Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ex-Amnesty baas Dalhuisen komt uit de kast: 'Amnesty is een stelletje moralistische zeikers'

Moreel failliet, kent u die uitdrukking?

Oud-Emmerstiebaas John Dalhuisen kent hem in ieder geval wel, want zo noemde hij Didi Samsom toen die een deal sloot met Erdogan om de negers niet meer te laten dobberen. Maar daarvoor biedt John nu zijn excuses aan. "Dalhuisen nu: 'Ik zat ernaast, het was fout die woorden te gebruiken. Ik heb er spijt van en bied Samsom daarvoor mijn excuses aan.' Volgens Dalhuisen staat de kritiek van Amnesty op dergelijke politieke oplossingen voor de problemen van deze tijd voor meer. Hij is in het interview dan ook uitermate kritisch op het functioneren van Amnesty International zelf. De organisatie zou zijn gevangen in zijn eigen idealen die worden nagejaagd." Het zal toch niet hee. Hoe noem je dat eigenlijk, een mensenrechtenorganisatie die de hele dag een mensenrechtenschendende godsdienst ophemelt? Oh ja. Het begint met een 'M' en eindigt op 'oreel failliet'. 

Reaguursels

Inloggen

Hoe noem je dat eigenlijk, een mensenrechtenorganisatie die mensensmokkel propageert? Het begint met een "M" en het eindigt met "isdadig".

omanders | 18-05-18 | 14:56

"De organisatie zou zijn gevangen in zijn eigen idealen die worden nagejaagd."

De oganisatie lijdt aan precies hetzelfde syndroom als al die anti-fascisten/anti-racisten organisaties. Zodra de bestuursleden er een dik salaris en sociale status mee verwervn, draait het de organisatie nog maar om één ding; overleven en, als het effe kan, groeien en voortplanten. Dáárom is nog zo veel fascisme, racisme en mensenrechtenschending (vooral in westerse landen. Daar komt immers ook het geld vandaan).

Sans Comique | 18-05-18 | 14:47

Het probleem met al dit soort organisaties is dat ze alleen het laaghangend fruit plukken. Ze streven vooral naar succes. En succes heb je snel als je fatsoenlijke landen (Europese landen, Israel, Amerika) op hun kleine onregelmatigheden aanspreekt. Die landen zullen genegen zijn, zich iets van de kritiek aan te trekken. Echte overtreders van de mensenrechten trekken zich niets aan van de kritiek. Dus daar scoor je niet mee. Zo houden ze in feite een heel verkeerd beeld in stand.

Janas | 18-05-18 | 14:38

Zodra Soros er met een poot in zit, weet ik genoeg! Ook bij Amnesty dus! Gekaapt door mensen met verkeerde bedoelingen. Weg ermee, niet aan doneren!

En dan zie je op facebook al je lieve vriendjes en vriendinnetjes de Amnesty pagina liken en voorzien van opgehemelde teksten. Dan denk ik, Nederland is dood... er is echt geen weg terug. Als je ze er dan op aanspreekt dan ben je een complot gekkie, een extremist, een racist en weet ik het allemaal.

Misschien niet helemaal fair van mij, maar ik krijg de laatste tijd een neus voor links-typetjes. Vooral dames zijn het die graag willen deugen, die hun kop in het zand steken en niet verder kijken dan hun neus lang is. Kriebels krijg ik ervan.. de stuitende naiviteit van deze mensen. Die het volste vertrouwen hebben in politiek gekleurde clubjes als deze. Brrrr......

mood | 18-05-18 | 14:32

Een aantal jaren geleden was er een klokkenluider op het Londonse hoofdkantoor van Amnesty. Die bracht naar buiten dat Amnesty ene organisatie steunde van vrijgelaten Guantanamo gevangen, wetende dat die organisatie de Guantanomo types terug in de jihad stuurde. Die klokkenluider werd keihard aangepakt.

Lang geleden was ik lid van Amnesty en heb ik meer dan toen jaar mij voor die organisatie ingezet, of het nu ging om de Gulag of de politieke gevangen in Chili. Ik heb Amnesty de rug toegekeerd toen die in het kader van de anti-martelingen camagne zich inzetten voor de in isoleer opgesloten leden van de RAF, ook al was gebleken dat die terroristen zelfs vanuit isoleer nog terroristische aanslagen wisten te plannen.
Ooit was Amnesty bedoeld voor mensen die om hun identiteit of ovetuiging werden vervolgd. In de laatste ecennia is het verworden tot een anti-Westerse linkse actiegroep.

JoopRe | 18-05-18 | 13:40

Ah dus iemand die driftig mee heeft geholpen aan het aanleggen van de beerput wijst hem nu aan, zoiets.

drs. P | 18-05-18 | 13:37

NGO smeerlapperij, promotie van het zgn R2P model. Neppig nepnieuws ih kwadraat.
Zo vals en achterbaks als het maar kan. Willig instrument van buitenlands beleid van de VS en hun CIA.

Iggy_Plop | 18-05-18 | 13:32

Ook deze organisaties zijn gekaapt door gekken en dwazen. Het is pijnlijk om te zien, en zet het volk dat met de poten in de drek hun best staan te doen, compleet voor lul. In dit soort organisaties horen geen managers of kille mensen aan het roer te staan. Bevlogen mensen met geitenwollensokken horen daar de scepter te zwaaien. Dit is geen bedrijfstak, maar een idealistisch ideaal waar men voor hoort te strijden. In mijn tijd dook er ineens War Child op. Gewoon wat lieden die de kinderen probeerden af te leiden van alle shit waar ze inzaten. En verdomd, het werkte ook nog. Nu zie ik een of andere zanger lopen pochen met deze organisatie. Waardeloos om te zien.

lokoolokie | 18-05-18 | 13:00

A-Nasty International... toch?

Premier Trutte | 18-05-18 | 12:56

Overal waar grote geldstromen lopen, komen de gladde zakenjongens en meisjes een centje meepikken. Er is geen enkele uitzondering op die regel.
Ik ken een paar mensen die bij dergelijke organisaties werken. Dat zijn geen geitenwollensokken hippies, maar keiharde business types. Die kun je zo bij een bank neerzetten.
Dus als je aan de (goed bedoelende) collectant aan de deur geeft, betaal je mee aan het markt conforme salaris van deze lui.
Wat overblijft mogen corrupte ambtenaren van poepvliegbaby landjes in hun zak steken.

Rest In Privacy | 18-05-18 | 12:49

oww dat is niet best.
En de "welkom in mijn land" kneuzen gaan dit natuurlijk ook weer lekker volop uitbuiten .

Rest In Privacy | 18-05-18 | 13:37

Het is al die uitbuiting die aan deze tragedie voorafging die de onmenselijkheid ervan duidt. Al ben ik bang dat het tegenoverstelde ervan waar is. Dat we na al die jaren zogenaamde beschaving alleen maar verder afglijden.

Hetkanverkeren | 18-05-18 | 14:14

U meent te weten wie deze mensen waren en waarom ze "gevlucht" zijn?
Het is dit soort klakkeloos "vertrouwen op grote bruine ogen" dat het draagvlak voor vluchtelingen opname ondermijnt.

Rest In Privacy | 18-05-18 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen die onschuldig vastzitten helpen, ok. Goed dat ze dat doen. Maar ze proberen ook drugsdealers en moordenaars een leukere jailtime te bezorgen.

Vrouwtje_haram | 18-05-18 | 12:24

En houden de armoede in stand door alles en iedereen te helpen aan het minimale. Net als het Vaticaan trouwens.
Afrika eet zichzelf op, geef ze vooral condooms ipv eten & medicijnen.

boerk | 18-05-18 | 12:53

Goede bedoelingen/Highway to Hell

De moderne digitale snelweg
ooit met idealisme geplaveid
Ondanks porno nu vooral een kech
Slachtoffer van de kleinste gemene deler

Al die heisa om een procent
samenleving als een grote kraan
Genade tegen vervolging
Dweilen als Herakles een vent

Hades: realiteit hier en nu
De echte duivel kijkt noch op een cent
Noch op een gebrek aan navolging

Tjeempie, dat leven al te cru
Iedereen heeft gelijk, altijd
Bijna niemand, hiernumaals, krijgt het.

Hetkanverkeren | 18-05-18 | 12:14

Ik geef niet aan "goede" doelen en geef over het algemeen ook geen zak om wat al die deugdruiven te zeiken hebben. Wel zo prettig.
En de grootste reden? Omdat dat soort organisaties bevolkt worden door mensen waar ik een hartgrondige hekel aan heb. Daarnaast vind ik het niet normaal dat je tonnen moet verdienen als je bij een dergelijke organisatie werkt. Moreel failliet is de juiste term voor zulks.

WatZalIkErvanZeggen | 18-05-18 | 12:11

Kan mij herinneren dat aantal jaren geleden een hoofddirectrice en haar assistente weggingen en dat ze erg veel geld mee kregen. Dat is idioot en gebeurt helaas veel bij idieele organisaties.

ger1306 | 18-05-18 | 13:52

Het links failliet in een notendop. Ooit opreht begonnen in de jaren zestig van de vorige eeuw. Inmiddels uitgegroeid to commerciele molochen, die niet meer weten hoe ze de macht moeten bekritiseren die ze zelf mede in het zadel hebben geholpen. En daarom de proteststem van deze tijd proberen te smoren onder het kopje Fascisme en Populisme...

Dr_Prepper | 18-05-18 | 12:10

Waarom denk je dat ze indertijd door 'idealisme' gemotiveerd werden? Opportunisme is van alle tijden en de 'linkse leiders' van toen hebben daar financieel goed garen bij gesponnen.

Sans Comique | 18-05-18 | 14:51

Ik geef periodiek aan enkele goede doelen. Amnesty zit daar niet bij en die gaan ook niets krijgen.
Amnesty geld doneren is meer iets voor mensen die naar prostituees gaan om zich onder te laten zeiken.

Rico Tampeloerus | 18-05-18 | 12:02

Amnesty is een criminele organisatie. Punt.

Lupuslupus | 18-05-18 | 11:59

Oh ja? En waarom dan wel precies?

DrumPiet | 18-05-18 | 12:34

Geert is slachtoffer van een politiek proces. Daar worden alle anderen in de wereld toch altijd dik bijgestaan?

boerk | 18-05-18 | 12:56

Dumpiet
U denkt dat Amnesty alleen lieden steunt waar ze het politiek volledig mee eens zijn? Goed om te weten.

Langshetrandje | 18-05-18 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Realpolitik gaat nog heel groot worden deze eeuw.

quantumcollider | 18-05-18 | 11:57

Beetje tegenlicht; Ooit kwam GS ook op voor vrijheid van meningsuiting en voor opgesloten journalisten in landen als Turkije, Egypte, etc. of voor internationaal vervolgde dissidenten en vrijdenkers. Dat is wat Amnesty dag in dag uit doet en met behoorlijk succes. Ik erger me ook wel eens aan hun belrondjes en vraag om meer geld dan ik al geef maar in essentie is het een zeer waardevolle organisatie met wekelijks acties tegen allerlei onrecht waar je lid heel makkelijk en snel een digitale handtekening voor kunt zetten. Daarmee zetten ze druk op allerlei foute overheden en dat werkt prima. Trouwens, wellicht heeft grote vriend Geert hun steun zelf nodig binnenkort. Ik hoop dat de redactie zich eens bedenkt waar GS vandaan komt.

Dikr | 18-05-18 | 11:56

H.u.l.d.e.!! Komt waarschijnlijk ook doordat het publiek voor een groot deel bestaat uit Telegraaflezers.

DrumPiet | 18-05-18 | 12:36

Allerlei foute overheden? Ze hebben wel een hele foute overgeslagen dan. Een hele foute overheid die zijn eigen bevolking niet meer beschermt, waar politieke tegenstanders met instemming van die overheid worden kaltgestellt, waar de uitingen van kunstenaars aan banden worden gelegd en waar ideologieën worden gepromoot die alles uit de weg ruimen wat hun gedachtengoed niet of niet meer deelt. 3x raden welke overheid.

SlimmeBelg | 18-05-18 | 12:57

Dan zie je niet dat Amnesty al decennia haar neutraliteit heeft verloren. Zo vinden er in China 1000 meer executies plaats dan in de VS, maar da nadruk bij de anti-doodstraf campagne ligt op de VS. Amnesty is gewoon gekaapt door links.

JoopRe | 18-05-18 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Amnesty is een subsidiespons en wil, zoals alle "Goede Doelen", zoveel mogelijk geld verdienen aan hun "Goede Doel"
En daarom verzinnen steeds meer mogelijkheden om geld aan subsidies en giften binnen te harken.
Dat is niet "tot het uiterste gaan" maar gewoon puur commercieel bezig zijn.

moitambien | 18-05-18 | 11:53

Voor de duidelijkheid:
... Het begint met een 'M' en eindigt op 'oreel failliet'
moet zijn:
... Het begint met een 'M' en eindigt op een 't'.... 'oreel faillie'.
.
Maar de 'M' betekent in het echt natuurlijk: MoneyInternational.

Musset | 18-05-18 | 11:52

'moralistische zeikers' is nog zwak uitgedrukt.

digibeest | 18-05-18 | 11:51

Gelijk aan organisaties als Greenpeace e.d. is Amnesty op het niveau beland van terrorisme-light. Ik loop er dan ook met een hele grote boog omheen.

Memek | 18-05-18 | 11:50

Eens.

Lupuslupus | 18-05-18 | 12:01

A.I. is ooit begonnen als een oprechte organisatie. Ze stelden onrecht aan de kaak. Deden hun best voor politieke gevangenen. En vochten vaak niet aflatend tegen windmolens. Maar dat maakt niet uit. De bedoelingen waren goed. En ze boekten succes waar velen geluk aan hadden. Gaandeweg vlogen de donaties binnen en de organisatie groeide. Het leek potdorie wel een echt bedrijf! Met marketing en strategische doelstellingen. Rook uit de schoorsteen. En nu is A.I. kennelijk een doel op zichzelf geworden. Ze bieden een scala aan internationale carrières aan. De afdeling product management heeft een wijde range aandachtsgebieden afgetekend. En gelukkig is er een hoop ellende in de wereld en moet dat zo blijven. Misschien moet A.I. zich gewoon opheffen.

squadra | 18-05-18 | 11:49

Alle oude "Goede Doelen" zijn ooit oprecht begonnen maar zijn uiteindelijk allemaal voor het grote geld gegaan. Nieuwe "Goede Doelen" gaan helaas van quitte uit voor het grote geld. Het ernstige is dat ze ervoor zullen zorgen dat hun "Goede Doel" zal blijven bestaan.
M.a.w. ze zullen de hun specifieke "probleem" nooit echt gaan oplossen maar eerder juist in stand houden zodat de (subsidie)geldstroom blijft vloeien..

moitambien | 18-05-18 | 12:00

Zoals ik gisteren al schreef; ook Amnesty had haast met het veroordelen van de reactie op de Gaza-rellen. Het lijkt alsof ze daarbij wel over een nacht ijs zijn gegaan. Is protest nog protest als het opzettelijke provocatie icm martelaarschap is?

Einde van de Domheid | 18-05-18 | 11:43

Please einde, opzettelijke provocatie legitimeert het afknallen van protestanten (waaronder kinderen)
en journalisten?.
Riddle me this: is de Gaza strook een open-lucht gevangenis of een concentratie-kamp?

Iggy_Plop | 18-05-18 | 13:54

deels offtopic (zielige mensen is toch core business van amnesty)
www.ad.nl/politiek/grapperhaus-te-vee...
Als ik emotioneel ben, overleg ik ook dagelijks met de NCTV over mogelijkheden...

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:42

Heeeerlijk om naar uit te kijken.

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:49

Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:47

Media's?

piloot47 | 18-05-18 | 11:53

orde van advocaten?

Langshetrandje | 18-05-18 | 12:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Doodziek word ik van al die wereldverbeteraars die alleen gaan voor de salonfähige goede doelen. Als het naast hen woont en het is oud, eenzaam, arm of ziek, dan lopen ze er meestal hard aan voorbij.

MickeyGouda | 18-05-18 | 11:41

Ook over oude, eenzame, arme zieke mensen die ernaast wonen wil zulk volk wel zeggen dat ze zielig zijn hoor.
Als je maar wel genoeg betaalt.

jemagookniksmeer | 18-05-18 | 11:47

In de basis is er niet zoveel mis met een organisatie als Amnesty. Probleem is alleen dat ze onophoudelijk voor het verkeerde team spelen.

Lucifer | 18-05-18 | 11:41

Dat ziet u verkeerd; ze zíjn het verkeerde team.

jemagookniksmeer | 18-05-18 | 11:49

Het is een gore bende. En alle Goede Doelen, geef niets, dan heft het zichzelf op.

gato | 18-05-18 | 12:44

Sinds die hufters niets maar dan ook helemaal niets wilden doen aan de situatie van de waxine lichtjes werper een paar jaar geleden ben ik helemaal klaar met die hypocriete bende, vieze linkse hufters en salon socialisten die alleen hun "morele standaard" hoog houden als het onrecht in Verweggiestan betreft, het lekker makkelijk schoppen vanaf een verwarmd kantoor is en zeker hun subsidie niet in gevaar dreigt te komen.

zwellevertje | 18-05-18 | 11:40

Uit idealisme en bevlogenheid geboren, eenmaal opgegroeid een organisme met zijn tentakels overal in met een eigen agenda aangestuurd door.......?
Precies de reden dat een NGO niet de statuur of behandeling zou moeten krijgen die ze ten deel vallen of waar ze menen recht op te hebben.
Vb Oxfam Novib in Nederland draait grotendeels op subsidie van de overheid, dat klopt niet, is een verdienmodel geworden met lagen, managers en een vergadercultuurtje waar van alles onder het petje gehouden wordt om de organisatie maar niet te beschadigen. Blijvende effectiviteit van de "verleende hulp", zegt u het maar, leidt volgens mij tot het creëren van net zo'n verdienmodel in de regio / land waar ze actief zijn omdat de locals ook denken hoe kom ik aan zo'n Oostenrijker en dat kan je ze niet eens kwalijk nemen.

bwanabanjo | 18-05-18 | 11:40

Ooit kon je Amnesty steunen als je tegen de doodstraf was, nu zijn ze een van de vele aanbieders van het links dogmatisch All-in-one pakket met ongelimiteerd vluchtelingen toelaten, pro-Islam, anti-kapitalistisch, anti-Israel, anti-Orban, etc.

flashforward | 18-05-18 | 11:35

Zoals elke goede doelen organisatie heeft amnesty maar één doel : Het in stand houden van de organisatie.
De opgehaalde euro's gaan eerst naar de organisatie, en wat overblijft naar het beoogde doel...
En de rest is voor de bühne, eerst de zakken vullen.

Wijze uit het Oosten | 18-05-18 | 11:35

Het lijkt een beetje op al die linkse stichtingen in Nederland, die aan het belasting infuus hangen. Er hoeft maar een scheet van rechts te komen en ze schreeuwen massaal racisme.

FreeVogelaar | 18-05-18 | 11:50

Alleen maar zelfverwijt ? Dan is het goed.

nederburger | 18-05-18 | 11:35

Amnesty International kan nooit haar idealen nastreven. Simpelweg omdat de ideale Amnesty International wereld niet bestaat! Kortom, gewoon stoppen met deze subsidiehoeren club. Je kunt niet eisen dat vluchtelingen uit landen zoals Syrie worden opgevangen, en tegelijkertijd de Westerse landen erop wijzen dat de discriminatie van bijvoorbeeld homo's steeds erger wordt. Zeker als je bedenkt dat veel vluchtelingen helemaal niets moeten hebben van homofielie vanwege hun religie. Niet alleen moreel failliet, maar ook volkomen achterhaalde idealen die simpelweg in een sprookjesboek thuis horen.

Indoneesje | 18-05-18 | 11:33

Dat valt reuze mee met het zogenaamde gebrek aan realisme van Amnesty. Ja het is een club met idealen en dat is inmiddels een smerig woord. Dat is dan weer jammer want men doet goede dingen, zonder welke terreur dan ook maar goed te praten.

Beste_Landgenoten | 18-05-18 | 11:33

Ik heb het niet zo op spijtoptanten. Jaren meegedaan en nu opeens is het niet meer goed. Is dat nou echt zo of viel het Kerstpakket wat tegen vorig jaar.
Overigens is er weinig alternatiefs voor dit soort informatie van binnenuit.

Pedronegro | 18-05-18 | 11:30

Er is niks mis met het erop nahouden van een moraal, het gaat mis als je daar een verdienmodel van maakt.

Zwiebelmaus | 18-05-18 | 11:29

Het gaat mis als je laat leiden door opportunisme in plaats van principes.

jemagookniksmeer | 18-05-18 | 11:51

"Hoe noem je dat eigenlijk, een mensenrechtenorganisatie die de hele dag een mensenrechtenschendende godsdienst ophemelt?"

Ophemelen? Moreel failliet? Lees dit eens!

www.amnesty.org/en/countries/middle-e...

De Koreaanse Slet | 18-05-18 | 11:27

Moeilijk toch dat lezen.

De Koreaanse Slet | 18-05-18 | 11:42

@Landgenoten. Mijn definitie van harde kritiek is duidelijk anders...

Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Amnesty komt alleen op voor de belangen van salafisten en wahabisten met onschuldig bloed aan hun klauwen. Het zijn de bruinhemden van onze tijd.

obominotie | 18-05-18 | 11:26

Is dit alles? Amnesty International is een instrument van George Soros en types als Hillary Clinton. In de VS werd destijds Suzan Nossel aangesteld als directeur. Zij kwam lijnrecht van de State Department en kon zo het fikkie in Syrië verder oppoken. Amnesty International zit er consequent naast en is net zoals andere zogeheten 'NGO's' een instrument in internationale politiek, globalisme.

wingload | 18-05-18 | 11:26

@Beste_Landgenoten

Absoluut. De spookverhalen over Soros zijn van hetzelfde laken een pak als de verhalen over de Rothschilds en de Bilderberggroep. Geliefde theorieën bij extreem-rechts, extreem-links en de islamisten (of om ze het samen te vatten: de rancuneuzen).

E-Burke | 18-05-18 | 11:50

koosnaam | 18-05-18 | 12:52 |
So what? Soros was 14 destijds. Veertien. En hij kon ontkomen aan de dood door zich te laten "adopteren" door een local, die - helaas - betrokken was bij het confisqueren van Joodse eigendommen. Nou en? Had hij zich moeten laten afvoeren, omdat hij toevakllig ook Joods was? Wat een rare manier van denken is dat. Je bent een kind van 14 en wil niet dood. Wat doe je eraan? Nou dit. Een andere manjier was er niet. En dan nog, het is heel gemakkelijk oordelen vanuit de eigen luie veilige fauteuil.

Beste_Landgenoten | 18-05-18 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:25
▼ 9 antwoorden verborgen

Amnesty is net als al die andere quangos gewoon een bedrijfsmodel geworden. #zielig of #ophef en de legaten stromen weer binnen.

Een bezinning op “waartoe zijn wij op aarde” zou ook wel eens zuiverend kunnen zijn. Spuitend klaarkomen op vluchtelingenporno en tegelijkertijd niet de barricaden opgaan tegen de afbraak van burgerlijke vrijheden is voor mij waanzinnig.

Opkomen voor vrijheid van beweging en niet ook een open oog hebben voor de rechten van incumbents om niet alleen belasting te betalen maar ook de bijbehorende voordelen te genieten - anders gezegd waarom moeten wij betalen zodat allerlei kansloze analfabeten in onze sociale woningen een uitkering genieten - ook dat is een mensenrechtenstrijd.

Glasgow Argus | 18-05-18 | 11:24

Hij heeft tenminste het lef om het nu toe te geven. Bij Amnesty blijven ze gewoon op niveau 'werelvreemd' doorzeiken.

Goldfinger | 18-05-18 | 11:23

Heb je met die oud politici ook. Nadat ze uit de politiek zijn gekomen met totaal tegengestelde uitingen. Lafbekken zijn het.

kwark001 | 18-05-18 | 11:25

LEf.... hahaha. Wanneer hij dit nu vindt vond hij dat toen ook. Het is een volwassen vent die opeens van gedachten verandert, 100%, sure... hij is gewoon bang voor wat er naar buiten gaat komen en sorteert daar op voor. Ich habe het niet geweten... een nsb-ert die John Dalhuisen.

Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:28

Erst das Fressen, dan die Moral.

kwark001 | 18-05-18 | 11:23

Werkt nu zeker bij Unilever?

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:23

“Hoe noem je dat eigenlijk, een mensenrechtenorganisatie die de hele dag een mensenrechtenschendende godsdienst ophemelt?“

Kom op GS, als ze dat zoveel doen had ik op zijn minst een paar links naar wat bewijs hiervan willen zien.

Noltie | 18-05-18 | 11:23

"De repressieve en gewelddadige opvattingen van de islam, zoals in bepaalde fundamentalistische stromingen, zijn minder gebaseerd op de Koran dan op latere interpretaties in de sharia (islamitische wet)."

www.amnesty.nl/encyclopedie/islam-en-...

Blijkbaar zien ze de Koran niet als het fundament van de islam .

E-Burke | 18-05-18 | 11:28

hier en daar is Amnesty een geweldige organisatie terwijl in andere gebieden Amnesty als terroristen gezien worden. Hetzelfde geldt ook voor IS. Het is maar door welke bril je het bekijkt.

bert.s | 18-05-18 | 11:55

Dank u zeer! Dit is een goede beschrijving van wat wij dagelijks het partij kartel noemen.

Schraapmaad | 18-05-18 | 11:53

Baudet heeft dan ook inspiratie geput uit het werk van Michels. Frappant is wel dat je deze ontwikkeling al snel bij FvD zag plaatsvinden.

E-Burke | 18-05-18 | 12:08

Dit zie je aan beide zijden van het hoefijzer.
Jaren lang volledig in de waan van het eigen gelijk en overtuigd van de destructieve, ongeïnformeerde fouten van de tegenstander.
Opgeklommen tot de hoogste echelons.
Opiniemaker. Leider. 'Eindelijk eens iemand die zegt waar het op staat.'
En dan na een tijdje komt zo iemand erachter dat de eigen overtuiging helemaal niet zo rechtschapen en juist is. Dat de waarheid een stuk meer in het midden ligt. Dat die 'foute' en 'onmenselijke' argumenten van de tegenstander wel degelijk hout snijden.
Maarja, er zijn al een hoop schepen verbrand om op die hoge positie te komen. Zo'n nieuw inzicht helpt de carrière van de persoon niet.
Respect dat deze knul er op terug komt. Voor iedereen die overtuigd is van z'n eigen gelijk een wijze les. Volg niet blind iemand die heel hard en zelfverzekerd een bepaalde waarheid aan de man brengt.
Zoals Russel schreef:
"The problem with the world is that the intelligent people are full of doubt, while stupid ones are full of confidence."

two ball cane | 18-05-18 | 11:19

Ja, die Russel wist het wel.

kwark001 | 18-05-18 | 11:22

Is dat een nieuwe trend? Lui die eerst een hele grote linkse muil hadden en dan vervolgens braaf en onderdanig hun excuses aan gaan bieden?
Gaat morgen Francisco van Jole op z'n knieën en snikkend excuses vragen voor zijn grensoverschrijdend gedrag? Gevolgd door mevrouw Ficq die Baudet om vergeving van haar zonden vraagt?

Schoorsteenveger | 18-05-18 | 11:18

Wat een knappe man.

Kaas de Vies | 18-05-18 | 11:17

Snel ook.

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:26

Dus Kaas is niet Vies van die enge man.....

nope | 18-05-18 | 11:31


Wat een knappe man.

Kaas de Vies | 18-05-18 | 11:17 |
Dat zeg je alleen maar omdat je weet dat-ie veel geld heeft. Vieze golddigger.

jemagookniksmeer | 18-05-18 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

"Amnesty prijst John Dalhuisen als 'een voorloper was bij het verdedigen van de fundamentele rechten van vluchtelingen en migranten'. 'Wij zijn blij dat hij met zijn denkkracht bij wil blijven dragen aan menselijke oplossingen voor zeer complexe vluchtelingenvraagstukken. Vraagstukken waar niemand een pasklaar antwoord voor heeft. Ook Amnesty niet.’

Volgens mij ben je dan juist niet moreel failliet @Ronaldo. Maar goed.

DrumPiet | 18-05-18 | 11:15

Complexe vluchtelingenvraagstukken, is heel simpel op te lossen. Door ze op te vangen in de regio waarmee ze een betere culturel en religieuze binding mee hebben. Stop ze maar in die extreem rijke oliestaatjes of in Saudie Arabie.

Indoneesje | 18-05-18 | 11:38

Vluchtelingen is een verzinsel. We hebben zoveel geld, tech en spullen dat het eenvoudig is om mensen lokaal, in de buurt, op te vangen en ze genoeg geld te geven om zelf iets te bouwen. Er is GEEN enkele reden dat er nog vluchtelingen zijn in de wereld. geen enkele. Alles kan lokaal opgelost worden, het geld en de spullen hebben we.. Issues is alleen dat er nog te veel racisten en hoog op het paard mensjes zijn, zoals deze lapzwans hierboven beschreven, die willen graaien en over de rug van een ander hun ego willen laten groeien. De nuttelozen van de aarde zijn dat. Creeren niets, en kunne alleen overleven op de ellende van een ander. Enge figuren.

Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:45

@Mark_D_NL | 18-05-18 | 11:45 Helemaal met je eens. Wanneer armoede niet zoveel geld opleverde was het al lang opgelost.

Diphoorn United | 18-05-18 | 11:59

Gevaarlijk utopisme zou ik zeggen. Iets met goede bedoelingen en de weg naar de hel.

E-Burke | 18-05-18 | 11:13

Maar wordt er dan wel geneukt of moet ik dan naar Oxfam? En zijn die niet ook moreel failliet?

Cobalt bomb | 18-05-18 | 11:13

Als je van harige spinneraggen in de menopause houdt ben je er altijd van harte welkom

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:27

Langshetrandje | 18-05-18 | 11:27
ghegheghe

Cobalt bomb | 18-05-18 | 11:37

Denk meer aan kindjes.

gato | 18-05-18 | 11:41

REAGEER OOK