Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Nederlander bezorgd over immigratie"

de professor

Een groot staatsman sprak ooit de woorden 'dit land is het zat, c'est ça' en een jaar of vijftien later begint dit land het ook daadwerkelijk zat c'est ça te worden.

Want wij moeten hier horen Allah is groot, ik ben een vies varken en u bent een christenhond, dat zeggen zij, en u vindt het goed, en we zijn heel beheerst tot nu toe geweest, en we hebben het nooit herhaald, maar u laat over zich lopen. Enfin, net als in voorgaande jaren wordt in het SCP-onderzoekje het thema immigratie en integratie als een van de belangrijkste problemen van Nederland genoemd. Overheid doet niets. Pim Fortuyn is al afgemaakt. Maar het probleem meneer, dat is gebleven.

Social

Reaguursels

Inloggen

Niets aan de hand joh, gewoon verwarrend nieuws. Laten we het over een nieuwe moskee hebben, waar we kunnen gaan thee drinken en wegkijken... oh en laten we onze vrouwen ook bedekken, dan voelt dat voor mijn vrouw toch beter dat ze geen hand krijgt..... helemaal aangepast iedereen blij toch?

ikpislauwbier72 | 27-09-18 | 21:59

Hoe heb ik destijds ooit zo kunnen geloven in wat de gevestigde orde mij als puber wilde wijsmaken: pim fortuyn was een slechte meneer. Hij had wel degelijk gelijk. Maarja grootgebracht met de gedachte dat meneer Kok goede en nette mensen waren, die het nooit fout konden hebben. Blij dat ik later voor mijzelf heb leren denken.

Europees_Aanbesteed | 27-09-18 | 19:13

RIP Fortuyn. De politieke gevestigde angsthonden hebben hem vermoord.
Het laffe schorem, dat nu op de hoogste posten zit. Dat is Nederland.

Shareholder II | 27-09-18 | 17:50

We zijn er al bijna aan lieve Medelanders .. de angst regeert en niemand grijpt in.. De politiek bepaalt de strategie van de inzet van onze politiemensen en die moeten zich inhouden.behalve als je de Nederlander bent

hatchet | 27-09-18 | 15:29

Maar denkt de politiek nou echt dat ik op moslims inhak ? Ha ha. Indien die pleuris uitbreekt kom ik meehelpen de 2deK steen voor steen af te breken. En pas daarná kijk ik hoe de Slag om Nederland ervoor staat. Ha ha. Soit ieder zijn eigen hypothetische plannetje natuurlijk :-)

Shareholder II | 27-09-18 | 18:05

Mogen we het dan hebben over een eindoplossing van het islamitische vraagstuk..? Dan komt er eindelijk schot in de zaak.

Padjepejer | 27-09-18 | 15:10

Een nieuwe Wannsee Konferenz. Dat ligt toch vlak bij Neu-Köln.

Reaganmania | 27-09-18 | 15:58

Bezorgd is een understatement. Er zou gewoon echt beleid moeten komen met echte resultaten en dat betekent elke migrant die iets crimineels uit heeft gehaald zonder pardon uitzetten. Bedoel het is zo ongeveer per dag wel elke keer ergens in Europa raak met moslims en dan krijgen we 80% niet eens te horen.

Datkanjenietmenen | 27-09-18 | 14:29

Maar het gaat nu zo goed met de economie dat Rutte die vluchtelingen goedkoop in Nederland aan het werk kan zetten?Waarom geeft Brussel Nederlandse ondernemingen geen subsidie om bv. in Griekenland met een werkloosheid van 50% onder jongeren hun bedrijf of dochteronderneming neer te zetten?Help je de Grieken uit problemen en wij hoeven dan geen economische vluchtelingen uit Syrie,Afganistan,Somalie etc. op te vangen.De Boer loopt maar te verkondigen dat we mensen tekort komen.Mensen die voor heel weinig willen werken?Daarom werden toch ook Polen,Bulgaren etc. naar Nederland gehaald?Een beetje VVD' er in zo' n villawijk heeft toch wel een Roemeense huishoudster,een Bulgaarse tuinman en Polen die z' n villa schilderen?Je denkt toch niet dat Marcel van Dam zijn villa door Nederlanders laat schilderen.Oke hij is socialist in hart en nieren maar niet als het over z' n portemonnee gaat.Dat zag je met Exota.Die 6 miljoen boete kon de VARA betalen.Zeg nou niet dat Fortuyn veel Exota limonade dronk en hij daarom een untermensch noemde.En Pauw die net z' n villa voor 1,6 miljoen in Loosdrecht raakt niet uitgepraat over die arme asielzoekers.Hij heeft gasten aan tafel die voor 2000 euro per keer hierover mee willen praten.En dan zie je die gasten later weer voor 2000 euro per keer in DWDD.En als ze geluk hebben mogen ze ook nog meedoen met zo' n spelletjesprogramma.En zo houdt de Bilderberggroep deze mensrn happy en weten deze mensen precies hoe ze zich politiek correct op de TV moeten

Jan59 | 27-09-18 | 14:53

CONCREET:
Nederlanders zijn bezorgd over hun leefomgeving, veiligheid en eigen portemonnee.

We zien dat immigratie inmiddels structureel zorgt voor verslechtering. Helaas is het niet meer zo dat een enkele immigrant het voor de rest van de immigranten verknalt, maar dat de rest van de immigranten het ook nog voor die enkeling verknalt...

Caser | 27-09-18 | 14:26

ja leuk. Een paar pagina's verder staat dan weer dit:

"Steun voor eu-lidmaatschap,
nauwelijks voor Nexit
De groep die het Nederlandse
lidmaatschap van de Europese Unie
(eu) een goede zaak vindt, is groter
dan de groep die dat niet vindt
(50% vs. 19%). De steun voor een
Nexit, een vertrek van Nederland
uit de Europese Unie is gering:
16% stemt in met de stelling dat
het beter zou zijn als Nederland uit
de Europese Unie zou gaan, 53% is
het daarmee oneens"

Beste_Landgenoten | 27-09-18 | 13:15

Zou dat wellicht iets te maken hebben met 24/7 NPO pro EU indoctrinatie en Nexit bangmakerij.
Zouden ze al een draaiboek klaar hebben liggen voor ls het zometeen helemaal top gaat met GB. Of zouden ze dat in hun kortzichtige arrogantie vergeten zijn?
Dat wordt weer paniekvoetbal over 3 jaar

Rest In Privacy | 27-09-18 | 14:26

En als het in de toekomst slecht met Nederland gaat gebruiken die moslims hun tweede paspoort om zo vlug mogelijk het zinkende schip te verlaten.Maar zolang ze hier zijn willen ze van alles bv.moskeeen,koffiehuizen,politici in Tweede Kamer,burgemeester in Rotterdam,Arnhem etc ,hoofddoekje op werk dragen,verschillende vrije geloofsdagen( suikerfeest etc ),But when the shit hits the fan these people are gone?

Jan59 | 27-09-18 | 14:35

Jan59
These people are the shit that's gonna hit the fan

Rest In Privacy | 27-09-18 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Overbevolking in de wereld zorgt voor immigratie en overbevolking in NL. In deze animatie doorbreekt men het taboe van alle onbesproken problemen van overbevolking (2 min.) www.youtube.com/watch?v=ctP-odJG-ZQ

dhr.Koffiedik | 27-09-18 | 13:10

Hoe was het motto van de Hoge Raad ook alweer? Ubi iudicia deficiunt incipit bellum, betekenis: ‘Waar rechterlijke beslissingen tekort schieten begint de oorlog’. U gaat een stap verder door een van de pijlers van onze democratie de TRIAS POLITICA te ontwrichten. Sander Dekker wil straks alleen nog maar rechtsbijstand voor asielzoekers en strafzaken!

LostSandWich | 27-09-18 | 13:01

... en dat zijn nou net de twee rechtsgebieden waarin het meeste misbruik van het systeem van gesubsidieerde rechtsbijstand voorkomt.

EefjeWentelteefje | 27-09-18 | 18:22

De verwijzing naar Pim maakt mij nog altijd droevig.
Gelukkig woon ik niet meer in Europa.

Lafayette | 27-09-18 | 12:55

Wat zouden we allemaal rijk kunnen zijn - zowel geestelijk als materieel- als Pim in het torentje had gezeten in plaats van die lachende leugenaar nu. Maar ik heb wel het idee dat er een "wind of change" gaande is. Zojuist lees ik goed nieuws uit Castricum, daar besluit de gemeente om niet langer gelukszoekers voor te trekken in het krijgen van een woning. Ik lees daar trouwens dat gemeentes een boete krijgen van
€ 1.500,00 per asielzoeker per maand zolang ze geen huis geven. Degene die die maatregel heeft verzonnen zal op een dag zich moeten verantwoorden. En ik hoop dat ze zijn kop dan kaalscheren en oranje zullen verven. Nederland is het zat met dat gekloot.

Vespukki | 27-09-18 | 12:33

Als je berichten leest dat de Nederlandse rechterlijke macht asielzoekers minder streng straft omdat ze asielzoeker zijn en autochtonen voor een fik op een grasveld voor de moskee tot 4 jaar cel in de EBI Vught veroordelen gaan dit soort staatjes nog wel verder uit de hand lopen dunkt mij.

Eppo | 27-09-18 | 12:26

Noem de migranten naar wat ze zijn graag, moslims.

GerMonster | 27-09-18 | 12:21

Pim. de man waardoor Nederland weer hoop kreeg.

zeiksmurf | 27-09-18 | 12:17

En ook weer verloor door een milieu activist die alweer jaren heerlijk vrij rond loopt. En iedereen op het Binnenhof was "geschokt". ( right)

MoonBeebe | 27-09-18 | 16:28

De overheid doet helemaal niks nee.
De VVD voert alleen maar het plan uit de Europese beschaving ten gronde te brengen, ook al denk ik dat trekpop Rutte daar geen notie van heeft. Vooral gezien zijn lege ietwat komieke gezichtsuitdrukking die me altijd weer doet denken aan André van Duin.
Fortuyn wilde er inderdaad iets aan doen. Maar ja die werd omgelegd door een... milieuactivist. Right.

oplichter | 27-09-18 | 12:12

Grafieken zijn per definitie racistisch!

Dirk III | 27-09-18 | 12:11

Bezorgd?
Is dat een eufemisme van er volledig de buik vol van hebben ?
Net als tolerantie, eigenlijk negatief onverschillig.........

Binnenkort wordt die hele zieligheidsmarkt door nog meer juristen afgegrazen, met het verdwijnen van pro deo rechtshulp voor de gewone man.

De enige die je dan nog hoort zeggen " dit zijn mijn rechten" is de immigrant !

Mazoeza | 27-09-18 | 12:07

Met dit grafiekje kan links prima uit de voeten. Tijdens de instroom nemen de zorgen toe maar dat is slechts tijdelijk. De mensen ondervinden naderhand dat dit onterecht was (zulke leuke nieuwe buren gekregen) en dan zie je de bezorgdheid weer naar normaal niveau terugzakken. En ja, een zeker deel van de bevolking is xenofoob, dat hou je toch.

Joris Beltsin | 27-09-18 | 12:07
-weggejorist-
Erno-NL | 27-09-18 | 12:03
▼ 5 antwoorden verborgen

""Een stad b.v. Utrecht zou PER DEFINITIE een huurwoning moeten aanbieden aan; leraren, hulpdienst-medewerkers(politie e.d.), zorgpersoneel, etc. Dat zijn mensen die de stad nodig heeft!""
@ Joost2B | 27-09-18 | 10:56
Maarreh... dan moeten die arme 'soooo sieligge' asieleisers in hun AZC blijven wonen, en zo behandel je middeleeuwse woestijnbewoners toch niet want ze hebben het toch al zo moeilijk om van hun zakgelduitkering uitkering. rond te komen.

telelezer | 27-09-18 | 11:50

Nederland maakt een aantal fouten, die bijvoorbeeld landen zoals Australie en Canada niet maken.
Die landen quoteren. Canada neemt bijvoorbeeld maximaal 50.000 vluchtelingen op per jaar terwijl er in Nederland geen bovengrens is.
Daarnaast is de rode draad in die landen wat een vluchteling voor dat land kan betekenen terwijl Nederland vanaf het begin vraagt wat het voor de vluchteling kan betekenen. Er is in Nederland ook een hele zieligheidsindustrie omheen gecreerd met veelal linkse naieve Gutmenschen.
Daarnaast kun je in Nederland steeds weer opnieuw een asielprocedure starten als jouw persoonlijke omstandigheden veranderen. mede ingefluisterd door asieladvocaten zijn de (moslim) asielzoekers de ene keer plotseling homo en de andere keer christen geworden. En dan zijn we weer een aantal jaren verder.
Verder is het natuurlijk van de zotte dat veel Afrikaanse landen, vanuit Nederland of de EU, ontwikkelingsgeld krijgen maar hun onterechte asielzoekers niet terugnemen. Geen inwoners terugnemen moet derhalve ook resulteren in geen (EU) geld voor die landen.
Ook denk ik dat meespeelt dat vrijwel alle media (kranten, staatsomroep) pro vluchteling zijn, of het nu terechte asielzoekers zijn of niet. Deze constante framing leidt ook weer tot een toenemend aantal Gutmenschen die illegale vluchtelingen op allerlei manieren steunen ('We are here').

ClintOstwald | 27-09-18 | 11:38

Die derde wereld landen spelen gewoon met onze voeten. We zijn veel te fatsoenlijk geworden en veel te soft.

Rico Tampeloerus | 27-09-18 | 11:55

Klopt allemaal, maar daarbij moet je toch wel aantekenen dat Canada en ook Australië zich een beetje in een luxe-positie bevinden. Je komt die landen feitelijk alleen maar binnen via het luchtvaartverkeer, en het vliegtuig kom je als derdewereldlander niet in, tenzij je over een visum beschikt voor het land waar je naartoe vliegt. Om er op de bonnefooi naartoe te "wandelen" of te "dobberen" zijn te afstanden véél te groot. Australië heeft natuurlijk wel in tamelijk lichte mate te maken gehad met "bootvluchtelingen", maar heeft dat rigoureus de kop ingedrukt door ze Australië op geen enkele wijze binnen te laten, maar ze te verzamelen op een paar eilanden, en deals te sluiten met Aziatische landen om ze terug of op te nemen. Het gevolg is dat er tegenwoordig nauwelijks tot geen "bootjes" meer richting Australië varen.

Waar de afstanden en zee-passages stukken korter zijn, is het probleem ook stukken hardnekkiger, zoals we hier in (West) Europa al decennia hebben ondervonden. En ook de VS merken dat bij hun zuidgrens met Mexico, waar gelukszoekers uit Mexico en Midden-Amerika (de zg "wetbacks") de redelijk streng bewaakte grens toch blijven binnenglippen.

Het blijft een lastig probleem; je kunt proberen wat aan de (economische) omstandigheden in de landen van herkomst te verbeteren, iets wat altijd als de panacee door de Gutmenschen wordt gepropageerd, maar dat zal echt niet van vandaag op morgen een succes zijn. Bedenk ook dat sinds 1960 er ca 4000 miljard(!) aan ontwikkelingsgeld in Afrika gepompt is, en het uiteindelijk bar weinig heeft uitgehaald. De enige echte remedie vwb Afrika is "family planning", zorgen dat ze zich deze eeuw niet - zoals geprognosticeerd - als konijnen vermenigvuldigen tot 4 miljard. Maak anticonceptie gratis beschikbaar, bied er desnoods cadeautjes bij aan.

Maar je kunt m.i. niet zeggen: nou ja, tot het moment dat de omstandigheden in die landen zo ver verbeterd zijn dat die mensen de "noodzaak" tot landverhuizing niet meer voelen, moeten we alle landverhuizers en gelukszoekers dan maar toelaten tot West Europa. Dat is een recept voor "zelfmoord". Dus de "goede" volgorde is: éérst de buitengrenzen dichttimmeren zodat alles dáár blijft, en dáárna pas kijken welke hulp het westen dáár kan bieden.

Dr_Johnson | 27-09-18 | 12:50

Correct tevens juist.

Bobdesloper | 27-09-18 | 13:32

Stelletje racisten dat we zijn.

Cor Netto | 27-09-18 | 11:38

Maak niet uit. Den haag steekt gewoon zijn kop nog wat dieper in het zand!

Tomás de Torquemada | 27-09-18 | 11:34

www.ad.nl/politiek/nederlander-optimi...
Wat is dit een raar stukje in het AD:
En paar zinnen:

Nederlander optimistisch maar ook bezorgd over immigratie

Nederlanders zijn een stuk minder optimistisch over de stand van het land.
Optimisten wijzen op de goede economische situatie ....
Opmerkelijk is dat de afname van het optimisme geen verband houdt met de opvattingen over de economie en politiek......
-eh.. juist...??

Andere genoemde onderwerpen zijn (gebrekkige) integratie en racisme.
- lijkt in deze zin dat het om dezelfde groep gaat die niet integreert en daarnaast ook racistisch is.

Ook de manier van samenleven wordt veel genoemd. Zo zou er een gebrek aan aandacht voor elkaar zijn en slechte omgang met diversiteit.
-weg met ons? -wij moeten ons aanpassen? -of slaat dit op voornoemd gebrek aan integratie?

Is dit nog nieuws? | 27-09-18 | 11:27

Ja, ik moest ook even mijn bril erbij opzetten.
Ze zijn erin geslaagd met zo weinig mogelijk woorden de uitkomst van het onderzoek te beschrijven, op een zo verwarrend en bagetelliserende manier mogelijk, waarbij je niet direct begrijpt dat men ronduit negatief is over de islam en de immigratie.

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:45

Ik heb gewoon ogen en voelsprieten, waardoor je ook iets kan vertellen over de stand van mijn wijk. 20 jaar geleden was het hier de hoerenbuurt. Wel de luxe hoeren en exclusieve nachtclubs, zoals La Bolleur en De Grot. En ja, toen woonden er al vele Turken bij elkaar, maar daar had je nog niet echt last van. Verder bestond de wijk uit Nederlanders die graag volksmuziek draaiden bij een kratje bier voor hun huisje. De Brabantse Johny Jordaan en Tante Leen waren hier gewoon. Nu, 20 jaar later en na de sloop van bijna de halve wijk, in het kader van stadsvernieuwing, is er helemaal niets meer over van het leuke wijkje met zijn problemen. Geen hoeren meer. Geen clubs meer. Geen Andre Hazes uit de speakers. Geen bier meer. Geen sociale samenhang met elkaar meer. Alles is kapot of weggetreiterd door beleid van de corporatie en gemeente. Wat hebben we nu wel? De Turken wonen massaal in de nieuwe huizen. Hele straten zijn in handen van families of dorpsgenoten uit het land van Erdogan. Vrijwel alle bedrijven/winkels zijn in handen van buitenlanders/turken. Echte Nederlanders trekken weg, als ze dat kunnen betalen, of sterven in eenzaamheid. Er is immers geen sociale samenhang meer. En dan denk je dat je alles gehad hebt. Nee hoor, het blijft maar doorgaan. Tegenwoordig storten ze heel Donker Afrika uit over de wijk. En nee, dat zijn niet dezelfde joviale negers, zoals we ze kennen uit Suriname. Van de nieuwe hoos negers wordt men gewoon bang. Het zijn barbaren, zoals je in al die bestormingsfilmpjes op internet kan zien. De wijk is een vuilnisbelt geworden. Letterlijk, want die Afrikanen doen niet aan vuilnis op een correcte manier aanbieden. Kijk, ik of elke willekeurige autochtoon krijgt een boete als men vullis op straat flikkert, maar de allochtoon komt er mee weg en krijgt zo dus een verkeerde stimulans. Mijn wijk is kapot, en ik zie niet hoe dit ooit weer goed kan komen. Sterker nog; Ik wil hier zo snel mogelijk weg, maar kan nergens heen. De allochtoon heeft altijd een urgentieverklaring, dus ik en velen met mij, pissen altijd naast de pot. Het is een receptuur voor een burgeroorlog.

lokoolokie | 27-09-18 | 12:32

@lokoolokie Ik denk niet dat u dit nog leest maar dat vind ik echt rot om te horen.
In je huis zou je je prettig en veilig moeten voelen en niet alsof je op een ander continent bent beland. Ik hoop dat u nog wel een paar goede buren hebt, maar zelfs met een klein groepje kan je tegen dit beleid niet op als ze jouw wijk hebben uitgekozen.
Het beeld wat u schetst van de volkswijk roept nostalgische gevoelens op.
Ik kan u alleen maar veel sterkte wensen met de woonsituatie en hopen dat er misschien toch een ander woningaanbod zal komen.
En zoveel mogelijk proberen u buiten uw wijk te begeven. Dat is wel heel erg dat dat moet..

letopuwzaak | 27-09-18 | 21:43

Aargh! Een xenofoob- populistische grafiek!

ratelaar | 27-09-18 | 11:20

"Enfin, net als in voorgaande jaren wordt in het SCP-onderzoekje het thema immigratie en integratie als een van de belangrijkste problemen van Nederland genoemd."

Is ook niet zo gek. Andere problemen kunnen soms simpel oplosbaar, soms lastig en taai, zijn, maar blijken altijd van voorbijgaande aard. We zijn net een jaar of zo uit de grootste economische crisis sinds de Grote Depressie van de jaren 30 van de vorige eeuw gekomen. Begonnen in 2008, min of meer geëindigd in 2016. Duurde dus relatief lang, maar is op dit moment voorbij, en de economie draait weer als een tierelier.

Maar alle problemen, voortvloeiende uit de nu al ca 45 jaar voortdurende massa-immigratie - vnl uit achtergebleven, tribale, theocratische samenlevingen - zijn alleen maar toegenomen. Hetgeen niet erg verrassend is, want aan de oorzaak van die problemen, de massa-immigratie, wordt eigenlijk geen fuck gedaan. Alle - zgn strenge - maatregelen ten spijt, is de praktijk nog steeds zo dat er jaarlijks vele duizenden (sinds "topjaar" 2015, tussen de 20.000 en 30.000 per jaar) derdewereldlanders Nederland binnenwandelen, waarvan ca de helft meteen een verblijfsvergunning krijgt, en de andere helft, die afgewezen wordt, jarenlang hun afwijzing gaan aanvechten in procedure na procedure. Wanneer ze dan na 8 tot 10 jaar eindelijk uitgeprocedeerd raken, gaan ze nog steeds niet weg, en worden ook zelden gedwongen uitgezet, maar maken een "nuisance" van zichzelf, in de hoop uiteindelijk toch een voucher voor gratis huisvesting, gratis voorzieningen, en gratis geld te krijgen - de We are here klaplopers - of gaan met aaibare kinderen de publiciteit zoeken, waarna onder druk van de Gutmenschen, de klaplopers ook alsnog een voucher bemachtigen (Howick en Lili, en daarvoor Mauro en Sahar).

"Overheid doet niets. Pim Fortuyn is al afgemaakt. Maar het probleem meneer, dat is gebleven."

En dat is the bottom line. En het probleem is niet alleen gebleven, het probleem is ook groter geworden, en zal groter blijven worden, zolang de overheid - en in het verlengde, Brussel - niets doet.

Dr_Johnson | 27-09-18 | 11:20

Klopt. En voeg daar nog aan toe de opmerkingen van de Vlaming Mick Matthijs die in Utrecht ging wonen (zie Trouw) over zijn integratie. Het probleem zal een lange nasleep hebben.

Sierstrip | 27-09-18 | 11:34

Vol =Vol
(melk dan hè)
Willen jullie meer of minder?
Nou ja, ehh minder melk dan maar. (sleepnetwet)

Is dit nog nieuws? | 27-09-18 | 11:19

Klopt ik ben de sekte islam en hun leden (moslims) inderdaad zat.

Eddy67 | 27-09-18 | 11:14

Beter bent u de mensen zat die ervoor zorgen dat het immigratiefeestje in uw tuin en van uw centen wordt gevierd.
Zij zijn namelijk de organisatoren van het feestje. De overlast veroorzakende feestvierders zijn slechts het gevolg.

jemagookniksmeer | 27-09-18 | 11:32

Als een koe in je huiskamer staat te schijten, heeft het weinig zin boos op de koe te worden.
Die schijten nu eenmaal waar ze staan.
Je kunt beter boos worden op de debielen die de koe je huis binnengelaten hebben.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 12:04

Meeste mensen die het financieel nog redelijk hebben stemmen VVD, ze zijn als de dood voor links. Ze zijn zo bang dat ze hun centjes kwijt raken dat ze in plaats daarvan hun land weggeven. Op de PVV stemmen ze namelijk niet omdat dat ook te links is. Ben benieuwd of deze groep op FvD gaat stemmen.

osolemio | 27-09-18 | 11:12

Als je op links stemt verlies je beiden. De enige manier om dit land nog te redden is een immigratiestop. En dan zijn de partijen waarop je nog kunt stemmen op twee vingers te tellen.

benjeallanggek | 27-09-18 | 11:14

immigratiestop is niet voldoende
ze moeten weg

Rest In Privacy | 27-09-18 | 12:05

De PVV is niet links maar sociaal. Vind het wel bijzonder hoor, de een brult dat de PVV altijd met de VVD mee stemt (dus rechts is) en de ander beweert dat de PVV links is. Maar niemand kijkt naar het PVV programma dat toch heel duidelijk op hun website staat.

Lupuslupus | 27-09-18 | 12:11

Volgens de extremisten van JOOP is er niets aan de hand en kan dit landje nog een stuk voller.

Rico Tampeloerus | 27-09-18 | 11:10

Het is dat die haatsite door ons gesubsidieerd wordt, want anders houden ze het geen volle week uit. Hun klantenbestand bestaat uit enkele fossiele babyboomers en een handjevol hysterische SJW's...

Remus McMillan | 27-09-18 | 11:23

@Remus McMillan | 27-09-18 | 11:23
Ik kom er geregeld kijken. Uit leedvermaak, dat dan weer wel.
Maar is het echt een heel klein clubje. Na een week ken je vrijwel alle figuren daar van haver tot gort.

Rico Tampeloerus | 27-09-18 | 11:27

Ik kijk daar - heel soms - ook wel eens en dan zie ik toch 2 of 3 personen met heel redelijke commentaren.

Lupuslupus | 27-09-18 | 12:13

Aan de linkskerkistische regentenzijde van NL wordt het immigratie/migranten thema aangegrepen om over de grenzen weg te kijken, weg van de gewone aangelegenheden van gewone Nederlanders. Het is de vraag wat momenteel meer onrust & chaos sticht: het steeds agressiever worden gedrag van migranten, wier asielverzoek is afgewezen, of het systematisch anti-Nederlandse gedrag van de linksige regenten, die liever hun Afrika-welkomwelkom-hobbelpaarden berijden, dan het werk te doen waar ze voor zijn aangesteld: de belangen van NL te dienen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-09-18 | 11:08

Welke linkse regenten heeft u het over? Welk belang dienen zij?

paulpils | 27-09-18 | 11:11

paulpils | 27-09-18 | 11:11
VVD cum suis

Eeuwig..Op..Vakantie | 27-09-18 | 11:46

"Zorgen maken"

Mark_D_NL | 27-09-18 | 11:08

Het blijft wel bijzonder dat ik me moet verdedigen voor het feit dat ik liever tussen blanke Nederlanders woon dan tussen migranten uit alle delen van de wereld. Het heeft helemaal niks met rechts of nazi's te maken, maar gewoon realiteit dat mensen dat van nature doen. Deze discussie is niet meer zuiver te voeren zonder een in hoek gedrukt te worden.

Ook Nederlanders die zeggen: "iedereen is welkom als ze zich maar aanpassen" begrijp ik niet. Hoezo, iedereen is welkom? Het is ver**mme toch geen open huis hier waar iedereen naar behoefte zijn intrek neemt? De linkse morele verstikkende deken van media en politiek hangt zo zwaar over de samenleving dat normale fatsoenlijke mensen dit zeggen, terwijl ze eigenlijk willen zeggen: Nederland is voor Nederlanders, zoals China voor de Chinezen is en Ghana voor de Ghanezen.

BraboManneke | 27-09-18 | 11:04

Ik moet me ook altijd verdedigen dat ik liever tussen blanke mensen woon of in elk geval niet tussen niet-westerse mensen.
Er wordt wel naar me geluisterd, vaak met enige schroom en verbazing. (ben vrouw en lichtgetint). Hopelijk voelt men zich in nabijheid vrijer om te praten daarna.

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:50

Als je zo redeneert moeten alle Nederlanders in het buitenland dus vertrekken en terugkomen naar Nederland?

Erno-NL | 27-09-18 | 12:05

@Erno-NL | 27-09-18 | 12:05

Dat is natuurlijk grote onzin. U kent blijkbaar het verschil niet tussen Nederlanders die vertrekken en zelf hun broek ophouden in hun nieuwe land en import dat hier alleen maar komt om uit de vleespotten te graaien en nooit ook maar iets positiefs zullen bijdragen aan dit land? Integendeel, voor heel veel ellende zorgen?
Daarbij komt nog dat Nederland het dichtstbevolkte land in Europa is en alleen al daarom vrijgesteld zou moeten worden van import.

Lupuslupus | 27-09-18 | 12:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Zorgen over integratie? Ja dat integratiebeleid van de vvd werkt niet, en daardoor integreren zowel de inheemsen als de nieuwkomers niet. Spanningen lopen op en het kabinet zit stil.

paulpils | 27-09-18 | 11:01

Laten we hier in de tegels toch eens ophouden met opmerkingen dat het volk het aan zichzelf te danken heeft omdat er verkeerd gestemd werd. Een groot deel heeft, net als ik, bij het stemmen immers de voorkeur uitgesproken voor een andere wind m.b.t. de in dit artikel genoemde problemen. Het probleem is dat de politiek de ogen en oren gesloten houdt voor die voorkeur: horen, zien en zwijgen. CO2 en aardgas zijn volgens hen hét probleem voor volgende generaties, ik maak me minstens zoveel zorgen over migratie, met name de slecht intigrerende niet-westerse culturen. Te vaak een beroep op ons sociale stelsel, vaker dan gemiddeld criminele antecedenten en inclusiviteit maar dan wel zonder de Nederlandse cultuur. De horen, zien en zwijgen cultuur kwam fijntjes aan het licht in het DWDD interview met Jan Latten, oud-directeur van het CPB. De politiek en de media leken meer interesse te hebben in onbelangrijk nieuws dan in zijn cijfers over bevolkingsgroei die ondermeer tot segregatie leidt. "Jammer dat u dat zegt meneer Latten, nu moeten we er wat mee". Gehoord en gezien ten overstaan van de natie, zwijgen kan dan niet meer. Laten we dat in ieder geval hopen en vooral ook ophouden met in de tegels verwijten dat ik verkeerd gestemd zou hebben.

DasNouJammer | 27-09-18 | 11:00

U heeft daarin gelijk, onder ons.
Toch valt mij op dat er bijvoorbeeld veel jonge mensen zijn of mensen die zich niet erg intensief interesseren voor politiek, die niet helemaal goed beseffen dat een linkse stem momenteel betekent meer meer meer en ongecontroleerde immigratie.

Ik moet dat jongere mensen vaak echt uitleggen want die denken gewoon echt dat het zo'n vaart niet zal lopen. En stemmen op die partijen voor heel andere redenen.

Die overzien niet wat de media de afgelopen jaren heeft gedaan en hebben er vertrouwen in dat er wel op tijd aan de noodrem wordt getrokken.
Dat wij ons hier allemaal verbazen (en licht euforisch zijn) dat de heer Latten zijn woordje eindelijk heeft kunnen doen, begrijpen zij helemaal niet.

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:56

"Zorgen over migratie"
Wat een mooi eufemisme.
"Wanhoop over 1 miljoen agressieve koloniale kleaute moSSlims die er al zijn"
dekt de lading beter.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 10:59

Juistem op @ayatholla. (Ik heb waarschijnlijk een vertraging op mijn telefoon).

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:26

@paulpils. Ja, eerst zijn er zorgen die geuit worden.
Daar wordt geen gehoor aan gegeven, sterker nog, de reden van die zorgen worden in rap tempo uitgebreid door duizenden islamitische statushouders binnen te laten.
Je blijft je zorgen uiten. De islamieten blijven binnenstromen.
Je ziet je wijk, je school, je buurt veranderen. Je maakt nare dingen mee. Je stemt op een bepaalde partij maar die mag nergens meedoen.
Na een aantal jaren je 'zorgen maken' begint het lichtelijk wanhoop te worden om de invasie die intussen om je heen is gevestigd. En omdat je ziet welke kant het dreigt op te gaan!

Misschien woont u in een leuke blanke buurt. En is het nog niet zo urgent allemaal voor u.
Maar waarom zou u niet eens luisteren naar verhalen van mensen die hier al ervaring mee hebben?

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:32

paulpils
"Deel van die zorgen wordt ook veroorzaakt door wanhopigen als u"
Wat is dat nou weer voor een "het is de schuld van Wilders" argument
De .problemen komen niet van autochtonenen, maar van zich als hufters gedragende woestijnrovers.
NIEMAND maak zich zorgen over immigratie uit Denemarken.

Van de week sprak een GL vriend van mij er schande van dat er weer Neo-nazi's door Duitsland lopen.
Totaal blind voor het feit dat dat komt, doordat linkse mongolen en masse mosslims binnen loodsen.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 12:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben niet bezorgd over immigratie. Ik ben bezorgd over islam. En ik ben bezorgd over kansloze immigranten.

Ik ben niet bezorgd over immigrerende canadezen.

Knufter | 27-09-18 | 10:58

Inderdaad. Maar die cruciale nuance mag je nog niet maken.

Reaganmania | 27-09-18 | 11:07

Precies. Het wordt expres zo gebracht zodat men zich er niet helemaal in herkend, en de olifant in de kamer mag niet benoemd worden.

We noemen het maar 'zorgen over migranten'. En de discussie voeren we niet over wat de invasie van niet-westerse mensen met ons doet, maar voeren we over demografische cijfers en of Nederland niet een beetje vol is.

Hoe je het ook noemt. Msm kan er straks niet meer onderuit dat het merendeel van Nederland zich stoort aan de aanwezigheid van de islam.
En niet aan de Canadezen.

letopuwzaak | 27-09-18 | 11:37

Waarom wordt Groen Links nooit geconfronteerd met de gevolgen van hun 'kom maar binnen'-houding? Een miljoen "Nederlanders" erbij betekent zeker 500.000 extra woningen, wat zo'n 25.000 hectare (37.000 voetbalvelden) groen en open ruimte kost. Dat wordt nog verdubbeld door bedrijventerreinen, asfalt en andere voorzieningen. Daar komen de andere milieu-effecten ook bij. Hoe kan een partij die groen is, pleiten voor meer mensen, minder ruimte, meer vervuiling en meer overlast? Onbegrijpelijk!

Kijk eens naar luchtfoto's van 30 jaar geleden met veel groen, mooie landbouwgebieden en open ruimte tussen dorpen en steden. In de Randstad en grote delen van Brabant en Gelderland is daar niks meer van over. Ik hou mijn hart vast hoe dit de komende decennia ontwikkelt.

BraboManneke | 27-09-18 | 10:55

Zou eens aardig zijn als de zorgen zich eens zouden vertalen in stemgedrag, dan kan er eens iets aangepakt en veranderd worden en waar nodig dwingend opgelegd zonder 1001 uitzonderingen die vervolgens de regel maken, dat is pas echt bullshit.
Schrok er van dat Castricum pas de eerste Gemeente is die het voorkeursbeleid voor statushouders voor toewijzing huurwoningen gaat afschaffen. Verkeerde in de veronderstelling dat dit inmiddels al op veel meer plaatsen bon ton was.
Is eigenlijk ook schandalig en geeft te denken wat voor types de Gemeenteraden onveilig maken.

bwanabanjo | 27-09-18 | 10:49

Met de tsunami aan statushouders werd het verkrijgen van een sociale huurwoning per jaar moeilijker. Mijn zoon stond 9 jaar ingeschreven en kreeg uiteindelijk na 12 jaar een ander huis. We zagen zijn aanmerkingstijd per maand verlengd worden door statushouders met voorrang. Buiten dat zijn er andere ontwikkelingen zoals het geweldige gemeentebeleid om steeds meer allochtonen in dienst te nemen die hun eigen land/geloofsgenoten naar voren schuiven. Corruptie zijn ze gewend vanuit de landen van oorsprong. Ontwikkelingen waar je echt vrolijk van wordt.

matrixbluepill | 27-09-18 | 22:09

Als Brabant zelfstandig wordt, gooien wij iedereen die geen bijdrage aan de maatschappij levert en die niet Brabants van afkomst is, meteen eruit. We zijn al bezig met de rassenwetten. Een Brabantse vader of moeder is voldoende.

BrabantsVerzet | 27-09-18 | 10:48

Cultuurkatholieken werken wel met dat volk af. In Twente, Brabant en Limburg krijgt dat volk geen poot aan de grond. Het probleem zijn de vrijzinnige protestanten en calvinisten. Niet de SGP.

Reaganmania | 27-09-18 | 11:11

Ik woon sinds 15 jaar in een kerkdorp met 2500 inwoners. Een "gát in de provincie" zeggen ze graag neerbuigend in randstedelijke gebieden. Voor mijn werk kom ik veel in de randstad, vooral regio's Amsterdam en Utrecht. En zo goed als iedere dag, als ik terug rijd naar het "gat in de provincie waar niks gebeurt" dan knijp ik in mijn handen en hoop echt dat dat thuis nog heel lang blijft zoals het is. Goeiige koeienogen in de wei, velden vol mais, zeilbootjes op de Maas, bier zuipende boeren die 2 keer per jaar los gaan als het "tent" is in het dorp. Op zondag een uitgestorven straat, stilte en af en toe de kerkklokken. Ik vind dat niet erg. Ik geniet ervan. Vergeleken bij de hellholes in de randstad, waar de geneugten van de multiculturele samenleving bijkans op iedere straathoek in al hun smerige werkelijkheid in mijn gezicht worden geduwd. Straten waar je maar beter met alle portieren op slot kan rijden. Scotterklootzakjes die scheldend en vloekend inhalen, spiegel eraf trappen als je ze geen voorrang geeft of dreigend schreeuwen met koeterwaalse volzinnen gelardeerd met "kk".

Ik blief niet zulke "diversiteit" in dit dorp.

Dus toen de gemeente 2 1/2 jaar geleden het plan lanceerde, uiteraard onder de radar tot het opgepikt werd door een paar wakkere dorpsgenoten, om een AZC voor 450 man tegenover de agrarische school neer te plempen gingen bij mij alle lampen op knalrood. En niet alleen bij mij. Binnen een week brak de pleuris uit in het verstilde dorpje. Niemand juichte, en de gemeente werd overspoeld met bezorgde burgers.

Ik heb een gesprek gehad met de burgemeester nav een doorwrochte mail die ik hem had gestuurd (ik lul nogal veel). Dat gesprek was open en mijn standpunten en tegenwerpingen werden geduldig aangehoord. Aan het eind kwam hij niet verder dan te zeggen "maar luister meneer, als de politieke wíl er is, dan gaat dit gewoon gebeuren". Dat hij daarmee een prachtig dorp zou ontwrichten, soit. Gehakt en spaanders. Dat hij een dorp wat sinds de jaren 50 nauwelijks is veranderd, onomkeerbaar zou veranderen en tot op het bot zou verdelen, soit. Het is niet doorgegaan omdat godzijdank de stroom asielsprinkhanen opdroogde, en het beoogde terrein is verkocht dus het kán niet meer.

Maar de fukking brutaliteit van zo'n man. De onverantwoordelijkheid. De wil om te Deugen over de ruggen van duizenden. Een AZC met 450 man tegenover een school vol tieners plannen. Dat stiekem willen doen. Een hevig gereformeerd dorp wat nog leeft in de jaren 50 rucksichtlos willen volplempen met 450 islamitische kerels van een jaar of 25.

De absolute minachting van zo'n man, juist voor de mensen waar hij verantwoordelijkheid voor zou móeten nemen. Ik ben nog steeds verbaasd over die wrede en eenzijdige denkwijze.

Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 10:46

""De absolute minachting van zo'n man, juist voor de mensen waar hij verantwoordelijkheid voor zou móeten nemen. Ik ben nog steeds verbaasd over die wrede en eenzijdige denkwijze.""
@ Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 10:46
Datzelfde geldt immers voor de Haagse overheid die heel Nederland kapot maakt

telelezer | 27-09-18 | 11:40

@DBR: Zoals een vriend van me jaren terug al zei: het enige wat jij leuk vindt aan Amsterdam is de trein terug naar huis. Beetje overdreven, maar de rust - toen nog - hier in vergelijking tot die absurde ellende daar. Ik keek een jaar of 15 terug mijn ogen uit als je op Rotterdam CS de trein uitstapte. Wat de neuq was dat? Nog nooit gezien... En nu komt het hier ook langzaam maar zeker opzetten en er is helemaal niets tegen te doen. Er wordt over ons beslist, er worden mensen ontiechelijk rijk van en wij zitten met de gebakken peren en een verzuurde leefomgeving vol met hysterisch tuig dat je eigenlijk alleen maar kende van tv, als ze weer eens iets hebben stukgemaakt of iemand hebben omgelegd. En nu wonen ze midden tussen ons in. Waardeloos.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 12:26

@ bwanabanjo | 27-09-18 | 10:54: Bent u gewoon normaal en bereidt om ook de gekke eigenschappen van in mijn geval Brabant te accepteren, dan denk ik dat u van harte welkom bent. Dit is geen racistisch dingetje. Je moet je gewoon een beetje aanpassen en mensen van buiten de Randstad niet als dom volk wegzetten. Dat zijn ze namelijk niet en je kan er prima een biertje mee drinken in de kroeg. Kom je hier met je Amsterdamse bravoure wonen, dan kotst men u na een maand uit, en dat gaat nooit meer goed komen. Maarja, een Amsterdammert kan je nog wel in zijn hok trappen. Een mossel of Aftikaan is een heel ander verhaal. Eigenlijk is dat best wel zonde, want ook onder de import lopen er wel wat fatsoenlijke mensen rond. Maar die groepsdruk doodt alles dat gewoon mee wil doen.

lokoolokie | 27-09-18 | 14:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Iedere groep, familie, kaste of club zit in zijn eigen bubble. Islamieten in Nederland leven in hun eigen kring. Er is geen integratie, op de bekende uitzonderingen zoals Nadia M na.

van Oeffelen | 27-09-18 | 10:36

Ah, 'de Nederlander' heeft weer eens gesproken:
"Uit het steekproefkader is een random steekproef getrokken.
De totale netto steekproef bevat 1.166 respondenten (991 via internet, 175 schriftelijk)."
Moeilijk hè, niet ingaan op propaganda-media?
"Vanwege ervaringen in voorafgaande jaren is aan een beperkte groep (181 personen die niet telefonisch bereikbaar zijn voor uitnodigingen en reminders) een cadeaubon van €7,- gegeven als incentive voor een positieve en snelle reactie."
Moeilijk hè, niet ingaan op propaganda-onderzoek?

A.U.EnLeven | 27-09-18 | 10:36

A.U.EnLeven | 27-09-18 | 10:36 |
Haarfijne uitleg.

Is dit nog nieuws? | 27-09-18 | 11:28

Op Joop.nl enkele dagen geleden een nogal verontwaardigd betoog van Duckstad-historicus Hans van der Worst over de aandacht die Paul Scheffer in de media krijgt. Volgens Van der Worst speelt Scheffer namelijk de populisten in de kaart. En dat is een slechte zaak, want die klaagverhalen over massale migratie zijn namelijk zwaar overdreven: Nederland zit volgens Van der Worst zo goed als potdicht. Hahahahaha!! Wat een idioot.

Kuifje-in-Afrika | 27-09-18 | 10:35

Ongelofelijk dat die seniele NSB'er daar als een orakel op het schild gehesen wordt.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 11:14

Hij lult vaak maar wat uit z'n nek en heeft weinig oog voor feiten. Als hij daar door de wat slimmere reaguurders op wordt aangesproken, gaat hij er met gestrekt been in. Of hij zeurt bij de redactie om kritische reacties te verwijderen, want er verdwijnen regelmatig reacties waarin de vloer wordt aangeveegd met Van der Worst.

Kuifje-in-Afrika | 27-09-18 | 11:29

Ik lees Joop niet. Maar het klinkt alsof ze een oude sovjet politcommissar als Joris hebben. Een Yuri zeg maar.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 12:22

Lees net dat gemeente Castricum als eerste gaat stoppen met het geven van voorrang van sociale huurwoningen aan statushouders.

Waar ik erg van schrik is dat de politiek een BOETE oplegt van 1500 euro per élke maand per élke statushouder, die geen woning aangeboden heeft gekregen.

Dat is echt krankzinnig.

letopuwzaak | 27-09-18 | 10:35

Nou, liever niet.

Kuifje-in-Afrika | 27-09-18 | 11:34

Utrecht is een tot over de oren deugend GL-bolwerk, daar is de eigen bevolking pas het laatst aan de beurt ( tenzij het om Ons Soort Mensen gaat, dan wordt er wel wat geregeld ).

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 12:15

Opdraagde omvolking, met Hongarije gebeurt hetzelfde.

lacucaracha | 27-09-18 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
SlimmeBelg | 27-09-18 | 10:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederland bestaat voornamelijk, op de Friesen na, uit allochtonen door de landverhuizers uit de vorige eeuwen. Mensen die toen vluchten voor de katholieken uit andere landen zijn nu de Nederlanders in het lage land (lees moerasgebied) zonder "eigen cultuur". Misschien had de NSB in WOII daarom al meer leden dan het verzet?! Geloof verplaatst zich als een golfbeweging over de wereld, omdat mensen nu eenmaal hun zekerheid vinden in begrenzingen. En als je daaraan niet onderworpen wil worden kun je beter op zoek gaan naar een land die het niet weer laat gebeuren, want van de verwarde mensen in de politiek kun je niet verwachten dat ze een nieuwe golf tegenhouden, ze zijn immer compleet incapabel...

Toe Maar dan | 27-09-18 | 10:26

Toe Maar dan
we konden toen ook niet vermoeden wat een verschrikkelijk ... volk het was.
(Hoewel wij hadden 2 broers in de buurt wonen. Strontvervelend)
Niemand heeft nu toch last van de Italiaanse en Spaanse gastarbeiders die zijn blijven plakken?

Rest In Privacy | 27-09-18 | 12:28

Onzin

Pieter Breydel | 27-09-18 | 14:05

Pieter Breydel
Je haalt je kroongeld er wel uit zeg

Rest In Privacy | 27-09-18 | 14:29
▼ 12 antwoorden verborgen

Doe ik er deze ook nog bij voor wat invullende informatie.
Op 10 en 11 december is het zover: dan wordt het “Globale Akkoord voor Vluchtelingen en Migratie” in de VN ondertekend
ejbron.wordpress.com/2018/09/26/op-10...

komtdatschot | 27-09-18 | 10:25

Benieuwd wat Trump doet in deze. Hoop dat hij deze waanzin stopt.

Reaganmania | 27-09-18 | 11:15

Thanks. Ome Pat slaat weer eens de spijker op de kop. Zal wel geen zoden aan de dijk zetten maar toch...

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 12:11

Als de bevolking zich ècht zorgen zou maken was dat wel te zien geweest in het stemgedrag en hadden we deze regering niet.
Men leeft bij de waan van de dag, dat was o.a. te zien aan de peilingen na de APB: Wilders deed het goed en kreeg er 2 virtuele zetels bij en FvD verloor 2 zetels.
Net zoals bij het vorige topic: 'ik ga op FvD stemmen' (omdat Hiddema gehakt maakte van PdV). Heeft dus helemaal niets met het programma van FvD te maken (waarover het zou moeten gaan) maar slechts wat er aan tafel gezegd werd.

Dat zijn m.i. die zogenaamde 'zwevende kiezers', vandaag dit en morgen dat want het gaat bij hen nooit over de inhoud van een programma.

Wat ook regelmatig voorbij komt: 'ik stem niet op ...... want mijn werkgever, mijn familie, mijn kennissen...'. Die staan toch niet in het stemhokje om te zien wat de persoon stemt? Het zijn allemaal smoezen. Maar goed, zolang de pleuris hier nog niet is uitgebroken zal het zo blijven. Helaas.

Nederland is tot op het bot verdeeld zoals nooit eerder is vertoond. Iedereen gaat voor zijn eigen gewin: 'ikke ikke ikke' en daarvoor offeren ze zelfs de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen op (van wie ze beweren zoveel te houden).

Lupuslupus | 27-09-18 | 10:12

Ja, als ik had geweten dat ze het wel zou lezen, had ik het niet geschreven natuurlijk. Nu zijn de rapen gaar.

beau van rtl | 27-09-18 | 11:15

Lupuslupus | 27-09-18 | 10:12 |
Treffend stukje, mooi verwoord en (naar mijn bescheiden mening) helaas een correcte observatie. Blind de afgrond in en Oost-Indisch doof voor de waarschuwingen. Want "politiek correct".

Is dit nog nieuws? | 27-09-18 | 11:33

Voor het volk bij zinnen komt, wordt zoveel mogelijk macht overgedragen aan de deug-EU. Dan hoeven ze tenminste niet meer naar die kutkiezers te luisteren. En wordt een landje gewoon in de ban gedaan als ze er een verkeerde mening op na houden zoals Hongarije.

Rest In Privacy | 27-09-18 | 11:56
▼ 15 antwoorden verborgen

Nederlanders maken zich geen zorgen om immigratie maar om islamitische immigratie met bijbehorende cultuur, normen en waarden. Ik denk dat minstens 99% van de nederlander namelijk niet wakker ligt van de spanjaarden, italianen, chinezen etc.. maar wel van de allah akbar roepende meute. Of niet dan?

Ofzo2 | 27-09-18 | 10:08

Altijd optimistisch blijven, Beau. :-)

Lupuslupus | 27-09-18 | 10:49

Ofzo,helemaal waar .
Haal alle islam weg uit de samenleving ,en we zouden weer ouderwetse jaren 70 vluchtelingendiscussies hebben.

pga | 27-09-18 | 11:20

Elke partij die actief inzet op minder ISlam en actief inzet op remigratie van migranten die hun eigen djellaba niet kunnen ophouden heeft mijn stem. Willekeurig de rest van het partijprogram, want migratie en ISlam zijn gewoon de 2 grootste problemen de komende 30 jaar. De rest is kruimelwerk in de marge.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 12:00
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
MarcS | 27-09-18 | 10:08

Volgens mij kan je in die grafiek het lijntje 'integratie' en 'manier van samenleven' gewoon optellen voor een beter beeld van de situatie?

marcoplarco | 27-09-18 | 10:07

Grafieken lezen is niet mijn sterkste kant, maar ik zie bij "immigratie" een piek afsteken ter hoogte van de Mount Everest. De zorgen nemen dus fors toe. Dat woord mis ik in het onderschrift van het SCP.

MickeyGouda | 27-09-18 | 10:06

Die piek was in 2016 (65%), daarna is het naar beneden gegaan tot slechts 30%. Pas in maart van dit jaar klimt de grafiek weer richting de 40%. Dat is zeker niet iets om over te juichen als je nagaat wat er allemaal aan islam-ellende is geweest in de laatste 2 jaar (even uitgaand van de grafiek). Van 65% naar 40% is een heel forse daling.

Lupuslupus | 27-09-18 | 10:23

Wat is wel je sterkste kant, Mickey?

Kuifje-in-Afrika | 27-09-18 | 10:39

Nareizigers, gezinshereniging en natuurlijk zwaar gesubsidieerde overactieve baarmoeders komen daar nog bij, maar dat zien we pas over een paar jaar terug in de statistieken.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 11:57

Politici hebben taboes zoals moslims, immigranten en overbevolking. Liever lekker op elkaar mopperen dan echte problemen aanpakken.

Pislinq | 27-09-18 | 10:05

Gelukkig gaat het met fijnstof en CO2 wel de goede kant op.

small_town_dude | 27-09-18 | 10:13

Regeren is vergaderen en vooruitschuiven. Op het moment dat ze problemen daadwerkelijk gaan oplossen maken ze zichzelf voor een groot deel overbodig en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 11:56

zat enkele maanden geleden bij hoge uitzondering naar een uitzending van Jeuk( vara ) (grachtengordel)te kijken.
komt er opeens een scène, waarin er een partij programma van de PVV op de keukentafel ligt. waarop door de acteurs heel negatief gereageerd werd. slotsom was dat het partij programma daar lag om mee te nemen naar het toilet om makkelijk te kunnen poepen.
slotsom vara maakt van acteurs hoeren!!

roeperdepoeper53 | 27-09-18 | 10:05

Het partijprogramma van de PVV is toch een a-viertje groot?

Jeroen65 | 27-09-18 | 10:54

Voor al die stront bij de vara is een a4 tje lang niet groot genoeg.

beau van rtl | 27-09-18 | 11:22

@Jeroen65:
Dus? Dat is meer dan voldoende om de richting aan te geven die je wilt. Nederland is een compromissenland dus zolang je maar aangeeft op hoofdpunten welke kant je op wil is het toch duidelijk zat? Ik bedoel, dat verkiezingsprogramma van - ik noem maar wat - VVD en X66 stond vol met van alles, maar nergens heb ik kunnen lezen over het afschaffen van het raadgevend referendum, 1000 euro, steun aan terroristische groepen of afschaffen dividentbelasting.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 11:49
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Julianalaan | 27-09-18 | 10:01

Zeker een kwart van de bijstandsgerechtigden van Turkse en Marokkaanse komaf hebben geen recht op een uitkering vanwege vermogen in het land van herkomst. Een gericht onderzoek van de belastingdienst werd echter door de rechter verboden vanwege "discriminatie". Maar als je als Nederlander een formuliertje te laat invult kun je worden gekort op je uitkering. Weg met ons!

eerstneukendanpraten | 27-09-18 | 10:00

Dan geldt dat dus ook andersom. Ben benieuwd wat een rechter daarop te vertellen heeft als ik een huisje in het buitenland zou hebben.

kwark001 | 27-09-18 | 10:03

meer dan 50% van de bijstandsuitkeringen gaat naar niet-westerse allochtonen. zo wordt zelfs een niet-gericht onderzoek vanzelf een gericht onderzoek.

Glasgow Argus | 27-09-18 | 10:06

Volgens mij kun je als Nederlander een beroep doen op gelijke behandeling, maar de gemiddelde bijstandstrekker is daar te dom/lui voor. Denk ik.

pibasso | 27-09-18 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk “men” zich nog niet genoeg zorgen maken. Daarom is het goed dat politiekcorrecten het proces de laatste jaren flink versneld hebben. Ziet het plaatje er wat scherper en duidelijker uit en is het straks iedereen duidelijk wie er verantwoordelijk zijn geweest voor wat is aangericht.
.
Oei, oei. Over een jaar of 10 kun je echt niet meer uitkomen voor een partijaffiliatie vvd, pvda, d66, cda. Laten we voor die mensen hopen dat de backlash niet op dezelfde leest geschoeid is als hun eigen demoniseringscampagne. Gezien wat komen gaat, wat aan de oppervlakte aan het komen is... don’t get your hopes up.
.
Ik zeg. Op naar Rutte 4. Laat de verantwoordelijken nog aan het bewind zijn als de val van ons land gebroken wordt door de bodem. Wel zo overzichtelijk.

Parel van het Zuiden | 27-09-18 | 09:59

Nou, maak je geen zorgen. De Gemeenteraad in Amsterdam is bezig het probleem op te lossen. Eérst een paar losse centen erbij, en dan gaan ze los!
Komt allemaal goed in fijn Amsterdam.

"Amsterdam - Het linkse stadsbestuur van Amsterdam wil jaarlijks honderdduizend euro uit de gemeentekas trekken om partijgenoten van GroenLinks, D66, PvdA en SP in de stadsdeelbesturen van Noord, Centrum en Zuidoost elke maand een extraatje van zo’n 500 euro per persoon te geven.

www.telegraaf.nl/nieuws/2606396/stads...

demaup | 27-09-18 | 09:55

Holland 2018 , op 26 augustus wordt je als argeloze voetganger bewusteloos geschopt omdat je geen sigaretje wilt geven aan twee 'knullen' die tegen je aan fietsen. OM kwam gister eindelijk met beelden maar wel politiek correct onherkenbaar gemaakt. Vult U zelf maar in waarom.
www.nhnieuws.nl/nieuws/232010/VIDEO-M...

AntonJensen | 27-09-18 | 09:54

Het volk maakt zich zorgen maar zoals naar tientallen jaren goed Nederlandse traditie betekent dat dat de politiek precies dát blijft doen wat het volk dus níet wil. Want dat zijn toch maar extreem rechtse tokkies en te dom om een mening te hebben. Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn begint iedere partij van links tot rechts, weer stoere taal over immigratie en integratie uit te slaan, om daarna gewoon weer de voordeur wagenwijd open te zetten voor iedere imbeciel uit de zandbak. En de autochtoon te verplichten zich te conformeren aan die achterlijke cultuur. Moet van de EU. Er zullen en moeten miljoenen moslim immigranten zijn en het waarom daarvan ontgaat me nog immer. Dat kudtgeloof, onaangepast, agressief, regressief, misbruik makend van alle vrijheden, ik walg ervan.

Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 09:50
-weggejorist en opgerot-
Ratio_omnia_vincit | 27-09-18 | 10:43

@Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 10:25 |
Welnu, ik zeg het dus wél hardop. En het zal me gevoegelijk aan de anus oxideren wat men er van vindt. Wat ook helpt is dat ik in staat ben mijn argumenten met feiten te staven alsmede ook een enorme kennis van de islamitische Geschriften heb. Daar valt weinig tegenin te brengen. Wat er staat, staat er.

Verder heeft u volkomen gelijk. De sociale druk om maar te conformeren is hier van dien aard dat je er aan onderdoor gaat als je niet héél stevig in je schoenen staat. Hoe 'vrij' waren we hier ook alweer? Bang en voorzichtig met je mening om moeten gaan en als je afwijkt voor gek te worden verklaard (dixit Klein Orkest)? Die opgelegde tolerantie gaat nog eens enorm backfiren, dat is een kwestie van tijd. En dan zijn de rapen inderdaad goed gaar. We konden een voorproefje zien na de moord op Pim Fortuyn. Het bróeide in de straten toen. In het Torentje liet men minstens 7 kleuren bagger in de pantalon lopen van angst. Net als u ben ook ik er heilig van overtuigd dat de moord op Fortuyn georkestreerd is door de Politiek van toen. Ik zal die huichelachtige kop van premier Kok nóóit vergeten.

De achterliggende reden ontgaat mij ook. Behalve als je dingen als het Coudenhove-Kalergi plan leest. Met het risico voor aluhoedje versleten te worden wil ik het toch even noemen. Want bepaalde dingen zijn té toevallig. Want als dit allemaal stierenpe0p is, waarom hebben zowel Merkel (2010), van Rompuy (2012) en Juncker(!) (2014) allemaal de Coudenhove-Kalergi prijs gewonnen?
En in 2016 zei Schauble het volgende:

- www.zeit.de/politik/deutschland/2016-...

Je zou er toch hele rare gedachten bij moeten krijgen indien machtige lieden als deze man dergelijke verachtelijke waanzin openlijk ten berde brengen in een interview.

Sjefke7807 | 27-09-18 | 10:47

Sprietatoom, en dat doen we allemaal juist wél, de overmacht is te groot, de meeste mensen zijn daar niet tegen bestand, of gewoon niet geïnteresseerd.

BosrandDirk | 27-09-18 | 11:27
▼ 7 antwoorden verborgen

De enige conclusie die ik uit deze cijfers trek is dat zo'n 60% van de bevolking òf in een witte, sorry, blanke bakfietsengrachtengordelbuurt woont, òf niet voor de eigen mening durft uit te komen vanwege niet-policor, rassiest, nazi en zo.

De als tweede genoemde optie lijkt mij realistischer dan de eerste.

EefjeWentelteefje | 27-09-18 | 09:50

In grote delen van het land zijn nog steeds relatief weinig buitenlanders, vooral buiten de hevig verstedelijkte gebieden. Het platteland, zo u wil. Daar wonen ook grote groepen mensen die van huis uit immigratieminnend zijn. Dat is deels verklaarbaar: in die omgeving is er namelijk weinig aan de hand. Die problemen met de buitenlanders zullen wel schromelijk overdreven zijn door de populisten. Dus stemt men daar vanuit hun spierblanke gemeenschap nog steeds massaal op immigratieminnende partijen, en zegt men tegen de SCP-onderzoeker dat immigratie heus geen punt van zorg is.

Goed, dit verklaart nog niet de ruk naar links in steden als Amsterdam, Utrecht (in mindere mate), en Rotterdam (oh nee, dat was een cordon sanitaire tegen Leefbaar). Laten we dat toeschrijven aan het Stockholmsyndroom, in combinatie met politieke correctheid. Wat zeg ik? De grote steden zijn natuurlijk al in zeer grote mate verïmmigreerd. Als je een economische vluchteling vraagt of hij economische vluchtelingen een probleem vindt, dan kun je het antwoord raden.

Het is gewoon tragisch om te zien wat massa-immigratie voor gevolgen heeft. Niet alleen wat betreft het straatbeeld, (teloorgang van) cultuur, veiligheid en welbehagen. Maar vooral ook ten aanzien van de houdbaarheid van sociale voorzieningen in het bijzonder, en het niveau van welvaart in het algemeen. Als je constateert dat er steeds minder netto-betalers zijn, en steeds meer netto-ontvangers, dan kun je zogezegd op je klompen zien aankomen dat het heel hard fout gaat. Belastingdruk blijft stijgen, totdat het echt niet meer kan. En dan? Dat zien we dan wel weer. Eerst maar die Europese eenheid, en de vergrijzing tegengaan.

Een paard | 27-09-18 | 10:25

Maar vooral ook ten aanzien van de houdbaarheid van sociale voorzieningen in het bijzonder, en het niveau van welvaart in het algemeen.
@Een paard | 27-09-18 | 10:25

Volledig eens, maar vooral met dit punt.
Velen lijken zich het niet eens te realiseren, maar de afbraak van sociale voorzieningen is al zeker twee decennia gaande. En dan vooral de afbraak van rechten van WERKEND Nederland - zie het uitkleden van de WAO naar WIA (hoewel ik direct toegeef dat er van de WAO schandalig misbruik werd gemaakt), de beperking van de duur van de WW (na twee jaar is het afgelopen, mag je naar de bijstand of je eigen vermogen opvreten), en vooral ook: het verhogen van de AOW-leeftijd. Zogenaamd omdat we allemaal zoveel ouder worden, ja mehoela: de waarheid is gewoon dat de kosten niet meer op te brengen zijn door met name de aanslag die de kanslozenimport op bovengenoemde voorzieningen pleegt.
Maar als je dàt te berde brengt, dan ben je natuurlijk een vieze rechtse nazi. Jaja. Wacht maar, totdat het ook de nu nog in zalige onwetendheid levende 'bovenlaag' gaat treffen.

EefjeWentelteefje | 27-09-18 | 10:36

@EefjeWentelteefje | 27-09-18 | 10:24 |
De Stones altijd plus véél! En aangezien mijn 2e moedertaal Engels is kunt u er gerust wat van laten vliegen richting mij^^.

Verder snijden uw tegels weer eens dikke planken hout. Want wat u daar aanhaalt probeer ik ook al tijden aan mensen duidelijk te maken. Er is geen Sociaal Vangnet ter wereld dat kan opbrengen wat hier al decennia moeten worden opgebracht. Uiteindelijk loopt de boel een keer vast. En dan zijn met name de mensen die er wél recht op hebben gruwelijk de klos. Om over de rest van de sociale onrust nog maar te zwijgen. Maar zolang mensen lekker naar de NPO/ RTLUnilever blijven kijken en zich verder alleen verdiepen in de laatste aflevering van GTST of "The voices of..." vaart deze Titanic gewoon rustig verder richting de ijsberg en speelt het orkest vrolijk door...

Sjefke7807 | 27-09-18 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoofdzakelijk economische migranten die net zoals vluchtelingen vrijwel niet integreren laat staan assimileren. In een paar jaar tijd is er een stad groter dan Utrecht aan hoofdzakelijk islamitische migranten bij gekomen... Bovenop de mensen die wij hier al hebben en die ook nog eens binnen vrijwel alle verkeerde lijstjes bovenaan staan. Wie nog steeds denkt dat dit niet tot ernstige problemen zal gaan leiden, is rijp voor een gesloten inrichting.

Desmoulins | 27-09-18 | 09:49

Wordt aangewerkt, landelijk verwarde personen-register.Zullen een hoop autochtone vernederlanders in komen dan, toch?

Ben5570 | 27-09-18 | 10:03

Voorzitter is een van de meest verwarde personen van Nederland. Onnootje Hoes zelf. Vriend van musical man kwalbert en liefhebber van geile jonge jongetjes en weet ik wat nog meer. Neee, komt allemaal goed hoor.

beau van rtl | 27-09-18 | 10:24

Een oud Nederlands gezegd ,De kruik gaat net zolang te water tot hij barst". en geloof me dan zijn de rapen gaar

Kappie62 | 27-09-18 | 09:49

Wie gaat de kar trekken?

Pislinq | 27-09-18 | 10:11

@Pislinq
Kartrekkers zijn belastingontvangers. Sorry, ik bedoel natuurlijk ontvangers van de blauwgrijze haatenvelop.

Nivelleermarionet | 27-09-18 | 10:22

Wat ik nog steeds maar niet kan begrijpen is dat het argument: 'we hebben (arbeids)migranten nodig om de vergrijzing op te vangen' wordt gebruikt. Prem had wel een punt dat ons economisch model op almaar groei is gebaseerd/noodzakelijk is.

Maar als dat het geval is waarom wordt het geld wat daarvoor nodig is (voor 90% in een put gesmeten) niet voor een enorme fokpremie voor de autochtone bevolking gebruikt. Het geld dat het kost om één asielzoeker per jaar te onderhouden kan zomaar omgezet worden om een fokpremie van E 50.000,- per jaar per kind. En deze autochtone kinderen gaan zich wel aan onze normen en waarden houden (een uitzondering daargelaten) en bijdragen aan onze economie.

Het is zo simpel en zou zo voor de hand liggen dat je er vanuit moet en kunt gaan dat er een andere agenda op de achtergrond draait en dat kan alleen maar omvolking zijn. Dat je daarbij een paar prachtige en prettige landen sloopt mag blijkbaar.

laagvliegert | 27-09-18 | 09:48

Twee politiek tegenstrijdige argumenten: enerzijds meer arbeidskrachten nodig voor de vergrijzing en anderzijds massale werkloosheid door AI & robotisering. Als we nu pragmatisch de (mogelijke) arbeidstekorten uit de EU halen (Spanje, Portugal, ...) dan i s er ook geen groot cultureel probleem.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 10:02

@laagvliegert | 27-09-18 | 09:48 |
"'we hebben (arbeids)migranten nodig om de vergrijzing op te vangen."

Dat argument is grote kul. Want je eindigt met een omgekeerd piramidespel. De groei is namelijk exponentieel. Al die 'immigranten' die we zogen. nodig hebben voor de Vergrijzing worden natuurlijk zelf niet oud. En wie gaat hén dan verzorgen? Nog meer volk binnen halen dat voornamelijk alle verkeerde lijstjes aanvoert? U snapt denk ik wel dat dit hele argument binnen een minuut met wat wiskundige wetmatigheden volledig af te branden is. Dus ze zullen met iets beters moeten komen.

Sjefke7807 | 27-09-18 | 10:22

Vergrijzing is simpel te bestrijden met tijdelijke arbeidsmigratie uit cultureel gelijke landen. Daar hebben we een EU voor. Het punt is dat de Shelle en de Unilevers ( + andere multinationals ) van deze wereld mensjes permanent willen binnenharken omdat er gewoon veel te veel aan te verdienen is. De bouw bouwt, de zorg zorgt, de grutter verkoopt, de Shell raffineert en globaliseert ( handig als je hoofdkantoor in een deels ISlamitisch land staat en je onderhandelt met ISlamieten over concessierechten ), de ambtenarij fte't zich in de rondte en de boekhouderij en papierschuivers en stempelzetters draaien overuren met het controleren van het rondpompen van geld. En hun maakt het geen reet uit of Kwame zijn leven lang aan de subsidieslurf hangt, fake telefoontjes online verkoopt of creatief met het mijn en dijn omgaat, zolang hij maar consumeert. En u en ik zitten met de gebakken peren.

Graaisnaaiert | 27-09-18 | 11:03

Met iedere Somaliër die het recht krijgt in Nederland te komen wonen wordt autochtoon Nederland weer een stukje armer. Dat is al vele jaren zo, en er is geen enkel zicht op enige verbetering.

Om alle sociale voorzieningen te betalen moet een bepaald percentage belasting betalen.

Apart van de Chinezen, Vietnamezen, en andere mensen uit die hoek van de wereld, betaald geen enkele minderheid genoeg belasting om de voorzieningen voor de eigen groep te bekostigen. De grote groepen Turken en Marokkanen in dit land vormen daar geen uitzondering op.

Peter_K | 27-09-18 | 09:48

Wat zegtbu nu: er zijn groepen migranten die wel en die niet succesvol zijn? Dat betekent dat de mogelijkheden voor succesvolle migratie volop worden geboden maar niet door iedereen worden benut. Dus toch niet 'onze' schuld dat het hier & daar misgaat.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 10:05

@peter_K
Goed gezien. Voordeel voor de ene groep betekent automatisch nadeel voor een andere groep, die dus overtuigd moet worden van de noodzaak.
Kunstmatige veroorzaakte externe crises[*] en schuldgevoelens[**] zijn de meest gebruikelijke argumenten.

[*] Crises zijn handig: ze hoeven niet in partijprogrammas te worden aangekondigd en vallen onder de werking van allerlei verdragen; ze zijn daardoor ongrijpbaar voor de landelijke politiek
[**] racisme, kolonialisme

kindapaas | 27-09-18 | 10:25

Juist links zou sterk tegen immigratie uit derde wereldlanden moeten zijn. Van de kosten van elke immigrant kun je daar 20-30 mensen boven de armoedegrens houden. Dus 1 hier helpen of 30 daar. Om een beroemde Amsterdamse filosoof aan te halen: "Ben ik nou zo slim of ben jij nu zo dom?"

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:47

Net zoals wanneer een Somaliër een Nederlandse vrouw verkracht. Dan hoor je de deugmeisjes niet. Helemaal stil door de spagaat waar ze in zitten.

Pislinq | 27-09-18 | 10:14

Cognitieve dissonantie is een groot ding in deugdland.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 10:25

Als links het milieu zou willen helpen, heeft het meer zin om de luchtverontreiniging in India en China met 1% omlaag te krijgen ipv de lucht in Nederland met 99.9%. Wat men vergeet is dat de lucht in NL nu vele malen schoner is dan in de jaren 70 toen het echt bar en boos is. Als je schone lucht nog schoner probeert te krijgen, moet je steeds meer geld uitgeven voor steeds kleinere winsten. We gaan nu tientallen miljarden euro's uitgeven voor een energietransitie, maar we weten nu al dat het effect bijna onmeetbaar is. Waanzin. Als we gas en kernernergie blijven gebruiken, helpen we het milieu meer - en het gaat niet ten koste van onze welvaart. De goede bedoelingen van groen links brengt Nederland naar de bedelstaf.

mirvink3478 | 27-09-18 | 11:32

Ik heb meer tegen onopgevoede rotzakken dan tegen het geloof van onopgevoede rotzakken.

Koos Knak | 27-09-18 | 09:47

Het een sluit het ander niet uit in dit geval.

kwark001 | 27-09-18 | 09:48

Ik vind het moeilijk die twee uit elkaar te houden. Er lijkt een correlatie te zijn die een mogelijk causaal verband suggereert.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:49

Er zijn in ieder geval velen die emigratie als oplossing voor de immigratie zien. Is meestal slechts tijdelijke oplossing, afhankelijk van doelland.

Hadena | 27-09-18 | 09:46

wanneer emigratie ten minste nog een keuze is. Probeer maar eens binnen te komen in landen als Australie of Nieuw Zeeland boven de leeftijd van 37 jaar, zonder een groot financieel vermogen of bijzondere kwalificaties (als hartchirurg zal het ook best gaan, als verzekeringsadviseur of vrachtwagenchauffeur een stuk moeilijker)

Glasgow Argus | 27-09-18 | 09:49

Gezonde ondernemende Nederlanders verlaten al jaren met 100.000 per jaar het zinkende schip.

Pislinq | 27-09-18 | 10:16

Professor Pin blijft de beste premier die dit land nooit heeft gehad.

Glasgow Argus | 27-09-18 | 09:45

TRUE!!

psychopeter | 27-09-18 | 09:47

Daar hadden o.a. Marcel van Dam en Ad Melkert een heel andere mening over en die eten en drinken er elke dag nog goed van.

beau van rtl | 27-09-18 | 09:59

En gras is nog steeds groen. Daar heeft de afgelopen Sahelachtige zomer vooralsnog weinig aan veranderd. Ook al tuig je het op met 1001 grafiekjes, een open deur is een open deur. Schaf dat SCP toch gewoon af, het is een volstrekt nutteloos instituut.

Hetkanverkeren | 27-09-18 | 09:45

Goed idee! Laten we beleid maken op onderbuikgevoel en niet op informatie.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:50

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:50 U verdraait mijn woorden. Ten eerste ben ik uiteraard helemaal voor het maken van beslissingen op basis van zo goed mogelijke informatie. Mijn ervaring is dat een van de beste manieren om informatie te genereren is om te beginnen met het stellen van een goede vraag. Probleem nummer 2 in bovenstaande legenda is "manier van samenleven". Wellicht dat u daar een eensluidend objectieve definitie voor weet, mij lukt het niet.

Ten tweede: informatie is geen doel op zich. Het maakt zoals gezegd onderdeel uit van de besluitvormingscyclus. Dan zijn we meteen bij het nut van het SCP. Als iemand met brede interesses, waaronder "het nieuws" probeer ik me zo goed mogelijk te informeren. Het liefst op basis van feiten en met behulp van mensen die veel meer weten van een onderwerp dan ik. Daar leer je wat van. Als ik nu een maatschappelijk thema probeer te bedenken dat met behulp van het SCP is opgelost, dan wel een oplossingsrichting is ingeslagen, schiet mij niets te binnen. Op dit punt laat ik mij zeer graag door u corrigeren.

Tot slot: deze is wat lastiger maar belangrijke informatie is ook stomweg kijken welke vragen er niet zijn gesteld door het SCP. Wat mij betreft schitteren er een aantal zeer wezenlijke thema's door afwezigheid. Tot die tijd blijft het SCP wat mij betreft een overgesubsidieerd clubje sjw'ers met een wat meer wiskundige achtergrond. Constateren dat immigratie als probleem wordt ervaren is eigenlijk hetzelfde als zeggen dat de oplossing is om ervoor te zorgen dat immigratie niet langer als probleem wordt ervaren. Dat punt bereik je ook als de geïmporteerde normen en waarden de overhand krijgen.

Hetkanverkeren | 27-09-18 | 11:00

Volgens mij valt het reuze mee mee de bezorgdheid van de gemiddelde Nederlander. Anders was Jesse K. niet de grote winnaar in bijvoorbeeld Amsterdam. Om over andere partijen die de vluchtelingen een warm hart toedragen nog maar te zwijgen. Als dit echt waar blijkt te zijn dat Nederland zich echt zorgen maakt, dan zal er een enorme verschuiving naar rechts plaatsvinden bij de eerstvolgende verkiezingen. Maar ik weet wel beter en de ruk naar rechts zal uitblijven en alles blijft zoals het was. Iedereen blijft lekker stemmen wat hij of zij eerder stemde.

pibasso | 27-09-18 | 09:44

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat er al jaren sprake is van verkiezingsfraude. Het gaat natuurlijk ook nergens over met dat rode potloodje en het handmatig tellen door die geitenwollensokken types. Geautomatiseerd zou beter zijn, maar dan nog blijft de regie in dubieuze handen.

WhiteShark | 27-09-18 | 10:15

Dat is waar ben ik bang voor.

Pislinq | 27-09-18 | 10:17

De demografische tijdbom tikt; mijn (achter)kleinkinderen zullen een minderheid in eigen land zijn. Ik stimuleer ze daarom vooral Chinees te leren en op karate te gaan.

spekpater | 27-09-18 | 09:44

Top van je, dat is de enige manier. Doe ik met mijn dochter ook!
Inmiddels de groene band karate.

pibasso | 27-09-18 | 10:20

@spekpater
Kijk ook eens naar de combinatie judo-krav maga. Opgave technieken, enorm effectief en snel te leren.

kindapaas | 27-09-18 | 10:29

Leuk te weten, en nu?

allesofniks | 27-09-18 | 09:44

Die conclusie moest van ver komen.

GroetenVanUrk | 27-09-18 | 09:43

Zelfs onze Islamitische secretaresse is tegen moslims , just saying...

Alfa 75 | 27-09-18 | 09:43

U heeft Mia Khalifa in dienst? Respect!

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:53

Paard van Troye binnen gehaald?

Pislinq | 27-09-18 | 10:18

We zitten er maar mooi mee. Al die moslims!!!!

vanrechteren | 27-09-18 | 09:43

Ja ik maak me er ook zorgen over. Maar wat kunnen we als simpele burgers tegen doen? Stel je voor dat je mee gaat lopen met een anti immigratie mars.... Dan kan je wel inpakken bij je werkgever...

Omebert | 27-09-18 | 09:41

Zoveel mogelijk mensen de bijstand in. Breekt vanzelf de pleuris uit.

kwark001 | 27-09-18 | 09:43

Kwark. Hoe kom je daar nou bij man, er is geld zat.

beau van rtl | 27-09-18 | 10:11

Zeggen wat je echt denkt mag ook niet meer.
Niet op Facebook, niet op Twitter ja ook niet hier op GS.

Johan_Voorhaar | 27-09-18 | 09:39

Yep allemaal bang geworden voor EU artikel 13

psychopeter | 27-09-18 | 10:10

Heb ik al heel lang geleden ontdekt.

BosrandDirk | 27-09-18 | 11:07

Ik ben ook bezorgd over emigratie, dat er te weinig van is en de emigratie die er is, is ook nog eens de verkeerde.

Kaas de Vies | 27-09-18 | 09:39

Overigens hebben alle genoemde zorgen in de grafiek met migratie te maken. Grootschalige migratie zet immers de manier van samenleven onder druk. En de gezondheidszorg wordt onevenredig zwaar belast door migranten met traumatische ervaringen, een ongezonde leefstijl (diabetes) en taalproblemen.

Road to serfdom | 27-09-18 | 09:38

Ik vind het idd ook een beetje een vertekenend beeld geven. "manier van samenleven". Wat houd dat in lekker paraplu begrip. Dat kun je uitleggen zoals je wilt en zal zeker wat puntjes weghalen bij mensen die kiezen tussen wat zij nu het ergste probleem vinden.

peterdh | 27-09-18 | 09:48

In sociaal wetenschappelijk onderzoek zijn definities een moeilijk punt. Hoe goed jevook definieert, heeft de respondent dezelfde betekenis bij de onderzoeksvragen!? Desalniettemin geven dit soort onderzoeken, met al haar beperkingen, wel een indicatie waar ongeveer de pijn zit. De wetenschapper wil daarop verder onderzoeken, de politicus moet er al beleid op maken.

Winter_is_coming | 27-09-18 | 09:57

"De manier van samenleven" kun je denk ik zien als groepssolidariteit binnen onze eigen maatschappij: iedereen de schouders eronder voor ons eigen vangtapijt. Dat is echter onder onze voeten weggetrokken en daarmee vervalt de motivatie je er nog voor in te zetten. De manier van samenleven verandert: eigen belang en eigen gezin eerst; als we nog tijd en zin hebben komt misschien de maatschappij nog op de laatste plaats; misschien helemaal niet meer.

kindapaas | 27-09-18 | 10:36

Welke vluchtelingen, die zijn er amper, zijn er heus wel een paar met het gros is economisch tourist

Bokito ergo sum | 27-09-18 | 09:38

Wat zou jij doen als je in de sloppen van Brazzaville was opgegroeid? Je bent 18, fit en hebt met de familie 1000 USD gespaard. Ik zou het wel weten. Het is wel wat ongenuanceerd om deze jongens toerist te noemen. We hebben hier in NL gewoon het verkeerde beeld gegeven dat iedereen welkom is en gratis geld krijgt. De boodschap moet zijn dat ze hier kei-en keihard moeten schoenenpoetsen of kippenslachten om het hoofd boven water te houden.

small_town_dude | 27-09-18 | 10:22

En mocht je niet kei- en keihard willen werken of een misstap begaat we je zonder pardon of omkijken zo weer op het vliegtuig naar Brazzaville flikkeren.

Enter Yeti | 27-09-18 | 10:33

Neem die mensen dat dan ook niet kwalijk. Neem ze hooguit kwalijk dat ze zich nogal ondankbaar opstellen en niet positief willen bijdragen. De werkelijke schuldigen zijn natuurlijk onze regeringen van de afgelopen 50 jaar

Ben Hetzat | 27-09-18 | 14:49

Of andersom: je hoeft ondertussen geen groot staatsman meer te zijn om hetzelfde probleem te onderkennen.
Soms moet je met de vlammenwerper de kelder in om de ratten te verjagen. Stinkt een beetje, maar de rommel is zo weer netjes en terug op orde.

Notenkraker | 27-09-18 | 09:37

Is dit beeldspraak of?

Pislinq | 27-09-18 | 10:20

De grafiek van de lichtblauwe lijn loopt precies synchroon met de ontwikkeling van de kankergezwellen in mijn n lichaam,. Dus toch de zorgen om de migranten zijn de oorzaak van de stress die de weerstand verlaagde tegen de ziekte. Merkel danke für die Krebserkrankung.

kleurdoosje | 27-09-18 | 16:51

....- n ...

kleurdoosje | 27-09-18 | 16:51

Gaat helemaal goed komen dit. Gewoon even ras, huidskleur, politieke overtuiging en geloof van elke legale wapenbezitter registreren en NL is veilig. Dat zegt de Volkische Beobachter, en zoals iedereen weet liegt die nooit.

The2Amendment | 27-09-18 | 09:36

Ik las het net idd. Alsof dat wat uitmaakt. Iemand die een wapen wil hebben voor slechte bedoelingen gaat echt niet netjes bij een club, alles registreren, vergunning aanvragen enz. Open grenzen iemand? Als je de weg weet, en die zijn er zat, laat je iemand naar een Oostblokland rijden voor een AK, flikker in de achterbak en zonder controle rijd deze zo terug naar de Nederlandse casa. Dat gezeik over vuurwapens, Nederlandse hysterie. Een auto, een vrachtwagen, een zwaard, keukenmessen, you name it. Maar Grapperhaus heeft laag hangend fruit ontdekt en begint er meteen gretig aan te knabbelen.

Dutchbeaurouge | 27-09-18 | 09:43

Zestig procent van de Nederlanders durft vanwege politiek correcte omgangsvormen niet de zorgen te uiten tegenover enqueteers. Zo kost helemaal niks.

Foolonthehill | 27-09-18 | 09:36

Nooit je mening uiten tegen vreemden. Die maken lijstjes zodat straks de politie aan je deur staat.

Pislinq | 27-09-18 | 10:22

Duurt even voor de medelander gaat denken...

J-van-de-Bontekoe | 27-09-18 | 09:35

Ik woon in een dorp. Slechts een allochtoon, en da's een Duitse die getrouwd is met een Nederlander.

Ik kom twee a drie maal per week in de grote stad. Ik ben blij als ik 's avonds weer in het dorp kom.

Knisperende_Tissue | 27-09-18 | 09:34

Nou. Goed. Maar. Jeetje zeg!

Nacho_Vidal | 27-09-18 | 09:48

Het bier is nooit op, er is juist een overschot. veel buurtgenoten hebben een illegale bar op de hooizolder

small_town_dude | 27-09-18 | 10:26

Tissue, maak je geen zorgen, jou dorp wordt ook 'ontdekt', heb nog even geduld.

BosrandDirk | 27-09-18 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Lees “De ondergang van Nederland, land der naïeve dwazen” van Mohamed Rasoel (=pseudoniem van waarschijnlijk Gerrit Komrij) uit 1990! Het boekje is nu 18 jaar oud en actueler dan ooit. Destijds brak er de pleuris over uit.

cisca1953 | 27-09-18 | 09:34

Ehhh... 28 jaar?

J-van-de-Bontekoe | 27-09-18 | 09:36

Meld erbij dat de pdf gratis te downloaden is met wat zoeken.

Knufter | 27-09-18 | 09:55

"De nacht van Pim". Blijft geweldige speech

Jos Tiebent | 27-09-18 | 09:33

En niet voor de bühne maar vanuit het diepst van zijn vezels, zoals dividend belasting afschaffen bij de huidige MP heel belangrijk is...

sprietatoom | 27-09-18 | 10:16

Nou, sommige dingen gaan beter inmiddels. Als iemand nu het lef heeft om in een auto allah hakbar te roepen wordt hij direct door een DSI-team afgevoerd. Deze dienst krijgt het nog druk op de vrijdagmiddag.

Road to serfdom | 27-09-18 | 09:33

Er is al een land als je daar Alhoer Akkebar roept wordt je meteen afgeknalt, weet alleen niet meer waar dat is.

psychopeter | 27-09-18 | 10:12

Meestal als je je zorgen maakt over iets, dan ga je of kun je er iets aan doen.

Maar wat kun je doen aan iets wat door anderen wordt veroorzaakt. Als je regering je in de steek laat.

Als het zo makkelijk was dan zou ik morgen nog emigreren. Maar dan ontloop je ook weer je problemen.

Het wordt tijd dat de regering iets doet aan de oorzaak van onze zorgen.

Nacho_Vidal | 27-09-18 | 09:32

1 probleem als je als nederlander emigreert om de omvolking te ontlopen. Nu ben jij die buitenlander in voor jouw een vreemd land. Dat is dus ook geen optie. Conclusie : linksom of rechtsom, je bent sowieso genaaid.

Hangtietsmurfin | 27-09-18 | 10:01

Maar als daar de zon schijnt en je maandelijkse kosten zijn lager, is het zo voor de laatste 15 jaar van je leven toch wel prettiger.

beau van rtl | 27-09-18 | 10:07

Hangtietsmurfin | 27-09-18 | 10:01
Het bevalt mij prima als buitenlander in een "vreemd" land, sterker nog, ik heb nog geen moment terug verlangd. De mensen zijn bijna overal op de niet mohammedaanse wereld vriendelijk en zijn blij met immigranten uit West-Europa. Leer de taal, pas je aan en ze zullen je waarderen (of je geld, dat kan ook). Mijn buren ontvingen mij met we zijn blij dat je er bent, gelukkig dat je uit west Europa komt, we waren al bang dat het huis verkocht zou worden aan een iemand die uit Oost-Europa is of nog erger..

Nederlanders hebben ook geen probleem met immigratie in het algemeen. Chinezen, Japanners, Indonesiers, Amerikanen (Noord en Zuid), west-Europeanen zijn zelden iemand tot last en doen ook geen aanslag op ons sociale systeem, in tegendeel, zij werken daar ijverig aan mee.

Problematisch is het bij de mensen die uit principe niet bij willen dragen aan onze maatschappij, uit hun geloof vinden dat wij hen moeten onderhouden en faciliteren. Nederland is zo gek daaraan mee te werken om dat gevoel te versterken. Degenen die ook niets doen voor onze maatschappij roepen om het hardst "welkom in ons (luilekker)land".

bergsbeklimmer | 27-09-18 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

goh...

WhiteTornado.nl | 27-09-18 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken