Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We Are Here-krakers vóór 1 juni pand uitgesmurft

later

EINDELIJK. Een uitspraak van de rechter. Want als we op die hamloze tosti van een Jozias van Kraaksen hadden moeten wachten zaten we ze hier tijdens de jaarlijkse viering van Sinterklaas & Zwarte Piet nog steeds. 

De rechter is nu aan het bepalen of kraken illegaal is en blijft. Tante Bel weet 't wel. En nee Simons, dat is niet op voorhand racisme. Het is namelijk niet alleen verboden voor uitgeprocedeerde huizenkrakers van We Were Never Really Here, maar ook voor rechtse kruizenhakers van Identitair Verzet. En het zou verdomme ook een keer tijd worden, zeg. Uitgeprocedeerde illegaliërs die dankzij die poepbroek van een burgemeester zomaar wat huizen kunnen in- en afpikken, kom nou. Als de vliegeniers niet meer willen vliegen, dan maar met de trein. En verder wat Theo zegt. Als we ons medelijden laten rechtspreken en niet de rechter, dan stellen wetten niks voor. Anyway, nu live.
UPDATE: Illegale krakiërs moeten eruit
Betoog van Ymere was wayyyyy out there, ze hadden ook gewoon kunnen roepen: "Ja maar kraken is verboden okee doei." Hoe dan ook, de huizenkrakiërs mogen van de rechter nog een maand lang de ingepikte woningen leechen. Op 31 mei moeten ze opbokken.

Social

Reaguursels

Inloggen

Op 31 mei dus wegwezen mannen, want dan staan er een handvol BOA's voor de deur. Ruim voldoende om het pand bezemschoon achter te laten.

SlimmeBelg | 27-04-18 | 15:16

Dat een burgemeester 'boven de partijen' moet staan...a la, dat is deel van ons stelsel. Maar dat hij kan stellen dat hij, een gemeente en een stelletje krakers boven de wet staan? Misschien had iemand in Jip-en-Janneke-taal aan Van Aartsen moeten uitleggen wat boven de partijen betekent vs boven de wet.

VreemdEend | 27-04-18 | 13:20

De boot ligt al wel klaar in de Fruithaven om Ze terug te varen waar ze vandaan komen toch ?
Wat hebben die Hippies van PvdA/GL en VVD dit Land naar de kalote toe geholpen zeg .

liegende lippen | 27-04-18 | 09:52

Hoezo medelijden? Deze wel gevoede en goed geklede, gezonde jongen mannen in de kracht van hun leven parasiteren hondsbrutaal en doelbewust op ons gristelijk-calvinistisch schuldcomplex dan wel de doorgeschoten hulpvaardigheid c.q. jungle fever van Tante Truus.

Terug naar land van herkomst. En bouw wat op voor eigen gemeenschap.
Met de achterblijvers in Afrika, zieken, ouden van dagen en kinderen, heb ik meer medelijden dan deze lanterfantende lafaards.

Rommelende Onderbuik | 27-04-18 | 08:06

Waarom worden die illegalen niet liefdevol in huis genomen van de actievoerders?

boerzoektscheet | 27-04-18 | 11:32

En zit over een maand die nieuwe gemeenteraad al? Dan zal het eerste besluit waarschijnlijk worden dat ze gemeentelijk vastgoed mogen uitwonen zoals al eerder gedaan in Slotervaart (nu 1 1/2 jaar later worden de steigers pas weggehaald na de opknapbeurt van vele tonnen die nodig was om het voormalig stadsdeelkantoor te herstellen).

Simon_GS | 27-04-18 | 08:06

Je kunt zeggen wat je wilt maar ze hebben het knus ingericht.

Isookweerzoiets | 27-04-18 | 07:45

Straks gaan ze ook nog demonstreren dat ze werk willen hebben.
Wij willen werk,
wij willen werk.
Komt er een werkgever op een van deze gozers afgelopen en zegt, hé ik heb een baan voor jou.
Komt er als antwoord, waarom ik lopen nog zo veel!

Rdock | 27-04-18 | 05:24

Ik snap het niet. Ze moeten ons land uit van de rechter, maar ze gaan niet. Ze doen dus niet wat de rechter zegt.
Dat kan dus blijkbaar: een rechter velt een vonnis over jou, jij zegt "daar heb ik schijt aan" en verder gebeurt er niets.
En nu moeten ze dus dat huis uit van de rechter. Maar waarom zouden ze? Ze hebben schijt aan de rechter, en als ze niet gehoorzamen gebeurt er niets. Dus waarom zouden ze dan gaan?
En waarom beginnen mensen een rechtszaak tegen deze viezeriken als het toch al duidelijk is dat ze zich niet aan de uitspraak van een rechter houden en als ons land blijkbaar geen middelen heeft om af te dwingen dat de uitspraak van een rechter gerespecteerd wordt?

JvanDeventer | 27-04-18 | 00:51

Een kind zonder moeder is als een vaas zonder bloemen is als een een bananenmonarchie zonder bananenbijters.

De Briemusketier | 27-04-18 | 00:32

"Ze moeten eruit." En daarna?

De waard zijn gast | 27-04-18 | 00:21

enorm gelachen om de foto, dank u.

Chemokar | 26-04-18 | 23:39

Hoor wie klopt daar kind'ren,
Hoor wie klopt daar kind'ren.
Hoor wie tikt daar zachtjes tegen 't raam.

't Is een vreemd'ling zeker,
Die verdwaalt is zeker.
'k Zal eens even vragen naar zijn naam

#parasietennoemenzichactivisten

MeiKevertje | 26-04-18 | 23:15

Kan men niet collectief die uitzuigers het leven 24/7 zuur maken? In ploegendienst met 7000rpm door de straat jakkeren met subwoofer op 10. Geen minuut slaap gunnen dat tuig.
Ik heb geen voertuig dat 7000rpm kan en ik wil van m'n levensdagen niet in Islamsterdam zijn, dus mij niet gezien, maar de lokalio's daar moeten toch wel wat kunnen uithalen tegen die uitvreters? De gemiddelde tokkiewijk krijgt het elke zomer ook wel voor elkaar.

citywok | 26-04-18 | 23:09

De lokalen hebben hetzelfde gedaan, een woning bezet er vlak naast.. werden meteen bekogeld

timmey | 27-04-18 | 12:03

Ja , want die zijn dom geweest. Die hebben verklapt waar ze vandaan komen.

marcoplarco | 27-04-18 | 08:51

Ach ja, we geven ze nog een dikke maand de tijd om die woningen compleet te strippen. De opbrengst daarvan is bedoeld om na vertrek onder de radar te blijven. Of heeft Jozias de Nietsnut al een extra oprotpremie klaarliggen voor deze arme uitgeprocedeerde zielepoten? Gewoon binnen 4 uur deze kansenparels onderbrengen op een vliegbasis van defensie, desnoods met harde hand en elk contact met de buitenwereld onmogelijk maken. Transport vliegtuig klaarzetten, hele spul erin en enkeltje zandbak. Extra instructies voor de vliegeniers: Wat er ook gebeurd, jullie komen LEEG retour. Succes met de missie! Volgende week een herhaling.

Kopieerapparaat | 26-04-18 | 21:43

Hangmat toerroristen zijn het.
Weet je wie ook langer bleef hangen dan nodig was?

Ruimedenker | 26-04-18 | 21:30

Schop die klaplopende slampampers er nou eindelijk eens uit. Ik bedoel niet uit die gekraakte huizen, maar uit Nederland.

Dr_Johnson | 26-04-18 | 21:25
-weggejorist-
Drs. Facts n Figures | 26-04-18 | 20:59

We gaan voor 24 uurs opvang zorgen. Waarom? Deze mensen zijn illegaal en dienen terug te keren naar het land van herkomst. Zou fijn zijn als er direct tot vreemdelingenbewaring wordt overgegaan als een verblijfsvergunning geweigerd wordt en er actief aan uitzetting gewerkt wordt. Ben zelf de mening toegedaan dat de marine ze op de kust terug kan zetten in Noord Afrika, de luchtmacht ze terugvliegt etc etc.
Mag ik straks als Amsterdammer weer een of andere vage heffing gaan betalen, of meer om te parkeren of kan ik als huiseigenaar een hogere aanslag OZB tegemoet zien? Iemand moet al die fratsen toch opbrengen of zie ik dat verkeerd? Zie dat zelf niet zo zitten. Kunnen de leden van GL,SP,PVDA en D66 dat niet ophoesten ipv de gewone Amsterdammer er mee te belasten.

bwanabanjo | 26-04-18 | 20:49

De gewone Amsterdammer heeft GL, SP, PvdA en D66 gestemd. Die zal die kosten met genoegen betalen. Hij/zij is solidair met landverhuizend Afrika.

JvanDeventer | 27-04-18 | 01:04

Mag ik ook een maandje langer over de belastingaangifte doen? Ik bedoel, het is niet alsof de openbare orde in het geding is. Of als ik, net als deze illegale huilstruiken, eens helemaal geen belasting meer betaal en lekker een beetje gratis ga wonen op kosten van de rest van de samenleving? De openbare orde lijkt me ook dan allerminst in het geding. Er is vast wel ergens een sympathieke burgemeester die hier warm voor loopt.

TheOneWhoKnocks | 26-04-18 | 20:43

Ik vraag mij wel eens af, wat er over is van die stoere Nlse leeuw. Al dat buitenlandse (UITGEPROCEDEERDE) gajes doet maar wat ze willen, rammen er maar op los, kraken enz enz. Een softie die zich burgemeester noemt, man man wat een slappe hap is dit land toch.

Wienerschnitzel mit | 26-04-18 | 20:40

geboren colaboratieburgemeester "dit is een zegetocht voor de democratie".

zimmerschwanz | 26-04-18 | 20:28

Ha, die gaan helemaal nergens heen, die blijven zitten verbouwen de boel en nadat de ME ze eruit heeft gemept zitten ze de volgende dag in een ander pand.
Dit alles bedenken ze niet zelf dit doen de fascisten van de kraakbeweging voor ze.

Pietertje1908 | 26-04-18 | 20:27

2 Juni zijn ze het land uit gesodemieterd.
.... Oh..... wacht......
The soap continues.
*zucht*

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 20:14

Rammstein - Mein Land.
Sign in to confirm your age
This video may be inappropriate for some users.
Wat is hier gaande? De gekwetsten (some users) gaan dit maar eens bekijken
www.youtube.com/watch?v=trgw0QoAZQ8

meneer der meneren | 26-04-18 | 20:06

Dan ook direct het land uitgesmurft? Vast niet, wordt een gebed zonder eind. Op naar het volgend pand.

Scepticus | 26-04-18 | 20:05

Soon in another bewoond 020 huurhuis near you
#HoudtHetDanNooitOp

Tobi | 26-04-18 | 20:04

Ach een veroordeling is leuk voor de Bühne, echter deze mensen hebben geen adres, geen Burger Service Nummer (BSN) en zijn officieel niet bekend met een naam bij de Gemeente. Een vonnis is dus redelijk zinloos. PS hoe ga je deze mensen uitnodigen voor een zitting op de rechtbank?

Beroep = Boerenlul | 26-04-18 | 19:51

Lupuslupus | 26-04-18 | 19:56

Ik weet nog wel een Amsterdamse agent die een beetje kan boksen en binnenkort weer beschikbaar is.

OverdaanDerOnderheid | 26-04-18 | 19:58

Je weet waar hun huis woont??

Luivend | 26-04-18 | 19:58

Lupus- die durven er niet eens heen, kijken alleen maar toe.

Wienerschnitzel mit | 26-04-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Stel, dat ik nu op mbo niveau ga tekst-verklaren:

De reden dat er volgens burgemeester van Aartsen niet ingegrepen wordt en de wet niet wordt gehandhaafd is omdat 'de openbare orde niet in het geding is' .

Wil ik, als rechtschapen en godvrezende burger nou dus dat de wet wél nageleefd wordt, staat mij geen andere optie dan ervoor te zorgen dat 'de openbare orde wél in het geding is'.

Er vanuit gaande dat iedere Nederlandse bestuurder pal achter de Nederlandse wet staat en de handhaving daarvan, mag ik er vanuit gaan dat ook van Aartsen de nederlandse wet zal willen handhaven.

Alsdus deducerende op basis van bovenstaande feitelijkheden zou men kunnen stellen dat Burg. van Aartsen oproept om de openbare orde dusdanig te verstoren dat deze zeer zeker in het geding is.

Zou men dit dan kunnen vertalen naar:
"IK ROEP IEDERE NEDERLANDER OP OM KRAKERS MET GEWELD AAN TE VALLEN!" ?

Dat zijn geen kinderachtige vragen die deze nederlandse burgemeester hier even forceert. Hoe optioneel zijn onze nederlandse wetten en waartoe zijn nederlandse burgers bereidt om de overheid te dwingen ze te handhaven?

Drs. Facts n Figures | 26-04-18 | 19:50

Trap niet in de honingpot.

OverdaanDerOnderheid | 26-04-18 | 19:57

Klopt als een zwerende vinger. Eigenrichting wordt zo wel bevordert. Het moet eerst ontsporen voor de laffe bestuurders ook maar iets willen doen. Dan weten we dus wat ons te doen staat

Poppo van Ulvinga | 26-04-18 | 20:01

Tja, als je de burgemeester de baas van de politie maakt, dan is dat voor deha nd liggend. De uitvoerende - en wet/regelgevende macht is in 1 Hand. Is overigens nergens zo in west Europa.

Henk1955 | 26-04-18 | 20:11

1 juni moeten ze dus op zoek naar een nieuw kraakpand.

BozePaarseMan | 26-04-18 | 19:49

Tjonge, tjonge wil ik m'n auto parkeren op de dam, openbare orde is niet in het geding, dus moet mogen. Staan er van die klote betonblokken, waarvoor staan die nou weer?
Gelukkig hebben we nu met Sylvana eindelijk een wat hoger in de gemeenteraad, die gaat hier wat aan doen. Want ieder1 moet gelijk worden behandeld. De een kraakt een huis een ander een parkeerplaats. Dus is wel eerlijk, toch.

bananabanana | 26-04-18 | 19:43

Zeker zeker. Parkeer ze! Wel uw auto niet onbeheerd achter laten, zet er even een kraakwacht in.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 19:46

Hoe zit het dan eigenlijk als Bob, Shanté, Dwayne enz. een huis kraken, die ik aan nette huurders heb verhuurd, en hen er uit jaagt. Uiteindelijk wil ik mijn huur wel beuren, maar mijn huurders zijn er uit gejaagd door dit tuig. En dan?

GKJP | 26-04-18 | 19:32
-weggejorist-
WdVteL | 26-04-18 | 20:14

Lupuslupus | 26-04-18 | 19:53
OverdaanDerOnderheid | 26-04-18 | 19:56

Om het dan maar in mijn dialect te formuleren:

"dat zol de duvel verdrait'n!"

GKJP | 26-04-18 | 20:16

@WdVteL | 26-04-18 | 20:14
En als je vordering resulteert in een vonnis, dan heb je een executoriale titel waarmee het deurwaardersgilde fijn aan de slag kan. Levert misschien niet veel op aan geld, maar wel aan het fijne gevoel te weten dat je de uitvreters flink het leven zuur maakt.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 20:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiterlijk 31 mei eruit. Mooi. Hopelijk staat dan ook de vreemdelingenpolitie klaar om ze naar het land van herkomst terug te brengen.

zwarte_weduwe | 26-04-18 | 19:15

Dit is kraak nummer zestig of zo al, dus dat hadden ze al veel eerder kunnen doen. Hou er de adem maar niet op in.

little C | 26-04-18 | 19:22

Hahahahahha wat dacht jezelf?

Wienerschnitzel mit | 26-04-18 | 20:43

Ik snap het niet meer.
Ik snap het écht niet meer.
Volk wat hier niet mag zijn pleegt een misdrijf, en wordt daarvoor beloond met nóg een maand gratis (uit)wonen.

HOE DAN!?? Dit is KROMspraak! Die gasten moeten het land uit. ONS land uit! Opdonderen, Wegwezen, Opgepleurd. Hoe heeft dit parasietentuig wetsbescherming??!?

Ik snap het echt niet meer.

marcoplarco | 26-04-18 | 19:14

GKJP, die krakers kunnen gedagvaard worden. Geen enkel probleem. Ook al zijn ze illegaal.

Sierstrip | 26-04-18 | 20:06

@GKJP
Okee dan, zeer korte en onvolledige uitleg over het verschil civiel en straf:
Civiel is inderdaad tussen burgers onderling (of burgers en overheid, dat kan ook hoor als het gaat om bv een schadevergoedingszaak). In dit geval een zaak van de woco tegen de illegalo's, met als inzet een huisuitzettingsprocedure.

Het strafrecht behelst altijd een zaken die worden geïnstigeerd door een aangifte (of een heterdaad, enz.), waarna het OM beoordeelt of deze aangifte daadwerkelijk resulteert in een vervolging. Let dus op: aangifte wil dus zeker niet zeggen dat er ook een vervolging plaatsvindt (deze is overigens weer afdwingbaar dmv art 12 WSv).
In deze casus is er tot op heden geen vervolging ingesteld, hoe strafbaar kraken, illegaliteit, huisvredebreuk enz. ook mogen zijn.
Dit even heel kort dus, ik pretendeer bepaald niet volledig te zijn.

Enne... ook ik ben in het bezit zo'n papiertje Meester in de Rechten. Wel van 17 jaar geleden.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 20:35

Probeer het niet te begrijpen.

Wienerschnitzel mit | 26-04-18 | 20:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Kraken ze vast wel weer een ander pand.

Mannes | 26-04-18 | 19:08

Wat ik niet helemaal snap is dat de rechter gezegd heeft dat de openbare orde verstoort is. Waarom wordt dit dan niet bestraft?

EqutiX | 26-04-18 | 19:05

Omdat rechters arrogante imbecielen zijn, die boven de wet staan... Ze beschermen criminelen, pedo's en de islam. En ze zijn er zeker niet voor de autochtone belastingbetalende burger, ... die kan uiteraard de tyfus krijgen! (en daarbij kunnen ze wel handhaven)

saintinel | 26-04-18 | 19:26

Het was geen strafzaak.

Sierstrip | 26-04-18 | 19:33

Kruizenhakers van Identitair verzet ?? Heeft u ergens bewijs daarvan ? Identitair Verzet zijn jongeren met het hart op de juiste plaats. Mensen die niet zijn aangetast door de zieke, ergerniswekkende verlichting van de jaren 60 en 70 en orde en gezag weer vanzelfsprekend willen maken. Heb liever 100 x met hen van doen dan met welke linkse fascist of we-are-here-griezel dan ook. Hulde voor het Identitair Verzet in heel Europa !!!

Nederlander65 | 26-04-18 | 19:03

Identitair verzet hééft dat pand niet gekraakt!!! Eén van hen woonde daar anti-kraak en heeft de andere leden in zijn huis uitgenodigd. Er is geen sprake van kraak geweest.

Lupuslupus | 26-04-18 | 19:35

Maar wanneer gaan ze nou naar huis?

lingo star | 26-04-18 | 19:02

"De rechter zegt dat de ontruiming nog even kan wachten: tot 1 juni. "Onder voorwaarde dat niemand het in zijn hoofd haalt Ymere of de aannemers een strobreed in de weg gelegd wordt gelegen. Dan moet u er onmiddelijk uit."
Toe maar, een analfabeet die het tot rechter heeft geschopt.

gestoptmetroken | 26-04-18 | 19:01

Van Aartsen een “hamloze tosti”??
Dat somt de man perfect op in al zijn facetten.

Accident_Prone | 26-04-18 | 18:52

Net niet helemaal,
Van Aartsen is een "hamloze natte tosti".

Wijze uit het Oosten | 26-04-18 | 19:17

Totdat er naast zijn woning gekraakt wordt, dan zal er vast snel actie volgen.

JI-HAAT | 26-04-18 | 19:55

en nu gaan alle extreem linkse ongewenstelingen die de vluchtelingen koesteren om lekker anti-wat-dan-ook te zijn even de tijd nemen om te gaan matten als zew ontruimd worden.

langzullenweleven | 26-04-18 | 18:47

Die uitspraak geldt alleen voor dat pand, als ze morgen een straat verderop zitten begint het spel gwn opnieuw.

vinzepinz | 26-04-18 | 18:47

Dat gaan ze ook ongetwijfeld doen. De linkse lokatiescout is vast alweer druk bezig met het lijstje te maken.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:50

Hallo meneer/mevrouw de rechter (ik acht u al lang niet meer edel).

Tweede Boek. Misdrijven
Titel V. Misdrijven tegen de openbare orde
Artikel 138a 1. Hij die in een woning of gebouw, waarvan het gebruik door de rechthebbende is beëindigd, wederrechtelijk binnendringt of wederrechtelijk aldaar vertoeft, wordt, als schuldig aan kraken, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie. 2. Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie. 3. De in het eerste en tweede lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.

Bijtendehond | 26-04-18 | 18:46

@Sierstreepje-Pannenkoek, Ik las ergens de vraag of kraken illegaal is.
Vandaar mijn antwoord.

Bijtendehond | 26-04-18 | 20:45

Bijtendehond, ga je lekker. Pilletjes niet ingenomen?

Sierstrip | 26-04-18 | 20:52

Sierstrip | 26-04-18 | 19:34
TeNlaste

rokertje | 27-04-18 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Had daar niet “land” moeten staan?

Keerf II | 26-04-18 | 18:46

Zwakke leider en rechters creëren barre tijden. Zie wat er gebeurt, en al lang aan de gang is. Het verval van het koninkrijkje aan de Noordzee, genaamd Nederland. RIP.

De Evangelist | 26-04-18 | 18:44

Rechters zijn niet zwak. De telastelegging en de dagvaarding en de wet bevatten de piketpalen waarbinnen zij zich mogen bewegen.

Sierstrip | 26-04-18 | 20:11

De krakers hebben trouwens niet helemaal gelijk gekregen: zij wilden helemaal geen ontruiming. Die komt er toch, maar niet binnen de termijn die het OM wilde.

SamKoeman | 26-04-18 | 18:44

Dus vanaf 1 juni heeft het college de 24uurs opvang geregeld. Mooi zooitje.

osolemio | 26-04-18 | 18:44

@VeelTeSteil | 26-04-18 | 19:17
Volledig eensch. Wat heb je aan regels en wetten, als die straffeloos met voeten worden getreden omdat er niet wordt gehandhaafd?
Maar ut volluk vindt het allemaal best, hoor. Zie uitslag verkiezingen.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 19:28

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 19:28
Niks. Anarchie is ook een staatsvorm en lekker goedkoop ook.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 19:48

VeelTeSteil, handhaving is afhankelijk van opportuniteit. Handhaving is niet verplicht in ons stelsel.

Sierstrip | 26-04-18 | 20:16
▼ 7 antwoorden verborgen

"Het belang van de krakers wordt voor korte tijd geprevaleerd. Die tijd kunt u benutten om te zoeken naar alternatieven. Bij deze stand van zake is reden voor onkostenvergoeding, omdat geen van de partijen helemaal gelijk krijgt."

Het belang van die lieden prevaleert al jaren. Man man man.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:42

Ik wil de eerste ilegalier die mijn huis in wil pikken op voorhand waarschuwen, dat ik hem meter voor meter terugschop naar het land waar ie vandaan komt. Of naar Amsterdam, das minder schoppen en daar voelt ie zich ook thuis...

Bill le Koek | 26-04-18 | 18:39

Dingetje voor nationale burendag. Daar doe ik dan wel weer graag aan mee, hoewel mank.

GKJP | 26-04-18 | 18:43

Zou een illegaliër 't bij mij thuis proberen, dan loopt-ie waarschijnlijk de rest van leven niet meer.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 19:00

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 19:00

Dan draag ik u voor voor een lintje...

GKJP | 26-04-18 | 19:05

Goh wat zal de uitspraak van deze '66-rechter toch zijn? Kan de spanning niet aan.

halfvolle glas | 26-04-18 | 18:36

Die voorwaarde is interessant. Als er daar ook maar eentje dom gaat doen, moet het hele zootje vertrekken, wat ze dus op 31 mei moeten...

starbuck280 | 26-04-18 | 18:35

Stiekem provoceren dus. Zij spelen het spelletje immers ook vies en dat godbetert van ons geld.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:40

De krakers mogen nog 5 weken blijven zitten, tenzij ze zich nog eens misdragen. Dan moeten ze er onmiddellijk uit.

SamKoeman | 26-04-18 | 18:34

"Op 31 mei moet u er uiterlijk uit."

Geen01 | 26-04-18 | 18:33

Ik denk niet dat de rechter zich daar mee bezig houdt.
Misschien dat er wat van die refugee welkom mensen er een paar in huis willen nemen. Alhoewel dit dus volgens de wet geen refugees zijn. Eigenlijk zouden ze het land uit moeten.

Geen01 | 26-04-18 | 18:38

SoepKip | 26-04-18 | 18:34
Er is 24 uurs opvang in de Havenstraat (uit m'n hoofd) in Amsterdam daar worden ze door de bloedgeile medewerkstertjes lekker in de watten gelegd. Gaaf land hee.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:38

Handjes omhoog voor wie daadwerkelijk gelooft dat deze gasten op 31 mei daadwerkelijk vertrekken. Niet allemaal tegelijk mense.

Oh wacht, de rechtbank bedoelt uit die panden, niet uit het land...

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 19:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb ik morgen mijn huis nog? Onzekere tijden!

BarryONine | 26-04-18 | 18:32

Niks onzeker, dat zijn dan gewoon inbrekers. Oh nee, is ook zo, die mag je ook geen strobreed in de weg leggen.

GKJP | 26-04-18 | 18:37

GKJP | 26-04-18 | 18:37
Ho ho, Kan wel zo zijn dat ze inbrekers zijn maar we gaan eerst nog even wat belangen afwegen. Ziet u de inbrekers hebben ook een huisrecht gevestigd...

Ja je gaat bijna denken dat 't een kutaflevering van jiskefet is.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:44

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:44

Jiskefet was/is tenminste vertier waarvan je weet dat het gespeeld is.

Maar, de inbrekers hebben toch geen huisrecht gevestigd als ze mijn halve huisraad reeds in een bakwagen hebben geladen?

GKJP | 26-04-18 | 18:56

Die mogen gewoon blijven zitten. En, oh ja, of ik even op tijd mijn belasting wil betalen.

SoepKip | 26-04-18 | 18:31

Tja, voor de belangenafweging zit die rechter dus op die stoel..

starbuck280 | 26-04-18 | 18:29

"Nu is het zo dat wij weten dat de enkele omstandigheid dat kraken strafbaar is, nog niet het debat beslist. Krakers hebben ook een huisrecht gevestigd door daar hun intrek te nemen. Dat vormt bescherming in art. 8 van EVRM." Daarom moet belangenafweging plaatsvinden. #Krakers"

WTF? What the hell valt er te overwegen? Dit land ligt op de Intensive Care.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:28

Eerder palliatieve zorg...

GKJP | 26-04-18 | 18:32

GKJP | 26-04-18 | 18:32
Of in leven gehouden door een apparaat.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:50

Ooit in de jaren zestig kraakten mensen panden die leeg stonden en rijp voor de sloop waren. Dat was op Kattenburg. De panden waren vaak dichtgetimmerd en werden gekraakt door jonge mensen die niet voordrongen. Ze sloten een overeenkomst met de gemeente dat ze er konden blijven wonen totdat de woningen gesloopt of gerenoveerd werden. Geen rellen, geen ontruimingen. Gewone een faire deal. Toen had kraken nog een idealistisch doel en werd gedfaan door mensen die echt omhoog zaten. Maar in de jaren zeventig, tachtig begon egoistisch tuig zich er mee te bemoeien. Die kraakte woningen op de mooiste plekken onder het motto: "ikke eerst". Daarna werd het steeds erger. Krakers van nu zijn tuig van de richel.

knerf | 26-04-18 | 18:26

"Gewone een faire deal."
Hehe
Zo jat ik ook auto's. Als de eigenaar em wil gebruiken kunnen we in overleg. Eerlijk. Sorry,sorry maar dan heb ik em nodig...
*zucht*

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 20:16

‘Ze zijn hier niet uit weelde heengekomen’ en ‘menselijk gezien is het een drama’. Nou de juiste ‘66 rechter op de juiste plek. Succes ermee en ik hoop dat ze nog 3 jaar mogen blijven zitten.

Trumme | 26-04-18 | 18:26

Ik hoop dat ze er zo snel mogelijk uitgeflikkerd worden.

gato | 26-04-18 | 18:31

Heeft het bij je hebben van een ID nog zin ?

ja,diedus! | 26-04-18 | 18:23

Als jou ID verlopen is en je zit net tussen 2 verhuizingen in ergens tijdelijk, dan moet je bij de gemeente met ziekenpassen aankomen, sociale bindingen, inkomens stroken, vragenlijsten, uittreksels van de Kvk van je toko en dan wordt er "beslist" of je nog wel Nederlander bent en wat precies je economische binding met de regio is.
En deze kansenparels??? Paspoortje naar keuze bij de gemeente?

jello624 | 26-04-18 | 19:48

Waarschijnlijk kraken ze gewoon een volgend pand als ze hier uit moeten.
Maar begrijp ik het goed dat er dus 22 of 23 huizen gekraakt zijn? Hoeveel lui zitten er dan wel niet?

Geen01 | 26-04-18 | 18:16

Als ik het goed begrepen heb, hebben ze ook een woning gekraakt die nog gewoon bewoond was? Let op, legitieme huurders doen nu aan illegale onderverhuur, mag niet, boete en bij niet wegwerken onderhuurders, uitzetting. Uitzetten onderhuurders lukt niet want huurbescherming, legitieme huurders boete met dwangsom en de hele mikmak, uitzetting, krakers worden huurders, gemeente betaalt de huur aan de woningstichting.
Op z'n links in 5 regels opgelost.

GKJP | 26-04-18 | 18:11

Is boktor bestrijding geen optie

likdoorn | 26-04-18 | 18:07

Illegaal= oppakken en uitzetten of vastzetten.

Janneus | 26-04-18 | 18:02

Niet in Nederland en als dan zeker niet in Islamsterdam.

Trumme | 26-04-18 | 18:27

Uitspraak over een kwartier.

starbuck280 | 26-04-18 | 18:01

Spannend. Even afwachten dan maar.

gaffelbaard | 26-04-18 | 18:08

Als ik tot nu toe die Tweets zo lees moet het wel heel raar lopen wil de rechter dit niet direct verbieden, advocaat van we are here komt enkel met onhoudbare argumenten en de landsadvocaat is pro Ymere in dit geval.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 18:01

Expliciete lofzang op den Negert:

Allspice op zijn Amerikaans
Colombiaans gepeperd
nootmuskaat, laurier, kruidnagel
Einde Europese identiteit

Weliswaar Jamaica
Wie houdt van raggen
Culturele smeltkroes
Met een forse dosis Calvinisme

Nationalistische roes
Wij een oranje aap vermaggen
Een ieder zijn zeperd
Noem het chauvinisme.

Doet u uw smaakpapillen een plezier met piment. Alstublieft. www.youtube.com/watch?v=fUNTk5xsxk4

Hetkanverkeren | 26-04-18 | 18:00

Ze zijn echt knettergek in A'dam.
Dus criminele uitgeprocedeerde gelukzoekers hebben recht op 24 uurs opvang .
M.a.w. ze mogen blijven en als ze hier dan een paar jaar zijn krijgen ze een paspoort en een uitkering.
Waarom besteed je dan als overheid zoveel tijd en moeite om te kijken of iemand recht op asiel heeft.
De uitkomst is dus niet belangrijk.

pejoar | 26-04-18 | 17:56

Het kabinetsbesluit was s’nachts opvang overdag op straat. Toen wist je al dat dit ging gebeuren. Maar Trutte moest en zou zijn kabinet naar de eindstreep lootsen.

Trumme | 26-04-18 | 18:29

Ongetwijfeld zelf een ex-kraker

E-Burke | 26-04-18 | 18:39

Kraakverbod = kraakvetbod, gelijke monniken, gelijke kappen!

Jan, Leiden | 26-04-18 | 17:54

If you tolerate this,then your children will be next!!
Vrij naar de manic streetpreachers.
Wat een poppenkast man man.
Black lives do matter ,ze zijn hondsbrutaal die rastaboys.

maasdonk | 26-04-18 | 17:49

Uitgeprocedeerd is dus illegaal, kraken is ook illegaal waar gaat deze soap over?

de uitbater | 26-04-18 | 17:48

Ik wil ook een gratis huis, of is dat egoistisch?

PearlJamie | 26-04-18 | 17:48

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 17:54
En een smerig kutkrot bovendien.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 17:56

Geheel off topic maar evenwel: hier twee straten verder ook sociale woningbouw. NIEMAND die daar zijn huisje of tuintje op orde houdt. Werkelijk waar; één tering bende. Woningen nipt 18 jaar geleden opgeleverd, voorbeeld wijkje met foto's in de tijdschriften. Kan over 20 jaar de sloophamer in. Duurzaamheid, ammehoela. Dom volk dat het nooit zal leren controle over de impulsen te krijgen. Daar begint de narigheid en daarom zal het nooit wat worden met de mensheid.

spinselsinjehoofd | 26-04-18 | 18:33

Mijn kind zou al blij zijn met een huis wat niet gratis is. Zelfs een knappe woning van 30 vierkante meter met een huur van rond de 600 euro zonder tijdelijk contract zou in huize osolemio met groot gejuich ontvangen worden. Hier minimaal twaalf jaar wachttijd. Alle huizen die vrijgekomen zijn het laatste jaar worden opgevuld met hoofddoeken. Ik ben er klaar mee.

osolemio | 26-04-18 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit gespuis heeft elke softe regel en wet in Nederland uitgeprobeerd om te blijven. Zelfs met alles wat hier door rubberen ruggegraten is toegelaten, voldoen ze niet aan de eisen voor verblijf in dit land.

Deze lui mogen maar één BBB regeling kennen, en dat is het detentiecentrum op Schiphol. Daar krijgen ze de rekening voor verblijf per dag, en elke dag een boterham minder. De enige weg naar buiten leidt via een slurf naar een vliegtuig richting eigen land.,

marcoplarco | 26-04-18 | 17:47

Waar is de actiegroep: "we don't want you here"?

Rheia | 26-04-18 | 17:44

Die gaat straks alles wat los en vast zit kraken, als deze types hier toch mogen blijven. Want dan is kraken immers niet meer illegaal.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 17:51

Illegaal is crimineel
Kraken is illegaal
Ergo: Kraken is crimineel

marcoplarco | 26-04-18 | 17:43

Lilluk zijn ze ook nog.

van Oeffelen | 26-04-18 | 17:43

Ze moeten gewoon oprotten naar hun eigen land. Onverlaten die niets toevoegen, leven op de zak van anderen en criminaliteit, de boel ontregelen, verstoren en vernielen. Kut mensen met een waardeloze kut mentaliteit. WEG ERMEE!

Rheia | 26-04-18 | 17:42

Krek zo ist.

WasHetMaarMakkelijk | 26-04-18 | 17:45

Dat hele Ymere is toch ook een treurige instantie. Lekker onderhandelen met uitgeprocedeerd kraaktuig.

amateurrr | 26-04-18 | 17:42

Ze kunnen weinig anders; nul hulp van burgemeester, politie en justitie.

De Vrijlansier | 26-04-18 | 17:47

Mag je je eigen huis in de fik steken eigenlijk? Ik vraag dit voor een vriend van mij.

Haatejaculaat | 26-04-18 | 18:19

Dreverhaven zou het wel weten met dit niet-betalende gajes.

RenHoek | 26-04-18 | 17:39

Maar die had dan ook karakter....

Glasgow Argus | 26-04-18 | 18:03

"De huur is opgezegd... morgen wordt er ontruimd"

RenHoek | 26-04-18 | 19:26

Oplossing: elke vluchteling die weigert te vertrekken krijgt voortaan Bed, Bad en Brood op het priveadres bij politici van D66, Groen Links, PvdA en SP thuis. Moet je eens zien hoe snel het probleem dan ineens opgelost kan worden.

eisie | 26-04-18 | 17:38

De SP is vooral bezig om 1,4 mld aan dividendbelasting terug te vorderen zodat ze nog meer van dit niets toevoegende tuig binnen kunnen halen. Denk niet dat dit een lastenverlichting wordt voor de belastingbetaler.

sander82 | 26-04-18 | 17:52

Laat ze maar een prachtig Afrikaans land kraken. Eentje met zwart zelfbestuur, zodat er van discrimiNazi geen sprake is en de gelijke behandeling gegarandeerd. Zo'n land vol cultuur en iedere dag een kwakoefestvival op het marktplein. Bovendien komt in zo'n land iedereen voor elkaar op in zwarte harmonie & diversiteit.

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 17:36

veeltesteil: ja, de blanke boeren zijn absoluut de meest met genocide bedreigde etnische minderheid in Afrika. Daarom zal ons linkse tuig graag een uitzondering maken en DIE immigranten bij de grens tegenhouden.

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 17:41

Jan Passant mk2 | 26-04-18 | 17:41
Waarmee voor de zoveelste maal weer bewezen is wie nou ook weer de allahgrootste discrimibamischijven zijn.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 17:43
-weggejorist-
VreemdEend | 27-04-18 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

En dan vragen ze zich serieus af waarom het vertrouwen in de rechtspraak en politici tot een dieptepunt gedaald is. #facepalm
Art. 1. iedereen die zich in NL bevindt wordt in gelijke gevallen gelijk behandeld. Appeltje-eitje zou je denken. Behalve wanneer het 'zielige' negertjes betreft, dan gaan we overleggen of het wel nodig is om de wet te handhaven.
Punt is echter dat de wél hulpbehoevende (al dan niet vreemdelingen) vanwege zulks ook op geen enkele empathie meer kunnen rekenen. 'verharding van de samenleving' wordt juist bewerkstelligd door het continue misbruik van onze maatschappij en het begrip daarvoor door de zittende macht, rechterlijke of politieke.

CaesarSalad | 26-04-18 | 17:35

Als ik ze laat kraken is dat een misdrijf.

botbot | 26-04-18 | 17:33

Een rechtzaak hier over? Hahaha, oh serieus.... wat een land.

TheseDays00 | 26-04-18 | 17:32

Omarm de multiculturele zegeningen they said, het is allemaal zo leuk, divers en dolletjes they said...

Acar_ketimun | 26-04-18 | 18:49

Je bent illegaal in Nederland -> Strafbaar
Je kraakt een huis -> Strafbaar

En de OvJ, politie, woningcoorporatie, belangenverenigingen gaan nog overleggen en daarna procederen. Ongelofelijk. Echt bizar. Ondermijning rechtsstaat.

Kaas de Vies | 26-04-18 | 17:31

Ik snap de ophef niet zo wat betreft "We are here". Dat mensen uit pauperlanden naar Nederland komen om onze welvaart af te pakken schijnt iedereen ergens wel te begrijpen, maar als ze dan een huis inpikken van specifieke Nederlanders, dan is de wereld te klein. Het verschil lijkt me echter arbitrair.

WodieBlumensind | 26-04-18 | 17:30

Ik wil ze wel naar het vliegveld brengen.

Jay-Jay-Jay | 26-04-18 | 17:30

Rechter:'Waarom zou er nu direct moeten worden ontruimd?' Meneer/mevroue de rechter, ze zijn illegaal en ze breken in en stelen. Daarom misschien? Allemachtig.

Turambar | 26-04-18 | 17:28

Ach joh dat is een keer gebeurt is het is nu weer rustig. Ze hebben zelfs een buurtfeest je gehouden, altijd goed voor de verbinding in de wijk. Ze zijn zo goed in verbinden dat ze EHBO'er kunnen worden! /linksmodus off.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 17:30

ik snap hier niets meer van, er is een kraakverbod.
iemand die dit overtreed moet gestraft, nee niet in nederland, eerst moet het naar de rechter om te kijken of hier een overtreding begaan is?????
stel ik heb mijn auto verkeerd geparkeerd, de parkeerwachter mag niet beboeten nee dit moet eerst voor de rechter..........
stel iemand vermoord iedereen in de bioscoop, politie wil persoon stoppen nee er moet eerst gevraagd worden aan de rechter of dit wel verboden is.

maar ja, als politici al (meermalen) wegkomen met liegen en frauderen dan kan alles zolang je maar niet Jan heet

isotope 465 | 26-04-18 | 17:28

Ik ben voor het compromis. Laten zitten en slopen die huizen. Iedereen blij.

miko | 26-04-18 | 17:28

Tweet: 'ook een lintje voor Caroline Tensen'.

Het zou tijd worden. Zo een vak-vrouw !! (Kuch kuch)

Ervaringsdeskundige | 26-04-18 | 17:24

Dan hadden ze die net zo goed gelijk kunnen geven toen ze nog omroepster was bij Veronica !

Jimmy Mc Clure | 26-04-18 | 18:39

Echt. uitgebreid discussieren over in hoeverre het eigenlijk een probleem is dat de wet wordt overtreden. Meerdere wetten mind you: Kraken, inbraak, intimidatie en geweldpleging.
Moet je als hardwerkende burger eens proberen wanneer je gepakt ben met 135km/u op een lege snelweg, midden in de nacht.
Handhaven!
Krakers zitten erin. Eigenaar (Ymere) wenst ontruiming. Done deal. Case closed. ME erin met lange lat. En alle betrokkenen zonder geldige status direct in vreemdelingenbewaring.

CaesarSalad | 26-04-18 | 17:21

Mee eens maar niet zo eenvoudig, voor je het weet heb je als diender/politieapparaat heel policor-links achter je reet aan en dus de komende jaren bij elke confrontatie extra problemen.

spinselsinjehoofd | 26-04-18 | 17:32

Als dit toegestaan wordt mag er direct een ferme kras door artikel 1. Waren het geen zielige janknegers met backup van de linkse zieligheidsindustrie geweest dan waren die krakers er allang uitgerazziaad.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 17:20

Waarom werd het Paleis op de Dam niet gekraakt door die rimboekikkers?

gnor | 26-04-18 | 17:19

Ja, daar zou je binnenkomen zonder langs een marechaussee te moeten met wat spul om je tegen te houden.

TheseDays00 | 26-04-18 | 17:25

Oemfoefoe maakt het niks uit. Een dak van asbest is altijd nog beter dan karton of een dak van palmbladeren.

Ruimedenker | 26-04-18 | 17:19

Asbest snuiven is gezond heb ik wel eens gehoord. Of dat een onwaarheid is heb ik geen herinnering aan.

VeelTeSteil | 26-04-18 | 17:22

Asbest moet wel eerst verkruimeld worden voor het gesnoven wordt.

Is dit nog nieuws? | 26-04-18 | 20:17

Geen knoop hebben alleen een ongezonded dosis arrogantie (zie foto) alleen omdat deze oetlul zich gesteund weet door duf naief links rappaille.

Slough | 26-04-18 | 17:18

Ja je hebt het nu wel over de Black Irish, maar de London Irish zijn ook absoluut geen lieverdjes hoor. Laten we het daar eens over hebben, duwen, trekken, body checks.... kan allemaal maar!!! www.youtube.com/watch?v=PEE5hg0izNA

Acar_ketimun | 26-04-18 | 18:43

Tsja, ik ben geen voorstander van kraken. Maar ergens begrijp ik het wel. als het over panden gaat die jaren leegstaan. En echt niet gebruikt worden.
Maar kraken gebeurt in de praktijk nooit in oost-schubbekutteveen-ter-weiden-hoek. Altijd in steden waar hoge woningnood is. Door mensen die daar niet veel te zoeken hebben. Ze nemen immers geen deel aan het arbeidsproces. (toch?)
gewoon lekker gratis dicht bij je vrienden/familie/leukedingenindestad wonen.
klassiek gevalletje van wie zich vooral niet aan de regels houdt en neemt wat hij/zij wil heeft voordeel op mensen die werken voor wat ze willen.
Zolang je dergelijk gedrag tolereert, of zelfs stimuleert neemt het toe.
En impliciet wordt wonen in AMS voor gewone mensen weer wat moeilijker. Die worden dus gestraft voor het volgen van de regeltjes. Dat ontmoedig je dus.

two ball cane | 26-04-18 | 17:15

Dit soort kraken was met de bewoners thuis, onder de douche, dus eigenlijk gewoon inbraak met huisvredebreuk.

Dezenaamhier | 26-04-18 | 17:27

Gewoon met je poten van andermans eigendom afblijven, ook al staat het 50 jaar leeg. Vraag beleefd of het te huur is een betaal er voor.

doskabouter | 26-04-18 | 18:13

@doskabouter | 26-04-18 | 18:13
Dat is wat beschaafde mensen doen.

EefjeWentelteefje | 26-04-18 | 18:21

Zullen we afspreken dat gootsteenrasta's nooit meer een podium wordt geboden?

De Vrijlansier | 26-04-18 | 17:14

Ik fietste er vandaag nog even langs, de Dieselstraat, op weg naar mijn muziekleraar, tering wat is het daar een gruwelijke bende.

Memek | 26-04-18 | 17:13

Muziekleraren houden niet van opruimen.

Ruimedenker | 26-04-18 | 17:17

Volgens mij is die Mike Muller nu al dronken. En Koningsdag moet nog beginnen.

hotnot | 26-04-18 | 17:13

Het land uitzetten bevordert de integratie. Niet van deze kansloze nietsnutten maar wel van de weinige goedwillenden.

Jorisendedraak | 26-04-18 | 17:12

Van Aartsen moet ook uitgezet worden als ongewenst persoon!

JI-HAAT | 26-04-18 | 17:09

Dus nu er van dat uitgeprocedeerde rastatuig zit moet een rechter gaan bepalen of kraken illegaal is?

de uitbater | 26-04-18 | 17:09

Alsof je naar een aflevering Jiskefet zit te kijken.

koosnaam | 26-04-18 | 17:13

Eigen krakers eerst!
Oh nee, die ook graag het land uit.

Nuchternederland | 26-04-18 | 17:08

Ik las "de rechter is nu aan het bepalen of kraken illegaal is en blijft" maar dat zal aan mijn dementie liggen, heb daar geen herinnering meer aan.

spinselsinjehoofd | 26-04-18 | 17:08

Lees anders je niet-bestaande memo nog even na.

Nuchternederland | 26-04-18 | 17:09

Wat te denken van de artikelen 138, 138a en 138b wetboek van Strafrecht?

Bijtendehond | 26-04-18 | 18:43

Het is ook een zinloze opmerking van GS want daar ging de zaak niet over. Er was al gevonnist dat de krakers op 1 juni weg moeten zijn en de krakers zelf hadden een kort geding aangespannen omdat ze langer willen blijven. Waarop de rechter zei "nee", helemaal conform het eerdere vonnis.

Synecdoche | 26-04-18 | 20:56

Laat me raden : Van de '66 rechterT zullen ze voorlopig mogen blijven zitten, want sielug..

Wijze uit het Oosten | 26-04-18 | 17:06

Zal me helaas niet verbazen. Of het mag niet maar 6 weken uitzettingstermijn en alleen voor die huizen.

Basil Fawlty | 26-04-18 | 17:51

Told you so.... Leer mij die '66 rechters kennen. F*cknuts 1e klas.

Basil Fawlty | 27-04-18 | 01:37

REAGEER OOK