Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D’66: Nederlanders moeten zich beter aanpassen aan slecht integrerende immigranten

Fiets lekker in je eigen ravijn joh

De Van Moslim Mierlo-stichting van D’66 heeft een “wetenschappelijk rapport” (lees: partijpolitieke PR-bullshit met dure woorden) geschreven waarin ze in 100 pagina's uitleggen dat Nederlanders minder streng moeten zijn voor asielzoekers.

100 pagina's? Lol. Geef ons een paar woorden om die debiele suggestie kapot te maken. De “denktank” schrijft dat "integratie niet alleen de individuele nieuwkomer betreft, maar iedereen die hier woont” en dat "Nieuwkomers ook wat mogen verwachten van autochtonen." Wat een waanzin weer. We hebben in dit land al een miljoenmiljard wetten en regels tegen discriminatie en racisme. We barsten van de humanistische en sociaaldemocratische voorrangsregels op huurhuizen en werkverschaffing voor vluchtelingen en asielzoekers. We koesteren een politieke én maatschappelijke moraal die open staat voor opvang en assimilatie van andersdenkenden uit uitheemse gebieden (want anders hadden we een miljoen moslims geleden al gezegd dat het wel mooi geweest is met die migratie van de middeleeuwen naar onze protestantse polders).

Maar omdat de migratie een puinhoop is, de hele achterlijke wereld op brakke bootjes springt om deze kant op te dobberen en de lokale integratie al decennialang een wassen neus is omdat de islam en andere gecultiveerde onderontwikkeling nou eenmaal slecht integreert in Verlichte samenlevingen, moeten we nu van D’66 ook nog onze eigen culture identiteit nog verder inleveren? En voor wat? De anti-humanistische en demofobe religieuze dogma’s van mensen en moslims uit het Midden-Oosten? Nog meer bukken voor ondankbare passanten die godverdomme niet eens hun eigen plee willen schrobben?

Als je het over nationale Nederlandse cultuur en identiteit wilt hebben en daar voor op de bres wil springen, ben je al snel een naar eng nationalisme neigende witte supremacist, maar dat is tegelijkertijd wél die cultuur en identiteit die het überhaupt mogelijk maakt dat we al een halve eeuw humanistisch beleid voeren waarin iedereen welkom is maar nooit iemand écht gedwongen wordt om te integeren. En als het mis gaat, moeten wij nog meer inleveren op hun cultuur? Geen fukking weg dat we onze vrije maatschappij verder moeten laten afkalven of eroderen om plaats te maken voor dogma's en denkbeelden die daar juist volledig haaks op staan en een totalitaire of religieuze richting willen inslaan als je ze daartoe kans geeft.

En echt niet dat we daar 100 pagina's dure woorden voor nodig hebben die met een bruine puntschoen in de binnenkant van een bakfiets gekrast zijn door een consultant in de PR-branche die zich 'wetenschappelijk medewerker van D66' noemt. Het kan in zeven woorden: Sodetakkestraal een eind op, stelletje debiele dominees.

Zomaar een citaat. Dit is gewoon niet waar. Nederlanders reageren doorgaans opgetogen en vriendelijk op mensen die hier relatief recent zijn komen wonen maar wel de taal spreken, een baan hebben en laten zien dat ze mee willen doen in ons land. Het zijn de biculturele zelfopsluiters met hun schotel-abo’s en hun stomme religie die we niet pruimen omdat die zich zo ostentatief afkeren, of zelfs verlangen dat wij ons aan hún mores aanpassen. En volgens ons is het heel gezond om je als samenleving weerbaar te maken tegen slechte ideeën. Dus ook tegen de islam, want de islam is een set hele slechte ideeën.

Reaguursels

Inloggen

Aanpassen aan Nederlandse gebruiken ,normen en waarden of oprotten! D66 is een partij van en voor landverraders ! Opheffen die bende! Als je op die partij stemt ben je knettergek!

Lexus01 | 21-04-18 | 10:14

D66 is dat niet die anti-democratische partij, die steeds meer inspraak en zelfbeschikking weghaald bij de burger?
Die zeggen nu dat wij ons moeten aanpassen aan de migranten, een belangerijk deel van hun electoraat.
Importeer de kiezers gewoon, is dat het partijbeleid nu?
Hier d66 🖕🏼

ratelaar | 21-04-18 | 08:14

Ik ben nu al benieuwd wat er bij de volgende verkiezingen van d66 overblijft, ze blazen zichzelf volledig op, iedere week is er daarvwel iemand die er voor zorgt dat de partij een stukje verder implodeert

macdushi | 21-04-18 | 07:06 | 1

Mooi toch ?

Alucard | 21-04-18 | 10:59

Die '66-ers kunnen natuurlijk blijven schreeuwen van de kansel dat wij, het klootjesvolk, ons beter aan moeten passen aan slecht integrerende immigranten, maar om met de woorden van die pvda-ers te spreken, die hoofdzakelijk hebben zorggedragen voor dat volk: we moeten dat zooitje bij '66 het nog beter uitleggen, namelijk ze hebben nog steeds niet begrepen dat het klootjesvolk, wij dus, die slecht integrerende immigranten helemaal niet willen hebben.

watmagjenogwel | 21-04-18 | 03:10

D66-ers moeten hun gore tyfusbek dichthouden.

Slipsnifter | 21-04-18 | 00:55

Tsja, voor de inbrekers leg je ook een plattegrondje klaar waar de meest waardevolle spullen zich bevinden en voor de uitvreters een lijstje op de ijskast....

Er komt een tijd dat men bewust wordt van deze eenzijdige solidariteit en ere helemaal klaar mee is.

Mazoeza | 21-04-18 | 00:15 | 1

Wij nederlanders? Neuh.....

Slipsnifter | 21-04-18 | 00:56

Even kijken, Hoe succesvol is D66 zelf met integratie? De deugdwaallichten trapten hun geloof ik best leuk gaande nieuwkomer uit hun TK-fractie en Pechthold schold haar nog na dat ze heus haar rechtmatige wachtgeld terug moest inleveren. Ik denk dat die denktank daarop doelde toen ze beschreven hoe het toch niks wordt met integreren want die Nederlanse blankes willen se tog nie hebben nie... Oh, en ik zou de democratischliberaalwetenschappers die over die denktank gaan, vriendelijk willen vragen om op te houden met het trollen met de zuurstoftoevoer naar de tank als er PR-consultancytuees rapporten in aan het compileren zijn. Eén keer is leuk, maar kijk nou wat het heeft gedaan met Pia Dijkstra.... Om van Ollengron maar helemaal te zwijgen. Heeft iemand haar trouwens nog niet gezegd dat ze echt niet minder zwakbegaafd wordt door zoveel mogelijk in die denktank te slapen?

F. von Zeikhoven | 20-04-18 | 22:30

In een rapport van 100 pagina's van de top die NX66 ons nederige burgers bediend van wetenschappelijke informatie, staan helaas geen antwoorden op de volgende voor de hand liggende zaken.
- Hoe gaan we de hele islamitische bevolkingsexplosie hier opvangen in Noord-west Europa?
- Zijn de top wetenschappers van NX66 überhaupt bekend met het begrip demografie en bevolkingsexplosie?
- Waarom moet Noord West Europa eigenlijk de halve islamitische wereld huisvesten en voorzien van alles wat hier is opgebouwd?
- Er is ruimte zat in de eigen islamitische landen, waarom helpen die elkaar niet? Waarom moet ieder1 per se hier wonen? Keuze uit meer dan 50 islamitische heilstaten zou zat moeten zijn toch? Hebben de ex-astronauten van NX66 ook onderzocht waarom dat niet gebeurt?
- Kunnen de mensen (ja ik hou rekening met de genderneutrale gevoelens van NX66 volk) zich ook voorstellen dat er heeeeel veel mensen zijn, die zich niet prettig voelen in een islamitisch georiënteerde samenleving? Als ze zich dat niet kunnen voorstellen moeten ze even aan ex-NX66 stemmers vragen hoe die er over denken, nadat ze er zelf tussen kwamen te zitten.
-
Nou ik zou zeggen, werk zat voor ex-raket geleerden van NX66 om nog 34.678 bladzijden aan wetenschappelijke niet onderbouwde troep te schrijven. Op kosten van?

bananabanana | 20-04-18 | 22:11

Ik haat intrinsiek D66, de EU en de Islam. En met deze fijne vredige gezonde overtuiging wil ik een fijn weekend in gaan. Ik moet me aanpassen aan deze zieke misselijkmakende groepen/partijen/ideologien ? Niet zo lang ik leef. Eerlijk is eerlijk; D66, de EU en Islam winnen elke week, maand en jaar terrein. Dat kan en dat doen ze maar dan. Maar ik heb geen kinderen en red mezelf prima . En diegenen die D66, de EU en Islam blijven faciliteren; U en Uw kinderen en kleinkinderen krijgen waar U voor koos en wat U van harte verdient ! Als je de boel willens en wetens wilt verrotten en verk@nkeren dan mag dat absoluut en zal ik de laatste zijn die dat tegen houdt. DAT is democratie.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 21:37

Laat 1 ding heel duidelijk zijn: Nederlander word je niet. Dat ben je of ben je niet. Het is misgegaan toen mensen gingen geloven in dat je een nationaliteit kan 'worden'. Buitenlanders die naar een ander land gaan 'worden' geen andere nationaliteit, die krijgen ze wel of niet -van de oorspronkelijke bevolking. En wanneer ze die hebben gekregen en zich aanpassen aan de oorspronkelijke cultuur, worden ze een lid van die cultuur. Wanneer ze zich niet aanpassen, worden ze inderdaad buitengesloten door de oorspronkelijke bevolking. Cultuur is een geestelijk verlengde van natuur, niet andersom.
Dus lekker blijven janken over 'Nederlander worden': dat kan niet, doei met dat slappe gelul.

Luivend | 20-04-18 | 21:30 | 3

@Luivend | 20-04-18 | 21:30 |
Precies dit dus. Ik kan in Japan gaan wonen, vloeiend Japans leren spreken, er mijn steentje bijdragen en een officieel Japans paspoort krijgen en staatsburger worden. Dit alles maakt mij nog steeds géén Japanner! Hoe hard dat linkse deugvolk ook probeert te beweren van wel. Je kunt kippenveren op een hond plakken maar dat maakt hem nog geen kip. Dat linkse wensdenken gaat ons alleen maar onmin opleveren. Alle tekenen daarvoor doemen al op aan de horizon.

Sjefke7807 | 20-04-18 | 21:39

Ja gek is dat; niemand kan bijvoorbeeld Indiaan, Aboriginal, Sami, Eskimo of Chinees worden maar geef een paspoort aan een willekeurige Irakees en hij is ineens net zo Nederlands als jij en ik. Not!

Ruler | 20-04-18 | 21:40

Hehe, eindelijk iemand die het door heeft. Goed gezegd+1

gato | 21-04-18 | 09:27

Woonde een paar jaar terug op een klein zweeds eilandje voor een aantal maanden. Beetje als Urk, de mensen op het eiland er naast zijn allemaal incestueus, en iedereen die niet van het eiland zelf komt is een buitenstaander. Ontzettend goeie tijd gehad, vriendelijke, gastvrije mensen. Maar er bij horen zou ik nooit. Mijn kinderen, zelfs al zouden ze op het eiland geboren worden, zouden ook geen echte locals zijn. De 3e generatie zou pas als eigen gezien worden, vertelden ze me daar. En dat vond ik helemaal geen raar idee. Integreren kost nou eenmaal een boel tijd.
15 jaar hier wonen en allang 'nederlander' zijn. Er nog steeds niet bij horen. Hah, wat denk je zelf prutser? Je hoort er nog niet bij. Je zal er nooit echt bij horen. Je bent ergens anders opgegroeid. Je kinderen zullen het beter doen, en zelf zij zullen er door hun opvoeding nooit echt bij horen. Je kleinkinderen, zij zullen echt al vol nederlands zouden kunnen worden aanschouwd. Dus goed gedaan pik, je bent naar een beter land gekomen om je kinderen een betere toekomst te geven. Gefeliciteerd, Welkom. Nu handen uit de mouwen, niet zeuren en maak er zelf ook wat moois van, geniet er van ouwe kut marokkaan/ somalier, senegalees, etheopier, oekrainer, whatever, en als je je best doen zullen je kleinkinderen blij zijn dat je je eigen bende ontvlucht bent

Jacques_SiConto | 20-04-18 | 20:16

Ach, het lichaam van een neger gecombineerd met het brein van een Germaan.
Kalergi could be right.

oplichter | 20-04-18 | 20:03 | 1

Lui en slim heb je ook niet veel aan.

HaatbaardKnipper | 20-04-18 | 20:21

"dat Nederlanders minder streng moeten zijn voor asielzoekers"

Vind je het gek. NL moet even voorgemasseerd worden voor de komende periode als Griekenland overspoelt dreigt te worden. Herverdeling en zo waarbij vooral het goede voorbeeld gegeven moet worden naar de rest van Europa.

Mark van Leeuwen | 20-04-18 | 19:34

Nederland is hard op weg een verloren land te worden.
Besturen van hogescholen & universiteiten buigen & kruipen voor intimiderende en drammerige moslimse baarden, die overal gebedsruimtes en halal vreten willen - pardon - eisen, zodat ze, in wat eens de bolwerken van wetenschap & verlichting waren, hun achterlijke & fascistoïde kudtreligie kunnen botvieren en ongevraagd in onze smoelen kunnen wrijven.

Peter Emile | 20-04-18 | 19:22

Islam = mafia! Zodra zij in een gebied overheersen moeten andersdenkenden een extra taks betalen aan hen. Doe je dat niet dan ben je de pineut. Bekeren of betalen en anders word je gedood. Vinden moslims in Nederland nog steeds dat die stelling uit de koran geldig is hedentendage? Ja natuurlijk, want alles wat in de koran staat is het woord van god en geldt voor de eeuwigheid. Voila lieve mede-Nederlanders, slaap lekker verder en stem lekker links.

MvandePijnakker | 20-04-18 | 18:46 | 2

Nu u het zegt... Misschien heeft X66 een punt -- we passen ons aan door hun regels in te voeren. Ze zijn hier, ons land, dus moeten ze bekeren, betalen, of ze worden gedood. Maar omdat wij ons niet helemaaaal willen aanpassen, geven wij ze nog altijd de verlichte westerse keuze om in plaats daarvan heel snel te vertrekken. Volgens mij zouden zij dit uitstekend verstaan, is immers per normaal islamitisch gebruik.

VreemdEend | 20-04-18 | 20:31

Zo hebben de Siciliaanse maffia deze praktijken overgenomen. Sicilië is ergens in het verre verleden BEZET geweest door Arabieren.

Alucard | 20-04-18 | 22:08

Het feit dat wij al decennialang talloze leden van een wereldwijd opererende boevenclub toelaten tot ons voorheen zo mooie landje is kennelijk nog niet doorgedrongen tot de wetenschappelijke burelen van D66. Men beschouwt de in mijn ogen onverantwoordelijk grote aanwas van lieden die uitsluitend hier komen vanwege de aanwezigheid van geld, familie en moskeeën, als een welkome uitbreiding van ons al veel te volle landje. De bruinhemdenvereniging, genaamd D6, maakt zich hiermee schuldig aan onderdrukking van de oorspronkelijke bevolking.

donkeyman | 20-04-18 | 18:26

Knap werk weer van Van Rossem. Het deugfascisme van D66 kan niet scherp genoeg aan de kaak gesteld worden.

Bieslander | 20-04-18 | 18:25

Hmm, de nederlandse overheid heeft geen enkele coulance naar haar nederlandse belastingbetalende burgers, waarom zouden diezelfde burgers dan in 1 x soepel moeten zijn maar immigranten ?

Tee Of Cup | 20-04-18 | 18:23

Dus als wij niet vriendelijk zijn is het logisch dat ze niet willen integreren?
Vandaag in Volkskrant nog zo 1 over de IS terugkeer kleuters....."Ja, want als we dat niet doen kunnen we ze niet vormen en komen ze later bozer en ouder hier illegaal binnen".
Doet me denken aan de vroegere ophef zigeunerkamp redenatie: geef ze veel geld dan gaan ze wel weg, zo niet worden ze boos en blijven...

ger1306 | 20-04-18 | 18:17 | 2

Ook stond er in Volkskrant: wij hebben een humane, beschaafde maatschappij laat de IS kinderen komen. Mooi gezegd en erg gratuit want ten koste van wie, wat?
Juist U en uw buurt. Onbegrijpelijk, mooi weer spelen over de rug v anderen.

ger1306 | 20-04-18 | 18:25

Het merendeel van die kinderen is dáár geboren dus jammer-de-bammer maar geen Nederlander. En ook al hebben pa/ma/anders wel een NL (dubbel)paspoort, dat kreeg de waarde van een velletje wc-papier op het moment dat ze er bewust(!) voor kozen bij één van de meest barbaarse, inhumane terroristengroepen sinds WW II te gaan.

Wat ik ook nog even van al die deugers wil weten; Ik heb filmpjes gezien waar IS-kinderen zo jong als 4-5 jaar(!) onthoofdingen etc. stonden te oefenen op poppen. Waar mannekes met geweren liepen te oefenen die groter waren als het manneke zelf. Jullie vinden het dus dikke prima om die tussen onze inheemse 4-5 jarigen te zetten. Juist. En wie van jullie neemt dan ook persoonlijk de verantwoording als dat gruwelijk fout gaat? Nou?

Sjefke7807 | 20-04-18 | 20:40

In Iran hebben ze zich al aangepast
https://www.telegraaf.nl/video/1942846/politie-slaat-vrouw-neer-om-loszittende-hoofddoek

telelezer | 20-04-18 | 18:10

Helder en goed stuk. Wat ik niet begrijp is dat politici niet eens de ballen hebben om het probleem eens te benoemen, alleen maar benoemen...

Datkanjenietmenen | 20-04-18 | 17:59

D666 is al heel lang niet meer serieus te nemen. Ooit opgericht voor democratische vernieuwing, is het verworden tot een regenten partij met een diepe minachting voor de Joods-christelijke cultuur en een van de grootste promotors van islamisering.
Om het kort samen te vatten: een typhus-partij.

Franker | 20-04-18 | 17:56 | 10

Tgroenekroontje | 20-04-18 | 19:31,

Gekweld, waarom?
Jouw getrol bewijst mijn gelijk.
Op de feiten durf je niet in te gaan, want je weet dat ik gelijk heb.

Dandruff | 20-04-18 | 19:48

Tgroen, de Joods-christelijke”tradities “ zijn niet van gisteren. Dus 30.000 vs 6,8 milj. slaan nergens op. Het jodendom was natuurlijk véél groter in NL totdat.....

Ruimedenker | 20-04-18 | 19:49

Dandruff | 20-04-18 | 19:48

Weinig feiten in uw texten.

Tgroenekroontje | 20-04-18 | 19:50
▼ 7 antwoorden verborgen

In de dierentuin zitten de champancees, de orangoutangs, de gorilla’s ook niet in een hok, al zijn het allemaal apen. waarom denken een aantal mensen dat je alle mensen wel in een hok/ school/straat/stad/land kan samen stoppen?

Gebakschep | 20-04-18 | 17:51 | 4

Goed punt ik zou als elitaire zak ook niet graag met mensen zoals jij in een kooitje willen zitten. Maar helaas. Het is toch zo.

Komt bij dat chimpansees, bonobo's, gorilla's, Orange oetangs en mensen allemaal totaal verschillende dieren zijn.

Zo kan een neger een klein Aziatisch meisje neuken en voortplanten. Maar een gorilla kan niet met een bonobo neuken en voortplanten.

Maar ik had al door dat je van biologie geen kaas hebt gegeten. Of er enige kennis van hebt.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 18:08

Wellicht kan een Koreaans sletje eens flink in de peoperd worden genomen door een gorilla.
Niet voor de voortplanting maar gewoon om dat sletje is de mond te snoeren.

Ruimedenker | 20-04-18 | 19:18

Het was cynisch bedoeld.

oplichter | 20-04-18 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ergens is het wel zo, de Chinezen en Koreanen hebben zich ook niet aangepast, we hebben geen last van ze, hebben hun eigen toko, familie en feesten, Dus geen centje last van ze.
De echte vluchtelingen, sta ik ook voor open, maar al die gelukzoeker moeten gewoon opdonderen, weg met vliegtuig en tot nooit meer ziens. Is Syrie veilig kunnen ze ook terug.
En dan Drumpiet, alia D,Fens, ik voel me in Catalunya net als de Chinezen, heb hun geld niet nodig, hier mijn kleinkinderen. Als je
69 jaar bent en altijd in Nederland hebt gewoond, blijf je Nederlander, geen Moslim,, zoals je laatst zei en heb ik gewoon het recht op Geenstijl waar ik al jaren op zit, daarbij is mijn familie in Nederland , mijn zoon, kleinzoon en allemaal zijn we gewoon Nederlanders al honderden jaren
en in mijn geval staat mijn huis toevallig nu in Catalunya. Dus nog eenmaal dat gezeik van je en je wordt geblocked net als je alias D, Fens.

gato | 20-04-18 | 17:48

Het is zover! D’66 is finaal van het padje af.

Accident_Prone | 20-04-18 | 17:37

Wat heeft Geenstijl toch tegen D'66?

Slough | 20-04-18 | 17:31 | 4

Om Beavis en Butthead te citeren:
"Uhuhuhuhuhuhuhuh"

oplichter | 20-04-18 | 17:37

Geenstijl is vooral dom bezig. Ze zouden sowieso niets politiek moeten doen maar gewoon lekker tendentieus en ongefundeerd moeten bloggen over misstanden al dan waar of niet. Maar nu is een tweesnijdend probleem ontstaan. Enerzijds wil Geenstijl linkse standpunten innemen zoals het referendum en anderzijds de oorlog verklaren aan links hangende partijen. Die dus juist voor raadgevende referenda zijn.

M.a.w. zoals reactionair rechts en links betaamd.

Ze schieten zichzelf in de voeten.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:45

Voor het referendum is niet links of rechts, maar voor het Nederlandse volk. Vooral standpunten blijven innemen GS!
En check je Nederlands, prostituée: de uitdrukking is ‘jezelf in de voet schieten’!

duh! | 20-04-18 | 23:59
▼ 1 antwoord verborgen

Onze Marokkaanse schoonmaakster zei vandaag dat haar, hier geboren, dochters absoluut niet met Nederlander gingen trouwen. Teveel verschillen in cultuur.
Ze had ook begrip voor de minder minder uitspraak van Wilders. Want binnenkort zou 'de Nederlander' niet meer bestaan. We maken te weinig kinderen, wij denken alleen maar aan 'hebben'. Ze heeft er wel vijf. Terwijl ze met niks uit een berberdorp is gekomen dat in zijn geheel hierheen is verhuisd. Ik wilde nog zeggen dat het misschien niet zo aardig is van Wilders om één bevolkingsgroep aan te wijzen maar hield wijselijk mijn mond. Wij zijn de gekkies op deze planeet die vergeten zijn hoe je zelf kinderen moet maken. Denkend aan Markie en Merkie en Macron. We plegen zelfgenocide en niemand schreeuwt dat we het niet moeten doen maar krijgen zelfs een extra duwtje en zingen: Welkom in mijn land, Welkom, Welkom.

oplichter | 20-04-18 | 17:29 | 3

I call bullshit

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:46

@De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:46
-
I'm sure you do

oplichter | 20-04-18 | 17:51

oplichter | 20-04-18 | 17:29,

Klopt. Relatief veel allochtonen stemmen PVV.
Van de autochtone Nederlanders stemde in 10,3% PVV, bij allochtonen 11,8% (2012).
www.nporadio1.nl/homepage/2571-de-pvv...
Onder Antillianen was de PVV zelfs de 1e partij, maar ook onder Marokkanen was de PVV nog de 4e partij.

Dandruff | 20-04-18 | 18:10

Het is telkens deze tekst.
Nederlanders zijn tolerant tegenover tolerante mensen.
Nederlanders moeten daarnaast ook nog iets 'erbij' leren.
Nederlanders moeten intolerant zijn tegenover intolerante mensen.

Der Paulie | 20-04-18 | 17:27

/Jacobse & van Es modus "Aanpassuh, laatuh zuh dur èiguh gaan aan lopuh te passuh! Kom op zeg ! Zie'k zo bleek soms".

Grijskijkert | 20-04-18 | 17:22

Rheia | 20-04-18 | 15:01 | reageer

Wat maakt jou eigenlijk minder militant dan zeg een Daesh of een Bin Laden?

Ik zal het verklappen. Niets.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:03 | 3

Wou toen ik je vraag las zoiets zeggen als: wereldschokkende daden. Maar toen zag ik dus dat je het antwoord al hebt gegeven. Het verschil tussen reaguurder Rheia en Daesh/ Bin Laden bestaat niet want even militant.

RickTheDick | 20-04-18 | 17:16

Hoi Piemel. Ben je nog steeds bezig met achter elke boom een DKS te zien. Verder heb je gelijk hoor. Niet alle mensen met psychische problemen en extremistische gedachtegoed gaan over de rode lijn, maar dat maakt ze niet minder gevaarlijk.

Anders Breivik was ook maar een reaguurder. Tot hij doorsloeg. Bin Laden was ook maar een leider van een paar extremisten tot ie doorsloeg. Etc

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:49

Nee. Ik zie slechts De Koreaanse Slet achter Andrew Deen.
Verder zie ik dat je van mening bent dat aan extremistische daden extremistisch gedachtengoed voorafgaat. Dit betekent dus dat aan bijvoorbeeld een islamitische aanslag radicaal islamitisch gedachtengoed voorafgaat dat dus over de rode lijn gaat. Tegelijkertijd is het niet over de rode lijn gaan, dus niet met een vliegtuig een gebouw binnenvliegen, niet minder gevaarlijk dan wel met een vliegtuig een gebouw invliegen.
Heel interessant.
Vind je Van Rossem ook een potentiële Breivik? Zo ja, zeg het hem.

RickTheDick | 20-04-18 | 18:22

you got to be fucking kidding me

ILF2 | 20-04-18 | 16:42

Waarom moet iemand die hier al 15 jaar woont nog gevraagd worden zich aan te passen? Als dat nodig is wil dat zeggen dat die persoon dus nooit de moeite heeft gedaan dat te doen.

Gregovic | 20-04-18 | 16:37

D66, dat is toch dat gezelschap van non-democraten, graaiers, leugenaars, fraudeurs, orgaanrovers, volksverlakkers, karaktermoordenaars, majesteitsschenners, terroristenknuffelaars, pseudo-deugers, gemeenteslopers, enwatalnietmeer. Die gaan mij niet vertellen wat ik wel en wat ik niet moet doen.

jacobh-59 | 20-04-18 | 16:23 | 1

Pedofilio’s en dierenneukers..

Accident_Prone | 20-04-18 | 17:40

Black privilege = eisen dat blanken geen eisen stellen aan niet-blanken.

Asiel privilege = eisen dat niet-asielzoekers (i.c. NLers) geen eisen mogen stellen aan asielzoekers.

gaffelbaard | 20-04-18 | 16:19

Hum, streng doch rechtvaardig zou ik zeggen.
.
Alle (aspirant) NLers dienen zich aan de NL wet te houden.
Dus ook de wetten tegen:
- Discriminatie (vrouwen, homo's en anders/niet gelovigen)
- Mishandeling (zelfde groep)
- De vermenging van staat en religie.
- Diefstal en fraude.
.
"dreigen met uitzetting is ’mensonwaardig’"
Neen, dit is het uitvoeren van onze democratisch vastgestelde wet.
En stimulering van het overtreden van de wet heet "opruiing", en is strafbaar.
Dus maar aangifte doen tegen de schrijvers van deze criminele tekst...? ;-)

hotmint | 20-04-18 | 16:17

Dit soort extreme politieke partijen lossen zichzelf gewoon op. Gewoon laten gaan.

brtnsnwbrd | 20-04-18 | 15:56 | 2

Was het maar waar. Er zijn simpelweg te veel mensen die hooguit een keer de Volkskrant lezen en nooit verder kijken dan hun Netflix-neus lang is. Van die types waarmee je geen normaal gesprek kunt voeren of het moet over een film gaan die ze net hebben gezien.
En die stemmen rustig GL of D66. Weten zij veel.

druipsmurf | 20-04-18 | 16:28

brtnsnwbrd | 20-04-18 | 15:56,

Wat druipsmurf zegt.
Ik bewonder je optimisme, maar dit soort weg-met-ons partijen winnen al decennialang alle verkiezingen. Het gaat niet alleen om D66, alle andere linkse partijen (PvdA, SP en GL) poepen al ruim 40 jaar dezelfde idioterie. En de zogenaamd "rechtse" partijen (rond verkiezingstijd) VVD en CDA voeren ook al decennialang hetzelfde beleid uit.

VVD en CDA zijn net zo gek als D66. Zat D66 niet samen met de VVD in één partij (ALDE) van de EU-dictatuur?
VVD-er van Riessen riep bij Pauw ongestraft op tot het "mollen" van dissidente politici en het deporteren van hun stemmers... Diezelfde van Riessen noemt nu een reeks vergismoorden het werk van kwajongens. Kortom hij is minstens zo gek als CDA-er Grapperhaus die alle PVV-ers een beroepsverbod wil geven, maar meer meer meer isis-oorlogsmisdadigers naar Nederland wil halen "om het gesprek aan te gaan".

En dat kartel wint dus elke keer de verkiezingen. Rutte is op zijn beste momenten ongeveer 1.000 keer minder geloofwaardig dan Pinoccio met een neus van 28 kilometer, maar zijn VVD blijft de grootste partij.
Deze miljoenste stommiteit van D66 gaat de pers nauwelijks halen, en het hersendode plebs dat hun wereldbeeld door de NPO laat bepalen komt dit nooit te weten.

Dandruff | 20-04-18 | 17:22

Bart Nijman twitterde vanmorgen onder andere:

Te veel van die regressief-dogmatische bidmatbukkers binnenhalen is slecht voor de sociale balans en het is perfectly healthy dat de ontvangende kant zich daar gezond weerbaar tegen toont, Dominee66.
en:
Onze maatschappelijke moraal van vrijheid van denken, democratie en doen is honderdduizend keer beter dan de regressieve hokjesgeest van religieuze hubris en anti-humanistische denkbeelden van veel nieuwkomers en I'll be damned voordat ik me daar ooit aan ga conformeren.
Helemaal mee eens niets aan toe te voegen.
Rapport is wel bewijs dat zgnd. hoogopgeleid en intelligentie niet noodzakelijkerwijs een oorzakelijk verband hebben.

bwanabanjo | 20-04-18 | 15:44

Ik zit eigenlijk te wachten op het moment dat D666 voorstelt om Arabierisch als verplicht schoolvak in te voeren voor iedereen. Dan wordt het echt tijd om te emigreren.

matatwork | 20-04-18 | 15:38 | 10

Dandruff | 20-04-18 | 17:33

Och ja. Niet welgevallige feiten zijn niet belangrijk.

Laten we de moslims opdelen.
Turken - spreken geen Arabisch, maar Turks
Marokkanen - spreken geen Arabisch, maar Tamzigt.
Javanen - spreken geen Arabisch, maar Bahasa Indonesia
Surinamers - spreken geen Arabisch, maar Nederlands - en soms dat Creolen taaltje van ze.
De rest spreekt ook amper of niet Arabisch.

Dat is niet trollen dat zijn feiten.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:58

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:58,

Goed dan, één reactie omdat je bent vergeten te schelden.

Jij had het over Marokkanen, en ik dus ook.
Dat jij er nu ook Turken en Indonesiërs bijhaalt is een stropop, oftewel een drogreden. nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Strop...
Niemand hier schrijft immers dat Turken en Indonesiërs Arabisch spreken. Dat suggereer jij nu alleen omdat je weet dat je feitelijk ongelijk hebt.

Maar Berberse Marokkanen spreken doorgaans dus wel Arabisch. nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaans-Arab...
Precies zoals Nederlandse Friezen doorgaans Nederlands spreken. En om je volgende stropop voor te zijn; Duitse Friezen spreken naast Fries geen Nederlands maar Duits.

Kortom, jouw claim dat je elk halfjaar een keer met een feitje komt lijkt correct. Maar gezien de irrelevantie van dat feitje, elk halfjaar weer, ben je nog steeds een trol.
Dus doei verder.

Dandruff | 20-04-18 | 18:28

@slet
-
Marokkanen spreken wel degelijk Arabisch. Het wijkt weliswaar een beetje af van het 'ABN-Arabisch' van de Al-Azhar in Caïro, waar men geacht wordt om het mooiste Arabisch te spreken, maar het is en blijft: Arabisch. Het is de taal van het onderwijs en van de staatsmedia.
-
'Tamazight' is een overkoepelende 'verzamelnaam' voor de Marokkaanse berbertalen: Tashelhit, Tarafit en Tassousit.
-
Een complete generatie Marokkanen spreekt die talen niet of nauwelijks, omdat het gebruik ervan tot 2003 verboden was en alleen nog wat oude mensjes de taal konden overbrengen. Na 2011 kenden de Berbertalen mede onder druk van activisten een opleving en werden -gedeeltelijk- weer toegestaan in het onderwijs, maarrrr: het gebruik komt nog steeds niet goed van de grond, al was het maar vanwege oeverloze en telkens weer oplaaiende discussies over het schrift dat gebruikt moet worden.
-
Met Arabisch - ook met Hoog Arabisch- kun je tot in de hoogstgelegen dorpjes van de Atlas en tot in de zuidelijkste woestijnstadjes terecht.

bisbisbis | 21-04-18 | 09:15
▼ 7 antwoorden verborgen

Je zou zeggen, de D66'er roept maar wat. Maar niets is minder waar. De gemiddelde D66'er voelt zich helemaal niet geroepen om de hand uit te steken naar de volgens hun hulpbehoevende asielzoeker. Dat moeten zij doen die wat lager op de maatschappelijke ladder staan. De D66'er is volgens hun de hardwerkende ethisch verantwoorde (wereld) burger die de hulp en aandacht voor de asielzoeker door die andere burger, lager op de maatschappelijke ladder en daardoor dichter bij die zielige asielzoeker dan de D66'er wel zal fasciliteren. De D66'er heeft geen tijd en vooral geen zin om zelf af te dalen naar het niveau klootjesvolk waar de asielzoeker ook onder valt en de handreiking te doen naar die asielzoeker. Zijn taak is uiteindelijk problemen verzinnen en ze vervolgens aankaarten als zijnde waar, en zo nodig een bijpassende functie te creeren voor hem/haar zelf of de vrienden en kennissenkring zodat de D66'er zonder moeite zichzelf op het morele paart kan hijzen en er als het even kan er financieel beter van wordt. Dat D66 nog geen alliantie is aangegaan met GL verbaast mij.

forecastle | 20-04-18 | 15:37 | 1

U omschrijft het heel treffend, chapeau!

"Zijn taak is uiteindelijk problemen verzinnen en ze vervolgens aankaarten als zijnde waar, en zo nodig een bijpassende functie te creeren voor hem/haar zelf of de vrienden en kennissenkring zodat de D66'er zonder moeite zichzelf op het morele paart kan hijzen en er als het even kan er financieel beter van wordt."
Dit is precies hoe het rolt. En in dit licht moet ook de afschaffing van de studiefinanciering gezien worden.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 16:20

Aan immigranten heb ik lang niet zo'n hekel als aan D66-ers.

Cor Netto | 20-04-18 | 15:35 | 5

O2Neutraal | 20-04-18 | 15:58,

Penthouse en Orwellongren zijn misschien extreme voorbeelden van waar D66 toe kan leiden, maar het zijn geen uitzonderingen. Anders hadden ze het nooit zo ver kunnen schoppen in die partij.

DDR66 ademt al decennialang een geur van schijntolerantie uit. Tolerant naar (destijds) de DDR en Cuba, niet naar Israël en de VS; tolerant naar criminelen en extremisten, niet naar werkende Nederlanders.
Het woord "D66-rechter" komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.

Dandruff | 20-04-18 | 17:47

Dandruff | 20-04-18 | 17:47

Wat een slap gelul. Geloof je dit echt? In dat geval ben je absoluut krankzinnig. Doe je lekker trollen dan ben je hooguit vervelend.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 18:02

Dandruff - zo is het precies, hypocrieter vind je ze niet.

Maris v.d Hof5393 | 21-04-18 | 00:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie stemt nog op deze zieke partij. Een partij, vol deugers die hun schaapjes al lang op het droge hebben. Die alles maskeren achter een gordijn van zogenaamde tolerantie. Tolerantie geldt als norm voor het gepeupel. Niet voor deze hautienne deugertjes. Nee, zij leven heerlijk in het reservaat van de gegoede welstand. Zij overzien de wereld en heffen het moralistische vingertje.
Als de wal het schip niet meer kan keren zijn zij als eerste vertrokken. Misselijkmakende zichzelf verklarende deugers.

De Evangelist | 20-04-18 | 15:32 | 1

Ik kan niet anders dan instemmend knikken.

forecastle | 20-04-18 | 15:53

Als ik in de media lees hoe blij we met z'n allen toch zijn met de verrijking van andere culturen snap ik die ergernis totaal niet. Of bedoelen ze dat klein clubje mensen die terechte kritiek hebben op het migratiebeleid. Juist, en dan komt het omdenken van X66 om de hoek kijken. Iedereen die het niet met het beleid van X66 eens is moet monddood gemaakt worden.

BozePaarseMan | 20-04-18 | 15:24

Ik heb een tijdje in Vlaardingen gewoond en voelde me daar ook niet echt thuis.
Maar nu begrijp ik het, dat lag niet aan mij, dat lag aan Vlaardingen!

LuckyGirl | 20-04-18 | 15:23 | 3

Ik zat in Hoogvliet ook niet echt op m'n gemak, zal dan ook wel aan mij gelegen hebben.

sarcastro | 20-04-18 | 17:16

Dat had ik met Nieuwegein, maar ja .. ik ben dan ook terug gegaan naar waar ik me wel thuisvoelde. Aanrader voor de asieltoeristen.

Von Mutzenbacher | 20-04-18 | 17:24

Ik heb 35 jaar met plezier in Nieuwegein gewoond,
Daarvoor in Tiel, 10 jaar, wat een ramp was dat.

gato | 20-04-18 | 18:18

Pfffft. Nu klagen de zandhappers dat het te heet is in die voddenbalen van ze. Ze eisen nu airco in huis en astronautenpakken met waterkoeling. Hadden ze thuis ook allemaal. D666 is nu aan het uitrekenen hoeveel de Nederlandse burger hiervoor dient op te hoesten. Smeer uw reedt vast met zonnebrandcrème in. Dan slaat u twee vliegen in één klap. Waarom, kunt u vast wel zelf bedenken.

Nivelleermarionet | 20-04-18 | 15:19 | 7

coolvibe | 20-04-18 | 15:41

Niets. Maat het zegt wel een hoop over jou dat je dat kan denken. Gewoon dat je een 'vijandsbeeld' hebt dat mensen die wel helder kunnen denken dezelfde persoon zijn en geld krijgen van een oude Hongaarse Joodse hedgefonds manager die toevallig nog een appeltje heeft te schillen met de Russen als het gaat om de vrije markt en ethiek.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 16:51

Totale onzin. Het marginale reactionaire 'rechts' en ook 'links' probeert de democratie te kapen door te stellen dat zij het volk representeren.

Dat is dus niet zo. Keer op keer blijkt hetzelfde. Nederlanders hebben geen zin in reactionaire extremisten noch op links, noch op rechts.

Jouw, jullie, standpunten vertegenwoordigen de Nederlandse belangen niet. Het is een gigantische valse droom en Utopia van mee kunnen knokken tegen de Chinezen, Amerikanen, Japanners en Koreanen. Om maar niet eens te beginnen over Rusland, Iran en dat soort ellende.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 16:56

lokoolokie | 20-04-18 | 16:34

Nee. In dezelfde categorie was er ook Moldavië en Georgië om maar eens Europees te doen. En daarnaast waren er tig andere wetten aangenomen die de normale Nederlander wel aangingen. Die zijn nooit benoemt. Nee dat Oekraïne gedoe was een enorme fout van Bart en cs. Zeker na dat interview met n.b. Sputnik Int. Okay, ik snap best dat je reactionair rechts wil zijn maar enerzijds de NPO ervan de beschuldigen staatsmedia te zijn en anderzijds met de Russische international agitprop te heulen? Mja... Twijfelachtig op zijn minst.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

En dat van een partij die 1,5 miljoen mensen uitsluit vanwege hun stemgedrag...

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 15:10 | 2

Jij snapt het slachtofferschap heel goed.

Een partij die ik niet wel, of begrijp, dat ik haat en met alles wat ik kan wil vernietigen begrijpt me niet.

Reaguurders zijn als ex-vriendinnen. Het leek eventjes leuk om te sjansen met het referendum maar toen maakte je er een puinhoop van en haat je jouw 'ex' - te weten alle linkse partijen.

Zooitje prutsers.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:23

@zwarte_weduwe. Goed opgemerkt. Hoeveel van die 1,5 miljoen burgers doen inderdaad het goede voor de samenleving en de integratie van de asielzoeker? Het zullen er velen zijn. ( ik neem mijzelf maar als voorbeeld) Maar voor een D66'er is dat onbestaanbaar. Ziende blind heet zo iets. En @De Koreaanse Slet. Komt er nog wel eens wat zinnigs uit uw type vingers?

forecastle | 20-04-18 | 16:02

Ik heb een familielid dat lid is van D66. Ze verloor met koekhappen en zakkenlopen en daarom is ze globalist geworden. Ze zit in de gemeenteraad en wil in het Engels vergaderen. Zingen doet ze in Esperanto en jodelen met haar hand in haar slip. Voorspelbaar type!

bolletje kaas. | 20-04-18 | 15:08

Ergens ben ik wel blij met deze openbaring, ze denken en doen al jaren zo, ze zeggen het nu pas....

Foxcave | 20-04-18 | 15:04

Ik ga een handeltje in kuisheidsgordels opzetten.
Betonschaar-proof.

LuckyGirl | 20-04-18 | 15:03

Ik loop al 15 jaar op een nudistenclub rond, maar ze geven me toch nog steeds het gevoel dat ik er niet helemaal bij hoor, alleen maar omdat ik nog steeds weiger mijn kleren uit te doen.

een_mike | 20-04-18 | 15:02

Ik zou graag zien dat D66'ers vluchtelingen werden.

Rheia | 20-04-18 | 15:01 | 2

Of, zoals een andere reaguurder ze noemde, voortvluchtelingen.

LuckyGirl | 20-04-18 | 15:04

Ik ben de helikopters al aan het aanzwengelen

niemand specifiek | 20-04-18 | 15:05

in het pre-mobieltjes tijd[erk (midden jaren 90) had ik een keer pech met mijn lease auto in Rotterdam Zuid.
Ik moest wisselgeld hebben voor de telefooncel en probeerde bij verschillende personen geld te wisselen. ALLEEN: Niemand sprak Nederlands! Werkelijk niemand. Zelfs niet het lokale winkelpersoneel.
Uiteindelijk kwam er toevallig politie langs en die hebben me geholpen.
Dat was een eye opener voor mij, dat moment.

Gerf | 20-04-18 | 14:58 | 1

Vooral als er een beroep op ze wordt gedaan spreken ze geen Nederlands.

sarcastro | 20-04-18 | 17:13

Ik ben het nog nooit zo met Van Rossem eens geweest. Man, wat heb je hoe ik er (ook) over denk geweldig verwoord.

J. Jarig | 20-04-18 | 14:58

"Als je het over nationale Nederlandse cultuur en identiteit wilt hebben en daar voor op de bres wil springen, ben je al snel een naar eng nationalisme neigende witte supremacist, maar dat is tegelijkertijd wél die cultuur en identiteit die het überhaupt mogelijk maakt dat we al een halve eeuw humanistisch beleid voeren waarin iedereen welkom is maar nooit iemand écht gedwongen wordt om te integeren. En als het mis gaat, moeten wij nog meer inleveren op hun cultuur? Geen fukking weg dat we onze vrije maatschappij verder moeten laten afkalven of eroderen om plaats te maken voor dogma's en denkbeelden die daar juist volledig haaks op staan en een totalitaire of religieuze richting willen inslaan als je ze daartoe kans geeft."

Welke dan? Maxima had gelijk.

Mijn toenmalige 'moslim' vriendinnetje die oorspronkelijk uit Indonesië kwam was aan het studeren aan de Erasmus. Dus ik kom haar bezoeken. Zitten we lekker te praten in een café komt er een rasechte roomblanke Rotterdammer naar me toe. Hij zegt: 'Kom jij uit Amsterdam of zo, jouw soort motten we hier niet.' ....

Ik - bijdehand eikel die ik ben - zeg: 'Je bedoelt mannen?' - 'Tis prima, kan elders ook gewoon wat drinken gabber'. Hij dan... Feyenoord of Ajax?!??. Ik: 'IJ-hockey, een sport voor mannen, of Rugby - ook sport voor mannen 'bedrijven'? Jij? Homo's die liever gaan liggen voor een fiks salaris? Zegt veel over jou.

En toen kreeg ik toch een optater.

Ja. Havenwerkers. Echte mannen maar slim zijn ze niet.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:57 | 4

Welke onzin dan Chris? Het feit dat een havenarbeider het nodig vond om zich in een gesprek te mengen om mijn accent? Of dat toen ik niet wou buigen voor hem een klap moest incasseren?

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:10

IJshockey. Een sport voor mannen. In Canada, Rusland of Amerika ja. Voor de rest had die RotterdammerT natuurlijk groot gelijk ouwe deugwel.

LJBrinkhorst | 20-04-18 | 15:12

Wat een heerlijke ontboezeming Slet! Ik wed dat menig reaguurder graag in de schoenen van deze havenwerker had gestaan.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 16:25
▼ 1 antwoord verborgen

Nederlanders zouden migranten niet welkom heten? Check dit:
ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopi...
Kijk even naar de infographics onder de Annex. Conclusie: migranetn zijn het beste af in Nederland. Maar ja, die D'66ers, kampioen deugen en weg met ons, want zielige migrant.

Kosygin | 20-04-18 | 14:56

Politie lijfstraffen laten uitdelen en om de honderd meter een wegafzetting met controle en keiharde muziek uit torentjes laten schallen dan gaan ze zich vast thuis voelen.

Hein7261 | 20-04-18 | 14:52 | 3

In de jaren dertig vluchtte duizenden joodse families uit Duitsland. (Om maar eventjes de vorige pogroms te vergeten). Deze mensen hebben zich van Andrew Sachs tot welke jood je kan bedenken ontwikkelt tot mooie artiesten namen.

Maar dat is niet helemaal waar.

Je hebt ook de andere kant van de migratie. Heel veel joden vooral uit Oost-Europa waren niet alleen vluchtelingen maar ook keiharde criminelen.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:04

heau, heau. Keiharde criminelen. Nou, dat viel allezins mede. Ja, de typische jiddische criminele bezigheden als financieel en oplichting of slecht van betalen danwel belofte zijn. Keiharde criminelen kwamen uit Duitsland. Na W.O.1 en na de Beurskrach. Lui die ook continu de grens over werden gezet als ongewenst vreemdeling, al rovend en moordend door het land trokken en in 1933 al proclameerden dat ze de boel hier wel eens eventjes zouden gaan annexeren. Sounds familiar? Joden keiharde criminelen, lol. Een handvol misschien, het meeste was tinnef.

Nanker Phelge | 20-04-18 | 15:56

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:04
Van de overlast zal dan wel veel gedocumenteert zijn Slet, laat maar zien.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 16:26

"hier al 15 jaar lang wonen worden gevraagd aan te passen aan de Nederlandse normen en cultuur. Ze horen er nooit helemaal bij"

- Wat is het verschil tussen de opmerking dat je van jezelf vind dat je je na 15 jaar nog steeds niet aan Nederlandse normen en cultuur hebt aangepast en de opmerking "Ik wil er helemaal niet bij horen"?

- Verwachten dat iemand zich aan de normen aanpast mag alleen de eerste jaren, na 15 jaar -als je het nog steeds niet gedaan hebt- ipv dat we dan zeggen, goh nu wordt het toch wel eens tijd, geldt dat juist helemaal niet meer?

-Wat is anders je definitie van "er bij horen"? Compleet andere normen en cultuur erop nahouden en verwachten dat anderen je dan toch zien als iemand die WEL die normen aanhangt? Zo zien ze zelf anderen die een andere norm aanhangen toch ook niet?

een_mike | 20-04-18 | 14:49 | 1

Als ik naar Limburg verhuis hoor ik er ook nooit helemaal bij, carnaval enzo.. nee dank u.

boerk | 20-04-18 | 15:19

De paradox is hoe meer je strijdt tegen iemand hoe minder macht je over iemand hebt, en hoe meer macht je voelt hoe meer weerstand je oproept bij de andere partij. Macht over mensen is een ingewikkeld concept, en het enige wat op dit moment helder is, is dat we in een destructief conflict (overheid vs burgers) zitten... tot er een constructieve herverdeling van macht plaatsvindt, dat helaas niet is af te dwingen.

einStina | 20-04-18 | 14:46

Gelijke woorden door de N.S.B. er Mussert in 1940 , aardig zijn voor de moffen , frappant deze gelijkenis met D.66 .en zijn leider.

blauwe zander | 20-04-18 | 14:45

Even een ctrl+F gedaan op het woord Zweden en ik schrik. Heeft nou nog niemand opgemerkt dat Zweden een voorbeeld is van hoe dit beleid zou uitpakken als het zou worden geïmplementeerd in Nederland? Daar doen ze werkelijk alles om zich te schikken naar de wensen van hun cultuurverrijkers en het land staat nagenoeg op instorten. D'66: Trap niet in, maar tegen die zooi.

sarcastro | 20-04-18 | 14:45 | 3

Alle rijke Europese landen zijn verloren of staan op instorten. Strakjes met koninginnedag mogen we ons hier weer gaan vermaken met de shariapolitie. Opgeschoten buurtturkjes die met een hesje de rommelmarkt controleren. Dit natuurlijk in samenspraak met de locale politie. Het is dat er nog een AH in de buurt zit, maar anders was er geen druppel alcohol meer te verkrijgen. Met de 5 mei viering herhaalt dit curieuze verschijnsel zich. Totaal mesjogge.

lokoolokie | 20-04-18 | 15:03

Ja, wij komen allemaal aan de beurt, maar om het nou nog eens erger te gaan maken...
Waar controleert de shariapolitie dan op trouwens? Alcohol?

sarcastro | 20-04-18 | 16:59

Er staat security op hun hesjes. Het zijn dezelfde personen die al toeterend de wijk naar hun hand zetten, in hun dikke AMG's en Audi RS bakken. Ze controleren niks, maar intimideren als de pest. Nogmaals, dit is in overleg met de politie. Pik jij het, wanneer een of andere motorbende de straat gaat controleren? Ik niet.

lokoolokie | 20-04-18 | 22:15

Zoiets kom alleen maar tot stand in een van de werkelijkheid gespeend hoofd. Wat is er al niet allemaal verkwanselt voor die vreugdeloze multiculturele samenleving?

Hein7261 | 20-04-18 | 14:43

Aanpassen aan de buitenlanders?
Ja tuurlijk, in het buitenland ('s lands wijs 's lands eer), maar niet hier.
No way!
En nu, D66?

Endoxa | 20-04-18 | 14:32

Joh, als je thuis ben spreek je Turks. Al je vrienden zijn Turks. Je koopt je boodschappen bij een andere Turk. Als er wat aan je huis moet gebeuren bel je een Turk. Je gaat naar de moskee waar alleen Turken zijn. Je bespreekt de wereld in een Turks theehuis. Als Turkije wint met voetbal toeter je de hele stad murw en als er een opstand is in Turkije sta je hier met de Turkse vlag te wapperen. Maar als je eens een verdwaald en Nederlander tegenkomt kijk je vreemd op als hij je niet als echte Nederlander beschouwt. Ergerlijk is dat, van die autochtonen.

Sqbar | 20-04-18 | 14:32 | 9

Ozcan Akyol beweerde onlangs toch iets totaal anders.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:41

Ik ken die vent niet maar ik kan aan zijn naam zien dat hij een Turk is.

En ja. Ze spreken onderling allemaal de Lingua Franca Nederlands. De meeste Marokkanen spreken of verstaan amper Tamzigt.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:47

@ De Koreaanse Slet
Ken je eus niet? Schrijver/columnist en voetbalkenner van Turkse komaf. Stoort zich er mateloos aan dat zijn Turkse vrienden vrijwel allemaal thuis uitsluitend Turks spreken, ook tegen de kids.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:55

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:55

Eus is en blijft een islamofascist. Als puntje bij paaltje komt, dan leert men de echte eus kennen. Zoals SS;ers elkaar ook altijd onderhands blijven steunen. Trap er niet in, zoals een kontenlikker van het sultanaat eens gepredikt heeft.

lokoolokie | 20-04-18 | 22:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Mijn vrouw werkt in het onderwijs, op een openbare school en geloof me als ik zeg dat we ons al heel erg hebben aangepast en dat we nieuwe Nederlanders al enorm faciliteren...
Per saldo gaan we er met zijn allen niet op vooruit maar op achteruit, maar ach, wie daar op let...

LJBrinkhorst | 20-04-18 | 14:29 | 5

Koreaanse slet - in het Amsterdam waar ik ben opgegroeid ging dat anders. De arbeiders werden weggetreiterd want -net als de Molukkers- wilden de nieuwe Nederlanders bij elkaar in de goedkopere huizen wonen. Eerst werd de straat gezuiverd en daarna de wijk. Heel smerig om de arbeiders Tokkies te noemen, niet de Nederlanders maar de allochtonen verdwenen in een uitkering.

Maris v.d Hof5393 | 20-04-18 | 15:28

Maris v.d Hof5393 | 20-04-18 | 15:28

Dit is slap gelul. Jij weet dit ook als je ouder dan veertig bent. Ze gingen maar al te snel weg. Met een zak geld.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:37

Maris v.d Hof5393 | 20-04-18 | 15:28

Dit is slap gelul. Jij weet dit ook...

Wat nog het meest stinkt aan je lulverhaal is dat al die Amsterdammers met pijn weggingen. Hou toch op. Die lachde zich slap. Zaten plots van 50-602m naar eengezinswoning met vier slaapkamers. Ik ken ze hoor. Meneer zwart wat auto's repareren en ene mevrouw grijs uitkering en subsidies en kinderbijslag en sportschool schoonmaken ...

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 15:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat men spreekt over slecht integrerende migranten is al een lachertje.
Die bestonden toch niet. De hele multi culti troep was toch een groot succes, we hadden toch een enorme toevloed van cultuur verrijkers. kansen jongeren en allerlei ander positieve ontwikkelingen.

Memek | 20-04-18 | 14:28

Een moslim zou niet moeten willen emigreren naar een land dat hem als immigrant accepteert.

BrabantsVerzet | 20-04-18 | 14:28

Wat verwachten asielzoekers nog meer van me? Eerste kerstdag heb ik vroege dienst om ongeveer 60k loonheffing af te dragen zodat zij bed, bad en brood krijgen, graties... dus daarom: wat denkt D’66 dat ik nog meer kan doen? Hun plees schrobben, mij aanpassen aan hun sektarisch geloof... pleurt effe op zeg.

PrakkerT | 20-04-18 | 14:26

D’66 de PvdA 2.0 dezelfde denkbeelden als de salonsocialisten en het zal hetzelfde aflopen met de deugers.

Trumme | 20-04-18 | 14:25

“Zelfs als zij allang Nederlander zijn geworden en hier al vijftien jaar wonen, worden gevraagd zich aan te passen aan de Nederlandse normen en cultuur. Ze horen er nooit helemaal bij”.
- Vooral doorgaan met Islamitisch onderwijs dan, zou ik zeggen.
.
“De D66-stichting wil, in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld regeringspartij VVD wil, geen aanmeldcentra buiten de EU maar binnen de EU-grenzen”
- De VVD en de PVV zijn de twee grootste partijen van Nederland, en pleiten beide aanmeldcentra buiten Europa. Er valt dus niks te willen.
.
“Landen die meer asielzoekers willen opvangen dan hun quota, moeten daar voor gecompenseerd worden, stelt de denktank voor”.
- Gaan we de zaak omdraaien? Omringende landen die géén asielzoekers willen opvangen zouden juist beboet moeten worden.
.
“In de EU zouden de landen onderling moeten afstemmen hoeveel asielzoekers er in elk land opgevangen moeten worden.”
- Wat is de quota van de omringende landen eigenlijk? Oh, wacht...

JackStick | 20-04-18 | 14:21 | 1

Was het maar opvang, die neemt nog een einde, maar nee asielzoekers krijgen het Nederlanderschap en gaan nooit meer weg.

Hein7261 | 20-04-18 | 14:48

Misschien omdat dat vreedzame religies zijn die historisch gezien bij onze cultuur horen?

Gulliver | 20-04-18 | 14:14

Mwahahaha hahahaha ha ha ha ha? Je bent serieus?

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:21 | 6

@ Koreaanse slet

Onzin. Kolonisatie van Noord-Amerika en Australie was niet religieus gemotiveerd.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:47

Als je serieus denkt dat het christendom en de islam bijna hetzelfde zijn heb je er weinig van begrepen. In het christendom zie je de dialoog tussen God en mens (Abraham, David, etc. hadden gesprekken met God) in de islam zie je alleen blinde onderwerping aan Allah. In het christendom wordt Jezus gestuurd om de zonden van de mensheid te dragen zodat de band tussen God en mens hersteld is. Genade dus. In de islam moet je door blinde onderwerping en wettisch leven maar hopen dat je het goed genoeg doet om op de dag des oordeels naar het paradijs te mogen; een levenlang onzekerheid dus. Of je er nu in geloofd of niet maakt mij niet uit maar beweren dat het vergelijkbare religies zijn is totale onzin. Wel is het natuurlijk zo dat Mohammed flink gejat heeft uit verschillende toen al bestaande religies. Een aantal figuren kom je dus zowel in de koran als de bijbel/torah tegen maar dat is iets anders.

KarelMartel732 | 20-04-18 | 15:03

@De Koreaanse slet; heb je daar cijfers van? Ook, zoals oa. Luchbakfietser in dit draadje schrijft, kun je het uitmoorden van native populations in Australië en Amerika niet zonder meer gelijkstellen aan het christendom, hooguit dat de daders toevallig christen waren.

Google Hindu Kush massacre eens, tientallen miljoenen Hindu's vermoord door Islam. En dan gaat het dus werkelijk om Islam en niet om de toevalligheid dat de daders moslim waren.

Bob1985 | 20-04-18 | 15:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom heeft niemand het over de Chinezen!?

Die infiltreren zo zachtvoetig dat bijna niemand weet wat er gebeurt. Maar zijn uitsluitend en je hoeft weinig te dromen dat ze ooit gaan integreren met 'die domme westerlingen'. Om maar niet over de Japanners en Koreanen te beginnen. En (traditioneel DKS) de Russen lachen ze ook slap. Met hun federatie van 188 volkeren. Loyaal aan Poetin. En hier vechten we elkaar de tent uit over niemandalletjes.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:19 | 5

Waarom niet? Omdat die zich gedragen,niet op mensen spuwen, hun vrouwen niet verstoppen onder vloerkleden, en hoe vreemd ook, het zijn geweldige buren die niet scheef kijken als de vrouw in de blote kont loopt...

Foxcave | 20-04-18 | 15:03

De chinezen spreken allemaal goed NL? Niet in mijn snackbar. Verder prima mensen trouwens, maar zeker een schaduwgemeenschap, alleen laten ze iedereen gewoon met rust.

menage | 20-04-18 | 16:20

"(traditioneel DKS) de Russen". Daarom heb ik je gemist. Ik bescheur me, echt.

Luivend | 20-04-18 | 21:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vraag me af wie er werkelijk achter zit. Zo dom kun je toch niet zijn, als medewerker van een denktank? En waarom is D66 net zo blank als GroenLinks? Waar zijn al die pareltjes dan, meneer de denkert?

BrabantsVerzet | 20-04-18 | 14:18 | 1

Tot nu toe hebben ze er succes mee. Hele kuddes socialisten zijn overgelopen van SP/PvdA naar ‘66. Op die manier profileren ze zich aan de linkerkant maar ze overspelen zichzelf met deze idiote rapportjes.

Trumme | 20-04-18 | 14:28

Aanpassen, oké dan... ik onthoofd naar oud-Islamitisch gebruik iedere lichtgetintiër die ook maar één voet zet op mijn grond. Doe ik het goed?

Kapitein Stijlvol | 20-04-18 | 14:16 | 1

Applaus, u bent geslaagd voor uw D66 - diploma.

J. Jarig | 20-04-18 | 15:05

Nou snap ik waarom die koreaanse snol daar op stemt.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 14:16

Er is iets heel ernstigs mis met D66. Een ziekte die zich gaandeweg heeft voortgewoekerd en nu de laatste hersencellen heeft aangetast.
Wat een raar volk die D66'ers.

Memek | 20-04-18 | 14:16

Aanpassen aan immorelen is immoreel.

Go_Vegan2.0 | 20-04-18 | 14:15

@Van Rossum: ik deel je frustratie volkomen.

einStina | 20-04-18 | 14:14

Waarom zouden wij ons inzetten voor geluk- en geldzoekers, deze moeten accepteren en onszelf moeten aanpassen als deze geluk- en geldzoekers weigeren zich aan te passen aan de Nederlandse normen en cultuur ondanks alles wat hen wordt aangeboden?

Rest In Privacy | 20-04-18 | 14:11

D66 schafft sich ab.

pollens | 20-04-18 | 14:11 | 1

"Das war Einmal"66

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:50

"Dus ook tegen de islam, want de islam is een set hele slechte ideeën."

Ik begrijp hieruit dat Geenstijl een sneer geeft aan alle Abraham/Ibrahim religies.

Je kan van alles beweren maar feit blijft dat religie en liberalisme en democratie blijven botsen. Dat je islam wil pakken is leuk maar als je christendom zou pakken om exact dezelfde redenen gaat je halve publiek in hysterie en als je joden zou pakken om exact dezelfde redenen. Nou ja je begrijpt het inmiddels gok ik.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:10 | 4

Er zijn religies die nu eenmaal beter compatible zijn met liberale en seculiere beginselen. Christendom en Jodendom hebben een prima track record op dit punt.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 14:38

Islam kent geen zelfkritiek, schriftkritiek of verlichting. Islam leert alle niet moslims te haten terwijl in de bijbel staat "hebt u vijanden lief". Moslims segregeren ipv. te integreren/assimileren omdat ze vanuit de islam niet met kuffar mogen samen leven en zo kan ik nog wel even door gaan. Moslims zijn niet de nieuwe joden; moslims zijn de nieuwe nazi's.

KarelMartel732 | 20-04-18 | 15:08

@ De Koreaanse Slet. Regelmatig lees ik je posts, en deze zijn duidelijk van niveau, echter van niveau betekent in dit geval nog niet automatisch dat je gelijk hebt, enkel dat de presentatie en openmindedness gewaardeerd worden.

Islam heeft nog geen verlichting/secularisatie doorgemaakt. Dat is punt 1. Punt 2 is dat de Islamitische geschriften toch wel een stuk strijdvaardiger zijn dan het Oude- en Nieuwe Testament; Mozes was ook strijdvaardig, maar enkel m.b.t. de in Israël levende volkeren, Mohammed kende die limitatie niet.

Lees de ahadith van Bukhari, is simpel te vinden in het engels op internet, vooral het boek m.b.t. Jihad is leerzaam.

Bob1985 | 20-04-18 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig is bij deze het ultieme bewijs geleverd dat D66 door en door verrot is.
Een ontzettende hekel heeft aan de oorspronkelijke bewoners van dit land en vooral een club is van ernstig verwarde politiek correcte sukkels.

pejoar | 20-04-18 | 14:07

Voor eigen rechter spelen schijnt heel gebruikelijk te zijn onder bepaalde geïmporteerde bevolkingsgroepen. Vinden die D66ers vast heel grappig als dat hier opgepikt wordt.

Deflatiemonster | 20-04-18 | 14:06

Laat ‘66 lekker het rambam krijgen. Acceptatie is een wederzijds dingetje, kortom integreer en accepteer. Zal je zien dat je dat als nieuwkomer retour krijgt.

Wijze uit het Oosten | 20-04-18 | 14:05

"Nederlanders reageren doorgaans opgetogen en vriendelijk op mensen die hier relatief recent zijn komen wonen maar wel de taal spreken, een baan hebben en laten zien dat ze mee willen doen in ons land."

Dit is gewoon slap gelul. Er is letterlijk niemand van het gewone normale volk dat opgetogen blij is met nieuwkomers. Misschien de linkse hippie meisjes met een zucht naar het exotische of de dronkenlap die graag na 12 uur middernacht nog een vette hap wil vreten maar verder is en was niemand blij met de Chinees op de hoek met zijn kattenvoer en 'honden'brokken in de rijsttafels de Turk met zijn groentenwinkel of de Italiaan met zijn pizzaria en breek me de bek niet open over de Kroaat die zijn eethoek opende met vreemd voedsel.

Nederlanders doen tolerant maar zijn niet anders dan anderen.

De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:05 | 5

Inderdaad.
Het meeste bestaat uit professionele vriendelijkheid, oppervlakkige conflictvermijdende tolerantie en dan is er nog dat kleine aandeel dat neerbuigend opgetogen doet als iemand gewoon meedoet.
Nederlanders zijn veelal niet direct.

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:14

Jouw pauperwijk is niet representatief voor de rest van NL.

WayneGretzky*99* | 20-04-18 | 14:18

Maar het is zo. Nu de oplossing.
@De Koreaanse Slet | 20-04-18 | 14:13
Ik denk dat we een partij moeten oprichten ter verheffing van de achtergestelden. Met gebalde vuisten en rozen, taalcursussen en verbinding. Ja, dat zou goed zijn.

atheïstisch stemvee | 20-04-18 | 14:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Niets over legaliseren van seks met dieren?

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:04 | 1

Er zijn hier genoeg ongelovige dames waar ze de hand op menen te mogen leggen.

NasiGordon | 20-04-18 | 14:52

Citaatje: 'Van nieuwkomers kunnen we en willen we niet verwachten dat ze zich aanpassen aan iets waar Nederlanders onderling over verschillen.'

Nederlanders moeten het vanaf nu dus over van alles eerst helemaal eens zijn. Wat een grappig concept. Eerst moet het debat dus dood, of op de 66 manier: de regels moeten eerst zijn opgelegd. Dán, pas, omdat de norm is opgelegd en we daarover niet meer van mening verschillen, kan men van nieuwkomers verwachten dat ze zich daar ook aan aanpassen. Met de D van dictatuur dus. Hoe anders?
Toch fijn, dat 66 daar zo open over is.

Is het overigens teveel gevraagd om eens uit te leggen wat we hier allemaal mee opschieten en hoe de maatschappij eruit gaat zien als Nederlanders nog veel en veel meer toestaan dat nieuwkomers 'zichzelf' blijven?

Poesmobiel | 20-04-18 | 14:04 | 1

Volgens D66 is er geen Nederlandse cultuur en als er al een Nederlandse cultuur is die zo versnipperd en divers dat het eigenlijk geen barst uitmaakt als je vanuit Pakistan, Nieuw-Guinea of Mozambique naar Nederland verhuist en je niet aanpast want Limburgers en Amsterdammers hebben ook andere gebruiken en praten anders. Een pot nat. En als je deze denkwijze bekritiseert, word je voor extreem-rechtse nationalist of Nazi uitgemaakt.

mirvink3478 | 20-04-18 | 15:09

Opmerkelijk om deze teksten te lezen van de meest roomblanke partij van Nederland.

leo de pejo | 20-04-18 | 14:03 | 1

Groen Links is witter.

Stormageddon | 20-04-18 | 14:10

Volgens mij is het hier al veel te goed anders stappen ze niet op wrakke bootjes om deze kant op te komen. Trouwens het is hier zo goed dat de vluchtelingen boot in Groningen die er 3 maanden zou liggen er nog steeds licht, inmiddels 15 maanden. Dankzij een D66 wethouder overigens. En de boot zit vol. Logisch want ze krijgen te eten van de voedselbank en rijden in een Audi A 6.

mondkapje | 20-04-18 | 14:01

Zou de volgende stap zijn dat ze autochtone Nederlanders verplicht een inburgeringscursus willen laten volgen? Uiteraard uit eigen zak betaald.
Ik herinner me uit het beruchte debat in de Balie (waar Baudet vreselijk werd aangevallen door vooral Penthouse): Buma zegt iets over het vreselijk lage niveau en de manier van omgaan met elkaar bij dat debat, Kuzu krijst "de tijd dat jullie uitmaakten hoe de dingen hier gaan is echt voorbij". Kijk, dat heeft dat clubje van '66 goed tot zich door laten dringen. De landverradende angsthazen.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 14:00

Het merendeel wenst zich niet aan te passen en hult zich in de verstikkende cultuur die zij zeggen te zijn ontvlucht.
Vertrekken naar en ander land, om welke reden dan ook betekent dat van je verwacht wordt je aan te passen. Doe je dat niet dan word je wat mij betreft vriendelijk verzocht om op te rotten. D666 en de rest van de linkse kerk schijnt dat niet te willen accepteren en hebben er geen bezwaar tegen dat de al dan niet zogenaamde vluchteling blijft parasiteren op de gemeenschap. Ik heb er dan ook geen enkele moeite mee deze mensen links te laten liggen. Na ruim 40 jaar enthousiast gewerkt te hebben tussen en voor deze mensen ben ik erachter gekomen dat 95% van mijn inspanningen en die van mijn collega's volkomen zinloos is geweest.

Billy24 | 20-04-18 | 14:00

Wat is niet snap he, je hebt een stuk grondgebied met een hiërarchische politieke organisatie en daar zit een grens omheen. Of dat nou individuele EU-lidstaten zijn of de EU als geheel. Ergens zet je toch een grens omheen.
Maar nou wil deze denktank dus geen grenzen om de EU en iedereen die ergens asiel aanvraagt accepteren en lidstaten via quota dwingen om die mensen op te nemen.
Het is toch duidelijk dat dat niet werkt?!?

koeberg | 20-04-18 | 13:59

Dit rapportje gaat heel goed vallen in het enge kringetje gefaalde beroepsbestuurders. Een excuus voor hun eigen falen. Ze kunnen de blanke en autochtone hollander niet voor de bus blijven gloien want dje zijn straks op.

Yeohan | 20-04-18 | 13:58

Het heeft helemaal niks te maken met 'aanpassen'.
Het heeft gewoon te maken met algemeen menselijke sociale vaardigheden, zoals respect.
Sommigen -laten we hen voor het gemak moslims noemen- hebben op dit punt minder talenten dan sommige zoogdieren.

Notenkraker | 20-04-18 | 13:57

We moeten natuurlijk wel beseffen dat de gemiddelde D'66-er zich privé verre houdt van islam, allochtonen en wat dies meer zij.

Stratum | 20-04-18 | 13:57

'66 geeft alvast het goede voorbeeld door een Aziatische vorm van democratie in te voeren.

LuckyGirl | 20-04-18 | 13:57 | 1

Ik ben eigenlijk wel voor een nieuw ijzeren gordijn. Op specifieke locaties.

einStina | 20-04-18 | 14:12

Het allergrootste probleem dat D66 heeft is dat ze gebukt gaan onder een postmodern relativisme.

Een partij zonder enig beginsel, in een succes-agenda wijsheid samen te vatten onder de noemer “wanneer het je niks kan schelen waar je bent, ben je ook nooit verdwaald”.

Welnu, verdwaald - of beter nog - dwalend is D66 al jaren. Dan krijg je een aaneenrijging van drogredeneringen, het omkeren van oorzaak en gevolg en excel gestuurde doelredeneringen.

Een stem op D66 moet voortaan als een blanco stem worden meegenomen. Het telt niet voor de zetelverdeling, maar wel voor de opkomst.

Glasgow Argus | 20-04-18 | 13:57

En waarom boeit dit dan?
Een stichting die de naam draagt van een persoon die zo ongeveer aangegeven heeft klaar te zijn met de partij in kwestie poept een rapport uit uit zijn naam.

Er zijn ongetwijfeld ook nuttigen te vinden, maar over het algemeen zijn die denktanks een bron van veel kwaad (vooral omdat die lieden die daarin zitten zichzelf onfeilbare denkers vinden, aka: 'alles wat wij uitpoepen moet geloofd worden, want denktank ditdat').

Gazzerop | 20-04-18 | 13:56

Ja, want ik wil echt mijn best doen voor mensen die leven van geld dat van mij is gestolen. Het moet niet gekker worden.

Gibbon | 20-04-18 | 13:53

Weten ze bij D666 niet dat het allochtonen knuffelen de PvdA al de das heeft omgedaan? Nou ja prima, laat D666 maar haar eigen graf graven. Ik kom wel een bloemetje brengen bij de uitvaart.

Irnerius | 20-04-18 | 13:53 | 4

We halen toch zeker wel eerst alle organen eruit tog. Je weet maar nooit, misschien zit er toch nog iets bruikbaars bij.

EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 14:06
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 14:47

Een bos brandnetels kunnen ze krijgen, en ongezien jeuk ..... heel veel jeuk.

Pjotterdjotter | 20-04-18 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

We moeten ons dus aanpassen? Nou, wel lekker eigenlijk. niemand meer aan het werk en je vuilnis kun je gewoon van je balkon afgooien of stapelen in de tuin. Top toch?

osolemio | 20-04-18 | 13:52

We hebben er ook bij die zich wel aanpassen aan onze normen en waarden, degenen die dat niet doen mogen van mij ergens anders naar toe, ze weten zelf wel wie ze zijn. Maar iedereen over 1 kam scheren gaat mij wat te ver.

Jan, Leiden | 20-04-18 | 13:52

Grappig: ze geven het antwoord zonder het zelf te beseffen. Het klopt dat je na 15 jaar in een land, nog steeds een 'buitenstaander' bent. Dat zal je ook altijd blijven. Of een Nederlander nu naar Japan gaat, of zelfs naar Belgie. En andersom hetzelfde. Hoe verder de culturen uit elkaar liggen, hoe groter dit gevoel de buitenstaander te zijn en blijven. Ergo: immigratie maakt of dat mensen buitenstaander zijn en blijven, of dat -als de groep groot genoeg is- er wijken ontstaan waarin mensen hun eigen volksaard als leidend nemen. En als die volksaard niet past bij het gastland (wat eigenlijk altijd zo is), dan krijg je problemen.

Dr_Prepper | 20-04-18 | 13:52

Dit en vrijdenkers in de moslimwereld verguizen en ortodoxe, politiek islamistische stromingen omarmen. Goed plan. Lekker gek ook.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 13:51

> De D66-stichting wil [..] geen aanmeldcentra buiten de EU maar binnen de EU-grenzen. „We willen van een beleid gericht op asielontmoediging en dat lidstaten zelf uitwerken naar gezamenlijke asielregulering."
Ofwel we moeten ze eerst binnenhalen, want eenmaal binnen gaan ze niet meer weg.

koeberg | 20-04-18 | 13:51

Hear, hear! Niets toe te voegen aan de woorden van Van Rossem.

Klikte alleen nog even door naar dat Telegraaf artikel en las de volgende zinsnede:

".... dreigen met uitzetting is ’mensonwaardig’...."

Dus, there you have it, folks: als het aan D66 ligt wordt er echt helemaal niemand meer uitgezet, want dat idee opperen is "mensonwaardig". Nu nog Ilham en haar kroost en al haar fijne collegaatjes met hun kroost ophalen uit het kalifaat, en dan moet je eens zien wat een fijne, inclusieve, tolerante samenleving het hier gaat worden. Zo fijn, daar wil iedereen wel wonen!

Dr_Johnson | 20-04-18 | 13:50 | 2

Je hebt ook van die idioten die deze migranten helpen, ook al stemmen ze geen d66, ze werken net zo hard mee aan het beleid dat ze voeren.

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 14:01

Je moet ook helemaal niet dreigen met uitzetten, dat is inhumaan.
Je moet ze gewoon uitzetten.

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:06

Toch gek dat, ondanks dat het hier zo kudt is, die gasten maar blijven komen.
Nou ben ik lid van een sportclub. Zo kennen we een paar keer per jaar een verplichte doch” vrijblijvende” bardienst. Alle leden doen dat met veel plezier en zonder tegenzin. Maw wil je lid zijn van onze vereniging zul je leuk mee moeten doen.
Kwestie van de goede mentaliteit. Lid blijven kan en anders lekker een andere club zoeken. Omgekeerde logica dus van on-D’66.
Dusssss steek energie in het bijbrengen van de juiste houding om mee te kunnen doen in dit heerlijke landje.

Ruimedenker | 20-04-18 | 13:49 | 1

Dat die gasten maar blijven komen is omdat ze van de plek van herkomst er een grote troep van hebben gemaakt.
En dat gaan ze er hier op termijn ook van maken, want er ze hebben een mentaliteit van alleen maar opvreten en gebruiken en afbreken en degeneratie.
Maar op dit moment is het hier nog beter dan daar.

BosrandDirk | 20-04-18 | 14:46

Destructief66. Zelfdestructief welteverstaan.
Prima toch?

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 13:49

Het simpele feit dat je hier 15 jaar bent, maakt je geen Nederlander. Zeker niet als je tot de 65% behoort, die nog steeds geen werk heeft enniet of nauwelijks de taal spreekt. Emigratie en immigratie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als een Nederlander zich elders vestigt, dqn mag men in dat betreffende land 2 dingen verwachten, namelijk dat de bewuste immigrant in eigen onderhoud voorziet en dat men de fatsoensnorm van dat land omarmt.

Kan de denktenk, muhahahahaha, misschien eens uitleggen waarom dathier anders moest zijn ? De werkende mensenhier lopen sinds 2000 meer dan 15% achter in de knip, bij de eceonomische groei. De hele huizenmarkt ontwricht, gratis wonen binnen 14 weken voor asieleisers, gartis geld, gratis studie, gratis ziekenzorg.

Versus pensioenen uitgehold, oude van ddgenzorg uitgehold, geen fatsoenlijk betaalbaar huis meer te krijgen, no go area's. 100k illegalen waar de misdaden niet van worden vervolgd omdat anders hun uitzetting naar landen die zeggen ze niet meer te hoeven wordt bemoeilijkt.

Als kers op de slagroom heeft Macron zich openlijk laten ontvallen dat er nog 150 tot 200 miljoen bijmoeten. Dus in de praktijk worden dat er gewoon een half miljard en dat daarvoor de hele sociale zekerheid op dit continent het putje ingaat. We dienen te versmelten tot één nieuwe populatie, aldus zijn woorden. Dit is geen homeopatische verdunning meer.

Heren en dames denktank, gaat u eens op snuffelstage en profileer u op een zelfde wijze op het Afrikaanse continent en kom danaande hand van uw bevindingen nog eens uw huidige standpunt verdedigen.

We moeten nog meer doen ? De tyfus, ze vechten zich maar eens in onder onze voorwaarden.

netniet | 20-04-18 | 13:49

Ik zeg het al jaren, '66 is de nieuwe PvdA. Dat geeft ook weer ruimte voor hoop, volgende verkiezingen gedecimeerd.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 13:48

Jaren werd gezegd dat het meeviel met de noeilijkheden. Nou erkennen ze het maar uiteraard ligt het niet aan de onrealistische verwachtingen die de (semi)-ideologen aan de samenleving.

Nee het ligt aan de samenleving.

nikolaos | 20-04-18 | 13:47 | 10

Ooh! Deed je weer een smiley! Hahaha. In ieder geval weer gelachen voor vandaag. Als je het vind, mag je mee hoor.

einStina | 20-04-18 | 15:47

Ik heb me een ongeluk gezocht. Maar gelukkig gelachen.

nikolaos | 20-04-18 | 18:13

AB35km. Valt mee toch? Lachen is gevaarlijk met Joris in de buurt.

einStina | 20-04-18 | 18:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Daar heeft Deugd66 best een punt.
Volgende stap; horigheid, laatste stap; onderwerping.

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 13:47 | 1

Onderwerping, ofwel islam.

HoezoStom? | 20-04-18 | 13:52

"Het (rapport. sic) dient onder meer als inspiratie voor het verkiezingsprogramma voor de D66-campagne voor het Europarlement."
Nou, veel succes daarmee dan want zo'n rapport trapt de mensen in NL een beetje tegen schenen.

Zzzzooooffff | 20-04-18 | 13:45

Aanpassen? LOL... zoiets als iemand komt in jouw huis en heeft schijt aan de huisregels. Iemand van C66 die mij uit wil nodigen?

Mr_Pikibelly | 20-04-18 | 13:43

> Zo is het beleid richting asielzoekers volgens D66’ers nu te veel gericht op ontmoediging om op de korte termijn hierheen te komen.
Dat is om Nederland op de lange termijn leefbaar te houden.

koeberg | 20-04-18 | 13:42

"Evengoed mogen nieuwkomers van Nederland kansen verwachten en de ruimte om zichzelf te zijn.” Nog meer ruimte maken voor ze en we staan in zee.

GroetenVanUrk | 20-04-18 | 13:42 | 1

Of in jouw geval, in het IJsselmeer.

TheseDays00 | 20-04-18 | 13:52

Op naar de nul zetels.

TheseDays00 | 20-04-18 | 13:42

Prachtig dat ‘66 vindt dat nieuwkomers ook wat mogen verwachten van autochtonen. Dat wordt dus een mooi penthouse aka statushoudershonk voor de eerstvolgende op de wachtlijst. U kunt zich melden bij Arrogander!

medusa324 | 20-04-18 | 13:42 | 1

Kraken mag ook ook als je jezelf we are here noemt. Ik weet het adres niet uit mijn hoofd, maar een flat in Scheveningen die overdag door de week vast wel leeg is.

TheseDays00 | 20-04-18 | 13:43

Hoe moeilijk kan het zijn. Moslims die onze mores en de dominante Leitkultur, met al haar liberale verworvenheden, accepteren horen er wat mij betreft voor de volle 100% bij. We gaan geen normen en waarden downgraden.

Luchtbakfietser | 20-04-18 | 13:42 | 1

Downgraden is de nieuwe progressie.

einStina | 20-04-18 | 14:10

Oh god dat citaat. Na 15 jaar niet geaccepteerd als Nederlander. Hebben ze ooit iets aan een Mocro of turk gevraagd dat D66? Probeert het eens. Misschien als ze met wapperende rode vlaggen met maan uit een BMW hangen ofzo.

Repetitive Beats | 20-04-18 | 13:42 | 2

DIt hebben ze opgetekend uit de monden van de vele van PvdA naar '66 overgestapte moslims, zo vermoed ik. DIe zagen de macht van PvdA afbrokkelen en hebben nu van '66 hun invloedsvehikel gemaakt. Binnenkort zal ook '66 gedecimeerd worden.

BlowingBubbles | 20-04-18 | 13:52

DENK 66

Leffe Blonde | 20-04-18 | 17:43

"Waarom zouden nieuwkomers zich inzetten voor een samenleving die hen toch niet accpeteert?"

Laten we dit wat verder extrapoleren. Waarom *komen* nieuwkomers eigenlijk naar een samenleving die hen toch niet accepteert? Het antwoord op die vraag is vele malen interessanter. *Wuift naar de zieligheidsindustrie*

omanders | 20-04-18 | 13:41 | 1

Een samenleving die hen toch niet accepteert?
Boeit niet, ze komen voor het gratis geld en het vooruitzicht dat Nederland uiteindelijk van hen zal worden, omdat alla dat wil.
Eerst nog even al die homo's van een flat gooien en de Christenen laten kiezen tussen alla of ook van de flat, en klaar, kan een generatie duren, maar who cares, ze zijn er, en gaan echt nooit meer terug.
Nederland behoort aan alla, vandaar.

BosrandDirk | 20-04-18 | 14:36

Ik integreer slecht tussen homohatende, vrouwenmeppende Jodenpesters die graag thuis op bank zitten dagdromen over het kalifaat. Dus ofwel passen zij zich aan aan mij, ofwel hebben we een probleem.

Zeddegeizot | 20-04-18 | 13:40 | 1

Uiteraard wordt er wel wat gedagdroomd. Er moet 's nachts ook nog geroofd worden voor de kost.

Notenkraker | 20-04-18 | 14:04

Damn, dat heeft nog geen uur geduurd!

"Homo acceptatie" dus. Straks moet de jeugd ook nog verplicht op "Mo acceptatie"
ScumbaggusMaximus | 20-04-18 | 12:40 | reageer

www.geenstijl.nl/5141677/mbo-mob-obm-...

ScumbaggusMaximus | 20-04-18 | 13:40

Goed stuk.

Tempolier | 20-04-18 | 13:38

Ik vraag me af he..... als ik nou zou besluiten te vluchten naar pak 'm beet, Suriname of Kameroen, of ik dan geholpen zou worden met taalcursussen, azc, gratis zorg, gratis juridische procedures, buddy's, voorrang op de woningmarkt, budget om m'n woning in te richten etc etc. Ik heb een vermoeden van het antwoord.

Braboblanke | 20-04-18 | 13:37 | 1

Turkije, Syrie en nog wat landen hebben vluchtelingen. 1 blik op de npo en je weet hoe het daar toegaat (en dat dit ook uw probleem is en door u opgelost moet worden). Tumbling weed als het over Saudie Arabie, Qatar, of noem nog een paar dwarsstraten op.

TheseDays00 | 20-04-18 | 13:41

Het lijkt wel of zij het begrip integratie bezien uit een soort Hegeliaans paradigma, waarbij de "synthese" het voorondersteld maar onbestaanbaar perspectief is. Alleen dan kun je zoiets belachelijks vinden dat als immigrant integreren in een samenleving wederkerigheid vereist en dus ook opeisbaar moet zijn.

Mazzelstof | 20-04-18 | 13:37

Het concept van een sekte bij de bevolking door de strot drukken, dat volk van d66 is niet alleen stapelgek, dit grenst aan landverraad. Ook niet zo slim om je als partij te voegen bij een uiteindelijk verliezende groep. Hier worden ze ooit voor veroordeeld.

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 13:37 | 3

Kijk....., als u nog niet gedronken heeft kunt u zelfs inhoudelijke tegels plaatsen.
Of ik het er dan mee eensch ben is een tweede maar ze zijn iig wel minder vermakelijk.
Een beetje doorsnee eigenlijk......
Dat moeten we niet willen.
Toch kalk? Verliezer!

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 13:44

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 13:44 |
Dank je voor jouw frustraties. Die reactie van je, type je die nu horizontaal, verzuurde cougar? ;)

Ongeblustekalk | 20-04-18 | 13:59

Klopt, lig nl. op het strand .
Lekker te verzuren.

D-Fens_1963 | 20-04-18 | 15:38

Alle zinnen 100% de kale waarheid in dit verraden land, wat is er nog meer nodig om het eindelijk eens duidelijk te maken voor iedereen (lees 17 miljoen minus 400 politici)

hagelkruis | 20-04-18 | 13:36

Aldus Degeneratie "prop je jaap in een schaap" 66

MogeWijEveOvergeve | 20-04-18 | 13:36

Zag vanmorgen een link via @Timon Dias voorbijkomen. "Every fifth person in Germany comes from an immigration background and that number will continue to climb"
www.spiegel.de/international/germany/g...
Het is te laat, het is te veel. Nog even de tanden op elkaar, de transformatie is bijna af. En dan zal Utopia verrijzen. Ik kan deze ontwikkelingen met de beste wil niet als positief ervaren. Heb het geprobeerd, lukt niet.

atheïstisch stemvee | 20-04-18 | 13:36 | 2

Je weet het nooit. In Spanje hebben ze een paar honderd jaar geleden het experiment met de multiculturele samenleving ook geprobeerd en uiteindelijk alle moslims het land uit gegooid of gedwongen laten bekeren (het linkje wil niet, maar kijk eens op themolesite). De toekomst is, hoewel die er bepaald niet rooskleurig uitziet, aan de andere kant ook weer onvoorspelbaar. Oorlogsmisdadigers uit WOII en diverse dictators (Pinochet) hadden waarschijnlijk ook nooit gedacht dat ze ooit nog eens voor een tribunaal zouden staan. En de omslag is al aan het komen. In alle Europese landen winnen de partijen met realiteitszin (ten onrechte 'rechts' genoemd) aan populariteit en omvang en mijn verwachting is dat dat zal blijven groeien (misschien met ups en downs, en als ze niet te domme dingen doen). De elite sputtert en sputtert en doet in hun eindfase krampachtige pogingen hun positie en macht te behouden, maar gezien bv de groei van FvD in Nederland, de overwinning van Orban etc denk ik dat er toch een tendens in de goede richting aan het ontstaan is. Dat wil niet zeggen dat de strijd gestreden is, waakzame en alerte actieve burgers (zoals de Mosque Buster) blijven noodzakelijk, evenals luis in de pels websites als ons geliefde GienStail.

Braboblanke | 20-04-18 | 14:00

Ik ken die geschiedenis een beetje, maar andere tijden en omstandigheden. Orban verkoopt slechts wat demense willen; oude schijnveiligheid in nationalistisch jasje (ook al ben ik het eens met dat hek), maar ondertussen wel willen aanhaken bij de geneugten van de EU (daar gaat je Europese oppositie). Thierry gaat ook niets bereiken zonder samenwerking van/met middenpartijen.
Overigens zie ik immigratie niet als iets slechts, maar in dit geval hou ik m'n hart vast. Dit kán niet goed gaan.

atheïstisch stemvee | 20-04-18 | 14:31

Bekijk het eens zo: Waarom zou een buitenlander ueberhaupt willen integreren in een samenleving die zo compleet kapot is, dat die een abominatie als D66 kan produceren ?

zeur | 20-04-18 | 13:36 | 1

Dat is een beetje de lijfspreuk van D66, gek genoeg rechtstreeks uit de Bijbel, nl. Openbaringen 3:16.

Mazzelstof | 20-04-18 | 13:41

Krijgt deze stichting toevallig geld van de Open Society Foundation van Soros?

Borrom | 20-04-18 | 13:35 | 3

BAM! Dat zou een schot in de roos zijn.

Noltie | 20-04-18 | 13:36

Maakt wel deel uit van ALDE (Alliance of Liberals and Democrats for Europe) wat weer naar Juncker en dus ook Soros te herleiden is.
Overigens zijn de meeste reaguurders ook gewoon sociaalliberaal, snap zodoende de ophef niet, maar dat zal aan mij liggen.

Shezmu | 20-04-18 | 13:46

@ Shezmu

"Overigens zijn de meeste reaguurders ook gewoon sociaalliberaal, snap zodoende de ophef niet, maar dat zal aan mij liggen."

Het probleem is niet dat Soros zogenaamd sociaal-liberaal is, dat is hij niet. Hij is een miljardair die de democratie omzeilt met een hoopt geld om een ideaal na te streven.

Iedereen met een andere mening wordt gedemoniseerd met het geld van Soros.
Dat is propaganda.

Één miljardair met 18 miljard heeft meer invloed dan miljoenen stemgerechtigden en dat is extreem onwenselijk. Maar zolang hij "sociaal-liberaal" is, is er volgens u niets mis mee?

Noltie | 20-04-18 | 16:07

De partij van de dood gaat voor een snelle dood van Nederland. Misschien ookmaar beter dan een langzame dood.

Eddy67 | 20-04-18 | 13:35

Het enige waar die partij goed in is, is zichzelf onsterfelijk belachelijk maken. Ga zo door op naar brons.

Zwiebelmaus | 20-04-18 | 13:35

Iedereen die 100 pagina's al gelezen? Nee? Dacht ik al.

DrumPiet | 20-04-18 | 13:34 | 2

Jij ook niet, beter je best doen.

Shezmu | 20-04-18 | 13:39

3 woorden: Pechtold Oekraïne Verdrag. Filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=EPlPL_herD4

Mark_D_NL | 20-04-18 | 13:59

Wil best heel lief voor ze zijn, ik zie/ontmoet dergelijke lieden echter nooit.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-18 | 13:33 | 1

Komen alleen buiten om de hand op te houden, kinderen uit te poepen, naar de moskee te gaan, Joden kapot te maken, toeteren omdat de voetbalclub heeft gewonnen en 'rasies' te schreeuwen om vervolgens weer achter de TV-schotel te kruipen.

Noltie | 20-04-18 | 13:35

Onze schuld dat buitenlanders niet integreren ............. ben mezelf al sinds het begin van de middag aan het meppen ....... en dat in die hitte.

D'66 is the New PVDA

Ervaringsdeskundige | 20-04-18 | 13:31 | 1

Zelfkastijding wordt weer hip.

Croxifoxio | 20-04-18 | 14:16

*Slow clap*

Elmer Fudd | 20-04-18 | 13:31 | 1

Want?

Noltie | 20-04-18 | 13:35

Nieuwkomers!?
Asielzoekers!?
Vluchtelingen!?
Neen, dit zijn parasieten, die komen op te parasiteren,
deze mensen zijn net zo nuttig als een vlo een teek een mug.
Ik hoef niets met dit volk, het komt hier niet om mijn land te verrijken,
het is hier omdat in eigen land er niets meer te parasiteren valt.

Plorkface | 20-04-18 | 13:31 | 2

+ veel.

Lupuslupus | 20-04-18 | 14:02

A Greet man once said: 'de islam komt uit de woestijn, en herleidt alles op zijn weg tot woestijn'.

Notenkraker | 20-04-18 | 14:06
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 20-04-18 | 13:31 | 3

Hear hear! Goed geschreven stuk. Geen speld tussen te krijgen.

pjisonline | 20-04-18 | 13:31

Hoeveel migranten en asielzoekers spreken er na 5 of 10 jaar überhaupt een beetje goed Nederlands? 10%? 20%?
Hoeveel procent heeft een baan die door de overheid aan ze gegeven is? 40%?

En dan ligt het aan ons?

Noltie | 20-04-18 | 13:31
-weggejorist-
herrietuttel | 20-04-18 | 13:30 | 1

Amen.

Robin Hood | 20-04-18 | 13:29

Als we al die asielzoekercentra eens vestigen in diep groen d66 gebied (als in waar de besturende d66 bestuurders wonen) dan slaat de sfeer zo om. Maar ja iemand anders opschepen met jouw probleem en dan eisen dat men daar niet over moet klagen is ook weer zo Nederlands.

Mocro070 | 20-04-18 | 13:29 | 1

inderdaad, heerlijk vanuit de grachtengordel de burger de les lezen die daadwerkelijk met de nieuwkomers te maken heeft.
As long as it's not in my own backyard......
Als er een rolkoffertje of een dronken Brit passeert wordt het opeens een heel ander verhaal

boterhamtevredenheid | 20-04-18 | 13:34

Ik ga mij verdiepen in de gebruiken van ongeveer 170 nationaliteiten bij mij in Rotterdam. Er zal toch wel iets leuks bij zijn.

Yperiet | 20-04-18 | 13:29 | 1

Kijk uit met googlen, sommige van die gebruiken opzoeken betekent een kruisje achter je naam.

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:28

We denken er dingen van, maar gaan die dingen niet hier opschrijven, want dan komt Joris en jorist.
Weertje hè?

De Vrijlansier | 20-04-18 | 13:29 | 1
-weggejorist-
Lars_030 | 20-04-18 | 13:35

D66 vind ik een gevaar voor onze veiligheid, leefbaarheid en cultuur. Wat mij betreft wordt het aangemerkt als een terroristische organisatie met als doel Nederland compleet te vernietigen. Wie daar nog op stemt heeft m.i dezelfde afwijking.

doskabouter | 20-04-18 | 13:28 | 1

Touché + #metoo!

Lars_030 | 20-04-18 | 13:36

Al 4 stukjes van Van Rossem op een ochtend... volgens mij heeft hij strafcorvee ofzo.

Staat er ook iets in dat rapport over hoe gemeen het specifiek voor allochtonen was om geitenneuken te criminaliseren?

OverdaanDerOnderheid | 20-04-18 | 13:27 | 2

Van Rossem is de sjaak vandaag, de rest zit op t terras en geef ze ongelijk.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 13:36

A man's got to do what a man's got to do.

Lars_030 | 20-04-18 | 13:39

Een Gouden Griffel voor Van Rossem!

NeedIsaymore? | 20-04-18 | 13:27

Van Rossem for President!

zwarte_weduwe | 20-04-18 | 13:26

Het zijn toch *kuch* vluchtelingen,
die gaan straks weer weg,
dus ik zie het probleem niet.

Kanarie_Geil | 20-04-18 | 13:26

Hear! Hear!

Wie neemt de D66 nog serieus vraag ik mij dan af, en dan kom je erachter dat je halve vriendenkring het hier roerend mee eens is.

Het feit dat we openstaan voor opvang van jan en alleman met behoudt van religie en cultuur is al een aanpassing vanuit de Nederlandse kant.

Ik vrees dat het financieel onafhankelijke gedeelte van mijn generatie hier straks is uitgespeeld in Nederland en gewoon lekker ouderwets in Canada gaat wonen, bijvoorbeeld.

Noltie | 20-04-18 | 13:25 | 1

Noltie | 20-04-18 | 13:25
Kan je verklappen dat degene die medeverantwoordelijk zijn al een escape aan het opzetten zijn. Jammer dat het dan Bennie zijn nieuwe buren zijn.

Bennie Boos | 20-04-18 | 13:33

D66, samen met PvdA en Groenlinks: de landverraders van NL.

Groenlinks/D66/PvdA geven in versnelde mate Nederland weg aan buitenlanders: EU, immigranten, asielzoekers, vluchtelingen + voorrang op autochtone Nl'ers (huis, werk, dit D66 "onderzoek")

Wie stemt er toch/nog op deze landverraders van Groenlinks/D66/PvdA?

Jan3863 | 20-04-18 | 13:24

d66, hahaha.

Mark_D_NL | 20-04-18 | 13:24 | 3

Pechtold zit wel mooi in de Tweede Kamer zijn appartementen te tellen, hij lacht nog iets harder dan jij, in je gezicht nog wel.

Noltie | 20-04-18 | 13:26

Denk je.... Is dat dan het summum voor jouw... politicus zijn in de 2e kamer... geleefd worden, afhankelijk van de publiek opinie, wat relatieve macht , en dan uiteindelijk een paar scheidingen en als ultieme beloning een lelijk appartementje in Scheveningen., lekker bestaan hoor. Je mag het hebben en weet je ik geef je nog een leuk jonge chick met 5 kinderen in Emmen erbij.
--
Ik sla over en velen met mij. het lijkt mij een verschrikkelijk bestaan wat velen D66ers hebben. Dwangmatig groepsdenken en juichen voor een leider. Tegen een schamel salarisje je leven wegggeven. Geef mijn portie maar aan fickie.

Mark_D_NL | 20-04-18 | 13:34

ik vind het maar stil omtrent het penthousegate

Rest In Privacy | 20-04-18 | 14:08

Ik kan me er ook wel wat bij voorstellen dat veel burgers gewoon niet willen. Heel veel mensen waren gewoon tegen deze opgedrongen onzin.

Geen01 | 20-04-18 | 13:24

Nederland heeft zich wel eerder moeten aanpassen aan immigranten die hier niet primair met goede bedoelingen voor Nederland arriveerden.
Onze xenofoben die zich het slechtste aanpasten aan de cultuur van de opgedrongen gasten worden nog steeds iedere 4 mei herdacht.
Tijd dat de (inter)Nationaal Socialistische Beweging van D66 eens een wetenschappelijk onderzoek instelt naar dit beroerde voorbeeld van integratie.

Jan Passant mk2 | 20-04-18 | 13:23 | 1

Die hadden het heel goed voor met Nederland juist. We waren een Germaans Broedervolk. Veel jongens hebben dankbaar voor die bejegening dienst genomen bij de Waffen-SS, veel meer dan welke op 4 mei herdacht worden.

Beste_Landgenoten | 20-04-18 | 13:33

"Dit is gewoon niet waar. Nederlanders reageren doorgaans opgetogen en vriendelijk op mensen die hier relatief recent zijn komen wonen maar wel de taal spreken, een baan hebben en laten zien dat ze mee willen doen in ons land.'

En zeau isch dat! Andersom ervaar ik dat als Nederlander in Zwitserland net zo: ik werk, mijn vrouw en ik doen mee in het verenigingsleven, we spreken Duits en verstaan het lokale dialekt. Dan hoor je er gewoon bij, geen gezeik.

Balsaq | 20-04-18 | 13:21 | 2

never mind - verwijderd

Noltie | 20-04-18 | 13:29

Idd. Mijn vrouw (uit Azië) is dit jaar 20 jaar in NL. Ze spreekt Nederlands, heeft Nederlandse vriendinnen en is lid van diverse Nederlandse verenigingen.
Het komt voor dat ze het idee heeft dat mensen haar negeren omdat ze een migratieachtergrond (wat een kudt woord is dat) heeft, maar dat gebeurt slechts weinig.
Ze heeft zich, al zeg ik het zelf, behoorlijk geïntegreerd terwijl ze toch haar eigen achtergrond niet vergeet. Zo wordt onze dochter tweetalig opgevoed en vieren wij in huiselijke kring ook haar feestdagen.
Voor haar heeft nog geen Nederlander zich ook nog maar iets hoeven aanpassen.
Waarom moeten wij dat dan wel voor andere 'nieuwkomers'?

Majoor Pikindewind | 20-04-18 | 13:32

Homo's moeten dood. Vrouwen moeten met een kopvod op lopen. Erdogan is God. Op vrijdag allemaal met de kont omhoog bidden. Christenen moeten dood. Vrouwen zijn maar de helft van een man. Oetkering is het eerste woord dat ze kennen. En daar moeten wij ons aan conformeren? Sterph D66, sterph!

eerstneukendanpraten | 20-04-18 | 13:21

Zucht......
https://www.denhaag.nl/nl/in-de-stad/vrije-tijd-en-recreatie/wereldreis-door-eigen-stad-1.htm

MogeWijEveOvergeve | 20-04-18 | 13:21

D'66 heeft maar één doel: Nederland zo snel mogelijk afschaffen en laten opgaan in een supranationale organisatie met zo min mogelijk democratie en eigenheid. Wat dat betreft begint de partij steeds meer op de NSB te lijken.

Cowlumbus | 20-04-18 | 13:21 | 2
-weggejorist-
Lars_030 | 20-04-18 | 13:41

Maar zelfs voor de EU is er geen duidelijk werkbaar beleid. Als je gezamenlijk er voor kiest om de binnengrenzen op te heffen, dan maak je toch buitengrenzen? Maar nee, dat willen ze ook niet.

koeberg | 20-04-18 | 14:01

Waarom zou de samenleving zich inzetten voor nieuwkomers die hen toch niet accepteert?

FTFY

K. Letskoek | 20-04-18 | 13:20

66 is totaal wereldvreemd, ik laat me door die sneue club helemaal niets aanpraten, ze zoeken het maar uit in hun grachtengordel bubbel.

Fatwabuster | 20-04-18 | 13:19 | 2

Dat dus. Overmatig deugen lijdt tot hersenverweking.

Ruikbaard | 20-04-18 | 13:25

Nou, hier, lokaal dus, zijn ze ook aardig hun best aan het doen om de boel te verzieken.

doskabouter | 20-04-18 | 13:29

De norm wordt dus:
* Mijn vrouw slaan?
* Mijn homo vrinden onrein vinden en afstoten?
* Andersgelovigen negeren?
* En afvalligen doodwensen?
* De sharia wetten boven de NL wet stellen?
* Spugen en schelden naar alle vrouwen die geen hoofddoekje dragen
Duidelijk toch.
Vragen?

Rest In Privacy | 20-04-18 | 13:19 | 4

Ce ca!, sorry hoor, maar je bent niet lekker aan het integreren met je norm.
* Je homo vrinden dien je head first van een flat te gooien
* Andersgelovigen dien je te onthoofden
* Afvalligen wens je niet dood, maar die maak je dood
* De sharia staat niet boven de NL wet, want de NL wet schaf je af
* Vrouwen die geen hoofddoekje dragen zijn kechs, dus die mag je gewoon aan stukken scheuren

Antigoog | 20-04-18 | 13:45

Kinderen van 9 huwen en jezelf opblazen mis ik nog.

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:03

@ Antigoog | 20-04-18 | 13:45 | favorietblock
Ik ging voor islam light ;)
En uiteraard sorry voor alle onvolkomenheden in mijn lijstje.

Rest In Privacy | 20-04-18 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

DENK tank.
Ik moest lachen

marcoplarco | 20-04-18 | 13:18 | 1

Die is voor de troepen van Erdogan.

Rico Tampeloerus | 20-04-18 | 13:27

ik blijf erbij; D66 is PvdA reborn. Een heel onverwachte transformatie.

Risingson | 20-04-18 | 13:17 | 3

Nee, niet mee eens.
Pvd Arbeid richtte zich op de minderbedeelde arbeider.
Dit is een veel engere groeiende groep deughmenschen. de D-salonsocialsten-66

boterhamtevredenheid | 20-04-18 | 13:39

Stalinistische nageboorte.

LuckyGirl | 20-04-18 | 14:01

Ook niet mee eens. De core business van de PvdA is het leegtrekken van de portemonnee van hardwerkende mensen. De core business van D66 is echte democratie slopen.

Tietmier | 20-04-18 | 14:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken