#Pinkpop2018 - Busje ramt festivallers - 1 dode
Vluchtmisdrijf na aanrijding - 1 dode, 3 gewonden
Social
De Nederlandse, Duitse en Belgische politie zijn op zoek naar een witte Fiat Doblo, met '257' in het kenteken. Busje reed vanacht voetgangers aan bij Camping B te Landgraaf, en ging er vandoor. Volgens een woordvoerder van de politie was de aanrijding opzettelijk. Hoe moeilijk kan het zijn? Aan de ene kant - de meeste bestelbusjes zijn wit. Aan de andere kant - dit land hangt vol met camera's. Gaarne even meekijken mocht u in de regio zijn. Een witte Fiat Doblo ziet er ongeveer zo uit. Plaatje ⬇.
UPDATE
Social
UPDATE: Persco laat weer eens veel vragen open
Social
UPDATE 18u00: Dader heet Danny S.
De naam is volgens het AD bekend: Danny S., en op basis van de (later verwijderde) opmerking 'geen familie van' en de website van zijn voetbalclub is de volledige naam vermoedelijk Snijder. Alles wijst op een tragisch ongeval, maar de verdachte zit nog in beperking en het OM geeft nog geen uitsluitsel.
Reaguursels
InloggenIk mis de reaguursels van 19-06-2018.
Tja. Sorry hoor. Maar als je met een groep midden op de weg gaat zitten en er klapt een auto over je heen, is het toch echt je eigen schuld.
Of het is een tragisch ongeval waarbij niemand per definitie dom of incapabel is en het daarmee volgens jou verdiend heeft.
Zoals eerder aangegeven. Betreffende weg is normaal bij het festival betrokken en afgesloten voor verkeer. Het betreft de weg tussen het festivalterrein en camping B, waar een feesttent staat. De weg is tijdens het gehele festival afgesloten voor verkeer. Na 0.00u loopt een enorme stroom mensen vanaf het festivalterrein naar de camping. Daar is een feest tot ongeveer 3.00u. Daarna lopen veel mensen dezelfde weg terug. Zoals ze al 3 dagen gedaan hebben. Echter, de weg is die nacht weer opengesteld voor verkeer. Maar er rijd bijna niemand. Dus dat weet je niet. Dus sommige mensen denken festivalterrein, andere denken 80km weg. Dat is een slechte combinatie.
Zuilim. Goede uitleg. Dat is inderdaad wel een heel erge combinatie..
@zuilim
Als jouw analyse klopt, gaat deze zaak zich toespitsen op de juridische vraag wie besloten heeft om de weg open te stellen voor verkeer en of dat duidelijk kenbaar is gemaakt naar alle Pinkpopbezoekers. Ergens heeft er iemand verzaakt. Juridisch is dat erg interessant. Pinkpopbaas Smeets - 'geef rechts geen kans'- kan zich vast opmaken voor juridisch gedoe.
idd die combinatie van maandagochtendbleus en afterparty botst als die op een 80 km weg elkaar tegenkomen. De wegbeheerder (niet Pinkpop, want officieel geen Pinkpopterrein, begrijp ik) kan wat vragen verwachten.
een ongeval, waarbij men de auto in de buurt achterlaat en vlot naar Amsterdam reist..... ja ja ja
Ja dus. Zeer waarschijnlijk een ongeval doordat figuren in het donker in donkere kleding midden op de weg gingen zitten in de veronderstelling dat de weg afgesloten was en een bestuurder die niets vermoedend daar met 80 km/u op knalde.
Dat hij vervolgens door reed maakt hem nog niet schuldig aan het ongeluk. Het maakt hem schuldig aan doorrijden na een ongeluk , of doorrijden zonder je om de slachtoffers te bekommeren.
Doet vermoeden dat hij iets in zijn bloed had inderdaad.
Bravo hoor... toch maar weer mooi de verkeerde publiekelijk gelycht. De man blijkt hooguit schuldig te zijn aan het achterlaten van slachtoffers, maar zeer waarschijnlijk niet aan de aanrijding zelf.
Sorry hoor, maar die snowflake types. Het is Pinkpop, beetje geblowd, beetje gedronken, iedereen chill, leuk sfeertje en wat doen ze dus: een beetje op de rijweg zitten. Want hey: deze wereld is van iedereen en niemand maakt ons wat. Deze snowflakes zien geen gevaar want dat is iets voor bange mensen.
Die vlieger gaat op totdat....
Nee Amsterdammers, dat zijn hoogvliegers. Op Herman Brood na dan.
Festivalgangers gaan een potje kaarten op slecht verlichte weg en worden kapot gereden. Verklaart meteen ook waarom alleen de rechter voorkant van die auto kapot was en niet zijn hele motorkap/voorruit. Ondertussen is bijna iedereen die hier direct of indirect bij betrokken is slachtoffer, maar is de gemiddelde reaguurder het hardst aan het huilen omdat we wéér geen echte, echte, échte islamitische aanslag hebben in NL. Balen man. Ik zie al die nekbaarden al helemaal voor me zodra het wél een keertje goed raak is (want dat dat een gebeurt vind ik ook best aannemelijk hoor). Dan zitten ze met hun broek op de enkels de NOS live streams te volgen en hun kleverige toetsenborden vol te kwakken.
Aantoonbare onzin wat je schrijft. Ga het aantal reaguurders eens tellen die van een aanslag uitgingen en hoeveel niet. Trek daar de trolreactie van Slet vanaf en je zult zien dat het wel meevalt. Zelf zat ik ernaast met mijn vermoeden dat het een dronken Pool betrof.
Je bent gestoord
Gulliver | 18-06-18 | 21:26 & letopuwzaak | 18-06-18 | 21:28
Don't feed the troll!
Danny snijders
Knap hoor!
Daar werd ik voor weg gejorist.
Ik heb een vraagje hoe hard mocht je rijden op die weg? Ik heb geen bortje stapvoets gezien of bordje 30 ? Wel heel veel gele bordjes met camping a,b,c enz enz ... dus 80km is wel hard op dat stuk lijkt mij en zo het zelfde op de dr calstraat 80 weg en net naar een bocht hekken en 2 mannen op een stoel op 80 weg dus dat word hard remmen anders weg 2 mannen heb ze er op aan gesproken en lachen en zeggen tja gemeente he ook hebben ze geen vergunningem op de plek lijkt mij ook wel verstandig wat weten en vinden jullie ?
www.1limburg.nl/taxichauffeur-pinkpop...
De vraag is nu wie je als slachtoffers en wie als daders kunt zien.
NB Danny S. wordt al met zijn volledige achternaam genoemd inclusief zijn volledige doopceel. Prima dat hier te censureren al verwacht je dat niet van GS.
Waarom mag dat wel als het Achmed of Ibrahim betreft? Dat zijn toch maar Allochtonen en die zijn per definitie fout.
Een blanke Limburger daar gelden andere normen voor?
Vreselijk wat die getuige zegt dat mensen op de weg zaten zonder verlichting. Je zal maar denken dat je daar de normale snelheid mag rijden.. vreselijk allemaal.
Zal nu onderzoek komen over het hoe en wat.
Maar het is niet gek dat er zoveel gespeculeerd werd over een aanslag. Steden zijn forten en de vijand is binnen. En voor de weggejoristen: nee niemand hóopt op een aanslag. Niemand wil dit ongeluk ook.
Walgelijke aannames.
En sorry; ik bedoel de weg was vrijgegeven, waarschijnlijk mocht je daar dus weer normaal rijden.
Volledig met je eens letopuwzaak. De weg was begreep ik vrij gegeven, de bestuurder was neem ik aan verrast door de lui die op de weg zaten (die hadden ook geen kwade bedoelingen) de bestuurder werd verrast, raakte in paniek etc.
Mijn eerste reactie was ook "het zal wel weer ... en de waarheid mogen we niet weten".
Een zeer treurig voorval met vooral slachtoffers.
KeesRoeiboot | 18-06-18 | 20:56
#MeToo, in de zin van: Geheel met u eens, ook wat betreft het reflex-gevoel!
KeesRoeiboot. Zeker.. ontzettend triest. En u beschrijft denk ik precies wat velen voelen. En de aanname was niet gek in deze tijd. Nu weten we beter
Ik heb gisteren een pakketje besteld en nu stopt er een wit bestelautootje voor de deur.
Ik wacht wel even met opendoen...
Nu ben ik toch wel benieuwd wat heer Roeiboot hier had gepost. Heb zijn andere reacties gelezen en deze waren bijzonder genuanceerd en to-the-point.
Vermoedelijke dader www.ad.nl/binnenland/danny-s-vermoede...
Een Hollander. Net zo hard aanpakken. 10000 jaar cel bij enig opzet. Geen uitzondering.
m.facebook.com/photo.php?fbid=1577498...
Zie lezing van deze getuige. Betreffende stuk weg is provinciale 80km weg. Waarschijnlijk weer opengesteld voor verkeer na een bepaalde tijd. Op de heenweg naar de camping loop je dus over een afgesloten weg die bij het festival hoort. Daar is het eindfeest in een tent. Op de terugweg, na afloop van het feest loop je op een slecht verlichte provinciale weg. Of je gaat er zitten, zoals deze feestgangers. Ik denk een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Geen enkel ander ongeluk krijgt een persconferentie, het zegt wel iets over de staat van ons land.
Ik vind het vreselijk. Nu moet er gekeken worden naar de omstandigheden, zoals bij elk ongeluk. Maar deze man is dus geen terrorist (lijkt me niet dat hij bekeerd is).
Lees de getuigenis (link hierboven) van een andere chauffeur. Wat bij hem net aan goed ging is de nachtmerrie van een ander geworden.
Vanaf nu wordt het als ongeluk onderzocht.
letopuwzaak | 18-06-18 | 19:59
Met de info van nu: inderdaad. je moet er niet aan denken dat het jou gebeurt - of je nou slachtoffer of bestuurder bent. Ik zou graag met 100% zekerheid willen zeggen dat ik als bestuurder onmiddellijk zou uitstappen en hulp zou verlenen; ik hoop het wel, maar heb zo'n situatie godzijdank nog nooit meegemaakt en weet dus niet met zekerheid hoe ik zou reageren.
@mcsplutter. Inderdaad. En hopen dat het je nooit overkomt. Ik denk dat het in veel gevallen totaal niet te zeggen is hoe je reageert, en of dat nog deels in je macht ligt of het de shock is. Je kan je inderdaad van alles bedenken of een standvastig of hulpvaardig mens zijn, dit gaat waarschijnlijk je pet te boven.
Het is heel heel erg triest.
Geen blank of wit In de verklaring van de politie, wat denk je zelf
Als als als.
Vader doodrijder zegt ongeluk: www.telegraaf.nl/nieuws/2184861/vader...
En bij een ongeluk - 4 mensen tegen de vlakte - rij je natuurlijk gewoon door. Kijk, een goede vader komt voor zijn kind op maar er zijn grenzen. Vier personen aanrijden EN doorrijden en het dan nog durven te gooien op een 'ongeluk' is een schande. Maar ja, zo vader, zo zoon. Dat blijkt.
Nu hij weggereden is, heeft hij een groot probleem.
De vader kan er natuurlijk ook niets aan doen dat het huis kennelijk als plantage en als polenhotel is gebruikt. Maar de zoon gebruikt geen alcohol en geen drugs. Dus niet zoveel excuses meer beschikbaar.
Geen alcohol of drugs gebruiken en een paar wietplantages aangetroffen. Dan gaan we toch weer een bepaalde kant op zeg maar. Het is en blijft vreemd.
FF zoeken en je weet wie het is !
Vader heeft -net als zoon- geen voornaam die genoemd mag worden, blijkbaar. Vader heeft wel een discriminerende opmerking over Polen die wietplantages hadden in het huis van zoon. En de Telegraaf is er weer snel bij met hun staaltje 'onderzoekspropaganda'; gewoon een vreemd artikel, zonder voornaam.
Dat van die drugs ging over de vorige eigenaar dus niet over de verdachte
Heel eigenaardig. Niks over achtergrond inderdaad. Óf dit is nu de nieuwe tactiek zodat we een eventuele volgende keer hier geen conclusies meer uit kunnen trekken, of het is het aloude liedje dat de afkomst alleen genoemd wordt wanneer men blank is. En dat dat nu niet het geval is.
We kunnen het niet weten. Het is al triest genoeg, Wat een rare spelletjes worden er gespeeld
Voornaam is genoemd. Nu afwachten wat er uit het onderzoek naar Danny S. komt, en welke straf hij uiteindelijk zal krijgen. Het ongeluk kan een ongeluk geweest zijn, het wegrijden en doorgaan naar Amsterdam is dat niet. Zal wel een taakstraf worden, zoals gewoonlijk. Trieste zaak.
Hele trieste zaak
Kan ook een verwarde , witte bus zijn geweest.
Hij was het adres kwijt. Maar realiseerde dat opeens.
Tom Tom geeft ook niet altijd de juiste weg aan.
Ik zet mijn geld in op een gehuurd busje, een jihadist en een jihadist met wroeging. Een beetje nep-terrorist zeg maar. Maar dat is mijn intuïtie. Ik zit er wel zelden naast dat ter waarschuwing.
Ik denk sowieso niet aan een Breivikje hoewel dat theoretisch zou kunnen. Nee ik denk aan een nep-jihadi met psychische problemen. Het is zeker een allochtoon wat ik je brom.
Npo1 opzetten.
Dat heb ik niet. Vertel.
Huh de account van DKS is gehackt?
u heeft geen internet?
Nog even en je laat het nep er ook wel tussen uit. De massa heeft gewoon geen idee.
Hoezo is mijn account gehackt? Omdat ik niet mee ga in waanzinnige islamofobie en xenofobie wil niet zeggen dat ik realiteitszin ontbreek. Sterker nog dat geeft me de ruimte om logisch na te denken.
Hier Sherlock DKS aan het werk. Reduceren en deduceren.
Een witte Fiat bestelbus? Overduidelijk een huur ding. Niemand koopt dat.
Midden in de morgen op mensen inrijden? Da's opzet, zeker als je naar de klote bent stop je en ga je niet naar Amsterdam.
Waarom Amsterdam? Is geflipte Jihadist en deed zijn daad en ging mentale steun zoeken bij salafisten. Die zeiden dit is tegen islam, je moet jezelf overgeven. Hij had zoiets van ja maar islam en ongelovigen, zij zeiden niet zo broeder. Bel politie.
Hoe kwam hij in Amsterdam? Simpel, bus pakken treinstation en de eerste trein pakken.
Hij komt uit Heerlen? Twee slachtoffers ook. Dat waren in zijn ogen afvalligen die daar niets te zoeken hadden op het heidense feestje Pinkpop.
Dat of een geflipte Limburger. You choose.
Twas een Opel sherlock
De Koreaanse Slet | 18-06-18 | 15:45
'We choose' in het geval van jouw posts voornamelijk 'laat maar lullen die koreaanse koektrol'.
Volgende keer iets minder deduceren/reduceren met je onderbuik en gewoon even wachten met oordelen, racist. Het is een ongeluk en de dader heet Danny.
Verkeerde medicijnen gekregen Slet?
Waarom moet er staan dat het een wit busje was ? Nogal stigmatiserend dit. Alsof alle witte busjes mensen aanrijden. Pfffff.
Ben het eens met je, had moeten zijn " wit busje met onbestemde kleur"
Witte bestelbusjes zijn wel opvallend vaak in het nieuws m.b.t. aanslagen.
Misschien gefrustreerd omdat-ie niks te neuken kon regelen op het festival? Mannen kunnen daar heel chagrijnig van worden. Vertel me nix...
Als het een blanke man onder invloed van drank en drugs was geweest, dan was het dus als eerste naar buiten gebracht door de politie, al was het alleen maar om de 'verwarde man'-optie uit te sluiten! We zullen zien.
Men brengt alleen zaken naar buiten die relevant zijn voor het publiek en het onderzoek niet in gevaar brengen. Je nicknaam is dus zeer goed gekozen.
Hoe dan ook zelf ruik ik geflipte nep-jihadi. Wat ik je brom.
Omstreeks 4:00 uur gebeurd bij ingang B, ongeveer 20 minuten verwijderd van het adres waar de auto gevonden is. Vanaf dat adres is het 7 minuten lopen naar de bushalte, om vervolgens naar het station te gaan en de eerste trein van 6:19 uur naar Amsterdam te pakken. Dan ben je rond kwart voor negen op Amsterdam CS. Als je het zo bekijkt kan hij het in z'n eentje gedaan hebben, heeft helemaal geen hulp nodig hoeven hebben.
Maar waarom
@Langshetrandje: Wel, gewoon compleet wappie ontvlamt en toen op de vlucht geslagen. Toen de alcohol weg was zich gaan melden, geen rekening houdend met een speekseltest.
@ Langshetrandje | 18-06-18 | 14:48
Het "Waarom" kun je helaas niet op Google Maps vinden. Maar ik denk net als @HoezoStom? dat het gewoon een wappie is, die het nu grondig voorzichzelf heeft verpest (en voor 4 anderen). Een haatbaard meld zich doorgaans niet, en zou trouwens beter naar het zuiden kunnen afreizen. Het haartbaardennest Verviers is immers nog geen half uurtje daar vandaan.
slecht voorbereide verwarde moslimman?
Busje was achtergelaten in de Keekstraat in Heerlen maar op street view is het busje niet te bekennen.
Nee, Inderdaad, die zal intussen dan wel afgesleept zijn voor sporenonderzoek.
Ehhhh je weet neem ik aan dat Streetview niet live is en er niet elke dag een nieuwe foto gemaakt wordt van elke straat op aarde?
Dat de politie het motief wil weten betekent dus dat het opzet was. Bij alcohol of drugs of andere toestand zonder zelfcontrole spreekt men niet van motief bij een ongeluk.
En het heet 'incident' en geen 'ongeluk'. Nou, dan weet je het wel heh. 'Incident van de vrede.'
Over die moslimse taxichauffeur in Rusland van de week die 12 man een salto liet maken op het trottoir hoor je ook verdacht weinig. Althans, in de Reuterende media.
Feit dat mogelijkheid aanslag nadrukkelijk wordt opengehouden zegt wel iets ben ik bang.. Dit was bij bepaalde achtergrond niet zo nadrukkelijk gebeurd en bij andere achtergrond is daar wel meer aanleiding voor lijkt me. Hebben de autoriteiten leergeld betaald met het vage gedoe in Den Haag en Schiedam? (verwarde mannen)
Vragen, vragen..
Als ze zeggen dat er een mogelijkheid is, dan is het dat meestal niet. Ontkennen ze (gelijk) de mogelijkheid. Dan is het meestal wel zo. Zie bijv. de lage bloedsuikerspiegelmeneer.
Klinkt inderdaad niet echt als een aanslag:
www.telegraaf.nl/nieuws/2184861/vader...
‘Gelukkig’ maar
Zal aan het eind van het liedje wel weer gewoon een verwarde man blijken te zijn.
Yes, he is a little bit in the war. The war of the islam
Alweer een wit busje. Die zouden verboden moeten worden.
Idd ook vreemd dat een aanslag niet direct uitgesloten is. Dat is toch al snel vast te stellen als je iemand voor je hebt?
De spindoctors van Justitie en Binnenlandse Zaken waren vanochtend nog niet op kantoor. Dat komt allemaal nog wel.
Tja, die gasten op de scooter bij het IJ die een homostelletje de koppen inslaat met een betonschaar horen er voor mij ook gewoon bij. En vele andere kwesties. Maar goed, ik vind het ook heel vervelend voor die man met die baard. Hoeveel moslims hebben overigens dit weekend pinkpop bezocht?
@Langshetrandje | 18-06-18 | 13:30
De mishandeling van homo met betonschaar was in Arnhem. 2 van elkaar losstaande "incidenten".
koosnaam
Goede correctie. Kan het ook allemaal niet bijbenen. Maar ach, zo zonde van dat gave Nederland!
Je zal die lamlul moeten chauffeuren van Adam naar Limburg .......
Lees dit goed:
""Mogelijke motieven moeten na verhoor duidelijk worden”, aldus officier van justitie Daniele Weymar, die het onderzoek leidt. Het OM sluit een aanslag niet uit en noemt het een van de scenario’s die onderzocht worden...""
www.telegraaf.nl/nieuws/2183577/dode-...
Een aanslag wordt dus niet uitgesloten, en dat wordt alleen maar onderzocht als er een hakbar in het spel is want bij een NL verdachte doet men dit niet.
Ergo:....?!
Nee, Breivik was ook géén .....
*gras voor voeten, linkskijkend, weg maait*
Hoe is die nou met zijn dronken kont in Amsterdam terechtgekomen?
Maatje stond verderop te wachten
trein of bus, stukje lopen of gewoon iemand gebeld met verzoek hem te brengen naar A'dam... of misschien was het een bouwvakker die om 6.00u is opgepikt door zijn maten.. we zullen het horen een dezer dagen..
het was trouwens geen fiat maar een opel combo. Voordat we alle fiatjes gaan verbieden....
Franse autootjes verbieden mag natuurlijk wel.
Alle opels verbieden. Zou allang geleden gebeurd moeten zijn. Lilleke snertbakken voor mensen die niet van auto's houden. Of van festivals....
Fransen gaan die merknaam vast opheffen.
@Langshetrandje
U discrimineert op nationaliteit. Een Opel noch Fiat is van Franse makelij.
Nog even en we hebben door uw toedoen oorlog met Frankrijk.
Kan ik u niet aanraden. Woon al vele jaren in Frankrijk en hier zijn geen klapperjes pistolen noch politici die militairen uitrusten met pang pang.
@Amsterdamsko
opel is van psa, en psa is frans...
Teveel gezopen, doorrijden en je de volgende morgen als de alcohol uit je bloed is je melden, wat een held.... zucht...
Je hebt je tijdlijn verkeerd, aanrijding om 4 uur vanochtend, gast opgepakt rond 11, auto gevonden in limboland, niet in A'dam.
Bovendien blijft alcohol, en zeker als je lam bent, nog uren en uren in je bloed aantoonbaar, breekt slechts langzaam af dus een paar uur na de daad zit je nog helemaal vol.
U heeft werkelijk niets gelezen over dit ongeluk huh? Werkelijk niets, maar wel mening als feitjes droppen.
Wat erg.. Wat in elk geval duidelijk is, is dat in deze tijden met alles rekening moet worden gehouden. Voor een 'tragisch ongeluk' hou je doorgaans geen persconferentie.
Maar laten we vooral ontkennen dat we in elke stad betonblokken forten bouwen omdat we de vijand hebben binnengelaten.
Wat opvalt is dat er niet meteen gesust met dat het een blanke dader is.
Of ze hebben besloten dat sowieso niet meer te doen, omdat dat opvalt.
Zei de man met de baard nou dat het op een vrij toegankelijk terrein was?
wijze woorden ... ja de baard zei dat het vrij toegankelijk was na 4 uur .
Ok dank! Los van het persoonlijke leed uiteraard, geeft het voor de rest van het land toch een vervelend onderbuikgevoel.. afwachten maar.
Het is sowieso afwachten hoeveel vijanden er klaar staan om ons aan te vallen, helaas.
Stemt me vaak somber.
Dus.... Een 34-jarige man uit Heerlen (Limburg) rijdt in Landgraaf (Limburg) een aantal plaatsgenoten uit Heerlen en Landgraaf overhoop maar meldt zich zelf bij de politie van Amsterdam? Kan iemand dit duiden?
Van paniek pas aan het einde van de A2 het gas los kunnen laten...
Dit is wat niet klopt. Een dronkeman gaat naar huis om zijn roes uit te slapen. Als iemand je komt ophalen uit een stad aan de andere kant van het land is dat vreemd.
Hij heeft die auto achtergelaten in de buurt, hoe die in Amsterdam terecht is gekomen vind ik ook vreemd?
Over identiteit nog niets te zeggen, eigenlijk heeft OM nooit iets erover te zeggen " lopende het onderzoek". Niets nieuws dus... waarom dan nog een persconferentie houden. Totaal nuttelois....
Wat ik niet snap is dat er (op een festival waar iedereen minstens 1 of 2 camera's of gsm's heeft) nog geen beelden zijn opgedoken.
Tenzij ik nog te beneveld ben om ze te vinden.
Die gedachte bekroop mij ook... iedereen staat de hele dag op het scherm van z'n telefoon te gapen, maar als ze een keer écht moeten filmen zijn het ineens allemaal apathische schapen die nog nooit iets meegemaakt hebben...
Maar hoe is die dader nu in Amsterdam beland?
Hard door blijven rijden.
Het schijnt dat hij met de auto was vanmorgen.
Die grijze kerel met dat warrige haar is hij nu straalbezopen?
Er wordt gesteld "over het motief is nog niets te vertellen". Alleen bij opzet is er toch sprake van een motief? Heeft iemand ook een motief als het een onopzettelijk is?
Het doorrijden/wegrijden bij een ongeluk is een misdrijf. En voor dat misdrijf is wel degelijk een motief. Zodoende ook de term 'verdachte'.
A.U.EnLeven | 18-06-18 | 12:37 | Oh zo, dank je. Ik begreep het even niet.
Ik hoop dat het geluid op pinkpop beter was. Goed dat ze die zak stront te pakken hebben.
Ik zou mezelf trouwens ook niet aangeven met zo'n auto. De schaamte....
Liverstream: 34-jarige man uit Heerlen. Heeft uiteindelijk zelf de politie gebeld.
verdachte... een man uit Heerlen, aangehouden in Amsterdam...
Pff die baas van Pinkpop wat een dwaas! Eerst zeggen dat het een fantastisch festival is. En pas later iets over de slachtoffers vertellen.
Valt nog mee dat hij Wilders de schuld niet geeft.
Daarom ga ik al jaren niet meer naar die shitshow... Jan Smeets is een ontzettend vervelende tuinkabouter...
Komt hier regelmatig langs met zijn auto die baas van de linkse gemeente.
Veel gezeur over de identiteit van de slachtoffers ... maar how about de identiteit van de dader ... is het erg gek dat ik daar benieuwd naar ben >???
Zou me zeeeer verbazen als die van islamitische persuasie is. Of zullen die zo stom zijn om slachtoffers te gaan maken onder bezoekers van festivals? Als er een groep is die de islam de hand boven het hoofd houdt, dat zijn allemaal Giel Beelen clonen.
skoftig | 18-06-18 | 12:21 | Denk dat dat een Westerse manier van denken is : Bataclan waren in principe ook meest " deugmensen " . Een ongelovige is een ogelovige en Pinkpop is natuurlijk een goddeloos spektakel . Overigens wil ik nu hiermee niet zeggen dat het een muzelman zou zijn .
De persconferentie kan ieder moment beginnen.
Hier live:
www.1limburg.nl/live-persconferentie-...
dank voor de link ... men hult zich nog in stilzwijgen mbt dader
En nu maar hopen dat die persconferentie ook maar iets van duidelijkheid verschaft straks....
Livestream: l1.nl/live
Het is in ieder geval al gelabeled als een incident.
Drie kennelijk in kritieke toestand. Busje reed geen veertig of zo. Als je zelf festivalganger bent weet je dat daar de uitgang zit en ook al ben je totaal bezopen dan rijd je nog niet hard langs die plek, lijkt me. Zelfs niet per ongeluk.
Bataclan was ook een incident.
Langshetrandje | 18-06-18 | 11:56:
Er kan ook een ruzie aan voorafgegaan zijn.
De kans op een aanslag lijkt mij vrijwel nihil.
Man?
Om 4 uur 's ochtends op Pinkpop? Dan zet ik mijn 100 euro niet op terreur, maar op een aangeschoten doorrijder na een dodelijk ongeval.
Onder invloed blanke persoon? Geen lage buitenspiegel, dat was al voorbij
Extreem Links figuur
Jan, Leiden | 18-06-18 | 11:51
Alleen met je buitenspiegel een dood en drie zwaargewond? Volgens mij heeft u behoefte aan een kopje koffie met extra suiker.
Vooralsnog vermoed ik een onder invloed zijnde festivalganger. Treurig dat er een dode is gevalken, vreselijk voor die familie.
In de macht een aanslag lijkt me onwaarschijnlijk.
Is er al meer bekend?
het was al licht in Mekka.
@Langshetrandje Tja, zie het net, vakantie vanaf vandaag, net wakket, ook goedemorgen!
Okay, busje gevonden, en verdachte aangehouden.
Dader(s) onder invloed. Coke, keta, 2CB, xtc; wanneer uit het lichaam zal de dader zich melden. Waarschijnlijk met een lulverhaal over slaaptekort en paniek. En daarna weer een 240u-taakstraf voor het onder invloed kapot rijden van anderen, want 'dader had het ook niet gewild en slaapt slecht'.
Drugs is het tweede kwaad van de wereld.
Eerste en tweede kwaad gaan vaak hand in hand.
Mooi, dader aangehouden. Zit de drugs/alcohol er tenminste nog in.
Benieuwd naar de persconferentie.
Benieuwd naar de persconferentie.
A.U.EnLeven | 18-06-18 | 11:40
Verwacht er nog maar niet teveel van.... in onderzoek is hetgeen wat je te horen krijgt wss
Giel Beelen, met zijn topweekend?
A.U.EnLeven | 18-06-18 | 11:40 toon maar aan wie er achter stuur zat en wie de bijrijder was.. als je met dit soort dingen kunt leven, kom je ermee weg. Getuigen stellen niks voor, allemaal onder invloed, moe en donker.
@Dulacs: daarom ben ik juist benieuwd, naar de al dan niet beperkte omschrijving van dader(s)/oorzaak.
@Langshetrandje: die eikel rijdt vast geen Fiat, ander had het gekund.
@merel veld: altijd beter dan dat er niemand nu was gepakt. Eventuele bijrijders zijn ook aansprakelijk voor het doorrijden. Al heb ik ook mijn twijfels over 'harde veroordeling' in dit softe land, er is in ieder geval iemand aangehouden binnen de afbreektijd van harddrugs als alcohol, keta, 2cb, coke en xtc.
@Ja dat staat hierboven in het artikel onder 'update'.
@Lupuslupus | 18-06-18 | 11:30
Wellicht is dat later geplaatst?
Politie bericht dat de bestuurder is aangehouden!
Ja dat staat hierboven in het artikel onder 'update'.
Ja, en het bericht meldt niet in chocolade (of andere) letters dat het een blanke autochtone is.
Vertrouwen domt te voet en gaat te paard...
www.nu.nl/binnenland/5317883/bestuurd...
Het is ook nooit een vrouw, hè.
Op andere nieuwssites lees ik dat het niet bekend is op de aanrijding opzettelijk is, maar hier staat van wel, en er wordt gelinkt naar een nieuwsartikel waarin dat niet staat. Vreemd.
Mogelijk is het nieuwsartikel tussentijds geupdate.
Per ongeluk vier man aanrijden is erg moeilijk. Als het per ongeluk zou zijn zou de persoon ook gestopt zijn, of zich hooguit na een uur bij de politie hebben gemeld.
@langshetrandje
Het enige dat ik vermoed dat hij per ongeluk heeft gedaan is zich helemaal de taffus zuipen om die 3FM ellende op dat festival draaglijk te maken. De kunst is vervolgens om zo lang uit handen van de politie te blijven dat niet meer is aan te tonen dat je gezopen hebt.
Vanochtend op de radio werd ook over "opzettelijk" gesproken.
Dat was het ANP bericht.
"Mooi" van Giel Beelen dat hij zijn keutel intrekt. Zijn tweet was nog "grappig" toen niet bekend was dat er doden gevallen waren. Nee pik, die tweet was nooit niet grappig.
Tweets van Beelen zijn nooit grappig.
Wie is dat, Giel Beelen?
Als pliesie zijnde zou ik toch ook richting Brussel doen checken.. Dat is al eerder een bron der verwarring geweest aangaande concerten en grenspassages etc.
specifiek Molenbeek wellicht?
Hoorde dat heel wat campeerders de twee traumahelicorpters niet eens hebben gehoord en niks hadden gehoord over de hele toedracht. Hoe betrouwbaar is dan dat verhaal over die letters in het kenteken?
Deze logica kan ik echt niet volgen? Wat hebben slapende mensen in tentjes te maken met mensen die getuige waren van de aanrijding?
Ik ga op safe met m'n analyse: het was een bekeerling die teveel gezopen had. De waarheid ligt altijd ergens in het midden.
In het midden van geen geduld, gestolen auto, gezopen en/of gesnoven, onderweg van/naar een kraak, discutabele lading etc?
Ongeloof is nog groot. Het was zo'n rustig en lief bestelautootje, liet de dealer zich ontvallen....
Lol
Ik hou het voorlopig maar op een dronken Pool.
Klinkt als een boze bewoner die niet kon slapen van de herrie. Of een feestvierder met een verkeerd pilletje op. Of een gekke moslim (ronde cirkel). Maar het zal wel een moslim uit de buurt zijn met een snuifje coke.
Waarschijnlijk een boze witte bestelbus
met een te laag koelvloeistof niveau
Hij kon niet remmendan.
Met verwarde veren.
Ik woon in vlakbij. Van de Mensheggerweg ben je in 5 minuten de grens over, Duitsland in. Voordat men doorheeft wat er gebeurd is en de Duitse politie ingelicht heeft, kan de dader al ver achter de grens zitten.
Een beetje te veel spannende films gekeken?
What is the next?
Vierdaagse in Nijmegen?
Er staat helemaal nergens dat de aanrijding opzettelijk was!
Het nieuws zit in wat er niet geschreven wordt.
Doorrijden is tamelijk opzettelijk, dunkt me. De aanrijding is een ander verhaal. Nochtans kan er sprake zijn van dronkenschap of lage bloedsuikerspiegel.
Het ene schijnt wel verwijtbaar te zijn, het andere niet.
Wekelijks zien/lezen/horen we over de moslimterroristen, die de ongelovigen kapotdead mogen maken.
Wekelijks zien/lezen/horen we hoe slinksch elitedeugmenschen voor Ons hebben bepaald het onder het islamtapijt te vegen.
Dit terwijl de heer G. Wilders, de man op islamitische dodenlijsten, al jaar en dag Ons probeert te waarschuwen, hij woont in bunkers, leeft in een Kogelwerend vest, wordt al jaren door d66 rechters en hun linksche opdracht gevers getracht monddood te maken en tot nog toe geeft deze Held niet op.
Onderwijl blijven de Slacht Offers (Rust in Vrede) vallen.
Dit kan alleen doordat de linksche elite Verdeel en Heersch aan Ons opdringt.
Hoe? Nou zo ongeveer in vogelvlucht;
Het Wetenschappelijk Onderzoeksburo der Linkschen, wou een verdeel & heers strategie en Nagel werd erop uit gestuurd een politiek partij op te richten, met rechtse politieke onbenullen.
Geef de rechtsen spelen en een flut politieke partij en Linksch zou daar garen/stemmen bij spinnen.
O jee toen zat daar opeens ene Pim Fortuyn in die Leefbaardinges partij.
O jee, die Pim Fortuyn had zijn zaken goed voor elkaar en wist dat ook nog eens uit te dragen.
O jee, Nagel kreeg gelijk de opdracht die Pim Fortuyn in te laten binden.
O jee, dat lukte niet en die Pim Fortuyn werd terecht razend populair.
O jee, Nagel kreeg toen de opdracht Pim Fortuyn eruit te knikkeren, zo opgeruimd is netjes dacht de Linksche Elite.
O jee, daar ging die Pim Fortuyn gewoon door, tegen de uitdrukkelijke wens van de Linksche Elite in.
O jee, het lukte zelfs exota van dam & witteman niet die Pim Fortuyn te Godwinnen en monddood te maken.
O jee, de Linksche Elite huurde een moordenaar in, die een berg geld kreeg en een korte gevangenisstraf, plus een Verlaat de Gevangenis kaart in Nederland.
Daarna werd Pim Fortuyn naar een Zenderpark gelokt en vermoord door een huurmoordenaar, paar keer in de rug en het hoofd toen Pim Fortuyn al op de grond lag, want hij moest kapotdeaud.
De rest kent U, de Linksche elite huilde mee en waste hun handen in "onschuld".
O jee, toen kwam opeens de heer Geert Wilders over rechts aanscheuren.
O jee, die wordt door moslims op de Dodenlijsten gezet en moet in Ons Nederland 24/7 beschermd worden. (zonder islamitische beschermers aub, anders weet de imam alles)
O jee, Volkert had het nog even te druk en die Geert Wilders werd redelijk tot goed beschermd toen er een paar islamspionnen uit zijn bewaking waren geweerd.
Opeens bedacht de Linksche elite, als we nu eens een tegenpartij voor de PVV oprichten, teneinde het gevaar dat de rechtse mensen zich zouden verenigen en samen te sterk zouden worden, in te Dammen.
Toevallig kwam het FvD, pffffff haalt de linksche elite opgelucht adem, nog 1 keer even allemaal op die Ettur stemmen, een zooi pvv stembiljetten wijzigen en dan wordt het FvD groot genoeg, zodat de Partij Van de Vrijheid niet groot genoeg kan worden.
Verdeel en Heersch heeft gewerkt.
Hoppa we kunnen weer banen gaan graaien en de grenzen openstellen, joepie Weg met Ons.
Wacht eerst nou maar af wat de oorzaak is voor je hysterisch wordt.
Niet alle busjes worden door moslims bestuurd.
Ik zet tot nu toe in op iemand met te veel op achter het stuur is gekropen
Me too. Kan niet missen
Er zijn in totaal 9 pagina's met Fiat Doplo in Nederland geregistreerd. Op alle 9 pagina's komen er in totaal 5 auto's naar voren met 257 in het kenteken:
VD-257-D
VK-257-S
VR-257-L
VR-257-P
Zo moeilijk is het vinden van die ene toch niet?
U werkt bij RDW ? Lijkt me inderdaad niet zo moeilijk dan .
Heerlijk van die huiskamerhulpen die dit kunnen. Je geeft echter 4 kentekens ipv 5. De VR's lijken me van dezelfde eigenaar/bedrijf.
"Volgens een woordvoerder van de politie was de aanrijding opzettelijk."
Als je de link aanklikt zie je dat nergens staan. Voor de geloofwaardigheid van GS en ons onderbuikgevoel graag even checken.
Zou er trouwens niet rouwig om zijn als dit incident wordt aangegrepen om Fiat Doblo's te verbieden.
Wel eens eentje in de huur gereden. Wat een triest k-auto's zijn dat, en nog lelijk ook.
Landgraaf ligt vlak bij de grenzen van België en Duitsland. Was het überhaupt wel een Nederlands kenteken?
Belgische kentekens eindigen meestal op 3 cijfers, en Duitse kentekens eindigen op 3 of 4 cijfers.
Gelukkig is de Nederlandse politie erg goed in flitsen, dus met een beetje mazzel staat dat busje ergens op de foto. Als er dan maar niks mis gaat met het ontwikkelen (Srebrenica), en als de camera's maar niet in de pre-set modus (Amsterdam) stonden... /sarc
Het was een NL kenteken.
Het is vast een verwarde Nederlander, meer informatie zal er niet komen.
Zoals Mevr. Sargentini al zei, het is allemaal hysterie.
Suikerspiegel
Lees dat het om vier uur ‘s nachts was. Vroeg me al af hoe je hard genoeg kon rijden om iemand te verwonden rondom een festival, meestal is het stapvoets. 4 uur ‘s nachts lijkt mij gewoon een ‘zullen we toch maar alvast naar huis gaan, voel de alcohol niet meer’.
Vast iets te maken met een te lage bloedsuikerspiegel....(net Ramadan geweest)... alhoewel suikerfeest net achter de rug...... eh.... dan maar.een verwarde man...…
Heeft een ieder geval niets met de islam te maken. Doei
inderdaad, waarschijnlijk hoogst waarschijnlijk met een aan de grens van zekerheid is dit geen aanslag van een lage bloedsuikerspiegel. Je werkt met dit soort aannames toe te passen op alle ongevallen met een auto en voetgangers de 'zie je wel, ze zijn de nieuwe joden' club in de hand.. stop daarmee. Het is gezien het uur en de plaats een jongeman die teveel en te lang heeft doorgefeest en snel naar huis wilde en mogelijk zelfs heel mogelijk een slaaptekort had..
'Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid' heet dat.
Wat een onzekerheid. Op dit soort momenten is het toch wel jammer dat politie en justitie hun geloofwaardigheid door hun schimmige modus operandi in eerdere gevallen, oh en het stelselmatig voor de verkeerde kant kiezen, te grabbel gegooid hebben.
.
Vertrouwen is nou eenmaal onbetaalbaar, wanneer stelselmatig beschaamd onherstelbaar. Hoe nu verder?
Inderdaad. De politie werkt bij dit soort "incidentjes" veelal in de richting van: "het heeft niets met Islam te maken", of dat nu wel of niet het geval is. Dat is het belangrijkste.
1 dode en 3 gewonden dat is dan wel met wat snelheid gegaan. Opzet dus. Gerichte actie. Dader profiel M . . . . M.
Metroman?
Mongool aan de M?
Snelheid of roekeloos rijgedrag zegt niet per se iets over intentie. Mogelijk wel over verwijtbaarheid. Opzet en schuld (Google zelf maar)
Hierbij denk ik gewoon daadwerkelijk aan een beneveld persoon. Het is niet zoals die taxichauffeur idee 'slapend' vanuit stilstand naar rechts stuurt de stoep op gas geeft en 1sec daarna volle bak wegsprint.
Was het geen blanke bestelwagen?
Op hoeveel weggemoffelde Islamaanslagen in Nederland staan we nu?
3 of 4?
.
Zeg eens medeburgertje.... wanneer is het genoeg? hoeveel moeten er precies dood voordat het handje niet krampachtig vvd, pvda, cda, d66 en consorten aankruist?
.
Ik vraag het maar even hoor want in europees verband bent u zo onduidelijk. Ik ging ooit uit van honderden maar nu we ruim over de duizend zijn lijkt uw bloeddorst nog niet gelest.....
De mooiste bloemen groeien aan de rand van het.. U weet wel.
"Op hoeveel weggemoffelde Islamaanslagen in Nederland staan we nu?
3 of 4?" - 100en....
4 uur 's nachts op een weg naar een camping terrein? Sorry hoor, ik kies hier vooralsnog voor een andere optie. Als dit een aanslag is is het de meest verwarde ooit, want nieuws komt pas uren later, en heel effectief was het niet op een festival met rond de 50 duizend lui.
Andere festivalbezoekers die vertrokken en ruzie hebben gehad met deze groep en ze hebben opgewacht? Of moet van festival, of pillen...
*Moe
Vanavond naar Roger Waters, als dat allemaal maar goed gaat.
Veel minder kans. Waters is veel relaxter.
Zul je net eentje treffen die teveel water gezopen heeft en knockout achter het stuur zit.
Roger Waters staat inzake Israël in ieder geval niet aan de kant die zich zorgen hoeft te maken over aanslagen.
Roger Waters is antisemiet, net als zijn bewonderaars. Ondanks dat muziek haram is, heb je daar niets te vrezen.
Waters? Lekker met z'n allen verontwaardigt doen over die zielige Palestijnen. Het concert wordt vast integraal uitgezonden door alle islamitische zenders.
Ik gok op:
Afgesproken niets te drinken op laatste dag Pinkpop, want morgen weer werken, Bruno Mars is niet te hachelen zonder drank, dus toch gezopen. Tent afgebroken en halfslachtig in bestelbus gepleurd, parkeerchaos op een of andere manier overleefd en daarna met zatte harses wat onschuldige bezoekers aangereden en in paniek gevlucht...
Dat dus.
Mijn idee..
Ja die plotseling introductie van alcohol en drugs op festivals de laatste jaren richt wat aan he.
Zo komt het hier over inderdaad.
yep.. zoiets zal het zijn.
@Parel van het Zuiden | 18-06-18 | 09:27
Al zuip je jezelf helemaal van de wereld en douw je heel je neus vol, allemaal best, zelf ook allemaal gedaan, niets nieuws onder de zon. Echter, als je daarna zo stom bent om in je moordwapen te stappen mag je aan de hoogste boom opgeknoopt worden...
@Ad Hominem Tu Quoque | 18-06-18 | 09:36
Eens. Ik schaar overmatige inname van soera's echter in hetzelfde rijtje.
.
Ik heb helemaal niets met al die "plotselinge" gebeurtenissen met goedbedoelde verklarinkjes terwijl er zich al jaren een patroon van Islamgedreven slacht aftekent in West Europa.
.
Je kunt het blijven proberen weg te vergoeilijken, het zal niet weg gaan. Het stopt pas als wij het stoppen.
Ik kan haast niet geloven dat de politie in haar statement het woord opzettelijk zou gebruiken.
@PvZ. Hoewel ik ook gelijk aan islam terreur zat te denken is het wel heel goed mogelijk dat dit om een dronkenman actie ging. Dit gebeurde diep in de ochtend en er zijn niet veel mensen bij betrokken.. Beetje relativeren helpt soms.
@RickerdTM | 18-06-18 | 10:00
Ik zit in een comfortabele positie. Ik ben een burger. Ik. Ik hoef helemaal niets te relativeren of te doen. Ik ben slechts een van de miljoenen slachtoffers van list en bedrog.
.
Laat de trias politica mij maar via gedrag, openheid van zaken, en natuurlijk terugkeer aan de juiste kant van streep overtuigen dat ik niet uit moet gaan van een aanslag. Niet uit moet gaan van een zoveelste cyclus vergoeilijking en wegmoffelen.
.
Vooralsnog hebben we in West Europa te maken met een patroon van Islamaanslagen en met een patroon van schimmigheden in de nasleep ervan. Dit past in die patronen. De uitzondering zal aangetoond moeten worden, kan daar door het recente verleden niet meer vanuit gaan.
.
Dit zou anders kunnen, maar politiekcorrecten willen het zo. Men riskeerde het vertrouwen om het politieke wensbeeld in stand te houden, nu repareert men dat maar via een realistische weergave en betrouwbaar gedrag.
Parel van het Zuiden | 18-06-18 | 09:51
Als ik als moslimwappie zoveel mogelijk slachtoffers zou wil maken ten einde het eeuwige martelaarschap te kunnen verkrijgen, zou ik een ander tijdstip en een andere locatie kiezen, bijvoorbeeld bij het uitgaan van het festival op de weg tussen camping A en B, daar is het echt prijsschieten...
Parel van het Zuiden | 18-06-18 | 10:23 | - 'De uitzondering zal aangetoond moeten worden, kan daar door het recente verleden niet meer vanuit gaan. '
Dank. Dit is precies hoe ik er tegenaan kijk.
Neem aan dat de festivalganger en bestuurder zich snel meldt. Je hebt eigenlijk alleen een bestelbus als je met vrienden gaat en een heel weekend blijft. Dan nog wit. Hoeveel zijn dat, 250? Zoiets houd je niet stil bij vrienden en je bus is gedeukt.
5 waarvan een rood kenteken en 1 uit gebruik.
Blijven er 3 over met 257 in kenteken
Zijn de reaguurders weer het werk van de politie aan het doen? Kan er weer bezuinigd worden.
Ja, tot 11:00 lossen we lopende onderzoeken op. Van 11:00 - 12:00 komt de nieuwe immigratiewetgeving op tafel. Daarna lunch. Van 13:00 - 15:00 lossen we de overige EU-problematiek op. Daarna staat wereldvrede op nog de agenda. Onduidelijk of dat vandaag nog lukt of dat we in de loop van de volgende ochtend met een concept komen.
Het hoeft niet per se ramadan te zijn om voor een mogelijke aanslag te vrezen.
Terreur kent geen grenzen en is niet tijdgebonden.
Maar wat ook het motief is; of het al of niet een aanslag is geweest, de waarheid gaat men onder de pet houden. De onzekerheid in stand houden is een standaard procedure geworden. Dat houdt de mens verdeeld en dat heeft zo zijn 'voordelen' voor degenen die dit land besturen.
HH-257-D Kleur Rood Doblo OVI bekend
VD-257-D Kleur ??? Doblo OVI bekend
VK-257-S Kleur ??? Doblo OVI onbekend
VR-257-L Kleur ??? Doblo OVI bekend
VR-257-P Kleur ??? Doblo OVI bekend
Waarom wordt niet altijd de kleur geregistreerd ?
Omdat kentekens die met een V beginnen grijze kentekens (oftewel bedrijfsauto's) zijn en die nogal eens van kleur veranderen (vooral bij verandering van eigenaar) of meerdere kleuren (logo, belettering) kunnen hebben.
VD-257-D is een Fiat Doplo. Dat is de enige die ik kon vinden in de serie V?-257-?
Lijkt te kloppen met het merk in ieder geval, zie www.autoweek.nl/kentekencheck/V-257-F...
Dus of een slimme plaatsteler, makkelijk te checken lijkt me..
Of het is een Breivik-achtige. Op Pinkpop lopen veel linkse Giel Beelen-fans rond.
Reliatards (ook die van het moslim'ras') zijn extreem rechts en maken geen onderscheid tussen links en rechts alleen tussen relifascsitsich en niet relifascistisch.
Ja of een lokale idioot die al jaren gek wordt van de overlast,
Ho ho ho. Limburgse Politie. Opzettelijk? Dat moet nog maar blijken. Kan ook sprake zijn van onwelwording.
Heb ook buiten op GS nergens kunnen lezen dat de politie met zekerheid zegt dat het opzettelijk was.
Een woordvoerder van de politie zegt het.
E-burke, welja bij voorbaat al opzettelijk... dan kan ie met voorbedachte rade worden berecht.. al door de media en berichtgever veroordeelt..
Hij of zij is weg gereden na het ongeval, men kan in ieder geval stellen dat dat niet normaal is en in ieder geval opzettelijk. Of wou je moet dingen als 'per ongeluk' weg rijden na een ongeval ook als mogelijkheid beschouwen.
De modus operandi is in ieder geval wel een hele bekende.
Operandus
Operandus
Chuck the plant | 18-06-18 | 09:14
Uit het juridisch woordenboek.
modus operandi: criminologie - Latijn: wijze waarop een mogelijke dader opereert.
Niet echt. Dan ploegt het door en gaat het voor max ellende. Gezien t tijdstip lijkt het me eerder een geval drank/dope.
hahaha chuck, cede maiori
Niet echt. Dan ploegt het door en gaat het voor max ellende. Gezien t tijdstip lijkt het me eerder een geval drank/dope.
Chemokar | 18-06-18 | 09:30
Dat kan, maar hoeft niet, het een sluit het ander niet uit.
Buiten de platgetreden paden kijken, geeft soms verrassende ontdekkingen.
Opzet!?
.
Lijkt me wat prematuur. Tint en bloedsuikernivo zijn immers nog onbekend.
Tenzij ik iets gemist heb en het een witte is natuurlijk, dan gaat gewoon de wet op.
Doorrijden doe je in ieder geval wél opzettelijk.
DasNou... Zelfs dat is niet zeker.
Natuurlijk is doorrijden opzettelijk. Alsof je niet merkt als je nota bene 4 mensen(!) tegen de vlakte rijdt. Een kennis reed eens een hert aan: de hele voorkant van zijn auto was een ravage.
Zeker. Daarom loopt jouw blanke vriend Volkert vrij rond en zit Bouyeri nog in de cel. ;)
Hoho Bakito, Volkert had een speciale passe partout. Dit is buitencategorie.
Is de politiewoordvoerder al op het matje geroepen. Hoe durft hij of zij al meteen te verkondigen dat het opzet is? Dit is toch niet het geldende communicatiebeleid bij de politie? Alle mogelijke aanslagen worden toch gedownplayed?
Ik lees nergens in de link dat de politie van opzet uitgaat.
Op Teletekst staat dat dat nog onduidelijk is.
Ik ben heel benieuwd wat de beweegredenen. Vreselijk voor de familie. Sterkte!
Man man man. Ga eens snel naar nu.nl
Fiat Doblo TK-257€?
Rode of witte letters/cijfers ? Gele platen ?
Of moet er iets onder de pet gehouden worden ?
islamitische platen?
Het blijken in dit specifieke geval bloedrode platen te zijn... Kan je daar iets mee?
Blauw of groen kan ook nog.
Verwarde man met lage bloedsuikerspiegel die vroeger geen buurthuis en straatcoach heeft gehad, duh!
Zo aan t eind van Ramadan is de suikerspiegel ook wel ernstig verstoord natuurlijk.
Er zijn ook genoeg Nederlanders, Belgen, Duitsers (gisteren nog verloren) en Polen met een kort lontje hoor.
Daar nog een alcoholsausje overheen en de rapen zijn gaar.
de ramadan is al enkele dagen afgelopen. De bloedsuikers zijn weer op nivo.. wellicht zal er vooral alcohol in het bloed van de bestuurder... en nu bloed aan zijn bestelbusje.. ik gok op een festivalfeestganger die vanmorgen vroeg weer aan de slag moest en alvast al rijdend ging slapen..
Waren veel mensen nog op de been. Heeft er dan helemaal niemand het volledige kenteken?
Jawel, maar dat wordt expres achtergehouden, het moet tenslotte nog wel een beetje spannend blijven
Als je weet dat er wellicht 257 in het kenteken zit, dan zou je toch ook moeten weten of de kentekenplaat geel of wit was.
Daarmee sluit je al heel veel uit.
Overigens staat op deze site een ander type Doblo afgebeeld dan bij dagblad De Limburger.
Alleen splinternieuwe kentekens hebben drie cijfers achter elkaar. Merkte ik net nog op tijdens het uitlaten van mijn honden bij een geparkeerde auto waar ik langsliep.
Een dronkenlap, een moslim, een joyrider, een psychopaat?
Wat de beweegredenen ook zijn doet er niet toe.
Over mensen heen rijden is een misdrijf.
En feit is dat dit een aantal jaar gelden zelden voor kwam en tegenwoordig bijna dagelijks. Eergisteren in ook al in Moskou. Het mooie is dat daar de bestuurder werkelijk door alle omstanders aangepakt wordt.
Hier de link. Niet voor gevoelige zieltjes:
www.youtube.com/watch?v=nqh_gv3YBvs
Over mensen rijden een misdrijf?
Of ongeluk, ja het bestaat echt.
Dan is vluchten wel een misdrijf.
Ik bedoel niet vluchten maar bewust over mensen rijden. Als daad van agressie / frustratie.
Of uit pure mensenhaat zoals islamisten doen.
Maar zelfs als deze taxichauffeur 'onwel' was geworden snap ik de reactie van de omstanders dat ze hem willen lynchen. Ik heb trouwens nog nooit een onwel persoon zo hard zien rennen.
Ik hou het in de gaten als er later vandaag iemand hier met een Doblo voorbij komt voor een snel herstel van schade...
Dat is mooi. Ik neem aan dat u iets met autos of reparaties doet. Als u bijvoorbeeld bloemist bent is het helemaal verdacht.
De hypersensatie van de pers van tegenwoordig: Twee jongens uit Twente zagen het van een afstandje gebeuren. Ze vertellen tegen RTV Oost: "We wilden naar onze fiets lopen en toen zagen we allemaal brandweermensen, politieagenten en ambulances. Nu hebben we de hele nacht doorgehaald en kunnen we niet weg", vertellen ze. "Dat was wel schrikken ja. Je denkt dat er niet veel aan de hand is, maar ondertussen is er veel meer aan de hand dan je denkt."
We zagen een politieauto met sirenes. Wauw heftig zeg. Slachtofferhulp al gebeld? Sodemieter op man.
Even zoeken: www.rdwdata.nl/merken/fiat/doblo/
waar wordt gemeld dat het een NL kenteken is?
Het is een begin...
5 stuks:
HH-257-D
VD-257-D
VK-257-S
VR-257-L
VR-257-P
De kans bestaat uiteraard dat men zich vergist heeft bij het type auto of het fragment van het nummerbord.
Dat is niet zo moeilijk met deze zoekterm:
257 site:https://www.rdwdata.nl/merken/fiat/doblo/
2 antwoorden:
VR-257-L en V257FS
www.google.nl/search?source=hp&ei...
FIAT
FIAT DOBLO CARGO
V-257-FS
Pimp my Voortuin | 18-06-18 | 09:16
Die database is zeker niet volledig. Mijn auto (geen Fiat Doblo) staat er niet tussen.
Als ze 257 konden lezen, zouden ze dan ook iets over de kleuren van de nummerplaat en lettrts/cijfers kunnen zeggen? Landgraaf is best wel een grens gemeente.
Even gsm’s uitpijlen op tijdstip en straal. Die gegevens koppelen aan de bestelbus rentals en/of owner met 257 in kenteken en klaar is Oom Agent.
je mag niet zomaar random gsm's gaan uitpijlen. privacy. en terecht. er zijn genoeg andere manieren om de dader te vinden
Fluitje van een cent, in je dromen...
arjan9401.. sociaal recherche mag wel peilen (camera's en gps aflezen) en privacy schenden als het om bijstandgerechtigde gaat en om journalisten (lek burgemeester den bosch) geloof je nu echt dat het 'mag niet' voor alles wordt gehandhaafd.. echt niet.
LOL @ Oom Agent.
Uitpeilen !
Goed bedacht. Probleem is alleen dat niemand nog batterij heeft na een hele dag pinkpop tot 4 uur. Ik denk dat je meer kans maakt door slimme queries uit te voeren met dat kenteken. Zoveel witte Doblas met een 2, 5 en 7 in het kenteken zullen er toch niet zijn?
Hoe gaan we dit politiek en links gezien nu weer wegmoffelen? ... na de suikerspiegelterrorist, de hakbarslager uit Den Haag, de hondenkiller uit Schiedam (rip Robbie)
wat moet er weggemoffeld worden volgens jou?
viezeharry, deze wegrijder gaat breeduit in de media bekend worden.. ik gok op jonge alcomobilist, blank!!
Het hoeft alleen maar weggemoffeld te worden als het een verward persoon uit de woestijn is. In andere gevallen is het gewoon een misdrijf.
Politiewoordvoerder zegt opzet. Waar lees ik dat GS?
Op GS.
Een gevalletje blinde dronken paniek of iets wat we tegenwoordig terreur noemen.
Verward is toch het magische woord?
Ik ' hoop ' blinde/dronken paniek of een dwaze Uber-taxi anders is er weer iets voor eeuwig beschadigd en verpest.
Wat maakt het uit of een dronkaard of een islamist mensen omver rijdt?
Beide verdienen verwijdering uit de samenleving. Voorgoed liefst.
lijkt meer op een dronken feestganger die wellicht een black-out had in de auto en wakker schrok toen er wat bonken te horen waren.. Maar goed, lijkt mij niet moeilijk om de dader en bus te vinden. Kan onmogelijk zonder deuken uit deze aanrijding zijn gekomen..
Als het een beschonken bestuurder was, dan zal die zichzelf wel melden in de loop van de dag. Busje wordt toch wel gevonden.
Witte bestelauto. Ik kan er ook niks aan doen maar toch denk je gelijk...
Alle mobiele telefoons in de omgeving uit de dabase halen. M.b.v. een driehoeksmeting en timestamps bepalen wie er allemaal in de buurt zijn geweest en daarna bepalen welke telefoon(s) met hoge snelheid wegreden van het PD.
mwa 50000 telefoons op 2 km² ... eitje.
Ik ben gepast onder de indruk. De FBI zou er hoogstwaarschijnlijk al mee bezig zijn.
Ik gok op een dronken chauffeur die nog in de proefperiode zit van zijn vorig alcoholisch avontuur met justitie. Wir Schaffen das.
Midden in de nacht een aanslag plegen is niet echt conform het handboek van de terrorist.
Misschien wilde hij/zij de ochtendbladen nog halen?
Als jullie nu een foto van een iets andere hoek hadden gekozen hadden we het kenteken al gehad. Waarom altijd zo moeilijk?
De foto is een voorbeeld dus niet het bewuste busje. Staat in het artikel.
?????????????
Hahaha wat een top reaguursel.
Ik denk ook CSI, daar kunnen ze dingen jonguh!
lage bloedsuikerspiegel ?
waarom zat ik daar ook aan te denken?
Afterparty op maandag ochtend... misschien was het iemand die gewoon nog even rustig een uurtje wou slapen voordat hij naar zijn werk ging?
Alcohol?
Amsterdammer?
*ochtendquizjes haten doet*
Amfetamine?
wel erg voorbarig, was het een alluh hakbar dan had die nog wel even doorgereden over die camping heen.. en vervolgens zich opgeblazen.. bij de A's met een missie is het wel de bedoeling zoveel mogelijk ongelovige mee te nemen..
Wie de dader is vind ik ff niet zo relevant. Maak me meer zorgen dat deze aanslagen steeds vaker worden gepleegd op mensen in de culturele sector.
Ja dat was niet de afspraak
Karma is a bitch.
Popfestivals hebben inmiddels een redelijk liederlijke wending gekregen, als ik de interviews die ik af en toe lees mag geloven. Veel gerotzooi, veel drank en drugs. Dat scharen onder "de culturele sector" lijkt mij teveel eer. Bovendien: er is een onschuldige dood en van drie anderen wordt het leven nooit meer hetzelfde. Daar zit de pijn.
U wilt maar zeggen: in andere sectoren had het mij de pis niet lauw gemaakt..?
@bakito: wat wil je hier mee zeggen eigenlijk?
@Titaantje | 18-06-18 | 08:52
Yep, blijkbaar komt het nu voor die kneus ook dichterbij dan normaal. Dat is eng.
Zie het als voortschrijdend inzicht. Grenzen dicht van GW zou niet werken, waarom wil DE dat dan nu wel?
Waarom ging men na Bataclan de grens tussen FR en BE controleren?
MarcS | 18-06-18 | 08:55
Nee, ik bedoel dat jouw aanname dat terrorisme een links complot van de EU zou zijn voer is voor GGZ-psychologen
aanslagen, bakito... pak eerst eens een bak koffie.. aanslag??
@Bakito | 18-06-18 | 08:59
He, wat typisch. Ander meningen tot psychiatrische afwijkingen verklaren. Waar hebben we dat ook alweer eerder gezien?
@Bakito | 18-06-18 | 08:59
Huh? Dus jij denkt dat ik denk, waardoor jij vind dat ik psych hulp nodig heb? Ergens gaat jouw idee mank.
Gezien het tijdstip na het einde van het feest in de feesttent op camping B onder invloed in zn auto gestapt. Aanslag lijkt mij heel sterk. Dat doe je als het terrein leegloopt om half 12.
Of juist niet.
Ik denk dat je gelijk hebt, de meeste verwarde mannen liggen rond dat tijdstip nog op bed.
Ooggetuigen melden dat het om een doelbewuste actie ging.
Klopt maar de bewaking is ook minder op dat tijdstip. Tegenover uitgang camping B heb je een donkere bosweg die uitkomt op parkeerplaats Mondo Verde (weet ik want daar hebben wij vrijdag zelf geparkeerd). Die bosweg is een ideale plek om met gedoofde lichten af te wachten en een doelwit uit te kiezen. Maar je hebt gelijk: dronken/stoned, verward of vriendje van Allah: alle opties zijn nog open.
De meeste ooggetuigen zijn op dat tijdstip zelf zwaar onder invloed dus niet zo betrouwbaar.
en wat over komt als opzet is dat de chauffeur niet is gestopt maar is doorgereden.
Die slaapt nu zelf zn roes uit of wacht tot alles uit zn systeem is om onder rijden onder invloed uit te komen en zich vervolgens te melden dat hij in paniek raakte etc.
Mark zit te Dutten | 18-06-18 | 08:48
Klopt! Ik parkeerde daar zelf ook altijd. Scheelt een heel eind met spullen sjouwen. Daarom ook mijn vermoeden qua tijdstip dat het een partytent bezoeker betreft. Hoelaat eindigt daar meestal de muziek? 3 uur? Dus 4 uur vind ik dat geen raar tijdstip.
De politie zoekt de dader, hopende dat het geen iftar-chauffeur is.
4 uur 's nachts dat is lang doorzuipen of vroeg opstaan. Denk ik daarom eerder aan een dronken idioot dan aan Mohammed. Was het later op de dag geweest dan stond Mohammed bovenaan. Tja, ik zit vol vooroordelen.
Dat is heel praktisch, die vooroordelen. Die heb je tenslotte zorgvuldig opgebouwd gedurende je leven.
En verder zoals een collega zei: als het een Islamofascist was, dan was hij doorgegaan om nog meer slachtoffers te maken. En als toetje had de fascist gewacht tot politiekogels zijn daad kwamen bekronen.
@Graaier
Islamofascisten gaan niet altijd automatisch voor de martelaarsdood
kijk bv naar Berlijn, waar de dadert de benen nam en zelfs het land uit vluchtte
Ok, die dood kreeg hij wat eerder dat gepland middels een gewapende Mario in Noord italio
Andere islamo doerakken nemen nog al eens de benen
waarschijnlijk hopend werkeleijk de dans te ontspringen, wegens succes hun partbaan carriere te prolongeren,
en in het geval dat ze gevat worden, door de gouden combinatie Benedicte Fvikq - Nederlandse rechtersgilde, weer snel op de samenleving losgelaten te worden
Het RDW heeft gemakkelijk doorzoekbare tabellen met alle kentekens. Moet zo gevonden zijn lijkt mij.
Als het een Nederlands busje is wel ja.
Misschien een gejatte plaat.
Ik sta eigenlijk verbaasd over het feit dat zij blijkbaar niets van zoekfunctie hebben, iets met merk en gedeelte van kenteken.
Plaat toch vals?
Ze zeiden: "een 2, een 5 en een 7 in de nummerplaat". Heb je nog steeds een heleheleboelboel mogelijkheden. En dan hopen dat de 5 niet voor een S en de 2 voor een Z verwisseld was.
Daar verbaas ik me ook al jaren over. Ik zie regelmatig berichten en oproepen in de trant van 'de politie zoekt een rode Alfa met XYZ in het kenteken'. Die zouden ze binnen een halve minuut gevonden hebben als ze een handige zoekfunctie in het RDW-register hadden. Blijkbaar hebben ze dat niet.
Overheid en automatisering is niet echt een goede combi maar deze is gelukkig niet zo moeilijk. Uitgaande van alle Fiat Doblo's met deze cijfers in de plaat die in de regio rijden, krijg je een lijstje waar je de wouten eens langs kunt laten gaan. Geen schade = voorlopig clear. Onvindbaar = verdacht. En zo hou je na 1 dag een shortlist over met een handvol voertuigen waar je actief mee aan de slag kunt. Het is geen rocketscience.
RDW heeft in Veendam samen met politie 24/7 mensen klaar zitten voor dit soort gevallen. Reken er maar op dat er heel snel een lijstje met Doblo's uit de database is gerold.
Even bellen met dat designkantoor in Leeuwarden, die schijnen erg goed te zijn in het achterhalen van kentekens.
Wat was de kleur van de kentekenplaat?
Zowel in Nederlandse, als in Belgische en Duitse kentekens, kan namelijk een combinatie van 3 cijfers zitten. En aangezien Landgraaf ook nog tussen Duitsland en België in ligt, lijkt mij dat toch wel een belangrijk gegeven.
Waarschijnlijk een Roemeens busje.
Boordevol 'gevonden' telefoons.
De man is dood, maar zoeken het busje, rijdt het busje dan vanzelf. Of is er een tweede man.
De dode man is een slachtoffer, niet de dadert. Althans, vooralsnog niet...
Billy Ocean | 18-06-18 | 08:32 Als ze de dader te pakken hebben, dan zal zijn advocaat wel bepleiten dat het slachtoffer eigenlijk de dader was (want provocatie), en in de praktijk gaan D'66 rechters maar al te graag mee in die redenering, om toch op schoffelen uit te kunnen komen. Mensen komen in de gevangenis in aanraking met criminelen, en daar worden ze alleen maar slechter van.
@Wladimir 1928 | Mwa... Verkeersdelicten worden wel keihard aangepakt, of zouden ze hier ook meten met twee maten?
Mastermattie | 18-06-18 | 09:53 Suikerspiegel, meerdere deels zwaar gewonden, en wat heeft meneer suikerspiegel ook alweer gekregen?
Vroeger hadden we een hoela hoep rage. Tegenwoordig rijdt men random voetgangers overhoop. Vreemde tijden.
Vroeger had men geen auto’s. Ineens was daar een hoelahoepel gehyped voor kinderen. Marketing, zo gaat dat. Dus hoezo vreemd?
Ik snap de marketing niet echt achter deze 'road rage'.
Ik snap niet dat u niet inziet dat vanaf het moment dat auto’s krachtig genoeg werden, en naarmate er meer auto’s op de weg kwamen, de kans om aanrijdingen, per ongeluk/random/opzettelijk een statistisch gegeven is en niets met vreemde tijden te maken heeft...
Een gewaardeerd reaguurster moet het veld ruimen. Hopelijk komt ze snel terug.
we zullen je missen gato (con botas)
Ik lees je reaguursels graag, ik hoop dat je terugkomt.
Dank jullie wel, inmiddels opgeheven.
Ook Giel Beelen zoekt mee: www.telegraaf.nl/entertainment/218238...
Knap dat hij er zo luchtig mee omgaat. Echt respect. Niet!
Toen was nog niet bekend dat betreffende persoon was overleden.
Die stakker is echt te dom om te schijten.
@Oeloeboeloe, dat hij denkt dat het met slechts gewonden wel kan maakt het alleen maar erger.
Giel is heel betrokken, wenst slachtoffers succes! nou Giel, jij ook succes met het nagenieten van Pinkpop en je verdere carriere
Succes met het verwerken dat je kind van onderen verlamd is. Dank je Giel!
RenHoek | 18-06-18 | 08:38 . Leeft constant met een soort beroepsdeformatie en denkt dat ie Jezus is ... de bekendheid is jaren geleden al in z'n bol geslagen.... verschrikkelijk wat een kwal....
REAGEER OOK