Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brandweermannen: "Halsema praat poep en sluiten van kazerne gaat levens kosten"

femke halsema, iemand met veel knowhow qua brand en vuur en rook en aanrijtijden

Hier volgt een bericht voor de bewoners van Amsterdam-Oost. Brandweerkazerne Victor in de Dapperbuurt gaat 's nachts dicht. Volgens Femke Halsema kunt u rustig gaan slapen. Volgens brandweermannen gaat dit levens kosten. 

"Over deze proef is binnen de politiek nu al wat onrust. Maar volgens burgemeester Halsema komt de veiligheid van de omwonenden niet in het geding. Uit onderzoeken zou namelijk blijken dat de brandweer op tijd bij branden kan komen. 'De aanrijtijden zijn 's nachts korter en er zijn in de nacht überhaupt minder branden', onderbouwt Halsema tijdens de raadscommissie Algemene Zaken donderdag", aldus AT5.

Grappig dat Halsema zegt dat de veiligheid niet in het geding komt, want bezorgde brandweermannen hadden hun gedachten over de sluiting van Victor al doorgespeeld naar uw aller GeenStijl en wat blijkt? Die brandweermannen zeggen PRECIES HET TEGENOVERGESTELDE; zij vinden die proeftuin hartstikke gevaarlijk.

Over een bevelvoerder: "Hij weet zeker dat de proeftuin van Schaap slachtoffers gaat eisen in Oost. Vrijwel wekelijks 's nachts een uitruk in een in onze persoonlijke kwalificatie 'moord en brand buurt'. De proeftuin die Schaap wil is echt van iemand die totaal geen verstand heeft van brand. Hoe verzin je het! Kazerne die om 22.00 uur wordt gesloten! Gaan we daarna na 22.00 uur brand in die buurt verbieden?"

Over Leen Schaap: "Wil hem en de bewoners in Oost wel ernstig waarschuwen dat die proeftuin echt levens gaat kosten. Alle grote branden zijn altijd midden in de nacht, vooral in zoals wij zeggen moord en brandbuurt, Oost.. (...) Er moet dan een andere kazerne verderop uitrukken waardoor de aanrijtijd meer dan 7 a 10 min. gaat duren."

Wie u gelooft mag u helemaal zelf weten, de brandweermannen hebben natuurlijk ook een belang qua Leen Schaap enzo, maar wij zetten ons geld niet op Schaap met jarenlange ervaring als politieman en ook niet op Femke Halsema met jarenlange ervaring op het pluche. Hou u veilig, mensen van Amsterdam-Oost, en als er fik uitbreekt en u zit opgesloten op uw kamer te wachten op de rode helden, denk dan ook eens aan Femke Halsema.

Reaguursels

Inloggen

De brandweer moet niet zeuren. Net zoals de criminaliteit daalt het aantal branden in Nederland. En zoals alle gevangenissen leeg staan kunnen dus ook de kazernes leeg staan. Eerst waren de kazernes van defensie aan de beurt en nu van de brandweer, want nogmaals.. alles is onder controle..

Het moge duidelijk zijn dat bovenstaande natuurlijk sarcastisch bedoeld is.

Mokum Kosher | 07-09-18 | 14:04

Je wordt burgemeester krijgt een ketting om je nek en krijgt alle kennis en verantwoordelijkheid toegeschoven.
Je hebt de stoel nog maar net warm en neemt een beslissing die mensen levens kan kosten.
Dat verwacht je toch niet van een groen link aanhanger maar ja zo de wind waait waait mijn hoedje.
wie ben ik om daar een oordeel over te vellen
het is een boute uitspraak beslissing uit een niet verwachte hoek.
Wat wordt de volgende zet

soledad | 07-09-18 | 13:34

Is een interne Amsterdamse kwestie.

Mannes | 07-09-18 | 10:31

Wellicht is er een mogelijkheid om thee te drinken met het vuur om 'het incident' te de-escaleren?
Blijkbaar werkte dat onwijs goed in Amsterdam. Buurt(Vuur?)vaders sturen om 'thee' te gaan drinken met lokale vuurjongeren. Zolang er maar genoeg taxpoet tegen aan gesmeten wordt...

LangeTijdGeleden | 07-09-18 | 10:00

Natuurlijk willen ze dat die brandweermannen wat minder tijd hebben om te kleppen want dat maakt ze maar opstandig en verziekt de cultuur.

Simon_GS | 07-09-18 | 07:54

Hebben jullie me mooi in de maling genomen GS. Onder de citaten van de burgemeester die jullie hier aan Halsema toeschrijven staat mooi de krabbel van waarnemend ondemocratisch tussengemoffeld draagvlakloos eng heerschap JJ van Aartsen amsterdam.raadsinformatie.nl/document...
"De keuze voor kazerne Victor als Proeftuinkazerne met nachtsluiting is, onder andere, gebaseerd
op ... Er zijn momenteel overdag evenveel brandweermensen en kazernes in dienst als 's nachts, terwijl er's nachts minder brand is en de aanrijtijden korter zijn. "
Ik kan weer rustig slapen

zazkia | 07-09-18 | 07:38

De Amsterdammertjes wilden GL en kregen Femke H.
Een brandje meer of minder, gewoon nog een keer wegkijken. Zijn ze goed in, die linkse kerkgangers.

kempenaer | 07-09-18 | 07:38

Tja, in de rest van Nederland mag je in je handjes klappen met zo'n aanrijdtijd. Van de ambulance weet ik dat die de 20 minuten niet eens redt.

Elli | 07-09-18 | 07:34

Is dat die kazejne op rijafstand van Femke haaj eigen huis?

kloopindeslootjijook | 07-09-18 | 07:08

Statistiek, altijd leuk.
Alleen je zal maar net die ene 1% zijn die dan iets overkomt he.

kloopindeslootjijook | 07-09-18 | 07:04

Die kazerne is waarschijnlijk bestemd om moskee te worden

Rest In Privacy | 07-09-18 | 06:41

Aanrijtijden zijn bij wet geregeld en ach: er is keuze gemaakt voor 40 mljn voor de staatsomroep

LoewiekedeVos | 07-09-18 | 05:24

Brand = CO2 uitstoot = slecht voor milieu
Groenlinks en x66 gaan binnenkort met voorstel komen om branden te verbieden. Immers, de maatschappij is maakbaar.
Probleem opgelost!

hxl | 07-09-18 | 04:58

Kan er eigenlijk dan ook niet mee zitten, al sluiten ze alle kazernes in Adam. Moet je maar niet op GL / D’66 en PVDA stemmen.

Indien ze iedere stichting, clubje, migrant een 1000 euro minder per jaar geven dan kunnen er twee kazernes bij.

allesofniks | 07-09-18 | 03:44

Iets anders, heeft Femke die krakers aan de Leidsegracht al een schop onder hun kont gegeven?

namensmijnhond | 07-09-18 | 01:52

Ik denk dat het allemaal wel mee valt maar de brandweer leeft in een eigen self supporting wereldje van 24/7 open zijn met bijbehorende financiële toeslagen. Als ze 's nachts naast moeder de vrouw moeten liggen missen ze hun nacht toeslagen e.d. en dat vinden ze niet leuk.

namensmijnhond | 07-09-18 | 01:48

Heerlijk ze gaat niet voor niets bij ons door het leven als Femke Fataal.De stad is al een afgebrand dorp.Wat kan er nog mis gaan in de afvoerput.

hetwerktniet | 07-09-18 | 01:21

Het is de grootste arrogantie om de expertise van brandweermensen zo aan de kant te schuiven. Zij beschermen jou en mij als ons huis in de fik staat. Velen doen dat ook nog eens vrijwillig, belangeloos, hoeven er ook niets voor terug. Alleen steun en ze willen serieus genomen worden. Maar goed, volgens Groenlinks komen er hordes brandweermannen aan uit Afrika, dus geen zorgen.

The-End-Is-Near | 07-09-18 | 00:50

Je denkt nog even ze is een vrouw misschien zit er verstand in maar ze is getrouwd en rijdt bovendien een Tesla kortom door liefde verblind voor alle waarheid en daardoor dus nepgroen neplinks en doof voor waarschuwingen dat it echt niet kan. Amsterdam Oost zit vol houten oudbouw, 4 hoog, als het fikt gaat alles eraan, vluchten kan sowieso niet want een brandtrap is nergens, niemand kan zn buren redden als tie niet weet dat shrababagarab swalabisch is voor "brand brand, maak dat je wegkomt" en t is al zeker 3 keer gebeurd de afgelopen 5 jaar, op de insulindeweg, in de Balistraat en bij de Niasstraat en er zijn al doden bij gevallen, was dat allemaal nog niet genoeg? Met al die D66'ers die barbecuen in het oosterpark en op het dakterras hebben wij tering hard een Brandweer naudag ja!

zazkia | 07-09-18 | 00:47

Uitvreters zijn niet te vertrouwen, fapke halsema idem, laat ze maar meer richten op het bezuinigen van chirurgen en suiker doodrij mensen, en meer van dat gespuis, Wij willen nederland terug.

westcoast | 07-09-18 | 00:27 | 1

Ik wil Friesland terug. Magna Frisia. ;)

RickyLaRue | 07-09-18 | 00:52

en tijden de nacht vallen bij brand de meeste doden omdat ze niks merken of te laat..

Rene046 | 06-09-18 | 23:36

Fapke is zelf een dumpsterfire die niet geblust gaat worden. Maar goed daar gaan de Groen(s)links kiezertjes nog wel achter komen de komende jaren.

Graaf_van_Hogendorp | 06-09-18 | 23:25

Als ze in het nauw komt, geeft ze gewoon Geert de schuld van alle bezuinigingen.

Mars020 | 06-09-18 | 23:16

Even een vraagje.... zijn er ook brandweervrouwen?

sociaal_econoom | 06-09-18 | 23:14 | 1

Ja zeker, onlangs nog een artikel over spuitgast mevrouw Paalhaar hier op de GS.

koosnaam | 07-09-18 | 02:30

Waar zit dat "wearehere" tuig?

Linkse allergie | 06-09-18 | 22:33

7 min extra aanrijtijd is precies de tijd die een brand nodig heeft om van blusbaar naar onbeheersbaar te gaan, en een mens is dan al 2 min te ver op weg naar zijn maker. En vindt het vreemd dat Halsema of de commandant van de brandweer in Amstelstan dat kan beslissen, daar gaat toch de veiligheidsregio over.

Umberto die trotzoni | 06-09-18 | 22:29 | 2

Dit klopt zeker niet. Omliggende kazernes Nico, Dirk, Willem, Zebra, Diemen en Duivendrecht zijn alle 6 sneller dan die extra aanrijtijd...

Gervano | 06-09-18 | 23:03

Er wordt niet beweerd dat de aanrijtijd 7 tot 10 minuten langer wordt, er wordt beweerd dat de aanrijtijd vanuit de andere kazerne in totaal 7 tot 10 minuten is.

Koraalverhaal | 07-09-18 | 00:27

Knabbelen aan de capaciteit van hulpdiensten in een overvolle grote stad; klinkt logisch.

Dr. Blechtrummel | 06-09-18 | 22:27

Maar wat als onderzoek nou uitwijst dat het een prima optie is? Zou acceptabel zijn, ware het niet dat onze overlords totaal onbetrouwbaar zijn en wetenschap slechts een middel is richting een gewenste uitkomst. Met roulette, alleen dan met echte levens op het spel.

Sliptong | 06-09-18 | 22:26

Die trud is 3 dagen burgermoeder en vindt t nu al noodzakelijk iets bij n basisvoorziening als burgerbescherming, de brandweer, te moeten wegbezuinigen.. dapper hoor. Doortastend ook, godholadijee.Stond bòven aan t lijstje van prioriteiten. Volgens mij is er echt wel meer zinlozers in Amsterdam waarvan t vlot weg bezuinigen zich loont. Of laten ze er toch b.v. de toeristenbelasting even interessant verhogen en de opbrengst is voor t wel en wee van de Amsterdammer..

AbVetnap | 06-09-18 | 22:17 | 4

Ja, extra uitkeringen gaan ten koste van basisbehoeften. Te beginnen bij veiligheid want dat is slechts een gevoel.

Sliptong | 06-09-18 | 22:28

BozePaarseMan | 06-09-18 | 22:20 daar stond ze volgens mij laatst mee op de foto of ze was in gesprek met de ouders van die kansparels (2 moorden wittenburg). SInds haar komst is ook het politiebusje, wat er af en toe stond (en niet dagelijks wat de msm beweert), ook weer weg.

thephysicist | 06-09-18 | 22:38

Aan de andere kant, het kost alleen maar Amsterdamse GroenLinks levens, dus who cares.

obominotie | 07-09-18 | 00:15
▼ 1 antwoord verborgen

Je komt er pas achteraf achter of dit een goede beslissing is geweest. Ik denk het niet, dit is puur een statement ten koste van de veiligheid van de burger.

BozePaarseMan | 06-09-18 | 22:14

Dat burgermeester mens heeft gewoon geen recht van spreken op dit gebied, ze is slechts een ambtenaar, geen brandweerman met tig jaren ervaring. Absurd dat ze denkt mee te kunnen praten, laat staan met een argument komt over het waarom van de sluiting van de brandweer kazerne.

Je moet haar eigenlijk mede aansprakelijk moeten stellen voor de gevolgen van zo'n sluiting, maar tja ambtenaar, dus vergeet het maar.

thephysicist | 06-09-18 | 22:02 | 1

Het gaat gewoon om bezuinigen en het breken van culturen. Ze willen het net zoals bij de politie en thuiszorg en overal elders grootschalig om straks weer tot de conclusie te komen dat het toch weer iets kleinschaliger moet . Maar tegen die tijd zitten de vriendjes op de plaatsen in de top en is de macht van de oude garde gereduceerd tot 0.

Watching the Wheels | 06-09-18 | 22:06

Dit is rond Rotterdam en Den Haag al gebeurd. De lokale vrijwilligerskorpsen werden in steeds meer kleinere gemeenten ingeruild door de regionale korpsen op grotere afstand met zeer veel weerstand uiteraard van de oude garde die elke week trainde om altijd paraat te zijn en dus ook een hechte vriendengroep vormde. Een paar commandanten omkopen met een paar leuke baantjes in het vooruitzicht en de mensen die moord en brand schreeuwen over aanrijdtijden de mond snoeren met een brandweermotor www.omroepwest.nl/nieuws/1757321/Bran... Die oude garde vond en vindt dat natuurlijk geknoei (vrienden van mij zaten er al 20 jaar bij), die mensen zijn zeer serieus met richtlijnen (omdat daar leven en dood van af kan hangen) en dan komt er zo'n bestuurder en die wil geld bezuinigen om dat vervolgens aan de bodemloze put van de noord-zuidlijn of de multinationals te geven. Dus zwaaien die mensen van de oude garde stukje bij beetje af en wat dat systeem van veiligheid ook weer vakkundig gesloopt door de vriendjes van het partij(en)kartel.

Watching the Wheels | 06-09-18 | 22:01 | 3

wordt dat systeem ... (i.p.v. wat)

Watching the Wheels | 06-09-18 | 22:03

Jammer dat je verwijst naar een artikel van ruim zes jaar oud. In die tussen liggende jaren is er nogal wat door ontwikkeld.

F. Jacobse | 06-09-18 | 22:30

@F. Jacobse | 06-09-18 | 22:30
Heb het de laatste jaren niet meer gevolgd. Die vrienden (hier al generaties geboren en getogen met hun families) zijn de regio uit verhuisd, één zelfs naar Spanje, dus ik hoor die klaagverhalen niet meer. Geen van die mensen zit nog bij de Brandweer. Zeker 80% van de oorspronkelijke korpsen is weg, terwijl je vroeger tot zeer oud bij de Brandweer mee kon. Het waren hechte vriendenclubs, die ook buiten de trainingen om veel contact onderhielden. Best zonde dat de boven ons gestelden daar niet iets van behouden hebben, want dat had zeker meerwaarde.

Watching the Wheels | 06-09-18 | 22:50

Ook hier is de managersziekte uitgebroken. Symptomen: Er ontstaat een groeiende laag boven de werkvloer ten koste van 'handjes' die elkaar en de werkvloer bezighouden met dataverzameling, grafiekjes en tabelletjes maken en daaruit betere werkwijzen destilleert die worden opgeschreven in hoogglans boekjes. Werkvloer probeert zich te onttrekken maar uiteindelijk worden ze rond gecommandeerd en zakt het team in en hun prestaties. Vervolgens komen er Hei-dagen om beter met elkaar en het management te communiceren. De kwaliteit van het werk daalt maar niet op papier, omdat de meetpunten, sorry: prestatie-indicators het tegendeel aangeven. De fouten liggen bij een andere dienst die zijn werk niet doet. Dat de core-business op zijn gat ligt doet niet meer ter zake want dat past niet meer bij de moderne tijd en is "niet onze verantwoordelijkheid". Voorwaarden voor manager worden zijn: absoluut geen idee hebben wat het team doet en waarom, geen inhoudelijke kennis hebben maar vooral handig zijn met Office en goede communicatieve vaardigheden hebben naar de eigen collega's. Als budgetten worden overschreden moet de werkvloer verder inkrimpen waarna alles opnieuw begint.

Nichtsneues | 06-09-18 | 21:58 | 3

precies dit

rifraf | 06-09-18 | 22:02

Zeer herkenbaar.

Crusher | 06-09-18 | 22:36

Dat bedoelde ik ook hierboven.

Watching the Wheels | 06-09-18 | 22:51

Of de aanrijtijden nou langer of korter zijn is nog tot daar aan toe. Maar het argument:" 's nachts zijn er minder branden dus de kazerne kan dicht" slaat echt als kut op Dirk. Dat geldt alleen maar als het aantal branden 's nachts = 0.

paartjehop | 06-09-18 | 21:55 | 1

Volgens mij doen onze kansparels juist in de nacht plofkraken, met de bijbehorende brand. Of Femke valt in de nacht in slaap met een brandende joint en wijntje.

Mars020 | 06-09-18 | 23:13

Heel leuk, komt er wel op neer dat als erin oost brand is en midden haat erheen, dat west da een groter gebied moet afdekken. En als die een poeske uit de boom moeten halen (of een dronke doorgesnoven Ier) dan is het op.

boerk | 06-09-18 | 21:54

Een blushelikopter lijkt mij meer geschikt voor dicht geslipte steden, al helemaal als er ook nog grachten zijn.

W_F | 06-09-18 | 21:52

Des nachts ontsteken aangeschoten lieden het gas onder een elektrische frituurpan. Ballen met bitter en vonkende baarden. Heimelijk kachel of openlijk ondergronds? Allicht een verrassend alternatief. Bij de uitvaart serveert men aangebrande bitterballen. De aanwezige burgemeester waant zich in een driesterrenrestaurant.

ridder pompompom | 06-09-18 | 21:48 | 1

En nog voordat het vuurtje kon worden gedooft. Toen al liepen de aanstekers hun vreugederonde.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-09-18 | 21:54

La Halsema van GL en veiligheid. Ik kan me nog een politietrainingmissie herinneren waarbij het merendeel uit militairen bestond, maar ja, we gingen niet vechten tegen de Taliban en met playmobiel de Afghaanse politie leren boetes uit delen voor fout parkeren.
Ook nu weer spat de wereldvreemdheid, het dedain en de haat voor de uitvoerders er vanaf.
Beste brandweerlui, het interesseert la Halsema geen zier wat u zegt, de incompetente narcist Schaap daar wordt naar geluisterd.
Mocht er ergens een brand uitbreken compleet met allerlei drama’s en te late ingrijpen door de brandweer, dan verzeker ik jullie, dan zijn er veel Nederlanders, waaronder ik, die weten waar de schuld moeten zoeken en dat is niet op de werkvloer.

ratelaar | 06-09-18 | 21:43

Wilde ik dat ei net aan de favorieten toegevoegen...

knutsel_ | 06-09-18 | 21:43 | 5
-weggejorist-
knutsel_ | 06-09-18 | 22:16

Waarom is ei weg??

letopuwzaak | 07-09-18 | 00:54

En wol..

letopuwzaak | 07-09-18 | 00:56
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
ei van hoo | 06-09-18 | 21:33 | 1
-weggejorist-
ei van hoo | 06-09-18 | 21:20 | 3

Paar doden die vallen. Halsema die moet aftreden. Ze zit er ook al veel te lang. Amsterdam is wel toe aan een nieuwe burgemeester.

Wim Venijn | 06-09-18 | 21:11 | 1

Niet weg te branden, dat mens.

Eric Newby | 06-09-18 | 21:13

zeg, mag een diesel met diesewaterpomp brandweerwagen eigenlijk wel het centrum in?
hebben die niet energie label g?
of zitten ze in adam al aan de tesla brandweerwagens?
tesla pomp is btw wel een mooie uitvinding geweest mischien gebruikten ze die al zon 100 jaar.

ei van hoo | 06-09-18 | 20:59

Wat een verrassing dat de lieden in die kazerne niet willen dat hun kazerne dicht gaat.

flashforward | 06-09-18 | 20:58 | 3

Wel leuk dat na een miljoenmiljard topikkies over die spuitgasten hier, steeds meer mensen zien waar het over gaat.
Brandweer pipo's die hun koninkrijkje en verworven rechten kost wat kost willen verdedigen.
Over jezelf in de voet schieten gesproken lol

Berbaar | 06-09-18 | 21:03

Als de ongerustheid met feiten weerlegd kan worden is het verstandig om dat te doen.
Dan is deze discussie namelijk niet nodig.

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:23

Ach je denkt dat de brandweerlui lekker lui rondhangen op de kazerne. Je bent dus niet op de hoogte van de enorme bezuinigingen die daar hebben plaatsgevonden. nos.nl/artikel/2020788-brandweer-nog-...
Lekker hoor, al die efficiency slagen. Lekker goedkoop. Wat is een mensenleven nu helemaal waard, toch?

ratelaar | 06-09-18 | 21:50

Lijkt mij toch niet echt vergezocht dat bij dezelfde aanrijtijd norm een kazerne 's nachts een veel groter bereik heeft in een stad dan overdag.
En capaciteits-problemen zijn er niet gegeven dat zelfs de brandweerlui toegeven slechts "vrijwel wekelijks" uit te hoeven rukken voor een brand.

Dat het levens gaat kosten is emotionele flauwekul. Uiteraard kan iedere seconde levens kosten, maar met aanrijtijd normen is er een redelijke afweging gemaakt tussen risico en kosten. Dus als die aanrijtijden vanuit een andere kazerne gehaald kunnen worden dan is het risico gewoon voldoende afgedekt. Kan dat niet, dan hebben de brandweerlui een punt, maar dan is hun communicatie volstrekt idioot.

Dat die brandweerlui hun knusse nachtdienstje willen behouden met minder dan eenmaal per week een brandje blussen lijkt mij eerder de motivatie dan zorgen over aanrijden. De feiten dat Halsema een hypocriete linkse heks is en aan het afbranden van heel Islamsterdam vrijwel niets verloren zou gaan doen daar niets aan af.

Lagging | 06-09-18 | 20:52 | 2

Maar het zou dan wel verstandig zijn om deze feiten ter geruststelling te noemen.
Nu komt ze met kul, met de hoop dat er 's nachts minder brandjes zijn. (Terwijl men dan doorgaans slaapt!)

Als zij dit gewoon benoemt zou er weinig aan de hand zijn denk ik.

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:22

Het gaat dus over nachtelijke branden, die wekelijks voorkomen.

decksmann | 07-09-18 | 01:47

Eindelijk! Heb er lang op gewacht, maar nu is er echt de kans dat die kudt stad tot de grond wordt plat gebrand! XD XD

sivipacemparabellum | 06-09-18 | 20:52 | 1

mee eens, veel racisme ook buiten het centrum jegens de blanke man/vrouw.

mortgage_freeman | 06-09-18 | 20:55

Wat ook vaak voorkomt is dat de brandweer van 020 moet uitrukken om personen (al of niet in leven) op een brancard met de brandladder of een plateau via het raam van de 4e verdieping te halen en zo af te leveren bij de beneden paraat staande ambulance. Dit omdat de brancard en zijn 'lading' niet via het trappenhuis naar buiten kan. En dan is er geen sprake van brand.
Ze hebben het er maar druk mee.

Memek | 06-09-18 | 20:51 | 4

Dus jij zou een lichaam gewoon achterlaten tot het weggerot is?
In welke beschaving leven wij eigenlijk?

Memek | 06-09-18 | 21:04

bij brand heb je daar een techniek voor, dan druipt het vet door de hitte weg en val je snel af+ het trapgat is dan gelijk gesmeerd, dan moet je een spies boven het trapgat hangen en het slachtoffer langzaam rond laten draaien, lijkt op dat ding in de kabapzaak

ei van hoo | 06-09-18 | 21:09

@VanBukkem | 06-09-18 | 20:59 Dat heeft meestal niks met dik zijn te maken; bijvoorbeeld bij hartfalen moet de patiënt horizontaal worden vervoerd, dat lukt niet in een trappenhuis.

Franker | 07-09-18 | 07:14
▼ 1 antwoord verborgen

@ikweethet ooknietbeter,
over die ketting met mensen en emmers water.
ik krijg dan spontaan het idee om een emmer met benzine ertussen te vrotten

ei van hoo | 06-09-18 | 20:50
-weggejorist-
AntonJensen | 06-09-18 | 20:49 | 2

Je hebt steeds meer vette brandweer technologie, drones, robots e.d die veel taken kunnen overnemen. Beter daarin investeren. Leuk hoor het beeld van die stoere Brandweerman. Maar die tijd is wel over. De hele NL brandweer is verschrikkelijk ouderwets en achterhaald. Ze moeten echt een inhaalslag maken.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:48 | 2

gaat die vette drone dan ook je gaskraan dichtdraaien en je dochtertje uithaar slaapkamer redden mark? of kandie ook al cipiar op je knelgereden schoonmoeder uitvoeren. dan kan het idd wel ja

ei van hoo | 06-09-18 | 21:01

Gaskraan? Gas is over enkele jaren voorbij. Dus dat is dan al 1 gevaar minder.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 21:29

Het zal toch niet...
Wat zegt de onvolprezen Geenstijl allochtonometer van die wijk?

Johan_Voorhaar | 06-09-18 | 20:48

Voorspelling: wanneer het eerste pand in Oost is afgefikt omdat de taatuutaatuu er te laat was, en ze de verkoolde lijken al aan het bergen zijn, is niemand verantwoordelijk.

De Vrijlansier | 06-09-18 | 20:46 | 4

En Trump.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:49

Vanzelfsprekend.

Eric Newby | 06-09-18 | 21:01

En vergeet Sylvana Simons met haar Zwarte Pieten niet!

BadPatNL | 07-09-18 | 00:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof de brandweermannen. De brandweer Amsterdam blust niet alleen branden , maar gaat ook naar zware aanrijdingen met beknellingen , drenkelingen , reanimatieassistentie en til assistentie voor de ambulancedienst. Dus ja , de gemeente neemt een groot risico dat deze proef levens gaat kosten. Dit gaat gewoon 24 uur door. Dank u.

ja,diedus! | 06-09-18 | 20:45 | 1

Sterk punt, had ik ff niet aan gedacht.

Eric Newby | 06-09-18 | 20:48

Is dit hetzelfde als dat de knmr na tienen niet meer het IJmeer op gaat en je dan maar moet verzuipen? En wist je dat er ww-polen op zaterdag aan het werk zijn aan de Willem II Kazerne bij Amstel? Gemeente Amsterdam. Lekker bezug.

Burt Cokain | 06-09-18 | 20:45

Brandweer is niet nodig. Als allah™ het wil brandt je huis af.
Anders niet.

oplichter | 06-09-18 | 20:43 | 1

Als een romantische vriendin het wil ook. Al is het dan niet opzettelijk.
Dat ik die kaarsen zo vlakbij de dekens niet zo geweldig vond, mocht ik niet zeggen...
(Ik heb zelf in de brandpreventie gewerkt, maar dat wist ze toen nog niet)

Bijtendehond | 06-09-18 | 22:52

Meer diversiteit bij de brandweer, dat is de gesubsidieerde oplossing.

GKJP | 06-09-18 | 20:42

Mooi voorbeeld van wensredeneren. "'s-nachts zijn er minder branden" en "s-nachts is de aanrijtijd korter"
Dus minder branden die profiteren van de kortere aanrijtijd.

snars | 06-09-18 | 20:40 | 1

Het gaat om geld , geld wat de gemeente hard nodig heeft. U mag bedenken waarvoor en voor wie.

ja,diedus! | 06-09-18 | 20:42

Misschien wordt er niet meer uitgerukt bij blanke slachtoffers?

skoftig | 06-09-18 | 20:39 | 2

ik was laatst in Oost, ik schat blanken 1 op de 4, dus waarschijnlijk gaat men dat stadsdeel ook gewoon een beetje subtiel opgeven a la ZO, het is zo nederlands daar als kabul.

mortgage_freeman | 06-09-18 | 20:41

slachtoffers van brand zijnnagenoeg allemaal zwart.
als je lange aanrijtijden hebt dan

ei van hoo | 06-09-18 | 20:47

Als de enige lieve stad in heel Nederland heeft Amsterdam eigenlijk ook helemaal geen brandweer nodig, want de mensen helpen elkaar gewoon als er brand is.

mortgage_freeman | 06-09-18 | 20:39 | 1

Ik zie ineens een ketting van mensen voor me, die emmers water doorgeven.

kweethetooknietbeter | 06-09-18 | 20:41

Ik neem aan dat het onderzoek door terzake kundige mensen is uitgevoerd en er een onafhankelijke review is uitgevoerd.
Normaliter gaat het zo.
Maar schaap amsterdamed ??

Jacktheflipper | 06-09-18 | 20:38

Laatste stuiptrekkingen van die spuitgast-dinosauriërs.
De aangekondigde veranderingen gaan er komen voor deze doodzieke organisatie, bedreigingen, insubordinatie en lekken ten spijt.
Mooi!

Berbaar | 06-09-18 | 20:37 | 2

Berbaar | 06-09-18 | 20:37 | reageer
Nou en ik mag dus hopen dat jij na een ongeluk ooit in een brandende auto crepeert omdat er geen stoere blanke mannen meer aanwezig waren om jou te bevrijden? Ja toch!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-09-18 | 20:50

Barbaar, kleine lelijke trollebol...

BadPatNL | 07-09-18 | 00:03
-weggejorist-
Repetitive Beats | 06-09-18 | 20:36

Veel heisa om niets volgens mij.
Er zijn genoeg kazernes in Amsterdam die s'nachts wel open zijn.
Druk op straat is het dan niet dus kunnen ze er snel zijn.
Je hebt pas een probleem in een klein dorpje op het platteland waar de eerste kazerne minimaal 10 km verderop is.

HoerieHarry | 06-09-18 | 20:31 | 1

Dat zou heel goed kunnen, maar in dat geval kan er toch wel een berekening op tafel komen met feiten zou je denken..
Halsema gooit er nu kulargumenten in.. 's nachts minder branden etc.

Als ze oprecht iets over de veiligheid zou zeggen, en waarom dat wel of niet in het geding zou zijn, zou er minder weerstand zijn.

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:14

Ik betaal steeds meer belasting voor steeds minder diensten en 'service'' om maar te zwijgen over de kwaliteit, snelheid en correctheid van het geleverde.

Na 22.00 brandweer bellen en een bandje horen want gesloten.

Tha Analyzer | 06-09-18 | 20:31

Snel, stuur AT5 erop af!

Ggroengras | 06-09-18 | 20:31 | 1

Bij AT5 weten ze tenminste wel wat diversiteit vieren is.

mortgage_freeman | 06-09-18 | 20:36

Rookmelders redden levens....

Hakselaar | 06-09-18 | 20:31

ik denk dat femke wel weet waar ze over praat hoor.
aanrijtijd kan je testen door vanaf een willekeurige plaats in amsterdam een pizza te bestellen van de pizzaria naast de kazerne.
dan doe je crossreferencen aan het bestellen van een envelopje coke van diezelfde lokatie. dan neem je de liaan door de gemiddelde tijd door pie te delen.
faxt de handel door naar het cbs ter stresstest. en dat deel je door de aantal groenlinkszetels in de gemeenteraad.. daar heeft ze de capaciteiten wel voor hoor het is geen domme gans, een brandweerman die al 15 jaar door adam scheurt heeft dat nivo helemaal niet

ei van hoo | 06-09-18 | 20:30 | 1

Door pie te delen, lol hoe verzint u het allemaal

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:17

Terwijl Amsterdam via “stedenbanden” of “groene investeringen” or whatever ongetwijfeld het equivalent van een EXTRA volledig uitgeruste en bemande kazerne uitbetaalt.

Parel van het Zuiden | 06-09-18 | 20:30

Leen Schaap lijkt me een lul met geverfd haar, maarrrrrr........
Afstand van (grote) kazerne Nico (IJtunnel 4) naar Victor is 2,3 km.
Als je daar 10 minuten over doet ga je 13,8 km/h (dat kan je bijna rennen), doe je er 7 minuten over, dan ga je 19,7 km/h, dat haal je easy op een omafiets.
Lijkt me dus een beetje gelul van die brandweerlieden. Met loeiende sirenes moeten ze 's-nachts 50 km/h kunnen halen, dat is 2 min 45 sec om bij Victor te komen.

nick.name | 06-09-18 | 20:27 | 3

bij Victor ha ha. Bij Mo bedoelt u.

mortgage_freeman | 06-09-18 | 20:33

Hee feitjes, best wel belangrijk.

Berbaar | 06-09-18 | 20:33

Berbaar | 06-09-18 | 20:33
Je bedoelt dat Leen Schaap z'n haar verft?

nick.name | 06-09-18 | 20:51

Extra aanrijdtijd van 10 minuten is echt veel en kan denk ik zeker het verscil maken tussen leven en dood, wel of niet nog ergens nsar binnen kunnen. Totaal mesjogge plan dan. Wat is een mensenleven nog waard dan? Minder dan een gehaalde bezuiniging?

Jan, Leiden | 06-09-18 | 20:27

het is amsterdam maar.

zeiksmurf | 06-09-18 | 20:26 | 1

Wat een kutopmerking.
En je hebt nog gelijk ook.

Eric Newby | 06-09-18 | 20:30

Het leger wordt afgeschaft,minder politie,geen toezicht in treinen en trams maar ook minder camera's.Nu dus minder brandweer.Misschien ook ziekenhuizen om 10 uur sluiten.

pejoar | 06-09-18 | 20:25 | 5

Vinding = funding, akelige autocorrect.

Franker | 06-09-18 | 20:55

Franker | 06-09-18 | 20:55
O, dan is het goed.

Eric Newby | 06-09-18 | 21:04

@pejoar,
Ziekenhuizen sluiten al om 5 uur: recovery sluit dan, dus daarvoor wordt er om 4 uur al niet meer geopereerd. Tenzij spoed. De verpleegafdelingen draaien wel natuurlijk. In het weekend is het ziekenhuis ook 'dicht': geen bestralingen of operaties of onderzoeken. Wel Eerste Hulp.
U bent wel heel spaarzaam geweest met spaties na een komma of een punt, heeft dat een reden?

kleurdoosje | 06-09-18 | 22:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Cynisch spreadsheetdeterminisme.

Parel van het Zuiden | 06-09-18 | 20:24

heerlijk had ik ff nodig.
mentale beeldvorming van femke met een groep brandweermannen met lange slangen en hoge druk. vol in de gezicht spuiten.

ei van hoo | 06-09-18 | 20:24

Wat weet zo´n brandweerman er nou van =
La Halsema is links en heeft dus het goede hart en de waarheid altijd aan haar kant .

Castor12 | 06-09-18 | 20:23

Over aanrijtijd gesproken.
Ik heb gewoond op de Westindischekade in Groningen (ja, tokkiebuurt bij uitstek). En voor wie de Wik kent; de Wik was ooit een lange straat. Maar een jaar of dertig geleden(!) hebben ze bedacht dat het wel leuk was om die straat op twee plekken te onderbreken voor een grasveldje. Daardoor is wat ooit een Wik was, nu opgebroken in zegmaar drie 'lussen'. [z Google maps] Krap, nauw, auto's geparkeerd in de bocht waar ze eigenlijk niet mogen staan, afijn, geen pretje voor vrachtauto's zoals die van de brandweer zegmaar.
Goed. Brand op nummer 400nogwat. De derde lus zegmaar.
Ik woon op de eerste lus. Ik hoor allemaal toeters en bellen voorbij komen: politie, gevolgd door meerdere brandweerauto's. Krap, nauw, auto's geparkeerd in de bocht waar ze eigenlijk niet mogen staan, afijn, uiteindelijk weten ze zich er toch doorheen te frummelen. Verkeerde lus. Vervolgens zie vanaf mijn balkon hoe dat hele circus zich een weg probeert te banen door de tweede lus.Krap, nauw, auto's geparkeerd in de bocht waar ze eigenlijk niet mogen staan, afijn, weer twee kostbare minuten verloren.
Vijf minuten later dan gepland kwam het hele circus aan bij het juiste adres. (Derde lus.) Waarmee ik maar wil zeggen: het zijn zelf ook niet altijd de slimsten, die van de blauwe zwaailichten.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over mijn collega Wim, die een keer in een ambulance afgevoerd werd. Die jongens reden op de Tomtom, want niet uit de regio. [zucht...] Met de bakbrommer was Wim sneller in het ziekenhuis geweest.

VanBukkem | 06-09-18 | 20:22 | 4

Hoezo? Ik heb me kostelijk vermaakt. (Ook natuurlijk omdat de brand uiteindelijk mee bleek te vallen en er niemand gewond is geraakt.)

VanBukkem | 06-09-18 | 20:32

Maar, ze hebben toch de brandweermotor voor dat soort gevallen?

kweethetooknietbeter | 06-09-18 | 20:33

Ik zit in mijn pauze hardop te lachen om uw leuk geschreven stukje! Dank u

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:51
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn eerste gedachte was dat het toch maar over Islamsterdam gaat, maar dat is toch wat cru voor de bewoners.
Maar voor de bewoners is dit toch wel een bizarre maatregel, gaat u maar rustig slapen wij waken over u.
Maar helaas van een stukje verder weg, u fikt maar even wat langer....

Wijze uit het Oosten | 06-09-18 | 20:21

Wat een gezeur weer. Amsterdammers zouden eens moeten weten wat er in de dunbevolkte gebieden allemaal is wegbezuinigd. Ambulances, politiebureaus, scholen, banken, en in de praktijk blijken de gevolgen nog best mee te vallen.

Frits de Vriez | 06-09-18 | 20:20 | 5

Aan de andere kant: in het dorp waar ik ben opgegroeid is het politiebureau ook al jaaaren geleden wegbezuinigd. Maar ja, goed, daar gebeurde dus ook nooit wat. Dus dat ze een heleboel bureau's op het platteland hebben gesloten, hee, daar valt op zich best wel wat voor te zeggen.

VanBukkem | 06-09-18 | 20:30

Dat maakt het dan toch niet goed? Dat het elders ook is?
Hier in het dorp ook van alles weg qua diensten.
Politiebureau weg. Nu moet iedereen, ook oudere mensen, met de bus (kutverbinding!) naar de eerstvolgende stad voor een uitrekseltje of een aangifte.
En bij ons (een groot dorp) gebeurt genoeg. Wonen ook genoeg kansenparels overigens.
Maar dat maakt toch niet uit voor dit artikel.. het zegt juist dat het overal zo is.

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:44

Ha frits weer
Ben je ingehùurd door halsema of schaap.

watazooi | 06-09-18 | 21:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks aan de hand, kazerne Rolf blijft paraat.

Pelforth | 06-09-18 | 20:20

Wat Halsema c.s. even vergeten dat er in het verleden een onderzoek is gedaan waaruit kwam dat een kazerne op dat punt best wel een goed plan was.

Nu moeten er eerst mensen sterven en dan wordt er onderzoek gedaan en komt als aanbeveling dat een kazerne op dat punt best wel een goed plan is.

RenHoek | 06-09-18 | 20:19 | 1

Juistem. Je kan het allemaal al zo weer uittekenen.. dat is het vermoeiende van dit soort dingen.
En la Halsema laat al zien dat ze er geen argumenten voor heeft.
Het gaat dus om het kostenplaatje en niet om nadenken.

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:38

Op meerdere gebieden zouden ze eens moeten invoeren dat mensen die ergens verstand van hebben, ook mede het beleid mogen bepalen.

En niet dat poppetjes met andere belangens, ander winstbejag, andere prioriteiten en een andere agenda mogen beslissen over de levens en veiligheid van alle mensen, omdat anders de cijfertjes in hun excelbestandje onder de streep niet meer kloppen.

Het zijn al grootdeels vrijwilligers bij de brandweer. Natuurlijk, zij willen dit ook graag maar zij zien ook de meest vreselijke dingen. Mijn oom trok dat bijvoorbeeld niet meer, kreeg ernstige nachtmerries en is gestopt. Ondanks dat het brand weren een passie was.

Als een team dan zegt dat het echt wel wenselijk is om in een gebied een brandweer te hebben, kom dan in elk geval met een goed verhaal als burgermeester.
Dit is echt weer een argument van niks.

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:18 | 2

jamuur waar moeten al mentaal gehandicapten van de overheid dan naartoe?
gepensioneerde zuster op verzorging.
gepensioneerde agent op veiligheid
gepensioneerde stratenmaker op finacieen.
dat gaat zoveel geld schelen dan moet de overheid van die dagobertduck pakhuizen laten bouwen omdat ze het belastinggeld niet snelgenoeg kunnen doorspoelen.
en het gaat natuurlijk wel opvallen waarom het dan vanaf dag 1 wel allemaal lekker loopt.

ei van hoo | 06-09-18 | 20:41

Haha! Komen we toch weer terug bij het topic beschutte werkplekken!

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:08

Met 18 mln onwoners waarvan de helft onrendabel, maakt een leven niets uit.

Pislinq | 06-09-18 | 20:16 | 1

Precies dat. Volgens vele reaguurders is het leven van een tokkie, pauper of iemand anders met een laag IQ dusdanig weinig waard dat een aanslag op hen niet erg is.
Dus voordat we een kazerne sluiten of handhaven eerst wel even kijken of het de moeite waard is. Toch?
En Halsema is best intelligent, dus het volk in die buurt zal wel niet deugen. Mooi toch.

Promedio | 06-09-18 | 20:34

Het is kiezen of delen, brandveiligheid of nieuwe buren uit Afrika. Amsterdam kiest duidelijk voor meer buren en minder bandveiligheid. Idem aan de keuze waar NL voor staat. Immigratie of Uitkeringen.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:16

Zo blijft er wel geld over voor leuke linkse projectjes voor de kiezers.

Pislinq | 06-09-18 | 20:12 | 5

Doe ik het weer fout.

Pelforth | 06-09-18 | 20:22

weerverwachting?

D.Ormin | 06-09-18 | 20:30

@Pelforth,
De weersvoorspelling is wel goed.
De weersverwachting ook
@Lupuslupus,

U bent mogelijk in de war met het weerbericht?
Een weersatelliet heeft ook geen s.

kleurdoosje | 06-09-18 | 21:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat Schaap en Halsema een fantastisch plan hebben om het ontstaan van brand te automatiseren. Je drukt gewoon op een knop en dan ontstaat er na 22.00 u geen brand meer.
En die knop zorgt ook voor kostenbesparingen, want dan heb je geen mensen meer nodig.

Misschien dat er wat budget voor de IT afdeling moet komen om die knop te ontwikkelen? Succes gegarandeerd!

Bon-sens | 06-09-18 | 20:11

Weten jullie wie er ook onschuldige burgers opfikte? Die ja!

Eierbal-is-fijn | 06-09-18 | 20:09 | 3

Pechtold niet, want die vermoord babies.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:12

vermoordt

Eierbal-is-fijn | 06-09-18 | 20:20

Batterij van telefoon was op. Zag de typo maar was net te laat om nog te kunnen corrigeren. Batterijen van telefoons kunnen vaak op 5% of 10% al opeens uitvallen. Dat is een bekend probleem bij alle merken. Daar kan je dan dus dit soort "fouten" mee maken. Wel gezien maar de techniek liet mij in de steek.

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:26

Hier gaat Nederland al decennia aan kapot. Incompetente bestuurders die geen enkele praktijkervaring hebben. Zij laten zich ook niet deskundig voorlichten door mensen uit het "echt" werkveld. Nee joh, dat dan beleidsmakertjes. Keer op keer gaat het daar door fout. Nederland, lijdt aan het Peter Principal syndroom. Het volk in onverschillig en legt het hoofd in het satijne hoofdkussen van de bestuurder. Ga rustig slapen het komt goed. Mooi niet. Tolerance en Apathy are the virteus of a dying Society. RIP.

De Evangelist | 06-09-18 | 20:09 | 1

Tolerantie en apathie, daar zijn de Hollandertjes net zo trots op, proest...

kempenaer | 07-09-18 | 07:36

wel minder Amsterdammers dus binnenkort, dat dan weer wel.

skoftig | 06-09-18 | 20:08 | 1

Over 12 jaar moeten het er een miljoen zijn, dus kan je je geen groot brandje veroorloven.

Pelforth | 06-09-18 | 20:25

Eerst moeten er doden vallen, maar dan.... eh.. is het te laat.
Dan een minuut stilte en een welgemeende condoleance van FH

Accident_Prone | 06-09-18 | 20:06

Amsterdam heeft er zelf voor gekozen, als je GroenLinks de grootste maakt en daarmee de facto een compleet incompetente burgemeester over je afroept, is er toch weinig sympathie voor op te brengen, verhuis!

smdyasc | 06-09-18 | 20:05

Bezuinigingen op de beveiliging van het stadsbestuur zal ook wel wat kunnen opleveren.

Earl_of_Doncaster | 06-09-18 | 20:04

Zeer grote brand in Amsterdam-Zuidoost. https://www.nu.nl/binnenland/3527899/zeer-grote-brand-in-amsterdam-zuidoost.html

Mark_D_NL | 06-09-18 | 20:04 | 1

16juli, dus de brandweer zal er nu ongeveer wel zijn

skoftig | 06-09-18 | 20:07

Ik had pas ook een soort van brandje met een lange aanrijdtijd.

Maar ik ben uiteindelijk gelukkig wel uitgerukt nu.

Knufter | 06-09-18 | 20:03 | 2

Ohhh!

Pislinq | 06-09-18 | 20:13

@Knufter.
Lol!

kleurdoosje | 06-09-18 | 21:29

Preventief evacueren!

Ruimedenker | 06-09-18 | 20:03

Lekker belangrijk,woon in rotterdam

Gepiel | 06-09-18 | 20:03 | 5

Pislinq | 06-09-18 | 20:14
Nee joh gek, Rotterdam ligt in Zuid-Holland.

Eric Newby | 06-09-18 | 20:41

In Klein-Ankara zou Noord-Rabat mij ook een zorg zijn.

Maartenalsoptwitter | 06-09-18 | 20:49

Wat akelig, wil je erover praten?

Sufaoner | 07-09-18 | 19:37
▼ 2 antwoorden verborgen

"(..) en er zijn in de nacht überhaupt minder branden"
Dit argument verraadt hoe Halsema denkt: De toename in het aantal slachtoffers zal niet al te groot zijn, dus acceptabel.

obominotie | 06-09-18 | 20:01

Ja, joh, brandweermannen gewoon van 9 tot 5 inroosteren.
En ze hebben ook recht op twee thuiswerkdagen in de week.

Rommelende Onderbuik | 06-09-18 | 19:59 | 1

En een extra 'papa'-dag. Is een GL-dingetje.

Maartenalsoptwitter | 06-09-18 | 20:48
-weggejorist-
wolfke | 06-09-18 | 19:58

Ach joh, brandweer uit de kazerne, wearehere tuig er in.

Geld weg van brandweer, geld naar bed bad brood.

Knufter | 06-09-18 | 19:58

Mooi voorbeeld hoe belangrijke diensten opgeofferd worden om de multicultie samenleving te bekostigen. Heeft alles te maken met de verloedering van het onderwijs. Halsema is hier ook een product van.

watazooi | 06-09-18 | 19:56 | 5

Het verdwijnen van brandweerposten, ook elders in het land is wel degelijk bijna altijd een bezuinigingsmaatregel.

Waarom moet je bezuinigen? Omdat je niet uitkomt met je centen.
Waarom kom je niet uit met je centen?
Omdat je teveel uitgeeft.
Waar geven wij miljoenen en miljoenen aan uit..?

letopuwzaak | 06-09-18 | 21:04

Islamisering, multikul en massa immigratie kosten nu eenmaal klauwen met geld en zolang er geen bewijs is dat de verkiezingen vervalst zijn, is dit wat de domme meerderheid in NL wil.

kempenaer | 07-09-18 | 07:32

Leve de democratie, kuch...

kempenaer | 07-09-18 | 07:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Goh, jarenlang aan de transvaalkade wonen in Oost. En nu mevrouw gaat verhuizen naar hartje centrum mogen de overige buurtbewoners stikken. Als ik je voorbij fiets Femke zal ik je er nog even aan herrineren. De elitie in het centrum wordt weer beschermd, het plebs kan de typhus krijgen.

Indoneesje | 06-09-18 | 19:55

Experts met jarenlange ervaring op het gebied van brandveiligheid of een wensdenker met 2 weken bestuurlijke ervaring.
mmmm moeilijk.

Rest In Privacy | 06-09-18 | 19:53

Enig idee wat de aanrijdtijden zijn in de provincie? Die halen de 20 minuten vaker niet dan wel.

sallandstrots | 06-09-18 | 19:53 | 1

In de provincie moet je soms vijf minuten fietsen voordat je kunt aanbellen bij de buren. Risico op brandoverslag is naderd dan nul. Als mensen rookmelders hebben, zijn ze op tijd buiten en is alles geregeld. Die methode geeft in een oude houten binnenstad hele andere resultaten.

Feynman | 06-09-18 | 19:59

In mn dorp onder de rook van Amsterdam hebben we een half bemande vrijwillige brandweer op enorme afstand. Al jaren. Het 'kosten van levens' valt eigenlijk best wel mee.....

Weerduivel | 06-09-18 | 19:52 | 1

"Onder de rook van Amsterdam". Staat er iets in de fik daar dan?

Bijtendehond | 06-09-18 | 22:41

Burgemeesters maken geen beleid. Dat doet de politiek in de gemeente. Denkt er nu echt iemand dat Halsema dit zelf bedenk?

broodje gezond | 06-09-18 | 19:52 | 1

Nee maar je moet zoiets kunnen tegenhouden. Dat is een belangrijke vaardigheid waar het bij GL aan ontbeert. Nee zeggen. En dat dan ook doen.

zazkia | 07-09-18 | 06:25

De brandweer is een overschatte overheidsdienst. Zovele mensen doen elke dag hun uiterste best. Die willen bijvoorbeeld ook best eerder met pensioen en mooie regelingen.
Anders privatiseren zoals de vuilnisophaaldienst groenverzorging energiebedrijven woonverenigingen en andere vroegere staatsdiensten. Die zijn geprivatiseerd ook efficiënter volgens de overheid.
Daarbij fikt al die nieuwbouw nauwelijks. En die scheve ouwe meuk in de steden is toch aan vervanging toe.

oplichter | 06-09-18 | 19:52 | 2

Verfrissende gedachten allemaal, eigenlijk.

En wie houten meuk heeft kan zelf bekostigen in een brandweer clubje. Net zoiets als de ANWB. Dan hoeven mensen in betonnen woningen niet mee te betalen.

Knufter | 06-09-18 | 20:01

Die scheve ouwe meuk in de steden, lol.

kempenaer | 07-09-18 | 07:29

Amsterdamse huizen, zeker die van voor de 2e WO zijn zo brandgevaarlijk als de pest. Houten vloeren, houten inpandige trappenhuizen. Als je op de 3e verd. woont en er breekt brand uit op de eerste zit je als een rat in de val., want er is maar een gezamenlijk buitendeur. Plafonds zijn gepleisterd over riet, iets wat vreselijk brandbaar is en als een fakkel naar beneden komt.
Electrische- en gas installaties zijn vaak sterk verouderd.
De brandweer van 020 heeft wel een heel cruciale taak.

Memek | 06-09-18 | 19:52 | 6

@sorry lupus had je bericht nog niet staan.

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:04

@Lupuslupus
Wasrom Amsterdam wel en de rest niet? Hetzelfde geldt voor; het wegennet, sluiten van buurthuizen, dorpsscholen, openbaar vervoer en buurtsupers, bestrijding laaggeletterdheid, wegbezuinigen van jongerenwerk etc? Enig idee waar de niet-randstedelingen het al jaren mee moeten doen?

sallandstrots | 06-09-18 | 20:04

@Sallandstrots. Het artikel gaat over Amsterdam, iemand reageert daarop door inhoudelijk in te gaan op de status quo van de huizen in Amsterdam.

U kan aanvullen dat dat in meerdere steden zo is en daar zelf iets over vertellen. Dat staat u vrij.

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:29
▼ 3 antwoorden verborgen

off topic maar brandgevaarlijk.... bit.ly/2MVFjqa

Baardvansinterklaas | 06-09-18 | 19:52 | 3

Smeerlappen zijn het. Vieze vuile politieke trucjes, om HUN zin door te rammen!

vluchtelingallergie | 06-09-18 | 20:05

Wat goed van Krol dat hij dit laat weten.
Het is wel weer typerend voor de slinkse werkwijzen, net als het afschaffen van het referendum en het referendum daarover tegen proberen te gaan.
Bah, ik hoop dat de Eerste Kamer dan de hele bups afkeurd.
Maar ik geloof niet meer in de Eerste Kamer sinds de Nationale Orgaanconfiscatiewet.

kleurdoosje | 06-09-18 | 21:09

... afkeurt...

kleurdoosje | 06-09-18 | 21:10

Brand in ambtswoning burgemeester Halsema: aanrijtijd brandweer: 1 uur en 22 minuten.

VanBukkem | 06-09-18 | 19:51 | 1

lol.

Lupuslupus | 06-09-18 | 19:59

Ruim vijf jaar geleden, lang voor al deze politici probeerden de brandweer goedkoop en politiek correct te maken beweerde de commandant van dezelfde Amsterdamse brandweer dat deze maatregelen absoluut niet kunnen.

Zelfs in Kassa van vlam tot uitslaande brand in drie minuten. www.youtube.com/watch?v=XhvBjyn0usE Het bewijs dat 7 tot 10 minuten extra aanrijtijd gewoon betekent dat je een paar panden meer in de as legt. Geeft grotere branden, inzetten, slachtoffers, gewonden, nabestaanden en schades.

Dit is gewoon extreem dom. Ondertussen draaien brandweermensen door Europese dienstroosters te weinig diensten waardoor ze te weinig ervaring opbouwen. Dus als ze na een kwartier komen aankakken weten ze minder goed wat ze moeten doen.

Ondertussen perst iedereen zijn huis vol met goedkope half plastic half houtvezel goedkope meubelen en heel veel elektronica, zodat woningbranden in een veel eerder stadium meer gif opleveren als de gemiddelde fabriek in Azië.

Je zou toch denken als het wensdenken de echte harde wereld tegenkomt, dit soort beroepspolitici wijselijk de bek houden en brandweer, vakmensen en ingenieurs knopen laten doorhakken?

Feynman | 06-09-18 | 19:51 | 3

We hebben nu een schaapherder, die meer verstand heeft van bonnen schrijven.
Deze man is een politiek dier en moet de oude brandweercultuur doorbreken en diversificeren, maar dat lukt niet zo makkelijk met die jongens van de oude stempel.

Pelforth | 06-09-18 | 20:33

Gegeven dit plaatje begrijp ik niet hoe je als bestuurder e.e.a. kunt afhameren zonder er daarna 's nachts wakker van te liggen. Dit gaat immers over mensenlevens.

MickeyGouda | 06-09-18 | 20:42

Hele wijze woorden, mijn waarde @Feynman,
Beroepspolitici zouden beter hun oor te luister moeten leggen bij de mensen die er werkelijk verstand van hebben.
Bij de weg, zet zoveel mogelijk apparaten van de stand-by stand af, als men gaat slapen of weggaat. Tip van de brandweer, aangezien veel branden ontstaan door stand-by apparaten. Uit is uit, aan is aan, neem geen onnodig risico.

kleurdoosje | 06-09-18 | 20:51

Ik zet mn geld ook niet in op een stel vastgeroeste besnorde mannen met mbo-brandjes-blussen uit de 60s.

mark1487 | 06-09-18 | 19:50 | 2

Volgens mij heb je geen idee.. met alle respect

letopuwzaak | 06-09-18 | 20:32

Als jouw huis in de brand staat ben je heel blij dat er binnen 6 minuten mensen komen om jou en je hachje te redden. Is de aanrijtijd langer kan dat het verschil betekenen tussen leven en dood. En ik kan uit betrouwbare bron vertellen dat deze mensen (vrijwillige brandweer)twee keer per week in hun vrije tijd trainen en bijscholen.

Lappedonsje | 06-09-18 | 21:39

Als oosterling kan ik bevestigen dat ze iedere week uitrukken.

marrretje | 06-09-18 | 19:50

Van het geld dat met de sluiting van de kazerne wordt bespaard kunnen we mooi wel weer een aantal islamitische "vluchtelingen" huisvesten.
Kwestie van prioriteiten.

Slipsnifter | 06-09-18 | 19:49 | 2

Zoals ook van de afschaffing van de subsidie op zonnepanelen.

Bijtendehond | 06-09-18 | 22:35

Precies.... wat hebben we nou liever, van die stomme zonnepanelen of meer islam?
Ik bedoel maar.

Slipsnifter | 07-09-18 | 01:16

Staan er al auto's in de hens of is het nog geen Zweeds Suikerfeest?

Kaas de Vies | 06-09-18 | 19:49

Betekent dat dat ik minder brandweermensen kan mishandelen als ze hun werk doen?
Straks kan ik alleen nog met oud en nieuw hulpverleners in elkaar trappen

skoftig | 06-09-18 | 19:47

Partij van de Armoe en Groen Flinks aangevuld met DDR66 hebben onze mooie hoofdstad tot op het bot uitgemergeld en brandweermannen en dienders zijn zoals gebruikelijk de klos. Staak ze kapot dat gajes....

Eendragtmaaktmagt | 06-09-18 | 19:47

Misschien even vantevoren een aansprakelijkheids verklaring van Femke eisen?

marcoplarco | 06-09-18 | 19:46

Leen Schaap is niet meer dan een verkapte politicus/commandant, die zelf niet eens weet hoe hij de brandslang moet aansluiten.
Zo iemand kan je niet serieus nemen over aanrij-tijden.

De-Glijdende-Rechter | 06-09-18 | 19:46 | 2

U denkt dat dhr. Schaap zelf zo'n onderzoek doet?
proest!

Berbaar | 06-09-18 | 20:30

Berbaar | 06-09-18 | 20:30

Google eens op Veiligheidsregio Zeeland (het is wel een tijd geleden), maar daar zitten/zaten er toch ook wel een paar van een andere planeet tussen.

Bijtendehond | 06-09-18 | 22:34

Nok toch eens met die voortdurende detail preoccupatie met 020 dan wel Halsema.

Quatzimodo | 06-09-18 | 19:45

Als het stadsdeel Oost geheel en al afhankelijk zou zijn van Victor dan is het thans wel zeer beroerd gesteld met de hulpverlening, want Victor is t.o.v. van de grootte van de wijk een piep kleine kazerne. Mijn muziek leraar woont praktisch om de hoek, de kazerne lijkt niet meer dan een dubbele woonkamer.. Ik kan me niet voorstellen dat die kazerne, anders dan voor ondersteuning, de lading kan dekken.

Memek | 06-09-18 | 19:44 | 2

Welk instrument bespeel je? Onheilsbazuin of droeftoeter?

kaasfondue | 06-09-18 | 20:16

Welk instrument?
Het is een combinatie van een saxofoon en een pierement (draaiorgel) oftewel een zak cement. Tevreden?

Memek | 06-09-18 | 20:42

Koop een rookmelder. Geef er ook een paar cadeau aan uw buren. Leuk dat deuren een half uur brandwerend zijn, of een muur zelfs een uur. U heeft daar alleen geen kont aan als u nog uren verder slaapt. Of rust in vrede.

Feynman | 06-09-18 | 19:43 | 1

En als je in een sociale huurwoning zit ook een CO-melder. En een pipa met hollow-point boeleetjes...

JWZ_JMK | 06-09-18 | 23:13

Als ze allemaal maar in Amsterdam blijven, kan ik er niet zo mee zitten

IJzer Oxide | 06-09-18 | 19:42

vel=veel
Omhoog gooien

Beffel0Bill | 06-09-18 | 19:42

Ze woont er zelf niet (FH) dus ik snap het wel.

MeneerGuggenheimer | 06-09-18 | 19:41 | 1

Lul niet, ze woont aan de transvaalkade in Oost. De sluiting vindt pas plaats wanneer mevrouw verhuisd is naar de burgermeester woning in het centrum.

Indoneesje | 06-09-18 | 19:52

The Diesel Driving Diva denkt natuurlijk dat de bouw van kazerne nog dateert uit de tijd van paard en wagen: dat waren nog eens aanrijtijden!

Tegenwoordig diesel je binnen een kwartiertje naar Amsterdam Oost vanuit welke brandweerkazerne dan ook.

Helder. Wat een inzicht. Dat niemand dat eerder bedacht heeft.

LMAO.

DebraCadabra | 06-09-18 | 19:40 | 4

Ik ben het çynisme-teken vergeten geloof ik :-)

DebraCadabra | 06-09-18 | 20:08

Die 15 minuten kan je vergeten,

Pelforth | 06-09-18 | 20:38

@DebraCadabra | 06-09-18 | 20:08

Hij was cryptisch cynisch. :) Mooi

Montu | 07-09-18 | 10:44
▼ 1 antwoord verborgen

Heb bewondering voor Femke Halsema.... ik zou met haar niet willen ruilen.
Als ze van te voren had geweten dat Amsterdam zoveel problemen had - dan zou deze baan niet genomen hebben.
Iedere dag zijn er spanningen en onverwachte akelige dingen.
Over 3 jaar ken je Femke niet meer terug... dan ziet ze eruit als een oma van 70.

sociaal_econoom | 06-09-18 | 19:40 | 2

Vergeet niet ze is ook maar een mens... dit houdt niemand lang vol.

sociaal_econoom | 06-09-18 | 19:42

Met die pillen van Pechtold moet het haar lukken.

Pelforth | 06-09-18 | 20:38

Jah .... duh
Als ze geen aanrijtijd willen
Dan moeten ze op iedere straathoek een kazerne bouwen
Mja .....
Kost wel vel Yepo hé

Beffel0Bill | 06-09-18 | 19:39 | 1

Ja duh. Je kunt ook uitrekenen bij welke aanrijtijd het nog zin heeft om te blussen /redden. Dus wanneer je echt bij een brand moet zijn voor de rest van de straat in de fik gaat. Dat de plek waar het begint niet meer te redden is, is misschien nog acceptabel maar dat er dan halve straten affikken is wat onhandig.

Montu | 07-09-18 | 10:43

Een brandweer kazerne dacht en nagt openhouden voor die paar verkoolde Amsterdammerts?

miko | 06-09-18 | 19:39

Is dit GeenStijl of parool.nl? Jullie worden steeds meer stadsjochies door je obsessie met Femke

djtdlg | 06-09-18 | 19:38 | 1

je klinkt verliefd

lovekila | 06-09-18 | 19:43

Geloof haar niet, ze komt uit de tweede kamer!!!

vanrechteren | 06-09-18 | 19:36

Gewoon doorgaan met je leven, ook al brandt je toko af.

knutsel_ | 06-09-18 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken