Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Akyan Özkyol versus Klaas Dijkhoff

Azkyol Ökyan versus Klaas Dijkhoff aan de tafel van wokey McWokevogel Johan Derksen, die er zelf niet eens is. 

Voor allebei kunnen we best een vleugje sympathie opbrengen, soms zeggen respectievelijk schrijven ze best zinnige dingen. Maar meestal is het gewoon bloedirritant, vervelend, populistisch, lekker makkelijk en superhypocriet. Hoe verzinselturk Okyal Akjal allemaal gappies in de bijstand heeft die helemaal niks kunnen en willen en, hoppa, daar trekt hij de populismekaart en schiet hij allemaal lege verwijten af. Hoe Klaas Dijkhoff daar van die typische vvd-retoriek tegenover zet - heel erg stoere woorden, de grote jongen uithangen terwijl iedereen ook wel weet: dit is holle, holle leegte. Weet u wat? We gaan in deze strijd der giganten geeneens een winnaar kiezen. Dat mag u doen, in de comments. WIE ZOU U DOEN? U MOET KIEZEN!

Reaguursels

Inloggen

In het begin van de uitzending was Ozkyol beter bezig, toen pakte hij Dijkhof waar het hoort, bij de corruptie in de ooit liberale partij, inmiddels bekend als vv(d). Dijkhof had er geen antwoord op behalve truukjes en lege teksten. In het fragment van het artikel, vergooit ie zijn zekere overwinning, tragisch. Overigens laat Dijkhof zich ook in de kaart kijken door te wijzen op het gebruik van signaalwoorden, een woord dat vooral gebruikt word door spindoctors (en mensen van de staatsomroepen, al is dat verschil niet altijd even duidelijk). Net als Prutte is de man dus constant onder handen bij diverse communicatie trainers, authenticiteit dus vooral gespeeld. En waarom altijd dat gilet?

O2Neutraal | 15-07-18 | 10:41

Die Turk begint verongelijkt te praten over zijn maatjes die geen Nederlands lezen of schrijven. Alsof dat een argument is!
Als je hier lange tijd woont of verblijft moet je dat gewoon leren. Of is het analfabeet zijn ook al de schuld van de gemeenschap?
En mag je daarom levenslang een uitkering krijgen?

xavier | 14-07-18 | 23:13

De misdadige regeringen, die deze immigranten zonder kennis of vaardigheden hebben binnen gelaten, zijn de ware schuldigen.

henk vintage | 14-07-18 | 15:42

Die Okieyol moet zjn grote muil eens houden.
Hij leek die Erdogan wel om een vooraanstaand politicus beledigend te benaderen.
Deze over het paard getilde Turk komt nu bijna dagelijks op TV, terwijl hij ontzettend lager onderwijs heeft genoten. Een OLO jongen.

outdoor | 14-07-18 | 11:42 | 1

Net als jij waarschijnlijk.

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:10

Mijn vader kon en kan ook niet foutloos schrijven en lezen maar heeft wel vanaf zijn 15e tot zijn 68e in de bouw gewerkt. Elke dag beulen en geen dag ziek thuis gebleven in 40 jaar. Deze lamzakken parasiteren op wat door ons en de vorige generatie is opgebouwd en slopen langzaam maar zeker ons land. Misschien moet rechts eens zich wat meer laten horen en zien? Ik zie en hoor te vaak alleen maar agressief schreeuwende linksgekkies op de barricades. Zelfs in mijn vriendenkring worden ze steeds mondiger en zoeken de confrontatie in een discussie. Laats nog beweerde er iemand dat in ons witte Houten het geen enkel probleem zou zijn als er 40% moslim zou zijn. Toen ik vroeg maar wat als jij homo was en hier met je vriend zou wonen? Toen werd het stil..

Misterspok | 14-07-18 | 09:59 | 1

Jij hebt het niet van een vreemde....

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:11

De vvd hahaha
Hoorde gisteren in het wekelijkse gesprek met de minister-president. opRutte zeggen. De Navo landen zijn fatsoenlijke democratische landen die een blok vormen tegen landen met oa dictators in die strekking. hahaha pinokkio. Die slechte interviewer had hem zo kunnen in koppen, en Turkije dan maar nee ze kunnen alleen hun eigen vragen oplezen en niet reageren op antwoorden.

vinzDH | 14-07-18 | 09:34

Dijkhof doet stoer over bijstanduitkeringen voor de buhne, en zet het hek open voor kansloze buitenlandse uitkeringstoeristen achter de buhne. Hoe gek wil je het hebben, met klaassie is the sky the limit. Hij hoeft het toch niet te betalen, dat doen u en ik wel. Die turk drukt iets minder op de begroting, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 13-07-18 | 23:49 | 1

De hypocrisie van de VVD in een notedop.

Graaisnaaiert | 14-07-18 | 01:28

Die troetelturk Nökyal is een regelrechte anti-Wilders fascist; doet niets anders dan Geert uitmaken voor stront, terwijl Geert toch dé echte Nederlander is en Nökyal niet.

Nelis SplitBloes | 13-07-18 | 23:11 | 3

Want als je anti-Wilders bent, ben je een fascist? We moeten eens stoppen met overdreven bewoordingen aan mensen te hangen. Er zijn geen fascisten in Nederland (m.u.v. wat NVU gekkies, die niet serieus genomen moeten worden)

lsimon | 13-07-18 | 23:34

Want als je anti-Wilders bent, ben je een fascist? We moeten eens stoppen met overdreven bewoordingen aan mensen te hangen. Er zijn geen fascisten in Nederland (m.u.v. wat NVU gekkies, die niet serieus genomen moeten worden)

lsimon | 13-07-18 | 23:34

je vergeet al die linksen fascisten zoals bv antifa of bent u er ook 1 van

vinzDH | 14-07-18 | 09:37

Wilders is ook een allochtoon. Of wist je dat niet?

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:13

1983 , Gaap
.
“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

AntonJensen | 13-07-18 | 22:57 | 2

Toen kon je nog sp stemmen

letopuwzaak | 13-07-18 | 23:15

Ga zelf aan het werk. Heb je ook geen gastarbeiders nodig die ons vuile werk opknappen. Bankhanger.

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:15

Hebben we die idioten binnengelaten? Of hun ouders, waarschijnlijk ook idioten? Hier, heb je ook stemrecht in Nederland. Uitkering, alsjeblieft.

Volgens het socialisme moet iedereen binnenboord worden gehouden. Maar het schijnt dat er voor mensen met een IQ onder de 85 geen enkele zinnige taak is binnen een moderne maatschappij. Jammer, maar er moeten mensen gelost worden.

We hebben dus mensen binnengelaten die we moeten lossen. Heel slim.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 22:32 | 1

Waarom zijn het idioten? Leg eens uit. Misschien wilden zij wel het werk doen dat wij niet wilden doen. Wij liggen liever op de bank met een uitkering en laten de gastarbeiders het vuile werk opknappen. Ben je nu boos?

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:18

Waarom moet die akyol zo vaak op tv. Meneer is een veroordeelde crimineel die kluizen leegroofde. Lijkt mij nou niet echt een goed voorbeeld.

www.voorbeeld-allochtoon.nl/2013/10/0...

Ozcan groeide op in Deventer, waar zijn vader als gastarbeider woonde en waar Ozcan nog steeds woont. De relatie tussen Ozcan en zijn vader werd moeizaam, hij was het niet eens met de manier waarop zijn vader met zijn gezin omging. De afkeer tegen zijn vader ontwikkelde zich vanwege zijn drankgebruik, het bezoeken van prostituees en een egoistische leefwijze, zo verteld Ozcan.

Niet alleen thuis voelde Ozcan zich niet begrepen maar ook buitenshuis. Thuis vonden ze hem teveel Nederlander en buiten vonden ze hem teveel Turk. Hij voelde zich niet geaccepteerd en van school kwam er ook niet veel.

Hij belandde in de criminaliteit. Samen met een groepje reisde hij door Europa en haalde kluizen leeg van grote winkels. Ze werden opgerold door de politie en aangehouden, ze haalden het nieuws. Ozcan belandde net als de rest van de bendeleden in de gevangenis. Daar leerde Ozcan, dankzij een vriendelijke bewaker, literatuur kennen. Ondanks dat hij alle beperkingen in de gevangenis opgelegd had gekregen mocht hij van de bewaker boeken lenen om te lezen. In de gevangenis kreeg hij het idee dat zijn eigen verhaal mooier was dan de verhalen die hij in boeken las. Hij ontdekte zijn talent voor schrijven.

Toen hij uit de gevangenis kwam begon hij zijn kennis en vaardigheden in de literatuur te verbreden en later begon hij met het schrijven van een semi-autobiografie. 

TilburgDeGekste | 13-07-18 | 22:01 | 1

Inderdaad. Knuffelturk die hier toch iets van zijn ware aard loslaat.

Reaganmania | 14-07-18 | 06:22

Lekker dan! KD is een opgewarmde drol, een partijkartelprinsje met een zacht buikje; eindloos in de media leuk aan het doen om maar die zeteltjes straks te vullen. Maar tegenover dit pathetische gezemel is zelfs een spijker door je voorhuid nog een aangenaam vooruitzicht.

Dan maar zo! | 13-07-18 | 21:28 | 1

Vooral dat laatste, +1!

De Briemusketier | 13-07-18 | 23:44

Wie ik zou doen?
Ik zou ze het liefst beiden in een betonmolen doen.

Dijkhoff heeft natuurlijk inhoudelijk gelijk. En Akyol verdedigt zijn aanval op ons *sociale* stelsel (dus niet; *buurmans gekken* stelsel) slechts met enkele inhoudsloze modewoordjes; "populisme", "criminaliseren".
Maar aan het realisme van Dijkhoff heb je precies niks omdat de VVD haar eigen beloftes nooit na komt. In dezelfde week dat de VVD in de krant poept dat ongecontroleerde immigratie ongewenst is, sluiten ze in Marrakesh een verdrag om hier zo ongecontroleerd mogelijk meer analfabeten uit gewelddadige clanculturen naar toe te halen.

Voor NPO-kijkers en/of mensen met het geheugen van een goudvis; google eens op "1000 euro voor de werkende Nederlander". De VVD komt steeds met "aanpakken" retoriek over criminaliteit, extremisme, EU, Griekenland, Erdogan, etc; om vervolgens het beleid van PvdA/GL/D66 uit te voeren. Ook het nieuwste plan van Ed Nijpels om elke huizenbezitter failliet te krijgen, had net zo goed van GL af kunnen komen.

Dandruff | 13-07-18 | 21:03 | 1

De VVD brengt het adagium “veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven” al jarenlang in de praktijk. En mensen blijven er in trappen. Mooi hè, democratie!

kempenaer | 14-07-18 | 02:27

Die Turk heeft natuurlijk groot gelijk. Zijn gappies hebben gedragsproblemen en zijn klaplopers. Daar kun je geen land mee bezeilen, daar heb je als land en maatschappij helemaal maar dan ook helemaal niets aan. Sterker nog, je hebt van die gedragsgestoorden ook nog heel veel last. De overheid en de politiek hadden hun ouders hier nooit en te nimmer naartoe moeten halen. Een enorme blunder, een epic fail.
Nu zitten we met de ellende en de puinhopen.
Repatriëren is de beste oplossing. Liefst goedschiks, desnoods met dwang.
Terug naar waar ze vandaan komen, daar passen ze beter.

kempenaer | 13-07-18 | 20:50 | 1

Dan hadden we vroeger die vuile baantjes moeten aanpakken. Maar daar waren we als blanke Hollanders te goed voor. Liever met een bijstandsuitkering op de bank hangen.

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:22

Okyal gaat hier gigantisch af op de vraag van de andere gast Hoe wil jij dat oplossen geeft hij geen antwoord en Klaas herhaalt die vraag en krijgt weer geen antwoord. Een analfabeet kan wekelijks nog altijd rotzooi uit de berm prikken en straten vegen en zo zijn er nog wel meer werkzaamheden die ze kunnen doen. Vroeger zag ik dit mensen doen met een taakstraf maar dat schijnt te stigmatiseren te zijn.
zijn die vrienden van O plaatsgenoten of vluchtelingen /illegale emigranten. Ik wist niet dat mijn plaatsgenoot O een taalmaatje is.
Heb mijn plaatsgenoot O hoog, maar hier sloeg hij de spijker goed mis.

jaap932057795966 | 13-07-18 | 20:23

Geen fan van de VVD maar Klaas wint met 90-10. 10 voor de moeite, hij probeert het wel te brengen maar sneeuwt helemaal onder omdat Klaas hem op alle fronten de baas is.

DerkArie-ut-de-Achte | 13-07-18 | 19:33

Ik heb ook veel vrienden die analfabeet zijn.

LaLaPo | 13-07-18 | 18:53 | 1

Ik niet. Maar ik heb wel veel kennissen die NPO kijken. En die vind ik eigenlijk nog veel dommer dan analfabeten.

Berbarossa | 13-07-18 | 19:21
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 18:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je als analfabeet een brief niet kunt lezen........... jha, wat dan, dan negeer je het gewoon, flikkert hem weg en leeft verder ? Met een kutmentaliteit doe je dat jha. Ligt daar misschien het probleem ? Je kunt het misschien ook aan je SP- of GL-buurvrouw vragen, of aan de sociale dienst. En wat is er mis met proberen de taal te gaan leren ? Ik hoor alleen maar slappe excuses waarom iemand zijn/haar hand op kan blijven houden. Als je 900 belastinggeld maand na maand kunt incasseren kun je ook folders rondbrengen of schoffelen.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 18:34 | 1

Jha, jha, hahahahahaha

Jeweetwelwieikbedoel | 15-07-18 | 04:25

A: het is nu eenmaal niet lonend om aan het werk te gaan als je aan de onderkant van de samenleving opereert omdat of de lonen te laag zijn of de toeslagen & uitkeringen te hoog. Maar als eenmaal je kinderen 18 jaar worden stort alles financiele in
B: wie van al die VVD ondernemers neemt die uitkeringstrekkers aan? Wat heeft een werkgever aan iemand die de taal niet spreekt, er niet uitziet, een rare religie heeft met rare gewoontes, geen opleiding heeft etc?

Weerduivel | 13-07-18 | 17:58 | 2

Inderdaad, als ze al worden aangenomen. Daarbij heeft het ook totaal geen zin te gaan werken als je niet minimaal €1800 p/m verdient. Schiet je alleen jezelf mee in de voet. Als we specifiek op deze groep inzoomen is er maar één echte uitweg en dat is ondernemerschap stimuleren. Kunnen ze hun eigen bedrijven oprichten en elkaar aannemen. Zo hebben andere groepen dit in Nederland in het verleden ook gedaan... de Joden bijvoorbeeld. Vanuit het klein ondernemerschap konden ze het zich permitteren hun kinderen naar school te sturen en werden de vrije beroepen een mogelijkheid. Hier is dus een grote rol voor de VVD weggelegd.

koter | 13-07-18 | 19:03

Ja ja, die 'ondernemers' die 'gestimuleerd door WPI worden om te gaan ondernemen komen veelal na enige maanden aankloppen bij de schuldhulpverlening met enorme schulden. Ondernemen is wel iets meer dan een winkeltje beginnen.

Weerduivel | 14-07-18 | 08:50

In dit land loont werken aan de onderkant niet, mede door de privatisering ( VVD ), woonlasten en ziektekosten ( VVD ), globalisering ( VVD ), multinationals ( VVD ), outsourcing naar lage lonenlanden ( VVD ), overheidstaken afstoten naar de gemeentes zonder er geld voor vrijmaken ( VVD ), schaalvergroting ( VVD ), oftewel, taken naar de private sector overhevelen met als resultaat stijgende kosten voor de burger, het zorgen voor een ruime, arme onderlaag werkelozen waardoor het minimumloon laag ligt en mensen hun bek wel houden want werkeloos = rampzalig want we leven nog steeds op de pof ( VVD ) en ga zo maar door.
En zolang er rond die import nog steeds een heel verdienmodel wordt opgetrokken waar met name VVDers ( en ambtenaren ) goed aan verdienen zie ik die klotepartij liever eergisteren dan gisteren verdwijnen. Die achterlijke PVDA is al op sterven na dood, de VVD zou er goed aan doen dat voorbeeld te volgen.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 17:36 | 1

Hulde!!

letopuwzaak | 13-07-18 | 23:20

Ik kan zo driftig worden van dit soort zaken. "Oh ze zijn analfabeet en zielig" flikker op. In Israël werken Thai zich een rugbreuk op Mosjav. Keiharde bikkels. Kunnen deze verwende kut idioten niet eens een beetje Nederlands leren ... Rot op en ga weg uit dit land en Europa! Niemand wacht op bloedzuigers!

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 17:17 | 1

Dank je. Precies dat dus.

Linkse allergie | 13-07-18 | 17:45
-weggejorist-
Pierke Pierlala | 13-07-18 | 17:01 | 1

Ja zeg! Even één ding: € 900 bijstand ontvangen als alleenstaande en dan kwekers in dit land die zeggen dat ze geen arbeiders kunnen krijgen om de oogst binnen te halen en daar Hongaren of weet ik veel wat voor buitenlanders hiervoor naar binnen slepen? Ik zie hier een aantal analfabete vriendjes van Ues die prima aan het werk kunnen! Lezen en schrijven is geen vereiste.

#RayB# | 13-07-18 | 16:35 | 6

Als we VVD blijven stemmen, komt het allemaal goed, DKS.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 17:23

Dan zouden die kwekers een wat meer dan het minimum moeten gaan betalen of actief onder vakantiewerkers moeten gaan ronselen. Het is een grote sector, en als ze het zelf niet op kunnen hoesten maar met een groepje naar Sociale Zaken om een korting te ritselen op moeilijk plaatsbaren ( of een andere regeling dat de kwekers netto niet meer kwijt zijn maar de werknemers netto wel meer vangen ). Toch te gek dat er zoveel van je loon aan derden moet worden afgedragen als je al aan de onderkant van de werkende sector zit. Ik ben van mening dat iemand die wekrt netto minimaal 1,5x moet overhouden dan iemand die met een bijstandsuitkering thuis zit. Het leven is al duur genoeg, als je werkt maak je kosten + je loopt meer risico's dan wanneer je thuis zit dus hophop, omhoog die lonen en dat kan prima door de afdracht aan derden - effectief ballast - dus een stuk te minderen. Meer handen uit de mouwen en minder papierschuivers, dat zou mijn oplossing zijn.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 17:24

Precies. Er zijn werkenden armen. Die verdienen 1100 euro op 40 uur werken en vallen vanwege een paar euro net buiten huursubsidie.
Dan heb jij geen geld meer voor je boodschapjes of sparen voor iets.. terwijl je je te pletter werkt.

Waar ik werk werken mensen in facilitaire dienst die mijns inziens netto minder overhouden dan wanneer je uitkering en subsidies krijgt.
Dat moet echt niet mogen.

letopuwzaak | 13-07-18 | 23:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb t fragment niet gezien maar ik vind die Eus normaliter zwaar irritant. Die denkt echt overal verstand van te hebben en in de meeste gevallen lult ie uit zn nek. Nou is dat nog niet zo erg maar waarom willen dit soort mannetjes in alle programma’s zogenaamd demonstreren hoe slim ze wel niet zijn? Wie zit daar op te wachten?

DeSchurk | 13-07-18 | 16:35 | 1

Je kunt veel van hem zeggen, maar niet hij slim is.

Carmelita | 13-07-18 | 16:42

Ik heb.wel eens een basisexamen inburgering onder ogen gehad, en dat is een fluitje van een cent. Als je dat niet binnen 3 jaar kan halen, dan heb je in Nederland weinig te zoeken.

De onderkant van de samenleving wordt in Nederland sowieso te veel in de watten gelegd. Het is allemaal erg soft en veel te weinig gericht op zelfredzaamheid. Vooral mensen met een niet-westerse achtergrond zien dat als een aanmoediging om met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk resultaat te halen. Op kosten van de hardwerkende belastingbetaler. Vandaar Dijkhofs betoog.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 16:33 | 1

Dat dus. Ik ben echt helemaal voor immigratie. Maar WTF? Zieligheidsindustrie. Flikker toch op. Hard werken en wat van je leven maken.

Deze tip is niet uniek voor buitenlanders. Het geldt ook voor die matjes en ander tuig dat in lege bierblikjes slaapt.

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 17:08

Is er serieus iemand die onze Klaas niet gelijk geeft? Dat gejank en zielig zielig van die Turk. Rot op!

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 16:29 | 4

Het blijft stil.

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 17:05

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 16:29

“ onze Klaas....” doe eens normaal man.

Edoch, ja hij heeft gelijk, Eus zijn plaat blijf hangen:” je kunt niet... je kunt niet.... je kunt niet”
Terecht dat mijnheer Dijkhoff daar op inhaakt met de vraag wat je dan wél kunt

der_feldwebel | 13-07-18 | 17:05

Ja. Er zijn zat mensen die geen reet kunnen. Of je ze bijstand moet geven is zeer de vraag, maar het posirtieve geleuter van 'kunnen zoveel meer' gaat voor een hele grote categorie, soms al 2e generatie bijstand, niet op. Daar kan Dijkhoff niet tegen want hij geeft letterlijk aan, dat die man geen uitleg mag geven. Speel maar es terug.
En waarom moet hij met oplossingen komen voor die rotcategorie? Daar wordt Dijkhoff toch voor betaald? Of gaat zijn baantje over op eenieder die terechte kritiek uit op zijn Kumbaya-visie?

sockpuppet | 13-07-18 | 17:49
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
JanVergoor | 13-07-18 | 16:24 | 1

Dijkhoff c.s. hebben in eigen land deze geïmporteerde oppositie mogelijk gemaakt. En nu in de verdediging. Eigen schuld dikke bult.

JohnWalker | 13-07-18 | 16:16

Het enige wat je moet doen is de taal leren. Heb je daar geen zin in rot dan maar op.

De luis | 13-07-18 | 16:16

Het gaat van het begin helemaal mis.
"Stapje extra, ... de taal gaat leren"
"Dat is echt plat populisme."

Nou zo lust ik er nog wel een paar. Rauw. Is dhr Akyol helemaal getikt? Dat is een eerste vereiste en als je problemen hebt dan is juist, je op dat leren geheel concentreren een prima soort therapie. Daar word je daar geestelijk een heel stuk beter van. Maar dat zal aan dovemansoren gezegd zijn.

Positief is dan weer wel dat we leren dat er diverse soorten populisme zijn. Gewoon populisme, plat populisme en waarschijnlijk dan ook prima populisme.
Zoiets dus, Evocatus

Evocatus | 13-07-18 | 15:58

Of het nu uit brabant komt of uit turkije
De lulkoek smaakt hetzelfde

nemeton | 13-07-18 | 15:55

De VVD is maar wat blij met dat soort "matties van Eus". Kan hun achterban lekker veel aan verdienen ( adviesbureautjes, instellingen, zorg, bijscholing, allemaal lekker betaald uit gemeenschapsgeld ) en met een beetje mazzel kun je ze nog bijna gratis tewerk stellen in een of ander trajectje binnen je eigen bedrijf/bureau.
Als er een kliek hypocriet is is het die walgelijke VVD wel.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 15:50 | 1

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 15:50 |

“ Als er een kliek hypocriet is is het die walgelijke VVD wel.”

Mee eens, echter: adviesbureautjes, instellingen zorg en het verbranden van gemeenschapsgeld is toch echt het domein van DDR’66 en PvdA.

der_feldwebel | 13-07-18 | 17:11

Akyol is voor go ahead egels, dus sowieso de tyfus voor hem.

KlunsJohannus | 13-07-18 | 15:48

Wat doet dhr. Akyol voor werk?
Pontificaal op de tv.
Waaraan heeft hij dat verdient?
Moet ik dat weer opzoekuh, hè, zjees ...
??? Evocatus

Evocatus | 13-07-18 | 15:45 | 1

(Ex) crimineel, heeft in de bajes leren lezen en schrijven.

Ruimedenker | 13-07-18 | 16:04
-weggejorist-
reekkie | 13-07-18 | 15:41 | 3

Op geen enkel moment heeft die Akyol gezegd wat we volgens hem WEL moeten doen met die groep kanslozen. Alleen maar alle goed bedachte en voorgestelde maatregelen afwijzen.
Daaruit valt alleen af te leiden dat hij wil dat we ze met rust laten en tot de eeuwig bijstandsbekostigde criminele kansloosheid verdoemen.

SaintNick | 13-07-18 | 15:38 | 3

Hij zei alleen dat het weinig tot geen zin had om er belastinggeld aan stuk te slaan, omdat er zoveel aan verspijkerd moet worden, en dan nog is het resultaat waarschijnlijk nihil. Kun je ze beter in de uitkering laten en ze in hun sop gaar laten koken. Of je moet er zoveel hulp opzetten, dat is niet te doen, qua aantallen fte's.
En, probleem, als je die jongens dus laat beginnen met een lagere uitkering, die vullen dat echt wel aan hoor. Niet met brieven schirjven of de taal leren, maar met criminaliteit en bijbeunen. Sterker nog, de drempel om het foute pad op te gaan leg je alleen maar lager als je dat soort bijstandsafval nog eens extra afknijpt. Je had als BV Nederland gewoon veel beter moeten kijken wie je binnenhaalt, dan hadden we dit soort problemen met z;'n alleen kunnen voorkomen.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 15:55

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 15:55

Dan vergeet je nog dat dat soort fokt als konijnen en dat de volgende generatie handophouders percentueel een steeds groter deel van de bevolking uitmaakt. Totdat het systeem als een kaarthuis in elkaar zakt en we allemaal weer op het niveau van de Middeleeuwen zitten. Een heel romantische tijd volgens idealisten.

Sans Comique | 13-07-18 | 16:07

Ook waar, het is inderdaad een glijdende schaal. En niet in de laatste plaats door die fokpremie die gewoon doorloopt na je 1e 2 kinderen. Van de zotte.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 16:17

Als ik dan toch mag kiezen dan graag dat mokkel die achter de tap staat.

Meneert | 13-07-18 | 15:31

Akyol is een enge zuigert, En het gaat hem ook zo gemakkelijk af. Zou die gast vrienden hebben?

Hypno2050 | 13-07-18 | 15:24 | 2

Sowieso meer vijanden dan vrienden. Maar dat heeft met zijn mening te maken en niet met zijn karakter.

Ardbeg | 13-07-18 | 15:26

Ja zeker! Maar niet van 'die overtuiging', die u graag in huis zou willen hebben.

H.E. van Putten/Koor | 13-07-18 | 15:38

Heerlijk programma is het toch. Genee de beste presentator van Nederland die flink kan stoken wat altijd voor spannende tv en radio zorgt, Eus die vooraf duidelijk stelling neemt en vervolgens politici niet weg laat komen met simpel populisme en PR-praatjes (al red Dijkhof zich hier prima) en het vuurtje nog verder aanwakkert. De vorige keer bij BNR met schrijver en (schijnbaar) part-time politicus Baudet was het ook al zo genieten, toen was Eus toen team-Baudet. Voor een goed programma met spanning aan tafel heb je gewoon een type-Eus nodig die extreem goed snapt welke vragen er gesteld moeten worden om het gesprek spannend te houden, wie hij aan moet vallen en wie hij bij moet springen. Bij BNR was het Wilfred en die politiek commentator vs Thierry en toen koos hij de kant van Thierry, anders was het helemaal sneu geweest voor de grootste intellectuele van Nederland en part-time politicus. Echt, geef die twee een eigen show, altijd genieten. Het is een soort Jan Mulder met het verschil dat Eus zich wél goed inleest en goed voorbereid.

Ardbeg | 13-07-18 | 15:18 | 2

Dijkhof doet het trouwens prima. Beste politicus in de kamer.

Ardbeg | 13-07-18 | 15:20

Ardbeg | 13-07-18 | 15:20

"De beste politus in de kamer...", dat is hetzelfde als zeggen dat Bert Bierbuik van AGOVV 9 zaterdagmiddag de beste voetballer van het team is.

Zo vond ik ooit dat nieuwkomer Mark Rutte kwaliteiten had, tot ik meer over hem te weten kwam. Ik neem dus aan dat je Dijkhof verder niet kent. Klopt dat?

Sans Comique | 13-07-18 | 16:11

Ik kies Terry

MoltisantiBeer | 13-07-18 | 15:09

Die Turk was vrij irritant. De hele uitzending zat vol met irritatie, kleuterachtig gedrag, vliegen afvangen en ver pisserij.

KeesRoeiboot | 13-07-18 | 15:00 | 5

Viel wel mee, al zal het voor het RTL-publiek waarbij het vooral gezellig moet zijn en vooral niet te spannend iets teveel van het goede zijn.

Ardbeg | 13-07-18 | 15:20

Precies wat een turk doet als hij zijn zin niet krijgt. Rare codewoorden gebruiken en daarmee de andere in een kwaaddaglicht stellen. Super reactie van Dijkhoff

Eddy67 | 13-07-18 | 15:49

Ze willen allemaal het alfamannetje zijn, met hun opgeblazen ego en spiertjes en dat tony stark baardje. Maar het blijven alfaknuppels natuurlijk.

Sans Comique | 13-07-18 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Indertijd dat programma van Pauw "Praat Nederlands met me" gezien.
De bedoeling was mensen op een informele manier Nederlands te leren.
Daarin een Syriër, die zelfs niet de minste moeite deed. Bleef Engels brabbelen.
Maar toen zagen we hem in zijn huis. Piekfijn, daar!!
Mooie nieuwbouw, keurig ingericht, grote tv...
Had het helemaal voor elkaar.

Toen snapte ik wel dat hij niet de minste poging deed Nederlands te leren en te gaan werken.

Dus ik zeg: minder geld geven.

Carmelita | 13-07-18 | 15:00 | 2

Het zou me niks verbazen als hij vrouwelijke familieleden heeft met een baan die dan geacht worden alles voor hem te betalen. Want dat is de gewoonte binnen hun koeltoer.

zwarte_weduwe | 13-07-18 | 15:12

zwarte_weduwe | 13-07-18 | 15:12

Volgens mij haal je wat culturen door elkaar. In de Syrische cultuur is het eerder regel dan uitzondering dat de vrouw thuis blijft en de man buitenshuis werkt. Geldt trouwens voor heel het Midden-Oosten (wellicht met uitzondering van Israël).

koter | 13-07-18 | 15:57

Ik zeg team Klaas. Eus: fijne vent, zou er zo m'n pide of kapsalon halen, maar het terugvallen op excuses... nee.

Bigaroque | 13-07-18 | 14:58

Dijkhof, een uitstekend politicus, liet zich gisteren van zijn zwakste kant zien door mee te huilen met Hans Kraay die alleen maar vijandige onzin uitkraamde.
Eus heeft erg mooie docu-serie gemaakt over Turkije onder Edrogan.
Volledig geïntegreerd, Een echte Liberaal die niet bang is voor de lange arm van Erdo. Koester dit soort mannen!

boterhamtevredenheid | 13-07-18 | 14:56

De ene is een non-houding-profiteur en de andere een theedrink-politicus.
De ene wil gedragsproblematische analfabete bijstandstrekkers bevorderen niets te doen en de andere wil miljarden via gemeentes over de balk gooien door individueel-theedrink-project.
Filmpjes van 2:27 zijn al voldoende om het grootste probleem bloot te leggen. Overal -in het algemeen- wordt gedrag gelijk gesteld met 'internetwaarheid'. Daardoor wordt 'goed gedrag' niet (meer) gestimuleerd en 'slecht gedrag' wordt (steeds meer) uitgemolken, onder de noemer 'namens mezelf denken voor anderen'. Niet meer denken nu, ga eens wat doen, zoals de GGZ herstellen. Liever 1 miljard investeren in een betere GGZ (aantal psychiatrische/opvoedkundige instellingen verdubbelen en beter verbinden met justitie), dan in de theedrink-warmhoud-projecten die de ooit-broeikuikens al tot analfabete krijshaantjes hebben gemaakt.
En ik zou ze geen van beiden doen, allebei lelijk.

Mensdier | 13-07-18 | 14:53

Die "eus" kan t beter bij schrijven houden dan praten. Hij heeft niets zinnigs gezegd. En met dat "weet je", kan ik hem sowieso weinig serieus meer nemen. Bovendien geeft hij misschien oorzaken aan, maar geen oplossingen. +1 Voor in ieder geval de analyse van Dijkhoff met "Ik vind dat je heel veel van die rare codewoorden gebruikt zonder op de inhoud in te gaan". Want zo is het. Strooi gewoon maar weer met t woord populistisch of iemand criminaliseren. Want dan heeft Dijkhof een stempel en kunnen alle SJW'ers t werk verder afmaken. T probleem wordt dan verder nooit opgelost. Want die mensen zijn zielig, kunnen er niets aan doen en dus moet je ze gratis geld geven en met rust laten. Ohja en graag wel elke keer de inflatiecorrectie en als nieuwe dingen hun intrede in de maatschappij doen, dan moeten ze dat ook allemaal gratis krijgen (Hoi SP met de flatscreen tv) om mee te kunnen blijven doen.

Europees_Aanbesteed | 13-07-18 | 14:52

Daarom haat ik belasting betalen en de verzorgingsstaat: omdat links de maatschappij heeft verzadigd met zulke uitvreters die bergen geld kosten en niets anders dan ellende opleveren.

Amok_Run | 13-07-18 | 14:48

Er worden tegenwoordig veel woorden gefabriceerd met 5 lettergrepen of meer, meestal eindigend op '-iseren', waar je vroeger een vierletterwoordje voor had.
Zegt iets over dit land anno 2018, vinden jullie niet?

Notenkraker | 13-07-18 | 14:45 | 1

Internetwaarheid, 5 lettergrepen.

Mensdier | 13-07-18 | 14:59

1 van mijn ouders leerde de Nederlandse taal door alle boekjes van Annie M.G. Schmidt te lezen en heeft uiteindelijk een topfunctie in een oerhollands bedrijf gekregen.
Nee niet gekregen, daar gewoon keihard voor gewerkt. En nog steeds.
Zo kan het ook.

letopuwzaak | 13-07-18 | 14:44

Die Eus (of hoe heet hij) vindt dus dat die halfanalfabeten maar aan hun lot worden overgelaten en daar is dan niks aan te doen, dus moeten ze vlgs Eus royaal verzorgd worden.
Dat lijkt mij een onterecht verwijt.
Er wordt een massa energie (en geld) gestoken in pogingen deze groep op de rit te krijgen!
Dat werkt niet.
Wat wèl zou werken is minder gemakkelijk financieel steunen.
De enige manier om hen aan de gang te krijgen.

Carmelita | 13-07-18 | 14:41

Ik mag die Eus. Goeie docu's gemaakt in een tijd waarin dat geluid NIET gehoord mocht worden.
Dan heb je bij mij een plus.
Kan je hem wel van alles en nogwat gaan verwijten en tuurlijk heeft hij onhebbelijkheden. Maar ik krijg van hem geen sjw kriebels als ik hem ergens aan tafel zie zitten. En dat is tegenwoordig al een unicum.

letopuwzaak | 13-07-18 | 14:38 | 1

Wat hij hier doet waardeer ik ook minder overigens.

letopuwzaak | 13-07-18 | 14:39

Ik kies Kraay jr.
Knipoog ;)

Ruimedenker | 13-07-18 | 14:37

Die Akyan Özkyol heeft wel een stel kneuzen als vriend. Veel zijn analfabeet en hebben geen netwerk en sociale achterstand. Dus je mag niets eisen van de mensen omdat we vroeger ook niets eisten van die mensen. Maar wel blijven pamperen.

Sans Comique | 13-07-18 | 14:30 | 1

Het gaat erom dat je realistisch bent. Er is geen één werkgever die een gebrekkig Nederlands pratende dertiger in dienst wil... die ook nog eens een gat van 10+ jaar op zijn CV heeft. Puur realistisch gezien moet je deze groep afschrijven. Je kan wel heel principieel vasthouden aan 'ze moeten werken voor hun geld', punt is alleen dat ze je dan veel meer kosten.

koter | 13-07-18 | 16:13

Eus doet aan klantenbinding en Klaas houdt er een naargeestige mening op na: zoveel mogelijk de verzorgingsstaat afschaffen en er een paradijs voor grote bedrijven van maken.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 14:18

Toen ik jong was ging ik naar de lagere school, dat moest, en dat was heel normaal. Daar leerde je rekenen, taal, schrijven, kreeg je geschiedenisles en aardrijkskunde.
Na de lagere school kwam de middelbare school, ook verplicht. Daar kreeg je er Duits Frans en Engels bij en ook wiskunde of handelsvakken.
En als je dat allemaal met succes (diploma) had afgewikkeld kon je al gaan werken of misschien eerst verder leren/studeren.
Dat deed je omdat het de weg was naar je toekomst. Deed je dat niet dan was het risico groot dat je zou vervallen tot sociaal afhankelijkheid en werden je kansen alsmaar kleiner..
Velen, waaronder ik, werkten en studeerden 's avonds erbij.
Dus werken, centjes opzij leggen voor later enz. Vrienden, sportclub en/of hobby erbij, een avondje stappen, kortom het sociale leven
Verliefd, verloofd, getrouwd; het was vrijwel vanzelfsprekend, en dat noemen wij in zijn totaliteit opvoeding en vorming.
Het valt mij op dat die weg naar je toekomst bij velen onbekend is of doodloopt. Vreemd was is toch zo simpel.

En wat betreft die Özkyol. het is alleen maar praten in problemen, maar oplossingen dat laten we aan een ander over.

Memek | 13-07-18 | 14:15 | 3

Er zijn geen oplossingen.
Als ze er al zijn dan zouden ze hier wel voorbij komen.

HoerieHarry | 13-07-18 | 14:21

Maar dat is toch wreed, die kinderen de hele dag opzadelen met zaken waar ze zich niet voor interesseren. Neen, het is beter dat het kind vanuit zichzelf aangeeft wat het wil leren en wat niet. Waarom precies, dat weet ik niet, dat heb ik ergens gelezen.

Sans Comique | 13-07-18 | 14:33

Zo werkt het allang niet meer. Met alleen een goed diploma komt je er niet tegenwoordig. Daarvoor is echt meer nodig. Een netwerk hebben is op zijn minst even even belangrijk. Sterker nog naarmate het opleidingsniveau toeneemt neemt het verschil tussen autochtoon en allochtoon toe... niet af.
"Volgens het CBS nemen verschillen tussen allochtonen en autochtonen af naarmate het onderwijsniveau lager is. "Bij lager opgeleiden is het verschil tussen allochtonen en autochtonen in het vinden van werk na drie maanden het kleinst."
www.nu.nl/economie/4224687/hoogopgele...

koter | 13-07-18 | 16:27

Die Azkyol word in z’n eigen gemeenschap al jaren uitgekotst. Dat is ie beu aan het worden en bovendien kijkt de lange arm van Erdo mee. Daarom dacht ie ff live op tv aan klantenbinding te doen.

Trumme | 13-07-18 | 14:14

Dit gezever hoor ik al meer dan 30 jaar. Men wil niet tot een oplossing komen, het wordt moedwillig in stand gehouden o.a. om het halve UWV aan het werk te houden. En om de werkeloosheid hoog te houden, dat houdt de lonen laag. Mochten die turken weer aan het werk komen, zitten we met 25000 werkloze ambtenaren. Lood om oud ijzer. Er zijn pakweg 700.000 werklozen in Nederland en er werken pakweg 700.000 europeanen in Nederland, jaj ja ja .... kunt u het volgen.... Basisinkomen, al dat gezeur weg, goede andere gespreksonderwerpen op TV, lonen gaan weer omhoog. Maar men gunt het ze niet, dus al die mooie dingen krijgen we niet. En wat gaan we nu doen om die mooie vrouwen in beeld te houden tijdens het WK, zijn we daar al uit?

CleaudeSacke | 13-07-18 | 14:14 | 1

Bij het UWV werken iets minder dan 20.000 mensen.

koter | 13-07-18 | 19:21

"U MOET KIEZEN"
De tafel is de mijne. Dan maar een gebroken penis.

Geen01 | 13-07-18 | 14:14

Eenzijdige uitzending van VI. Gelukkig weinig gezeur over voetbal. Jan Smit c.s. zaten er verloren bij, namen niet deel aan de discussies. Overigens was Eus dit keer wel iets te dominant, maar de gespreksleider liet dit ook toe. Hij schrijft rake columns in het AD (en regiokranten) en heeft in leuke rubriek in de VARA-gids. Maar gisteren wij hij een tikkeltje irritant en was het Dijkhoff die rustig bleef. Al met al een boeiende uitzending.

Mannes | 13-07-18 | 14:13 | 1

Zo doorzichtig die Eus.

Trumme | 13-07-18 | 14:15

Klaas is by far de winnaar. Die Turkse meneer met zijn zielige vrienden die in de bijstand zitten en er maar vanuit gaan dat de maatschappij daar tot in lengte van jaren voor moet opdraaien.
Come on, dat moeten we toch niet normaal gaan vinden?

Amsterdamsko | 13-07-18 | 14:08 | 1

Zeker.. dit is precies dat pamperen wat ze op die positie gekregen heeft.
Het is geen excuus 'dat je dat nooit geleerd hebt'. Die oudere generatie komt ook qua leeftijd alleen al niet meer aan een baan, maar dit is bij uitstek het voorbeeld waarom we integreren verplicht moeten stellen. Meedoen of wegwezen!

letopuwzaak | 13-07-18 | 14:42

'Mijn vrienden zijn analfabeet en kunnen de taal niet'.
Elk klein kind leert al een taal op een moment dat hij nog analfabeet is. Je hoeft niet te kunnen lezen/schrijven om een taal te leren. Gewoon een keertje de Nederlandse televisie aanzetten in plaats van die buitenlandse zenders zou al enorm helpen.

bintang | 13-07-18 | 14:06


Akyol is geen moslim

obelisk | 13-07-18 | 13:53

Ik heb het ook niet over Akyol, maar over zijn ongeschoolde vriendjes...

Waakvlam | 13-07-18 | 14:04

Okyal: "Mag ik het even uitleggen?" Klaas: "Nee eigenlijk niet."

Rest In Privacy | 13-07-18 | 14:02 | 1

Okyal: Mag ik even doorzeiken en aan het woord blijven met schimmige insinuaties (met zijn 'codewoordjes', inderdaad) en drogredenen?

Sans Comique | 13-07-18 | 14:50

Weet je wie er ook een snor had?

Ichneumonidae | 13-07-18 | 13:59 | 5

Uw vriendin in de slip?

HoerieHarry | 13-07-18 | 14:13

Z'n moeder en zijn zussen?
Take care.

PopeyeKamper | 13-07-18 | 14:16

Charlie Chaplin

Ruimedenker | 13-07-18 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kies de rastaman

Ali el Kebabi | 13-07-18 | 13:57

Het zijn 2 apen, waarvan Dijkstraal stoere praatjes uitkraampt en goeie ideetjes lanceert die 10 jaar te laat komen. Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.

inderdaad geen stijl | 13-07-18 | 13:53

Ik kies voor MEGA. Omdat het alles omvat ...

Het Licht | 13-07-18 | 13:52

Het is beiden niks, gooi ze alle twee maar het land uit.

kommabijmebinnen | 13-07-18 | 13:52

Akyol zet af en toe een grote muil op in het AD om de lezers te paaien, maar het blijft toch altijd eerst een Turk ofwel een zichzelf miskend voelende moslim.

Dijkhoff is VVD - 'nuff said.

Shit, moet ik kiezen? Mezelf dan.

Pierre Tombal | 13-07-18 | 13:51 | 3

Akyol is geen moslim

obelisk | 13-07-18 | 13:53

Is gewoon een turk en dat is al erg genoeg.

beau van rtl | 13-07-18 | 14:10

Onzin

letopuwzaak | 13-07-18 | 14:35

"Mijn vrienden zijn analfabeet en kunnen de taal niet" Met andere woorden: Die vreten hier al jaren uit de ruif van de belastingbetaler zonder er ook maar iets voor te doen behalve op een bankje zitten, de straat op als Erdogan of het Turkse voetbalelftal gewonnen heeft en backgammon te spelen in het Turkse theehuis. Voor de rest zijn ze natuurlijk zielig, kunnen niks behalve d'r klauwtjes ophouden en meldpunt discriminatie bellen. Ik word zo vreselijk ziek van dit land. We hebben het met z'n allen te goed, anders zouden we hier toch tegen op gaan treden? Nederland is doodziek, Europa is doodziek. We blijven dat soort uitvreters binnenhalen en de werkende man mag betalen. Neem een voorbeeld aan de Vietnamese vluchtelingen uit de jaren '80. Allemaal hardwerkende mensen waar nog nooit iemand zich aan gestood heeft. Dat zijn mensen met fatsoen. Zou het dan toch met het geloof te maken wat ze aanhangen?

Waakvlam | 13-07-18 | 13:49 | 2

Uw braag is geen vraag maar een zeer correcte vaststelling. Dát geloof is dom, maakt dom en houdt dom....

Rest In Privacy | 13-07-18 | 13:53

>"Mijn vrienden zijn analfabeet en kunnen de taal niet"< dan doen we toch echt iets fout, misschien hulp bij invullen van formulieren ed. afschaffen en hulp van anderen niet toestaan ivm privacy, eens kijken hoe snel ze NL kunnen.

Umberto die trotzoni | 13-07-18 | 17:07

Zielig zeggg dat wij iets willen van z'n matties .................... niets kunnen (willen) maar toch een Apple phone willen

Ervaringsdeskundige | 13-07-18 | 13:48

Hoe oud zijn die vrienden van Akyan? Ze moeten nog 60 jaar of wat op een uitkering teren omdat ze analfabeet zijn en geen sociaal netwerk hebben? Een netwerk kun je opbouw, analfabeet kun je met veel oefenen afleren en en zolang ze niet gehandicapt zijn kunnen ze ook best tuintjes schoffelen.

Klaas Dijkhoff is de 'winnaar' in zoverre hij dat al kan zijn bij dit onderwerp.

GroetenVanUrk | 13-07-18 | 13:48

Als complete buitenstaander (BE) die geen van beide heren kent, even mijn mening, want die is uiteraard erg belangrijk...

Die politieker geeft me een solide indruk, blijkbaar erg bewust van fouten in de eigen partij, terwijl die ander het vooral opneemt voor mensen die niks kunnen door te zeggen hoe het niet moet. Elk initiatief wordt bij voorbaat de grond ingeramd, maar op de vraag over hoe híj het dan zou oplossen, heb ik enkel krekels en thumbleweeds gehoord.

Vergeetput | 13-07-18 | 13:48

900 euro... ben ik de enige die dat best wel een bedrag vindt? Er zijn tijden geweest dat ik als ZZP'er van 750 euro rondkwam. Het lukte. Was nog wel een leuke uitdaging, pakte het tamelijk autarkisch aan. Ik heb verschillende vrienden die ervoor gekozen hebben zo te leven, een part-time baan, leven in stacaravan of zelfgebouwd hutje in België, noem ze hippies, maar ze klagen geen moment en houden hun hand niet op, want ze kunnen meer met die handen, verdienen daar een centje mee dat genoeg is om in het zonnetje een biertje te drinken op z'n tijd.
Vind 't nogal wat om belasting te betalen voor de analfabete vrienden van Akyol zodat ze in hun gesubsidieerde flat in Amsterdam kunnen liggen blowen en gamen.

kapoerewiet | 13-07-18 | 13:47 | 1

' Vind 't nogal wat om belasting te betalen voor de analfabete vrienden van Akyol zodat ze in hun gesubsidieerde flat in Amsterdam kunnen liggen blowen en gamen '

You hit it !! Wij krijgen nu de rekening gepresenteerd voor eeuwenlang inteelt aldaar maar ook de schuld dat we de geestelijke tekortkomingen niet genoeg facilicteren.

Ervaringsdeskundige | 13-07-18 | 13:52

Gewoon subsidie op abortus geven en extra bonus bij allochtoonse vrouwen als ze de binnenvoering er uit.laten trekken.pluk je over 20 jaar de vruchten van.

miko | 13-07-18 | 13:44

Zijn matties spreken geen Nederlands? Hebben we het hier over de derde generatie gelukszoekers?

Boy Cot | 13-07-18 | 13:43

Ben ik nou de enige die zich zo verschrikkelijk mateloos ergert aan die zandbakiaanse uitspraak ‘WEETJUH’... als ik iemand dat meer dan 2 keer per minuut hoor zeggen ben ik helemaal klaar. Denken diegenen nou echt: de andere persoon begrijpt mij mogelijk niet, dus ik vraag aan hem of hij het mogelijk al weet? Of denkt den zandbakker dat ie alles heel goed weet en een soort van les geeft waarbij alles dat onthouden moet worden gemarkeerd wordt met ‘weetjuh’.
Hoedanook, het klinkt geweldig dom en irritant.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 13:43 | 1

Nee, je bent niet de enige. Wat mij betreft een teken dat je nog te veel aan je 'roots' vastzit.

zwarte_weduwe | 13-07-18 | 14:09
-weggejorist-
reekkie | 13-07-18 | 13:43

Allebei 3x niks. Beroeps nedturk en politiek hol vat slaan allebei geen deuk in een pakje boter.

UncleAlbert | 13-07-18 | 13:42

Soms zegt die marrokaan / Turk wel wat zinnigs, maar dat zijn generatie analfabeet is is echt hun eigen probleem. Konden gewoon naar school.

marrretje | 13-07-18 | 13:40 | 1

Ze kwamen uit dat deel van Turkije/Marokko waar onderwijs nu niet echt gebruikelijk was. Dus dan haal je ze hier en die ouders snappen niet wat stimuleren is, wat verplicht 8.30-15.30 opzitten en aantekeningen maken is, dat er dan thuis nog huiswerk gedaan - en gecontroleerd - moet worden, dat je je kinderen niet helpt door zelf in het Turks/Marokkaans te blijven ratelen etc. etc.
We hadden er veel harder op moeten zitten destijds, en nu is het te laat. Teveel figuren die we maatschappelijk kunnen afschrijven en met die idiote aanwas van Oost-Afrikanen en arabieren van de laatste jaren gaat deze ellende nog veel groter worden. Maar ja, moet van Brussel he...

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 16:12

U moet kiezen. De vorige keer dat ik dat hier deed heb ik nog steeds nachtmerries van.

TheseDays00 | 13-07-18 | 13:38

Grappig dat elders in het koninkrijk lansloze mensem zonder opleiding jn een of twee jaar de taal.spreken.werk vinden en dat tien jaar volhouden voor een paspoirt en dan nog geen uitkering aan kunnen vragen.

miko | 13-07-18 | 13:37 | 2

Miko, doe eens gauw die telefoon uit je hand als je aan het autorijden bent.

Verbandmeester | 13-07-18 | 13:41

Goed gezien hahahah

miko | 13-07-18 | 14:21

Kan die Turk altijd vrij goed hebben, I'm with him.

menage | 13-07-18 | 13:37 | 2

In principe spreekt hij de realiteit.

miko | 13-07-18 | 13:41

"die Turk" is gewoon Nederlander ook al wil hij het niet. Als hij het zelf vindt (en zijn matties): zo lang blijft het probleem.

TheseDays00 | 13-07-18 | 13:55

Klaas is net zo'n politiek correcte zeverende marionet als zijn voorgangers van welke partij dan ook. Hij verpakt zijn boodschap wat stoerder ja. En kleed zich beter geloof ik. Echter daadkracht is er niet en kan er ook niet zijn. Dat mag hij, noch welk ander politicus in Nederland, helemaal niet van zijn partij, niet van de EU, niet van het hof van de rechten van de mens, niet van de DeugBrigades, niet van de NPO, niet van de MSM, niet van de dozijnen zwaar gesubsidieerde "anti-fascisme" clubs, diversiteits overlegorganen, nationale ombudsmannen, asieladvocaten en god weet wat nog meer. Hij is een gimp, alleen de bal in zn muil ontbreekt zodat hij wat geloofwaardiger overkomt.

De andere knakker zal me aan mn reedt roesten, ik ben moe van die allochtone zeikstralen. Heb alláng die hele rotzooi afgeschreven en bij het vuil gezet. Valt toch niks te winnen, het is nooit goed, het is nooit genoeg, het is nooit klaar met zeiken en slachtoffer zijn.

Dutchbeaurouge | 13-07-18 | 13:36 | 1

Inderdaad, er valt niks meer te winnen.
Zelfde probleem, zelfde oplossing. Werkte toen al niet en werkt nu al helemaal niet meer.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-18 | 13:52

Jammer dat dit weer in een soort buitenlander/bijstand discussie verzand. Laat Annemarie van Gaal eens praten met Ozgan. Dan zullen er twee mensen zinnige dingen zeggen. Er zijn zat Nederlanders en buitenlanders die wel het vermogen hebben om te gaan werken, maar die dan in een armoedeval terecht komen. Doe dan eerst eens wat om werken aantrekkelijk te maken. Lonen moeten gewoon omhoog. Let eens op joh, dan blijven inderdaad alleen nog analfabeten en obese mensen die niet op kunnen staan in de bijstand. De rest kiest dan gewoon eieren voor zijn geld en gaat vakken vullen, achter de kasse zitten of zelfs werk/leer traject doen. Die echtr kansloze mensen, buitenlands of niet, die kostenpost kunnen wij echt wel beheersen. Maak je meer druk om die ambtenaren met wachtgeld, ambtenaren die een chauffeur hebben terwijl ze die 5km ook wel kunnen fietsen. Ceo’s die mensen ontslaan zodat ze zichzelf rijkelijke bonussen kunnen uitdelen. Dit land verrot niet door de armen, maar door de rijken. Nederland staat op nummer drie op de lijst van landen met de grootste inkomensverschillen. En jullie gaan miepen over een stelletje totaal kansloze bijstandtrekkers.

jopy | 13-07-18 | 13:35 | 4

Verschil tussen uitkering en werk moet inderdaad groter zijn en kinddrbijslag afschaffen. Scheelt ook een hoop.

miko | 13-07-18 | 13:43

Het is dus niet zo dat ze niet willen of niet kunnen werken, maar niks doen levert (bijna) net zo veel op?
Oftewel het is dus een weloverwogen beslissing om niks bij te dragen aan de samenleving, belastingen, integratie etc?
Ik snap het wel, ik werk ook niet meer... maar ik betaal het wel zelf.

Geen01 | 13-07-18 | 14:22

Ik wist niet wie Annemarie van Gaal was, opgezocht, maar die trouwt net zo vaak als ik schoenen koop. Leuk dat ze een beschaafde zwarte man gevonden heeft maar wat heeft zij in godsnaam toe te voegen aan de landelijke problematiek en politiek? Als je "televisiepersoonlijkheid" op je CV hebt staan zeg je eigenlijk dat je geen invloed meer hebt.
Overigens zeggen haar AFM activiteiten ook wel weer genoeg. Gelukkig was het wel allemaal gemeld en getoetst.

Geen01 | 13-07-18 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dijkhof is een totale niks. Dus ongezien die andere dan maar.

hustler01 | 13-07-18 | 13:33

Verdeel en heers.. kom nou eens met een visie die het volk, de samenleving, dient. Ook deze twee zijn weer alleen bezig om hun ego van een inkomen te voorzien.

Ton8695 | 13-07-18 | 13:33

Klaas is een hol vat, gelardeerd door andere leeghoofden, hij is een meeloper zonder eigen ideeën, een EU fanboy, die niets gaat doen aan kindhuwelijken of andere uitwassen van de islam.
Kortom: de gedoodverfde nieuwe premier.

LuckyGirl | 13-07-18 | 13:28 | 1

Maar wie garandeert ons dat Rutte en Timmerfrans niet gewoon van plaats wisselen? Of vermoedde u misschien een soort kiesprocedure of zo?

Nivelleermarionet | 13-07-18 | 13:42

Echt erg is dat zijn bijstandboys waarschijnlijk wel geld en huizen in Turkije (altijd #1!!!een) hebben

Repetitive Beats | 13-07-18 | 13:25

Liever optie 3, de kogel

TDB | 13-07-18 | 13:24 | 1

Eens.

Lupuslupus | 13-07-18 | 13:29

Ik zie wel een overeenkomst tussen deze twee: ze helpen allebei Nederland naar de kloten.

Ars Vivendi | 13-07-18 | 13:24

Ik kies voor Prof MC Fit aka Dretlok Filosoof met de eierdooswijzheid dat 'we Marokkanen geen Marokkanen moeten noemen ookal noemen Marokkanen zichzelf Marokkanen want dat is voor Marokkanen de echte reden waarom voebelende Marokkanen niet voor ons maar voor Marokkanen kiezen dus faka G houd op met Marokkanen zeggen tegen Marokkanen ok bedankt en lobi voor je moer'. Gek dat zo'n genie precies nul hits heb geschreven denk je dan.

oorwormpie | 13-07-18 | 13:23 | 3

Marokkanen vinden over het algemeen dat ze goed kunnen voetballen, maar ze kunnen nog geen deuk in een pakje boter schoppen zoals is gebleken. We missen er dus niets aan!

Verder dat beestje en alle beestjes gewoon bij zijn naam noemen anders zullen er nooit oplossingen voor gaan komen!

Rest In Privacy | 13-07-18 | 13:28

Noemen we ze dan indringers? Want Nederlanders zijn het niet. Ook al roept de wereldvreemde trolbrigade dat ze een NL paspoort hebben en dus Nederlander zijn.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:30

The hoff wint.
Al was het alleen al omdat de volgende ping-pong in dit korte fragment een aantal keer plaats vond:
-- "Je zegt wel de hele tijd wat we niet moeten doen, maar wat dan wél??"
Akyol: "Ja dat wil ik al de hele tijd uitleggen! Je kunt toch niet.... "

eekeek | 13-07-18 | 13:22 | 2

The Hoff? The Hoff is toch de benaming van een legende. Van een absolute held: David Hasselhoff. Mooie anekdote van de eerste draaidag van Baywatch:
Pamela Anderson: When I first started on Baywatch, I was scared, because I couldn't swim. David came to me and said, "That's okay, because I can't act."

ilovevolkskrant | 13-07-18 | 13:29

Klopt.. Ik heb wellicht enige artistieke vrijheid genomen bij het kiezen van die benaming.

eekeek | 13-07-18 | 13:33

Maar wat wil Akyol nou? Hij is meer dan de helft van de tijd aan het woord.

strijpsestraat | 13-07-18 | 13:22 | 1

Gratis geld voor hem en z'n matties. Je weet zelf.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:31

Kort samengevat:
het is niet zo, weet je?
weet je. het is niet zo?
het is niet zo, weet je?
weet je. het is niet zo?
het is niet zo, weet je?
weet je. het is niet zo?
het is niet zo, weet je?
weet je. het is niet zo?
het is niet zo, weet je?
weet je. het is niet zo?

Tjemig | 13-07-18 | 13:21 | 1

@Tjemig
Goed gezien. Die 'weet je' terreur. Wie gaat ons hiervan verlossen?
Het klinkt zo infantiel uit de mond van volwassen kerels.

Amsterdamsko | 13-07-18 | 14:05

Vanaf 0:10: "Weet je, ik heb vrienden die in de bijstand zitten, met wie ik ben opgegroeid. Die jongens hebben eh... die zijn analfabeet, die hebben de taal nooit geleerd...."

Eh, wat heeft bijstand met analfabetisme te maken? Hadden die 'vrienden' geen leerplicht dan? Of handelt het hier om geïmporteerde cultuurverrijkers die na de leerplichtige leeftijd naar Nederland gekomen zijn? Of is "bijstand" een excuus/synoniem voor "laag IQ?"

Klassenfeind | 13-07-18 | 13:21 | 3

In de bijstand zitten,zeeen van tijd hebben maar een cursus Nederlands volgen,ho maar.Nuff said.

AlexMM50 | 13-07-18 | 13:32

Hij is ermee opgegroeid. Hoe komt het dan dat Akyol daar aan tafel redelijk goed uit z'n woorden komt en z'n maten f*cking analfabeet zijn?!

zwarte_weduwe | 13-07-18 | 13:48

Ik geloofde er helemaal geen reet van. Ervan uitgaande dat zij 3e of misschien wel 4e generatie zijn. Je moet verplicht naar school. Leerplicht enzo. En hoe zou zo'n toch niet geheel achterlijke als Akyol zich inmengen met lutsers die na 12 jaar educatie nog de taal niet machtig zijn? Er zijn mensen met downsyndroom die na 12 jaar meer kunnen dan die knakworsten die eus beschreef.

Steakduboeuff | 13-07-18 | 13:51

Turkse/Marokkaanse kansloze bijstandhangers is het ook gelukt om het land binnen te komen met hun analfabetisme en sociale achterstand and all that shit dus we doen lekker geen van beiden. Zet maar terug op het vliegtuig. Doehoeg.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:21 | 3

Nee. Want Erdo stuurt dan andere totaalanalfabeten. Daar heb je veel last van, totdat ze zijn ingeburgerd en geheel zelfstandig hun weg naar het bijstandsloket kunnen vinden.

Nivelleermarionet | 13-07-18 | 13:39

Nivelleermarionet | 13-07-18 | 13:39
Zet die grens dan ook eens dicht.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:40

Dream on, zielige mensen is een verdienmodel voor de achterban van vrijwel elke partij. Baantjes, fte's, bureautjes, externen, noem maar op. De burger heeft er last van, de ambtenarij en private sector verdient er goud geld aan.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 16:06

Klaas. Die andere naam kan ik niet uitspreken. Bovendien is Klaas een bijzonder slimme kerel.

zeiksmurf | 13-07-18 | 13:20 | 6

Lupuslupus | 13-07-18 | 13:33
U bent scherp vandaag.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:34

Tenzij je 60+ K per jaar binnenharkt heb je geen ene moer bij de VVD te zoeken. Ga maar eens na wat die asociale kliek sinds Paars I allemaal heeft aangericht, wat er vanwege die idiote privatisering ( u weet wel, primaire levensbehoeften die opgebracht zijn met gemeenschapsgeld verpatsen en er dan heel veel geld uit slepen ) aan kosten bij zijn gekomen, banen zijn verdwenen, zeggenschap is kwijtgeraakt etc. etc. De zorg, ziekenfonds/particulier is opgeheven, bekijk eens wat oude bankafschriften wat u in de jaren 90 kwijt was ( % inkomen ) aan zorg en wat nu... En dat is allemaal bedacht door die hele fijne VVD van jullie.

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 16:04

Graaisnaaiert | 13-07-18 | 16:04

En vergeet nooit dat het de VVD’ert Henk Kamp is geweest(ja, die van dat “ empathische” optreden in Groningen) die Defensie zo keihard onderuit geschopt heeft dat de organisatie 25 jaar lang kreupel gelopen heeft.

Met zijn smoelwerk in Bosnie en Afgh. rondlopen, belangstelling veinzen voor de kerels en ondertussen de hele boel ondermijnen.

Dan leveren ze een nixfix als minister en als er dan - dankzij externe factoren en een aantrekkende economie - geld vrijkomt dan doet die schijnheilige roofriddersbende net of ze het zelf bedacht hebben en hevig begaan zijn met de krijgsmacht.

der_feldwebel | 13-07-18 | 17:47
▼ 3 antwoorden verborgen

De een zit er alleen voor geld en de ander voor zijn eigen volk.
Ze hebben elkaar dik verdiend.

MogeWijEveOvergeve | 13-07-18 | 13:20

Klaas! De toekomstige premier van Nederland! Rutte naar Brussel om die elke dag 'Vrijdag Middag Hernia' Juncker te vervangen en MEGA! (Make Europe Great Again).

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 13:20 | 10

Daar Mutti Merkel in Duitsland sleets begint te worden, gaat hier en daar het gerucht dat unser Angela, Juncker gaat opvolgen. Ze heeft zeer relevante werkervaring.

Arachne | 13-07-18 | 15:30

Nah. Merkel is het wel zat. Die gaat met pensioen.

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 15:48

De Koreaanse Slet | 13-07-18 | 13:20

“Rutte naar Brussel”... briljant idee, dan weet je zeker dat er de komende twintig jaar geen stap meer gezet wordt wat betreft samenwerking.

Rutte gaat dan doen waar ‘ie goed in is. Wat hij nu met de figuranten van de coalitie doet, gaat hij op europese schaal voortzetten. Liegend en dom kijkend een kansloos en onwerkbaar systeem aan de bevolking verkopen.

Rutte, de gladde aal, die in staat is om kam en borstel aan een kale kerel te verkopen voor de prijs van een haartransplantatie. (Waarbij die kale kerel ook nog denkt dat ‘ie een wereld deal gemaakt heeft)

der_feldwebel | 13-07-18 | 17:31
▼ 7 antwoorden verborgen

waarom zit die kneus daar aan tafel?
hij kan niet eens uit zn woorden komen, en heeft totaal geen idee waar het over gaat

Dario.Maggi | 13-07-18 | 13:19 | 1

Misschien kan hij samen met z'n bijstandsmakkers terug de schoolbanken in voor taalles.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:22

Het hele idee dat je niks kunt of wilt en dat je dan wel geld krijgt is voor mij iets totaal onwerkelijks. Dat het bestaat alleen al, echt bizar!

Poesmobiel | 13-07-18 | 13:19

Ik moet helemaal niks

Ars Vivendi | 13-07-18 | 13:19

Wat een gelul joh. Ze spreken de taal niet? Ga dan eens de taal leren zoals elk fatsoenlijk mens zou doen. Oh, zijn ze analfabeet? Jammer joh. Dan blijf je maar lekker thuis zitten met je 900 miezerige euro's p/m

Bakatere | 13-07-18 | 13:19 | 1

Met zwartwerk 1300 a 1400 binnenhalen en je hebt bijna €2500 netto binnen. Waarvan een aanzienlijk deel niet traceerbaar is.

koter | 13-07-18 | 13:25

Die turk is meestal prima te pruimen, weet niet wat hij gisteren had maar dit gaat hem wel zijn TV carrière kosten en die Genee deed het inderdaad fout, gaf geen leiding.

Uw Verzekeringsadvis | 13-07-18 | 13:18 | 1

Wilfred moet het lekker bij het voetbal houden.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:23

Kiezen tussen een turk en prins carnaval ?
Ik sla effe over..

Jimmy Mc Clure | 13-07-18 | 13:17 | 1

Als ie de Elfstedentocht had geschaatst zou u Dijkhoff wel serieus nemen?
Niet zo dom lullen over dingen die u niet begrijpt!
En als Hollander zult u toch wel voor de Turk kiezen...........

Tilburgse bluf | 13-07-18 | 13:42

Vermoeiende klaag-Turk. Het ligt zoals altijd weer aan de maatschappij en meer geld is de oplossing. Verrassing?

Beste_Landgenoten | 13-07-18 | 13:17 | 2

Dat is paradoxaal genoeg het soort volk dat door jouw preferente leiders wordt geimporteerd.

Beefbus | 13-07-18 | 13:20

De kartelpartijen zijn verantwoordelijk voor het ontstaan van dit probleem. Ze hadden die nietsnutten gewoon in eigen land moeten laten.

kempenaer | 14-07-18 | 01:59

Dijkhoff weet mij net iets te goed de problemen en oplossingen te verwoorden, als VVD-er heeft hij te vaak Nederland verneukt. Özkyol is evengoed een mooiprater... Beide krijgen derhalve ongelijk.

Klik_hier | 13-07-18 | 13:17

Ja maar.... als je de taal niet spreekt, dan heb je hier toch gewoon niets te zoeken?
Waarom niet gewoon die bijstandsuitkering 6 maanden uitkeren in een land naar keuze, maar niet hier?

GeFlipt | 13-07-18 | 13:16 | 2

Waarom dat? Gewoon vliegticket betalen en een tientje zakgeld en verder toedeledokie. Export uitkeringen, kom nou.

VeelTeSteil | 13-07-18 | 13:25

Laat dat vliegticket en zakgeld maar zitten, ze gewoon de Moffrikaanse grens over duwen.
Sie schaffen es.

kempenaer | 14-07-18 | 01:57

Dijkhof, Ozzie, ze snappen er niks van. Beiden denken dat er wat valt te maken met de rotzooi van kansparels in Europa. De enige die het echt begrepen heeft is JCJ: uithuilen en de ganse dag je verdriet wegdrinken. Laten we genieten van de laatste jaren dat alcohol nog legaal is.

Winter_is_coming | 13-07-18 | 13:16

Valt dit al onder "een pittige discussie" tegenwoordig?
Een beetje populistisch bekvechten over een probleem dat al decennia bestaat en decennia zal blijven bestaan (mensen die wel KUNNEN werken maar niet WILLEN werken)

Prof. Pim Pam Pet | 13-07-18 | 13:13

VVD maakt het al jaren mogelijk dat die "weet je"-figuren gratis leven in Nederland. Blijf lekker links stemmen en belasting betalen, dan gaan we allemaal aan de armoede ten onder.

Pislinq | 13-07-18 | 13:13 | 1

De VVD heeft de laatste tig jaar maat zelden níet achter het roer gestaan. En geen journalist die dat even stevig hij Klaas inwrijft.

Winter_is_coming | 13-07-18 | 13:17

Ik stem blanco, mag dat nog?

Mr_Natural | 13-07-18 | 13:13 | 1

Blanco telt alleen mee voor de opkomst. Dus u kunt net zo goed thuisblijven.

Lupuslupus | 13-07-18 | 13:35

Dijkhoff gaat ooit premier van Nederland worden. Jammer dat hij bij de VVD zit. Excuses dat mensen een moeilijk leven hebben gehad of de taal niet goed kennen dat ben ik zat. Wil jij belastinggeld ontvangen dan moet je maar eerst eens proberen om normaal te doen en dat aantonen en Nederlands spreken. Als je (nog) niet goed Nederlands praat dan moet je in een ander traject zitten.

Rest In Privacy | 13-07-18 | 13:12 | 1

Net als de Polen hoef je de taal niet te spreken om asperges te steken.

Ben Hetzat | 14-07-18 | 07:42

Als iemand niet in het straatje van de VVD past staat de linkse elite te schreeuwen om de desbetreffende persoon voor populist uit te maken.
Als ze zelf een keer zo genoemd worden is het direct huilen geblazen.
Kudt VVD!

je-suis-barteljaap | 13-07-18 | 13:12 | 1

Amen.

Lupuslupus | 13-07-18 | 13:36

Had er al langer een vermoeden van dat die genee een glibberig kereltje was,maar gisteren vielen genee en zn maatje ouzoe of zoiets compleet door de mand met Baudet en DIjkhoff.
De andere gasten aan tafel zaten zich werkelijk kapot te ergeren aan de voorzetten van die genee aan die excuus turk.
Vooral die surinaamse jongen en Kraay hadden het al helemaal gehad met dat kutprogamma.

komtdatschot | 13-07-18 | 13:12 | 2

Ja juist. Genee wil nu de talkshowhost uitstralen, breed, multiculti, ‘gedurft’, ik zeg u, weg met die zelfoverschatter. Komen anders problemen van.

Normpje | 13-07-18 | 13:16

Genee is een beetje een vies achterbaks stiekem mannetje. Een meeloper zonder ruggegraat.

kempenaer | 14-07-18 | 01:54

Waarom wordt die Dijkhoff toch telkens zo gruwelijk in de schijnwerpers gezet?
-
Zou Mark ondanks de ontkenningen dan toch richting Brussel aftaaien?

bisbisbis | 13-07-18 | 13:11 | 1

Iemand moet er toch voor zorgen dat jean-Claude niet omlazerd ..

Beefbus | 13-07-18 | 13:13

Daar gaat je belastingen dan heen. Kunnen niets, doen niets, en gratis geld. En willen ook niets doen. En er wordt niets aan gedaan. Iedereen is af hier. Uitkering / bijstand intrekken. Los het zelf maar op dan.

Wim Venijn | 13-07-18 | 13:11 | 1

En planten zich wel voort. Waarna de hele molen weer van voren af aan begint.

kapoerewiet | 13-07-18 | 13:54

Okyal Akjal schiet direct in de slachtoffermodus.
Iemand in de slachtoffermodus wint per definitie niet.

Mr.Crowley | 13-07-18 | 13:09 | 6

Die gappies van hem moeten gewoon een schop onder de hol krijgen.
Die zijn hier geboren en opgegroeid in Nederland en altijd met 1 been in Turkije blijven staan.

Pa en Ma spraken waarschijnlijk ook geen woord Nederlands en intereseerde het geen flikker wat de jongens deden.

gas-man | 13-07-18 | 13:17

@koter 13:13
-
Ik zou u willen aanraden om u -geheel voor de lol- eens in de onstaansgeschiedenis van het Amsterdamse Bos te verdiepen...

bisbisbis | 13-07-18 | 13:20

bisbisbis | 13-07-18 | 13:20 |
Is dat aangelegd door slaven? Ik wist het.

TheseDays00 | 13-07-18 | 13:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Zit orban er ook bij?!

Ruttegraadt | 13-07-18 | 13:09

Hoewel ik Klaas Dijkhoff bij vlagen ook bijzonder irritant vind met zijn "ik weet het altijd beter want ik ben wel verstandig" - houding, vind ik hem hier toch duidelijk wel de winnaar. Die Azkyol Ökyan wil maar naar 1 oplossing toe en dat is: meer geld voor mijn matties, geen vragen stellen en verder je bek houden. Donder lekker op lul, met je gedragsproblemen en je zielige verhaaltjes. Schouders eronder en gaan is het waar het bij die mislukkelingen aan mankeert. Lekker gratis geld vangen en te beroerd om van je luie reet af te komen. Niks anders dan dat.

OpperGek | 13-07-18 | 13:08 | 3

Hear hear, op de vraag “wat kan je dan wél verwachten?” kwam ook geen antwoord. Gratis geld bestaat niet dus er zal altijd een tegenprestatie verwacht worden. Werken of in ieder geval een poging ondernemen werk te vinden of een bijdrage te leveren. Als dat al teveel gevraagd is..

mr.money | 13-07-18 | 13:31

mr.money | 13-07-18 | 13:31 Het is Dijkhoff's taak om met goede plannen te komen. Als er terechte kritiek is -die was in dit geval: er is een categorie die helemaal niet valt onder jouw positieve 'kunnen meer dan ze doen'- is niet de kriticus maar Dijkhoff degene die back to the drawing board moet. Zou wel makkelijk wezen anders hè: "kutplan, maar jij hebt geen betere oplossing, dus gaat het door".
Dijkhoff kan niet aankakken met: jij hebt alleen maar kritiek, doe mijn werk even.

sockpuppet | 13-07-18 | 17:44

Je hebt gelijk, terug naar de tekentafel —> terug naar eigen land, daar is die betreffende gedragsgestoordheid de norm.

kempenaer | 14-07-18 | 01:50

Klaasie, die gaat erna tenminste naar zijn eigen huis.

Goddelijkheid | 13-07-18 | 13:07 | 1

Gesubsidieerd door de belastingdienst.

Solar666 | 13-07-18 | 13:10

Wie?

JeSuisErKlaarMee | 13-07-18 | 13:06

Dat "baardje" is een prestatie op zich.

Do-na-zi | 13-07-18 | 13:06 | 1

Lijnsnor?

Fiasco | 13-07-18 | 14:59

Ik kies Trump.

ZZP-er | 13-07-18 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland