Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belangrijke video: Thierry Baudet lacht

Thierry Baudet, de beste premier die Nederland de eerste 2 decennia van het tweede millennium nooit gehad heeft. De man wiens lach edelweiss spontaan tussen de stenen op het Binnenhof doet groeien. De Admiraal van de Partij van de Liefde en het epicentrum van de tweede renaissance. En elke keer dat u tekent lacht Thierry andermaal hardop. 

Reaguursels

Inloggen

Zo'n goeie hebben wij nog niet gehad.

IndoFortuyn | 07-05-18 | 22:39

Wil De Koreaanse Slet zijn gratis kroontje ophalen? Die van de Koning van Trolland heb je inmiddels toch wel dik verdiend...

Wat gaat het hier weer heerlijk qua vorm boven inhoud. Talloze ongefundeerde ad hominems op Baudet afvuren en vervolgens Rutte "degelijk" noemen? Kan het nog potsierlijker? Rutte heeft de degelijkheid van een tweedehandsautoverkoper. Een gladjanus in een pak, met een bijhorende gulle lach die net zo goed geïnterpreteerd kan worden als "ik naai je waar je bijstaat, domme boerenburger". Die man heeft niets, maar dan ook letterlijk niets gepresteerd waar je als liberaal trots op zou zijn. Enige wat je gekregen hebt zijn meer Brussel, meer moeilijke migranten, meer betuttelende regeltjes, minder privacy en als ik me niet vergis nauwelijks minder of zelfs meer lasten. En dat allemaal door glashard liegen, doen van valse beloftes, inspelen op angst voor terreur, kortom: precies het soort elitaire volksmennen dat je Baudet in de schoenen probeert te schuiven.

En dan nog eventjes de gewone burger voor dom uitmaken, die "verkeerd" stemt om de "verkeerde" redenen en bezwaar maken tegen referenda omdat het geld kost... De gemiddelde burger is naar mijn mening inderdaad onwetend (lees maar eens je eigen reacties na) en elke stemopkomst kost geld. Maar wees dan consequent en laat die domme burger ook niet eens per 4 jaar stemmen op politici als vertegenwoordiger, want daar ben je dan ook te stom voor. Als je een simpele ja\nee vraag over een zwaarwegend onderwerp dat iedereen aangaat al te moeilijk vindt, dan kun je zeker niet oordelen over tientallen standpunten in tig partijprogramma's en ben je absoluut niet in staat om het karakter van politici te beoordelen of hun demagogische leugens te doorzien.

En als het bezwaar is dat het geld kost: ga maar lekker betalen om te mogen stemmen dan. Vroeger had je het censuskiesrecht waar alleen burgers die belasting betaalden of een bepaald vermogen hadden mee mogen doen. Dat gaat misschien wat ver, maar je kunt best mensen laten betalen voor de kosten van het stemproces zelf. Stemmen of referendum? Neem een paar euro mee voor de kosten, en wie betaalt bepaalt. Vindt je idool Rutte of Ollongren ook vast een goed idee, want dan komen er hopelijk minder mensen opdagen om de kiesdrempel te halen, tenzij het ze erg dwars zit...

Of hou zoals in het oude Athene geen verkiezing maar een loterij onder burgers om politieke functies te vullen. Krijg je ook een dwarsdoorsnede van de bevolking, net zoals een jury, zonder populistische volksmenners. Domheid van de gemiddelde burger inbegrepen natuurlijk, maar die drukt ook haar stempel op het huidige Kamerlandschap. Of je moet het zoals bijna 2000 jaar Chinese traditie combineren met een examen om vooral de meest "geschikte" en begaafde kandidaten uit de bevolking te vissen. Dat zal vast ook iets anders dan de huidige Staten-Generaal opleveren...

En "verkeerd" stemmen bestaat niet in een democratie of een vrij land. Behalve misschien als je democratie zelf, basale vrijheden en gelijke burgerrechten wilt afschaffen misschien. Je kunt voor een referendum of partij stemmen met geheel eigen, strategische overwegingen. Dus als je tegen de EU bent, kun je best tegen referenda stemmen waar zij een rol in spelen, puur om die reden, om een signaal af te geven dat je het sowieso niet via hun wilt regelen. Komt er een referendum voor betere grensbewaking tegen allerhande gelukszoekers, maar dan alleen met als voorwaarde dat de EU dat mag doen i.p.v. de lidstaten en dat ze daarmee meer bevoegdheden en belasting naar Brussel zuigt, kan dat best een reden zijn om toch tegen te stemmen. Of tegen een verdrag met een land, puur omdat je tegen de bevoegdheid bent van de EU om dat te bepalen of tegen iedere (opmaat naar) uitbreiding.

Wat Baudet verder allemaal wel of niet "is" qua karakter is niet relevant als je werkelijk om inhoudelijke redenen op een partij stemt of niet. Als zijn partij de meeste standpunten heeft of de zwaarst wegende waar ik het mee eens ben, zoals minder overheid, minder EU, minder ongecontroleerde immigratie, behoud van privacy en het recht met rust gelaten te worden zonder redelijke verdenking, krijgt hij gewoon mijn stem. Ongeacht alle zinledig geouwehoer over lavendel, lachjes, piano's, domme dansjes, dineetjes met "foute" mensen, of gebrekkige debattechniek. Op inhoud wint hij vooralsnog voor mij op alle fronten. Doet hij dat niet meer, gaat mijn stem naar de volgende best passende. Gewoon op basis van de standpunten en het consequent daaraan houden.

En hem verwijten dat hij "niks" doet is natuurlijk helemaal een gotspe uit de mond van iemand die vooral zijn tijd verdoet met het vervuilen van internetfora met op de man spelende nonsens. Hij doet tenminste iets. Hij heeft zijn standpunten in een programma gegoten, een beginnende partij uit de grond gestampt en zelfs met nauwelijks enige naamsbekendheid al twee zetels binnengesleept. Nog altijd twee meer dan ik of DKS of andere leunstoelhelden hebben.

Wol | 07-05-18 | 18:43 | 2

Wist niet eens dat het deelaccount DKS was losgelaten uit Joris' gevangenis.

Verder een hoop zure reacties hier, met name van PVV stemmers. Cherry zou niet goed zijn in het debat. Maar werd Geertje, toen hij uiteindelijk wel besloot mee te doen, ook niet afgedroogd en weggezet in het debat met Marx Rutte afgelopen verkiezingen?

Iemand als Fortuyn is echt uniek, zowel een goede debater als intellectueel als dapper.

Was het lang niet altijd met hem eens maar hij was echt uniek in het politieke stelsel. Dat Geertje en Sjerry er niet aan kunnen toppen verbaasd me niks. Ze staan in ieder geval aan de goede kant van de streep - tegen het kartel. En voor de PVVerjes onder ons, volgens mij mikt Terry op een andere kiezer dan de PVV.

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-18 | 19:58

Graaf_van_Hogendorp | 07-05-18 | 19:58
Precies. Fortuyn had ook wat mindere trekjes overigens. Kwaadwillenden zouden hem kunnen omschrijven als "pedofiel" of minstens pederast. Nu ben ik niet één van hen en niet zo overdadig preuts als het anderen aangaat, maar ik was in die tijd nog wel jong en naief genoeg om enige bedenkingen bij zijn denkbeelden te hebben. Ik was nog zo dom om te denken dat het wel mee zou vallen zolang de import afnam en de allochtonen in kwestie langer blootgesteld zouden zijn aan westerse superieure waarden en vrijheid.

Al maakte hij op een gegeven moment in een interview wel een opmerking, als ik me goed herinner, waarmee hij de kans op geweld jegens hem wat bagatelliseerde en ik bij mezelf dacht "zeg dat nou niet" en helaas werd die angst bewaarheid. Dus moeten we het nu doen met Thierry of sommigen misschien Wilders. Maar die laatste is vooral zijn eigen grootste vijand als het gaat van aanreiken van (gelukkig verbale) munitie tegen zichzelf... Wie weet kan een grotere positie van de FvD zorgen dat hij uit zijn isolatie kan komen en de scherpste kantjes er vanaf gesleten kunnen worden.

Wol | 07-05-18 | 21:15

Dit is wat lavendel doet. Lavender-Induced Hyper-Gnuividity (vleugelverheugdheid). De lavendel-affiniciado raakt na langdurig gebruik in een permanente staat van versterkt waarnemen.
Andere mensen (zij zijn dom) en hun uitspraken komen hem voor als 'grappig', 'lollig' en soms zelfs ronduit 'koddig'.
Ongeneeslijk. Onbehandelbaar. Niet triest. Gewoon van genieten en premier worden.

LibertasSimplex | 07-05-18 | 16:21

Een 100% ongefundeerd item. Klassa

Bauchschmertzen | 07-05-18 | 15:51

Slecht item. Kom eens met wat beters zou ik zeggen.

ardeverb | 07-05-18 | 15:02

Wat is de zin van dit item?

Mannes | 07-05-18 | 14:35

Nou ja, hij lacht de problemen tenminste niet weg zoals onze goedlachse MP dat al jaren vol ijver doet.

Desmoulins | 07-05-18 | 14:35 | 1

Dit dus. Oprotten Spartacus.

HeilTrump | 07-05-18 | 14:48

Lach ze allemaal de moeder.

GroetenVanUrk | 07-05-18 | 14:29

Tjerrie ? Mijn komende stem heb je. Al is het alleen al om die angsthazen te pakken. Dus: Referenda, Einde EU, Gekozen bestuurders, Terug naar de gulden.

Kamervraag | 07-05-18 | 14:25 | 1

Maart 2020, provinciale staten verkiezingen. Of eerder als Rutte idd naar de EU verkast om zijn beloofde baan aan te nemen

MoltisantiBeer | 07-05-18 | 17:54

Iedere keer dat Thierry lacht sterft er een socialist.

Marcel66664746 | 07-05-18 | 14:11 | 2

Ik dacht dat er een migrant bijkwam.

SuqMadiq | 07-05-18 | 15:20

Helaas maar 1.

Beter zou trouwens zijn dat die socialisten 'het licht' dan eindelijk eens zagen...

Poekieman | 07-05-18 | 18:58

Valt me inderdaad op dat Baudet vaak lacht. Mooi toch. Op mij komt het gemeend over.
Het is sowieso beter dan dat knijpende naar-adem-happen van Rutger Kapselperongeluk.

Draak uit Brabant | 07-05-18 | 14:11

Het simpele feit dat er nog reaguurders zijn die het opnemen voor Rubberen Rutte .. met afstand de grootste leugenaar op die positie sinds WOII , zegt veel over de mentaliteit van z'n aanhangers.

daytripper | 07-05-18 | 14:08 | 2

Hear, hear!

benjeallanggek | 07-05-18 | 14:43

+ 10 !
Take care.

PopeyeKamper | 07-05-18 | 15:10

Beetje goedkoop plak en knip-werk het filmpje mbt Thierry .. kun je in no time van iedereen maken die geregeld z'n hoofd boven het maaiveld uitsteekt.

daytripper | 07-05-18 | 14:05 | 3

Ja, je ziet omdat Thierry nogal een kakkertje is dat er veel de draak met hem wordt gestoken de laatste tijd. Op uiterlijk en vorm gericht, niet op de inhoud waar het toch om gaat in de politiek. Erg makkelijk!

duh! | 07-05-18 | 14:08

Jezus jongens dit is naar mijn mening een extreem sneue houding. Baudet is populair en veel in het nieuws, dan wordt er per definitie satire gemaakt. Dat dit mag laat zien hoe mooi onze maatschappij is. Je kan dit niet grappig vinden maar het is gewoon onschuldig verder. Snowflakes!

SuqMadiq | 07-05-18 | 15:22

Het kenmerk van een samenleving die enigszins in balans is en waar veel vrijheid is, is de mogelijkheid en de vrijheid om de spot te drijven in woord en geschrift met machthebbers, andere publieke figuren of mensen met een bepaalde status (bv het koningshuis) of bepaalde groepen mensen. Landen en tijden waar dat niet kon en cartoontekenaars vervolgd werden/worden of het werken onmogelijk gemaakt, zijn een teken aan de wand voor de mate van (on)vrijheid voor burgers en de mate van democratie in een land. Om met Hans Teeuwen te spreken: Alles wat een bepaalde status heeft, heeft ook een vorm van macht. En macht corrumpeert altijd en moet geridiculiseerd kunnen worden, anders kom je in een dictatuur terecht.

Thierry Baudet weet dat als geen ander gezien zijn kennis van de geschiedenis, de verlichting, de democratie, natiestaat etc. En dus weet en wist hij ook dat zodra hij deel ging uitmaken van de politiek, dat hij als politicus en potentiële machthebber onderwerp zou worden van dezelfde spotternij, satire en cabaret als andere politici en publieke figuren. En dus kan bovenstaand onderwerp flauw zijn, en kinderachtig, en sneu, maar dan nog geldt: het moet kunnen. Als dit niet kan, zijn we op de verkeerde weg. De grens ligt natuurlijk wel bij smaad, leugens en karaktermoord, maar voor dat soort zaken, die te ver gaan hebben we de wet. En verder moet naar mijn mening vrijwel alles kunnen. Dus ook dit.

Braboblanke | 07-05-18 | 18:15

Even voor de fans (ja, ze zijn er blijkbaar nog steeds o.a. @koreaanseslet) van Rutte. Onderstaande geeft haarfijn weer wat het probleem met de minister president van de multinationa.... eh nederland is:

Een man is gestorven en gaat naar de hemel.
Zodra hij voor de Poort staat, ziet hij ineens allemaal gigantische klokken achter hem staan.
Hij vraagt: "Wat doen al die klokken hier?" Petrus antwoordt:
"Dit zijn Leugen-klokken.
Iedereen op aarde heeft er eentje.
Elke keer dat je liegt, verschuiven de wijzers.
Aha, zegt de man.
En die klok dan?" Petrus kijkt welke hij bedoelt.
"Dat is die van Moeder Theresa.
De wijzers zijn nooit verschoven want ze heeft nog nooit gelogen."
De man staat er versteld van.
"En van wie is die klok?" Petrus reageert met "Dat is de klok van Abraham Lincoln.
De wijzers zijn twee keer verschoven, want hij heeft in zijn leven twee keer gelogen."
De man krabt eens aan zijn kin en denkt goed na.
"Waar is Mark Rutte's klok?" vraagt hij.
"Die staat in mijn kantoor" zegt Petrus
"Ik gebruik hem als ventilator."

benjeallanggek | 07-05-18 | 13:59 | 1

Moeder theresa was een totaal gestoord wijf die arme zieke lui weghield bij échte dokters en in erbarmelijke omstandigheden liet sterven "omdat god dat wilde"
Iedere keer als die d'r bek opentrok kwam er een leugen uit, een religieuze leugen dus. God helpt je niet als je de vinketering hebt, een simpel antibioticum wel maar dat kreeg je dus van haar niet. Verder leuke grap natuurlijk.

elfenstein | 07-05-18 | 14:50

goedlachse kerel, met een wellicht traag gevoel voor humor. Beetje slap filmpje, daar hadden nog wel leuke controversiele beelden tussen gemonteerd kunnen worden. "700 oologsslachtoffers bij bombardement in Raqqa" en dan daarop volgend "hahahaa Terry"
"Nog meer alleenstande moeders in de bijstand" en dan daarop volgend "hahahaa Terry"
You get the idea.

Cobalt bomb | 07-05-18 | 13:49

Wanneer wordt deze kanjer Premier ?

Stratum | 07-05-18 | 13:30 | 4

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:40
of over jouw lijk?

Cobalt bomb | 07-05-18 | 13:45

Na kabinet Klaver 2.

dyslexieman | 07-05-18 | 13:47

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:40
Excuus, vergeten te vermelden. Hoera, je bent er weer!!/ hebt weer tijd voor "ons"!

Cobalt bomb | 07-05-18 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geef hem graag het voordeel van de twijfel. Ik hoop dat hij tijd van leven krijgt.

frisenfruitig | 07-05-18 | 13:24

On Topic: Nederland is nog een soort van democratie, dus kon ik Thierry Baudet maar 1 keer doen lachen deze ronde.

Heeft u al getekend?

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 13:12

Duidelijk racistisch/fascistisch lachje.

dz5b604 | 07-05-18 | 13:05 | 1

Ik hoor graag van u wat het volgende lachje is.. hahahaha

BozePaarseMan | 07-05-18 | 13:40

Baudet heeft toch wel beveiliging, mag ik hopen.
Wat 1x is gelukt, lukt ook wel een 2e keer.

Mensen die oplossingen aandragen voor netelige kwesties vinden de deugmensen maar lastig

koelkast | 07-05-18 | 13:03 | 4

Ik weet het niet, politieke moorden zijn een heel zwaar middel, dat middel vaker gebruiken schept een beeld. Meneer Baudet zal evengoed zeker moeten oppassen wanneer hij groter wordt.

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 13:14

Het grote verschil tussen Fortuyn en Baudet (en Wilders) is dat Fortuyn weldegelijk de nieuwe premier van Nederland kon worden. Baudet en Wilders hebben niet eens een minuscuul kansje.

Maar Baudet zal wel beveiliging hebben. Net zoals verschillende andere politici dat ook nodig schijnen te hebben. Omdat er weer een zooitje sukkels geen debat kunnen voeren maar dreigmailtjes sturen enzo.

Oh en dit is niet een linkse hobby hoor. Politici en andere mensen in het publieke oog worden bedreigd. Soms door links-gekkies en soms door Geenstijl-achtige gekkies.

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:18

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:18
Ik zou werkelijk geen enkele rede kunnen noemen waarom Prutte premier zou moeten zijn van ons land en toch is hij het. Met diezelfde logica, zouden Wilders en Baudet dus prima premier kunnen worden. Waarschijnlijk zou het zelfs beter voor ons land zijn want deze beiden hebben de staatsomroepen en andere media niet onder controle.

Overigens is het triest dat beveiliging nodig is, waarom verschillende andere politici beveiliging hebben is mij onduidelijk, wellicht vanwege die Oosterplas affaire met die grootgrazers?

O2Neutraal | 08-05-18 | 10:27
▼ 1 antwoord verborgen

Baudet premier? Zou een regelrechte ramp zijn, preses van een studentenvereniging lijkt mij al te hoog gegrepen.
Is een romantische dagdromer en een zelfingenomen snoeshaan die best wel wat interessante ideetjes heeft voor bestuurlijke vernieuwing, Maar is voor mij de afgelopen maanden door de mand gevallen.

Luchtbakfietser | 07-05-18 | 12:59 | 10

Voor mij definitieg

Luchtbakfietser | 07-05-18 | 13:46

@ Duh
Ok Dan hang ik mijn reaguurderschap aan de wilgen. Het was mij een waar genoegen.
Luchtbakfietser | 07-05-18 | 13:33 | favorietblock

Luchtbakfietser heeft , naast een onzinnig verhaal zonder ook maar één argument, ook een plus : verdwijnt gemakkelijker en sneller dan Rutte.

daytripper | 07-05-18 | 14:03

Luchtbakfietser | 07-05-18 | 13:12
Als president van een kantklos clubje zou Prutte zeker niet misstaan. Maar ik verwacht meer van een premier van Nederland dan naar terug doen als Erdogan beweerd dat Nederlanders baby's opeten.

O2Neutraal | 07-05-18 | 16:37
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik dacht dat er al genoeg narcisten in de tweede kamer zaten?

TigermanMcCool | 07-05-18 | 12:51

En je weet het he Sjerry,don't start monologing.

miko | 07-05-18 | 12:49

Gisteren zat ik naar interviews met Fortuyn te kijken. Helderder en meer onderbouwd dan hij heeft nooit iemand een analyse van de status quo van dit land gemaakt. Niemand is sindsdien op de proppen gekomen met een alternatieve koers die ook uitvoerbaar is (de grote zwakte van Wilders).
De eerste kerel in zestien jaar die in meerdere opzichten iets heeft van Fortuyns intelligentie, belezenheid en bevlogenheid is Baudet. Je kunt hem een corpsbal vinden, maar dat laat onverlet dat hij daadwerkelijk een politiek-maatschappelijk-economische visie heeft. Niet alleen brengt hij verdieping in debatten, maar stelt ook nuchtere vragen bij kwesties waarvan de meeste plucheklevertjes al lang hebben besloten dat ze op een bepaalde manier in elkaar steken. Het is die gezonde nuchterheid van Baudet die me het meest aan Fortuyn doet denken.

De Vrijlansier | 07-05-18 | 12:47 | 17

Alsof jij met al je reaguursels (over een heel jaar de meeste?!) weinig praat, en veel doet..

duh! | 07-05-18 | 13:43

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:37

Uw reaguursel illustreert zo'n beetje wat ik betoogde. Jammer. Niet voor mij; voor u. Succes met de 'inhoud', en een zonnige dag gewenst uiteraard.

De Vrijlansier | 07-05-18 | 13:52

Prutte, de kantklossende leider van het meest demofobe kabinet sinds de eeuwwisseling. Ik kan hem nauwelijks premier noemen, laat staan degelijk. Het is wel een standvastige verdraaier, maar dat is niet echt een positieve kwalificatie. Persoonlijk schieten de tranen bij zijn slechte handgebaren en ditto ingestuurde beweginkjes van de eerste klas toneelschool al in de ogen als ik er alleen al denk. Ik laat zijn spraak maar even buiten beschouwing, maar daar is ie wel redelijk in verbeterd, zeker tweede klas toneelschool inmiddels.

Dijkhof heeft nog niets gepresteerd buiten het snedig vergelijken van FC Sneek met Barcelona waar het gaat om politieke bestuurders die topposities en baantjes krijgen na hun kabinetsperiode. Verder natuurlijk bekend van het betere destruction derby racen met burgerslachtoffer. Bovendien zit Dijkhof bij de vv(d), dus is hij bijna op zeker geen democraat, al kunnen we dat alleen controleren door in zijn diepste gevoelens te turen natuurlijk.

O2Neutraal | 07-05-18 | 16:36
▼ 14 antwoorden verborgen

Een ergere belediging voor Fortuyn dan dit heb ik nooit meegemaakt.

Leptob | 07-05-18 | 12:47

Ten minste iemand met een realistische kijk heeft, niet wegkijkt en niet wil deugen om het deugen. Stem op FvD.

De Evangelist | 07-05-18 | 12:45 | 7

De Vrijlansier | 07-05-18 | 13:45

Ik begrijp heel goed wat u zegt en ja, dat zou in zekere zin de meest logische weg zijn maar het niet willen erkennen van de ware problematiek; de demografische cijfers bijvoorbeeld, geeft blijkt van een grenzeloze naïviteit en een vorm van fatalisme dat nergens toe zal leiden. Wil je dit beteugelen zul je toch eerst moeten erkennen dat er wel degelijk een groot probleem is. Al die kennis en kunde leidt vooralsnog niet tot tastbare oplossingen. Natuurlijk speelt Baudet een spel, teveel openheid over het einddoel is strategisch vaak niet effectief maar de oplossingen waar hij het over had in de Telegraaf van afgelopen zaterdag, baren mij juist zorgen.

Desmoulins | 07-05-18 | 13:57

Desmoulins | 07-05-18 | 13:51
Ok, domme blaataap en ouwehoer (om bij uw eigen vocabulaire te blijven), ik ben ook helemaal geen fan van de islam, integendeel zelfs. Maar iedereen met een beetje realiteitszin snapt dat het campagne voeren op one issue en tegen een wereldreligie averechts werkt. Het lijkt een persoonlijke obsessie te zijn van Wilders, wat ik overigens goed begrijp gezien het schandalige feit dat hij zich al heel lang vanwege zijn mening permanent moet laten beveiligen. Maar het gaat niet werken, hij is net iets te ‘gepeperd’ in zijn uitspraken wat dus averechts werkt volgens mij.

duh! | 07-05-18 | 14:04

duh! | 07-05-18 | 14:04 |

Oké, oké excuses maar maak dan ook niet van die kwalijke insinuaties. Niemand wil de islam van de kaart vegen in het Nederlandse parlement. De islam is een veelkoppig monster wat, en ik herhaal mezelf, alle facetten van het leven beslaat.

Desmoulins | 07-05-18 | 14:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerlijk is eerlijk, hij danst iedereen de moeder.
*kan de microfoon aan*

RickTheDick | 07-05-18 | 12:44 | 4

Dat tegenspreken daar heeft hij inderdaad moeite mee soms (debattechniek), op solide argumenten heb ik zijn tegenstanders daarbij nog niet kunnen betrappen.

duh! | 07-05-18 | 13:27

duh! | 07-05-18 | 13:27

Van links tot rechts maakte ervaren en onervaren politici gehakt van hem. Gewoon puur op inhoud. Maar als jij je hoop wil vestigen op 'kindje Messias' die zichzelf als ongenaakbaar ziet ... Doe dat. Ik ga je niet tegenhouden.

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 13:39

Ik zie (ook in jouw tegel) geen inhoudelijk argument helaas. En de Messias is voor mij iemand anders.

duh! | 07-05-18 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Ja ja ja. Baudet met zijn zelfingenomen narcistische grimas. Och ja. Er lopen hier zat rond die in Thierry een Messias zien. Dus wie weet levert het nog een paar handtekeningen op.

Raadgevende referenda is als een paar miljoen belastingcenten in een zwart gat mieteren omdat een percentage van 'het volk' zich miskend voelt en dolgraag gehoord wil worden. Dat ze feitenloos bazellen over zaken waar ze de ballen van snappen is een derde natuurlijk. Maar goed. Het mag wat kosten zodat de 'have nots' na hun verlies in de verkiezingen ook over de democratie mogen kotsen met hun mening. Moet kunnen. Het is immers een vrije liberale democratie.

Ik ga persoonlijk nog eventjes brommen of mijn handtekening uit verweggistan al die belastingcenten waard zijn. Of het echt nuttig is dat zeikerds ook gehoord worden terwijl ze in deze gewoon een opt-out hebben.

Maar goed, het niveau is schrikbarend en 'never underestimate the power of idiots in large numbers.

Het EU-grondwet referendum ging niet over lidmaatschap van de EU. Wisten en weten ze doorgaans niet.

Het Oekraïne-referendum ging niet over toetreding tot de EU of massa-immigratie. Wisten en weten ze doorgaans niet.

Het sleepwet-referendum ging niet over het afluisteren van onschuldige burgers maar het uitbreiden van de mogelijkheden van veiligheidsdiensten om terrorisme en criminaliteit te bestrijden. Weten en wisten en willen ze niet weten.

En ja, nu de donorwet-referendum dingus. Het gaat niet over het stelen van je organen maar om het redden van levens en doorgaans jonge mensen met een kans.

Ik twijfel. Misschien toch weer een handtekening zetten om weer te duiden dat dit een misbaksel van een wet is en afgeschaft dient worden. Of is de frusti zover geëvalueerd dat deze inmiddels niet meer inziet dat dit alles zinloos is ongeacht of het er wel of niet komt en ongeacht de uitslag. Bij een positieve uitslag heb je miljoenen verkwist en bij een negatieve uitslag is het mogelijk dat er weer een aantal mensen sterven omdat ze niet levensreddende organen konden krijgen.

Och laten we het maar doen dan.

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 12:41 | 15

Gelukkig hebben we de zegen van een of ander koreaans sletje helemaal niet nodig om zelf de voor en nadelen van dit referendum at te wegen. dat lukt ook wel zonder. Bovendien, wat wil je nou eigenlijk zeggen met je tegel DKS? Dat de overheid van joou best inbreuk mag maken op de onschendbaarheid van je lijf om een goeie 150 doden per jaar te reduceren naar 75? Translantatie is een noodoplossing he? Niet zaligmakend, vaak overlijden ze na een jaar of 2 alsnog. Het is een lapmiddeltje gebaseerd op de bereidheid van mensen om altruistisch hun organen af te staan en dat mag nooit een opgelegd iets worden door de overheid. dan krijg je namelijk ook onverkwikkelijke zaken zoals de wel vaker gehoorde :"mijn organen mogen alleen naar een mede-donor" en dat is nou precies wat je niet moet willen. Echte donoren doen dat zonder vooringenomenheid, lui die alleen maar willen deugen door donor te worden kunnen we wel missen, veel zal het niet opleveren aangezien de aantallen war we over praten sowieso al nihil zijn. Het middel is veel erger dan de kwaal, dus.

elfenstein | 07-05-18 | 15:01

elfenstein | 07-05-18 | 15:01
Meld je af als donor geeft minder rompslomp dan dit ben je overal vanaf bemoei je als niet donor met mensen die wel donor willen zijn.
Ps.
Weet u wel dat uw medische kennis zeer onder de maat is.

botbot | 07-05-18 | 15:23

botbot | 07-05-18 | 15:23 |
Zo simpel is het niet helaas. Het feit dat ik me moet afmelden voor iets wat eigenlijk vanzelfsprekend een nee, tenzij zou moeten zijn maakt dat ik daarmee mezelf schuldig moet maken aan egoisme of hoe je het ook wil interpreteren. Ik heb dit al eerder aangehaald, kijk even naar china waar ze bezig zijn een sociaal puntensysteem in te voeren op basis waarvan besloten wordt of jij eerste of 2e klas of zelfs helemaal niet met de trein meemag. Wat denk je hoeveel minkudo's je in china scoort als je actief aangeeft geen donor te willen zijn? Kan jij me even garanderen dat deze keuze in de toekomst niet tegen me gebruikt gaat worden?
Mijn medische kennis zal wel abominabel zijn maar dat weerhoudt me er niet van om lekker nodeloos, ongefundeerd en sletkwetsend te reaguren hoor. Bovendien vind ik persoonlijk dat transplanteren weliswaar moi is als het werkt maar dat het absoluut niet het eindstation moet zijn voor de medische wetenschap. Van mij mogen ze alle tijd en moeite die er in dit hele transplantatiecircus gestoken wordt aanwenden om door te gaan met de ontwikkeling van stamcel technieken waarmee ze je eigen onderdelen kunnen maken die perfect passen en geen lijdensweg aan medicijnen plus godweet hoeveel narigheid met verklootte transplantaties en familiedrama's aan het sterfbed te voorkomen.
Maargoed, ik weet er verder ook niks van behalve wat ik bij House M.D. gezien heb.

elfenstein | 07-05-18 | 16:16
▼ 12 antwoorden verborgen

Kan de microfoon uit, kan de microfoon uit ... ? Nee hoor, leuk joh die Terry!

Watching the Wheels | 07-05-18 | 12:40

Een vijand van Pechtold is een vriend van mij!

Ommezwaai | 07-05-18 | 12:39 | 5
-weggejorist-
De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 12:47
-weggejorist-
RickMeleet | 07-05-18 | 12:52

De Koreaanse Slet | 07-05-18 | 12:47
Als dit zelf uit uw giftige brein is ontsproten, beschouw ik dit als een regelrecht compliment! Maar nu uw medicatie weer innemen...

Ommezwaai | 07-05-18 | 18:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Valt het niet op dat zonder kroontje het meestal negatief is over Baudet en met kroontje veel minder negatief

pejoar | 07-05-18 | 12:37 | 8

Nee hoor...

Desmoulins | 07-05-18 | 13:20

@ pejoar
Het zijn de mensen die loyaal zijn en solidair en netjes voor geleverde diensten betalen

duh! | 07-05-18 | 13:29

Wist je dat je best premium kan zijn en het kroontje uitzetten? Misleidende tactieken in 3,2,1...

elfenstein | 07-05-18 | 16:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Tuurlijk lacht Terry. Beetje pianospelen, beetje lavendel snuiven, beetje de dandy uithangen en niets presteren a raison van 150K per jaar. Die lacht zich de balletjes uit de broek.

DrumPiet | 07-05-18 | 12:37 | 3

Beetje bedreigd worden, voordeur lekker nieuw kleurtje geven, 's ochtend kijken of er iets leuk in de brievenbus ligt, praatje maken met persoonlijke beveiliger, door half Nederland afgezeken worden. Nou lachen joh, wie wil dat niet.

Winter_is_coming | 07-05-18 | 12:41

Goed werk heeft tijd nodig, zéker in het gedraai en gelul in de politiek. Een beetje realistisch zijn Drumpiet, beter gaat u mekkeren over Trump bijv. Die heeft in uw ogen zeker ook nog 0 bereikt ;-)

Jasperados | 07-05-18 | 12:42

Geldt iets vergelijkbaars niet voor de overige 149 nuttelozen dan??

echt_links | 07-05-18 | 12:42

.. maar goed. "Wij" hebben een enorm overschot aan Ruttes Pechtolds Ollongrennen Timmermansen Klavers en aanverwanten tussen "onze" regenten, waarom dan altijd zo kieskeurig zijn en schichtig doen om iedere beweging van 1 Baudet of 1 Wilders!

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 12:36

Goedlachse mensen, ben er dol op. Beter dan die zure rest.

jekalemoeder.nl | 07-05-18 | 12:32
-weggejorist-
RickMeleet | 07-05-18 | 12:30 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

"de eerste 2 decennia van het tweede millennium" Volgens mij moet dit zijn "de eerste 2 decennia na het tweede millennium" of "de eerste 2 decennia van het derde millennium".

Wladimir 1928 | 07-05-18 | 12:27

Het enige wat Baudet doet is jullie uitlachen met zijn narcistische grijns.

Skunk57 | 07-05-18 | 12:27 | 1

naar stinkdier

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 12:31

Als iemand echt lacht, zie je dat niet aan de mond maar aan de ogen.
Daarom knijpt Rutte altijd z’n ogen dicht als hij lacht.
Pim had ook een prachtige lach.

Mr_Natural | 07-05-18 | 12:24 | 1

Eens! Een echte Lach ontstaat slechts in omgevingen waar Men/Ik zich Veilig voelt..... En zij, die een hekel aan Hoofdletters hebben, lezen beter alleen de kleine letters

hetgingperongeluk | 07-05-18 | 12:51

Weet u, dat we die kitschlach van Rutte in 2010 nog zo ‘fris’ vonden na 8 jaar Balkchagrijn? Inmiddels hangt het iedereen de keel uit. Moet Baudet meer of minder lachen? Minder minder minder!

HypodePipo | 07-05-18 | 12:23 | 1

Ik heb Rutte nooit fris gevonden.
Balkenende ook niet.

BosrandDirk | 07-05-18 | 12:38

Ik wil Pechtold laten huilen, maar wil ik Baudet laten lachen?
Moeilijke keuzes tegenwoordig.

Kaas de Vies | 07-05-18 | 12:19

Authentieker gaat het in de politiek voorlopig dus niet worden. Meer discussie op ideologische basis, mijn aars. Doe toch godnondeju gewoon eens een keer je werk. Dat laatste geldt voor het hele Haagse zwikkie c.s.

Hetkanverkeren | 07-05-18 | 12:17

Ja, Rutte heeft lachen ernstig verdacht gemaakt. In het geval van deze twee verdacht gemaakte heren geloof ik wel in een gulle lach. Zeker met dat biertje erbij.

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 12:23

Voor Terry:
Ignoranti quem portum petat, nullus suus ventus est.

Mark_D_NL | 07-05-18 | 12:16 | 6

@Rick
Europa en de EU zijn twee heel verschillende zaken, Zwitsal! (Google is je vriend ;) )

benjeallanggek | 07-05-18 | 14:48
-weggejorist-
RickMeleet | 07-05-18 | 14:56
-weggejorist-
RickMeleet | 07-05-18 | 15:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Heerlijk filmpje, en Baudet komt er wel, alles staat nog in de kinderschoenen.

tata1981 | 07-05-18 | 12:14 | 6

Weet je toch man. Charlatans. Waardeloze figuren. Dragen niets bij. Over een jaar hoor je niets meer van ze.

beau van rtl | 07-05-18 | 12:43

beau van rtl | 07-05-18 | 12:43 Je weet van geen ophouden he?
Geen ENKEL argument, alles maar gratuite uitspraken.
Ga jij zo door het leven?

Baski | 07-05-18 | 14:23

Hey Baski. Ook weer eens in de panelen. Ik heb het je nu al een keer of vier aan jou proberen uit te leggen, maar het enige wat jij kan is een grote smoel opentrekken. Ik heb zoveel argumenten aangedragen waarom ik vind wat ik vind. Inmiddels blijkt al wel dat ik voor 80 % gelijk heb . Het zal snel duidelijk worden, let maar op. Je zou wat vaker moeten lezen wat mensen vinden en schrijven i.p.v alleen maar een grote mond te hebben. Maak je geen vrienden mee.

beau van rtl | 07-05-18 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Na dat Telegraaf interview van de week is het me wel duidelijk geworden dat ook hij flink naïef is. Meneer ziet aanknopingspunten voor een plezierigere interpretatie van de Islam... Aha ahaha ahahaha ahahahaha.

Moet overigens nog steeds wél enorm hard lachen om deze videoneuk: www.dumpert.nl/mediabase/7078113/f2db...

VeelTeSteil | 07-05-18 | 12:13 | 1

En dan dat volkomen gesjochten idee van zogenaamde 'experts', die alles wel ff gaan regelen.

echt_links | 07-05-18 | 12:35

Weer eentje die alles weglacht?

Dutch_Holland | 07-05-18 | 12:13

Goeie vent die Baudet - in tegenstelling tot Marketing Rutte heeft Baudet wél een oprechte lach

Mijnbescheidenmening | 07-05-18 | 12:11

Zijn toekomst ligt niét in de politiek. Zoveel is zeker.
Ook voor Hiddema niet.

demaup | 07-05-18 | 12:09

Als jullie op de redactie toch even niets te doen hebben, ga dan het aantal incidenten met "verwarde mannen" vanaf 1-1-2018 tellen....

Mastermattie | 07-05-18 | 12:09 | 5

@Ardbeg, ja... Dat was in februari... We zijn weer een paar maanden en wat gekkies verder.

Mastermattie | 07-05-18 | 12:32

Het worden er sowieso niet minder als ik zo om me heen kijk. Echt een verschil met een paar jaar geleden. Je ziet nu mensen op straat lopen die overduidelijk hulp nodig hebben, niet van de politie maar van zorginstellingen.

Ardbeg | 07-05-18 | 12:37

Ik vind gekkie trouwens wel erg denigrerend. Allereerst word je niet als 'gekkie' geboren en daarnaast zijn die mensen net zo ziek en hulpbehoevend als iemand met een hersentumor.

Ardbeg | 07-05-18 | 12:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Baudet is een Islam knuffelaar en een EU laaf. Heeft zijn standpunten enorm afgezwakt zodat het kartel hem opneemt in hun ring of fire.

Mark_D_NL | 07-05-18 | 12:08 | 3

Linksgekkiemodus aan: totdat hij de macht heeft. Dan zullen de treinen weer naar het oosten rijden.

zwarte_weduwe | 07-05-18 | 12:13

weduwe: leuk want voorspelbaar juist

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 12:39

@ zwarte_weduwe
Haha ja. En het is zo inhoudsloos zulke kritiek.

duh! | 07-05-18 | 13:37

Mwa... beetje afgezaagd filmpje... maar goed....
Ons land wordt ook (niet) bestuurd door afgezaagde idioten.

Mastermattie | 07-05-18 | 12:07

Zolang hij niet om ons lacht, zoals de rest van de politiekers.

Pimp my Voortuin | 07-05-18 | 12:06

Men ziet het dagelijks op de internets.. een paar frames van een uiting kort achterelkaar zetten zodat het belachelijk word. Beetje goedkoop uitgekauwd. Maar ik gun de redactie ook wel de circlejerk op het dak met een lauwe.

horsteknots | 07-05-18 | 12:06 | 1

Heel makkelijk en goedkoop inderdaad

duh! | 07-05-18 | 13:40

Alles is beter dan Rutte, toch?

rob007 | 07-05-18 | 12:06 | 3

Ben ik in dit geval niet met je eens.

beau van rtl | 07-05-18 | 12:07

Absoluut. Rutte is alleen een meester in het ontwijken van verantwoording en het smeden van onfrisse coalities zodat werkelijk niet 1 kiezersbelofte van wie dan ook voldaan kan worden.
Ondertussen zijn eigen agenda geen seconde uit het oog verliezend.

Bovendien wordt Thierry gehaat door de allerergste politieke criminelen, wat een pre is op zijn CV.

Jan Passant mk2 | 07-05-18 | 12:10

Het kan nog slechter dan Rutte. Maar niet veel.

Elessir | 07-05-18 | 14:46

Rot toch eens op met die lul. Allang door de mand gevallen en voor de grootste idioten, DE HIDDEMEISTER ook.

beau van rtl | 07-05-18 | 12:04 | 9

Beau, kom nondejus eens met argumenten in plaats van dit kansloos gelul.
Maar dat doe/kan je niet.
En daarom ben je een vent zonder ballen!
Hoe zielig ben je nu?

Baski | 07-05-18 | 14:14

duh. Niets te danken, graag gedaan.
Baski. Je bent pas zielig als je in een klein Frans dorpje woont en elke morgen met je platte petje op en een stokbrood onder je arm, door de dorpstraat heen en weer loopt en tegen iedereen bonjour zegt, omdat dat zo'n beetje het enige Frans is wat je spreekt. Dan ben je pas zielig.

beau van rtl | 07-05-18 | 20:26

Het is trouwens au nom de Dieu. Nondejus is dom Brabants

beau van rtl | 07-05-18 | 20:29
▼ 6 antwoorden verborgen

'Thierry Baudet, de beste premier die Nederland de eerste 2 decennia van het tweede millennium nooit gehad heeft'
Koekoek. Ik vind Thierry meer een figuur voor een real-life soap dan de baas van een zeer welvarende democratische rechtsstaat.

Ardbeg | 07-05-18 | 12:03 | 5

@ Ardbeg Democratisch in de zin van gemanipuleerde dictatuur van de meerderheid en zei u welvarend? Zonder leger, zonder politie, zonder adequate ouderenzorg, zonder gequalificeerde leerkrachten, met een rammelende infrastructuur en een aan de landgrenzen rammelende meute handophouders waar we geen weerwoord op hebben?

Elessir | 07-05-18 | 12:42

Pas op!! Ardbeg in de bocht, ruim baan geven!

Cobalt bomb | 07-05-18 | 13:44

Zeg de 'vent' die van Aartsen goed vindt functioneren, koekoek!

Baski | 07-05-18 | 14:13
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken