Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boze blanke man begint oorlog tegen fietsterreur

Stoepfietsen is racisme

Social

Ha. Eindelijk. Er staat iemand OP tegen de nietsontziende terreur van Amsterdamse fietsterroristen. Nu de diesels, de oldtimers en de bierfietsen alreeds de stad zijn uitgetreiterd komen de wetteloze bakfiets jihadi's, de asociale bobike munttheemoeders en bautenlandse huurfietshufters aan de beurt. Je kunt gvd niet meer fatsoenlijk met je rolkoffer naar een GroenLinks-AirBnB kuieren zonder aan flarden gerost te worden door fietsterroristen. Boze meneer Frankie Bakker is het schijt- ende schijtzat dat alles en iedereen maar zonder lampie en fietsbel in die jungle stoepfietst, en zich in het verkeer gedraagt als een D66-er in de politiek. Hulde. Aanpakken dat tuig. En als ze niet willen luisteren. Meteen doorsturen naar heropvoedingsKAMPEMENTEN.
Hup Bromsnor Jeroen!

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
EnNouJijWeer | 08-03-18 | 17:50

Gaaf Turks Fruit , zou Toots gefietst hebben terwijl ie floot ?

SoundMake | 07-03-18 | 20:53

Meneer past u op straks komt u een verkeerde tegen anno 2018.

AudiCar | 07-03-18 | 18:58

"Boze blanke man" een allom bekend en veelgebruikt stigma omtrent blanke autochtoon die consequent onderhevig is aan rasisme. Dan wel in het publieke debat danwel op de werkvloer.

Krommehond | 07-03-18 | 18:57
-weggejorist-
TDB | 07-03-18 | 13:21 | 1

Begin jaren zeventig.. Toen was 020 nog leuk

Loebas | 07-03-18 | 13:12

Tot mijn verbazing lees ik nog instemmende reacties hieronder. De fiets is het meest fatsoenlijke vervoersmiddel dat er is: het neemt heel weinig ruimte in vergeleken bij een auto of zelfs scooter en stoot ook geen smerige shit uit, én het veroorzaakt over het algemeen minimale schade bij een aanrijding. Kijk eens even waar mee nou de meeste serieuze ongelukken gebeuren, en ga dat ff aanpakken. Of die irritante scooters met hun asociale getoeter.
Gaat die nazi een beetje zitten turven hoeveel fietsers er door rood rijden.
'Ze rijden door rood!' So, what? Dat kan helemaal niet zoveel kwaad joh. Als ik op de motor zit en ik zie een fietser voor m'n neus nog net ff door rood rijden dan lach ik altijd een beetje naar hem/haar en vervolg vrolijk mijn weg. Of ik doe voor de grap een keer alsof ik hard optrek, meestal kan de fietser daar ook nog om lachen. Deze zuurpruim van een ex-advocaat moet even een hobby gaan zoeken.

Voxxx | 07-03-18 | 13:12 | 8

Totdat jij er een voor de ballen rijdt dan kun je de borst nat maken want dan ben jij de dader.

Nietgek | 07-03-18 | 14:53

Ook fietsers horen zich aan de wet te houden, zo leef je nou eenmaal samen.

ikgeloofhetniet | 07-03-18 | 15:04

Ja sorry hoor, maar als je niet verder komt dan 'je hoort je aan de wet te houden' dan zijn we gauw klaar. Wist je dat er in Nederland ook een wet is die bepaalt hoe ver (in de breedte) iets uit mag steken dat je achterop de fiets hebt? Tot op de centimeter vastgelegd. Als ik bij een rood stoplicht aan kom en er is in de verste verte geen verkeer te bekennen ga ik daar toch niet staan wachten totdat het lichtje van kleur verandert? Ik heb een paar keer een botsing gehad op de fiets, en dat was steeds omdat andere fietsers niet op de juiste manier voorrang gaf, dus ik ben er helemaal voor dat mensen opletten, maar je kan heel vaak gewoon veilig door rood fietsen.
PS dat containerschip-argument hierboven slaat ook nergens op, ik woon toch niet in de haven? Buiten dat, van mij hoeven de auto's niet afgeschaft te worden ofzo hoor, ik zeg alleen maar dat in de stad fietsen veel gezonder is. Niet allerlei posities aan mij toeschrijven die in je eigen polemiek passen.

Voxxx | 07-03-18 | 15:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo herkenbaar.
In Groningen zijn ze net zo gek.
Geen bussen meer in de stad, auto's niet meer welkom maar de heilige fietser mag alles.
De voetganger is daar zijn leven ook niet zeker.
Ze noemen het daar met een mooi woord "shared space".

jufrouw theelepeltje | 07-03-18 | 13:04 | 1

"shared space" is echt zon oplossing van "verkeerspsychologen" die zelf te veel space geshared hebben denk ik

TDB | 07-03-18 | 13:23

Heel Amsterdam is een jungle het maakt niets uit .Alles mag en moet kunnen daarom is het zo onleefbaar daar.98 procent denkt het zelf beter te kunnen en te weten waardoor het een grote puinhoop is geworden.
Al die mensen in hun duur betaalde duiven hokken met een mening over alles.De vergrijzing slaat ook nog eens toe met een massa zeikende ouwe zakken.De fiets is wel het laatste waar de inwoners van de crimineelste stad van Nederland zich druk over moeten maken.

hetwerktniet | 07-03-18 | 13:03 | 1

Zo, jij bent zeker nog nooit in Amsterdam geweest? Of misschien een keer met Koningsdag...

Voxxx | 07-03-18 | 13:20

'Ik voel me onzeker op straat.'
Haha, ik hoop dat deze man niet te serieus wordt genomen. Ik neem als fietser in Amsterdam ook altijd overal lekker voorrang. En het is inderdaad een ongeschreven regel in Amsterdam dat je als voetganger bij een zebrapad zonder stoplichten voorrang geeft aan fietsers. Is ook veel handiger voor de doorstroom van het verkeer en levert bijna nooit problemen op, behalve soms met toeristen en zure zuurpruimen zoals deze figuur.

Voxxx | 07-03-18 | 13:03 | 3

Todat je mij tegenkomt op het zebrapad want ik ga niet voor je opzij en jij ligt dan zonder tanden tussen de strepen. Dus neem je voorrang, ook als je het niet hebt. In het verkeer geldt "voorrang krijg je en voorrang neem je niet".

Mokum Kosher | 07-03-18 | 13:12

@mokum kosher. Wat kinderachtig zeg. De meeste mensen zijn het er over eens dat het veel handiger is voor een voetganger om even zijn/haar pas in te houden dan voor een fietser om te remmen en helemaal weer op te trekken met de fiets. Bijna alle voetgangers geven die voorrang dan ook gewoon. Het verwarrende is juist dat er dus één op de honderd keer zo'n zeikerd tussen zit die met een nors 'regels zijn regels' gezicht expres aanstuurt op een botsing zodat hij (dit is altijd een hij) zijn frustratie kwijt kan. Dat zijn inderdaad dezelfde mensen die gaan roepen dat je niet op de stoep mag fietsen als je een keer een klein stukje over die gigantische stoep fietst waar ruimte genoeg is voor jullie beiden. Ik moet er altijd een beetje om lachen.

Voxxx | 07-03-18 | 13:18

De eerste de beste keer juffrouw Voxxx dat u op de fiets voorrang neemt bij een zebrapad waar ik wil oversteken trek ik u van de fiets af. Dat is mijn ongeschreven regel.

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 17:22

aiaiai, over fietsjungle schrijven met een foto van een getintiër erbij.

opruimen | 07-03-18 | 12:30

De fiets is voor mij het vervoermiddel par excellence al tientallen jaren. Liefst op de ligfiets.

Er moet dus meer aandacht aan fietspaden e.d. besteed worden en waar mogelijk het overmatige autoverkeer worden teruggedrongen. Als ik zie wat voor schorem 500m meter rijd naar de parkeerplaats van de supermarkt dan word ik witheet.

De gemiddelde grote stadbewoner heeft geen idee wat voor tyfusrotzooi hij inademt als hij ademhaalt. Pas in Nepal en Bhutan in de 60-80 jaren begreep ik wat schone lucht is.

Dat gezegd hebben, koester ik een tyfushekel voor allerlei verkeersdeelnemers die anderen in gevaar brengen door de regels aan de laars te lappen. Daartegen kan niet hard en duidelijk genoeg opgetreden worden, maar er moet vooral een mentaliteitsverandering komen.

Dat is echter zeer moeilijk, want ouders die toevallig in de zestiger jaren op de basisschool zaten zijn in die tijd grandioos verpest. School moest leuk zijn, de meester of juf op de hurken tussen de kinderen, zin geestelijke zijn dan. Hard werken was een soort taboe.

Dit soort ouders voedt hun kinderen op met de zelfde gemakzuchtige instelling zoals henzelf is bijgebracht. Heb het dan nog niet eens over opvoedingspatronen in ander culturen. Breek me de bek niet open! Ik zou onmiddelijk gearresteerd worden wegens discriminatie.

Als men ervoor zorgt dat door opleiding, opvoeding en scholing bepaalde regels gewoon geinternaliseerd worden dan hoeft er niets aan de hand te zijn. Dat levert namelijk echte vrijheid op!

Maar dat is een schone droom die ik niet binnenkort niet gerealiseerd zal zien.
Driewerf jammer! Evocatus

Evocatus | 07-03-18 | 12:18

Fietsgedrag is een prima graadmeter van de hoeveelheid hyperindividualisme dat een maatschappij kan verdragen

batvoca2 | 07-03-18 | 12:05

Ik denk dat ze mij wel onder de fietsterrorist rekenen, maar als je gewoon normaal doet, je hand uitsteken als je af wilt slaan (ja ook op een stille weg) en gewoon even vriendelijk bedankt als iemand je voor laat gaan, en niet denkt dat stoplichten een verzinsel zijn van een of andere gek met een kater, dan komt alles goed.

peterdh | 07-03-18 | 11:57

Dus deze Frans Bakker rijdt met zijn auto mensen op de fiets klem (volgende het Volkskrant artikel), maar vindt dat andere mensen zich aan de wet moeten houden.

Waar ken ik dat van, mensen die vinden dat anderen zich aan de wet moeten houden maar zijzelf niet?

enigmafan | 07-03-18 | 11:57 | 1

Pechtold, Alexander.

Omnisofos | 07-03-18 | 11:59

Amsterdam is hip, dus moet alles kunnen. Dan hoor je er gewoon bij en zo is het Er zit daar ook XTC in het drinkwater heb ik net gelezen, dus wat wil je nog meer ? Woon je in Rotterdam, dan ben je een loser. Daar zitten weer hele andere dingen in het drinkwater. Maar sinds het bombardement is alles verkeerstechnisch wel lekker ruim opgezet, dus fietsen is een genot, dat dan weer wel.

Baron Clappique | 07-03-18 | 11:45

Voor iedere foute fietser wijs ik ook zo een foute automobilist aan. Het verschil is dat de laatste met pakweg 1000 kilo heel wat meer schade veroorzaakt als het mis gaat.
Leestip: "De fietser" van Frank Alexander. Een veel betere oplossing ..

noorderling | 07-03-18 | 11:43 | 2

Mijn vrouw is zwaar gewond geraakt door een appende fietster. En er vallen door dat gedrag ook al doden (zaak bejaarde vrouw Velp).

batvoca2 | 07-03-18 | 12:07

Goed anekdotisch verhaal lekker kort, we doen er niks mee. Troost je met het feit dat als dezelfde lamlul in een auto had gezeten je het nu over je overleden vrouw zou hebben

TDB | 07-03-18 | 13:28

Het zijn er te veel waardoor het een puinhoop wordt. Dan bedoel ik fietsen hè, geen import Amsterdammers..

BozePaarseMan | 07-03-18 | 11:23

De fietsers in Amsterdam vinden zichzelf heerlijk anarchistisch, in werkelijkheid is het bloedirritant hoe schofterig de fietsers vooral in Amsterdam rijden. Handhaven is daarom geboden.

lingo star | 07-03-18 | 11:17 | 2

Ach ga toch fietsen.....

peterdh | 07-03-18 | 12:08

Ik ben voor vrijheid van fietsingsuiting!
Ik snap dat ze on in het gareel willen trappen.
Er zal ook wel een registreerde chip in moeten straks,
Je zult ook wel verkeers-belasting moeten gaan betalen
Er zal wel een departement tegen nep-fietsen komen.
Maar ik ben voor vrijheid van fietsingsuiting!

Premier Trutte | 07-03-18 | 11:15 | 1

Bravo! 8-))
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 07-03-18 | 12:27

"Nooit trof men zo een bende als in het "nieuwe" Islamsterdam....."
"Big shitty, you're so gritty!"
*tekst herinnert en meedeint*

Cobalt bomb | 07-03-18 | 11:06 | 2

Tol Hansse. Zoon van NSB' er Jacques van Tol. En ook al 16 jaar dood. Hij rookte als een schoorsteen en dat werd hem ook noodlottig.

Glasgow Argus | 07-03-18 | 11:22

Glasgow Argus | 07-03-18 | 11:22
Dat dondert niet, de tekst is er niet minder waar om. Hans van Tol moest er ook maar mee leven en hij had zijn tijd ook niet mee. Het linkse sosjaale kommunisme vierde haar aantocht. Dat ie dood is gegaan aan zijn rookgedrag, tja, daar kan ik niet veel mee. Dan vraag je er ook om.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 11:43
-weggejorist-
Wafel | 07-03-18 | 10:55 | 1

Mijn inziens is dit verschijnsel slechts het puntje van het topje van de ijsberg. Zelf woon ik ver van Amsterdom, maar zie hier vergelijkbare praktijken waarbij auto's bijvoorbeeld afslaan zonder richting aan te geven om vervolgens 30KM te hard de verkeerde kant van een eenrichtingsweg in te scheuren. Of fietsers die geen zin hebben om aan de goede kant van de weg te gaan rijden, dus tegen het verkeer in rijden, maar dan wel veilig op de stoep...

Geen richting aangeven, door rood rijden, tegen het verkeer inrijden, afval op straat gooien, hond maar overal laten kakken zonder op te ruimen, bijstandsfraude, belastingontduiking, alles is geoorloofd.

Enerzijds denk ik dat we wel erg veel regels hebben in Nederland, maar het is anderzijds ook wel een strak georganiseerd en dichtbevolkt land, zonder die regels vervallen we in chaos. Waarschijnlijk vat ik het te persoonlijk op, maar ik word altijd erg pissig van dat soort dingen. Het opzettelijk negeren van regels (wat in feite sociale afspraken zijn) getuigt wat mij betreft van arrogantie en narcisme, je hebt niet alleen schijt aan de regels, maar ook aan je medemens. Mensen zien niet dat dit bijdraagt aan de ondergang van de maatschappij en ik denk eerlijk gezegd dat het een hoop mensen ook geen reet interesseert. Blijkt ook wel uit de reactie wanneer je mensen aanspreekt op hun gedrag, dan krijg je of een glazige blik en complete stilte, of een hoop agressie en misschien zelfs wel geweld.

Meneer Bakker strijdt een verloren strijd vrees ik, want schijt hebben aan de regels is slechts een symptoom van de ziekte die moreel verval heet en ik ben bang dat de patiënt (Nederland) terminaal is. Fatsoen moet je doen zeggen ze dan, het enige wat je kan doen in dit geval is zoveel mogelijk het goede voorbeeld geven en hopen dat het anderen inspireert.

sarcastro | 07-03-18 | 10:53 | 3

Ha, ha, ha,... wat wil je?
In de hoofstad van een bananenrepubliek!

Kanarie_Geil | 07-03-18 | 11:19

Ja, de vis begint te stinken bij de kop

sarcastro | 07-03-18 | 12:28

@Kanarie_Geil | 07-03-18 | 11:19 |

Hoe vaak nog? Bananenmonarchie!
Tsk, Evocatus

Evocatus | 07-03-18 | 12:28

Hand uitsteken wanneer ze van richting veranderen doen fietsers ook niet aan.
Niet nodig, teveel moeite.

BosrandDirk | 07-03-18 | 10:50 | 2

Het is niet teveel moeite, het staat niet stoer genoeg. Daarnaast doet een aanrijding met een auto geen pijn bij de fietser wanneer de automobilist zijn onschuld moet aantonen ipv andersom...

Air van Boven Dorens | 07-03-18 | 11:04

Moeilijk ook, je bent ook al aan het appen, je hebt maar twee handen

Menage00 | 07-03-18 | 11:54

Dat met die eigen regels snap ik wel. Zo heb ik ook mijn eigen regels voor fietsers als ik in de auto zit. Geen licht geen voorrang en mobiel geen voorrang. Flink gas geven met de koppeling ingetrapt en ze gaan wel aan de kant.

knutsel_ | 07-03-18 | 10:49

Wat een trieste zeiksnor . Eerst zelf de weg laten blokkeren zodat je als fietser de keuze hebt : of een onbekende tijd achter het busje wachten tot het weer gaat rijden of langzaam 3 meter over de stoep langs het busje gaan en dan vervolgens verbaasd zijn dat er gereageerd wordt omdat je het normaal vindt de desbetreffende fietser een reële kans op een zware verwonding te bezorgen .
Ik weet niet hoe het in het gemiddelde dorp in Nederland is maar als fietsen over de Amsterdamse grachten is een soort cross country hindernis parcours nu dus opgeleukt met zeurende baby boomers...

Mr. van dalen | 07-03-18 | 10:48

Waarom fietsen ze niet gewoon in de grachten?

kwark001 | 07-03-18 | 10:47 | 1

Dat kan niet met al die forenzen die naar hun werk schaatsen.

sarcastro | 07-03-18 | 11:23

Ach, Amsterdam.
Regel het maar gezellig met de gemeenteraad en val de rest van Nederland niet lastig met jullie malle gedrag.

Schadenfreude | 07-03-18 | 10:46 | 1

Na veel teveel geduld met die zooi daar gehad te hebben,zeg ik nu afzinken is de beste optie,met de islam en deugers erbij.

gelukzoeker | 07-03-18 | 10:51

De zoveeelste topic over Amsterdam....

martymcfly | 07-03-18 | 10:45 | 1

Zolang zeurpieten als jij er op blijven clicken zal het ook wel even duren. Of was de hint " Amsterdamse fietsjungle " niet alarmerend genoeg ??

Mr. van dalen | 07-03-18 | 10:51

Ik ben blank en boos maar HAAT alleen ddr66 en de rest van de slinks bestuurlijke zooi .De mensen die ons door de strot geduwd zijn HAAT ik niet,maar vind wel dat diegene die zich hier TE crimineel gedragen,of zich niet voldoende aan kunnen of willen passen teruggestuurd moeten worden, naar waar zij vandaan kwamen maar HAAT hen niet.----Ben ik nu een RACIST of niet is de vraag?

gelukzoeker | 07-03-18 | 10:44

Groot gelijk. Ik reed in mijn auto (ct200h) in de burut van de Dam en dat is gewoon gevaarlijk, helemaal omdat bij lage snelheden de auto geen geluid maakt (want elektrisch). Ik heb toeterend over de oude zijds gereden, aangezien er fietsers dusdanig debiel rijden dat ze zo'n beetje de spiegels van de auto fietste. Daarnaast waren er uiteraard de enorme hoeveelheden stonede, ranzige en vuige Zuid Europese toeristen die denken dat ze alles kunnen maken. het is echt niet te doen, de binnenstad. Mooiste is nog dat ik uiteindelijk werd aangesproken door een fietsende agent (ja, je verzint het niet) dat ik niet zoveel mocht toeteren.

Mijn vriendin komt uit Indonesië, rijdt zonder problemen in Jakarta, maar vindt Amsterdam niet te doen en rijdt daar dan dus ook niet. Allemaal vanwege de fietsers. Als geboren en getogen Amsterdammer kom ik niet meer graag in mijn eerste liefde Amsterdam. Het is alsof een goede relatie volledig verzuurd is geraakt. En zoveel ben ik niet veranderd.

Sir Nastian | 07-03-18 | 10:43 | 2

Sir Nastian ---Heb precies het zelfde,had die stad vroeger lief ,maar nu vind ik het een islamitisch slinks graf geworden ,wat van mij afgezonken mag worden.

gelukzoeker | 07-03-18 | 10:49

Het is het gezellig mokum niet meer.

Muuke | 07-03-18 | 11:29

Tja, die fiets, vroeger was tenminste een wit achterspatbord verplicht. Dan zag je er in het donker tenminste nog íéts van. Tegenwoordig ook niet meer verplicht.

pa_niek | 07-03-18 | 10:40 | 1

1x per jaar overschilderen.

Musset | 07-03-18 | 10:46

Dat doet me denken aan Job Cohen, die zat ook een keer te verkondigen dat de wetteloosheid bij het begin moest worden aangepakt, om te beginnen wilde hij bijvoorbeeld fietsers zonder achterlicht aan gaan pakken. In de tussentijd werd de top 600 overlast jochies door hem zodanig in de watten gelegd dat deze zich heeft kunnen ontwikkelen tot een professionele organisatie beter bekend onder de naam mocromaffia.

down | 07-03-18 | 10:34
-weggejorist-
Angelica | 07-03-18 | 10:34 | 3

Maar serieus. Amsterdam is veel te prominent aanwezig in de landelijke berichtgeving, en met deze Gemeenteverkiezingen in aankomst ben ik die van het land losgezongen stinkstad stervensbeu. Ollongren had in één ding gelijk, het zou een onafhankelijke stadstaat moeten worden, met een groot hek er omheen, en verboden bij te voederen borden. Ik heb geen idee wat de lokale initiatieven elders in het land zijn, hoor enkel landelijke politici die hakken op Baudet, die enkel in Amsterdam mee doet.

Abject | 07-03-18 | 10:34 | 1

"die van het land losgezongen stinkstad"
Heerlijke geformuleerd, ik geniet.

sarcastro | 07-03-18 | 11:19

Wat zie ik staan in de kop van deze topic (?):
BOZE BLANKE MAN.
Há, denk ik; goed artikel.
Heeft dat iets met de inhoud te maken (?), eh, dat zien we later wel.
Waarom dan toch de reactie met 'goed artikel'?
Nou, omdat daarin nog normaal 'BLANKE' wordt gezegd. Zo moet 't.
Zo gepolariseerd zijn we ondertussen al geworden door die gekleurde importmensen.
Die schelden ons alsmaar uit met 'witte man' en zo.
Terwijl de mensengroepen, over wie het gaat, zelluf mogen uitmaken, hoe ze worden genoemd. Altijd, overal, tenzij je wordt uitgescholden natuurlijk.
In 't jargon , de kwetstaal van de zwarte importmensen.
Dat wordt nog 'n decennia lange strijd en bijna burgeroorlog in Nederland.
Want ik wil me niet laten uitschelden met 'witte man'.
Want als ik de namen zou gebruiken, waarmee ik de anderen kan noemen, begin ik ook niet met n*****r. Toch?
Maar we zullen het die zwarte importmensen wel duidelijk maken.
Noem jij ons witte man; dan noemen we jou n****r.
En zodra jij stopt ons, blanken, uit te schelden, door ons witte man te noemen, zullen we jou ook niet meer n****r noemen.
Eh, dit gaat niet lukken met de gekleurde importmens binnen zo'n tien/twintig jaren.
Er komen nog veel meer boze blanke mannen bij.

Der Paulie | 07-03-18 | 10:29 | 4

Toch wel typisch dat je witte man voluit schrijft (is schelden) en neger met sterretjes (is normale term)

Ben Hetzat | 07-03-18 | 11:00

Ben Hetzat | 07-03-18 | 11:00
Ik had duidelijker moeten zijn. (asterixje te weinig)
Met n****r bedoelde ik nikker.
en dan is 't schelden tegenover schelden.

Der Paulie | 07-03-18 | 11:09

Der Paulie | 07-03-18 | 11:09
Mijn fout, heb aantal asterixjes niet goed geteld maar dan nog schrijf je het scheldwoord witte wel voluit en nikker niet.

Ben Hetzat | 07-03-18 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Verkeersregels zijn er tegenwoordig alleen maar voor de 'anderen'. Let maar eens op:
Hoeveel fietsers zonder licht, geen richting aangevend, telefonerend, append, met z'n drieën of meer naast elkaar.... Auto's, zonder licht, met maar één koplamp, zonder achterlicht, bellend, append, rechts inhalen enz. door het verkeer gaan.

pa_niek | 07-03-18 | 10:27 | 3

rechts inhalen is niet best, maar tergend lang links blijven hangen is even irritant. helemaal wanneer dat zonder licht, met maar één koplamp, zonder achterlicht, bellend, append, etc gebeurt.

Glasgow Argus | 07-03-18 | 10:30

Fietsers maken zich veel vaker schuldig aan dergelijk gedrag, maar dat weet uzelf waarschijnlijk ook wel.

Wolkbreuk | 07-03-18 | 10:40

Bakfietsen, daar heb ik helemaal een bloedhekel aan. Ook aan wat er doorgaans inzit, trouwens.

Muuke | 07-03-18 | 11:33

Zelfde toch dat fietsers een zebrapad! Gebruiken als oversteek en dan boos zijn dat je toetert en ze er op wijst dat alleen voetgangers voorrang hebben.

tipszondertrucs | 07-03-18 | 10:24 | 1

Als ze afstappen en de fiets aan de hand nemen hebben ze net zo goed voorrang op een zebrapad. Helaas zijn de meeste daar te bedonderd voor.

mvdwarsligger | 07-03-18 | 10:28

Je bent als autobestuurder altijd de lul als je s"àvonds bei regen ein fietser zonder licht met ein zwarte jas aan, tegen het verkeer aan fietsend een beetje raakt! Het liefste zou ik een bordje " ik rem niet voor fietsers, " achter op mijn auto monteren maar ik denk dat ik dan nog meer de pineut ben.

jan huppeldepup | 07-03-18 | 10:22 | 1

Bordje hoort dan wel voorop, of rij je continu achteruit?

InAnumPerRegimine | 07-03-18 | 11:03

Laat dat meisje met rust.
Als je een hobby zoekt dan ga je maar tekeer tegen die bouwvakker met die fiesersindewegstaande foutgeparkeerde bus.
Zucht - oogkleppen af - kijk naar rechts.

nemeton | 07-03-18 | 10:20 | 2

waarom een bouwvakker? het lijkt meer op een pakjesbezorger, zo eentje die een kwartje per bezorgd pakje de hele dag het verkeer onveilig maakt.

Glasgow Argus | 07-03-18 | 10:25

Lees het artikel

Zwizalletju | 07-03-18 | 10:44

Batavus gewoon keihard pluggen in een film.

Nomen | 07-03-18 | 10:16

"Het aantal fietsers groeit explosief, maar de beschikbare ruimte groeit niet mee."
Dan weet ik wel een echt Amsterdamse oplossing: verbied al het gemotoriseerde verkeer binnen de ring, met uitzondering van elektrische bestelwagens voor bezorging en winkelbevoorrading. Net als in Zermatt, Zwitserland.

koeberg | 07-03-18 | 10:16 | 1

Doen we dan ook aan referenda? Net als in Zermatt, Zwitserland.

HaatbaardKnipper | 07-03-18 | 17:39

Amsterdam, tja, je kunt er ook voor kiezen om ergens anders te wonen denk ik dan...... Next!

PijlVader | 07-03-18 | 10:14 | 2

Die man woonde daar al lang voordat het een graftakkenstad werd. Niet iedereen is zo laf om te gaan verhuizen.

Lupuslupus | 07-03-18 | 10:18

Uit ervaring; de meeste komen je achterna. Het barst hier in het dorp van ex Amsterdammers.

Muuke | 07-03-18 | 11:37

Hetzelfde kan worden gezegd over 030. Persoonlijk nog laatst een fietser die tegen het verkeer inreed op een fietspad bij het oversteken enige zware verwondingen bezorgd. Wie niet horen wil moet maar voelen. Niet mijn schuld dat iemand vanuit de verkeerde richting tegen mij als voetganger aanrijdt en als gevolg van mijn reactie met botbreuken moet worden opgenomen. Soms ben je als fietsers het haasje als je als gevolg van je onbeschofte gedrag moet uitwijken en een paal raakt.

The2Amendment | 07-03-18 | 10:12 | 10

@DrumPiet | 07-03-18 | 10:27 |
Dus Lupus moet zich maar gewoon van de sokken laten rijden?
Een schouderduwtje zal ik niet snel geven. Ik ga echter ook geen centimeter aan de kant, maak mezelf op z'n hoogst optisch iets breder. Die asociaal wijkt maar uit. Waarheen? Maakt me eerlijk gezegd geen bal uit. Op die manier zijn er bij mij al meerdere op hun plaat gegaan.

mvdwarsligger | 07-03-18 | 10:32

@Lupuslupus Lol, dat heb ik ook wel eens gedaan. Loop ik netjes met de fiets aan de hand over het voetgangersdomein bij de supermarkt, komt er zo één aangescheurd op zijn plof (Gronings voor brommer). Klein schouderduwtje en hij ramde bijna de ruit van de Appie. Hij zei nochtans niets....

knutsel_ | 07-03-18 | 10:57

Klopt helemaal in 030. Nu willen ze naast de auto ook fietsen weren in de stad. Ben benieuwd wat ze gaan doen als er teveel voetgangers zijn...

Raysdale | 07-03-18 | 10:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Ai... fietsjungle noemen en dan een foto met een gekleurde dame... daar zullen vast mensen over gaan klagen.

XverderNix | 07-03-18 | 10:11 | 3

Nee want Volkskrant. Als het zo in de Telegraaf had gestaan dan vast wel.

Meneert | 07-03-18 | 10:21

Precies. Blanken hebben niks te zoeken in de jungle...

F. von Zeikhoven | 07-03-18 | 10:22

Da's "cultural appropriation" van die Jungle en stigmatiserend van die donkere mevrouw... Als het alleen op GS had gestaan was BIJ1 te klein... Ophef alom.

InAnumPerRegimine | 07-03-18 | 10:59

"Al meer dan veertig jaar woont Bakker aan de Amsterdamse Keizersgracht." ... babyboomert!

appelboor | 07-03-18 | 10:10 | 4

Wat is daar mis mee ?

Zwizalletju | 07-03-18 | 10:47

Is dus een plusje voor de "babyboomert" of begrijp ik het verkeerd?

Ben Hetzat | 07-03-18 | 10:52

@Ben Hetzat
Ghehehe. Neu, neu u heeft het goed begrepen. In dit geval een plusje voor een babyboomert. De wonderen zijn nog niet uit de wereld. Hahaha!

Basil Fawlty | 07-03-18 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Fietsers zijn zich arrogant gaan gedragen sinds artikel 185 van de Wegenverkeerswet is uitgevonden.
Het is toch altijd de schuld van de ander.
Dat een auto of vrachtwagen een stuk harder is dan hun scheenbeen, vergeten ze voor het gemak maar even als ze verkeerstechnisch gezien voorrang zouden moeten verlenen.
Dit is echt niet alleen in Amsterdam.

Bijtendehond | 07-03-18 | 10:10 | 2

Heaulemaal mee eensch

Wafel | 07-03-18 | 10:14

Klopt.

B. Randnetel | 07-03-18 | 11:58

appen op scooter of fiets. daar zouden ze iets aan moeten doen. sowieso verdwijnen mensen in hun eigen luchtbel wanneer ze een smartphone in hun klauwen hebben.
"smart" in combinatie met "phone" staat dan ook niet voor "slim" of "intelligent".

Glasgow Argus | 07-03-18 | 10:08 | 5

P'cies. Maar wat mij opvalt hier is dat de meeste stoepfietsers geen locals zijn maar toeristen. Zodra je een fiets of sedgeway aan die idioten geeft denkt men dat er geen verkeersregels meer zijn. Maw tegen het verkeer in, op de stoep fietsen en midden op de straat stoppen en afstappen. Vooral jonge Italianen en Spanjaarden zijn daar goed in. Eerst naar de coffeeshop en daarna zo stoned als een garnaal op de huurfiets. Nadeel is ook dat de stad in al zijn "wijsheid" heeft bedacht dat het fietspad en de stoep gelijkvloers moeten zijn in het centrum en oud zuid maw er is geen fysieke scheiding meer dus die idioten denken dat ze overal mogen fietsen.

Basil Fawlty | 07-03-18 | 10:17

"nicht so handy..."
Ghehehehe. Sehr gut! ;-)))

Basil Fawlty | 07-03-18 | 10:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedere keer als ik er kom wordt je meerdere keren aangevallen door die idioten die zich werkelijk nergens iets van aantrekken. Mentaliteit van niks. Er wordt niet gehandhaafd, de man heeft volkomen gelijk om de gemeente hier op aan te spreken.

Zwizalletju | 07-03-18 | 10:08

Flikker op zeg. Niet de schuld van de gemeente maar van al die ultra verwende mensjes die denken dat de wereld om hen draait. Ik woon in Amsterdam en heb het de laatste vijf jaar in rap tempo zien ontsporen qua fiestsgedrag. En het was al niet best. Ergste zijn die laatste kans bakfietsmoeders die het trottoir oprijden om bij hun koffietentje te komen en daarbij langs woningen sjezen waar oudjes, honden en kinderen uitkomen. (Bij mij voor de deur) Serieus al meerdere aanrijdingen gezien. En dan het totale onbegrip van die enge vrouwen dat de fout bij hen ligt.

kleinvrouwke | 07-03-18 | 10:07

Zucht. Van Kooten en De Bie waren echt visionair. Raar land.

Spinal Fap | 07-03-18 | 10:07 | 2

Typische foto frame ook weer van de Volkskrant, boze blanke man tegenover een zwarte dame.

TedAnusprik | 07-03-18 | 10:07 | 1

waarbij de negerin in overtreding is. Stigmatiserend. Syl, help!

Nuchternederland | 07-03-18 | 10:19

Wat was die Van de Ven een heerlijk wijf.
Met de nadruk op was.

HoerieHarry | 07-03-18 | 10:07

Monique van de Ven in Turks Fruit. Woest aantrekkelijk, daarna nooit meer een aantrekkelijkere en geilere actrice in een Nederlandse film gezien.

spanarchist | 07-03-18 | 10:05 | 3

Nou, ik zag dus pas een short movie met Samantha de Jong....

F. von Zeikhoven | 07-03-18 | 10:07

wat denk je van Kafka Orwellongren, die ziet er toch ook lekker uit hahahahahaha

jan huppeldepup | 07-03-18 | 10:28

Te dik en dom, meer kon ik er destijds niet van vinden. en die scene met die fiets hierboven, tekenend voor de arrogantie van '68-generatie, maar ik zal wel een oude zuurpruim zijn.

B. Randnetel | 07-03-18 | 11:57

Hopelijk wordt de fietsterreur in Amsterdam eens een keer aangepakt. De fietsers in Amsterdam zijn veel irritanter dan de automobilisten: overal door rood rijden, zelfs met de kinderen op de fiets, overal voor langs schieten, altijd zonder verlichting rijden. Steek je over bij een zebrapad dan rijden ze gewoon tegen je aan, want de zogenaamd sportieve fietsers zullen maar eens moeten stoppen en weer op gang moeten komen... nu de taxi-terreur nog aanpakken en de gewone automobilist en de voetganger zullen blij zijn.

Wolkbreuk | 07-03-18 | 10:04 | 2

Precies. Je kan als fatsoenlijke automobilist tegenwoordig geen enkele voetganger meer raken, want éérst moet je weer zo'n stomme fietser van je grill afschrapen. En dan is die voetganger al lang weg natuurlijk als je daar eindelijk mee klaar bent...

F. von Zeikhoven | 07-03-18 | 10:10

Automobilisten en voetgangers gaan over het algemeen genomen normaal met elkaar om in Amsterdam. Het zijn de fietsers en de taxi's die zich asociaal gedragen, maar dat willen de milieu-extremisten van Milieudefensie en Groenlinks niet zien.

Wolkbreuk | 07-03-18 | 10:21

Elke dag fiets ik door Amsterdam. Als ik voor een zebra-pad stop omdat er voetgangers willen oversteken, wordt ik standaard aangereden door fietsers en scooters achter mij, werd al eens bespuugd en werden mij dodelijke ziektes toegewenst vanwege mijn "vergrijp". Maar fietsers en hun asociale gedrag is een van de symptomen van de anarchie in de hoofdstad. Lees vandaag bijvoorbeeld Het Parool, over de jungle Amsterdam s'nachts. www.parool.nl/amsterdam/ombudsman-de-...

dysdiadochokinese | 07-03-18 | 10:03 | 3

Gang is alles, remmen is angst.

koeberg | 07-03-18 | 10:36

koeberg | 07-03-18 | 10:36
Haha, lol, wie remt heeft verloren!

Cobalt bomb | 07-03-18 | 11:27

Remmen is voor gekken.

Ries13 | 07-03-18 | 14:45

Gelet op zijn rode wollen das hebben we hier te maken met de laatste stemmer op de PvdA. Hij moet zijn frustratie ergens kwijt, de arme ziel.

Langshetrandje | 07-03-18 | 10:03 | 4

Ben visueel ingesteld. Dit is een socialist. In hart en nieren. Maar misschien niet in zijn portemonnee. BTW ik heb echt geen zin om bij alle postings alle linkjes te bestuderen. Zeker niet bij dit soort onderwerpen.

Langshetrandje | 07-03-18 | 10:10

@Langshetrandje | 07-03-18 | 10:10 |
" Bakker is ook op dat front actief. Binnen zijn partij, de VVD, heeft hij een passage voor het verkiezingsprogramma ingediend. '
Vooral niet lezen maar wél reageren om het reageren, reageer dan niet als je niks te zeggen hebt en onzin verspreidt.

Zwizalletju | 07-03-18 | 10:13

Block me dan als je mijn onzin niet hapt. Voel je vrij en heb een wonderschone dag. Salut.

Langshetrandje | 07-03-18 | 10:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ja , zoals verbeeldt in Turks Fruit was de moraal in jaren zeventig en tachtig ... leuk ... maar nu niet klagen over moraalverval, want wie wind zaait zal storm oogsten .

daytripper | 07-03-18 | 10:02

Als al die fietsers de auto zouden pakken, stond de hele stad vast.

JTKDM | 07-03-18 | 10:02 | 1

Geen excuus om op het trottoir te gaan fietsen.

BosrandDirk | 07-03-18 | 11:07

Als je als oude man rust wilt dan moet je daar niet gaan wonen.
Niet zo moeilijk.

HoerieHarry | 07-03-18 | 10:02 | 2

Hij woont er al 40 jaar. Dus omdat de politie niet doet waar ze er voor is, namelijk de wet handhaven, moet deze man maar gaan verhuizen. Logisch.

Nuchternederland | 07-03-18 | 10:17

Hoe ouder je wordt hoe minder goed je ertegen kunt. Dat bedoel ik.

HoerieHarry | 07-03-18 | 10:20

Als ik, de situatie compleet overziend, een stukje over de stoep fiets omdat de weg geblokkeerd is en een grijsaard geeft mij een (gevaarlijke) duw, dan ligt die grijsaard 5 seconden later gestrekt op diezelfde stoep. Ik haat dat soort braafste jongetjes uit de klas, compleet vergeten dat ze ooit ook jong zijn geweest.

Rest In Privacy | 07-03-18 | 10:01 | 5

kom hoe heet ie
Stoep is om op te lopen, voor voetgangers zeg maar, niet alleen voor ouderen, ook voor kinderen en voor bijv. mensen met kinderwagens.
Straat is om op te rijden, voor auto's, scooters, motoren, fietsen.
Toch wel een erg eenvoudige afspraak.
Zo moeilijk is dat toch niet te onthouden?

BosrandDirk | 07-03-18 | 11:05

want afstappen, om de obstructie lopen en weer opstappen is te veel moeite voor je hectische leven?
Als je zoveel haast hebt of druk ervaart doe je zelf iets fout!

Cobalt bomb | 07-03-18 | 11:26

BosrandDirk
Gelukkig kom ik op het rijwielpad alleen maar rijwielen tegen toch........?

Kanarie_Geil | 07-03-18 | 11:37
▼ 2 antwoorden verborgen

De manier waarop vele (niet alle) fietsers zich in Adam gedragen is inderdaad meer dan schofterig. Daar mag je dan de scootertjes ook bij optellen.
Het trottoir (ondanks dat er een fietsstrook ligt) is fietspad, verlichting zoek het maar uit, verkeerslichten is kerstversiering enz. enz.
Het ergste vind ik degenen die op een eenzijdig fietspad tegen de rijrichting in fietsen/scooteren. Dat is echt gevaarlijk. Als je een fietspad kruist als bestuurder of als voetganger, je krijgt ze uit de overwachte richting op je bord. En je krijgt verkeer tegemoet wat je niet verwacht.
Ja en er is vrijwel geen handhaving, men komt er mee weg, en het heeft nu de status van: heel normaal in Amsterdam.

Memek | 07-03-18 | 09:59

typisch, als er ergens gemakkelijk geld te graaien valt dan zijn er opeens meer dan voldoende agenten beschikbaar, 19 x €64 is kassa voor de staat, weer 19 opgeloste misdaden voor de statistiekjes en dit alles volkomen risicoloos voor de betrokken agenten die slechts in de bosjes hoeven te loeren op geschrokken middelbare scholieren met kapotte fietsbel/lampje. Echte boeven laten ze lopen want te gevaarlijk.

wlodek | 07-03-18 | 09:59

Amsterdam : Oude zeikerds die de weg weten naar de rechter.

Beste_Landgenoten | 07-03-18 | 09:59

Stoepfietsers zijn zelfingenomen klootzakjes, dat je daar wat van mag vinden is meer dan terecht. Stoep is voor voetgangers zodat die tenminste ook normaal kunnen voortbewegen. En sinds hier Stop a Douchebag nog wel eens aangehaald wordt, waarom zou je als burger andere burgers niet even mogen wijzen op hun gedrag? Oke dat was mijn babyboom moment.

CopyCat | 07-03-18 | 09:58 | 1
-weggejorist-
Necramonium | 08-03-18 | 00:38

Mooi die scene uit Turks Fruit. En ook toen (1973) was er al product placement (Batavus). Verhoeven moest zijn film toch ergens van betalen Ghehehe. Maar er is in 45 jaar weinig verandert. Fietsers zijn nog steeds a-sociaal hier in Amsterdam en zeker sinds de smartphone tijd, constant pielen met de telefoon en de grote hoofdtelefoons (bij voorkeur Beats). Men hoort het verkeer niet meer en dat kan levensgevaarlijk zijn. In Italie is er een gezegde. In Milaan stopt men voor een rood stoplicht in Rome is het een waarschuwing dat men moet stoppen en in Napels een rede om door te rijden. ;-)))

Basil Fawlty | 07-03-18 | 09:57 | 4

In Napels wordt je auto ook leeggeroofd wanneer je zo stom bent om te stoppen voor een rood stoplicht

Glasgow Argus | 07-03-18 | 10:11

Het is iets anders in Italië, groen is doorrijden, oranje is decoratie, rood een suggestie

Rest In Privacy | 07-03-18 | 10:33

@Sailor65
Lol!

Basil Fawlty | 07-03-18 | 10:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ook in 010 centrum. Hier fietsen meer mensen stoep dan pad. Ik vermoed dat het mede een import-cultuurding is, naast gebrek aan handhaving.

Inmiddels ook voor je veiligheid. Op de kruiskade en daar omheen wordt 80+ gereden in vw’s, gehuurde mercedessen en lambo’s. Dan is stoepfietsen veiliger.

martyNY | 07-03-18 | 09:57 | 1

Hier in Amersfoort valt stoepfietsen nog enigszins mee, echter de verplichte rijrichting schijnt erg lastig te zijn, bij voorkeur zonder licht. Dan weet je zeker dat het tegemoetkomende verkeer zich een ongeluk schrikt als je plotseling uit donker aan de verkeerde kant van de weg opdoemt uit het donker.

mvdwarsligger | 07-03-18 | 10:01

Fietsverlichting, het valt op. Natuurlijk moet je een licht op je fiets, beter een licht dan dood, dan een ongeluk, dan invalide voor het leven. 29 mensen hadden op de Haarlemmerweg geen verlichting. 29 mensen hebben hun leven moeten bekopen met euro 64, - Je leven kost wat.
Fietsen is echt iets van Nederland, en van China. Als ik rondwandel in Amsterdam weet ik niet welke kant ik op moet kijken. De fietsers passeren me links en rechts, voor mij en achter mij. Nog nooit is mij iets overkomen. Blijkbaar hebben de fietsers uitstekende ogen en een goed reactievermogen. Maar als mijn ogen niet goed meer zouden zijn, als mijn reactievermogen sterk achteruit is gegaan? Zou ik dan niet meer rond kunnen wandelen in Amsterdam? Zouden de fietsers hun reacties niet meer op mij af kunnen stemmen? Zou ik dan een gevaar zijn voor allen en voor mezelf? Voor wie gelden de wetten dan? Ben ik dan de schuldige als er iets gebeurt?

onnosel | 07-03-18 | 09:56 | 2

In China krijg je bij een overtreding strafpunten via het camera monitoring. Ik ben voor om dat hier ook in te voeren. Minder debiele stadswachten, meer handhaving, meer fatsoen, minder iek-heb-niet-gesien-meneer.

martyNY | 07-03-18 | 10:10

martyNY | 07-03-18 | 10:10
Rustig maar, over 5 jaar is dat hier ook. En tegelijk ook je BKR registratie.

Cobalt bomb | 07-03-18 | 11:20

Quote uit het VK-artikel: 'U begrijpt het niet, in Amsterdam gelden andere regels'. Dat is onderhand genoegzaam bekend. GeenStijl doet er iedere dag bericht van.

Irnerius | 07-03-18 | 09:56

Een zeurende babyboomer of de gemiddelde fietser in Amsterdam. Lastig...

Koenz0r | 07-03-18 | 09:54 | 2

LOL inderdaad lastig om in deze een keuze te maken.

Berbaar | 07-03-18 | 10:19

Wat dacht je van heel Islamsterdam nuken ?
Beiden opgelost..

Wijze uit het Oosten | 07-03-18 | 10:33

Amsterdam; te veel ratten in een kooitje!

benjeallanggek | 07-03-18 | 09:53

Hij heb wel gelijk, maar je moet natuurlijk wel álle verkeershufters aanpakken, dus óók het auto (taxi's!)-en scootertuig, anders werkt het niet.

Zenzeo | 07-03-18 | 09:52

de Voorzittert checkte even 3 seconden zijn mobieltje vorige week: 230 euro. Zonder licht fietsen is 4x goedkoper en 4x gevaarlijker. Raar land.

de Voorzittert | 07-03-18 | 09:51 | 3

Fietsen zonder gezien te worden is gevaarlijk, maar niet gevaarlijker dan fietsen zonder zelf om je heen te kijken.

koeberg | 07-03-18 | 10:28

Gewoon 3 seconden teveel. En je weet het.

Normpje | 07-03-18 | 10:29

Gevaarlijker voor jezelf ja.

Ben Hetzat | 07-03-18 | 10:29

Aha, een Amsterdamse babyboomer die ergens last van heeft................

pibasso | 07-03-18 | 09:50 | 2

Ik hoop dat jij die leeftijd nooit bereikt omdat je door een fietser gaat hemelen

Ben Hetzat | 07-03-18 | 10:28

@Ben Hetzat: Mooi man, dat je het mij gunt dat ik voor mij 65 wordt doodgereden.

pibasso | 07-03-18 | 11:16

Er klimmen wat mensen in de pen vanwege de foto van de vk, een boze blanke man wordt weer als de agressor neergezet!

TheseDays00 | 07-03-18 | 09:48

Weer een goede reden om Amsterdam af te schaffen.
Nederland wil minder Amsterdam.
Minder minder minder!
We maken er een referendum van.

Abject | 07-03-18 | 09:46 | 1

Hek eromheen

Wafel | 07-03-18 | 10:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken