Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Slepende problemen

Druks

De FNV vertrouwt de criminaliteitscijfers van het WODC niet meer. Door twee belangrijke rapportages te negeren, veegt het WODC 3,5 miljoen delicten onder het tapijt. Met deze gemanipuleerde cijfers kan de minister een mooi-weer-show spelen en bezuinigen op politie, recherche, OM, rechters, gevangenissen en reclassering. Ten koste van uw veiligheid.

Iets wat Ivo Opstelten ook al eerder deed. Van de 50.000 agenten die volgens hem bestonden, bleken er maar 16.000 in uniform aan het werk. Binnen het kabinet wordt een delict niet gezien als een incident waarop actie moet worden ondernomen, maar als uw probleem, dat niet moet leiden tot gevolgschade bij het rijk.

De politie Zeeland-West Brabant meldde trots dat het aantal aangiftes gedaald is. Dat er meer drugslabs en opslaglocaties zijn opgerold. Dat er nog steeds evenveel drugsafval gedumpt wordt, is een indicatie dat het geen effect heeft op de productie. Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en vandaag, het is de hele week dweilen met de kraan open. 

Deze publiciteitsstunt vlak voor de verkiezingen is een methode om ernstige capaciteitsproblemen bij de recherche te maskeren. Even een paar maanden sparen en zaken op de plank laten liggen om voor de verkiezingen triomfantelijk te paraderen. In januari werden nog drie moordonderzoeken tijdelijk stilgelegd door een gebrek aan rechercheurs.


Altijd prijs

Ook zitten er acties tussen die te denken geven. Ruim 100 garageboxen openen om tientallen kilo's drugs, tientallen kilo's grondstoffen en spullen om een kwekerij op te zetten lijkt een goede vondst. Alleen verwacht ik die successen ook als er 100 willekeurige garageboxen geopend worden. De politie meldt het niet, maar hoeveel boxen waren fout? 1? 2? 3?

Burgemeesters stellen ook voor informatie die reeds in het bezit is bij de overheid, vaker te koppelen. Waarom wil iemand met een uitkering een bouwvergunning van een paar ton? Hoe kan iemand zonder inkomsten in een duur pand wonen? Kan via de kwaliteit van het rioolwater bepaald worden in welke wijk drugsafval op het riool wordt geloosd?

Nationale politie

Dankzij zes jaar reorganisaties bij de nationale politie heeft de burgemeester minder te zeggen. De pakkans voor professionele criminele overvallers is gedaald. Eerder schreef de politie al dat de meeste overvallers worden gepakt en veroordeeld dankzij heterdaadaanhouding (PDF). De politieacademie stelt voor nog verder in te zetten op dat soort aanhoudingen.

Maar is het gebrek aan veroordelingen buiten heterdaad niet langzamerhand een selffulfilling prophecy door gebrek aan recherchecapaciteit? Als zelfs moordzaken af en toe gepauzeerd worden, wat gebeurt er dan aan de lopende band met minder ernstige zaken zoals zeden, overvallen en inbraken? Er zijn op dit moment geen vacatures bij de recherche, dit is beleid.


Doop

Jeugdzorg

Tijdens de decentralisatie van jeugdzorg richting gemeentes is er fors bezuinigd. Sommige gemeentes hebben daar nog een schepje bovenop gedaan om meer algemene middelen te hebben of om budgettaire risico's zo veel mogelijk te vermijden. Instellingen lopen vast in bureaucratie die leidt tot betalingsonmacht. Kinderpsychiaters luiden de noodklok.

Het is daarom goed als kiezer te kijken of de wachtlijsten voor ouderen-, gehandicapten- en jeugdzorg in uw gemeente nog acceptabel zijn. Te weinig goede jeugdzorg kan leiden tot levenslange ellende. Niet alleen raakt de jongere permanent beschadigd, het is ook voor veel beschadigde jongeren een opmaat richting criminaliteit (PDF)

Streetwise

Wat ze hebben geleerd om thuis en op straat te overleven, is een basiscursus voor de criminele sector. Waar de politie trots is dat tienduizenden stekjes voor hennepplanten in beslag zijn genomen, geeft het lakse optreden van politici en ambtenaren rond de jeugdzorg vele aankomende criminelen die al die stekjes weer netjes zullen maken.

Onze ministers strijden tegen nepnieuws, en de vakbond strijdt nu tegen publicaties van het interne wetenschappelijk bureau op de veertiende etage van het ministerie van veiligheid en justitie en veiligheid. Een minister die meer bezig is met idiote naamsveranderingen, als met de juiste budgetten of informatie.

Sjeemies

Cointelpro

Hoe ziek zo'n ministerie kan worden, werd het beste uitgelegd in deze documentaire over de FBI. Die bleek -dankzij een diefstal van documenten door actievoerders en een jarenlange juridische strijd door journalisten- ruim tweeduizend verschillende projecten te hebben om de maatschappij bij te sturen. Het was geen Federal Bureau of Investigation, maar van Counter Intelligence.

De grootste democratie ter wereld hield zich bezig met observeren, infiltreren en saboteren van binnenlandse politieke organisaties. Geen haar beter dan recente en moderne dictaturen. Het gemak waarmee onze werkelijkheid vandaag gemasseerd wordt, voor politiek gewin tijdens de komende verkiezingen, laat zien hoeveel integriteit coalitiepartijen hebben.

Het sleepnet wordt gezien als verdediging tegen onheil van buiten af, maar maakt ons zwak voor risico's vanuit het Binnenhof. Gebrek aan recherche en jeugdzorg maakt ons vatbaar voor criminaliteit. 

21 maart kiest u uw toekomst.

Wees geen Brabo

Reaguursels

Inloggen

Wat verwacht je dan van agenten die 2 ruggen per maand verdienen, hard werken? Nee toch?

Kletskop | 11-03-18 | 21:47

Overheid en veiligheid.... ha wat een grap. Het word tijd om zelf maar eens voor veiligheid te zorgen.
210 euro, heb je een handpistool met weggevijlde serienummer uit polen, tsjechie iets duurder, vanaf 260. Wel inclusief 2 geladen magazijnen. Als je wat business contacten kan leggen in angola kun je wat afgedankte ak47s voor onder de 100 euri krijgen.

Abu Koop Dan | 11-03-18 | 20:37

We gaan dit met alle middelen bestrijden! Gaap? Echt met de volle 15% ik wil levend naar huis pliesepoesjes?

rattenvanger XL | 11-03-18 | 20:18
-weggejorist-
pinochetairways | 11-03-18 | 15:35

Wij leven in een post-neo-liberaal imperium waar oplossingen voor problemen niet langer voortkomen uit het bestuderen van realiteiten.

De Staat creërt de community-based realiteiten, de burger mag er in leven, academici mogen deze bestuderen, en jullie (journalisten) mogen ze bekritiseren, maar geen van jullie heeft enkele invloed op het proces, dat is een illusie.

- Karl Rove, 2004

pinochetairways | 11-03-18 | 15:21

Kan dit topic snel gesloten worden, mijn associates zijn er niet echt blij mee.

Gokmaar | 11-03-18 | 15:16

Als een boom valt in het bos, maar niemand ziet het, is deze dan toch gevallen ?

Als een gepleegde misdaad niet geregistreerd word vanwege afwezige aangifte bereidheid, vanwege historisch lage oplossingspercentages, heeft deze dan toch plaatsgevonden ?

Als het publiekelijk opmerken van trends gecriminaliseerd word met nieuwe haatspraak-wetten van ons nieuwe ministerie van Waarheid, worden ze dan toch geconstateerd ?

En maakt het ons nog iets uit ?

Dit systeem lokt onverschilligheid bij me uit, er nog langer iets om geven is in toenemende mate een cardiologisch risico aan het worden.

Geeft niet, met meer apathie valt alles op te lossen.

Bovendien valt onvrede goed af te kopen, zo maakt vadertje staat haar burgertjes medeplichtig, en dus zwijgzaam, ieder heeft z'n prijs.

pinochetairways | 11-03-18 | 15:07

Georganiseerde misdaad op deze schaal te lijf gaan vereist een soevereine natiestaat, met zorgvuldig uitgeruste complete rechtstaat.

De vis rot van de kop af, de kop zit in Brussel.

Een fatsoenlijke staat runnen is als een leuk feestje geven.

Ik kan mijn feestje niet gezellig houden als ik geen controle houd over wie er binnen komt, je voordeur open laten staan en maar zien wie er op af komt, is nauwelijks beleid te noemen.

Persoonlijk laat ik graag mensen aanbellen bij de voordeur, vervolgens ga ik kijken of het volk is wat een netto aanwinst zal zijn, of verlies zou betekenen.

Nu komt er feest verstorend volk binnen, aanspreken op naar gedrag is racisme omdat deze lieden vaak etnische minderheden zijn.

De oplossing die we hebben om onze multicult draaiende te houden, is het inheemse volk er met de racisme stok van langs geven wanneer ze bepaalde patronen beginnen te ontdekken, en hun muil dreigen te openen.

Terug je hok in vervelende burger.

Het probleem met de strategie van " convincement through shame" is dat het niemand echt ergens van overtuigd, naast het feit dan dat het binnen het huidige klimaat wijzer is je mond te houden.

Het probleem met "goede" Nederlanders, is dat ze niets willen doen, geen vuile handen willen maken.

Gehersenspoeld je eigen culturele identiteit te verafschuwen maakt de teloorgang ervan wat dragelijker, daar speelt onze masochistische calvinistische inborst op.

Semi-religieuze zelfkastijding voelt goed.

pinochetairways | 11-03-18 | 14:25

Binnen de huidige beeldvormingscultuur word de sociale realiteit volledig buiten spel gezet. Het gaat niet langer over hoe het is, maar hoe je het kunt laten lijken, met een groeiende kloof ten gevolge tussen politieke werkelijkheid, en de realiteit waar u en ik onze tijd in slijten. Het zou grappig zijn als het niet zo in en in triest was.

pinochetairways | 11-03-18 | 14:06

Niet verbazend al deze onheil die al jaren over ons uitgestrooid wordt. Al jarenlang wordt de regie in dit land gevoerd door PVDA en VVD, hofleveranciers van criminele bestuurders.

Okkie Trooi | 11-03-18 | 11:53

"De grootste democratie ter wereld hield zich bezig met ..."

De grootste democratie ter wereld is India, niet de VS.

Tapu | 11-03-18 | 10:36 | 1

... machtiger ... of ... rijker ... was inderdaad beter geweest. Voor zover het überhaupt democratieën zijn.

Feynman | 11-03-18 | 16:38

We hebben de afgelopen 30 jaar tienduizenden ziekenhuisbedden weggedaan en weet ik veel hoeveel politiecapaciteit. En tegelijk al meer dan 25 jaar een groeiend crimineel smaldeel.
Hoe waardevol de discussie ook is, hoe elegant aangedragen oplossingen wel niet zijn, het probleem blijft en zal groter worden.

Alquest | 11-03-18 | 09:28

Het lijkt een beetje een kwestie van gewenning; langlopende criminele activiteiten worden als een 'gegeven' beschouwd en niet als een 'probleem'. Veel aangiftes verdwijnen in een 'la' (een digitale prullenbak) en net als de gemiddelde verpleegkundige zit de gemiddelde politieman vooral achter een scherm zijn werkzaamheden te verantwoorden. Nederland is ten prooi gevallen aan doorgeschoten IT- en regelneven; het vastleggen en verantwoorden van elke stap die is gezet en elke bon die is uitgeschreven. Zowel de zorg als de politie wordt bestierd door bureaucraten die via de computerverliefde middenkaderfiguren vooral cijfers wil zien. En als de cijfers je niet aanstaan maak je ze kloppend...

Donkersloot | 11-03-18 | 08:57

fikse minimum straffen, snelrecht bij een speciale rechter, grote schadevergoedingen laten betalen voor (poging tot) ernstige milieuvervuiling, opruimingskosten, etc

langzullenweleven | 11-03-18 | 08:38

Maar als de politie daadwerkelijk verdachten gaat oppakken komt het OM door capaciteitsgebrek in de problemen. En naar ik heb mogen vernemen kampen ze bij de rechtbanken en hoven ook met capaciteitsgebrek, dus een snelle strafrechtelijke afhandeling zit er ook niet in.

Irnerius | 11-03-18 | 08:34 | 2

Minder bureaucratie en efficiënter werken zal de oplossing moeten zijn. Celruimte is er genoeg op dit moment.

BozePaarseMan | 11-03-18 | 10:54

En ook al was die capaciteit wel OK, 90% van de rechters zijn Pvda/ Groenlinks/SP aanhangers. Dus de sociale zachte linkse corrigerende hand, die taakstrafjes uitdeelt voor overtredingen die te bizar zijn voor woorden.

Omnisofos | 11-03-18 | 11:33

Klopt Feynman, op papier ziet het rooskleurige uit dan in de praktijk. Er moet meer gehandhaafd worden, beetje strenger zonder al die zachte heelmeesters. Het is veel te soft geworden.

BozePaarseMan | 11-03-18 | 08:27

Gelukkig hebben we Asscher die een WET gaat maken om vrouwen en homomannen te 'beschermen' tegen gesis en onheuse toespelingen in het openbaar domein.
Dat kost wat dagen werk van tig slapende en appende ministers en vooral veel kamervragen van DENK over dat er weer gediscrimineerd gaat worden over de sissers, maar Feynman er wordt aan gewerkt om Justitiële middelen in te zetten voor onze veiligheid.. Weer een Wet!

wetten nog meer wetten! hebben we nodig, heel veel wetten..

Ik blijf erbij om spuitbusjes met blauwe verf uit te delen en bij gesis en andere vormen van aanranding direct het probleem aan te pakken..

maar ja, dat mag niet bij WET, jezelf verdedigen met een simpel busje onafwasbare blauwe smurfen verf (right into the face) is strafbaar!

fikkieblijf! | 11-03-18 | 08:07 | 1

En vooral niet benoemen dat gesis een Arabische hobby is..

BozePaarseMan | 11-03-18 | 08:29

Niets aan toe te voegen buiten onze nieuwe toekomst. Dit is onze nieuwe realiteit geschapen door het grote neoliberale wantrouwen uit Den Haag. In mei krijgen we weer een nieuw wetje te verstouwen, een Europese. Nadat onze nepvertegenwoordigers onze soevereiniteit zomaar lukraak hebben verpatst, overruled iedere Europese wet bij voorbaat de Nederlandse wetgeving. Als je straks, ook als kleine ondernemer, een datalek hebt omdat je klantenbestand gehackt is; kan de boete oplopen tot 20 Miljoen Euri. Twintig miljoen? Maar, wordt het gebagatelliseerd, het zal wel niet zo'n vaart lopen. Dat zeiden ze ook met invoering van de Euro ...

Fatima rangschikt de couscous voor haar vader in het kleine buurtwinkeltje op Zuid. Het liefste was Fatima gelijk al haar leeftijdsgenootjes gaan stappen, maar dat kon ze haar vader niet aandoen. Ze hadden het al niet breed en echt stappen kon ze zich financieel helemaal niet veroorloven. Daarna ging ze online de bestellingen na, voor de aankomende week. Maar hé, dat was gek. Het scherm werd helemaal rood en de letters 'ransom' verschenen met de cijfers '3000' en toen liep ie vast. Wat ze ook control-alt-delete deed, niks. Wel kwam er een emailadres in beeld, waar ze het sleutelgeld naar toe over kon maken.

Haar vader was in alle staten en mepte Fatima de winkel door. Aangemoedigd door haar kleine broertje sloeg de oude jurk haar van de vastgelopen PC achterin de zaak tot helemaal naar de bakken met gekleurde couccous vooraan. Want dat is cultuur om eigen frustratie op eigen kroost over te brengen met harde hand.
Vader gilde huilend dat hij dat niet kon betalen en Fatima prevelde door haar bloedlip over de fooienpot.
"Fooipot?! Wat ies fooipot?", en Fatima legde uit dat ze alle fooien die ze kreeg bij het bezorgen van bestellingen in een geheim potje achter de toonder bewaarde. Uiteindelijk bleken ze net genoeg bijeen te kunnen schrapen om de hackers te betalen en blij typte Fatima de sleutel in waarmee de bestellingen weer op het scherm verschenen.

Drie weken later viel er een envelloppe op de mat waarin de buurtwinkel werd beschuldigd van het lekken van vertrouwelijke gegevens. En omdat ze niet op tijd waren geweest de licentie van hun software te verlengen moest dit wel opzettelijk zijn gebeurd en dat kon niet onbestraft blijven.
"Twintig Mieljoen?! Iek dat nooit ...", gilde de oude jurk met pijn op de borst en haalde uit naar zijn dochter die hij vol miste en met hartstilstand belandde hij tussen de bakken gekleurde couscous. Haar broertje kwam ongerust de winkel binnen en Fatima stotterde huillend wat er was gebeurt. Zonder na te denken begon haar kleine broertje op haar in te slaan in blinde woede, want dat hoorde nou eenmaal zo.

Kreupel maar nog net ademend verliet Fatima voorgoed het kleine buurtwinkeltje en besloot tegen de stroom in terug te gaan. Lopende, want hoe anders, bereikte ze de grens met Turkije. Ter hoogte van Parijs had ze haar Europese paspoort verkocht aan een vluchteling zonder papieren. Met dat geld betaalde ze de mensenhandelaar, die haar op in een kille nacht in maart de middelandse zee overzette. Het was de mensenhandelaar al eerder opgevallen, dat er nu zelfs gekken waren die terug wilden? Het maakte hem niet uit zolang ze maar betaalden. Maar snappen deed hij het niet. In het donker schuurde het bootje over de Afrikaanse kust en hij zei tegen Fatima dat ze er waren. Fatima sprong uit het bootje en na de branding viel ze hard op haar knieën en gilde buiten zinnen: "vrij! Ik ben eindelijk vrij!"

hoochee | 11-03-18 | 07:54 | 2

Top

Hufterst | 11-03-18 | 10:02

En mogen er maar vele volgen in de grote remigratiestroom van 2018.

EEnzame SchizofrEEN | 11-03-18 | 11:22
-weggejorist-
Katoentje | 11-03-18 | 07:27

Feynman... wat is dit toch weer goed wat je doet. Je evenaart de helaas wijlen prof. dr. Bob Smalhout. Samen met Ebru ben je voor mij met afstand de beste columnist van Nederland.

hoogstetijd | 11-03-18 | 05:29

Dit is het journaal van 17:00 uur: De criminaliteit is nog nooit zo laag geweest, Nederland is veiliger dan ooit volgens CBS.

Het journaal van 18:00 uur: In verband met de veiligheid in de steden geldt er een avondklok vanaf 20:00 uur in de volgende 20 steden:...

Roze_bril_drager | 11-03-18 | 03:05

Betere, vooral op criminaliteit gerichte jeugdzorg is goedkoper dan de huidige pot-nat (80% vrouwen met "onderbuik gevoel" en in hooguit 30% van de gevallen effectief)

jojan | 11-03-18 | 02:20

de maatschappij moet gewoon drastisch heringericht worden, met minder ruifeters.
kleinere overheid, geen subsidies, geen welfare zonder tegenprestatie, en laten we daar maar even eerst heengaan.

Hemmenaar7 | 11-03-18 | 01:24

Het lijkt mij stug dat het Nederlandse Volk zich door deze goed nieuwsshows over dalende criminaliteit, daling van de werkeloosheid, verbetering van de veiligheid in het verkeer, koopkrachtverbetering enz. enz. voor de gek laat houden. Iedereen weldenkend mens die dagelijks in de maatschappij staat, weet wel beter en voelt dat hij/zij/genderneutraal in de maling wordt genomen.
De politieke elite, de gemeentelijke bestuursleden, zij staan allen zover weg van de maatschappij dat het ernstige vormen begint aan te nemen.

De Evangelist | 10-03-18 | 23:54 | 3

Helaas zijn, gezien de laatste verkiezingen de debielen en achterlijken onder onze landgeneuten goed vertegenwoordigd, de cognitieve dissonantie heeft epidemische vormen aangenomen.

swebe | 11-03-18 | 05:44

De Evangelist | 10-03-18 | 23:54 |

Euroslavernij, inderdaad ben benieuwd hoe het gratis geld uit het niets toveren gaat werken als de toverstaf uitgewerkt is. Men kan niet oneindig blijven toveren.

Roze_bril_drager | 11-03-18 | 06:28

21 maart zal voor velen duidelijk maken dat stemmen op deze manier in dit systeem geen Zin meer heeft. Het zal 1 Groot debacle Worden.

Mark_D_NL | 10-03-18 | 23:44

Pleiten voor meer geld voor politie en justite....
.... be careful what you wish for.

jemagookniksmeer | 10-03-18 | 22:47

@Feynman
De afgelopen dagen was ik in de met handhaving op twitter, op hun account, gevolgd door vele vele handhavers, raadsleden en whatsapp buurclubjes enz, staat "Het officiële webcare account van Info Handhaving Nederland. Wij beantwoorden uw vragen op werkdagen tussen 08.00 en 21.00 uur. Ook actief op feestdagen." met een link naar 'hun' website. Echter was dit domeinnaam niet geclaimd, ondanks waarschuwingen laten ze het staan, het was dus tijd voor actie. Gaat om dit account twitter.com/infohandhaving De link in de bio is inmiddels NSFW

toetanchamon | 10-03-18 | 22:40 | 4

@EEnzame SchizofrEEN | 11-03-18 | 11:27
Dat zou je denken, totdat de verantwoordelijk handhaver via een privé bericht meldt "Ik ben namens mijn werkgever en toestemming van mijn teamchef van Handhaving actief op Twitter. Niet om mijn persoonlijke gegevens bloot te stellen, maar de burger te informeren over mijn werkzaamheden enzovoorts. groet Munirhan" In andere tweets vroeg hij deze om ze een kans te geven, want mensen maken fouten. De honger naar porno en volgers was blijkbaar zo groot, dan men op een verkeerde link heeft gedrukt, waarschijnlijk van 1 van de volgers (porno) die het account een paar dagen onder controle had en twitter het achter een slotje gooide. Vandaar de vastmaakte tweet, dat het een virus was (zo 1998) waar verder niemand last van heeft ;) Dit is handhaving, regel en wetgeving anno 2018. Meneer de president, slaap zacht.

toetanchamon | 11-03-18 | 13:30

Toetanchamon... In en in triest wat er gebeurt; beter geen twitter dan dit ;) Ben wel benieuwd of de werkgever ook daadwerkelijk de berichten leest en waar nodig (al was het maar taalkundig) bijspringt.

EEnzame SchizofrEEN | 11-03-18 | 14:35

@EEnzame SchizofrEEN | 11-03-18 | 14:35
Geheel met je eens. Hij valt onder A'dam, mij kan je wegdragen als het account een deze dagen een blauw vinkje krijgt. Maar ook offline gaat er een hoop fout bij handhaving, in Den Haag pakt deze afdeling teksten van andere gemeentes en vergeet in vergunningen enz de naam van de gemeente aan te passen en van de rechtbank. In officiele stukken hebben ze het over de gemeente Woerden ivm van Den Haag en verwijzen naar de rechtbank in Utrecht ipv Den Haag. Dit bracht ik naar voren in een hoorcommissie, de jurist van de gemeente was ontroostbaar. Vele juristen kijken naar dit soort stukken en niemand die het is opgevallen. Ik ben nu in afwachting wat de commissie gaat doen of besluit. wordt vervolgd ;)

toetanchamon | 11-03-18 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

zover uit de afdeling slapende problemen. Uit de afdeling fraude en voetbal mafia : PSV geeft 3 punten en 5 doelsaldo puntjes cadeau aan Willem II en terwijl derby en streek rivaal NAC het steevast nooit cadeau krijgt : twitter.com/FOXSportsnl/status/970025...

rmstock | 10-03-18 | 22:38

Cijfers, cijfers, cijfers... altijd die cijfers.. en die cijfers moeten steeds betere cijfers worden. Tegenwoordig bepaald de theorie ipv de praktijk wat een feit is... niemand vraagt zich nog wat af, iedereen zit als een zombie naar alle data te kijken. En dan vragen we ons af waarom alles zo stroef loopt....

Ton8695 | 10-03-18 | 22:30

Deze regering focust op de financiële en cijfermatige kant van de samenleving, dan krijg je een Angelsaksiche zakenmodel meets USA ish-achtige samenleving.

De mens als middel, en niet het doel.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:29

Goed verhaal Feynman. Lekker kort ook. Je had kunnen volstaan met: "Onze overheid=Wij van WC-eend". Stem op 21 maart voor een nieuwe toiletpot!

F. von Zeikhoven | 10-03-18 | 22:28

Zou me niks verbazen als dit kabinet binnenkort ook de WoB gaat afschaffen.

VreemdEend | 10-03-18 | 22:25 | 1

Met terugwerkende kracht.

Rest In Privacy | 11-03-18 | 07:51

Als ik de media moet geloven zijn er maar een twee criminelen in dit land ,en dat zijn Willem Holleeder En Klaas Otto. ... Want motorclubjes en ontvoerders doen het goed voor de bühne... Maar eerlijk gezegd heb ik ooit één keer een paar "No Surrender" leden zien rijden.. Wat ik wel regelmatig zie ,zijn rifaapjes van amper twintig in dure Duitse en Britse auto's... en "Opsporing verzocht " ,waarin de hoofdrollen voornamelijk vertolkt worden door (Noord) Afrikaanse acteurs

Loebas | 10-03-18 | 22:19

In Rusland worden knappe koppen al heel vroeg gespot en geselecteerd om dienst te nemen bij de FSB. Patriotisme is misschien wel het hoogste goed in dat land en ook de godsdienst (Russische Orthodoxie) steunt vaderlandsliefde van harte. Anders dan in Westerse landen beschikt de Russische geheime dienst dus daadwerkelijk over intelligentie, terwijl het juist daaraan schromelijk ontbreekt bij de 'intelligence agencies' in het Westen. De FSB opereert als geheime dienst, maar spoort ook potentiële terroristen op en maffiabazen, die het machtsmonopolie van de Russische staat menen te kunnen trotseren. De Russische politie is er om de orde op straat te handhaven, maar de FSB rolt de criminele netwerken op. Zij verricht het denkwerk.
Nu mogen we maar wat blij zijn met onze Westerse democratie. Maar hoe krijgen we meer intelligentie aan het werk binnen de opsporingsinstanties?

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-03-18 | 22:11 | 2

Rusland is toch vrij gewelddadig. Niet alleen veel aanslagen, maar ook aardig wat criminele afrekeningen.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:15

Eeuwig.. Op.. Vakantie ---Intelligentie genoeg binnen gekomen in de gelukzoekers centra toch, met de gezinsherenigingen erbij uit de koran incest landen ,zouden de intelligentia problemen toch tot het verleden moeten behoren. Eitje van Columbus toch?

gelukzoeker | 10-03-18 | 23:13

Dit probleem speelt in heel Europa. Noem mij een aluhoedje, maar volgens mij wordt het bewust zo gedaan zodat dadelijk de EU die taken overneemt - meer "Europa" is toch altijd de oplossing van de Eurocraten?
En laat dit nou spelen bij politie, inlichtingendiensten, defensie Etcetera....
Iemand ook een rolletje aluminiumfolie?

De Droit | 10-03-18 | 21:57 | 2

We kunnen clanstestien feestje organiseren waarbij ieder zijn eigen rolletje meeneemt. Iemand met een gitaar en een stem erbij en klaar is kees. www.youtube.com/watch?v=CZ5s4vdFhMA

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:09

Dat is een waarheid also een koe. Dat is het plan. En figuurtjes zoals rutte spelen dit spell met liefde mee. Maaar ze zullen Hun Waterloo vinden in Brussel. Dat beloofde ik je.

Mark_D_NL | 11-03-18 | 00:05

Je mag niet voor eigen rechter spelen, maar wat moet je als die andere rechter eeg bezuinigd is?

Mark van Leeuwen | 10-03-18 | 21:53

We moeten meer politie. Meer blauw op straat en meer van dat gelul. Wat we moeten is een beter en betrouwbaar O.M. De politie dweilt met de kraan open. Wordt niet efficiënt gewerkt. Niet genoeg bevoegdheden, geen back up. Rechters die niet straffen. En allerlei onzinnige commissies die belachelijke onderzoeken doen en die maar blijven roepen dat het allemaal zo goed gaat.

beau van rtl | 10-03-18 | 21:48 | 3

Beau op Justitie in Wilders 1. Dat zal die boeven leren!!

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:16

Eindelijk zeg je eens wat zinnigs.

beau van rtl | 10-03-18 | 22:39

Go Beau, go!!

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:50

Je kan droevig worden van zo'n opsomming van falende autoriteiten, gezagdragers, politici, politieapparaat en de burger in het algemeen maar, ook in vrolijkheid gaan dansen en zingen dat er nog wat tandjes bij moeten omdat aan het einde van de tunnel licht gloort en daar niet snel genoeg wil zijn en eens beginnen met een extra handje te helpen.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:48 | 1

Voor de duidelijkheid: helpen om de zaak zo goed en zo snel mogelijk naar de kloten te helpen want ook een prestatie waar je bij wil zijn.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:03

Maar waarom zou je de veiligheid van burgers willen garanderen als er hogere idealen zoals een eigen carrière spelen? Vergis je niet in machtshebbers! Die zijn er niet voor jou, mij en ons: Zij willen macht want dat verdienen zij zo vinden ze zelf. Daarom zoeken die een 'publieke functie' www.google.nl/search?q=psychopaths+po... . Gewone mensen willen leuke dingen doen met vrienden, kennissen en familie. Iedereen die een machtspositie zoekt is er vooral voor zichzelf, hoe hij of zij dat dan verder ook moge motiveren.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 10-03-18 | 21:40 | 1

Wel heel oud maar kei raak nog steeds.

gelukzoeker | 10-03-18 | 23:17

Vanmiddag op de afrit van de A13 in een creëerde file gestaan. Wat er aan de hand was werd me snel duidelijk. De ronde van Zuid Holland moest even passeren begeleis door een kleine 40 motoragenten en nog tig verkeersregelaars. Op zo'n moment vraag ik me toch wel weer even af hoeveel aangiftes door dat grapje in een la verdwijnen.

Man.man.man | 10-03-18 | 21:36 | 2

Veul-heeeeeeel veul.

gelukzoeker | 10-03-18 | 23:18

Ach zo'n evenement moet kunnen af en toe, en daar is dan wat politie bij nodig. Ze hadden het alleen wel even wat beter aan mogen kondigen. Werden we opeens zonder pardon de N209 afgeleid en daar moesten we het verder maar uitzoeken.

Muxje | 10-03-18 | 23:37

Bij mij in de wijk wordt criminaliteit wel keihard aangepakt. Ze hebben een bordje opgehangen dat er fietsendieven en vandalen actief zijn. Heeft de gemeente in samenwerking met de politie toch zijn werk gedaan en is de burger gewaarschuwd.
Persoonlijk ben ik meer voor de Amerikaanse aanpak van fietsendieven, taseren tot ze hun broek vol schijten, daarna onderspuiten met pepperspray en meenemen naar het bureau. En vervolgens een kopje thee met ze drinken en proces verbaal opmaken.

Osdorpertje | 10-03-18 | 21:22 | 1

kijk zo kan het met eenvoudige middelen tocj Justitieel goed zijn geregeld! dat daarmee uw veiligheid er beter op is geworden is niet de vraag. Wordt nu uw fiets gejat of kapot getrapt en u klopt aan bij uw verzekeraar dan zal deze vragen om een aangifte bij politie. Het is twijfelachtig of u deze gaat krijgen. U was immers gewaarschuwd om uw spullen niet onbeheerd achter te laten! Daarvoor zijn dit soort borden geplaatst. Om alle verantwoordelijkheid en kosten van criminaliteit bij de burger terug te leggen.. of dacht u dat met borden plaatsen er minder fietsen worden gestolen en minder wordt kapot gemaakt?

fikkieblijf! | 11-03-18 | 08:19

Sjoemelen met cijfers om de werkelijkheid te maskeren. Hoe diep ben je dan als volksvertegenwoordigergezakt. Stap dan op, want dan ben je niet geschikt. Maar goed het begon al met Lubbers.

zimmerschwanz | 10-03-18 | 21:21 | 4

Jeetje denkt U nu echt dat het de volksvertegenwoordigers zijn die met die cijfers op de proppen komen?
Man, man, man..............

Berbaar | 10-03-18 | 21:29

Ja Berbaar. Het is me toch wat. Ik zou bretels kopen. Je broek zakt er van af en je mond valt ook steeds open van verbazing.

ristretto | 10-03-18 | 22:08

Berbaar , ik neem aan dat onze ministers vrij intelligent zijn en ook kritische media lezen. Ja, dan mag je hun ook verantwoordelijk houden voor het gemanipuleer van de cijfers door hun ambtenaren. Je snapt heel goed wat er wordt bedoeld.

Promedio | 10-03-18 | 22:34
▼ 1 antwoord verborgen

Je hoeft geen politie vriend te zijn om wel het respect te hebben voor hen die dagelijks hun leven in de waagschaal zetten om ons te helpen. En dan heb ik het over verkeer slachtoffers, sexueel misbruik, straatroven etc. Maar de bestrijding van de misdaad in de drugscene is allang verloren (belachelijke lage straffen o.a.) en dat kunnen zij niet meer oplossen. Mariniers, marechaussee en legerinzet is het enige wat nog (misschien) kan werken. De Franse steden zijn eigenlijk ook al verloren. Het geweld rukt op. Wen er alvast maar aan.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:20 | 1

Niet mee eens. De politieagent is geen stukje trekpop, het zijn veelal weldenkende mensen. Zeker niet roomser dan de paus maar zeer welwillend, gemiddeld genomen dan. Ik ken er een paar. Ik durf zomaar te stellen dat het blauw op straat meer dan 90% van de criminelen in kaart heeft, zonder sleepnet. Ze willen wel, ze kunnen en mogen niet.

Promedio | 10-03-18 | 22:41

Als we de aangifte mogelijkheden afschaffen, dan is het aangifte percentage toch ook meteen 0?
De oplossing!
Geen criminaliteit meer! Wat een geweldige ervaring! Weg met de vervolging, anarchie of totale veiligheid!
Facepalm.
Laten we gewoon zeggen dat het aantal vervolgingen/aangiftes/veroordelingen daalt dan kunnen we ook zeggen dat de samenleving veiliger is.
Hoe zit het met bijvoorbeeld Somalië en het aantal aangiftes daar? Ook zo veilig landje? Of Afghanistan? Geen cijfers bekend zeker. Zo veilig dat er geen cijfers zijn.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 21:14

De Stentor meldt om 19.32 uur: Urkers opgepakt in Zweden. Drugssmokkel. De burgemeesters van kleinere NL kustplaatsen klagen steen en been, dat er vrijwel niets tegen gedaan wordt. Er valt een trend op te merken dat de drugsmaffia meer en meer weet te infiltreren in het visserijwezen. Maar ook in de lokale besturen (burgemeesters, wethouders enz.) wordt met omkoping etc. gepoogd om de opsporingsinstanties op het verkeerde been te zetten of te laten wegkijken op gelegen momenten. En dan lees je ook over de roep van diverse burgervaders om softdrugs te decriminaliseren, zogenaamd om meer menskracht vrij te maken voor het echt schreeuwend nodige opsporingswerk. Wie zal zeggen of dit geroep geschiedt met zuivere en integere bedoelingen? Zoveel burgemeesters zijn de laatste tijd ontslagen vanwege integriteitskwesties. Zoveel politici benoemen hun eigen geritsel tot onbespreekbare privékwesties... Wanneer zelfs bij zo'n super moraliserende partij als D66 de rotte appels zich opstapelen in de mand en bij de VVD alles grijnzend wordt weggelachen, dan is het duidelijk hoe ons land eraan toe is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 10-03-18 | 21:13 | 1

Nederland is allang een narco state.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:24

Goed het is dus beleid. Beleid is keuzes maken. Ik vraag me dan af waarom de overheid bepaalde keuzes (niet) maakt. Is het desinteresse? Is het de filterbubbel? Is het te duur? Is het domheid? Onmacht? Of hebben bepaalde agenda's gewoon baat bij wat onbehagen?

Een bevolking die zich onveilig voelt zal sneller instemmen met bepaald beleid. Een sleepwet, een DNA-bank, een opvoedcursus voor beginnende ouders, nog wat camera's in de openbare ruimte, kentekenregistratie op alle snelwegen. Onze overheid is tevens een zorgende ouder, weet wat goed voor ons is en geeft ons beschutting. Bij lijden vult u het desbetreffende formulier in voor een reikende hand. Bij dreigend onrecht geeft u het liefst een volmacht. U heeft toch niets te verbergen, of wel? Heus, het komt goed. Een totalitaire staat met een glimlach. Een dictatuur met zachte wandjes. Gaat u rustig slapen.

atheïstisch stemvee | 10-03-18 | 21:10 | 1

Dus ze veranderen rustige tevredenheid in onrustige chaos om rustige gehoorzaamheid te krijgen ?

Promedio | 10-03-18 | 22:45

Ik meen gelezen te hebben dat er 8000+ autobranden waren vorig jaar. Maar je hoort nooit dat men de daders op het spoor is, of oppakt. Geen prioriteit naar het schijnt, niemand heeft er dus last van, lijkt het.

thephysicist | 10-03-18 | 21:02 | 4

In Frankrijk wateren aantal jaar geleden ook zoveel van die autobanden bij oud en nieuw. Het aantal auto's wat in vlammen opging eerst ook geteld:
De eerste en de laatste van een rij.
Een rij van 20 auto's die in de fik gingen werden op die manier maar 2.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/franse-minister-verzweeg-honderden-autobranden-in-nacht-van-oud-op-nieuw~ac3f1c4b/
Nu hebben ze in Frankrijk een tijdje geëxperimenteerd met het niet meer tellen van de autobranden,maar uiteindelijk geen succes. De branden blijven.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 21:23

Dit gaat op een gegeven moment heel eenvoudig opgelost worden. De rifratten hebben veel respect voor moeder en familie in het algemeen. Breng de ellende die ze veroorzaken daarheen. In de Schilderswijk heeft geen enkele blanke meer een auto. Elke auto die daar staat kan dus zonder problemen in de fik gestoken worden. De uitritten van de brandweer worden vooraf even met een vrachtwagen dicht gezet. Elke scooter van een rifrat kan ook branden. Je kunt klein beginnen met een mes over het zadel. De ruiten bij moeders kunnen eruit, als ze boodschappen gaat doen wordt ze even hard onder gespuugd als elke blanke deerne. De enige taal die dit volk snapt is direct geweld en meer dan ze zelf uitdelen. Als we dan toch bezig zijn, dan staan er op het Binnenhof ook nog wel wat auto's. De 120dB actie in Duitsland kan in Nederland ook. De 120dB verwijst naar het volume van een berovingsalarm dat de Duitse dames en masse aangeschaft hebben. Koop zo'n ding en gooi het bij elke politicus op het podium, in de Tweede Kamer en bij hun thuis in de brievenbussen. Liefst op 3 uur 's nachts. Breng de ellende naar hun huizen, zoals ze het bij elke Nederlander naar de voordeur gebracht hebben.

Frau Merkel | 10-03-18 | 23:02

niemand heeft er last van; waar denkt u dat de kosten uitbetaald door verzekeringen op worden verhaald... ieder jaar stijgt een autoverzekering in mijn buurt, ieder jaar! En dan is mijn postcode nog van een betrekkelijk veilige buurt waar maar enkele keren per jaar een auto uitbrand, airbags worden geroofd of in zijn geheel wordt gestolen..

fikkieblijf! | 11-03-18 | 08:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als je drugs nou een keer legaliseerd dan is dat hele probleem er niet feynman en dan hoeft er ook niet meer geld naar 'onze' politie, socialist.

JensDensen | 10-03-18 | 21:02 | 3

Nee, dan moet er meer geld naar de zorg en de behandeling van, door drugs aangetaste, geestesgestoorden.

Hou op schei uit. Ik wil gewoon wat meer blauw (zwart/geel) op straat die tuigjongeren lik op stuk geeft en waarvan een preventieve werking uitgaat.
Geen mooie berichten in de pers dat "de blauwe" Mercedes gaat rijden. Welke dan eens per 3 dagen even vlug door je straatje rijdt.

WasHetMaarMakkelijk | 10-03-18 | 21:17

@WasHetMaarMakkelijk
Met de accijns op alcohol en tabak en de inkomsten uit de eigen gokhallen en loterijen verdient de overheid al flink geld op de verslavingen van haar burgers.

Het legaliseren en belasten van drugs zou prima kunnen. De overheid kan dan de kwaliteit controleren en de boel veel veter reguleren.

Het probleem met cannabis is echter dat iedereen het goedkoop zelf kan kweken en de overheid het dus niet kan belasten. Gemiste inkomsten.

Met het wegvallen van de enorme kosten die gepaard gaan met het gevecht tegen kwekerijen kan er meer blauw op straat komen.

Threesixty | 10-03-18 | 21:35

At 360: alcohol en tabak kan je zelf ook supermakkelijk produceren.
Daarnaast : alcohol is alcohol. Tabak is nicotine. Beiden ook drugs toch ? Medicijnen zijn ook drugs. En jij wilt drugs vrijgeven? Vanwege o.a. de controle.
Dan komt er morgen wel weer een nieuwe drug op de markt die nog heftiger is. En dan? Verbieden?

Promedio | 10-03-18 | 22:54

Grenzen dicht en een actief remigratiebeleid. Wie is daar nu op tegen? Tenzij je geld verdient met de status Quo.

Manneke Pislam | 10-03-18 | 20:57 | 2

Met het stimuleren van remigratie is niets mis.
Mij lijkt het beter dat mensen terug gaan naar bijvoorbeeld een (wel veilig) Syrië dan dat ze hier zitten te verpieteren in een achterstandswijk, zonder werk, zonder veel van de cultuur te begrijpen en zonder veel perspectief voor de eerste 2 generaties. Zeker ook beter voor de mensen zelf.
Grenzen dicht gaan we niet doen.
We zullen hier altijd mensen uit oorlogsgebieden blijven opvangen of mensen die asiel zoeken uit politieke, religieuze of geaardheids-redenen.

Berbaar | 10-03-18 | 21:17

Opvangen in eigen regio dus, water naar zee dragen en dweilen met de kraan open, zoals @Berber voorsteld is niet de oplossing.

De Briemusketier | 10-03-18 | 21:29

Ik ben voor een rechtssysteem waar disproportioneel wordt gestraft. Dat betekent: als de pakkans voor een misdaad 50% is, dan verdubbelt de straf. Is de pakkans 10% dan moet u tienvoudig boete doen. Zo compenseert men niet-gepakte criminelen met wel-gepakte criminelen. Ik ben groot fan van symboolpolitiek en symboolstraffen. Dat we rechten van de mens met voeten treden is dan een collateral damage.

Hufterst | 10-03-18 | 20:50 | 4

Eens!

Linkse allergie | 10-03-18 | 21:04

Dit klinkt niet onaardig, van mij mag er ook veel en veel harder gestraft worden, maar hoe bepaal je de pakkans als de aangiftebereidheid al laag is en we dus niet eens weten hoeveel zaken er niet worden gemeld?

Rest In Privacy | 10-03-18 | 21:05

StoereSleffers | 10-03-18 | 21:00 Die pakkans is al 110%
Nigel Garage | 10-03-18 | 21:05 De aangiftebereidheid doet niet terzake, je gebruikt gewoon statistiek. Statistiek onjuist? Jammer dan voor de crimineel maar we ronden wel naar boven af.

Hufterst | 10-03-18 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Niet om al te offtopic gaan, maar dit speelt in heel N-W-Europa. Waar ik verblijf nemen ze wel heftigere en snellere maatregelen. Toch lost het hooguit wat procentjes meer op qua oplossingen.

Dus dat resulteerde in dat ik sinds de basisschool niet meer in een gevecht was terechtgekomen (ik ben de vriendelijkheid en rust zelve), totdat dat op een slechte dag naffers en op een andere slechte dag Roemenen dachten ons een hak te kunnen zetten met bedreiging, jatwerk en vaag arabisch/riffijns gebrabbel waar ik uiteraard geen fucqk van verstond. Ja, en dan vallen er klappen. Van beide kanten. Niemand winnaar, niemand verliezer, allemaal op de grond.
Eind van het liedje is dat je nog vaker dan drie keer achter je schouder kijkt in bepaalde wijken of situaties en het verergert het wantrouwen naar dit volk dat wel in N-W-Europa wil wonen.

Ergste eind van het liedje is dat die gasten gewoon lachen als ze opgepakt worden: met name de Roemenen. Zitten een paar dagen of weken in de cel, krijgen broodjes, koffie, melk, en als ze vrijkomen heeft de gangleider weer 2 nieuwe paspòorten voor ze geregeld.
Nee, is geen sprookje. Heb het allemaal uit eerste hand en ze zijn er nog trots op ook. Jij bent de KUFFAR vriend - en die mag je bestelen tot het eind der tijden.
Ze zijn nog innovatief erin ook, dat moet ik ze nageven. Hou je veilig.

chicago river | 10-03-18 | 20:43 | 1

De geweldswedloop wordt gewonnen door zij die bereid zijn deze het verste te laten escaleren. Volgende stap is messen, dan geweren, dan betonnen schoentjes. Met een beetje geluk gaat de politie het gesprek aan met de vermeende dader.

Hufterst | 10-03-18 | 20:45

Ik heb die documentaire over de FBI gezien. Die organisatie bleek zo door en door verrot, dat ze er niet voor terugdeinsden Martin Luther King, enkele weken voordat die de Nobelprijs voor de Vrede in ontvangst zou gaan nemen, een anonieme brief te sturen waarin ze hem in bedekte termen suggereerden/ aanspoorden om zelfmoord te plegen. Goed om in het achterhoofd te houden als u weer eens iemand van een 'inlichtingendienst' in de media ziet opduiken voor een 'powerspeech'...

Zenzeo | 10-03-18 | 20:42

Wij worden dan ook geregeerd door een stel criminelen.
Verkrachters van de democratie
Dieven van organen
Stalkers met sleepwet
Moordenaars van het referendum
Oplichters van burgers door WOB, accijnzen aflosboetes
Leugenaars over politieke beloftes
Omkoopbaar door multinationals
Niet in gesprek willen gaan met de burger of andere partijen maar wel altijd het dialoog aangaan met andersdenkenden en andere culturen
Nepotisme en vriendjespolitiek
Fraudeurs met bonnetjes
Valsheid in geschrifte met juiste en eerlijke informatievoorziening
Illegale prostitutie bedrijven met de EU als loverboy

Olleke | 10-03-18 | 20:41

Politie klaagt veel over het gebrek aan mankracht. Dat ze niet alle zaken aan kunnen pakken. Met dat capaciteitstekort kan ik leven, in die zin dat ik de politie kan begrijpen als ze iets niet doen. Maar dat ze problemen op straat, waar ze bij zijn, liever de-escaleren dan het tuig aan te pakken totaal niet. Het straattuig krijgt als boodschap dat ze er mee wegkomen. De burger de boodschap dat ze zich beter niet tegen het tuig kan verzetten.

ER-is-ik | 10-03-18 | 20:38 | 1

Ik heb wel eens een grote vechtpartij met Hells Angels gezien. Greep de politie ook niet in.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 20:40

Ik snap er helemaal niets meer van ik hoor allemaal succesverhalen over dalende criminaliteit. Vroeger was het allemaal veel erger, dus zo wordt de wind uit de zeilen van het zogenaamde populisme gehouden.
-
Want dat laatste, dat is pas belangrijk!! Onder geen beding mag het faalbeleid van de afgelopen jaren in Noord-West Europa erkend worden en bekend bij het onvolledig en selectief NPO geïnformeerde NPO volk!!

bananabanana | 10-03-18 | 20:33 | 2

Let wel, dalende cijfers.:P

nikolaos | 10-03-18 | 20:37

Vergrijzing speelt een grote rol.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 20:38

Paar keer aangifte gedaan, gebeurde weinig of niets mee. Behalve die keer dat ik zei dat ik de dader kende, en dat ik met wat vrienden van de sportschool wel even op bezoek zou gaan. Toen werd er ingegrepen en pakten ze de dader snel op.
Wat beter werkt: Misdaad Anoniem bellen. Je moet wel je verhaal wat aandikken. En laat ook nog even iemand anders -liefst een vrouw- bellen, met hetzelfde verhaal.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 20:33 | 9

Kuifje. Met hoe het in Afrika gaat interesseert me niet zo veel, daar gaat het nu helemaal niet over.

beau van rtl | 10-03-18 | 22:49

Zo gaat het straks in dat gave Nederland ook worden, Beau. Bereid je vast voor en doe wat met onze praktische tips. Handleiding voor een gentleman.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:53

Zoals ik eerder al zei, je bent echt niet goed wijs.

beau van rtl | 10-03-18 | 23:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Des burgers roes
moeder aller kwaad
de volkswil pardoes
verdoofd in spagaat

De burger sufgepikt
de misdaad als een vogel vrij
politiek vals gemikt
extra belasting kan er altijd bij

Zo komt er maar geen einde aan
het is altijd zo geweest
het ware menselijke bedeesd

de afgod geld(t) die stroomt
ons fatsoen dat ons beschroomd
wie voorkomt dan wel ons ondergaan?

Rest In Privacy | 10-03-18 | 20:33

Moraal van het verhaal: stem lokaal!

Robin Hood | 10-03-18 | 20:27 | 14

Als Pe dan maar niet meer dronken en stoned in z'n auto op een terras inrijdt.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:21

@ Kuifje in Afrika

Dat was alleen omdat Pé zich stoorde aan het extreme uitstallingsbeleid van de uitbaters.

eerstneukendanpraten | 10-03-18 | 22:26

Pe houdt van creatieve oplossingen....

Rest In Privacy | 10-03-18 | 22:56
▼ 11 antwoorden verborgen

In Gouda zitten Ze al gebak te eten als ze op de 5 inbrekers er 1 pakken .
Honderden inbraken en geen 1 zit vast .

liegende lippen | 10-03-18 | 20:23 | 1

Typos. Gelukkig willen alle partijen bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen hier wat tegen doen. Wat ze de afgelopen decennia hiertegen gedaan hebben? Joost mag het weten.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:28

Zo is het Feynman. De politie zet vol in op heterdaadjes zodat het OM aan hun quotum kunnen komen. Deze, vaak kleine crimineeltjes, zorgen voor de noodzakelijke cijfertjes waarmee het WODC mooie rapporten kan schrijven. Creatief met cijfers bij deze WC eens onderzoekjes.. De gevangenissen blijven leeg (lees: te duur) en de recherche kan zich richten op de mediagevoelige zaken. Want alles voor het oog van het kerkvolk. En de burger? Die vindt het over het algemeen prachtig als ze op Dumpert 8 agenten achter een winkeldief aan zien rennen. Dumpert, het prachtige medium vol moraalridders en politiepropaganda filmpjes.

De regering zien criminaliteit als een gevoel. Nederland gaat naar de klote!

Grote Joop | 10-03-18 | 20:19 | 1

Maar o wee als je het recht in eigen hand neemt. Dan volgt er een uitgebreid onderzoek waarvoor tientallen rechercheurs uit de kast getrokken worden.
O ja, en een paar keer minder-minder-minder roepen wordt wel uitgebreid aangepakt.

Leffe Blonde | 11-03-18 | 08:40

Aangifte iemand? Politie flikkert uw aangifte al in de lade in plaats van het OM te laten bepalen of uw aangifte in behandeling genomen wordt. En dan heb je het OM die zeikt over de aangiftes van Wilders.
En dan nog het oplossingspercentage.
En het aantal zaken wat daadwerkelijk voorkomt.
En dan nog de de hoogte van een straf.
En dan nog bij verstek veroordelingen.
En dan nog gewoon mensen die niet op komen draven en dus als "gesignaleerd" te boek staan.
En dan nog de mankracht die onze overheid heeft om dat soort veroordeelden op te sporen en dan nog hoop hebben dat de sleepnetwet misdaad tegengaat?
Hahahahaha!
Wat zijn we toch een ge-wel-dig land!

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:15 | 2

Het grootste probleem in het oplossen van zaken is dat alle regio corpsen een eigen computersysteem gebruiken (of gebruikten) wat het delen van info erg lastig maakt. Ik kan uit ervaring zeggen dat door dit geneuzel 3x diefstal bij mij geheel fout is gegaan. 1x hobbyspullen dat in een naburige regio opdook maar de politie daar geen inzage had in de aangifte en ik heel veel info heb mogen verschaffen. 1x een scooter waar ze pas na de veroordeling van de bende men erachter kwam waar de scooter thuis hoorde maar toch de shredder in ging vanwege een vervalst framenummer en 1x een navigatiescherm waarbij ik een week later in de krant kon lezen dat ze een bende in een naburige regio hadden opgepakt welke zich zeer actief hielden met het verzamelen van voornamelijk navigatiesystemen uit mijn buurt maar nooit bericht gehad. Zit na 13 jaar nog steeds op een schadevergoeding van vele honderden euro's te wachten maar justitie doet geen reet, Ik snap wel dat mensen geen aangifte meer willen doen, het vertrouwen is compleet weg, bij mij in ieder geval wel. Maar owee als je 1 km te hard rijdt en niet betaalt, dan weten ze je te vinden en betalen zal je!

Sinclair | 10-03-18 | 20:29

Bah, vervelend om te lezen Sinclair. Succes.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 21:45

Ondanks alle waarschuwingen van mensen vanuit het hele politieke spectrum, glijden we langzaaam af richting een centraal geleide (Brusssel) burocratie die slechts oog heeft voor het zichzelf in stand houden.

EUvsDesinfo zou eigenlijk EU = Desinfo moeten heten, we worden met doorzichtige politiek in het pak genaaid en verwelkomen het want EU is Vrede en Democratie en de rest is oorlog en vreemdelingenhaat.

paost712 | 10-03-18 | 20:14 | 2

Brussel. Een paar straten verderop is het een jungle van Afrikaanse "vluchtelingen" in de lokale parken. No go zones. Maar goed, als je van die lui hebt die, zoals Pechtold een appartement accepteren geen probleem vindt, waarom zouden die zich dan druk maken over dit soort zaken? Zelf hebben ze allemaal bescherming want politicus. Dus het valt toch allemaal wel mee? Toch?

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:20

In het EU parlement hangen er wel eventjes minstens tien containertjes naast elkaar voor alle denkbare afvalstofjes die een uit de hand gegroeid kantoor kan produceren, waar bij ieder normale instelling 1 afvalbak en 1 papierbak staan.
Dat prachtige paleis voor "onze" welvaart&Vrede mag dan midden in een islamitische jungle staan, maar BINNEN is het een groen en inclusief en ook nog feministisch sprookjesbos. Met Merkelblokken en bewakers om verwilderde moslims uit de tuin te houden.

Jan Passant mk2 | 10-03-18 | 20:24

Ow, de grootst overgebleven industrie van Nederland heeft zijn afvalstromen dus nog steeds niet goed op orde en werkt ook niet "inclusief" of "groen". Het glazen plafond in de branche valt niet te beoordelen, want deze ondernemers zijn crimineel en niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Een milieuboete of bedrijfssluiting valt daarom wel uit te sluiten wegens geen opgegeven bezoek/factuuradres.

Jan Passant mk2 | 10-03-18 | 20:09 | 1

Wat een onzin. Milieu controles hangen helemaal niet af van opgegeven adressen. Men bezoekt gewoon de inrichting.

Herr Inspector | 11-03-18 | 07:08

DE AANGIFTE

Hij droeg het vuur mee in z'n vuist op straat,
zijn sleutels drukkend, stekend in zijn palm,
strak en verstikt omklemd als laatste halm,
van schouder tot aan duim gespannen haat.

De dochter liep er stil en bleekjes naast.
Hij kneep ook bijna pijnlijk in háár hand
die zij hem reikte, aan de andere kant.
Hoe dúrven ze, het tuig! dacht hij geraasd.

Zijn vader leerde hem het goed fatsoen:
de wijsheid om bij zulks zélf niets te doen.
Hij bracht zijn bloem naar de politiemacht.

De printer maakt nu stil zoemend geluid.
De ambtenaar draait het in tweevoud uit.
Meneer, wij bellen ú. Ga heen. En wacht.

Hufterst | 10-03-18 | 20:09 | 7

+10

Man.man.man | 10-03-18 | 21:31

Prachtig, Hufterst. Schrijft u nog eens wat.

Petrus de Rewa | 10-03-18 | 21:50

Dank voor al deze reacties. Ik sta versteld.

Hufterst | 11-03-18 | 11:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze reaguurder schat de werkelijke misdaadcijfers een factor 3-5 hoger dan de officiële.

eerstneukendanpraten | 10-03-18 | 20:09 | 1

Doe maar x 10. De term misdaad is al verzacht door overtreding. Of vandaal. Of zoals die gast die de ramen insloeg bij een Joods restaurant: verward.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 20:17
-weggejorist-
newray | 10-03-18 | 20:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland