Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Syrische vluchtelingen bouwen madrassa’s in .nl

NIET OPENMAKEN!

Syrische statushouders richten door het hele land tientallen "informele weekendscholen" op waar hun kinderen Arabisch leren en koranles volgen. En dat laten we kennelijk weer gewoon gebeuren want het gaat toch prima met die immigratie, integratie & islam?

Zomervakantie & lekker weer dus vroeger vulden we de picknickmand en trokken we er met de fiets op uit om van ANWB-paddestoel naar ANWB-paddestoel te peddelen tot we bij bos, plas of strand kwamen. Niet vandaag. Vandaag ontwaken we met dreigende berichten van religieuze regressie in de Azaanbode: er zijn duizenden Syrische vluchtelingenkinderen die Arabisch leren en koranles krijgen van hun volwassen landgenoten. Ja, vrij land en zo, maar de citaten zijn weer van een zorgfactor 50. Aldus een directeur van zo'n madrassa-club:

"Er wordt hier bijvoorbeeld anders omgegaan met vrijheid voor meisjes, waardoor sommige meisjes hier niet meer naar hun ouders luisteren. Wij herinneren meisjes aan de rol van de moeder in ons land en dat zij haar moeten respecteren." Ahja. Moeder, dat is die vrouw die altijd een klein beetje gebukt door het leven gaat, zich buiten zeer zedig kleedt & dito gedraagt en dus iemand anders is dan de mevrouw in het zomerjurkje met de spaghettibandjes alsdanwaar je volgens sommige medelanders HOERRR naar mag roepen. Want in Nederland respecteert niemand z'n moeder natuurlijk.

Ze doen het overigens alleen maar omdat ze "over een paar jaar misschien terug moeten of willen naar Syrië", aldus een andere madrassa-meneer. LOL, ken je die mop van die vluchtelingen die vrijwillig hun uitkering, sociale huurwoning en vrije, onbedreigde bewegingsruimte voor zichzelf & hun geloof opgaven en terug gingen naar hun eigen, in puin geschoten en diep verscheurde land? Nee, wij ook niet. Opvallend ook dat de Azaanbode het woord 'madrassa' vermijdt (want zo heten koranscholen in het Koraans), maar dat komt misschien vanwege de uitermate negatieve connotatie van dat woord.

Verderop voert VK iemand van het Jonker-Verwey Instituut op die vanuit haar studiebubbel oreert over hoe belangrijk het is voor de ontwikkeling van kinderen om hun koppies vol korangif te laten pompen, want het is slecht voor kinderen om te moeten kiezen tussen het liberale gastland of de regressie van de eigen religie. So why not both? Gek genoeg belde niemand van VK een Gewone Bewoner van een Stef Blok verderop om naar diens mening te vragen over de veranderingen in de wijk. Pas als de kindjes lijfstraffen ondervinden, of tegen het westen worden opgezet, dán is het een probleem volgens de Jonkers van Verwey. Nou. Goed in de gaten houden dan. Ohneewacht. VK: "De inspectie houdt er geen toezicht, omdat het niet om regulier onderwijs gaat." Hoofd, maak herhaaldelijk en krachtig kennis met bureau.

Tuurlijk, het mag. De biblebelt is immers ook van de strikte scholen & sterk religieus bepaalde culturele leer. Maar moeten we het ook willen? Laat ons dan maar weer het voorspelbare stukje 'ja natuurlijk zegt GS dit' schrijven: nee, dit moeten we niet willen. Bijbelriemers aanvaarden de leer van Thorbecke, de Grondwet en het Nederlandse staats- en strafrecht. De islamitische cultuur is daarentegen gebaseerd op een boek met een verzameling hele slechte, regressieve en ronduit gevaarlijke ideeën die in alle opzichten slecht uitpakken voor groepen in de samenleving zoals vrouwen, joden, homo's, ongelovigen en andersgelovigen. Zeg maar: iedereen die geen moslim is. Achter hun voordeur, sja ze doen maar wat de Grondwet hen gunt. Maar die cultuur en religie  institutionaliseren? Nee. Deïslamiseren! We bouwen ook geen scholen voor middeleeuws feodaal gedachtengoed, opleidingscentra voor homohaat of zomerkampen voor homogene groepen met mild fascistische trekjes.

Nope. Noem ons maar voorspelbaar, maar: geen goed zal hier van komen.

Reaguursels

Inloggen

Waar kan ik mij aanmelden. Eindelijk legaal mijn vrouw slaan.

Eddy67 | 31-07-18 | 18:48

In hetzelfde stramien werd vandaag een Openbare school in Utrecht door de rechter gedwongen om plaats te maken voor een islamitische school:

www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

Vitaly Chernobyl | 31-07-18 | 18:46 | 3

Ook daar met het kontje omhoog naar het Westen

Eddy67 | 31-07-18 | 18:50

Misschien dat OBS de Klimroos met uniformen kan beginnen, de meisjes korte rokjes en de jongens in de schotse rok (ben je gelijk af van het gendergezeur).

Rest In Privacy | 31-07-18 | 19:11

Het echte probleem is dat het CDA en de CU er maar niet aan willen om het geloof en onderwijs te scheiden.

Roelke | 01-08-18 | 03:03

Het is weer tekenend dat de MSM hier geen melding van maken..........
Laten dit persbericht weer links liggen.
Zoooo doorzichtig!

Baardvansinterklaas | 31-07-18 | 18:00

Tja met al dat gemekker op GS komt er natuurlijk ook geen verandering..
Wellicht kunnen we in opstand komen?
Als niemand er iets aan doet verandert er nooit wat...

Suki | 31-07-18 | 16:35 | 2
-weggejorist-
Analysis | 01-08-18 | 01:03
-weggejorist-
Analysis | 01-08-18 | 01:59

Het wordt hoe langer hoe gekker, mede door incompetente bestuurder. Leendert Klaassen, de waarnemend burgemeester van Westerwolde heeft het voorstel dat het COA maar een schadefonds moet hebben om winkeliers te compenseren die slachtoffer zijn van winkeldiefstal. belastinggeld spreken we dus over. Blijkbaar is straffen geen optie en mag de winkelier (ende rest van Nederland) betalen voor stelende asielzoekers. De asielzoekers waar het over gaat zijn zogenaamde "veiligelandiërs", dus hebben sowieso hier in Nederland al niets te zoeken. Maar aanpakken ? Dat gaat niet gebeuren. Wat een land. www.rtvnoord.nl/nieuws/197216/Burgeme...

Ruikbaard | 31-07-18 | 16:09 | 2

Chirurgen en Apothekers stelen niet!!

Waar blijft Rutte met z'n "Pleurt op!" ??
Zullen we samen afspreken dat wij ons humaan opstellen en asielaanvragen netjes onderzoeken en op waarde toekennen?
Zullen we dan ook afspreken dat aanvragers van asiel in niet mis te verstaande bewoording te horen krijgen dat er ZERO TOLERANCE geldt?

Zelfs oversteken terwijl het voetgangerslicht op rood staat belonen met uitzetting!
Jij bent hier, wij betalen alles => wij bepalen!
Één misstap en je vliegt er uit! ( en je vader/ moeder/ broers/zussen/ etc. gaan met je mee! )

Joost2B | 31-07-18 | 17:24

Het volgende voorstel is zeker om maar meteen belastinggeld naar de mogelijk winkeliers over te gaan maken. Wat een gaaf land.

O2Neutraal | 31-07-18 | 18:41

As always; we are fucked.
Kan er de laatste tijd niets anders van maken.

Schepvogel | 31-07-18 | 15:09

De bezetting duurt steeds langer en er worden steeds meer soldaten van de bezettende macht binnengelaten.
Hoewel ik geen fan van de boef was durf ik te stellen dat Prins Bernhard in deze tijd, laat ik het zo formuleren, iets had 'georganiseerd'.
Enter Stadhoudersbrief.
Of Enter Sandman, maar dat is een grapachtig construct waarmee ik het hollanderschap duidelijk laat blijken.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 31-07-18 | 14:36 | 2

"een grapachtig construct waarmee ik het hollanderschap duidelijk laat blijken" lol sterk. Is ook echt waar. Goed gevonden. Sandman. We gaan naar de kloten. Kutzooi.

Ramsesz | 31-07-18 | 14:52

Prins Bernhard was toch de oprichter van het bilderberg groepje? En is dat niet de groep die, onder de vlag van het globalisme en dmv immigratie, iedere democratie van haar soevreiniteit wil beroven om haar macht over de 99% te behouden?

Ton8695 | 31-07-18 | 15:02

En de islamisering gaat langzaam maar zeker, en vooral uitermate systematisch, verder
Maar het kiesvolkje steekt de kop in het zand en kijkt liever Verstappen of darts dan na te denken wat ze hun kleinkinderen aandoen

telelezer | 31-07-18 | 14:25 | 2

Dat is niet helemaal eerlijk tegenover het kiesvolkje..
Het volk wordt continue geïndoctrineerd (gelijk de islam) d.m.v. MSM, RTL, NPO, etc!
Ieder negatief commentaar geadresseerd richting islam, NL-ers met niet westerse achtergrond, immigrant (ongeacht type) wordt feilloos gecensureerd voordat het het grote publiek bereikt, dan wel weerlegd door 'kenners & kundigen" dan wel geridiculiseerd.
Het volk heeft te slikken wat de MSM haar voorzet.

Hier kunt u naar hartenlust uw tegels bakken, maar probeer dat eens elders?
Joop, Nieuwspaal, Nu.nl? ALLEMAAL marionetten waar de SJW mening moet, en waar feitelijk onderbouwde meningen zonder pardon weggejorist worden en de reaguurder van de radar verdwijnt

De maatschappelijke dialoog (discussie) wordt op die manier bewust gestuurd en onmogelijk gemaakt ( voor het merendeel van uw belastinggeld)

Vroeger kon ik met mijn vriend(innetjes)en een hele dag ongestoord naar het zwembad, tegenwoordig moet men zich aan de poort legitimeren vanwege cultuur-religieus gerelateerde 'incidenten'
( zo ook: Voetbalgeweld, tasjesrovers, conrector-killers, loverboys, kech-rappers, treitervloggers, juweliersdoden, drugsmaffia, plofkrakers, hoofdoekeisers, etc.)

Daartegenover staat helemaal NIETS wat multiculti mooi maakt ( tieft op met je shoarma!)

De enige redenen die ik kan bedenken:
- Goedkope ongeschoolde arbeiders die het gemiddelde loon drukken
- Tweespalt binnen de bevolking (verdeel en heers)
- Verlaging van het gemiddelde IQ (verminderde weerstand)

Huil maar even
- 50% van de uitkeringen gaat naar 'niet westerse achtergrond
- 80% van de criminaliteit = niet NL's
- 80% van de 'immigranten' blijft 15 jaar afhankelijk van de staat

... maar deze dingen benoemen, en de gevolgen die wij als NL gaan ondervinden MOGEN niet onder woorden gebracht worden bij het grote volk

hier wel
GS = lief

Joost2B | 31-07-18 | 15:16

Joost2B | 31-07-18 | 15:16

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Het kapitalisme maakt ons wijs dat wij als individuele schakels, allemaal een eigen ketting zijn, dat we met elkaar moeten strijden want dan wordt alles volgens hen beter. De volgense stap in de menselijke evolutie is dat we beseffen kunnen samenwerken ipv concurreren en strijden.. maarja de verdeel en heers mensen hebben liever dat we allemaal domme, makkelijk controleerbare egootjes blijven.

Ton8695 | 31-07-18 | 15:52

Dus als je roept dat de islam niet overeenkomt met de westerse waarden en normen ben je islamfood en racist. Maar als je al sinds de jaren 60 scholen opricht die zich bezig houden met het in stand houden van scheiding tussen de westerse en niet-westerse (= islamitische) waarden en normen, dan is het goed voor de intergratie ?! Wij zijn 60 jaar verder en men heeft hier nog steeds niets geleerd. Wir haben es nicht gewusst.

loser | 31-07-18 | 13:59 | 1

Ik weet het wel, maar bijvoorbeeld iemand in een penthouse in Scheveningen zal zeggen van niet.

Mart6037 | 31-07-18 | 14:14

Toe maar jongens. Wij betalen wel belasting.

Mart6037 | 31-07-18 | 13:57
-weggejorist-
D.Eugniet | 31-07-18 | 13:50 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik hou niet (meer) van multiculti. Ik wil een single-culti land. Mono-culti... hoe je het ook noemt.

owikzegmaarwat | 31-07-18 | 13:42 | 1

Een monocultuur? Dat heet een moslim land.. heb geduld, over 10jr zijn we echt hard op weg. Ik zou u maar vast gaan bekeren, want moslims tolereren geen multiculturen..

Ton8695 | 31-07-18 | 14:05

De opstand tegen Assad waren voor een groot deel aanhangers van zéér religieuze Islamieten, als je die binnen haalt krijg je dus dit. Simpel, zat er aan te komen. Daarom nooit permanent asiel voor oorlogsvluchtelingen, maar altijd tijdelijk, daarna terug.

Zwizalletju | 31-07-18 | 13:34 | 1

Laten we het praktisch en realistisch houden. Gewoon nooit toelaten. Geen risico nemen. Als ze hier eenmaal zijn, dan duikt extreemlinks erbovenop: bbb, geen mens is illegaal, pardonregeling... Alleen opvang in de regio steunen.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 13:48

Iemand ergens in scholen houdt in iemand iets leren, bijbrengen.
Bij mohammedanen ligt dat anders: dat is afleren en afnemen.....

Mazoeza | 31-07-18 | 13:30 | 1

@Mazoeza
Het is echt alleen al om gezondheidsredenen nodig om moslims af te leren kamelenzeik te drinken, al adviseert de profeet dat. Daarbij is zelfs Heineken veel lekkerder.

johannijhof | 31-07-18 | 19:32

Maar.... de oorlog in Syrië is voorbij. Waarom moeten deze 'oorlogsvluchtelingen' niet gewoon weer terug naar hun land? Dat is toch het hele idee van het oorlogsvluchtelingenverdrag? Of krijgt vanaf nu iedereen die vanuit een oorlogsland hiernaartoe komt en asiel aanvraagt een ticket om voor altijd in NL te blijven? Zo ja: waar staat dat dit moet of dat we dit zo met elkaar hebben besloten?

KlunsJohannus | 31-07-18 | 13:04

Lezen de volidiote journalisten van de VK hun eigen stukjes wel eens kritisch terug? Maw doen ze wel eens aan zelfreflectie?

Hoe het onderwijs op de Syrische weekendscholen eruit ziet is niet precies bekend – de initiatieven zijn pas kort geleden opgericht en er is nog geen onderzoek naar gedaan. De inspectie houdt er geen toezicht, omdat het niet om regulier onderwijs gaat.

Hiermee diskwalificeer je jezelf als journalist toch volledig? Wat is het stukje dat je schrijft en de conclusies die je trekt nog waard als je dit als slot schrijft? Is iedereen die deze krant kan lezen blind voor dit volkomen blachelijke stukje tekst? Gebruikt dan helemaal niemand in de linkse kerk zijn/haar brein?

Ton8695 | 31-07-18 | 12:56 | 3

Helemaal mee eens. Je kan de krant vol rommel zetten, en jezelf 'journalist' noemen.
Soms zelfs 'onderzoeksjournalist' laat me niet lachen.
Niemand die er wat van zegt.
Allemaal domme schapen geworden.

letopuwzaak | 31-07-18 | 13:02

Je kunt toch weten hoe het onderwijs er ongeveer uitziet (koranlessen / Arabisch) maar niet hoe het er EXACT uitziet.

KlunsJohannus | 31-07-18 | 13:06

Je kunt toch weten hoe het onderwijs er ongeveer uitziet (koranlessen / Arabisch) maar niet hoe het er EXACT uitziet.
KlunsJohannus | 31-07-18 | 13:06

Dat klopt, maar dan kun je dus ook geen de conclusies trekken dat het allemaal wel in orde is.

Ton8695 | 31-07-18 | 13:54

Gemeente Medemblik heeft een aanpalend dorp in beheer. Jarenlang geen woonruimte voor Wognumse jeugd, want geen prioriteit. Enfin u ruikt hem al, persbericht in het 2 wekelijkse dorpsblaadje. Containerbouw voor starters . Enfin, toen was er opeens wel geld om wat te realiseren. Bijna 100 statushouders en wat overbleef voor de plaatselijke zuipjeugd. Vol met syriers, quatkouwers en meer van dat soort getinten. Buiten dat ze volledig ondersteund worden door de gemeente met volledig ingerichte woningen, ( jeugd krijgt niets.... ja de maandelijkse huur-afboeking ) splinternieuwe e-bikes, met handenvol slipperdragende linksies worden ze totaal gepamperd. het NHD, = noordhollands dagblad doet zijn uiterste best om met de regelmaat van de klok deze cultuurverrijkers positief in het nieuws te brengen. Oh Oh wat doen ze het allemaal fantastisch.... de kappers, de pc reparateurs , de syrische toko op het Kleine Noord, ( voor de rest is het een armoedige leegloop van winkels in Hoorn, maar deze ondernemers kunnen die winkelpanden voor een minimaal bedrag huren... en is goed te doen hoor.. met behoudt van bijstand (+ alle andere voordelen)...! .. Het NHD laat geen kans onbenut om de boel in het zonnetje te zetten. Maar ik ga nu een beetje offtopic heb ik in de gaten. Enfin... de plaatselijke voetbal club uit dat durrepie Wognum heeft inzamelingsacties gehouden om de 'nieuwe' getinte jeugd aan voetbalshirtjes , en meer, te helpen. Want anders kunnen ze niet op de vereniging. Op de toen bijgevoegde halve paginagrootte foto stonden de mannen en jongens allemaal keurig met het Spartanen shirt...( en ook allemaal met een mobiel in de hand .. dus ze kunnen geen t-shirt aanschaffen maar wel allemaal een mobiele telefoon? ) het viel mij wel op dat er een paar kritische regels in dat stuk stonden .. wellicht aan de aandacht van het hoofdredactionele censuur team ontsnapt..! 'er lagen shirts om uitgedeeld te worden maar we moesten er goed op toezien dat er maar een per persoon werd meegenomen en aan ze uitleggen dat als ze dat doen hun vriendjes misgrijpen'... .' er verdwijnen inderdaad ballen af en toe maar ja ze zijn niet gewend he om met andermans eigendom om te gaan. ' Op een vraag aan de woordvoerder van de nieuwe uitkeringstrekkers. "waar zijn de meisjes, willen die niet op voetbal? " Antwoordde de grootste syrier.."meisjes? die zijn er helemaal niet, en die paar die er zijn houden niet van voetbal " . Waarop een Wognumer dit weerlegt door te zeggen..'In die nieuwe straat stikt het van de meisjes, die willen wel op voetbal maar ze mogen gewoon niet naar buiten!!.

Y&T | 31-07-18 | 12:54

Wil er wat veranderen in dit land zullen we echt eerst de propaganda zenders uit de lucht halen, goedschiks of kwaadschiks. De dagelijkse SJW retoriek die nu zelfs migranten laten vertellen hoe ze hun leven willen inrichten, is ondermijnend en kwaadaardig.

lanexx | 31-07-18 | 12:53

"Allah is a Gangster".
Dat zeg ik niet , dat zegt iemand die het weten kan, nl. The Son of Hamas: Mosab Hassan Yousef.
youtu.be/Vl641IFO10g
2,3 miljoen keer bekeken , 35898 reacties.
Hier valt iets te leren van iemand die met gezag spreekt als zoon en beoogd opvolger van een Hamasleider.

ccr316 | 31-07-18 | 12:52

Verlicht de islam
Scheur alle bladzijden met haat uit de koran
Laat alleen de stukjes liefde onderwijzen
Als de kinderen er dan zelf achter komen dat er ook 'andere' teksten in het tekstboek staan is het te hopen dat ze het kwaad daarvan herkennen

Dat stukje "vrijheid van religie" volledig overschrijven met een , zelfs voor allah, onoverwinnelijke MITS deze in strijd zijn met de grondwet

Daar zijn wij sowieso al heel ernstig aan toe gezien het debacle rond de haatimams en de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven.

Joost2B | 31-07-18 | 12:33 | 1

Het is in beginsel heel eenvoudig: vraag de gemiddelde Moslim eens, voor het eindexamen van de middelbare school of zo,
Eerste vraag:
-Hoe vindt u dat de leiding over de Islamitische gemeenschap kan worden bepaald:
a) erfelijk (afstamming van wie, hoe toon je dat aan?)
b) benoemd (door wie en waarom?)
c) verkozen (hoe?)
Tweede vraag: mag de leider een niet-Arabier zijn?
Indien niet, dan is er een etnische breuklijn binnen dit inclusieve en tolerante geloof waar wat mee gedaan zou kunnen worden.
Niet dat ik iets suggereer overigens.

kindapaas | 31-07-18 | 15:01

'Geloven doe je maar achter de voordeur,' babbelen de pseudo-islamkritische figuren gemakzuchtig, steeds weer. Nou, gebakkenluchtverkopers, dat is precies wat zowel de hier geboren als de massaal geïmporteerde mohammedanen doen. In steeds grotere aantallen indoctrineren ze steeds meer kinderbreintjes. Mooi hè, dat 'geloven achter de voordeur'?
De fataal in de grondwet verankerde vrijheid van godsdienst sloopt Nederland. Verandert die hopeloos achterhaalde idiotie niet, zal ieder verzet tegen de achterlijke en barbaarse doodscultus van Mekka zinloos zijn. Overal waar het giftige woestijnzand binnensijpelt, van Texel tot Maastricht, verloedert wijk, buurt, stad, regio. Dat wat in dit land eeuwenlang bestond en floreerde, rot weg tot het onbruikbaar, onherkenbaar is. Vernietiging van een westerse beschaving, in naam van de vrijheid van godsdienst.
U die anno 2018 vrijheid van godsdienst propageert, u bent medeschuldig aan de verwoesting van dit ooit zo mooie, ooit zo veerkrachtige, innovatieve, een tikkie positief eigenwijze land. U, collaborateur, oorlogsmisdadiger, u verdient dat giftige woestijnzand, en niets minder.

De Vrijlansier | 31-07-18 | 12:27 | 7

Joost2B. Uh vrijheid van religie staat in de grondwet joh. Die grondwet die jij zo koestert. Wie verdraait hier de zaken?

Die problemen die jij noemt hadden allemaal voorkomen kunnen worden door die import geen burgerrechten te geven. Doet de import iets dat je niet bevalt, dan kun je ze wegsturen. Zulk beleid pakt het probleem bij de wortel aan. Gaan hannessen met beperking van vrijheid van religie is alleen maar een doekje voor het bloeden.

Toegegeven, het is wat laat om dat beleid in te voeren. En dus wat betreft de reeds aanwezige import zijn we wel aangewezen op doekjes voor het bloeden. Maar dan wel wat radicaler dan u van plan bent. Dus niet heel goed op die mensen letten en kijken of ze wat illegaals doen en vervolgens straffen en verbieden. Maar gewoon categorisch voor altijd en eeuwig ongenuanceerd die mensen afschrijven, en vervolgens wegpesten. Dus niet passief, maar proactief. Hun gedrag komt immers voort uit een mentaliteit, en die mentaliteit is de essentie van wat zij zijn. En de essentie van onze weerzin tegen hen is hun mentaliteit.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 14:06

Sitting_targets | 31-07-18 | 14:06

Hoewel we hetzelfde doel nastreven zijn wij het heerlijk oneens

Ik stel voor 'de vrijheid van Religie' te beperken als in: zolang deze volledig alle ander grondwetten respecteert
Voor de moslim die dus vrouwen, homo's, ongelovigen, etc. als minderwaardig beschouwd is er dus GEEN vrijheid.. het is strafbaar!

Wat u voorstelt is aantasting van het vrijheidsbeginsel!
m.a.w. dan bent u niet beter dan de moslim die ons rechtsstelsel verwerpt ?!?

Joost2B | 31-07-18 | 17:45

Joost2B | 31-07-18 | 13:34: Ik ken die madrassa. In elk islamitisch land was er allang met een bulldozer te werk gegaan, dus moet je nagaan. Het is een haathut van het extreemste soort. En het erge is, je kan er niet van wegkomen. Genoeg baarden die het ook te ver gaat, maar ja, als je als Somaliër naar de Turkse moskee gaat, dan wordt je ontvoerd en gemarteld, omdat je een spion zou kunnen zijn. Nogmaals, die haathut had gesloopt moeten zijn, want het is een kwalijk iets. Christenen noemen het de Duivel.

lokoolokie | 31-07-18 | 17:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland/ Europa gaat naar de klote, net als gebeurd is in het Midden-Oosten en Afrika. En we laten het gewoon gebeuren.

Pislinq | 31-07-18 | 12:09 | 1

Zolang het stemvee dit toelaat verdienen ze niet beter dan dat ze opblazen worden...

ZwarteDag | 31-07-18 | 12:38

Het is een vals verhaaltje.
Dat van de taal, ' allah', maar de rest is onzin.
Het verhaal doet voorkomen alsof er alleen meisjes naar de madrassas gaan. Dat is natuurlijk onwaar.
Ten tweede is het verschil tussen het vrije c.q. seculiere Nederland en de islam niet gericht op meisjes die zich onderdanig/gedienstig (het zogenaamde ' respectvol') moeten gedragen naar hun moeder, de onderdrukking van vrouwen en meisjes is vooral een 'eer'- en mannenzaak.
Zelfs zonen kunnen het over hun moeder te zeggen hebben.
Vreemd is dat als je net gevlucht bent, er nu al een melancholische hang naar het ontvluchtte verleden is; zo slecht was het blijkbaar niet en zo goed zelfs dat het nu hier geindoctrineerd moet worden.
Je zou denken dat deze mensen hier veel te kort zijn om in te kunnen schatten hoe men hier leeft, laat staan dat de conclusie getrokken kan worden dat 'meisjes niet naar hun ouders luisteren' hier.
Hhoe komen deze mensen aan die versie van hun verhaaltje, wat vervolgens de reden zou zijn dat er massaal behoefte is aan madrassas?
Het lijkt er meer op dat deze devote moslims niet vanplan zijn om ook maar 1 mm toe te geven aan de manier van leven hier, die ze niet goed kennen, wel veroordelen en afkeuren zelfs.
Welke moslims hebben hun die onzin ingefluisterd: De hier wonende oudere generatie die meteen de nieuwbakken vluchtelingen bij de kladden grijpt en terug de dwangbuis induwt van sociale controle, de schaamtecultuur en de dwang van de Ummah.

Yumi | 31-07-18 | 12:09 | 1

Daarom is dit vervelende, ontwrichtende volk hier ongewenst.

pennestront | 31-07-18 | 12:19

Tureken, Mocro's, Pakistanen, Somaliërs enz. enz. doen het zelfde. Al vanaf de dag dat ze in Nederland aankwamen. Elke weekend gaan de kinderen naar hun "klasje" Meisjes met hoofddoek! Ook héél jonge meisjes. Logisch dat Syriërs dat ook doen.

Want..... wie doet er iets tegen?

demaup | 31-07-18 | 12:05

Mooi dat de oprichting/uitbreiding van dit soort brandgevaarlijke relipedo-internaten zo in het nieuws komt.
Dat zal kiezers uiteindelijk helpen een verstandiger keuze te maken dan stemmen voor kabinet Landverraad3.
Is hier een brandweerman?
Ik kan me herinneren dat enige jaren geleden er een brand(on)veiligheidsrapportage opdook die bepaald kritisch was over madrassa’s.
En opeens wassie weg. Waarschijnlijk policorrupt ‘weggefilterd’........
Iemand?

pennestront | 31-07-18 | 11:59

Nederlandse meisjes luisteren 'niet naar hun ouders, respecteren de 'rol van de moeder' niet, worden niet islamitisch opgevoed, worden niet geleerd 'hoe je een goede band onderhoudt met buren en kennissen'.
 
Het geeft wel een beeld van de vooroordelen en negatieve stereotypering die er over Nederlanders onder moslims in het algemeen leven.

gaffelbaard | 31-07-18 | 11:57 | 3

Tja net alsof Nederlande meisjes wèl altijd naar hun ouders luisteren. wooehaa. Die ongehoorzaamheid is gewoon van alle tijden maar wellicht tegenwoordig iets duidelijker. God is 'dood' volgens de meerderheid van ons volk dus waarom zou je je dan iets aantrekken van Zijn gebod "eert uw vader EN uw moeder". Het resultaat is overduidelijk en alleen voor een blinde niet te zien.

Lupuslupus | 31-07-18 | 12:09

Lupuslupus. Ja ja, zonder religie worden we als duivels. Anything goes. Je hebt goed naar de paus en de EO geluisterd.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 12:26

Dit is nog helemaal niets: Turkse meiden worden opgevoed in de overtuiging dat Nederlanders vies zijn... Nederlanders houden er namelijk allerlei smerige gewoontes op na, zoals het houden van honden en varkens, het drinken van sterke drank, en... ze wassen hun voeten niet vijf keer per dag. Het enige wat niet aan ze stinkt, is hun geld.

bisbisbis | 31-07-18 | 14:07

Natuurlijk moeten deze mensen uiteindelijk gewoon terug naar Syrië. Waarom moeten andere landen gestript worden van volk en daarmee toekomstige ontwikkelingen omdat regeringen hier er overheidsbeleid op nahoudt waardoor wij als bevolking niet is staat zijn ons zelf in stand te houden. Het is aan alle kanten compleet inhumaan.

netniet | 31-07-18 | 11:45

Terwijl ik zo de reacties las, vroeg ik me het volgende af.
Stel nou, dat ik in de bossen een 'school' opricht, of nee, ik noem het een weekendkamp. Aldaar mogen (of is het moeten?) kinderen gezellig de diepere achtergronden leren van anti-terrorisme, guerrilla technieken, ze onder het genot van een oerhollandse stroopwafel uitleg krijgen over wat bijvoorbeeld Pim Fortuyn schreef. En uiteraard is het 'toegankelijk voor elk kind', alleen moeten de ouders wel van origine een joods-westerse achtergrond hebben (dus ja, ook bijvoorbeeld Belgische, Franse of Duitse kinderen mogen er bij).
Maar met name het voorbereiden op een burgeroorlog (sst, dat schrijf ik uiteraard niet in de glanzende folders) is de kern van het kamp... Zou u dan uw kind er heen sturen?

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-18 | 11:41 | 9

Ik vrees dat er inderdaad een tegenbeweging moet komen, ook met een ideologisch kantje, want het verlies van christelijke religie, zingeving, ideologie, spiritualiteit maakt het Westen een vogeltje voor de kat.

Benesha | 31-07-18 | 12:42

Benesha. Spiritualiteit? Ik krijg direct al jeuk. Is wetenschap, techniek, filosofie en kunst niet voldoende? Bildung, dat heeft de Nederlander nodig.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 14:27

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-18 | 11:59: O jawel, graags zelfs. Ze zijn pertinent op zoek naar kanonnenvoer. Als het moet, offeren ze hun kinderen, maar beter is het als je buitenstaanders kan hersenspoelen en inzetten. Hebben de moeders ook niet zo'n trauma. Trap niet in de islam, want dat overleef je niet!

lokoolokie | 31-07-18 | 18:40
▼ 6 antwoorden verborgen

zelfs de pittoreske dorpjes in Nederland worden overspoelt met ontheemden die hun eigen habitat hebben verruild voor dit landje. Ze kunnen hier volledig op kosten van de belastingbetaler hun gang gaan. Wat een kolere bende hebben wij ervan gemaakt!

Bill Cosby | 31-07-18 | 11:35

Syrie is gelukkig weer veilig.... wij hebben een pot ontwikkelingshulp in Nederland.
We kunnen 100 miljoen euro beschikbaar stellen om daar nieuwe woningen te bouwen... zodat een deel van de mensen met behoud van uitkering kunnen terugkeren.

sociaal_econoom | 31-07-18 | 11:30 | 6

Vakantiewoning impliceert dat je na je vakantie weer teruggaat naar je normale woning.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 12:37

Hoezo met behoud van uitkering? Ben je van de pot gerukt?

lanexx | 31-07-18 | 12:42

@lanexx
-
... en hoe dacht u anders dat ze terug gaan???

bisbisbis | 31-07-18 | 14:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat ik me dan afvraag, gaat dat niet wringen met het gezag op het openbare onderwijs,

marrretje | 31-07-18 | 11:30

Dan stel ik voor om in voorbereiding op terugkeer naar Syrie vast alle gratis voorzieningen stop te zetten die krijgen ze daar immers ook niet.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 11:16

Hoe kan het zijn dat er koranscholen bestaan in Nederland?
Kinderen hebben toch leerplicht tot hun 18e?
Die hebben helemaal geen tijd voor zulke hobby's.

keestelpro | 31-07-18 | 11:07 | 2

Nee, net als zondagsscholen. Allemaal in de tijd dat de meeste kinderen lekker ravotten. En op gewone scholen willen ze niets leren, heb je toch niet nodig als je in de hemel komt.

Mijn klomp breekt | 31-07-18 | 11:38

En dan vragen wij ons af... hoe zou het komen dat mensen uit Afrika en moslimlanden zo graag naar Nederland gaan?
Straks hebben we hier 19 miljoen inwoners met veel mensen aan wie we extra zorg, extra aandacht en een bijstandsuitkering moeten geven.
Let wel - de fout ligt niet bij deze mensen maar bij ons domme overheid en gemeenten.... die deze mens onder de noemer ''vluchteling'' in de watten legt.
Iemand tijdelijk helpen is niet verkeerd - maar deze mensen worden door Den Haag en onze gemeenten als kasplantjes behandeld.
75% heeft langdurig een bijstandsuitkering.... de schuld ligt bij Den Haag.
Polen daar gaat niemand naar toe - ze willen allemaal naar NL.

sociaal_econoom | 31-07-18 | 11:42

Beetje bizar dit. Je zou verwachten dat een site als Geenstijl zou juichen bij het bericht dat asielzoekers zich voorbereiden op terugkeer naar Syrië...

* Il Principe * | 31-07-18 | 11:06 | 5

Als eerste meteen afvragen wie dit opgezet heeft, en wie er precies achter zit. Op zich is er namelijk niks mis mee, als het opgezet is met het idee van terugkeer. Als het opgezet is om weer de sekte bijeen te houden, en te promoten, dan werkt het helaas averechts.
En we weten toch allemaal dat Baudet het gevaar is ? toch ? toch?

Chemokar | 31-07-18 | 11:26

Hmm... vluchtelingen en terugkeren, dat zijn tegenstrijdige woorden hier in Nederland. In Nederland betekent vluchteling dat je dan recht op geld en onderdak hebt en als je aan een paar eisen voldoet dan ook een verblijfsvergunning waar velen voor gaan. En moet je als vluchteling terug gestuurd worden maak je jezelf onvindbaar en dat kan heel makkelijk hier in Nederland.

Sinclair | 31-07-18 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen



Zouden we kannibalisme ook als parallelle cultuurbezigheid accepteren....?

Mazoeza | 31-07-18 | 10:52 | 2

anything goes, als je maar een jurk aan hebt en een opgeheven vingertje. Hoeft niet eens jouw vingertje te zijn!

Cobalt bomb | 31-07-18 | 10:56

Voor de tallozen die menen dat we een soort aap zijn, moet dat geen problemen opleveren.

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:59

Weten we al wie les geven op die scholen? Dat moeten officiele geestelijken zijn. Waar komen die imams vandaan, en waar en wat hebben ze eerder gepreekt?

quantumcollider | 31-07-18 | 10:50 | 1

Staat in het artikel, vrijwilligers.

Berbaar | 31-07-18 | 11:07

Mohammedanen voelen zich steeds sneller ongeremd thuis !
Dat laat u uw kinderen en kleinkinderen na en het zal hen opbreken. De vereniging vrijwillige levensbeëindiging zou het in haar programma op moeten nemen....

Mazoeza | 31-07-18 | 10:48

apart dat clupje martijn verboden is en dit gewoon door kan gaan terwijl de beide "voorzitters" toch hetzelfde verheerlijken

Buttfluff | 31-07-18 | 10:42

Het lijkt mij een goed idee om als overheid ervoor te zorgen dat de jonge beïnvloedbare kindjes zo goed mogelijk worden voorbereid via het aanbieden van brede multiculturele basiskenis door vergelijkngen te maken tussen de verschillende religies.

Neem bijvoorbeeld de eerste zin van ons beroemde boek:

"Iqra bismi rabbika" (Sura 96, "Proclaim the name of thy Lord", in het Arabisch) vgl met
"yiqra bshem Adonay" (Genesis 12:8, "He proclaimed the name of the Lord", in het Hebreeuws).

Over de juiste interpretatie is veel geschreven; eenvoudig te begrijpen als je beseft dat Hebreeuws een andere taal is dan Arabisch en een vertaalfout is snel gemaakt, zelfs als het om een "openbaring" gaat.

Ik heb sterk het gevoel dat deze enthousiaste vrijwilligers dergelijke kennis niet uit zichzelf overdragen. We moeten ze een handje helpen.

kindapaas | 31-07-18 | 10:39 | 1

De koran is een verzameling gejatte en verdraaide teksten uit het Oude- en Nieuwe Testament, overgoten met een flinke scheut woestijngodsdienst.

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:01

En de VK pent allemaal kritiekloos neer. Wat. Een. Schijtkrant.

NACademicus | 31-07-18 | 10:38

Geweldig ! We laten het allemaal maar weer toe in Nederland. Politici leren helemaal niets van het verleden. Heeft Nederland zich al enorm in de voet geschoten met de hele pislam ellende uit Marokko, Turkije en overig "vluchtend" Afrika, is het blijkbaar noodzakelijk dat voor de huidige en toekomstige generaties de kop er ook nog even af moet. het in eigen voet schieten was blijkbaar geen signaal genoeg. Ben echt benieuwd waar dat klasje zich bevind dat enkel en alleen incompetente, ruggengraatloze, naïeve maar voornamelijke debiele politici vormt.

Ruikbaard | 31-07-18 | 10:36 | 2

Helaas. Je hebt gelijk en het maakt helemaal geen reet uit op wie je stemt. Uiteindelijk waaien alle politici met de Europese links marxistische wind mee. En ja, ook de PVV of FvD zullen dit doen. Het zal dan ook geen zin hebben om je te richten tegen de moslims zelf want die kun je het niet eens kwalijk nemen. Ze hoeven hun hand maar op te houden en deze wordt gevuld met alles wat hun hartje begeert. Nee de politici zijn hiervoor verantwoordelijk en moeten worden gestopt. Ik ben dan ook niet zo zeer voorstander van een burgeroorlog, zoals hier vaak wordt geroeptoeterd, maar van een revolutie. Wat mij betreft mogen de guillotines weer van stal worden gehaald.

Leduc | 31-07-18 | 10:47

Zéker weten dat de PVV niet zal meedraaien. 100% zeker.

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:17

Kosten wat het kost, Nederland zal en moet kapot, want de Nederlander bestaat niet volgens een geïmporteerd bruidje.

von Amsberg | 31-07-18 | 10:34 | 1

@von A
Ik denk dat ze gelijk heeft, daarom hebben we ook geen Koningshuis nodig. Tijdens de Gouden Eeuw was NL een republiek tenslotte; sinds de introductie van de monarchie hebben we twee moddereeuwen achter de rug.

kindapaas | 31-07-18 | 15:33

Als die Syriërs weer de vijanden zijn van Assad zie ik ze toch ook niet vertrekken uit holland.

komtdatschot | 31-07-18 | 10:32 | 1

Als ze uit de rest van Nederland maar verdwijnen, dan mag 'Holland' (Noord- en Zuidholland) ze houden.

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:03

Artikel:
In het verleden waren er ook zorgen over lijfstraffen in vooral Marokkaanse koranscholen. Maar het onderwijs lijkt kindvriendelijker te worden, blijkt uit onderzoek van het Verwey-Jonker Instituut naar het Amsterdams moskeeonderwijs dat eind vorig jaar verscheen. Daarin stellen de scholen zelf dat zij niet langer lijfstraffen toepassen.

Dus Pa krijgt een mailtje dat ie zijn kind moet afranselen. En controle dat die scholen doen wat ze beloven? Mwah, niet nodig toch? Human rights yes yes yes very good yes yes yes.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:29
-weggejorist-
Lychnari | 31-07-18 | 10:24 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Zoals ik altijd zeg, uiteindelijk steken ze je een mes in de rug. Zo ook in dit geval weer. De boodschap is en blijft, dat Westerlingen niet deugen en de islam het hoogste goed is. Kennis van de historie van je voormalige thuisland is niet erg, en moedig ook aan, maar dat is iets anders, dan deze enge wijze van bijspijkeren.

lokoolokie | 31-07-18 | 10:23 | 1

De Koran predikt dat je geen respect mag hebben voor westerlingen.

ogeon | 31-07-18 | 10:48

Madrassa's hebben maar één doel: hersenspoelen! Buiten koranteksten, in voor de kinderen onbegrijpelijk Arabisch, leren ze er helemaal niets, niets, niets! Zo'n indrukwekkende iman of moefti die Amerika vervloekt weet doorgaans niet eens waar Amerika ligt. Trouwens in Syrië wordt geen Arabisch gesproken. Maar een geruststelling is dat Rutte vlak voor de komende verkiezingen er weer hele krachtige uitspraken over gaat doen, daarna slapen we weer lekker verder.

Mijn klomp breekt | 31-07-18 | 10:23

Dat gaat snel met die Syriers. Nou ja, goed voorbeeld doet goed volgen.

DebraCadabra | 31-07-18 | 10:20

Ik vrees dat 95% van de Syriers alhier nooit meer zullen vertrekken. Je bent toch niet goed snik als je een mooie uitkering, gratis gezondheidszorg, gratis woning, gratis onderwijs, gratis zwemles en gratis fietsles vrijwillig afstaat? Nederland heeft een fantastisch vestigingsklimaat voor dit soort migranten: iedere dag mooi weer, de bestaande bevolking buigt als knipmessen voor die prachtige islamitische cultuur en een moskee is overal onder handbereik.

donkeyman | 31-07-18 | 10:17

De overheid is er niet meer voor het volk. Niet in Nederland noch in Spanje. Kijk eens hoe de Spaanse politie inhakte op vreedzame Catalanen en hoe de Spaanse politie zich laat ringeloren door een stel Afrikanen. Kijk hoe terroristen hier berecht worden welke straf Nederlanders krijgen die een stuk gras bij een moskee deden ontvlammen. Ook bij de Europese overheden heerst angst. Angst voor het eigen volk.. Angst voor Brussel.

Mokum Kosher | 31-07-18 | 10:17 | 2

Is er ooit een roverheid voor het blanke volk geweest dan? Lijkt me niet.

WayneGretzky*99* | 31-07-18 | 11:49

Dat voorbeeld uit Spanje is inderdaad duidelijk. En beangstigend.

Benesha | 31-07-18 | 13:20

Ben toch wel benieuwd waar Geert Wilders zijn energie en motivatie vandaan haalt als hij ´s ochtends opstaat en zo’n artikel leest.
Ik wordt er in ieder geval vrij moedeloos van.

Et_voila | 31-07-18 | 10:13 | 2

Je hoeft je plempsel niet 3 keer te schreeuwen, ze praten hier niet terug maar schrijven gewoon wat in een paneel als je geliefd bent.

Breinbrouwsels | 31-07-18 | 10:16

Ach ik lees het ook maar haal verder mijn schouders er over op. Meer dan op de PVV stemmen kun je nu eenmaal niet doen. Plus(!) vermijden van alles maar werkelijk àlles wat des islams is. De lijst zou veel te lang worden om dat allemaal te duiden maar u begrijpt wel wat ik bedoel.

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:26

Wordt tijd dat er Rechtse Schooltjes en Kleuterdagverblijfjes komen waarin de dag begonnen en beeindigd wordt met het te rusten leggen van het rechter armpje in een stijfselbadje.

Breinbrouwsels | 31-07-18 | 10:13 | 2

Wil de copyrighthouder van 'stijfselbadje in combinatie met rechterarmpje' zich bekend maken?

Breinbrouwsels | 31-07-18 | 10:15

Je doet dus mooi mee met het kaltstellen als nazi's van iedereen die het niet zo begrepen heeft op islamisering? Vroeger noemden ze de dergelijke mensen verzetshelden, nu nazi's. Flauw hoor.

Benesha | 31-07-18 | 13:23

Ben toch wel benieuwd waar Geert Wilders zijn energie en motivatie vandaan haalt als hij ´s ochtends opstaat en zo’n artikel leest.
Ik wordt er in ieder geval vrij moedeloos van.

Et_voila | 31-07-18 | 10:12

Ben toch wel benieuwd waar Geert Wilders zijn energie en motivatie vandaan haalt als hij ´s ochtends opstaat en zo’n artikel leest.
Ik wordt er in ieder geval vrij moedeloos van.

Et_voila | 31-07-18 | 10:10

Kom op jongens (en meisjes ook) gebruik de grondwetsvrijheid die je hebt!!
Een oproep aan motorclubs die zogenaamd verboden zijn. Geef gewoon koranmotorles. iedereen weet dat ak-47 vreugdevuur daar gewoon bij hoort.
Psychopaten in den lande Unite! Trek een jurk an, laat een smerige pluisbaard staan en ga op kafferjacht!
Wat leven we toch in een mateloos bi-bemeten gaaf land!

Cobalt bomb | 31-07-18 | 10:05

Lijkt mij dat Syrische kindjes in Nederland meer hebben aan zwemles dan aan koranles. Maar zwemmen zal wel haram zijn.

medusa324 | 31-07-18 | 10:04 | 1

Ze hebben in dat shithole waar ze vandaan komen niets om in te zwemmen.

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:05

Mag er dan ook een KKK school komen voor in t weekend?

boerk | 31-07-18 | 10:04 | 5

lokoolokie | 31-07-18 | 10:39
Laster.

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:06

@ Berber | 31-07-18 | 10:20: En weer het trojaanse paard binnen halen? Denk ut niet.

WayneGretzky*99* | 31-07-18 | 11:52

Lupuslupus | 31-07-18 | 11:06: Onzin. Uw geloofsgenoten doen dit ook nog elke dag. Ze fikken anderdenkenden op, of neuken waar je verplicht bij bent, je vrouw en dochter. Gewoon, omdat religie er bijhoort. U bent een afgezant van de Duivel, en dat vind ik eng.

lokoolokie | 31-07-18 | 22:20
▼ 2 antwoorden verborgen

dit soort 'weekendscholen' waar ze 'koranlessen' geven worden gefinancierd door gemeentes.
Van uw belastinggeld dus.
knettergek.

Dario.Maggi | 31-07-18 | 10:04 | 5

@Berbaar | 31-07-18 | 10:16: Luister Radio 1 terug. Van 9.30u tot 10.00u ging het over die madrassa's. Er was daar een kritische vraag; Hoe wordt dit betaald. Geen enkele imam/directeur die in de uitzending was, gaf daar een helder antwoord op. Even parafraseren; De ouders betalen dit, maar die hebben toch geen geld. Klopt. Hoe doen jullie het dan straks verder? Een hoop geblaat en iets over subsidie of status aanvragen, of zoiets. In mijn stad heb je ook van dit soort klasjes. Zitten allemaal in spilcentrums of wijkgebouwen. Die zijn van de gemeente, en de biljardclub heet een garage moeten huren, omdat ze de huur niet meer konden opbrengen. Te weinig leden en al die bejaarden vallen bij bosjes om. Het is geen bewijs, maar het riekt er wel naar. En volgens mij heeft de gemeente niet de taak om segregatie te faciliteren.

lokoolokie | 31-07-18 | 10:50

@lokoolokie | 31-07-18 | 10:50
Dat is inderdaad geen bewijs en U heeft gelijk dat het niet aan de overheid is dit te faciliteren.

Berbaar | 31-07-18 | 11:47

Inmiddels zijn er genoeg voormalige madrassa leerlingen die in het Nederlandse onderwijs een Nederlandse rechtenstudie hebben afgerond, om vervolgens voor de volgende lichting feilloos de wegen te tonen die bewandeld moeten worden om subsidies binnen te harken. En uiteraard zijn er voldoende deugmensen binnen de gemeentes om die subsidieaanvragen te honoreren.

EEnzame SchizofrEEN | 31-07-18 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

... En dan is het stil.
Armoe troef: Bakito en sommige anderen.
Ardbeg en BL daarentegen proberen tenminste nog gewoon een discussie aan te slingeren.
Gajus | 31-07-18 | 09:19
Moehahaha

Cobalt bomb | 31-07-18 | 10:00

Sommige reaguurders hier maken Nederlanders uit voor laffe mensen. Ik ben het daar verre van mee oneens. We leven in een dusdanig door de overheid bewaakte samenleving met honderdduizenden camera's, afluister- en registratiemethodes naast een ontwapende burgerbevolking dat het feitelijk onmogelijk is iets te doen tegen degenen die ons dit aandoen.
99,9 % kans dat je gepakt wordt als je iets onderneemt.
Ze hebben hun mogelijkheden en leven eerder te danken aan de intelligentie van mensen die wel van de hoed en de rand weten.
Niemand die zo gek is om 20 jaar de bak in te draaien door een of meerdere van die gasten te pakken, daar danken zij hun leven aan want reken maar dat de handen van honderdduizenden in feite jeuken....
Nee, ze hebben zware mazzel, de DDR zou er zijn vingers bij af likken.
Alhoewel ik het er wel van zie komen dat er wel eens een totaal radeloos iemand zal gaan doordraaien en ze wel aanpakt....
But that's not me...

A333aan | 31-07-18 | 09:57 | 7

@A333aan: nou zeg, ik ben het daar verre van mee eens! Leer schrijven!

Mensdier | 31-07-18 | 10:51

A333aan | 31-07-18 | 09:57: U schrijft wel lekker complex, waardoor vrees ik heel veel normale mensen niet de boodschap begrijpen, maar de rest van de dag wel de taal gaan bestuderen. Dat is ook winst. Verder kan iedereen natuurlijk weldegelijk doordraaien. Er zijn genoeg voorbeelden van Autochtonen die, omdat ze elke dag door allochtonen worden geëtterd, door het lint. Pas geleden sprong er hier in de buurt een Autochtoon uit het raam. Hoor je iets later, dat ze een poosje vroeger was verkracht door een buurtgenoot, en dat hij daar nog steeds woonde.

lokoolokie | 31-07-18 | 11:06

Je hebt gelijk A333aan, de Nederlanders zijn niet laf. Maar met een gezin, studerende kinderen, een hypotheek, een functie bij de overheid of een eigen bedrijf kun je niets tegen de vele misstanden ondernemen. Als je toch besluit het voortouw te nemen zijn de media er als de kippen bij om je tot de grond toe af te branden. De overheid heeft wat dit betreft de zaakjes goed voor elkaar: ze hebben totaal niks te vrezen van hun hopeloos verdeelde, ongewapende en monddood gemaakte belastingslaven.

Maris v.d Hof5393 | 31-07-18 | 11:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Kijk dat mensen die hier pas zijn juist al hun tijd en energie zouden moeten steken in integreren en niet in segregeren is evident.
Maar los van die onwenselijkheid, op basis van wat zou je dit kunnen tegen gaan?
De vrijheid om dit soort klasjes te hebben in het weekend hebben die mensen gewoon.
Natuurlijk moet je het als overheid niet faciliteren maar tegengaan lijkt me onmogelijk.

Berbaar | 31-07-18 | 09:56 | 13

@Mensdier | 31-07-18 | 11:42
Dat is ook arbitrair maar doet hier helemaal niet ter zake.
Van de eerste zinnen en verwijzing naar eerder artikel/uitspraken begrijp ik dan weer niets. Probably me?

Berbaar | 31-07-18 | 12:18

Verlicht de islam
Scheur alle bladzijden met haat uit de koran
Laat alleen de stukjes liefde onderwijzen
Als de kinderen er dan zelf achter komen dat er ook 'andere' teksten in het tekstboek staan is het te hopen dat ze het kwaad daarvan herkennen

Dat stukje "vrijheid van religie" volledig overschrijven met een , zelfs voor allah, onoverwinnelijke MITS deze in strijd zijn met de grondwet

Daar zijn wij sowieso al heel ernstig aan toe gezien het debacle rond de haatimams en de Al Fourqaan-moskee in Eindhoven.

Joost2B | 31-07-18 | 12:23

@Berbaar: dat doet dus wél ter zake. Juist wanneer je in je oorspronkelijke tekst (laatste zin) een bagatelliserende toon jegens de overheid hanteert. Als zowel intergratie als segregatie arbitrair zijn, moet je als overheid zorgen dat jíj de arbiter bent en niet mee gaat spelen met 1 team op het veld (al schreeuwend over vrijheid en gelijkheid).
En inderdaad; die vorige reactie was gisteren. Allicht wat te lang geleden om nu op terug te komen. My bad. :)

Mensdier | 31-07-18 | 12:34
▼ 10 antwoorden verborgen

Tuurlijk, Tegen de tijd dat er hier een burgeroorlog uitbreekt door het geloof van de liefde gaan ze massaal terug.

zoalsikhetzeg | 31-07-18 | 09:56

Ze gaan zo vast de 68% uitleggen dat ze er naast zitten. En hoe heerlijk het is dat dit kan in het tolerante vrije Nederland.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:01

Als de NPO het zegt zal het wel zo zijn....

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:02

'Geen goed zal hier van komen' En als er al iets goeds van komt zullen wij het niet zien, niet horen en er over zwijgen.

Bauchschmertzen | 31-07-18 | 09:54 | 1

Nogal logisch als wij geen arabisch verstaan en spreken.

Mensdier | 31-07-18 | 09:56

De koran nog erger dan mein kampf... Wanneer doen ze nou is een keer wat aan die ellende.

gijs geluk | 31-07-18 | 09:54

Inburgeren bestaat dus niet. Uitburgeren, dat moeten ze.

nederburger | 31-07-18 | 09:53

Wat wél zo is: mocht er ooit -vanwege bijvoorbeeld een natuurramp- een dusdanige economische crisis komen dat alle bijstand wordt stopgezet.. dán gaan al die arabisch-sprekenden echt wel rentenieren in het pauperland van herkomst hoor. En er staat nog een grote IJslandse vulkaan op uitbarsten de komende jaren, dus wie weet.

Mensdier | 31-07-18 | 09:53 | 3

Doen van het zelfde als nu,alleen worden die rooftochten wat breder opgezet

Roger-Rabbit | 31-07-18 | 10:02

Forget it. Het gaat niet alleen om geld, maar ook om de dure plicht om mensen te bekeren en het grondgebied van de islam te vergroten. Erdohitler zelf zei ooit: "immigratie is een belangrijk werktuig om de islam te verspreiden. Van geboortebeperking van moslims in andere landen kan dan ook geen sprake zijn."

En als het om armoede gaat: als ze maar iets te eten hebben, en kunnen bidden, dan komt het wel goed. Het zijn wat dat betreft onuitroeibare kakkerlakken.

Jahowiseffe | 31-07-18 | 10:02

@ Jahowiseffe | 31-07-18 | 10:02: Armoede is bij die groep geen probleem. De groep zal bijspringen en je voeden of de huur betalen. Dat wat wij hier ooit ook hadden, maar systematisch is gesloopt door de woningcorporaties. Hier bracht 20 jaar geleden Mies een bordje eten naar gekke Jantje. Een Hennie maakte elke week het huis van een bejaarde of zieke Piet schoon. We zorgden voor elkaar. Op zondagavond zaten we met zijn allen onder het genot van wat kratten bier, studio sport te kijken. Dat is allemaal weg. Velen zijn dood, velen zijn gevlucht en de rest heeft het te druk met het internet. De mossels zijn wel een club, en daardoor zijn ze langzaamaan de heersers van de wijk/stad geworden. Die mossels interesseren me niet, want ze negeren me toch, maar het beleid en de daarvoor ingestelde instanties, interesseren me wel. Zij gedragen zich staatsondermijnend en kwaadaardig naar imboorlingen. Daar hoeft een land geen genoegen mee te nemen.

lokoolokie | 31-07-18 | 11:44

Ondanks dat het geen nieuw standpunt is binnen de roze muren: prima stuk.
Hou vol !
Maar er zijn geen sympathieke oplossingen meer. Of we gaan akelig doen, of we gaan naar de kloten.

Jahowiseffe | 31-07-18 | 09:51 | 1

We hoeven ons niet te verlagen tot nazipraktijken om een oplossing tot stand te brengen. Schaf het dubbele paspoort af en eis daar naast de lusten ook de lasten aan toe. Geen Nederlands paspoort, dan geen rechten in dit land. Vraag maar een visum aan, en daarna vertrek je weer netjes. Wordt je Nederlander, dan ga je Nederlander worden. Daar krijg je een paar jaar de tijd voor, en dan krijg je een examen. Nee, niet zoals nu, maar als een definitief oordeel. Zak je, dan moet je optiefen. Vluchtelingen mogen hier schuilen, maar uiteindelijk gaan ze terug. Laten we ze daarna aan hun lot over? Nee. Als je in een weekend €30000000000,- uit je binnenzak kan trekken om een bank te redden, dan kan wat ondersteuning bij het begin van een hernieuwd bestaan toch niet een opstakel zijn. Voor mijn part, verover je als NAVO/EU heel Libië, en sticht je daar een tweede Liberia. En ja, ik weet dat Liberia niet echt succesvol is verlopen, maar wij leren toch van onze fouten?

lokoolokie | 31-07-18 | 12:04

Het Verweij-Jonker instituut voerde jaren geleden een proefproces tegen de overheidsfinanciering van de SGP als politieke partij. Want vrouwenrechten enzo.

Maar islamitisch geïnspireerde misogynie en afkeer van de westerse samenleving, dat moet natuurlijk gewoon kunnen, dan is aanpakken opeens rassies.

raskol | 31-07-18 | 09:49

Op radio 1 momenteel wordt het idee van madrassa's in Nederland als het beste idee ooit gepromoot. Ze konden geen nòg grotere mafketels vinden op het moment, maar die komen ongetwijfeld aan bod de komende dagen.

Mazzelstof | 31-07-18 | 09:49 | 1

Gelukkig is zo'n NPO niet te duur, ongeveer 900 miljoen per jaar, dus bijna 2,5 miljoen per dag, bij benadering dus 100000 per uur. Kost een paar kopjes koffie, maar dan heb je ook meteen een staatsomroep waar je als staatshoofd over kan opscheppen tegen andere staatshoofden. Gaaf!

O2Neutraal | 31-07-18 | 09:55

Geen geruststellende ontwikkelingen.

In de jaren 80 tot halverwege de jaren 90 had je hier in het onderwijs ook zoiets als OETC (onderwijs in eigen taal en cultuur) "OETC werd belangrijk gevonden omdat destijds de verwachting was dat veel migranten zouden terugkeren naar het land van herkomst." Maar die verwachting is natuurlijk nooit uitgekomen. En mbt de integratie heeft het ook geen zier geholpen. Veel geld heeft het de belastingbetaler gekost, dat weer wel natuurlijk. In 1995 werd OETC vervangen door OALT (Onderwijs in Allochtone Levende Talen), hetgeen buiten schooltijd plaatsvond, maar "Uiteindelijk stopte op 1 augustus 2004 de bekostiging van OALT. Prioriteit moet worden gegeven aan het leren van Nederlands, daarom wordt de regeling Onderwijs in Allochtone Levende Talen afgeschaft."

En nu dus een soort herhaling van zinloze zetten bij de Syriërs, met dezelfde drogreden: "Maar zij houden er ook rekening mee dat zij over een paar jaar misschien terug moeten of willen naar Syrië". Ja hoor, when hell freezes over. Dat is de reden ook helemaal niet. De echte redenen vind je ook in dat VK artikel:

"zijn sommige Syrische ouders omgekeerd juist bevreesd dat hun kinderen de band met hun Arabische wortels kwijtraken in de Nederlandse samenleving."
"Er wordt hier bijvoorbeeld anders omgegaan met vrijheid voor meisjes, waardoor sommige meisjes hier niet meer naar hun ouders luisteren."
"Op sommige Syrische weekendscholen, zoals bij Shamona in Hoogezand, is het onderwijs nadrukkelijk ook op de islam gericht."

Kortom, het zijn uiteindelijk gewoon weer een paar stapjes in de islamisering van Nederland. Het irritantste bij dit soort berichtgeving vind ik altijd dat er weer een deskundoloog wordt bijgehaald om ons te sussen dat het allemaal best wel heel erg meevalt en zo'n vaart niet zal lopen.

Terug gaan die lui geen van allen, ja voor vakantie/familiebezoek, zodra alle "freebies" en een Nederlands paspoort gescoord zijn.

En de Nederlandse politiek leert gewoon niks. Ze blijven al die derdewereldlanders maar binnenlaten en voorzien van huizen, gezondheidszorg, onderwijs, en geld. Tot Sint Juttemis.

Dr_Johnson | 31-07-18 | 09:48

Zolang we de christelijke hun toegeëigende privileges tolereren en de grondwet niet aanpassen plus Donner uit het politieke leven verwijderen, blijft het dweilen met de kraan open. Een bijkomende actie is alle ministeries zuiveren van extreem links gedachtegoed, daar wordt tenslotte dit tranen trekkend beleid gevoerd.

von Amsberg | 31-07-18 | 09:47 | 2

Hou eens op met Christenen te vergelijken met de islam. Het Christendom is in Nederland een eeuwen oude religie die in Nederland HOORT (hoe atheísten dat ook bestrijden) en de islam is een veroveringsideologie, te vergelijken met het nazisme. Verbiedt de islam net zoals het nazisme verboden is!

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:33

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:33: Volgens mij deden we hier ooit aan het Germaanse geloof. Heel veel goden, overal hadden we wel een god voor. En nu moeten we ineens 1 god aanhangen, die ook nog uit de woestijn komt? Het christendom is net zo erg als die andere twee. Dat je een aanvulling op je heilige boek hebt gemaakt, maakt het christendom nog niet legitiem in deze contreien. Al onze feestdagen zijn gejat, al onze goden zijn verboden en dissidenten worden, als het nog mocht, het liefst op een brandstapel geflikkert. Dit is niet persoonlijk naar u toe, want in dit land mag je geloven wat je wil. Toch moest ik het even kwijt.

lokoolokie | 31-07-18 | 12:43

De kinderen moeten straks wel gewoon met hun opa’s, oma’s, ooms, tantes, neefjes en nichtjes kunnen praten als die straks ook naar Nederland komen.

Mr_Natural | 31-07-18 | 09:45

In Syrië was het alleen het regime van Assad die de islamitische hordes er met flinke onderdrukking en geweld van kon weerhouden om de christenen daar af te slachten.
En dat volk geven we dus hier alle vrijheid om hun kinderen met het islamgif te indoctrineren.

2voor12 | 31-07-18 | 09:45 | 1

Nu blijken die verhaaltjes over Assad ook wel eens overdreven hoor. Feit is dat iedereen daar veilig was en criminelen geen pamperbehandeling kregen. En terecht.

Benesha | 31-07-18 | 13:28

Bijbelriemers plegen ook taqiyya; vinden niet-, of andersgelovigen ook minderwaardig; kiezen ook binnen de eigen sekte wanneer het er op aankomt. Is religie-eigen. Daarom zal er niets veranderen en zal deze navelstaarderij altijd geaccepteerd worden. Of het nu grefo, mohammedaans, of joods is. It's here to stay.

r@face | 31-07-18 | 09:45 | 3

Klopt, aan den lijve ondervonden.

Mr_Natural | 31-07-18 | 09:57

"Bijbelriemers plegen ook taqiyya". Dus? Alsof dat het grootse probleem is. Deze groep heeft in ieder geval een lang lontje, je wordt niet benaderd met kk, ze rijden op de weg en de laatste die zich opblies kan ik niet meer voor de geest halen. Én: de overgrote meerderheid doet een bijdrage aan deze samenleving.

Maytheforcebewithyou | 31-07-18 | 11:22

Weinig bijbelriemers die mensen met vrachtwagens omverrijden, vrouwen bij bosjes verkrachten, hun AK47's op onschuldigen legen, en ga zo maar door.

Benesha | 31-07-18 | 13:31

Dus het is eigenlijk een soort scouting zonder leuke spelletjes en flessen verzamelen, waar je niet 'op mag' maar vooral 'heen moet'? Het is zeker ook de enige club waar ouders van die komaf wel de poot uitsteken om te vrijwilligen?
Raar ook dat de overheid hier geen toezicht wil houden terwijl er bij de rest van het land overal een neus ingestoken wordt, tot zuipketen bij boer Jan op het erf (prive-terrein mensen!) aan toe.

Draak uit Brabant | 31-07-18 | 09:42

Nieuw electoraat voor Denk. Linkse mensen verzekeren mij dat Denk nooit meer dan 5% gaat halen bij verkiezingen. Te weinig niet-westerse allochtonen en moslims seculariseren e.d. Maar de aanwas blijft. En ze blijven onnederlands. Ik vraag me af bij welke hoeveelheid aanhang Denk een staatsgreep pleegt (met hulp van Erdogan). Wanneer moet ik een pistool gaan kopen? 10%, 20%?

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:42 | 3

Flauwekul van die 'linkse mensen'. Er stemmen er ook een hoop op DENK om zich af te zetten tegen de rest van racistisch kk kazenland Nederland, niet per se vanuit Koraanse insteek.

Draak uit Brabant | 31-07-18 | 09:44

Dat pistool is verboden, mag alleen gedragen worden door overheidsfunctionarissen. Bijvoorbeeld op weg naar zo'n hippe iftar. Want iedereen begrijpt dat religie en staat bij elkaar horen. Dat is echt een goed idee, moet Prutte hebben gedacht toen hij in zijn derde kabinet zijn voormalige assistente Orwellongren op Binnenlandse zaken had geplaatst. Gaaf, denk ik als burger, zo worden mijn bijgedragen kopjes koffie in elk geval goed besteed.

O2Neutraal | 31-07-18 | 09:59

Mijn opa had in de oorlog een pistool verborgen onder het aanrecht. Dat mocht ook niet. Ik zou een voorbeeld aan hem kunnen nemen. Hij is wel gedeporteerd. Dus ik moet niet alles imiteren.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:15

Nu leef ik ook parallel met mijn vrouw; lekker rustig iedereen in zijn eigen bubble zijn eigen ding doen. ..
Kan het iedereen aanraden. ..

King of the Oneliner | 31-07-18 | 09:42 | 1

Als u een mossel was, dan had u nog 3 blokken aan het been gehad. Lang leve Nederland.

lokoolokie | 31-07-18 | 13:07

Ik ben er trots op dat ik in een land woon waar je mag vinden wat je wil, en waar je dit soort dingen gewoon mag doen.
Ik baal ervan dat we actief groepen welkom heten die daar op deze manier gebruik van maken.

mark1487 | 31-07-18 | 09:39

juist, dus meisjes moeten leren gehoorzamen en naar moeders voorbeeld weten waar toe zij op aard zijn. Is het dan nodig ze naar een weekendschool te sturen?

dus, de leerplichtwet in de Nl samenleving en de weekenden om zich te ontplooien naar de Islamitische samenleving.. gaan ze ook nog op sport en vriendjes maken met de Nl kindjes??

fikkieblijf! | 31-07-18 | 09:38

Het is nauwelijks uit te leggen aan een iemand die van bovenaf, of buitenaf die gadeslaat. Hij of zij slaat inderdaad met het hoofd op het eikenblad van zijn bureau. Hoe is het mogelijk dat een volk, cultuur, identiteit en geschiedenis weggooid ten faveure van een doctrine, een ideologie die haaks staat op alles waar mensen hun leven voor hebben gegeven om dit te bewerkstelligen. Dit zelfmoordproces is bizar en nooit in de geschiedenis vertoont. Wij zijn de eerste en druist in tegen de primaire levensbehoefte, zelfbehoud. Stop met het kiezen van slappe en softe leiders en sta op, recht de rug en kom op voor het land.

De Evangelist | 31-07-18 | 09:38 | 1

Jawel. Volgens mij zijn de Romeinen ook gestruikeld, omdat ze dachten dat ze de wereld beheersten. We weten allemaal hoe het afgelopen is, en waar we nu mee opgescheept zitten.

lokoolokie | 31-07-18 | 13:27

Misschien is het toverwoord in het artikel
Misschien gaan ze terug jaja

Jacktheflipper | 31-07-18 | 09:37

Ja. Eerst vluchten voor de kannibalen en dan mekaar leren de ander te fileren. Want ja, ooit willen ze terug naar hun fijne land.

Knufter | 31-07-18 | 09:36

Dus je komt als vluchteling in het beloofde land van welkom welkom moeders, Claudia de Breij, Eric Corton en andere kneedbare klontjes zachte klei, het land waar de emmers melk en potten honing zo in je schoot geworpen worden, en gaat dan zo goed als per direct je kinderen de taal en gebruiken van het hellhole waar je vandáán komt leren??

Deze mensen zijn werkelijk erg dom.

Dutchbeaurouge | 31-07-18 | 09:36 | 1

Nee hoor het zijn zeer intelligente mensen je wordt echt geen apotheek als je dom bent

Jacktheflipper | 31-07-18 | 09:39

Syrië is voor het allergrootste deel weer veilig dus kunnen ze gewoon weer terug. Allemaal.
Sterker nog, de helft van het land heeft nooit ergens last van gehad.

2voor12 | 31-07-18 | 09:35 | 2

Zo is het. Syrie is veilig. Het zijn vooral economische vluchtelingen, die onze verzorgingsstaat en de vrijheid om Moslim te kunnen zijn zoeken. En vergeet niet dat veel van hen gevochten hebben bij de extremistische groepen. Ze weten dat ze fout waren en dat de meerderheid van de Syriers hen tot verantwoording zal roepen.

Graaier | 31-07-18 | 09:58

7 x zo groot als Nederland !
Wat dacht je van dat Eritreese kind dat hier vorige week verdronk en nu daarachter begraven moet worden vgl. de ouders, ze zijn nu aan het crowdfunden om dat voor elkaar te krijgen !
Eritrea onveilig ??? Me hoela !

A333aan | 31-07-18 | 10:08

Stukje bijbelles voor aanhangers van de woestijngod, gegeven door een atheIst.

De tien geboden van God
Naar navigatie springenJump to search
Wikipedia-logo.png Zie ook
Tien geboden in Wikipedia
België 1954

Bovenal bemin één God.
Zweer niet ijdel, vloek noch spot.
Heilig steeds de dag des Heren.
Vader, moeder zult gij eren. <---- wat nou geen respect?
Dood niet geef geen ergernis. <---die eerste twee woorden. Erg belangrijk
Doe nooit wat onkuisheid is.
Vlucht het stelen en bedriegen.
Ook de achterklap en 't liegen. <---taqqya iemand?
Wees steeds kuis in uw gemoed.
En begeer nooit iemands goed. <--- of lijf (extra voor sharia-aanhangers, oftewel in goed Arabisch: hou je smerige poten thuis.

Bijtendehond | 31-07-18 | 09:34

Nou dan gaan ze toch lekker terug naar Syrië. Oh wacht, daar zijn geen uitkeringen, graties huizen en ander graties spul want dan zijn die kafirs en ongelovige hoeren van hier wel handig voor natuurlijk.

Zzzzooooffff | 31-07-18 | 09:33 | 2

Als alle zgn ‘Syrische’ vluchtelingen terug zouden gaan, zou Syrië opeens vol Afrikanen zitten hahaha

Accident_Prone | 31-07-18 | 09:37

Haha prone zijn er 10mjl gevleugt komen er 12 mlj terug

Jacktheflipper | 31-07-18 | 09:40

Ik ga maar eens een schooltje opzetten waar het Spaghetti-monster wordt aanbeden en de 'flat earth theory' aan kinderen wordt onderwezen. Verder worden de kinderhoofdjes volgestampt met het Zuivere Weten dat Moslims 'shapeshifing lizards' zijn. Dat laatste is dan het meest waarheidsbenaderende stukje kennis, natuurlijk. O ja, tijdens de hele opleiding wordt uitsluitend Klingon gesproken en geschreven.

Brou Is Back | 31-07-18 | 09:33

Als ze ooit eens teruggestuurd worden kunnen ze in ieder geval niet tegenwerpen dat ze de taal en cultuur daar niet kennen.... Oh wacht, dan heeft natuurlijk niemand ooit op zo'n madrassa gezeten.

lulleficatie | 31-07-18 | 09:33

i.imgur.com/tswicxJ.png
Ik zou nog meer dingen willen aanpassen, maar dat kost nu even teveel tijd.

Een paard | 31-07-18 | 09:33 | 1

Leuk.

Knufter | 31-07-18 | 09:39

Ik begin mijn fietsvakantie in eigen land te heroverwegen nu, en ik adviseer dat aan één ieder die het zelfde van plan was.

Texacoballletje | 31-07-18 | 09:33 | 3

En u denkt dat u hier wel veilig kunt fietsen?

medusa324 | 31-07-18 | 09:35

Lol. Ik ben gewoon thuis en geniet van mijn tuin en vijver. 2 weken bezig geweest om de groentesoep te veranderen in glashelder, kan mijn schildpad nu zelfs over de bodem zien lopen. Missie:> geslaagd.

Ik ben al 20 jaar niet meer op vakantie gegaan; heb 2 honden, een kat, een aquarium met vissen, een schildpaddenbak met 2 zaagrugjes en een vijver met vissen en een zaagrug. Daar heb ik "het hele jaar " meer plezier van dan 2 weken 'vakantie'.

Lupuslupus | 31-07-18 | 09:36

@Lupuslupus:
Gecondoleerd met je overlijden zonder geleefd te hebben.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:06

Het immigratie en integratie debat had een conclusie die iedereen deelde: het laten leven op eilandjes in de jaren 70 van met name Turkse immigranten heeft de integratie in de weg gestaan. De Turkse theehuizen die indertijd massaal werden geopend met behulp van de overheid, zorgden voor parallelle samenlevingen. We hebben geconstateerd dat het verkeerd beleid is geweest, maar doen nu precies weer hetzelfde. Wederom zorgen we ervoor dat de integratie belemmerd wordt. Zo gaat het dus niets worden en zullen de spanningen tussen allochtoon en autochtoon alleen maar weer verder oplopen.

De enige manier waarop een integratie kan slagen is als de nieuwkomers leren accepteren dat zij in een ander land wonen dan hun moederland en dat daarbij andere regels gelden, andere normen en waarden. Die moeten zij omarmen, anders wordt het helemaal niets. Te beginnen met de imams die in het vrijdag gebed moeten oproepen tot tolerantie jegens LBGT, respect voor vrouwen, acceptatie van vrijheid van meningsuiting, ook over het geloof en zijn profeet. Dan kan het wellicht wat worden.

Nebuchednezzar | 31-07-18 | 09:33 | 3

Wel eens in een islamitische hersenpan gekeken?

von Amsberg | 31-07-18 | 09:38

Zo'n strategie lukt als je met individuen te maken hebt, maar niet als het om een coherente groep gaat, waarbij leden steun hebben aan elkaar, elkaar telkens vertellen hoe het volgens hen hoort en die mening zo in stand houden. Het is gewoon te laat. Ze hebben zich georganiseerd en zijn assertief geworden: Denk.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:53

@Nebuchednezzar:
Ga eens terug naar je keuken gekkie.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:07

Nu op NL 2 Omroep Max. tenenkrommend debat over de islam.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:31 | 2

Gelukkig staat mijn t.v. al jaren op zwart.

Lupuslupus | 31-07-18 | 09:33

@ Lupuslupus | 31-07-18 | 09:33
Ik wil toch wel graag weten hoe die hersenen werken van de deugers.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:45

Rutte en Pechtold gaan hier helemaal niets aan doen want ze zien het niet, willen niet.

ILF2 | 31-07-18 | 09:30

Je kunt de mensen wel uit de middeleeuwen halen, maar de middeleeuwen niet uit die mensen. Past hier gewoon niet. Een aap uit de Apenheul probeer je toch ook niet te laten integreren in onze maatschappij met een gratis uitkering, een gratis woning en een gratis Miele.

Oepsie1234 | 31-07-18 | 09:30 | 1

Een aap kan je hoop leren en past zich aan groot verschil

Lilia2 | 31-07-18 | 12:12

Niet zeuren, verNederland heeft hier voor gestemd. De rekening komt later wel.

WayneGretzky*99* | 31-07-18 | 09:30

Net gelezen in een Belgische krant: (Bron HLN) De eerste zes maanden van dit jaar zijn al 115 vluchtelingen betrapt die op reis gingen naar hun land van herkomst. Dat zijn er bijna evenveel als in heel 2017 en ruim dubbel zoveel als in 2016. Zij riskeren hun verblijfsvergunning in België te verliezen.

Wie erkend wordt als vluchteling, krijgt verblijfspapieren omdat hij of zij gevaar loopt in eigen land. Even terugkeren voor een familiebezoek of een vakantie lijkt dan ook niet evident, maar toch gebeurt het. Afgaand op het aantal betrapte vluchtelingen zit het fenomeen zelfs stevig in de lift.

onesizefitsall | 31-07-18 | 09:30 | 3

Er is een groot verschil tussen riskeren en gebeuren. En gebeuren doet het toch niet want dan staat er gelijk een legertje linksdraaiende social justice warriors klaar om er voor te zorgen dat ze hun verblijfsvergunning houden.

miff | 31-07-18 | 09:38

Hetzelfde als die kerels die zogenaamd uit “onveilige” landen vooruit reizen, terwijl hun gezin kennelijk in alle pais en vree kan afwachten tot manlief de statussen, een uitkering, gratis gezondsheidszorg ivm achterstallig lijfsonderhoud en een Miele heeft geregeld.

B.Spiritus | 31-07-18 | 09:41

Zelfde verhaal als die mevrouw met haar sambal gleuf. Triest dat ze moest meermalen hoe haar "zusters" over haar dachten, maar het meest bizarre in dat bericht was de zinsnede dat ze "onlang even terug in Afghanistan was". Dus zo onveilig is het allemaal niet meer als je er "even" kan zijn. Gelukkig vinden we het hier in dit land heerlijk om ons te laten belazeren en te besodemieteren.

Acar_ketimun | 31-07-18 | 15:07

Er zijn nu genoeg veilige gebieden in Syrie. Zie het dus als een voorschot op de terugkeer binnenkort

miff | 31-07-18 | 09:28 | 1


@miff | 31-07-18 | 09:28 |
Precies..
Blijkbaar geven ze ook zelf aan.
Ze zien dat als voorbereiding voor terugkeer.
Niet geïntegreerd zijn maar juist oriëntatie op thuisland geeft juist een extra argument om ze er aan te houden om terug te keren.

Kijkeensaan | 31-07-18 | 09:37

De meeste moslims integreren niet. Ze nemen hun islam mee naar Europa en houden daaraan vast. Dus ook het bijbehorend gedrag en (islamitische) levenswijze. Ook de tweede en derde generatie. Uitzonderingen daargelaten.

Kaskensj | 31-07-18 | 09:28 | 2

Ik heb het idee dat islam soms integratie niet in de weg staat. Bij mensen die echt wat kunnen en willen. Niet geen islam, maar ambitie en ijver zorgen voor integratie. Maar als ambitie en ijver ontbreken, en dat is vaak zo bij niet-westerse allochtonen, dan borgt islam die gebreken, en het wordt een poel des verderfs.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:01

Het is, vanuit hun boeken, ook totaal niet de bedoeling om te integreren. Het mag niet van die walgelijke ideologie, het is bedoeld om te veroveren als Het Laatste Geloof. En dat heet niet voor niets zo.

Acar_ketimun | 31-07-18 | 15:04

Er is niets mis met opvang in de regio. En opvang in heilstaten als Saudi Arabië, Turkije en Jordanië is helemaal prima. Die mensen hebben hier niets maar dan ook niets te zoeken. Het was voor iedereen beter als bovenstaande was uitgevoerd.

Mokum Kosher | 31-07-18 | 09:27

Het vergelijken van de SGP-RPF stroming in het christendom met het salafisme dient u over te laten aan de VARA/NOS/NPO; die zijn de eerste om te schreeuwen dat het om identieke stromingen gaat. Ik heb het hier al meer beweerd: dat is niet zo. Iemand uit SGP-kringen die de pest aan u heeft omdat uw levensstijl hem niet bevalt, zal wanneer hij u tegenkomt, zijn hoofd omdraaien en de straat oversteken. Schelden zal hij zeker niet. Een salafist die de pest aan u heeft, steekt de straat over, begint te schelden en met een beetje pech krijgt u een mes in uw bast: dat is het verschil. Wanneer dringt dat eens door?

oliebolletje123 | 31-07-18 | 09:26

Tijdens het lezen kwam er ineens een herinnering naar boven over dat geneuzel mbt fembots en de boekenweek.

De moeder de vrouw

Lionfromzion | 31-07-18 | 09:25

Zover is het niveau van de Volkskrant al gedaald. Eerst het wervingspraatje van de multicul doorgeworsteld en vervolgens voor de nodige duiding naar GS gegaan. En ja hoor, bingo. En die doorzichtige positieve typeringen ook altijd in VK-open deur stijl: “Massa, een levendig Syrisch meisje met lange donkere krullen”. Ooit een Syrische met lichtblond haar gezien?

medusa324 | 31-07-18 | 09:24 | 2

Geert wel, bij zijn kapper

Lionfromzion | 31-07-18 | 09:26

Sinds wanneer is Geert Wilders Syrisch? En behalve dat is Geert inmiddels hartstikke grijs. Valt bij blond niet zo op maar het is er zeker wel.

Lupuslupus | 31-07-18 | 09:32

Je moet ook geen mannen asiel verlenen. Alleen vrouwen en kinderen. De mannen kunnen mooi meevechten voor de vrijheid van hun land.

Oepsie1234 | 31-07-18 | 09:24 | 4

De kinderen zijn vaak gewoon de mannen maar dan in kleine vorm. En de vrouwen hebben daar natuurlijk een grote rol in. Asiel verlenen is bullshit.

Draaikontje | 31-07-18 | 09:37

Ik zou dat beperken tot alleen vrouwen en dan specifiek de knappe en intelligente exemplaren. De kinderen zijn al geïnfecteerd met Islam als ze ouder dan een jaar zijn en dat moet je niet binnen willen halen.

Brou Is Back | 31-07-18 | 09:39

Haha, het zijn allemaal deserteurs die niet het leger in wilden ! Daarom zitten ze hier !

A333aan | 31-07-18 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
BRYouth | 31-07-18 | 09:24 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Parallelle lijnen snijden elkaar in het oneindige; dus ooit komt het nog goed. .

King of the Oneliner | 31-07-18 | 09:23

Ik ben een frequent bezoeker van Arabische contreien. Aldaar kom ik in nauw contact met de inwoners, hun zeden en gewoonten. Wat ik daar zie en hoor is niet fraai. Verre van. In mijn ogen is het middeleeuws. Het is middeleeuws.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat progressief Nederland dit toestaat in ons prachtige vrijgevochten land. Ik begrijp het eenvoudigweg niet. Vooral niet omdat we ook nog toestaan dat hier een versie van de Arabische cultuur geïmplementeerd wordt die in de landen van herkomst al lang niet meer gebezigd wordt.

balustrade | 31-07-18 | 09:23 | 14

Toch is het slim om met dochter af te reizen na middeleeuwen gebied.Beide dochters moeten niks meer van de islam weten nadat ze de bevolking daar hebben meegemaakt

Lilia2 | 31-07-18 | 12:15

Lilia2 | 31-07-18 | 12:15
Daartegenover zijn er genoeg meisjes die na de middelbare even een jaartje op deug retraite te gaan en spuitend klaarkomen bij alleen de gedachte al om even een maandje of 2 goed voor de inheemse bevolking te gaan zorgen. Terwijl hun eigen land de tyfus kan krijgen, liever op deugstage dan werkelijk iets voor je land te betekenen. Wel hulde dat jouw dochters zich niet gek laten maken door de deugende groepsdruk.

Acar_ketimun | 31-07-18 | 15:00

Precies Brou, respect moet van 2 kanten komen. 1x in Dubai geweest. Hoe zij daar met gastarbeiders omgaan is werkelijk schandelijk. Dit zijn overigens de mensen die in de bouw werken en je bijvoorbeeld met de taxi overal heenbrengen. Zonder uitzondering erg aardig allemaal. Mocht je van 20 hoog naar beneden vallen op de bouw, dan is het jammer. Kun je niet meer werken door een ongeluk, kun je meteen naar huis. Ieder politicus heeft het over dat de vluchtelingen moeten worden opgevangen in de regio, maar dat willen ze niet, want die brengen niks en kosten alleen maar. Het is alleen eenrichtingsverkeer. Alle Arabieren ongezien de verkenspest.

pibasso | 31-07-18 | 23:09
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik kan dit billijken als dit ter voorbereiding is van hun terugkeer naar Syrie. Ik ben echter bang dat dat niet gaat gebeuren.

Jeroen65 | 31-07-18 | 09:22 | 1

Ik heb wel een idee hoe dat in het Volkskrant artikel is gekomen.
Journalist: waarom gaan Syrische kinderen hiernaar toe?
Syriër: omdat zij anders verkeerde dingen leren op school. Meisjes hebben geen respect hier.
Journalist: of is het dat u bang bent dat uw kinderen in Syrië niet op school kunnen meekomen als u terug zou moeten?
Syriër: ja dat ook.

medusa324 | 31-07-18 | 09:32

Zoek de tien verschillen met een motorclub.

Jos Tiebent | 31-07-18 | 09:21

Hebben we goed gedaan met die oorlog in Syrië. Zorgen dat er een volksopstand komt, want Arabische lente. Vervolgens de rebellen groepen steunen want het westen gaat democratie brengen in het midden oosten. Dan komen we er achter dat Assad sterker is dan de rebellen ( met behulp van Rusland). Dan de sluizen maar open zetten naar Europa voor deze zielige rebellen. Oei, dat hadden we niet verwacht de Syrische rebellen blijken veelal fundamentalistische moslims welke massaal hierheen komen. Enfin, een paar jaar later (nu dus) blijkt de groep fundamentalistische moslims in Nederland veel groter geworden te zijn. Niks tegen moslims maar een cultuur binnen een cultuur gaat nooit werken. Uitstekende politiek van met name Barrack Obama, Hillary Clinton, Juncker, Merkel en uiteraard Rubberen Rutte.

Toetsiemonster | 31-07-18 | 09:20 | 4

Ik krijg bijna de neiging om een geschiedenisboek te schrijven. Eentje dat het narratief eens stevig corrigeert. Want telkens als blijkt hoe mis het "westen" zat komt dat nooit verder dan pagina 10, bij voorkeur als er al andere ophef is.
- Bijvoorbeeld dat de moslims hun eigen bevolking met mortieren beschoten in Sarajevo.
- Dat bij de 2e Irak oorlog al lang bekend was dat er geen WMD's aanwezig waren, maar dat bijv. het journaal braaf de VS papegaaide (er waren in die tijd nog journalistieke programma's op tv die het tegengestelde beweerden, maar ja, die waren 's avonds om 23:00)
-Hoe een jongetje verdronk omdat zijn vader gratis tandzorg in het VK wilde krijgen, na jaren veilig in Turkije geleefd te hebben.
- Hoe al die gematigde rebellengroepen stiekem toch IS waren, maar echt niemand had dat in de gaten hoor, echt niet.
- Hoe de VS een staatsgreep organiseerde in Oekraïne. (fuck the EU) Met de voorspelbare gevolgen.
- Hoe de gifgas aanvallen aan Assad worden toegeschreven. Maar er wordt nooit onderzocht waar het gifgas vandaan komt. Sterker nog, de VN teams die gestuurd worden, krijgen expliciet de opdracht om te zoeken of er gifgas gebruikt is, maar niet door wie.

En telkens de enorme OPHEF als het verzonnen narratief gepubliceerd wordt. En de hele, hele kleine lettertjes als nader onderzoek uitwijst wat er werkelijk gebeurde.

We worden een partij voorgelogen door een groep mensen die letterlijk over miljoenen en miljoenen lijken gaat. En we gaan gewoon rustig slapen, want papa staat heeft ons verteld dat het goed is.

TheEgg | 31-07-18 | 09:46

@TheEgg: hear hear!

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:12

President Assad is een Alawiet (een minderheid in Syrië en een zéér gematigde stroming in de islam: zie op YT hoe hij rond Kerstmis een christelijke kerk bezoekt). Hij is oogarts en heeft in Londen gestudeerd. Géén kopvod maar wapperende haren voor mevrouw Assad.

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:15
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal goed. Inschrijven/deelnemen aan Madrassa = geen inburgering, permanente vluchtelingestatus, geen statushouder, geen NL paspoort.
Want "gaan wellicht over een paar jaar toch weer terug". Prima stukje verwachtingsmanagement naar beide kanten. Keuzes keuzes keuzes.

The2Amendment | 31-07-18 | 09:20

De binnensteden en wat shariadriehoeken zijn al compleet geislamiseerd. Nu de buitengebieden nog. Lekker spreiden, meer weekendscholen en vooral een nieuwe generaties sneeuwvlokjes leren wegkijken!

de Voorzittert | 31-07-18 | 09:18

Man man man, ik las dat artikel vanmorgen en ik kookte van woede vanwege de totale kritiekloosheid. Het wordt zo omschreven alsof het eigenlijk heel logisch is dat we een gesegregeerde samenleving creeren.

deministerpresident | 31-07-18 | 09:15 | 3

Die gesegregeerde samenleving is er al lang en wordt steeds erger. Gelukkig zijn mijn kinderen volwassen want je zult maar een kind hebben dat naar school moet en bij die potentiële hals afsnijders - want dat leren ze in die koranscholen - in de klas zit. Helaas interesseert dat heel veel Nederlandse ouders niet. Terwijl juist kinderen zeer bevattelijk zijn voor 'alle wind van leer'. Ze zijn onbevangen en hebben geen enkel benul van wat de islam is. Worden dus makkelijk meegesleurd met islam-vriendjes. Want 'dat is zo'n lief vriendje, zijn moeder kookt zo lekker' enz. enz. Juist kinderen in de school-leeftijd zouden van-huis-uit gewaarschuwd moeten worden voor de islam; dat het een veroveringsideologie is. Dat kun je een kind vanaf 4 a 5 jaar heel simpel uitleggen. Maar ja, wie doet dat nog? Wie is nog geïnteresseerd in de toekomst van zijn/haar kind?

Lupuslupus | 31-07-18 | 09:29

Ik doe dat waarde Lupus met mijn kinderen. Allemaal ook op een Oosterse vechtsport. En op een witte school, die helemaal vol zit. Eventuele kinderen van nieuwkomers moeten elders maar naar school. Deze zit vol.

pibasso | 31-07-18 | 09:38

@pibasso | 31-07-18 | 09:38 Respect voor je opvoedkundige inzichten. Jouw kinderen komen er wel en misschien is er nog hoop voor dit land.

Brou Is Back | 31-07-18 | 10:00

Ja, dit krijg je gewoon als je grote groepen uit een totaal verschillende maatschappij binnenhaalt.
Die gaan hier hun eigen samenlevinkje creëeren.

Carmelita | 31-07-18 | 09:15 | 1

Hoeveel islamieten hebben we er nu in Europa? 50 miljoen? Lekker man!

ger1306 | 31-07-18 | 09:23

Niet de vraag of, maar wanneer we de eerste Syrische bontkraagjes in Opsporing Verzocht zien.

kapotte_stofzuiger | 31-07-18 | 09:15

En dan zegt Blok dat Suriname een voorbeeld is van een falende staat. Maar hij had beter gewoon Nederland kunnen noemen. Ga maar eens na.

squadra | 31-07-18 | 09:14 | 1

Haha!

pibasso | 31-07-18 | 09:32

Kom op feministen kom eens op voor die meisjes die geprogrammeerd worden om moeder te worden en dienaar van hun vader en man.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:11

Bijbelriemers: zwaar gelovige vaders die hun kinderen tuchtigen met een riem?

Somsbestgenuanceerd | 31-07-18 | 09:10 | 5

Vanmorgen las ik op de seit van een respectabel dagblad dat ongeveer 75% van de diepreligieuze protestantse kinderen het slachtoffer is van incest. Nu ben ik zelf orthodox katholiek en vraag ik me dus nog steeds af wat er mis is met een goede brandstapel. Anders dan dat open vuur onverstandig is bij de huidige droogte.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:26

Two wrongs don't make a etc. etc.

Phreack | 31-07-18 | 09:28

Hetkanverkeren | 31-07-18 | 09:26
Lijkt me oud nieuws en een bliksemafleider.

Cobalt bomb | 31-07-18 | 11:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik hoop had voor 1 bevolkingsgroep dan waren het wel Syriërs. Maar nee ook deze willen hier niet gaan meedoen. Zoveel is duidelijk.

Repetitive Beats | 31-07-18 | 09:10 | 2

Verkeerde groep syriërs. De “redelijke” variant is gebleven nadat Assad en de Russen het tij keerden en IS en verzameld ander moordadig Islamtuigh klop begonnen te geven. Toen kwam de “vluchtelingenstroom” naar Europa op gang. Mag u raden welke soort we hier hebben?

Parel van het Zuiden | 31-07-18 | 09:16

Syrië was een relatief baken van verlichting. Maar dat was on Assad, die zijn best deed er een modern land van te maken. Dat mocht niet, en daarom financierde de VS ook daar een opstand. Want de grote gezalfde, nobelprijs voor de vrede winnende, Obama had nog niet voldoende oorlogen gestart in die omgeving.
Maar goed. Wat er, nu Assad de touwtjes weer in handen krijgt, hierheen vlucht, is het islamitische puin dat daar een kalifaatje probeerde te stichten. De "verlichte" Syriër vluchtte naar regeringsgebied, en probeert daar dadelijk weer wat op te bouwen.

TheEgg | 31-07-18 | 09:21

Denk dat dit niet meer nodig is.
Den Haag is van plan om dadelijk 75% terug te sturen naar Syrië.
Wij zorgen dat deze mensen daar een nieuwe woning krijgen en dat ze vanuit Nederland 5 jaar lang een bijstandsuitkering krijgen.
Dit is een strak plan - want op termijn zijn we dan goedkoper uit.

sociaal_econoom | 31-07-18 | 09:09 | 3

Zoveel is nu al duidelijk, maar de Syrische islamisten zullen beweren, dat het Syrië van Assad niet veilig voor hen is.
Advocaten met een dubieuze agenda, Zegveld, FicQ onder andere, zullen dit met eindeloze procedures saboteren en vrijwel niemand zal terug keren.
Mensen zullen alleen terug keren als ze door de Overheid worden gedwongen of de inheemse bevolking hen duidelijk maakt, dat het tijd is om de biezen te pakken.

Pelforth | 31-07-18 | 09:45

Dan blijft er 25% over in Nederland, die binnen één generatie weer net zo groot is als de oorspronkelijke 100%, nog een generatie verder en het is plotseling 400%, etcetera...

Voorgeenchanterikpeu | 31-07-18 | 11:38

Feit: Den Haag gaat hier geen fuck aan doen. Als er echt de wil was, hadden ze dat al veel en veel eerder moeten doen. Nu opeens roepen om mensen terug te sturen is populisme voor de bühne. Zelf wettelijke illegalen kunnen hier hun luilekkerland vinden. Den Haag gaat 75% daadwerkelijk terugsturen.... pfff. Droom lekker verder.

Acar_ketimun | 31-07-18 | 14:50

Acceptateren bijbelriemers Thorbecke? Langzaamaan misschien. Waarom denk je dat het Staatkundig Gereformeerde Partij heet, en dat je vroeger de AntiRevolutionaire partij haden Christelijk Historische Unie, nu beiden in t CDA.

Shoarmamasutra | 31-07-18 | 09:08

Goh je verwacht het niet! Tegen dit type 'vluchtelingen' zeg ik dat ze heel gauw de koffers moeten pakken richting pak em beet Turkije. Mogen ze daar wonen tussen de mede moslims in een islamitische cultuur. Overigens hoor je de feministen nu niet, de meisjes zijn het eerste slachtoffer van Links daarna de moeders.

Indoneesje | 31-07-18 | 09:07

Dit is de split waarin Nederland zich bevindt.
Leer je deze kinderen géén arabisch, dan is er altijd het argument 'ze kunnen niet terug, want zijn Nederlands'.
Leer je ze wél arabisch, is er een groter risico op parallelle samenleving en een nog grotere drammerigheid van de arabische cultuur.
Dit weet de overheid prima, maar het boeit ze niet. Joh, 4 ton in 4 jaar opstrijken, weer een volgend 'bestuurdersbaantje' en niemand voelt zich verantwoordelijk. Echte politici (volksvertegenwoordigers) bestaan niet meer.

Mensdier | 31-07-18 | 09:07 | 3

Voor alle duidelijkheid: Deze mensen gaan NIET terug... geen sprake van.

NV_2017 | 31-07-18 | 09:24

@NV_2017: ja, dat hoef je mij niet te vertellen. Ik ben de laatste die zal prediken over een 'goede afloop'. Echter blijf ik proberen mijn negatieve geloof over de toekomst van Nederland realistisch en zo positief mogelijk te glazenbollen, namelijk geld is het kwaad en politici zijn verantwoordelijk hiervoor. Gezien ik er toch geen invloed op heb, is dat het beste voor mijn gesteldheid.

Mensdier | 31-07-18 | 09:37

Die parallelle samenleving is er al

Lilia2 | 31-07-18 | 12:18

Alles mag in Nederland, maar dan alleen voor vluchtelingen. Als je ook maar enigszins kritisch bent ben je xenofoob. Wat vindt Blok hiervan? Mooi land hè Malek Rutte?

pibasso | 31-07-18 | 09:06

Het houdt niet op...

Vanilla | 31-07-18 | 09:06 | 1

Niet vanzelf...

Solar666 | 31-07-18 | 09:21

Wat mensen op in de bible belt of Staphorst doen, moeten ze zelf weten. Die mensen komen daar vandaan. Daar hebben we geen last van en geen reet mee te maken.
Waar we niet op zitten te wachten is een agressieve achterlijke uitheemse meute holbewoners die hier geen enkele historische band met ons hebben.De enige historische band is dat het al 1400 jaar onze aardsvijanden zijn.

Kom dus niet steeds met die vergelijking met concervatieve christenen aankakken.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:06 | 4

Christenen zijn niet geweldadig maar voor de rest zijn beide religies even achterlijk.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 10:11

Laten we zeggen dat alleen heidenen (die zich tegenwoordig atheïsten noemen) bij de tijd zijn. Het zijn in de 1e plaats de atheïsten geweest die de deur wijd open hebben gezet voor de islam en die als 'godsdienst' benoemd hebben i.p.v. een alles verwoestende ideologie, gelijk aan het nazisme. Het Christendom verachten en de islam omarmen. Wees er maar trots op.
Christenen bevinden zich in eigen land letterlijk tussen 2 vuren: de atheist en de islamiet. Want wat mij door de jaren heen is gebleken: atheïsten hebben een hekel aan moslims maar háten de christenen. Waarvan akte.

Lupuslupus | 31-07-18 | 10:53

links zou eigenlijk atheistisch moeten zijn. Maar van moslims kunnen ze vreemdgenoeg geen genoeg krijgen.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom wachten met terug sturen?
Nu terroristenvriend Obama niet meer aan de macht is in de USA is Syrië weer veilig. Hoogste tijd om naar huis te gaan voor deze mensen.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 09:06 | 3

President Assad heeft onlangs gesprekken gevoerd met de oppositie/rebellen dus het gaat daar zéker de goede kant op.

Lupuslupus | 31-07-18 | 09:15

Maak je geen zorgen. Die vluchtelingen gaan heus wel terug.
Was ik vergeten te zeggen met behoud van uitkering, behoud van staats accessoireset waaronder de Miele en een fijne pied-à-terre in een middelgrote NL stad als AirBNB?

Pedronegro | 31-07-18 | 09:19

@Pedronegro | 31-07-18 | 09:19
nee omgekeerd, de basis blijft Nederland. De woning in Syrie komt op de Air BnB.

NV_2017 | 31-07-18 | 09:25

Ik mag toch wel aannemen dat deze islam schooltjes draaien op een staatssubsidie zodat deze arme statusmensjes niet financieel worden leeg geklopt? *verontwaardigd in de rondte kijkt en meezingt met Nacho 8:51*

Pedronegro | 31-07-18 | 09:05 | 1

Ah daar is mijn tweede stem!

Nacho_Vidal | 31-07-18 | 09:05

Waar kan ik me opgeven voor dat zangkoortje. Ik heb een aardige tenorstem en zou voor een welkome aanvulling kunnen zorgen.

Bertus Bolknak | 31-07-18 | 09:05

Oud nieuws. Dit soort koranscholen bestaan al voordat de syrische burgeroorlog begon.

Theo Reet | 31-07-18 | 09:04 | 4

@Repetitive Beats | 31-07-18 | 09:08
ik kan je dan bij deze uit de eerste hand vertellen dat dat quatsch is. Deze mensen komen zeker niet om te werken of te integreren, maar om hun hand op te houden en zo veel mogelijk familie in te laten vliegen.

NV_2017 | 31-07-18 | 09:27

RB, precies. Hoeveel zijn er aan het werk als bijvoorbeeld apotheker? En dan heb ik het niet over die ene uit Aleppo.

pibasso | 31-07-18 | 09:30

@Repetitive Beats | 31-07-18 | 09:08
Inderdaad. Als je zo slecht thuis bent in NL dat je een koranschool meent te moeten oprichten terwijl die er al zijn. Eigenlijk zouden ze alle christelijke scholen ook moeten opheffen. Dan kunnen zij die dat willen in het weekend naar de bijbelschool om daar te leren hoe zelfs Jezus nog moest worden worden bijgespijkerd.

Theo Reet | 31-07-18 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Verdikkie, dus eigenlijk is niet integreren juist goed, want misschien moeten ze terug?
Ben ik voor of tegen ....... ik zit in een spagaat.

MarcS | 31-07-18 | 09:02 | 5

@Bakito | 31-07-18 | 09:05
Die gifgas aanvallen gaan gewoon door zo lang het westen hardnekkig de verkeerde dader aanwijst.

TheEgg | 31-07-18 | 09:25

@Bakito | 31-07-18 | 09:05
ik waardeer uw infantiele inborst.

NV_2017 | 31-07-18 | 09:28

Bakito | 31-07-18 | 09:05
Welke gifgasaanvallen? van welke "oorlog" ook al weer?

Cobalt bomb | 31-07-18 | 11:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Nope. Noem ons maar voorspelbaar, maar: geen goed zal hier van komen.
Ok.
Ik noem jullie voorspelbaar.........

nope | 31-07-18 | 09:02

Ze zijn allemaal hetzelfde uit die regio. Zijn net marokannen. Ze zullen nooit integreren.

chrisjuh | 31-07-18 | 09:02
-weggejorist en opgerot-
Bakito | 31-07-18 | 08:59 | 8

Gajus | 31-07-18 | 09:19 | Yup, zoals gewoonlijk niets in te brengen. Daarom die roep om Joris. Jammer GS is echt beter af zonder hem.

Indoneesje | 31-07-18 | 09:33

Bakito | 31-07-18 | 08:59
Het is niet versus, het is featuring. Beetje bij de les blijven. Tralala

Cobalt bomb | 31-07-18 | 09:59
-weggejorist-
Acar_ketimun | 31-07-18 | 14:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Het zijn geen vluchtelingen maar kolonisten.
Zodra Assad de boel weer op orde heeft in zijn land kunnen ze allemaal terug.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 08:59 | 1

Gaat niet gebeuren, Gulliver. Je kunt nu al voorspellen wat ze allemaal gaan zeggen om hier te kunnen blijven: "Ja, maar voor die onderdrukker Assad zijn we nou juist gevlucht!"

Dr_Johnson | 31-07-18 | 09:50

Vast willen houden aan je cultuur dan moet je maar naar een land vluchten waar de cultuur min of meer hetzelfde is.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 08:58

Ze gaan gewoon door met hun middeleeuwse gebruiken en ideeen.

van Oeffelen | 31-07-18 | 08:57

Ik kan hier eigenlijk altijd wel om lachen, om dit soort berichten. Het is allemaal zo voorspelbaar. Net als het feit dat er geen hond keek naar die Zomergasten negroide kaalmevrouw. Ik ben de ergernis voorbij blijkbaar.

Nanker Phelge | 31-07-18 | 08:57 | 2

Mooi is het leven eigenlijk hè.

Nacho_Vidal | 31-07-18 | 09:01

Ik vind de dingen soms beangstigend voorspelbaar. Op het komische af soms. Montessoriburgemeester Halsema die tof gaat wandelen op de Wallen en prompt weer een liquidatie naast een baby.Of DWDD die kilometersdiep in het holletje kruipt van een voormalig Joegoslavisch vluchteling die claimt de oceaan op te gaan schonen, in 2017. Nee, voorjaar 2018. Oh nee. LOLz

Nanker Phelge | 31-07-18 | 09:07

Ongezien de tyfus voor die lui. Maar goed, wie ben ik...

Gumush | 31-07-18 | 08:56

Ja hoor eens, de hele week naar de school voor apothekers gaat ook vervelen. Dan wil je in het weekend ook wel eens een verzetje.

Bigi Bana Boy | 31-07-18 | 08:55

verbieden en boetes opleggen.

newray | 31-07-18 | 08:54

De overheid faciliteert de moord op haar burgers. Why tell me why!

Montesquieue | 31-07-18 | 10:30

Ach het zal allemaal wel meevallen.

*keesschraapt, diep inademt*

‘Want jij bent wéélkom’ *zingt*

Nacho_Vidal | 31-07-18 | 08:51 | 1

Pim Fortuyn wenst je sterkte.

keestelpro | 31-07-18 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland