Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rekenkamer: Marokkaanse en Algerijnse asielplagiërs wegsturen GAAT FOUT, 82% is kwijt

Als de Rekenkamer een persbericht schrijft met de aantrekkelijke kop 'Vluchtelingencrisis: Algemene Rekenkamer zet cijfers en feiten op een rij' dan zitten wij klaar voor een paar onwelgevallige feitjes. Even doorbladeren naar pagina 43 aub:

joe

Belangrijke cijfertjes in het hoekje linksonder. Van het door de Rekenkamer onderzochte 'cohort 2014-2016' uit Marokko en Algerije is 82% (=1127 en een halve illegaal) van de afgewezen asielzoekers kwijt, foetsie, zoek, pleite. Dat komt omdat Marokko (bekend van het opsturen van een Marokkaans paspoort aan iedereen die Ahmed heet) en Algerije weigeren hun eigen onderdanen op te nemen. En waarom zouden ze ook, de Marokkanen en Algerijnen maken te onzent voornamelijk faam als Telegraafkop. Gelukkig heeft het kabinet-Rutte in 2011 maatregelen genomen om dit probleem op te lossen. Het is nu 2018. Onze regering heeft er dus een klotesoepje van gemaakt. Of, zoals de Rekenkamer het formuleert: "Het feit dat er onder Marokkaanse en Algerijnse afgewezen asielzoekers nauwelijks sprake is van aantoonbaar vertrek, maakt duidelijk dat het ‘strategische landenbeleid’ in elk geval ten aanzien van Marokko en Algerije weinig vruchten heeft afgeworpen." Wrange vruchten zijn er natuurlijk wel, die plukken de ondernemers wier winkels worden leeggeroofd. Hele rapport lezen kan HIERRR. Lidmaatschap van de EU opzeggen kan, eh, nergens.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
12pints | 12-06-18 | 14:44

Uitkering inhouden is lastig want daar hebben ze recht op omdat ze in verleden ook aan meebetaald hebben, maar misschien geen vliegtuigen meer laten landen dat is een commerciele service en die kan je wellicht wel beperken. Of voor elke vliegtuig dat land neem je er een paar mee terug?

TilburgDeGekste | 12-06-18 | 04:33

In Amerika kun je een trespasser na fair warming van je erf schieten...
Ik zie een analogie.
En alvoordat per wet is geregeld: geen cent naar Marokko, en alle criminelen NL staatsburgerschap ontnemen en uitzetten. In no time nemen ze dan wel hun illegalen gewoon weer terug.

Hemmenaar7 | 12-06-18 | 01:46

Het moet toch wel superrelaxt zijn als je een buitenlandier bent, dat er dan een land is, waar je met een kletsverhaal naar binnen mag, waar je dan gewoon legaal 10 jaar kan procederen om te mogen blijven. Dat procederen op kosten van datzelfde land, terwijl je een woonruimte, uitkering, gezondheidszorg en -als je wilt- scholing kan krijgen. En als je de uitkering in dat land te krap vindt, ga je uit stelen of je berooft iemand. Dan mag je gewoon blijven en krijg je in het slechtste geval een werkstrafje, waarvoor je dan misschien niet eens opdraaft.
En als je dan na 10 jaar uitgeprocedeerd bent, ga je gewoon in Amstelveen wonen, terwijl de Amsterdamse gemeenteraad druk is een betere voorziening voor je te regelen.
Eind van het sprookje, oh nee het is allemaal echt waar.

xspalm | 12-06-18 | 00:51

Kunt u wat zendtijd bij npo krijgen? De meeste 'fatsoenlijke' Nederlanders begrijpen of weten dit namelijk niet. Het stemgedrag zou wellicht positief worden beïnvloed door deze objectieve informatie.

SlimmeBelg | 12-06-18 | 05:08

Zo te zien zijn het vooral wel weer de naffers die weigeren op te tyfen. Zullen wel voldoende onderdak/-duikadresjes bij hun support network hier hebben. Heel moeilijk kan het allemaal niet zijn, moet wel even een beetje gericht beleid voeren op controle en handhaving, om daarna netjes terug te sturen. Who fucking cares of "hun landen ze niet terug willen nemen". Het is verdomme niet of ze iets gevraagd wordt, wel?

liggend_streepje | 12-06-18 | 00:01

Linkse mensen zijn babbelaars niks meer dat dan nutteloos net als een plastic tas het doet even wat en dan scheur het . Ze zullen nooit en nemmer iets presteren

automaat | 11-06-18 | 22:46

En als men al weet waar de illegalen zijn (we are here krakers) doet men nog niks.
Dus diegenen waarvan men echt niet weet waar ze zijn worden helemaal genegeerd.
Totdat ze verward in het nieuws komen. Dan waren ze bekend. Bekend qua persoon, niet qua locatie.
En zo groeit de kanker van Europa door.

Is dit nog nieuws? | 11-06-18 | 21:28

Zoals bekend hebben we geen democratie maar schrijft de overheid bij ons voor wat de onderzoeksresultaten moeten zijn.

Patatter | 11-06-18 | 21:22

Rekenkamer: Marokkaanse en Algerijnse asielplagiërs wegsturen GAAT FOUT, 82% is kwijt
.
Wat een grootte leugen...
Ze zijn niet kwijt, zet zitten of in de gevangenis, of in een kraak pand, of worden 27/7 opgevangen met bed en breakfast
Alles ten koste van de belasting betalen en ten gunste van bedrijven die aan het wachten zijn op goedkope arbeiders,
en dat weer ten gunste van de politieke kartel die stemmen spaart.

Rene046 | 11-06-18 | 20:44

Waarom überhaupt een rappprt maken, waaruit blijkt dat deze cijfers wel representatief zijn als je al verzuimd beleid te maken en niet telt. Dit is een uit duim gezogen flutrapport onder met valse titel. Maak dan niks, hiermee wordt alleen maar meer verwarring gecreëerd.

lacucaracha | 11-06-18 | 20:09

Zo'n kaar doet weer beseffen hoe klein Nederland is qua oppervlak.
Wat moeten al die lui hier. Laat ze de ruimte gebruiken in eigen land om iets op te bouwen.

Maartenalsoptwitter | 11-06-18 | 19:44

Laten we beginnen om Nouri uit te zetten. Ze zien hem graag terug. De miljoenen die hij van de verzekeraar van Ajax krijgt zijn in NL onbelast. Maar in Marokko ?

hmariavanempel | 11-06-18 | 19:42

Ik mis nog een beetje de cijfers van vluchtelingen in Nederland die weer naar het thuis land terug vluchten vanwege misdaad al hier in Nederland. Zo zijn er een aantal Marokkanen terug gevlucht en ik weet van tenminste 1 Turk en recent een Irakees.

echtpaul | 11-06-18 | 19:24

Stop onmiddellijk met "ontwikkelingshulp" en met het overmaken van uitkeringen naar die landen.
Is het binnen 1 week geregeld.
Overigens wordt het tijd dat de kinderbijslag voor die mohammedanen omgezet wordt een belasting !

Mazoeza | 11-06-18 | 18:25

Nederland heeft ontwikkelingshulp hard nodig.

SlimmeBelg | 12-06-18 | 05:10
-weggejorist-
Memek | 11-06-18 | 18:09

Er is géén beleid en dat is lekker makkelijk gezien er geen verantwoording is en de migrantenplaag lekker kan door sudderen, zo ziet Brussel het graag.

lacucaracha | 11-06-18 | 18:03

Is het nu zo moeilijk voor een land als Nederland om de landen Marokko en Algerije het mes op de keel te zetten. Wat zij doen kunnen wij toch ook, zij nemen niet terug, wij nemen niet aan. Dus of alsnog terug. , anders een enkele reis Doggersbank.

Memek | 11-06-18 | 17:52

En politici maar beleid maken van participatiesamenleving omdat de verzorgingsstaat onbetaalbaar is. Vandaar dat oudjes zieken en gehandicapten hup het buurthuis in moeten gedragen door vrijwilligers voor zorg en begeleiding. De zorg onbetaalbaar is geworden en premies maar omhoog blijven gaan, huizentekort voor de jongeren van Nederland, AOW leeftijd omhoog en over enkele jaren inkomensafhankelijk..

wees welkom allemaal alle mensen uit Afrika, Midden Oosten, Azie etc etc

fikkieblijf! | 11-06-18 | 17:42

Altijd die zielige oudjes... Maar wel elke keer een referendum willen dat miljoenen kost. Voor niks. Prioriteiten he.

Beste_Landgenoten | 11-06-18 | 18:09

Echt, ik word steeds bozer. Het is godsgeklaagd. Al 25 jaar lang gaat dit mis en onze politieke elite is niet in staat om ook maar het begin van een oplossing te bedenken, laat staan uit te voeren. Wat een schande.

KlunsJohannus | 11-06-18 | 17:34

Zolang de EU de baas is in dit land gaat dat komende 25 jaar ook niet veranderen, de EU heeft omvolking nodig om hun macht te behouden want de echte Europeanen zien niks in de globalisatie. Verdeel en heers.

Deviant | 11-06-18 | 17:40

Vele generaties levenslang door ons te onderhouden Asielplagers zijn nu een permanent onderdeel van "onze" kultuur geworden dankzij Brussels en hun (m.u.v. Hongarije) landelijke trawanten die de bevelen van Coudenhoven-Kalergi uitvoeren.
In zijn boek “Praktisch Idealisme” (1925) legt Kalergi uit dat de bewoners van het toekomstige Europese Rijk niet langer de mensen moeten zijn die er historisch altijd hebben gewoond, maar dat in plaats daarvan er een soort sub-menselijke soort moet ontstaan door het vermengen van rassen.
Hij stelt dat de oorspronkelijke bewoners vermengd moeten worden met andere rassen en culturen zoals donkere of Aziatische mensen, waarbij uiteindelijk een “kudde” zal ontstaan zonder enige identiteit, en vooral één die gemakkelijk door de elite onder controle te houden is omdat op die manier het nationale saamhorigheidsgevoel zal verdwijnen.
Kalergi pleit verder dat de individuele landen niet langer zelfbeschikkingsrecht zullen hebben en de individuele landen zullen door gebruik te maken van op te richten etnisch separatistische bewegingen en massa-immigratie uiteindelijk geheel verdwijnen.
Om Europa door de uitverkoren elite te kunnen laten controleren wil Kalergi de oorspronkelijke bevolking veranderen in een mengsel van zwarten, witten en Aziaten.
www.niburu.co/index.php?option=com_con...

telelezer | 11-06-18 | 17:03

Jammer dat het lidmaatschap van de EU niet opgezegd mag worden van de globalisten/fascisten.
Dat zou toch dagelijks honderden verwarde mannen en aanverwante ballast schelen voor de zwakke rug van "onze" inzakkende verzorgingsstaat. Plus zware naheffingen omdat wij het hier nog steeds beter doen dan Zimbabwe.

Goed, de EU zou dan voor straf proberen Nederland te vernietigen, maar dat doen ze evengoed al, ook al blijven "wij" lid.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 16:50

""Als je dan weet dat die Naffers niet teruggaan, stop je ze toch gewoon in een kamp op een stuk eiland. (…) Deel van de Flevopolder gebruiken en als kamp inrichten. Schrikt dat dan af? Jazeker, want ze mogen het kamp niet verlaten, behalve als ze dan alsnog permanent teruggaan en een tattoe laten zetten: niet welkom in NL.""
@ AMX pri | 11-06-18 | 15:24
Hongarije heeft DE oplossing gevonden. Ze hebben hun grenshekken enkele honderden meters binnen(!) de grens gezet en hebben op die strook land kazernes (AZC’s) neergezet waar de floegteliengen kunnen eten en slapen maar niet verder het land kunnen binnenkomen.
Ze kunnen vanuit die kazerne (AZC's) procederen maar moeten daar blijven ipv. jaren lang in het land te kunnen procederen en hun hand op houden.
Een briljante oplossing
Resultaat: na enkele weken vertrekken ze weer terug de andere grens over naar een dom land dat hen wel binnenhaalt en voor generaties lang onderhoudt.

www.niburu.co/index.php?option=com_con...

telelezer | 11-06-18 | 16:45

Ja, dat is een prima zet om de lucratieve asieladvocaten-industrie buiten het spel te houden. Hongarije zet de asielzoekers niet uit, want zij zijn binnen Hongarije en buiten het bewaakte hek (dat dus echt werkt) en krijgen zorg. Water en brood en een strozak, denk ik.
Dus hoepelt het materialistische tuig vanzelf op naar idiote landen die hen gaan huisvesten tussen de kwetsbare vrouwen en kinderen. Die dan prompt de sjaak zijn. Hoer A en Hoer B, voor de EU-bobo's en hun islamitische kameraden.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 16:55

De slappe Spaanse regering heeft toegegeven aan de financiele chantage van Brusssel en gaat nu de Italiaanse boot-floegteliengen binnen halen
www.telegraaf.nl/nieuws/2154542/boot-...

telelezer | 11-06-18 | 16:20

Kan Spanje makkelijk doen. Die 600 staan toch binnen een week bij de grens van Duitsland of in Calais.

Bigi Bana Boy | 11-06-18 | 17:00

Nou zijn er hier veel en mensen hebben nog steeds medelijden met ze.Terwijl ik hier geen AZC zie en ook geen moskee. Die zitten in schuren te bidden.

gato | 11-06-18 | 17:06

Omgekocht om om te volken, hoogverraad is het.

lacucaracha | 11-06-18 | 18:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Minder
Minder
Minder

marcoplarco | 11-06-18 | 16:17

En waarom is de visumverstrekking voor burgers uit die landen nog niet op slot, dan? Want daar pak je de bovenklasse ter plaatse nog een beetje mee!

CynicalBastard | 11-06-18 | 16:11

Als je een stadionverbod hebt, mag je er niet binnenkomen. Als je er toch binnen bent, trapt de politie je er uit. Als je je verstopt op de plee halen ze de ME er bij. Rechtbank, celstraf, strafblad.

Als je komt binnendobberen mag je gewoon op de middenstip janken en links thuigh huilt met je mee.

Soevereine staat, regering afzetten, schoon schip maken. #laatstekans

Jos Tiebent | 11-06-18 | 16:00

Maar oh wee als er iets niet met jou of mij niet klopt. Rijbewijs verlopen of boete openstaan. Dan werkt de politie als een geoliede machine.
We hebben gewoon de verkeerde afkomst en het verkeerde tintje.
Of we moeten lering trekken van onze gasten en meer intimiderend overkomen richting de overheid.

jello624 | 11-06-18 | 15:55

Zo is het, fout gedrag wordt blijkbaar beloond. Goed gedrag bestraft. Wat nu?

LiveLongAndProsper | 11-06-18 | 15:58

Een enrom AZC bij Juncker in de straat aanlegen , allemaal daarheen sturen. Hoe snel zou het afgelopen zijn ? Hypocriete eikel en zijn gevolg ! Paralellen met Versailles ?

Kim-Jung-Un | 11-06-18 | 15:54

Dat AZC komt er dan niet, wetgeving is tegenwoordig subjectief in de EU. Graag zou ik een AZC zien naast of zeer nabij alle paleizen en woningen van onze vertegenwoordigers in de tweede kamer, zgn. captains of industry en iedere EU-ambtenaar.

O2Neutraal | 11-06-18 | 16:44

Hoe komen die lieden aan hun dagelijks voedsel en drank?

Slough | 11-06-18 | 15:48

Tja, dit was te verwachten van een slap overheidsbeleid. Nu regressief links her en der aan de macht komt zal dit alleen maar toenemen.

BozePaarseMan | 11-06-18 | 15:37

Nog meer fijn nieuws. Rajoy is koud een dag weg of de linkse lul die hem opvolgt, laat meteen 600 paradijsvogels in Europa binnen.

Bigi Bana Boy | 11-06-18 | 15:29

Nog een paar van die boten en dan is de maat daar ook vol. In Spanje wordt ook niet veel meer gepikt.

ChatBot | 11-06-18 | 15:42

Als je dan weet dat die Naffers niet teruggaan, stop je ze toch gewoon in een kamp op een stuk eiland. Welk kamp en eiland dan? Deel van de Flevopolder gebruiken en als kamp inrichten. Schrikt dat dan af? Jazeker, want ze mogen het kamp niet verlaten, behalve als ze dan alsnog permanent teruggaan en een tattoe laten zetten: niet welkom in NL. Is dat naïef? Misschien, maar hierdoor creëer je werkgelegenheid want bewaking nodig etc. Zo moet dat dan!!
Waarom wel onze soldaten opsluiten na de periode 1946 - 1950 uit ons Indië en deze gasten niet. Kom op zeg!

AMX pri | 11-06-18 | 15:24

Gewoon de bewijslast omdraaien. Laat een asielzoeker bewijzen bij de aanvraag dat hij uit een bepaald land komt. Geen overtuigend bewijs, geen aanvraag, geen faciliteiten. Wel overtuigend bewijs, dan bewijs opslaan voor het geval de aanvraag afgewezen wordt.

bozzie46 | 11-06-18 | 15:22

Wat veel mongolen in dat lijstje.

pegaje | 11-06-18 | 15:18

Het meest bizarre is dat die personen allemaal de procedures doorlopen.
Waarom?
Gelijk zeggen tegen die personen die uit veilige landen komen dat ze geen kans maken en vervolgens terug naar België of Duitsland sturen.
Iedere gelukzoeker die komt kan alleen maar via die 2 landen hier komen.Ze moeten in het eerste land een aanvraag indienen (volgens verdrag van Dublin)
Dus als NL eens ballen toont is het opgelost.Landen die moeilijk doen waarschuwen dat er geen geld meer komt als ze zich zo opstellen.

pejoar | 11-06-18 | 15:16

In de laatste twee zinnen van je goede betoog zit meteen de kern van het probleem.

ja,diedus! | 11-06-18 | 15:22

NEXIT en weer baas over eigen grenzen. Hoe veel miljard het ook kost.

Tutanchamon | 11-06-18 | 15:14

Gaat opbrengen !!

Kim-Jung-Un | 11-06-18 | 15:51

Mongoliers 1.124 wtf

ChatBot | 11-06-18 | 15:13

Hoe moeilijk kan het zijn. Je komt binnen, je aanvraag wordt afgewezen, je vetrekt.

Oh en BTW: je krijgt geen ene cent. Er is in een besloten omgeving eten en onderdak. Als je geen asyl krijgt wordt je van deze omgeving terug gebracht naar waar je hoort. Als dat land niet wil mee werken, dan wordt je OPGESLOTEN bij water, brood en varkensworst. Kijken wie het eerst met de oogjes gaat knipperen.

hangtiet met knoop | 11-06-18 | 15:10

Nog even en ik ga asiel aanvragen in NeeDDRland...

Wijze uit het Oosten | 11-06-18 | 15:10

Ik ben op de vlucht voor Antifa-geweld. Ik wil daarom asiel in Nederigland.

JackStick | 11-06-18 | 15:35

Ik denk dat je dan als burger beter af bent. Je blinkende ING pas ligt al klaar voor je en dat huis is in enkele weken geregeld, net als die uitkering zonder dat je verplicht aan het werk moet voor de overheid.

jello624 | 11-06-18 | 15:56

Wellicht helpt het om ontwikkelingshulp te koppelen aan de bereidheid onderdanen terug te nemen. Hoi Marokko. Hoi Tunesie. Hoi Algerije. Hoi Syrie.

Daarbij geeft dit ook wel een onthutsend beeld van hoe de criminaliteit er in brede zin in werkelijkheid uitziet. Hoeveel illegalen hebben voldoende middelen om zichzelf lang te bedruipen? Zeer, zeer weinig. Ergo: het gros verdient geld op illegale wijze. Of dat nu is door zwart te werken, of door diefstal.Daarbij is er een zorgplicht voor zieken, of die nu illegaal zijn of niet. Wat de volgende kostenpost is. Hetzelfde geldt voor opvang, BEd Brood Bad regelingen etc. In beginsel goeie regelingen. Maar onhoudbaar als we niet hard aan de slag gaan met uitzetten en versoberen.

Dr_Prepper | 11-06-18 | 15:08

Hoi Syrie.
Dr_Prepper | 11-06-18 | 15:08 | reageer

Assad heeft zelf opgeroepen aan de Syriërs om terug te keren en veel Syriërs uit omliggende landen keren nu ook terug. Het is puur EU beleid om Syriërs in de EU te houden, het is bewuste aangezwengelde massamigratie.

XaleX_2 | 11-06-18 | 16:01

Wat ik niet wist: al dat asylgedoe word uit de ZORG betaald, dus uw en mijn zorgpremies en inhoudingen zorgverzekering op salaris gaan nog sneller verder omhoog. En mijn moeder lag op het eind op de gang in een natte luier in het ziekenhuis.....

BenPakdee | 11-06-18 | 16:32

Zwangere vrouwen op het schip geloof ik graag al die noord afrikaantjes hier in de lokale opvang niet een uitgezonderd allemaal een dikke buik.
Zwanger gemaakt voor de overtocht, een asielzoeker die bij vluchtelingenhulp werkt verteld het is net een grote kindercreche.

likdoorn | 11-06-18 | 15:06

Die boot, die bij Malta en Italie geweigerd werd, mag nu aanleggen in Spanje, Valencia.

gato | 11-06-18 | 15:05

Als die Spanjolen nog een halve hersencel over hebben, zetten ze ze meteen op de trein naar Berlijn. Daar woont nog een zeug die ze graag wil hebben.

obominotie | 11-06-18 | 16:37
-weggejorist-
Du-u-u-h | 11-06-18 | 15:04

Waar zijn die stateloze eigen naartoe vertrokken? Geen land, behalve Nederland dan, accepteert mensen zonder documentatie.

Irnerius | 11-06-18 | 15:00

Die proberen het wel weer in Duitsland, België, Frankrijk, etc.

K. Letskoek | 11-06-18 | 15:53

Op het moment dat er een zieke mama belt weten ze ineens weer hun paspoortje te vinden...

BenPakdee | 11-06-18 | 16:33

Wat zijn we toch een gaaf land!

eerstneukendanpraten | 11-06-18 | 14:58

Met hartelijke dank aan de PvdA die de strafbaarstelling van illegaliteit heeft geregeld dus iedereen kan hier straffeloos blijven. Grote lobbyist de 'nieuwe nederlander' Sander Terphuis, de enige persoon in dit land die voor zichzelf eenvoudig een nieuwe naam kon regelen.
Schaduwmacht VNG regelt BBB voor al die uitgeprocedeerde, onwelkome maar blijvende gasten en het halve land stemt gewoon weer VVD D66 GL en CU als het weer wat te stemmen geeft.

eastender | 11-06-18 | 14:57

@Dom, hoor, domoor. Zin veranderd, blijkbaar voor de helft. Maar je snapt 't wel. Excusez moi.

eastender | 11-06-18 | 14:59

Als men nu eindelijk eens de asielregels aanpast is het probleem in no-time opgelost; Asiel altijd voor beperkte duur en verplichte terugkeer als wij bepalen wanneer het veilig is.
Nooit mogelijkheid op Nederlanderschap, ook niet voor hier geboren kinderen.
De opvang in afgesloten kampementen, waarbij dagbesteding bestaat uit zelf schoonmaken en koken en les in vaardigheden die bij opbouw eigen land nuttig zijn. Geen Nederlandse les (niet nodig) of cultuur ( wil men toch niet accepteren). Geen uitkering of zakgeld, alle zaken in natura.
Alle uitzettingen begeleid door marechaussee en directe uitzetting bij wangedrag ongeacht toestand in herkomst land.
Deze maatregelen verminderen vermoedelijk al direct aantal aanvragen met 90%.

Franker | 11-06-18 | 14:57

Maar dat wil Den Haag en Brussel dus niet. Er moeten meer mensen bij want onze economie is afhankelijk van groei en wijzelf fokken niet genoeg om deze last te dragen, niet nu en niet in de toekomst. Dus moet er volk bij en het maakt niet uit wat voor volk, we kunnen er weer mee aan de slag, de baantjes, de geldstromen en de fte's zijn weer een generatie veiliggesteld.

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 16:13

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 16:13 Men moet eens ophouden met dat
eeuwige groeien van de "economie" te promoten.
We laten ons opjagen door (groot)aandeelhouders die hun strot niet
vol genoeg kunnen krijgen door middel van zeepbellengeld.
Banken creëren "kapitaal" door het verstrekken van hypotheken voor
huizen die kunstmatig duur worden gemaakt, en gebruiken die
fopwaarde als onderpand en die komt in de boeken als realistische
waarde te staan.
Aan iedere groeicurve zijn limieten verbonden, ook aan de economische
groei, net zoals een boom of dier (mens=dier) niet door blijft groeien,
op een gegeven moment is de rek er uit. Klaar.

Wie betaald de winst die aandeelhouders krijgen van beursgenoteerde
verzekeringsmaatschappijen???

Nog een nonsens argument; we hebben mensen uit het buitenland
nodig om de vergrijzing tegen te gaan, en die worden gemakshalve
niet ouder, of toch.

Verwijder islam (aziatisch en afrikaans) uit Europa en we redden het wel.

getzappad | 11-06-18 | 17:24

Daarom; asielverblijf en asielaanvraag BUITEN de EU.

canis lupus | 11-06-18 | 14:46

Of: asielverblijf helemaal afschaffen en van iedereen die zich in Nederland meldt als nieuwkomer meteen registreren als Nederlandse en deze binnen een maand een woning + inboedel toewijzen. En, indien van toepassing, de familie ook meteen over laten komen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat inhumane gedoe van procedures doorlopen. Weet je wel hoeveel stres dat wel niet oplevert, dat afwachten of je wel of niet een status krijgt?! In diezelfde tijd hadden ze ook allang werk kunnen hebben of kunnen studeren, om maar eens wat te noemen.

kweethetooknietbeter | 11-06-18 | 15:06

De leukste gasten gaan daadwerkelijk weg - mensen uit Mongolië heb ik altijd als aangenaam gezelschap ervaren, vredelievend, bedachtzaam. Oekraïeners ook geen problemen mee gehad. Maar natuurlijk schoppen die Algerijnse ettertjes (laat me raden: zit geen vrouw tussen) weer problemen.

kapoerewiet | 11-06-18 | 14:45

Kost allemaal mega veel geld,
nu begrijp ik waarom ik van rutte ineens een derde meer moet betalen voor een gezond kropje sla.......
De autochtoon kan opdraaien voor de allochtoon, zoiets..

Kanarie_Geil | 11-06-18 | 14:41

De autochtoon staat netjes 10 jaar op de lijst voor een huis,
de allochtoon grijpt/bezet/kraakt gewoon en huis,
met 100% medewerking van de vvd!

Kanarie_Geil | 11-06-18 | 14:56

Als Juncker nog leuk woont, en zijn bar goed gevuld is, dan komt het allemaal wel in orde.

Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:41

Tuurlijk, die marocs sterven van de familie hier in West-Europa. Altijd wel geld, eten of een onderduikadres.

Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:39

"Marokko en Algerije blijken nauwelijks bereid mee te werken aan gedwongen terugkeer van hun onderdanen". Marokko wilde ook al niet meewerken om de uitkeringen van Marokkaanse Nederlanders die weer in Marokko zijn gaan wonen te verlagen (omdat het bedrag gebaseerd is op de Nederlandse economie). Fijn, zo'n land dat niet wil meewerken, en die houding totaal geen consequenties heeft voor verdere betrekkingen, want dit soort projectjes blijven natuurlijk gewoon doorgaan:
"Nederland stopt de aankomende jaren overheidsgeld in cultuurprojecten voor jongeren in Egypte, Marokko en Tunesië. Het gaat om workshops waarin lokale jongeren van verschillende komaf samen muziek, films of games gaan maken".

JackStick | 11-06-18 | 14:37

Oplossing: geen geld meer naar Marokko en Algerije als ze hun onderdanen niet accepteren.

lingo star | 11-06-18 | 16:33

En zou aangifte doen tegen de verantwoordelijke politici nog enig effect hebben?

kommabijmebinnen | 11-06-18 | 14:36

Welke verantwoordelijkheid is er dan? Zelfs de oppositie die zogenaamd een controlerende rol zou moeten vervullen houden corrupte Kabinetten in het zadel... want je zou maar de PVV in de kaart spelen. En dat de oppositie een nep-oppositie is was ook weer duidelijk tijdens de stemming over de MH17 en de mogelijke aansprakelijkheid van Oekraïne. Iedere oprechte partij zou die onderste steen boven willen hebben en alle partijen die aansprakelijk zijn verantwoordelijk willen houden, maar niet de nep-oppositie in NL. Voor hun is alleen Rusland interessant, want dat hadden ze zo achter de schermen afgesproken. Als EU land moet je tegen de Russen zijn en Oekraïne is een toekomstig EU lid en NAVO land, dus die moet je sparen. Zo rolt de politiek, zo rolt de oppositie dus. De politiek in NL moet je afzinken in de Noordzee en dan volledig overnieuw beginnen met een nieuw politiek systeem buiten een EU.

XaleX_2 | 11-06-18 | 14:47

het is aan ons burgers om de overheid en haar dienaars ter verantwoording te brengen.
Een volksgerecht of een burgeroorlog. Kies maar.

Re:Kniftig | 11-06-18 | 15:01

Volksgerecht of burgeroorlog? Wat dacht je van verkiezingen, en dan allemaal op de juiste partij stemmen.
We krijgen eens per 4 jaar (hopelijk eerder) de kans om het pluche schoon te vegen, maar we doen het niet.

Peerkeoud | 11-06-18 | 19:15

Vluchtelingen uit Marokko en Algerije. Wat een farce dat we dit zouden moeten geloven. En dan is het volgens Beste Landgenoten alhier ook nog onze schuld.
Een grote linkse leugen.

marjen | 11-06-18 | 14:30

Vluchtelingen uit Marokko?

gato | 11-06-18 | 14:50

Je weet toch,iets met links klaver beetje morcobloed

likdoorn | 11-06-18 | 14:56

"Vluchtelingen uit Marokko en Algerije."

Is een contradictio in terminis. Het zijn "kansloze asielzoekers". Dat weten die klootzakken zelf ook, en daarom misdragen ze zich hier en maken zich schuldig aan criminaliteit, omdat ze weten toch niets te verliezen te hebben.

Deze lui moet je gewoon in de gevangenis opsluiten tot je ze op het vliegtuig naar Marokkoland kunt zetten.

Nu verdwijnen ze hier de illegaliteit in. Zullen wel deel gaan uitmaken van Audi-bendes en ramkraak-naffers, of ingezet worden bij de Mocro wars. Hetgeen weer zal leiden tot een verdere "afwerende houding" bij de autochtone Nederlanders, en dat heeft weer tot gevolg dat de legale naffers hier vromer worden en het aantal meisjes dat "besluit" een hoofddoek te gaan dragen richting 100% gaat. Het gaat echt zo toppie met de integratie, laten we nog maar meer van die lui hier binnenlaten, kan het land alleen maar beter van worden. Diversiteit, leuk en spannend, hoor!

Dr_Johnson | 11-06-18 | 16:55

Het kan nog erger.
"Illegaal verkracht mentaal beperkte dagenlang om haar zwanger te maken
Een illegaal in België verblijvende man heeft geprobeerd zijn verblijf veilig te stellen door een 19-jarige vrouw met een verstandelijke beperking dagenlang te verkrachten. De 30-jarige Karim hoopte dat de jonge vrouw zwanger zou raken, waardoor hij in België kon blijven."
www.bndestem.nl/buitenland/illegaal-v...

Abject | 11-06-18 | 14:30

En toen mocht hij inderdaad 4 jaar blijven bukken voor Bubba. Maar daarna dan?

Klinisch dood | 11-06-18 | 14:57

"Karim is veroordeeld tot een celstraf van vier jaar."

Maar daarna wordt hij toch wel bij kop en kont het westen uitgebonjourd?!?! Ja toch? Of niet soms? Hij gaat toch niet geresocialiseerd worden, zodat hij hier op veilige wijze kan blijven?

Dr_Johnson | 11-06-18 | 16:46

Tja, als je als 19-jarige vrouw met beperking naar een land gaat waar liberalen, christen-democraten en sociaal-democraten de dienst uitmaken, dan vraag je hier gewoon om.

obominotie | 11-06-18 | 16:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lidmaatschap van de EU opzeggen doen we over 10 jaar. Met de guillotine.
Ze hebben allen nog geen hakblok kunnen vinden waar die dikke kop van Timmermans onder past. Gelukkig wordt, dankzij de Amerikaanse staalheffingen, het staal in Europa goedkoper.

TheEgg | 11-06-18 | 14:29

Met een beetje dik karton moet het ook wel lukken...

Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:46

JA!.... ik had een vraagje... hoe is 't nou met die WeAreHere-makkers afgelopen? Hebben die al gratis geld/huis/verblijfsvergunning?

SoepKip | 11-06-18 | 14:29

Zitten nu in een pand op het Buikslotermeerplein.

kapoerewiet | 11-06-18 | 14:51

kapoerewiet | 11-06-18 | 14:51 Ze zijn na het Buikslotermeerplein naar Amstelveen gegaan. Of loop ik een ronde achter en zijn ze weer terug naar Amsterdam?

osolemio | 11-06-18 | 15:02

In Italië zijn ze er achter terugsturen die gelukszoekers en wat die vieze volgevreten kwakbal van een Timmerzwans betreft samen met de burgemeester van palermo inschepen en noooiit meer terugkomen.
Overigens Muttie merkel moet ook de snavel houden laat die gewoon haar eigen rotzooi opruimen heeft ze zelf aangehaald.

likdoorn | 11-06-18 | 14:26

Mag ik denderend een applaus voor onze geweldige overheid?

Re:Kniftig | 11-06-18 | 14:24

Helaas is het voor de meeste mensen een brug te ver om te denken dat alles "connected" is. Van politiek tot media tot vluchtelingen beleid tot links voorrang geven tot enz enz

hevriptem | 11-06-18 | 14:43

Zeker applaus, mij weten ze wel te vinden in Spanje, weten mijn inkomen , wat ik aan zorg moet betalen.
En hoe komt die 82% aan hun geld, komen ze dat gewoon ophalen bij gemeentehuis of zo.
Of wordt dat direct op hun bank gestort, dan is het makkelijk, computer even opdracht geven, dat persoon niet meer bestaat, kunnen ze bij mij ook.

gato | 11-06-18 | 14:53

Ok... maar niemand die zijn bek echt opentrekt... In de meeste landen hadden ze hun politici letterlijk aan de hoogste boom geknoopt. Ik zeg niet dat wij dat moeten doen. Maar het isnwel tijd om te laten zien dat het menens is.

Re:Kniftig | 11-06-18 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedere weldenkende Nederlander, weet dit al lang. Wat wij niet doen in het Koninkrijkje aan de Noorzee, is HANDHAVEN. En zeker niet ten opzichte van immigranten, anders getinten, anders gelovigen, anders er uitziende. Want hey, dan discrimineer je, dan ben je een racist, je bent een fascist, je stigmatiseert, je bent een nazi. En zo gaat het land langzaam naar de filistijnen. Oh sorry, dat is ook een andere cultuur, ik stigmatiseer. Ik doel op zijn Hollands gezegd, naar de klote.

De Evangelist | 11-06-18 | 14:23

Misschien moeten we gewoon west-sahara rebellen gaan financieren en steunen?

Parel van het Zuiden | 11-06-18 | 14:23

Ieder land dat niet meewerkt aan het terug nemen van de eigen onderdanen zou vanuit de EU strenge sancties opgelegd moeten krijgen. Geen ontwikkelingshulp meer. Geen uitkeringen exporteren. Geen visa meer voor toegang tot de EU. Is het zo opgelost. Maar ja, daar moet je ballen, visie en daadkracht voor,hebben, drie dingen die in Brussel ontbreken.

Tapu | 11-06-18 | 14:21

We weten het al jaren, we schrijven er al jaren over en niets, maar dan ook niets , gebeurd.

gato | 11-06-18 | 14:54

In plaats van sancties zegt de EU juist "hoeveel geld moet erbij en moet dat op dezelfde rekening gestort worden?".
Waarop de landen (zie Turkije) zich nog steeds niet aan de deals houden.
Als morgen aliens de boel hier aan flarden komen schieten zegt de EU met een piepstemmetje:"Ja maar mensen hebben universele rechten hoor".

LuckyGirl | 11-06-18 | 15:16

De EU wil zoveel mogelijk mensen binnenharken "want vergrijzing, want economie gebaseerd op groei, want geopolitiek, want rechten van de mens etc. etc.". Jammeer alleen dat de HR-afdeling van die EU een beetje hapert wat betreft beoordelen van de geschiktheid van de migranten om hier een bestaan op te bouwen...

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk he mensen die democratie.

XaleX_2 | 11-06-18 | 14:20

-Wat vindt u van democratie?
"Dat zou mooi zijn!".

LuckyGirl | 11-06-18 | 15:00

Na dertig jaar soebatten met die Magrebianen is in ieder geval een ding aangetoond. Met zulks valt niet gewoon te praten en afspraken te maken.
.
Ik zou zeggen einde constructieve dialoog en tijd voor de “fire & fury” methodiek.

Parel van het Zuiden | 11-06-18 | 14:20

Ontwikkelingshulp naar Marokko & Algerije stopzetten. Paspoort intrekken van elke criminele NL Marokkaan + familie en verpiichte repatriatie ervan.

ChatBot | 11-06-18 | 15:46

gelukkig zijn het alleen maar de originele blanke Nederlandse mensen, die berooft verkracht en uitgezogen worden ! Heb ik geleerd van de NOS , de witte mens moet weg !

SteveDV | 11-06-18 | 14:20

Hahaha, wat een mop.
Wel wat oud maar hij blijft leuk.

Cobalt bomb | 11-06-18 | 14:17

Mooie tijden voor bedrijven die handelen in rolluiken. Met de dag zie ik hier meer en meer mensen hun huis barricaderen. Maar verder wonen we in een gaaf land hoor.

osolemio | 11-06-18 | 14:16

Regeringspartijen worden hier door de kiezer toch niet op afgerekend, dus waarom zouden ze zich er druk om maken.

obominotie | 11-06-18 | 14:16

Precies. dat.

LuckyGirl | 11-06-18 | 14:58

Stoppen met die uitkeringen. Moet je zien hoe snel die landen dan ineens gaan meewerken.

Deflatiemonster | 11-06-18 | 14:14

Stoppen met die uitkeringen hier voor economische instromers.... moet je eens kijken hoe weinig er dan nog komen!

Oepsie1234 | 11-06-18 | 14:24

Als je ze er niet in laat, hoef je ze ook niet uit te zetten. Als je zorgt dat hun omstandigheden in NL slechter zijn dan in de landen waar ze vandaan komen, is de sjeu er ook gauw vanaf.

Heiner | 11-06-18 | 14:13

Zelfs Statelozen scoren hoger (32%). Dus maak Mocro (18%) + Algerijnen (18%) stateloos en de kans dat zij aantoonbaar zullen verdwijnen gaat omhoog.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-06-18 | 14:11

gaat niet lukken vermoed ik, ze zijn hier al eeuwig op vakantie... van onze centen

Nuchternederland | 11-06-18 | 14:24

Dit zijn alleen nog maar de cijfers van hen die helemaal zijn uitgeprocedeerd. Dan heb je nog de veel grotere groep die nog een kansloos proceduretje heeft lopen ergens die niet in beeld zijn. Nederland is een gaaf land, maar ook knettergek.

Langshetrandje | 11-06-18 | 14:11

Kwijt is goed want geen gratis huis of uitkering nodig. Of toch?

Pislinq | 11-06-18 | 14:10

Dus gaan ze roven.

Lupuslupus | 11-06-18 | 14:14

Doen ze nu ook.

gato | 11-06-18 | 14:56

Het feit dat je kunt blijven nadat je bent afgewezen is natuurlijk sowieso al van de pot gerukt. Ik snap nog steeds niet waarom we (desnoods met nieuwe wet) niet kunnen zorgen dat iemand binnen 24 uur aantoonbaar weg moet zijn gegaan anders gaat ie binnen 48 met het vliegtuig naar thuisland. En degenen die wel mogen blijven vanwege oorlog of politieke redenen worden elke 2 jaar voor de komende 10 jaar bekeken of ze al terug naar huis kunnen. Ik snap niet dat je met een dergelijk kabinet als deze dit niet kunt vastzetten

Martinspire | 11-06-18 | 14:10

Omdat illegaliteit niet strafbaar is. Dat wordt keer op keer geblokt in de 2e Kamer door de usual suspects. Dus ja, niet strafbaar, dan kun je ze ook niet oppakken en vastzetten. Hoe krom het ook is...

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 15:33

Ook dit is de schuld van het populisme. Als mensen nu eens wat toleranter deden (Bed, bad, brood, zakgeld) tegen dat afgewezen volk zouden ze heus wel vertrekken. Nu gaan de hakken in het zand natuurlijk en terecht. Ik stel voor een algemeen generaal pardon en gewoon opnieuw beginnen.

Phreack | 11-06-18 | 14:10
-weggejorist-
Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:49

U bedoelt het 'verkeerde populisme' (dixit Rutte)..... het 'goede populisme' kent louter zegeningen al is dit soort populisme niet aanwezig in ons land

Fatwabuster | 11-06-18 | 14:51

Mongolen zijn merendeels aantoonbaar vertrokken. Die zitten nu in het kabinet.

Jos Tiebent | 11-06-18 | 14:10

De collaborateurs ook mee uitzetten en/of interneren.

watergeus | 11-06-18 | 14:09

De EU is net als islam. Je wordt er geruisloos ingerommeld tot je compleet erin vast draait. En wil je er dan vanaf, kan dat niet meer want 70 jaar vrede en verbinding ofzo.

Acar_ketimun | 11-06-18 | 14:09

Mooi hè, die nieuwe diversiteit omdat het moet. Goddomme 60% van de asielaanvragen is ingewilligd. dus die 40% wordt meteen teruggestuurd. Uiteraard gebeurt dit niet en dus moeten wij hiermee stoppen. Niemand meer naar binnen, eerst schoon schip maken. Stelletje prutsers!

pibasso | 11-06-18 | 14:08

Misschien dat 1 van die 15 landen + stateloos iet veilig is, snap niet hoe ze aan 60% komen. Mits je het door een Nederlandse bril ziet maar nodig dan maar gelijk 4 milj. minder bedeelde uit!!

allesofniks | 11-06-18 | 14:31

Goh, heeft er ooit weleens iets goed gewerkt in Nederland? Oh wacht, de meeste aantal Joden verraden in WOII. Toen kon de overheid ineenkeer wel doortastend optreden. En natuurlijk het maandelijks storten van de uitkering voor zielige vluchtelingen die verschillende veilige landen doorkruisen op zoek naar 1 van de kleinste landen in de Europese Unie. *zucht*

Indoneesje | 11-06-18 | 14:05

Tiktak tiktak. Uit het zicht van de autoriteiten, maar wél bekend bij de autoriteiten.

Langshetrandje | 11-06-18 | 14:03

Want met een sleepnet kunnen we ze allemaal in de gaten houden (digitaal dan).

boerk | 11-06-18 | 14:05

We told them so.
Zouden die politici geen GS lezen? Ook niet stiekem? En zich dan afvragen: "Waarom hebben die roze doerakken toch telkens gelijk?"

Bakkeleures | 11-06-18 | 14:03

Welnee. Ja, Greet dan, dat weet ik wel zeker.

Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:51

Als we nu eens een 1-voor-1 regel invoeren met Marokko. We laten alleen een Marokkaan toe in Nederland (voor een huwelijk, voor gezinshereniging, enz) als Marokko een afgewezen asielzoekende Marokkaan terug neemt.

Koos Knak | 11-06-18 | 14:03

Hoe onzinnig, die illegalen moeten er uit zonder tegen prestatie

MarcS | 11-06-18 | 14:50

Hoe onzinnig, die illegalen moeten er uit zonder tegen prestatie

MarcS | 11-06-18 | 14:51

Dat is buigen voor chantage !

Jahowiseffe | 11-06-18 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

vandaar dat het inmiddels 030-Gaza heet

Ervaringsdeskundige | 11-06-18 | 14:03

REAGEER OOK