Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Misdaadcijfers Justitie & Veiligheid = fake news. 82% van de misdaden wordt nooit vervolgd

gabberhouse

Het ministerie van Justitie & Veiligheid verdraait niet alleen de eigen naam, maar ook de misdaadcijfers, zo stellen FNV, CNV en 32 (!) ondernemingsraden van de Dienst Justitiële Inrichtingen in een petitie.

Onze Ronaldo vorige week nog helemaal zo'n kaartje maken over die misdaadcijfers. Zwoegen. Zwoegen! Krabbelde hij er (in de allereerste zin) nog iets bij over aangiftebereidheid. Surprise: blijkt nu dat-ie gewoon gelijk had, die rekel. Wát een enorme verrassing. "De echte criminaliteit ligt hoger en wij denken dat de aangiftebereidheid laag is geworden, omdat burgers weinig vertrouwen hebben dat zaken ook echt worden opgepakt. Daarvoor zijn te weinig mensen vanwege alle bezuinigingen op de strafrechtketen", zegt Yntse Koenen, bestuurder van FNV. Nou jaaaaaa te weinig mankracht bij politie en justitie? 3.500.000 delicten blijven onder de radar en 82 procent van de misdaad leidt niet tot vervolging? Wie had dat nou gedacht? Terwijl het in Nederland juist zo enorm veel zin heeft om aangifte te doen van je gestolen fiets, omdat je zeker weet dat de politie er iets mee doet in dit lieve land vol lieve mensen. Oh nee wacht.

Reaguursels

Inloggen

OM heeft sinds tijdje ook nieuwe truc om tot sepot te komen: mediation.
Zodra het bewijs maar een beetje 'gering' is, en betrokken 'later door 1 deur verder moeten' stellen ze dit traject voor. 'Een goed gesprek' zodat je misschien tot schade kan verhalen. Komt er in de praktijk op neer dat de mediator(s) zich opstellen als de advocaat van de schuldenaar om je onder druk te zetten de handtekening te zetten onder verzoek tot sepot. Geen mogelijkheid hier je beklag over te doen. Berust sowieso geheimplicht op wat er tijdens mediation besproken is.

oorwormpie | 06-03-18 | 20:27

Maar waarom gaat het zo? Waarom dit verschil tussen wat er op het etiketje staat en wat de werkelijkheid zou zijn? Heeft er iemand belang bij of zo.

kloopindeslootjijook | 06-03-18 | 18:57

Politie en Justitie is in NL al 30 jaar de weg en integriteit kwijt. Niks nieuws toch?

snars | 06-03-18 | 17:55

Hier in Tilburg een ruzie gezien waarin een groep de andere beschoten met paintballgewerenop een parkeerplaats. Politie gebeld, 20 minuten gewacht.
Geen politie gezien

Olleke | 06-03-18 | 17:53

En de NPO staats TV roeptoetert in opdracht van de staat dat de misdaadcijfers weer ontzettend gedaald zijn,duidelijk de cijfers ja.

likdoorn | 06-03-18 | 17:49
-weggejorist-
lividly | 06-03-18 | 17:04 | 1

@van Oeff 12:14
Bedankt voor de info maar als ik wil weten hoe het er in het buitenland voorstaat haal ik die info wel zelf op.
En dat houdt in bij voorkeur niet hier op GS want ja die zeikverhalen van hoe goed het ergens anders wel (niet?) is daar heeft het gros van de hardwerkende Nederlander niks aan.
Overigens......, er zal wel een reden voor zijn dat dit soort welvaartsproblemen zich veelal daar voordoet waar de welvaart is.
Waarmee ik overigens niets af wil doen aan het eventuele welzijnsgevoel wat u ervaart waar uw huis woont.
Het gaat u goed.
En ook niet terugkomen als het allemaal net even iets minder gaat he?
Met de gezondheid bv.

D-Fens_1963 | 06-03-18 | 15:38

De gewone Nederlander weet al jaren dat aangifte doen hulpeloos is en dat criminaliteit de pan uit rijst, maar de politiek blijft maar schermen met lager wordende criminaliteit cijfers en lege gevangenissen. Iets met ivoren toren.

GroetenVanUrk | 06-03-18 | 15:36

"".. Daarvoor zijn te weinig mensen vanwege alle bezuinigingen op de strafrechtketen..""
Als je (lees= Rutte. c.s.) politie en leger kapotbezuinigt auf Befehl van de bezuinigswoede van Brussel, dan moet je ook niet klagen over tekort aan personeel

telelezer | 06-03-18 | 15:13

De VVD (crimefight low and order partij) was te druk met de criminelen in eigen gelederen ,

peter van dijk1186 | 06-03-18 | 14:50

We weten in dit land gewoon niet meer wat vechten voor onze vrijheden inhoudt. Als het kalf verdronken is dempt men de put.

Reaganmania | 06-03-18 | 14:22 | 1

Dit dus.

Sjefke7807 | 06-03-18 | 15:08

Iedereen weet het en iedereen klaagt en toch blijven we gaan voor diegenen die het mooiste inhoudsloze bullshitverhaal kunnen vertellen. De ellende begint bij het stemvee en de politiek is de opbrengst. We krijgen wat we verdienen.

ronin1962 | 06-03-18 | 13:51

Maar als drugs criminelen elkaar overhoop schieten blijkt de politie ineens heel veel capaciteit ter beschikking te hebben om dit te onderzoeken. Dat wil overigens niet zeggen dat het iets oplevert.

watazooi | 06-03-18 | 13:47

In onze gemeente wordt niks gedaan voor de veiligheid want ze hebben de VVD-burgemeester moeten wegsturen vanwege al vijf jaar onder werktijd een vijftal dames in de borsten knijpen en teveel alcohol drinken. Bij de vorige gemeente was hij om die reden ook al weggestuurd, hij had daarna zijn leven gebeterd en toen krijgen wij hem.

Maar nu heeft de gemeente geen geld meer voor onze veiligheid want ze moeten die VVD-burgemeester nog tien jaar wachtgeld betalen als hij met de benen omhoog zit. Ook heeft de recherche geen tijd voor overige zaken want ze moeten onderzoeken wie er gelekt heeft dat de VVD-burgemeester bij vijf dames onder werktijd in de borsten heeft geknepen. Want dat mocht niet bekend raken. Gelukkig heeft EenVandaag het integraal uitgezonden en weet iedereen het nu. Maar wij zitten nu dus in een onveilige gemeente.

En de BOA's zitten ook werkloos, want ze hebben zo goed de fietsers en de auto's bekeurd voor verkeerd parkeren dat de mensen niet meer naar de winkels komen. Al 92 winkelpanden waren gesloten telde ik laatst in een stad met 50.000 inwoners. Het was een splinternieuw winkelcentrum dat ze nu gaan verbouwen naar appartementen. De parkeertarieven zijn nog altijd ongekend hoog in het centrum maar er komt bijna geen hond meer. De consument spreekt, het bestuur doet het tegenovergestelde.

Brabant hier | 06-03-18 | 13:07 | 1

*patroonherkenning*

zazkia | 06-03-18 | 14:24

82% lijkt me nog optimistisch. In eerder nieuws zou de aangiftebereidheid 1 op 5 zijn en vervolgens zou maar 1 op 5 aangiftes tot onderzoek leiden. Dan kom ik op 1 op 25 = 4% waar op gerechercheerd wordt. En niet alles wat onderzocht wordt leidt tot vervolging.

Tapu | 06-03-18 | 13:04

Een dief wou spullen jatten op me oprit. Iemand zag het en begint te roepen. Ze gaan ervandoor met een auto. Onmiddellijk 112 gebeld, kenteken, model auto, signalement, aantal dieven, geschatte leeftijd, korte haren op de kop. Ik doe aangifte en noem naam en adres van de getuige en geef afbeelding van model auto. Krijg ik doodleuk als antwoord dat er te weinig info is en de politie daarom niets kan doen. Later hoor ik dat de getuige niet eens is gehoord door de politie.

In onze wijk wordt inmiddels gewoon op klaarlichte dag ingebroken in de huizen als de mensen thuis zijn. De politie staat met lichtbakken op aanhangers bij de toegangswegen in de wijk dat je moet uitkijken voor dieven. En ze flyeren in de winkelcentra dat je je tuindeur niet open moet laten staan. Dit hadden we vroeger nooit. We hebben al drie keer een gewapende overval met pistool tegen de kop in onze wijk gehad in een half jaar tijd. Ook een kassière van de Jumbo. Ik mail dat naar EenVandaag maar die zeggen doodleuk op tv dat de criminaliteit daalt want de cijfers zeggen het. Gelukkig hebben we GeenStijl nog!

Ikbeneenzelfbouwer | 06-03-18 | 12:53

Gaaaaf hoor, ons land!

meneer Q | 06-03-18 | 12:45

In de Tsjechische Republiek werden in 2016 53,3 % ofwel 116.081 misdaadgevallen opgehelderd. (bron: EuroZpravy.cz + czso.cz/csu/czso/kriminalita_nehody ) In Tsjechië wordt veel zwaarder gestraft dan in NL. Het gevangenisregiem is zeker niet hotelachtig.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-03-18 | 12:30 | 1

Het frisch pilsch is daar ook stukken beter dan de maïs en watertroep wat men hier bier durft te noemen.

Acar_ketimun | 06-03-18 | 15:45

82% wordt nooit vervolgd, dus mensen doen geen aangifte meer wat dat is in NL bewezen tijdverspilling.
Dus Politietop blij want ze doen toch zo'n goede job want dit jaar wéér minder aangiftes... kom maar op met die bonussen!

moitambien | 06-03-18 | 12:18

nederland het land van sukkels en onnozele halzen die zich gewillig laten leegplukken.
nederland het land voor de kanslozen,criminelen en aanhangers van achterlijke religies

pejoar | 06-03-18 | 12:15

Zou het strafbaar zijn als je uit wanhoop hoopt op grote lagesuikerspiegel ongelukken,krijg steeds meer een gruwelijk ongenoegen door onze achterlijke overheid, en moet ook aan mijn hart denken, want ik wil de komende gloria tijd liever ,in al zijn islam facetten nog wel meemaken, na een leven van hard werken voor deze ontstane zooi.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:59

Den Haag kent alleen nog Excel managers.

boerk | 06-03-18 | 11:54 | 3

Yup en ze zijn er zeer zeer goed in.

Langshetrandje | 06-03-18 | 12:06

Vroeger ooit een baas gehad die tegen iedereen riep dat hij 200 man managede. Maar op de gang herkende hij niemand, hij had slechts contact met een mannetje of 6. Alles vanachter zijn spreadsheetje. Zelden zo'n non leider gezien.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:12

"De excel maffia" heet dat al binnen de overheid.

Tjemig | 06-03-18 | 13:13

Ken je dat gevoel dat je mouseover doet on the image of the "Gabberhouse" ...

Watching the Wheels | 06-03-18 | 11:52
-weggejorist-
Behangdelul | 06-03-18 | 11:51

.... maar OH Wee als je 5 kilometer te hard rijd, ... dan weten "ze" je te vinden hoor!!.

swebe | 06-03-18 | 11:51

Ik heb zo vaak verhalen gehoord van mensen die na straatroof, diefstal, geweld of inbraak naar de politie stapten en dat de politie zelf de slachtoffers afraadde om aangifte te doen. Wellicht omdat 9 van de 10 keer het een allochtone dader betrof. Door jarenlang links wegkijken zijn die notoir onzichtbaar - vaak illegaal, altijd een 'neef' en nooit de waarheid, Eigen volk indekken. Zie Molenbeek, zie de Schilderswijk. De politie weet OOK dat er geen beginnen aan is. Het is diep, diep triest.

Adversary | 06-03-18 | 11:47 | 1

inderdaad! ....

swebe | 06-03-18 | 11:51

Een zin die alles zegt: "Het gaat dan om salafisten die, met een beroep op de vrijheid van religie en meningsuiting, deze vrijheden van anderen willen inperken."

marjen | 06-03-18 | 11:52

Iets meer dan een jaar geleden had ik het genoegen om een paar daagjes mee te lopen met recherche in Amsterdam. De moedeloosheid die ik daar aantrof over de tijd die opgaat aan rapporten tikken alsmede de ondubbelzinnige -en algemeen gedagen- constatering dat onze Marokkaanse vrienden een enorm aandeel hebben in de criminaliteit stemde me uiterst somber. En vooral dat ze dat in de vele rapporten die ze schreven niet mochten aangeven...

Dr_Prepper | 06-03-18 | 11:45 | 3

Want etnisch profileren is veel erger dan al die criminaliteit.

marjen | 06-03-18 | 11:55

Bekijk het van de positieve kant, ze zaaien in ieder geval geen haat.

Mizelei11 | 06-03-18 | 12:09

Mizelei11 | 06-03-18 | 12:09
Nee, we zitten te juichen en het wekt geen haat op naar criminele Marokkanen. Ik zit nu al een paar plempsels van je te lezen, iets zegt me dat het hem niet gaat worden. Wachten op de lessen van de tijd dan maar ...

Acar_ketimun | 06-03-18 | 15:43

Met name in een grote stad weet iedereen dit allang. Daarom blijft het wel van belang dat mensen aangifte doen. Dan staat het in ieder geval geregistreerd. En dat telt in dit land.

Mannes | 06-03-18 | 11:44

Overheid handelt zelf in gestolen (bank)gegevens om zwartspaarders op te sporen, opspoorder, heler en vervolger in een. Zijn het morele kompas al een tijdje kwijt, naar de hand zetten van statistieken en het WODC ongeloofwaardig maken is een van de kersen op de taart. Het kompas en de rest van de shit die we beter niet kunnen horen (begrijpen wij toch niet) wordt onder het tapijt geveegd. Gaaf land hè.

bwanabanjo | 06-03-18 | 11:41

Mocht er ooit een crimineel bij mij inbreken, dan participeer ik hem helemaal de moeder.
Eigenrichting gaat zo nog eens heel groot worden.

Rest In Privacy | 06-03-18 | 11:31 | 2

Als ze hier in huize varken proberen binnen te komen, zullen ze nooit meer gevonden worden...

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 11:53

Je moet ze dan de straf geven die de Koran ze voorschrijft. Putting the "preventie" in whatsapp buurtpreventie; handjes eraf!"

Q4.38. En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs

Mizelei11 | 06-03-18 | 12:13

Gewoon doorlopen dames en heren. Er valt hier niks te zien. Niets aan de hand. Geen bijzonderheden. Het betreft hier uitsluitend een prive-kwestie.

The2Amendment | 06-03-18 | 11:29

Ik zie vaak van die gesloten oude bestelbusjes met buitenlands kenteken rondrijden. Ik ben wel eens benieuwd wat daarin vervoerd wordt. Van mij mag de politie dat controleren.

marjen | 06-03-18 | 11:21 | 1

marjen ---Die busjes vervoeren gebakken leugens naar het binnenhof, dan weet u dat ook weer.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:29

Ja hehe, Aangiften doen we nog alleen maar tegen politici waar we het niet mee eens zijn.

Knoopsgat | 06-03-18 | 11:20 | 1

Knoopsgat--Daar heeft U een punt ,dat snap ik ook niet. Jezusmina wat zijn we achterlijk in dit verloren landje. Laten we de boel maar opheffen ook.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:31

Ah, kerntaken van de overheid. Alweer falen geblazen. Maar vooral wel geld uitgeven aan de rechterlijke macht op de Salamonseilanden want gidsland. Bah.

Pedronegro | 06-03-18 | 11:18 | 1

En bakken met geld naar Brussel, want zo (creëer) je wel een begrotingsoverschot

boerk | 06-03-18 | 11:47

Als er inderdaad minder aangifte gedaan is, dan is het logisch dat het aantal opgeloste zaken procentueel groter word. Zo kan ik nog wel wat rekenen, zijn we hier in onze stad ook goed in. Eerst ging bijna 70% van de uitkeringen naar NieuweNederlanders/asielzoekers/immigranten, maar sinds 2e en 3e generatie immigranten als Nederlanders tellen, is het percentage flink gedaald...., joh!? Rekenen in procenten is leuk als de informatie zuiver is. Dus....

Tjajaja | 06-03-18 | 11:18 | 2

Tja, typische CBS melding.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 11:23

Tjajaja--Ben blij dat 1 persoon , u het ook door heeft.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:38

Ze hebben verlede jaar bij mijn zaak voor 16000 euro schade aangericht, gelukkig alles op camera vastgelegd en duidelijk bewijs. De een 30 uur werkstraf en de ander geseponeerd.. valt dit onder opgelost ?

Arjan115 | 06-03-18 | 11:16 | 5

Ze werden boos op mijn aandringende vraag hoe het überhaupt kan als op camera 2 mensen exact het zelfs zien doen dat de een een fopstraf krijg en de ander geseponeerd word... voor verdere problemen moet ik contact opnemen met slachtofferhulp

Arjan115 | 06-03-18 | 11:31

Een veroordeling dus ja.

O2Neutraal | 06-03-18 | 11:38

Arjan115--U bent 1 van de duizenden gevallen ,ben wel benieuwt wat U gestemd heeft de laatste keer ,iemand moet eens 80 zetels krijgen wil er op de lange duur verandering in komen .Ik maak het opzeker niet meer mee gezien mijn leeftijd aan de datem is.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Vorige maand liep ik naar mijn auto om 07.00 naar mijn werk te rijden en tot mijn verbazing Was mijn ruit ingetikt en mijn oude radio gestolen uit mijn auto. Ik wil terug naar binnen lopen en tot mijn verbazing komt er een politie auto aanrijden. Blijkbaar had de man ook mijn kenteken papieren gejat. De politie had om 06.00 de dader te pakken omdat ie tijdens hun patrouille verdacht over straat liep. Ze hadden mijn kenteken papieren en mijn radio weer terug, plus de dader is opgepakt en zat in de wachtcel op het bureau.
puik werk, oplettende agenten.

Maar uiteraard, kom ik te laat op me werk, het Is namelijk een uur rijden. Dus daar sta ik met me kapotte auto ruit, ik zeg tegen die agent, ik wil aangifte doen, en mijn ruit en eventuele uren die ik mis vergoed hebben. Want dit gaat mij 200 euro kosten terwijl de dader nu warmpjes en gratis zit te eten op mijn belastingcenten. Waarop het antwoord Was, sorry mijnheer, de dader in kwestie in van buitenlanderdse kom af, Letland om precies te zijn. Daar kunnen wij niks mee.. Was het antwoord. Dus daar sta je dan, 60 eu voor een nieuw raam, en een dag werk gemist. Dank u EU voor die geweldige open grenzen! Wat een aanwinst

Schraapmaad | 06-03-18 | 11:15 | 4

Schraapmaad --Probeer zelf en Uw sociale kring verstandig te stemmen ,dat is je enige hoop.als U niet weet wat verstandig is ,mag Uw ruit er morgen weer uitleggen ,met domoren geen meelij. FVD_PVV.

gelukzoeker | 06-03-18 | 11:48

Volgens mij wisten ze dondersgoed dat het Schengen-gebied deze bijwerking zou hebben. Voor hun was dit echter geen nadelig iets aangezien het draagvlak zou creeëren voor een Europol.

Mizelei11 | 06-03-18 | 12:03

Jammer, dit is Nederland. Geen last van hier in het buitenland.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het ooit eens zo mooie Nederland is algeheel failliet, en de veroorzakers, die willen dat u in maart weer op hen stemt. En dat doet u ook nog?

FreeVogelaar | 06-03-18 | 11:12 | 2

En uw organen cadeau doet

boerk | 06-03-18 | 11:50

Ik stem voor de sleepwet en ik zal nooooooooit meer op een partij-kartel partij stemmen. Het zou best grappig zijn als mensen massaal vóór de sleepwet stemmen. Misschien brengt het onze regenten wel op het idee dat referenda toch wél goed ontvangen kunnen worden.

Mizelei11 | 06-03-18 | 12:05

En die andere 18% zijn belastingzaken?

PresidenteDeConjovia | 06-03-18 | 11:11
-weggejorist-
Rest In Privacy | 06-03-18 | 11:11 | 3

Aangifte doen heeft in dit gaaaaaaaafe land alleen maar zin als daar een belastingaanslag uit volgt.
De boven ons gestelde landverraders hebben het eenvoudigweg te druk met hun eigen belangetjes, cv’tjes en portemonneetjes om die belastingbetalende KUDTburger de veilgheid te bieden waar hij doorlopend voor betaalt.
De aangiftebereidheid van de gedupeerde burger is richting NULpunt.
Velen in mijn omgeving, ik ook, lossen ‘probleempjes’ inmiddels zèlf op........
En effectief.

pennestront | 06-03-18 | 11:10

Er is een simpele en jarenlange bekende verklaring. Er zijn in Nederland te weinig rechercheurs en genoeg agenten. Maar meer blauw op straat bekt beter (VVD) en is veel goedkoper.

De pakkans vergroten (en dus meer rechercheurs) is een boodschap van links, maar wordt terzijde geschoven.

Meeroever | 06-03-18 | 11:07

Vroeger had (bijna) elke gemeente een eigen politiebureau, zo was dat ook in mijn woonplaats. Door bezuinigingen en daarop volgende VVD/PvdA-reorganisaties, heeft men besloten centrale politiebureaus te maken. Nu moet men (ivm te weinig GroenLinks-parkeergelegenheid) op de fiets zo'n 20km rijden om ergens aangifte over te doen! Daar heeft men geen zin in, vervangt zelf wel zijn, door vandalisme gesloopte tuinspullen (als voorbeeld) en men heeft nog weinig vertrouwen in het gehele justitieapparaat. Aangifte doen wordt bemoeilijkt, is meer werk. Zo krijgen de criminelen vrijspel en houd je de misdaadcijfers laag.

Ik snap er niks van! | 06-03-18 | 11:00 | 3

Gechte Ik snap er niets van, U snapt het beleid helemaal!

Dutch_Viscount | 06-03-18 | 11:17

Online aangifte doen.

whitechocolateface | 06-03-18 | 11:34

whitechocolateface: zodat daarna de gepleegde criminele feiten ook digitaal worden opgelost? Dat digitaal aangifte doen wordt ook steeds ingewikkelder, toeval?

J-van-de-Bontekoe | 06-03-18 | 12:07

Irnerius | 06-03-18 | 10:11 |
Ik kan je wel vertellen dat als de belastingdienst optimaal zou werken, ze miljarden meer zou binnen halen. Net zoals het bij justitie een janboel is, zo is dat ook bij de belasting. Als ik zie hoe al die zzp-ers rommelen en rotzooien met het inlenen van mensen, met het inzetten van gepensioneerden, met het inzetten van mensen met een uitkering, zwarte betalingen en dat al over jaren, dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er nauwelijks controle is.
Loonheffings verplichting indien er sprake is van een gezagsverhouding......... doen we niet aan me zegt de zzp-er, en de fiscus gelooft het wel. Om 4 uur zit de werktijd er voor de fiscus weer op, en in het weekend controleren dat kan natuurlijk ook niet. Als bedrijf wat fatsoenlijk wil werken, en wat aan zijn verplichtingen wil voldoen is het bijna onmogelijk te overleven.

Herr Zimmermann | 06-03-18 | 10:53 | 1

Als ik zie hoe al die zzp-ers rommelen en rotzooien met het inlenen van mensen, met het inzetten van gepensioneerden, met het inzetten van mensen met een uitkering, zwarte betalingen en dat al over jaren, dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat er nauwelijks controle is.==Misschien moeten die mensen wel zwart rommelen om het hoofd boven water te houden. Overigens hebben goedbetaalden meestal zwartwerkers voor hun klusjes.

gnor | 06-03-18 | 11:13

Die gestolen fietsen lukken nog niet helemaal, gelukkig dat de massale en openlijke oplichtingspraktijkenaar mensen vaak kant en klaar bewijs voor aandragen, wél netjes opgevolgd worden,
Alleen niet in Nederland,

xspalm | 06-03-18 | 10:52

En welk percentage is daarvan Amsterdam, die stad met die geniale bestuurders en lieve mensen?

van Oeffelen | 06-03-18 | 10:51 | 2

De "Amsterdamse" bevolking wordt in rap tempo vervangen door yuppen die bereid zijn 2000 euro p/m voor een WC pot en matras te betalen. De criminaliteit loopt er dus al tijden terug.

Panos88 | 06-03-18 | 11:05

Voor 2000 pm heb je in Monaco nog geen bezemkast.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:15

Sinds de grenzen open staan zijn we gaan glijden en het gaat nooit meer terug naar hoe het was. Het beste scenario is dat we de aftakeling vertragen en dat het nog een tijdje duurt voordat we een Albanië zijn. Ik heb nul hoop op een betere toekomst voor Nederland. Als ik uiteindelijk 80 word moet het vanaf nu nog ongeveer 45 jaar 'te doen' blijven in Nederland. Dat is dan ook mijn bescheiden wens. En na mij de zondvloed. Mijn verwachting is echter dat het veel eerder veel slechter wordt.

hustler01 | 06-03-18 | 10:51 | 1

Daar ben ik ook bang voor, helaas, het gaat zo snel bergafwaarts, dan kan er in 45 jaar heel veel gebeuren. Zoals ik reeds eerder heb geplembt: een harde reset, is het enige wat overblijft, en dat kan een ieder op eigen manier invullen, hoe men zich dat voor moet stellen.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 11:16

Hoe meten ze eigenlijk hoeveel misdaden er niet worden gemeld?

zwarte_weduwe | 06-03-18 | 10:51 | 4

Via enquetes kan men zich een redelijk goed beeld vormen wat men wel/niet aangeeft, waar en waarom. Dus daarvoor heeft men wel tijd en geld: bepalen wat we niet hebben gedaan.

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:07

Fietsverkopen, bestelde ruitjes bij de Carglas, etc.. En je kunt het vragen op straat.

O2Neutraal | 06-03-18 | 11:11

Het aantal nieuw gekochte fietsen en bromfietsen in de rijwielzaken geeft het precieze aantal gestolen exemplaren aan.
Het aantal nieuw gekochte autoradio's geeft het precieze...... enzovoort.
Op die manier is een groot aantal misdaden te meten die niet gemeld werden.

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Justitie verspreidt FakeNews! Dit land is reddeloos verloren. Helaas hebben wij als bevolking deze mafkezen zelf gekozen en hun daarmee de mogelijkheden in handen gegeven om hun eigen “wereldje” te scheppen ver weg van “het gewone volk”. Waarom is er nog geen politicus aangeklaagd voor het gebruik van de misselijkmakende uitdrukking ”het gewone volk”

Felipe | 06-03-18 | 10:50 | 1

Ja je verhaal klopt en daar bij dien ik op te merken dat justitie het gewone volk ziet als een kudde vee, waaruit zo nu een dan een vet exemplaar geofferd wordt .voor de barbecue

nr123456789 | 06-03-18 | 11:01

Gaaf land!

Wafel | 06-03-18 | 10:46

we stoppen met etnisch profileren en de cijfers dalen. goh...

Henk P | 06-03-18 | 10:45 | 1

Wat toevallig hè?!?!

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 11:44

Misdadige manipulatie om mooi weer te spelen
terwijl het met bakken naar beneden komt.
Maar ja, zo hou je het pluche droog.

norocketscience | 06-03-18 | 10:44

Dit doet mij denken aan de NS. Die vertellen ook vrolijk dat er steeds meer treinen optijd rijden. Wat ze in dat onderzoek niet mee hoeven nemen zijn treinen die gewoon uitvallen die rijden niet dus hoeven we ook niet mee te tellen.
Het is je zelf voor de gek houden en je eigen cijfertjes opleuken.

Henk P | 06-03-18 | 10:44 | 1

Als hè 27 min vertraging hebt, krijg je helemaal niet terug...

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 11:44

Men doet alleen nog aangifte van gestolen spullen voor de verzekering want dat moet. Als je die niet hebt heeft het waarschijnlijk nul nut want geen capaciteit. Jammer dat de staat een primaire taak gewoon laat hangen. Als die aangiftes nou eens vooringevuld waren. Oh wacht.

Omebert | 06-03-18 | 10:42

Vanavond uitzending politieke partijen op NPO1 voor de PVV.

kwark001 | 06-03-18 | 10:40 | 1

Opsporing verzocht dus..

kwark001 | 06-03-18 | 10:43

Oom agent komt niet meer achter zijn pc vandaan. Verlekkerd en opwindend verboden pornofilmpjes opsnorren. Dat doet ie graag. En nog vet betaald ook. Vrouwlief thuis doet er ook niet moeilijk over. Want het is zijn werk, denkt ze. OK zo af en toe even de straat op om wat verkeersboetes uit te schrijven, dat kan nog net. Maar criminelen opsporen? Tjeetje, nee hoor. Da's gevaarlijk zeg. Je zou toch wel gek zijn om je nek uit te steken. Iedereen weet dat justitie niks doet en de sporadische straffen die zo nu en dan gegeven worden zo licht zijn dat je een veroordeeld monster zo maar weer tegen het lijf kan lopen. Neem Holleeder als het meest verschrikkelijke voorbeeld. Die regelt vanuit de cel nog aanslagen. Gefinancierd uit zijn gejatte miljoenen waar geen beslag op wordt gelegd en waar ook zijn advocaatjes en hun amices rijkelijk van profiteren. Die gast heeft de gemeenschap al miljoenen Dan Brabant. Hoeveel burgemeesters zijn inmiddels al ten einde raad over het feit dat de criminaliteit gewoon vrij spel heeft in die narcotica-provincie? Daar durven inwoners de politie al helemaal niet meer te tippen. Geen wonder. Het aantal AK's is er groter dan het aantal agenten.
En de burgers wordt gewoon een bedorven worst voor gehouden. Het valt wel mee. De criminaliteit in Nederland is minder geworden......
Tja, we worden gewoon belazerd.

worstcase | 06-03-18 | 10:39

In het verlengde van deze veiligheids-discussie is de AIVD inmiddels óók (een beetje) wakker geworden:

"De geheime dienst concludeert ook dat extreem-rechts steeds vaker de overheid als ‘boosdoener’ziet, omdat die overheid ‘de opkomst van de islam in Nederland mogelijk zou (Hoezo 'zou'?) maken’. ,,Nog een nieuwe ontwikkeling is dat dit jaar groepen zijn opgestaan die vanuit ideologische standpunten streven naar het ‘zuiver houden’ van het blanke ras. Zij geven de ‘politieke elite’ de schuld van ‘omvolking’. Daarmee bedoelen ze dat politici beleid invoeren dat op de lange termijn kan leiden tot het uitsterven van het blanke ras”, analyseert de AIVD."

Tjonge-jonge AIVD jullie zijn wel wakker hoor. Nog een bakkie koffie, jongens??

echt_links | 06-03-18 | 10:39 | 5

Wat ze natuurlijk eigenlijk bedoelen is, dat iedereen die kritiek heeft op de overheid en de politieke elite, als extreem rechts gekwalificeerd dient te worden.

jemagookniksmeer | 06-03-18 | 10:52

Heb het net ook gelezen op Elsevier ja. Echt, no sh*t Sherlock. Hadden ze daar nu zolang voor nodig? Het is toch allang bekend dat de kogel hier voornamelijk van links komt? En die 'extreemrechtse' groeperingen hebben toch gelijk als men zegt dat de Overheid e.e.a. faciliteert waar het de islamisering van dit land aangaat? Iedereen met een half onsje werkend verstand en een paar ogen kan toch om zich heen zien wat er gebeurt? Praktijken die hier bij wet verboden zijn (kindbruidjes, veelwijverij, FGM, halalslachten) worden met de steeds harder meurende mantel der liefde bedekt als het uit de islamhoek komt. Voorbeelden te over ondertussen.

En dat er een 'omvolking' gaande is kan toch ook niet meer ontkend worden? Als in steden als A'dam, De Haag etc. de inheemse Nederlander in de minderheid is en de wijken wordt uit gepest want 'haram', dan is er ergens toch iets volkomen verkeerd gegaan?

Sjefke7807 | 06-03-18 | 13:25

Ah, bedankt ik had nog niet eerder gezien dat dit AIVD rapport uit was.
.
"De geheime dienst concludeert ook dat extreemrechts steeds vaker de overheid als ‘boosdoener’ziet, omdat die overheid ‘de opkomst van de islam in Nederland mogelijk zou maken’." J
Ja ? Dat klopt toch ook gewoon, sterker nog zolang als de overheid niet screent bij "vluchtelingen" of ze radicale islamieten zijn, en jihadganger geen strobreed in de weg wordt gelegd is het gewoon actief beleid om de radicale islam te importeren......
.
"Nog een nieuwe ontwikkeling is dat dit jaar groepen zijn opgestaan die vanuit ideologische standpunten streven naar het ‘zuiver houden’ van het blanke ras. Zij geven de ‘politieke elite’ de schuld van ‘omvolking’. Daarmee bedoelen ze dat politici beleid invoeren dat op de lange termijn kan leiden tot het uitsterven van het blanke ras', analyseert de AIVD"
Ook dat is gewoon waar, misschien geen actief beleid wat letterlijk beschreven staat, maar 'omvolking' (en daar bedoel ik dus mee een steeds groter percentage niet-westerse allochtonen in Nederland), is wel een GEVOLG van overheidsbeleid.

gas-man | 06-03-18 | 14:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is te veel mis met dit land om alleen door GS te kunnen worden aangepakt. Wat gaan we doen?

peterdh | 06-03-18 | 10:39 | 2

Verontwaardig reaguuren?

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:45

Dijken doorsteken en emigreren.

Wafel | 06-03-18 | 10:48

Arme NOS redactie, weer een mislukte spin.

Panos88 | 06-03-18 | 10:38

Zo raar is dit allemaal niet hoor. Als je het veiligheidsapparaat naar de kloten bezuinigd, het personeel geen flikker betaalt.... dan gebeurt er ook niets.

RenHoek | 06-03-18 | 10:34

Vriend van mij werd zomaar door 3 man in elkaar getrimd.
3 tanden uit... kneuzingen.... neusbeen gebroken....... bril stuk.... een oog dicht
In het politierapport stond later..... lichte mishandeling????
Die hoeven ze nl. niet in de lijst van criminaliteit te vermelden...???

ttype | 06-03-18 | 10:34 | 3

Hij had er vast zelf om gevraagd. en waag het niet om de daders te vervolgen want dan mag je uiteindelijk zelf de proceskosten en een dikke schadevergoeding weens smaad betalen aan die arme verwarde jongens.

Wafel | 06-03-18 | 10:49

Je moet tegenwoordig leren je te verdedigen, krijg je ook geen klappen. Dat doen alle gekleurde Rijksgenoten in ieder geval wel. Marokkaanse straatschoffies die op kickboxles mogen. Ik blijf in ieder geval niet achter.

pibasso | 06-03-18 | 10:53

@pibasso | 06-03-18 | 10:53
Hier krijgen ze kickbox lessen, in België sniper training. Ik wou dat ik zielig was, dan gaan alle deuren voor je open.

Implants | 06-03-18 | 11:23

Ondertussen worden dit soort (fake) cijfertjes wel gebruik om te bewijzen dat het allemaal wel mee valt en dat partijen als de PVV en FvD zich niet moeten aanstellen.

DerUnterMensch | 06-03-18 | 10:33 | 4

Gekkenhuizen zijn er ook al niet meer. Want dan hadden die wel vol gezeten.

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:48

Lupuslupus, gekkenhuizen zijn er nog wel, alleen de naam is veranderd in psychiatrische inrichtingen, in het engels zo mooi: mental hospital.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 11:07

Was pas nog op reddit: "The Netherlands are closing prisons because of plummeting crime". In het nieuws, niet geregistreerd bij EUvsDisinfo, en dan is het dus waar. Toch?

Winter_is_coming | 06-03-18 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

En Nederland is een narcostaat en een belastingparadijs.

Frans Bierings | 06-03-18 | 10:32

Zet bovenstaand artikel eens weg, tegenover de gretigheid waarmee men Wilders veroordeelde.
Bah!

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:32 | 2

Zie je wel, voldoende aangiftebereidheid!

Wafel | 06-03-18 | 10:50

Ja, toen liep men zich ineens wél het vuur uit de sloffen! Bureaus bleven langer open, of gingen extra open om alles maar gedaan te krijgen. Extra personeel voor de opname van de aangiftes, het kon niet op. Ziet u de discrepantie ook?

Sjefke7807 | 06-03-18 | 13:10

Laten we vooral ook die andere steen des aanstoots niet vergeten. De '66 rechtspraak, welke ons het fenomeen draaideurcrimineel opleverd, en de term fopstraffen. Het zal voor menig juut ook geen pretje zijn om het resultaat van zijn arbeid na enkele uren alweer op straat aan te treffen. En op z'n Amerikaans ruimen mag hier ook al niet.
Verkiesbare rechters, dat zou een verademing zijn.

Abject | 06-03-18 | 10:31 | 2

Ik snap ook niet waarom we uberhaupt geen verkiesbare rechters hebben. Hoe verklaar je het dat je iemand voor het leven aanstelt om voor jou te beslissen wat wel en niet mag? Sterker nog, je krijgt iemand toegewezen, bepaald door een ander. Het hoeft niet om de 4 jaar, maar om de 10 zou een verbetering zijn.

peterdh | 06-03-18 | 10:42

Rechtspraak per algoritmes. Haal de d666 factoor er maar uit!

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:47

Mwah, kon laatst de slaap niet vatten.. ging ff door wat Europese misdaadstatistieken. Baltische staten hebben tussen de 3 en de 6-nog-wat moorden per 100.000 inwoners (Rusland zat daar nog boven met ik meen 8 of zo, maar in Venezuela was het iets van 80.. ). Nederland? 0,6 per 100.000.
Moord-ratio per stad had dacht ik geen enkele Europese stad in de top 50..
Algemene misdaad - vooral Italië en dus de Baltische staten die er heel slecht uitkwamen (vooral ook tijdens het toerismeseizoen.. 'targets of opportunity' - je bent gewaarschuwd.. ).
Heb je nog allerlei drugs die op straat verhandeld worden.. laatste 2 jaar worden die vaak met de zeer verslavende pijnstiller fentanyl vermengd, waardoor enorm veel doden vallen - met name in de VS. Hier begon dat ook zichtbaar te worden en in ieder geval België en het VK had statistieken bijgehouden, met flinke toenames de afgelopen 2 jaar.. die fantanyl kwam hier vooral via China en het 'dark web' bij dealers terecht.. ' Guess what?' - China heeft sinds 1 maart de productie van veel van die opioiden formeel verboden (en er kwamen sowieso steeds meer nare varianten die ook met Naxocoton [?] niet meer waren te ' keren' bij een overdosis - "Acrylfentanyl has also been linked to at least 20 fatalities in Sweden and two deaths in Denmark." justbelieverecoverypa.com/acrylfentan... ).
Komen we dus hartstikke goed mee weg - in Schotland hadden ze zich bijvoorbeeld al op het ergste voorbereid (ik ben daar vaak geweest in Dundee - die zijn heel goed in dit soort zorg, zijn ook volgens mij voor een groot deel ideële instellingen die op giften draaien, zgn ' trusts' en daardoor erg resultaat gericht lijken.. en verslavingsproblematiek was in de jaren '80 in Schotland ook een enorm probleem, ken je filmklassiekers als Trainspotting.. zo erg was het hier ook nooit). Maar mooi dus om over dit soort professionaliteit te lezen (pro-actief dus ook nog.. "Drugs workers warn deaths could soar if “off the scale” fentanyl makes it to Tayside and Fife" www.thecourier.co.uk/fp/news/local/du... ). Ik dacht trouwens dat hier alleen het Leids Universitair Medisch Centrum statistiek bijhield over gevallen van overdosis door (vaak voorgeschreven) pijnstillers..

nickolaas | 06-03-18 | 10:29 | 3

@nickolaas | 06-03-18 | 10:29
Op dat soort vlakken doen we het ook niet slecht. Ik geloof dat niemand beweerd dat hier nou zo veel moorden worden gepleegd. Hier moet je je echter ook niet dood op staren, want alles je alles maar relativeert, want het gaat toch goed, zit je binnen no-time in een land waar het helemaal niet zo goed gaat.

Goed voorbeeld hiervan is immigratie. Het ene argument is dat het hier zo goed is dus dat we best wel wat mensen binnen kunnen halen. Je kunt echter ook stellen dat het hier inderdaad redelijk goed gaat en je juist daarom dus niet heel veel mensen uit culturen wilt binnen halen waar het niet goed gaat. Doe je dat te veel dan gaat het hier ook niet meer goed.

Daarnaast gaat het natuurlijk ook om veel ‘kleine’ criminaliteit. Fijn dat de kans dat je hier vermoord wordt erg klein is, maar dat maakt fietsendiefstal niet minder vervelend.

DerUnterMensch | 06-03-18 | 10:54

Ik bedoel in de VS daalt de algemene levensverwachting al 2 jaar op rij door met name die pijnstillers (2015 en 2016) en dat is ongehoord voor een welvarend land (en 2017 was ook heel slecht, dus kans dat het 3 jaar zal worden als het geteld is - op het hoogtepunt van de aidsepidemie daalde de levensverwachting maar 1 jaar.. ). "Fueled by drug crisis, U.S. life expectancy declines for a second straight year" www.washingtonpost.com/national/healt...

nickolaas | 06-03-18 | 10:55

@DerUnterMensch | 06-03-18 | 10:54
Destijds zijn gevluchte Polen, Hongaren en Tsjechen (/Slovaken) in behoorlijk grote getalen opgevangen.. ik geloof niet dat ze daar een lang geheugen hebben.
En vluchtelingen opvangen (of mensen die anderszins vervolgd worden) is al eeuwenlang een Nederlandse (of westerse waarde) en gaat strikt genomen een stuk verder terug dan 'zwarte piet'.. En hoe komt zo'n vluchtelingenverdrag in de wereld? oa de VS die joden heeft teruggestuurd in de aanloop van en tijdens de holocaust.. daar zijn dus 6 miljoen mensen door omgekomen. Rohinia was gisteren een bericht over dat het moorden ook nog steeds doorgaat: "Rohingya 'ethnic cleansing in Myanmar continues': UN - UN human rights envoy says it is 'inconceivable' that any Rohingya will be able to return to Myanmar in the near future." www.aljazeera.com/news/2018/03/rohing...
Maar ik ben wel met je eens dat daar economie onder moet zitten, die dat soort steun mogelijk maakt.. (die groei is vanaf de jaren '80 toch wel een tijd achtergebleven) - gaat de komende tijd hopelijk weer wat beter, qua innovatie staan we op papier weer aan de top, wat in de jaren ' 80 ook zo was met bedrijven als Fokker en Philips.. )..

nickolaas | 06-03-18 | 11:05

Voor realistische nummertjes gelieve opsporing verzocht kijken.

Accident_Prone | 06-03-18 | 10:29 | 1

Of naar de regionale varianten er van,

kweethetooknietbeter | 06-03-18 | 10:45

Een groot deel van de geregistreerde criminaliteit bestaat uit fietsendiefstal, wildplassen en zwartrijden in bus en trein. En deze categorieën zullen inderdaad om verschillende redenen gedaald zijn, en daarmee de statistiek dat de criminaliteit gedaald is.

lulleficatie | 06-03-18 | 10:28 | 3

Oh ja en kapotte fietsverlichting. Dat is ook gedaald dankzij de Led verlichting op batterijtjes.

lulleficatie | 06-03-18 | 10:30

Vergeet niet +1 km/u te hard rijden op een lege snelweg 's nachts.

peterdh | 06-03-18 | 10:47

Zwartrijden in de trein komt ook bijna niet meer voor. Als er namelijk meer als 2 Marokkanen bij elkaar zitten, loopt de conducteur er met een boog omheen.

TheEgg | 06-03-18 | 10:55

Half jaar geleden van achteren aangevallen op straat in Amsterdam. Kreeg o.a. een heel smerig goedje in gezicht gesmeerd. Meteen online melding gedaan en kreeg vanuit politie het verzoek aangifte te doen omdat het een strafbaar feit was. Week later om 0.700 uur op het bureau vroeg de dienstdoende agent of ik er toch maar een uitgebreide melding van wilde maken. We weten allemaal waarom.

kleinvrouwke | 06-03-18 | 10:27 | 2

Training? ;) (long read) "Kim Jong-nam’s accused killers: North Korean puppets or cold-blooded murderers? - The women on trial for killing Kim Jong-un’s half brother – their lives, lost hopes and how they were lured into the plot" www.scmp.com/magazines/post-magazine/l... (journalistiek zoals ik het hier al heel lang niet meer gelezen heb -je kan merken dat China zijn 'gouden eeuw' aan het beleven is, sowieso een prettige krant/ website die af en toe het bezoeken waard is).

nickolaas | 06-03-18 | 10:36

Een melding komt niet in de statistiek

gnor | 06-03-18 | 11:04

Ik zou tegenwoordig ook eerder overwegen het heft in eigen hand te nemen en een misdrijf zelf op te lossen. Maar dan ook écht oplossen, zodat het zich niet meer herhaalt.
Zul je zien dat men dát wel gaat onderzoeken en veroordelen...

Bakkeleures | 06-03-18 | 10:27

De kartelpartijen hebben de afgelopen jaren alle zaken zó ernstig verdraaid, dat me niets meer verbaast. In de geschiedenisboeken van de toekomst zullen de kabinetten Rutte 1, 2 en 3 worden neergezet als een stel landverraders en leugenaars.

kommabijmebinnen | 06-03-18 | 10:27 | 1

Dat verwijt kun je Rutte 1, 2 en 3 niet meer maken. Dat proces is al veel langer aan de gang.

Ministers, korpschefs en/of burgemeesters moeten resultaten boeken en als daarvoor de cijfers gemanipuleerd en gedownplayed moeten worden, dan zij het zo.

De agent op straat, winkeliers en burgers zijn doormee de lul want die 'herkennen zich al lang niet meer in het beeld dat wordt geschetst'.

Al-Dente | 06-03-18 | 10:42

De politie moet misdaden tegen burgers voorkomen en oplossen. Justitie moet dan proberen tot een veroordeling te komen in die zaken. Beide falen op dit moment. Ze kunnen de volgende kabinetsperiode het ministerie de naam Justitie, justitie, justitie en veiligheid, veiligheid, veiligheid geven, maar het zal niet helpen als de verkeerde prioriteiten worden gesteld van boven. Gewoon aan de juiste zaken werken is een beter idee.

O2Neutraal | 06-03-18 | 10:27

Aangifte doe je voor de verzekering

Bokito ergo sum | 06-03-18 | 10:27 | 2

De brommer van mijn zoon is gestolen maar voor zover ik weet had hij geen diefstalverzekering. Dus wat nu?

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:45

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:45
De volgende keer niet gierig zijn en wel een diefstal verzekering afsluiten.

Acar_ketimun | 06-03-18 | 15:21

De voordelen van de open grenzen wegen niet meer op tegen de nadelen. Er moet nu op zo verschrikkelijk veel plaatsen gecontroleerd gaan worden dat het niet meer te doen is. Elke straat, elk plein, elke computer, elk huis, elk bedrijf, overal controle. Want het criminele tuig rijdt in en uit.
Een gated community is veiliger en efficienter dan overal open grenzen.

marjen | 06-03-18 | 10:26

Ik beroepsmatig zijdelings met de politie te maken en verbaas me al een jaar of twee over de snelheid waarmee die organisatie de diepte in is gezonken. Overigens met het uitvoerend personeel geen enkel probleem. betrokken, vriendelijke mensen die het beste van de situatie proberen te maken. Met het schaamrood op de kaken mogen ze regelmatig uitleggen dat de organisatie (wederom) faalt. Het groeit ze boven het hoofd. En dat is mijnsinziens aan die megalomane reorganisatie te maken. de laatste reorganisatie is gewoon de doodsteek voor de politie gebleken. Opstelten bedankt !

Croisantneuf | 06-03-18 | 10:24

Deze puinhoop is door de politiek - in opdracht van Brussel - zelf veroorzaakt met hun achterlijke samenvoegen van de politiekorpsen. Er was helemaal niets mis met de rijks- en gemeentepolitie.

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:24 | 2

Mee eens. Mede een gevolg van het wegvallen van de grenscontrole.

marjen | 06-03-18 | 10:28

Oplossing: Meer EU.

kweethetooknietbeter | 06-03-18 | 10:35

Ooit aangifte willen doen van diefstal van spullen. De agent zei letterlijk dat het daarna dan in het ronde archief zou komen ( wees naar prullenmand ). Dus geen aangifte gedaan.

kritischenederlander | 06-03-18 | 10:23 | 4

Ik heb 2x aangifte gedaan per internet, behalve een ontvangstbevestiging nooit meer iets van gehoord.

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:35

@ Lupuslupus | 06-03-18 | 10:35
Ik wel: Dat ze er verder niets mee gingen doen. (prioriteiten, blah blah)

TheEgg | 06-03-18 | 10:53

Ik heb 1 keer aangifte gedaan. Met een kopie van de ID kaart van de dader. De dader die 1000,= van me gejat heeft, is voor de rechter gekomen. De dader is veroordeeld. De dader moest de 1000,= terug betalen volgens de rechter. Want z'n bek stond op de camera. Vervolgens zijn ze meneer de dader "kwijt geraakt" (konden zijn verplijfplaats niet achtehalen). Toen na een half jaar oid bleek meneer in een afkickkliniek te zitten, en terwijl hij daar zat gingen ze hem niet verplichten om mij terug te betalen, want zielig. Daarna weer verdwenen van de radar. En toen was de diefstal verjaard en moest ik er zelf met een advocaat en incassoburau achteraan. Nooit gebeurd want een oerwoud aan regels waar je dan mee te maken krijgt.

Die 1000 euro die gejat is was trouwens mijn bijelkaargesprokkelde geld van liefdevolle familie en klusjes hier en daar toen ik zelf dakloos was en een weg zag om op te klimmen vanuit de shithole waar ik in zat. Heeft me een jaartje extra gekost. Tnx.

Ik zal niet nog meer details neerzetten, want de werkelijkheid is nog veel zieker.

peterdh | 06-03-18 | 11:18
▼ 1 antwoord verborgen

Dat artikeltje over horeca-meisje op AD-site is ook weer lekker.

drastic | 06-03-18 | 10:22

Aangifte doen is tegenwoordig een formaliteit om de verzekering aan te spreken. Laten we eens ophouden met al die schijnwerkeloosheid (gesubsidieerde kunst en dergelijke), stoppen met gratis geld naar een select groepje dictatoren in landen waar ik nog nooit van gehoord heb, kappen met belastinggeld naar sexfeestjes van Dolf Jansen (oke,oke ik weet het maar wilde Dolf in slecht daglicht zetten omdat, nouja, het kan en ik die man niet kan luchten) en bovenal meteen vriendelijk bedanken voor alle bijdragen aan de EU.

Begin daar eens mee, investeer ons geld helemaal de pleuris in politieagenten op straat, handen aan het bed en wat er over blijft kan naar lastenverlichting voor de lui die elke dag in de file staan om ons "gaaf land" draaiende te houden.

Haha als ik het zo teruglees zie ik mezelf het al moeten verdedigen in de Tweede Kamer. Arrogander en Yasser zouden een sprintje trekken naar de interruptiemicrofoon. "Fascist"/"Racist" en meer van dat.

Agh ik heb daar geen tijd voor joh.. Ik ga weer aan het werk om de kiezers van Yasser de mogelijkheid te geven een kratje Schültenbrau mee te pakken aan t einde van de maand als het gratis geld weer overgemaakt is.

LaCroix | 06-03-18 | 10:20 | 3

De roep om ordetroepen is wellicht niet in ons voordeel op de middellange termijn. Misschien moeten we vragen of de politie niet eens kan worden ingezet om misdaden begaan tegen burgers aan te pakken.

O2Neutraal | 06-03-18 | 10:23

Marechaussee, rechercheurs en politie. Daar hebben we gebrek aan.

kweethetooknietbeter | 06-03-18 | 10:29

@LaCroix | 06-03-18 | 10:20 |
U vergeet een niet zo kleine groep die, vanuit verre oorden naar hier gereisd, gelijk aanspraak meent te mogen maken op alles dat wij hier met hard werken hebben opgebouwd. Die hun gastheer vervolgens op álle mogelijke manieren in de bek gaat staan te pissen er er nog fluitend mee wegkomt ook. Die vrijheden waarvoor hard is gevochten (ach, ik noem eens iets zoals vrouwenrechten, homorechten, Joden die ongehinderd over straat konden enzo) het liefst vandaag nog inruilen voor de Sharia Wetgeving. Die kost ons op zoveel vlakken geld dat alleen al daarmee stoppen een enorme besparing en vooruitgang op zou leveren.

*Yasses en Arrogander spintje naar de interruptiemicrofoon ziet doen*

Sjefke7807 | 06-03-18 | 13:00

De veiligheid van de burger neemt al sinds jaren negentig ieder jaar toe.
Dat zal iedere burger toch ook wel erkennen en herkennen. Toch?

Langshetrandje | 06-03-18 | 10:20 | 4

Tsja,
Je haalt gewoon alle geldautomaten weg waar woningen in de buurt zijn.
Daalt het aantal plofkraken vanzelf..

Wijze uit het Oosten | 06-03-18 | 10:46

Dat herken ik niet. Ik ben slechts groter, sterker en minder bang voor confrontatie geworden. Mij kiezen ze niet meer uit.

Noltie | 06-03-18 | 10:46

daarom laat ik tegenwoordig het touwtje weer uit de brievenbus hangen.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Het is immers de plietsie die je fiets jat.
Ze maken hiervoor gebruik van lichtgetinte vrijwilligers.

Notenkraker | 06-03-18 | 10:20

Politie/justitie moet gewoon een flink aantal mensen in dienst nemen, die niets anders doen dan aangiftes opnemen. Voordeel is dat deze mensen niet mee hoeven te doen aan schietlessen of deel te nemen of aan fitheidstesten. Het enige dat ze goed moeten kunnen is goed aangiftes opnemen. En dat bedoel ik uiteraard niet oneerbiedig.

kweethetooknietbeter | 06-03-18 | 10:20 | 4

Niks daarvan.

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:36

Never

Moeimaker | 06-03-18 | 10:42

Dat willen ze helemaal niet, die aangiftes, ze willen het enkel en alleen mooier voorspiegelen dan dat het is, het is toch niet anders met het geloof van de vrede.

watmagjenogwel | 06-03-18 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

als je al begint met het "downplayen" van een simpele aangifte van diefstal (er wordt vermissing genoteerd op de aangifte) dan weet je dat het in ons land niet veel veiliger wordt. Een ander voorbeeld: als pensioenfondsen met een andere rekenrente gaan rekenen gaat de dekkingsgraad ineens omhoog. Er wordt op een gelegaliseerde manier met cijfer gegoocheld, terwijl het eigenlijk je reinste fraude is. Het goede voorbeeld van onze politiek doet goed volgen. Sjoemelen omdat het volk te dom is om te poepen. Die hebben het toch niet door.

pibasso | 06-03-18 | 10:20 | 2

Bij mij downplayden de diestdoende agente een inbraak. Er was geen schade dus geen inbraak. De inbrekers heb ik in mijn pyjama staan te identificeren... ik bedoel... laat maar godverdomme!

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 11:28

Ik neem aan dat u flink stennis heeft geschopt op het politiebureau met als eis om in uw aangifte inbraak te hebben staan en geen schade?

pibasso | 06-03-18 | 13:37

Als er in Japan een onderbroek van je waslijn word gestolen zetten ze er twee rechercheurs op..

Denken dat dat niets met de homogeniteit van het land te maken heeft is belachelijk.

Denken dat je dat in het westen mag zeggen in een debat zonder gedemoniseerd te worden is nog belachelijker.

KutFilosoof | 06-03-18 | 10:20 | 8

@abject
Singapore kent geen werkstraffen, maar wel caning. Doet erg veel au.

toetssteen | 06-03-18 | 12:39

@nickolaas | 06-03-18 | 12:04 |
Ja, en we zien al járen hoe 'geweldig' dat uitpakt, die alternatieve straffen. Met name groepen van bepaalde persuasie lachen zich niet alleen de lul uit de broek om dergelijke naïviteit, maar komen vaak ook categorisch niet opdagen bij dergelijke straffen. Zonder dat dit gevolgen heeft overigens. Schei toch uit met die luchtfietserij. Het wordt eens tijd dat er hier wordt doorgepakt qua straffen. Het is echt niet meer uit te leggen dat mensen als die lutserT die vorig jaar Anne Faber verkrachtte/vermoordde alweer vrij rond liepen om het vervolgens nóg eens te doen. In o.a. de States had hij een ritje op de "A-train" (de Electrische Stoel) gekregen. En dat is de enige manier om de samenleving tegen dergelijke sujetten te beschermen. Maar dat staat hier al heel lang niet op de 1e plaats....

Sjefke7807 | 06-03-18 | 12:44

@Sjefke7807
In de VS is strikt genomen de kans groter, daar kent men namelijk geen door de rechter opgelegde behandeling en als het eerste vergrijp van zo iemand relatief licht is, dan loopt ie dus gewoon buiten - terwijl ie hier behandeld was - en ik geef toe dat psychiatrie mensenwerk is en zeker ook geen exacte wetenschap.. het is iedere keer kijken waar de fout zit en het is heel pijnlijk ten opzichte van slachtoffers en nabestaanden.. in de VS hebben ze dat met hun wapenwetten..
In de VS worden trouwens wel grote groepen vastgezet, simpelweg om dat ze arm zijn.. althans dat is het verschil aan behandeling - kleine vergrijpen waar mensen met een beetje geld of anderszins maatschappelijke status mee wegkomen zijn prooi voor een commercieel gevangeniswezen, die weer verkozen rechters en sherrifs spekken qua campagne, omdat ze dingen roepen die 'bekrompen witte mensen' met een beetje geld graag horen - vaak met een racistische ondertoon (of die dus geld aan detentie verdienen.. ). 'Gaaf' land dat.. maar gelukkig niet gaver dan hier .

nickolaas | 06-03-18 | 13:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Toerekenbare tekortkoming, misleiding en bedrog. Schande!

squadra | 06-03-18 | 10:19

De enige aangifte die 100% juist verwerkt wordt is uw belastingaangifte.

keestelpro | 06-03-18 | 10:19 | 1

En de door de belastingdienst vooraf ingevulde bedragen vooral héél goed controleren.!

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:55

Aangiftes doe je voor de verzekering, niet uit hoop dat je jouw gejatte spul ooit nog terug krijgt. Ik zeg haal de tussenpersoon weg en geef verzekeringsmaatschappijen gewoon de bevoegdheid om aangiftes op te nemen. Dan kunnen de 14 agenten die Nederland rijk is zich op hun kerntaak richten: onwelvallige meningen op Facebook onderzoeken.

Trekbeest | 06-03-18 | 10:18 | 3

Zoveel cynisme zie ik weinig in een tegel. En dat het dan ook nog eens deel op waarheid berust doet me helemaal zorgen maken.

Draak uit Brabant | 06-03-18 | 10:20

Ik vrees dat dit de toptegel is..
(En dat we moeten constateren dat NeeDDRland stuk is..)

Wijze uit het Oosten | 06-03-18 | 10:43

Je moet voor de gein eens aangifte proberen te doen in Italie. Dan verlang je snel weer terug naar het kneuterige naieve Nederland.

van Oeffelen | 06-03-18 | 12:19

Dat voelde je dus op je klompen aan.

marjen | 06-03-18 | 10:16 | 1

Misschien moeten we 200 paar klompen naar het Binnenhof sturen. ;)

kweethetooknietbeter | 06-03-18 | 10:23

Als u aangifte wilt doen wordt u zoveel mogelijk tegengewerkt. Vernederd als het kan.
Voor de wat zwaardere vergrijpen is het al helemaal onverstandig, want mocht de persoon tegen wie u aangifte doet, onverhoopt iets vervelends overkomen, dan weten ze u ineens wel direct te vinden, als mogelijke verdachte.

jemagookniksmeer | 06-03-18 | 10:15 | 1

Feit!!

BenPakdee | 06-03-18 | 10:22

Gelukkig dat de man die een pop heeft onthoofd wel gevonden is!

El Rico Grande | 06-03-18 | 10:13 | 1

En worden baldadige en angstige jongeren die een stukje gras in de brand steken, op de terroristen afdeling geplaatst.
Ze mochten blij zijn, dat ze dat niet met een waxinekaarsje deden overigens

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:22

Met een beetje intelligentie had je kunnen weten dat dit NEPNIEUWS was. Het kabinet wat zo langzamerhand dictatoriale trekken krijgt en al het nieuws manipuleert via de NPO en zelfs via RTL, laat de burgen maar heel graag geloven dat het allemaal prima gaat. Nu wordt weer door het CBS over het volk uitgestrooid dat het geweldig, fantastisch gaat met de economie en de werkgelegenheid. Groeicijfers die de beste van heel Europa zijn. Gek, dat de meeste mensen er dan niets of heel weinig van merken. Het is veiliger geworden schreeuwen de krantenkoppen. De misdaad daalt. Allemaal leugens. En waarom nu. Exact de gemeenteraadverkiezingen komen er aan. Dus de gevestigde orde wil maar wat graag op het pluche blijven zitten en dus wordt een Goed Nieuws Show ingepland. Nu maar hopen dat de mensen zich niet in de maling laten nemen.

De Evangelist | 06-03-18 | 10:13 | 7

<stukje tekst> <spatie> <linkje>

Sarcastisch varken | 06-03-18 | 11:22

test nl.wikipedia.org/wiki/Gaslighting

Dank voor de tip, maar het lukt me nog altijd niet.

VreemdEend | 06-03-18 | 11:58

@ VreemdEend | 06-03-18 | 11:58 |
- en.wikipedia.org/wiki/Gaslighting
Alstublieft, bij deze. Ik denk dat u deze link probeert te plaatsen.

Sjefke7807 | 06-03-18 | 12:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Afgelopen september sprak ik een politieagent die mij recht voor mn deur staande hield met zn anonieme Volvo. Hevig getatoueerd mannetje. Ik had te hard gereden ergens een paar kilometer verderop. Terwijl we staan te praten scheuren ze voor langs ons heen. Mijn dijk is een 30km zone. Dus ik zeg; controleer dát dan eens. Ze rijden hier de vouwen uit je broek. En dat is veel gevaarlijker dan die 15 km die ik te hard reed op de provincialeweg. Hij kijkt me licht spottend aan en zegt: die worden toch allemaal geseponeerd door het OM als we hier gaan controleren. WTF?! Nou, omdat er geen verkeersremmende maatregelen zijn vind het OM die zaken niet ontvankelijk. Dus ik zeg; als ik dus hier, op mijn "eigen" dijk ipv 30, 65km/u had gereden dan had ik geen boete gekregen? Hoogstwaarschijnlijk had ik je niet eens staande gehouden was zijn antwoord. Let wel; onderwijl stond hij gewoon mijn boete te verwerken in zn digitale typemachientje he. Joh... nog protest aangetekend met dit verhaal bij het CJIB maar kreeg ongezien de boete terug. Geconstateerd dat bladiebla. Betalen koelie. Er staat nog net geen smiley onder. De politie in Nederland. Een verzameling VMBO'ers in te grote jassen. Natuurlijk lossen die niets op. Natuurlijk heeft geen mens nog zin om aangifte te doen tenzij het van de verzekering moet. Afgestompt heet dat.

Dutchbeaurouge | 06-03-18 | 10:13 | 7

Dutchbeaurouge | 06-03-18 | 10:30
Adviezen van de agent moet je altijd opvolgen, toch? :)

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 11:09

Ik heb een sterk vermoeden dat Agent Tattoo (Ta-tuu?) dat van niet-ontvankelijk gewoon zelf verzonnen heeft.
Ik kan er niks over vinden.
En ja ik snap ook wel dat er geen uitspraken te vinden zijn van een zaak die niet-ontvankelijk wordt geacht, maar dan moeten daar toch klachten over te vinden zijn op internet.
En die vind ik niet.
Jouw dijk is niet de enige 30km-zone die als racebaan gebruikt wordt.
En ook op die dijk zijn de WVW 1994 en RVV'90 van toepassing.

Bijtendehond | 06-03-18 | 11:11

U neemt het die agent kwalijk, maar het was justitie die niet wil vervolgen, wellicht omdat de rechters de eisen niet overnemen.

O2Neutraal | 06-03-18 | 11:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is verkiezingstijd, dus de VVD gaat de criminaliteit nu wel echt aanpakken, vindt dat je baas in eigen huis bent en wil criminelen zwaarder straffen.
Als de mensen maar gewoon VVD blijven stemmen dan komt alles vanzelf weer goed.

spanarchist | 06-03-18 | 10:12 | 2

De VVD is bijkans zelf een criminele organisatie.

El Rico Grande | 06-03-18 | 10:17

Ja, het zijn échte 'doeners' bij die VVD...

echt_links | 06-03-18 | 10:45

Waar betalen we eigenlijk nog belasting voor? Misdaad wordt niet bestreden, veiligheid niet gewaarborgd, er zijn geen betaalbare huizen, wel onbetaalbare gezondheidszorg en slecht onderwijs. Ik wil weg uit Nederland maar een kapitaaltje opbouwen is godsonmogelijk met die krankzinnige belastingen en premies. En helaas is alleen Nederland zo gek om iedereen die zich aan de grens meldt een Miele cadeau te doen.

TheOneWhoKnocks | 06-03-18 | 10:12 | 5

Als u niet rijk bent - en de meesten van ons zijn dat niet - is het onmogelijk om te ontsnappen uit deze gevangenis. Voor de meesten zit er zelfs een verhuizing naar een betere plaats binnen Nederland, niet in. Want waar moet je in vredesnaam de verhuiskosten vandaan halen. En er zullen in het volgende huis toch ook gordijnen en vloerbedekking moeten komen. Want wat je meeneemt past meestal niet.
Nee we zitten echt volkomen klem. Voor jongeren is er nog een kansje om een baan in een andere woonplaats te vinden (als de nieuwe werkgever de verhuiskosten op zich neemt) en daar te gaan wonen maar of het daar dan beter is? Want de meeste banen zijn toch te vinden in de grote steden dus dan kom je van de regen in de drup (of een stortbui).

Lupuslupus | 06-03-18 | 10:19

We betalen voor al die private zorgbedrijven, de private wooncorporatie's, de private energiebedrijven en niemand weet hoeveel voor de asielindustrie.

Alquest | 06-03-18 | 11:18

Lupuslupus: "Als u niet rijk bent - en de meesten van ons zijn dat niet - is het onmogelijk om te ontsnappen uit deze gevangenis"
Dat is inderdaad helemaal waar. Binnenkort is de buitenruimte van Nederland te vergelijken met de binnenkant van een gevangenis. Iedereen netjes droog opgeborgen als een kanarie in een kooitje.
Ik ben absoluut voorstander van meer vrijheid binnen de manier van wonen. Nu hoor je iedereen over tinyhouses, een onzinoplossing. Ik denk dat veel mensen kiezen voor vrijer wonen waarbij men kan kiezen hoe en of men gebruik wil maken van nutsvoorzieningen etc. Men wordt verplicht om het huis te isoleren, tot over je lippen in de schuld zitten vanwege klimaatplichten terwijl ze aan de andere kant van de wereld hun afval niet in de kliko dumpen maar in de rivier, hier mag je niet meer met je diesel rijden terwijl elders de schoorstenen tegen de klippen van de hemel oproken. En de mensen in Nederland de halsband zo strak aantrekken dat ze hun zuur verdiende centen rechtstreeks moeten brengen naar huisjesmelkers, en belastingdienst. Die totale onvrijheid qua wonen die er heerst in Nederland, dat vind ik zo beklemmend dat ik me heel goed kan voorstellen dat veel mensen weg willen uit Nederland. Dat is mogelijk maar je moet wel inkomen hebben want ook buiten Nederland kost doorleven gewoon geld.

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 11:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een revelatie. De overheid bezuinigt decennia op de strafrechtketen en dan vinden ze het gek dat mensen het vertrouwen in de overheid verliezen. Maar o wee je gebeente als je belastingaangifte niet klopt.

Irnerius | 06-03-18 | 10:11 | 2

Andere landen, vrijwel alle andere vergelijkbare landen, krijgen het anders wel voor elkaar om met gelijke of lagere kosten per inwoner een werkende "strafrechtketen" op te tuigen.
En hetzelfde geldt voor zorg, onderwijs, huisvesting, wegennet etc.
De overheid krijgt niet te weinig geld om goed te functioneren.
De overheid functioneert slecht zodat ze meer geld kunnen afdwingen.

jemagookniksmeer | 06-03-18 | 10:22

In die landen zit de strafrechtketen niet verstopt met IND procedures.

Tjemig | 06-03-18 | 13:16

Het WC papier van de EU wordt in NL gemaakt, dat was al lang duidelijk.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 10:11

Ergo, de echte criminelen zitten dus in Den Haag.
De faciliterende, toedekkende wegkijk kliek.
Waar kan ik aangifte doen?

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:10 | 3

Wat dacht je van hier? Dan gebeurt er meer mee!

Cobalt bomb | 06-03-18 | 10:13

@ Cobalt bomb | 06-03-18 | 10:13
Men doet dat af als zijnde "geen belanghebbende". Daarna gooien ze je dood met invulformulieren en regeltjes.
Dit land is stuk.

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:28

Ce ca! | 06-03-18 | 10:28
ik weet het, ik doe ook geen aangifte meer.

Cobalt bomb | 06-03-18 | 10:49

afschaffen die misdaad, ze doen er toch niks mee.

Heisessie | 06-03-18 | 10:09 | 1

Schaf gelijk de recherche ook maar af. Alleen de verkeerspolitie is belangrijk voor de kassa.

Rest In Privacy | 06-03-18 | 10:11

Cijfers van het WODC..... wie gelooft die organisatie nog, gewoon de spreekbuis van V&J....

Fatwabuster | 06-03-18 | 10:09

Net zoiets als lezen dat het zo goed gaat met de economie, de werkeloosheid zodanig is gedaald dat er geen mensen meer te vinden zijn, dat er weer volop gekocht wordt, dat mensen weer durven te besteden aan dure dingen.
Wie gelooft wordt zalig!

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 10:08 | 3

Dit heeft niets meer met geloven te maken maar met ordinaire propaganda.

kwark001 | 06-03-18 | 10:09

En dat al dat goede nieuws vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen komt is echt heel erg toeval hoor. Daar zit echt geen bedoeling achter.
Ook niet dat twee dagen na die verkiezingen die cijfers toch weer negatief moeten worden bijgesteld. Ook puur toeval.

2voor12 | 06-03-18 | 10:10

@kwark001 | 06-03-18 | 10:09
Geloof heeft niet alleen alles met propaganda te maken maar is propaganda. De geschiedenis heeft het bewezen en tot op de dag van vandaag bewijst het geloof dat het propaganda is.

@2voor12
Mee eens.

Louise-in-de-pels | 06-03-18 | 10:14

Er zit maar één ding op voor de overheid om volgend jaar met nòg betere cijfers te komen: de burger nog minder vertrouwen te geven zodat NIEMAND nog aangifte doet!

keestelpro | 06-03-18 | 10:07 | 2

Of die laatste politiebureau’s alsnog te sluiten en er voor te zorgen dat digitaal aangifte doen nog lastiger wordt. Digitaal aangifte doen, welke kansloze rukker dat heeft bedacht, dan weet je al dat de enige die met die aangifte wat kan doen je verzekering is, zeker niet de “dienaren” der Hermandad.

J-van-de-Bontekoe | 06-03-18 | 11:44

J-van-de-Bontekoe | 06-03-18 | 11:44
Wordt druk aan gewerkt. Waar ik woon (Katwijk) is zojuist ook bekend gemaakt dat het politiebureau wordt gesloten (samen met randgemeenten heeft Katwijk tegenwoordig ruim 60.000 inwoners).
Als dat de opmaat wordt voor de rest van Nederland dan blijven er niet veel bureaus over. Als ik dus aangifte wil doen van het een en ander, dan moet ik naar Leiden. Weer een extra drempeltje. Ik voorspel dat het aantal aangiftes (en volgens onze regering dus ook het aantal delicten) nog verder zal dalen.

Eagle0511 | 06-03-18 | 14:33

EUvsDisinfo.... kom er maar in.... oh wacht

Fatwabuster | 06-03-18 | 10:07 | 2

Nepnieuws dus dat elke weldenkende burger al jarenlang weet.

Nelis SplitBloes | 06-03-18 | 10:09

EUvsDisinfo: Hoe hypocriet kan een naam zijn!
De EU heeft haar bestaan te danken aan desinformatie en misleiding.

keestelpro | 06-03-18 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken