Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EXPLOSIEVE ONTHULLING. Volkskrant-medewerker sprak uren met Jean-Marie Le Pen

stiekeme foto

Volkskrant-medewerker Peter Giesen heeft in Frankrijk enkele uren gesproken met de extreem-rechtse oud-politicus Jean-Marie Le Pen. Dat blijkt uit onderzoek van GeenStijl.

Giesen maakte tijdens het gesprek notities en werkte deze uit om een interview te publiceren. Hierin krijgt Le Pen gelegenheid om antisemitische teksten zoals 'de holocaust is een detail in de geschiedenis' te herhalen en toe te lichten. Bonusquote: "'Baudet, zegt u? Hoe spel je dat? B-A-U-D-E-T? Het is de eerste keer dat ik die naam hoor. Wilders ken ik wel." Voor de rest wordt Le Pen best kritisch bevraagd eigenlijk en zo krijgt de lezer een goed beeld van de man, die nog steeds een extreem-rechtse haatopa is. Nu maar hopen dat Peter Giesen nooit de politiek in wil.

Reaguursels

Inloggen

Schattige kinderlogica blijft het, schuld door associatie. U praat met een "slecht' mens, dus u bent een slecht mens. Baudet praat met enge meneer, dus is een enge meneer. En daarmee zijn alle politici die met Baudet in discussie gaan allemaal enge mensen... Goh, misschien klopt het dan toch?

Wol | 28-02-18 | 20:46

Iedere kant kan talloze dingen aanhalen van partijen, personen of groeperingen die het tegenovergestelde vinden van wat die persoon zelf vindt.
Het is gewoon een kwestie van op afstand de dingen bekijken, dan komt de ware aard naar boven drijven. En dan ziet men ook welke groep gedemoniseerd wordt en waar nooit één genuanceerd woord over wordt gesproken en welke groep op een voetstuk wordt geplaatst en wordt opgehemeld als het enige ware echte.
Persoonlijk ben ik allergisch voor allebei.

Louise-in-de-pels | 28-02-18 | 18:19

Fakenews.
Le Pen liegt en heeft in werkelijkheid vele geheime en ondergrondse ontmoetingen met Baudet. In een van de vele grotten die Frankrijk rijk is. Om daar samen met ander extreem volk de ondergang van de EU en het NWO te lavendelen en drop te ruilen.

MistaRazista | 28-02-18 | 14:07

Blijf maar lekker wrijven in deze FvD-vlek. Die domme misstap van Baudet poets je er niet me weg.

stuyterkuycken | 28-02-18 | 12:49 | 4

@Stormageddon: dit artikel is bedoeld om Thierry's onderonsje met Jared Taylor weg te poetsen.

stuyterkuycken | 28-02-18 | 13:15

@stuyterkuycken Lees anders even de tweets van Waling, die samen met Baudet dit interview afnam. Of is Giessen nu ook een nazi?

kapoerewiet | 28-02-18 | 16:35

Lol DKS is er weer!

Omebert | 28-02-18 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Halbe zegt u? Hoe spel je dat H-A-L-B-E.

keestelpro | 28-02-18 | 12:31

Jammer, mislukte poging met dit artikel, volgende week het kwalijke verhaal over hoe Baudet in zijn jeugd cowboy en indiaantje speelde met zijn buurtvriendjes.

pa_niek | 28-02-18 | 12:31

Mislukte poging om een parlementslid die stelselmatig met openlijke antisemieten en racisten praat de hand boven het hoofd te houden. Zogenaamd om zijn horizon te verbreden terwijl hij in werkelijkheid alleen met gelijkgestemden praat. Of ik moet het gesprek tussen Thierry en de Grauwe Eeuw gemist hebben.

Ardbeg | 28-02-18 | 12:21 | 2

Het is soms goed om met iemand te praten die tegenovergestelde, afwijkende of extreme ideeën ten opzichte van je eigen ideeën heeft.

rifraf | 28-02-18 | 12:36

Grauwe Eeuw zijn gewelddadige terroristen. Het lijkt mij logisch dat Baudet daarmee niet snel gaat praten.

kortebroek | 28-02-18 | 14:21

Baudet? Is dat iemand?

Rest In Privacy | 28-02-18 | 11:49 | 2

In oude tijden was het de naam voor iemand in de hoek van de klas met een punthoed op

the Jackdawn | 28-02-18 | 12:35

Maar goed, een journalist zit in een heel andere rol dan één of andere politicus die erg graag vooraan wil staan in NL. Westerse journalisten zitten ook vaak met Assad te keuvelen.

GeenAccount | 28-02-18 | 11:47 | 1

En was tjerrie 9 jaar geleden politicus?

Stormageddon | 28-02-18 | 13:03

Bedoeling van het interview was ongetwijfeld om Baudet te besmeuren, maar dat werkte helaas niet.
gaan we toch weer wat anders proberen.
Gerucht gaat dat een vroegere buurman van Baudet een neef had, wiens bakker op de Centrumpartij stemde. En dat Baudet hier geen afstand van genomen heeft. Interessant...

Nuchternederland | 28-02-18 | 11:33

He Halbe, hij was er wel bij.....

The2Amendment | 28-02-18 | 11:19

Le Pen die geen actieve herrinering heeft aan Baudet. Goh, in de leer geweest bij 'onze' MP of ist andersom?

bij gelegenheid | 28-02-18 | 11:14

Het zal wel aan mij liggen, maar ik mis volledig wat er antisemitisch zou zijn aan de uitspraak dat de holocaust een detail in de geschiedenis is. De complete geschiedenis van de mensheid is doorweven met slachtpartijen en de holocaust is daarin alleen maar bijzonder omdat "wij" willen dat het dat is. Zodat politiek en media ons dat voor de voeten kunnen gooien om mensen die geloven in overerfbare schuld zichzelf te laten geselen en hen die dat van zich afwerpen als fascist weg te kunnen zetten. En dan is het mooiste nog dat moslims en zij die stellen in het belang van moslims (in het bijzonder Palestijnen) te handelen ongegeneerd jodenhaat mogen ventileren omdat deze zogenaamde collectieve schuld niet die van hun is. Hou toch op. Het komt misschien rot uit zijn strot, maar die ouwe heeft gewoon gelijk. Al die mafklappende SJW onzin loopt de spuigaten uit.

Pierre Tombal | 28-02-18 | 11:13 | 7

Le Pen was overigens wel de Fransman die een hulpactie opzette in Frankrijk na de watersnoodramp.

jacl | 28-02-18 | 12:47

Een vijf miljoentje minder telt niet?

Slough | 28-02-18 | 13:38

+1

overcoat | 28-02-18 | 15:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar goed. Missie van Volkskrant-medewerker Peter Giesen kan waarschijnlijk als gedeeltelijk mislukt geboekt worden:
Meneer Le Pen kent Thierry niet en kon geen herbruikbare uitspraken doen.

Jan Passant mk2 | 28-02-18 | 11:06

Je bent een krantenbedrijf en moet scoren. Baudet. Gaat waarschijnlijk anders in de voetbaljournalistiek. Of hebben journalisten het dagelijks over Roda JC? En de baasjes van PSV, Ajax en Feyenoord. Hebben zij het ook enorm vaak over Roda JC?

RickTheDick | 28-02-18 | 11:04

Even off topic. We hebben er weer een prins bij. Prins Hugo Klijnstra van oranje boven. Gaat weer geld kosten.

beau van rtl | 28-02-18 | 10:58 | 3

Nee hij krijgt geen toelage.

van Oeffelen | 28-02-18 | 10:59

Kost sowieso geld.

beau van rtl | 28-02-18 | 11:01

Nee, hij wordt geen Oranje, maar een Bourbon de Parme. (echte adel, ipv die oranje-nassau parvenu’s).

Stormageddon | 28-02-18 | 13:06

Nou, dat is in elk geval goed nieuws voor Thierry: Le Pen kan hem zich niet herinneren, ondanks zijn Fransozen-achternaam, dus daaruit mag je opmaken dat Thierry tijdens zijn bezoek in elk geval geen racistische praat heeft zitten uitkramen, anders had opa Jean-Marie dat wel onthouden.
.
Alhoewel Wilders ook geen uitgesproken racist is (natuurlijk wel in de ogen van de bezopen linkse idioten die Marokkanen en Islamieten als ras beschouwen), profileert die zich natuurlijk wel iets sterker als een anti-immigratie-politicus. Bovendien is het onmogelijk die Mozart-pruik van Geert uit je geheugen te wissen...

Brou Is Back | 28-02-18 | 10:57 | 1

De Fransozen achternaam heeft in Frankrijk een betekenis die je niet met een leider van een partij in verband brengt.

the Jackdawn | 28-02-18 | 11:07

Vol interesse was ik net dit interview in de Volk en Vaderkrant begonnen te lezen. Maar al na de eerste regels in het fascistische artikel moest ik wel mijn hoofd afwenden, van walging, van woede, van gevoelens, van schaamte van schuld.
Is dit een Nederlandse krant? Mag dit zomaar? Dit mag niet gezegd. Dit mag niet bevraagd. Wie heeft bedacht dat dit okay is? Dit is niet okay. Dit is niet okay. Dit is niet okay.

LibertasSimplex | 28-02-18 | 10:54

Irrelevant personage die LePen. Leuk voor in het rariteitenkabinet van geradicaliseerd links. Smullen ze van. De man bevestigt alle vooroordelen die extreem links heeft en dat is toch heerlijk, als je in vooroordelen gelooft. Ook de link met Baudet sloeg nergens op. Je kunt net zo goed vertellen dat Baudet vroeger als kind bouwmodellen bouwde van Duitse tanks en daarom nu een nazi is. Het is allemaal zo kinderachtig en slecht geacteerd op de koop toe. Iedereen trekt zich terug in zijn eigen politieke bubble en gaat vervolgens dmv demonisatie en selectieve berichtgeving een vesting van zandzakken bouwen. Het maakt niets uit óf je met iemand als LePen praat. Het gaat erom wát je ermee bespreekt. Is een schrijver of journalist die onderzoek doet naar moordenaars en daarom intensief met hen praat zelf dan ook ineens een moordenaar? Het is zo belachelijk Nederlands heikneuterig gedrag. Straks is het bezit van een boek over "de nazi's" al genoeg om iemand direct in het hoekje nazi te stoppen. Hoewel ik het, als je de bek vol hebt over fascisme en nazi's "bestrijden", het dan toch ook wel handig is als je begrijpt wat fascisme en nazi's zijn. In de historische context aub. En niet als een kip zonder kop iedereen die rechts van het CDA resideert direct te bestempelen als fascist. Zo dom. Waardering voor mensen die hun horizon verbreden. De ziekelijk afgunst van links, vol met intellectueel minder bedeelden is eigenlijk een cadeautje.

Dutchbeaurouge | 28-02-18 | 10:49 | 3

Wel beschouwd was Hitler met zijn nationaal Socialisme behoorlijk links op veel punten. De titel 'extreem rechts' moet vooral worden gezien in contrast met het communisme dat al de titel 'extreem links' droeg. Eigenlijk is het nazisme dus eerder een variant van extreem links. Maar leg dat de gekkies van Groen Links maar eens uit..

Joostmochtnietsweten | 28-02-18 | 11:25

Dat klopt helemaal. Het vreemde van de vergelijkingen met het nazisme zijn echter dat die maar één kant op kunnen. Alles is slecht uit die periode. Of het nu goed was in de praktijk of niet, het is toch slecht. Want de nazi's. Nu begrijp k dat wel, maar tegelijk ook niet. Als de nazi's graag cola dronken, maak het je dan nu ook een nazi omdat je cola drinkt? Dat soort vergelijkingen. Leren van het verleden is voor weinigen weg gelegd. Daarvoor moet je durven openstaan voor alle aspecten en pogen de historiche context te begrijpen. Het domweg afschilderen als dat alle Duitsers gek waren met Hitler voorop is populair, erg gemakkelijk maar bijzonder dom.

Dutchbeaurouge | 28-02-18 | 12:02

Joostmochtnietsweten Inderdaad ik heb me dit ook vaak afgervraagd, de term links, nazionalsozialismus lijkt toch erg veel op nationaal SOCIALISME of mis ik iets?

Slough | 28-02-18 | 13:41

Niet zeuren. Is een goed artikel waarin nuttige info staat over le Pen en FN. Enorm verschil met aanbieden proefschrift en "boreaal". Daar had trouwens wel iets over gevraagd mogen worden.

Graaiende Teddybeer | 28-02-18 | 10:48

Die Le Pen lijkt de tweelingbroer van Mart Smeets. Mag ik dat zeggen?

Moeki de Meeuw | 28-02-18 | 10:43 | 5

Esmee is de kleindochter van Mart. Lol!

Moeki de Meeuw | 28-02-18 | 10:51

Moeki de Meeuw | 28-02-18 | 10:51 |
whahaha

LibertasSimplex | 28-02-18 | 10:59

Ik dacht ook dat het Mart Smeets was. Ik durfde het alleen niet te zeggen want dan zou ik misschien nog stommer zijn dan ik eruit zie

Rest In Privacy | 28-02-18 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Welke journalist kun je vertrouwen? Linkse opleiding, het wordt er echt ingeramd, en een rechts salaris, ca. 75.000,- euro. Dat moet op een bepaald moment in je hoofd verkeerd gaan. Links lullen maar geen enkel gevoel hebben met de echte maatschappij.

Aardsengelmichael | 28-02-18 | 10:41 | 1

Links lullen en rechts vullen? Dat bestaat al langer dan vandaag hoor.

Kladderadatsch | 28-02-18 | 11:02

Overigens, Jean-Marie was vroeger een "para" die begin jaren '60 vocht in Algerije en daar een bepaald positieve kijk had ontwikkeld op gebied van culturele vermenging: Wat hem betreft kon de Franse en islamitische Algerijnse cultuur prima met elkaar omgaan. Wederzijds respect enzovoort, dus LePen was vroeger gewoon een behoorlijk linkse rakker.

Ergens daarna is hij - misschein uit frustratie over het mislukken van die integratie of uit rancune - een zurige anti-immigrant geworden. Het is maar dat je het weet.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 10:33 | 2

Ja of, hij vond de inmenging van de Fransen daar heel leuk. Toen ze het andersom gingen doen werd het een ander verhaal natuurlijk. Blijft een Fransoos.

TyrionLannister | 28-02-18 | 10:37

TyrionLannister | 28-02-18 | 10:37 |
Ook dat, andere tijden natuurlijk ook. Kolonialisme en zo. Maar toch, Jean Marie was destijds eerder een idealist dan de ranting holocaust ontkenner die hij later werd.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 10:55

Is dit niet gewoon journalistiek werk?

Mannes | 28-02-18 | 10:32 | 3

Ik vind het ook wat gezocht. Maar goed, dat was de kritiek op het veldwerk van Baudet ook. Dus ja, punt gemaakt.

Rommelende Onderbuik | 28-02-18 | 10:36

Dementerende mensen lastigvallen is geen journalistiek werk.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 10:37

Baudet is geen journalist!

Mannes | 28-02-18 | 13:15

Ik hoor die baas van ADO Den Haag, die toen de baas was bij de PvdA nog zeggen: "Je wordt wakker en je ziet Le Pain, je wordt wakker en je ziet Pim Fortuyn"

maaknietsuit | 28-02-18 | 10:32 | 2

Vergeet de vin en de Boursin niet.

DrumPiet | 28-02-18 | 10:41

Du pain, Du vin, Du troux?

Gajus | 28-02-18 | 11:03

Mooi .. prachtig , maar wat moeten we met een interview achter de betaalmuur ?

daytripper | 28-02-18 | 10:27 | 1

Het interview werd mij 'gratis aangeboden'. Welke betaalmuur?

PatCondellsVerreNeef | 28-02-18 | 11:21

Jean-Marie rijdt tegenwoordig wat rond op zn tractor met een stokbrood onder zn arm. Arme man.

HoerieHarry | 28-02-18 | 10:25 | 1

Naar de balie van de Jumbo rennen, en weer snel terug om te reageren.

oorwormpie | 28-02-18 | 10:40

Ow, volgens de moderne spreekregels moet Volkskrant-medewerker Peter Giesen nu geëxcommuniceerd worden uit de linkse kerk en een andere identiteit aannemen om zich in de buurtsuper te mogen vertonen..

Jan Passant mk2 | 28-02-18 | 10:22

Media kartel. Waar zijn jullie ? De Volkskrant heel amicaal uren lang praten met een Fascist, Racist, Nazi. Kamervragen, vastnagelen, Demoniseren.
Of is dat alleen een voorrecht van Greet en Tjerrie ?
Zie hier de hypocrisie. Het gepeupel mag uitsluitend "de juiste mening" horen.

Kamervraag | 28-02-18 | 10:21

Zal maar niet zeggen wat "baudet" in het Frans betekent, die ouwe seniele gek moet gedacht hebben dat hij in de maling genomen werd door de Volkskrant.

Watching the Wheels | 28-02-18 | 10:19 | 7

lol waarom kom ik hier nu pas achter

oorwormpie | 28-02-18 | 10:48

Beste landgenoten
Het is eigenlijk een vaginette, om de doos eens lekker door te spoelen na de daad. Het staat u uiteraard vrij om de aars te schhon te spuiten.

bwanabanjo | 28-02-18 | 11:53

bwanabanjo | 28-02-18 | 11:53 |
Tsja, die vagina ontbreekt dan mij mij weer. Je kunt niet alles hebben.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De opengesperde muil van Jean-Marie Le Pen roept bij mij altijd associaties op met een beerput.

Zenzeo | 28-02-18 | 10:18

Ligt het aan mij of gebruiken mensen de variabelen van het politiek spectrum verkeerd?
Extreem links = nationalist socialist
Extreem rechts = corporatist internationalist

Of ben ik nu dom en ongeschoold?

kudjens | 28-02-18 | 10:17 | 1

Extreem links -extreem rechts zouden eigenlijk prima met elkaar door een deur moeten kunnen. Hooguit een verschil in details. Voor de rest zijn het allemaal mafkezen.

DrumPiet | 28-02-18 | 10:40

De pen op de juiste plek.
En maar poeren.
Heeft Giesen dat nog gedaan mbt Algerije?

Hemmenaar7 | 28-02-18 | 10:16

Mensen die welke parallel dan ook trekken tussen het extreem-rechts van Le Pen en dat wat in Nederland als extreem rechts wordt betiteld zijn knettergek. Buiten de weduwe Rost-van Tonningen en wat geïmporteerde haters leeft iedereen hier in het volle bewustzijn van de Holocaust. Sterker nog, we laten het misschien te bepalend zijn, uit een irreële en door links opgedrongen angst voor herhaling.

MickeyGouda | 28-02-18 | 10:12 | 9

@Lupuslupus

Dat dus. Dank voor het herformuleren.

MickeyGouda | 28-02-18 | 10:30

Lupuslupus. En daar heb je gelijk in, maar je kunt beter stoppen met Wilders te verdedigen. Voor je het weet wordt je door een betweterige reaguurder, die altijd gelijk heeft, voor racist/fascist uitgemaakt als je niet binnen 10 seconden kunt uitleggen waarom je dat niet bent.
Je mag tegenwoordig in Nederland best kritiek hebben , als het maar op Wilders is.

beau van rtl | 28-02-18 | 10:37

@Lupuslupus 10:24
Het is geen irreële opgedrongen angst maar een paraplu waaronder de rechtsmens schuilt. En van daaruit iedereen die het niet met hen eens is, het etiketje 'extreem links' opplakt.

DrumPiet | 28-02-18 | 10:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Niet zomaar een bonusquote, het is nota bene de tagline van het artikel. Eerst Baudet om de oren slaan met zijn "innige band met Le Pen", en hem vervolgens uitlachen omdat opa zijn naam vergeten is. Bedroevend niveautje weer. En over die gesprekjes van Baudet met allerhande fout volk, dit: saltmines.nl/2018/02/21/de-baudet-le-...

Muxje | 28-02-18 | 10:12 | 2

Welk woord moet je vertrouwen van een linkse journalist die een interview knutselt met een extreemrechtse holocaustontkennende dementerende politicus. Even de tekst visie vooraf onder de neus van de geinterviewde leggen en vragen of ie akkoord is. Tuurlijk is ie dat. Zijn Nederlands is immers opperbest. Duistere journalistiek met slechts één doel: verder debiliseren en demoniseren van Staatsvijand nummer een, twee en drie.

Rest In Privacy | 28-02-18 | 10:17

@Langshetrandje | 28-02-18 | 10:17
Mee eens.

Watching the Wheels | 28-02-18 | 10:20

Iedereen maakt zich zo druk om die extreem rechtse anti semitische haatopa, maar om extreem linkse anti semitische haatoma’s in eigen land maakt niemand zich druk.
Hallo Hanneke Groenteman, Greta “de zwarte weduwe” Duisenberg en Anja Vuilnisbelt.

Osdorpertje | 28-02-18 | 10:11 | 3

De pliesie was gister nog bij kraakpand VU niewaar?

oorwormpie | 28-02-18 | 10:14
-weggejorist-
NLmomus | 28-02-18 | 10:15

Osdorpertje | 28-02-18 | 10:11 |
GS toch? Alleen doet de VK het in de vorm van een interview.

DrumPiet | 28-02-18 | 10:18

Volkskrant? Hoe spel je dat?
V-O-L-K-S-K-R-A-N-T
Nee, nooit van gehoord.

Schadenfreude | 28-02-18 | 10:11

De Omvolkskrant

skoftig | 28-02-18 | 10:07

Als Peter gewoon de politiek in gaat voor een fatsoenlijke partij, zeg VVD, D66, CDA of PvdA, dan is deze ontmoeting met Le Pen werkelijk geen enkel probleem.
Maar da's logisch...

TisNieZoMoeilijk | 28-02-18 | 10:07 | 2

TisNieZoMoeilijk ,Lees ik het goed, fatsoenlijke partij ????

gelukzoeker | 28-02-18 | 10:14

Had ik fatsoenlijk tussen haakjes moeten zetten voor de duidelijkheid?

TisNieZoMoeilijk | 28-02-18 | 10:17

Ik betaal niet voor arikelen van de volkskrant.

HoerieHarry | 28-02-18 | 10:06 | 2

Is GS Premium niet incl VK abbo? Sad.

oorwormpie | 28-02-18 | 10:09

@oorwormpje
Nee denk het niet, TMG is geen lid van de persgroep. Als dat wel zo was dan wel voor Parool, AD, Trouw en Volkskrant. Gemiste kans van GS denk.

TyrionLannister | 28-02-18 | 10:34

Ja maar hij is van de Volkskrant, dan mag het.

Bakkeleures | 28-02-18 | 10:06 | 1

Heeft hij wel in alle bewoordingen afstand genomen en ijsberen verbrand als boetedoening?

TheseDays00 | 28-02-18 | 10:08

Tsja. De een is journalist, die publiceert over eventueel controversiele, maar maatschappelijk relevante, figuren zoals Le Pen en de andere is een promovendus die onderzoek doet naar - wat was het ook weer - de natiestaat of iets dergelijks? Dan kan een interview met Le Pen natuurlijk ook relevant zijn.

Beste_Landgenoten | 28-02-18 | 10:04 | 1

Precies. En of je nou links, rechts of welke geïnteresseerde dan ook met wie dan ook een gesprek aangaat of "onderzoek" wil doen is vrij normaal. Behalve als ze Greet of Sherry heten. In dat geval wordt het linkse haatframe weer van zolder gehaald. Bah.

Pedronegro | 28-02-18 | 10:25

Ach arme Sjerry, doet zo zijn best om bij de extreemrechtse fine fleur te horen en dan blijkt de bruine oppersmurf hem te zijn vergeten.

Bakito | 28-02-18 | 10:03 | 7

LOL @ bruine oppersmurf.
Kudos Bakito!!

Berbaar | 28-02-18 | 10:26
-weggejorist-
De musso linie | 28-02-18 | 10:54

Het is totaal ongeloofwaardig dat Le Pen vroeg hoe je de naam Baudet spelde. Een veel voorkomende naam in Frankrijk en ook nog een bekend woord. Ik ben ervan overtuigd dat de journalist van deze “papieren drol, een pijler van bedrog”, zoals Jaap Fischer de VK kwalificeerde, dit moment helemaal uit zijn duim gezogen heeft.

johannijhof | 28-02-18 | 16:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Prachtig dit.

Braboblanke | 28-02-18 | 10:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland