Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iraanse militaire parade aangevallen. Minstens 25 doden, waarvan 12 leden Revolutionaire Garde

On-Hollandse toestanden in Iran. In de stad Ahvaz zijn tijdens een aanval op een militaire vredesparade zeker 25 doden gevallen. Twaalf van hen behoorden tot de Revolutionaire Garde, wat een beekje het Vak C van de Iraanse overheid is. De aanval is geclaimd door IS, maar er wordt ook naar de Arab Ahvazi Resistance gewezen. Kortom, het moet nog blijken wie erachter zit, maar het zijn wel sowieso de joden. Volgens Brigadier General Abolfazl Shekarchi waren de aanvallers "niet van IS of andere groepen die tegen Iran strijden. Ze zijn gelinkt aan Amerika en de Mossad." Het zal eens niet! De vier aanvallers zijn uitgeschakeld,  foto's door Jeremy Corbyn's persbureau, na de breek. Wij eventjes hopen dat het de vrijheidsgezinde beweging van de Perzen zelf was, maar helaas. Onze man in Teheran is overigens niet bereikbaar voor commentaar.

Social
Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Hopen dat het de vrijheidsgezinde beweging van de Perzen zelf was?
En hetzelfde creeeren wat nu in Syrie gaande is.
Ik gun het de vrijdenkenden van harte dat ze de boel ooit overnemen maar dat land is net zo verdeeld als al die andere midden oosterse middeleeuwse zandbak naties.
Zo'n beginnende schermutseling is niet zomaar eventjes gewonnen.
Een langdurige burgeroorlog is dan weer het resultaat. Met eindeloze slachtoffers en heeeeel veel vluchtelingen die Europa nog verder komen verrijken met hun aanwezigheid.

klinkklaar | 23-09-18 | 16:04

Kuzu heeft Wilders al de schuld gegeven van deze aanslag.

matrixbluepill | 23-09-18 | 15:41 | 1

Niet Gülen? Of hebben Gülen en Wilders het samen gedaan?

MAD1950 | 23-09-18 | 17:11

Zojuist in Business Class de volledige speech van Thierry Baudet gezien in plaats van de zwaar weg geknipte, ge editte versie en dusdanig gemonteerd tot er een schijnbaar hilarisch restantje overbleef. Zijn verwijzing naar George Orwell's boek Animal Farm gaat hier ook op. De regenten van NL pretenderen tegen terrorisme te zijn, maar levert terroristen Toyota's ( onder het motto "rebellen,... nee politiek correcter "de oppositie" ) Howel ik de islamitsche bezetters/invaders van Perzië wantrouw vermoed ik wel degelijk gluiperige NL steun in opdracht van S.A. aan "rebellen" / "de oppositie" Normaal gesproken spreekt een regering n.a.v, een bloedige aanslag met o.a. kinderen als slachtoffer zijn afschuw uit en blijk van medeleven oor de slachtoffers ( ongeacht het minimale effect hiervan ) Echter nu zegt men NIETS en dat is verdacht.

Professor Kluns | 23-09-18 | 12:31 | 1

Beluister eens een volledige Trump speech en vergelijk dat met wat de “Mockingbird” MSM er van maakt en je ziet precies het zelfde verschijnsel.
Feit is dat 90 % van de media deel is van de brainwash / propaganda machine die ons 24/7 bestookt met bepaalde beelden , geluiden en meningen die ons vertellen wat we moeten vinden en denken.
Geen verschil met de Nazi / Communisitsche / DDR propaganda machines van destijds , behalve dat de huidige veel dieper in de haarvaten van de maatschappij zitten en veel subtieler zijn.

Wat betreft deze aanslag , de Nederlandse steun aan terroristen , de huidige ellende en onrust in het midden oosten - in een groter kader gezien - allemaal onderdeel van het streven “de nieuwe wereld orde“ tot stand te brengen.
Er moet en er zal een nieuwe wereld orde komen - vindt deze club - een wereld regering die alles en iedereen wil omvatten en besturen.
Deze Chaos wordt bewust gecreeerd om mensen ontheemd te maken , grenzen uit te wissen , regeringen te ontwrichten , landen te destabiliseren , culturen door de gehaktmolen te halen.
Hoeveel slachtoffers daarbij vallen , hoeveel ellende en lijden dat veroorzaakt ?
Niet belangrijk , het maakt “ hen “ niet uit.
Want alleen via chaos denken ze hun nieuwe wereld orde te kunnen realiseren.

enorme sukkelzak | 23-09-18 | 16:17

Steeds als ik het woord 'garde' lees krijg ik trek in een omelet, een cake, pannenkoeken en poffertjes.
Als ik er dan het woord 'revolutionair' bij denk dan hoop ik dat het een keer minder spettert in de keuken.
Tot op heden is dat vergeefse hoop. ( emmer sop, spons en vaatdoek klaar zet)

loze stijl | 23-09-18 | 11:01

Kunnen wij ons niet gewoon terug trekken en die malloten elkaar laten afmaken? Ik juig dan overigens wel voor Iran, want ik heb een bloedheker aan Saoedi Arabie en de hele sunni Islam. Over het algemeen zijn ook alle problemen hier met salafisten en wahabisten gesponsort door Saoedi Arabie of de VAE. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Iran vecht tegen Al Queada, de Taliban en IS, het zijn nog steeds gekkies, maar der is tot nu toe geen shia moslim in Nederland die echt problemen geeft. Dus ja ik juig voor Iran, zover als ze tegen nog groter kwaad vechten, verder mag dat land natuurlijk ook gewoon optiefen met zn sectarische Islam.

Swami4 | 23-09-18 | 10:50 | 1

Dan alsnog is dat regime van Iran 3 keer niks.

ik_ruk_nooit | 23-09-18 | 16:49

Het duurt niet meer lang, dan staat het hele MO in vuur en vlam. Dat volk weer niet beter en is al jaren bezig elkaar uit te moorden. Dat zijn geen landen, dat is gewoon een verzameling stammen in een grote zandbak, maar met geen enkele zelfreflectie. Behalve dat de blanke mens de schuld is. Wat jammer is, is dat die Toyota's heel erg lang blijven rondrijden, dus het blijft nog wel even duren daar.

PijlVader | 23-09-18 | 10:34

In Iran zijn toch ook verwarde mensen of zijn die alleen in Nederland?

Cocorico | 23-09-18 | 09:57

"25 Martyred, 60 Wounded"
.
Typisch weer. Hier zijn het gewoon doden, daar martelaars. Wat moeten we toch met die mensen? Overigens schijnt Kaag haar uniformpje al klaar te hebben liggen voor een stevige buksessie in Teheran:
www.elsevierweekblad.nl/buitenland/ac...

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 09:44 | 1

Thomas Wictor heeft de aanslag al debunked als een inside job. Lijken zijn al uren dood, onwaarschijnlijke security breaches, etc. Check zijn Twitter timeline voor details en dan weet je dat het nep is.

Non_Smoking_Gun | 23-09-18 | 11:27

@Graaier | 23-09-18 | 09:12 |.... inderdaad, schaamte is op zijn plaats.

Na Uruzgan, Srebrenica en Syrië is het tijd om ons te gaan bezinnen - of we door moeten gaan met hulp, steun en vredesmissies aan moslimlanden?

sociaal_econoom | 23-09-18 | 09:36 | 1

We roepen al jaren oprotten met missies naar die pauper landen maar die domme pc kliek blijft toch maar de baarden likken.

WayneGretzky*99* | 23-09-18 | 10:23

Nederland wordt inmiddels door Iran op het matje geroepen omdat we onderdak zouden verlenen aan de verkeerde groeperingen. We moeten ons volgens Rutte beraden over een sterk weerwoord. Mijn voorstel is iets in de trant van "Oh, zijn er in jullie contreien ook goeie dan?". Niet ons dispuut, niet ons probleem.

MickeyGouda | 23-09-18 | 09:24 | 4

Nederland biedt al eeuwen lang onderdak aan mensen, intellectuelen vooral, die in hun eigen land vanwege hun gedachtegoed vervolgd zijn of worden. Een mooie traditie, heeft ons ook veel opgeleverd. Eigenlijk is het pas sinds de jaren 70 zo dat geen individuen maar leden van opposities, verdachten van oorlogsmisdaden etc. hier ook een toevluchtsoord vinden om van heruit te werken aan het omverwerpen van hun lokale vijanden daar of te schuilen voor vervolging. Ik weet niet of die laatste groepen wel zo'n goed idee zijn om hiernaartoe te halen, eigenlijk. Overigens een hele dikke middelvinger naar die Ayatollah's daar, net zo dik als de middelvinger naar de aanslagplegers op die parade. Stelletje gekken dat het ook zijn.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 09:48

@BozePaarseMan

Daar zit ons leermomentje. Middel-Oosterse disputen zijn voor ons eenvoudigweg niet transparant vanwege nuances in religie, tribaal gesteggel of grensconflicten. Omdat we nooit met zekerheid weten of we "goed" of "slecht" binnen halen - en laten we eerlijk zijn, die rollen wisselen soms in een oogwenk - moeten we hier überhaupt onze vingers niet aan willen branden.

MickeyGouda | 23-09-18 | 09:52

Was het niet juist Ayatollah Khomeini die in 1978 in Parijs kon verblijven?
Frankrijk boycotten omdat zij deze fascistische religieuze 'leider' onderdak hebben geboden?

michelpen | 23-09-18 | 11:28
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft Afshin Elian al een reactie gegeven ergens?

kloopindeslootjijook | 23-09-18 | 08:38

De ene keer is het een privé kwestie, de andere keer een zakelijke. Het is maar net hoe de wind waait bij D’66.

BozePaarseMan | 23-09-18 | 09:36

Kaag is gewoon Mussert incarnated. De weg bereiden voor een vijandelijke overname in de hoop zelf via haar kerel chefje over het Sultanaat Al Hollandi te mogen spelen.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 09:50

Theo-Pim-Riv | 23-09-18 | 08:14 |

dat de Nederlandse regering destijds geld en goederen aan jihadisten in Syrië heeft gegeven daar was een REDEN voor.
Toen de strijd in 2012 daar begon... waren Den Haag, de NPO en onze Kamerleden tegen president Assad - wellicht dat jij je dit nog kunt herinneren?
Dientengevolge hebben ze in de beginfase (2012 - 2014) steun en hulpgoederen gegeven aan de jihadisten.
Later toen ze zagen dat het IS-strijders waren... is Den Haag hiermee gestopt.
Vergissen is menselijk.

Daarom moet je altijd voorzichtig zijn met het geven van geld, steun en het doen van vredesmissies in moslimlanden. Soms kom je er later achter dat je de verkeerden hebt geholpen.

sociaal_econoom | 23-09-18 | 08:35 | 4

Nederland financierde bewust en in het geheim gewapende en moordende groepen in een land dat vecht voor zijn voortbestaan en grote groepen burgers. Schaamte is op zijn plaats als je als land terroristen financiert. En excuses aan de burgers en nabestaanden in Syrie die hun leven lieten, omdat hun moordenaars in Nederlandse trucks hen overal en snel konden bezoeken.

Graaier | 23-09-18 | 09:12

"Schaamte is op zijn plaats als je als land terroristen financiert."
Ik zie dan ook heel veel schaamte bij:
Saoudie Arabie
VS
VK
Iran
Irak
Rusland
China
Z-Korea
Israël
Libië
Luxemburg

Titaantje | 23-09-18 | 09:27

@S_E: zeg dan niets. Iedereen met meer dan 2 hersencellen wist allang dat van het dictatortje wippen in het M-O nog nooit iets goeds is gekomen. Er is een reden dat overlegcultuur en parlementaire dictatuur daar geen poot aan de grond krijgt, namelijk de alfacultuur, de agressieve volksaard met als slagroom op de pudding die afschuwelijke ideologie van ze. Empathie wordt daar als zwakte gezien. U kunt in hun handboekje op elke pagina lezen wat er met Kuffar en afvalligen moet gebeuren en geloof me, je bent daar al heel snel Kuffar of afvallig.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:29
▼ 1 antwoord verborgen

Is het zo moeilijk voor die Iraniërs om te erkennen dat deze aanslag te maken heeft met hun optreden in Syrië..?
Oh wacht dat vereist introspectie en -ajakkiebah- zelfkritiek...... dan maar weer traditioneel externaliseren.
Vermoeiend volk...

Titaantje | 23-09-18 | 08:31 | 7

Iran dicteert niet welke organisaties wij wel of niet als terroristisc aanmerken. Dat bepalen wijzelf wel. Hetzelfde geldt voor Rusland of Turkije, of welk despotisch aangestuurd land dan ook: het ligt nooit aan het despotische regime.
Externaliseren... dat is de aloude en zeer beproefde strategie voor despoten.
En u trapt in dat rookgordijn, met open ogen.

Titaantje | 23-09-18 | 10:50

En uiteindelijk zal blijken dat deze aanslag te maken heeft met hun proxyoorlog in Syrië of met hun proxyoorlog in Jemen. Maar dat zullen ze nooit toegeven..

Titaantje | 23-09-18 | 10:54

Het is mijn eigen schuld. Ik maak steeds opnieuw de fout te denken dat rechtse mensen feiten en logisch consistente redeneringen belangrijk vinden. En dat is natuurlijk totale flauwekul.

Mazzelstof | 23-09-18 | 14:03
▼ 4 antwoorden verborgen

En de geweldspiraal draait weer verder.
En inderdaad gewone mensen, waaronder kinderen en dus ook ouders, zijn weer de klos.
Het blijft toch een vreemde manier van meningsverschillen bijleggen, maar dat zal het doel wel niet zijn.
"The war is not meant to be won, it is meant to be continuous." (Orwell)
Er zijn vast weer wat belangen ergens.

kloopindeslootjijook | 23-09-18 | 08:23 | 6

@ merel veld: mooie, historische nick. Kudo's.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:25

@Lupuslupus
De Iraniers die na de Islamitische revolutie gevlucht zijn, waren niet degene die tegen de Sjah opstonden. Dit waren juist de mensen die pro-Sjah waren. Als het u interesseert zou bijvoorbeeld eens moeten kijken naar de betogingen om de Sjah af te zetten (veel hoofddoek, religie) en de demonstraties na de komst van Khomeini tegen het verplicht stellen van de hoofddoek. De laatste groep is veelal vertrokken toen bleek dat ze massaal over de kling gejaagd werden. Het simpeweg in bezit hebben van boeken of westerse tijdschriften kon in die tijd al lijden tot een enkeltje woestijngraf.

Dr_Prepper | 23-09-18 | 10:31

Lijden is leiden. En gooi er bij 'simpeweg' nog maar een l tussen... Excuus

Dr_Prepper | 23-09-18 | 10:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat banaal dat de slachtoffers als loopkevers worden geportretteerd: nl.wikipedia.org/wiki/Martyr

Gekkigheid uiteraard. De wijze waarop men in dat land reageert zegt wel wat. Direct de schuld aan alles en iedereen (en zijn moeder geven), geen zelfreflectie, die paar landen die niet in je fantasie meegaan op het matje roepen... Wat een middeleeuwse toestand daar.

EEnzame SchizofrEEN | 23-09-18 | 08:22

let op wat ik al heel lang roep.... het is in Iran waar over een tijdje de Echte pleuris gaat uitbreken.. zou alvast de gesloten azc's van een nieuw behangentje voorzien..

Y&T | 23-09-18 | 08:21 | 3

De mensen die al heel lang iets roepen, zitten er blijkbaar ook al heel lang naast.
Maar eens zult u ongetwijfeld gelijk krijgen, net als die kapotte klok ook twee keer per dag de juiste tijd aangeeft.

Titaantje | 23-09-18 | 08:35

@Titaantje | 23-09-18 | 08:35
Fijn toch voor de verrijking van het multiculturele alhier.
Meer Iranieërs,meer Syriërs en meer Irakezen willen we voor leegstaande huurwoningen en de asielindustrie.
Je moet ze zien als extra inkomsten voor je bedrijf.De kosten betaald de burger wel.

steekmug | 23-09-18 | 09:21

Zeker een iraniërreaguurder hier, die vernomen heeft hoeveel geld Mark Rutte (Ettur voor bekenden) naar terreurgroepen overmaakt. Toyota's et cetera. Maar ook daarover zal de onderste steen nooit naar boven komen, tenzij Privé...….

Theo-Pim-Riv | 23-09-18 | 08:14

Weet niet of dit echt is....?
In Nederland houden ze militaire oefeningen of oefeningen bij de brandweer...
en dan lijkt het net alsof het echt is met figuranten.
Dit doen ze om te kijken hoe snel hulpdiensten ter plaatse zijn... via de filmbeelden wordt later bekeken hoe het de volgende keer sneller en beter kan.

sociaal_econoom | 23-09-18 | 08:09 | 3

Dit was in Syrië toen ook... we zagen beelden van IS-strijders met gevangenen in oranje hesjes---> dan werd in het journaal er bijgezegd, dat ze niet zeker wisten of de beelden authentiek waren.
Bij dit soort landen moet je altijd voorzichtig zijn, soms zijn het beelden van twee of drie jaar geleden.

sociaal_econoom | 23-09-18 | 08:18

Hey Alex Jones, jij ook hier?

Mazzelstof | 23-09-18 | 08:22

De zgn. Gifgasaanvallen....

steekmug | 23-09-18 | 09:23

Moslimstromingen vechten al langer met elkaar and beyond bloederige conflicten uit dan dat de USA of de staat Israël bestaan.
Dus hoezo dat de USA of Israël er elke keer achter zitten?
Misschien iets om over na te denken bij de import van immigranten.

steekmug | 23-09-18 | 06:40 | 1

Dat komt omdat er in de USA en ook in Israel veel blanken wonen. Die hebben de schuld aan alles wat fout gaat in de wereld. Ook de joden. Moslims kunnen niet fout zijn omdat de islam de perfecte religie is. Zou een moslim toch iets onwenselijks doen, dan was het geen echte moslim en de islam heeft er niets mee te maken.

Avin | 23-09-18 | 07:29

Ik lees op nu.nl:
"Iran heeft de ambassadeurs uit Nederland, , , .... ter verantwoording geroepen na de dodelijke aanval op de militaire parade. ... ambassadeurs beschuldigd van het onderdak bieden ...." en ook ""onacceptabel" dat .. niet op de Europese terrorismelijst staan.

Foute boel dat NL deze terroristen steunt. Zeker nu net het nieuws van de NL jihad Toyota's ook al naar buiten komt.

www.nu.nl/buitenland/5475860/iran-roe...

Munchhausen | 23-09-18 | 01:52 | 3

Een aanslag op een militair doelwit lijkt me geen terreuraanslag.

obominotie | 23-09-18 | 04:06

Is er een oorlog gaande in Iran?

Gulliver | 23-09-18 | 06:33

Obominotie, misschien even een brief schrijven aan de Rigby familie dat ze niet zo moeten zeuren.

Mazzelstof | 23-09-18 | 07:01

Ze hadden zich beter kunnen richten op die verderfelijke geestelijken. Khomeiny, was de anti-christ. Hij heeft het kwaad over Perzie, gebracht. Mensen liepen er als hersenloze zombies achteraan. Niet meer zelf nadenkend en om zich over te geven aan deze sekte. Wanneer bevrijdt het volk eens van deze theocratie welk alleen dood en verderf zaait en de vrouw onderdrukt en misbruikt. Laat Perzie, weer Perzie zijn zoals in de oudheid. Het was een bloeiend land met een een hoge culturele graad. Tot dat .......... Khomeiny verscheen. Deze hypocriet had wel gebruik gemaakt van de diensten en het geboden onderdak van een Westers land, Frankrijk. Zijn gastheer en het vrije Westen welk hem onderdak hadden geboden, verketterde hij. De ware aard van de moslim en het geloof werd duidelijk. Het gif verspreidde zich daarna over het contingent en zie heden ten dage het resultaat. West Europa, gaat ten onder. Met dank aan alle naieve, onnozele deugers die de verworven vrijheid en de verlichting verkwanselen.

De Evangelist | 23-09-18 | 01:13 | 2

niks tegen in te brengen, zal er ooit wat tegen ondernomen worden?

watmagjenogwel | 23-09-18 | 04:40

Wat zou er nou moeten gebeuren islamitische aanslagen te voorkomen?
Lijkt mij eigenlijk een niet te moeilijke vraag en het komt door dit soort menschen, dat het niet gebeurt.

www.telegraaf.nl/nieuws/1706157/kaag-...

Theo-Pim-Riv | 23-09-18 | 08:34

Kijk, daar kunnen onze politie en veiligheidsdiensten nog wat van leren:
"Volgens Brigadier General Abolfazl Shekarchi waren de aanvallers.... gelinkt aan Amerika en de Mossad."
Respect dat ze daar in Iran zo kort na een aanslag al weten waar de daders gezocht moeten worden. Bij ons weten ze meestal een week later zelfs nog niet of er nu wel of niet sprake van een terroristische aanslag was.

michelpen | 23-09-18 | 00:59 | 2

Wij moeten volgens Shell denken om de handelsbelangen van onze natie, dus voorzichtigheid geboden met boude uitspraken van ons kabinet.

steekmug | 23-09-18 | 06:21

Erdogan wist toch ook al vijf minuten na de mislukte staatsgreep in Turkije dat Gülen erachter zat? Moslims zijn gewoon wat vlugger van begrip dan gewone me... wat zeg ik nou: niet-moslims bedoel ik natuurlijk.

MAD1950 | 23-09-18 | 08:41

Ik heb vandaan mijn teen gestoten.
Ik ben er ook van overtuigd dat de Amerikanen en de Joden er achter zitten.

Mr. Happy | 23-09-18 | 00:40 | 1

IS heeft gisteren al de aanslag op je teen opgeeist. Duidelijk een Zionistisch complot dus.

Mazzelstof | 23-09-18 | 07:20

Wat is de grootste vijand van Iran? Saoedi-Arabië. Wie heeft er dus het meeste belang bij om daar angst en terreur te zaaien? Saoedi-Arabië. Wie is dus de vermoedelijke aanstichter?

MAD1950 | 23-09-18 | 00:24 | 1

Wilders.

Eric Newby | 23-09-18 | 00:58

Het zou mij niets verbazen als er in binnen 10 jaar een burgeroorlog gaande is in Iran.

Wasbakplasser | 23-09-18 | 00:07 | 1

Dan pas? Gaat veel eerder gebeuren.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:22

Geschokt, leven mee, betere samenwerking van de diensten, op de radar,onderste steen. Next.

Mart6037 | 22-09-18 | 23:44

Ze kwamen aanrijden in Toyota's zonder chassisnummers.

steekmug | 23-09-18 | 06:24

@Jan Passant mk2
Dat is bijna altijd zo. Ik heb er in NL nooit op gelet, maar veel regeringsleiders zijn bang voor hun eigen soldaten, zeker als die een fatalistische natuur hebben. Ik zag ergens een verwijzing naar Sadat, Dat heeft veel regeringsleiders ook wel aan het denken gezet.

Heiner | 22-09-18 | 23:34

@suscrofa | 22-09-18 | 22:49
Inderdaad heeft Amerika de laatste decennia nogal de neiging gehad te redeneren in termen van "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden" terwijl die "vrienden" achteraf k*dtvrienden bleken te zijn. Had ook niet te maken met democraat of liberaal. Alleen heerst er wel erg de neiging om alles wat er in het door Moslims overheerste deel van de wereld misgaat toe te schrijven aan de VS of "de Zionistuh" maar vooral niet aan de Islamitische verantwoordelijken. Als het over ISIS gaat: "Ja, maar Amerika heeft ze bewapend" Los van de vraag of dat voor alle wapens en andere vorm van steun opgaat, zijn het toch echt Moslim extremisten die Islamitische Staat maakten tot wat het was of is.

Heiner | 22-09-18 | 23:23

Iran is eigenlijk wel het beste voorbeeld van wat er gebeurt als je voor de Islam kiest. 2000 jaar geleden zouden ze nooit kunnen bedenken dat de Perzen zouden degenereren tot een achterlijk hoopje volk.

Erno-NL | 22-09-18 | 23:19 | 1

Ze laten zich leiden/lijden door een hoopje achterlijke ayatollahs dat is net wat anders. En net als wij werpen ze die crap wel weer van zich af. Maar lang duurt het wel. Het zullen weer es niet mannen in jurken zijn...

Shareholder II | 22-09-18 | 23:42

Kutlui, van alles maken die moslims een zooitje. Ik lust ze niet...

Nimby_007 | 22-09-18 | 23:06 | 1

U moet ze ook niet opvreten... Zit teveel zand in.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:21

Moslims (soennieten, sjiieten, salafisten, alewieten, wahabisten enz enz) moorden vooral elkaar uit, al 1400 jaar !!
Toch is t de schuld van de USA, bestaat meer dan 200 jaar en Israel, bestaat al meer dan 40 jaar

selectief verontwaar | 22-09-18 | 22:42 | 1

Langer, bekijk even die kleitabletten in de musea. Naast diverse handelsverdragen en prijslijsten staat er ook voldoende beschreven over gemep in die regio 5000+ jaar geleden.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:21

Ik heb er in ieder geval wel een goede les uit geleerd, je moet altijd scherp blijven. In die zin vind ik het wel waard.

Papierversnipperaar | 22-09-18 | 22:42

Reden de daders in Toyota's?

Gulliver | 22-09-18 | 22:35 | 6

Gulliver | 22-09-18 | 22:35
Trouwens, "daders" vind ik best een groot en negatief woord. Meteen zo beschuldigend.

Eric Newby | 22-09-18 | 23:10

Gulliver | 22-09-18 | 23:13
Okee... ik beken.
Sorry jongens, ik zal het nooit meer doen.

Eric Newby | 22-09-18 | 23:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Als het de schuld van de Joden is, laten we dan hopen dat het Frits Barend is.

skoftig | 22-09-18 | 22:26

Heeft IS de aanslag al opgeëist?

komtdatschot | 22-09-18 | 22:24 | 1

Heb jij al iets, hoe weinig ook, gelezen van dit stukkie?

Eric Newby | 22-09-18 | 22:34

Meestal plegen de "ware"gelovigen aanslagen op vrijdagen, op een zaterdag verwacht je dit niet.

Jan Dribbel | 22-09-18 | 22:22

Ik zie een stukje haar bij dat mens met die rooie jas .. hoerrr

nietmijnbaardvriend | 22-09-18 | 22:10 | 1

Dat geweld en schieten is moslimtraditie, dus cultuur, dus okay. Dat haar van die hoer in onacceptabel - stenigen zegt de politiek correcte D66er in me...

Nimby_007 | 22-09-18 | 23:10

Amerikaanse toestanden daar. Treurig. Het Iraanse volk heeft 't nie makkelijk.

Shareholder II | 22-09-18 | 22:08 | 2

Ja, in Iran lopen militairen blijkbaar ook parade met ongeladen wapens, zodat islamitisch gestoorde mannen ze als schietschijf kunnen gebruiken. Zoals dat bij het Amerika tijdens 0bama ook ging.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 22:29

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 22:29,
Ik denk dat dat voor de boven hen gestelden ook wat veiliger is.
Stel je een voor dat tijdens die parade dat hele regime overhoop wordt geschoten, dat moet je toch niet willen.
Dus een parade zonder kogeltjes en bommetjes.

watmagjenogwel | 23-09-18 | 04:35

@Ayatholla_Buttbanger | 22-09-18 | 21:43
Het kan ook een soort van Gleiwitz-incident zijn. Gewoon een opzetje van de overheid zelf om het volk op te hitsen en achter zich te krijgen. Net zoiets als die zogenaamde staatsgreep van buurman Erdogan. Beiden landen met grote interne problemen waar de overheden niet op willen worden afgerekend. Dus zoek je iets om de aandacht af te leiden. Het liefst een gemeenschappelijke vijand.

Heiner | 22-09-18 | 22:00 | 3

Goed denkbaar. Je vraagt je sowieso af waarom dat land een militaire parade moet houden, laat staan "voor de vrede".
Maar goed, moslims.

Eric Newby | 22-09-18 | 22:37

Dat dingetje van Erdogan was overduidelijk een Rijksdag brand incident.
Wat dit precies was weet ik niet.Het geeft iig aan dat niet alles koek en ei is in Iran

Rest In Privacy | 23-09-18 | 09:35

"Maar goed, moslims.
Eric Newby | 22-09-18 | 22:37"
.
Dit dus. Logische gevolgtrekkingen zijn er vanwege hun aard en cultuur icm met die destructieve ideologie gewoon niet te maken. Het is al 5000 jaar Van Meppenstein onderling, daar, hebben ze ons echt niet voor nodig, en het zal de komende 5000+ jaar ook gewoon op dezelfde voet verder gaan.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:19

Ik zie een parallel met de moord op Anwar Sadat.

omanders | 22-09-18 | 21:58

Niet geschokt en niet verbaast. Next.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 21:56

Lopen ze daar lekker te marcheren in de ganzenpas.... gaat er iemand het feestje verzieken en lopen schieten. Allemaal op hun buik! Moet ik toch denken aan Donald Jones als nepgeneraal in the Dirty Dozen die de troepen inspecteert : ¨very pretty, colonel, very pretty..... but can they fight?¨

drs kwenie | 22-09-18 | 21:52

@suscrofa | 22-09-18 | 21:38
Weet u niet, want u weet niet hoe het zou zijn gelopen als ie was blijven zitten.

Heiner | 22-09-18 | 21:52 | 1

Oh Saddam bedoelt u. Ik weet 1 ding, dat de hele shitstorm die in Syrie heeft plaatsgevonden en de gevolgen daarvan ons misschien bespaard was gebleven of in een veel mildere vorm ter ore was gekomen. Anerikanen hebben helaas aantal grove fouten gemaakt in de aftermath tav hun soennitische medestrijders. Nogmaals "Misschien" dat geef ik toe. In die zin heeft u gelijk.

suscrofa | 22-09-18 | 22:49

Ojee. Zou er nog 'allahoe akbar' zijn geschreeuwd.

Padjepejer | 22-09-18 | 21:47

Het is natuurlijk erg ver gezocht dat Amerika en / of Israël de oppositie niet steunen om de ayatollahs en Iraanse regime omver te werpen. Vooral nu er weer sancties tegen Iran zijn ingevoerd. Het een en ander heeft natuurlijk niets met elkaar te maken. Het is natuurlijk ook een fabeltje dat de Amerikanen zulks soort grapjes elders in de wereld nog nooit hebben uitgehaald. Juist.

The_Jackal | 22-09-18 | 21:45 | 2

Ja in deze contrijen is gewoon elk denkbaar scenario mogelijk maar ik vrees dat je daar niet altijd achter kan komen. Israël en/of Amerika kunnen natuurlijk ook een aanval amateuristisch lijkend uitvoeren zodat een moslimorganisatie het kan opeisen. Echter, de moslimsorganisaties kunnen dit ook prima zelf. Elkaar afknallen en opblazen zonder materieel of inspiratie van een geheime dienst

letopuwzaak | 22-09-18 | 21:56

Kamikazepiloot | 22-09-18 | 20:57 | Ik meen gelezen te hebben dat saddam hoessein destijds bezig was of van plan was om zijn olie in euro's te gaan verkopen. Iets wat khadaffi ook wilde doen. Dat liep ook niet goed af voor hem en libie. Echter deze aanslag lijkt me eerder een moslim onderonsje.

thephysicist | 22-09-18 | 21:22 | 4

Altijd dat domme gezeik over de "olie", en dat het westen daarom oorlogen begint. De rotzooi in Libië was gewoon een gevolg van de zg Arabische Lente: de eigen burgerbevolking die meer vrijheid en democratie eiste van hun dictators. Het westen ging zich er pas in mengen toen Khaddafi zijn luchtmacht in ging zetten om zijn eigen bevolking te bombarderen. Idem dito in Syrië: de (soennitische) bevolking kwam in opstand tegen Assad; dit keer mengde het westen zich er maar half en schoorvoetend in: Obama durfde zijn "rode lijn" niet hard te maken, en dus beperkte het westen zich een beetje tot bombarderen van IS, en het leveren van wat materieel aan wat van die dozijnen rebellengroeperingen (Nederland wat Toyota's, blijkt nu). De enige, echte grote fout was de inval in Irak op basis van foutieve "intelligence": er bleken geen WMDs te zijn.

Maar olie? Oh, come of it! Olie wordt hoogstens als wapen gebruikt om een land te boycotten, zoals Iran: daar kochten we (ik weet niet of die boycot nog steeds van kracht is) nu juist géén olie van, om ze te dwingen hun nucleaire programma stop te zetten. Dus juist het niet importeren van olie is heel vervelend voor zo'n stoffig stinkland, want dan derft het belangrijke inkomsten. Toen de oliestaten zich verenigden en ons afknepen tijdens de oliecrisis van 1973, vielen we hun landen niet binnen om de olie te "roven", maar voerden we autoloze zondagen in, en gingen later (veel) meer geld betalen aan de OPEC voor de olie. Het westen is juist gebaat bij stabiliteit in de regio: als IS de grote overwinnaar in Syrië zou zijn geworden, dan hadden we de Syrische olie uiteindelijk wel weer van hen gekocht, hoor, en dat kut IS zou het maar al te graag aan ons verkocht hebben, want inkomsten. We kopen tenslotte ook olie van Saudi-Arabië, de grootste olieleverancier, bepaald geen prettig land, een inkt-zwarte theocratische dictatuur, maar we doen gewoon zaken met ze. En we "roven" die grondstoffen niet van ze, wat je zo vaak hoort beweren door debielen die zogenaamd allemaal heel goed snappen hoe het werkt, we betalen daar goed geld voor; vandaar dat die oliesjeiks allemaal schathelemaal rijk zijn. De grootste en meest luxueuze jachten vind je in de havens van dat soort landen.

Dus nee, de lui die de meeste moslims over de kling jagen, zijn de moslims zelf.

Dr_Johnson | 22-09-18 | 22:01

Dr Johnson,
Goed verhaal. Nuchter. Ook in Venezuela voert Amerika geen oorlog voor de olie. Hoewel de Venezolaanse leiders steeds Amerika de schuld geven voor hun eigen totaalfalen. Eigenlijk blijft het westen nog beschaafd als het moet toezien hoe eigen activiteiten en investeringen simpelweg 'genationaliseerd' worden door anti-westerse overheden.

marjen | 22-09-18 | 22:32

Om die reden ben ik van mening dat USA er alles voor over heeft om de dominantie van de $ te handhaven, kost wat kost.
Immers, wat wil je nou meer, zelf je geld creëren en dat dominant houden in de gehele wereld.

watmagjenogwel | 23-09-18 | 04:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dit zijn geen terroristen, dit zijn vrijheidsstrijders. Of verzetstrijders, ook goed.

medusa324 | 22-09-18 | 21:21 | 5

De NOS heeft ’n zwak voor gematigde rebellen, zeker als ze ook nog eens lid van ’n vakbond zijn dan kunnen ze op extra zendtijd rekenen.. je zou toch maar eens voor zo’n omroep werken en dat op een feestje moeten opbiechten: ‘wij van de NOS steunen onze kameraden’.

Veluwse-Eikel | 23-09-18 | 00:47

@Professor Kluns | 22-09-18 | 23:55
EU gezinde oppositie?

steekmug | 23-09-18 | 06:30

Mooi inderdaad, dat de NOS voor ons gaat duiden. Alsof we zelf niet kunnen nadenken.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus in Iran hebben ze ook al verwarde mannen?

telelezer | 22-09-18 | 21:15 | 1

Die zijn daar aan de macht.

Pieter Breydel | 22-09-18 | 22:17

Checklist voor landen die niet langer de oliedollar willen handhaven:
1: zorg voor destabiliteit
2: zorg voor onrust
3: laat het rustig koken
4: collect result
Iran wordt irak 2.0
intussen blijft Amerika dominante oliebevoorrader van de wereld.. incl. irak en straks ook iran. Waarom iran? omdat ze geen controle hebben over de laatste grote olievoorraad in die regio..... en hoeveel controle heeft rusland ook alweer in die regio? helemaal niks. behalve dat ze syrie ( assad ) steunen ( democratisch verkozen ) en dat tot dan toe mensen van verschillende religieuze achtergronden vrij waren om dat te doen... Het land was prachtig om te zien en iedereen leefde gelukkig naast elkaar dus waarom afzetten?
oh wacht... iets over een pijpleiding..

Kamikazepiloot | 22-09-18 | 20:57 | 5

Lees "De grote beschavingsoorlog"van Robert Fisk. Een ietwat te links gekleurd maar nog steeds onthutsend beeld van het Midden-Oosten in de 20e eeuw door een Britse journalist die er 30 jaar lang verbleef. Ja inderdaad het westen die zich keer op keer geroepen voelt om iets wezenlijks bij te dragen aan een positieve verandering maar de problemen alleen maar verergert. In het boek wordt nog een ding duidelijk; moslims maken al meer dan 100 jaar vooral zelf een grote fokkende puinzooi van hun eigen thuis. Wij zijn het die zo stom zijn ons geroepen te voelen om hun te helpen. Dat kunnen ze alleen zelf.

suscrofa | 22-09-18 | 21:19

En natuurlijk mogen we nooit vergeten dat de slachtpartijen van de islam - onder mekaar en tegen anderen - allang bestonden voordat Amerika een wereldmacht was en voordat Israel een nieuw land was geworden.
De traditie van het moorden wordt gewoon voortgezet. Daar hebben ze Amerika en/of Israel niet voor nodig.

marjen | 22-09-18 | 21:26

Iran wordt irak 2.0
Ik mag het hopen.
Je hoeft maar een klein zetje te geven en de religie van de vrede doet de rest.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kan wel politiek correct op z'n nederlands zeggen, verrast en verbijstert te zijn, .... geen woorden voor....
Maar getalsmatig denk je in die regio eerder, een min of meer mislukte aanslag.

G.M.I.M. Pet | 22-09-18 | 20:57 | 1

Door een aanslag 25 doden vind ik anders niet zo 'mislukt'.

Lupuslupus | 22-09-18 | 20:58

Zolang die kutmoslims het druk hebben met het afslachten van elkaar, hebben ze geen tijd om aanslagen op onschuldige westerlingen te beramen, denk ik dan maar. Of liever, hoop ik dan maar, want ik ben bang dat het voor de hier aanwezige islamitische radikalinski's niet veel uitmaakt, en waarschijnlijk eerder als een stimulans zal werken dan een rem.

En uiteraard is de "default mode" bij die kutmoslims natuurlijk weer: de joden zitten er achter. Domme mongolen; als de joden er werkelijk achter zaten, dan waren er geen 25 doden, maar 2500, minstens.

Dr_Johnson | 22-09-18 | 20:56 | 6

@Dr_Johnson | 22-09-18 | 20:56

Nou nou,'kutmoslims'...

Denk eens aan alle goede dingen die de islam heeft voortgebracht, zoals:
...
...
...
...
...
...
Help me even.

Padjepejer | 22-09-18 | 21:49

"Perzen zijn inderdaad niet zo achterlijk als Arabieren. Stel je voor wat ze bereikt zouden hebben zonder die smerige achterlijke islam."

Niet heel veel, denk ik. 2500 jaar geleden werden de gigantische legers van Xerxes al verslagen door een paar kleine dappere Griekse stadsstaatjes, vnl Athene en Sparta: Marathon! Thermopylae! Salamis! Plataeae!

Dr_Johnson | 22-09-18 | 22:08

@Dr Jhonson
Nou begrijp ik uw titel. U kunt nog veel verder terugkijken in de wereldgeschiedenis. Ik hou mijn bek nou.

suscrofa | 22-09-18 | 23:03
▼ 3 antwoorden verborgen

"Wij eventjes hopen dat het de vrijheidsgezinde beweging van de Perzen zelf was, maar helaas."

We weten niet wie het waren en van de Iraanse overheid zul je de feiten toch niet horen.

Als het binnenlandse groepen zijn zal de Iraanse overheid dat toch niet toegeven. Dus misschien wel de "vrijheidsgezinde beweging van de Perzen zelf"

Kaskensj | 22-09-18 | 20:54

Ik zie alleen geblurde baarden, afgemaakt door baarden zo'n 4000km verderop. Gelukkig eens geen vrouwen, kinderen of voorbijgangers van de mannelijke persuasie..
Erg voor de gezinnen en familie van deze baarden? Zeker, natuurlijk groit verdriet aldaar.

Maar misschien moeten die baarden allemaal eens stoppen met baarden te zijn. Dat elite korps eens stoppen met elite korps zijn voor nog langere baarden, in plaats van daar status en een goed leven aan te ontleden.

No single fuck was given. In NL kunnen we ons beter afvragen waarom, met al ons harde werken en relatief haastige maatschappij, een electrische bakfiets onder tijd/werkdruk onder een trein rijdt. Haast, haast, haast....

Dat baarden elkaar om zeep helpen weten we toch al decennia...

WasHetMaarMakkelijk | 22-09-18 | 20:50 | 3

""Haast, haast, haast....!!
om belastinggeld te verdienen om handophoudende immigranten te onderhouden

telelezer | 22-09-18 | 21:12

Haast. Of om andere redenen het onder de pet houden van informatie voor je eigen gewin. Misschien wel een defect. Als het waar is dat zo'n stint in Baarn al een keer stil stond op het spoor en omstanders ternauwernood kindjes eruit hebben gehaald en dat wordt dan niet gedeeld ben je gewoon een egoistische arrogante kut organisatie.
Als ouders je dan vragen om niet meer over het spoor te gaan maar om te rijden na zoiets!! En je doet dat niet.. dan ben je gewoon evil. Mits dit een waar verhaal is uiteraard.
Ik ik ik en de baas met z'n gebakken lucht en haast haast werken voor de dure hypotheek of je huur van 700 euro voor 53m2 en het onderhoud van duizenden nieuwe medelanders. Ik zeg medelanders want Nederlanders zullen het nooit zijn. Zo moest er even uit.

letopuwzaak | 22-09-18 | 21:45

@letopuwzaak,
Ik hoop dat het oplucht, er is niets teveel gezegd in uw plembsel, alleen zou ik hypotheek op de 2e plaats zetten.
Indien een ietsje boven modaal komen die graaiers van de roverheid met 51% belasting toch echt op de 1e plaats, en dan heb ik het nog niet eens over BTW, accijnzen, e.d. wat u daarna nog eens mag aftikken, aan die boevenbende.

watmagjenogwel | 23-09-18 | 04:17

Altijd moord en doodslag in die moslimlanden.
En volgens die moslimlanden komt dat steeds door de Grote Duivel Amerika en haar helper Israel.
Altijd moeilijk om de blaam bij zichzelf te zoeken. Altijd heeft een externe partij het gedaan. Het zal dan bij die islam-is-vrede broeders ook nooit ophouden, vrees ik met grote vreze.

ljcoster | 22-09-18 | 20:46

Goh, in dat Iran ga je niet dood, maar als het niet van ouderdom is, dan word je gemartelaard. Geeft toch meteen een andere dimensie als je wordt doodgereden, doodgestoken of opgeblazen door psychisch gestoorde geloofsgenoten. Lekker geloof, trouwens, daar wil je toch bij horen als je Panhuis of Brech heet.

menschdurfteleven | 22-09-18 | 20:46

Stille tocht!

Krultang | 22-09-18 | 20:43 | 1

Daarna met de kalshnikovs in de lucht schieten. Gebruikelijk aldaar.

suscrofa | 22-09-18 | 20:53

Dit doet mijn Byzanthijnse hart goed. Laten onze vijand het maar tegen elkaar opnemen.

omanders | 22-09-18 | 20:43

Totaal geen medelijden mee. Weg met de mullahs, dictatuur en de walgelijke revolutionaire garde. Het Iraanse volk verdient vrijheid!

barejack | 22-09-18 | 20:37 | 5

@Lupuslupus kom er vaker dan jij denkt. Een van de mooiste landen ter wereld. Volgende maand weer skieën in Dizin! Ga dr eens naar toe, en verbaas je over het échte Iran en de Iraniërs die lijden onder het juk van islam.

barejack | 22-09-18 | 21:11

@Lupuslupus kom er vaker dan jij denkt. Een van de mooiste landen ter wereld. Volgende maand weer skieën in Dizin! Ga dr eens naar toe, en verbaas je over het échte Iran en de Iraniërs die lijden onder het juk van islam.

barejack | 22-09-18 | 21:12

Een volk dat Shariahpolizei accepteert verdient ook niet beter dan dit soort idioten.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Is dit incident een aanslag? Laten we discussiëren.

RickTheDick | 22-09-18 | 20:35 | 2

Het is een uiting van het zelfreinigende vermogen van de islam. Heel positief, niks aan de hand.

Eric Newby | 22-09-18 | 20:40

Het is een aanslag. Maar is het erg?
Misschien moet je eerst weten wie het gedaan heeft.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 21:49

IS claimt deze aanslag, maar desondanks krijgt Israël de schuld? Dat hele Midden Oosten is niet meer te volgen.

MickeyGouda | 22-09-18 | 20:35 | 3

Wij krijgen alleen maar juichverhalen te horen over Israël....

Lupuslupus | 22-09-18 | 20:43

Eerlijk is eerlijk: In Spanje deden ze hetzelfde met de aanslag in Madrid. De regering bleef maar de Basken beschuldigen.

omanders | 22-09-18 | 20:43

@Lupuslupus
Israel is dan ook het enige normaal functionerend land temidden van failed states.

RandyBiel | 22-09-18 | 22:09

Jammer maar helaas, niks aan verloren.

jamesgleick | 22-09-18 | 20:32

Altijd weer die christenen eh ? Gaan we weer, wanneer stopt al dat christelijke geweld nou eens.. Neem een voorbeeld aan de Islam. Een baken van vrede en liefde op de planeet.

Croisantneuf | 22-09-18 | 20:31

IRGC die op zijn sodemieter krijgt....bijzonder. Die zijn juist zelf van die aanslagen.

RenHoek | 22-09-18 | 20:30 | 2

Welke aanslagen? Die in Europa zijn en worden gepleegd door Soennieten.

Lupuslupus | 22-09-18 | 20:44

Kijk eens wat hun rol is in het ontwrichten van landen, en in het bijzonder in Syrië.

RenHoek | 23-09-18 | 11:10

Kan het niet gewoon een mislukte militaire demonstratie zijn geweest, waarbij het de bedoeling was dat alleen maar "pang..... pang " zou worden geroepen, dit naar Nederlands voorbeeld?

Baron Clappique | 22-09-18 | 20:29

Je hoort en ziet er weinig van in de MSM

frisenfruitig | 22-09-18 | 20:28 | 1

@frisenfruitig | 22-09-18 | 20:28
Misschien dan eens je oren uitspuiten en je ogen laten nakijken. Het is al de hele dag op het journaal.

RandyBiel | 22-09-18 | 22:13

Wilders, Wilders... what have you done?

Eric Newby | 22-09-18 | 20:23 | 2

Heerlijk he, zo'n binaire wereld.
Goed, is EU of Islam.
Fout, is US of Wilders.
Mijn wereld, hoewel gespiegeld, is net zo binair.

MarcS | 22-09-18 | 20:41

MarcS | 22-09-18 | 20:41
Het is praktisch om een paar usual suspects tot je beschikking te hebben. Maakt het leven wel zo simpel.

Eric Newby | 22-09-18 | 20:51

Vanwaar die stelligheid dat Israel/USA hier helemaal niks mee te maken heeft?
Zo'n lieverdjes zijn die twee nou ook weer niet.

zwellevertje | 22-09-18 | 20:22 | 4

Het is inderdaad niet helemaal uit te sluiten dat Israel en/of de USofA hier meer van weten. De geheime diensten van beide landen zitten natuurlijk al jaren te stoken in de regio. Maar goed, daar zullen we waarschijnlijk wel nooit helemaal de vinger achter krijgen.

VanBukkem | 22-09-18 | 20:32

Spartacus en sommige reaguurders klinken anders vrij overtuigt dat beiden er echt helemaal niks mee te maken hebben.

zwellevertje | 22-09-18 | 20:35

Dat komt omdat als je ook maar enige twijfel uit, je meteen als Antisemiet in de hoek gezet wordt.

Lupuslupus | 22-09-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Overduidelijk zit de Chileen hier achter, die gast en z'n vrinden zijn inherent fout.
Het kan niet vanuit hun eigen samenleving komen, dat is ondenkbaar, die waardevolle lieverds prediken enkel vrijheid, vrede en respect voor elk individu in de wereld.

donkieshot | 22-09-18 | 20:21 | 1

Ik vrees dat het iets te maken heeft met een zeker bedoeïenengeloof genaamd Onderwerping.
En een westerse beschaving die ze on steroïds heeft gebracht.

oplichter | 22-09-18 | 20:17

Valt me in dit filmpje toch ook weer ontzettend op, hoe chaotisch en ongeorganiseerd het allemaal over komt. Van getrainde militairen zou je toch verwachten dat er een wat strakkere respons komt.

TeeJee | 22-09-18 | 20:15 | 3

Je kan niet eens zien wat de respons is van de veiligheidstroepen. De gasten in het filmpje doen wat ze moeten doen. Dekking zoeken door zo laag mogelijk te blijven. Het laatste wat je wil zien is dat mensen alle kanten op gaan rennen op zoek naar de schutters.

Bubske | 22-09-18 | 20:19

Daarom verliezen ze in die regio telkens binnen een dag of 6 van hetzij het Israelische leger het Amerikaanse leger

BASinnic | 22-09-18 | 20:54

Het zijn ISlamieten. Kijk naar die regio, alles is hysterie en impulsief, niets is beredeneerd en strak geregisseerd. Kunnen ze ook niet, zit niet in die volksaard.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:09

Ach ja, Arabische politiek, wat moet je ervan zeggen....

VanBukkem | 22-09-18 | 20:14 | 2

Is dat een oude spreuk van een Perzische wijsgeer?

Parel van het Zuiden | 22-09-18 | 20:18

@Parel van het Zuiden | 22-09-18 | 20:18
Volgens mij waren het de laatste woorden van Saddam Hoesein.

VanBukkem | 22-09-18 | 20:24

Alles in Iran is de schuld van Amerika en de Mossad. Droogte, regen of dat de bevolking massaal aan de heroïne gaat, allemaal de schuld van Amerika en de Mossad.

Osdorpertje | 22-09-18 | 20:11 | 4

@Roger-Rabbit | 22-09-18 | 20:16
Nou pakken dat Amerikanen alles aan in Afghanistan, behalve de heroïne productie, want dat is een interne aangelegenheid.

Osdorpertje | 22-09-18 | 20:28

@Osdorpertje
Nou alles ... gaat niet echt goed daar

Roger-Rabbit | 22-09-18 | 21:39
▼ 1 antwoord verborgen

Moslims die elkaar op brute wijze afslachten. Het is al zo oud als de islam zelf. En dan maar lukraak roepen dat Amerika en Israel de schuldigen zijn. Wat is dit toch voor waanzin dat dit geloof steeds voortbrengt. Elke waarheidsvinding lijkt wel helemaal uitgeschakeld te zijn.
Aan de vruchten herkent men de boom. Giftige vruchten komen van een giftige boom. Hoe kun je na 1400 jaar wreedheid nog geloven in de vrede van deze religie. Moord, moord en moord en het gaat maar door tot de dag van vandaag.

marjen | 22-09-18 | 20:08 | 1

Logisch denken, dat komt niet in de vocabulaire van de Is-Lam-iet voor.

watmagjenogwel | 23-09-18 | 04:02

Voor een geloof dat werelddominantie nastreeft, zijn ze elkaar onderling wel flink aan het uitmoorden.

ProgressiveNiksnut | 22-09-18 | 20:08 | 1

Vandaar het uitzonderlijk hoge reproductiecijfer wellicht. Is in voorzien.

suscrofa | 22-09-18 | 20:52

Ze reden toevallig niet in Toyota's met Nederlands nummerbord?

Snorkle | 22-09-18 | 19:59 | 1

Jawel, maar die heeft de Nederlandse Propaganda Omroep (NPO) er snel uitgeshopt! Want dat moeten we niet willen weten!

Berbarossa | 22-09-18 | 20:03

Hoe kan het dat ik de nieuwswaarde van zo'n bericht niet eens meer kan inzien ? Het raakt me niet. Was het ooit anders in het Midden-Oosten onder dat overkoepelende geloof dan ? Moslims die in de eerste plaats moslims vermoorden en in toenemende mate moslims die niet-moslims vermoorden. Niks nieuws onder de zon.

suscrofa | 22-09-18 | 19:59 | 3

Moet alles u raken om nieuwswaarde te hebben? Pinkte u wel een traantje weg over het kaastopic van vandaag? Het is voor Iran zeker geen schering en inslag (het is de tweede aanslag sinds 2010), en als het IS gelinkt is betrekt het een conflict waarin Nederland betrokken is. Nieuwswaarde genoeg lijkt me. Als u het niet interessant vindt slaat u het toch gewoon over?

Blasfemie | 22-09-18 | 20:18

@Blasfemie
Het gaat niet om traantjes wegpinken. Als ik zeg dat het me niet raakt bedoel ik te zeggen dat ik er niet meer van opkijk. Hoe komt u er trouwens bij dat de laatste aanslag in Iran in 2010 was ? Heeft u bijv. vorig jaar het nieuws aldaar gevolgd ?

suscrofa | 22-09-18 | 20:49

Weet u wat het woord 'tweede' betekent? Want het betekent niet dat er maar 1 aanslag geweest is.

Blasfemie | 22-09-18 | 23:19

Zoals het echte mosselmannen betaamt wordt de schuld gelijk bij Israel, USA, etc gelegd. Nooit eens in eigen boezem kijken, je schrikbewind zou mogelijk weleens niet zo geliefd kunnen zijn bij iedereen buiten en zeker ook binnen Iran. Maar vootal oogkleppen ophouden en vlaggen verbranden.

Winter_is_coming | 22-09-18 | 19:57 | 2

Het is een Wet van Meden en Perzen dat het altijd de schuld van een ander is. (En dat het in die shithole countries dus altijd een teringzooi zal blijven)

Ramses Sappie | 23-09-18 | 03:55

Jammer genoeg zijn wij ook hard op weg middels de massale import van deze barbaren ook zo'n shithole country te worden.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:07

Zet een boel moslims bij elkaar en elke fractie gaat ruzie maken met elke andere fractie.
Altijd hetzelfde recept. Denk maar een aan de Moslim Omroep in Nederland, spatte ook uit elkaar door interne herrie.

Wijze uit het Oosten | 22-09-18 | 19:57 | 4

@Winter_is_coming | 22-09-18 | 19:58
Was mooi geweest als je "via deboem" geschreven had.
Gewoon een kleine brainfart van me, verder eensch.

WasHetMaarMakkelijk | 22-09-18 | 20:58

Islamitisch opvoeden is
slaan.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 21:56

Krijg je in een alfacultuur he? Geschillen niet middels discussie en gepolder proberen op te lossen maar gewoon de botte bijl en het betwiste onderwerp dan gewoon maar helemaal kapodtstuk maken, liefst nog met de opponent(en) erbij.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:06
▼ 1 antwoord verborgen

www.timesofisrael.com/iran-blames-for...
Uitgebreide berichtgeving van Israelische zijde. De aanslag gebeurde in een provincie met een sterke aanwezigheid van soenni moslims. Die hebben in 2017 een bloedige aanslag met zelfmoordterroristen gepleegd op het Iraanse parlement en het Khomeini mausoleum. Iets dichter bij Irak ligt een provincie met veel Koerden. Die laten zich ook niet onberoerd. Het linken van IS aan de VS en de Mossad heeft daarin zijn grond, omdat de VS (met senator McCain) en de Mossad op de achtergrond IS hebben opgericht. De aanslagplegers droegen Revolutionaire Garde uniformen. Dat roept de vraag op: men kan daar een Arabier toch duidelijk onderscheiden van een Pers?
Israel heeft aan de Syrische Middellandse Zeekust aanvallen op Iraanse doelen uitgevoerd, waarbij de Syrische luchtafweer per abuis (de F-16s waren allang weg) een Russisch radar vliegtuig neerhaalde. Wat Israel vrij zou kunnen pleiten is de nabijheid tot Yom Kippoer, Grote Verzoendag. Nu gaan ze juist Loofhutten vieren, een feest van vrede in het hart en veel lekker eten.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-09-18 | 19:55 | 5

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 22-09-18
Waar lees je dat VS/McCain/Mossad ISIS zouden hebben opgericht?

RandyBiel | 22-09-18 | 22:06

Dat is een standaard riedeltje op zowel ISlamitische sites als ook op kaalkopjesverzamelpunten, dat IS een Zionistische creatie is, gesteund door uiteraard de VS. Ditto voor Al Qaida, Osama BL schijnt volgens deze lichten ene Tim Osman van de CIA geweest. Leuke van dit soort theorietjes is dat het meteen wat zegt over diegene die ze plaatst en hoe serieus je hem of haar moet nemen.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 10:04

Graaisnaaiert
Ja. de "alles is de schuld van de joden" mensen hebben een cross-culturele eigenschap.
Hun beperkte verstandelijke vermogens.

Rest In Privacy | 23-09-18 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoor geen akbar-gegil dus het zullen wel de joden zijn. Toch?

aamert | 22-09-18 | 19:55 | 3

Moet haast wel, die zitten overal in en achter. Zelfs in Iran, waar je verwachten mag dat er geen enkele jood meer leeft.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 20:01

In Iran leven nog zo'n 10.000 Joden.

Lupuslupus | 22-09-18 | 20:37

Zie! Dader in beeld. Dat worden er dus binnenkort hooguit nog 9.999

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 20:46

Is het niet gewoon een bruiloft? Dan schieten ze ook in de lucht met af en toe wat doden en gewonden op de koop toe.

Repetitive Beats | 22-09-18 | 19:55

Moslimdingetjes. Is het al onze schuld?

Repetitive Beats | 22-09-18 | 19:54 | 1

Iran dat overal ter wereld terroristen steunt.
revolutionaire garde dat 6 laffe proxy oorlogjes voert en de eigen bevolking onder de knoet houdt.
Koekje van eigen deeg noemen we dat.
Je ne suis pas Iran.

Rest In Privacy | 22-09-18 | 19:52 | 3

6 laffe proxy oorlogjes
Zes maar liefst?
Doe eens een opsomming aub.

RickyLaRue | 22-09-18 | 21:56

Yemen, Hezbollah Israel. Hamas Israel, Syrië, West Sahara, Irak

Rest In Privacy | 22-09-18 | 22:51

Libanon en de verschillende groeperingen daar, Gaza (Palestijnen)...

Is dit nog nieuws? | 23-09-18 | 10:53

Mossad

CapitanoBaffiano | 22-09-18 | 19:51 | 2

Leden van de Mossad komen altijd heel terug.

Matwetwe | 22-09-18 | 20:07

Dit Mossad? Laat naar je kijken.

Graaisnaaiert | 23-09-18 | 09:55

Geef me even een moment om dit verschrikkelijke nieuws te verwerken.
Zo, klaar.

King of the Oneliner | 22-09-18 | 19:50 | 1

Proost, op je gezondheid

suscrofa | 22-09-18 | 20:01

www.nu.nl/buitenland/5475608/iran-leg...
De hoogste leider van Iran, Ali Khamenei, legt de schuld van de aanval bij de militaire parade bij "door de Verenigde Staten gesteunde Golfstaten". 25 mensen zijn omgekomen toen schutters het vuur openden.

Op zijn website schrijft Khameini dat het "de zoveelste aanval is van de 'poppen' van de VS". Hun doel zou zijn om Iran te ontwrichten, aldus de leider.

Moslims tegen Moslims. Religie van de vrede....

Is dit nog nieuws? | 22-09-18 | 19:50 | 1

Van alle tijden, alle plaatsen. Het koppelen van oppositie aan een externe vijand is zeer gebruikelijk onder (aspirerende) dictaturen. Zo pleegt men in Europa vaak “populisme” aan Rusland te koppelen.
.
Een doortrapte en bijzonder effectieve tactiek om oppositie monddood te maken en zoveel mogelijk te ontmenselijken zodat er geen bredere steun komt.
.
Totdat vernisje barst natuurlijk. Maar goed, dat is vooruitlopen op de lesjes die we in Europa de komende vijf jaar opnieuw gaan leren dus een verspilling van mijn energie.

Parel van het Zuiden | 22-09-18 | 20:08

Ik wilde er net naar toe op vakantie vanwege de Perzische famkes..
Stel het wel even uit.

HoerieHarry | 22-09-18 | 19:49 | 1

U bent kapper?

Ramses Sappie | 23-09-18 | 03:48

Iran is al jaren exporteur van dit soort zaken naar het buitenland. Mogelijk was de afdeling verkoop in de war met de tijd en de plaats van het pakketje.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 19:46

Een analyse later vandaag is te zien bij Thomas Wictor . Begint over een paar uur te twitteren als ie wakker is en zijn medicijnen heeft ingenomen in Califinornië , of Las Vegas . twitter.com/thomaswictor

Zwizalletju | 22-09-18 | 19:45

Iran is tegen de Saudi's aan het klooien in Jemen. Ik zou het meer in die hoek zoeken. Grootste groep slachtoffers van islamterreur zijn nog steeds moslims.

je postbode | 22-09-18 | 19:45 | 1

Klopt. De islam is ontzettend goed in bang maken & geestelijk onderdrukken, anders zouden moslims op het idee kunnen komen uit te stappen.
Dat is jammer, want moslims zouden ons goed kunnen helpen tegen de terreur (als ze durfden). Extra jammer, want op president Trump na zijn al onze westerse regenten zo doodsbang van de islam dat ze de gekste dingen willen doen tegen "islamofoben".

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 19:53

Aha alweer een Arabische lente, neem ik aan.

B0bBer | 22-09-18 | 19:44 | 5

Perzen, arabieren, Afrikanen. Zodra zij islamitisch gestoord zijn lijken ze werkelijk als druppels water op elkaar.

Jan Passant mk2 | 22-09-18 | 19:55

Nou ja, dat zou ik toch niet zeggen. Perzen kijken heel anders op de wereld uit dan Arabieren. Dat is ook waarom een Iraanse revolutie kans van slagen heeft, en een Egyptische, Libische, Syrische of wat dan ook revolutie niet.

Leyrann | 22-09-18 | 20:20

Dan kunnen de poorten hier weer open en zingt men:"U bent welkom in mijn land."

Ommezwaai | 22-09-18 | 20:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook als het de joden waren kan het IS zijn, want IS is immers een zionistisch complot. Nietwaar, iraanse religekken?

Prof. v.d. Neuq | 22-09-18 | 19:43 | 1

The Zohan maakt geen fouten. Dus we kunnen concluderen dat het geen Israelis waren.

Winter_is_coming | 22-09-18 | 19:52

Weer een islamitisch land dat naar de kloten gaat. Leve de religie van de vrede.

Fedde71 | 22-09-18 | 19:43 | 1

Fedde71 | 22-09-18 | 19:43
Iran was toch zo'n beetje het eerste land in die hoek dat naar de klote ging??? Sinds het aantreden van Khomeini (1979) is dat land een Islamitische hel. Niks nieuws.

Eric Newby | 22-09-18 | 19:50

Het glas halfvol...
In ieder geval een enigzins legitiem doelwit, namelijk strijdkrachten ipv burgers.
.
Kentekens van de gebruikte toyota’s al gecheckt? Zou fijn zijn als het niet Rutte’s Raddraaiers blijken te zijn toch....

Parel van het Zuiden | 22-09-18 | 19:43

Ze hebben het waarschijnlijk helemaal mis, het broeit daar al een tijdje Iraniers zijn het islamitische regime zat

Bokito ergo sum | 22-09-18 | 19:41
-weggejorist-
Ggroengras | 22-09-18 | 19:40

Krijgt Greet nu weer de schuld? Of Tjerry?

Ommezwaai | 22-09-18 | 19:35 | 5

Vroeger was Iran een modern en vooruitstrevend land ten tijde van de Sjah. Volg de recente geschiedenis van dit prachtige land en aanschouw wat islam met een land doet. Eigenlijk binnen 40 jaar compleet naar de klote

Ommezwaai | 22-09-18 | 20:25

Ommezwaai | 22-09-18 | 20:25
Maar met Turkije gaat het gelukkig de goede kant op.

Eric Newby | 22-09-18 | 20:45

Ja, we hebben al de schuld gekregen. Volgens Iran (de grootste exporteur ter wereld van terreur) zijn we fascilitators of terror.

Ramses Sappie | 23-09-18 | 03:46
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken