Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bart Nijman bij Pauw over Referendum Donorwet

Kijken dus

Hallelujah. Aandacht in de media voor een volksraadpleging over de omstreden D66-wet ter Opeising van Organen van Alle Nederlandse Bijna Dode Staatsburgers. Duurde het bij het Oekraïne-referendum een week of zes voor er een vaag berichtje op pagina 13 in de Dedemsvaartsche Courant verscheen, vandaag pakten diverse media -zoals het hoort - uit met echt belangrijk nieuwsch. Ons aller Bart Nijman cq Donorwet was niet weg te slaan bij Trouw, BNR, EenVandaag, NOS Journaal om zijn verhaal te doen over de Allerlaatste Kans Om Nog Iets Te Mogen Zeggen Over Onszelf, in de dichtgereguleerde, kapotgetuttelde Ambtenaar-0-Cratie die Nederland geworden is onder het juk van Bilderberg66. Zometeen straks bij Jeroen Pauw op de door ons zo geliefde NPO1. Kijken dus. En tekenen natuurlijk.

Social

Cortoon

Reaguursels

Inloggen

Ziet er alleen niet uit, zo een oversized hoodie

Pecunia | 05-04-18 | 10:18

Voor referendum, maar ook voor donorwet. Je recht op beit houdt op met je dood, dus niet zeiken en gewoon doneren aan de mensheid dat vleesch

F#ckingAwesome | 04-04-18 | 20:21

Bart Nijman soeverein in de discussie, in het bijzonder jegens de ongeïnformeerde Peer van Eersel. Chapeau en lang leve onze democratie!!!

WodieBlumensind | 04-04-18 | 14:03 | 2

Inderdaad, soeverein, Bart Nijman dient de politiek in te gaan. Uitstekend van de tongriem gesneden, en een duidelijke mening met dito toelichting.

Nelis SplitBloes | 04-04-18 | 23:52

Precies mijn gedachte. Geen praatjesmaker, geen proleet, geen narcist, maar een man met een hart op de juiste democratische plaats.

WodieBlumensind | 05-04-18 | 20:30

De discussie is vooral jammer, jammer omdat pure onzin werd verkondigd bij Pauw. De Donorwet wordt er bijgehaald om een referendum te houden over alleen maar een referendum .
De argumenten klopten van geen kant, en dat is jammer.
Het zou de redactie sieren om deze discussie met feitelijkheden te houden en niet met populistisch gebral.

dat er meerdere landen zijn in Europa waar een soortgelijke wet gewoon goed werkt, dat er in Nederland niet 6 miljoen donoren zijn, maar 6 miljoen burgers hebben hun keuze aangegeven.
Verdere onzin die voorbijkomt in deze discussie : lichamen worden niet vrijgegeven voor botsproeven, er worden geen andere experimenten mee gedaan , de overheid rooft geen organen en ga zo maar even door.

Goed om een wet te gebruiken om het referendum te behouden, maar gebruik wel feiten en geen onzin.

Donnie Brasco | 04-04-18 | 13:23

Hoe kunnen Nederlanders die in het buitenland wonen stemmen?

Jos frituur | 04-04-18 | 12:01

Bart Nijman kan dan wel zo goed zijn, toch kun je duidelijk zien hoe hij zijn opdracht uitvoert wanneer een hernieuwd onderzoek wordt gevraagd over de gebeurtenissen met betrekking tot 9/11. ( Instorting van de twin-towers op 11 september 2001) Veel klopt er niet over de officiële lezing en een goede onderzoeksjournalist moet zo'n verzoek juist niet gaan bashen i.s.m. Pauw, een man uit hetzelfde belangenwereldje. Waarom die emoties altijd?

bolletje kaas. | 04-04-18 | 10:31 | 2

Hoe hij zijn opdracht uitvoert? Heeft Bart Nijman een geheime opdracht? Nou wordt het spannend, vertel meer!

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 14:18

Een goede onderzoeksjournalist moet zich in de wereld van de aluhoedjes storten? Waarom?

rik_meleet | 04-04-18 | 14:45

Maar ik bén een robot. Ik kán de niet-robotverklaring dus niet naar waarheid invullen. Graag deze vraag vervangen door iets zinvollers. Bijvoorbeeld “Ik ben Alexander Pechtold niet, en ik ben ook die zure blonde orgaanrovende rimpeldoos niet”.

Nivelleermarionet | 04-04-18 | 10:05

betwijfel of het slim is, een referendum over de donor wet afdwingen

Ik denk niet dat NL er warm voor loopt. Lijkt me sterk dat de drempel van 30% gehaald wordt.

6546544 | 04-04-18 | 09:52 | 1

Een pure aanname uwerzijds, die verder ook niet ter zake doet. Niet de vraag óf de drempel voor een referendum al dan niet gehaald wordt is hier van belang. Het simpele feit dát het mechanisme voor een referendum er (nog) is, is van belang. De democratie dichterbij de burger. Die tussentijds een volksraadpleging kan initiëren om een duidelijk signaal af te geven richting Den Haag (en daarmee vaak óók de EUSSR). I.p.v. 1x per 4 jaar tekenen bij het kruisje en dan maar hopen de dames/heren politici écht "in het landsbelang en dat van haar burgers" de BV Nederland een beetje adequaat (en met iets van ruggengraat) weten te besturen. Of NL er warm voor loopt ? Lekker belangrijk. Dat de mogelijkheden voor een raadpleging er nog zijn. Wel belangrijk.

Grijskijkert | 04-04-18 | 15:42

Het is wel een kutformulier, als je geen spatie in je postcode gebruikt staat er doodleuk dat je alle velden moet invullen.

MonsantoSucks | 04-04-18 | 09:46 | 2

Daarom staat er ook expliciet een voorbeeld(!) hoe je je postcode moet invullen, dus met een spatie tussen het getal en de letters. Hoe moeilijk kan het zijn zeg!

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:49

@ MonsantoSucks | 04-04-18 | 09:46
Monsanto is nu van Bayer

telelezer | 04-04-18 | 14:43

Ook met Edge zonder add blocker geen beveiligings- vraag, nu 3 maal geprobeerd,
Ben er klaar mee

Nanhai | 04-04-18 | 09:02 | 4

U moet gewoon aanklikken dat u geen robot bent. Dat is alles want dat is de beveiligingsvraag.

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:21

Het probleem is dat het bekende robot vakje niet verschijnt...

ymoontour | 04-04-18 | 09:47

Heb getekend gaat heel gemakkelijk.

roodborstje1 | 04-04-18 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

Houts en Nijman, twee verwarde mannen bij de hengst van de Keizersgracht. Nijman met hoodie en goedkoop baardje pleitte voor het verkwisten van overheidsgeld en Houts solliciteerde naar een plek op de longstay van gesticht de Grote Beer.

van Oeffelen | 04-04-18 | 08:51 | 1

Volksraadpleging is eigen per definitie geen verkwisting. Als je inspraak op het landsbestuur laat varen vanwege de kosten, ben je wel heel erg verkeerd bezig.

Bytemaster | 04-04-18 | 09:58

Het jammere is wel dat als er weer een referendum komt er weer een paar miljoen wordt weggepist doordat er van die subsidie sponsen dan weer WC-papier of andere onzin van gaan maken...

Freakazoid | 04-04-18 | 08:47 | 4

Als je naar de supermarkt gaat kun je onderweg een ongeluk krijgen (aangereden worden of zo). Dat weerhoudt niemand ervan om boodschappen te gaan doen.

Het gaat om de vraag 'wilt u een referendum'. Zo ja, dan tekent u ervoor en zo niet, dan tekent u niet. Wat er later mee gedaan wordt is van later zorg.

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:16

Juist Lupulus, maar als ik als Nederlander een ongeluk krijg, kan ik niet tekenen met mijn Nederlandse DGD. omdat ik in buitenland woon.

gato | 04-04-18 | 09:26

@Gato. Is het niet mogelijk om u te registreren bij de donorwet dus ja of nee en daarvoor een Nederlands postadres te gebruiken? Van familie of zo? (Ik noem maar iets hoor). Dan kunt u op de donorwebsite aan de rechterkant van de pagina ook nog aangeven dat u een pasje met daarop uw keuze wilt hebben. Dat krijgt u dan binnen 1 week op uw postadres in Nederland. Uw keuze moet dan ook in Spanje gelden. Lijkt mij omdat u Nederlandse bent. Stop het pasje in uw portemonnee en klaar.

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:40
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vond die laatste opmerking wel interessant. “Iedereen wil wel een orgaan, maar willen er geen afgeven”. Als het aantal donoren struktureel te laag is, moet je gewoon andersom redeneren.

“Wil je in aanmerking komen voor een donor orgaan? Dan moet je zelf donor zijn.”

Op deze manier zou je mensen laten nadenken over het feit dat ziekte en dood ook bij leven hoort.
Is de drempel kleiner om even een donor formuliertje in te vullen.

mazel_tov | 04-04-18 | 08:47 | 5

@Robin Hood
Door je dna afwijking krijg je er geen,zo kan je het ook zeggen.
Trouwens wel de lusten maar niet de lasten.

Roger-Rabbit | 04-04-18 | 09:35

Volgens Bart Nijman zijn er al 6 miljoen(!) donoren in Nederland. Deze dramwet is gewoon waanzinnig.

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:45

Dat wordt steeds al de heilige graal gezien, maar er zijn nogal wat bezwaren. Wat als iemand zich pas als donor inschrijft als hij ziek wordt. Stel je krijgt nu te horen dat je een ziekte hebt waardoor je over enkele jaren een nieuwe nier nodig hebt. Dan kun je je gewoon inschrijven zodra je het bericht krijgt dat je op termijn een orgaan nodig hebt. Ga je er verdere voorwaarden aan stellen, krijg je weer allerlei andere randgevallen zodat mensen tussen wal en schip geraken doordat ze nét niet voldoen aan de regels. Is praktisch niet uitvoerbaar.

Bytemaster | 04-04-18 | 10:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Formulier werkt niet, ik krijg geen beveiligingsvraag.

T2000 | 04-04-18 | 08:47 | 1

U moet alleen aanklikken dat u geen robot bent!!

Lupuslupus | 04-04-18 | 09:46

Jammer dat het gesprek werd gedomineerd door een overspannen acteur die oude 9/11-theorietjes van tien jaar geleden opnieuw aan het opwarmen was. Geestig dat dit op het hier alom verfoeide staatstelevisie en nog wel bij Pauw....en het verhaal had nog kop en staart ook! Kart Bart Nijman zich vaker inhoudelijk bemoeien met wat hier verschijnt? Misschien wordt het journalistiek nog wat! Ik overweeg m'n steun te geven aan de petitie....

Donkersloot | 04-04-18 | 08:32 | 4

gato | 04-04-18 | 09:29
Tsja, maar hier gaat hij toch wel af als een gieter. En passant beschuldigde hij Pauw ook nog even van opzettelijke tegenwerking omdat hij een bepaald fragment niet toonde. Die man is compleet gek.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 14:19

@gato-->daarom vond ik dit optreden juist zo pijnlijk; strijder tegen bankenkartels en AIVD-geklooi verliest zichzelf in gedateerde complot-theorietjes. Hij begon zelfs al over de moord op Kennedy; straks gaat hij bezig met het afschieten van Willem van Oranje (door een Hugenoot!) en de aanslag op Bonifacius (Vrijmetselaars!).

Donkersloot | 04-04-18 | 16:49

Peer van Eersel is niet gek; een beetje verward maar bewijs dat nou maar eens.

Nelis SplitBloes | 04-04-18 | 23:56
▼ 1 antwoord verborgen

Getekend. Maar m'n handtekening zag ik niet terug. Hopelijk gaat dat goed.

Pikkebaas | 04-04-18 | 08:31

Voor iedereen die het referendum via Firefox probeert te tekenen: dat werkt niet, de beveiligingsvraag wordt niet zichtbaar. Ook niet met de ad-blocker uitgeschakeld.

2voor12 | 04-04-18 | 08:31 | 2

Ik heb (met Firefox + adblocker aan) geen enkel probleem gehad. Mijn 1e handtekening leek niet op de echte dus heb ik hem nog een keer gedaan en ook dat lukte goed. Op de beveiligingsvraag (dat je geen robot bent) hoef je alleen maar te klikken, dan staat het vinkje er en kun je versturen.

Lupuslupus | 04-04-18 | 08:46

Die beveiligingsvraag was dus niet zichtbaar dus toen mijn ad-blocker uitgeschakeld maar nog steeds hetzelfde. Toen maar IE van stal gehaald en daar zonder problemen kunnen tekenen.

2voor12 | 04-04-18 | 09:56

Nou de bezuinigingen op de GGZ beginnen nu echt hun tol te eisen gezien het geraaskal van die No Neck daar aan tafel. Dacht ook even met wat feitjes te kunnen komen.

Kwatz | 04-04-18 | 08:24 | 1

Ja ik dacht meteen wie is dat rare mannetje dat al zolang Nijman aan het woord was, op het vinkentouw zat om hem te onderbreken.
Maar goed, ik heb getekend en als zoonlief vanavond uit zn werk komt gaat ook hij tekenen. Heel mooi dat het weer via de laptop kan! Dank daarvoor.

Lupuslupus | 04-04-18 | 08:42

Getekend.

IkWilOokWatZeggen | 04-04-18 | 08:18

Complimenten voor Bart, coherent verhaal en liet zich niet van de wijs brengen door die uiterst irritante complotgnoom. Ik dacht even dat deze theatermaker een act aan op het opvoeren was, maar omg het was menens.
Ik vind dat dit soort paranoia samenzwerings-adepten tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen, is dit ziektebeeld al opgenomen in de DSM-classificatie?

Luchtbakfietser | 04-04-18 | 08:01 | 1

Ik denk eerlijk gezegd dat hij een act opvoert. Dat hij wil laten zien hoe gemakkelijk het is mensen in complotten te laten geloven, zoiets. Maar anderzijds, hij speelt die rol dan wel erg goed.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 14:21

Genoten van het geweldige optreden van Bart Nijman waarvoor dank. Sinds lange tijd weer eens iets zinnigs gehoord bij Pauw. Tijdens Houts naar het toilet gegaan om het goede gevoel te behouden.

Linkse allergie | 04-04-18 | 07:44 | 2

Je maakt toilet en je gaat naar de WC. niet zo lastig toch

rechtseliberaal | 04-04-18 | 08:45

Eens.... mijn vader wil je nu als schoonzoon.

Linkse allergie | 04-04-18 | 10:27

Het lijkt er op dat het niet meer uitmaakt wat je zegt maar dat het belangrijk is wie het zegt. Bart heeft het heel goed gedaan. Het luisteren naar andere geluiden is belangrijk.
Het zelfbeschikkingsrecht is wat mij betreft inzet in dit referendum. Niet het donorschap.

ristretto | 04-04-18 | 07:38 | 2

Helemaal mee eens. Ik heb 18 jaar geleden mijn keus al gemaakt maar toch getekend.Het kabinet haalt streek na streek uit, dat moet eens een keertje afgelopen zijn.

Lupuslupus | 04-04-18 | 08:49

Het gaat om het recht om te twijfelen of je donor wilt zijn na je dood tijdens je leven. Het recht om te twijfelen word je door de donorwet afgenomen, want die wordt geinterpreteerd als "wie zwijgt stemt toe", maar zo werkt het niet.

tipo | 04-04-18 | 08:57

Laat die Bart Nijman zich ook eens in 9/11 verdiepen. Nu werd er weer lacherig over gedaan, maar er zijn nog zoveel vragen.

Mo het varken | 04-04-18 | 07:16 | 6

duh! | 04-04-18 | 09:53 |
Oke nuance: Ja er zijn ongetwijfeld belangen, die zijn er altijd. Maar de denkfout van complotgekkies is dat men die belangen altijd als verklarend ziet. Ja, de CIA had mogelijk belang bij meer controlemogelijkheden, maar nee daarom zetten ze nog geen 9/11 in scene. En ja de EU had een belang bij Oekraine, maar nee, daarom zetten ze nog geen MH17 is scene. Het is te absurd voor woorden namelijk.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 10:18

Het leven is te absurd voor woorden voor @ Beste_Landgenoten. Sterkte!
Volgens mij moet je in dit soort kwesties (zoals bv ook in de zaak Skripal) eerst kijken waar de grootste belangen zitten. Met ‘bewijzen’ en ‘feiten’, die toch uit de tweede, derde en vedere hand tot ons komen, kan altijd geknoeid worden. En zeker in een tijd waarin er een ware informatieoorlig woedt, en het onderscheid tussen waar en onwaar/ echt en nepnieuws steeds lastiger te maken is, moet je erg op je hoede zijn. En vooral zelf blijven nadenken en niet alles wat via ‘officiële’ kanalen tot je komt zomaar geloven.

duh! | 04-04-18 | 11:40

duh! | 04-04-18 | 11:40 |
Een beetje wantrouwen, prima, overal wat achter willen zoeken, terwijl de waarheid voor de hand ligt: Dat is paranoia. En nee, je moet niet EERST kijken waar de belangen liggen, je moet eerste kijken naar wat de feiten zijn en de meest waarschijnlijke hypothese, daarna kijk je naar belangen en wat die eventueel in relatfie met die feiten zeggen. Maar goed, als jij in een universum van achterdocht wil leven, prima.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 12:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Meer mensen problemen met de tekenapp?
Na controle gaat hij niet verder....
Welke beveiligingsvraag???

ymoontour | 04-04-18 | 07:14 | 2

Die CAPTCHA is be 'vraag' volgens mij...

Jasper293 | 04-04-18 | 08:23

Had hetzelfde issue door de vuurmuur van het werk. (zscaler) Effe op je telefoon of thuis doen.

Vanilla | 04-04-18 | 08:46

Vond dat 9/11 gat in de grond verhaal veel geloofwaardiger. Vooral toen het bijpassende plaatje niet de juiste bleek te zijn. All die kenners zaten de man in kwestie aan te kijken alsof hij gek was. Een vliegtuig verdwijnt in de grond als het met grote snelheid erin vliegt. Zo vertelde hun kleuter juf en een Amerikaanse president het.

biltong | 04-04-18 | 07:07 | 2

Iedereen zou zich daar eens wat beter in moeten verdiepen, en niet alles wat de MSM 'ons' voorschotelt voor zoete koek moeten slikken. Opmerkelijk was inderdaad dat er ook naar mijn idee had met opzet verkeerd beeldmateriaal werd getoond, om die man in een bepaald daglicht te zetten! Wat er met dat WTC7 gebouw is gebeurd, klopt niets van: www.youtube.com/watch?v=l6D4dla17aA

JI-HAAT | 04-04-18 | 08:05

Een vliegtuig verdijnt niet in een gat in de grond.

Al die komplot verhalen hebben 1 ding gemeen: Er wordt een quasi-onopgehelderde vraag opgevoerd als "bewijs" van een coverup. Terwijl ten eerste die vraag vaak logisch kan worden beantwoord en ten tweede er altijd vragen zijn die niet meteen verklaard kunnen worden en terwijl ten derde er geen enkele plausibele tegen-hypothese wordt gegeven over wat er dan wel heeft plaatsgevonden. Altijd draait het om zogenaamd onopgehelderde zaken, die dan natuurlijk expres "onder de pet gehouden" worden, wat uiteraard nog meer bewijs is van een complot. En zo cirkelredeneert de complotgelover zich in de rondte.

Beste_Landgenoten | 04-04-18 | 09:30

Bart Nijman op Staats1 welk een nuance! Ik neem aan dat ze Ridder Deugtveel (90% van demense!!1!) hebben uitgenodigd voor het broodnodige populisme? LOL

atheïstisch stemvee | 04-04-18 | 06:59

Hulde voor de rust en de scherpte. Facts please.
En mensen als van Houts zijn welkom, zodat je kunt laten zien hoe het niet zit (hij had die opmerking over de omringende landen).
We gaan niet zoals bij bubble Joop mensen die het niet met je eens zijn wegfilteren. Alleen daarom heeft het ook totaal geen zin om in de bubble Joop te kijken.

kloopindeslootjijook | 04-04-18 | 06:38

Als ik die reacties op twitter zo lees zijn er genoeg mensen die het referendum niet zien zitten omdat geenstijl er voor is. Een Penthold66<>PVV effect zullen we maar zeggen, als hullie voor zijn ben ik in principe tegen.

Hetgeen een hele hoop zegt over dat soort twitteraars/donoren ; een referendum is gewoon te moeilijk voor dat soort mensen, die kunnen geen onderscheid maken tussen onderwerp en poppetjes.

"Haal mij maar leeg, want geenstijl is voor het referendum". Elk volk verdient zijn eigen Penthold.

bergsbeklimmer | 04-04-18 | 06:02 | 3

Goed om te zien dat het dedain voor het intellect van kiezers tenminste wel democratisch is verdeeld. Een overgrote meerderheid denkt dat anderen te dom zijn om te stemmen, en een kansloze minderheid denkt dit van zichzelf.

Het mooiste daarbij is ook dat het gelijke tred schijnt te houden met het Dunning Kruger effect, waarbij ook de minst capabelen het minst aan zichzelf twijfelen.

Mazzelstof | 04-04-18 | 06:09

Mazzelstof | 04-04-18 | 06:09
Op zich geen onaardige gedachte dat door gebrek aan kennis en inzicht slecht onderbouwde beslissingen en dus slechte beslissingen worden genomen.
Maar dat kan dus twee kanten op.
Een burger kan zich tegenwoordig behoorlijk informeren via allerhande bronnen als hij wil. Helaas ook mis-informeren via gekleurde bronnen.

kloopindeslootjijook | 04-04-18 | 06:43

Je preekt tegen het koor @ broeder of zuster kloopindeslootjijook. Amen.

Mazzelstof | 04-04-18 | 18:44

Mooi contrast tussen de volgens sommigen ‘extreemrechtse’ Nijman en ‘ultralinkse’ Van Houts. De eerste de redelijkheid en bescheidenheid zelve, de tweede een oliedomme schreeuwpuber met een aluhoedje.

Vod Kanockers | 04-04-18 | 02:33

Friso konden ze goed hergebruiken, maar wat gebeurde er toen? Maanden lang aan apparaten en niemand die hier iets aan had.
Zou het ook zo met u en mij gegaan zijn, mochten we niet van te voren nee gezegd hebben tegen donorregistratie.
Wat is de volgende wanhoopsdaad van de politiek. Als je in de bijstand zit moet je een nier afstaan anders wordt men gekort? Behalve gelovigen, want dat mag niet?

De politiek is onkundig in vele opzichten. Ik vind dat bij ieder belangrijk besluit een referendum moet komen (al door de overheid georganiseerd) waarbij al vooraf gesprekken moeten zullen plaatsvinden met deskundigen.
Waar halen de Ministeries hun kennis vandaan? Ons land wordt geregeerd door onderbuikgevoelens van acute darmpatiënten die totaal geen idee hebben van wat er buiten hun wereldje plaats vindt.

ET007 | 04-04-18 | 02:25 | 5

Friso noem ik ook altijd als voorbeeld : doneren is voo het ongelovige plebs. Geloof dat Mabel iets deed met het werven van donor organen nb. Voor zover Mabel zelf al geen dikke middelvinger is naar her volk is het deze actie wel.

HoezoStom? | 04-04-18 | 03:46

Terwijl Mabel iets deed , een belangengroep voor donoren, Maar bij Friso niet toepaste.

gato | 04-04-18 | 09:33

gato. Dus jij denkt nog steeds dat Friso echt dood is.

beau van rtl | 04-04-18 | 09:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Zeer goed optreden van BartNijman.

FredKlep | 04-04-18 | 02:20 | 1

Dat niet alleen, politiek Den Haag realiseert zich niet dat het zelflerende vermogen van GeenStijl en haar anoniem reaguurders groter is. Zowel de 2e als 1e kamer baseren hun functioneren op wetten uit 1880 en leven nog steeds in die tijd met o.a. hun arbeidsvoorwaarden.
Het zal GeenStijl met een goede hoofdredacteur steeds minder moeite gaan kosten om voor een referendum 300.000 handtekeningen op tafel te leggen en volgens de huidige regels een referendum af te dwingen.
Je kunt wel proberen als politiek een instrument uit handen van de burgers te halen de vraag in deze of er ooit wel een weg terug is. Na het raadgevend referendum volgt het correctief referendum en de mensen zijn ook al horen zij bij de verliezers eerder geneigd zich bij de uitslag neer te leggen. Dat heet pas democratie en dat is men in Den Haag even vergeten.
Oh ja ook maar even getekend, lijkt me sterk als er morgen niet reeds 10.000 handtekeningen zijn.

Beroep = Boerenlul | 04-04-18 | 03:07

Het zoveelste referendum om niets. Een NEXIT referendum organiseert Geenstijl niet. Ook dat FVD ophemelen is alleen maar om de PVV in de wielen te rijden. Baudet is de volgende trekpop van Bilderberg Willie en Bea. Die gaat gewoon Rutte weer aan een meerderheid helpen de volgende verkiezingen. Alles om Wilders tegen te houden. Ik ben de slimste niet. Maar ik trap hier zelfs niet meer in.

alufoliegroothandel | 04-04-18 | 02:02 | 7

Dat kan dus niet. Heeft geen enkele zin, er is geen wet voor een referendum over zelfaangedragen onderwerpen. Er is niemand die de handtekeningen aanneemt, tenzij het gaat om een petitie, maar daar hoeven regering en parlement dan niks mee te doen. Of je kunt een burgerinitiatief indienen, en ook dat kan de kamer gewoon naast zich neer leggen. www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_comm...

Stormageddon | 04-04-18 | 02:45

Domme kletspraat vwb Nexit referendum. Referenda alleen mogelijk over gepubliceerde wetten die hier www.referendumovereenwet.nl staan. Er is nu een inleidend verzoek over een verdrag tussen Nederland en Malawi mogelijk bijvoorbeeld.

Zwizalletju | 04-04-18 | 06:34

Alufoliegroothandel. Helemaal goed.

beau van rtl | 04-04-18 | 07:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Onzin , heeft in hele goede toneelstukken gespeeld, weet precies alles over de crisis 2008, Bankzaken.

gato | 04-04-18 | 09:39

Is die lilliputter er één van kanis en gunnink? Hij zal ook wel in de protocollen van de wijzen van zion geloven. Gevaarlijk hoor, dat verkopen van waanbeelden en illusies.

RickTheDick | 04-04-18 | 01:44 | 5

Stormageddon | 04-04-18 | 02:05
Welk advies zou jij geven aan iemand die de overheid en de media niet meer vertrouwt maar ook niet 100 procent een complotgelover is. Ik ben namelijk geen islam apologeet (islam komt me de strot uit en ook geen anti semiet (ik heb godbetert joodse vrienden)

VeelTeSteil | 04-04-18 | 02:16

Stormageddon | 04-04-18 | 02:05
Dus IS is GEEN Mosad complot? Goh....

miko | 04-04-18 | 02:31

@VeelTeSteil | 04-04-18 | 02:16
Ik geef geen adviezen. Denk zelf na. Maar je gaat al de fout in door te spreken over “de overheid” en “de media”. Alsof dat allebei grote, centrale aangestuurde en gecontroleerde instituten zijn die allebei onder een strak regime staan en een vooropgezet en geheim doel hebben, en gezamenlijk een soort van project uitvoeren. Zo zitten overheden en media niet in elkaar. Er is niet één overheid, en binnen de overheden is er geen overheersend plan en de ene overheidsdienst heeft meestal geen idee wat de andere dienst doet. Het klooit allemaal maar wat aan, binnen de gestelde kaders van de wet en maatregelen van bestuur, waarbij de politici proberen er nog een beetje richting aan te geven. En het is de taak van ons kiezers om die regelzucht van de politici zoveel mogelijk te ontregelen.
En de media hebben ook geen centraal gezag, of groter doel, hooguit het pushen van een agenda. En daar kun je makkelijk doorheen prikken. Mening van feit onderscheiden is heus niet moeilijk.

Stormageddon | 04-04-18 | 03:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertekend en opgestuurd.

JdelaT | 04-04-18 | 01:40 | 1

Wie denkt de regering wel niet dat ze zijn?
Ik beslis zelf over mijn lichaam.
Buiten dat, ik heb een moeilijke bloedgroep, O-B-Neg en slik medicijnen en ben 73, dus laat mij zelf beslissen wat IK wil. het is MIJN lichaam.

roodborstje1 | 04-04-18 | 10:14

Getekend. Goed tv optreden van Bart met een onderbouwd verhaal. Naast zo'n complotdenker lijkt Geenstijl opeens heel normaal zal ik maar zeggen.

GroetenVanUrk | 04-04-18 | 01:27

In 1923 werd de Vlootwet (die bedoeld was om de Nederlandse vloot in Nederlands Indië te moderniseren) verworpen omdat 1 kamerlid ziek was. 19 jaar later ging de Nederlandse vloot roemloos ten onder in de Javazee mede dankzij deze absentie.

Avarice | 04-04-18 | 01:17

@ all.
Is die Van Houts nou echt zo geniaal/gek of zijn wij zo dom?
Bart zette hem wel in aanvang even goed weg als slecht geïnformeerd in het donor debat.
Nu weet ik ook waarom ik in de pauze van een van de voorstellingen ben weggelopen.

F. Jacobse | 04-04-18 | 00:54 | 6

appelvink | 04-04-18 | 01:25
Destijds was het duo bij mij niet bekend.
Je wilt aanstormend talent een kans geven.
Daar ben ik dus al tien jaar geleden van terug gekeerd. Bij deze man dan.

F. Jacobse | 04-04-18 | 01:39

Vergissen is menselijk :-)

appelvink | 04-04-18 | 01:49

Tja, lijkt me toch meer een kwestie van smaak , iemands uiterlijk of humor. Nog niemand hier heeft op de door hem ingebrachte argumenten ook inhoudelijk gereageerd. Beetje zwak.

Baron Clappique | 04-04-18 | 02:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Getekend, maar die handtekening zetten is ruk. Zelfs met een note met een pen is het niet te doen.

MX-DADDY | 04-04-18 | 00:51 | 2

iPhone, wijsvinger... ging prima

hfakker | 04-04-18 | 06:34

GS, het nieuwe D66 !

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:45 | 4

VeelTeSteil | 04-04-18 | 00:46
Vanwege het bewaken van de vrije wil, het vrije denken, het vrije woord, en de verdediging van de democratie.

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:52

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:52
Ah je bedoelt GS is de oude D66. Je hebt gelijk.

VeelTeSteil | 04-04-18 | 00:56

VeelTeSteil | 04-04-18 | 00:56
Ja, een beetje zoals Hans het had gewild.

Baron Clappique | 04-04-18 | 01:06
▼ 1 antwoord verborgen

Goed gesproken bij #Pauw @Bart en vet dat die app er is zodat er digitaal getekend kan worden. Meteen gedaan.

Zag op twitter dat er nu ook digitaal bij donorwetreferendum.nl/ getekend kan worden. zie:
twitter.com/EWdeVlieger/status/981242...
Op zich prima, als er maar niet van die domme okkels zijn die 2 x gaan tekenen.

Marie Curieux | 04-04-18 | 00:43

Ik ben een te Groot Plemper voor geheime diensten wie mij niet snappen. Plemp groot. Blijf klein. Hoer op.

LibertasSimplex | 04-04-18 | 00:41

"De grootste terreuraanslag op Nederland", zegt Pauw, "was 'natuurlijk' MH17".
Was dat een terreuraanslag dan? Waren het de Russen, was het een min of meer per ongeluk. Een terreuraanslag kan, als het de Oekraïeners zijn geweest.
Tot nu is de grootste terreuraanslag op Nederland de aanslag op Pim Fortuyn. Dat was terreur. Net als die op Van Gogh.

LibertasSimplex | 04-04-18 | 00:39 | 1

De Punt alweer vergeten? Of al die andere terroristische aanslagen van de Molukken?

SuperGrover | 04-04-18 | 00:51

Het Manhattan Project is een aardig voorbeeld, maar Snowden is wel het bewijs dat duizenden mensen prima hun bek houden als ze maar genoeg betaald worden en de straf groot genoeg is. Toevallig bij Snowden op één held na.

Arjan | 04-04-18 | 00:35 | 1
-weggejorist-
Lars030 | 04-04-18 | 10:12

Wie betaalt dit allemaal? Waar leeft GS eigenlijk van ? Zie nooit advertenties of zo, of heb ik toevallig een hele goeie adblocker?

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:29 | 4

De Russen kennen je adblocker. En spelen met de levens van je gezin, de Russen.

LibertasSimplex | 04-04-18 | 00:45

Wij, of wij, of jullie; dat hangt ervan af waar je woont en waar je op let

Bucky_Lastard | 04-04-18 | 00:58

U ziet die roze kroontjes?

E-Burke | 04-04-18 | 01:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb geen televee dus ook geen redacteuren in mooie jasjes gezien, en die fossiele poedel van een pauw al helemaal niet. Maar ik heb het inleidend verzoek natuurlijk al lang getekend dus dat geeft niet. Hup klootjesvolk!

einStina | 04-04-18 | 00:21 | 2

Das ook niet inclusief. Hup kutjesvolk!

VeelTeSteil | 04-04-18 | 00:44

Haha. Me likes vts :-)

einStina | 04-04-18 | 01:19

Vorige twee referenda heb ik meegedaan om de stemmen te behalen. Dit referendum niet. Ik ga ook voor stemmen. Toch succes gewenst! En dat D66 mag sterven dat ze dit hebben afgeschaft, wat een prachtige discussies en politieke interesse is er gekomen door de referenda.

-=PyP=- | 04-04-18 | 00:20

Net ook m'n bestelling bij de FEBO. Bel gaat. Ik doe de hoorn opnemen met de intercom. "Hoi, je bestellihing" klinkt een lekker wijf. Doe ik open. Helemaal geen wijf. Maar wel mijn bestelling.

Zulke dingen.

LibertasSimplex | 04-04-18 | 00:19 | 10

FEBO thuisbezorging, lekker decadent ! LOL +1! overigens.

De Briemusketier | 04-04-18 | 01:01

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:56
Bestel maar eens een speciaaltje van de febo. Je weet niet wat je proeft.

VeelTeSteil | 04-04-18 | 01:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou, ik zal het eens in de herhaling gaan bekijken. Ik kijk nooit meer Pauw, zeker niet live, maar blijkbaar was het wel te pruimen. Zal het weer eens proberen.

Stormageddon | 04-04-18 | 00:17 | 2

Stormageddon, eenmalig hoop ik? morgen gaat het weer over rechts draaiende Yoghurt en hoe fascistisch dat is voor links draaiend. Had afgelopen nacht een verhitte natte droom. Pauw, Jinek, bruine Paultje en de demente yoep und Freek op een dobbervlot bij windkracht 9.

paulisimo | 04-04-18 | 00:55

Nu zit die dwerg te raaskallen. En er komt geen zinnig woord uit en lult compleet uit zijn nek. Hij stelt zogenaamd vragen, maar in de echte antwoorden is hij niet geïnteresseerd.

Stormageddon | 04-04-18 | 00:57

Die Nijman. Je ziet het al aan dat hoofd. Een typisch democratisch hoofd. Brrrr is het in Den Haag. Een democraat. Die hadden we toch afgeschaft met terugwerkende kracht.

LibertasSimplex | 04-04-18 | 00:12 | 1

Ga het toch maar even terug kijken morgen ... Bart gaat altijd rustig en gedegen door op zijn pad om de democratie te vergroten. Heb respect voor de rust en het relativerende waarmee hij dat doet. Thierry zou zeggen: "Gutta cavat lapidem, non vi sed saepe cadendo" (De druppel holt de steen uit, niet met geweld, maar door keer op keer te vallen).

Watching the Wheels | 04-04-18 | 01:37
-weggejorist-
Watching the Wheels | 04-04-18 | 00:11 | 17
▼ 17 antwoorden verborgen

Jammer, net gemist maar ik heb er alle vertrouwen in dat Bart dit prima weet te verwoorden. Ik ben echt benieuwd hoe het Nederlandse volk zal stemmen, mocht dit referendum er komen.

zwellevertje | 04-04-18 | 00:11

Denk overigens dat de voorstemmers gaan winnen. Geeft niet, ik vind deze wet ongrondwettelijk. Ben niet tegen orgaanDONATIE.

drs kwenie | 04-04-18 | 00:09 | 2

Dan is dat voor de politiek het teken dat ze gerust nog een stukje verder kunnen gaan in het schenden de lichamelijke onschendbaarheid. Verplicht een chipje in het lichaam volgende keer? Nooit vergeten het grotere plaatje te zien mensen.

VeelTeSteil | 04-04-18 | 00:14

Het is dan ook geen donatiewet, maar een uitneemwet. Onvrijwillig uitnemen is nog steeds iets anders dan vrijwillig doneren.

Marvin_NL | 04-04-18 | 06:52

Ja hoor kijk je een keer Pauw laat je de tv te lang aanstaan en hoor je dat we minder vlees mogen eten, dat de schaal van 5 aangepast moet worden en dat vlees duurder moet worden. Ga ik toch nog geirriteerd naar bed.

Patje2011 | 04-04-18 | 00:07 | 3

Patje, ik ook. Heb eerst nog een haas karbonade naar binnen geslokt.

paulisimo | 04-04-18 | 00:31

Heerlijk!

Patje2011 | 04-04-18 | 00:36

Ik hou van een lap biefstuk, maar al die beestwn moeten ook vreten en schijten. Exponentieel is dat op den duur niet meer te houden natuurlijk.

menage | 04-04-18 | 08:11

Done! En chapeau voor Bart Nijman.

drs kwenie | 04-04-18 | 00:07

Ik ben niet zo stuk van deze aanzet tot referendum, maar ik moet toegeven dat dit een erg sterke beurt was Van Rossem!

Panos88 | 04-04-18 | 00:06

Wat is die Sjors een vreselijke betweterige kabouter zeg.
Ik heb zelden gelijk een hartgrondige hekel aan iemand.
Sjors is het gelukt, de complotlul.

HoerieHarry | 04-04-18 | 00:01 | 3

Ja, die Sjors. Zat op de Havo van het Zaanlands lyceum. Zijn zus op het gym. Apart stel, toen al.

Carmelita | 04-04-18 | 00:19

Je hebt natuurlijk gelijk, maar kan jij beter gaan stempelen of zoiets, of nachtcrème gebruiken?
Vel.

Ongeblustekalk | 04-04-18 | 00:20

Kabouter? Kobold bedoel je, of gnoom. Verder alle eer naar Bartje. Zelfs zijn (prachtige) honden hebben een hoger iq dan de rest aan tafel.

paulisimo | 04-04-18 | 00:36

Pauw kijkt na een vraag altijd alsof hij een spontane zaadlozing krijgt.

BozePaarseMan | 03-04-18 | 23:56 | 3

Het zaad van Pauw is op, vandaar zijn orgaan pro. Iz nieuwe ballen.

paulisimo | 04-04-18 | 00:41

Volgens mij zit ie daar met met een dildo in zijn zijn aars.

Baron Clappique | 04-04-18 | 01:12

Alsof?

kleurdoosje | 04-04-18 | 07:18

Aan het einde van dat filmpje is het tegenargument wel pijnlijk slecht.

lsimon | 03-04-18 | 23:52

Ik ga kapot bij 'dat zal niet voor het oprapen liggen' als het over donorhanden gaat.

keestelpro | 03-04-18 | 23:49

Morele stem +Brabants accent . Ik sla over..

Treurgrond | 03-04-18 | 23:48 | 1

Wen kwats

kleurdoosje | 04-04-18 | 08:31

Getekend! Nette opzet ook zo GS, juiste toon en verwijzing naar donorregister, mooi. Kleine suggestie, aangezien het kennelijk (?) nauw luistert mag het invullen meer idiotproof gemaakt mbt verplicht format voorschrijven (bv geboortedatum, postcode, lange straatnamen, etc). Misschien valt het allemaal wel mee maar het zou zonde zijn als door een fout daar handtekeningen misschien niet geldig zijn of als gelidg herkent worden. Just saying...

Binnenbaan | 03-04-18 | 23:48

Ik heb na aaname van de wet keurig het digitale formulier ingevuld en heb een schriftelijke confirmatie gekregen, Referendum is dus zinloos.

newray | 03-04-18 | 23:45 | 5

Newray 23.45 wat bedoel je precies? Dit gaat niet over je donor voorkeur maar om de gewijzigde wet .

Zwizalletju | 04-04-18 | 00:07

http://www.msf.org/ . als commerciele organisatie.

newray | 04-04-18 | 00:09

Newray 00.09 dat was de vraag niet

Zwizalletju | 04-04-18 | 00:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Super professioneel wat Bart Nijman hier liet zien en absoluut niet ongefundeerd en nodeloos kwetsend, chapeau!

therealbraindump | 03-04-18 | 23:45

Jammer voor Bart. De complotdwerg steelt de show.
Hahaha die gast is (en heeft) goud!

keestelpro | 03-04-18 | 23:42 | 2

Deed toch ooit radio Bergeijk. Daar was ie wel grappig mee, vond ik.

Oprisp | 03-04-18 | 23:46

Ja maar natuurlijk. Jij hebt niet voor niks een stempel-kroonje en zit op een theedoek.

Ongeblustekalk | 03-04-18 | 23:47

Berbaar en DKS hoor je nu niet, zou het controlled opposition zijn.
Kan zijn dat ze al ik bed liggen met een speen in hun mond.

Ongeblustekalk | 03-04-18 | 23:39 | 14

Als die mensen die daar geen zin in hebben of gewoon blij zijn dat ze eindelijk donor zijn want ze namen er nooit de moeite voor zullen levens redden. En komen dus in de hemel. Sterkte ermee.

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 01:09
Je kunt beter de mensen die te lui waren om zich in te schrijven egoïstisch noemen, maar mensen draaien de zaken graag om uit het ze uitkomt!

JI-HAAT | 04-04-18 | 08:33

kleurdoosje | 04-04-18 | 07:06
Fucking hell :-(. Veel sterkte gewenst en maak er nog een mooie tijd van.

Vanilla | 04-04-18 | 08:37

@Titje en @ Vanilla, Dankjewel hoor :-) We gaan dapper door, ondanks de tegenslagen, beetje zoals The Black Knight van Monty Python, nadat hij op de grond was beland tijdens het gevecht waarbij hij al zijn ledematen kwijt was geraakt: ' I won't fight you, you just mist your arm'
'It's only a flesh wound'
'You now miss your legs'
'O I see, come back here you bastards, I still can fight you, I'll bite your legs off' ;-)

kleurdoosje | 04-04-18 | 16:02
▼ 11 antwoorden verborgen

Er blijft niet meer over van die vent. Hij komt naast de heldere Bart en Mick volkomen geschift over.

osolemio | 03-04-18 | 23:38

Haha een bijzonder vermakelijke uitzending van Pauw dit keer. Dat ik dit ooit nog ging zeggen.

Recovery | 03-04-18 | 23:37

Het referendum moet er komen.

grep | 03-04-18 | 23:37

Die kwebbelaar verteld niks nieuws en waarom moeten we dit voor de 100ste keer aanhoren? Waar blijven de gemanipuleerde beelden van de vliegtuigen die de torens in vlogen? 1... 2...

Patje2011 | 03-04-18 | 23:37 | 1

Waarom mensen die een niet politiek correcte lezing hebben over 9/11 het zwijgen opleggen? Juist Geenstijl en reaguurders verweren zich terecht op andere onderwerpen tegen alle doodzwijgende of juist oorverdovende politieke correctheid. Wij als geen anderen weten toch dat politici en de media niet blindelings zijn te vertrouwen. Bart en anderen, doe eens wat onderzoek over 9/11, te beginnen op de pas opgerichte website '11september.eu'. Graag ook wat meer respect voor strijders tegen politieke correctheid, naieviteit en volksmisleiding als van Houts, want wat moet je je dan door een hoop stront en vooroordelen heen worstelen en wat steek je dan je nek uit en loop je in de gaten van almachtige 'veiligheidsdiensten.'

negorij | 04-04-18 | 10:16

Ik dacht dat er rare reaguurders hier waren, maar het kan nog erger. Wat een irritant mannetje is dit zeg.

zwartzondersuiker | 03-04-18 | 23:35 | 1

Trouwens, wat een geweldige presentatie van Bart zeg. Het wordt nu een stuk serieuzer genomen dan, met alle respect, Jan Roos.

zwartzondersuiker | 03-04-18 | 23:40

Dank je, Bart!
Uit mijn hart.

nemoj me jebat | 03-04-18 | 23:32 | 3

Is dat hart beschikbaarvoor donatie?

Stormageddon | 03-04-18 | 23:34

@Stormageddon
Was ie. Maar sinds de invoering van de donorwet niet meer.

nemoj me jebat | 03-04-18 | 23:56

Tijdelijk bruikleen is ook goed.

Stormageddon | 04-04-18 | 00:03

Oei die van het Houts begint zo te meppen zie je Bart denken.

zimmerschwanz | 03-04-18 | 23:32

Zit nu even door te kijken. Wie is die geflipte dwergbrillemans?? Zo gek als een reaguurder. Vraag me af wat zijn nick hier is. Zou Bart hem eens moeten vragen.

miko | 03-04-18 | 23:31 | 3

Er zijn veel reaguurders die nu zeggen: zie je wel het was een complot.

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:34

Zie je wel, het was een complot.

duh! | 03-04-18 | 23:47

Zie je wel, het was een complot!

kleurdoosje | 04-04-18 | 08:23

Wat een irritant propje zeg. En hij heeft studies gedaan? Nee, hij heeft alles gelezen van die Nederlandse ingenieur en zijn collega's.

Patje2011 | 03-04-18 | 23:30 | 7

Ja, daar zit wat in. Maar wat deze meneer ons wilde laten zien is dat er genoeg redenen tot twijfel zijn. Prima toch?!

duh! | 04-04-18 | 00:19

Hij mag idd zeggen wat hij wil. Ik vraag mij af waarom. Hij vertelde niks nieuw. Nodig dan die ingenieur uit van de TU Delft. Die heeft (eigen) kennis en discucieert met wetenschappers wereldwijd over deze rare gebeurtenis in de geschiedenis. Ach ja, ik ga slapen, een fijne nachtrust toegewenst!

Patje2011 | 04-04-18 | 00:28

Wel vaak gedacht wat was dat destijds goed georganiseerd die aanval. Vele jaren later komen ze niet verder dan vrachtauto's en messen, wat schieten en wat bommetjes.

Roze_bril_drager | 04-04-18 | 00:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Oh God, Bart Nijman naast een piepende acteur met een aluhoedje die op 9/11 een pappa-dag had. Wat een blaaskaak die vent. Haha, die blik van Bart is geweldig.

osolemio | 03-04-18 | 23:28 | 3

Ik blijf het gevoel hebben dat deze toneelspeler een trol is.
Het is duidelijk een slimme gast die op aandacht uit is.

keestelpro | 04-04-18 | 00:03

Je vraagt je inderdaad af of die man echt is. Nou ja, zo trekt hij ook weer volle zalen.

osolemio | 04-04-18 | 00:34

Waarom mensen die een niet politiek correcte lezing hebben over 9/11 het zwijgen opleggen? Juist Geenstijl en reaguurders verweren zich terecht op andere onderwerpen tegen alle doodzwijgende of juist oorverdovende politieke correctheid. Wij als geen anderen weten toch dat politici en de media niet blindelings zijn te vertrouwen. Bart en anderen, doe eens wat onderzoek over 9/11, te beginnen op de pas opgerichte website '11september.eu'. Graag ook wat meer respect voor strijders tegen politieke correctheid, naieviteit en volksmisleiding als van Houts, want wat moet je je dan door een hoop stront en vooroordelen heen worstelen en wat steek je dan je nek uit en loop je in de gaten van almachtige 'veiligheidsdiensten.'

negorij | 04-04-18 | 10:13

Ik wil niet dead en geslacht worden.

rein9576 | 03-04-18 | 23:25

Ik had geen weet van ene heer Nijman. Maar nu ik hem een paar minuten zag, weet ik wel heel zeker dat we niet met een dom rechtse tokkie te maken hebben.
Een beschaafd persoon met verstandige opvattingen; daar kunnen sjw-ers nog veel van leren. Is mijn indruk.

marjen | 03-04-18 | 23:23 | 3

Helemaal eens. Wel jammer van die glimoogjes, nooit in dienst geweest en dan krijg je dat.
Niks mis mee hoor, mijn vriendin is ook niet in dienst geweest.

Ongeblustekalk | 03-04-18 | 23:26

van Rossem, schrijft wel eens stukjes hier. komt ook af en toe naar voor in de twitter redactiepraat.

oorwormpie | 03-04-18 | 23:29

Is Nijman Van Rossem?
Ik dacht altijd dat dei Van Rossem de secundaire reaguurder was naast Jan Roos als deze begon te hyperventileren op de nachtradio. De man van het bedaagde inzicht naast de 'spontaniteit' van de gillende Jan Roos.

marjen | 04-04-18 | 00:09

En weer dat argument dat een ieder wel een orgaan wil ontvangen. Ten eerste nee, en ten tweede nou en. Wel leuk om te zien trouwens dat Bart f2f ook welbespraakt is en niet alleen op papier.

sarcastro | 03-04-18 | 23:22 | 2

Hoezo nee. Wel waar. Mensen zijn te lui om te registreren en staan vooraan als ze het nodig hebben.

Chow | 03-04-18 | 23:57

Dat zijn twee hele grote aannames, zal best kloppen voor een groot deel van de bevolking, maar #notall. Zelf heb ik bijna 20 jaar geleden al aangegeven dat ik niet wil doneren en los daarvan heb ik ook al heel lang het voornemen niet te ontvangen als het er op aankomt.
Het uitgangspunt geven = ontvangen en vice versa komt op mij heel kinderlijk over, net als met trakteren op het werk. Lopen mensen een beetje 'gul' te doen dat ze taart trakteren op hun verjaardag, maar o wee als jij een stukje pakt en zelf nooit trakteert. Dan blijkt de traktatie geen gulheid te zijn geweest, maar gewoon een raar soort machtsspelletje. Steek die taart maar lekker in je hol denk ik dan.

sarcastro | 05-04-18 | 20:52

Interessant, nu krijgt ook de VVD een veeg uit de pan wegens de de aanpak van de georganiseerde misdaad.

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:20

En getekend. Alleen al om die arrogante kop van kereltje....

Frietje_Oorlog | 03-04-18 | 23:20

getekend. Alleen jammer dat jullie zo'n privacy schendende captcha van Google gebruiken. Voortaan ff iets anders, bv. een raadseltje: Waar staat D66 voor. Iedere robot zal daarop vastlopen en 404 genereren

topgozert | 03-04-18 | 23:19 | 1

Demoshaten66
Demos = volk
Volkshaters dus.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 23:23

Ik wil een referendum over Paasvuren.

E2 | 03-04-18 | 23:19 | 1

Feuer frei oder nicht. Oh nee, dat was 70 jaar geleden.

topgozert | 03-04-18 | 23:21

Hear! Hear!

BRR76 | 03-04-18 | 23:17

Nou ik heb me vergist in Pauw. Dit was een eensgezinde tafel voor het referendum en tegen D66. Oké er zat ook 1 nors links mannetje maar dit geeft hoop.
Nijman kreeg ruim de gelegenheid reclame te maken voor de goede zaak.

keestelpro | 03-04-18 | 23:14 | 2

Pauw gaat ongetwijfeld de hele goegemeente over zich heen krijgen

E-Burke | 03-04-18 | 23:18

Heb niets meegekregen, zat mij totaal te concentreren op de mond van v/d Wulp. Nu moet je weten dat ik voorzitter ben van de bond tegen weke monden. Het kan geen toeval zijn, Vullings heeft er ook een! Van welke vijandige planeet komen deze (zogenaamd) politieke verslaggevers? Wekonia?

paulisimo | 04-04-18 | 01:30

Gedaan. Krijg je een bevestigingsmail? Ik nog niet...

Jasper293 | 03-04-18 | 23:14 | 2

De AIVD stuurt nooit bevestigings-mails.

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:23

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:23
Wut?

VeelTeSteil | 03-04-18 | 23:28

Ook hier getekend.

Sjembekje | 03-04-18 | 23:13

Wat heerlijk. Voor de eerste keer sinds lange tijd dat ik niet met kromme tenen heb gekeken. Heel goed gedaan.

osolemio | 03-04-18 | 23:13

Prachtig hoe Nijman pareerde dat het om D66 bashen zou gaan. En wat ziet Pechtold er slecht uit zeg. Staat Bilderberg achter hem met een zweep ofzo?

VeelTeSteil | 03-04-18 | 23:13

GS en NPO hand in hand. Wie had dat ooit gedacht?

DrumPiet | 03-04-18 | 23:12 | 1

GS wordt salonfähig, mooi toch.

Roze_bril_drager | 03-04-18 | 23:14

Die Pechtold is me een beetje te RUSTIG de laatste tijd..

diashaliz1968 | 03-04-18 | 23:09 | 1

Is tie donor geworden?

kleurdoosje | 04-04-18 | 08:18

Wie is die rare muppet die naast Bart zt?

VriendvanPoetin | 03-04-18 | 23:09 | 2

George van Houts.
Ik zeg Alu-hoedjes kijken want van Houts is een complot denker.

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:13

Dat is die vent die in het spotje tegen de sleepwet zat een of andere acteur. Dus als ie ergens tegen is dan vindt hij een referendum prima en gaat zelfs in een spotje zitten maar als hij het ergens wel mee eens is dan haalt hij zijn neus op voor een referendum. Hypocriet.

osolemio | 03-04-18 | 23:18

Rossem zet die dwerg even twee keer mooi te kakken.

DrumPiet | 03-04-18 | 23:08 | 4

Een Deugdwerg.

Jan Dribbel | 03-04-18 | 23:09

Sterke repliek op die dwerg!! Chapeau!

kommabijmebinnen | 03-04-18 | 23:14

Deed hij goed.

Ongeblustekalk | 03-04-18 | 23:23
▼ 1 antwoord verborgen

Done! En ik zal zoveel mogelijk mensen om me heen vragen dit ook te doen.

diashaliz1968 | 03-04-18 | 23:07

DIt moet zeker OOK alweet KAPODT?! Als het aan GroenLinks ligt raken we AL onze tradities KWIJT!1!! They took our jobs!!! Wacht, waar gaat dit topic eigenlijk over?

Ramsesz | 03-04-18 | 23:07 | 2

Took yur job? Welnee, men wil juist dat u voor minder of hetzelfde salaris blijft werken. En langer ook, oh en de vrouwen moeten vijf dagen werken, misschien kan er ook nog een keer een verplichte vrije dag worden opgeheven een keer. Die baan, die moet u houden want we breken ook de verzorgingsstaat af. Wat een gaaf land, zou Prutte zeggen.

O2Neutraal | 03-04-18 | 23:09

Gaaf inderdaad

Ramsesz | 03-04-18 | 23:12

Getekend.

BlowingBubbles | 03-04-18 | 23:06

Van Rossem geeft tenminste toe dat het Oekraine referendum een zooitje was.

DrumPiet | 03-04-18 | 23:06 | 9

Deze link dus. https://nl.wikipedia.org/wiki/Referendum_in_Zwitserland

De Koreaanse Slet | 04-04-18 | 00:54

Erg eenzijdig Slet. Je vergeet er bij te bedenken dat de hele democratische structuur van Zwitserland op de zelfbeschikking van de gemeenschappen zelf gericht is. Historisch gegroeid omdat ze geografisch te ver van elkaar af lagen of onbereikbaar waren. Zelfbeschikking. Kom er maar eens om in Nederland-“wij bepalen wel wat goed voor u is”-

ristretto | 04-04-18 | 07:09

Het zit je goed dwars hé, dat GS wel miljoenen mensen wist te mobiliseren voor de democratie. En wat heb jij gedaan als grote bijdrage aan onze samenleving? Juistem, helemaal niets behalve anoniem je azijn spuien op GS.

Indoneesje | 04-04-18 | 08:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Hebben jullie nog wel papier voor het uitprinten over van de vorige keer? Of moet daar weer even een sponsor voor komen? En natuurlijk benzinegeld om naar Venlo te rijden...
Ik geef maar even een voorzetje. Of gaat jelui daar het premium ledengeld voor gebruiken?

Stormageddon | 03-04-18 | 23:06

Gedaan, alleen handtekening lastig met een bewegend scherm op de telefoon.

dubbelq | 03-04-18 | 23:05

Heb het formulier ingevuld, uitgeprint en getekend. Morgen op de post!
Wat trouwens wel héél raar is: uitprinten lukt niet via Chrome. En laat dat nu net de browser zijn waar zo'n 60% van de Nederlanders mee werkt.

KlunsJohannus | 03-04-18 | 23:05 | 1

Gebruik Firefox dan, is tegenwoordig ook een goede browser en niet van Google de advertentiemachine.

O2Neutraal | 03-04-18 | 23:12

Wat is die Xander vd Wulp toch een nietszeggende figuur (figuurlijk gesproken). Als ik 'm zie moet ik er altijd meteen aan denken dat hij daar aan die tafels zit niet vanwege zijn bekwaamheid als parlementair verslaggever maar omdat zijn vader Gerard vroeger een NOS-bobo was. Hilversumse inteelt.

Zenzeo | 03-04-18 | 23:05 | 4

Hij heeft een lieve moeder, en met de oude Gerard kun je prima Rum Cola lights drinken.

miko | 03-04-18 | 23:15

Totaal niet relevant maar toch, Xander is wel ok.

miko | 03-04-18 | 23:16

Zenzeo, v/d Wulp maakt deel uit van het weke tosti clubje, genaamd kritische pers. Oftewel, de sprekende popen van het kartel.

paulisimo | 03-04-18 | 23:37
▼ 1 antwoord verborgen

Pauw van begin tot eind kunnen afkijken. Dan zit je dicht tegen de orgaandonatie-fase aan.

de Voorzittert | 03-04-18 | 23:01 | 1

Pauw is voor orgaan donatie, wil graag een nieuwe lul. Huidige is versleten.

paulisimo | 03-04-18 | 23:39

Getekend.

*programmeur*
Handtekening zetten met mobieltje lastig. Scherm schuift mee.

027 | 03-04-18 | 23:00 | 2

Ook getekend, ook lastig, zelfde issue.

nl_burger | 03-04-18 | 23:23

Ja enorm lastig per tablet ook. Ik heb het een paar keer opnieuw gedaan, het resultaat leek in de verste verte niet op mijn gewoonlijke krabbel, er verschenen zelfs onverklaarbare lijnen, maar goed, ik heb een pootje gezet. Op naar de tweede ronde!

kleurdoosje | 04-04-18 | 06:08

Vandaag 3 handtekeningen op de bus gedaan. Fijn om te zien dat zelfs de msm gezwicht zijn en nu in een heel vroeg stadium aandacht besteden aan het mogelijke referendum.
Normaal gesproken moet dit resulteren in voldoende handtekeningen om het referendum af te dwingen.
Daarnaast maakt deze massale belangstelling het lastiger voor het kabinet om het beoogde referendum te blokkeren door de intrekkingswet (versneld) in werking te laten treden.
Chapeau voor GS en Van Rossem in het bijzonder.

Amsterdamsko | 03-04-18 | 22:59

Ook zojuist digitaal getekend, was een makkie en deed geen eens pijn!

Klik_hier | 03-04-18 | 22:59

Klotsende oksels voor Bart. Lekker man.

Moeki de Meeuw | 03-04-18 | 22:58

Getekend! Scheelt weer zo’n ehhhh.. ohja postzegel!

sko | 03-04-18 | 22:58

Van alle referenda is er een over orgaandonatie de meest relevante. Het gaat over je eigen lichaam, niet over politiek gekonkel met nep-grondwetten of vage oostbloklanden.

kapotte_stofzuiger | 03-04-18 | 22:54

Dus nu moeten wij wel naar dat walgelijke linkse zooitje dat bij Pauw zit kijken .

blauwe zander | 03-04-18 | 22:54

Getekend via referendum.nl
Fijn dat dat in 2018 ook via de digitale weg kan. Wel jammer dat ik niet met digid kon inloggen en al mijn gegevens zelf moest invullen.

Ik wil de overheid bedanken dat ze dat mogelijk maken.

Bon-sens | 03-04-18 | 22:53 | 2

Done. Fluitje van een cent.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 23:02

Makkelijker dan een postbus vinden ja.

J-van-de-Bontekoe | 04-04-18 | 07:11

Van Rossem bij de “propagandisten” van de MS, van mijn belastingcenten. Ik ben benieuwd.

DrumPiet | 03-04-18 | 22:53 | 1

M

DrumPiet | 03-04-18 | 22:54

Zo die Pauw durft om een weldenkende GeenStijl redacteur uit te nodigen.
Doen ze anders (bijna) nooit.
Kom op van Rossem pak de beestjes!

keestelpro | 03-04-18 | 22:52

Ze háten jullie in Den Haag, en D66 voorop, dat kan niet anders.
Heerlijk, heerlijk. Puik werk weer, mannen.

Lewis | 03-04-18 | 22:51

En Pia aan het huilen gemaakt (Alexander kan zijn organen al gaan doneren)

kapotte_stofzuiger | 03-04-18 | 22:51 | 4

Aan Pechtold wordt gedoneerd. Vliegreisjes en appartementen bijvoorbeeld.

BlowingBubbles | 03-04-18 | 23:07

Een stenen hart valt niet te doneren.

dubbelq | 03-04-18 | 23:12

Bon-sens | 03-04-18 | 22:5
Ben je gek, die heeft het per opbod verkocht samen met zijn ruggengraat.Eenmaal,andermaal, verkocht aan de Canadese man!

miko | 03-04-18 | 23:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken