Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Kees Verhoeven had nog geen idee

Zo druk met paaseieren zoeken, dat ze de haas over het hoofd gezien hebben dit weekend. En nu is ie los, in een race tegen de klok onderweg naar een referendum.

Oh jee, Kees Vee had nog helemaal geen idee. En ook Alexander Pechtold ziet een beetje grauw. Maar het is echt waar. Op Goede Vrijdag staken we een teen in het water om de temperatuur te voelen voor een referendum over de donorwet. Dat voelde warm genoeg, de foto's van Kiesraad-enveloppen vlogen ons om de oren. Dus we zijn de online teken-applicatie aan het afstoffen en gereed aan het maken voor inleidende verzoeken. Die hopen we later vanavond LIVE te hebben op de epische url REFERENDUM.NL. Bent u van de media, politiek of gewoon algemeen geïnteresseerd? Totdat de teken-app online komt, kunt u zich vermaken met de Donor FAQ. Plezier!

Social

Reaguursels

Inloggen

"Ik ben tegen een raadgevend referendum, want dat schept te veel onduidelijkheid. Ik ben wel voor een corrigerend referendum." Bedoelen Alex, Kees en de rest dan dat ze een hard mandaat willen van de bevolking? Dat ze niet durven beslissen? "dat schept te veel onduidelijkheid", betekent dat niet gewoon; wedurven de uitslag niet naast ons neer te leggen"? Als je goede redenen en argumenten hebt om de uitslag te negeren kun je toch met gerust geweten de uitslag negeren? Maar het ontbreekt hen aan deugdelijke onderbouwing, daarom willen ze van het raadgevende referendum af. En dat corrigerende referendum, dat gaat er dus niet vankomen, he?

Sans Comique | 04-04-18 | 09:46 | 1

Nee, ze willen niet te veel nadruk leggen op het feit dat ze de uitslag niet zullen volgen als deze negatief uitvalt. 66 is de koning van het herhalen, EU is liefde, EU is vrede, Alexander Penthouse krijgt een woning als prive-zaak, etc.. Dus ze weten dat herhaling een uitermate effectief middel is, beter dus om niet te vaak te horen dat 66 tegen democratie en de bijbehorende controle-middelen is.

O2Neutraal | 04-04-18 | 11:00

Ze zijn zeer snel te werk gegaan daar bij de donor registratie, ik heb inmiddels al een bevestiging en een kaartje waarop staat dat ik geen donor ben. Alles was al in gereedheid gebracht vóór Dijkstra deze wet erdoor joeg.
Heb inmiddels getekend en opgestuurd.

lanexx | 04-04-18 | 09:39

Heb getekend hoor.
Ben wel benieuwd hoe de politiek dit referendum gaat blokkeren, durf te wedden dat men nu ineens wel heel snel kan schakelen in Den Haag.

priks | 04-04-18 | 08:44

Ik ben die laconieke, schijtlollige, quasi-betrokken houdingen en diplomatieke antwoorden van Bilderberg66-ers LexPech & KeesVee helemaal beu.

Die lui zijn gewoon uitgerangeerd- en geregeerd.

Kan niet wachten op nieuwe verkiezingen. Opbokken !!!

HypoPseudo | 04-04-18 | 06:50

Wel leuk filmpje weer van Tom, had het nog niet gezien. Lachen man die 66'ers en dan die Kees die liegt dat hij niet elke dag GS zou lezen, humor!

Watching the Wheels | 04-04-18 | 01:49

Die hele donorwet gaat natuurlijk een keer gruwelijk fout, dat kan zelfs een leek voorspellen. Nl. ze kennen je bloedgroep (Medisch dossier of via keuringen), en er hoeft maar een psychopaat aan de macht te komen en het is uitzoeken wie wat heeft. In India en China spelen er al soortgelijke rare tafrelen, althans als we de hardnekkige geruchten mogen geloven.

Veluwse-Eikel | 04-04-18 | 01:33

Zo, democratische plicht gedaan op referendum.nl

Paradijs | 03-04-18 | 23:28 | 2

metoo

duh! | 04-04-18 | 00:00

*hij 5en doet*

De Briemusketier | 04-04-18 | 00:25

Succes met het referendum.
Ik stem dan vóór!!
En hoop dat Rutte met een inlegvelletje komt dat geregistreerde donoren voorrang hebben op weigeraars.

Berbaar | 03-04-18 | 23:19 | 5

@ Berbaar
Prima toch. Ik hoef jouw organen niet (huuuh, dat hart is helemaal geen hart), en jij krijgt mijn organen niet.

duh! | 04-04-18 | 00:02

En hoop dat Rutte met een inlegvelletje komt dat geregistreerde donoren voorrang hebben op weigeraars.
.
Typisch reactie van iemand die de Nederlandse Cultuur van Samenleven onder de zeespiegel niet begrijpt, en daarom stiekem Nederlanders haat.
Pleit ook niet bepaald voor de ja-stemmers dit argument dat we vaker vanuit de ja-hoek heuren, afgemeten en afgewogen naastenliefde tot op de gram, en dat dan ook nog eens doodleuk opschrijven hier. Orgaankruideniers jawel ze bestaan.

De Briemusketier | 04-04-18 | 00:41

Vind ik prima. Niks mis mee met uw suggestie.

Standvastig | 04-04-18 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze willen, na houtkachels, vlees eten extra belasten gaan want we eten teveel vlees qua earth.
Maar, ik zit nog even in een schijnbaar toevallige situatie tussen iets, vlees eten is voor een man noodzakelijk voor wat betreft behoefte aan eiwit.
Maak dat te duur en je hebt een mes door je strot. Vuile rat.
Uit de grond van m'n hart. Ik moet leven. En heb geen boodschap aan mooidoenerij.
Dood ga je tiefuslijer. Politicus.

LibertasSimplex | 03-04-18 | 23:15 | 3

Of is dit dan weer niet fatsoenlijk. Ik moet eten. Heeft Kees Verhoeven, Dilan Yesilgoz of inwisselbaar, Rob Jetten past altijd, een garantie voor me dat dat tuig niet aan dagelijks vlees gaat zitten.

LibertasSimplex | 03-04-18 | 23:19

Verder alles goed?

Berbaar | 03-04-18 | 23:20

Jazeker Berbaar. Politici moeten niet aan eerste levensbehoeften gaan zitten. Daar is dat opportunistisch slag niet voor gemaakt. En ik werd even kwaad. En je zag goed, dat dat over de rand ging. ;)

LibertasSimplex | 03-04-18 | 23:24

Heel goed dat Tom die Kees steeds onderbreekt.

Want het is poep natuurlijk.
Wat ik eigenlijk vind van dat volk van Verhoeven, Pechtold en de hele VVD is strafbaar vanwege tegen de muur zetten en afschieten dus dat uit ik hier maar niet.
Vandaar maar dat hout je tog.

LibertasSimplex | 03-04-18 | 23:03

Kees en Tom, vrienden voor het leven.

lingo star | 03-04-18 | 22:54

Was het niet van plan maar de formulieren gaan toch morgen op de post. Ik ben voor vrijwillige donatie maar tegen automatisch donorschap. Het is een enge wet . Doneren zou altijd een bewuste keuze moeten zijn.

osolemio | 03-04-18 | 22:22

Kom maar op met dat referendum!
[Let op: onpopulaire mening!]
Weet wel dat ik vóór de donorwet ga stemmen!
Dat is gewoon een goede wet. Kom maar van je luie reet af als je per se géén donor wilt worden. En zo veel moeite kost het je trouwens niet. Er wordt tot twee keer toe een brief naar je gestuurd met de vraag of je donor wilt worden. Vervolgens kun je ook alles via internet regelen. Als je die moeite niet wilt nemen, dan boeit het je blijkbaar niet zo veel en dan vind je het dus vast niet erg als je automatisch orgaandonor wordt. Verder kun je ook nog per orgaan aangeven of ze dat wel/niet mogen hebben. En vergeet niet dat lang niet iedereen die dood gaat in aanmerking komt als orgaandonor. Voor de meeste organen moet je namelijk sterven op de IC. En dat doen de meeste mensen niet.
@GS kunnen jullie geen referendum tegen het schrappen van Wet Hillen organiseren? Daar ben ik namelijk wél tegen!

Timide_Aso | 03-04-18 | 21:57 | 8

Wel mooi dat je denkt dat ik aan de UvA heb gestuurd. Is dat omdat ik zo slim praat?
Even voor jouw beeldvorming: ik heb een technische HBO studie gedaan, heb FvD gestemd, kom uit "de provincie" en ben trots huizenbezitter (dus ja, de Wet Hillen is relevant voor mij). Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat om het referendum over de donorwet.
Voorstanders van dit referendum zeggen dat dit een heel geschikt onderwerp is. Enerzijds: ja. Het is een relatief simpel en persoonlijk onderwerp en daardoor meer geschikt dan bijvoorbeeld het Oekraïne referendum.
Anderzijds, je voelt 'm al aankomen: nee. De donorwet zelf gaat namelijk al over het maken van een keuze. Het kost letterlijk meer moeite om voor het raadgevend referendum naar de stembus te gaan om "nee" te stemmen, dan dat het moeite kost om je als niet-orgaandonor te registreren.
Maar ik weet het. "Het gaat om het principe."
Dus ik zal vóór stemmen, in principe en uit principe.
Tevens ook aan jou de vraag: kun je me de drogreden precies aanwijzen? Of blijkt het een gegronde reden te zijn; redelijk en geredeneerd en zo?
Over en sluiten. Ik lees het morgen wel.

Timide_Aso | 03-04-18 | 23:19

Timide_Aso | 03-04-18 | 21:57
Jij hebt gemist dat 50+ een poging heeft gedaan handtekeningen te verzamelen voor een referendum over de afschaffing van de wet Hillen?
En over jouw mening over de donorwet: wat nou als je geen keuze wil maken? Omdat je de keuze aan je nabestaanden wil overlaten?

Majoor Pikindewind | 03-04-18 | 23:23

@Majoor Pikindewind, nee dat heb ik niet gemist. Daar heb ik ook voor getekend. Echter is de 50+ partij er minder goed in om een massa (online) in beweging te krijgen. GS is daar veel beter in.
En als je geen keuze wilt maken m.b.t. wel/niet je organen doneren, en je dit aan je nabestaanden wilt overlaten. Goede vraag. Ik weet niet of dat nog steeds een optie is op het formulier. Als dat niet zo is, dan zou dat het "inlegvelletje" van dit referendum kunnen worden.
Wat ook een optie is, is om al tijdens je leven een keer aan de keukentafel het er met je toekomstige nabestaanden over te hebben. Dan weet je hoe zij er over nadenken en dan hoef je ze ook niet voor het blok te zetten op het moment dat jij plotseling sterft. Tevens heb je dan én een goed gesprek én je weet wat je moet invullen.

Timide_Aso | 04-04-18 | 08:09
▼ 5 antwoorden verborgen

Kan iemand mij vertellen of mijn vrouw (duits) ook onder de donor wet valt maar er toch bij een eventueel referendum niet over mag stemmen, Hetzelfde bij de gemeenteraad verkiezing, ze mag niet stemmen over de sleepwet, betekend dat ze dan ook niet in de vangnetten van de sleepwet terechtkomt.

lecram24 | 03-04-18 | 21:56 | 1

Zorg er maar voor dat ze niet in Nederland overlijdt.
Mijn vrouw is ondertussen genaturaliseerd en ze heeft (net als ik) tegen de sleepwet gestemd en ze gaat ook (net als ik) tekenen voor een een referendum over de donorwet en daar vervolgens tegen stemmen als het referendum gehouden wordt.

Majoor Pikindewind | 03-04-18 | 23:19

Op 1.50 zegt Bosma "Code Oranje, dat hebben we even geregeld (ivm fijn stof red.) ".... Maar minder Marekkanen, dat lukt de PVV maar niet.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 21:44

'66 zit mooi gevangen in een draaideurcarrousel van referenda die door GS met een nog niet eerder geziene gretigheid wordt aangezwengeld. Het schoelje van '66 'rekende' toch zo vast op een >>ja<< bij het sleepnetreferendum, dat >>nee<< werd en deze klaplopers te kak zette als politieke onbenullen van de l@lligste soort. Maar voordat '66 de schade aan hun politieke geloofwaardigheid heeft kunnen opnemen draait GS als een tornado hun alweer het volgende draaiboek voor ogen: het komende referendum over de donorwet. Het tolde duidelijk bij KeesVee, toen hij erover hoorde en ook de lodderogen van A.P. vertoonden spontaan nog meer uitzakkingen voor de camera. '66 is moe. '66 is referendummoe. '66 zit vastgebakken in een grafstemming waarbij geen opstanding uit de doden meer te verwachten is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-04-18 | 21:31 | 2

66 is klaar, Prutte moet snel iets regelen voor de komende verkiezingen anders zit Alexander Penthouse er nog en kan hij niet anders dan een coaltie met Yasser sluiten. Kom op Prutte, een baantje voor Alexander Penthouse ergens in Brussel of de VS, moet toch kunnen?

O2Neutraal | 03-04-18 | 22:48

Het tolde duidelijk bij KeesVee, toen hij erover hoorde
.
Jammer genoeg geen spontane hartverzakking beyond repair.

De Briemusketier | 04-04-18 | 00:30

Kees Verhoeven gaat wat mij betreft toch wel de parlementaire geschiedenis in als schoolvoorbeeld van ultieme serviliteit en opportunistisch windvaante, geen draaikont maat draaideur met aandrijving.
Laten we allemaal nu voor dit soort gedrag het gezegde invoeren: "Een keesje doen"

Panta_Rhei | 03-04-18 | 21:30

Hoe raar kan het lopen. D66, eertijds de partij van de politieke vernieuwing, heeft willens en wetens de referendumwet om zeep geholpen, en zou nu met het nieuwe stokpaardje, de donorwet, nog een referendum over zich heen moeten laten gaan...
Mogelijk zal de burger met het oude door D66 afgedankte stokpaardje op de valreep het nieuwe stokpaardje af kunnen wijzen.
Dan zit D66 in een lastig parket.

Schoorsteenveger | 03-04-18 | 21:15

Laat ze het anders opzetten, iedereen die zich laat registreren als donor komt pas in aanmerking om een orgaan te ontvangen. Dus niet registreren is automatisch niets ontvangen. Op uitzonderingen na, want niet iedereen kan donor zijn, ook al zou hij/zij dat willen. Hoe de overheid het nu even denkt te regelen gaat tegen het zelfbeschikkingsrecht in, dat is wat mij zo tegen de borst stuit! Nog los van het feit dat ouderen in dit land zowat als ongewenste meevreters worden beschouwd!

JI-HAAT | 03-04-18 | 21:13 | 5

Dan krijg je dus mensen die opeens wel donor willen zijn als ze te horen hebben gekregen dat ze zelf een orgaantransplantatie moeten ondergaan. Is dat wat we willen?

Majoor Pikindewind | 03-04-18 | 23:12

En hoe zit dat als mensen een strafblad hebben of marrekaan zijn, wat bijna op hetzelfde neerkomt, of lelijke wijven en @Berbaar, wat ook op hetzelfde neerkomt. Hoe zit dat ?

De Briemusketier | 04-04-18 | 00:48

Majoor Pikindewind | 03-04-18 | 23:12
Dat valt toch gemakkelijk op te vangen door mensen bijvoorbeeld vanaf de eerste keer dat zij mogen stemmen aan te laten geven of zij zich willen laten opnemen als donor. Maar tuurlijk zijn er haken en ogen te bedenken, dit zou goed uitgewerkt moeten worden. Maar hoe het nu wordt is is het gewoon de omgekeerde wereld!

JI-HAAT | 04-04-18 | 08:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn hartje klopt voor mij en mijn dierbaren, de rest mag zich eerst eens bewijzen hoe dierbaar hun zijn voor de rest van de wereld. Zolang dat niet bewezen is, geen orgaan uit mijn lijf behalve mijn naasten. Bloed mogen ze hebben, de spermabank mag ook aankloppen als er iets bevrucht moet worden. Dat betreft is mijn lichaam mijn "vessel" niemand bepaalt daarover behalve ik.

Twisted_Faith | 03-04-18 | 21:11

Eigenlijk te triest voor woorden dat vele anti FvD en PVV reaguurders tegen een referendum zijn. Wel voor democratie zijn maar alleen als het in je straatje past? Ooit is de NSDAP ook zo begonnen. En over de donorwet, zelfs bij een referendum zal ik tegen stemmen. Jou lichaam is geen staatsbezit, ook niet als je sterft of te lui bent om een formulier in te vullen.

Indoneesje | 03-04-18 | 21:05

1 donor en 3 kandidaat ontvangers in een avondvullende TV show (John de Mol studio's) waarbij het publiek per SMS mag stemmen wie de gelukkige ontvanger is.

Baron Clappique | 03-04-18 | 21:03 | 2

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Donorshow

VeelTeSteil | 03-04-18 | 21:06

@ VeelTeSteil | 03-04-18 | 21:06
Wow!

Baron Clappique | 04-04-18 | 00:48

Zelden zo een trieste clown als Kees V. #weesgeenkees gezien. Rot op, bij voorkeur zonder wachtgeld en neem je holmaatje A.P te S. mee. Dankjewel!

Biologische_Dildo | 03-04-18 | 20:40 | 1

Staan ze straks samen de voedselbank op te lichten. Zie die knakkers er wel voor aan.

Standvastig | 03-04-18 | 21:01

D66 heeft het moeilijk (eigen schuld natuurlijk). De toekomst van D66 qua zetel aantallen is in negatief vaarwater, dat bleek al uit de GR18 uitslagen en ook de peilingen, voor wat ze waard zijn. tonen zoiets als: wie wind zaait zal storm oogsten. Ik geniet daar enorm van. En als Pechtold en zijn club ellendelingen niet gauw van gedachten veranderen t.a.v. democratie en het afzweren van hun dedain en arrogantie dan zullen ze nog een flink tikkie terug krijgen. Pechtold is in dit filmpje duidelijk wat vermoeid en weesgeenkees houdt zich dapper maar het knaagt.

Memek | 03-04-18 | 20:37 | 4

@BASinnic | 03-04-18 | 21:11
Omdat hij weet wanneer hij mensen onder de bus moet gooien. Over de ethiek ben ik daar niet helemaal over uit maar het is inderdaad Machiavelliaans. Om maar iets van hem te citeren: "Politics have no relation to morals". Wel genoten van wat ik van hem gelezen heb. En rutte is goed in (weer een Machiavelli citaat): "It's double pleasure to deceive the deceiver", vraag maar aan Halbe. Dit keer was hij er wel bij ;)

Standvastig | 03-04-18 | 21:33

Bijna iedere partij die in een kabinet Prutte stapt verliest. De vvd heeft enorm goede partijstrategen. En ondertussen raken we steeds meer democratie of bijbehorende controle-mechanismen kwijt.

O2Neutraal | 03-04-18 | 22:50

D'66 politici kunnen aan de pvda zien hoe het polletieke voorland eruit ziet voor ze: als een afgedankte ouwe heroinehoer in de goot getrapt door Rutte.

De Briemusketier | 04-04-18 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

Wie zijn principes verraadt, verraadt zijn ziel, dat zie je aan die schoften, het zijn voltooide weggegooide levens, Pia kan gaan rapen.

smdyasc | 03-04-18 | 20:37

Ik heb mijn zaakjes redelijk goed voor elkaar, heb vrouw en kinderen, en was altijd in de veronderstelling, mocht de tijd daar zijn, dan beslissen zij voor me. Nu het me van hogerhand opgelegd wordt, ageer ik, helaas ten koste van diegenen die een bruikbaar onderdeel van me nodig hebben. Daarbij moet gezegd worden dat er van mij niet veel meer bruikbaar is, behalve mijn brein, nooit gebruikt..

GKJP | 03-04-18 | 20:31 | 1

Precies mijn bezwaar tegen deze wet.
Als ik er niet meer ben heb ik niets meer aan mijn organen. Wanneer mijn nabestaanden deze willen doneren, prima. Wanneer ze dat niet willen, mij ook best.
Maar nu word ik gedwongen om voor hun een keuze te maken: wanneer ik nee zeg kunnen zij moeilijk toch ja zeggen terwijl zij dat liever zouden willen en omgekeerd, wanneer ik ja zeg terwijl zij het niet willen hebben we ook een probleem.
Kort gezegd, ik wil die keuze niet maken (ook niet door zelf niet te kiezen). De keuze is aan mijn nabestaanden. Daarom ben ik tegen deze wet.

Majoor Pikindewind | 03-04-18 | 23:08

Feest van de democratie, ik ben helemaal voor referenda.
Maar de reacties die ik op GS lees daar wordt ik niet vrolijk van. Ik ben bang dat er met leugens angst gezaaid gaat worden.
- dat doktoren potentiële donoren eerder opgeven
- dat je bij bewustzijn bent wanneer je organen uitgenomen worden
- dat je familie geen gelegenheid krijgt om afscheid te nemen

koeberg | 03-04-18 | 20:19 | 7

"- dat je familie geen gelegenheid krijgt om afscheid te nemen"
Dat is dus wel de realiteit, je kunt als familie en/of naasten niet tot het laatst moment bij je geliefde zijn! www.ad.nl/nieuws/de-artsen-bleven-vra...

JI-HAAT | 03-04-18 | 21:22

Dat doktoren potentiële donoren eerder opgeven - Niet ondenkbaar. ook Artsen kunnen geld problemen hebben, ook artsen hebben soms iets te verbergen. Artsen kunnen onder druk komen te staan door van alles en nog wat. En er is niet voor niets een levendig mondiale handel in Organen. En wanneer die er is, zijn er dus ook Artsen nodig die die organen weer een lichaam in knutselen.

Mark_D_NL | 03-04-18 | 21:56

Fijn dat u voor referenda bent. U hoeft niet bang te zijn voor leugens, die zijn er altijd en overal, zelfs de publicaties van de staatsomroep zitten er bordenvol mee. Dat u er niet vrolijk van word begrijp ik ook, ik vind het ook altijd vreselijk als ik weer zo'n duurbetaalde leugen zie of hoor, het kost ons als maatschappij tenslote zo'n 900 miljoen per jaar, dus bijna 2,5 miljoen per dag.

O2Neutraal | 03-04-18 | 22:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi om te zien hoe Pechtold met zijn geweten worstelt. Oh, wacht....

brutus68 | 03-04-18 | 20:17

Ik wacht met smart op die app! Krijgen we dan nu deze keer een plaatje van een Pechtold die van zn penthouse naar beneden springt als je getekend hebt?

Robin Hood | 03-04-18 | 20:15 | 1

Je zult eerst zelf op papier het inleidende verzoek naar Heerlen moeten sturen. www.referendumovereenwet.nl/wetten/33... om tot 10.000 te komen Die "app" is voor de tweede fase om naar 300.000 te gaan.

Zwizalletju | 03-04-18 | 21:31

Ik denk dat KeesV bij de volgende TK verkiezingen onvrijwillig lijstduwer wordt.

Harry Turtle | 03-04-18 | 20:11

Nazi's zijn het. Al die zogenaamde politici voor eer en eigen glorie zitten ze daar.

swagmachine | 03-04-18 | 20:10 | 1

They got their swag on ;)

Standvastig | 03-04-18 | 20:16

Nee serieus, een raadgevend referendum is passé. Een prima alternatief zou zijn een zakelijk referendum, waarbij een team van specialisten JA of NEE zegt op een vraag geformuleerd door het volk en niet, zoals nu, andersom.

Bakito | 03-04-18 | 20:05 | 4

Specialisten? Hell no!
In sociale, ethische, culturele, economische, religieuze of politieke vraagstukken zijn het allemaal subjectieve oordelen.

Statler en Waldorf | 03-04-18 | 20:48

En wie mogen die specialisten dan wel zijn? Ad Melkert? Wijnand Duyvendak? Marcel van Dam? Of Paul Rosenmöller? Nee dank u.

Ommezwaai | 03-04-18 | 20:59

Ooit gehoord van de wisdom of crowds? Het bestaat en het werkt voor veel zaken.

O2Neutraal | 03-04-18 | 22:54
▼ 1 antwoord verborgen

En voor de zoveelste keer word er toch niet geluisterd naar het volk.
Ze vegen hun reet ermee af en gaan door naar het volgend naai moment.

nonloso | 03-04-18 | 20:02 | 4

Inderdaad, als de regering wetten blijft verzinnen die iedere keer door de bevolking afgeschoten worden, dan moet toch eens het gevoel bekruipen van "doen wij het wel goed" en naast dit, diegenen die nog traditie getrouw steeds maar weer op de gevestigde orde stemt zal ook eens wakker moeten worden.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 20:16

@jello624
Ik hoop met je mee, maar de meerderheid van de mensen zijn gehersenspoeld en geloven nog steeds dat ze 1000 euro krijgen.

nonloso | 03-04-18 | 20:30

Eens krijg je een schrale bips...

Twisted_Faith | 03-04-18 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik zo K. van Peggold zijn Penthouse vind? Ik lees nergens over prachtige, mooie en vooral schaars bedekte vrouwen.

padbuffel | 03-04-18 | 20:01
-weggejorist-
ja hoor ! | 03-04-18 | 20:00 | 1

Maakt eigenlijk niet uit wat de uitslag van dit referendum gaat worden, als de politiek nou maar eens doorkrijgt dat de burgerT gewoon inspraak wil hebben in de vorm van directe democratie.

Wijze uit het Oosten | 03-04-18 | 20:00

Ik zou graag een referendum houden omtrent rente op je spaarrekening . Wilt u minimaal 4% rente of blijft u liever wachten op negatieve rente . Kennelijk heeft niemand problemen met die gestage rentedaling dus het zal wel weer niets worden .....

Koning BongoBongo | 03-04-18 | 19:59 | 3

Daar mag u bij de ECB voor zijn. Draghi en zijn WIT (whatever it takes) en zijn bazooka. Overigens niet referendabel.

Standvastig | 03-04-18 | 20:07

Persoonlijk zie ik meer in een referendum om de pensioengerechtigde leeftijd te verlagen. In Frankrijk gooien ze de spoorwegen plat omdat men de pensioenleeftijd van 52 jaar(!!) wil gaan verhogen.

Ommezwaai | 03-04-18 | 20:10

En ik wil u niet bang maken maar dit is nog maar ZIRP (Zero Interest Rate Policy), u gaat uit uw dak als NIRP (Negative Interest Rate Policy) zijn lelijke kop laat zien. Mag u de bank gaan betalen omdat u geld op uw rekening heeft. Alleen dat is lastig als mensen hun flappen uit de muur kunnen trekken dus eerst nog even de oorlog op contant geld.

Standvastig | 03-04-18 | 20:59

Had Kees ooit een idee dan? Waait ook maar met de wind mee die muppet.

Standvastig | 03-04-18 | 19:55

Wat ziet die Pechtold er fantastisch slecht uit. Het moet ook z'n terugslag hebben; dan kun je nog zoveel geld verdienen, als er nooit iets wezenlijks uit je handel en wandel ontstaat is dat erg slecht voor je gezondheid. En een maitresse uitzoeken met 4 koters is dan ook niet zo handig. Ga zo door Alex.

Rest In Privacy | 03-04-18 | 19:53 | 1

Hij heeft er nooit uitgezien.... Maar inderdaad, hij ziet er de laatste tijd wel erg afgetrokken uit.

Ommezwaai | 03-04-18 | 20:03

Het aanvragen van een referendum is nog steeds rechtsgeldig de eerste kamer heeft het recht om deze wet af te schaffen.
Maar mochten ze dat doen met 300.000 handtekeningen in de bureaula zijn ze in mijn ogen wel verkeerd bezig.
Juridisch ja maar democratisch nee en dat laatste voert bij mij wel de boventoon hoewel ik een referendum verafschuw.

botbot | 03-04-18 | 19:50 | 2

Prima middel een referendum, vermits er naar geluisterd wordt natuurlijk. Anders heb je er verder ook geen kleaute aan. In Zwitserland werkt dat overigens prima.

Ommezwaai | 03-04-18 | 19:56

@Ommezwaai | 03-04-18 | 19:56
Luisteren? Iets van het ene oor in en het andere oor uit? ;)

Standvastig | 03-04-18 | 21:08

Ach ja we zullen eens in een wereld wonen waar we alle feiten kennen. Nee we leven liever in een wereld waarin we de nare zaken des levens negeren en ons alleen bezig houden met de leuke zaken des levens. De misstanden in de orgaandonatie vinden we niet belangrijk want het voelt heel goed om het leven van anderen te redden. Misstanden benoemen en levens redden is teveel moeite en kost ook veel mensen, veel geld natuurlijk nog afgezien wat voor een reputatieschade de overheid zou oplopen. Man man man.

VeelTeSteil | 03-04-18 | 19:47 | 6

@VeelTeSteil
Versimpelen is nooit goed... zo is het in veel gevallen niet zo dat iemand met een ontvangen donororgaan een beter leven krijgt of nog lang leeft; ook is het geef-proces voor (subject en) de nabestaanden behoorlijk heftig. Daarnaast is het de vraag wie gaat toezien op eerlijkheid, kwaliteit, ed. Natuurlijk zijn er goede kanten aan doneren te noemen, maar doen of het allemaal zo leuk en makkelijk is en je daar goed over voelen slaat nergens op.

Ook worden er 150 wachten in NL genoemd. Dat staat niet in verhouding tot een maatregel waar een voltallige bevolking van een paar miljoen mee te maken heeft. Hoe vervelend voor die 150 ook.

De kans dat iemand die nu heel erg voor is en zich daar heel goed over voelt ook echt in aanmerking komt om te doneren, is vrij klein. Weinigen komen in aanmerking tot doneren. Dus dat ze zich zo goed en helpend voelen is ook een soort gebakken lucht.

Als iemand echt graag wil doneren, dan is dat iets moois wat moet kunnen. Maar dan graag wel bewust van alle feiten/voor/nadelen en zonder zichzelf enorm op te hemelen - want dat doet elke goede daad te kort.

Tnx :) Volledig insgelijks. 020 en 010 kunnen best vrienden zijn :)

einStina | 03-04-18 | 21:24

En ja. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik weinig kan doen aan maatschappelijke ontwikkelingen / misstanden... Ik heb mijn handen vol aan een bestaan opbouwen, met tegenwind enzo. Maar ik draag bij op de terreinen waar mijn talenten en invloed wel liggen en draag actief bij aan publieke discussie... dat laatste zoals met dit thema. En verder maar hopen op een wonder.

einStina | 03-04-18 | 21:29

@einStina | 03-04-18 | 21:29
Hopen op een wonder? Ja, dat gaat niet werken. Sta al tien jaar met mijn handjes in de lucht wachtende op de mana from heaven (als voorbeeld, dan) en ik heb nog steeds niks. Die vader van mij zit al 40 jaar op de loterij jackpot te wachten. Niks. De maatschappij is te groot en complex en u kunt niet iedereen helpen. Zorg voor uw eigen "cirkel". De rest mag het zelf uitzoeken. En Grijp wat u aangeboden krijgt. Shit wat ik geleerd heb.

Standvastig | 03-04-18 | 21:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Referenda zijn in feite antidemocratisch, want zij beledigen de burgers die het zittende kabinet hebben gekozen. Het is een beetje als een second opinion vragen aan een andere chirurg nadat je succesvol geopereerd bent.

Bakito | 03-04-18 | 19:47 | 8

Nilfisk | 03-04-18 | 19:51
Weet hij veel... Zijn ideale kabinetten zijn immers keihard gestoeld op die uit het Sovjet tijdperk.
Je beledigd burgers pas als je pertinent niet op een partij stemPt en deze partij vervolgens met de door jouw gekozen partij in bed gaat liggen.

Ommezwaai | 03-04-18 | 20:00

Het zittende kabinet is net als een huis vol kleine kinderen die beloven lief te zijn terwijl jij gaat winkelen.
Je bent de straat nog niet uit en dan......
De inkt van het regeerakkoord was nog niet droog of de beloftes sneuvelden als een kast vol porcelein in een olifantenverblijf.
Bovendien verandert de maatschappij te snel om eens per 4 jaar een keer een vinkje te mogen zetten. Dat stamt nog uit de tijd dat de stemmen per paard en wagen naar de grote stad werden vervoerd. Uit de tijd dat kantklossen nog een beroep was.....

Rest In Privacy | 03-04-18 | 20:05

hoezo analogie naar een "succesvolle" operatie?

Hemmenaar7 | 04-04-18 | 01:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Alexander: "Oh nee, gaan ze nou weer vragen naar dat penthouse?" "Oh gelukkig, het gaat over iets anders"

Osdorpertje | 03-04-18 | 19:42 | 1

Je zag hem figuurlijk zeven kleuren schijten...

Twisted_Faith | 03-04-18 | 21:07

Go Go GOOO! Hup luis in de pels! #teamdemocratievanuithetvolk

Fiets | 03-04-18 | 19:42

Zo te zien heeft Penthouse met de Pasen flink overuren gedraaid in het penthouse !

Jimmy Mc Clure | 03-04-18 | 19:41 | 1

Hij heeft een nieuwe vriendin en die moet nog ingereden worden.

Osdorpertje | 03-04-18 | 19:43

Heeft ie vroeger in de horeca gewerkt? Kees Sleep(wet)V?

Hemmenaar7 | 03-04-18 | 19:41

Ha leuk, gaan we weer zien dat iedereen hier zijn donorcodocil opzegt.

miko | 03-04-18 | 19:40

De donorwet is een prima wet. Eindelijk eens wat goeds voor letterlijk de zwakkere in de samenleving, zij die leidzaam wachten terwijl hun domme dooie buurman te lam was zijn keuze door te geven. Inleveren die organen! Dat zeg ik als FvD'er en PVV'er. Die omgekeerde bewijslast is prima.
Laten we een referendum over het referendum houden. Dát gaat pas ergens over als je D66'ers wilt sarren.

Robske007 | 03-04-18 | 19:40 | 7

Ommezwaai | 03-04-18 | 19:53
Je gaat wel aan het feit voorbij dat jijzelf de keus hebt gemaakt, bij leven en welzijn, om een orgaan te doneren. Ik ben overigens niet tegen orgaandonatie, maar wel op de manier hoe ze het nu denken te moeten 'regelen', dit gaat namelijk tegen het zelfbeschikkingsrecht in!

JI-HAAT | 03-04-18 | 21:03

Ji-Haat
nee, hoor, dat kun jij helemaal zelfbeschikken: je vult gewoon Ja of Nee in: klaar!
Iedereen die zelfbeschikkingsrecht belangrijk vindt, heetf dat natuurlijk allang gedaan: anders beschik niet jij erover, maar zadel je je familie ermee op, die wellicht je wensen niet eens kennen!

Hemmenaar7 | 03-04-18 | 22:29

Omgekeerde bewijslast is prima? Dan weet ik er nog wel een paar ...

De_Ware_als_het_ware | 04-04-18 | 08:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Ondanks de panelen hier denk ik dat de meeste mensen vóór de wet gaan stemmen mocht er een referendum komen. Desondanks +1 voor burgerinspraak en ik draag mijn steentje bij!

Destructx | 03-04-18 | 19:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken