Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tofik & Sanne Wallis zetten Nederland op de kaart!

Eerst hadden we alleen Hans Teeuwen, nu blazen Tofik Dibi en Sanne Wallis de Vries internationaal ook een deuntje mee in het Nederlandse cabaret! Hun grappen gaan internationaal viraal en dat is lachen - voor mensen die niet Sanne of Tofik zijn althans.

De inzending van Sanne Wallis de Vries is het parodietje op het songfestivalliedje waarmee Israël de zangwedstrijd voor kippen & cowboys wist te winnen. Met haar aaneenrijging van clichés over Israël, de Palestijnen en het joodse volk ("Kerching, kaching") reikt het debuut van haar VARA-programma Zaterdag met Sanne tot ver over de landsgrenzen. Ook Tofik Dibi, opperstagiair van een onbekend satirisch blog, gooide hoge ogen in de internationale cabaretwereld. Zijn trolltweet over hoe hij mensen met een scherpschuttersgeweer wil afschieten wanneer die tijdens de ramadan de bevrijdende verfrissing van een pilsje opzoeken op een terras, maakt ook internationale golven bij mensen die niet snappen dat je trolltweets van Tofik ook gewoon kan negeren. Waar Sanne Wallis zich vooralsnog in stilzwijgen hult over haar internationale succes, stromen de reacties echter bij haar binnen dus vroeg of laat zal zij, of BNNVARA, toch wel wat laten horen. Tofik is als Tofik doet: zodra hij in de spotlights staat, gaat hij altijd een beetje hysterisch doen. Zo ook ditmaal, want hij trekt - nadat hij zelf de aandacht zocht met zijn tweet - de slachtofferkaart. Arme Tofik, die internationale doorbraak wordt zo helemaal niets natuurlijk.

Robert Spencer trekt Tofik uit elkaar. Tofik piept

Social

Als een parodietje een gevoelige snaar raakt...

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Onder de noemer van vrijheid van meningsuiting moet er erg veel kunnen maar deze persiflage is gewoon puur anti-semitisme... het is weer terug van weggeweest: maatschappelijk geaccepteerd anti-semitisme.
Stelt u zich eens voor dat moslims op de korrel werden genomen aan de hand van stereotypen. Nederland zou in brand staan en de directeur van BNNVARA zou op tv zijn excuses moeten aanbieden. Maar het gaat maar over joden...

Wat een walgelijke kut omroep die BNNVARA!! Gatverdamme!

Dick Hurts | 23-05-18 | 09:18

'Stelt u zich eens voor dat moslims op de korrel werden genomen'

De vergelijking gaat mank omdat het land Israel op de korel werden genomen, niet de joden in het geheel. Om dezelfde reden gaat een Erdogan persiflag niet over moslims in het geheel.

De denkfout wordt steeds gemaakt dat omdat het over Israel gaat, het *dus* anti-semitisch is.

De_Rokjesman | 23-05-18 | 10:58

Gewoon tuig dat BNN-VARA .bestuurd door idioten

pedro300 | 23-05-18 | 09:00

PS2: zijn er eigenlijk vooraf uitgeprintte aangifte formulieren tegen de extremistische Tofik Hihi? Tijd om massaal aangifte te doen tegen deze radicale moslim!

Dr_antonickx | 23-05-18 | 07:15
-weggejorist-
Dr_antonickx | 23-05-18 | 07:12

Tofik Hihi, typische groenlinks moslim die uit de kast komt. Zou hij eens in Saoedi Arabië moeten proberen. Dan mag hij head first naar beneden leren vliegen. Ik neem aan dat de AIVD deze “verwarde man” preventief opsluit?

Dr_antonickx | 23-05-18 | 07:08

Die Dibi heb ik nooit begrepen en ik vermoed dat hij geniet van de aandacht die hij nu krijgt. En dat liedje in die show was een matig brouwsel en wat vooral blijkt is dat Israel moet oppassen al te enthousiast de "ANTISEMITISME" te spelen. Het is een dom en kritisch liedje, dat is alles.

Donkersloot | 23-05-18 | 06:34

Ok, het valt mij op dat veel Reaguurders geen reet snappen van geschiedenis. Daarnaast, Heeft het Palestijnen verhaal weinig te doen met de algemene situatie rondom de Islam wat betreft aanslagen en de IS. Van de Palestijnen is meer als de helft van hun land ingepikt door Israel. Google maar een beetje en je weet hoe en waarom. Het merendeel van de inwoners van Israel zijn fanatieke mafklappers die joodser dan joods zijn en vinden dat ze in hun Heimat moeten wonen. Hebben daar geen roots en zijn vooral Amerikanen. Ze hebben dus geen enkel grondrecht op dat land. Maar omdat ze Joden zijn wel dus ??? Dat dus dus puur rascisme. Omdat ze joden zijn hebben ze meer rechten op dat land als de oorspronkelijke bewoners. Heh....??? Ben persoonlijk geen liefhebber van de Islam en geloof in het algemeen. Maar ik begrijp de Palestijnen wel. En ..... onbegrijpelijk dat het zingende varkentje heeft gewonnen, man man wat een aanfluiting. I´m not your toy oink oink.

vonStauffenberg | 23-05-18 | 02:52

Dat dus dus moet zijn... dat is dus........ ahum.....

vonStauffenberg | 23-05-18 | 03:03

En racisme is toch echt ZONDER s.
Heeft vonStauffenberg waarschijnlijk ook geen correcte info over Israël ...

Accident_Prone | 23-05-18 | 08:02

Der pauli, prachtig verwoord, hulde. Geestelijk daklozen dat zijn het en er zijn er teveel, in de media,bij de overheid, in de politiek. Minderheden met grote bekken en hollanders met defecten bepalen momenteel de norm en koers, dat is voor zolang het duurt. Mentale en morele vervuiling behoeft primaire aanpak.

2CVOcean | 23-05-18 | 01:41

Wat is dat toch met moslims en stenen gooien? Geen gelukkige combinatie. Vrouwen in een kuil doodstenigen. En dan nu weer Joden pesten met stenen? Moet je niet raar staan te kijken dat je dan neergemaaid wordt. Israël heeft dat nodig als het enige moderne democratische land tussen een gordel aan hatelijke moslimlanden. En hatelijkheid toont zijn ware gezicht in de gedaante van die vreselijke Tofik Dibi. Wat een schertsfiguur om zo’n hatelijke opmerking te maken richting mensen die fuck all te maken hebben met zijn kutgeloof! Zijn kutgeloof gooit hem van een flat als het de kans kreeg! En terecht, misselijk miezerig homootje!

Accident_Prone | 23-05-18 | 00:41

en wat is er met die Sanne Wallis de Vries? Wat een oersaai programma is dat! Twan Huyssaaiheidproporties.

Accident_Prone | 23-05-18 | 00:45

Voor alle normale mensen in Israël en de wereld.
Er zijn in Nederland afschuwelijke geestelijk daklozen, die zich ernstig misdragen.
Dat zijn Nederlandse Marokkanen als TofikDibi.
Dat zijn cabaretiers als Sanne Wallis de Vries.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het geestelijke vuil dat deze mensen verspreiden in de sociale media.
Wij hopen op uw begrip.
Ookal snappen wij, dat in elke tijd er altijd zeer dubieuze figuren rondlopen, met abjecte logica's en mens-onterende gedragingen.
Het went nooit. Maar ook zonder oorlog en bezetting is soms heel helder te zien, wie de 'fouten' zijn een samenleving.

Der Paulie | 23-05-18 | 00:25

U bent blijven hangen in de 2e wereldoorlog ??? Het is 2018 en Het sprookje Israel is voorbij. Wordt wakker

vonStauffenberg | 23-05-18 | 03:09

Goed dat GeenStijl eindelijk aandacht besteed aan de tientallen ongewapende Palestijnen die door Israëlische scherpschutters zijn neergeschoten. Werd wel tijd, maar beter laat dan nooit.

Ik had jullie alleen wat kritischer richting Hamas verwacht. Je eigen onderdanen naar met scherp schietende scherpschutters sturen is namelijk niet heel erg lief.

Hoen | 22-05-18 | 23:17

Ongewapend...? Wat denkt iemand als jij welk lot ALLE joden in Israel staat te wachten als de muur valt?

Haatejaculaat | 23-05-18 | 00:42
-weggejorist-
MLGC | 22-05-18 | 21:18
-weggejorist-
MLGC | 22-05-18 | 21:06

Ik ben een keer door die tweets van Tofik Dibi gegaan. Ik zie een mannetje met veel frustraties, iemand die geen innerlijke vrede lijkt te hebben. Ik heb met 'm te doen.

Draaideurcrimineel | 22-05-18 | 20:14

Ik ben heaumaux en geblocked op de twitters door Tofik Dibi. Kan de link in het artikel dus niet lezen. Niet dat ik verwacht dat er iets zinnigs in staat, behalve dan huilie huilie.

ml2mst | 22-05-18 | 22:04

Stel je voor dat een bepaalde politicus die foto van Toffie zou tweeten met daaronder de vraag: "Willen jullie meer of minder". Dan zou het hele land te klein zijn. Maar een andere (ex) politicus kan dit zonder problemen op Twitter zetten. Ik snap dit land niet meer. Wat zou er overigens gebeuren als we aangifte gaan doen van discriminatie?

EenGoedBegin | 22-05-18 | 19:37

Dan wordt er keurig geseponeerd. Alleen rechtse rakkers kunnen zich schuldig maken aan discriminatie en racisme. Dit land is tot in de institutionele haarvaten ziek.

Draaideurcrimineel | 22-05-18 | 20:05
-weggejorist-
MLGC | 22-05-18 | 21:19

Trouwens ze heeft de vrijheid haar antisemitisme te uiten. Dan kunnen we tenminste zien hoe Europa in de tweede keer in de fout gaat. Maar anderen hebben de vrijheid om haar dan terecht een jodenhaatster te noemen.

agram | 22-05-18 | 19:04

Mit einem lustigen Scherz sucht die weiße Unterhosenbrigade eine neue Verbindung zu ihren alten Kameraden, dem Nationalsozialismus. Dass wir nie vergessen, was wir wirklich sind.

0112358 | 22-05-18 | 19:01

Voor sommige mensen is de holocaust al weer te lang geleden. Je hoort haar niet over islamieten die joodse kinderen de keel doorsnijdt in Frankrijk. Die kunnen alleen tegen een jood in een concentratiekamp. Dit geldt zeker voor Sanne, die zeer pro islamitisch is en waarschijnlijk het antisemitisme daarin zeer waardeert. Er lopen nog heel veel latente antisemieten in Europa en die zijn reuze trots op zichzelf.

agram | 22-05-18 | 19:00

Over de grappen van Steven Crowder zal er weinig ophef zijn in Israel, JF ontleedt het voor ons, m.youtube.com/watch?v=UmQWCrsqaMU&...

2e deel is ook zeer goed.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 18:24

Moet gewoon kunnen. Net als de rabiate Palestijnenhaat en het gedweep met Israël hier op GS moet kunnen. Kritiek op het (onnodig) doden van domme demonstranten die met steentjes gooien en banden in de fik steken, of het bouwen van kolonies in bezet gebied (wat gewoon tegen internationaal recht is) is geen "anti-semitisme". Dat is net zo dom als iedere kritiek op Islam wegzetten als "Islamofobie".

Het feit dat Joden nogal wat banden hebben met het geldwezen, en net als menig normaal mens dol zijn op geld is ook geen -isme of fobie. Je gaat iemand ook geen anti-hollandist noemen omdat hij wijst op onze zuinigheid, koektrommels die snel weer dichtgaan of bovengemiddelde voorkeur voor kaas.

Joden zijn historisch gegroeid bovengemiddeld vaak betrokken bij het financiële en bankwezen wegens zowel hun eigen religieuze geschriften en wetten enerzijds (geld lenen met rente aan andere Joden mocht niet, maar aan goyim wel, als ik me niet vergis) en anderszijds beperkingen door de Christenen over welke beroepen ze allemaal niet mochten doen (geld lenen aan Christelijke vorsten en potentaatjes mocht wel, wat Christenen ook onderling weer niet mochten). Koppel daaraan de gemiddeld hogere intelligentie en opleiding van Joden als groep, zonder dat daar automatisch een gemiddeld groter geweten aan gekoppeld is en het beeld van de sjacherende Jood is niet helemaal uit de lucht komen vallen.

Denk alleen al aan het oude grapje over de Moslim, Christen en Jood die een cirkel op de grond tekenen. De Moslim zegt: "ik gooi mijn geld in de lucht en alles wat buiten de cirkel valt is voor Allah". De Christen: "ik doe hetzelfde en alles wat binnen de cirkel valt is voor God". De Jood: "ik doe het ook en alles wat God kan pakken mag Hij houden". Ik zou in dit geval de kant van de Jood kiezen, maar dat terzijde.

Dat sommige Jodenhaters nogal doorgedraaid\-draafd zijn, doet niets af aan het feit dat stereotiepen meestal bestaan omdat ze een kern van waarheid bevatten.

Wol | 22-05-18 | 17:55

Goede uiteenzetting.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 18:22

Als ons westerse leven je lief is zul je nu eenmaal wel tegen moslims moeten zijn. De islam wil ons namelijk allemaal letterlijk deaud.

Reaganmania | 22-05-18 | 17:54

Maar moeten we dan Israel als een blinde volgen? Lijkt me niet.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 18:26

nou volgens mij moet ik dan ergens aan een kruis hangen, als we die antieke priet-praat moeten geloven.

cneaker | 22-05-18 | 18:45

@AanDiggelen
Als het gaat om een strijd met religieus gedreven waanzinnige moslims wel ja. Altijd tot bv. Hamas en Iran hun handvest aanpassen en niet meer de vernietiging van Israël tot primair staatsbeleid verheffen.

Reaganmania | 22-05-18 | 21:28

De cabaretcarriere en grappenmakerijbusiness van Tofik was een zodanige catastrofe dat daaruit de conclusie kan worden getrokken dat Tofik onmogelijk een grap kan maken. We zitten dus met een onlolbroek die serieus een religie aanhangt waarbij het voor die God erg is om buiten de tijden gezellig wat te drinken en goed is om iemand die dat wel doet een kogel door zijn kop te jagen. Ik moet er niet aan denken wat Allah er van vindt als ik buiten zijn openingstijden in Amsterdam onder een terrasverwarmer náást het terras een biertje zou drinken. Maar goed, de mensen die dat geloof aanhangen zijn zeker niet leuk maar net zo gestoord als die religie.

down | 22-05-18 | 17:21

Ramadan-grapje??? Dat zijn geen grappen meer...

wiener mit pommes | 22-05-18 | 17:17

Van mij mag je deze 'grappen' maken,net als stereotyperende grappen. Dat is vrijheid van meningsuiting, waar we zo voor staan. Ook als mijn eigen achtergrond (deels) betreft.
Of dit als antisemitisch kan worden gezien.. mwah nee.. het is anti Israël.
Maar in deze tijd, met onze huidige moslimgedweep populatie, praat dat lekker naar de mond van de vele moslims. Dit draagt absoluut bij aan het antisemitisch klimaat. Als je een goeie rake grap had willen maken, had je iets anders kunnen doen.

Ook zou dit nooit en te nimmer over soennieten of sjiieten gaan. Of erdogan. Of de vele, vele dingen die spelen in ONS EIGEN land. Het is dus makkelijk scoren. Van ons belastinggeld. En dat is allemaal niet echt om te lachen.

letopuwzaak | 22-05-18 | 16:59

Het verschil tussen een parodie en ernst vind je bij de reacties in Der Sturmer !

Mazoeza | 22-05-18 | 15:16

Vandermeersch is hét bewijs dat België de praatpalen nog niet heeft afgeschaft....

Mazoeza | 22-05-18 | 15:14

Ook al is het waar, toch bij het verkeerde onderwerp!

Mazoeza | 22-05-18 | 15:15

Zo te zien aan de felle reacties links en rechts als ook ene bekeerde moslima (moeder van twee toffe dames die vermoedelijk door de profeet al op 9-jarige leeftijd waren ontmaagd) is de progressieve mevrouw van de VARA aardig aan het verbinden geweest.

Angelica | 22-05-18 | 15:05

Oczan Akyol kan trots zijn, zijn VARA verbindt!

lingo star | 22-05-18 | 15:18

De grens tussen satire en vuilspuiterij is vrij makkelijk aan te geven: je kijkt gewoon wie er om lacht !

Mazoeza | 22-05-18 | 15:03

Het is natuurlijk allemaal lollig bedoeld met een verwijtende ondertoon.
Maar zowel de grappen als de ondertoon kennen weinig feitelijke basis.
Daarmee zet mw. De Vries voornamelijk zichzelf voor schut als een domme platte grappenmaker. En dat is best jammer, want ze heeft best aanleg om typetjes neer te zetten.

Rommelende Onderbuik | 22-05-18 | 14:58

Ze is alleen grappig als ze bekakte types speelt, dus zichzelf speelt.

lingo star | 22-05-18 | 15:19

Is gewoon satire. Als Hans Teeuwen over de moslims begint vinden we het allemaal grappig, maar o wee als je begint over de Joden/Israël. Hoewel ik ook wel zie dat dit liedje nogal politiek gemotiveerd is, en niet geheel feitelijk, vind ik wel dit je dit soort meuk zou mogen maken. Alleen een beetje jammer dat het belastinggeld kost. Eigenlijk wordt alles wat aan het belastinginfuus ligt gedomineerd door Links (TV, Kunst etc.)
Kijk, in NL kun je gewoon geen vrije TV markt hebben zoals men wel heeft in de USA. Daar is het aantal kijkers gewoon te klein voor. Alle commerciële zenders in NL (behalve SBS) zijn onderdeel van een veel groter wereldwijd bedrijf. Dus om een echte Nederlandse omroep te behouden is er belastinggeld nodig. Maar ik zou dan ook graag meer rechtse talkshows etc zien. De enige rechtse omroep binnen de NPO is WNL, maar die krijgt geen prime time. Hierdoor is de NPO in feite gewoon een linkse propaganda buis geworden...

BlijkbaarNormaal | 22-05-18 | 14:54

Verschil is, Hans moet beveiligd en Sanne komt hier gewoon mee weg

denhaagvandaag | 22-05-18 | 19:29

Tsja Sanne, doe je dit over Joden dan start je een discussie.

Doe het over mohammedanen houd je hoofd dan maar goed vast.... er staan er weer twee met ervaring om binnen te komen en dan wordt Wallis van De Vries gescheiden.

Je ne suis pas Sanne !

Mazoeza | 22-05-18 | 14:47

Precies. Wij (alle niet-moslims) gaan nog afwegen, eventueel te ver.. niet leuk.. waarom dan wel niet....
Zou dit over moslims gaan, hadden we nu een vlaggenparade gehad en een miljoenenclaim aan schadevergoedingen. En een premie op dr kop.

letopuwzaak | 22-05-18 | 17:05

Bij de buren: Pakistan pakt het goed aan, daar zijn al 65 rammedanners uit den pipe.
Record staat op 1000 dus het kan nog even met wat behulp van figuren zoals Dibiels plaatje !

Mazoeza | 22-05-18 | 14:42

Tofuck ziet eruit als iemand waarbij de 47ste chromosoom op het allerlaatste moment toch nog losgelaten heeft. Helaas was het proces al te vergevorderd om het nog goed te laten komen.

Linkse allergie | 22-05-18 | 14:39

Is het niet ''het chromosoom''?

BlijkbaarNormaal | 22-05-18 | 14:58

Ja, helemaal correct. Teruglezen met leesbril was handig geweest.

Linkse allergie | 22-05-18 | 15:21

Het interessante is dus dat dit inderdaad antisemitisme is, van de meest platvoerse soort. Gaat immers maar ten dele over Israel en slaat ook daar de plank finaal mis (buk-raket wtf). Typisch links, diversiteit hoog in het vaandel, pro-moslim (want zielig), maar fuck de joden. En uiteraard gebaseerd op non-argumenten en gutmensch onderbuikgevoel. Zoals het gezegde gaat: als je jong bent en niet links heb je geen ziel, als je volwassen bent en niet rechts heb je geen hersens. Overigens: wat een uitstraling heeft die swdv toch, snap wel dat dat een podium verdient bij de npo.

Binnenbaan | 22-05-18 | 14:27

Ja, want kritiek op Israel = antisemitisme. Maar natuurlijk...

vrijstijler | 22-05-18 | 15:45

Als je zo gaat redeneren is satire op Erdogan ook 'anti-islamisme' want Erdogan is moslim. Kom nou.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 16:57
-weggejorist-
Itsmyparty | 22-05-18 | 14:25

Er wordt weer eens een cabaretier aangeklaagd door de lange tenen brigade. Opeens zijn de voorvechters van de vrijheid van meningsuiting niet meer zo Charlie.

Ardbeg | 22-05-18 | 14:24

Zijn er ook reaguurders die een verband zien tussen op-de-pik-getrapte moslims en op-de-pik-getrapte joden als het gaat om satire? Semitische volkeren hebben erg veel problemen met satire. Heeft te maken met slachtofferschap, lange tenen en weinig incasseringsvermogen. Weg met die troep.

Boerkablaffer | 22-05-18 | 14:12

Een pot nat.

Ardbeg | 22-05-18 | 14:24

@Ardbeg
Ga jij als Christelijke homo, samen met vriend Arkan, maar eens een jaartje naar een islamitisch land. Mag je daarna een jaartje naar Israël. Kijken of je daarna nog zo dom reaguurt en het verschil niet ziet.

benjeallanggek | 22-05-18 | 14:39

benjeallanggek | 22-05-18 | 14:39
Ik woon in een land dat veel beter is dan Israël of welk land in het Midden-Oosten dan ook. En waar we tot voor kort onze schouders ophaalden voor satire. Tegenwoordig is iedereen meteen op z'n pik getrapt.

Ardbeg | 22-05-18 | 15:15
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een onverwachte reactie van Tofpik Dibi, de slachtofferkaart spelen, dat zie je niet vaak bij dit soort jongens.... Als een een leuke foto plaats waarbij Ramadan belachelijk wordt gemaakt zou Dibi er ook heus wel om kunnen lachen. Oh nee, wacht vrijheid van meningsuiting geldt bij dit soort idioten alleen voor zichzelf... Aan die zure Walvis de Vies maak ik niet eens woorden vuil, die is van zichzelf al smerig genoeg.

KarelMartel732 | 22-05-18 | 13:52

Ik zie op mijn 71-ste een ontwikkeling in de richting van dat ik het in de mij nog resterende levenstijd ga meemaken dat je voor kritiek op Israel in de gevangenis kunt belanden.

WirMachenMusik | 22-05-18 | 13:50

No worry

2CVOcean | 22-05-18 | 14:00

Machen sie vielleicht Wagner...?

Mazoeza | 22-05-18 | 14:36

"Machen" niet maar "Mögen" wel, maar rap "mag" ik dan weer niet. En bovendien snotaap, ik ben opgevoed door een vader die twee broers in het verzet verloor. Op uitnodiging met mijn grootvader Israel bezocht. Tot dan uitermate Israel-Idolaat was en niet lang daarna Israel bekritiseerde met o.a. "Als de Palestijnse verzetsstrijder terroristen zijn, dan waren wij indertijd ook terroristen"

WirMachenMusik | 22-05-18 | 17:29

Tijd om adverteerders te gaan bellen!

omanders | 22-05-18 | 13:45

Ik beschouw dit als gepaste wraak voor de smerige streken die ter linkerzijde zijn uitgehaald.

Zeg maar: Wraak voor Tim Hunt.

omanders | 22-05-18 | 13:44

Ik dacht dat een besneden geslachtsdeel minder gevoelig was maar blijkbaar is dat niet zo.
Israëliërs aan het janken als we aan hun nederzetting voor nederzetting uitgebreide land komen, Turken over de pis als we een verwijzing maken naar dictatoriale trekjes van hun leider.
Maar ondertussen zien ze niet dat we in Nederland iedereen een evenredige tijd het pispaaltje laten zijn.

Johanvb | 22-05-18 | 13:32

Niet zo mijn smaak maar Israel is mooi en zeer divers, zoveel culturen daar, geloven en alles in vrijheid. Ben zelf twee keer al geweest, ga in juni misschien weer.
www.youtube.com/watch?v=d63-Gu8-0JA

Rest In Privacy | 22-05-18 | 15:45

@Jezusismijnheer | 22-05-18 | 13:30 , als je ook wilt gaan, ga dan via Eindhoven met Transavia, heb je voor €120 retourticket ;)

Rest In Privacy | 22-05-18 | 15:49

Naar dit soort fascistische omroepen mag geen cent heen. Oja.. komedie. Daarin mag alles gezegd worden toch? Zelfs een cartoonist kan genieten van zijn vrijheden! En Tofi... Als Geert deze worden had geplaatst dan had die zich weer mogen verantwoorden voor een rechtbank en was de wereld te klein. Kan ik ergens een voorgedrukt velletje invullen?

Mr_Pikibelly | 22-05-18 | 13:24

worden = woorden!

Mr_Pikibelly | 22-05-18 | 13:25

Je kunt zeggen wat je wil. Maar de VARA, S Wallis, Tofik staan voor de zuiverste soort van antisemitisme. Meer kun je er niet van maken. Dat wij als eerlijk oprechte Nederlanders dit tuig subsidiëren om hun verderfelijke gedachtegoed de wereld in te helpen is ronduit bizar en absurd.

MINDER | 22-05-18 | 13:21

Het is niet echt zuiver antisemitisme als men in plaats van Joden zich tegen de staat Israel richt.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 13:22

De Rokjesman, er word toch wel degelijk zuiver gegeneraliseerd door de Joden af te schilderen als gierigaards.

Daarnaast zorgt BNNVARA er voor dat Joden zich nog minder thuis gaanvoelen in NL en de EU wat zorgt voor nog meer Joden in Israel en inherent natuurlijk nog meer nederzettingen.

Wie is er nu nog onschuldig? Of hadden de linksmensjes het zo ‘nicht gewusst’?

Haatejaculaat | 22-05-18 | 13:50

@ De Rokjesman, je mag je ook keren tegen een jood als het maar niet gebaseerd is op vooroordelen naar zijn etniciteit of zijn geloof. Dus als joden of de staat Israel dingen doen of juist niet doen om bijvoorbeeld te zorgen voor vrede en stabiliteit in het eigen land of die van een ander, dan mag je daar gewoon kritiek op hebben en ben je zeker geen jodenhater. Veel mensen zien dat wel graag zo. Zo wordt ook vaak het woord 'racisme' openlijk misbruikt.

XrubenX | 22-05-18 | 14:11

Tofik Dibi is gewoon een haatzaaiende, domme rugridder zonder inhoud. Een minkukel van het ergste soort.

Gravin v Kippenbouth | 22-05-18 | 13:18

Laat de BNN/Vara aub een rectificatie plaatsen met als strekking dat dit een links georiënteerde, subjectieve omroep is die absoluut niet representatief is voor de bevolking. Laat dan maar weg dat dit wordt gefabriceerd met gemeenschapsgeld want dat is niet uit te leggen...

BozePaarseMan | 22-05-18 | 13:18

Cabaret, en kunst(vrijheid) in het algemeen, is niet aan objectiviteit gebonden.

WirMachenMusik | 22-05-18 | 13:33

BozePaarseMan
welkom in Nederland met een omroepenstelsel dat gebaseerd is op opgeloste zuilen in plaats van neutraliteit en objectiviteit

Barre_de_k | 22-05-18 | 13:34

Ik verwacht (eis) dat Rutte zich persoonlijk bij Netanyahu op de kont gaat excuseren. “Apologise....”

Haatejaculaat | 22-05-18 | 13:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Sommige mensen kunnen zich bepaalde 'humor' veroorloven, andere niet. Tofik Dibi hoort tot die laatste categorie. Hij is alleen te dom om dat te begrijpen.

Koonkluk Huis | 22-05-18 | 13:15

Ik ben voor satire, humor, lache... Maar dit was gewoon dom. Maar, niet onverwacht. Zover ik tv programma's zie en de kranten lees zijn nederlanders over het algemeen dom, ongeinformeerd, van denken worden we moe, kankeren over alles en nog wat en commentaar geven vanuit de luie stoel op wereld problemen waar ze geen benul van hebben. Maar ach, nog een paar jaar en NL zit zelf tot z'n nek in de problemen.

ummeh | 22-05-18 | 13:12

Satire en humor is prachtig. Joden staan zelfs bekend om hun zelfspot. Niets mis met een grapje over Joden dus.

Het is alleen wel vervelend dat de "grapjes" altijd over Joden en Christenen gaan (decennia lang is de bijvoorbeeld de Katholieke kerk ondergepist door de VARA).

Mopjes over de Islam en Moslims hoor ik ze echter nooit maken. En als je dat niet durft is het beter om over Joden en Christenen ook maar geen mopjes meer te maken.

Psycho Daddy | 22-05-18 | 14:56

Ik vind de parodie op het songfestival nummer erg kinderachtig. Ik geloof dat 70 jaar dat Israel bestaat een vervulling van profetie is en ik hou van Israel. Je hebt gelovigen die helemaal achter Israel staan en in hun ogen kunnen ze niks verkeerds doen. Ik ben niet blind en veel Joden zijn ook blind en hun hart is hard maar dat gaat God veranderen.

Jezusismijnheer | 22-05-18 | 13:09

Wat ik toch behoorlijk mis hier in Reaguristan is het opmerken van het feit dat het tekstgedrocht van dat idiotendeuntje toch echt een antisemitische laag heeft. Weliswaar lijkt het over Israël als land te gaan, maar dat couplet over de centjes is gewoon ouderwets raszuivere jodenhaat.

De Vrijlansier | 22-05-18 | 13:09

U doet mij proesten. Dank.

De Vrijlansier | 22-05-18 | 13:21

Dus kritiek op Israel mag wel, maar zodra je erop wijst dat Israel veel financiële steun krijgt van andere landen, ben je ineens een raszuivere jodenhater?

vrijstijler | 22-05-18 | 13:21

Het couplet over de ambassade, de dollars en het kassagerinkel is buitengewoon geniepig verpakte jodenhaat, maar hé, 'kritiek op Israël', dus het mag.

De Vrijlansier | 22-05-18 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

Geef Sanne maar een bloksnor.

Apollo | 22-05-18 | 13:05

Cartoonist van Süddeutsche Zeitung ontslagen vanwege kritiek op Netanyahu die antisemitisch zou zijn. Flaporen en mannen in vrouwen schijnen ook al antisemitische clichees te zijn.
Tja, om prijzen te winnen met cartoons of cabaret kun je je tegenwoordig beter beperken tot spot over islamieten en christenen.
Cartoon staat in dit artikel afgebeeld:
www.nzz.ch/feuilleton/antisemitische-...

WirMachenMusik | 22-05-18 | 13:04

Zag de cartoon: geheel een "joods hoofd"in de stijl van 1929-1945 getekend. Dát getuigt niet van smaeck....

Mazoeza | 22-05-18 | 14:34

Het gezicht van Nederland is door de ongebreidelde import en linkse in doctrine al een tijdje veranderd , prima dat we dat op deze manier dan ook ongegeneerd kunnen uitdragen .

Castor12 | 22-05-18 | 13:03

DKS ben jij nu echt zo dom? Sinds wanneer hebben we op geenstijl een Al-Qaeda -aanhanger?

Hissam | 22-05-18 | 12:59

Blijkbaar is Tofik vanwege homo een inhaalslag aan het maken om een wit voetje te halen bij de islam om maar niet van de toren gegooid te worden. Feeding the crocodile.

Wekkertje | 22-05-18 | 12:56

Hij was een jongetje van dertig jaar
dat iets niet snapte maar hij wist niet wat
de wereld volgens hem was zonneklaar
verziekt en dat werd altijd onderschat

hij zág het toch, de mensen waren slecht
en toen hij stond te plassen bij het douchen
bedacht hij plots: er moet iemand toch echt
een keer vol vuur de wereldvrede pushen.

Het jongetje aan wie men steeds vertederd
een glimlach gaf omdat hij homo was
en daardoor binnen kringen was vernederd
waarin hij toch verkeren bleef, zijn ras,

dat jongetje dat steeds wat leek te huilen,
dat zacht sprak en dat je een aai wou geven,
is opgestaan en niemand kon er schuilen.
Nu lacht er niemand meer. Zo is het leven.

Knufter | 22-05-18 | 12:56

Dankuwel.

Hetkanverkeren | 22-05-18 | 14:45

op Dreuz.info wordt vandaag gemeld dat de Belgische Jihadist Tarik Jadaoun morgen zal worden opgehangen in Irak vanwege lidmaatschap Isis. Een honderdtal andere buitenlanders waaronder Tjetsjenen , Turken en een Duitser krijgen eveneens de strop vanwege Isislidmaatschap.

Jan Boule | 22-05-18 | 12:56

goh, en wat vindt Amnesty daar wel niet van?

R van Perzie | 22-05-18 | 13:04

Mooi.

C.Martel | 22-05-18 | 14:44

Na und ? Dries van A. merkt dat er nog een heel klein beetje leven in z'n plassertje zit, en Anja M. en Gretta D. zingen in koor: "Ha fijn, ha fijn, nöken met een palestijn" ...

Mazoeza | 22-05-18 | 12:56

Het vieze smerige gore linkse drek kookt over.

von Amsberg | 22-05-18 | 12:54

Jammer dat er is gekozen voor deze parodie. Inzending Israel was gewoon het beste nummer en Songfestival gaat helemaal niet over politiek. Ook is de parodie helemaal niet grappig (wat je wel zou verwachten van satire). Maar dat gezegd hebbende: wel knap gezongen en de inhoud is ook goed. Iedereen die er niet tegenkan, moet maar lekker ergens in zijn eigen safe-space kruipen.

vrijstijler | 22-05-18 | 12:51

Niet over politiek? Oekraine heeft toendertijd toch echt vanwege de inval op de Krim geworden. Wordt eens wakker joh.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 13:25

P.S.
Bij Wallis de Vries valt dit uiteraard allemaal onder de vrijheid van meningsuiting, dus het moet mogen (ook al is het volkomen smakeloos)
Jammer is wel dat dat dan van onze belastingcenten moet.

Bij Tofu Dibi betwijfel ik of het geen oproep tot geweld of haatzaaien is. In elk geval op het randje...

R van Perzie | 22-05-18 | 12:51

Aangifte, aangifte,aangifte,aangifte !!!!!

2CVOcean | 22-05-18 | 12:48

Waar? En wordt dat wel serieus genomen?

Rest In Privacy | 22-05-18 | 12:51

En wat Dafuk Dibi betreft: waarschijnlijk begrijpt hij het concept "humor" niet. Kan dit stuk nageboorte alsnog uitgezet worden? Het liefst naar de onafhankelijke republiek Ghazastan.

R van Perzie | 22-05-18 | 12:46

Ik zat een beetje te zappen en kwam per ongeluk uit bij Malle Wallis de Vries net voordat die vreselijke persiflage van dat Israëlische liedje begon. Ik viel bijna van mijn stoel van verbijstering en afgrijzen. Schandelijk!
Abject en infaam!
En daar betalen we als Nederlandse bevolking ook nog verplicht aan mee!!???
What's wrong with our country?
Mijn support gaat 100% uit naar Israël!

R van Perzie | 22-05-18 | 12:44

Eindelijk een duidelijke en ter zake doende mening. Van mij dientengevolge 200% support voor Israël.

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:00

Apart. Je bent een levende abominatie in de ogen van je geloof - en desondanks meen je het te moeten 'verdedigen'.
-
Ik gok op een progressieve (niet in de politieke zin!) meervoudige persoonlijkheidsstoornis.

bisbisbis | 22-05-18 | 12:42

Moet kunnen, maar je ziet bij de VARA /BNN nooit leuke grappen of satire over moslims of Palestijnen.

Dutch_Holland | 22-05-18 | 12:40

Durven ze niet die lafbekken en collaborateurs.

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:01

Die website degladiool.nl is wel het definitieve bewijs dat links geen humor heeft zeg.

KirkOlson | 22-05-18 | 12:39

en aangifte tegen Wallis en-of BnnVara NPO wegens belediging, haatzaaien en bedrog en misbruik van belastinggeld.

krelus | 22-05-18 | 12:35

Ik wil Dibi voor het hekje.

Hoe moet ik weten dat dit 'een grapje' is? Ik vind het gewoon een regelrechte bedreiging.

Het is een beetje als Holleder die je indringend aankijkt en zegt "voor jou heb ik nog een mooie kogel als verrassing" en daarna dat onmiddellijk weglacht.

Hahaha, grapje, joh.

De vraag is: gaat het OM nog wat doen of niet? Aangiftes zijn volgens mij niet eens nodig. Persverklaring graag.

Knufter | 22-05-18 | 12:33

Dacht: beetje softe rat, die Tofik. Nu denk ik: sickfuck!

ger1306 | 22-05-18 | 12:35

Tofuck Dibi.

bisbisbis | 22-05-18 | 12:32

'Dutch state TV' (Times of Israel).

Rest In Privacy | 22-05-18 | 12:30

Eens met Van Rossem. Waarom negeren we deze aandachttrekkers niet gewoon?
Enige winst van deze zinloze ophef is dat men in Israel spreekt van 'Dutch State TV'.
Dat zullen de publieken niet leuk vinden.

Amsterdamsko | 22-05-18 | 12:28

Tofik Dibi heeft waanzin in zijn ogen. Ik zie deze bedplasser ervoor aan om eens in zijn leven, één keer, een statement te willen maken. Of dat realistisch is doet er niet terzake, ik ben geen psycholoog. Ik vind het niet weglachen of negerenswaardig, vooral ook niet omdat iemand anders voor het hekje staat om een lullig vraagje zonder geweldoproep.

Knufter | 22-05-18 | 12:35

Het was toch ook op "onze" Staats TV?

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 12:41

De Nationale Propaganda Onzin.

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Toen ik de tweet van toffie een paar dagen geleden voor het eerst zag wist ik niet wat ik daar nou van moest denken. Maar hij vraagt met deze tweet om grote consternatie. De reden? De islam brengt in de niet islamlanden niks goeds. Dat wist ik al sinds Haagse Janmaat. Steeds meer blanken in hun eigen landen zien dat nu ook. Veel te laat natuurlijk. Het enigste voordeel van de mohammedanen is waar ze hun vrouwen graag zien. In huis. Dan kom ik die kopgevotste vrouwen op de openbare weg in ieder geval niet tegen. Mag ik deze tegel hier neerplakken? Ja dat mag ik. Dit is namelijk mijn mening.

Tiltetapper | 22-05-18 | 12:28

Iedere parodie op dat kutlied uit Israel vind ik het beluisteren waard. Alleen ze had wat zorgvuldiger met het bukraket grapje om moeten gaan.
Wat verder opvalt is, omdat het hier over Israel gaat dat het dan lijkt dat wij daar geen grapjes over mogen maken... flikker toch op!

Karel Kruizenruiker | 22-05-18 | 12:24

Ah, we hebben hier de eerste die er de humor van inziet. Sterkte Karel.

Langshetrandje | 22-05-18 | 12:36

Ook mensen die de politie op je dak sturen vanwege grapjes mogen grapjes maken, kruizenruiker. Die grapjes leuk vinden is dan weer niet verplicht.

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 12:36

Die Tofik Dibi radicaliseert als een malle! Dus als hij zichzelf straks opblaast, dan ziet dat er ongeveer zo uit:
www.google.nl/imgres?imgurl=https%3A%..... i&w=800&h=533&bih=653&biw=1286&q=man%20blows%20up%20sex%20doll&ved=0ahUKEwjo8u2IipnbAhVS2qQKHddCB_UQMwgoKAEwAQ&iact=mrc&uact=8

Professor Superhirn | 22-05-18 | 12:20

.. maar goed. Ik hoop dat de meeste Israëliërs deze onderdanige poepvlek van de VARA wel kunnen relativeren. Zij zullen wel even trots zijn op hun kip-juffrouw als ik dat ben op die eenzijdig linkse muts van een Wallis.

En Tofik: blaas jezelf graag op in een veilige omgeving, zelfmoordaanslagen zijn het enige wat homo's erkenning als Goede Moslim kunnen geven. Eeuwig branden in de hel van Allah is anders je voorland.

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 12:16

Hehe. Ik vind de humor van Sanne helemaal niets, maar het moet kunnen. Het trieste is echter dat die andere humor dus niet kan. Niet omdat niemand dat wil, maar omdat het niet mag van redacties of zelfs het OM (Gregorius) of simpelweg niet kan omdat het te gevaarlijk is.
In die zin zou het best zo kunnen zijn dat er in Israel meer podiumvrijheid is dan bij ons.

Lafayette | 22-05-18 | 12:22

Harde grap van Tofik over zijn eigen afgunst. Grap ja, want ik zie meneer Tofik echt niet daadwerkelijk lood strooien, nooit van zijn onzekere leven. Pure afgunst, tijdens het vasten, een moment van bezinning, ziet hij toch vooral anderen vreten en zuipen, jaloers.
Yup, het omdraaien van deze grap kun je maar beter laten in deze tijd, klopt helemaal en dat is triest. Om die reden wil ik echter niet dat Tofik's smakeloze humor gezuiverd wordt. Het is niets meer dan een jaloers gevoel die hij afdoet met een 'ga eensch deaud'. Intimidatieniveau voor mij blijft op hetzelfde getal: 0.
Ik vind de 'grap' van Sanne eigenlijk erger met al die stereotypen.. tenenkrommend.

Kouwe Kees | 22-05-18 | 12:13

Zou die nog in bed plassen? Dat is de eerste vraag die altijd bij me opkomt als ik zijn gezicht zie.

Knufter | 22-05-18 | 12:20

"Ik weet 't niet met Tofik. Tofik is zo'n type waarvan je dan achteraf zegt dat je het niet had verwacht. Maar in zijn gezicht zie ik een genetisch defect, er is iets met die knakker om heel bang van te worden."
Knufter | 22-05-18 | 12:15


Precies. Mislukte moslims worden niet zelden als wandelende bom ingezet, om erbij te mogen horen na den dood.

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 12:21

@Knufter: Haha. Ik denk steeds dat hij op het punt staat om in huilen uit te barsten.
@Jan Passant mk2: Klopt. Maar als ik door Tofik wordt opgeblazen dan ga ik met grijns, met het liedje van de Surprise Show als achtergronddeuntje. "Het onverwachte is de mooiste prijs. De verrassing brengt u zomaar van de wijs pas op!"

Kouwe Kees | 22-05-18 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Pak het plaatje van Tofu Bibi, zet erbij "me during ramadan parties when the noise is keeping me up all night" en zend het de interwebs op. Dan kijken of ze nog kunnen lachen van de honger.

NaughtiusMaximus | 22-05-18 | 12:10

Maagzuur implosie

boerk | 22-05-18 | 12:58

Nou bedankt VARA, zien zij ons in het buitenland weer allemaal als onderkruiperige buklaven voor Hamas en de Boze Profeet.
Ik zou mijn bijdrage aan jullie programmering stopzetten, wanneer de gewapende tak van de FIOD dan niet een inval kwam plegen om de subsidiestromen te waarborgen.

Wees geen Tofik Wallis.

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 12:03

Ik heb ook een gevoel van humor.
Waar is toch die sniper om deze sneue figuren te ruimen.

linus | 22-05-18 | 12:02

Ok Sanne, hartstikke professioneel, maar nu in de volgende aflevering graag weer zoiets maar dan over Turkije bijvoorbeeld. Wordt vast weer lachen met jou!

squadra | 22-05-18 | 12:02

Daar heeft ze het lef niet voor. Ze is alleen maar 'professioneel' bij veilige onderwerpen.

PearlJamie | 22-05-18 | 12:35

Goed stuk van Uri van As hierover:

opiniez.com/2018/05/21/gaza-taferelen...
Gaza taferelen wakkeren antisemitisme in Nederland aan
Politici en media scharen zich kritiekloos achter Hamas-propaganda.

express | 22-05-18 | 12:00

Ik hoor dit soort grapjes wel vaker van moslims. Wat nemeb ze dan op de hak? Dat we terrorisme van hun geloofsgenoten te serieus nemen? Of dat we in iedere moslim een potentiële terrorist zien?

In dat laatste geval een leuke vraag voor Dibi: Zou je het melden als iemand uit jouw kring interesse toont voor de jihad?

nikolaos | 22-05-18 | 11:58

Ja, the joke is on you zeggen ze in het Engels zo mooi

Bokito ergo sum | 22-05-18 | 12:06

Links zijn moet toch haast grenzen aan een psychopathische aandoening.
Wel diversiteit/'all inclusive' aanprijzen, maar als het uit Israel komt toch liever groepen ondersteunen die het liefst alle homo's en transgenders van 8 hoog naar beneden smijten. In Israel zijn vrouwen heel wat gelijker dan hier, maar ja Israel, dus dan liever Islamieten ondersteunen die vrouwen zijn als bezit en handelswaar.

Niets zo verwrongen als een links politiek correcte geest.

Lafayette | 22-05-18 | 11:58

Dat vrouwen het beter hebben in Israel betekent niet dat ze niks verkeerd doen. Anders kan je alleen maar zeiken over de allerslechtste landen en mag je de rest niet bekritiseren.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 11:59

@De_Rokjesman |
Sure. Eens. Kritiek hebben op Israel is echter niet hetzelfde als haar bestaan ter discussie stellen. In Israel, als enige werkende rechtstaat en democratie in de regio, heb je ook oppositie. De vermoorde Rabin was heel anders dan Netanyahu. Maar dat is niet het verhaal van Sanne. Dat is er een van zielige stenengooiende Palestijnen en een staat die al 70 jaar 'er mee weg komt', en gebruikt daarvoor een parodie op diversiteit (welke ze wel heel belangrijk vindt, behalve als deze uit Israel komt). Een optreden dat door/voor Palestijnen nooit had kunnen plaats vinden. En wel niet om hun goede smaak (!), maar om de middeleeuwse cultuur die daar nog heerst.
Overigens kom je met dergelijke humor op Israel altijd wel weg. Met een persiflage van Erdogan of een of andere Saudi heb je meer te vrezen...

Lafayette | 22-05-18 | 12:15

Ja, maar Sanne heeft een bijstandsmoeder die op één van de Griekse eilanden woont in het huis van haar zielige onderbetaalde zoon, dus de zielige broer van Sanne. Sanne komt daar ook wel eens en was diep getroffen door het feit dat die zielige gelukszoekers jammerlijk gefaald hadden in het links lullen en rechts zakkenvullen. Zij viel vervolgens ten prooi aan innerlijke wroeging, en koos ervoor om het islamo-fascisme te gaan verheerlijken. Mooi toch?

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:12

Trieste vent die Tofik.
Wat hij zich niet realiseert is dat als het kalifaat hier over een jaar of 10-15 gevestigd is, hij als eerste door z'n moslimbroedertjes van de flat geflikkerd wordt.

Ars Vivendi | 22-05-18 | 11:57

Rokjes
Oh? Waarom zou het niet zo zijn? Ok, misschien niet over 15 jaar, maar kijk naar de globale trend. Neem de Sahel als voorbeeld.....

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 12:04

Heb je poep in je ogen?

Ars Vivendi | 22-05-18 | 12:05

Dat is dan tenminste nog een lichtpuntje

Rest In Privacy | 22-05-18 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Waar de linkse Gutmensch vaak hun niet welgevallige bedrijven bestookt onder een media offensief en oproep tot boycot, zou nu tegen de VARA een media offensief moeten worden gestart ivm antisemitisme.

Bestookt de VARA met mails:
bnnvara.nl/contact

Ik neem aan dat er kamervragen zullen worden gesteld.

KeesRoeiboot | 22-05-18 | 11:57

Wat alleen maar aangeeft dat er een pavlov-reactie bestaat bij alles wat de staat Israel wordt aangedaan terwijl men z'n schouders ophaalt als dat bij een willekeurig ander land gebeurt. Slechte zaak anno 2018. Wordt eens wakker dat Israel niet gelijkstaat aan het jodendom.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 12:00

Het gaat hier puur om volstrekt verwerpelijk antisemitisme. Niet om de staat Israël, de enige democratie in het Midden-Oosten grenzend aan een klein gebiedje waar Hamas heerst welke uit is op de vernietiging vd staat Israël.
Ook veel ultra orthodoxe joden erkennen de staat Israël niet omdat de messias nog niet tot ons is gekomen, dat is een andere discussie :).

Het gaat om antisemitisme in zijn meest kwalijke vorm.

KeesRoeiboot | 22-05-18 | 12:14

Zonder argumenten zeggen dat het antisemitisme is, maakt het nog geen antisemitisme. Het is nu een stopwoordje om kritiek op Israel de mond te snoeren, tenzij je kan uitleggen hoe het wel antisemitisch is.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 13:13

Grap of niet?

Dit is technisch gezien een doodsbedreiging naar "Niet ramadan" houders, oftewel Alle Nederlanders!

Mag dit tegenwoordig als je politicus bent? sta je dan boven de wet?
Als een burger dit doet word die met 10 man van zijn bed gelicht!

fysit | 22-05-18 | 11:55

Is hij nog politiek actief?

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 12:00

Vara humor blijft een hoog pies en poep gehalte houden, of wat schelden op rechts en alle vara kijkers liggen in een deuk.

Ko Ranzig | 22-05-18 | 11:54

Hebben we die maffe relnicht weer. Hoe bevalt het ontwijken van verdiepingen? Weer lekker uit de belastingruif gevreten pik? Hou daar eens mee op gekke flikker. Beetje gesubsidieerd proberen te shinen. Loser.

Standvastig | 22-05-18 | 11:53

Links volgt de DUIVEL, de Satan huist in Europese Unie! Oh, en LEVE de staat ISRAEL, opdat het een Christelijke staat zal worden, en leve de VS! ;-)

tata1981 | 22-05-18 | 11:52

Ik hoop dat de VS de EU sancties op gaat leggen voor het voortzetten van het zakendoen met het DUIVELSE regime in IRAN. De EU = misdadig!

tata1981 | 22-05-18 | 11:57

Ja die kan vliegen inderdaad! Ennuh, wat wil je daar voor hebben?

tata1981 | 22-05-18 | 11:58

tata1981 | 22-05-18 | 11:52
Top!

AMX pri | 22-05-18 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

De Joden zijn tegenwoordig de nieuwe Joden.
Bij de VARA.

Mr. Happy | 22-05-18 | 11:49

Misschien mag het wel, is het Vvmu, misschien mag het niet, misschien is her racisme, het maakt me allemaal niet uit. Maar alles, werkelijk alles, is in mijn ogen toegestaan om VARA-humor uit te roeien, ik kan gewoon niet tegen die politiek-correcte kinderhumor. Dus ik hoop dat dit het einde van de carriere van Wallis de Vries is. Niet wegens links of rechts, puur vanwege de wansmaak.

skoftig | 22-05-18 | 11:47

eens! en dat ik goede smaak heb bewijs ik al door te stellen "wat heeft dat mens een ontiegelijke rotkop".

langzullenweleven | 22-05-18 | 11:53

Ach ja VARA was in de 2e ww heel fout. Altijd lachen met van jolo als hij over de telegraaf praat. VARA is een progressieve haatomroep gooien olie op het vuur importeren het Israël Palestijnen conflict naar nl. Misbruiken een Israëlische artiest die Palestijnse vrienden heeft voor een politiek doel. Sanne bedankt.

franck7020 | 22-05-18 | 11:47

Grapje van Tofic met dat snipergeweer vind ik niet zo erg, maar verstandig is het niet, er is nu eenmaal niet iets om vrolijk over te worden dat zou hij moeten snappen

Bokito ergo sum | 22-05-18 | 11:47

Hij heeft geen tijd.
Waar is die pedante wachtgeldfraudeur mee bezig dan?
De enige die geschamed moet worden is die dramatrut zelf.
Wat zelfkritiek betreft is het een echte moSSlim.

En dan te bedenken dat deze psychisch instabiele mafklapper in de 2e kamer heeft rondgelopen.

Er moet een wet komen dat mensen met een dubbel paspoort geen staatsgeheimen onder ogen krijgen.
Eigenlijk zou dat ook moeten gelden voor de psychiatrisch patiënten van Groen Links. Maar dat wordt juridisch natuurlijk lastig.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 11:46

Het doel van het vasten (wat eigenlijk geen vasten is, maar je op een ander moment volvreten) is bezinning. Dat lukt Tofik niet zo best. Ook wel logisch gezien zijn duidelijk lage iq.

Carmelita | 22-05-18 | 11:46

Mag hij slikken in die maand, dat is dan weer een andere vraag.

skoftig | 22-05-18 | 12:07

Geen commercieel inzicht van Sanne. Al haar potentiële fans zijn omgekomen na het Neurenberg proces.

keestelpro | 22-05-18 | 11:45

Ze vertolkt het geluid wat de partij formerly know as D66 graag wil horen. Dus commercieel inzicht of niet, Sanne heeft in ieder geval weer een blij stickertje op haar deugrapport kunnen plakken.

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 14:42

Tja.. buiten de links politieke indoctrinatie die er achter schuilt, is het gewoon parodie en valt het onder de vrijheid van meningsuiting. Waar we hier met z'n allen altijd zo over lopen te schreeuwen. Als Hans Teeuwen het doet aan de andere kant van het spectrum komt het op het zelfde neer.

Koskenkorva | 22-05-18 | 11:44

Je wilt dit dus vergelijken met wat Teeuwen doet? Ik ben bang dat je er dan niets van begrepen hebt.

Francisca | 22-05-18 | 11:53

Daar heb je gelijk is. Het wordt alleen anders als degene die het doet zelf een deugdrammer is die anderen voortdurend vanaf haar moral highhorse met het vingertje aan het wapperen is. Dat kan je van Hans Teeuwen niet zeggen.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 11:57

Nee Koskenkorva, het komt niet op hetzelfde neer. De grote verschillen zijn:
a) Zelfmoordterroristen met bomgordels, veelal vrouwen en kinderen.
b) Onthoofdingen.
c) Een horror-winter voorspiegelen als lente
d) De groot-moefti van Jeruzalem ten tijde van WOII
e) De Mattheus-passie
Moet ik nog even doorgaan?

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:28

Ach, die Sanne wil gewoon weer makkelijk scoren met wat politiek correct na wauwelen. De Linksmensch is nu eenmaal niet erg goed is in het zelf nadenken en conclusies trekken en zijn daarom heel makkelijk voor een politiek karretje te spannen... zoals de Palli's ook weten.

moitambien | 22-05-18 | 11:44

Het wordt als een grapje gebracht, uiteraard, maar er zit een grond van waarheid in. Die is: ik haat jullie, die maar lekker zitten te smullen, terwijl wij het zo zwaar hebben.

Carmelita | 22-05-18 | 11:43

Het woord "grapje" is er later aan toegevoegd. Als soort van damage control
Niks grappigs aan deze bedreiging. Niet vasten = dood schieten

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:49

Inderdaad, het achteraf brengen als grapje, maar ondertussen. En iedereen trapt er weer in...

Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:52

Als Wilders nu zegt tegen de rechters: Was een grapje. Zou hij er dan mee weg komen?

zwartzondersuiker | 22-05-18 | 11:56

Dit is toch helemaal mooi. Ja Tofik bedoelde het waarschijnlijk als een grapje, een grap dat niet werd begrepen en de PO zijn al jaren zuur-links. Wat je echter in het verleden altijd zag was dat wanneer een buitenlandse rechtse politicus iets redelijks zei, maar tegen het zere been van links-zuur NL, dat de PO compleet krankzinnig ging en die politici direct een halve of hele nazi was, en zo waren binnen no-time alle rechtse politici in het buitenland extreemrechts.
Omgedraaid gebeurde hetzelfde. Een opmerking van bv Wilders werd totaal uit context getrokken en door links-zuur in het buitenland direct uitgelegd als extreemrechts.

Vervolgens werd dat hier weer als argument gebruikt tegen bv Wilders, want dat zou ons aanzien in het buiteland aantasten.

Nu gebeurd hetzelfde, maar dan met links. Heerlijk.

Oowja, kan dit extreem linkse tuig in Nederland hier eens mee stoppen! Ze schaden ons aanzien in het buitenland! Wat moet de wereld wel niet van ons denken. Dit is zeer schadelijk voor onze economie!

DerUnterMensch | 22-05-18 | 11:43

Ik geloof niet dat het een grapje is. Ik denk dat hij het in pure nijd in boze/dronken bui heeft gepost. Als de labiele slappe zak die hij is

Rest In Privacy | 22-05-18 | 12:02

Lol @ dronken. Zou maar zo kunnen.

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 12:07

Het is oud nieuws, maar daarom niet minder erg. Hoe diep is het zelfverklaarde linkse geweten van Nederland gezonken. Ik zal zo blij zijn als die generatie er niet meer zal zijn, als ze allemaal gestorven zullen zijn, als we eindelijk van hen verlost zullen zijn.

Francisca | 22-05-18 | 11:43

Verlost, als het aan tofik ligt..
...

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:51

Ik vind het niet grappig en slaan als een tang op een varken, maar als Sanne dit wil maken, prima. Dat dit echter van publiek geld wordt gemaakt en dat de baas van de NPO beweert dat er echt niet verder bezuinigd kan worden, dat gaat er bij mij niet in.

Hoppa_hop | 22-05-18 | 11:42

Ik neem aan dat Horeca Nederland allang aangifte heeft gedaan tegen Dibi wegens het bedreigen van hun klanten en personeel.

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:41

Tofek Dibi heeft psychische klachten en wil graag in the picture blijven. Inhoudelijk heeft hij niets te melden, dus gooit hij maar dit soort tweets uit. Het werk, iedereen schenkt er veel aandacht aan. De heer Dibi kan je beter helemaal doodzwijgen, veel effectiever.

martymcfly | 22-05-18 | 11:43

Mensen met dergelijke psychische klachten moet je helemaal niet doodzwijgen. Die moet je isoleren en snel.

Langshetrandje | 22-05-18 | 12:19

Ik zie tofik nog eens opgeknoopt worden in een islamistisch land, bungelend aan een kraan of van een dak gemieterd worden, gewoon, omdat het kan.

Klutskwijt | 22-05-18 | 11:40

Nederland?

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:42

Iedereen weet dat Dibi een grap maakt. Of het smaakvol, gepast, of wat dan ook is, dat doet er niet toe. En iedere keer dat op deze manier links 'een koekje van eigen deeg' gegeven wordt, sta je vervolgens minder sterk in je schoenen wanneer je klaagt dat het onzin is wanneer links helemaal over de zeik is wanneer je zelf een grapje maakt.

Is de corruptie in de provincie al op? Zijn alle haatimams al uitgezet? Zijn de post-modernen al verdreven uit posities van macht? Is Defensie al een beetje gerepareerd? Is het OM al opgeschoond? Is immigratie al een beetje beteugeld? Is de overdracht van macht aan de EU al gestopt? Neen? Dan is dit tijdsverspilling.

aight.. | 22-05-18 | 11:40

"Iedereen weet dat Dibi een grap maakt."... Waarom weet iedereen dat heb je een linkje, of een bewijs if is dat wet? Lul toch niet.
--
Tofik is een minderwaardige Moslim en zou inderdaad ter opschoning van het Nederlandse landschap preventief geruimd moeten worden.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:44

Heb nog nooit een linkje of bewijs gezien dat iemand ergens ooit een grap heeft gemaakt, dus er om vragen is de bewijslast bij een ander leggen in plaats van je te *verplaatsen* in het idee dat het een grapje zou kunnen zijn *tenzij* je op zoek gaat naar de uitleg dat het geen grapje is. Dat op zoek gaan doet Dibi niet, dat doet de overgevoelige toeschouwer. Om vervolgens Dibi de schuld te geven van z'n eigen pessimistische kijk op hoe iets *natuurlijk* geen grapje *kan zijn*. En omgekeerd wel vinden dat zaken als Nekschot en Charlie Hebdo moeten kunnen? Waar heb je ooit een linkje gezien dat die een grap maken?

De_Rokjesman | 22-05-18 | 11:48

GS en de reaguurders waren verontwaardigd dat men in de gevestigde media de grap van 'zou je haar doen' niet begreep. Vervolgens zijn er reaguurders die niets wat Dibi zegt serieus nemen, behalve wanneer het een grapje is. Je zou toch maar zo zuur en gefrustreerd zijn...

Zoals Rokjesman zegt: een grap heeft geen verdediging nodig. Ik moet denken aan Theo Maassen, die gesommeerd werd om bij Pauw en Witteman aan tafel uit te komen leggen dat hij op het podium gebruikt maakt van komische overdrijving en niet alles meent wat hij daar zegt. Als je de combinatie 'Me when' + foto + uncalled for overdrijving niet begrijpt, sluit dan je internet maar af.

aight.. | 22-05-18 | 13:41

We slaan weer eens internationaal een gigantisch pleefiguur en dat allemaal betaald van onze eigen belastingcenten.

keestelpro | 22-05-18 | 11:39

Deze hypocriete lieden zijn toch niet serieus te nemen. Zij nemen het liever op voor de IS-beul dan voor fatsoenlijke burgers. Want hey, de IS-beul staat voor geloof (boekje opgesteld voor mensen die een warlord, geloofden), cultuur (woestijnvolk), identiteit (welke, geen idee). Deze lieden dus.

De Evangelist | 22-05-18 | 11:38

Er is géén grens aan vvmu, in mijn optiek.
Laster, smaad zijn zaken die niet voor niets beschreven zijn.
Van mij mag de tweet dan ook gewoon.
Zijn sommige zaken / uitspraken smakeloos? Yep, maar smakeloos is slechts een mening.

MarcS | 22-05-18 | 11:37

Laatste Tweet van Tofik Dibi: De eerste Jood die mij in mijn kont naait moet ik nog tegenkomen !

Willie R. | 22-05-18 | 11:37

Hahaha!

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:46

Nogmaals, die jongen heeft echt hulp nodig. Een schreeuw om aandacht, dit.

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 14:29

Die kuil in de kin van Tofik. Komt dat door al die ballen die hij tegen zijn kop krijgt gekletst?

XIII-13 | 22-05-18 | 11:35

Niet grappig, slechte satire/grap maar als je gaat janken over antisemitisme of wat je ook maar voor hysterische drek je kan bedenken ben je echt een zielig sneeuwvlokje.

Grow a pair watjes.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 11:34

Halsema en straattuig een halt toe roepen? Knul, ik weet niet wat de doktor jou voorgeschreven heeft maar ik zou de bijsluiter eens lezen. Je hallucineert. Allemaal een knuffel en het zijn geen boefjes meer. Mafkees.

Standvastig | 22-05-18 | 12:17

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 12:08

Geen idee, maar zelfs in het politiek correcte spectrum kan je daar gewoon leuke grappen over maken. Politiek incorrect ook. En als de islamitische sneeuwvlokjes net zo los gaan als hun 'alt-rechtse' evenbeelden lach ik ze net zo hard uit.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 12:24

Standvastig | 22-05-18 | 12:17

Zonder kennis schreeuwen. Wat weet je eigenlijk over Halsema? Het is een echte liberaal. Links, dat is jammer, maar je kan niet alles hebben. Verder is het een sterke tante die geen blad voor de mond neemt. Ik kom uit Amsterdam en ik zou, hoewel ik liever een VVD-er zou zien, maar dan een Dijkhof-achtig iemand, Femke best geschikt achten. Eventjes afgezien van het feit dat Amsterdam feitelijk een GL/D66/VVD bolwerk is geworden. Vroeger was het PvdA. Maar ja, die tellen niet meer mee (ghegheghe). Nee ik zie de bezwaren niet.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 12:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Je hebt Israel, het Joodse volk en het Joodse geloof. Net zoals Arabieren, Islamitisch geloof en het land van herkomst. Je kunt alles tegen elkaar inwisselen. De vraag is tegen of voor wie ben je?

hetgingperongeluk | 22-05-18 | 11:34

@De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 11:46 Inderdaad de Moslims zijn slecht, de joden zijn goed. Ik volg puur het niveau van de Nederlandse STaatsomroep en 80% van de NL bevolking.. Trump is stom, Iran is toppie, Rusland is stom, Moordende Amerikanen zijn toppie, China is eng Communistisch en Nederland is super duper democratisch, je hebt gematigde rebellen en niet gematigde rebellen, toch toch? Man, man, man... Je wordt met de dag dommer dks. Zuip eens wat minder.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:56

@Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:56
Heb je nagedacht voordat je deze reactie stuurde?

hetgingperongeluk | 22-05-18 | 11:59

Ach Mark... Je leeft in een internetbubbel van angst. For the record:

Sommige moslims zijn slecht.
Sommige joden zijn klootzakken.
Israël is absoluut geen lieverdje.
Trump is vooral dom en heeft geen flauw idee wat hij doet. Daarnaast is hij louche en corrupt. Altijd al geweest.
Rusland is actief bezig met verdeel en heers om het liberale en democratische westen te slopen.
Moordende mensen zijn altijd slecht. Dus ook Amerikanen.
China is niet eng omdat ze communistisch zijn maar omdat ze ons rechts inhalen. Xi is nu ook een dictator en ze hebben nog een appeltje te schillen met het westen.
Iran is levensgevaarlijk, ze zijn Assad en Hamas vriendjes en destabiliseren de boel daar. Obama wist ze een beetje in te dammen maar ja, Trump.
Nederland is een parlementaire democratie, dat jij jouw zin niet krijgt is ook democratie. Meeste stemmen gelden, wisten we al in de kleuterschool. Jij hebt kennelijk niet opgelet of bent gewoon een slechte verliezer.
Je hebt gematigde, seculaire en extremistische moslims, christenen, joden, boeddhisten, hindoestanen, etc. Ook rebellen in Syrië, en elders, heb je dus in soorten en maten. Maar dan moet je niet zwart/wit denken in hokjes kunnen denken. Dat kan jij niet. Is te moeilijk voor je.

Geen dank.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 12:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Lqten we wel wezen... Het was geen grap van Tofik en Sanne maakte ook geen grap. Zo verpakken ze het, maar het is pure haat naar de niet gelovigen van tofik (van jongs af aan zijn zijn hersentjes gegeseld met reli shit). En Sanne wallis is opgevoed in policor/nsb world, dus de heeft als grond houding aangeleerd dat joden kapot moeten.
--
Wallis de Vries, mooie NSB naam, toch Sanne? Vertel jij je verborgen familiegeschiedenis maar eens. Dan snappen mensen waar jouw jodenhaat vandaan komt.. Vies minderwaardig wijf.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:33

U bent wel lekker bezig. "Vermoord hem" in relatie tot Tofik Dibi (item 11:03) en Sanne Wallis de Vries linken aan de NSB is behoorlijk heftig. De parodie van Sanne en de tweet van Dibi hadden van mij ook niet gehoeven, maar ik lees hier heel vaak dat reaguurders de vrijheid van meningsuiting belangrijk vinden. Uiteindelijk zal de rechter moeten uitmaken of iets wel of niet kan.

Mannes | 22-05-18 | 11:47

@Mannes. "Vermoord hem" ... ik maakte een grapje. Of mag dat niet, of mogen Moslims alleen grapjes maken en gebeurt het andersom dan mag het niet.
--
Tevens... de Rechter? VVMU. Die nare Moslim zegt maar wat hij wilt, geen rechter aub. Maar laten we dan zo open wezen dat we ook het grapje op waarde mogen schatten en analyseren.. En ik denk en weet dat tofikje, de kleine homeau moslim, dat meent en het geen grapje is.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:59

SJW de V

Usumani | 22-05-18 | 11:33

Grappen maken mag, maar ik kan me niet herinneren dat ik bij BNNVARA ooit een grap heb voorbij zien komen over moslims. Het is en blijft een overduidelijk ultralinks bastion binnen de publieke omroep.

Crusher | 22-05-18 | 11:32

Oké dus als je zeg maar problemen hebt met een aanslag dan ben je een dramaqueen. Wow new low hier.

Repetitive Beats | 22-05-18 | 11:30

Sanne Wallis de joden hater. Schaam je.

Brainder | 22-05-18 | 11:29

en zo is het

langzullenweleven | 22-05-18 | 11:53

Hehe, we zijn eindelijk van Sanne af. Ik neem aan dat ze niet meer over straat durft. Zelfs als cultuur is dit meer goed te praten. En die domme giechel van een Tobi mag lekker rammedannen in z'n rukbunker met een witte vlag in z'n schaamstreek. Ohja, bnnvara: het heeft lang genoeg geduurd he. Stekker er uit aub.

Jos Tiebent | 22-05-18 | 11:28

Sanne en Tofik beschadigen de internationale reputatie van Nederland meer dan Wilders ooit gedaan heeft. De MSM zullen hiervan uiteraard uitvoerig berichten. Het NOS achtuurjournaal zal hiermee wel openen en voxpopjes doen met beledigde Israëliërs. De Volkskrant is de voorpagina aan het redesignen voor de foto van Sanne en Tofik die belaagd worden door SJWers uit de activistische Groenlinkshoek. Joop is bandbreedte aan het inkopen om de toeloop aan te kunnen van lezers van het op Joop geplaatste meaculpa van het setje.

Nee hoor, volgens TT107 staat Friesland op 3 in de Lonely Planet.
Dus er is niks aan de hand!
Mwoehahaha

Ars Vivendi | 22-05-18 | 11:33

Ramadan en homoseksualiteit. Leg eens uit Tofik? Ik snap het niet. In de islam is er toch geen homoseksualiteit? Dus waarom dan meedoen aan de ramadan? Of kunnen die twee dingen wel samen?

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:27

Tofik lijdt behalve aan Islam ook aan Stockholm.

obominotie | 22-05-18 | 11:45

Tofu Dhimmy, zou in zijn voormalige vaderland allang aan een hijskraan hebben gebungeld, vies ibne. Allah oh Snackbar.

LJBrinkhorst | 22-05-18 | 11:27

De smakeloze cartoons van die krabbelaar Nekschot mogen wel, dus mogen Wallis en Dibi ook.
Niet janken.

DrumPiet | 22-05-18 | 11:27

Indoneesje | 22-05-18 | 11:32
Zeker mogen de uitsrpaken van Wilders en Baudet wat mij betreft. Valt me altijd wel op dat de zogenaamde rechtse vrijdenkers hier en de de partij van de Vrijheid zo snel klaar staan om andere meningen te veroordelen of iets te verbieden.

DrumPiet | 22-05-18 | 11:35

DrumPiet | 22-05-18 | 11:35 | Iemands mening veroordelen is heel iets anders dan verbieden. Iemands mening veroordelen is onderdeel van de vvmu. Als jij het verschil daar tussen niet weet is jou stupiditeit. Ik lees overigens weinig over verbieden hier, slechts veroordelingen en dat mag (nog wel tenminste). Overigens is het optreden van de caberatier wel heel erg politiek gekleurd en heeft weinig met humor te maken, en is de tweet van Tofik wel heel erg onsmakelijk en hangt er een rare geur van geweld aan. Maar dat is dus mijn mening en dat mag ik gelukkig zeggen. Dus gap, niet janken!

Indoneesje | 22-05-18 | 11:50

Dibi doet een bedreiging: niet vasten is doodschieten.
Andere interpretatie?

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 12:10
▼ 1 antwoord verborgen

Begrijp niet waarom het altijd direct antisemitisme genoemd wordt. Dat zou betekenen dat je nooit een kritische noot zou kunnen laten horen zonder gelijk geschakeld te worden met AH (en dan bedoel ik niet de supermarkt).

Watching the Wheels | 22-05-18 | 11:26

En dat betekent niet dat ik het goed vind, heb die Sanne zelf ook nog nooit om een eigen grap zien lachen.

Watching the Wheels | 22-05-18 | 11:28
-weggejorist-
Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Om de grote filosoof Herman Finkers maar eens te citeren:

Humor? Laat me niet lachen!

Hetkanverkeren | 22-05-18 | 11:26

Dit anti-Israel toontje bij Sanne Wallis hoeft je niets te verbazen - Sanne deugt namelijk heul errug... Verder was het programma van een haast amateuristisch slecht niveau, dus dit gaat zichzelf oplossen.

Goldfinger | 22-05-18 | 11:25

Ordinair smerig onderhuids antisemitisme van BNN en de VARA. Vet gesubsidieerd door ons allemaal. Soms schaam ik me echt om Nederlander te zijn. Steeds vaker zelfs.

Dutchbeaurouge | 22-05-18 | 11:25

ja maar, als tegen israel bent, ben je nog niet tegen joden hoor...

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:26

Nou het is geen aanklacht tegen Israël alleen van onze staatsomroep. Lees maar s goed haar "grappige" tekst. Verpakt als satire en dat maakt het nog veel gluiperiger. Want het is ranzig antisemitisme.

Dutchbeaurouge | 22-05-18 | 11:39

Hier nog zo iemand, ook de angst van de overheid voor de islam stemt me niet gerust.

Maris v.d Hof5393 | 22-05-18 | 13:00

In de tweet van Israël noemen ze het de "Dutch state TV". Dus toch? Ik kan mij iets herinneren van een krant die het niet de Nederlandse staatstelevisie mocht noemen.

GroetenVanUrk | 22-05-18 | 11:23

als die SWdV alles mag zeggen dan mogen wij ook zeggen staatstelevisie en dan mag de rest van de wereld dat al helemaal.

langzullenweleven | 22-05-18 | 11:59

Grappig. Sanne Walgelijk krijgt de door haar uitgeserveerde moraalpaal gelijk terug in haar bruine sterretje.

Ars Vivendi | 22-05-18 | 11:23

Tofik is een linkse opgefokte Marokkaanse ruggentuffer.
Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Is mijn mening.

Super Grover | 22-05-18 | 11:22

Kijk die Sanne Wallis de Vries is totaal niet grappig en dat liedje is van een droevig niveau maar ik zie totaal het probleem niet. We mogen grappen over iedereen maken maar zodra we een grap over een jood maken ben je antisemiet. Dat is allemaal een beetje meten met twee maten. Grappen moet over alles en iedereen kunnen en als je je gekwetst voelt is dat je eigen keuze.

Hunter S. Thompson | 22-05-18 | 11:22

Meten met twee maten? Volgens mij worden de boze witte mannen op dit blog ook regelmatig als domme fascisten weggezet. Er is een (1) maat, vrijheid van meningsuiting. Behalve als je naam Geert Wilders of Thierry Baudet is natuurlijk, dat spreekt voor zich.

Foolonthehill | 22-05-18 | 11:28

publieke omroep, publiek geld, publieke opinie.

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:28

Als we toch eens in een wereld zouden leven waar je alles kunt zeggen over iedereen, zonder tot geweld op te roepen, dat zou toch mooi zijn. Kan niet wachten tot de show van volgende week van Sanne Wallis de Vries. Dan wil ze eenzelfde baggerliedje over de islam maken met grapjes over Mohammed en terreur enzo. Stoer van haar!

osolemio | 22-05-18 | 11:21

verguld | 22-05-18 | 11:23 | Soms vraag ik me wel eens af waar al die #jesuischarlies zijn gebleven.

osolemio | 22-05-18 | 11:36

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:41 Dank je voor de link.

osolemio | 22-05-18 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen

dubbele moraal topic

terrormannetje | 22-05-18 | 11:19

Volgens mij heeft iedereen uit die regio lange tenen tegenwoordig. Zal het weer wel zijn.

menage | 22-05-18 | 11:24

Laten we het simpel houden: BNN/VARA is van oudsher een clubje die de Joden het liefst zouden willen afslachten. Wat vroeger kon voor 2,50 doet de VARA/BNN gratis !

Willie R. | 22-05-18 | 11:18

Als we allemaal aangifte doen tegen tokkie dibi voor haatzaaien dan zijn we eindelijk van hem af. Dat is pas een goede grap.

Schimmelkaasjes | 22-05-18 | 11:17

He, tofik is al zielig. Lees zijn tweet. Maak het nou niet erger, het is jouw schuld al. Sneu dat hij moet zeggen dat zijn grap verdraaid wordt: er valt niks te verdraaien: het is een (slechte en stomme, mijn mening) grap, klaar (loser), verdraaien doe je zelf nu. Aangifte doen is voor lui als tofik zelf, groei ballen en huid.

TheseDays00 | 22-05-18 | 11:26

Dat Nederland maar eens international wat geisoleerder mag raken, moet je kijken hoe snel de staatsomroep van gedachten veranderd. Money talks, en zeker in BV Nederland. Zoals ik eerder heb aangegeven zijn er gewoon grenzen aan vvmu. Zolang moslims of andere etnische minderheden ontzien worden bij o.a. caberatiers vanwege de 'gevoeligheden' bij deze groepen. Mag er zeker internationaal ophef gemaakt worden over de compleet smakeloze irritante en ook gewoon smerige grappen over Joden en in het geval van Tofik niet moslims. Vrijheid van meningsuiting is een goed recht, alleen dat recht werkt dus ook twee kanten op. En in Nederland en zeker bij de Nederlandse Propaganda Omroep is dat dus niet het geval. Gelukkig hebben we in Nederland nog wel de vrijheid om dit soort smakeloze bagger te benoemen voor wat het is: Linkse Marxistische anti-semitische riool propaganda!

Indoneesje | 22-05-18 | 11:17

Pff.. de Waarheid vind je hier?
Bullshit dat er geen grappen gemaakt mogen worden over Moslims.
Zelfs platte 'haat' zonder grappige intentie mag prima, zie hier het bewijs.
Het is natuurlijk altijd makkelijk om te beweren dat iedereen die anders denkt dan jij geïndoctrineerd wordt dan accepteren dat je zelf afwijkend.

verguld | 22-05-18 | 11:21

verguld | 22-05-18 | 11:21 | Heb ik gezegd dat alleen GS de waarheid in pacht heeft? En hoezo bullshit, moslims worden zeker bij caberatiers bij de staatsomroep ontzien. Er zijn zelfs caberatiers bedreigd door radicale moslims, laat staan het maken van een cartoon over de profeet mohammed. Daar kunnen ze bij Charlie Hebdo over meepraten. Onder welke steen heb jij gelegen de afgelopen decennia?

Indoneesje | 22-05-18 | 11:26

Wilders wil gewoon wat minder criminele marokkanen en word veroordeeld. Tofik wil slachtpartijen op terrassen aanrichten en er zal niets gebeuren.
Vreemde wereld leven we.

2voor12 | 22-05-18 | 11:16

Wilders heeft invloed, Dibi niet.
Wilders wordt dus serieus genomen, Dibi niet.

verguld | 22-05-18 | 11:18

@verguld | 22-05-18 | 11:18
Dibi word best wel serieus genomen. Maar dan op een andere manier.

2voor12 | 22-05-18 | 11:23

verguld | 22-05-18 | 11:18 | Onzin argument dat helemaal nergens op slaat. Als de uitspraken van Wilders haatzaaien is. Dan valt de tweet van Tofik Dibi daar ook onder. En trouwens dreigen met geweld of vervolging is gewoon strafbaar, ongeacht wie de persoon is. Vrouwe Justitia is niet voor niets blind.

Indoneesje | 22-05-18 | 11:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dreigen met een laffe aanslag op argelozen, op grond van zelfverklaarde achterlijkheid.
Welk soort mensen doet nu zoiets?

Notenkraker | 22-05-18 | 11:16

Verwarde mensen.

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:29

Oh gewoon heerlijk dit. Ze is gewoon deze keer Arjan Lubach voor.

Spott1985 | 22-05-18 | 11:15

Hmm waarom zou je het woord van Hamas geloven hierin? Hoe maakt het terroristisch zijn hun berichtgeving opeens betrouwbaar?

Als de Stasi zou verklaren dat het 'foute' Stasi en VoPo leden waren die gevlucht en daarna gexecuteerd zijn zou je het toch ook niet geloven?

De_Rokjesman | 22-05-18 | 13:19

Ik vind dat Israel het nog heel netjes heeft gedaan. En dat doen ze al 70 jaar. Je zult maar omring worden door landen waarvan iedereen je haat, iedereen je dood wil hebben en er geen dag voorbij gaat of er is weer een gevalletje geweld of aanslag op jouw manier van leven. En om nou medelijden te hebben met figuren die hun vrouwen en kinderen naar de vuurlinie meeslepen en er zelf achter te verschuilen *voor de mediaexposure en dus propaganda*. Komop zeg...
Zal mij benieuwen wanneer ide Paleszwijnen eindelijk wakker worden en zich beseffen dat ze door zowel Iran als S.A. ( en de rest van de Halvemaangordel ) als opofferingspionnen worden misbruikt in de haat tegen Israel. Maar ja, daar moet je nuchter analytisch vermogen voor bezitten en de gemiddelde Pallie is nog steeds verblindt door Israelhaat.

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 13:25

Israel heeft het ook zeker netjes gedaan, maar dat betekent niet dat je Israel niet belachelijk mag maken of mag bekritiseren om de dingen zie niet goed doen (zoals de nederzettingen). Dat is de crux juist: er wordt gelijk met 'anti-semitisme!' gezwaaid alsof je dus over het ene land wel satire mag maken en het andere niet.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 16:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Geprobeerd het songfestival liedje alsnog maar te kijken, maar is me niet gelukt het einde te halen. Echt smakeloos.

jip_86 | 22-05-18 | 11:15

Beledigd zijn is een keuze. Maar wellicht toch al dat social media verbieden, want niemand is blijkbaar in staat om de luchtigheids gehalte van een tweet in te schatten

Godwint | 22-05-18 | 11:15

Vele aanslagen zijn via sociale media aangekondigd. Dus tja. Luchtig.

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 11:37

ach, bij sanne was het gewoon de bekende SJW bingo kaart afstrepen. Eerst stukje trump, dan putin, dan wat flauwe grappen over van alles, en dan een stukje Israel. BNNVARA 'cabaret'' kan ook niet anders. Het zou pas opzienbarend en noemenswaardig geweest zijn zijn als ze wat anders had gedaan.
Betreffende tofikje, het punt hier is natuurlijk dat je absoluut geen grap mag maken over bv zijn geliefde profeet icm met bv zo'n foto. Sterker nog, de kans dat je het er niet levend vanaf brengt is reëel aanwezig. Eigenlijk het liefst helemaal geen grap over iets wat ook maar riekt naar de religie van de herenliefde. Dus ja tofikje, dan kun je peop verwachten.

Chemokar | 22-05-18 | 11:15

BNNVara legt er ongetwijfeld een fris gewassen Witte Onderbroek overheen, en dan is alles weer onder controle. Verschilligheid is een vak.

Schoorsteenveger | 22-05-18 | 11:15

NSBVara zou de lading beter dekken. De buste van Rost van Tonningen staat trots in de directiekamer.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 15:09

Als we vinden dat moslims niet moeten zeiken over de voor hen minder prettige cartoons in Charlie Hebdo, dan moeten we hier nu ook geen punt van maken. Linkse (Ho)moslim die grappig bedoelde plaatjes op Twitter plaatst omdat hij zonodig een maand niet wil vreten en neuken? Be my guest. Linkse vara die totaal niet grappige satire plaatst over Joods kippetje. Go your gang. Free speech mensen, het hoogste grondrecht, ook voor hen.

Mark zit te Dutten | 22-05-18 | 11:15

@dysdiadochokinese Natuurlijk moeten we daar een punt van maken. Oproepen tot / uitvoeren van geweld is altijd de grens. En natuurlijk zijn veel moslims kleinzerige humorloze gasten met veel te lange tenen die overal aanstoot aan nemen en achter elke boom een (blanke) racist/kuffar zien staan. Maar mijn motto is: behandel uw vijand op de manier waarop u zelf behandeld wil worden. Als wij het vrije woord hier propageren moeten we niet op eens met andere maten gaan meten zodra moslims of linkse deugmensen daar gebruik van maken. Ongeacht de kwaliteit of inhoud van hun boodschap. Een beter milieu begint bij je zelf!

Mark zit te Dutten | 22-05-18 | 11:36

@osolomio Natuurlijk moeten er meer grappen over moslims gemaakt worden. Juist over hen! Maar daarvoor moet je niet bij de linkse NPO zijn. Zolang zij het monopolie houden op de publieke omroep, wordt dat geluid vanuit de maatschappij niet in beeld gebracht. Zag je vroeger al bij kopspijkers. Daar werden altijd VVD-ers, CDA-ers en LPF-ers geparodieerd en slechts zelden PvdA-ers. Of kijk het NOS journaal, wanneer zie je daar nu negatieve of kritische berichtgeving over moslims? Het linkse monopolie in het publieke bestel is dus ook onderdeel van het probleem.

Mark zit te Dutten | 22-05-18 | 11:54

@Mark zit te Dutten | 22-05-18 | 11:36 |
Helemaal met je eens. Maar cabarettisten, journalisten, kunstenaars en stand up comedians maken geen (harde) grappen meer over de islam; de aanhangers van die sekte hebben nu wel meer dan duidelijk gemaakt dat humor en zelfspot geen deel uitmaken van hun sprookje.

dysdiadochokinese | 22-05-18 | 11:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft die Dibi eigenlijk al gezegd dat het als een grap bedoeld was?
Anders moet je dit soort zaken uiterst serieus nemen. Dat Dibi nogal verward is, weten we namelijk al lang.

Rico Tampeloerus | 22-05-18 | 11:14

Dibi is een totaal geradicaliseerd tyfusvarken. Er worden varkens voor minder preventief geruimd.

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:17

Nee, hij spoort niet en hij heeft psychische hulp nodig. Die jongen zit klem tussen zijn religieuze overtuiging, zijn culturele achtergrond en zijn geaardheid en komt er niet in zijn eentje uit. Gevalletje met 1 been in Nederland staan en met het andere in Marokko ( Halvemanistan ). Probleem is toch dat hij - in plaats van helpende handen buiten de groep te accepteren - hij toch vooral binnen zijn eigen etnische kringetje blijft hangen, met alle gevolgen van dien.

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 13:17

Nou ik geef de parodie een 9/11!

stijlloos023 | 22-05-18 | 11:14

dacht dat Tofik een baan had... wat een loser

Rico den Hollander | 22-05-18 | 11:13

Tofik Dibi's laatste uitspraak: Een goed gericht schot in mijn kont vind ik als geile Marokkanen nicht best lekker.

Willie R. | 22-05-18 | 11:13

Kom op zeg, die tweet van Tofik Dibi was echt heel erg onschuldig. Nu niet ineens selectief allemaal van die lange tenen hebben jongens. Als je echt denkt dat hier een doodwens achter zit heb je geen gevoel voor humor. Snap wel dat als je 12 uur niet eet en je ziet mensen lekker in het zonnetje een pilsje pakken, dat je flink chagrijning bent. De stijlfiguur die Tofik vervolgens hanteert noemt men een hyperbool.

Overigens is die sketch van SWdV inderdaad echt niet grappig...

hondsdolle baas | 22-05-18 | 11:12

Het hele leven van Dibi is een hyperbool. En een dagje niet eten is echt niet zo ingewikkeld.

Langshetrandje | 22-05-18 | 11:19

hondsdolle baas | 22-05-18 | 11:12 | Draai de boel eens om, stel dat Wilders deze tweet had verstuurd maar dan met een Joodse IDF soldaat en de tekst, ik tijdens het vieren van het Suikerfeest terwijl jullie moslims buiten de boel lopen te slopen. Of misschien nog beter, de tekst eronder 'wilt u meer of minder marokkanen'. Dan had ik me afgevraagd of Wilders er zonder aanklacht vanaf was gekomen. En dat mijn beste is dus waarom er grenzen gesteld moeten worden aan dit soort achterlijke domme tweets. In hoeverre kun je dit een grap noemen terwijl er al honderden doden door islamitische aanslagen zijn gepleegd in Europa? Dit is niet onschuldig, maar gewoon een verkapte oproep tot geweld jegens niet-moslims die zich niet aan de ramadan houden.

Indoneesje | 22-05-18 | 11:23

Ik zag de actie van Tofik niet als grap en niet als bedreiging. Mijn reactie was: "He? Serieus? Heeft hij dat echt zelf getweet? Die gast is knettergek."
Denk dat we wel kunnen volstaan met de laatste zin...

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 13:12

Tofik’s actie zie ik idd als, weliswaar onsmakelijk, geintje. Meer niet. Sanne’s parodie eindige in anti-semitische stereotypen.

Bigi Bana Boy | 22-05-18 | 11:11

Hmm ja en moslimsatire eindigt niet in stereotypen?

De_Rokjesman | 22-05-18 | 11:55

De_Rokjesman | 22-05-18 | 11:55
Moslimsatire bestaat niet. Mag niet. Dat wordt vakkundig door de Sanne's te lande vurig bestreden. Alsof het een bedreigde Oostvaarders diersoort is rennen ze al malloten om "De Groep" heen als kogelvangers.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 13:25

Wat heeft Charlie Hebdo dan gedaan? Of Nekschot? Of de Deense spotprenten? Dat is toch satire over moslims? En de Sanne's hebben toen wel degelijk Je Suis Charlie getweet, dus nee dat bestrijden ze in het geheel niet.

De_Rokjesman | 22-05-18 | 16:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Moslims en links hebben in ieder geval een belangrijke overeenkomst: beiden hebben een belabberd gevoel voor humor.

kunstliefhebber | 22-05-18 | 11:10

Als Gregorius Nekschot mag dan mag Sanne W. de Vries ook..... helaas

hetgingperongeluk | 22-05-18 | 11:10

Oh ja zeker. Maar meneer Nekschot doet dit, vooralsnog zonder mijn weten, niet van mijn belastingcenten. Terwijl Sanne W. De Vries bij een staatsgesubsidieerde omroep dit soort shit kan/mag uithalen zonder consequenties.

LangeTijdGeleden | 22-05-18 | 11:15

"Als Gregorius Nekschot mag dan mag Sanne W. de Vries ook..... helaas"

Nou, blijkbaar niet want Gregorius werd met veel intimidatie van zijn bed gelicht. Van SWdV heb ik dat nog niet vernomen.

der_feldwebel | 22-05-18 | 11:32

SWdV deugt, snapt dat dan. Osm gaat echt niet osm ( ons soort mensen ) van hun bedje lichten hoor. Al lijkt me die reactie ook zwaar overdreven op een stukje niet-grappig bedoelde politieke propaganda. Ik hou het maar gewoon bij een ferm: " Mevrouw Wallis de Vries, u bent af".

Graaisnaaiert | 22-05-18 | 12:58

Jammer dat Herr Hirsch Ballin niet meer aan de knoppen draait. Dan was Tofik uiteraard meteen van z'n bed gelicht en naar het bureau gesleept voor een lang en dwingend verhoor!

Schoorsteenveger | 22-05-18 | 11:08

npo dus NEE!

Vout | 22-05-18 | 11:07

Tofik is terug in de kast gekropen want hij heeft hoogtevrees.

Ben-Bataaf | 22-05-18 | 11:05

Tja, je weet wat ze met homo's doen daar. Iets met torens ....

Wekkertje | 22-05-18 | 13:00

Wekkertje | 22-05-18 | 13:00
Ja hallo. Er zijn ook islamlanden die wel met hun tijd mee gaan(hahaha) en daar gebruiken ze gewoon hijskranen.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 13:21

Acar_ketimun | 22-05-18 | 13:21
Epic :')

Vanilla | 22-05-18 | 14:12

Bij vrijheid van meningsuiting hoort grappen maken. Ook als het om Israël gaat. Of is het dan meteen antisemisme?

AntonPantoffel | 22-05-18 | 11:04

Reageren op die grappen is vrijheid van meningsuiting. Vinden, terecht of onterecht, dat BNNVara een club antisemieten is, is ook vrijheid van meningsuiting. Gezeur van het CIDI, vrijheid van meningsuiting. Vinden dat Dibi een smakeloze 'ramadan-grap' voor ons had, vrijheid van meningsuiting.

Schoorsteenveger | 22-05-18 | 11:12

Grappen van SWdV? Kom op zeg, wat een mislukt geval is dat.

langzullenweleven | 22-05-18 | 12:00

@LangeTijdGeleden | 22-05-18 | 11:08 | Dat is een andere discussie, maar ben het zeker met je eens. Er zou geen belastinggeld moeten naar programma's die ook door commerciëlen zouden kunnen worden uitgezonden. Eén net (in plaats van drie) is dan wel voldoende.

AntonPantoffel | 22-05-18 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe smakeloos je de 'grappen' ook kunt vinden, het valt wat mij betreft gewoon onder de van vrijheid van meningsuiting.
Door hier hysterisch op te reageren, verlaag je je tot het lange tenen gedrag van de gemiddelde moslim die begint te stuiteren om een cartoon.

Ronman2k | 22-05-18 | 11:04

Die lange historie is een paar decennia geleden al afgesloten toen deze moraalridders massaal hun bek dicht hielden over het wangedrag van een bevolkingsgroep die een bepaald geloof aan hangen.
Na decennia grapjes maken over christenen was het volgens die volksverlakkers ineens niet netjes om dit te doen over allahtonen met lange tenen.
Het nu ineens weer wel te doen nu de geadresseerde de joodse overtuiging na streven laat slechts zien hoe ongelooflijk hypocriet die lui van 2 walletjes blijven eten.

happen naar de baas | 22-05-18 | 12:04

happen naar de baas | 22-05-18 | 12:04
Sanne Vantwee Walletjes de Vries. Straks is ze ook nog bi.bi.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 13:19

Moet die Sanne eens zo’n diepgaande en oh zo leuke parodie over moslims maken.
Denk dat ze dat niet durft, gek hè?

J-van-de-Bontekoe | 22-05-18 | 20:42
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mark_D_NL | 22-05-18 | 11:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Krijgen ze eindelijk die moralistische boomerang terug in hun smoelwerk, gaan ze huilen.

Links, je zou het maar hebben.

Kaas de Vies | 22-05-18 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken