Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WODC-Rapport: 'Antifa-tuig meestal onbestraft'

Ach, Nederlandse antifascisten. We hebben ze van dichtbij gezien hoor. Fragiele smalle schouders, woonachtig bij hun ouders. Pokdalige bleke huidjes, bedekt door een sjaal met ruitjes. Onder de bivakmuts twee verdwaalde bange ogen, van een ziel die spoedig zal verdrogen. Kortom, een knokploeg die niet kan knokken, de pathetiek voorbij. Het zijn Larpers die doen alsof de tegenpartij met scherp schiet, maar de werkelijkheid is dat ze in veel gevallen niet eens vervolgd worden voor hun vernielingen en aandoenlijke pogingen tot geweldpleging. Dat weten zij, en dankzij een WODC-rapport weten wij dat nu ook. Het rapport deelt de daders in onder "Milieu & Dier" en "Antifascisme & Mensenrechten" (lol), en concludeert dat: "In de praktijk worden (vrijwel) geen opsporingsonderzoeken verricht naar strafbare feiten die zijn gepleegd door links-extremistische groeperingen. (...) Een implicatie daarvan is dat acties van links-extremistische groeperingen vrijwel niet tot strafprocessen leiden en daarmee veelal onbestraft blijven (straffeloosheid van wetsovertredend gedrag).

Volgens het rapport zelf komt dit vooral omdat "die laffe homo's door hun identieke kleding – vaak van een donkere kleur – en het dragen van gezichtsbedekking kunnen individuen niet zonder meer worden geïdentificeerd, ook niet als camerabeelden aanwezig zijn. Het is hierdoor vrijwel niet vast te stellen wie precies welk strafbaar feit heeft gepleegd." Maar volgens het Nederlandse intellectuele donkerweb SPEELT ER MEER. En dat wisten ze in 1998 al. Volgens Buijs et al., "bestaat er binnen het establishment een bepaalde mate van begrip voor de idealen van links-radicale groeperingen. (...) Linkse groepen zijn verwikkeld in een permanente familietwist over de methoden, maar wel vanuit het besef dat ze op gemeenschappelijke gronden opereren." Is wel zo.

Social

Reaguursels

Inloggen

Omdat “rechts” vaak uit de bakker, slager, automonteur, stukadoor, metselaars, MKB en ZZP hoek komen en “links” de vorige groep stelselmatig besteeld in zelfgecreerde nep-baantjes voor nep-problemen in hun publiekgeldverslaafden-“industrieën”.
Rechts is selfsupporting en draagt weldegelijk bij aan Nederland, links is andermansgeldparasiet en zouden in de echte economie binnen een week allemaal omvallen. Uitkering, subsidies, toeslagen.... hulpverleentrajecten, publieke baantjesjagers, en zitten in onderwijs als leraar, docent, proffesor.... gemeentehuizen zitten vol gedeclareerden, politiek..... gesubsidieerde kunstenaars en kunstemakers... de geheel zachte industrie 100% drijvend op de door hun in belastingslavernij gedreven keiharde..... tot “rechts” zich eens gaat weren tegen linkse roofmijten...... daarom zijn deze idioten ZO onvoorstelbaar agressief... die willen uiteraard blijven “nivelleren”, behalve echt werken. DAT mag een ander voor ze doen...
Eigenlijk is linkse ideologie, het mondiale NSDAP afvalputje van de wereld.....

laat ze eens verrekkes werken voor hun uitkering, dan is het geschreeuw ZO afgelopen als ze elke avond 6 dagen per week afgepeigerd afscheid nemen van hun Bulgaarse, Poolse en Roemeense collega’s op de aspergevelden.... waar deze schreeuwende mafkezen thuishoren

Katoentje | 26-05-18 | 06:32

Heeft men dit wezen eens gevraagd of ze kan uitleggen wat fascisme is? Waarschijnlijk wordt het dan heel erg stil.

Ronnie uit Helmond | 25-05-18 | 09:30

Dit is wel heeeeeeeel oud nieuws

Leukautootje | 25-05-18 | 08:24

Links zijn overwegend mislukkingen in de echte wereld, waarna op zoek naar publiekgeldbaantjes die een stuk gemakkelijk liggen. Minder risico en nul prestatiegericht.
Dan moet je eerst een “correct” (nep) probleem creëren dat alleen in de grote moloch publieke sfeer kan worden opgelost, en het “easy baantje” komt er aan...
Dan krijg je er bijvoorbeeld, via nep “klimaatproblemen”, vele subsidievretende vrinden erbij die bekent gaan worden in vlieguren en airmiles naar leuke oorden (Thieme bijv.)
En deze antifascisten hebben GEEN idee wat de definitie is van fascisme..... want die footprint past juist HUN 110%, met stip!

Katoentje | 25-05-18 | 04:33

Het is in paranoia links Nederland een hype en een langlopend toneelstuk dat ‘rechts’ zo ontzettend gevaarlijk is en koste wat het kost bestreden moet worden. Afgezien van een paar nalopers en schreeuwers hier in den Landen is gevaarlijk rechts pas te vinden voorbij de lijn Rostock, Berlijn en Dresden, a.d. Oostkant wel te verstaan, dus daar waar de communisten decennialang de scepter zwaaiden...

Veluwse-Eikel | 25-05-18 | 03:03

Hitler was links; een mislukt kunstenaar en ook nog vegetariër. Zou zo bij de antifa kunnen.

de vleesgigant | 24-05-18 | 23:43

Maar dit is toch logisch? Links tuig wordt niet bestraft omdat ze links zijn. Net als de rechters.

Patatter | 24-05-18 | 23:38

Maar als je in een 30km zone een haaientand op de weg schilderd omdat de verkeershufters daar veel te snel rijden, dan ga minimaal een nacht de cel in! Gooi je als extremist de ramen in bij een joods restaurant dan gebeurd er vrij weinig! De politie staat erbij en kijkt er naar. We ontkomen er niet aan, links heeft zich overal in genesteld en haar tentakels reiken heel erg ver. Het wordt tijd voor een ommekeer!

Rdock | 24-05-18 | 22:56

mja dat krijg je ervan als je wel een burkaverbod oplegt, maar niet handhaaft

The Hungarian Dutch | 24-05-18 | 22:10

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit... is dat nou een meisje met een piemel of een vent met een behaarde kut? Wat jullie?

PrakkerT | 24-05-18 | 21:36 | 1

Dat is een karikatuur.

BozePaarseMan | 24-05-18 | 23:29

Geen processen omdat ze bedekkende kleding dragen? Ook dat ja. En ze worden ook niet ter plekke gearresteerd. In overheidsdienst? Geen idee. Maar het valt wel op. Op deze manier hebben ze bijv pegida-demonstraties gefrustreerd met als gevolg dat de gewone man en de gezinnen wegbleven en de hardere overbleven. En wie heeft daar belang bij? Den Haag misschien? Je zou bijna denken dat het vermomde politieagenten zijn of at'ers. Heb daar geen bewijs voor, maar zou veel verklaren. Kijk maar naar die gekraakte woningen in Amsterdam een paar weken terug. Heel merkwaardig.

Mart6037 | 24-05-18 | 20:51

Tja, ze noemen het onschuldig activisme. Journalisten doen gretig mee aan de framing. Neem een demonstratie van extreem rechts en de krantenkoppen dat geweld is gebruikt en arrestaties zijn verricht. Lees je het artikel en dan blijkt dat het geweld bij de extreem Linkse tegendemonstranten vandaan kwam.

GroetenVanUrk | 24-05-18 | 20:30

Maar mensen, wat let ONS nou om er ook met hetzelfde tenuetje tussen te gaan staan en de boel 'van binnenuit' aan te pakken?
De plannen zijn zonder moeite te vinden, beetje gore kleren en een zwarte hoodie is wel aan te komen.
Weekje niet douchen (da's wel even plannen), ertussen gaan staan en gewoon lukraak in het rond gaan meppen. Zoals het een 'echte' betaamt.

De 'hoeders van de wet' zullen de andere kant op kijken, zoals ze bijv. bij G20 die Black Bloc sneuneuzen gewoon een veilige 'exit' geven (nadat ze de boel letterlijk en figuurlijk flink opgestookt hebben).

Gazzerop | 24-05-18 | 20:24

Welke pilletjes zijn dat? Die wat ze mij verkopen hou ik het echt geen avond mee vol. Deze kun je gewoon de hele dag mee doorgaan.

PronBob | 24-05-18 | 20:22

Is dit nou een vreer? Zo vaak kom je er niet een tegen.

Alco-de-Holist | 24-05-18 | 20:02

Als ze echt een tijdje in de gevangenis zouden verblijven .; zouden ze op zijn minst iets meer berip kregen voor standpunten can wat rechtsere landgenoten

sparrow | 24-05-18 | 19:18

Maar ff serieus: check de reacties bij het artikel van Joop over dit rapport. Mensen zijn er vooral trots op dat er zo weinigen gepakt worden.

E-Burke | 24-05-18 | 19:15

Als zowel “toen niet” als “nu niet” van toepassing is op fascisme, hoe kun je dan nog spreken van “nooit meer”?

JackStick | 24-05-18 | 18:52

Wat iedereen al wist behalve de onderzoekers, zoiets?

drs. P | 24-05-18 | 18:44 | 3

Ze komen vaak uit goed en vooral beschermd milieu waardoor justitie met begrip en coulance kijkt naar deze dwarse jonge mensen. Gaat ook wel eens fout: Baader Meinhoff groep, Brigade Rosso maar ja men was toen wat pittiger met WO2 nog vers in het geheugen in de jar 70,80.

ger1306 | 24-05-18 | 18:51

Best wel meten met 2 maten tov rechtse protestgroepen maar ja wanneer er hakenkruizen en gestrekte armpjes in het spel komen.....

ger1306 | 24-05-18 | 18:56

@ger
... of roze varkensmutsjes

kleurdoosje | 25-05-18 | 09:30

Hoorde het al in het NOS-journaal op de radio. "niet vervolgd omdat ze allen hetzelfde gekleed gaan." Heb nog nooit zo gelachen om zoveel inventiviteit enerzijds en zoveel onnozelheid anderzijds. Onnozel dat is 't, en niet anders.

mozaard | 24-05-18 | 18:41

"Extreem-rechts is sinds de Tweede Wereldoorlog geïsoleerd gebleven." Echt niet alleen "extreem-rechts". Ook rechts, direct naast het midden, zeg maar rechts van de VVD, wordt als zodanig beschouwd en bevooroordeeld.

Elessir | 24-05-18 | 18:35

Haha! Dat filmpje. "Nooit meer fascisme, toen niet, nu niet". En wat blijkt? De groostste schreeuwers maken deel uit van een goed georganiseerde club fascisten, gemaskerd, in grote aantallen, plundererend door de straten en grof geweld niet schuwend. Dus toch weer fascisme. Alleen de politiek en justitie zien het niet. Dat geeft de jeugd een vrijbrief om lekker al hun puberale frustraties af te reageren met geweld onder het mom van een of andere idioot maatschappelijk idee.

ILF2 | 24-05-18 | 17:51

Nondedju dat is een boos meisje. Die moet echt een keer goed een dildo hanteren (want ik gok dat er geen piemels zijn die er in willen) Je zult zien dat ze dan een stuk vrolijker is geworden.

Keumus | 24-05-18 | 17:45 | 4

Dit boze meisje is volgens mij wel van het 'mannelijke' geslacht..

Usumani | 24-05-18 | 18:45

Oh ja Usumani dat zou best kunnen zijn. Dat is over het algemeen niet zo duidelijk te zien bij linkse mensen, dit omdat in tegenstelling tot gewone mensen daar geslachten niet biologisch zijn bepaald maar een kwestie is van een gemoedstoestand.

Mazzelstof | 25-05-18 | 06:50

Mazzelstof.
LOL

kleurdoosje | 25-05-18 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben dus een links draaiende rechtstaat...

Kanarie_Geil | 24-05-18 | 17:40

Nu begrijp ik de camouflage kleding van volkert

am*dam | 24-05-18 | 17:38

De echte fascisten worden dus gedoogd, waarvan akte!

benjeallanggek | 24-05-18 | 17:32 | 1

Ze kunnen zelfs in de TK eindigen, Duijevendak etc.

Uw Verzekeringsadvis | 24-05-18 | 17:42

WODC concludeert dus eigenlijk dat we dus reeds geruime tijd geen Rechtstaat meer hebben.

bwanabanjo | 24-05-18 | 17:28

jullie grote vriend 'Van der Laan' was huisadvocaat van de AFA, later beloond met een mooi baantje voor bewezen diensten aan de maatschappij

Obsi | 24-05-18 | 17:21

Anakolinkeloetje.

Ik ben er nog erg trots op,
dat ik weleens een linkse activist,
zover heb gekregen,
met praten als brugman,
om de flessen die hij in had gepakt,
in zijn zwarte rugzak,
maar niet mee te nemen,
naar een demonstratie in Den Haag,
waar behalve studenten,
ook vrouwen met kinderen
en bejaarden zouden meelopen,
nadat ik erachter was gekomen,
waarmee hij zijn flessen had staan vullen,
dat was namelijk met een,
extreemgevaarlijk goedje,
genaamd: zoutzuur.

kleurdoosje | 24-05-18 | 17:19 | 2

Zo intens kan ik ze niet maken. Chapeau.

Knufter | 24-05-18 | 17:48

@Knufter, dankjewel voor je compliment, dit is een waar gebeurde belevenis, in de jaren '90, ik werkte toen in linkscultureelcentrum Ekko, in Utr. Daar kon ik de jongeman onderscheppen, gelukkig! Ik moest hem wel voorhouden dat hij zelf ook gewond kon raken als de flessen in de volle trein al kapot zouden gasn in her gedrang, dat hielp! Maar het was peentjes zweten: ik had slechts een uur voordat iedereen op pad ging.
Je boek is binnen: ik vind het heel mooi geworden, ik lees elk gedicht een paar keer achtereen, dan komen de lagen tevoorschijn. Een prachtig souvenir via GeenStijl. Heb je veel aanvragen gehad, en ben je uit de kosten? Succes voor volgende edities, voor herhaling vatbaar! :-)

kleurdoosje | 24-05-18 | 20:59

Dat filmpje, ik kende hem al, maar het blijft lachen, wat een sneukneusje.

lingo star | 24-05-18 | 16:43 | 1

Zo te horen is deze al op jonge leeftijd gecastreerd. Eigenlijk maar beter ook. Godverdomme, wat een kneus idd.

beau van rtl | 24-05-18 | 16:47

Als u mij nu vraagt wat Mel & Kim hadden (1 van hen is niet meer) dat de Stones niet hebben: www.youtube.com/watch?v=ptDz5BwAgXQ It's called Rock&Roll. De Stones, stelletje laffe belastingontwijkers dat het zijn, zijn en blijven teveel eer voor dat hele anttiefuswhatever.

Hetkanverkeren | 24-05-18 | 17:38

Allemaal de schuld van Trump.
//sarc

LuckyGirl | 24-05-18 | 16:04

Was benieuwd wat extremistisch links zelf van dit rapport vindt en bezocht hun huisorgaan. Wat blijkt, ze gaan gewoon door, morgenavond willen ze in mokum een bijeenkomst van FvD met lawaai verstoren: www.indymedia.nl/node/43563

pissebed | 24-05-18 | 16:00 | 4

beau: dat is oud, zo proberen van door jou ongewenste politici af te komen. Het beschimpen en hyena-lachen is echt wel voorbij; nu rukken de fascistische knokploegen uit; waar blijft de Volkert.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 16:34

Doe je wel voorzichtig Jan.

beau van rtl | 24-05-18 | 16:52

Laatste van 10 reacties gaat al over Antifa bestormingen met 100.000 man: geopperd als de beste oplossing...
Dit artikel gaat over geschreeuw bij een spreekavond in De Rode Hoed, met Thierry als wit konijn.
Als het maar niet escaleert, AIVD kijk es effe.

kleurdoosje | 24-05-18 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

Break: Potus gaat niet naar N. Korea.

kneuterzak | 24-05-18 | 16:00 | 3

Nee want de heer Potus vindt het nodig om Kim Jong-un nog even hard te kopschoppen terwijl hij al ligt. Maar Trump had natuurlijk al lang door dat Kim Dikkop Zwabberopzijnkop de zaak zit te flessen. Raak loser Jong-un waar je kan Donald.

Nivelleermarionet | 24-05-18 | 16:17

Kim Jong Un wil graag veel voor niks krijgen, zo ging dat in de wereld van gevestigde dictators gedurende de 0bama jaren. Intussen heeft hij alleen de berg opgeblazen die al ingestort was onder zijn kernproeven. Meer dacht hij niet te hoeven doen voor de zak met anderhalf miljard dollar, die de moellah's van 0bama kregen - zonder er ooit iets voor te hoeven doen - of nalaten.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 16:20

Nivelleermarionet. Precies.. Trump heeft die zwabberkop volledig in de tang en laat zich echt niet lummelen. Dit is nog gewoon een beetje bijdehand doen voor de buhne, want Trump heeft die dikke zwijnenharses echt wel aan zijn kleine verstandje gebracht dat Noord-Korea gewoon niet meer bestaat als Kimmie niet doet wat Trump zegt. Laat maar even , komt goed.

beau van rtl | 24-05-18 | 16:25

Het antifa-tuig zijn de stoottroepen van de haagse maffia,dus dan ligt het voor de hand dat het tuig alles maar ongestraft kan doen.

komtdatschot | 24-05-18 | 15:59

Hoet zit het met rechts-extremisme?

Mannes | 24-05-18 | 15:56 | 4

Rechts-extremisme, dat is toch dat manneke met dat varkensmutsje op? Want meer ken ik er eigenlijk niet. Snel, bel de mariniers. Oh wacht die zijn momenteel verminderd gemotiveerd wegens een klein misverstandje over gedwongen verhuizen naar Uithoekië of zoiets.

Nivelleermarionet | 24-05-18 | 16:11

Die worden over het algemeen wel gecorrigeerd.

beau van rtl | 24-05-18 | 16:14

IRA rechts?? Dat zijn vriendjes van die stink hippies net als de ETA, en dan heb ik het niet dat zei hun ideologisch steunen, er word/werd heel nauw samen gewerkt tussen stink hippies uit NL en deze terreur organisaties.

Pietertje1908 | 24-05-18 | 20:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ah. Het zou mij niks verbazen wanneer deze geprivilegieerde rijkelui's kinderen daadwerkelijk ook de kinderen van de linkse rechters zijn.
Met hun fascistische geschreeuw en onverhoedse aanvallen als "argumenten" in het linkse debat.

Slechte ouders kunnen soms verrassend solidair met hun slecht opgevoede kutkinderen zijn wanneer de politie ermee aan komt zetten, in de hoop tot een oplossend gesprek te komen (ha).

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 15:55 | 1

Zie vader van Joram van der Sloot (rechter). Hielp zelfs mee een lijk te verdonkeremanen.

piloot47 | 24-05-18 | 18:00

ik zie veel overeenkomsten tussen links en finnen!
hunnie verpesten alles!

Henk P | 24-05-18 | 15:54

Er zijn wel meer groepen die in Nederland amper bestraft worden. Selectief straffen, daar zijn we overigens wel goed in.

BozePaarseMan | 24-05-18 | 15:54

We Moeten Het Hebben Over Fascisme.
Hoe verschrikkelijk en smerig dat antifa tuig ook is, je kan ze moeilijk autoritaire nationalisten noemen. Dat is een kenmerkend aspect van fascistische stromingen.
bron: en.wikipedia.org/wiki/Fascism

Barre_de_k | 24-05-18 | 15:52 | 2

Uiteraard is dat een kenmerk van fascisme zoals we dat historisch gezien hebben, maar je zou even goed kunnen stellen dat het kenmerkende aspect van fascisme meer de methode is: de roede (fasces) waarmee politieke tegenstanders worden bestreden.

E-Burke | 24-05-18 | 15:57

Ja, het ontbreken van nationalisme en de hang naar een sterke man is wel een verschilletje.
wat mij betreft zijn er echter genoeg overeenkomsten om te kunnen spreken over fascistoide tuig

DeKolonistenVanIslam | 24-05-18 | 16:03

Het echte Fascime is dood. Een paar verdwaalde kaalkopjes daargelaten.
Laten die antifaatjes zich nou ns richten
op vergelijkbare haatdoctrines, salafisten clubjes, grijze wolfjes, sharia pushers etc. etc.
Maar nee, veuls te gevaarlijk...

DeKolonistenVanIslam | 24-05-18 | 15:51 | 7

Dat is in het meest positieve geval naïef, in het slechtste geval leugenachtig.
E-Burke | 24-05-18 | 16:18 |

En narcistisch, ook weer zo'n trekje (=willen deugen) waar de Linkse Kerk van overloop. Hoi Francisco-met-de-witte-onderbroek!

Klassenfeind | 24-05-18 | 16:28

Wat haat doctrine betreft. dat communisme in principe een goed idee zou zijn, daar ben ik 't dan weer niet mee eens.
DeKolonistenVanIslam | 24-05-18 | 16:11

Het was sarcastisch bedoeld, bekijk het filmpje van Daniel Hannan maar eens dan snap je wat ik bedoel.

Klassenfeind | 24-05-18 | 19:38

Klassenfeind : Oh, ik zie.
Ja, mooi filmpje !

DeKolonistenVanIslam | 25-05-18 | 00:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Volkert is ook amper bestraft. En mag nu zelfs mee doen aan een uitzending van "ik vertrek".

Lafayette | 24-05-18 | 15:49

De islam heeft een hekel aan slapjanussen. Wordtnog leuk met die twee groepen.

Alleycat | 24-05-18 | 15:48

Meestal onbestraft? Is dat gek dan?
Als je mensen inhuurt, dan ga je ze daarna toch niet vervolgen daarvoor??

Jasperados | 24-05-18 | 15:45 | 4

Ik denk dat je ophitst bedoeld in plaats van inhuren.

Barre_de_k | 24-05-18 | 15:54

Pats!

LuckyGirl | 24-05-18 | 16:02

Jasperados | 24-05-18 | 15:45
Barre_de_k | 24-05-18 | 15:54

Inderdaad, inhuurt en ophitst. Ik zou er nog "financiert" (d.m.v. subsidies en uitkeringen) aan toe willen voegen.

ANTIFA is het product van Het Establishment. Het is de moderne variant van de Sturm Abteilung, de knokploegen van Hitler die als belangrijkste taak hadden om alles en iedereen te intimideren en terroriseren. De overeenkomsten zijn verbluffend; collectieve knokploegen die woningen bekladden, mensen in elkaar slaan, en van bovenaf beschermd worden door de politieke elite die aan hun touwtjes trekt. Meestal zie je ook hetzelfde soort mensen die zich aangetrokken voelen tot dit soort clubjes; hoog gefrustreerde wereldverbeteraars die zich makkelijk laten brainwashen door een utopie van een Maakbare Samenleving.

Klassenfeind | 24-05-18 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

De komende dagen wordt het weer zeer warm, kijk maar eens wat er dan in de grote steden aan gefrustreerde eikels de straat op gaan. Oh ja, en het is ook nog rammeldam.

kwark001 | 24-05-18 | 15:43 | 2

Jup!

Klutskwijt | 24-05-18 | 15:50

Icm goedkope coke en lauw bier.
Gelukkig speelt NL niet de WK.
Scheelt een hoop huiselijk geweld.

Ruimedenker | 24-05-18 | 17:16

Het is dus een PR stunt van Mark. Met welk gewin? Wat heeft dat verder met het onderzoek of de daders van doen? Deze tragedie wordt steeds meer uit gemolken door complotdenkers.

BozePaarseMan | 24-05-18 | 15:41 | 2

Verkeerde topic, joris maar weg, no problem.

BozePaarseMan | 24-05-18 | 15:42

Ik gok dat deze blunder grwoon blijft staan. XD

nikolaos | 24-05-18 | 16:04

Vroegah, toen ik het rechterlicht nog niet gezien had was ik links antifascist van de oude stempel. Die wisten nog waar Abraham de mosterd haalt. Dus niet aan de jurk van de mohammedanen hing. Toen vochten we nog tegen
d' oude Hitlerdude, Joop Vreeswijk en z'n NVU primaten. Mooie tijd was dat. Nu zitten de (echt gevaarlijke) fascisten die heulen met de islamisten vooral op links en zou ik zo'n hologig links schreeuwertje als hierboven te zien en vooral te horen is volgaarne op z'n lelijke fascistoïde muil hoeken.

Van Zessen Klaar. | 24-05-18 | 15:41 | 1

Leuk dat je van kant bent gewisseld maar zolang je geweld verheerlijkt ben je geen haar beter dan de links fascisten.

Deviant | 24-05-18 | 16:09

Vanmiddag nog zo een oude linksfascist op Radio 1 die het allemaal aan het downplayen was. Er was geen geweld van links en hij bleef maar doorzeiken over dat het allemaal ultrarechts geweld was. Kon verder geen voorbeelden noemen natuurlijk en over het enorme AFA-geweld werd al helemaal gezwegen zoals je van de Staatsomroep mocht verwachten.

2voor12 | 24-05-18 | 15:40 | 1

Dat heb ik ook gehoord. Waar ik me vooral aan ergerde was het volledig aan de kant schuiven van de bom-op-afstand bij een Pegida demonstratie. "Ja, maar dat is extreem rechts." En vooral geen waardeoordeel over die bom, want "Pegida is extreemrechts". Alsof dat dus bommen legitimeert. Presentatrice kwam er ook niet echt tussen (of probeerde dat niet echt hard).

frenkievee | 24-05-18 | 16:07

Meindert Fennema is zo'n linkse man die wel bepaalde zaken eerlijk onder ogen wil zien.

omanders | 24-05-18 | 15:37 | 1

Ik had precies dezelfde gedachte. Fennema is niet lid van de regressief linkse kerk maar gewoon traditioneel links.

therealbraindump | 24-05-18 | 15:47

De meeste journalisten zijn links en hebben (openlijk of verkapt) sympathie met (extreem) linkse activisten.

Dus er is vanuit de media weinig tot geen druk om tot vervolging over te gaan van linkse gewelddadige activisten.

Aan de andere kant hebben veel media haat naar rechtse activisten en oefenen veel druk uit om die te vervolgen of er sociale paria's van te maken.

Kaskensj | 24-05-18 | 15:36

Na de grootschalige rellen in Hamburg was er een wetenschapper/kenner op het gebied van links-extremisme te gast bij Nieuwsuur om erover te praten . In zijn hele betoog nam hij het woord links-extremisme geen enkele keer in de mond. Hij had het over steevast over links activisme en hun idealen.
Alles werd gebagatelliseerd. Een soort van Leo Lucassen dus.
Mariëlle Tweebeeke liet hem rustig zijn zegje doen en zag dat het goed was.
Stuitend.
Maar Leon de Winter had het in de gaten:
twitter.com/leondewinter/status/91096...

leo de pejo | 24-05-18 | 15:34

Herinvoering van Kommissarbefehl voor Rosenmoellerts en Duyvendakjes laat inmiddels zolang op zich wachten dat we het een commissariaat-befehl kunnen noemen.

Hemmenaar7 | 24-05-18 | 15:34

Dus niet iedereen is gelijk voor de wet en de politici. Kamervragen svp.

Patje2011 | 24-05-18 | 15:29 | 2

Goh, kamervragen! Daar zullen ze van schrkken.

Francisca | 24-05-18 | 15:41

Dit kan niet lang genoeg in het nieuws gehouden worden. En door kamervragen blijft het nog even in het nieuws.

Patje2011 | 24-05-18 | 15:50

Ik lees net dat het linksche Amsterdams bestuur een 6 uren werkdag voor ambtenaren en gemeente werkers wil invoeren. Dan blijft er meer tijd over om hulp te verlenen aan documentlozen en krakers.

Trumme | 24-05-18 | 15:24 | 3

Bij een 36-urige werkweek wordt dat dus 6 dagen buffelen.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 15:30

Ik zal de uitslag van de proef vast verklappen: het bevalt goed!

TheseDays00 | 24-05-18 | 15:35

Dat is toch zes uur per dag meer dan bij vorige college

Langshetrandje | 24-05-18 | 16:08

Linkse fascisten zijn het ergst. Ik breng even in herinnering de brandstichtingen op de Makro namens Rara, waarvoor slechts bewezen aanslag alleen Rene Roemersma werd veroordeeld (12 maanden onvoorwaardelijke gevangenis straf). Of de aanslag op Centrumdemocraten in Kedichem, waarna de secretaresse van janmaat, Wil Schuurmans, een been moest laten amputeren. De politie pakte 66 man op, maar er volgde geen enkele veroordeling. Ook van de linkse fascisten die in het verleden hokken van nertsenboeren openden, die vervolgens massaal op de weg werden doodgereden door auto's, is nog nooit iemand opgepakt of veroordeeld. Ronduit schandalige onwil en onkunde van politie en magistratuur..

ClintOstwald | 24-05-18 | 15:22 | 5

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 15:28
De R teveel is Freudiaans.....

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 15:30

...”niemand veroordeeld”. Sterker nog, de zaak van groen linkser Wijnand Duyvendak verdween uiteindelijk in een hele grote doofpot voordat er nog meer lijken uit de kast kwamen....

tabakagrarier | 24-05-18 | 15:31

Die terroristen van Greenpeace laten ze ook altijd maar schuiven terwijl ze bij tijden voor miljoenen aan schade aanrichten.

sarcastro | 24-05-18 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraag me af wat extreem linkse mensen gaan doen wanneer moslims de keeltjes van hun kinderen open snijden.

Toekijken en verlegen glimlachen?

Je wilt tenslotte niet racistisch zijn…

Padjepejer | 24-05-18 | 15:20 | 3

In Manchester zingen ze 'Don't look back in anger' nadat 22 stadsgenoten zijn vermoord.

Ebert de R | 24-05-18 | 16:01

Ebert de R | 24-05-18 | 16:01

Ja da's een mooi ja, gemaakt door een band waarbij de broers elkaar nog net niet dagelijks de kop in sloegen.
Heb je netflix, bekijk dan die docu over Oasis maar eens.

Gazzerop | 24-05-18 | 20:03

Wel mooi dat het WODC nu ineens wel weer geloofwaardig is.

jawor36 | 24-05-18 | 15:19 | 1

Uitgevoerd door Bureau Beke, try again.

E-Burke | 24-05-18 | 15:26

Even ter vergelijking: De vijf jongemannen die vorig jaar in Enschede twee (TWEE!) bierflesjes met brandbare vloeistof op een grasveld voor een moskee gooiden kregen vier jaar cel. VIER JAAR CEL. Er was geen enkele brandschade aan de moskee.

Ik moet ook denken aan ZwartePietBlokkeerders uit Friesland die alle 34 voor de rechter mochten verschijnen.

Maar als je terugkomt uit Syrie waar je hebt meegeholpen aan een genocide krijg je een uitkering en wordt je geen strobreed in de weg gelegd, laat staan dat er een rechtelijke procedure tegen je wordt gestart.

Vrouwe justitia is NIET blind, zij heeft voorkeuren.

Ebert de R | 24-05-18 | 15:18 | 7

De asieliërs moeten natuurlijk wel gewoon gemotiveerd blijven om te komen naar dit gastvrije deel vd wereld. Mensen die dit tegenwerken moeten dead.

Jasperados | 24-05-18 | 15:49

Justitie is een grote corrupte poppenkast. Hoeveel foute rechters zijn er tot nu toe al niet ontmaskerd en gewraakt in de Wilders-processen? En waar bevinden die zich nu?

obominotie | 24-05-18 | 16:02

Zeg het anders, zorg voor een schroeivlek op het grasveld voor de moskee en je gaat 4 jaar de bak in wegens terrorisme.
Steek een restaurant in Kedichem in de fik waarbij de zaak afbrand en een zwaar gewonde valt en je kunt het dertig jaar later in geuren en kleuren op tv vertellen met daarbij de voetnoot dat je vooral geen spijt hebt van de vrouw die blijvend invalide is gebleven.
.... welkom in NeDDRland.

miff | 24-05-18 | 17:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit WODC rapport trapt me daar een open deur in zeg...

Wijze uit het Oosten | 24-05-18 | 15:15

Weet u wie ook Extreem Links was, en rechts inhaalde ?

Tha Analyzer | 24-05-18 | 15:11 | 1

Nelson Mandela?

beau van rtl | 24-05-18 | 16:16

Nee, een bus tegenhouden in Friesland, dat is pas wat, dat kan niet ongestraft blijven. Dus dat wordt met elan door het OM opgepakt. Makkelijke prooien.

Gerf | 24-05-18 | 15:11

Het gehele apparaat koestert dergelijke sympathie. Vrouwe justitia heeft haar blinddoek al jaren en jaren geleden afgeworpen. Gefeliciteerd Geert met je vrijspraak.

Langshetrandje | 24-05-18 | 15:09

12 juni gaat de Eerste Kamer het volgende onderwerk behandelen: "Instelling van een gedeeltelijk verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding in het onderwijs, het openbaar vervoer, overheidsgebouwen en de zorg (Wet gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding)"
www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/34349...

Ik zie daar echter niets staan over de openbare ruimte. Dus antifaatje in Amsterdam zullen, met goedkeuring van stopera, gewoon hun gang kunnen blijven gaan. Stopera gaat dit nameljk nooit in een APV opnemen, want antifa is lief.

JWZ_JMK | 24-05-18 | 15:07 | 2

Mag je dan met een bivak muts gewoon vrij door de openbare ruimte bewegen?

boerk | 24-05-18 | 15:16

willen jullie meer of minder links?
minder! minder! minder!

Henk P | 24-05-18 | 15:07 | 2

Pas maar op. Links schijnt een ras te zijn.

boccelullus | 24-05-18 | 15:09

Denk eerder een (psychische) aandoening

boerk | 24-05-18 | 15:16

Dit lijkt me toch wel een duidelijke aanwijzing hoe de vork werkelijk in de steel zit: "Antifa-schreeuwer Felix duikt ineens op bij EU-bobo Tajani in Brussel voor ‘migratieconferentie op hoog niveau’"

www.dagelijksestandaard.nl/2017/08/ant...

De macht en de "radicalen" Werken. Samen.

Duidelijker dan dit krijg je het toch niet?

Koning één oog | 24-05-18 | 15:06

Fijn open deur onderzoek dat de open deur weet in te trappen. En iedereen die zegt dat we door D66 rechters berecht worden die wel een pegida aanhanger vervolgen maar niet een ultra-linkse en vaak best gewelddadige antifa aanhanger niet wordt voor complotdenker en fascist uitgemaakt. Tuurlijk jongens. Maar wij weten al tijden beter.

WatZalIkErvanZeggen | 24-05-18 | 15:06 | 3

Een rechter veroordeelt pas na vervolging. De hele vervolging vindt niet plaats.
Rechters de schuld geven is totaal misplaatst.
Het zijn officieren van justitie en burgemeesters die hier op aangesproken moeten worden.
En politici die veel te lang een liefkozend oogje hebben toegeknepen naar deze boefjes.

two ball cane | 24-05-18 | 15:09

@two ball cane: Nou ik neem het ook de rest van het justitie-apparaat kwalijk maar de rechters in NL zijn ook volledig doorgeslagen in hun "menselijke" benadering van veroordeelde verdachten. Het is zeldzaam dat je een straf uitgesproken hoort worden waar je het volledig mee eens bent. Maar je hebt zeker een punt wat betreft OM en burgermeesters.

WatZalIkErvanZeggen | 24-05-18 | 15:16

Het is het OM dat bepaalt of iemand vervolgt wordt of niet. En zoals je al begrijpt... Het OM vervolgt iedereen die ZIJ niet leuk vinden.

Begrijp je het nu? Niet de rechter maar het OM gaat over tot vervolging....

ja-ja-nee-nee | 24-05-18 | 16:06

Antifa-Tuig meestal OnBestraft is een 4 dubbele Contradictio in Terminis..... Anti, Fascist, Tuig, Meestal, On-Bestraft...... Goochelen met Taal zou Finkers zeggen

hetgingperongeluk | 24-05-18 | 15:06

Linkse smeerlappen zijn helaas een beschermd diersoort. Wel vreemd want ze broeden als kakkerlakken!

Jay-Jay-Jay | 24-05-18 | 15:06 | 1

Bij mij niet, want ik heb mijn eigen wetten.

Ronnie uit Helmond | 25-05-18 | 09:31

Is ook wel terecht aldus huisfilosoof Erik van Muiswinkel. Met andere woorden: er zijn mensen die gewoon zelf zeggen dat het legitiem is.

TheseDays00 | 24-05-18 | 15:05

Ik zeg al decennia lang dat alle gevaar van links komt. Ondanks dat Rutte hard zijn best doet om het anders te doen lijken....

tabakagrarier | 24-05-18 | 15:04 | 2

rutte is zelf een linkse vogel. rutte heeft van de vvd, groenlinks light gemaakt.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 15:06

Klopt en de VVD Amsterdam loopt nu te jammeren over de nieuwe coalitie plannen. Zelf hebben ze 4 jaar lang linkser geregeerd als de PvdA.

Trumme | 24-05-18 | 15:30

Ook al geen nieuws. De oplettende burger heeft dit allang door. Maar ja, rapportjes leveren geld op, kopen van tijd enzovoorts. Kan je weer belangrijk doen als middle manager bij de gemeente. Nutteloze shit man...

Mark_D_NL | 24-05-18 | 15:03

Er is zelfs een politieke partij die volledig achter dit schuim der aarde staat en dat is GroenLinks.

eerstneukendanpraten | 24-05-18 | 15:02 | 1

Ze staan er niet achter, die zitten er middenin.

kwark001 | 24-05-18 | 15:13

Ooit zullen deze mensen ook hun ogen openen.

Maar zolang ze het geld elke maand gratis als champagne regen zullen ontvangen zullen ze dat nog niet doen.

Nacho_Vidal | 24-05-18 | 15:02 | 1

Dat gebeurt pas als ze de 60 gepasseerd zijn en 4 commissariaten hebben.

Trumme | 24-05-18 | 15:32
-weggejorist-
Bakito | 24-05-18 | 15:02 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Die persoon (m/v/?) in dat filmpje is gewoon eng.

XverderNix | 24-05-18 | 15:02 | 3

Inderdaad, laat de nachtmerries maar komen.

Redrooster75 | 24-05-18 | 15:06

Het (m/v/x) lijkt wel dat meisje uit The Ring.

E-Burke | 24-05-18 | 15:13

Is een D66-lid uit Weesp: Felix Woudenberg. Zie hier ook het huilie-huilie-bericht van D66 Weesp. Mensen hadden gemene dingen over hem gezegd.

weesp.d66.nl/2017/08/21/asociale-medi...

omanders | 24-05-18 | 15:40

'twee verdwaalde bange ogen, van een ziel die spoedig zal verdrogen'
Mooi gezegd!

keestelpro | 24-05-18 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken