Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ziek links weer geobsedeerd door Joden

Hejkijknou. Een "antiracistische" stemwijzer. Puntje zeven waarop de partijen worden gewogen: hun standpunt over het feit dat Israël de Jordanezen getrashed heeft en daarom een paar stukjes land vol soepsidie-arabieren in bezit houdt. Raar, want bij ons weten ligt dat helemaal niet in Nederland, dat Israël/Palestina, maar goed. Modern links is gevangen in een bizarre pseudoreligieuze cultus waarin de houding ten aanzien van het conflict de belangrijkste graadmeter is of je deugt of niet. Poster van Barghouti boven je bed? Goed. Fan van een land met een links zorgsysteem, gebouwd op linkse collectieve landbouw en een links-progressief beleid op gebied van LHBT-rechten? FOUT UND RAUS! Grappig toch, die obsessies aan de linker flank. Laten we ze maar niet vertellen dat met dit soort totaal ongerelateerd deugtivisme en het vereren van aproductieve subsidieterroristen ze nooit aan de macht komen, want links is een stuk veiliger als ze in beperkte haatbubbels tegen elkaar aan staan te schreeuwen over onboeiende kwesties aan de andere kant van het continent. De gewone Nederlander interesseert het namelijk geen hol of er een Eindoplossing voor de Joodse kwestie in het Midden-Oosten wordt gezocht, maar door de progressieve islamkanker aangevreten beroepsactivisten aan de top van de linkse instituties des te meer. Grappig. Kunnen we het nu weer over sportfondsenbaden en parkeervergunningen hebben? 

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
ShirleyMcDill7335 | 15-03-18 | 10:14

Een stelregel die ik hanteer is dat je het ‘anti’ beter kunt weglaten om tot de kern van dat soort sjw clubjes te komen.

ratelaar | 15-03-18 | 06:55

Om even te verduidelijken, waarom Israël géén bezetter is.
Een 'bezetter' is de aanduider van 'n land of groep, die 'n oorlog begònnen is.
Israël is geen oorlog 'begonnen'; Israël heeft zich echt alleen maar verdedigd..
Israël is ‘n door de VN erkend land dat zich onder oorlogsomstandigheden heeft moeten verwéren tegen acuut bedreigende wegvaging door buurlanden (Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon).
Kijkt u even mee met wat er daarna gebeurde.
Dat ná de zesdaagse oorlog de Sinaï-woestijn, Golan-hoogvlakte, Gaza-strook en Westelijke Jordaanoever onder controle moest worden gebracht is de logische uitkomst geweest om verdedigbare grenzen te hebben.
1e Na de val van Nasser werd de Sinaï-woestijn teruggegeven;
2e na eerdere vredesbesprekingen werd de Gaza-strook vrijgegeven.
3e De Golan-hoogvlakte wordt nog steeds beheerd zolang er geen beschaafde regering in Syrië is (of wil men met Assad, of ISIS, of andere bevrijdingsmilities verdragen sluiten of zo?)
4e En, last but not least (!); Jordanië heeft zelf, vrijwillig van elke grondgebied-aanspraken op de WestBank afstand gedaan (de Westelijke Jordaanoever), zodat juridisch-statelijk, daarna de Westbank van 'niemand' was én is. De meest voor de hand liggende partij Israël zal in de toekomst kunnen rekenen op toevoeging van de Westbank aan haar grondgebied. (in ‘t recht geldt immers, dat bevrijdende verjaring optreedt (ná 30 jaar/ na 20 jaar: zie artikel 3: 306 e.v. BW), indien de oorspronkelijk rechthebbende eigenaar kennelijk afstand van heeft gedaan van al haar aanspraken op die grond. Wànt dan ontstaat er ‘n zogenaamde res nullus. In Nederland geldt al sinds eeuwen: 'feitelijk bezit geldt als volkomen titel' zie: artikel 3:86 BW juncto artikel 2014-lid 2 BW (oud). (de rest van beschaafd Europa heeft overigens ook soortgelijke wetgeving) Ik bedoel maar; juridisch weet men in de wereld wel raad met land, waarvan ‘t eigendomsrecht door de vorige eigenaar en de vorige staat is opgegeven.
Israël bezet geen land (dat van 'n ander is).
Israël beheert niemandsland, en heeft na meer dan dertig / twintig jaar als feitelijk bezitter alle aanspraken op administratieve verwerking tot juridisch eigenaar zijn; als deel van de staat Israël.
Was alles in het leven maar zo overzichtelijk als de juridische mechanismen over eeuwenlang bestaand eigendomsrecht.
Israël heeft de oorlog gewonnen; Israël komt het grondgebied toe, waar zij rechtmatig het feitelijke beheer over heeft verkregen.

Der Paulie | 15-03-18 | 01:17

Hoe zie jij de meermalen door Nickolaas aangehaalde uitspraak van het Israelische Hooggerechtshof omtrent het bezette karakter?

sockpuppet | 15-03-18 | 02:18

sockpuppet | 15-03-18 | 02:18
Ik weet niet alles, en ik weet niet op welk speelveld/schaakbord uitspraken van het Israelische Hooggerechtshof uitspraken heeft gedaan.
1e Ik weet van privaatrechtelijke rechtspraak over eigendomsrecht.
2e Ik weet van IPR (internationaal privaatrecht; (lees; het toe te passen 'volgorde'-recht bij conflicterend privaatrecht tussen de ene staat en de andere staat; en daarover is internationaal eigenlijk ook geen probleem - zoals daar bijvoorbeeld wel is over internationale erkenning van meerdere kinderen uit meerdere huwelijken-);
3e gezien het genoemde onder 1e en 2e kan Israël met zelfstandig toekomende rechtspleging haar eigen privaatrecht toepassen, en ik zou niet weten, 'welk' conflicterend buitenlands privaatrecht via IPR in aanvaring zou kunnen komen met het privaatrecht van Israël (en Palestina is sowieso geen 'staat', en kan in die zin dus niet enig gewicht in de IPR-schaal leggen)
Ik ga even niet in op wat volgens het gedeelde publiekrecht bij de VN, of andere internationale organisatie aan voorwaarden geldt, om aanspraak te maken op erkenning van een erkende 'staat' en eigen jurisdictie. In het algemeen 'moet' iedere staat-in-wording beschikken over grondgebied, een centrale overheid en wetgeving, waarmee o.a. dat grondgebied kan worden 'beheerst', en de inwoners te rekenen zijn tot burgers met de nationaliteit van die staat. (om die reden voldoet 'Palestina' niet aan meerdere minimale criteria; er 'bestaat' dus geen te erkennen staat met de naam 'Palestina'. Er bestaan daarom ook geen 'Palestijnen met de Palestijnse nationaliteit'.
Er wordt weliswaar over 'Palestina' gesproken, maar dat is statenrechtelijk van geen betekenis; zoals ook de VN geen macht toekomt, staten te 'scheppen'; omdat bewoners op een grondgebied zelf hun staat moeten scheppen naar bovenstaande criteria.
De Westbank is ook geen protectoraat van enig ander land; de Westbank is gebied van 'niemand'; niemandsland. (zie de tekst van 15-03-18 | 01:17)
De enige reden waarom Israël niet openlijk haar vergrote grondgebied opeist als integraal deel van Israël is de praktische overweging, dat de niet-geregelde toestand voor Israël veel positiever is, inclusief de discussie over gedoogde kolonisatie van gebieden door nederzettingen; en 't soms ontruimen ervan.
Maar de tijd werkt in Israëls voordeel.
Strategisch is politiek weten, wanneer je iets openlijk opeist, of iets waarop nog veel gewacht kan worden. Doorgaans ontstaat er geen discussie meer over grondgebied van 'n staat, als minstens drie tot vijf generaties in honderd jaar hebben moeten erkennen, dat de statelijke erkenning dient te volgen op wat feitelijk al honderd jaar geldt.
Geeft dit 'n beetje antwoord op je vraag, over wat de waarde is van uitspraken van het Israëlische Hooggerechtshof? In 1967 was de zesdaagse oorlog; in 2067 zijn de kaarten geschud. (wat 'n hooggerechtshof ook in deze periode van honderd jaar verklaart over de de status van de Westbank)

Der Paulie | 15-03-18 | 07:31

Weet nu in elk geval op wie ik in Eindhoven niét moet stemmen...

TinyTinus | 14-03-18 | 22:11

//Offtopic: Uh - Oh.. "Trump signals wider senior staff shake-up soon" [..] "McMaster, Kelly poised to depart soon " edition.cnn.com/2018/03/13/politics/d... (dat zijn volgens mij op Mattis [Defensie] na de laatste 'volwassenen' in het Witte Huis..

nickolaas | 14-03-18 | 18:56

HeHe, mogelijk alsnog waar ik maanden voor de presidentsverkiezingen al bang voor was.. John Bolton als Nationaal Veiligheidsadviseur (neocon - en zo gestoord dat George Bush hem tijdens een reces moest benoemen van VN-ambassadeur, omdat zelfs in een Senaat waar de Republikeinen toen een meerderheid hadden mensen die man gewoon als niet goed snik zagen.. ). OMG ;) (bron = hetzelfde artikel).

nickolaas | 14-03-18 | 19:04

De gek ging met zich zelf in gesprek.

Gulliver | 14-03-18 | 20:17

@Gulliver | 14-03-18 | 20:17
G.... oh, had ik al gezegd ;) (en dat zou ook al de laatste keer zijn geweest @19:14).

nickolaas | 14-03-18 | 20:40

het land Palestina heeft nooit bestaan ! er is een tijd sprake geweest van engels bezet gebied "Palestina'toen hun( de engelsen ) de Turken in dat gebied verslagen hadden . Toen de Engelsen dat gebied wilden verlaten boden de joodse bewoners( toen inet zo goed 'Palestijns'staats burger ; de helft van het grond gebied aan hun islamitische landgenoten , echter tot nu toe is het enige islamitische antwoord dat elke jood de zee in gedreven moet worden .
Door nu de naam Palestina te gebruiken vind ik dat de illusie gewekt wordt dat er ooit een Arabische staat was genaamd Palestina

sparrow | 14-03-18 | 18:28

Zie mijn reactie in het draadje van @FrieslandDashond | 14-03-18 | 17:43

nickolaas | 14-03-18 | 18:41

AL sinds 1920 is aan de joodse bewoners door de ( toen ) volkenbond een nationaal thuis beloofd in het 'mandaat 'Palestina . Door Engelsen is geprobeerd vrede te bewaren in het gebied op het moment dat hun ooit terug zouden trekken ;daar waar oorspronkelijk veel islamitische bewoners woonde ( gaza /westbank veel groter als huidige gebieden ), zou toegewezen worden aan moslims /arabieren de rest aan Israel , zoals gezegd verwierpen moslims ieder voorstel een eiste dat joden in zee werden gedreven .
Toen uiteindelijk engelsen zich in 1949 terugtrok en de joden de staat israel uitriepen werd hun de oorlog verklaard door alle islamitische staten om hun heen . Omdat joodse bevolking al honderden jaren weet dat je alleen met geweld kunt reageren op moslims en sinds begin vorige eeuw al een enorme zelfdefensie organisatie harkana had konden ze de islamitische agressie weerstaan en lieten oorspronkelijke arabieren moslims in westbank /gaza . Door continue agressie middels guarilla's kapingen , raketten zijn er inderdaad harde militaire acties nodig in gaza en westbank , en om op een gegeven moment enigszins veiligheid van bevolking te waarborgen is er sinds lange tijd ook inderdaad een bezettings macht . Echter alles veranderd als moslims bereid zijn te onderhandelen zoals te zien was met de latere politiek van Arafat .. om aan afpraken te voldoen werden zelfs meerdere joodse nederzettingen geruimd .
Echter nu Hamas weer aan de macht is en het standpunt alle joden moeten in zee gedreven worden kracht bijgezet wordt met nieuwe guarilla's /raket beschietingen is de israelische regering weer genoodzaakt geweld te gebruiken in gaza / westbank .. simpel een andere taal verstaan moslims niet . (dit is tegenwoordig ook in anadere landen bewezen, tjetjenie , mindanao , myamar thailand bosnie albanie etcetera ) .

sparrow | 15-03-18 | 09:16

Woon zelf in 020-Gaza, maar geen Palestijnen hier. Dat zijn Berbers en Marokkanen.

Osdorpertje | 14-03-18 | 18:20

Tjonge wat krijg ik koude rillingen hiervan zeg. Eind 2017 verliet ik Nederland en ben ik naar Israël geëmigreerd. Dit voor 95% vanwege de rijzende -maar steeds [met name door links] ontkende- antisemitisme in Nederland.

De afgelopen maanden heb ik zoveel bevestiging hiervan gekregen -mede door vele posts op Geenstijl- dat ik mezelf "geen ongelijk kan geven" waardoor ik heel nadrukkelijk het gevoel heb -als het ware- net op tijd te hebben gehandeld (vond het overigens nogal Merkwaardig dat Geenstijl zelfs aandacht besteedde aan een hier net afgelopen Israëlische TV serie van Zwi Yechezkeli over Islam in Europa).

Leven in NL voor Joden wordt straks nog moeilijker en wie weet op een gegeven moment zelfs levensgevaarlijk. Ik vrees dat men weg zullen (blijven) kijken om de "lieve vrede" te bewaren of in ruil voor "stilte" elders in de samenleving. Ik hoop dat ik het verkeerd heb.

Ik wens jullie allen in Europa in het algemeen en in NL in het bijzonder veel succes en vooral veel sterkte met zelfbehoud / het bewaren van de culturele identiteit.

Een reaguurder vanuit Israël.

The worlds smartest | 14-03-18 | 18:11

Ik ben een niet-Joodse zionist en draag dat graag publiekelijk uit. Het is fijn om te provoceren.

Bigi Bana Boy | 14-03-18 | 19:02

Niet alleen in Nederland; in heel Europa. Met dank aan "Muttie Merkel" en de fantastische grensbescherming die de EU ons biedt. Succes in Israël, daar zijn we thuis! Ik ben helaas al te oud...

Claudia M. | 14-03-18 | 19:14

Ik heb een wat poitiever verhaal, maar ik draag dan ook een Nederlandse identiteit uit. Ik voel me alleen bedreigd door moslims, niet door autochtone Nederlanders. Een andere reaguurder liet onlangs weten dat dit bij hem andersom was... maar dat is bij mij dus zeker niet zo! Wel kan ik links ook niet van de oogkleppen afhelpen helaas

letopuwzaak | 14-03-18 | 21:53
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger kon men nog de illusie koesteren dat het strontvervelende gedrag van moslims in het algemeen en arabieren in het bijzonder, voortkwam uit "de bezetting" van Israel.
Tegenwoordig dankzij de Arabische ijstijd, weten we dat dit gedrag voortkomt uit het feit dat het achterlijke agressieve holbewoners zijn.
Ik was vorige maand in Tel Aviv, waar ik twee homo's op straat hand in hand zag lopen terwijl een leuk meisje in een kort rokje voorbij kwam. Ik realiseerde me dat 200 km verderop homo's van flatgebouwen af geflikkerd worden en vrouwen als slaaf gehouden worden.
Wordt wakker domme linkse debielen. Haal je hoofd uit je arrogante deug-reet.
Israel is een oase van beschaving in een barbaarse oceaan van achterlijkheid.
Die idiote obsessie met dit conflict van niks wordt warm gehouden met Arabische olie dollars en verzonnen Pallywood fake news.
Waanzin dat intellectuele academici daar met ogen open in trappen.
Kijk eens verder dan het mantra "USA/Israel zijn slecht, moslims zijn leuk"

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:01

waarheid als een koe

letopuwzaak | 14-03-18 | 21:46

Dit dus!
Heel kleine aanvulling: in Israël produceert men sinaasappelen en kiwi's.
Buiten Israël, in de weide omgeving: dorre zandbak...

Says all.

EefjeWentelteefje | 15-03-18 | 12:48

Oeps. "wijde" uiteraard!
Die 'weide' bevindt zich alleen maar in Israël.

EefjeWentelteefje | 15-03-18 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen links naar dit soort websites niet altijd met een mirror worden geplaatst.? Nu krijgen ze heel veel bezoekers (via GS.) Dus nog meer subsidie.

Angelina-a | 14-03-18 | 17:46

Ja. Ik heb ook nooit zin om op Joop linkjes te klikken. Zo krijgen ze nog het idee relevant te zijn.

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:03

Ik ben überhaupt geen linksdenkend of voelend iemand,integendeel, maar Israël houdt natuurlijk wel degelijk Jordaans grondgebied bezet; de zogenaamde West-Bank en Oost-Jeruzalem.
Dus Israël is volkenrechtelijk de bezettende macht. Niets meer en niets minder en dient zich aan de internationale verdragen te houden die voor bezetters gelden. Net zoals de Engelsen de Falklandeilanden veroverden op de Argentijnen en de Russen De Krim op de Oekraïners. Inderdaad,niets mis mee; gewoon het recht van de sterkste. Het oudste recht ter wereld. Zoals de massamoordenaar Mao al zei;" macht komt uit de loop van een geweer". Waarvan akte.

FrieslandDashond | 14-03-18 | 17:43

Nou nee, de westbank is juist als eerste door Jordanie ingepikt, nadat de Engelsen een verdeling hadden voorgesteld. Dat was al niet de afspraak dus. Overigens zijn alle staten daar een construct nadat de Ottomanen (Turken) er verslagen waren in WO1. Engeland heeft (Sykes-Picot) daar een paar lijnjen getrokken, een deel toegewezen aan de Hasjemieten wat nu Jordanie is. En die pikten direct een stukje erbij. Dus dat was de status tot 1967, toen Israel een oorlog lanceerde en de Jordaniers er weer uit gooide. Dus ja, van wie is het? Wat is de status van dat gebied, als het ten eerste niet van Jordanie was, maar feitelijk een nog niet toegewezen stuk land, wat eerder Turks was, en daarvkoor Arabisch, wat toe geen staat was maar een woestijngebied enzovoort.

Mar Israel als "bezetter" kenmerken is niet juist, althans niet de enige bezetter en al hemelaaml niet was het gebied "Palestijns", want dat is het sowieso nooit geweest.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 20:55

@Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 20:55
In '48 ging het dus naar Jordanië (in hoeverre dat internationale erkenning opleverde zou je moeten Googlen - grenzen zijn daar vaak geen grenzen maak 'staak het vuren'-'lijnen'). Maar de Geneefse conventie van 1949 bepaalde dat grondgebied niet meer gewapenderhand veroverd mag worden - dus de 'move' van Israel is illegaal en dus is het bezet gebied. Niemand erkend internationaal dat ook als Israëlisch grondgebied (zelfs de Israëlische regering en het Hoog Gerechtshof niet, had ik al uitgelegd).
Alleen de Golan-hoogvlakte is uit mijn hoofd ooit door Micronesië erkend, Oost-Jeruzalem is ooit door Costa-Rica erkend geloof ik (en Israel zelf heeft het geannexeerd - maar erkend geloof ik niet automatisch de inwoners, Israëlische wetten zijn er wel van toepassing, wat in de Westoever weer niet zo is - daar heerst 'militair gezag', overigens ook een teken dat je te gemakzuchtig kijkt door het zomaar als een integraal of soeverein deel van Israel te zien - en misschien ook wel niet helemaal doorhebt wat een bezetting is). Ik zou zeggen lees je in en ga ter plekke kijken (wel even voor de zekerheid de site van Buitenlandse Zaken bekijken, maar volgens mij is het redelijk rustig nu en als Europeaan kan je er gewoon in - Israëlische burgers dan weer niet, ook weer een teken dat het niet zomaar Israelisch grondgebied is).

nickolaas | 14-03-18 | 22:05

nickolaas | 14-03-18 | 22:05 |
Nou nee ik zie het niet als Israelisch gebied, het enige dat ik beweer is dat de wettelijke status van dat gebied totaal onduidelijk is. Feitelijk kan je zeggen: Het was van niemand want het was ooit van iedereen die daar woonde. Op zijn best was het een gebied waar bedoeinen woonden en doorheen trokken. Maar Turks was het niet meer en Engels ook niet meer.

Overigens vind ik de huidige manier van besturen / bezetten een ramp voor iedereen. Wat mij betreft is de beste optie dat Israel daar weggaat, de boel achterlaat en zich binnen de grenzen van 1967 (of 1948) terugtrekt. En dan maar zien of die koekenbakkers er zelf wat van maken op de WestOever. Ik denk van niet, gezien de mate waarin men daar verslaafd is aan slachtofferschap en vijanddenken. Het heeft tot niets geleid en leidt ook tot niets, voor zover ik kan inschatten. Maar dan is dat niet meer Israels schuld, wat een enorm verbeterde situatie oplevert internationaal maar ook moreel want het is corrumperend om een ander volk te onderdrukken en het ondermijnt de eigen moraal. Dus ik zou zeggen ga weg daar, en laat de boel aan de Arabieren.

Beste_Landgenoten | 15-03-18 | 00:54
▼ 17 antwoorden verborgen

Dus je bent een arabier of een negert, en je wil van alles voor je geregeld en gefaciliteerd hebben, liefst door de Nederlanders, want het moet natuurlijk wel goed geregeld worden, en dat lukt niet als een neger of arabier er aan gaat zitten hannessen. Wie weet is het een idee als,we daar als Nederlanders eens mee ophouden, om meteen te gaan rennen als een arabier of neger zijn muil opentrekt,terwijl hij met zijn handen in de zakken staat. De helft van wat ze roepen is zowieso bedoelt om de boel te narren en als er hier iemand geld over heeft weet ik nog wel een goed doel.

De Briemusketier | 14-03-18 | 17:39

Die liefde van Saladin Klaver en zijn grün linkse klaplopers met Islamnazi klaplopers is een duivels verbond. Wat een landverraad!

Vrijhetzelaar | 14-03-18 | 17:36

Het is 020. Alles is een zionist complot. En alle joden zijn zionisten. Valt nog mee dat ik niks over de Talmud hoor. Enfin, joden zijn enemy #1 en dan wij, de kuffars. Dat die Arabieren niks hebben met Palestijnen, och. Perzen weer wel, want Israel. Kijk hier niet van op.

Mis nog het hamas, hamas gebrul wat in 020-gaza regelmatig gescandeerd wordt. Ahhh, de tolerantie! Komt wel een paradox bij kijken, alleen ies ingiewikkel en diegt njiet.

Standvastig | 14-03-18 | 17:35

Geweldig!
Ik feliciteer mezelf bij deze van harte.
Ik ben namelijk volgens de bedenkers van deze 7 mallotige stellingen waarop ik 7 maal NEE antwoord kennelijk een ontzettende Über-Racist!

(AS): Anoniem solliciteren is een goede oplossing om racisme en discriminatie op de arbeidsmarkt te bestrijden.
(Q): Quota zijn nodig om racisme en discriminatie op de arbeidsmarkt te bestrijden.
(ZP): Zwarte Piet moet worden afgeschaft.
(H): Holi zomerfestivals plegen culturele kaping en moeten “Holi” uit hun merknaam verwijderen.
(EP): Etnisch profileren moet worden verboden.
(O): Het onderwijs in Nederland is eurocentrisch en heeft dekolonisatie nodig.
(P): Palestina moet worden bevrijd van de bezetting door Israël.

GeinPonempie | 14-03-18 | 17:31

Mooi, bespaard mij tijd. Alleen het racisme label had ik al. Kan ik hem ruilen voor ééntje die ik nog niet heb? Gotta collect them all ;)

Standvastig | 14-03-18 | 17:37

Het heeft dus weer een hoog "Als je het niet met me eens bent, ben je een racist" gehalte.
Kinderachtige debielen

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:09

Stelling 2 en 5 zijn tegenstrijdig.... maar dat snappen ze waarschijnlijk niet.

alexbl | 14-03-18 | 17:31

Als je de godganse dag naar de schotel kijkt en steeds maar weer in het MO leeft, dan is het ook niet zo gek dat men dolgraag dat lokale probleem hier wil importeren. Scoort prima bij de vrome conservatieve achterban, zie Denk en nida. Met dank aan de Sylvana's en marxistische aanhang.

Chemokar | 14-03-18 | 17:28

Mooie website. /sarcasm

Menage00 | 14-03-18 | 17:27

Als het niet zo ontzettend zou knagen aan alles wat ons land tot een rijk, succesvol en aangenaam (gaaf!) land maakte, dan zou dit echt vermakkelijk zijn. Ik stel me een verjaardag in de jaren 80 voor. Binnen rokende mensen met de tranen in de ogen van het lachen om dit debiele stemwijzertje....

BlowingBubbles | 14-03-18 | 17:26

Jaha, want zonder sportfondsenbaden en schoolzwemmen voor onze Duitschen Bloedjes van kind'ren verzuipt onze toekomst sowieso natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 14-03-18 | 17:18

Hahahaha, ziekelijke shit.

tata1981 | 14-03-18 | 17:17

Pas het topje van de ijsberg. Zou maar popcorn inslaan. Staat ons nog een hoop schadenfreude te wachten met deze clowns.

Standvastig | 14-03-18 | 17:40

@marjen | 14-03-18 | 16:38
Israel zou Zuid-Afrika trouwens een atoomwapen hebben geleverd (later hebben ze zich weer ontwapend) - is dat dan wel OK?
"In 2010, The Guardian released South African government documents that it alleged confirmed the existence of Israel's nuclear arsenal. According to The Guardian, the documents were associated with an Israeli offer to sell South Africa nuclear weapons in 1975.[26][27] Israel categorically denied these allegations and said that the documents do not indicate any offer for a sale of nuclear weapons. Israeli President Shimon Peres said that The Guardian article was based on "selective interpretation... and not on concrete facts."[28] Avner Cohen, author of Israel and the Bomb and the forthcoming The Worst-Kept Secret: Israel's Bargain with the Bomb, said "Nothing in the documents suggests there was an actual offer by Israel to sell nuclear weapons to the regime in Pretoria."[29]" en.wikipedia.org/wiki/South_Africa_an...

nickolaas | 14-03-18 | 17:15

"Soms denk ik dat je nog erg jong bent."
@marjen | 14-03-18 | 19:57
Ik ben een betere 20-er dan toen ik 20 was en helaas als het gaat over snel oordelen en gelijk krijgen wat ik me voorstel bij een 60-er (zeker op een aantal terreinen). Ik zou toch willen dat ik soms de strijd tussen het voordeel van de twijfel en (be)oordelingsvermogen gelijke tred zou hebben gehouden (maar dat kan ook overmoed zijn - wie weet ;) ).
Maar je argument dat ik nog erg jong zou zijn (wat niet zo is), klinkt een beetje als de verliezende (er wordt misschien herteld) kandidaat van de 'special election' in het 18de district van Pennsylvania gisteren: "Perhaps the most interesting moment came when Saccone dismissed Lamb as “someone who’s young and idealistic, who still hopes he can change the world.” Which may go down as the most depressing political attack in modern history." ;)

nickolaas | 14-03-18 | 22:20

Misschien komt er ooit een reaguurders-reis (je kan gezien je leeftijd met de kabelbaan naar boven) en dan leg ik het bij Massada voor je uit @marjen - alhoewel ik niet de illusie heb het beter te kunnen dan mensen daar.
Lijkt me trouwens top zo'n reis (wink naar Tom Staal) - hopelijk is @Mazoeza (anders gespeld dan op een deurpost zit, dus vergeef me ff, haar oude nick @Elder.of.Z was makkelijker en mooi gevonden ook btw) er dan ook bij. En @Mokum Kosher, @Spartacus, @Baby Rasta, @Heiner (Powned.tv) en ik zou nog wel wat mensen kunnen bedenken (@Nonkel?). Misschien Chris Aalbers en Wierd Duk als reisleiding (die zijn samen al een keer geweest.. ).
Lijkt me potentieel gezellig (drink niet zoveel meer - maar Arak is moeilijk te weerstaan.. ) - kan natuurlijk ook een geheel op zichzelf staande 6-daagse oorlog worden, maar ik denk dus dat het wel mee zal vallen.

nickolaas | 14-03-18 | 22:29

overigens is er veel meer te vertellen bij en over Massada - dus ik zou sowieso niet te lang op dat Samson-verhaal blijven hangen.

nickolaas | 14-03-18 | 22:32
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik denk dat deze pseudo-stemwijzer nu aandacht krijgt want een milioenmilliard GS reaguurders gaan er kijken. Hiervoor waren er mischien drie hits (2 van Gekke Syl en een van Graaf Denkula).

hangtiet met knoop | 14-03-18 | 17:14

Dit is een vrijbrief om iedereen die het niet met deze stellingen eens is een racistische lul te noemen. Helemaal terecht hoor. Deze verdient nog een eervolle vermelding: "Holi zomerfestivals plegen culturele kaping en moeten “Holi” uit hun merknaam verwijderen." Culturele kaping. Wat het ook maar moge wezen. Immigranten die Nederlands spreken plegen culturele kaping en moeten terug naar hun eigen cultuur! Oh wacht...

Fiasco | 14-03-18 | 17:13

Jodenhaat is cultureel erfgoed voor bepaalde culturen.

Fiasco | 14-03-18 | 17:21

Dus holi shit is ook culturele kaping??

miko | 14-03-18 | 17:39

@miko | 14-03-18 | 17:39
Moet akbar shit zijn. Dan mag het.;) Divers ofzo.

Standvastig | 14-03-18 | 17:46
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi hoor, die "antiracistische stemwijzer " , en weet zeker dat de uitslag buiten de randstad het tegenovergestelde zal zijn. Lijkt wel een mooi recept voor een Burgeroorlog 2018 ! Frieslan Boppe ! Iets totaal anders, aangezien we hier geen ideeënbus hebben ; laten we ons specialiseren op vluchtelingen. Dus alleen vluchtelingen uit bepaalde landen opnemen. Wij ; Armeniérs (100%katholiek ) , Venezeluanen ( Fiësta ) , en misschien nog wat Koerden ?

Kim-Jung-Un | 14-03-18 | 17:12

De chongos zitten er inderdaad vol mee.

Gulliver | 14-03-18 | 17:24

Kuifje-in-Afrika | 14-03-18 | 17:19
Die uit Oekraine ook.

BlowingBubbles | 14-03-18 | 17:28

Venezuela is prima,ik wil erwel een paar van zo rond de achtien,vrouwtjes,maanetjes gaan samen vechten en met een koppeltje heb ik er veel te snel meer.
*lekker nestje klaarmaakt en voederbakje neerzet*

miko | 14-03-18 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt voor de link.

reagluurder010 | 15-03-18 | 07:48

Maar wat is nu hun standpunt over de langdurige conflicten tussen de Tutu's en de Tutsi's? Dit wordt doorgezwegen, wat duidelijk een racistische oorzaak heeft.

salsaparilla | 14-03-18 | 17:10

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 17:13
Onzin. Tutu's zijn roze.

VeelTeSteil | 14-03-18 | 17:23

Daar gaat die zus van Douwze Croes over. Die zorgt er voor dat de Tutsi's die dikke reten onder controle houden om tutu's aan te kunnen.

miko | 14-03-18 | 17:34

Hutu's en Tutsi's
Ken je 9gerts. Of wou je soms zeggen dat ze allemaal op elkaar lijken?

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Een stomwijzer voor arabieren en negers met Nederlandissues dus, voor als je in Nederland wil wonen, maar een fokking teringhekel aan Nederlanders hebt, of gewoon de boel naar de kloten wil hebben omdat je dat vanuit je eigen woestijn- of oerwoud cultuur zo gewend bent.

De Briemusketier | 14-03-18 | 17:09

Elke linksgekkie heeft een gespleten persoonlijkheid, zoveel is wel weer duidelijk. En nergens zoveel linksgekkies als in de hoofdstedelijke rattenkooi. Vroeger ging je een dagje naar Artis, nu een dagje naar Amsterdam.

benjeallanggek | 14-03-18 | 17:08

Wel een stuk zeep aan een stok meenemen,

miko | 14-03-18 | 17:32

Verdovingsspuit in zo n antifa of krakersreedt schieten, halsbandje met stroomstoten en je heb als tourist een heule middag good clean fun.

De Briemusketier | 14-03-18 | 17:45
▼ 1 antwoord verborgen

Prachtig van VVD Amsterdam. Gewoon meedoen met deze onzin en dan overal Oneens antwoorden. En neutraal bij de stelling dat etnisch profileren verboden moet worden, want dat is al verboden. Duimpje omhoog.

koeberg | 14-03-18 | 17:03

Even een whois erop losgelaten. Website is geregistreerd door het International Institute of Scientific Research, hoe generiek wil je een naam bedenken. Anyway, even op dat instituut gegoogled en de website begint hiermee: "Het International Institute for Scientific Research (IISR) is een kennisinstituut voor Decolonizing the Mind en analyseert op systematische wijze hoe wetenschap is beïnvloed door het kolonialisme." IISR.nl rofl. Nou het is me al weer helemaal duidelijk wat voor een wappies dit zijn. Lol.

VeelTeSteil | 14-03-18 | 17:01

dr prepper,
Er was allang aandacht voor de Nederlandse slavenhandel. In de 19-de eeuw al. Ik schreef er 40 jaar geleden al een scriptie over. Maar er moet dus OOK aandacht zijn voor de afschaffing van de slavernij. Nederland heeft, naast andere landen, deze slavernij offcieel afgeschaft. Dat as heel bijzonder, want slavernij was gedurende duizenden jaren een overal aanvaard verschijnsel.
Iedereen die blijft focussen op de slavenhandel, maar diet op de afschaffing ervan, is per definitie tendentieus bezig. Links tendentieus dus.
Alsof linkse regeringen bevrijding komen brengen. HAHAHA.

marjen | 14-03-18 | 17:14

En maar dom lullen die lui. Als het kolonialisme er niet was geweest waren die lui nog met een speer in hun handen op en neer aan het springen in een of ander Afrikaans dor grafland. Ze mogen zich wel eens wat dankbaarder opstellen voor alle kansen die vanaf het kolonialisme hebben geleid tot het globalisme.

Fiasco | 14-03-18 | 17:18

marjen
Goed plan. Er zou jaarlijks een feestdag ter ere van de afschaffing van slavernij moeten komen. Een dag waarop negers ons blanken in het zonnetje moeten zetten als dank.

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Het begrip 'racisme' heeft in Nederland net zoveel inhoud als het begrip 'nieuw' in de reclame. Geen dus.

Zenzeo | 14-03-18 | 17:01

Ook geen 'verbeterde formule"?

horsteknots | 14-03-18 | 17:03

Wij van WC eend adviseren....

Winter_is_coming | 14-03-18 | 17:07

@nickolaas 16:35. Internationaal recht wordt voor van alles en nog wat misbruikt.

kaasfondue | 14-03-18 | 17:00

Zo, wat een fixatie op dit onderwerp...

__underscore | 14-03-18 | 16:59

Nog enger en verontrustender vind ik dat in Amsterdam de SP en GL het kennelijk eens zijn met die stellingen.

atheïstisch stemvee | 14-03-18 | 16:59

En PvdA (DH) en D66 (R'dam) hebben er kennelijk ook geen moeite mee.

atheïstisch stemvee | 14-03-18 | 17:04

En nog enger dat die partijen samen met D66 nog wel eens tot een meerderheid kunnen komen ook...

Dr_Prepper | 14-03-18 | 17:07

Raar!? Alle partijen die van nature geen rood pilletje hieven te slikken zijn uit de stemwijzer (kuch) weggelaten. Dus wel NIDA fascisten maar geen Leefbaar Rotjeknor. Verder is werkelijk geen enkele stelling vrij van ritsen ondeugdelijke aannames. Kortom deze stemwijzer past in het rijtje van alle andere stemwijzers: topproduct.

Winter_is_coming | 14-03-18 | 16:58

"7: (P): Palestina moet worden bevrijd van de bezetting door Israël"

Wat heeft punt 7 met racisme te maken?
Waarom niet punt 8:

8: (W) West-Sahara moet bevrijd worden van de Marokkaanse bezetting.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:57

Saudi Arabie moet vrijheid godsdienst toelaten en ook mensen die vrij van godsdienst willen leven. Zo niet,dan moet elk arabisch restaurant,elke moskee,elke Arabische of islamitische school doelwit zijn van vandalisme en geweld, moeten,...... ow wacht, nee natuurlijk niet. Dat soort redenaties laten we aan de linkerkant over waar de Joden wereldwijd moeten boeten voor Israël. Maar ze zijn niet antisemitisch hoor!!! Welnee!

miko | 14-03-18 | 17:29

13. Byzantium/Oost-Romeinse Rijk (d.i. N-Afrika + Midden-Oosten + Turkije) moet worden bevrijd van de islam. Hiertoe moeten fondsen bijeen worden gebracht en een bevrijdingsleger geinstalleerd.
14. Kolonialisme moet in ere worden hersteld.
15. Alle subsidie aan links Nederland moet worden beeindigd. De strafinrichting Veenhuizen moet zijn oude functie van opvoedingsgesticht voor nutteloze linkse mensen herkrijgen
16. Wetenschappelijk onderzoek naar het evolutionaire nut van het linkse tuig moet worden bevorderd. Heeft Links evenveel nut als een blinde darm, die op tijd moet worden verwijderd?

Boer Kini | 14-03-18 | 17:51

14. Europa moet bevrijd worden van de Afrikaanse en Midden Oosterse bezetters.

Rest In Privacy | 14-03-18 | 18:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben nu al weer aan de wijn, heb mijn portie zeiknieuws al weer gehad voor vandaag.
Mis trouwens nog aardig wat partijen in Rotterdam die geen sjoege hebben gegeven over dit onderwerp.

Yperiet | 14-03-18 | 16:57

Door wie is deze stemwijzer/website opgezet?

Mannes | 14-03-18 | 16:57

Da's een hele goeie vraag. Ik zat er ook al naar te zoeken. Kan het op hun site niet echt vinden. Net zoals hoe FvD in Amsterdam tegen de vraagstukken aan kijkt. Op de hele site geen FvD te vinden... merkwaardig...

stichpimpelibok | 14-03-18 | 17:20

stichpimpelibok | 14-03-18 | 17:20
Het cordon sanitaire wordt al gelegd in de stemwijzer.

BlowingBubbles | 14-03-18 | 17:30

Een initiatief van IISR. "Het International Institute for Scientific Research (IISR) is een kennisinstituut voor Decolonizing the Mind en analyseert op systematische wijze hoe wetenschap is beïnvloed door het kolonialisme." Tjeezus...

Kalekruin | 14-03-18 | 16:56

Dat is vast een club die de wetenschappelijke criteria waarborgt bij haar onderzoek.

Winter_is_coming | 14-03-18 | 17:02

Mijn snikkeltje onbesneden
zeker niet een halve Maan
koloniaal verleden
Had ik het maar gedaan

Zwelgend in schuld
Fiscus vol geduld
de afrekening volgt
nog hier op den Aard'

Goedertierenheid
is het razen voorbij
een heiligman op een paard

Die Barmharige Samaritaan
met zijn grote gok
Snotneus, elk pulkje blij.

Hetkanverkeren | 14-03-18 | 16:53

Dat weet links ook allemaal wel, GS. Wat zij echter ook weten is dat haatzaaien, en haatzaaien jegens joden, heel goed resoneert onder het geimporteerde stemvee. Van vrijdagmiddagpreek naar stembiljet. Appeltje -eitje.
.
En het was natuurlijk niet alsof de liefde voor joden eerder nou centraal stond bij links.
Integendeel.
.
Links en islam. Killing fields in the clay, waiting to happen!

Parel van het Zuiden | 14-03-18 | 16:53

Jammer voor links dat islamitische kolonisten nu bij hun eigen clubjes Denk,Nida terecht kunnen.
Met socialisme hebben ze zowiezo nooit echt iets gehad.
Dus die stemmen krijgen ze nooit meer terug. Hebben ze voor niks al die jaren kont gekust.

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:21

Ik heb alle vragen met "nee" beantwoord. Ben ik nou een racist? *lotgenoten zoeken doet.
overigens een aantal stellingen met nee beantwoord omdat ik ze racistisch vind

Ben Hetzat | 14-03-18 | 16:51

Een inter-arabisch niemendalletje als excuusconflict voor lokale Nederlandse verkiezingen.

Heerlijk.

Teleo | 14-03-18 | 16:51

Is toch heel normaal vandaag de dag !? Rottetdam: NIDA loop te koop met een ISIS-Israel vergelijking. Wat dat nou voor belang is voor een havenstad?

Winter_is_coming | 14-03-18 | 17:04

Winter_is_coming
Het belang van de stad interesseert ze ook helemaal niks. Het zijn islam-nazi's die hun achterban oproepen.

Ayatholla_Buttbanger | 14-03-18 | 18:23

Die zeven stellingen vind ik behoorlijk extreem. Gaan tevens uit van absolute (negatieve) waarheden (het is zo!). Verontrustend en gevaarlijk. Brrrr

atheïstisch stemvee | 14-03-18 | 16:50

"Holi festivals"? heb ik iets gemist?... ach laat ook maar. Ik besteed mijn tijd nuttiger.

horsteknots | 14-03-18 | 16:50

De Jordaan ligt toch ook in 020

2ndaccount | 14-03-18 | 16:47

Laat maar gebeuren. Het schijnheilige, hypocriete, narcistische en jodenhatende deel van Links maakt zich nu bekend. Kijk bv even wie het artikel van Willem Schinkel goedkeurend retweeten en je hebt ze gevonden, het pus van Links.

raskol | 14-03-18 | 16:47

Wat is toch die slinkse obsessie met die Palestijnen ?
Buiten die hard kloppende moraalpaal in hun broekje zie ik geen enkele verwevenheid of verband..

Wijze uit het Oosten | 14-03-18 | 16:46

Ze hebben zelf nooit Palestijnse buren gehad denk ik.

Beste_Landgenoten | 14-03-18 | 16:59

Het gaat links niet om de Palestijnen maar om de Joden. Als Israel was gesticht door geëmigreerde Belgen had het ze geen reet kunnen schelen wat er gebeurt.

Gulliver | 14-03-18 | 17:11

Die Palestijnen zijn hun broeders.

Carmelita | 14-03-18 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmmm een lokale verkiezing voor een gemeente, en dan een thema als bezetting van de Westbank en Gaza?
Hieruit blijkt natuurlijk wél dat er onder de bevolking behoefte is om zich uit te spreken over (inter)nationale thema's. Een volkspeiling of koers/raadgevend referendum zou hier prima op aansluiten! Maar die mogelijkheid is met duivelse precisie in een moordend tempo net afgeschaft......

jello624 | 14-03-18 | 16:46

Grappig om te lezen dat in Eindhoven anno nu nog een Lijst Pim Fortuyn bestaat.

loser | 14-03-18 | 16:44

Die waren in de tijd van de landelijke LPF al het fanatiekst en hebben tot het laatst tegen de opheffing van de partij gevochten. Wilden bovendien niets weten van het landelijk gekonkel. LPF Leeuwarden is bij mijn weten ook nog lang doorgegaan.

Gulliver | 14-03-18 | 17:14

Tuurlijk: de bezetting van de Palestijnse gebieden en het stelen van eigendommen van de bewoners daarvan moet zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt. Daar is niets racistisch aan. Goed dat jullie daar aandacht aan besteden.

AntonPantoffel | 14-03-18 | 16:44

Vind ik ook. Breng die palesteinen asap naar hun thuisland Jordanië, dan kan Israël weer nuttige dingen met die grond gaan doen.

BlondHaarBlauweOgen | 14-03-18 | 16:51

Amsterdam Zuidoost: Negers van kleur

Mike_DB | 14-03-18 | 16:43

'... en bizarre pseudorelgieuze cultus'.
Dat is heel fraai verwoord.
Zo heb ik dat communisme altijd beschouwd sinds de koude oorlog.
En verdiep u in Noord Korea. en alle Kim-cultus lijkt sprekend op de christelijke cultus. Na Christus hebben tallozen zich als een nieuwe messias gepresenteerd en altijd bleken zij een gruwel voor de gewone mens.

marjen | 14-03-18 | 16:42

Progressieve Islamkanker ook eindejaarsconference waardig.

kaasfondue | 14-03-18 | 16:56

Ja, maar ik zie links met oogkleppen op en oordoppen in maar politiek correct doordrammen. Ze zien en horen niet de steeds sterker wordende tegenreactie. Des te meer zij drammen, des te meer zij voeding geven aan de tegenbeweging die onderhand in heel Europa aan het groeien is.

Manneke Pislam | 14-03-18 | 16:40

teveel aandacht voor een obscuur sitje waarbij de meeste politieke partijen geen eens hebben gereageerd.

yeps | 14-03-18 | 16:40

Man man. De vragen zijn wel erg doorzichtig. Ook interessant is hoeveel tekst bijvoorbeeld Nida in Rotterdam nodig heeft om al de standpunten te onderschrijven. Terwijl de lokale nieuwkomer (in mijn ogen logisch) reageert met de reactie dat veel stellingen geen enkele connectie met de gemeente hebben.

EEnzame SchizofrEEN | 14-03-18 | 16:39

Wie heeft deze stemwijzer eigenlijk gemaakt?

SamKoeman | 14-03-18 | 16:39

Leest als een Quinsie werkje. Of die Sunny Bergman.

EEnzame SchizofrEEN | 14-03-18 | 16:41

iisr. Eng clubje

BlondHaarBlauweOgen | 14-03-18 | 16:52

... maar Annabel is een ECHTE antisemiet. Zegt Duncan Stutterheim, dus waar.

Bert Konterman | 14-03-18 | 16:39

Duncan kan maar beter wat minder snatsen

E-Burke | 14-03-18 | 16:56

Duncan is joods, dus zou het antisemitisch zijn om hem te bekritiseren.

Rest In Privacy | 14-03-18 | 17:54

Faarbij heeft Annabel recent een nogal pro joods verkiezingsfilmpje gemaakt. Je zou adhv dat denken dat Amsterdam wel Israel is.

Rest In Privacy | 14-03-18 | 17:56

Sportfondsenbaden en parkeervergunningen zijn inderdaad lokaal politiek vermaak. Maar dit stukje las ik van de week over Palestina. Dat grondgebied schijnt dus op één na, geen enkele Arabische naam te hebben. en evenmin Arabische architectuur. Iets wat je wel verwacht op land waar men historisch aanspraak op maakt.
En dat zegt ook wel wat over de linkse ideologie: Gebakken lucht.
Net als zo veel andere politieke beloften.
brabosh.com/2018/01/03/pqpct-fxa/?utm...

Endoxa | 14-03-18 | 16:38

Alle namen zijn hernoemd (Hebreeuwse namen) en dorpen zijn afgebroken, soms heel minutieus. Brabos is hasbara - om te overtuigen (dat zijn mensen die net zo goed een uniformpje aan kunnen trekken, dat is gewoon strijd met andere middelen - eerste dat sneuvelt is de waarheid waar dat zou uitkomt).
Hier zijn foto's van Arabische dorpen die minutieus zijn afgebroken qcpal.wordpress.com/2016/07/06/zochro... Lees je een beetje in - en laat je niet vanalles op de mouw spelden door die brabosch types (dan ben je echt dom als een steen als je daar intrapt.. die mensen laten dat trouwens ook wel als je aangeeft toch wel iets van de basis van dat conflict te weten.. ).

nickolaas | 14-03-18 | 17:07

En allemaal, stuk voor stuk te dom. Te dom om te zien welk patroon dat zich ontwaart.

Rollins | 14-03-18 | 16:37

Parkeerverguning hoeft niet meer. Ik heb net een invalidekaart voor mijn Buldozer gekocht.

jan huppeldepup | 14-03-18 | 16:36

Zonder protest was er ook nog steeds apartheid in Zuid-Afrika geweest. Bezetting van de Westoever is in strijd met het internationaal recht, net als de bezetting van de Krim dat is.

nickolaas | 14-03-18 | 16:35

Veroverd door Jordanië in 1948 (voor de 2e Geneefse Conventie van 1949) en 'heroverd' door Israel in 1967, ruim na dus de 2e Geneefse conventie die dus ook door Israel bekrachtigd is (kennelijk hadden ze toen andere plannen.. ).

nickolaas | 14-03-18 | 17:21

2Staten-Verdrag na WO2 door Arabieren afgewezen. Volkenrechtelijk blijft dan het oude verdrag (van na WO1) in kracht, en dat ziet het mandaatgebied Palestina als één geheel. En dus kan Israël geen bezetter genoemd worden want zij hebben in 1967 slechts de Egyptische en Trans-Jordaanse bezetters eruit gegooid.

FW Ta-183 Huckebein | 14-03-18 | 18:04

@FW Ta-183 Huckebein | 14-03-18 | 18:04
Dat is dus zeker niet hoe de overweldigende internationale consensus over dit onderwerp luidt (en zelfs de Hoge Raad van Israel ziet dat als bezet gebied). Er is het Levy-rapport geweest, dat opgesteld is in opdracht van een rechtse regering in Israel een paar jaar terug, dat stelt dat de Westoever geen bezet gebied is - maar geen enkele regering sindsdien heeft officieel die conclusie overgenomen (en in zekere zin hebben dus ook die rechtse regeringen van Israel zelf daarmee de facto nog steeds erkend dat het om bezet gebied gaat).

nickolaas | 14-03-18 | 18:16
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK