitter rants te zien heeft Erik een alcohol probleempje.
Lijkt me eigenlijk wel lachen, een stomdronken Sint. Beetje net als vroeger toen je oom hem speelde.

Harry Turtle | 04-11-18 | 22:53 | 2

Waren allemaal hacks!

GroetenVanUrk | 04-11-18 | 23:06

Lol. Mijn schoonvader kreeg ook bij iedere winkel een borrel. Speelde trouwens zijn rol voorbeeldig

metdedag | 04-11-18 | 23:57

bonifatius bij dokkum vermoord het politie rapport zegt dat ze alleen zijn schoenzolen gevonden hebben dat waren spekzolen maar toch te taai voor de friezen.
Friezen staan bekend als stijfkoppig een voorbeeld is jut die verloor het proces en sloeg zo hard met zijn hoofd op tafel dat de kraaien van het dak vlogen.
Kijk uit amsterdamet ze hebben nu winti ingeschakeld die zal er mee helpen dat julie allemaal in de zak van sinterklaas verdwijnen.
dat wordt zout vreten eens een betaal middel

soledad | 04-11-18 | 22:51

Zo zie je maar dat alleen bounty's (bounties?) promotie krijgen.

GroetenVanUrk | 04-11-18 | 22:50

Van de 10 gevleugelde uitspraken die hier sinds gisteren verboden zijn flitsen er minimaal 5 door mijn hoofd.

MickeyGouda | 04-11-18 | 22:48 | 3

Van de tien verboden geboden flitst er wel meer door.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:55

Pure provocatie. Dit land is af. Dit land is ZIEK! Zoiets?

osolemio | 04-11-18 | 22:58

@osolemio

Warm.

MickeyGouda | 04-11-18 | 23:08

Wierd Duk had beloofd niet meer te Twitteren!

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:47 | 2

Dat was mogelijk tijdelijk, nu is hij weer terug.
Settumop, Wierd! Evocatus

Evocatus | 04-11-18 | 23:04

Dit soort zaken kan je ook niet zonder commentaar laten passeren.

Muuke | 04-11-18 | 23:21

Als je de logica van zijn “nieuwe” vrienden hanteert dan zijn zijn nakomelingen tot de X-ste generatie nog steeds racist door zijn verhandelingen als hoofdpiet.

Alex Delarge | 04-11-18 | 22:47 | 1

Krijgen die met hun eigen SS te maken. Stekkers

Mart6037 | 04-11-18 | 23:10

Erik wil wat goed maken... en heeft beloofd dat hij in Amsterdam de ''roetveeg sinterklaas'' gaat introduceren.
Dit heeft hij leuk bedacht.

sociaal_econoom | 04-11-18 | 22:44 | 1

Of het een leuk idee is - dat betwijfel ik... krijg je volgend jaar bij de NPO en NTR gezanik dat ze geen gewone sint maar een roetveegsint willen zien.

sociaal_econoom | 04-11-18 | 22:46

Muiswinkel is zo duur dat Amsterdam maar nog eens de belastingen verhogen.
Lees ik in Het Parool.

Jan Dribbel | 04-11-18 | 22:43

Om Amsterdam kan ik me echt niet druk maken. Ze zoeken het maar uit daar. Ik zie Amsterdam eigenlijk meer als een experiment naar waar de linkse gekte naar toe gaat leiden.

yeps | 04-11-18 | 22:41 | 4

En dan een film erover maken. De nieuwe stadswildernis.

Mart6037 | 04-11-18 | 23:11

Misschien kunnen wij op die resten weer een mooi mokum maken.

Muuke | 04-11-18 | 23:22

Hetzelfde experiment als in links venezuela?

metdedag | 05-11-18 | 00:08
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een rat die muiswinkel, Wel 20 jaar zwarte piet spelen en zakken vullen.WAT EEN RAT.

hetoog | 04-11-18 | 22:40 | 1

Had hij van Ratwinkel moeten heten.
Die man is gewoon gegroeid. Van muis naar rat.

klinkklaar | 04-11-18 | 23:23

van Muiswinkel is de nieuwe Dotan van het theater (zonder lach).

zimmerschwanz | 04-11-18 | 22:37

Wat een zure reacties weer zeg. Ik denk dat van Muiswinkel een prima Sinterklaas gaat worden.

No Worries | 04-11-18 | 22:36 | 3

Den Uyl is in den olie. De olie is etc...

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:47

No Worries | 04-11-18 | 22:36
Absoluut. De Sint moet niet worden vertolkt door een slimme, vriendelijke oudere heer vol levenswijsheid, maar door een radicaallinkse zuiplap die nooit grappig is geweest en agressieve neigingen heeft.

Eric Newby | 04-11-18 | 23:02

De enige echte sinterklaas, is statig en slank. Van muiswinkel is geen van beide.

Muuke | 04-11-18 | 23:24

Wie in Zwarte Piet racisme ziet bezondigt zich op zijn minst aan heiligschennis in een rol als Sinterklaas. Sowieso dient deze misantroop zich verre te houden van kinderfeesten. Op straffe van niet zuinig.

isitsoornot | 04-11-18 | 22:36

Wierd Duk, zat die niet in Twitter Rehab?

Harry Turtle | 04-11-18 | 22:33 | 1

Is aan het afkicken, de hulpverlening hapert een beetje.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:35

"Zo kleine meid, vertel eens.

Ben jij het afgelopen jaar lief geweest or was jij een kleine KANKERRACIST ?"

Q.Bert | 04-11-18 | 22:31 | 2

ROFLOF!!!

GodsEvenknie | 04-11-18 | 22:36

Hahaha, geweldig!

Maris v.d Hof5393 | 05-11-18 | 02:13

Zou het kunnen dat die Muiswinkel zo verzuurd is geraakt omdat ie niet uit de kast durt te komen?

BlowingBubbles | 04-11-18 | 22:30

Eric van muiswinkel... vroeger kon ik om m lachen... maar nu zie ik dit soort mensen als landveraders... kotskotskots

Crump | 04-11-18 | 22:29

Dat kan alleen maar in de volksrepubliek Amsterdam waar de kneitergekke Linksch gekkies de boventoon voeren. Dat zal een leuke Sinterklaas intocht worden..... met klimaatmolentjes, vegetarische BHGTQ pepernoten in meerdere inclusieve vormpjes, een elektrische schimmelfiets en zo.

LaatmaarLu? | 04-11-18 | 22:27 | 3

@Dr. Blechtrummel,
Ja dat was ik inderdaad helemaal vergeten. Misschien ook wat all-inclusive granaatappels in vrolijke kleurtjes, zeg rood, zwart, wit en groen?

LaatmaarLu? | 04-11-18 | 22:46

LaatmaarLu? | 04-11-18 | 22:46
Beetje flauw natuurlijk, benijdt de ouders niet die daar rekening mee moeten houden. Pepernoten zonder gluten of halal desnoods interesseert me geen noot. De vertrutting en belerende wel

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 23:09

Het zou me niks verbazen als hij midden in het feest ineens zijn baard aftrekt en daarmee in 1 klap het hele feest vermoord.

ik_word_gek_in_NL | 04-11-18 | 22:27 | 2

Dan worden de moeders boos, en breekt de hel los. Een factor om rekening mee te houden, moeders de vrouw.

Oprisp | 04-11-18 | 22:45

Yep. Moeders en hun welpjes, levensgevaarlijke combo.

Muuke | 04-11-18 | 23:27

Doe die republiek Amsterdam maar, meteen de grens sluiten. Wat een hypocriete lamlul die Muispiemel

Retepsteeltje | 04-11-18 | 22:22

En die illegale uitgeprocedeerde krakers spelen voor zwarte piet, mooi toch,
dat kan alleen in Amsterdam.

Jan Dribbel | 04-11-18 | 22:21

Probeer me de intocht voor te stellen; goedgelovige kindjes met een tekening van de Sint en zwarte piet die ze graag aan de goedheiligman willen aanbieden. Wat doet deze kindervriend dan?

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:20 | 1

Aan zijn muizenwinkeltje trekken, waarschijnlijk.

Slipsnifter | 04-11-18 | 22:25

Ben ik nou de enige die dit positief inziet? Gewoon even consequent doordenken: Quincy Gario als hoofdpiet, Sunny Bergman en Jerry Afriyie als hulppieten en Michael "botsplinter" van Zeijl als hoofd van de beveiliging, bewapend met een paar van die goedkope handgranaten van 5 euro per stuk uit Amsterdam. Dan is die discussie volgend jaar wel afgelopen!

Short | 04-11-18 | 22:18

Ik wens hem ongeneeslijke schimmel aan zijn muizepinkel!

Astimar Teutis | 04-11-18 | 22:17

Wie?

rhov-ion | 04-11-18 | 22:15

Mensen die in kinderopvang, onderwijs ed werken hebben een VOG nodig, misschien ook een idee voor iedereen die betrokken is bij kinderfeestjes?

HD50 | 04-11-18 | 22:14

Is hij al ere-lid van de grauwe eeuw?

Poitiers | 04-11-18 | 22:12 | 1

Ongetwijfeld! Met deze actie heeft de heer van Muiswinkel namelijk, zelfs zonder geweld, Sinterklaas vermoord.

Binkoo | 04-11-18 | 22:50

O.M.F.G.

Mo het varken | 04-11-18 | 22:11 | 1

Wat heeft de Old Melburnians Football Club hiermee van doen?

Djadja_Kolja | 04-11-18 | 23:31

Ergens is het misgegaan, verdoemd om in deze biazarro-tijdlijn door teg blijven gaan.

HaatAth3ist | 04-11-18 | 22:09

Nou Grauwe eeuw, doe je ding...

NaughtiusMaximus | 04-11-18 | 22:08 | 1

yes

metdedag | 05-11-18 | 22:22

Ben een keer meegenomen naar mijnheer zijn theatertour, 2 uur lang over Obama geilen met geen énkel argument waarom hij nou eigenlijk een goede president was. Typisch grachtengordel. Gelukkig naar Amsterdam, het sinterklaasfeest in die stad is toch al verneukt.

Dr_Phil | 04-11-18 | 22:07 | 2

Wat een verschrikking was dat, die nederlandse Obama campagne...... kotsmisselijk werd je ervan.
Alsof Jezus terug op aarde was, minimaal.
Leuk om achteraf te constateren dat Obama gewoon een kudtpresident was en dat Trump het een stuk beter doet.

Slipsnifter | 04-11-18 | 22:18

Als je kijkt naar de retweetjes van EvM wordt snel duidelijk, dat hij erg anti Trump is en bijvoorbeeld ook vindt dat die de schuld heeft van de bompakketjes die naar de diverse democraten en CNN zijn gestuurd. Goedkoop scoren en meelullen is dat.

En heel soms komt hij dan met zo'n tweet van zichzelf, waarin hij dan lekker zijn haat naar het andere (rechtse) geluid slingert.

Wat een nonvaleur is hij toch geworden.

SDI | 05-11-18 | 01:38

Die zak wordt Sinterklaas, Sinterklaas, Sinterklaas. Zo ongeveer ging dat liedje vroeger. Een stout liedje om blozende meisjes verlegen mee te maken.

Nivelleermarionet | 04-11-18 | 22:07

Zou die randdebiel die met botsplinters en bloedspetters of zo dreigde, zich nu ook geroepen voelen? Of mag 5 december wel als je een extreem-linkse Sint aanstelt?

En wat al die ken0rverwensingen van "de heer" Von Mauswinckel betreft: ik heb altijd geleerd om te antwoorden met "ik wens u niets minder", als iemand lelijke dingen roept.

PresidenteDeConjovia | 04-11-18 | 22:07

In goed Nederlands: Adding insult to injury.

marcoplarco | 04-11-18 | 22:07

Okee dan.....
Dan neem ik wel aan dat hij zich zwart laat schminken, want een blanke sinterklaas kan natuurlijk niet.... dat zou te fout voor woorden zijn.

Slipsnifter | 04-11-18 | 22:07

Maar als het dan zo racistisch is, waarom heeft hij het dan jarenlang gedaan?

Reagurend_Nijlpaard | 04-11-18 | 22:07 | 1

Geld is ras- en genderneutraal, mijn waarde.

PresidenteDeConjovia | 04-11-18 | 22:08

Ach Amsterdam, het zal wel. Ze doen maar, komt de Sint nu met een bakfiets binnen en wordt vergezeld door Transgender Pieten?
Of gaat de Sint nu opeens als een kindje op zijn schoot zijn zijn baard afdoen en gaat die engerd dan zeggen dat Sinterklaas een eng kapitalistisch fascistisch Feestje is en dat we daar mee moeten stoppen?

KeesRoeiboot | 04-11-18 | 22:05

"De voormalige cabaretier..."

Dat impliceert dat hij ooit grappig was. Ik heb hem nog nooit op het maken van een grap kunnen betrappen. Dat het een ongelofelijke bloedlul is, dat heeft hij wel ruimschoots bewezen.

BeunDeHaas | 04-11-18 | 22:04 | 6

@BeunDeHaas | 04-11-18 | 22:47
Fair enough, smaken verschillen.
Dan maar terug grijpen op het JJvdWal argument, die is haast nooit grappig maar wel cabaretier.

Berbaar | 04-11-18 | 23:11

Ze zijn geen van tweeën leuk, wil de oude sinterklaas terug.

Muuke | 04-11-18 | 23:33

Zijn vader was wel leuk, woonde hier in het dorp, maar zoonlief heeft dat niet geërfd.

Muuke | 04-11-18 | 23:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Krijg altijd het idee dat Erik een broer van Volkert is. Geen idee waarom ,Zal wel aan mij liggen..

grom | 04-11-18 | 22:03 | 1

Erik weet niet wat 'catch -22' is. Volkert wel.

Oprisp | 04-11-18 | 22:10

Het zou mij overigens bepaald niet verbazen als hij op een zwart paard zou komen.

bisbisbis | 04-11-18 | 22:03 | 1

En hij draagt het paard. Kan toch niet dat dieren gebruikt worden voor een kinderfeestje.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:04

Next; Gloria Wekker als eerste vrouwelijke en donkere Sint. Kratje bier of flesje betere wijn erop.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:01 | 3

Je bedoelt die koffiedame?

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:03

Gaat niet lukken. Dan slaat die arme schimmel op hol.

bisbisbis | 04-11-18 | 22:04

Ce ca! | 04-11-18 | 22:03
Ja, die met haar haren ernstig in de klit.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:06

Erik van Muiswinkel, die eerst bij DWDD zegt dat 'ie "een linkse jongen is," om vervolgens bij Café Weltschmerz met droge ogen te beweren dat "het idee dat hij links is berust op een misverstand.'' Geen stabiele geest, niet serieus te nemen, en rijp voor TBS. Compleet van het padje.

His Lordship | 04-11-18 | 22:00 | 1

Niet geheel pluiswinkel

bisbisbis | 04-11-18 | 22:08

Gebruikt 'ie'. Is af.

Sliptong | 04-11-18 | 22:00
-weggejorist-
newray | 04-11-18 | 22:12

Geeft het begrip NSB-er een hele nieuwe duiding en inhoud.

Lul met vingers in het kwadraat.

RenHoek | 04-11-18 | 21:58 | 2

Het geeft vooral duiding en inhoud aan het begrip humor.
Laat daar nu net bij de extremistjes aan beide zijden van het "debat" een tekort aan zijn.
LOL

Berbaar | 04-11-18 | 22:07

Nou, met die Friezen, als je die bedoelt, kon je best lachen hoor. Dat gajes van de grauwe eeuw enzo... minder.

RenHoek | 04-11-18 | 23:17

Dit vind ik dus geen probleem, maar ludiek. Islam vind ik wel een probleem, want niet ludiek.

Datkanjenietmenen | 04-11-18 | 21:57

Heeft van Muiswinkel onlangs een CVA gehad? Dat verklaart wellicht zijn gedrag.

Eshek | 04-11-18 | 21:56

Muiswinkel als Sint... als dit geen hoax is, dan is dit zó grotesk, zó cynisch en zó 'in your face' - daar moeten de diversiteitsdrammers rond Ieder1 sterretje, eliteruifvreetster en cultuurwethoudster Touria Meliani achter zitten.

bisbisbis | 04-11-18 | 21:55 | 1

Waarschijnlijk geen hoax maar wel heel erg "in your face" inderdaad.
Niet toevallig dunkt me.
Iedereen en zijn blinde donkerbruine herdershond over de zeik ivm Eric's mening ivm ZP (niet de mijne maar mag hij) dan krijg je die knakker terug als Sint.
Well played, alle sneuneusjes over de zeik en dat was nu net de bedoeling.

Berbaar | 04-11-18 | 22:05

De Graauwe Eeuw kan dan lekker tegen Erik van Muiswinkel actievoeren. Win-win

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:54 | 3

Ik ben benieuwd wat van Muiswinkel vindt van die imbeciel van de grauwe eeuw, die St.Nicolaas wilde doodschieten.

Roadblock | 04-11-18 | 22:01

Grauwe eeuw is verhinderd, zitten dan in de bus wegens afspraken elders.

Dr. Blechtrummel | 04-11-18 | 22:04

Ineens blijkt die piepho zijn tijd ver vooruit te zijn geweest, ga ervoor kerel.

28 | 04-11-18 | 23:04

The purge.. . vind feestjes zo.. niet leuk meer.

newray | 04-11-18 | 21:54

Korsakov doet rare en tegenstrijdige dingen met de menselijkegeest.

ja,diedus! | 04-11-18 | 21:52

Beter dan Paul de Leeuw in ieder geval.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:52 | 1

... dan zakt Amerigo door z'n hoeven....

bisbisbis | 04-11-18 | 21:59

Weet u wat nog erger is dan een witte zwarte Piet?
Een zwarte Sinterklaas met witte knechten.

Kijk, DAT zou Groen Links natuurlijk nooit als racisme zien.
Bij Groen Links worden ze happy als ze kunnen trappen op de witte, pardon, de blanke man, zo happy dat ze er groen van worden en dat terwijl ze zelf ook allemaal hartstikke blank zijn. Want Gekleurde Groen Linksers? Heb ik nog nooit gezien. U wel soms? O ja, waar dan?

Waarmee ik allemaal maar wil zeggen dat niet de zwarten dom zijn, maar wij blanken zelf. Erg dom. Wij hebben namelijk een hekel aan onszelf.

De zwarten daarentegen zijn erg proud to be black.
En somstijds begrijp ik dat erg goed, nee, steeds beter.

De blanken zijn volgens mij allemaal toe aan een opname in een gekkenhuis. Ja, behalve ik natuurlijk. Want ik ben niet gek.

Vandaar ook dat De Regering heeft besloten 122 bedden extra te reserveren bij GGZ voor verwarde mensen.

Me dunkt dat dat er ca. 15.000.000 te weinig zijn

Heppie-even-voor-mij | 04-11-18 | 21:51 | 3

Groen links is eigenlijk bruin rechts.
Een communistische pedo partij.
Nog zieker dan de vvd/cda/pvda/d66/sgp te samen.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:58

Ho Ho, je gaat weer veel te snel. Je redeneert nog steeds vanuit je mannelijke masculine suprematie.
Iedereen weet toch dat Sinterklaas uiteindelijk een gehandicapte, dikke, zwarte vrouw moet worden?

Roadblock | 04-11-18 | 21:59

@ Roadblock | 04-11-18 | 21:59
*kuch*
Lesbisch & transgender.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:05

De Nederlandse samenleving verloedert in een rap tempo als zelfs een ex-cabaretier met een van de meest vreselijke ziektes begint te smijten.

Laten wij eens elkaar op een normale wijze bejegenen.

ProAsfalt | 04-11-18 | 21:48

Groen links, het kan nog gekker!

Dirk III | 04-11-18 | 21:46

Komt er nog iemand in Amsterdam? Binnenkort hebben ze zich toch afgesplitst. Ik wacht nog steeds op de aankondiging van GS dat ze zelf een intocht gaan streamen of minimaal een overzicht waar de Gutmenschenhorde buiten de deur is gehouden. Dan kan iedereen daar heen gaan en de gecastreerde groene gleuvenbrigade kan lekker in Amsterdam witte chocolade gaan eten.

Frau Merkel | 04-11-18 | 21:46

Ach, het is een acteur, die veel ervaring heeft en het wrschlk ook verdomd goed kan. Laat het gaan, iemand moet het doen.
In deze rol kan hij geen statements maken, dus prima...

V-styn | 04-11-18 | 21:45 | 1

Dat kan ie wel.. zoals “sinterklaas heeft geen zwarte pieten meegenomen want bla bla bla “

timmey | 04-11-18 | 21:47

Ach. Laat die door gesnoven theatermaker toch lekker gaan. Hij heeft zijn beste tijd gehad! #next.

Mr_Pikibelly | 04-11-18 | 21:44 | 1

Hij is een gigantische drankorgel

pontius | 04-11-18 | 21:48

Als ie mij uitschold voor fascist kreeg ie een corrigerende tik op zn bakkes. Hij schoffeert mensen bij de vleet. Hij is echt te ver gegaan de laatste tijd.

timmey | 04-11-18 | 21:43 | 2

Ik ben overigens voor vrijheid van meningsuiting..! Geen misverstand over..

timmey | 04-11-18 | 21:46

Als de drank in de man is...

pontius | 04-11-18 | 21:47

Erik van Muiswinkelt in 2030: "ik vind Sinterklaas een verachtelijke racist"

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:42

Het woord 'schemiel' komt in me o* als ik die van Muiswinkel zie.
Klo*t dat woord?
-de letter * is nog steeds ka*ot-

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:42 | 1

SchLemiel.

Mark de Grootte | 04-11-18 | 21:50

Ik protesteer bij deze voor het eerst van mijn leven tegen Sinterklaas (tegen de benoeming tot Sint van die engerd Van Muiswinkel dan he?). Dat kan dus echt niet!

Reykjavik | 04-11-18 | 21:42

Amsterdam lekker in hun eigen vuil gaar laten koken.

Er zijn meer intochten.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:42 | 1

Helemaal mee eens. Intocht A'dam gewoon mijden zolang die haatzaaier daar als sint mag optreden. Denk dat ook de middenstand A'dam dan snel van deze haatzaaiende, scheldende en onbetrouwbare sinterklaas af wil.

krelus | 05-11-18 | 10:14

Welke nono bij de gemeente/organisatie heeft gedacht dat dit een goed idee was?

Gele Beer | 04-11-18 | 21:42 | 1

Kies er maar eentje uit, keuze genoeg.

Muuke | 04-11-18 | 23:41

Amsterdam is willens en wetens in de Grauwe Eeuw terechtgekomen, wat een mislukte sneue stad vol Van Muiswinkels. Ouders met kinderen zouden deze stad moeten vermijden als ze een ons verstand hebben.

lanexx | 04-11-18 | 21:42

Van Muiswinkel is nu nog aan het touren met zijn voorstelling “de Oplossing”

Ik vrees dat, wanneer ik dit thema verder uitwerk, Von Loghausen mij een permaban geeft.

Glasgow Argus | 04-11-18 | 21:41 | 1

Als Der Große Loghaus u ooit een permaban geeft, dan doet hij dat naar alle waarschijnlijkheid eerder op grond van uw jammerlijke interpunctie.

bisbisbis | 04-11-18 | 21:49

LOL. Amsterdam wemelt van de acteurs op leeftijd die makkelijk Sinterklaas kunnen spelen, vragen ze deze clown.

brutus68 | 04-11-18 | 21:41 | 1

Het zal dan ook geen toeval zijn dat ze nu net hem vragen nietwaar ;)

Berbaar | 04-11-18 | 21:45

Gezien, ze hebben wel gelijk.
Ohhh, en volgend jaar weer!

Muuke | 04-11-18 | 23:45

Als van Muiswinkel een vrouw was geweest , dan hadden we hier te maken met een moffenmeid 2.0.

ja,diedus! | 04-11-18 | 21:40 | 1

Wat mooi dat u het woord meid gebruikt. Destijds was dat wel anders.

F. Jacobse | 04-11-18 | 21:44

Het moet niet gekker worden.Is dit ons land nog wel?Een gutmensch gaat van zwarte Piet naar Sinterklaas... als je dat een zwarte zou flikken zou het racisme zijn.En dat moeten we allemaal maar normaal vinden.Dit land is ziek maar dat mag je niet zeggen tegenwoordig.Pim zou zich bij dit gedoe uit Orwells 1984 omdraaien in zijn graf! Voor Europa en tegen Amsterdam. Eat that,van Muiswinkel!

drs kwenie | 04-11-18 | 21:40

Kicke... een Sinterklaas met een drankprobleem.
Dit kan alleen in Amsterdam.

pontius | 04-11-18 | 21:39 | 4

mqdv
Hou je bek man!

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:53

Erik?

Rest In Privacy | 04-11-18 | 23:15

En bij Toon Hermans.

Muuke | 04-11-18 | 23:46
▼ 1 antwoord verborgen

Noem me eens 1 plaats op de wereld met decennia socialistisch bestuur waar het geen stinkende hell hole is.

caspert79 | 04-11-18 | 21:38 | 1

Venezuela want daar zit zoveel olie in de grond. Daar kan het gewoonweg niet mis gaan.

metdedag | 05-11-18 | 22:31

Om te kotsen. Walgelijke, haatdragende man.

Rico Tampeloerus | 04-11-18 | 21:37

Erik van Muiswinkel , de Nationale Sinterklaas Bedrieger. Kortweg de NSB’r , da’s toevallig ?

ja,diedus! | 04-11-18 | 21:37

Het zal nog drukker worden bij de intochten in de dorpen rondom Amsterdam.
Hoe kun zo'n KK woorden slingeraar in deze functie benoemen, gewoon niet te filmen... De man moet geestelijk onderzocht worden, heeft ze niet allemaal op een rijtje.

Zwizalletju | 04-11-18 | 21:37 | 9

@Berbaar
Links Amsterdam heeft hier zeker een punt gescoord. De voorstanders van Zwarte Piet op de kast gekregen en van Muiswinkel (een kleine sneue pion in het spel) wat centjes. Maar het geeft ook aan dat de organisatoren meer bezig zijn met het politieke spelletje en hun frustratie dat de rest van NL zwarte piet handhaaft dan met de organisatie van het kinderfeest.

metdedag | 04-11-18 | 23:44

Rustig Berbaar, denk aan uw gezondheid. Leuke middag gehad met de Berbaartjes?

Muuke | 04-11-18 | 23:55

En verder wat metdedag zegt.

Muuke | 05-11-18 | 00:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Amsterdam was toch al verloren... Een soort van open inrichting.

Bushcrafter | 04-11-18 | 21:36

Ons land is kapot stuk, maar dat weten we al een tijdje. Dit is weer nieuws uit de categorie 'verbaast u niet, verwondert u zich slechts'.

BlowingBubbles | 04-11-18 | 21:35 | 1

Dit is nieuws in de categorie "U schopt, wij schoppen keihard terug".
Jammer dat het zo moet maar drammers aan beide zijden van het spectrum krijgen hun trekken uiteindelijk thuis.

Berbaar | 04-11-18 | 21:39

Nu maar hopen dat Muis van het witte poeder en de Jagermeister kan afblijven. Anders gelooft er geen kind in Amsterdam en omstreken nog in de Sint.

Croxifoxio | 04-11-18 | 21:35 | 3

Ja zit die Muiswinkel aan de coke?

ardeverb | 04-11-18 | 21:41

Mag het hopen, anders heeft een een groter probleem.

Maar dat is inderdaad een publiek geheim.

Croxifoxio | 04-11-18 | 21:46

Vandaar zijn rages op Twitter. Die gast is vrij labiel lijkt me.

ardeverb | 05-11-18 | 13:19

Dat wordt dus een zwarte sint op een kameel met een heleboel witte knechten. In dat geval zijn er geen 600 agenten nodig dus iedereen blij. Toch?

Maris v.d Hof5393 | 04-11-18 | 21:35

De Neus krijgt, na het uitzitten van zijn straf, een baan bij de Bulldog via de reclassering.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:34

Dacht heel even: nepnieuws, maar dat mag tegenwoordig niet meer...

Genodigde | 04-11-18 | 21:34

Conclusie: de realiteit is vreemder dan fictie.

knutsel_ | 04-11-18 | 21:32

Sinterklaas die zwaar anti-zwarte piet is... Gewoon een nepperd!

Ledzep67 | 04-11-18 | 21:32 | 3

Sint geeft Piet een veeg.

Glasgow Argus | 04-11-18 | 21:33

Zooo leuk op meerdere fronten, vooral omdat de pro drammers zich er zo druk over maken.
Lagaan man, boeit het nu wie er onder die mijter huist?

Berbaar | 04-11-18 | 21:36
-weggejorist-
De musso linie | 04-11-18 | 23:40

Het enige probleem is dat Erik geen paard kan rijden. Het wordt dit jaar een ezel. Dat past ook beter.

ristretto | 04-11-18 | 21:31 | 1

Ze hadden een merrie geregeld, dan kon Erik eronder hangen. Had die merrie plotseling een grotere l#l onder haar buik dan welke hengst ook.

Glasgow Argus | 04-11-18 | 21:35

Amerigo draagt dit jaar een paard, genaamd Troje.

Croxifoxio | 04-11-18 | 21:31

Je zelf de hoofdstad van een land vinden (de ontstaansgeschiedenis waarvan Gefundenes Fressen voor historici zou moeten zijn) en dan van Famke Halsema maar blijven verlangen dat zij zich dagelijks scheert. Tegelijkertijd dient heur beard als substituut voor het sanshomoisme dat dit voormalige gaybolwerk ooit heeft grootgemaakt. Rutger Groot (Straight White Buffalo) Wassink. Een rotvrije heipaal is er qua fundament niks bij.
www.youtube.com/watch?v=Nm-ISatLDG0
Dat de feitelijke intocht ook dit jaar weer onder pvda-auspicien plaatsvind (te weten Zaanstad) is niets meer of minder dan het zoveelste uitstel van executie voor Amsterdam. Memento mori Famke, memento mori. En de eenhoorn you rode in on.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:30

Hoop dat Storm deze Sint eens goed laat voelen hoe groot zijn staf wel is.

Glasgow Argus | 04-11-18 | 21:29 | 5

Je blijft wel met je poten van onze meneer Edgar af, viespeuk!

Glasgow Argus | 04-11-18 | 21:46

Osdorpertje, daar hebben we berbaartje voor.

F. Jacobse | 04-11-18 | 21:48

Osdorpertje | 04-11-18 | 21:42
Niet in 'alles is liefde' hoor.
Dat was toch echt Michiel als sint.

Petrus Poortwachter | 05-11-18 | 00:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Discriminatie! Waarom mag een zwarte vrouw geen Sinterklaas worden? Tara Singh Varma bijvoorbeeld. Ik ruik “white privilege”.

Osdorpertje | 04-11-18 | 21:29

Pikzwart geschminkt, mag ik aannemen?

de honden blaffen... | 04-11-18 | 21:29 | 2

Voel idd de eerste zwarte sinterklaas aankomen.

Rotterdams Geschut | 05-11-18 | 02:57

Denk het wel, hij heeft natuurlijk onder dwang zijn jarenlange blackfacefetish moeten afkappen voor de bühne, als hij op deze manier weer een stokje in zijn tent kan zetten zal hij die kans met beide handen aanpakken.

NaughtiusMaximus | 05-11-18 | 07:15

"Opera De Stomme van Portici" > Belgische afscheiding
"Sinterklaas" > ??

HogeNood | 04-11-18 | 21:28

Gelukkig niet in Zaandam, dan kwam die l*l ook nog op de telekevisie.

Petrus Poortwachter | 04-11-18 | 21:28

Dat zou toch eigenlijk aanleiding moeten zijn tot een enorm protest vanuit deugkringen? Een man als Erik van Muiswinkel die sinterklaas gaat vertolken? Met zijn "foute" verleden? Jarenlang was Van Muiswinkel toch een soort van "Imperial Wizard" die het racisme verheerlijkte als "Hoofdpiet", en zichzelf nu schoon probeert te poetsen door pro-piet mensen uit te kafferen voor racisten en domme kankerlullen.

Nee, daar trappen wij niet in, Erik. Net als JP Coen en Witte de With moet ook jouw naam uitgewist worden. Jij stond symbool voor het racistische, fascistische, white supremacist, white privilege, non-inclusieve boze-witte-man denken; daar kun je je niet even uitdraaien door nu de goedheiligman te gaan spelen. Mensen met een verleden als jij doen er beter aan zichzelf eeuwig het zwijgen op te leggen en zich vol schaamte terug te trekken in een anoniem bestaan.

Dr_Johnson | 04-11-18 | 21:27

De malle molen die Amsterdam heet.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:26

Ach heden! Die man is echt helemaal kanarie. Als dat maar goed gaat!

Poesmobiel | 04-11-18 | 21:26 | 1

Pardon!
Wat heeft u tegen de kanarie, het aandoenlijk vogeltje?
Niets toch mag ik hopen? Evocatus

Evocatus | 04-11-18 | 23:56

Ik neem aan met een zwarte kroesbaard.

HaatbaardKnipper | 04-11-18 | 21:25 | 1

Rasta als minimum.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 22:06

Amsterdam krijgt wat het verdient.

Ghibli | 04-11-18 | 21:25

In Amsterdam kan alles.

Wanneer werd Amsterdam ook alweer een eigen republiek?

Q.Bert | 04-11-18 | 21:25 | 1

Flink op Wilders stemmen.

HaatbaardKnipper | 04-11-18 | 21:26

Ik dacht dat het een grap was, maar toen las ik Amsterdam.

fjordman | 04-11-18 | 21:25

Een klap in het gezicht van 90% van NL. Het kan alleen in A'dam.

Oepsie1234 | 04-11-18 | 21:25 | 3

Een meer dan terechte klap in het gezicht van de drammers en de aanstellerTs.
Ik vind het vooral humor.

Berbaar | 04-11-18 | 21:33

@berbaartje
Uw ziekelijke vorm van humor is hier reeds bekend. Mag ik vragen of u ook uw trekken eens thuis krijgt opdat u ook andere vormen van humor gaat waarderen? Misschien niet maar, oeps, nu doe ik het toch.

F. Jacobse | 04-11-18 | 21:52

Berbaar, u bent een lul. Weinig daden, veel woorden en helaas erg weinig kennis van Nederland en de Nederlandse taal.
Kortom, een aanstellerige trol en zo moet u ook gezien worden.

Randall3.0 | 04-11-18 | 22:09

Ik hoop dat GS ook zijn dagboek publiceert.

gestoptmetroken | 04-11-18 | 21:25

Wow, er worden gelijk drie dimensies aan het begrip hypocrisie toegevoegd.

knutsel_ | 04-11-18 | 21:23

dit nu is HET voorbeeld van een (s)links-Amsterdams complot; niets, helemaal niets wordt geschuwd om een onschuldig kinderfeest nog verder (nu zelfs van binnenuit) te (laten) vernielen. Bah !

krelus | 04-11-18 | 21:23

Wat er binnen die ring gebeurd zal de rest van NL aan onze reet roesten, als ze ons er maar niet mee lastig vallen.
Dat laatste is wel een dingetje: dat doen ze nml wel. En ze proberen hun mening en wil aan de rest van het land op te leggen.

Wim-Lex | 04-11-18 | 21:22

Maar gingen die lui van de grauwe eeuw niet Sinterklaas vermoorden, zodat de stukjes bot en hersens over de kindertjes uitgestrooid werden?
In dit geval dus van Muiswinkel.
Het moment dat de SJW's hun circular firing squad letterlijk gaan nemen.
Hmmm. Ik pak er even wat chips een een biertje bij, het wordt steeds leuker.

TheEgg | 04-11-18 | 21:22

Huh, Muiswinkel? Dat was toch die racist?

Pedronegro | 04-11-18 | 21:22

Sommige dingen zijn zo absurd en ridicuul dat er echt geen mogelijkheid is om serieus te reageren. Dit is zo’n geval. Verder wat de rest hierboven/onder zegt

Stoep | 04-11-18 | 21:21

Straks doet hij als Sint per ongeluk dat domme Surinaamse accent weer.

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:21

Mmm, die Grauwe Eeuw toch nog maar een revalueren...

Petrus Poortwachter | 04-11-18 | 21:20 | 1

Dacht precies hetzelfde. Misschien hebben ze toch wel een puntje. Of zoals ze op links zeggen: ik ben tegen geweld, maar als het dan toch moet...

spanarchist | 04-11-18 | 21:29

Het kan na de idioterie van het verhogen van de parkeertarieven en het weghalen van de letters dus toch nog gekker. Zou toch geweldig zijn als kick-out van Muiswinkel van z’n paard trekt en door de grachtengordel sleept met pek&veren.

Trumme | 04-11-18 | 21:19

Hahaha, humor om te lachen en dat had ik niet meer verwacht van van Muiswinkel.

Berbaar | 04-11-18 | 21:19 | 2

Misschien mag jij m wel door de grachten varen......

BlowingBubbles | 04-11-18 | 21:38

Gaat niet lukken met mijn kiel dus ik beperk me tot de vrolijke intocht in ons mooie Scheveningen.

Berbaar | 04-11-18 | 22:10

Denk dat hij dat prima kan. Hij heeft heel wat jaartjes ervaring als opper-Piet op zijn cv. En ook wel een aardige stem voor de rol. Prima dus. Verder: ik geloof niet meer in Sinterklaas en kom zelden in Amsterdam - wat heb ik ermee te maken?

Ggroengras | 04-11-18 | 21:17

Gaat hij echt de sint spelen zoals een acteur een rol speelt of krijgen we steken onder water naar rechts van sinterklaas?

Rest In Privacy | 04-11-18 | 21:17

Het aangezicht van?
.
Midlife?
Dubbele bodem?
Geld tekort?
The White House?

Rollins | 04-11-18 | 21:17

Weer eens het bewijs dat geld niet stinkt. Ook niet voor notoire linkschmensen.

Ommezwaai | 04-11-18 | 21:15 | 1

Erik, de schijnheiligman

Runderknak | 04-11-18 | 21:17

Schijnt dat Quincy G hoofdpiet wordt

Runderknak | 04-11-18 | 21:15 | 1

Serves them right, Amsterdam!

schijtzat | 04-11-18 | 21:18

Amsterdam wordt steeds meer een plaats voor gewone mensen om te vermijden. Echt niet vanwege de rolkoffers of de hoeren of zelfs de drugs. Wel vanwege de linkse idioten die daar de dienst uitmaken. Alles wat die lui aanraken verandert in poep, dus ook Sinterklaas.

Jan Passant mk2 | 04-11-18 | 21:15 | 1

Amsterdam is een soort roach motel. Een lokdoosje waar alle kakkerlakken van de samenleving naartoe getrokken worden. Zodra het verzadigd is met GL en D66-ers zinken we het af.

TheEgg | 04-11-18 | 21:24

Er is geen beleid. Daarom doet GL de meest vreemde dingen in 020, waaronder dit. Ook dit is puur voor de bühne. Stukje ophef creëren.
Alles om maar alle lokale belastingverhogingen te verbloemen. Links populisme in z'n volle glorie.

Chemokar | 04-11-18 | 21:15 | 1

En zie eens even hoe dit stukje Groenlinkse guerrilla marketing nu al z'n werk doet. geenstijl hapt, wierd duk zit er al weer boven op, en alle usual suspects volgen. Missie geslaagd. heeft iemand het nog over parkeertarieven die met 50 % stijgen?

Chemokar | 04-11-18 | 21:23

Infiltrant

Ruimedenker | 04-11-18 | 21:13 | 1

Dat denk ik ook. Sinterklaasfeest saboteren.

ik_word_gek_in_NL | 04-11-18 | 22:32

ongelooflijk

langzullenweleven | 04-11-18 | 21:13

Wtf galore...

KollenbergSittard | 04-11-18 | 21:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl