Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vecht tegen priesters achter je voordeur!

Laat je niet pakken!

Vroeger, al lang voordat Facebook en de NSA en enge Nederlandse Sleepnet-wetten bestonden, is er al een analoge datagraver ontstaan die altijd en overal achter je voordeur kan komen. Namelijk: de kerk. 

Elke Nederlandse ingezetene die ooit is ingeschreven bij een kerk (nog altijd zo'n 5 miljoen mensen en meestal is die inschrijving gedaan toen het slachtoffer nog niet zelfbewust was), kan geen stap zetten in dit land zonder door de kerk achtervolgd te worden. Actief gelovig of niet, welke gristen heeft zich niet ooit verbaasd toen na een verhuis van provinciedorp naar studentenstad ineens het blaadje van de dichtstbijzijnde kerk op zijn/haar deurmat lag, al dan niet met een acceptgiro voor in het collecteschaaltje er bij? Dat komt omdat de kerk in de gemeentelijke basisadministratie mag loeren. In de vorige regeerperiode kreeg D66 een Kamermeerderheid om dat onterechte recht van de kerk af te pakken, maar vlak voor het zo ver was kwam Rutte III en in die nieuwe coalitie zitten een heleboel gristenen dus heeft D66 het voornemen keurig terug ingeslikt als de slaafse inleverpartij die ze zijn. Stichting Privacy First probeert het nu alsnog, met een beroep op de nieuwe, strengere EU privacywet GDPR die eind mei in gaat. Voor wie niet van bureaucratie afhankelijk wil zijn: je kan je gegevens laten afschermen bij je gemeente (ff googelen op naam gemeente + basisregistratie, vaak kan het online geregeld worden). Uitschrijven bij de kerk kan ook, maar is nogal bewerkelijk. Hier een ouwe voorbeeldbrief, hier een stijlloze How To en als ze moeilijk doen: volhouden! Een kerk is geen sportschool. Uitschrijven *is* een optie.

Reaguursels

Inloggen

Gezeik om niks. Je staat ingeschreven bij een vereniging (de kerk) en die zijn verplicht (!) een ledenadministratie bij te houden. Schrijf je je uit, dan vervalt die verplichting en wordt vervangen door de verplichting jouw gegevens uit hun administratie te verwijderen.

Kerken doen dus gewoon wat ze van de overheid moeten doen en nu wil diezelfde overheid ze die mogelijkheid ontnemen. Zeg het maar als je het begrijpt....

ho_vli | 17-04-18 | 12:26

Van Rossem, ik heb je hoog zitten, maar dit onderwerp....... jeezes zeur niet zo.

Daarbij is een stevige groei van het christendom ongeveer ons enige culturele wapen tegen de islamisering. Zeker nu ik lees op DDS dat de politie (!) in Apeldoorn iftarmaaltijden organiseert voor niet-islamitische jongeren. Dus laat maar komen die kerk. Is nog altijd minder schadelijk dan de religie van de vrede.

Braboblanke | 17-04-18 | 09:12

GDPR is Géén wet. Googel de tool masseert het publiek alvast.
"Some results may have been removed under data protection law in Europe"
Voor wanneer EU de brutaliteit durft te tonen te beweren dat EU wetten schrijft
welkom in EUSSR/DPRK.

Priester achter de voordeur is een bekende.
Toffe peer, is pauskaarthouder bij Eris.

De overheid die het veroorzaakt dat GBA-gegevens van mij of mijn miljoenen broeders en zusters bij google belanden is gewaarschuwd.

hallevvezool | 17-04-18 | 09:08

Ik zie ook dat de Hoge raad van de Adel toegang heeft tot mjjn gegevens; lijkt me ook niet echt nodig.

Pansje Kevertje | 17-04-18 | 08:09

Kul artikel. Alsof het Christelijk geloof, welke de basis is van de moderne wetenschap, mensen rechten en het algemeen Westers besef van normen en waarden, een gevaar is voor de samenleving. In de atheïstische USSR (ook de andere communistische landen, alleen de USSR was nu eenmaal het grootste land en daar is een aantal boeken over geschreven: the Gulag Archipelago (non-fictie) en ook Hitler Duitsland (Hitler vond het Christendom verschrikkelijk) waren het de Christelijke leiders die als eerste kapot gemaakt werden. Waarom? Omdat deze mensen (ik heb het over de Christenen) een echt tegenwicht kunnen bieden tegen de achterlijkheid van de andere geloven, zoals b.v. de islam of de achterlijkheid van het atheïsme (ja gasten: het communisme, verantwoordelijk voor ontelbare doden was 100% ATHEISME).
Mensen (met name atheïsten) die een hekel hebben aan de Christelijke religie hebben boter op hun hoofd, zij zien wel de splinter in het oog van het Christendom, alleen de BALK die men in hun eigen oog heeft, laten deze mensen rustig zitten.
En wanneer mensen weer beginnen over de vikingen, bedenk dit: het is het Christendom geweest die de vikingen verslagen heeft. Anders hadden deze mensen nog steeds met het achterlijke geloof gezeten dat mensen doodmaken in de strijd en zelf daarbij sterven leidt tot het Valhalla. Lijkt erg op de achterlijkheid van mensen die anders gelovige mensen doodmaken en daarbij sterven, zodat ze in de hemel komen en 70 maagden zullen krijgen.
Het Christendom bied echt iets anders: een historische Jezus (100% dat Hij heeft bestaan), een Nieuw Testament welke met zeer grote waarschijnlijkheid voor het jaar 70 na Christus is geschreven en een besef dat jij als individu er toe doet en dat wat je doet er toe doet (ook al vind je jezelf stom). Jezus is niet voor niets gestorven en Opgestaan. 100% ondersteunt door ooggetuigen verklaringen. En deze zijn betrouwbaar. Alleen niet voor mensen die denken dat Socrates of Julius Caesar niet bestaan hebben.

Jesaja | 17-04-18 | 01:52

Begrijpt u het begrip: "seculiere overheid"?

JSFucktvliegtniet | 17-04-18 | 10:41

@tostimaker
Verwijzen naar de regels van het christendom van voor 1960 is een beetje flauw en niet helemaal terecht. Als iedereen ging leven volgens de regels van het christendom anno 50 na Chr., zou dat niet nl eens zo slecht zijn.

Braboblanke | 17-04-18 | 12:21

@braboblanke
Het is helemaal niet flauw! Wat de meeste gelovigen "goed" maakt is juist zelf nadenken, empathie, wetenschap en contact met ongelovigen. Daardoor vinden we het stom om homo's anders te behandelen, niet ie hand er af te hakken als je iets hebt gestolen, zodat je in de hemel komt. Niet mensen stenigen die overspel hebben gepleegd en niet je dochters aan vreemdelingen aan te bieden.
Onze moraal is gelukkig niet meer hetzelfde als 2000 jaar geleden

tostimaker | 17-04-18 | 15:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar je de klok op kan gelijkzetten is dat er precies drie maanden na het overlijden van een naaste Jehova’s aan de deur staan. Niet om van hun blijdschap te getuigen maar om me te vragen hoe ik de toekomst zie. En ik heb geen Feacesbook en ik zet nooit rouw- en trouwadvertenties. Dus ze zien op andere manieren dat ik hoogstwaarschijnlijk in de rouw ben. Ik verdenk nu die kale glibber van het gemeenteloket en die enge doodgraver van het waarschuwen van hun mede-zwartjurken. Gelukkig maak ik altijd meteen korte metten met die zwartgallige vuurtorenwachters en vervelende tostizuigers.

Nivelleermarionet | 17-04-18 | 01:13

Uhhuh
Het christendom, dát is de werkelijke dreiging!

Zo Ontzettend Moe | 16-04-18 | 22:22

Ik snap wat je bedoeld, maar ook die laten we niet lopen tot elke vorm van religie netjes is opgenomen in dsm 5

SterF... | 16-04-18 | 23:51

Ook de kerk is een sekte, gevuld met hypocriete slappelingen.

kempenaer | 16-04-18 | 22:15
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 22:35

Ik denk dat iedere 14 jarige puber hacker uit Rusland/NKorea/China/VS/GB.... eigenlijk derhalve wereld wel toegang heeft.

Oepsie1234 | 16-04-18 | 21:54

In mijn opvatting is iedere kerk gemeenschap een business verdienmodel, dat jouw geld wil.

A.Men | 16-04-18 | 21:37
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 22:40

Gristenen? Die groep bestaat niet eens, dus waar gaat dit over.

marjen | 16-04-18 | 21:30

Je afmelden bij de RK Kerk is vrij eenvoudig. Mijn vrouw en ik hebben een aantal jaren de kerk verlaten. Google even op "uitschrijven kerk" en je weet exact wat je moet doen. De pastoor was zelfs zo vriendelijk om de bevestiging bij ons lang te brengen. En dat inclusief de boodschap dat we altijd weer welkom waren. Ik ken religies/kerken waar afvalligen anders behandeld worden.

balustrade | 16-04-18 | 21:28

balustrade | 16-04-18 | 21:28
Juist, waar een wil is, is een weg.

toetssteen | 16-04-18 | 21:29

Ik vond het ook eenvoudig om me af te melden bij de PKN. Ik kreeg nog wel een aardige dominee op bezoek die serieus dacht dat Rutte en obama en bijna iedereen in de politie écht gelovig is. Ik had geen zin in een discussie want die man was zo vriendelijk dus ik was het overal mee eens, maar had geen tijd meer en... doeiii..

tostimaker | 17-04-18 | 09:47

Hoe denkt politiek en overheid GDPR te kunnen verenigen met Sleepnet?
.
GDPR is bedoeld om burgers controle te geven over hun persoonlijke data. Sleepnet is bedoeld om zoveel mogelijk van die data gewoon te pakken en te stallen buiten de controle voor de burger. Strijdige principes.
.
Ja, ja er vast juridische kwezeltjes die wapperen met uiterst indrukwekkende inlegvelletjes en gevingerverfde geitenpadjes, maar ik bedoel hoe dit te verenigen in het echt, de echte wereld.
.
Ik bedoel, ik vind het knap hoor. Dat politiekcorrecten naast demagogie, demonisering, corruptie en nepotisme ook altijd nog tijd weten te vinden voor incompetentie.
.
Werkelijk superieur
.
meh....

Parel van het Zuiden | 16-04-18 | 20:58
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 20:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Tot voor kort kregen wij op naam gestelde post van een milieubeweging.
Deze controleerde de kliko's en stelde vervolgens in de brief hoe milieuvervuilend je wel niet was.

Voorbeeld: via werk hadden wij een aantal dozen met portieverpakkingen broodbeleg gekregen i.v.m datum. Dus opmaken. We kregen dus een brief dat dit fout fout fout was en dat potten een betere keus waren.

Arachne | 16-04-18 | 20:50

Overheidsinstanties en dienaren kunnen zich nog met succes (helaas) achter bedenkelijke wet- en regelgeving verschuilen. Een particuliere instelling, vereniging of stichting heeft echter geen rechtsgrond om uw privacy te schenden. Doorzoeken van afval is zo’n schending. Bij herhaling wellicht zelfs stalking.
.
Lekker amok maken. Juridisch, via media. Misschien donateurs benaderen?
.
Zoals zij doen...

Parel van het Zuiden | 16-04-18 | 21:15

@Parel van het Zuiden | 16-04-18 | 21:15

Deal met de gemeente, wethouder van GL. Bewustwording van afval en onze carbon footprint op de wereld. De organisatie kreeg de informatie van de gemeente. Het is later nog een relletje geworden.

We hebben de beweging er op gewezen dat hun briefpapier en enveloppe NIET van gerecycled papier waren. De onze wel!!

Arachne | 16-04-18 | 22:34

Van D66 en GeenStijl moet Nederland stuk. Gelukkig dat er nog wat conservatieven voor gaan liggen.

JTKDM | 16-04-18 | 20:46

Onze pastoor was dol op rode wijn. Heb als misdienaar weleens teveel water bij de wijn gedaan maar ben daarna nooit keihard in mijn jongensaarsje genomen ofzo.

Of geld uit de collecte bakken gejat en het als 'lichaam van Christus' in snoepvorm in de klas uitgedeeld. Christus bij demense brengen!

Geen enkele reden om mij uit te schrijven. Met Kattelieke ken je lachen.

Teleo | 16-04-18 | 20:45

Aanvulling Bijtendehond | 16-04-18 | 23:46

En inderdaad, kroeg en voormalige kerk op 50 meter afstand van elkaar.

Bijtendehond | 16-04-18 | 23:47

getzappad | 16-04-18 | 21:52
En tegen over de begraafplaatsen. je mot je verdriet toch verzuipen?????

miko | 17-04-18 | 01:04

Nou, wat ken je lachen met Kattelieke. Ik leg dubbel.

Ad_Hoc | 17-04-18 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Vraagje:
-
Wil dit zeggen dat Diyanet ook de namen en adressen van inwoners van Nederland kan opvragen?

bisbisbis | 16-04-18 | 20:35

Gelijke monniken, gelijke kappen. Als dat zo is, dan vermoed ik wat minder mensen die hier zo laconiek over doen in de reaguursels hieronder

Winter_is_coming | 16-04-18 | 20:49

Yup.Religies hebben nog steeds een streepje voor.

miko | 17-04-18 | 01:03

Ik wilde me enthousiast laten uitschrijven. Kende de kerk mij niet eens.

lingo star | 16-04-18 | 20:32

De laatste kerk waar ik geweest was, was de kerk bij mijn ouderlijk huis. En sinds mijn dertiende ging ik niet meer naar de kerk.

lingo star | 16-04-18 | 21:42
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 21:55
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 22:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Vrouw en ik zijn ned.hervormd gedoopt. We wilden geen gezanik en naar het stadhuis. Guess, werd allang niet meer bijgehouden.
Tegen jeh.getuigen volstaat een sticker.

toetssteen | 16-04-18 | 20:31

Was dat maar waar... d'r zijn d'r bijna achteneenhalf miljoen van... en geloof mij nou maar: die krijg je niet allemaal weg met een sticker...

bisbisbis | 16-04-18 | 20:34

8,5 miljoen? En allemaal aan uw deur?

halfvolle glas | 16-04-18 | 20:57

bisbisbis Ik heb een sticker met: aan de deur wordt niet gekocht. Als iemand zijn of haar riedel begint wijs ik naar de sticker en vraag ik: Kunt u lezen?

lingo star | 16-04-18 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Komen de Jehova's getuigen dan ook niet meer? In mijn gemeente is er geen katholieke kerk meer. Het gebouw staat er nog wel maar er is niemand meer. Wat moet ik dan doen?

Ikbeneenzelfbouwer | 16-04-18 | 20:25

Feestje bouwen in die toko?

Standvastig | 16-04-18 | 20:29
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 22:11

Alleen de pkn doet dat en alleen bij (doop)leden. Uitschrijven kost 1 email naar de scribent. Je kan zaken ook dramatischer maken dan nodig, zeg...

einStina | 16-04-18 | 20:20

Even off topic : BERLIJN - Merkels rechtse aartsvijanden van de Alternative für Deutschland (AfD) krijgen hulp uit onverwachte hoek. Talrijke schrijvers en bekende denkers hebben een verklaring tegen open grenzen en immigratie ondertekend. Hun protestbrief werd al dik honderdduizend keer ondertekend.

Eens kijken of er morgen een pagina grote advertentie komt in een deugkrant.

Chemokar | 16-04-18 | 20:17

En daar kom je nu pas achter? Volgens mij heeft er een paar dagen geleden iets over op Geenstijl gestaan. Wel bij de les blijven, hè? Misschien iets te veel chemo gesnoven op die kar?

Bijtendehond | 16-04-18 | 23:43

Gelukkig heeft mijn betovergrootvader (streng in de leer) het verneukt. Sinds mijn overgrootvader (Daar kom ik nooit meer) zijn wij dus niet meer kerkelijk.

Mubbenschonster | 16-04-18 | 20:13

Hier in de Pijp nog gekker. Stond een bejurkte grootmoefti met een colle... ach laat maar.

Pedronegro | 16-04-18 | 20:13

Nog meer religie met voorkeursbehandeling om tegen te stijden. Eerst het ene afmaken voor je iets nieuws begint beste politiek. O wacht .

zimmeradel | 16-04-18 | 20:12

Tja, niet zo verstandig om reclame te maken voor dat uitschrijven uit de Kerk. Zo meteen kunnen de islamieten met bewijzen komen dat ze de grootste godsdienst van Nederland zijn en dus de meeste subsidies en faciliteiten moeten krijgen.
Met dank aan Geenstijl. Volgende keer misschien eerst nadenken en dan pas schrijven?

Nonkel Frituur | 16-04-18 | 20:11

Dat spookte ook door mijn hoofd. De Islam groeit wel, dan heb ik liever de pkn.

BozePaarseMan | 16-04-18 | 20:45

Als je niet wilt dat de Islam groeit, moet je de mensen een alternatief bieden. Zoals mee mogen doen met normale mensen.

teevee | 16-04-18 | 20:57

Krijgen nooit mee subsidie dan ze leden hebben.
Verder zou de staat ook eens moeten stoppen met het vrijwillig doorgeven van informatie aan de staat Marokko en het controleren of onze Marokkaanse medemens hun kinderen wel een correcte Marokkaanse naam geven

miko | 17-04-18 | 01:00
▼ 2 antwoorden verborgen

De staatsloterij, het is alweer jaren geleden, was net zo erg. Wat men niet aan opzeggen begreep, ontging mij toen al volkomen. Sommige zijn uitermate volhardend, ik gelukkig ook! Al doende leert men blijkbaar, tegenwoordig ben ik heel gauw klaar met dit soort grappenmakerij...

Claudia M. | 16-04-18 | 20:11

Die blijven mij nog steeds spammen. Hopende dat ik ja zeg op iets. Opzeggen maakt geen ruk uit. Het is ook geen ongeadresseerde post. Sjah... Die papierbak die ik heb.

Standvastig | 16-04-18 | 20:28

Als zij een antwoordnummer hebben, gewoon de hele papierbak retour sturen op kosten van de ontvanger.

Reebensteeltje | 16-04-18 | 21:19

Ik sta ook ingeschreven maar ga dat niet veranderen.
Gelovigen hebben meer rechten dan niet-gelovigen en vrijheden om achterlijke ideeen op te dringen in de naam van het geloof.

Reebensteeltje | 16-04-18 | 20:10

In Finland (het echte) is het nog erger. Daar gaat een deel van je belasting naar de Lutherse Kerk. En het kost heel veel moeite om daar vanaf te raken

BASinnic | 16-04-18 | 20:07

Gunst... laat ik nu toch met enige mate van zekerheid weten dat men zich in Finland sinds 2005 heel eenvoudig online kan uitschrijven:
-
www.eroakirkosta.fi/.
-
Geen dank.

bisbisbis | 16-04-18 | 20:40

Ik wou het net zeggen. Vrienden van mij konden het zonder problemen opzeggen.

halfvolle glas | 16-04-18 | 20:59

En dat deel van de belasting is maar enkele procenten.

halfvolle glas | 16-04-18 | 21:00

Kan toegang tot BRP niet gewoon automatisch gelden voor alle clubjes waar ik lid van ben? Lijkt me eerlijker en handiger.

paulpils | 16-04-18 | 20:04

De overheid is niet de enige die je adres(wijziging) doorgeeft zonder dat je daar op wordt geattendeerd. Indirect doen mensen het zelf ook wanneer ze ergens een vinkje niet zetten bij de makelaar (die van de verhuisservice). Die club verkoopt ook verhuisbestanden aan de hoogste bieder.
Ik heb het al opgegeven verontwaardigd te zijn. Links en rechts wordt je in het ootje genomen.

Winter_is_coming | 16-04-18 | 20:02

Daarom kom ik ook altijd met een loep aanzetten. Nee serieus. U moest de blikken eens zien. Lees ook ieder regeltje (zonder loep) voordat ik iets teken. En ik ben zo'n klootzak, vraag nog of ik het thuis nog eens mag doornemen voordat ik überhaupt iets teken. Bij mij passen zij wel op. Alleen, inderdaad. Alles zit verstopt in een alinea, zo vaag mogelijk natuurlijk en iedereen verzamelt gegevens om het door te verkopen zonder toestemming. Immers, waar is mijn buit? Ik wil ook een deel.

Standvastig | 16-04-18 | 20:11

Ik heb een jaar of 40 geleden de gemeente een andere, uiterst zeldzame, godsdienst laten invullen. Ging toen nog op papier. Werkte prima.

Lewis Lewinsky | 16-04-18 | 20:01

Iets met spaghettimonster?

Winter_is_coming | 16-04-18 | 20:03

Dat kan niet, want de gemeente houdt al sinds na de oorlog geen godsdienstgegevens meer bij.

zuiderduin | 16-04-18 | 20:18

leugenaar.

miko | 17-04-18 | 00:57

ik denk dat de Jihadistische medemens het helemaal eens is met deze oproep van GS tot gristelijke uitschrijving. Toch weer de rode loper een stukje langer gemaakt.

skoftig | 16-04-18 | 19:57
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 20:53

Je kunt je gewoon uit laten schrijven bij de kerk, dan ben je er ook vanaf. Al ben ik het er mee eens dat de kerk niets in de GBA te zoeken heeft.

Lichtpuntje020 | 16-04-18 | 19:56

OverdaanDerOnderheid | 16-04-18 | 21:40
Allemaal vaut.
Geen van deze leiders maakte mensen af omdat ze gelovig waren maar omdat men of totale staatscontrole wilde, een bijna religieuze politieke overtuiging hadden of gewoon geesteszieke paranoïde heersers waren die zelf gelijkgestelde,familieleden en soms eigen kinderen lieten vermoorden.
Er is nog nooit een staatsvorm geweest die non-religie als staatsvorm had,kan ook niet.

miko | 17-04-18 | 00:56

@Lupuslupus | 16-04-18 | 20:12
En wat zei Matthew 10:36 ook alweer?

Matthew 10:16? Vond ik een mooie namelijk .Als schapen tussen de wolven gestuurd worden. Nee, geweldig allemaal!

Standvastig | 17-04-18 | 04:18

Miko: deze regimes maakten religie kapot juist omdat zij totale controle nastreefden. Het één sluit het ander geenszins uit.

En hoewel je altijd onderscheid kunt maken tussen theoretische idealen en praktische uitvoering was Albanië wel degelijk officieel een atheistische staat, evenals Cambodja.

OverdaanDerOnderheid | 17-04-18 | 13:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Pfff wat een non-probleem.
Ik heb me er inderdaad vroeger wel eens over verbaasd dat die Papen me toch weer wisten te vinden.
Maar probleem welnee, ze doen maar.
Next!

Berbaar | 16-04-18 | 19:55

(Oeps, reactie onder verkeerde tegel. Sorry Joris!)

OverdaanDerOnderheid | 16-04-18 | 21:37

Wat een gezeik. Ja kan toch emigreren? Of mogen ze ook in de gemeente bestanden van de Kaap Verdische Eilanden meekijken? Nou dan.

Pedronegro | 16-04-18 | 19:55

Weet je zeker dat je naar Cabo Verde wilt emigreren? Ben daar een tijdje geweest en daar gaat het hard bergafwaarts.

Winter_is_coming | 16-04-18 | 20:05

Niet alleen in Cabo Verde, winter is coming.

halfvolle glas | 16-04-18 | 21:03

1. Vraag is of dat een onterecht recht is, als verzekeraars, banken, etc datzelfde recht ook hebben.
2. Je kunt jezelf altijd uitschrijven.
3. Als je geld aan een kerk schenkt wordt het in ieder geval niet besteed aan Syrische terreurgroepen, Afrikaanse dictators, kickboxlessen voor Marokkaanse straatterroristen of levenslange uitkering voor qatkauwers.
Daarom; liever paaps dan Turks.

Franker | 16-04-18 | 19:53

Ja, heel leuk dat uitschrijven. Totdat je een nieuwe paspoort, ID kaart of rijbewijs nodig hebt. Zal je toch echt een woonadres moeten overleggen. De popo is minder moeilijk. Geen vaste woon of verblijfplaats wordt genoteerd en je mag je boete contant betalen.

Standvastig | 16-04-18 | 19:58

@standvastig, ik bedoel uitschrijven als Tak, protestants of wat dan ook. Uitschrijven uit het GBA gaat alleen als je naar het buitenland vertrekt.
@Hufterst liever paaps dan Turks is actueler dan ooit met onze bow to the islam partijen.

Franker | 16-04-18 | 20:47

Precies. Mijn geld gaat naar het kerkgebouw en de organisatie die daarmee is betrokken. Geen zandbakkië, terrorisme pampering of waardeloze waterputten. Gewoon een mooi historisch gebouw en een paar lokale initiatieven.

Lochos | 16-04-18 | 21:03
▼ 1 antwoord verborgen

Heel lang heb ik in het huis van mijn ouders gewoond, eerst alleen, later met mijn vriendin. Toen wij uiteindelijk zelf een woonruimte hadden gevonden, 42 jaar geleden, kwamen er, onafhankelijk van elkaar, twee heren langs met een acceptgiro, als welkom van de de respectieve geloofsgemeenschappen waartoe wij, in theorie, behoorden. Bleek inderdaad door de GBA doorgegeven en heb ik die vermelding onmiddellijk laten schrappen. Toen wij in 1981 weer naar een andere gemeente verhuisden logischerwijze niemand meer gezien.

Kortom, dit artikel gaat over een "probleem" dat niet van gisteren is, net zo min als ik, en niemand heeft D66 nodig om hier van af te komen.

bergsbeklimmer | 16-04-18 | 19:51

Ik woon nog maar sinds 1996 zelfstandig. Ben van het dorp naar de *kuch* stad binnen dezelfde gemeente verhuisd.
Bij mijn inschrijving in het wat toen nog GBA heette werd netjes gevraagd of ze dit door mochten geven aan de (in mijn geval r-k) kerk.
Nou nee, dus. Ik ben atheïst. Nooit last mee gehad, zelfs het kerkeblaadje krijg ik niet. Dus ook toen kon het al.

Bijtendehond | 16-04-18 | 23:36

DaFuQ. Ik wens met rust gelaten te worden. Probeer ik die gekkies met hun Jehova gelul ook altijd duidelijk te maken als ze weer mijn aandacht eisen om over de Heer te staan ouwehoeren. Emmer water vanaf de bovenraam doet wonderen, *gniffelt*. Ik ben nergens veilig voor die gasten. Worden ook al flyers in mijn hand geduwd met allemaal gezever over sprookjesfiguren. Ik denk het gaat over Assepoester, nee.... En die lullo's komen even in de GBA kijken? What's next? Boze Mo die mij komt vragen of ik een probleem heb? Oh, wacht... Deden ze al.

Standvastig | 16-04-18 | 19:49

Liever een kerk dan een moskee.

JWZ_JMK | 16-04-18 | 19:42

Zo is het! En ik steun de kerk in ons dorp dan ook financieel, al ga ik nooit naar een dienst en ben ik overtuigd atheïst. Kerken horen hier en verdienen steun om als gebouw én functie te blijven bestaan. Denk je eens in dat zo'n kerk in je dorp of wijk ineens een moskee wordt omdat de stichting failliet is en het gebouw een zelfde bestemming heeft. Daar heb ik wel een tientje per maand voor over, en zo velen dorpsgenoten. Een eigen cultuur, je moet er wel wat voor over hebben.

Lochos | 16-04-18 | 20:54
-weggejorist-
herrietuttel | 16-04-18 | 20:58

Lochos | 16-04-18 | 20:54
Onzin kerken horen hier net zo min. opgedrongen door een wanstaltige Franse slager die het ons grotendeels opgelegd heeft.

miko | 17-04-18 | 00:51
▼ 2 antwoorden verborgen

WTF:

Stichting LID dierenbescherming
Kansspelautoriteit - KSA
Syntus Openbaar Vervoer
Vereniging het Nederlandse Rode Kruis
enz

wat moeten die clubs met mijn gegevens? Ik sta ingeschreven voor belastingen en eventuele urgenties en wettelijke verplichtingen.

Kan ik ook de gegevens van de directie van al die clubs opvragen?

Overigens ben ik van mening dat de lijst niet compleet is. Ik heb wel eens als mysterieshopper binnengelopen bij scientology. Voor de gein. Verkeerde gespelde naam op gegeven. Maar nu, 4 keer verhuisd later, krijg ik nog steeds post op mijn nieuwste adres, met nog steeds de verkeerd gespelde naam. Dat kan maar één ding betekenen: ze kennen mijn bsn en volgen mij daarmee.

Hufterst | 16-04-18 | 19:47

Dit dus. Er zijn veel meer organisaties die gebruik maken van de BRP. Daar kun je voor of tegen zijn maar om één organisatie daar uit te halen is inconsequent.

Vula | 16-04-18 | 19:50

Hufterst, er zijn partijen die deze data weer doorgeven aan derden die niet in dit lijstje staan. Bijv RDW -> dealers. Wellicht valt Scientology onder kerken of zo.
Een slechte zaak.

Winter_is_coming | 16-04-18 | 19:56

Er zijn nog meer prvacy schendingen. Neem de auto. Ik heb mijn auto bij een handelaar gekocht. Maar krijg een herinnering van de dealer betreffende de APK. Iemand heeft mijn adres dus aan hem gegeven.

PattayaNerd | 16-04-18 | 19:41

Heb ik een bak voor. Wanneer hij vol raakt ga ik even de papierbak opzoeken. Ja, ik weet het. Ik moet eigenlijk vragen of die muppets een probleem hebben. Heb het even te druk met mijn eigen leven.

Standvastig | 16-04-18 | 19:54

Yep, dat is een 'service' van het RDW. Tof nietwaar

Winter_is_coming | 16-04-18 | 19:54

@De echte Stolwijker | 16-04-18 | 19:52
Kom niet verder dan 5 hier. Merendeel is al geblockt in mijn host file. Wordt allemaal verwezen naar de leegte.

Standvastig | 16-04-18 | 19:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dit godverdomme weer uitneemregisterig overkomen. Je kunt je wel uitschrijven maar tot je dat doet worden je data gedoneerd.

Het houdt niet op.

Hufterst | 16-04-18 | 19:39

Wie zegt er niet dat ook je uitschrift data verkocht wordt.

Lt-Kol Kilgore | 17-04-18 | 07:27

Niet bij het kruisje tekenen! Zit je er weer aan vast.

Normpje | 16-04-18 | 19:36

Zegt mijn vader ook altijd tegen me over vrouwen.

Standvastig | 16-04-18 | 20:04

Krek
as t nie woar is

Hemmenaar7 | 16-04-18 | 19:36

REAGEER OOK