Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru - Onze verzorgingsstaat. Ons gratis geld

Historische week: opeens hebben we het over migranten in plaats van asielzoekers.


Migranten.

Migranten zijn normaliter die lui die Shell, Unilever et al importeren uit het buitenland (wel 50 extra mensen die naar Rotterdam komen om Unilever in de stad te houden, waarvoor ze 1.4 miljard dividendbelasting cadeau krijgen van ons burgers. Mensen die ook in hun thuisland iets kunnen waar ze voor geleerd hebben maar die om de een of andere reden hier nodig zijn. Mensen kortom, die zogenaamd onze samenleving en in ieder geval onze industrie komen verrijken.

Migranten zijn over het algemeen geen zwarte mannen die met maar vaker nog zonder zwemvest in een bootje op de Middellandse Zee dobberen. Zonder zwemdiploma laat staan paspoort. Migranten zijn geen mensen die in een opvangtehuis terecht komen waar gratis Mieles op ze staan te wachten.

Migranten zijn die lui die Amsterdam onbetaalbaar maken.

Die mensen die drie keer de huurwaarde betalen aan pandjesbazen als Bernhard of VVD’er Haga of wie dan ook (Niet aan mij btw, ik ben een toffe huurbaas. En heb trouwens ook een migrant in m’n 020-woning. Een Marokkaan. Een IT-specialist en expat pur sang. Zo blij met zijn nieuwe Indesit wasmachine dat hij nog een extra jaartje blijft.

Op  miraculeuze wijze – of niet natuurlijk – wordt mijn Marokkaanse migrant op één lijn gezet met een pauper die geen cent heeft om z’n kont  te krabben en precies daarom naar Europa komt. Naar Nederland wil. Om net zo miraculeuze redenen weigeren onze leiders hun ogen te openen voor de redenen waarom de geld- en opleidingslozen hierheen willen. Niet alleen omdat er hier geen oorlog is en de oogst lukt (en anders geïmporteerd wordt) maar omdat we hier vrijwel iedereen een dak boven z’n hoofd heeft, stromend water (warm en koud)  uit de kraan komt, de elektriciteit het doet en overal wifi is. Dat dat gebeurt omdat wij met z’n allen werken en belasting betalen, wordt gemakshalve vergeten. En dat wij geld uitdelen aan mensen die het tijdelijk zwaar hebben, is ook omdat we belasting betalen. Dat we een zorgstelsel hebben dat werkt, komt omdat we belasting betalen. Dat we een verzorgingsstaat hebben gecreëerd, is de exacte reden waarom al die zwarte mannen op bootjes naar Europa dobberen. Onze verzorgingsstaat. Ons gratis geld. Uitgedeeld aan mensen die hier niets aan bijgedragen hebben en dat ook nooit zullen doen.

Migranten zijn die lui die Nederland onveiliger maken. Europa ook trouwens. Er zitten écht geen IS-strijders tussen weten we met de kennis van nu – o nee, toch wél. Een blinde zag het aankomen, maar onze politici niet. Liegen draaien en bedriegen: alles voor asielzoekers migranten. Opeens zijn de Europese grenzen wagenwijd opengegaan voor migranten. Hoe vertel  ik mijn Turkse vrienden (artsen, ondernemers, ingenieurs, hoogleraren,  apothekers), dat zij niet welkom zijn in Europa want Turk, maar dat die zwarte mannelijke migranten die op een bootje de oversteek wagen vanuit Afrika  om daarna de rest van hun leven hun hand op te houden in ónze verzorgingsstaat waar zij nooit aan meebetaald hebben en nooit aan zullen meebetalen,  inclusief hun hele clan wél welkom zijn? 

Degene die dat kan, verdient het om burgemeester van Amsterdam te worden.  

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Jay-Jay-Jay | 01-07-18 | 22:34

Pcies. zelfs de geintegreerde allochtoon ziet met lede ogen aan dat die ongecontroleerde groep profiteurs niet houdbaar is. Onze welvaart is een proces van eeuwen hardwerken etc. Ik eis dat de EU immigratie gewoon tot nul reduceerd en alleen mensen toelaat die om specifieke redenen hier naar toe mogen zoals specifieke vaardigheden in een bepaalde beroepssector. Verder nul.

gelachewoar | 01-07-18 | 21:18

Femke is erg conservatief geworden en durft niet écht de feiten te zien en ernaar te handelen.
Welke uitkomst ook, eerst maar eens turven hoe de zaken werkelijk zijn.
Leg dan in ieder geval (laat ons er buiten) verantwoording aan onze kinderen af.
Da's toch het minste en vooruit laat je er eens op betrappen.
Godverdomme.

Hensmunter69 | 01-07-18 | 19:18

Wat jammer van je column is dat er teveel nadruk is op het zwart zijn van die mensen. Ongecontroleerde knuffelmigratie van links is sowieso de ondergang van europa. Of het om zwarte Afrikanen in bootjes gaat, illegale marokkanen, turken, syrische “asielzoekers” etc, etc.
Een groot gedeelte van die zwarte mensen zijn trouwens christenen.
De vraag is, waarom we dan geen volle bootjes zien met apothekers uit Syrië en waar die dan binnenkomen.Want daarvan is bijna 90% islamiet en hebben we alleen al in Nederland, diverse incidenten plaats genomen door “verwarde” syrische “asielzoekers”.

Dat die zwarte Afrikanen in bootjes welkom zijn en je Turkse vrienden niet, is pure onzin en stemmingmakerij van Ebru. Ja, die bootjes worden binnengehaald door knuffelorganisaties, maar hoeveel van de zwarte afrikanen mogen uiteindelijk blijven? En als je zo bezorgd bent voor je turkse vrienden, die mogen gewoon via andere kanalen een verzoek indienen om in Nederland te komen werken / leven.

Feit is hoe dan ook dat door al deze “migranten” / gelukszoekers / asielzoekers, Europa naar de klote gaat. Niet alleen de verzorgingsstaat, maar ook ons cultuur, onze gewoontes en vrijheden en de leefbaarheid van onze landen, waar vrijheid, scheiding van kerk en staat, vrouwen en homorechten steeds plaats zullen moeten maken door islamitische gewoontes en alle rotzooi, stammenoorlogen en islamitische tradities die onze linkse knuffelpolitici tolereren en goed praten.

Fileersoof | 01-07-18 | 19:13

Waarom zou Europa wel zitten wachten op meer Turken ? Maakt niet uit of ze hoog of laagopgeleid zijn, blijf maar lekker in Turkije.

Unidexter | 01-07-18 | 15:37 | 1

Precies. Als Erdogan zo'n ramp/bedreiging is voor Turkije, kunnen de hoogopgeleiden een tegenbeweging beginnen.

Arachne | 01-07-18 | 16:13

Er is geen ''ons'' of ''wij'' in Nederland tegenwoordig. Je hebt de 'er moet een piemel in'-roepers en de elite, de relschoppers en Friezen die een snelweg blokkeren, je hebt GeenStijl en Vrij Nederland. Er zijn mensen die van de zijkant roeptoeteren dat het allemaal heel simpel is en bestuurders die getrakteerd worden op doodsbedreigingen omdat ze beslissingen durven nemen. Er is geen ''wij'' op deze manier, alleen maar anonieme meningen op websites en dat maakt alleen indruk op de Geenstijl-apenrots of de Joop-commune.....

Donkersloot | 01-07-18 | 11:28

Miljoenen mensen in de EU die tegen al die migranten zijn , en een handje vol die beslist hoe het moet .

Jetstream | 01-07-18 | 11:25

Het klopt helemaal dat we het over migranten hebben in plaats van asielzoekers. Want slechts 7% is echt asielzoeker. Net zelfs door Merkel en aanverwanten toegegeven.

Patatter | 01-07-18 | 09:14 | 1

Ze zoeken allemaal asiel. Zowel migranten als vluchtelingen... Jij zal het wel over vluchtelingen hebben hé.

P.redgleuf | 01-07-18 | 14:57

Is de eerste vereiste van een columnist niet dat je samenhangend en leesbaar kunt schrijven?

Cheeky Bastard | 01-07-18 | 08:56 | 6

Geeft niks hoor mijn beste sneeuwvlok, je smelt vanzelf. Heeft tijd nodig!

H.E. van Putten/Koor | 01-07-18 | 10:15

Euh, ik zie het probleem niet.

boerk | 01-07-18 | 10:29

Ze heeft het stuk van Syp Wynia in de Elsevier gelezen, denk ik, en probeert het op haar manier naar ons toe te vertalen, zo iets.
Wynia legt haarfijn uit hoe de verzorgingsstaat door de te massale immigratie naar de kl*te gaat.

Uw Verzekeringsadvis | 01-07-18 | 10:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Prima stuk van Umar. Wat de laatste zin betreft: niemand kan het uitleggen en Femke H. zeker ook niet. Femke wil er ook helemaal niet over nadenken. Femke wil empathisch uit haar ogen kijken, moreel verantwoorde uitspraken doen, ze wil lid zijn van de juiste partij en een baan in de wacht slepen.
Er zijn nog veel meer politiek correcte vrouwen te vinden van hetzelfde kaliber als Femke en volgens mij zijn ze allemaal inwisselbaar. Ze zullen geen van alle iets zinnigs uitrichten in die stad.

JvanDeventer | 01-07-18 | 08:56 | 1

Hopelijk gaat Femke niet uit laten zoeken of Umar een vergunning o.i.d. heeft om haar woning zo lang te verhuren.

Uw Verzekeringsadvis | 01-07-18 | 10:36

Open deuren intrappen voor een lezerspubliek dat gek op open deuren is. Kom op zeg, je moet toch ook wel een beetje trots kunnen zijn op je eigen werk? Het klopt allemaal hoor,
John McClane | 30-06-18 | 20:34 | reageer | favorietblock
Waarom stemmen zoveel tata's anno 2017 en 2018 nog altijd op dit beleid van ongebreidelde kansloze migranten ophalen als ze vinden dat het allemaal klopt wat Oebroe schrijft? Of wat Geertje en Sjerry roepen?

Kennelijk is het helemaal niet bekend wat er in het stuk van Ebru staat. Of vinden bakra's het wel goed zo, dat kan ook. Maar ik denk dat als je op de gemiddelde witmang doorvraagt en wat cijfers laat zien, en ook koeltjes meedeelt dat ze er voor mogen betalen, dat den autochtoon stiekem een andere mening is toegedaan.

We hebben kennelijk nog heel veel meer open deuren stukjes nodig.

Graaf_van_Hogendorp | 01-07-18 | 08:00

luister de economie is het allerbelangrijkste voor onze regeringsleiders vooral D66 en VVD hebben veel te vertellen al 3 Rutte periodes lang.Wat doet een economie draaien..dat de Unilever, shell en nog wat gigamultinationals op volle toeren kunnen draaien, het helpt om ook op die produkten flink BTW te heffen voor de staatskas..en hoe vul je die staatskas door heel heel heel heel en heel veel mensen produkten te laten kopen die ze wel moeten afnemen, zoals energie, voedsel en de benzine voor de auto's .. en hoe kom je aan heel en heel en heel veel mensen...

natuurlijk moeten die nieuwe aanwas mensen wel geld hebben om al dat voedsel te kunnen kopen, de benzine te kunnen betalen en de energierekening op te hoesten.. en raad eens hoe ons sociaal zekerheidsstelsel werkt voor mensen die de taal niet spreken, niet kunnen deelnemen aan het arbeidsproces en dus afhankelijk zijn van het sociaal zekerheidsstelsel..

ondertussen is vooral Rutte en Pechtold bezig om het werkvolk nog steviger onder druk te zetten met tax, belasting en verhogingen.. en zorgen dat die multinationals zien hoe goed VVD en D66 is voor die multinationals..( en iets met Bildenberg)

fikkieblijf! | 01-07-18 | 07:43

Shell en Unilever halen expats, dat is weer heel wat anders. Wel met een ontzettend oneerlijke 30 procent regeling. Ik ben nog nooit vrijgesteld van belastingen. Maar iemand die zich nog moet bewijzen voor de Nederlandse samenleving, eigenlijk een bedrijf, krijgt dat wel meteen. Gevolg, giga verschil in netto te besteden koopkracht.

merel veld | 01-07-18 | 07:16

27% is analfabeet. Wat moeten we met die lieden. Primitievelingen, bestaande uit ongeletterden, cultureel onverenigbare religieus onservatieve arabieren, gemengd met een enkele goedwillende en goed opgeleide burger.

zeeman73 | 01-07-18 | 07:15 | 1

27 procent? Ik dacht 90 procent analfabeet in eigen taal.

boerk | 01-07-18 | 10:32

Kan zo’n berichtje aub een keer in de Volkskrant of op Joop. Misschien dat het dan abdere mensen wakker maakt. Wij weten het al.

Ray Skak | 01-07-18 | 03:24 | 2

Nee hoor, het maakt ze op zijn hoogst nog fanatieker in het verdedigen van hun eigen gelijk. Desnoods met allerlei kromgebogen emotionele argumenten

miff | 01-07-18 | 08:24

Nee hoor helpt niet er word dan hooguit wat meer gescholden met termen als pvv slet en fvd lellebel

Rest In Privacy | 01-07-18 | 08:35
-weggejorist-
Neuth | 01-07-18 | 02:01 | 1

Kwam vanavond in de kroeg een Duitser tegen met 1 oor. Die vertelde dat ie laatst een oortransplantatie had ondergaan. Helaas heeft het oor hem afgestoten.

HoerieHarry | 01-07-18 | 01:49

Berkenweiden en beukenbos.
En een betonnen zwemband voor aboutalep.

getzappad | 01-07-18 | 00:58 | 1

Kunst als dit verdiend toelage

Enricobenedettie | 01-07-18 | 01:50

Gewoon omdat het zo door de EU gepland is en bij jouw en mij door de strot geduwd wordt.

eentweehuppekee | 01-07-18 | 00:44 | 1

Gewoon. En door de eu gepland.
Tokkie :)

Ongeblustekalk | 01-07-18 | 00:58

Al het tweede paspoort opgegeven?
Zo niet, geen argumenten.

Ongeblustekalk | 01-07-18 | 00:40

Ebru de klaag-immigrant. Wat zeggen we ook alweer tegen klaag-immigranten? Als het je hier niet bevalt...

Ardbeg | 01-07-18 | 00:28 | 3

Ard heb je weer van de azijn gedronken? Ik denk dat Ebru de situatie in nl redelijk verwoord.

voorbips | 01-07-18 | 01:38

Van dit hele verhaal is niks gelogen, een nietszeggende en zwakzinnige opmerking van eene hr. of mvr. A. doet daar niks aan af.

donkieshot | 01-07-18 | 02:19

voorbips | 01-07-18 | 01:38
Maar ze hoeft hier niet te wonen. Ik vind het allemaal wel prima zo.

Ardbeg | 01-07-18 | 09:50

Om gek van te worden,.... O nee, dat waren we(?) al.

Kijkeensaan | 01-07-18 | 00:26

27% van de gelukszoekers is analfabeet, was gisteren te horen bij Nieuwsuur. Vandaar dat de linkse partijen (daar schaar ik de VVD van pRutte ook onder) graag meer van dit soort lui naar binnen haalt; je kan immers nooit té veel domme kiezers hebben!

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:25 | 4

Ik denk dat 27% van de apothekers nog nooit een pen in hun handen hebben gehad. En dat 72% niet zou overgaan naar groep zes. Het niveau dat je nodig hebt om te kunnen begrijpen dat deze miljarden verslindende linkse hobby de ondergang van ons sociale stelsel gaat betekenen...

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:34

tel een kinderpardon en gezinshereniging en een middeleeuws kolonistenfokprogramma bij op; en de IQ-test kan beginnen.... of gaan ze liever racist roepen?

rattenvanger XL | 01-07-18 | 00:15

Ik wacht totdat NL zakt op de lijst van 10 meest technologisch ontwikkelde landen. Dat gebeurt niet omdat bijna ieder land last heeft van deze ongeletterde instroom.

Acidbrain | 01-07-18 | 10:11
▼ 1 antwoord verborgen

Holitideeeeee. Lekker graties. Lekker oetkering. Lekker vreten en nooit werken. Ik hoop dat deze 'sprinkhanen' plaag heel Nederland kaal vreet..het wordt tijd voor een nieuwe oorlog!

Potatochips. | 30-06-18 | 23:17 | 1

Ebru in het AD:
“Sinds kort heb ik een nieuwe hobby: met vrienden zoeken we oude pandjes om op te knappen. Elke ochtend zit ik wel even op Funda.”

demaup | 30-06-18 | 23:59

Ebru heeft huizen in (onbetaalbaar)Amsterdam en (nog betaalbaar) Rotterdam en bezit bovendien ook nog een zomerhuis in Turkije. Haar vriendenkring bestaat uit artsen, ondernemers, ingenieurs, hoogleraren, apothekers. Die wil ze allemaal naar hier halen, zodat Rotterdam straks ook onbetaalbaar wordt. Waar doet zij dit allemaal van?

Baron Clappique | 30-06-18 | 23:05 | 2

trump , wilders en natuurlijk de joden

rattenvanger XL | 01-07-18 | 00:17

Je wilt niet weten wat je met die GS columns verdient.

NV_2017 | 01-07-18 | 05:11

wat ik niet begrijp is het volgende. Je voert een gezinnetje kan dat net allemaal betalen werkt er hard voor met twee mensen Soms moet je ook nee zeggen tegen je kinderen omdat je het niet kan betalen. Dit doet pijn heel veel pijn. Wat dan frustratie wekt is dat andere in ons land niet werken en alles gratis krijgen en vervolgens gaat het nog over discriminatie wat hun ervaren . Het tij moet keren .

foxhunter | 30-06-18 | 23:03

Aboutaleb wil dat het kabinet excuses aanbiedt voor het slavernijverleden. Ik ben het met hem eens. Marokko moet eindelijk zijn verantwoordelijkheid nemen voor het verleden van de barbarijse zeeroverij.

Sitting_targets | 30-06-18 | 23:00 | 4

Ik verwacht ook van de huidige Duitsers dat zij excuses aanbieden voor de holocaust. Daarna eis ik schadevergoeding voor wat ze mijn voorouders hebben aangedaan. Ik heb daar namelijk nog dagelijks last van. *Gloria Wekker modus off*
Aboutaleb spoort niet!

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:30

Excuses van de Romeinen, Spanjaarden... het hek is van de dam. En is er voor elk land, volk, groep wel wat te vinden. Kinderarbeid? Excuses en herstelbetalingen. En Afrikanen vingen de slaven, ook excuses aanbieden. De Turken ook trouwens etc etc.

Zucht. De PvdA maakt weer jacht op de allochtone stem. Onzin verkopen omdat het wel eens zou kunnen werken.

Een tot EU burger gemaakte

Sitting_targets | 30-06-18 | 23:50

Ook de huidige generaties willen compensatie, want ooit een Surinamer met oud geld gezien ?

Acidbrain | 01-07-18 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Omdat niemand hier de oplossing van het probleem heeft laat ik het dan maar doen.
Een muur bouwen in de Middelandse Zee.

HoerieHarry | 30-06-18 | 22:36 | 3

Oh mijn waarde @HoerieHarry | 30-06-18 | 22:36 |, die oplossing is er echt wel hoor. Meerdere zelfs. Maar ze zijn allemaal te labbekakkerig om eens een ruggengraat te groeien en deze uit te voeren. Hier wat uitvoerbare ideetjes.

- Australisch Model. Geen bootje meert nog aan. Alles wordt linea recta terug gesleept naar de Afrikaanse kust. Houd dat drie maanden vol en je zult eens zien hoe hard men inbindt.

- Alles dat hier illegaal loopt te wezen de dikke doei en met militaire transport vliegtuigen onder begeleiding terug naar Afrika. Hulp aan illegalen zwaar bestraffen.

- Ngo's aan de ketting, en/of de schepen verbeurd verklaren. Hun fondsen verbeurd verklaren indien deze worden ingezet voor illegale praktijken als hulp bij mensensmokkel.

Zo maar wat dingetjes die een simpele, zijn hersens gebruikende ziel als ik binnen no time uit de mouw schudt. Dus; de mogelijkheden zijn er te over. Het is de wil die ontbreekt.

Sjefke7807 | 30-06-18 | 23:26

Sjefke, uiteraard zijn er genoeg oplossingen te bedenken.
Waarschijnlijk is de politiek te bang voor reacties van de linkerkant om eens spijkers met koppen te slaan.

HoerieHarry | 30-06-18 | 23:49

@Hoerie: Afrika de kosten laten betalen.

Gulliver | 01-07-18 | 04:26

Ebru krijgt toch niet betaald voor dit soort tante-bet-geneuzel?

Rommelende Onderbuik | 30-06-18 | 22:36 | 1

Wat denk je zelf?

HoerieHarry | 30-06-18 | 23:03

Oooo jaa hoor, Ebru is ook al besmet met het multicul policor regressieve dipsaus gelul en dito postmodernistisch activistische jargon: zwarte mannen i.p.v. Afrikanen of meer specifiek negers etc. (als ras en/of verdere herkomst het geen is wat je wil aanduiden Ebru). Trouwens wanneer de zaken expliciet benoemt dienen te worden waarom dan niet ook even de massaal met uitkeringen frauderende pauper Erdogan Turken aanwijzen (om dat slag landgenoten van haar ook maar even te benoemen). Ebru doelt eigenlijk op gelukzoekers c.q. welvaartsstaat-migranten c.q. uitkerings-migranten die niet over competenties en kwalificaties beschikken om ook wat toe te voegen aan de economie, en daarnaast sociaal/cultureel haaks staan op de kernwaarden van onze samenleving en dus nooit gaan integreren en al helemaal nimmer assimileren, ook al werken ze wel. Waarom schrijft ze dat dan niet onomwonden op zonder te moeten pochen met haar hoogopgeleide Turkse vrienden, en wat voor een fantastische huisbaas ze zelf is, en alle verdere pretenties en zure verongelijktheid. Je schrijft niks nieuws en menig reactie op deze website, ondanks dat je stukje een kern van waarheid bevat, overtreft je column mijlenver zowel qua inhoud als toonzetting. Ik moest na het lezen van Umar's laatste pennenvruchten om één of andere rede denken aan Hans de Boer de Friese slappe ouwehoer van het VNO-NCW. Waarom niet als iemand met een Turkse achtergrond wat meer nieuwe info/details geven over de EU - Erdogan connecties/deals etc. als je dan toch lijntjes trekt tussen overheid, bedrijfsleven, en (geo-)politieke agenda's en beleid!?!
ps.
Chapeau voor de scribenten waar Ebru naar linkt: Bert Brussen, Elsevier, Telegraaf, en AD.
pps.
Laatst nog eens een kijkje genomen bij de 'statistieken' van het CBS en er komen elk jaar nog steeds, elk jaar weer, duizenden Turken en Marokkanen naar NL die Nota Bene ook een verblijfsvergunning en uiteindelijk NL paspoort krijgen, terwijl dat veilige landen zijn, en die mensen dus ook nooit als vluchteling hier asiel aan zouden moeten kunnen vragen.

GeinPonempie | 30-06-18 | 22:30

De verzorgingsstaat moet kapot, Griekenland is het voorbeeld voor de rest van Europa, collectivisme gaat het helemaal worden.

Inflammatorist | 30-06-18 | 22:28

In de Unaaithet Steeds is er ook ophef over illegalen. Kinderen in kooien en gescheiden van ouders. Ik vraag mij af in hoever dit opgeklopt is a la zielige dode syrische migranten kind op het strand, wat op het visitekaartje van NGO's en SJW's staat gedrukt.
Is dit de Amerikaanse Soros/kalagri variant van de Europese malaise die ons is opgedrongen?

Olleke | 30-06-18 | 22:17 | 2

Die illegalen en kinderen werden overigens eerst per bus door de "zielige mensen hulp doe het zelvers", opgehaald en aan de grens met de USA gedumpt. Net zoals ze hier met een bootje worden opgehaald dus.

echtpaul | 30-06-18 | 22:47

@echtpaul
Businesplan Soros copy/paste dus

Olleke | 30-06-18 | 23:42

Ebru mag dit allemaal zeggen omdat ze geen witte autochtone heteroseksuele man is. Ebru is echter ook maar een gewone Nederlandse belastingbetaler die net als de meeste weldenkenden constateert dat de economische vluchtelingen onze welvaart op meerdere fronten laten dalen.

André4711 | 30-06-18 | 21:57 | 1

André4711 | 30-06-18 | 21:57 |
Ebru is een mens met mores en dat maakt haar echt. Dat zij 'geen witte autochtone heteroseksuele man is' doet daar niets aan af. Het in hokjes plaatsen van mensen is tegenwoordig vooral iets van luitjes die tegen blanke mannen en voor SJW https://media.tpo.nl/2018/04/23/dit-zijn-de-uva-diversity-safe-space-sjw-drammers-verwend-blond-blank-vrouw-bourgeois/ zijn. Ga jij daar aan meedoen? Je bent toch geen wijf!?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-06-18 | 22:09

Er zijn gewoon meer consumenten voor het pyramidespel van onze economie nodig. Nu woon ik gelukkig in een dorpje waar nog amper negers, marokkanen, migranten, gelukszoekers en asielsnuffelaars te zien zijn.

Maar we worden ook niet geheel overgeslagen en dan is het 2018. Zie ik een moeder en dochter bij de super, beide tamelijk klassiek gesluierd, afrekenen aan de kassa en denk ik "mijn belastinggeld dat aan een commerciële organisatie gegeven wordt".

Twintig jaar geleden zou die gedachte niet eens in me opgekomen zijn, anno 2018 schaam ik me er niet het minst voor.
Het is een feit.
Deze lieden consumeren van geld dat de hardwerkende Nederlander op de bank zou moeten hebben staan.
Of tenminste naar veiligheid, (ouderen)zorg of daadkrachtige financieële planning ten behoeve van onze maatschappij zou moeten gaan.

Maar nee, dit geld wordt geconsumeerd door mensen die weinig tot niets bij (gaan) dragen en verdwijnt in zakken waar het niet thuis hoort. Een paar liters extra peut voor van Eerdt in het WEC, want deze lieden moeten wel vreten natuurlijk.

Hou op, schei uit, ik ga een boekje lezen, Feynman is me te lang vanavond en als ik me realiseer hoe de staat der Nederlanden onze gasbaten de afgelopen 60 jaar HAD KUNNEN aanwenden (zie Noorwegen), dan lamaar.

WasHetMaarMakkelijk | 30-06-18 | 21:56 | 5

@Graaisnaaiert | 30-06-18 | 23:12
Voor een klein deel te maken met twintig jaar leeftijdsverschil, maar voornamelijk veroorzaakt door de huidige tijdsgeest.
Schaam je niet, de feiten liggen er. Wees, helaas, (nog) wel voorzichtig met wie je je opvattingen over de huidige ontwikkelingen deelt.

WasHetMaarMakkelijk | 30-06-18 | 23:46

Ook voor mij uitermate herkenbaar - helaas.

EefjeWentelteefje | 01-07-18 | 09:37

Ook in mijn gemeente nemen ze niet eens meer de moeite om zich fatsoenlijk te sluieren. Ze lopen gewoon in dezelfde vieze lompen als waar ze thuis ook in liepen. Vies, onsmakelijk volk. Bah.

Nivelleermarionet | 01-07-18 | 09:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach ja, ik hoorde laatst ook al de term "migranten zonder reispapieren" toen het over illegale uitgeprocedeerde asielzoekers ging. Waarom die mensen menen "het recht om hier te zijn" te hebben, geen flauw idee.... Maar ja, zielig want waar van ze dan heen en solidariteit enzo. Totdat je land je land niet meer is en je zelf moet vluchten. Dan kom je een ander land niet meer binnen omdat de boel daar verpest is door dezelfde "migranten" die nu die landen binnenkomen. Of laatstgenoemde landen dan nog een optie zijn om naar toe te vluchten is een andere vraag. Maar wat gebeurt er eerder: oorspronkelijke inwoners van Zweden die naar Nederland vluchten of vice versa? Want Zweden is toch zo'n multicultureel succes?

Is dit nog nieuws? | 30-06-18 | 21:50 | 2

"ik hoorde laatst ook al de term "migranten zonder reispapieren" toen het over illegale uitgeprocedeerde asielzoekers ging."

Nee, het is erger. Het gaat om die "We are here" krakende klaplopers. De lui die hand-en spandiensten voor die zwervers verrichten - schimmige, antifa-achtige anarchisten - gebruiken niet de ter zake doende term "uitgeprocedeerde asielzoekers", maar maken daar - om door een policor ringetje te halen - van: "ongedocumenteerde vluchtelingen".

Dr_Johnson | 30-06-18 | 22:01

Ja en aan die schimmige antifa-achtigen, moeten we dan excuus aanbieden vanwege de slavernij...........

echtpaul | 30-06-18 | 22:49

Even los van het onderwerp, maar is er echt geen eindredacteur die dit soort warrige zooi even kan redigeren? Ebru meent het allemaal goed, maar schrijven kan ze echt niet.

Mather | 30-06-18 | 21:49

Basil Fawlty | 30-06-18 | 21:17
Las het net. Man valt totaal door de mand. Lijkt wel een PvdA-er.
Opzouten met die policor zak hooi. Vond het al nooit wat dat een Marokkaan (dubbel paspoort) burgemeester werd in NL, maar dit is wel the limit.
De slijmbal.

Oprotten naar de geitenwoestijn, de malloot, met z'n djellaba aan als-ie thuis is. Heeft niks in Rotterdam te zoeken, nergens in Europa. Hoppa, Out of Europe.

Ichneumonidae | 30-06-18 | 21:39

"Dat we een verzorgingsstaat hebben gecreëerd, is de exacte reden waarom al die zwarte mannen op bootjes naar Europa dobberen. Onze verzorgingsstaat. Ons gratis geld. Uitgedeeld aan mensen die hier niets aan bijgedragen hebben en dat ook nooit zullen doen."

Wel een beetje een spuit-11 verhaal van Umar, zeg. En het gaat natuurlijk net zo op voor moslims uit het Midden-Oosten; die komen hier niet naartoe omdat wij de voorschriften van de profeet (vzmh) zo nauwgezet naleven, of omdat onze oude kaas zo superieur van smaak is. Nee, de reden is - al meer dan 40 jaar - "easy money".

Alleen de meest verstokte linkse deugers - de hele "zieligheidsindustrie" voorop - blijven beweren dat al die mensen "moesten" vluchten, omdat ze in hun thuislanden voor hun leven moesten vrezen. En omdat ze ook wel inzien dat eigenlijk geen mens die bullshit nog voor zoete koek slikt (want iedereen valt het ook op dat zodra die asielzoekers een verblijfsvergunning en een Nederlands paspoort gescoord hebben, ze allemaal probleemloos op vakantie/familiebezoek gaan naar de heimat), zie je nu langzaam maar zeker dat ze andere argumenten in de strijd gaan werpen: 1) "wij" hebben ze van grondstoffen "beroofd" (kolonialisme), en dat doen "we" nog steeds, dus is het niet meer dan rechtvaardig dat die Afrikanen hier terug komen halen wat eigenlijk hen toebehoort, of zoiets. 2) Door onze westerse manier van leven - op veel te grote voet - veranderen/verpesten we het klimaat, waardoor we "klimaatvluchtelingen " creëren; onze schuld dus weer, en logisch dat die Afrikanen die last hebben van de stijgende zeespiegel en de opwarming van de aarde (het feit dat ze daar tegen de klippen op liggen te "prijsneuken" is kennelijk geen enkel probleem, want ja, dat kun je moeilijk "ons" verwijten) hierheen komen waar wij er natuurlijk geen last van hebben.

Maar goed, de verzorgingsstaat zal inderdaad ten onder gaan als er jaar na jaar na jaar vele duizenden derdewereldlanders blijven binnengolven die vanaf dag 1 alleen maar geld kosten in AZC's, en als ze "toegelaten" worden in de vorm van bijstandsuitkeringen en toeslagen, niet voor één of twee jaar tot ze werk hebben en hun eigen broek kunnen ophouden, nee, de meerderheid voor de rest van hun leven hier.

"Hoe vertel ik mijn Turkse vrienden (artsen, ondernemers, ingenieurs, hoogleraren, apothekers), dat zij niet welkom zijn in Europa want Turk, maar dat die zwarte mannelijke migranten die op een bootje de oversteek wagen vanuit Afrika om daarna de rest van hun leven hun hand op te houden in ónze verzorgingsstaat waar zij nooit aan meebetaald hebben en nooit aan zullen meebetalen, inclusief hun hele clan wél welkom zijn?"

Nou, die "die zwarte mannelijke migranten die op een bootje de oversteek wagen" zijn hier ook bepaald niet welkom, hoor. Ze dringen zich alleen maar aan ons op, roepen hier "Asiel" en "Vang me maar op", en Nederland slaagt er niet in om ze eruit te schoppen. Als Ebru een bevriende Turkse arts/ingenieur/apotheker kent die graag naar Nederland wil, moet ze hem adviseren illegaal hierheen te reizen, en ook Asiel te roepen. Hij maakt m.i. een goede kans als hij zegt kritiek te hebben geuit op Erdogan en voor zijn leven moet vrezen. Zo doen al die duizenden asielzoekers het, en meestal lukt het.

Dr_Johnson | 30-06-18 | 21:36 | 1

Hear, hear!

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:39

Ziehier ook de onwil/onmacht/onkunde/ hetnietwillentoegevendatwilders gelijkhad. Neem bijvoorbeeld zijn opmerking om grenzen te sluiten. Politiek Nederland lachte hem uit. Onuitvoerbaar. En zie daar Hongarije maakt een grens die hermetisch dichtzit. Opvangen aan een grens of buiten Europa was eerst ook niet te doen. Nu is het uit te voeren beleid. Ja weet het, moet nog gebeuren, maar er wordt niet lacherig meer om gedaan. Kortom de meeste politici in den Haag zijn een gevaar voor onze toekomst. En dat kan best weleens de zeer nabije toekomst zijn. Ga maar rustig slapen. (En dat hebben we geweten).

Mart6037 | 30-06-18 | 21:33 | 14

Als wij ze niet meer ontvangen met het natte dozen zangkoor uit Apeldoorn en ze verder niet in de watten leggen, blijven ze vanzelf weg. Dus we moeten eerst in ons eigen land de zaken weer op een rijtje proberen te krijgen. Dat is ons eerste grote probleem. Gaat effe duren, maar je moet ergens beginnen. Openheid, eerlijkheid en rechtvaardigheid.

beau van rtl | 30-06-18 | 22:13

Maar wij kunnen met deze tegels nu wel een baantje als EU commissaris vergeten. Shit. Nu begrijp ik Rutte helemaal. Welterusten allen.

Mart6037 | 30-06-18 | 22:28

We vergeten een dingetje.
Asielzoekers willen helemaal niet naar Oostbloklanden. De sociale voorzieningen ontbreken daar. Ze willen naar West Europa! Amen.

HoerieHarry | 01-07-18 | 00:01
▼ 11 antwoorden verborgen

Weer een hoop gezeik van alles en iedereen. Wie komt er eens met een begin van een oplossing.
Dat we naar de kloten gaan is reeds lang duidelijk.

beau van rtl | 30-06-18 | 21:31 | 9

Slough
Joh, dan was het hele artikel van Ebru niet nodig geweest en uw riposte ook niet. Maarja, zo liggen de zaken nu eenmaal niet. En nu dus??

Titaantje | 30-06-18 | 21:59

Meer werk in land van herkomst is helemaal geen oplossing. Anders was Afrika al lang een zeer welvarend continent geweest. Het probleem is juist dat ze helemaal niet willen werken.

echtpaul | 30-06-18 | 22:53

De enige echte oplossing is Afrika herkoloniseren. Maar dat zal nooit gebeuren omdat het toegeven zou betekenen dat zij niet zelf een leefbare samenleving kunnen opbouwen.

Reaguurder Wol komt overigens vaak met echte oplossingen die echt wel mogelijk zijn, als er de wil maar was.

VreemdEend | 01-07-18 | 16:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Vroeger noemden we deze mensen vluchtelingen. Deze mensen werden net zo lang opgevangen totdat we het weer veilig achtte om ze terug te sturen. Vandaag de dag moeten ze aan de inburgering, krijgen (of eisen/kraken) ze woningen en een pasport ligt al voorbedrukt klaar,

Sinclair | 30-06-18 | 21:28

Maar toch: ze komen, ze blijven komen en het houdt niet, nooit, meer op.
De paupers van deze wereld komen voor hun deel van de taart. Het is niet anders, niks zal blijven zoals het was en de welvaart die wij gewend zijn of gewend waren komt nooit mwer terug.

Titaantje | 30-06-18 | 21:26 | 2

Deel van de taart? Willen ze een piece of the cake of een piece of the action? Het laatste is namelijk veel lucratiever.

Nivelleermarionet | 01-07-18 | 09:44

Het is een fabeltje dat het eoa natuurkracht is die wij niet zouden kunnen tegenhouden als wij (de bovenonsgestelden) dat zouden willen. Maar daarnaast, de welvaart zal me aan m'n reet roesten bij vergelijking met het verlies van de sociale veiligheid die deze lui met hun agressieve inborst en gedrag brengen. Ik zou het geen ramp vinden om terug te gaan naar een welvaarstniveau van, zeg, 1950, als de sociale toestand van Nederland daarmee weer als vanouds zou worden.

Als ik wat fel klink, komt dat doordat ik er -- overvallen -- opeens de laatste paar jaar middenin woon, in een wijk die opeens opgeslokt wordt door een immers uitdijende Haagse islamitische getto. Het zou me wat welvaart waard zijn om mijn voordeur uit te kunnen stappen zonder een woud hatelijk kijkende hoofddoeken en baarden te zien. Om 's avonds de honden uit te kunnen laten zonder bezorgd te zijn om een naderende groep ons hatende, bebaarde en opgeschoren bontkragen die een bloothoofdige vrouw gewoon voor de lol lastig vallen, fietsen omgooien of kapot trappen onderweg, enzovoorts.

Welvaart is het minst belangrijke wat we kwijtraken...

VreemdEend | 01-07-18 | 16:49

"We kunnen eenvoudigweg niet iederéén helpen en zeker niet door ze hierheen te halen.Dat snapt bijna iederéén."
@ van stampij | 30-06-18 | 20:11
Maar de wereld (lees=Nederland) is toch immers "van iedereen"; Jesse Klaver zegt het zelf.

telelezer | 30-06-18 | 21:17

Ebru, een vrouw naar mijn hart. Klopt helemaal. De schuldigen en daders van deze migratiestroom zijn de politiek leiders van alle West Europese landen. Welk belang hebben zij, de eurofielen wel te verstaan. De omvolking van het contingent Europa. Het lukt voor West Europa, Oost Europa is een ander verhaal. Deze houden stand en sluiten zich op termijn aan bij Rusland. Omvolking betekent dat de weerstand afneemt bij een influx van migranten. Zij die geen binding hebben met de geschiedenis, cultuur en traditie van landen. En dus opent dit de weg tot de voltrekking van een Europese Unie waar Brussel en dus de elite de scepter zwaait over alle West Europianen en zichzelf verder verrijkend en ver weg woont van het gewone volk, in resorte-achtige woongebieden. Met dank aan deze lieden die West Europa voor eer en eigen financieel gewin verkocht hebben.

De Evangelist | 30-06-18 | 21:16 | 2

zolang het naieve stemvee te dom en te ongeinteresseerd is om dit in te zien zal er niets veranderen

telelezer | 30-06-18 | 21:19

@ de evangelist, uitkijken hoor, straks hebben ze in den Haag door dat heel Nederland ze door begint te krijgen

Slough | 30-06-18 | 21:49
-weggejorist-
Linkse allergie | 30-06-18 | 21:15 | 3

Als ik het goed begrijp huurt een expat een huis met een indesit. Migranten krijgen een Miele.

Wat een verschil zeg.

Moestuinier | 30-06-18 | 21:10 | 1

Miele. Er is geen betere. Die sielige soewartmannen verdienen toch het allerbeste. Want ze komen van het continent waar Nederland herstelbetalingen aan moet verrichten.

Nivelleermarionet | 01-07-18 | 09:40

Burgemeester aboe is zijn hele leven al net zo vals als de tanden van mijn oma.
Wil vast de premier worden van sharia1, het eerste moslimkabinet.
Haha aboe, make my day!

pennestront | 30-06-18 | 21:09 | 6

@JJJJ
Geen idee, ik doe nooit kaas op mijn teenslippers.

Linkse allergie | 30-06-18 | 21:28

@Linkse allergie
Geen teen? -1!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-06-18 | 21:41

Aboe is gewoon een vazal, een wegbereider.
Als pion op deze plek neergezet om NL nog meer voor de gek te houden........

pennestront | 30-06-18 | 22:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom krijg je pritt als je op @UmarEbru klikt?

Alquest | 30-06-18 | 21:05 | 2

Omdat Ebru de column vermoedelijk naar Pritt verstuurt en die hem hier op het log plempt.

Graaisnaaiert | 30-06-18 | 23:09

Zelfs Honing had/heeft zijn eigen listing.
Ies gwn rasiesis.

Alquest | 01-07-18 | 10:16

De spijker weer eens op zijn kop ebru!

Schepvogel | 30-06-18 | 21:02

Migranten zijn dol op de EU en EU is dol op migranten. Drenten, Brabanders, echte Hollanders en andere Nederlanders zoals bijvoorbeeld mensen uit Groningen, Zeeland of Gelderland hebben het daar maar mee te doen. Amsterdam weggeven? Vooral ook doen, maar dan volgt de rest al snel! In Den Haag en Brussel zit men immers niet stil.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-06-18 | 21:02

Geef ze pas toegang tot de verzorgingsstaat en alles wat er bij hoort, als er iemand, die belasting betaald garant voor ze staat. En als er na 5 jaar nog niks wordt bijgedragen aan de samenleving door de migrant, dan krijgt de garantsteller een rekening.
Ik neem aan dat er genoeg deugmensen en deug-BN-eens zijn, die garant willen staan.

The_Black_Knight | 30-06-18 | 21:01 | 4

No one shall pass black night, maar ik steun uw voorstel.

NeedIsaymore? | 30-06-18 | 22:48

Ik stem voor!

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:11

Gek genoeg geldt deze garantiestelling bijna letterlijk voor Nederlanders die een partner via de legale, reguliere methode willen importeren. D.w.z. via de officiële kanalen van de IND.

Nivelleermarionet | 01-07-18 | 09:36
▼ 1 antwoord verborgen

""NLers zijn en blijven goed geprogrammeerde schapen, hand in hand de afgrond in. Sukkels.""
@ Mark_D_NL | 30-06-18 | 20:13
Je vergeet dat het allemaal de schuld van Wilders is (en natuurlijk ook van Thierry en van Trump)

telelezer | 30-06-18 | 21:01 | 1

De echte schuldigen wonen in vinex wijken.

Mark_D_NL | 30-06-18 | 21:02

Ik heb in de vorige topics gezien,
dat we in ieder geval voor 3 migranten
vrijstelling krijgen.

Plorkface | 30-06-18 | 20:59

Gewoon meer welwillende migranten toelaten die bijdragen en het lastiger maken voor degenen die geld komen slurpen.

Wie komt met eigen geld, een sponsor heeft die borg staat en een eigen verzekering neemt geheel gescheiden van de NL verzorgingsstaat en zich gewoon gedraagt is welkom. Ook zonder NL paspoort, als gast. Wil je wel een paspoort, dan oude inleveren. Mag dat niet, dan pech en blijf je gast. We zetten landen die hun burgers dat onmogelijk maken wel onder druk met sancties.

Opvang in buurlanden in de regio. Als we al mensen ophalen dan niet meer dan in verhouding tot ons aandeel van de wereldbevolking. Wie toch zelf komt, krijgt gegarandeerd GEEN status. En wellicht degene die we wel ophalen duidelijk maken dat als binnen 10 jaar het conflict is opgelost of hun overheid ze terug wil nemen met geloofwaardige garanties voor hun vrijheid en veiligheid, ze terug moeten, met "gewortelde" kinderen en al. Dan weten ze dat van tevoren en wordt de legale route van werken of eigen geld meebrengen waarbij je verblijf een open einde heeft bij goed gedrag (en de prikkel tot goed gedrag) ineens toch een stuk aantrekkelijker.

Kwam er dankzij een reaguurder achter dat de huidige Schengen-visa op papier al ruimschoots voldoende de parasitaire types verhinderen om naar de EU te komen, want ze voldoen niet aan alle strenge voorwaarden:
www.schengenvisainfo.com/how-to-apply...
www.schengenvisainfo.com/common-reaso...

De wettelijke middelen zijn er dus al: mensensmokkel is verboden, kraken is verboden, illegaal in de EU bevinden is verboden en de eisen om een visum te krijgen zijn best wel behoorlijk streng. Het komt dus neer op pure politieke onwil.

Zelfs die vereiste verzekering voor migranten, geheel gescheiden van de verzorgingsstaten alhier, is er dus deels al. We moeten alleen het (verzekerde) bedrag en de premie eventjes met een factor 10 of meer verhogen of een aparte verzekering instellen voor wie hier wil blijven in tijden van werkloosheid en dan kunnen alle bezoekers gewoon lekker hun eigen broek ophouden. Met van mijn part een eigen risico om hun premie wat te drukken:
www.axa-schengen.com/en
www.allianz-assistance.ch/en/travel-i...

Het blijft een raadsel waarom de politiek weigert om zinnige wetgeving gewoon te handhaven. Incompetentie of kwade wil?

Wol | 30-06-18 | 20:58 | 2

Ego.

Mark_D_NL | 30-06-18 | 21:01

een raadsel? Gewoon auf Befehl van het Brusselse Politburo

telelezer | 30-06-18 | 21:10

""Dat we een verzorgingsstaat hebben gecreëerd, is de exacte reden waarom al die zwarte mannen op bootjes naar Europa dobberen. Onze verzorgingsstaat. Ons gratis geld.""
Foei Ebru, die mensen komen alleen maar naar hier omdat ze immers soooo siellig zijn, vraag het maar aan de linkse deug-fascisten, die zeggen het toch zelf, dus dan is het immers waar

telelezer | 30-06-18 | 20:55

Die kolonisten hoeven geeneens kralen en spiegeltjes mee te nemen. Ok, ze zijn zelf kralen en spiegeltjes. Denk dat over dertig jaar de Europese bejaardentehuizen uitpuilen van al die duizenden kinderloze eenzame donkere oude mannetjes. Om die te verzorgen hebben we dan vooral migranten nodig. Sterke jongemannen die van aanpakken weten.

RickTheDick | 30-06-18 | 20:55

Dé oplossing : Alle migrantiërs naar Islamsterdam.
Dat Hellhole is toch al als verloren te beschouwen...

Wijze uit het Oosten | 30-06-18 | 20:49 | 7

Ichneumonidae | 30-06-18 | 21:11 |
Drenthe ?
Bijna...
Je zit er maar een klein beetje naast, een klein beetje maar..

Wijze uit het Oosten | 30-06-18 | 21:23

Drenthe ligt toch in het oosten. Ik vind ook dat de wijze daar dom genoeg voor is.

beau van rtl | 30-06-18 | 22:14

@Beau van rtl
Drenthe ligt alleen ten oosten van Friesland. De wijze woont daar dus vast niet.

Synecdoche | 01-07-18 | 00:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik weet het allemaal niet. Ga even de koelkast raadplegen.

kwark001 | 30-06-18 | 20:48 | 2

Mijn cvketel is bang voor de toekomst. Is ER nog well werk voor hem over 10 jaar!

Mark_D_NL | 30-06-18 | 21:00

Mark_D_NL | 30-06-18 | 21:00
LOL!

Ichneumonidae | 30-06-18 | 21:09

Ebru heeft 100% gelijk en wij schieten er 0% mee op.

NeedIsaymore? | 30-06-18 | 20:43

On another note, die achterlijke Aboutaleb wil dat het kabinet excuses aanbiedt voor het slavernijverleden ( teletekst ). Vraag ik me af, bedoelt hij zijn eigen ISlamitische slavernijverleden of moet de Nederlandse samenleving verder opgehitst en uitgehold worden? Mol van Marrakech dat het ook is.

Graaisnaaiert | 30-06-18 | 20:41 | 12

Aboutaleb's act van Publikumsbeschimpfung doet denken aan wat Edward Snowden aan het doen is in Rusland. Snowden beschuldigt zijn Russische brood- en bedgever van corruptie, want iemand moet paapser dan de paus zijn, niet waar? Aboutaleb laat zijn uitwerpselen in het rond vliegen, want je moet tegenwoordig wat doen om aandacht te krijgen. En Aboutaleb rekent op een serviele, slaafse reactie van het kabinet; tsja, slaven drijven is een vak. Het wordt tijd, dat Greet (beroemd tot in Islamabad) de Barbarijse nesten uitrookt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 30-06-18 | 21:51

Als ik die gasten van "we are here" zie, de helpers uit de Bijlmer zeg maar, dan heb ik toch zeer weinig zin om excuses aan te bieden.....

echtpaul | 30-06-18 | 22:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Op naar een burgeroorlog.
Denk ik zomaar.......

pennestront | 30-06-18 | 20:39 | 2

Ik denk het niet. Ik weet het zeker. De elite wil het dus gebeuren zal het. En uit de chaos zal de EU meer macht opeisen

VeelTeSteil | 30-06-18 | 20:43

Mmmmm, ik denk dat je ongelijk hebt.
Ben niet persé voor een burgeroorlog maar ‘it clears the sky’.......
Overigens, de geschiedenis leert dat vorsten/overheden die hun volk uitbuiten/vernederen door revoluties aan hun (regerende) eind komen.
En dat is prima.

pennestront | 30-06-18 | 21:05

Off topic: ik ben tegen racisme. Krijg ik nu een lintje of is 99% van blank NL tegen racisme en is het geen topic?

funkyd | 30-06-18 | 20:38

Niet om het een of ander, maar Indesit doet het beter dan AEG.

Jos Tiebent | 30-06-18 | 20:36 | 2

Mijn AEG-Turnamat heeft 25 jaar goede diensten gedaan. Dat zie ik bij een Indesit niet gebeuren.

Lupuslupus | 30-06-18 | 21:32

Indeshit

Bakkeleures | 01-07-18 | 08:01

"Hoe vertel ik mijn Turkse vrienden (artsen, ondernemers, ingenieurs, hoogleraren, apothekers), dat zij niet welkom zijn in Europa want Turk,"

Niet "want Turk" maar omdat we zelf al voldoende van deze soort hebben. Probeer het eens met je Turkse neven/buurjongens die schilder / bouwvakker / metaalwerker / steenhouwer / elektromonteur / loodgieter / anders praktisch opgeleid zijn.

Aandoenlijk ook hoor, dat gekoketteer met je "hoogopgeleide" Turkse vrienden, Zijn zelf ook op de hoogte dat ze jou als vriendin hebben?

der_feldwebel | 30-06-18 | 20:35 | 3

der_feldwebel | 30-06-18 | 20:35 |
Ebru heeft daar wel een punt. Er zijn veel seculiere, hoogopgeleide Turken die niks te maken hebben met islam of uitvreterij en zien dat we in Europa allerlei halvegare niksnutten binnenlaten, terwijl zij gewoon de tyfus kunnen krijgen. Je zult maar wonen in een land waar Erdo dictator is.

Zelfde geldt voor veel Perzen, hebben vaak ook niks met islam, hoogopgeleid, laat maar binnen komen. Als ze daar zin in hebben.

Alles beter dan die sneue vluchtelingen aka gelukzoekers.

In feite is jouw comment een nogal stuitend ad hominem.

Ichneumonidae | 30-06-18 | 20:46

"Ebru heeft daar wel een punt. Er zijn veel seculiere, hoogopgeleide Turken die niks te maken hebben met islam of uitvreterij en zien dat we in Europa allerlei halvegare niksnutten binnenlaten, terwijl zij gewoon de tyfus kunnen krijgen. Je zult maar wonen in een land waar Erdo dictator is."

Jammer dan, niet jouw- of mijn probleem

"Zelfde geldt voor veel Perzen, hebben vaak ook niks met islam, hoogopgeleid, laat maar binnen komen. Als ze daar zin in hebben."

Nein danke. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van voor Europa. Zij hebben de schone taak om hun eigen regio hoger op de beschavingsladder te hijsen.

"Alles beter dan die sneue vluchtelingen aka gelukzoekers."
Eens!

"In feite is jouw comment een nogal stuitend ad hominem."
Welnee mensch, hoe dan ?

der_feldwebel | 30-06-18 | 21:22

der_feldwebel | 30-06-18 | 21:22 Goede comments (uber?)

Rest In Privacy | 01-07-18 | 09:11

Open deuren intrappen voor een lezerspubliek dat gek op open deuren is. Kom op zeg, je moet toch ook wel een beetje trots kunnen zijn op je eigen werk? Het klopt allemaal hoor, maar dit is echt een beetje de stelling van Pythagoras uitleggen in het clubblad voor wiskundigen.

John McClane | 30-06-18 | 20:34

Ah, de rechtse goegemeente heeft het antiglobalisme ontdekt. Over 30 jaar zal hier de alarmklok voor klimaatverandering worden geluid waarschijnlijk. Stelletje retards.

Bakito | 30-06-18 | 20:31 | 3

Klopt. Ebru met heur die zwarten dit, die zwarten dat. Ongehoord dat zij zich op deze manier uitlaat over migranten.

bij gelegenheid | 30-06-18 | 20:34

Ben je er weer ouwe zweetklier?

Sliptong | 30-06-18 | 20:37

Kon u niet op het woord 'deplorables' komen, mevrouw bakito?
........arrogante linkse vrouwen zoals u en Hillary zijn zó hypocriet dat je het vrouwenstemrecht bijna zou heroverwegen.

benjeallanggek | 30-06-18 | 23:19

Oftewel als alle getintdelden die hebben gestudeerd naar hier komen dan komt de rest er vanzelf achteraan. Want hun apothekers, ingenieurs en artsen zijn hier ook.

Leptob | 30-06-18 | 20:24

eb , wit wijntje ?.

newray | 30-06-18 | 20:21

Hoezo vluchtelingen of migranten? Gewoon gelukzoekers.

Begrijp wel dat ze hier naar toe komen. Zou Afrika een verzorgingscontinent zijn en Europa straatarm, dan zou ik ook de oversteek maken.
En me verbazen dat ik niet de Middellandse Zee werd uitgeblazen.

Waarom dat omgekeerd niet zo is verbaast me evenzeer.

Ichneumonidae | 30-06-18 | 20:19 | 5

Ichneumonidae | 30-06-18 | 20:38
Hmm, de genetische structuren, het dna, laten geen overeenkomst zien tussen de van oorsprong afrikaanse mensen versus de neanderthalers. Verziniknie, staat zo beschreven.
Eh, wellicht ergens in de 7 Moeders?

bij gelegenheid | 30-06-18 | 20:49

bij gelegenheid | 30-06-18 | 20:49
De Neanderthalers zijn geen 'voorlopers' van de homo sapiens. Wat is je punt eigenlijk?
Waren losers, daarom zijn ze uitgestorven. Net als straks al die kutbeesten als neushoorns, leeuwen, tijgers, olifanten, ijsberen en andere mislukte lutsers.
Hebben we het rijk alleen, gezellig!
Sorry dat ik wat afdwaal.

Ichneumonidae | 30-06-18 | 21:03

Ichneumonidae | 30-06-18 | 20:38
Witte neger is onmogelijk en schijnt kunnen we ook niet veel mee veel dingen zijn gewoon theorie maar bewijst niets.

Sjonie01 | 30-06-18 | 21:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zitten hele goede tussen, maar tja. Beleid zou moeten aangepast worden op stemgedrag, links stemmen links krijgen, vraag me af hoe inclusief omrijbakfietsmoeders dan blijven.

Bokito ergo sum | 30-06-18 | 20:15

toch geinig dat mensen zo blind blijven. In een normale maatschappij had men een pechtold al lang aan een boom geknoopt en rutte levenslang opgesloten.
--
NLers zijn en blijven goed geprogrammeerde schapen, hand in hand de afgrond in. Sukkels.

Mark_D_NL | 30-06-18 | 20:13 | 1

Hey was daar niet een spelletje van?

Omebert | 30-06-18 | 20:15

Lolz Basil. En opsteller van deze kŏlˈəm staart zich blind op het hoe en waarom de hoogopgeleide anatoliër etc de toegang tot de NLse verzorgingsstaat wordt ontzegd.

bij gelegenheid | 30-06-18 | 20:17

Er is zo veel geld naar afrka gegaan dat ze daar heel afrika van konden asfalteren.Maar als het opbouwen er niet in zit is ze hierheen halen niet de oplossing.We kunnen eenvoudigweg niet iederéén helpen en zeker niet door ze hierheen te halen.Dat snapt bijna iederéén.

van stampij | 30-06-18 | 20:11 | 2

'Dat snapt bijna iederéén'. Dat betwijfel ik, want waarom zijn er dan zoveel hersenloze idioten die op GroenLinks, SP, of PvdA stemmen?

Crusher | 30-06-18 | 20:15

Crusher, van links tot rechts. Vergeet niet Mutti Merkel wir schaffen das van het CDU is, conservatief. Het is dus niet alleen GL etc.

monokul | 30-06-18 | 20:32

Flink op deze (groen linkse) partijen blijven stemmen!

Lexus01 | 30-06-18 | 20:07

O,o,o, tis een warrig verhaal geworden van onze Ebru. Om te beginnen, migranten verwarren met expatriate, waabij al deze migrants onder de noemer migranten worden geduid. Volgens het CBS kennen wij hier in NL al voor járen eenduidige begrippen voor.
En anders Ebru, lees eens voordat je jan en alleman over de turkse kam scheert met dit broddelstuk.

bij gelegenheid | 30-06-18 | 20:03 | 1

"De goeden lijden onder de kwaden", dat is het hele betoog in een notendop.

Schoorsteenveger | 30-06-18 | 20:24

"Degene die dat kan, verdient het om burgemeester van Amsterdam te worden."
Iemand die dat ook niet kan, maar veinst het te kunnen, wórdt burgemeester van Amsterdam.

Schoorsteenveger | 30-06-18 | 20:02

Zolang we niet direct of indirect te maken willen hebben met het sterven van migranten, kunnen we ze niet tegenhouden. Er zijn simpelweg teveel afrikanen, middenoostiërs, etc. Die hiernaartoe willen omdat ze eigenlijk geen keuze hebben. Maar je merkt wel dat Eiropa ook vol wordt en minder leuk om te leven. Veel mensen hier willen bijvoorbeeld geen kinderen meer omdat ze al bang zijn in wat voor wereld die kinderen dan terechtkomen. In Afrika ea. heeft men niet echt voorbehoedsmiddelen en zijn kinderen hun pensioen. Dus of we moeten accepteren dat over een paar jaar Afrika krepeert van de ellende en wij aan de grenzen van europa migranten met geweld tegenhouden of we kreperen een paar jaar later samen met de Afrikanen.

Hadena | 30-06-18 | 20:01 | 2

Dat den neger in Afrika kinderen maakt voor zijn pensioen leerden ze mij vroeger op school. Dat is een fabeltje. Ze vinden beuken te lekker liefst met verschillende vrouwen. Dat daar kinderen van komen interesseert ze niet. Zorgen ze toch niet voor. Dat is trouwens ook een probleem daar. Kinderen worden door 1 ouder opgevoed

metdedag | 01-07-18 | 01:05

In Afrika is het hebben van (veel) kinderen een statussymbool.

Carmelita | 01-07-18 | 08:52

En dat, terwijl we alle technologie, middelen en manschappen hebben om iedereen een normaal bestaan te bieden in het land van herkomst.
Misschien dat er iemand een voorkeur heeft voor mensen op de vlucht voor een beter bestaan.

MogeWijEveOvergeve | 30-06-18 | 20:00 | 2

Helaas is dat gezwel genaamd religie er nog. Dat bijt technologie en wetenschap.

PresidenteDeConjovia | 30-06-18 | 20:40

Er zijn in al die jaren veel technologie, geld, hulp naar Afrika toegegaan zonder resultaat. Naar bv Vietnam is nauwelijks hulp gegaan. Dat land krabbelt aardig op. Rara hoe komt dat

metdedag | 01-07-18 | 01:08

Is toch mooi een vooruitzicht voor al die heren, dames en x-gender politici dat ze later aan hun (achter)kleinkinderen kunnen vertellen hoe ze in een paar decennia tijd een heel continent naar de kloten hebben geholpen.

kweethetooknietbeter | 30-06-18 | 19:57

Ebru, het is allemaal vooropgezet. Maakt allemaal onderdeel uit van een vooropgezet plan om de concurentiepositie van Europa te verstevigen. Men heeft alleen op de verkeerde groeperingen gewed. Afrikanen die er (laten we netjes blijven) een heel ander arbeidsethos op nahouden. Die nogal primitieve opvattingen hebben over de man-vrouw verhouding of familiezaken. Die vaak een totalitaire ideologie aanhouden. En die dus massaal botsen met onze samenleving waar we pogen netjes net elkaar om te gaan en daarvoor te werken in plaats van de hand ophouden. En dát gaat helemaal mis. Voor ons. Het plebs. Niet voor de elitaire grootverdieners die daar helegaar geen last van hebben in hun beschermde isotopen. Maar ook daar wordt aan de deur geklopt...

Sliptong | 30-06-18 | 19:57 | 2

neuh, het gaat om n andere reden
kevin mcdonald - culture of critique

blabla9899 | 30-06-18 | 20:07

Klopt Sliptong. Lissabon ergens rond de eeuwwisseling.
Niet voor niks staat de Europese grondwet, correctie, het verdrag op de EU ofzo, bol van arbeidsmigratie. Eerst de Polen, Tsjechen, Slowaken, Roemenen, die aan de oostkant vervolgens weer opgevuld worden met goedkope Oekrainers en Wit-Russen. Omdat het nog goedkoper moet : wir schaffen das ! Bedoeld werd, we zullen de arbeidsmarkt flink onder druk zetten met nog goedkopere werknemers, Inderdaad met de groep zoals jij omschreef.

monokul | 30-06-18 | 20:38

Of je migranten nou hier heen lokt met een belastingdeal voor de werkgever, of de belofte van een levenslange uitkering, ze kosten ons ongeveer 1 miljoen per stuk.

Osdorpertje | 30-06-18 | 19:56

Saillant detail - de migranten zitten op een 30% expat regeling - behalve bij Unilever daar pikt de big corporate het belastingvoordeel gewoon in - het grote stelen van big corporate

Rest In Privacy | 30-06-18 | 19:56 | 1

Ik had als expat indertijd een netto inkomen afspraak. Evt. belastingen voor dan wel nadelen waren voor werkgever. Standaard bij de grote firma's.

monokul | 30-06-18 | 20:40

Allemaal eruit en per direct Zuid Afrikaanse boeren opnemen in onze samenleving, hen is een oorlog aangezegd door de bloedeigen regering! Vele boerderijen wachten op opvolging die er nooit komt. Maar uiteraard zijn Ali en Mohammed in het kwadraat veel meer welkom want niet zo saai in bed als Henk en Piet. Wat een wereld, wat een land...

VeelTeSteil | 30-06-18 | 19:55 | 14

VeelTeSteil | 30-06-18 | 20:59
Ik denk dat opvangen helemaal geen issue is bij deze mensen. Waarschijnlijk hebben de meesten genoeg geld om te kunnen emigreren en om te wonen waar ze willen. Dat is trouwens een mijn aanname.

HoerieHarry | 30-06-18 | 21:04

HoerieHarry | 30-06-18 | 21:04 Het niet alleen maar om voldoende geld hebben man. Voor een deel gaat dat sowieso niet want blanken wonen in Z-A ook in krotten. Niet allemaal op grote boerderijen. De Afrikaners zijn onze broeders en zusters welke we op dit moment in de steek laten tijdens de originele white genocide. En zoals VTS zegt, breng ze hierheen. Liever een miljoen blanken erbij dan een miljoen Afrikanen of Turken.

En zie okk even wat Ebroe Oemar doet. Na veel geklaag over al die mocro's en asielzoekers maakt ze het zelf wel mogelijk dat er weer 1 hier kan wonen. Jammer dat ze bij FvD zit overigens.

Rest In Privacy | 01-07-18 | 09:00

blabla9899 | 30-06-18 | 20:08 Bedankt broeder.

Farmlands, een docu van Lauren Southern over de alarmerende situatie in Zuid Afrika.

Rest In Privacy | 01-07-18 | 09:02
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Wienerschnitzel mit | 30-06-18 | 19:53

Asielzoekers zijn economische migranten. Niet meer niet minder.

HoerieHarry | 30-06-18 | 19:51 | 2

asielzoekers zijn wapens.

Mark_D_NL | 30-06-18 | 20:14

Of Mass Destruction!

PresidenteDeConjovia | 30-06-18 | 20:38

De passagiers van dobberboten opnemen in de zuidelijke landen (overeenkomstig klimaat), en de bemanning afschieten of levenslang opsluiten wegens (poging tot) opzettelijke doodslag. Dan zal het snel ophouden wegens gebrek aan bemanningen.

Leffe Blonde | 30-06-18 | 19:50

I stand corrected. Jozias van A. is geen laffe haas, zoals ik eerder zei. Hij is een moedig man. Ik bedoel, een Salafist de hand reiken in de wetenschap dat hij wordt afgehakt is heel dapper. En ook heel erg dom.
Maar goed, we zien wat er gebeurt, we maken ons boos en we kunnen er helemaal niets aan doen.

Graaisnaaiert | 30-06-18 | 19:49

De meeste migranten die Nederland binnenhaalt zullen hier nooit iets gaan bijdragen aan de samenleving. Sterker nog, hun komst zal uiteindelijk bijdragen aan het faillissement van onze verzorgingsstaat.

Tietmier | 30-06-18 | 19:49 | 4

ach ja joh, nu al 20x zoveel buitenlanders in de steun ed. iedereen weet dat. Een baan krijgen veel van die lui ook niet. Ook niet vreemd: als jezelf de keuze kunt maken tussen Jan, Kees of Mohammed, en Hassan..... niet echt moeilijk denk ik.

Wienerschnitzel mit | 30-06-18 | 19:55

Ja, maar dan zijn de deugmensen wel tenminste deugend en met een schoon geweten failliet gegaan.

kweethetooknietbeter | 30-06-18 | 20:04

Helaas slepen die deugmensen wel een heel land mee de afgrond in.

Lupuslupus | 30-06-18 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Topcolumn weer. Klopt als een bus.

BozePaarseMan | 30-06-18 | 19:48 | 1

Sluit als een bus en klopt als een zwerende vinger - van mij de betweter.

Slough | 30-06-18 | 22:05

Tja, dit is wat de meerderheid van het volk wil, anders hadden ze wel anders gestemd de laatste decennia. En het "wir haben es nicht gewusst" verhaaltje gaat ook niet op, als je stemrecht hebt en je jezelf nog steeds niet via de alternative media op de hoogte laat stellen over wat er echt gebeurt, wil je het ook gewoon niet weten.

zwellevertje | 30-06-18 | 19:48

Als het maar 50 banen oplevert waarom dan die 60 miljoen migranten. Of hebben we in Europa nog 1,2 miljoen andere multinationals met dezelfde behoefte?

Ofzo2 | 30-06-18 | 19:47 | 1

60 miljoen mensen hebben allemaal dagelijks brood nodig en ander voedsel alsmede benzine voor in de auto.. het scheelt voor die multinational een aanzienlijke slok op de borrel als die 60 miljoen verdwijnen in zee of weer terug naar Afrika..

fikkieblijf! | 01-07-18 | 07:46

Met dank aan de grachtengordel die GroenLinks gestemd hebben en de lichtgewichten die D66 hebben gestemd.

frisenfruitig | 30-06-18 | 19:47

Te laat het is opperdepop! Tsjakka!

Mark_D_NL | 30-06-18 | 19:43

Analfabete migranten with an Attitude.

pjotr nicknaamtov | 30-06-18 | 19:42

Na een 'haakje open' ben ik altijd op zoek naar het 'haakje sluiten'. En zo mankeert er nog veel meer aan deze onleesbare column. Kan hier een eindredacteur enig soelaas bieden? Dit wil Ebru toch ook niet...

Rest In Privacy | 30-06-18 | 19:41 | 6

"maar omdat we hier vrijwel iedereen een dak boven z’n hoofd heeft." Natuurlijk begrijp ik de strekking van deze column, maar dit is gewoon lelijk.

Rest In Privacy | 30-06-18 | 20:33

En; "geen cent om z'n kont te krabben"?
Moet zijn; "geen nagel om zijn gat te krabben".

Carmelita | 01-07-18 | 09:01

Hoewel ik bekend sta als fervent taalnazi, maakte deze column zoveel indruk op me door de inhoud dat de vorm geheel niet stoort.

Badd Pritt | 01-07-18 | 09:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgens mij is er al een nieuwe burgemeester. Beetje mosterd na de maaltijd dit verhaaltje.

HoerieHarry | 30-06-18 | 19:41 | 3

Lees jij alleen maar laatste zinnen?

gemeentereiniging | 30-06-18 | 20:05

Hoe kom je daarbij? Ik kan helemaal niet lezen.

HoerieHarry | 30-06-18 | 20:08

Maar nog niemand die het verdient.

PresidenteDeConjovia | 30-06-18 | 20:35

Helemaal goed Ebru; helemaal goed.

lupje | 30-06-18 | 19:39 | 1

Inderdaad. Na een paar mindere contributies, nu weer een dikke vette prima.

PresidenteDeConjovia | 30-06-18 | 20:34

Niet van mijn belastingcenten, en Amsterdam mogen ze zoiezo hebbon van mij.

Tuborg øl | 30-06-18 | 19:37 | 2

Dn heb je of gene werk (en geen inkomsten = geen bijdrage = hier dus niets te zoeken) of je trekt een uitkering...

lovekila | 30-06-18 | 21:19

Misschien kan mijn nick enig licht op de kwestie werpen..?

Tuborg øl | 30-06-18 | 21:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken