D66 km/h pakt uw rechtervoet af

Een politieke draai op recordsnelheid: van D66 mag u straks minder hard rijden.
Niet dat het veel boeit in dit land - er staat toch altijd file - maar toch. Gaap goedemorgen druk druk ontbijt vies vrouw boos kind kotsen vaas valt gloeiende gloeiende tas pakken EINDELIJK AUTO rust radiootje & naar het werk... Met de tuf-tuf-snelheid van je oma. Voor Robot Jetten maakt het natuurlijk helemaal niets uit dat vvd, CDA, CU én zijn eigenste D66 in een regeerakkoord hebben afgesproken niet te tornen aan de maximumsnelheid. Opportunistje Rob laat zich gewoon lekker naar Den Haag chauffeuren en dan merk je er geen bal van, omdat je achterin je mailtjes kunt gaan zitten wegwerken. Automobilistje pesten raakt namelijk nooit de beleidsmakers zelf, maar altijd de burgers die - ondanks een regeerakkoord - alsnog in hun pak genaaid zijn overdwars in hun auto genaaid zijn. Nog los van wat nou precies de yuge voordelen voor het klimaat zijn, zo'n snelheidsverlaging. Enfin, het is Rob Jetten maar, dus deze hyperopportunistische voorgekauwde voorlichterskots gaat u de komende tijd slechts miljoenmiljard keer opnieuw horen. Gelukkig is de trein een fijn alternatief o nee wacht.
Wat te denken van de uitstoot van deze vervuiler
En verder wat Geert zegt
Social
Reaguursels
InloggenIs toch voor het milieuuuuuuu dus moet het, gek zijn ze aan het worden, ik snap dat dat water niet zo hoog moet komen, als het al waar is, maar sluit dan is 3 kolencentrales, met die extra kilometers die zo welkom zijn bespaar je echt 0 komma niks ten opzichte van zoiets, of die cruiseschepen in R'dam of die hoogovens in de randstad, of, of, of.... standaard verhaal.
Het enige wat dit EU uilskuiken kan en wil is het geld van de gewone burger aftroggelen met allerlei nutteloze impopulaire maatregelen.
Verzin nou eens wat nuttigs kerel! Zorg dat openbaarvervoer een 24 uurs service wordt ofzo.
Ik had hem gevraagd wie volgens hem die foute olieregimes dan wel niet zijn? Wedden dat hij Rusland had genoemd en niet een land met gekleurde mensen waar homo’s als Robbie nog de cel in worden gesmeten.
Rob Jetten is een lul.
Als ik 100km moet rijden en ik doe dat met 100km/h, dan rijd ik een uur.
Als ik maar 80km/h mag rijden dan doe ik er een kwartier langer over en vervuil dus ook 15 minuten langer. Wie is hier nu gek meneertje Jetten?
Zelf opteer ik voor een maximum van 200km/h, ben ik er in een half uurtje.
Het is zelfs op TV al een keer uitgetest en bewezen, dat snel doorrijden beter is voor het milieu. Dat was ten tijde van de discussie rondom de trajectcontrole op de A2 toendertijd. Toen al werd bewezen, dat een hogere snelheid beter is voor het milieu. Maar de milieu-extremisten gingen hier uiteraard halsstarrig niet in mee, dus bleef alles zoals het nu nog steeds is.
Dit is heel goed voor het milieu. Dan kan ik niet meer in m'n 5 rijden maar moet naar mijn 4 en wordt het verbruik hoger en daarmee de CO2-uitstoot. En dat is erg goed voor het milieu. Sterker nog: waarom gaan we niet allemaal 30 rijden in z'n 2. Dat is pas goed. Of gewoon alle versnellingen verbieden en auto mogen alleen nog maar een 1 hebben. Dat is pas goed voor het milieu.
Ja! lekker mn diesel ontroeten met 80 in z'n 2! Yay! Ik garandeer dat tot zeker 100 meter achter me niemand nog iets ziet als ik dat doe. WOAH!
Weet je wat slecht voor het milieu is, niet lekker kunnen doorcruisen.
Maar om de haverclap weer stilstaan en weer moeten optrekken.
Verkeerspleintjes, files, autowerende groenlinks-stoplichten, rare constructies met verkeerslockende raar getimede verkeerslichten die wel op groen gaan maar waar je nog steeds niet kan doorrijden, bushaltes op de weg, spoorwegovergangen die indirect uiteindelijk een hele wijk vastzetten, overstekende fietsers die doorstroming verstoren.
Hmm, had mijn linkervoet uit politieke overwegingen al laten amputeren...….., nu dan maar handgas in laten bouwen.
Volgens mij is boven de 100 rijden erg inefficiënt en smerig. Je netto tijdwinst is mager. Hard rijden is vooral iets voor mannen met kleine piemels. Ga karten ofzo.
Als we nou gewoon iedereen die niet voor zijn werk op de weg zit (woon-werk, dienstreis, beroepschauffeurs), verbieden zich tijdens de spits op de weg te begeven, zijn de files al grotendeels opgelost.
Een soort rekeningrijden voor de bijstandstrekker en gepensioneerde.
Straks met de zelfrijdende auto is het allemaal voorbij.
Ook geen wegwijzers, stoplichten, lantaarnpalen, koplampen, remlichten. Het kan allemaal weg.
Misschien als wij oud zijn, halen nog maar weinig mensen hun rijbewijs.
Dus lezers van Geen Stijl in 2060, laat even via de tijdmachine weten of dat zo is.
Hoi hier 2060, sorry maar niemand heeft meer eigen vervoer, er is nog enkel maar openbaar vervoer, maar alleen voor de rijke elite natuurlijk, de rest mag zijn veiligheidszone toch niet verlaten dat is veel te veel kans op ongelukken heeft de VVD66 vorige maand besloten, wel een veilig gevoel eigenlijk als je het maar leert accepteren, maar dat is een proces van gewoon leren te blijven bukken, is ergens rond 2018 begonnen geloof ik en wij Nederlanders liepen daar in voorop.
Het is een vreemd manneke maar die auto is best een leuk ding.
Een Olds Ninety Eight uit 1964.
7 liter V8, dat klinkt lekker hoor.
En als je poen hebt, kan je die benzineprijs ook niets schelen.
Merkwaardig genoeg hebben ze de lpg-inbouw bizar merkwaardig gemaakt, maar consistentie is niet de sterkste kant van onze beleidsmakers.
M'n collega heeft er twee, maargoed, de 98 convertible komt dan ook alleen met mooi weer naar buiten.
En we werken op een benzinemakerij.
D-Fens_1963 | 01-11-18 | 18:01
twee wat?
twee '64 Oldsen Ninety Eight ?
Neuuh, die andere is een Vista Cruiser of zoiets.
Zo'n Laminaatbak zeg maar
.
D-Fens_1963 | 01-11-18 | 18:47
Toch leuk dat ze er nog zijn.
Auto's met echte bumpers zeg maar in plaats van dat kreukelplastic dat je kapitalen kost als er een konijntje tegenaan loopt.
Wat een ongelovelijke 0 is dit zeg.
Dikke bek over het milieu en dan lekker rondtoeren in z’n 5 liter V8 en het volk het vel over de oren trekken.
Geert heeft gelijk ,hoe minder zetels deze partij krijgt des te beter is het voor het klimaat in Nederland.
Helemaal mee eens, het is de hypocritie ten top. Wel eisen dat anderen hun gedrag aanpassen, maar daar zelf als individu niet toe bereid zijn. Het zou me niet verbazen als D66-ers en GL-ers met hun cosmopolitische levensstijl en gebruik van extensieve landbouw het milieu meer vervuilen dan een PVV-huishouden met een gelijk inkomen.
Ach, stel dat er een weg is van 200 kilometer zonder verder verkeer (die zie je wel in autoreclames). Als ik konstant 120 rijd doe ik er 1 uur en 40 minuten over. Bij konstant 130 is het 1 uur en 32 minuten. Ik kan me er dus niet druk over maken...
Ik denk dat het voor de doorstroming, remstof en uitstoot door onnodig remmen en weer accelereren beter is om een minimum snelheid in te voeren.
Gewoon Vmax=Vmin.
Kan de boetemachine ook eens de andere kant uit werken en de bron van veel verkeersellende, de in de weg rijder, eens aanpakken.
Heb ook ook een zwaar vervuilende auto.Heerlijk.Maar gezien het aantal km/pj dat ik ermee op de weg zit vervuil ik minder als jan met de pet met zijn 3cyl benzine auto en veel minder als een cruise boot die per reis voor 1.000.000 auto s per boot in de lucht gooit.
Stilstaand NL vervuilt massaal meer als rijdend NL dus de snelheid kan met gemak omhoog zelfs.
Het verlagen van de max. snelheid heeft geen enkel resultaat. Alleen als je de cijfertje als een ezel leest levert het wat op. Stel de snelheid gaat van 120 naar 80 Km per uur. www.autobahn.eu/2303/bewijs-130-km-u-...
Flutartikel.
Dit is het soort van 'onderzoeken' op basis waarvan vroeger werd geconcludeerd dat roken eigenlijk heel gezond was.
De bottomline is dat de uitstoot van je auto evenredig is met de brandstof die je er doorheen jaagt. Iedereen voelt aan zijn eigen portemonnee bij welk gedrag je het meest aan de pomp staat en waarmee je dus het meest hebt vervuild. Daar heb je verder geen luchtkwaliteitsonderzoek of wat dan ook voor nodig!!
Never mind rob jetten, de heaumeausuele tussenpaus van D66. Alsof Penthouse P. Een echte talentvolle politicus in zijn rug geduld had. Die wordt vroeg of laat door Al Khaag of die 020 heks voor de tram gegooid.
Geachte leden van de Tweede Kamer (en de gemeenteraad van Nijmegen).
Zodra Rob Jetten c.s. beginnen te zeuren over milieu, kan iemand dan even dat plaatje van hierboven zwijgend omhoog houden? Daar mag een grijns bij.
Dank
Geen groter vermaak dan leedvermaak over hypocriete linksige politici.
Een cruiseschip stoot net zoveel uit als miljoenen auto's. Dat is wetenschappelijk bewezen. Auto's mogen straks Amsterdam niet meer in, maar cruiseschepen met Yanks met Dollars zijn van harte welkom.
Als dat niet hypocriet is dan weet ik het ook niet meer.
Voor Rotterdam geldt het zelfde overigens.
Zo, en nu die IAMSTERDAM letters nog verbieden en de wereld is weer gered!
Prima Robbie, het eerste zinnige wat ik van je hoor. Gewoon terug naar 110 km/h.
sorry ik viel in slaap bij 1:44
"Mensen" die Jettes en Klavers in staat achten en faciliteren om beleid te maken verdienen hetgeen het directe resultaat is: miljarden besteden aan niets. Die stemmers krijgen gelukkig zelf ook de rekening. Er is maar 1 ding waar deze aarde bij gebaat is: minder mensen. Enkel vanwege teveel mensen gaat de wereld uiteindelijk ten onder (milieu, onverdraagzaamheid, ruimte, faciliteiten etc). Toch hoor je niemand daar over. Het zal mijn tijd wel duren (heb geen kids btw en zal ook niet gebeuren).
Die maximumsnelheid mag omlaag naar negentig kilometer per uur. Daarmee zal het totale brandstofverbruik van personenauto's in Nederland met ongeveer een kwart verminderen, en daarmee dus ook de totale uitstoot van uitlaatgassen van deze auto's. In ruil daarvoor wordt de accijns op alle brandstoffen afgeschaft, wat grofweg neerkomt op een halvering van de prijs per liter. En vooral dat laatste is erg belangrijk voor me, als eigenaar van een Oldsmobile Custom Cruiser uit 1976. Deze auto heeft een ledig gewicht van circa 2.350 kg en een gecombineerd gebruik van zo'n 1 op 3,5. Volgooien is 135 liter tanken, en dat doe ik graag voor half geld. Bovendien rijdt zo'n auto prima op 55 mijl per uur (ca. 88 km/h), en is dan ook nog het zuinigst.
Het lijkt me een goed onderwerp voor een bindend referendum, als we dit zouden hebben in Nederland. "We verlagen de maximumsnelheid in Nederland naar 90 km/h, EN we schaffen tegelijkertijd de accinzen op alle autobrandstoffen af. Bent u hier VOOR, of TEGEN?"
Uhhhh wat denk je precies dat een file kost aan uitstoot?
Misschien moeten we die eerst eens oplossen.
Veel files worden veroorzaakt door snelheidsverschillen. Bij drukte op snelwegen met twee rijstroken waar je 120/130 mag, gaat vrijwel iedereen die net invoegt en toevallig achter een vrachtwagen rijdt, direct naar links. Maakt niet uit dat jij er aan komt met 120/130. Gevolg: jij moet vaart minderen. Bij drukte ontstaan zo spookfiles. Er is eigenlijk niks aan de hand,maar er ontstaat een soort harmonica-effect.
Ik zou absoluut vóór stemmen bij dit theoretische referendum!
Het snelheidsverschil 120/90 scheelt misschien een paar minuten dat je later aankomt op je bestemming, maar als er minder files door ontstaan, dan ben je wellicht zelfs netto sneller!
Heb zojuist een voordracht bekeken van Nobel prijswinnaar natuurkunde Ivar Giaever, die in 1973 de Nobelprijs heeft gewonnen. Voor zover er nog mensen zijn die Ed Nijpels willen geloven, die in 1978 pedofilie wilde legaliseren, is de youtube opname van de Nobel prijswinnaar wellicht een openbaring als het over de opwarming van de aarde, waterstijgingen, enz enz gaat ! www.youtube.com/watch?time_continue=1... . Echt het is hilarisch en iemand zou Edje toch eens moet voorlichten. Maar zo als bovenstaand te lezen valt, zijn de niveaus tussen de beide mensen 'nogal' groot, dus heb ik twijfels over het effect er van.
Die kerel zegt aan het begin van z'n praatje het volgende:
"I am not really terribly interested in global warming. Like most physicists I don't think much about it. But in 2008 I was in a panel here about global warming and I had to learn something about it. And I spent a day or so - half a day maybe on Google, and I was horrified by what I learned. And I'm going to try to explain to you why that was the case."
Een 'expert' die een halve dag research op Google heeft gedaan dus (dat zal misschien net iets meer zijn dan de gemiddelde reaguurder). Gaap. Next.
Nee dan is modelspoortreintjes verzamelaar Ed Nijpels natuurlijk veeeel kundiger dan Nobelprijs winnaar. En je haalt zijn onderkoelde manier van spreken onderuit, maar niet de inhoud. Zijn 'horrified' gevoel dat na het bekijken op Google ontstond door het lezen van zo veel onzin dat de klimaatgelovigen menen te moeten aannemen als de absolute waarheid. En -zoals hij ook zegt- geloof mag je niet aan tornen. Luister en kijk nog maar eens goed.
zolang het hele Haagse pluche (inclusief de Oranjes) nog in een gesubsidieerde hogesnelheidskaravaan van gepantserde A6-en en X5's arriveert , krijgen ze van mij een hele dikke milieuvinger (de middelste) wegen chronische hypocrisie.
Practice what you preach, Farizeeërs!
Heb ook een leuke voor je: de milieuvignetten in Duitsland etc. Verplicht om op je auto te zetten en als je in een gele of rode categorie valt mag je bepaalde delen van het land/stad niet meer in. Maar: dit schijnt niet te gelden voor NAVO-medewerkers!
Dus uitgerekend de mensen die het 1) kunnen betalen om zo'n nieuwe, milieuvriendelijke maar dure auto te rijden en 2) vanwege hun werk bij een internationale organisatie een voorbeeldfunctie hebben, hoeven niet te voldoen aan deze milieuregels. Dan ben je echt elke geloofwaardigheid kwijt wat mij betreft.
Minder kinderen! Dat zet pas co2 zoden aan de dijk, maar vertel dat Pechtold maar eens.
Alex breinaald wilde toch geen kinderen?
Pechthold deed daar nu juist zo zn best voor. Blijkt nu dat dat zelfs niet is gelukt.
Dat klopt, maar over het algemeen zijn het juist de meer verstandige mensen die daar goed over nadenken. De minder verstandige mensen denken daar niet over na en fokken gewoon door. De meer verstandige, verantwoordelijke mensen zouden dus juist wel meer kinderen moeten krijgen.
Tsja, maar dat lokdoosje zoog hem aan....
Een vriend van mij zegt altijd : een schaamhaar trekt harder dan een sleepkabel
Echte oppositie praatjes.
Robbie kan straks nog een paar jaar blèren in de oppositie en dan is het echt afgelopen.
Dexit66 is aanstaande.
Gewoon een lieve jongen waar de daadskracht van afstraalt!
De aarde warmt al op sinds de laatste ijstijd. En zolang de China's en de India's niet meedoen met minder uitstoot kunnen we onze centen beter steken in het ontwikkelen van nieuwe veilige nucleaire technologie zodat we gewoon alles elektrisch kunnen doen. Want op dit moment wordt er naast allerlei anti fossil fuel maatregelen gewed op wind & zonne-energie, maar dat gaat bij lange na niet de benodigde hoeveelheid elektriciteit opleveren om iedereen elektrisch te laten rijden en hun huizen te verwarmen. Dat geld kunnen we beter in research voor de toekomst steken.
Zijn lach is nog erger dan die van Rutte. Maar ja, die gedachtengang van hem is wel vergelijkbaar als ook de achternaam.
.... mompelt iets over kringspier
A.U.B. geen aandacht voor NPC's
Een echte D66 man dus! Het een zeggen, het ander doen. Die gaat het nog ver schoppen binnen zijn partij!
Ai, slechte binnenkomer voor Jetten.
Tornen aan belangrijke afspraak zonder substantiele onderbouwing.
@Jetten:
Kijk nog even hoe het 80 km experiment op de A10 west is verlopenen.
Graag gedaan hoor, maar toekomstig zelf je werk gaan doen, graag.
die jojo politiek bewijst gewoon dat het drollen zijn.
www.instagram.com/p/BihFHWQFgAd/?hl=n...
www.kentekencheck.nl/kenteken?i=AR-51...
Bouwjaar: 30-06-1964
Vermogen: 241 kW / 328 PK
"Keuring op: 22-05-2017 Aandachtspunt 1: Uitlaatsysteem niet gasdicht"
Lekker bezig Rob(ot) Jetten!
het mooiste is dat hij dat tochtje doet door een natuurgebied, in gezelschap van raadsleden van de meest "groene" gemeente van Nederland... zoveel huichelarij en er mee wegkomen ook nog...
Om eerlijk te zijn ben ik zwaar onder de indruk, ik wist niet dat ze meer dan 50 jaar geleden al meer dan 300PK uit zo'n motortje konden halen. Of is het zo'n nepding? Hoe dan ook een erg vreemde denkwijze inderdaad.
Dolletjes, nog meer auto haat in Amsterdam, no meer fietsen.
Overigens ben ik van mening dat onze bijdragen aan het milieu alleen helpen als de grote vervuilende landen keihard meedoen. Zolang China en India elke week nog een kool fabriek openen, blijf ik genieten van mijn voertuigen.
Ze zijn ook echt het contact met de werkelijkheid volledig kwijt.
Knulletje Jetten probeert stemmers af te snoepen van Yasser eikeltjes pyjama.
Logisch, beide klonen van iemand/iets anders vissen uit dezelfde vijver vol topambtenaren, rechters, hoogleraren en ander links gespuis dat daar als geprivilegieerde goudvissen levenslang hun bekjes wordt volgepropt..
Precies, prima verwoord.
De trein haalt je op van waar je niet komt, brengt je naar waar je niet heen wilt op een tijdstip dat jou niet schikt...
Alle huishoudens in Nederland produceren zo'n 6% CO2.
Al het vervoer in Nederland is verantwoordelijk voor nog eens 14%.
Das incl. vrachtwagens en zware scheepvaart!
Die overige 80% komt van de industrie en landbouw.
Dus moeten wij in verhouding verreweg het meeste hjier van betalen maar er nauwelijks invloed op hebben met isoleren en van het gas af.
Ondertussen wordt ons een enorm CO2 schuldgevoel aangepraat, zodat we zonder morren weer meer moeten betalen aan belastingen.
Ik rij heerlijk in mijn Turbo Diesel SUV 2.4 van 15 jaar oud. Ook vaak door Ubbergen.
Beter voor het milieu is om D66 volledig te begraven .
Jetten is de laatste briljante zet van Pechtold geweest, die dacht "met mijn vertrek sterft D66 ook". Zo´n narcist was hij wel.
Verder interesseert die max snelheid me niet. Voor mijn part wordt het 80. Lekker relaxed, en ik hoef minder hard op mijn rem te trappen voor de zoveelste opstopping. Let´s face it, we kunnen niet heel NL asfalteren, en minder auto´s komen er ook niet.
Probleem zijn die kleaudtzakken die zich er dan niet aan houden en gaan drukken om u vervolgens boos te passeren en te snijden. Kom je vaak tegen op provinciale wegen/binnen de bebouwde kom op ringwegen waar de logische snelheid 70/100 is maar waar je dus 50/80 mag. En je krijgt een flitsboete als je je er niet aan houdt maar die agressieve drukkers/snijders komen er dan weer mee weg. Bah.
Als de CO2 uitstoot omlaag moet, dan is het effectiever te zorgen dat er geen files meer staan. Maar voor de "denkers" van d66 gaan er met meer asfalt vanzelf meer mensen auto rijden. Ze denken waarschijnlijk dat auto rijden niets kost, en dat mensen dat alleen maar voor de lol doen.
130 rijden met zwaar gesubsidieerde Tesla mag ook niet meer
Raar dat wij nooit iets horen over de impact van immigratie op de CO2 uitstoot in Nederland. Alsof een toename van honderdduizenden migranten geen enkel effect heeft op de totale CO2 uitstoot van het land.
Daarom moeten we met z'n alle de Immigratie tegen houden is beter voor onze milieu , een soort van stok om mee te slaan .
Ja, die rijden vanwege hun uitkering in de meest vervuilende audio. Maar misschien krijgen ze dan een extra minder vervuilende auto toeslag
Nou die migranten is win win voor D66 - PvdA - GL - Denk want die gaan echt geen PVV of FvD stemmen want daar krijgen ze niks van (gedaan) dus daarom geen belangrijk probleem........
En die zijn ook nog een die woestijn gewend,dus altijd de cv op max
leuk zie ik juist bij dit onderwerp (auto's / snelwegen / milieu) een advertentie van bloembollen. Ik krijg direct trek in andere bollen... oliebollen :)
Hé, ik, als premium lid, zie helemaal geen advertenties. Gelukkig zijn er advertenties voor niet premium leden......
touche hahaha
Mensen, mensen: De zeespiegel stijgt niet, de temperatuur stijgt niet, het regent niet vaker, bliksemt niet vaker en de Nederlandse lucht is schoner dan ooit. Toch laten we ons collectief een klimaatdrama aanpraten met peperdure, spuuglelijke en ineffectieve oplossing voor een niet betaand probleem. En D66 doet er uiteraard weer een publiciteitsgeil schepje bovenop.
Grappig is dat het Earth programma van de NASA dit wél concludeert (of meet, beter gezegd). Waar haal jij je gegevens vandaan? Uit het laatste stukje van je endeldarm? Dit heeft niets met politiek te maken, maar met pure wetenschap. Wie of wat de schuld is, is een ander verhaal, maar de meetgegevens zijn onmiskenbaar.
@Jaho - deze heb ik zojuist even speciaal voor jou uit mijn google-anus getrokken.
www.lwhancock.com/images/Ljugzvist2010...
Zeddegeizot: Bekend plaatje, alleen niet van toepassing bij de klimaatalarmisten. Sinds de medieval warm period is de temperatuur gedaald, met 0,1 graad. Afkoeling dus, en geen opwarming. Alles is relatief, behalve de kortzichtigheid van de opwarmknuffelaars die menen dat CO2 een gifgas is in plaats van een noodzakelijke voorwaarde voor het leven op aarde.
Toevallig woon ik langs een van de drukste rijkswegen van ons land. De rijksoverheid heeft de aanpalende gemeenten meegekregen om akkoord te gaan met uitbreiding (lees noodzakelijke verbreding) op de uitdrukkelijke voorwaarde dat de snelheid beperkt zou blijven tot 100 kmpu. Inmiddels mogen we 130 na 19.00 uur.
Boven mij vliegen de vliegtuigen op btw vrije kerosine en achter mij blazen de binnenvaartschepen hun dieselwalm uit over het Amsterdam-Rijnkanaal.
We zijn het kwijt, hebben het verloren en gaan dood aan fijnstof en hartkwalen veroorzaakt door onze zwabberende, stuurloze rijksoverheid.
Als we nou al die vluchtelingen hierheen halen kan ik dan naar Afrika?
hmmm.. in de tijd dat er geen vliegtuigen, auto's en binnenvaartschepen waren was de gem. leeftijdsverwachting toch echt een jaar of 25/30 lager dan tegenwoordig
Dat wordt medisch geregeld mijn beste twijfelaartje, het doel is om ons langer te laten bijdragen aan... ja aan wat eigenlijk?
@openbaar
God, wat een complottheorieën weer...
Mensen willen graag zo lang mogelijk leven, vandaar dat er onderzoek naar gedaan wordt, en resultaten bereikt worden. Dat is niet om ons langer te laten bijdragen aan "wat". Sterker nog: hij maakt het leven voor de jongeren alleen maar duurder. Maar ja, niemand wil vroeg doodgaan.
kom op OM.. ik weet ook wel dat politiek een groot deel een theater voorstelling is en dat er achter de schermen van alles en nog wat speelt maar laten we nu niet overdrijven
-removed by user-
Als we nou al die vluchtelingen hierheen halen kan ik dan naar Afrika?
Als jij met het roeibootje overvaart hept niemand daar een probleem an.. je kunt al beginnen met roeien want binnenkort gaat het Marrakech verdrag zorgen dat landen die een krabbel hebben gezet onder een niet juridisch bindend papiertje, legaal de illigale nieuwe Nederlanders moeten gaan huisvesten..
lever je wel op tijd je huissleutel in!
Rubberen Robbie mag van mij ongezien een HEMA worst in zijn aars krijgen. Mag zijn vrind het eruit opvreten.
Dit beeld gaat niet meer van mijn netvlies... u en u alleen bent nu verantwoordelijk voor het failliet van dit bedrijf met al zijn werknemers...
Figuren als Jetten en Klaver zouden bij niet één bedrijf door hun proeftijd heen komen. Ze worden keihard in hun bakkes uitgelachen en naar buiten gewipt. Maar in Den Haag kun je gewoon poep praten en echte problemen negeren (overbevolking, immigratie, islam, woningnood).
Het beste voor het Nederlandse millieu is:
‘minder mensen’
NL is geen (!) immigratieland.
Exact , die 0,0001 procent co2 uitstoot die we besparen op langere termijn volgens de heren wordt vernietigd door de op nu 17 miljoen inwoners er nog eens 1 miljoen imigranten er bij te gooien .
Geef dit kind een aai over zijn bol geef hem warme melk en een eikeltjes pyama dan komt het goed
Ach die Rob Jetten zit er alleen maar om de stoel warm te houden voor de echte opvolger van Pechtold. Een serieuse opvolger wil namelijk helemaal niet geassocieerd worden met dit ellendige regeerakkoord dus die mag straks bij de volgende verkiezingen een frisse start maken met nieuwe beloftes (die uiteraard ook verbroken zullen worden om aan een kabinet mee te mogen doen)
Wishfoolisch thinking.
jeTTe gaat een ruTTe 2 worden. TaalTovernaar met het blije niks-aan-de-hand-hoofd. Hij komt met complexe weldoordachte antwoorden met vele argumenten feitjes en weetjes die in een volgend antwoord nooit allemaal te pareren zijn. Een zeer gladde prater.
weet je wat pas goed voor het milieu zou zijn en om minder auto's de weg op te krijgen en minder vliegtuigen in de lucht.. nou..
Openbaar Vervoer rendabel en betaalbaar maken zoals treinen en metro's .. maar nee, D66 en GL hoor je niets over deze inzet dat door met name de overheid zou moeten worden gestimuleerd en gesubsidieerd..
Dit land weet van iedere noodzakelijke (basis)levensbehoefte een melkkoe te maken. De energie, de ziektenkostenverzekering, water, voedsel, het O.V. en uiteraard die auto, die je nodig hebt om naar je werk te forensen om een salaris te verdienen waar de overheid ook een flink deel van wil hebben .. auto's die al een godsvermogen aan BTW-Accijns, wegenbelasting en BPM afdragen. Rob de nieuwe jongere generatie beleidsmakers vol fantastische ideeen gaat het wereld milieu redden samen met Jesse.. die in nog meer overbevolking in dit kleine land gelooft en volop stimuleert door nog meer ramen en deuren open te zetten voor nog meer migranten. Meer mensen meer vervuiling!
Ondertussen draait de hele wereld gewoon als vanouds door. met meer plastic in de oceanen, meer toerisme om nog meer vliegtuigen te laten landen uit het westen, en stinkende autoo's zodat men kiest voor maatregelen als mondkapjes voor en wisseldagen van gebruik van de auto.
Je zou een belasting voordeel van €500 euro per jaar moeten krijgen als je afstand doet van je auto.
500 euro per jaar belastingvoordeel om mijn autootje van de hand te doen is veel te weinig. Bij 2000€ wil ik er over gaan nadenken.
OV promoten moet ik niet aan denken. Nu al heb je regelmatig geen zitplek en moet je een reis om de wereld maken als je buiten de massastromen beweegt. Kleine voertuigen kunnen beter promoot worden. Brommers, speed-pedelecs, de Birò, Podride, Velomobiel, motorfiets, etc... Als voor de rest de autonome deeltaxi zo ook door gaat breken, dan gaat dit ook heel wat auto's op de weg besparen. De bezettingsgraad van voertuigen kan in ieder geval wat hoger dan 1,43/4 = 36%. web.minienm.nl/socrecrmob/2_1.html Alleen zo kan het fileprobleem worden aangepakt.
OV buiten de randstad is een drama, zowel qua tijd als qua geld. En sinds het retourtje met de trein/overstappen binnen de zone is afgeschaft krijgen ze mij alleen nog maar met Kruidvat actiedagkaartjes in de trein. Geen OV maar EV.
Ondertussen van de week 'foutje' bij Tata Steel. Effe Jetten bellen.
www.youtube.com/watch?v=lPacQ_gX9EY
Mileiufoutje...
Vorig jaar een groot probleem met Shell, affakkelen dagen lang. Dat haalde wel de pers.
Jetten gaat uw snelheid jatten.
Je kunt beter de maximum snelheid verhogen dan krijg je minder files.
Het pijnlijke is dat iedereen hier stiekem ook wel weet dat Jetten gelijk heeft. En dan krijg je quasi-argumenten als "Ja maar, hij heeft ook ooit in z'n leven in een vervuilende auto gezeten" en "Ja maar, er zijn ook veel belangrijkere problemen en dit is opportunisme."
Iedereen? Hij is een knettergekke linkse drol.
Joducus pilatus pas mag ik zelf uitmaken of ik vind dat Jetten gelijk heeft of niet... niet dus en ik ben het dus ook NIET stiekem met hem eens.... zo'n hekel aan figuren die pretenderen te weten als een soort almachtige wat een ander denkt
Spreek voor jezelf, Jodocus. Deze kwast spoort niet.
Pislinq | 01-11-18 | 11:26 |
Hij is ook een knettergekke linkse drol. Maar zelfs die kunnen heel soms een goed punt aansnijden, zoals nu.
Ik ben het eigenlijk wel eens een keertje met Jet(ten) Rob(ot). De NL snelwegen zijn vanaf Zwolle overvol en harder dan 100 rijden heeft daar geen enkele zin en zorgt slechts voor files en gevaarlijke situaties.
Jetten 100 km oude koeien uit de sloot halen met een ander zijn veren gaan pronken het is nu in de politiek zo.
Hoe verleid ik de stemmers zodat ik mijn gang kan gaan.
Een maal gekozen kan ik mijn gang gaan.
Er is niemand die mij tegen houd
Een groot deel van de bevolking neemt niet de moeite om hun stem uit te brengen.
Democratie ik hoor nog walter ulbricht voor de radio duitse democratische partij DDR er zijn nog verschillen.
Maar iedereen had werk de groensnavel jetten die in een intervieuw overkomt
als een pickup plaat die overslaat het marsmannetje van D666.
Mijn werk is zo geheim dat ik zelf niet weet wat ik doe daarom kan ik ook geen antwoord geven op uw vraag.
O ik zal eens vragen aan papa pechvogel o nee die heeft zwangerschaps koors
Maakt mij niet uit, reed toch al niet sneller als 100-110. Ten eerste omdat het enorm in het verbruik scheelt, ten tweede geen stress meer en ten derfde geen onverwachte boetes omdat de limieten ongeveer per kilometer veranderen en de flitsbrigade daar heel slim misbruik van maakt.
Inderdaad, dodelijk vermoeiend om al die borden met steeds weer nieuwe snelheidslimieten in de gaten te houden.
Klopt, sinds een aantal weken rij ik rond de 100 km/u. dat scheelt op één tank diesel rond de 300 km. Voor het milieu en mijn portemonnee prima. Qua tijd scheelt het niet eens zoveel voor mij.
Ja, maar straks moet je met die snelheid links rijden met bumperklevers en aso weggedrag om je heen
100-110 km/h rijden levert mij juist stress op, omdat je precies de snelheid rijdt die het verkeer niet rijdt. Vrachtwagens rijden ongeveer 85 km/h en auto's >130 km/h. 130 km/h rijdt ook stressvol (waar de Telegraaf het vandaan heeft dat 130 comfortabel rijdt weet ik niet www.telegraaf.nl/nieuws/2748242/d66-o... ). Om ervoor te zorgen dat ik comfortabel 100-110 kan rijden is het misschien wel handig dat de rest dit ook gaat doen.
130 gaat nergens over op de meeste Nederlandse snelwegen. Die zijn smal, druk en hebben om de 2 kilometer een knooppunt, in-/uitvoegbaan of file waardoor je van 130 meteen weer op de rem kunt gaan staan. Jetten de linkse robotdrol heeft hier een heel goed punt. 100 is hard zat op de meeste snelwegen in NL.
Wat is eigenlijk zijn afkomst? Hij ziet er half aziatisch uit.
Indo
Boeit dat dan? Ik vermoed dat hij va Centurion komt. Daar lopen ze behoorlijk voor op de aarde qua robotica.
piloot47 | 01-11-18 | 11:25
hoe weet je dat zo zeker?
Hoe stompzinnig kan je zijn
Je gaat als een kersverse fractiebaas van een milieupartij een plaat posten met een wagen ,Oldsmobile uit 1964 met een rijklaargewicht van 2145 kg volgens RDW,en vermeldt daarbij doodleuk dat je er een dag mee door een natuurgebied gaat crossen.
Slechts 19,3 l/100 km dus erg schoon .
www.automobile-catalog.com/make/oldsmo...
Beweren dat de plaatselijke bakker en groenteboer gaan profiteren van de afschaffing van de dividendtax is óók niet zo slim, maar in Nederland Bananenland kom je er als politicus fluitend mee weg.
Of als net aangetreden blaag meteen de grondwet willen gaan veranderen is misschien óók niet zo slim.
Jetten is van mening dat alles wat hij doet voor het hogere doel is. Hij mag dus wel vervuilen en milieu onvriendelijk zijn. Net als deuger Nijpels bijvoorbeeld. Als een belastingbetalende burger dat doet is hij een verachtelijke vervuilnazi.
Op schone LPG?
Helaas niet volgens RDW data.
Welk hoger doel? NWO?
Effectief komt het wat mij betreft neer op boeteverhoging; ik blijf gewoon minimaal 120 rujden.
.
En al hadden we allemaal op door zonne-energie opgewekte waterstof gereden, dan nog had dat stelletje zure Calvinisten in Den Haag wel een argument gevonden om de automobilist te treiteren met snelheidslimieten en onzinboetes.
.
Dit alles om de echte problemen in dit land niet hoeven adresseren en de echte oorzaken van de milieuproblematiek niet te hoeven aanpakken. Symboolpolitiek dus.
Gisteren hoorde ik dat ventje zeggen dat wij dan maar in een tweedehands electrisch autootje moeten gaan rijden als we ondanks subsidie van de belastingbetaler geen Tesla kunnen kopen.
Met een brak batterijpakket dat je na een paar maanden moet vervangen. En waar blijven die oude batterijen?
Dat ventje heeft niets te zeggen over waar ik in rijd. Als hij in een rugzakje op batterijen wil gaan rijden moet hij dat weten, bemoei ik me ook niet mee.
Mooie auto.
Weet je wat zou helpen? Als we niet iedere keer een nieuwe auto kopen, willen moeten. Het maakt geen fuck uit welke co2 uitstoot er wel of niet is.
Het gaat om minder auto's, ( neem bijvoorbeeld een oude Volvo klassieker, die is al gemaakt, er hoeven geen nieuwe auto's gemaakt te worden en het oog wil ook wat.) minder mensen, ( een goede reden tegen immigratie ) Kortom consuminderen.
Dat zet pas zoden aan de dijk, veel meer dan elke dijk van onrendabele windmolens te voorzien.
Ja, helemaal mee eens, tot op de Volvo toe, de mijne is uit 2003 en mag al bijna een klassieker heten. Echter, minder consumeren is een olifant in de kamer. Net zoals minder mensen dat is. Er mag, er kán niet over gesproken worden. Maar minder consumeren is vanzelfsprekend de enige oplossing. Maar helaas. We worden massaal aangemoedigd om te kopen (mensen koop nou die auto, koop dat huis) te verbruiken, weg te gooien en opnieuw te kopen. Het produceren levert geld op, het weggooien is intussen een hele industrie op zich geworden en levert geld op, en het opnieuw kopen levert dus ook weer geld op. Al dat gelul over milieu het is onzin. Het gaat maar om 1 ding; geld.
Klopt, zo is de Landrover gemaakt sind 1948 misschien wel de meest duurzame auto gezien het aantal wat nog steeds rond rijdt.
@ Dutchbeaurouge, Spijker, kop, raak. Bij ons uit 1981.
De hele groenemafiameuk is ook een kwestie van meer consumeren: Koop die elektrische auto, koop die groene stroom, koop die groene meuk.
Bijna niemand maakt, repareert en restaureert. In dat kader is het Repair Manifesto een mooi uitgangspunt. www.platform21.nl/page/4375/en
Fijn om te merken dat er mensen zijn die er ook zo over denken. Ik hoef niet links of rechts te zijn om dit te vinden.
Ik heb een Volvo uit 1989 voor dagelijks gebruik, duurzamer kan niet. En hij is nog schoon ook want op de achterruit staat een sticker met "schone motor". Nou jullie weer.
@Graaisnaaiert | 01-11-18 | 13:52
Top. Bij mij staat er 245 achterop. Is dat ook goed? Dagelijks gebruik.
ristretto | 01-11-18 | 14:00
245, topbak. Zuinig op zijn. Bij mij staat er V70 op de achterkant.
100 bomen omhakken, 1 boompje planten, wat zijn we toch goed voor het milieu!
Wat een links geneuzel. Alsof je aan je cv-thermostaat draait. Je rijdt langzamer en de temperatuur daalt. Hoe naïef kun je zijn. Volgens mij is de overbevolking het probleem.
En hoe laat ik mijn Tesla op als Klavertje de kolencentrales gaat sluiten?
Aan een touwtje? En dan een briefje omhoog sturen?
Alles uit de kast halen om zich zo snel mogelijk op nul zetels uit te laten komen ,in Duitsland willen ze overal de diesel weren ,na 2 verkiezingen in Beieren en Hessen blijkt dat de CDU en de SPD gehalveerd zijn ,en nieuwe verkiezingen durven ze niet aan ,omdat ze dan een krantenwijk kunnen nemen .Nee ,werkelijk een kanjer hebben ze bij D66 binnengehaald .
eerst de auto naar 80 ,en dan is de elektrische fiets aan de beurt ,daar zit namelijk ook nog geen begrenser op .
Niet te lezen dit, of ben ik debiel?
Een aantal ideetjes om de CO2uitstoot te verlagen:
- geen voedsel transporten naar de derde wereld.
- Jette executeren na een officieel doodvonnis.
Belangrijkste nog vergeten: massa-immigratie stoppen.
Doel aantal inwoners op 10 miljoen maximaal stellen. Dat gaat zooien aan de dijk zetten.
Gratis condooms in Afrika en het middenoosten!
Tijd dat ze de androïd wat beter afstellen, die mondhoeken in de lachebekstand lopen wel wat erg veel naar buiten uit. Lijkt wel The Joker zonder schminck.
God wat ben ik blij dat ik geen auto nodig heb voor werk! Lekker stukkie wandelen. Blijf erbij dat werkend Nederland zich willoos laat naaien, zonder in opstand te komen. Energie taxen omhoog, niet profiteren van economische groei, noodzakelijke auto uitgemolken, medische zorg kapot, pensioen verlaagd, pensioen leeftijd verhoogd etc etc. Nou ja, als je de boel niet plat gooit, wordt het alleen maar erger.
Mijn baas betaalt slecht, maar met 7 minuten op de fiets naar m'n werk maakt een hoop goed kan ik je zeggen!
Het systeem heeft ons kapot gemaakt met technologie. De tijd van Ned1, 2 en 3 en alleen een vast toestel was men naar buiten gericht. Men had contact met iedereen in de straat het leven was trager en als kind was elke dag buiten een avontuur. Nu is men naar binnen gekeerd, een echt hedonistisch tijdperk leven we. Iedereen in zijn eigen bubbel en eigen waarheid. En er zijn wel honderden waarheden. Maar de eensgezindheid die ik als puber heb ervaren met een demonstratie tegen kruisraketten zal er nooit meer komen. Iedereen zit wat te roeptoeteren op twitter ed nou, dat maakt indruk hoor.
Beste d66,
Ongeacht mijn goed- of afkeuring van reductieplannen van CO2, mag ik jullie er op wijzen dat de rekening bij de burgers neerleggen ontzettend smerig is?
Bedrijven zat die mijn jaarlijkse CO2 uitstoot in een dag tijd eruit blazen, bedrijven zat met postbus Nederland die in derdewereldlanden hun vervuilende werken hebben uitbesteed, haven Rotterdam, Schiphol.. maar goden, de verrassing: U, burger, betaalt.
De EU heeft exact dezelfde strategie, door ons te laten geloven dat de hoeveelheid plastic in de oceaan kan worden teruggedrongen door de verkoop van wegwerpplastic in Europese landen af te schaffen.
Tegen dit glibberige achterbakse kontlikkende mannetje is maar 1 maatregel op zijn plaats:
sudo mv Rob Jetten /dev/null
herstel:
sudo mv Rob\ Jetten /dev/null
of sudo mv "Rob Jetten" /dev/null
Linux is for losers. Echte bikkels gebruiken deltree /y Rob Jetten.
helaas levert het onbesuisd afsluiten van het process natuurlijk weer een ban op.
killall -9 "Rob Jetten"
kan ik er wat aan doen dat dat zo gaat?!
daar in tegen alles door pijpen in linux.. heerlijk. Hele dag thuis zeggen schat ik heb van alles gepijpt...
ps deltree zit er al een tijdje niet meer in. met je himem.sys
Praktische mensen trekken gewoon de stekker eruit. Zal Pia Dyson ook toejuichen, dus win-win.
EenVandaag is al bezig het fakenieuws uit te rollen. PVV zou al 6 maanden aan het stijgen zijn van 14 naar 22 zetels! Doen ze elke keer voor de verkiezingen. Des te meer mensen stemmen dan op links om de PVV twgen te houden. Dan zie je de PVV vlak voor de verkiezingen opeens kelderen naar de helft. Zijn er mensen die in het Opiniepanel durven zeggen dat ze voor de PVV zijn?
Ja ik.
Het leefmilieu wordt ook stevig vervuild in Nederland.
Roborob de Buikspreekpop
Wat ik niet snap en nooit gesnapt heb is waarom er hier op GS zoveel mensen voor een hoge maximumsnelheid zijn. Onderzoek heeft keer op keer aangetoond dat bij lagere maximumsnelheden het verkeer beter doorstroomt, er minder files ontstaan, die sneller oplossen en er netto over het jaar minder tijdverlies is voor automobilisten. Kortom, altijd normaal rijden scheelt frustratie, euro's aan brandstof en tijd .
Nee Jaco, dit is veel te simplistisch. Het hollen of stilstaan van de maximum snelheid is een belemmerende factor en de onduidelijke signalering.
De grote hoeveelheid afritten en opritten is een tweede factor.
Prisoner's dilemma. Als iedereen harder gaat rijden loopt alles vast, als jij alleen harder gaat rijden heb je voordeel. Aangezien men hier voor individualisme is, zijn maatregelen die een gezamenlijke gedragsverandering voorstaan niet favoriet.
Kijk eens in duitsland, snelheidsbeperking? Alles bumper op bumper op elkaar. Beperking weg? Veel ruimte tussen voertuigen...
Ik haal op mijn fiets maximaal 25 km per uur, dus ik begrijp niet wat het probleem is.
@ristretto Dat onduidelijke signalering een factor is en op- en afritten ook bestrijd ik niet. Maar alle andere factoren gelijkhoudend is een verlaging van de maximumsnelheid netto een tijdbespaarder.
@WimLexMetKroon: Per rit is het idd een prisoners dilemma, maar per jaar een cooperative game. Dus iets meer nadenken dan alleen 2 uur verder zou dat dilemma op moeten lossen. Dat kunnen reaguurders wel, hoop ik.
@grom: Duitsland is totaal niet vergelijkbaar qua wegcapaciteit, bezetting en verkeersintensiteit. Een A2 voor mij alleen zou geen limiet hoeven hebben, maar voor 3 miljoen gebruikers wel.
@grom Duitsland kent op de Autobahnen buiten de Baustellen om inderdaad weinig files, omdat een groter deel van het verkeer over provinciale wegen wordt gestuurd waar geen eind aan lijkt te komen soms.
@jacovisscher idem dito, ik bestrijd u ook niet. Ik stel dat het genuanceerder ligt.
In de stad 80 zoals op de ring werkt prima. Daar buiten 110, en verder 130 'avonds en op de rustige trajecten zoals nu de A6 zou mooi zijn.
'66 is goed op weg zich overbodig te maken. Go Robot Jetten! Maak de klus van Penthouse af.
Bestrijding opwarming van de aarde d66-stijl: Je stopt een hele grote pizza met ergens er op een heel klein stukje vlees (=nederland) in de oven. Omdat d66 niet van doorbakken vlees houdt leggen ze op dat stukje vlees een ijsklontje. Als de oven aan is laten ze de deur een beetje open staan en met een ventilator blazen ze dan lucht in de oven zodat het ijsklontje smelt en de pizza op die plek niet te warm wordt.
Ben benieuwd hoeveel stemmen dit knulletje straks gaat trekken. Of beter gezegd, hoe weinig.
Proefballonetjes om stemperds van GL af te pikken. I see what you did there.
Hey Rob, weet je wat pas een aanslag op het milieu is hier? Die massale influx van gelukszoekers uit de derde wereld die hier volledig gesubsidieerd 3+ kinderen kunnen werpen zonder enige vorm van tegenprestatie. Ga daar eens wat aan doen, jonguh.
wat te denken van de uitstoot van de vliegtuigen die nodig zijn om die lui weer terug te sturen.Die bespaar je dan ook meteen.
Ja, zoveel mogelijk lopend terug. Goed voor het milieu.
Het ligt natuurlijk uiteindelijk allemaal aan "die buitenlanders".
En dan nu gewoon verder met zelf niks hoeven veranderen.
In Afrika maken ze zo weer plek zodat ze zich daar weer gaan vermeerderen als de rabbits.
@Beste_Landgenoten | 01-11-18 | 11:16:
Overbevolking is de grootste bedreiging voor deze planeet de komende eeuw. Lees de rapporten er maar op na. En als wij dan inderdaad mensen uit streken hiernaartoe halen die erom bekend staan zo groot mogelijke gezinnen te willen en wij dat nog subsidieren ook sja. Dan zijn het dus inderdaad " die buitenlanders weer ", al kunnen onze eigen kopvodden en sommige grefo's er ook wat van. Maar nogmaals, steek de kop maar in het zand wbt overbevolking. Niet voor niets dat China jarenlang dat 1-kindbeleid had. Niet voor niets dat er in India jarenlang een campagne "family planning" heeft gelopen ( 2 kinderen per echtpaar ). Maar dat de bevolking van Afrika deze eeuw van 1 naar 4 miljard explodeert vindt u zeker "wel gezellig" ?
Als het aan D66 ligt... betalen we over 3 jaar 2,20 voor een liter benzine.
U bent positief en wellicht ook wel een tikje naïef. Begin 2019 is toch meer de doelstelling als het aan D66 ligt.
Riep ooit een maat uit Amsterdam-Centrum tegen me ( Groen Links ), nog in het gulden tijdperk. Benzine kan prima naar 4 gulden de liter. Kan ook prima, in een stad waar elke 10 minuten een bus voor je deur stopt en als je die mist elke 2 a 3 minuten een verschillende tramlijn die je ieder binnen loopafstand van je einddoel brengt maar in de provincie is dat allemaal niet te doen. Nog los van het feit dat het nergens voor nodig is, want Den Haag doet toch maar rare dingen met ons geld. Maar ja, Randstadbubbel he?
Als er 1 land ter wereld is waar milieumaatregelen vooral bij mooie woorden blijven is het Nederland. De huidige bescheiden doelstellingen worden al niet gehaald, maar de streefpercentages blijven maar op lopen. Nederland zou zich eens aan gemaakte afspraken moeten gaan houden dan alleen maar de loopse bukslet voor de dichtstbijzijnde lobbyist. Overigens heeft '66 geen enkele aantoonbare connectie met het bedrijfsleven, en dan vooral de echte grote vervuilers: ik had gehoopt dat het '66 bashen vanaf vandaag tot het verleden zou behoren.
Erg jammer.
Waarom hoop je dat? D666 is geen politieke partij, het is een ziekte.
Ooit 20 jaar terug waren ze mijn partij. Gender neutrale drammers, sado masochistische naive deugers die de christelijke zonde en schuld in een nieuw jasje hebben gestoken.
IkWilOokWatZeggen | 01-11-18 | 11:01 Met het gebruik van '66 had ik gehoopt dat het sarcasme in de laatste regels er dik genoeg bovenop lag (de eerste paar zinnen zijn overigens wel bloedserieus, al ben ik bij de 3e een paar woorden vergeten). Met andere woorden, van mij mag de hele huidige politiek, met '66 als goede tweede, naar de vuilnisbelt van de historie.
Ik ben zo'n sukkel die maar blijft hopen dat het ooit weer eens wat wordt met het politieke midden in ons land. Dat mag u uiteraard naïef noemen, omdat het dat vermoedelijk ook is.
Vraagje
Zijn daskapital en Autobahn nog wel onderdeel van Magenta BV? En waarom staat die slechte filmpjes site dumpert nog aan de rechterkant?
Nee. Ik hou van slechte filmpjes, jij niet?
Wat is er volgens Jetten qua milieubesparing mis met innovaties als dit: nos.nl/artikel/2257368-eerste-co2-neg...
Omdat Robbie bij die maatregelen zijn kleine vingertjes niet in uw broekzakje mag drukken om aan uw portemonnee te zitten. Alles leuk en aardig, dat klimaat, maar u moet natuurlijk gewoon blijven betalen, kudtburgert. Deze weg financiert zichzelf waarschijnlijk voor een heel groot deel, en dat moeten we met z'n allen toch niet willen? Nee? Nou dan.
Ach ja, wat was ik ook denkende? De burger moet hoe dan ook een poot uitgedraaid worden. Innovatie is leuk maar het moet wel van onze bankrekening geplukt worden met honderden euro's tegelijk!
Dat je na stemming uitkomt op een Rob Jetten als fractievoorzitter is zoo veel zeggend over de staat van 66.
Man, ik zou m zelf t leven uithelpen als t mijn zoon zou zijn met zo'n galbakkes.
Bahbah
Files, want het wordt hier zo druk. Meer betalen, want we zijn allemaal zo aan het vervuilen. Omdat het ook zo druk is, namelijk. Auto's delen, want het zijn er zoveel. Voor straf 50% btw-verhoging op de boodschappen. Dat moet je ook zien als milieubijdrage. Duurdere treinkaartjes, want inflatie, btw-verhoging en een bijdrage vanwege de drukte. Meer bouwen, want het is hier zo druk.
Maar hoe komt het hier zo druk?
In 2,5 jaar tijd is er een kwart miljoen inwoners bijgekomen. Dat is bezopen veel in een dichtbevolkt, dichtslibbend land. Waarom gaat het daar niet over?
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
U legt de vinger op de zere plek. Magnie. Verboten!
Die nieuwe automobilisten hebben als regel geen rijbewijs en hun Mercedessen staan vaak niet bij de RDW geregistreerd. Vandaar.
Volgens mij is het veel meer, als je kijkt naar de nareizigers enzo. Was het niet 325.000 alleen al in 2017?
Maar het is zo'n leuke man met zo'n charmante lach dus dit wordt de stemmentreker voor de komende verkiezingen zodat hij en die akelige Ollogren heks weer in het kabinet komen want met D66-politici kan je alle kanten uit gezien het feit dat ze hun voorman van Mierlo nog zouden opgraven om hem dubbel en dwars eens flink uit te wonen als dit hun een extra kamerzetel zou opleveren.
"Charmante lach"? Nog nooit iemand gezien met zo'n mombakkes op als die Jetten. Wat een enorme kwal, een verlengstuk van wat hij als kind al was, een betwetertje, een verklikkertje bij de juf enz. enz. Heeft nog nooit als onuitstaanbare rotzak een flink pak op z'n lazer gehad. Maar wat niet is kan nog komen.
En wat denkt Rob Jetten dat dat maandelijkse verhuiscircus tussen Brussel en Straatsburg voor effecten op het milieu heeft?
Ja maar dat is Europa, dus dat is goed.
In het land waar die auto gemaakt is, liggen de maximumsnelheden ook nogal laag.
Ja lekker. Zo'n oude Oldsmobile zonder katalysator en zijn 40-liter V8.
Is juist heel duurzaam.
Beter dan de huidige tupperware auto's die zo'n beetje net na hun lease periode van allende uit elkaar vallen en weer vervangen 'moeten' worden voor nieuwe.
Johan_Voorhaar | 01-11-18 | 10:57 |
Als tweede auto gaat die vlieger niet op.
Een 40 liter V8....
... dat zou ik ook wel willen!
Als je langzamer rijdt stoot je minder fijnstof en CO2 uit, maar je bent ook langer op de weg. Kun je die twee niet tegen elkaar wegstrepen? Resultaat van deze maatregel lijkt mij nihil.
Afgezien dat Logistiek Nederland hier niet snel tegen in verweer gaat (vrachtwagens rijden vaak toch al langzaam), wat zijn de kosten voor de economie van deze algehele verhoging van de reisduur?
Ze denken zeker dat het alleen burgers treft die hun omaatjes bezoeken of hun boodschappen doen met de auto. Forensen reizen niet omdat ze dat nou zo leuk vinden.
De grootste druk op het milieu van ons land vormt voor driekwart de verontreiniging uit het buitenland. Binnenlands verkeer slechts 9%. En hoeveel daarvan betreft autoverkeer van burgers? Ik neem aan dat vliegverkeer voor meer dan de helft voor haar rekening neemt van die 9%.
Als je heel langzaam fietst in de regen word je dan natter of minder nat?
Maar de truttenschudder is dan wel de makkelijkste prooi om knaken binnen te harken. Breng eerst Nederland maar weer eens terug tot rond de 14 miljoen mensen, dat zat pas zoden aan de dijk.
Een hele slechte vergelijking landgenoten.
Als je bij een snelheidsverschil van 120 naar 130 al 30% meer uitstoot maar niet 30% eerder thuis bent is de verkorte tijdsduur vervuilender.
(Dit is een voorbeeld)
Als ik langer naar Jetten kijkluister sterf ik eerder. Goed voor de co2, dat wel.
Oh en dan ook meteen alle twee of meer baans wegen in de steden versmallen naar 1, zodat er zeer veel opstoppingen komen en steeds meer files. Volgens linkse politici (ook d66 ja) is het heel effectief, want juist goed voor het milieu. Sukkels van d66. Ik hoop op een historisch verlies van 13 zetels straks in 2019. Wellicht kunnen ze uiteindelijk een nieuwe partij vormen samen met die andere losergroep rond Arshcher.
Anne Lok is al 7 maanden zwanger en zoekt een voedstervader want ex Fred weet van niks en Alexander praat niet meer. En @eerstneukendapraten en @bokitoergosum zijn vrijgelaten! En in het holletje van de boomstam van de Boomhut zit een woodpecker! Ik kan het weten, of had ik dat niet mogen zeggen?
Als ex Fred nog steeds van niks weet, dan woont hij echt in een grot.
Sws mag je nu ook al bijna nergens 130. en als het al mag dan heb je van die borden die zeggen: Nee overdag 120, 's avonds 130, MAARR als de spitsstrook open is maar 100. Komop binnenhof. Make up your mind! in bijvoorbeeld frankfrijk mag je 130 en ook overal en altijd.
Ghe ghe, nog nooit bekeurd in Frankrijk? Echt een Zwitsal!
Absoluut niet waar dat het in Frankrijk beter is geregeld. ook in Frankrijk zijn er overal en vaak op onverwachte plekken, verschillende snelheden voorgeschreven. Gewone snelwegen 110 km. Tolwegen 130 km. Maar daarbinnen kunnen ook lagere snelheden gelden. Bijv. bij bepaalde af- een toeritten, viaducten of zijwindgevaar. En op binnenwegen varieert het van 50, 60 70 en 80 km. Spreek uit ervaring want woon er al jaren.
Ben die betuttelende uitverkopende kudt partij schijtzat.
Een beetje misselijk van D66 en Rob Jetten.
Eigenlijk is milieu en het klimaat een thema van GroenLinks.
Rob Jetten probeert nu Jesse Klaver op links in te halen.
Jesse Klaver kan hier niets aan toevoegen en moet nu ja en amen zeggen tegen D66.
Waar je Rob niets over hoort zeggen is ons onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem... dit is 5 keer dreigender dan het klimaat.
Rutte III gaat op twee fronten cruciaal de fout in: het milieu en het migratiesysteem... dit kost miljarden.
Oh-here-we-go.... CO2 gezever is inmiddels dodelijker dan de veronderstelde effecten ervan zelf. Het werkt mij meer dan gezond is op de zenuwen althans.
Ach, politici ...
Ik had laatst een Groen Linkse politicus met partner te logeren. Douchten een half uur, vliegen de wereld rond met het vliegtuig, zijn dol op een lekker stukje vlees (liefst niet te duur), hebben samen drie kinderen, maar ... ze zijn erg op het milieu!
(Want shampoo zonder parabenen en zonnepanelen op het dak.)
Waarom laat je dit soort mensen toe?
Familie.
En dat blijft toch altijd familie, hè? Gelukkig kun je heel leuk met ze Trivianten.
Geert heeft me laten lachen vanochtend. Altijd goed!
Off-topic: mooi te zien dat er veel kroontjes bij de namen in de comments opduiken!
Geert heeft inderdaad gevoel voor humor +1
Het is heel vals wat Jetten doet.
Uiteraard, het verlagen van de maximum snelheid zal echt wel schelen, maar het sluiten van de Tata-fabriek doet dat ook. En het verbieden van cafetaria's, of het platgooien van de glazen stad levert ook heel wat op, om over het bestaan terrasverwarmers nog maar te zwijgen, want dat onderwerp is reeds als stokpaardje door GroenLinks geclaimd. Minder kinderen in de wereld zetten is nog het meest effectief, maar daar hoor je weinigen over.
Het is heel vals wat Jetten doet.
Want hij weet al dat over zijn voorstel een hoop gekrakeel komt, en dan kan hij zeggen dat D66 best wel verstandige politiek wil voeren, maar dat "de ander", met name de boze burger, in de weg zit.
Wederom een nietszeggende loze schoolpleinreactie van de tokkie Wilders in de categorie "je bent zelf..".
De reactie waarvan je weet dat ie gaat komen..
Drugspiet stuk sjagrijn. Pssst.... kroontje kopen... ?
Dank voor uw herdefinitie van “tokkie”. Want sommigen beweren dat u dat bent. Zeg ik niet hoor, zeggen sommigen.
kaasfondue | 01-11-18 | 10:48
Nee, ik vind het vreselijk om "ergens bij te horen".
Als je een voortrekkersrol wilt vervullen op het gebied van klimaat is een Oldsmobile nu niet bepaald een goed signaal. Daarnaast is een Oldsmobile een auto voor kerels.
.. toch is CO2 na de massa-immigratie en islamisering toch echt een van de beste kroonjuwelen van het globalisme.
Iedereen doen geloven dat dit goedje een gevaarlijk strijdgas is - en obscene belastingen en - toeslagen innen om een toverstokje te "kopen" dat dit oplossen gaat. De nieuwe fascisten pakken het heel wat slimmer aan dan die ouwe socialist van vorige eeuw.
CO2 omzetten in brandstof. Laten we haast maken dan kunnen we GL en D66 opheffen.
www.theguardian.com/sustainable-busin...
extreemGroenLinks en Deug66 opheffen is inderdaad wel de beste maatregel voor ons (leef)milieu. Wat die lui aan wantoestanden importeren en CO2 uitstoten is wanstaltig.
Sinds vorig jaar heb ik een auto de het verbruik aangeeft. Mijn verbruik ligt bij 130 km/u 1 op 14 en bij 110 km/u 1 op 19. Sindsdien maak ik er dan ook een sport van om zuiniger te rijden. 5 kilometer meer per liter is 200 km meer per tank en qua tijd is het ook niet echt schokkend.
Precies, lekker met 50 in de stad tuffen is vervuilender dan op de snelweg 130 rijden.
Het schijnt nog steeds zo te zijn dat 90 Km/u de meest economische snelheid is, met relatief het laagste verbruik. Dus uw constatering klopt.
Ik tank voor 20€ per maand dus dan doe je vanzelf zuinig aan en heb nog nooit op reserve hoeven rijden. De tering naar de nering zetten: als het op is is het op.
@lupus... 20 per maand. U heeft geen kinderen en bent gepensioneerd. Alleen het kratje bier wordt met de auto vervoerd. Hoge kosten dan nog relatief gezien voor alleen de drank. Beter doet u de auto weg en neemt u voortaan de taxi of bezorgdienst voor uw bier.
Wat zegt Rob Jetten als hij een vraag niet begrijpt?
Syntax Error.
"Computer says no"
Dit gaat er nooit van komen, ze lopen nu al miljoenen euro’s inkomsten mis vanwege elektrische auto’s, en dat gaat oplopen naar de 600 miljoen euro per jaar. Als een auto harder rijdt, neemt het brandstofverbruik onevenredig toe, iets waar de overheid natuurlijk blij mee is, want voor iedere liter brandstof pikken ze 1,10 euro van je.
De subsidie op elektrische auto’s is onbetaalbaar, iets wat ze natuurlijk ook weten.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dit is het niveau waar we het mee moeten doen. Eerste idee was om in de grondwet te verankeren dat NL niet uit de EU kan stappen en nu dit. Geen originele ideeën, geen leiderschap, niets.
De regering blijft op microniveau aan de knoppen draaien. Steeds komen er iets meer regeltjes bij.
Gewoon zieken is het
Aan klimaat, Co2, milieu e.d kan je leuk geld verdienen de komende jaren... Ook dat is waar. Dus doe je voordeel ermee.
Groen is de nieuwe bubbel.
@sprietatoom
Groen is geen nieuwe bubbel, hij is alleen wat groter geworden.
Als je ziet hoe bedrijven die echt iets groens willen doen, worden tegengewerkt door bedrijven die alleen zeggen dat ze groen doen, realiseer je je pas hoe we in de zeik worden genomen.
Ach, er wordt weer over hem gepraat.
@Hiram... wat u zegt klopt helemaal.
Je kunt goed merken nu de lucht schoner wordt met minder fijnstof en CO-2---> komen de zonnestralen ongehinderd en steeds warmer op het aardoppervlak terecht.
De zon is nu in oktober en november veel warmer... als 25 of 50 jaar geleden.
En wat roepen de klimaatjongens nu: ''we moeten nog sneller de CO-2 gaan verminderen''. Zij hebben ons in de tang met als gevolg dat het hier nog warmer wordt.
Mijn eerste auto was een Oldmobile Cutlass. Nog steeds heb ik spijt dat ik 'm niet op de boot heb gezet. Nooit meer zo lekker gereden.
De beveiliging van Geert is vanzelfsprekend ook erg schadelijk voor het milieu. Hij wordt immers vervoerd in grote en zware Mercedessen, die op vieze diesel rijden, zijn beveiligers dragen kogelvrije vesten waarin asbest verwerkt zit, en ze verblijven in grote, slecht geïsoleerde kazernes met hoge stookkosten. Voor het milieu zou het beter zijn als Geert naar een makkelijk te beveiligen tropisch eiland verkaste.
Terschelling dus, als we tenminste 130 blijven rijden. Scheelt ook weer in de kosten.
Dat vindt de rest van de fractie van Deug66 unaniem, mag ik aannemen?
Te ver gezochte trol. Probeer het nog eens, kluifje.
Ik dacht zelf meer aan Rottumerplaat, Gualtiero.
Of je zorgt dat je niet de hele zandbak hierheen haalt zodat Geert Wilders ook een keer met pensioen kan. Wist je trouwens dat de mensen uit zandbakkistan erg van dikke Meeceedez houden en het afvalverwerkingssysteem hier niet begrijpen. Nu jij weer over vervuilen.
Kuif. Hetr is toch wat he met die Geert. Grote zware vervuilende mercedessen Hoge kosten van weet ik niet wat. Blijven natuurlijk peanuts van wat de oranjetjes vervuilen en kosten. Heb het daar nu eens over met je grote mond of mag dat niet van de baas.
Volgens mij ligt de oorzaak daarvan niet bij Wilders maar bij lieden die tegen het vrije woord zijn. Aangezien dat veelal de milieu types zijn, zijn dat dus diegene die deze vervuiling veroorzaken. Hehe.
@Kutje uit Afrika. Makkelijk reaguren uit Marrakech, natuurlijk. Draai de kraan dicht en stop met bedreigen.
@kaasfondue. U denkt werkelijk dat deze reaguurder in Afrika zit? Misschien zit deze persoon wel vanuit een flatje in Delfzijl zichzelf interessanter voor te doen. Kan.
BozePaarseMan. Haha, bijna goed. Een kamertje in de Schilderswijk in Den Haag. Bij zijn moeder. Komt 3 keer per dag buiten om Bobby uit te laten.
Jouw hond heet toch ook Bobby, Beau?
Kuif. Je moet niet alles geloven man.
Jij ook niet, ik woon niet in de Schilderswijk, ik woon in Duindorp.
Nou ja,ik zat in de buurt.
Als D66 of welke politieke minderheidsgroepering dan ook, echt een impact op het milieu wil maken, dan kiezen ze vandaag nog voor de bouw van 10 moderne kerncentrales. Schone energie, en met een beetje mazzel een prima export product naar België en Duitsland die hun energievoorziening volledig hebben laten versloffen door de groene terreur.
Ik pleit voor de afschaffing van politici. Om de een of andere reden zijn zij steeds de bron van problemen.
Millieuheffingen en belastingen extreem verhogen is het effectiefste voor het milieu.
Dan kunnen de loonslaven zich niks meer permitteren zodat je een reductie in grondstoffen en vervuilend consumeren krijgt.
En milieuvriendelijke staatsauto's invoeren, Merkel heeft er wel ervaring mee vanuit de DDR(Trabant).Nazi's ook trouwens(VW kever).
Start-up DAF 600 iemand?
Trabantjes zijn niet echt milieuvriendelijk, 2 tact toch ?
Als het flink meer dan 1,5 graad opwarmt, dan hoef je je huis niet eens meer te isoleren en kan iedereen van het gas af.
Rub Jetten heeft zo'n illusie, dat als je langzamer door de regen loopt dat je dan minder nat wordt.
Slaap lekker. Met je Oldsmobile.
En stil staan in de file is al 0 qua emissie. Juist. Gelukkig laat de politiek het OV jaar op jaar duurder en kutter worden zodat je ook echt geen alternatief hebt wil je op tijd ergens zijn.
Rijden veel van die oldtimers niet op Langzaam Pleuris Gas?
Voor de rest... sterf D'66, sterf.
Wat een nietszeggend lachebekje is die Jetten toch. Iemand die elke dag dezelfde lach op het gezicht kan toveren is per definitie niet te vertrouwen. Die lach gaat hem op korte termijn tegenwerken. En terecht. Verder veel gelul in de ruimte.
Weet een lachebekje die al bezig is aan z'n derde kabinet onder zijn naam.
Of hem dat gaat tegenwerken?
En Trutte dan?
Misschien moet Penthouse eens een condoom over zijn snikkeltje doen , in plaats van de wereldbevolking te vergroten.
Hij doet wat Nederlanders, West-Europa, nalaat... Kinderen maken om de (?) vergrijzing tegen te gaan. En te zorgen dat den Moslims er ons niet uitneuken. Wat dat betreft mogen we hem qel een beetje dankbaar zijn. Wie heeft er nog meer dan 1.2 kind tegenwoordig. Niemand, maar Pechtold wel. Bedankt Alexander!
Volgens mij staat er tegenwoordig alleen nog maar een bordje bij de grens dat je 130 km mag rijden in NL en bordjes van 80 km maar je kan nauwelijks deze wegen vinden in de randstad en daar buiten, want er staat altijd 60 km je kan net zo goed op een bromfiets gaan rijden in dit land!!!!! Want als je harder mag rijden staat de spitsstrook open terwijl er nauwelijks verkeer rijd of je rijd honderd op de landingsbaan A2 tussen Utrecht en Amsterdam en anders staan er wel dat er een bordje wegwerkzaamheden die er al jaren niet meer zijn op die plek, maar wel de bebording blijven staan en er wordt wel geflits op die wegen. Laatst kwam ik op het fietspad een bordje van 5 km tegen in Utrecht en verder op stond een BOA, dan ga je toch afvragen waar wij zo regering en gemeenteraad aan te danken hebben, ik kan met mijn fiets nauwelijks 5 km rijden want dan val ik om, volgens mij gaan voetgangers al 5 km per uur. Ik heb stellig de mening dat het hier alleen maar gaat om de burger te zieken en het openbaar vervoer te promoten.
Hoe ziet Nederland er over 5 jaar uit vraag ik me af, wanneer ik dit lees.
Kijk naar Iran en je krijgt een aardig idee.
Als we de huidig lijn op alle terreinen volgen, beetje Noord-Afrika denk ik. Iets van een mix tussen Marokko en Tunesie. Op zich welvarend en veilig, maar
een groot verschil tussen arm en rijk, te herleiden uit publieke en private instellingen en het daarmee gepaarde kwaliteitsverschil.
En natuurlijk een nog grotere invloed van etnische/culturele/religieuze opdringing.
Ik vermoed dat die Jetten gewoon een trekpop van Pechtold is.
Pechtold is voor de bühne afgetreden maar fluistert Robbie nu in zijn oortjes wat hij precies moet zeggen.
Gelukkig kan Pechtold zich nu weer bezig gaan houden met luiers verschonen en flesjes geven.
Altijd weer die inefficiëntie. Bea kan haar instructies toch beter direct aan Jetten doorbellen? Wat voegt die breinaald nog toe dan?
Het grootste containerschip ter wereld dat geregeld in Rotterdam aanmeert, de "Emma Maersk", stoot ruim zes keer zoveel zwavel uit dan alle auto’s en vrachtwagens in heel Nederland.
Een groot cruiseschip stoot net zoveel fijnstof uit als ruim 1 miljoen auto’s en net zoveel zwaveldioxide als 376 miljoen auto’s.
Als een Boeing 747 van de KLM opstijgt, komen daar maar liefst een miljard fijnstofdeeltjes uit. En dat is net zoveel als een miljoen vrachtwagens produceren die langs jouw huis rijden.”
Dat was dat en dan nu over die auto van D66 die langzamer moet vanwege Co2 uitstoot.
Snappen ze daar niet hoe belachelijk ze zich maken?
De belasting op die auto en de brandstof is al maximaal.
Vliegtuigen en grote schepen betalen bijna niks aan belastingen.
Leg dat eens uit Jet?
"Snappen ze daar niet hoe belachelijk ze zich maken?".. Maakt geen reet uit, half Nederland loopt achter die soundbytes aan. Zo werkt het nu eenmaal in deze banenrepubliek.
Kleine nuance; moderne cruiseschepen stoten véél minder uit dan die ouwe schuiten dus dat kan je niet vergelijken maar voor de rest heb je wel gelijk. En trouwens, kijk eens voor de grap op de site 'marinetraffic', dan pas zie je hoeveel schepen er in het Rijnmond gebied liggen/varen, als je dát ziet dan snap je pas echt waar die CO2 uitstoot vandaan komt, het wagenpark in Nederland is niet de boosdoener, het is dé grootste melkkoe. Schepen betalen overigens wél kapitalen aan havengeld, van vliegtuigen weet ik het niet.
Jet is even offline. Hij zal u antwoorden zodra de verplichte rusttijd voor mechanische mensen voorbij is.
Goed plan! Ook dat geklets over meer asfalt. Ja dat geeft meer files dus volgens de correspondent. Dus dan is het waar. En het klopt, want als je gewoon de snelwegen opheft, of urban farming daar mogelijk maakt (heel eco friendly weet je), dan is er ook geen file meer! Iedereen blijft gewoon op z'n plek, en dat is dan ook weer opgelost! Zijn er nog meer oplossing, oh grote leider Rob?
In dat licht, bedenk ik me net: ziekenhuizen zorgen er voor dat mensen in leven blijven (althans, dat zou moeten). Levende mensen kunnen ziek worden. Dus ziekenhuizen opheffen zorgt voor een verminderde zorgvraag! Dat is nou out of the box denken!
Het fileprobleem onstaat door bedrijven die het nodig vinden om met de hele bende naar 010, 020, 030 of 070 te verhuizen omdat dat nu eenmaal een hippe hub is.
Als je terug gaat van 130 naar 100, draait de motor ook 30% langer, dus 1/3 langer gereduceerde uitstoot om van A naar B te komen.
U moet echt terug naar school, dit slaat echt nergens op, leer eens logisch nadenken en rekenen. Hint, lagere snelheid minder energieverbruik, snelheid naar 0 geen energieverbruik ....
Dus als ik met een draaiende motor stil sta, verbruik ik geen energie? Manman...
En als u achteruit rijdt, wordt uw tank ook steeds voller!
Krijg ik dan een linkervoet erbij?
Vind die nu al lastig in mijn automaat.
De automobilist is altijd de lul, gelukkig zijn er altijd mensen die blijven rijden in wat ze leuk vinden. Ik ook. Wat Den Haag ook probeert, ik blijf lekker rijden. Ongezien de hik aan al die beleidsmakers.
Hoe schoner de lucht, hoe meer zonkracht, hoe warmer het wordt.
Een CO2 schermpje over ons aardbolletje lijkt mij best nuttig.
U bedoelt over ons landje. Een speldenprik op de aardbol.
Global Temperatures Rose As Cloud Cover Fell In the 1980s and 90s
notalotofpeopleknowthat.wordpress.com...
Minder deeltjes in de lucht , minder wolken, hogere temperaturen.
Oorzaak zou ook wat anders kunnen zijn, maar geen CO2 , er is sprake van een stepchange in temperatuur eind jaren tachtig die eigenlijk overal te zien was.
Andere reden : zonneaktiviteit die via meer of minder toelaten kosmische straling de bewolking beïnvloedt.
Maar Pechtold is weg. Are you not intertained?
Die horrorclown Jetten is 10x erger dan Pechtold. Verder wat Wilders zegt.
@Lupus. Jetten is door Pechtold uitgezocht op het vermogen de hypocrisie moeiteloos te kunnen voortzetten.
D66 en Rob Jetten zijn bezeten van het plan om de CO-2 uitstoot naar nul te brengen.
Zij denken samen met Parijs dat de CO-2... de klimaatsverandering en opwarming veroorzaakt - hoe simpel kun je zijn!
CO-2 uitstoot is er al vanaf het begin der aarde via vulkanen en bosbranden en later ook door het gebruik (stoken) van hout, steenkool, olie en gas.
Dit past in de CYCLUS waarbij bomen en planten CO-2 nodig hebben... en dit omzetten in zuurstof voor mens en dier.
Wat Parijs en D66 willen... in 2050 naar nul (zero) CO-2 uitstoot betekent het einde der wereld.
Bomen en planten gaan dood... en hiermee ook dieren en mensen.
Rob heeft op de universiteit gezeten - eigenlijk zouden de hoogleraren en Rob Jetten dit moeten weten!
je onderschat de kennis op de hedendaagse universiteit een beetje
De kennis op de hedendaagse universiteit?
Als het over deugen, genderloze toiletten en puppies knuffelen gaat weten ze inderdaad oneindig veel meer dan wij, klopt.
Hoogleraren en leraren stemmen voor 80% op D66... zij zijn twee handen op een buik.
Je denkt in 1 richting, planten produceren ook CO2 alleen 's nachts, maar dat heb je zo te lezen niet geleerd op school.
Denkt Jette echt dat de energierekening omlaag kan bij het invoeren van het VN klimaatbeleid? Echt???? Wat worden de sancties wanneer een land tekent maar zich er niet aan houdt?
Dat land mag dan niet meedoen aan het Verdrag van Marrakech.
Het Verdrag van Mark's Kech is inderdaad een mooi verdrag wat Nederland vrede en veiligheid zal brengen.
Inderdaad Trump, Rusland en China hebben lak aan Parijs - zij houden de (schalie)gas, olie en benzine goedkoop.
Hier wordt gas verboden, de benzine en energierekening onbetaalbaar.
Dit wordt onbetaalbaar voor de burger, maar ook voor de agrarische sector (plantenkassen) en bedrijven. Wij en zij moeten allemaal andere verwarmingsketels aanschaffen en straks mogen we ook geen benzine en diesel meer.
In België, Duitsland en andere EU-lidstaten blijft het gas gewoon verkrijgbaar.
Geldt die verlaagde maximumsnelheid ook voor de door D'66 zo geliefde elektrische auto's? Door voorspelde toename zal milieuwinst verdampen? Of krijgen we straks gedifferentieerde verkeersregels?
Deug66 is heel begaan met onsch welzijn en nog meer met onze bankrekeningen.
Vooral die van hen.... die van ons trekken ze compleet naar rood.
In de bubble van Rob rijden we elektrisch.
tpo.nl/2018/10/31/planbureau-voor-de-...
Als langzamer rijden goed is, is stilstaan het best.
Gewoon alle auto's verbieden en het probleem is opgelost. Voordeeltje is dan dat Jetten naar het Binnenhof kan gaan lopen i.p.v. met zijn reedt in een auto met chauffeur zitten.
RobJetten.cs:
while(true)
{
emptyRecycleBin();
parseInformation();
doFractieOverleg();
Thread.Sleep(10000);
}
10 for x = 1 to 20
20 print "Rob Jetten"
30 next x
40 cls
50 goto 10
Die sprekende bril Rob is werkelijk een kloon van de uitvinder van het populisme pur sang; Pechtold. Die antidemocraten van '66 voelen de concurrentie van GL nu zelfs in hun ivoren torentje doordringen en roepen snel iets over auto's en maximum snelheid. Altijd prijs bij een paar duizend naïevelingen, scheelt misschien weer een zeteltje minder in de peilingen. Ze houden alvast de onder Pechtold ingeslagen koers strak aan; jan modaal moeten we net zolang pesten tot hij uit zn slofje schiet want dán, dan beste mensen, kan D66 hem, behalve voor nazi, racist, domme tokkie en xenofoob, nu ook voor milieuvervuilende aso hardrijder uitmaken. Uiteindelijk gaat het D66 toch vooral om "hoe kunnen we de Nederlandse burger zo vaak mogelijk in zn bek spugen".
Maar goed, dit maximum snelheid verlagen is natuurlijk gewoon een voorzetje om de brandstofaccijns te gaan verhogen. Niet omlaag? Tsja. Dan betaalt de vervuiler, dus gaat de accijns omhoog. Het is het 1 of t ander mensen. Iets met regeringsverantwoordelijkheid, landsbelang, denk aan de generaties na ons, ja maar hullie, racisme, milieuuuuuu en roep nog maar iets over inclusiviteit. D66 in een notendop.
Helaas is het helemaal waar wat u zegt.
Spijker, kop, raak...
Helaas.
nu nog onomstootbaar aantonen dat elektrische auto ook inderdaad schoner is dan een auto op fossiele brandstof, Graag dan wel even incl. productie en recycling etc.
En ff kijken hoe de elektriciteit wordt opgewekt. Want kolencentrales worden gesloten en ondertussen worden bomen uit de VS/Canada per tanker naar Nederland vervoerd om hier te verbranden. Groene stroom heet dat.
zembla.bnnvara.nl/nieuws/bos-als-bran...
De extra stroom die nodig is voor het opladen wordt eerst ergens ver weg opgewekt door gas- en kolencentrales, die zijn nog steeds het goedkoopst. Dan wordt de elektriciteit via kabels vervoerd waarbij warmteverliezen optreden (ook iets waar je met gas geen last van hebt). Ja, allemaal erg goed uitgedacht van D66 en GL en consorten.
precies dat is mijn punt maar daar kijken de groenen niet naar.
"Groene stroom heet dat"
Haha.. Het is zo heerlijk hoe dat 'linkse' volk zó enorm kortzichtig is. Kijk, dat al die milieuclubsjes en -partijen wellicht beter weten maar slechts een verdienmodel optuigen, ok. Maar hoe in hemelsnaam hele ladingen mensen op die idioterie stemmen is meer dan zorgwekkend.
Heeft Jetten al z'n rijbewijs dan? Is de leeftijd daar dan ook alweer van verlaagd?
Mag niet van Big Daddy VVD. 130 ipv 120 levert lekker op via de kwatjes van Kok, toegenomen verbruik en de eindeloze pingpongerij tussen 130, 120, 100, 80, 90,, etc.....
Hoe meer je variatie aanbrengt in de max snelheid op een traject, hoe meer kans je maakt dat er iemand net te laat gas mindert of remt dus is het weer kassa!
Nee, roboflop, dit krijg je niet spits bij de graaiers. Kost veels te veel geld.
Dit dus. Je bent tegenwoordig harder bezig met opletten of je niet per ongeluk de verkeerde snelheid aanhoudt dan op het overige verkeer te letten.
Ik wordt gek van dat CO2 gelul, allemaal onzin.
Niet helemaal. Co2 is zeer nuttig spul voor bier tappen en leuke effectjes op festivalpodia.
rubberen-robo-robbie mogen ze met dezelfde snelheid het land uitschoppen
Schakel over op Gas voor de energievoorziening , dan bereik je misschien ook een reductie in de CO2 uitstoot net als de USA a/h realiseren zijn. (zonder allerlei flutakkoorden te hoeven tekenen)
Namelijk zo'n 25 % in de afgelopen 15 jaar. edgar.jrc.ec.europa.eu/overview.php?v=...
De Europese Commissie zegt het zelf dus het is waar.
Niet dat het er allemaal toe doet, want rol CO2 wordt zwaar overdreven.
Onze Geert weer hoor. Fantastisch
Mooi he? De man kan in ieder geval nog met humor reageren, doe 't 'm niet na.
Wat is nieuw, een '66r' die niet draait. Heb nu al een hekel aan die Jetten, met z'n eeuwige grijns
Die zie je ook bij kasja. Wat is dat???
Allemaal aan de K66Laid gezeten.
Ik had gehoopt dat D666 normaal zou gaan doen na het vertrek van Penthouse Pechtold. Maar gek genoeg heeft dat kennelijk weinig invloed op het wanbeleid van deze partij.
Het zijn extreem linkse liberalen, hebben hun tijd nu wel gehad.
Ze hebben een andere woordvoeder / fractievoorzitter.
Achter de schermen trekken nog steeds dezelfde figuren aan de touwtjes.
Jette zit in de zak van Pechtold die hiermee over zijn politieke graf regeert. Daarom zul je Jette nooit betrappen op een eigen mening maar is alles eerst overlegd met de fractie met de koppen bij elkaar gestoken voor een goed gesprek.
Nee joh, dit lulletje R. moet zich ook even doen gelden met wat onnozele deugmaatregelen, gewoon om te laten zien dat hij er ook is. En zinloos burgertje pesten, herstel, klimaatmaatregelen invoeren doet het goed bij een bepaald soort vervelende naieve mensen die zelf niet met de gevolgen van die maatregelen te maken krijgen.
Maar goed, typisch D66 weer: altijd weer de eindgebruiker pakken. Niks progressief op harde wetenschappelijke feiten gebaseerd beleid uitstippelen. Eerst burger laten kiezen en dan de keuze achteraf afstraffen op grond van emotie, eigen deugkader en verder totale incompetentie. Zo rollen ze in Den Haag.
Einddoel is gewoon weer Van Flitsenstein. Net zoals nu met al die wisselende snelheden. Vroeger was het gewoon 50/80/100 waarbij je 's avonds nog wel eens lekker 120 mocht rijden. Toen kwamen die 30 km/h stapvoets woonwijken en begon iedereen en zijn moeder met snelheden te spelen. Te zot...
'Dat moest van Claartje Engelaar' Kan deze natte wind zelf dan helemaal niks beslissen? Prima leidertje verder... NOT
Ik las "Claar Jengelaar" in die tweets...
D66, fantastisch onderwerp! GS begint goed, ik ga vanmiddag nog wat bijstorten. Valt het andere reaguurders ook op dat die Jetten wel wat op een robot lijkt?
Robot? Ik vraag me af of hij zijn wenkbrauwen met een Edding stift bijtekent.
Ik vind hem toch nog het meeste op Joris Demmink lijken.
Even iets anders.
Hoor trouwens van een kennis dat er een vers bosje bloemen op het grafje staat. Mabel had wat te vieren lees ik zojuist dus dan kan het er wel af.
Staat Mabel dit jaar ook in de Quote-500?
Ja! Goed dat je dat noemt, ik dacht dat ik de enige was die dat opmerkte! Nog zoiets: Trump heeft raar haar! Was jou dat ook opgevallen? En andere reaguurders ook?
Scherp kuif. John de Mol staat er ook in. Bea zelf niet.
Hoog tijd voor een flinke BSOD voor die pisvlek.
1 pk; herinvoering van de trekschuit. Met fractiekamertje. Zal 'ie wel oren naar hebben!
Al net zo hypocriet als GroenLinks, o wacht... het is D66!
Jetten wil GroenLinkse homo's aantrekken. GroenLinks mag ook wel heel veel kleiner.
Wat Geert zegt@!
Dus als het gaat over dividendbelasting moet het regeerakkoord koste wat kost overeind blijven, maar als het over de maximumsnelheid gaat mag één partij het wel eenzijdig opzeggen?
Afschaf dividentbelasting stond in geen enkel verkiezingsprogram. Uitgerekend dit verhaal dus wel, we gingen NIET aan de max. snelheid tornen.
Klopt, niet in het verkiezingsprogramma, maar het eindigde wel in het coalitieakkoord, net als deze maatregel. Over de dividendbelasting begonnen meen ik D66 en de Christenunie zich wat ongemakkelijk bij te voelen toen steeds meer bedrijven aangaven dat dit voor hen geen verschil zou maken en dus het beoogde effect van de maatregel verloren ging, maar toen moesten zij zich koste wat kost aan het coalitieakkoord houden. Vreemd dat men zich over zoiets belangrijks, dat inderdaad ook nog eens in geen enkel verkiezingsprogramma heeft gestaan, niet mag bedenken, maar een afspraak over de maximumsnelheid, die ook nog eens in het verkiezingsprogramma stond, die mag wel gebroken worden.
Die robots beginnen inderdaad al behoorlijk echt te lijken. Maar de gebruikte software is nog helemaal kudt!
Uncanny valley is nog volop aanwezig bij deze turbosmurf. Data uit StarTrek is sympathieker.
Dit is gewoon 3CPO , bekleed met living tissue. Een cyborg dus. Inderdaad is de hier toegepaste software nog een beetje gammel. Veel nietszeggende herhalingen derhalve....
De totalitaire aard van het beestje voorkomt dat er naar kernenergie wordt gekeken. Klimaat ideologie is het nieuwe communisme. Macht is belangrijker dan oplossingen. Dystopie66
Laat Jetten eerst maar eens wat aan het openbaar vervoer, de NS en Pro Rail doen. Het OV wordt geraakt door de verhoging van het lage BTW tarief maar we horen Jetten niet uit zijn stekker gaan over het alsmaar duurder worden van de trein.
De trein is met de verhoging van de btw plus de jaarlijkse prijsverhoging officieel duurder en trager dan de auto, zelfs al gaat die auto maar 120.
Probeer dát maar eens te verkopen in een vrije markt. Kansloos dit.
Daarom dus. Waarom moet dan toch weer de auto aangepakt worden terwijl het alternatief niet eens meer een alternatief is? Ogen op de bal hier, als je mensen uit de auto wil halen vanwege het milieu moet je een alternatief hebben dat werkt. Maar het zal wel weer verkiezingsretoriek zijn. Immers, in maart moet het volk nog even de eerste kamer bij elkaar kiezen.
Praktijkvoorbeeldje:
Al sinds jaar en dag rijd ik in Amsterdam op een antieke bakbrommer. 1965, Batavus, 2 takt zundapp krachtbron, helemaal origineel.
Met het ingaan van de milieuzone mag die er niet meer in.
Ombouwen naar 4 takt heeft geen zin, goedgekeurde motorblokken (euro4) zijn nog niet beschikbaar voor zelfbouwers, een splinternieuwe scooter slopen voor de motor is ook zowat. Dus dan denk je: Elektrisch! Dát is het!
En ja hoor, daar komt NEEderland regeltjesland om de boze hoek kijken. WIl je je brommer elektrisch maken, dan moet je al een motor van een bestaand e-voertuig gebruiken en die in laten bouwen door een scooterbedrijf, anders moet je alles laten keuren voor x duizend euro. Je dacht toch niet dat je zomaar een chinees motortje plus controller in kon bouwen als gewone hardwerkende zzp?
Nope. De RDW doet helemaal niks voor je, regel zelf maar conformiteitspapieren, toelatingen, EMC testen etc....
Enkel die takke Stint kreeg een uitzondering door als bijzonder voertuig ipv échte brommer gekeurd te worden, de rest kan de pleuris krijgen en z'n historische voertuig in de gracht mikken teneinde een mooi nieuw stuk ellende uit china te kopen.
Die hele milieuwetgeving is een farce, een oneindig stupide symboolpolitiek vehikel om kiezertjes het gevoel te geven dat ze écht iets voor het milieu aan het doen zijn. Me reet. Er zijn geen alternatieven, deze jongen brengt mini-me tegenwoordig weer per 2.5l V6 naar school. Ze kunnen het krijgen hoe ze het willen hoor.
Gewoon alle Chinezen, Indiërs en Afrikanen vertellen dat ze net als ons maar 1,2 kind moeten maken of liefst nog minder. Net zo kansloos maar het is wel een eerlijker verhaal.
Jetten houdt van Flintstones auto's
Verplicht een dodemans knop inbouwen.
Waar is Rob Jetten eigenlijk naar gekloond. Zoiets moet toch bij Microsoft of een ander high tech bedrijf komen.
Ja, ik denk dat 'ie op .NET 2.0 draait.
Win 95 embedded
En hij is gehackt door de Russen
Jetten krijgt sḿorgens nog een 3.5inch floppy in zijn kont gestopt en dan gaat het ratelen en komt er weer wat uit.
Dus dát heeft GS gisteren zitten uitvreten.
Eerste topic pas om 10 uur?
Laat geworden vannacht?
Zelfstandige ondernemers tijden?
Vragen,vragen.
55 mph is hard zat. Beviel prima in de USA destijds. Even wennen en daarna is over de honderd debiel hard op die smalle weggetjes zoals de A2.
Pffffffff, ik heb anders aardig wat stukken met 75 mph kunnen doen daar (AZ en UT). Schoot tenminste op.
55 mph = 88,5 km/h. Dus je vindt vrachtwagensnelheid snel genoeg?
Ach, hij doet ook alleen maar wat hij denkt wat nodig is om iets of iemand te worden of te zijn. Logisch voor een mensenkind van 30 jaar.
Paspop Jetten moet natuurlijk wel dagelijks iets onzinnigs uitkotsen om een beetje in the picture te blijven. Ga eerst maar eens de nu geldende maximale snelheid handhaven ̶k̶e̶r̶e̶l̶t̶j̶e̶ knulletje!
De letter "l" is weggevallen?
Zoals ik al eerder schreef, dan ga ik meer in z'n vier rijden!!!
Rob Jetten spreek niet namens de mensen maar namens de robots.
Hij wil alle auto's door robots laten besturen.
Trap er niet in!
Er bestaan al zelfrijdende auto's
Maar bestaan er ook al passagierloze auto's? Het lijkt me dat dat helaas toch nodig blijft.
Wat me wel leuk lijkt zijn zelfrijdende auto's die automatisch terugrijden naar de fabriek als er een mankement is.
Dat wordt lachen met je tesla.
Verdubbelt het verkeer in sommige steden (Amsterdam). Je laat je ergens naartoe rijden en in plaats van dure parkeerplek stuur je je auto naar huis om hem weer te roepen als je weg wilt.
Ik vind ook dat er wettelijk voorschift moet komen over hoeveel velletjes wc papier we mogen gebruiken.
Het velletje van jetten.
In China krijg je in openbare toiletten al een beperkt aantal velletjes uit een automaat. Dat is erg vervelend als je net #43 met kloepoek en lijst hebt gegeten. De oorzaak van deze maatregel was dat de Chinezen met tassenvol schijthuispapier naar huis gingen.
"Do as I say, not as I do" gaat ook bij D66-erts goed op, zoals verwacht
We hebben allemaal auto's die 200+ kunnen en we mogen maar 80 op de meeste (buiten) wegen! En D66 vind het allemaal te snel.
Dat komt omdat Jetten een clootsaeck is!
REAGEER OOK