Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof – Gore Mogherini & Falende Ollongren

Stekker nog steeds niet uit EUvsDisinfo 

In het rapport ‘A multi-dimensional approach to disinformation’ van de EU-Expertgroep Nepnieuws onder leiding van Madeleine de Cock Buning wordt de hele affaire geen één keer genoemd. GeenStijl, TPO, Chris Aalberts en De Gelderlander zijn nergens te vinden. De makers hadden overduidelijk geen zin terug te blikken op de kwestie die raakt aan de kern van persvrijheid: welwillende journalisten die verdacht werden gemaakt omdat ze hun werk deden. Verdacht gemaakt door een Oekraïense lobbyclub, de verdachtmaking bevestigd door de door de Europese Commissie gelegitimeerde organisatie EU vs Disinfo (op haar beurt bestaande uit een bende amateurs).

Wie afgelopen week wel op de kwestie terugkwam – dinsdag om precies te zijn - was Federica Mogherini, Hoge Vertegenwoordiger voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid van de Europese Unie (Het baantje dat Frans Timmermans had willen hebben). De Italiaanse beantwoordde vragen van Europees Parlementslid Auke Zijlstra (PVV) die zich met name de zaak van Chris Aalberts erg aantrekt. En graag wil weten hoe de Europese Commissie Aalberts gaat compenseren. En hoe het onterecht schandpalen van journalisten in de toekomst te voorkomen is.

De vraag over compensatie negeerde Mogherini, inzake het tweede onderwerp gaf ze het volgende antwoord:  

“EUvsDisinfo biedt een duidelijk mechanisme voor het identificeren van fouten en het geven van feedback, die het EUvsDisinfo-team zo snel mogelijk en te goeder trouw zal overwegen. Alle correspondenten worden aangemoedigd gebruik te maken van deze faciliteit zodat onbedoelde fouten snel kunnen worden gerectificeerd. Dit mechanisme is in dit geval niet gebruikt.”

De gore arrogantie van deze Italiaanse, één van de hoogste functionarissen van de Europese Commissie bovendien. Zelfs na het monsterverbond van TMG, Persgroep & De Rest plaatst ze journalisten in de beklaagdenbank. De Europese Commissie oordeelt SCHULDIG wanneer het uitkomt en het slachtoffer mag dan gebruik maken van een ‘faciliteit’ om een klacht in te dienen. 

Grote vraag in beide dossiers – het rapport van De Cock Buning en de beantwoording van de EP-vragen – is waar minister van Binnenlandse Zaken Kajsa Ollongren (D66) in dit alles is. Ollongren beloofde begin maart de Tweede Kamer zich hard te maken voor afschaffing van EU vs Disinfo, nietwaar?

Daar is tot nu toe verdomd weinig van te merken.

Reaguursels

Inloggen

Een van de meest kwalijke ontwikkelingen in deze eeuw. Het beperken van de vrijheid van meningsuiting en het beteugelen van de persvrijheid op diverse manieren. Let op de komende stemmingen in het europarlement inzake copyright, er staan zeer merkwaardige zaken in die in het nadeel zijn voor de kleine jongens op het internet.

O2Neutraal | 30-04-18 | 15:31

Elk systeem zonder adequate controle is gedoemd om gemanipuleerd te worden, zo ook EUvsDisinfo , een of andere geparachuteerde clown zonder ervaring of kennis, is een ideale "our man/woman/something else in Europia"

cat22 | 30-04-18 | 10:45

De EU is vals, als een lepe Fransman. let op, de EU heeft het vaak over een "mechanisme", dan lijkt het alsof iets op objectieve manier wordt behandeld, als een machine, je stopt er iets in en het logische product komt eruit. Maar dat is niet zo, de mechanismes van de EU zijn heel politiek. Hoed u voor mechainismes van de EU, bestaan ze eenmaal, dan zijn ze onbeheersbaar, net als heel veel van de EU. Maar het gaat wel allemaal richting globalisme.

M.egafoon | 29-04-18 | 18:44 | 1

Precies zoals Prutte het altijd aangeeft, stap-voor-stap steken we onze nek dieper in de strop.

O2Neutraal | 30-04-18 | 15:31

Dus je kunt er niet voor naar de rechter wat hen betreft, maar een mechanisme van HEN mag je gaan gebruiken, komt uiteindelijk nieys uit? Wat een Eurodictatuur is die corrupte bende zeg! Schaamteloos dit.

Jan, Leiden | 29-04-18 | 18:31

Worden het CBS en CPB ook gecontroleerd op juistheid van informatie? (Lage inflatie en dat bijna iedereen voor het binnenhalen van vluchtelingen is volgens het CPB).

Mart6037 | 29-04-18 | 17:21

Toch moet ik zeggen: door de EU gefilterd news is a 'dream come true'.
Wie wil er nou niet van de unbiased wijn van de waarheid drinken en
gefactcheckte brokjes informatie veroveren. Net sushi met sake. Zo puur en delicaat.
Gooi er een gratis memory erase bij en ik zal ook Juncker als mijn verlosser zien in deze Noord-Koreaanse nachtmerrie.
Everybody wants the global blob. Klap, klap. Klap, klap.

MistaRazista | 29-04-18 | 17:02

De EU is genesteld in Europa als een kankergezwel met een Teflon celwand. Ik vind het jammer dat er voor de Europese verkiezingen geen Nexit partij wordt opgericht door de anti EU partijen in Nederland. Dit zou een prachtig alternatief zijn voor een bindend referendum. Zeker als dit ook in andere Europese landen wordt gedaan. M.i. is de enige manier om van deze vervloekte EU af te komen, is deze van binnenuit te laten imploderen.

Jeroen65 | 29-04-18 | 15:33 | 1

Nog 1. Man, welke verkiezingen? Heb nog nooit mijn hoofd laten zien. Zaaltje zit wel vol met 751 plus graaiers die leuke cadeaus van lobbyisten krijgen en verder alleen maar aan hun reet zitten te krabben. Op wat extreme uitzonderingen na zoals dat wandelende fietsenrek Guy, bijvoorbeeld. Moegoeboegoe kan alleen maar dom zwetsen. Net zoals Junkie alleen maar weet hoe hij moet zuipen. En daar overweeg je serieus over om naar een stembureau te gaan? Waanzin!

Standvastig | 29-04-18 | 15:40

Ik vraag me af of Madeleine de Cock Buning ongeschonden door de censuuralgoritmes komt. Ik kan me namelijk voorstellen dat het gooien met vleeswaren als onkies kan worden gezien.

Nivelleermarionet | 29-04-18 | 15:27

Mogherini: ongekozen, communiste, moslimgroupie, nooit gewerkt. Een leven in het teken van het Kwaad. Kandidaat voor Neurenberg 2.0

Boer Kini | 29-04-18 | 15:14

De EU faalt. En de EU kan dat niet oplossen. Dus moeten journalisten zwijgen. Tenminste voor de EU-parlementsverkiezingen.

Hume | 29-04-18 | 14:58 | 1

+1, deze mensen zijn eurocraten, geen democraten.

O2Neutraal | 30-04-18 | 15:32

Een incidentele "opstand" zoals in Catalonië, zet geen zoden aan de dijk. Er zijn als burgers, met veel verschillende meningen en invalshoeken, helaas geen mogelijkheden het tij te doen keren. Zelfs al zou er binnen diverse landen fors geprotesteerd worden dan nog stelt het niets voor en wordt het door een congsi van MSM en politiek "doodgezwegen". Onze Goelach ligt in Brussel.

gnor | 29-04-18 | 14:47 | 2

In Catalonië kwam men niet in opstand tegen de EU, maar tegen Spanje. Ze hopen zelfs straks hun eigen Catalaanse zeteltjes in de EU-dictatuur te hebben.

Ik ben eigenlijk helemaal niet zo blij met die Catalaanse opstand, die niet alleen Spanje maar ook Catalonië zeer sterk verdeelt. Terwijl Europa juist eensgezind moet strijden tegen de werkelijke problemen; EU-dictatuur, onhoudbare euro, islamisering, terrorisme, ongecontroleerde massa-immigratie, intimidatie door het op een na sterkste NAVO-lid Turkije, etc.
Catalonië leidt de aandacht af, volgens het principe van verdeel en heers.

Dandruff | 29-04-18 | 15:00

Veel andere situatie. De opstand in Catalonië ging niet over de EU, en Spanje is ontworpen om bij elkaar te blijven, er zijn daarvoor veel mechanismen ingebouwd.

Actie tegen de EU lijkt welzeker te kunnen werken. Op kleiner vlak, maar ook op groter vlak zoals de Brexit.

Hume | 29-04-18 | 15:01

Wat een toeval! Net klaar met mijn tegel in het topic over As Soennah en ineens zie ik het EU-vriendinnetje van de OIC haar naam ook hier verschijnen. Haar manier van reageren hierover is past ook in het straatje, of de strategie, van de OIC. De OIC die wil dat de EU speciale islamwetjes maakt die islamofobie zou moeten bestrijden maar eigenlijk neerkomt op het beknotten van de VVMU en religieuze vrijheid. Als christen mag ik dan straks niet meer zeggen dat ik geen halal vlees koop of eet want islamofobie en dan ben ik strafbaar.
En schrijven over OIC landen die haatmoskees en terroristische organisaties financieren is -ook al is het waar - dan ook islamofobie en strafbaar.
Dat is waar het OIC heen wil.
En Mogherini is hun vriendinnetje.

EU-OIC towards a closer partnership eeas.europa.eu/headquarters/headquart...

gaffelbaard | 29-04-18 | 14:19 | 2

Een kritische geest stelde een aantal jaren geleden dat het strafbaar stellen van islamofobie de islamitische tegenhanger is van het strafbaar stellen van antisemitisme.

Theresa May (GB) is bezig met wetgeving inzake antisemitisme. Deze zal gebaseerd worden op dit document: www.holocaustremembrance.com/sites/de...

De praktijk zal worden dat de blanke Europese/westerse christen, met name mannelijk, de 2e rang burger (sub humaan) zal worden. De liberalen/links zal dit met groot enthousiasme uitvoeren. Zoals zij juichten bij de slachtpartijen van de Franse revolutie, de "Russische" (bolsjewieken) revolutie, het communisme (Pol Pot, Mao) wereldwijd, de Holodomor.

Arachne | 29-04-18 | 15:46

"Als wij een fout maken, en u wijst ons daar vervolgens niet op, dan is het uw schuld." zo zou je kunnen parafraseren.
Als je dat doortrekt, dan kom je in een Orwelliaanse wereld terecht waarin alles waar is, tenzij er tegen die waarheid volgens vooraf vastgelegde procedure's geprotesteerd wordt.
Overigens, Mogherini heeft het over "onbedoelde fouten". Lijkt op een Freudiaanse verspreking, als je het mij vraagt. Zijn er daar dan ook "bedoelde fouten"? Of is het zelfs zo dat er een mechanisme is geïnstalleerd dat de bedoeling heeft om fouten te genereren, welke tot "onbedoeld" worden omgekat pas als er met recht bezwaar tegen wordt gemaakt?

Schoorsteenveger | 29-04-18 | 13:55 | 2

"Als wij een fout maken, en u wijst ons daar vervolgens niet op, dan is het uw schuld." zo zou je kunnen parafraseren."
Ergo: alle fouten die Rutte maakte zijn ook onze schuld omdat we hem daar niet op tijd op wezen; of wacht...... we wezen hem er wel op maar hij kon zich al die fouten "niet herinneren"

telelezer | 29-04-18 | 14:40

"Als wij een fout maken, en u wijst ons daar vervolgens niet op, dan is het uw schuld." zo zou je kunnen parafraseren."
Ergo: alle fouten die Rutte maakte zijn ook onze schuld omdat we hem daar niet op tijd op wezen; of wacht...... we wezen hem er wel op maar hij kon zich al die fouten "niet herinneren"
telelezer | 29-04-18 | 14:40

De grote fout die we maken is dat er een Rutte II en III is gekomen...

ScumbaggusMaximus | 29-04-18 | 15:47

Ik snap dat achter ieder idee of plan een visie of een doel te vinden is. Welk verheven beeld of doel is er zichtbaar bij de EU?
Ik zie al langere tijd het voordeel niet meer om hier aan mee te doen.

ristretto | 29-04-18 | 13:53 | 2

Het doel is het inbinden van vrijheid van meningsuiting in het algemeen, journalistieke vrijheid in het bijzonder. De hoogste baas van de EU wil een continent naar haar ideaalmodel inrichten: de DDR.
En nee, er is ook geen voordeel aan het oprichten van de politieke unie; uitsluitend nadelen.

jemagookniksmeer | 29-04-18 | 14:26

Welk verheven beeld of doel is er zichtbaar bij de EU?
ristretto | 29-04-18 | 13:53 | reageer

Het gaat ook niet om u. Het gaat om "ik", met name de ik van de zogenaamde volksvertegenwoordigers. Dat doel aan u verkopen kost teveel en ook dat is uw schuld.

ScumbaggusMaximus | 29-04-18 | 15:48

Hoe zit het ook alweer met de vermeende gifgasaanval in Syrië?
Die door een groot deel van de media gewoon als feit gepubliceerd wordt? Is dat ook nepnieuws? Zelfs onze overheid doet aan dat nepnieuws verspreiden. Misschien een idee om niet iedere keer woorden weg te laten?

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 13:35 | 3

Het begint er aardig naar uit te zien dat die aanval niet plaatsgevonden heeft. En al zeker niet door Assad gepleegd.

Oepsie1234 | 29-04-18 | 13:45

Fisk heeft al bekend gemaakt dat mensen daar ter plekke niets bekend is over een mogelijke gifgasaanval.

Al-Dente | 29-04-18 | 13:52

Natuurlijk is dat nep nieuws. Agitprop. Kosten noch baten worden gespaard om Rusland te demoniseren omdat zij roet in het eten gegooid hebben in Syrië, met dat achterlijke proxy oorlogje van het Westen en dat "Muh regime change". Dat hun geloofwaardigheid in het geding is? Ach, perken we de vrijheid van menigsuiting in. Dat is immers het probleem voor het falen van hun doorzichtige agitprop. Waar bemoeit dat bedrijf genaamd de EU zich eigenlijk mee? Ik voorspel Chinese toestanden. Dat langzaam gaat oplopen tot Noord Koreaanse.

Standvastig | 29-04-18 | 15:03

De grap is dat we nog steeds vrij lacherig doen over de EU. En ook volgende verkiezingen gewoon weer Alde of iets dergelijks gaan stemmen, als we al stemmen. De EU bestaat misschien wel uit zielepieten, maar zodra zich een harde gewapende en juridisch gemachtigde kern vormt rond die antidemocratische losers, hebben we te maken met een potentieel levensgevaarlijk systeem, tenminste voor critici en vragenstellers. Wie wil zien hoe het straks wordt, hoeft alleen maar het youtube filmpje terug te kijken, hoe de riotpolice het referendum in Catalonie neersloeg met instemmende knikjes en kirretjes vanuit de Toren van Babel in Brussel. Het lot van Carles Puigdemont zal geen uitzondering blijken.

superjan | 29-04-18 | 13:29 | 2

Laten “we” in de context Nederland 2018 het “we-en” gewoon laten varen. Er is geen “we”.
.
Voor mij staat steun aan de EU al heel lang voor landverraad, maar veel belangrijker verraad aan de grondvesten van vrijheid en daarmee je medeburgers, je buren, je ouders, je kinderen...
.
Dat een zeker deel van onze bevolking zulk verraad salonfähig heeft verklaard, hun oppositie demoniseert maakt hen voor ZIJ.
.
The enemy within... moving unchallenged, enabled by ignorance and apathy...

Parel van het Zuiden | 29-04-18 | 13:38

Uiteraard Parel, uiteraard. het "we" bestaat niet. Maar ik bedoel uiteraard de stemgerechtigde Nederlander "im grossen Ganzen". Het vee. Zelfdenkers zijn een enorme zeldzaamheid, hoewel het soms anders lijkt.

superjan | 29-04-18 | 13:43

Sinds 2000 kun je politici en de organisaties waar ze in zitten niet meer vertrouwen.
Dus waarom dit artikel?
Grote groepen van de bevolking stemmen op die lui dus ..... laat maar

pejoar | 29-04-18 | 13:28 | 4

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 13:37
Daar istie! Die fransen zijn een stel slappelingen, wie kiest nou voor een mafklapper als Macron? In de politieke mening van een janktuit is een normaal mens niet geïnteresseerd.
Rugnummer, ghehe.

Ongeblustekalk | 29-04-18 | 14:52

Och een Fransman was een voorbeeld. Je snapt de ironie toch wel?

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 15:06

@Ongeblustekalk | 29-04-18 | 14:52
Het alternatief was Le Pen. En daar zijn de frambozen nog niet aan toe duidelijk. Soyboys zijn in. Verwijfde ballenloze nichten. Kijk maar naar NL of Canada. En hij is met zijn juf getrouwd... Maakt hem cool, ofzo. Heel progressief allemaal, enzo. Veel meer dan met confetti en skittles strooien komen deze gasten niet. Maar het glimt zo mooi... Althans de knakkers die wat in hem zien.

Standvastig | 29-04-18 | 15:10
▼ 1 antwoord verborgen

Macht is ook de macht desinformatie te verspreiden, zoals Mogherini doet. Er is geen moraliteit of te goeder trouw in de EU, slechts manipulatie om geld en status te krijgen.

Gewinflipt | 29-04-18 | 13:25

Moet een beetje lachen om de gebruikers van de “faciliteit”. Vol verwachting klopt het hart.
.
Merkt u een mier op als u er op stapt?
.
Dat bent u als Nederlands burgertje namelijk. Een mier. Uw MP heeft schijt aan u, uw parlement veegt haar reet met u af, uw politieke partijen minachten u.
.
Yah, dan zal zo’n ongekozen bureaucraat echt notie van u nemen.
.
Sorry. Ik waardeer de poging maar snap echt niet wat u dacht te winnen.
.
EU, darkness rising.

Parel van het Zuiden | 29-04-18 | 13:21 | 3

KLOPT en Ollogren krijgt billekoek van Pechtold als ze ook maar een vinger voor GS uitsteekt.

Trumme | 29-04-18 | 13:23

+1

vluchtelingallergie | 29-04-18 | 13:38

Fikse groei voor FvD en klappen voor VVD.. '66 begint te versplinteren .. wordt het toch een goede zondag!
frontbencher.nl/peilingen/

daytripper | 29-04-18 | 13:21 | 2

Denk op 5 zetels groeit ook lekker door.

Trumme | 29-04-18 | 13:25

Trumme
Er zijn gelukkig (nog) niet genoeg Turken in Nederland om DENK tot veel meer zetels te brengen.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 14:15

De EU....... Een meute zakkenvullende smeerlappen. En geloof mij, dit is geen des-informatie!

Billy24 | 29-04-18 | 13:16

Kajsa aast zelf op dit baantje natuurlijk.
Ons bestuurlijk systeem is ziek tot aan de wortels.
Zit hem in het aard van het beestje.
Ik denk ook niet dat je het machtsbelust uit de mens kunt halen. Daarom is het belangrijk dat er een systeem komt waar de 3 machten weer gescheiden worden en de burger meer betrokken wordt bij de beslissingen.
En ik denk ook dat de EU misschien beter af is met handelsakkoorden.

ET007 | 29-04-18 | 13:15 | 1

De burger moet zijn muil houden!!

Eigenaar_IJsland | 29-04-18 | 13:17

Ja, dit krijg je wanneer je de kans had als één front een high-profile rechtzaak te voeren en dan op volstrekt lullige gronden helemaal zelf die kans wegmietert.

Je bent dan gezien voor het poessie dat je inderdaad bleek te zijn en zij gaan welgemoed en gesterkt verder op het pad van het Kwaad. Want... wie doet ze wat?

Een pinnig vraagje hier en daar: je weet dat hen dat niet deert, met afpoeieren zijn ze omhooggeklommen.

sockpuppet | 29-04-18 | 13:13

Die Zweedse feeks heeft haar werk al gedaan, de Oranjes vrijstellen van belasting

Bokito ergo sum | 29-04-18 | 13:08 | 2

dat...

superjan | 29-04-18 | 13:21

de befkip van de Oranjes

gnor | 29-04-18 | 14:40

“Whoever controls the media controls the mind” – Jim Morrison

Mastermattie | 29-04-18 | 12:58

Hoe mooi je het ook verpakt, de achterliggende gedachte is simpel.
Vroeger vertelden de NOS en de Volkskrant wat mensen moesten denken.
Dat ging jaren prima. De multiculturele samenleving en de EU waren geweldig en mensen met immigratie kritiek werden succesvol weggezet als racist en klaar was Kees.

Tegenwoordig is er internet en kunnen mensen andere meningen lezen.
En nog erger, mensen gaan ineens stemmen als figuren als Wilders en Baudet.
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden.
Maar ja. Dat pikken de wakkere mensen niet meer.

Weet je wat? We noemen andere meningen gewoon Nepnieuws en maken mensen bang en zeggen dat daar duistere krachten achter zitten, waar wij ze tegen gaan beschermen.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 12:56 | 5

Mastermattie
Precies. Ik koop nog geen broodrooster op aanraden van Facebook.
Maar men zal en moet een boosaardige verklaring zoeken voor het "ongewenste" stemgedrag en "verkeerde" meningen van mensen.
Dat mensen misschien wel eens zelf nagedacht hebben over hun keuze kom in de verste verte niet bij ze op.

Rest In Privacy | 29-04-18 | 14:11

@Eigenaar-Ijsland. Op hert wensenlijstje (beperk me tot Nederland) van VNO/NCW stond een verdubbeling van de OZB voor eigenaar/bewoners en herinvoering van OZB voor huurders. Dus dat gaat er nog aankomen. Het gaat echt niet alleen om banken en zijne en hare narigheden.

gnor | 29-04-18 | 14:39

@gnor | 29-04-18 | 14:39
Die tegemoetkomingen aan het grootkapitaal moeten ergens gecompenseerd worden.

Eigenaar_IJsland | 29-04-18 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Is ook gewoon een leugen natuurlijk, ik heb zelf de 'faciliteit' gebruikt, en ik vermoed vele anderen met mij.

Leyrann | 29-04-18 | 12:56

Zet er wel ff bij als jullie ook die faciliteit zelf ook hebben gebruikt. Sowieso heb ik en meerdere reaguurders dat gedaan. Ik heel netjes en onderbouwd. Nooit iets op gehoord.

Hemmenaar7 | 29-04-18 | 12:53 | 1

Ik heb het ook eigenhandig ingevuld, we worden keihard belogen.

GrowNoodlyAppendages | 29-04-18 | 12:56

Kasja heeft helemaal niet gefaald. Die doet precies wat haar opdrachtgevers haar zeggen.
Ze heeft het ook vast "op de agenda gezet", bij behandeling waarvan men onder het genot van een kartelwijntje smakelijk het voetvolk heeft uitgelachen.

PresidenteDeConjovia | 29-04-18 | 12:51

Dit is precies waar GeenStijl eerder al voor waarschuwde. EU vs Disinfo begint als een "onschuldig" clubje dat hen ongunstige berichtgeving gaat censureren en nu begint de EU dit boevenclubje al te beschouwen als handhavende instantie.

Alsof je een blogger in Londen een "oberservatorium voor de rechten van de mens" noemt.... oh, wacht!

Mastermattie | 29-04-18 | 12:51

Je bent binnen de EU als burger per definitie schuldig. Immers een burger verwacht burgerrechten en bent kritisch naar functioneren en effectiviteit.
.
Als horige ben je binnen de EU natuurlijk onschuldig. Immers je laat je oortjes hangen naar de trompetters van het politburo, je buigt en accepteert hun decreten.
.
En zo splijt onze samenleving zich in twee groepen. Kritiekloze ja-laven en sceptische vrije mensen.
.
Geef de EU een leger en de ja-laven zullen de kampen bemannen.

Parel van het Zuiden | 29-04-18 | 12:48 | 2

Dat leger staat al klaar en de rekruten heten Mohammad, Rashid en Abdul.

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:50

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:50
En het ergste: die hebben een dubbele agenda.

jemagookniksmeer | 29-04-18 | 14:40

"Ollongren beloofde begin maart de Tweede Kamer zich hard te maken voor afschaffing van EU vs Disinfo, nietwaar?"
Schaf de hele EU maar af, komt het vervelende clubje EUVD ook vanzelf te vervallen.

Mastermattie | 29-04-18 | 12:48

Er is maar één oplossing en dat is dat pers en media zich organiseert en bekend maakt zich nooit te zullen houden aan dit gedrocht.

Volledig negeren is denk ik de enige oplossing. Doen ze dat niet dan brengen ze de persvrijheid en hun eigen voortbestaan in gevaar.

Al-Dente | 29-04-18 | 12:46 | 2

Daar zit dus het probleem, de oude media is al ingepakt/internaliseerde in het systeem (de clan/de kliek/het kartel).

zimmerschwanz | 29-04-18 | 13:37

Door te buigen hebben ze juist hun eigen baan gewaarborgd. En het is nog makkelijker ook: gewoon overnemen wat voorgekauwd is. Kan niet fout.

gnor | 29-04-18 | 14:35

“EUvsDisinfo biedt een duidelijk mechanisme voor het identificeren van fouten en het geven van feedback, die het EUvsDisinfo-team zo snel mogelijk en te goeder trouw zal overwegen. Alle correspondenten worden aangemoedigd gebruik te maken van deze faciliteit zodat onbedoelde fouten snel kunnen worden gerectificeerd. Dit mechanisme is in dit geval niet gebruikt.”

Kortom, een slager die z'n eigen vlees gaat keuren. Het is bijna lachwekkend als het de realiteit niet was!

Mastermattie | 29-04-18 | 12:46 | 1

Wij van WC-eend... Adviseren natuurlijk... WC-eend.

Enfin, het geeft wel aan dat eurocraten het een beetje in hun broek beginnen te doen. En een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Standvastig | 29-04-18 | 15:17

Nepnieuws en disinfo gaat veel verder dan politiek onwelgevallig nieuws. Denk aan nepproducten in de supermarkt, met zogenaamde toegevoegde probiotica die ‘goed voor de stoelgang zijn’, of drank dat 'multi-vitamine' mag heten terwijl ze bomvol suikers zitten. Of wat te denken van Wikipedia, waarbij je nooit echt weet of de informatie nou klopt of niet, en je altijd andere bronnen moet checken op waarheidsgetrouwheid. Laat ze de verspreiding van dát nepnieuws, die van nep-wetenschap dus, liever aanpakken.

JackStick | 29-04-18 | 12:43 | 3

Wikipedia is fantastisch, want mega veel info en tegelijkertijd leert het je kritisch lezen voor de wat minder gangbare (brrrr, wat een woord eigenlijk, op zijn Engels) en/of controversiëlere onderwerpen

Hemmenaar7 | 29-04-18 | 12:56

Och. Niet alleen nepnieuws is een probleem, een journaal wat 2 minuten heeft om iets uit te leggen laat ook veel weg. Of een column die x aantal regels mag, moet hebben. Enzovoort.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 13:33

JackStick | 29-04-18 | 12:43,

Probiotica kunnen wel degelijk goed voor de stoelgang zijn. Als dat bij een bepaald product niet zo is mag het niet op dat product staan. En dat er veel suikers in een drankje zitten betekent niet dat er geen vitamines in zitten. Vitaminedrankjes zijn vaak gemaakt van vruchten, en vruchten zitten vol vitamines èn vol suikers. Natuurlijk kun je ook vitaminedrankjes van bittere groenten maken, maar de meeste mensen (met name kinderen) houden meer van zoet.

En dan Wikipedia, een aantal jaar geleden bleek dat Wikipedia betrouwbaarder was dan de Encyclopaedica Britannica. Juist ook omdat iedereen het na kan lezen, èn kan verbeteren. Er zijn wel "beladen onderwerpen" waar je wat voorzichtiger moet zijn, en waar ook Wikipedia zelf zeer streng modereert. Maar over het algemeen is Wikipedia een zéér betrouwbaar medium, de termen "nepnieuws" en "nep-wetenschap" zijn echt uit de lucht gegrepen. Of kun je 3 voorbeelden geven van "nepnieuws" door Wikipedia?
Niet?
Precies.
Zelf meerdere bronnen raadplegen kan natuurlijk nooit kwaad, maar dat geldt niet alleen bij Wikipedia.

En wie zou jij willen aanstellen om Wikipedia te censureren?
Je mist de hele point van deze discussie. Een van bovenaf benoemd clubje dat het nieuws censureert is een bedreiging voor de vrije informatie, en een bedreiging voor de democratie. Als datzelfde ongekozen clubje mag bepalen wie er wel of geen wetenschap bedrijven zijn we net zo ver van huis.

Dandruff | 29-04-18 | 14:49

Tsja er zitten nu eenmaal meer landen in de EU.
Kasja zal de wens van onze TK overgebracht hebben en dat is voor kennisgeving aangenomen.

Berbaar | 29-04-18 | 12:42 | 2

saaie trol commentje.... heur, reaguurdertje berbaartje...

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:48

@Berbaar. Bekend fenomeen uit WOII. De regering bracht haar wensen over aan de 'Reichskommissar für die besetzten niederländischen Gebiete', Seyss-Inquart, en die werden door hem voor kennisgeving aangenomen. Jij zou je tijdens de Bezetting zeer op je gemak hebben gevoeld.

Boer Kini | 29-04-18 | 15:25

Tsja een heleboel Brusselse zaken voldoen niet aan wat we er van verwacht hadden......

met spoed afschaffen....

Tee Of Cup | 29-04-18 | 12:35 | 1

Met enkel Brussel van een klif duwen komen we niet van die EU poppenkast af helaas.

normanius | 29-04-18 | 12:48

Deze groep is slechts wat je aan de voorkant ziet, aan de achterkant wordt de pers onzichtbaar keihard genaaid.
Waar ik me wel in kan vinden is dat wanneer er een keer een onvergefelijke fout is gemaakt, dat je dan wordt achtervolgd tot in de hel, ook al is de rest correct en met goede bedoelingen.

Ongeblustekalk | 29-04-18 | 12:35

Hoe groot was de papierwinkel die Pinokkio naar de Tweede Kamer stuurde? Daar gaat het om: de malle molen die ambtenaarsrapporten produceert, zoekt naar een soort Keynesiaanse motor om haar eigen bestaansrecht zwart op wit door te drukken, net zoals het gigantische geheime diensten budget in de VS aan deze diensten hun bestaansrecht verschaft.

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-04-18 | 12:33

Daarom ook.. lachen,(nou ja, eerder huilen dus...) om mensen die nog stemmen op "Nederlandse" partijen...Ze snappen werkelijk waar niet dat ze niet stemmen op een vvd of een d66. Ze stemmen op ALDE, ze stemmen op een programma wat is ontwikkeld vanuit EU oogpunt. NIET vanuit het oogpunt van de NL burger.
--
Dus wanneer u stemt op vvd of d66 stemt u bijvoorbeeld op meer geld naar Spanje en Italië, meer geld voor pensioenen voor eu medewerkers, maar nooit voor iets wat in uw straat gebeurt. Wordt wakker. De eu club begint zich nu ook al te roeren op lokaal niveau en in scholen,
--
Schop die minderwaardige honden van de eu club Nederland uit, jaag ze op en verneder ze. Want anders jagen ze u op en vernederen ze u over een paar jaar...

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:29

De leugenaars gaan voortaan bepalen wat echt nieuws is, en wat niet.

Van Duyvenbode | 29-04-18 | 12:28 | 1

Ik ben echt. Denk ik.

Is dit nog nieuws? | 29-04-18 | 13:38

Het Vierde Rijk is volop in ontwikkeling blijkbaar.

J-van-de-Bontekoe | 29-04-18 | 12:27 | 1

Dat sowieso, maar volgens mij denken ze bij de EU dat we echt door de Russen verkeerd worden geïnformeerd. Maar ik heb dus gevraagd aan iemand die nooit Russische desinformatie ziet wat die persoon vindt. En die vindt dus precies wat de Russen ook vinden. Wat je denkt en vindt heeft heel veel te maken met wat je in je leven meegemaakt hebt. Niet met een Russische desinformatie campagne die je nooit gezien hebt.

Príncipe | 29-04-18 | 13:12

Pechtold en Ollongren, de perfecte combi wat geheel D66 richting de 5 zetels gaat brengen. Benieuwd wanneer ze weer los gaan op greet en tjerrie.

Chemokar | 29-04-18 | 12:27

Vanuit brussel komen helemaal geen vragen.Alleen orders.En voor geld,appartementjes en mooie baantjess worden die er zonder kritiek doorheen gewalst.

van stampij | 29-04-18 | 12:23

EU en de Islam... De meest giftige cocktail die Nederland ooit heeft gekend... Simpel het einde van Nederland. Maar men blijft massaal stemmen op de eu club afdelingen in de NL politiek zoals d66 en vvd (ALDE dus).
--
NL bestuurders zijn bang voor de Islam, voor zichzelf en voor hun gezin. En.... NL bestuurders zitten voor hun carrière vast aan de EU. Dus tegengas betekent over politieke carrière. In Brussel wordt besloten wie er op welk stoeltje komt te zitten in NL.
--
Daarom gaat er niets gebeuren en latende meeste NL bestuurders zich compleet nemen (anaal) en sturen vanuit 1. Islam en 2 EU club...

Mark_D_NL | 29-04-18 | 12:20

Goed bezig, Bassie. Laat de kuit van Kafka niet los.

Mahatma | 29-04-18 | 12:16

Macht corrumpeert, altijd. Je kunt daarom ongezien en zonder ook maar enig onderzoek gerust stellen dat de EU-functionarissen die een aantal jaren op hun post zitten, zich gaan misdragen.

BrabantsVerzet | 29-04-18 | 12:13 | 2

Vraag me wel eens het volgende af: Is het de macht die mensen corrumpeert of trekken machtigere posities mensen aan met een pathologisch karakter?

nikolaos | 29-04-18 | 12:37

@nikolaos | 29-04-18 | 12:37
Combinatie van beiden. Welkom in onze vicieuze cirkel.

Standvastig | 29-04-18 | 15:43

Het Moloch in volle omvang. Zoals een olietanker in Calais af moet remmen, om in Rotterdam stil te kunnen liggen. Zo heeft de EU gas gegeven, om nooit meer achterom te kijken. Landen die hun 'dingetjes' hebben, het zal wel. Maar iets veranderen, nee dat nooit. In het NL geval: het oekraine referendum, en dit geschil dus. Andere landen (Polen, Hongarije) hebben hun eigen 'dingetjes' met de EU. En ook daar verandert de EU niet van koers. De dictatuur van ambtenaren die vrijwel zonder controle of verantwoordingsverplichting doordenderen naar een dictatuur van de zogenoemde en geroemde redelijkheid. Dat ze de burgers inmiddels volledig uit het oog zijn verloren wordt wel gezien, maar tot meer dan cosmetische actie leidt het niet. De EU, als een moskee die over verbroedering spreekt...

Dr_Prepper | 29-04-18 | 12:12 | 2

P'cies!

Basil Fawlty | 29-04-18 | 13:18

De EU versie van apparatsjiks.

Arachne | 29-04-18 | 15:06

En dit is nu waarom het vers tussen eu en poetin/erdogan en anderen steeds kleiner aan het worden is. En zolang wij brood en spelen hebben doen wij niets

New Quacka | 29-04-18 | 12:12

Die afschaffing is gepland en zal tegelijk met het afschaffen van het kwartje van Kok plaatsvinden. Waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag valt.

Petrus Poortwachter | 29-04-18 | 12:11

Ken je het verhaal van Ali Baba. Alleen gaat het hier meer dan om 40 rovers.
De EU, is een groot corrupt, geldverslindend Rovershol. En wij, maar bukken en betalen. Meestal is het zo dat de betaler bepaalt. In dit geval, is het juist de ontvanger die bepaalt. Makkelijker kunnen we het niet maken.

De Evangelist | 29-04-18 | 12:11 | 2

Kent u het verhaal van "Het paard van Troje"?

Mastermattie | 29-04-18 | 12:53

@De Evangelist | 29-04-18 | 12:11
Tssss... Veertig maar? Die andere bandiet deed dat toch wat beter. En lopen ze nu nog steeds zijn dode reedt te likken.

Standvastig | 29-04-18 | 15:45

Wij Nederlanders zijn makke schapen die zich willoos naar de EU slachtbank laten voeren.

i-Wonder | 29-04-18 | 12:09 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken