Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U staat aan de Nederlandse grens met een gestolen blanco paspoort van IS... Mag dat?

Nou, mag dat?

A) Ja. Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie

B) Ja, want met een gestolen & blanco paspoort van Islamitische Staat ben je geen gevaar voor de nationale veiligheid. Kan het kwaad joh. Bovendien kunnen die arme Syriërs zich niet wenden tot hun land voor de aanvraag van een reisdocument. Kom maar lekker hier, lieve apothekers

C) Ja, want dit is Nederland. Hier heb je een bad, bad, brood. En een huis. En een stempas. En outkiering

D) Nee, opzouten met die lui. Ze liegen dat het gedrukt staat, met hun 'diverse verklaringen voor hoe ze aan het verdachte paspoort zijn gekomen'. De blanco paspoorten uit de databank zijn eerder gebruikt door IS-strijders om aanslagen te plegen in Europa, zoals in Parijs, waar meer dan honderd mensen uit het leven gerukt werden door die jihadistische idioten. Terrorismewetenschapper Jelle van Buuren van de Universiteit Leiden zegt het: "De voorbeelden laten zien dat IS deze documenten gebruikt om strijders Europa binnen te krijgen." En de AIVD en de politie... Ja de AIVD en de politie.

Reaguursels

Inloggen

Niets aan de hand. Gewoon nog meer belasting betalen en alles komt goed.

Patatter | 19-02-18 | 20:34

Het wordt tijd dat Nederland een dictatuur wordt. Dat democratische gelul in onze regering. Schijnheilige nsb'ers zijn het. Schijtbroeken! 80% van regeringsleden zou hun eigen moeder nog verraden. Nederland moet weer Nederland zijn, terug naar 15 miljoen mensen... Burgeroorlogen, schandpalen, beeldenstormen, deze prachtige tijden moeten herleefd worden!
Laat die gelukszoekers maar gewoon eerst een baan vinden, inburgeren binnen 1 week en dan pas kom je op een stapel om toegelaten te worden. Wachten moet uiteraard wel in eigen land. Grensposten! Nog erger vind ik het uitschot dat hier geboren wordt nog steeds moeite heeft met ABN. Ook die opnieuw naar school sturen. Keuze tussen 2 paspoorten, bestaat niet. Je bent Nederlander of niet. Anders ben je gewoon een buitenlander met een Nederlandse stempel in je paspoort. Buitenlanders die na 30 jaar nog steeds geen of gebrekkig Nederlands spreken, opzouten! Ga in ieder geval iets nuttigs doen ipv een uitkering trekken.
Door al die buitenlandse gelukszoekers op te nemen en geld te geven, mag ik straks tot mn dood werken.

En dan die blanke pleuris koters, die vieze vuile meelopers met bontkraagjes. Je bent Nederlands! Praat dan ook zo, zielepootjes! Tegen je Nederlandse vrienden doe je wel stoere praat. Maar zodra je met je buitenlandse holmaten bent, zeg je alleen maar ja en amen en ben je bang dat ze jou een keer pakken, dus doe je net of je een van hen bent, met je pradaschoentjes en je heaumeau nektasje en je burberry petje! Mijn vader zou me klappen geven als ik er zo bij zou lopen of praten met buitenlands accent. En jouw vader zou dat ook moeten doen. Net zo lang slaan tot je weer een Nederlands accent hebt.

Nu ik toch zo lekker bezig ben. Geloven afschaffen staat boven aan mijn lijstje! Welke lul heeft het ooit verzonnen dat God bestaat. Uit alles blijkt dat wij van apen afstammen, evolutie noemen ze dit. Pornografische gedachten dat wij allemaal afstammen van maar 2 mensen, wordt eens wakker!! Smerige incestueuze praatjesmakerij die bijbel. En dan niet eens te spreken over een peleton aan priesters, kosters, etc. die aan kleine kinderen zitten. Die mogen van mij allemaal de brandstapel op. Vuile pedofielen!
Kies uit de volgende antwoorden:
A. Ik ben het hier volledig mee eensch
B. Ik ben zelf een pedofiele bontkraag met buitenlands accent
Andere opties zijn niet mogelijk, niet als je een echte Nederlander bent.

TriangelJosti | 19-02-18 | 15:20 | 6

Iets teveel text voor op een tegeltje. Anders kwam het ergens bij mij aan de muur te hangen. Religie is de kanker van deze planeet. Rond de 100 miljoen mensen op de vlucht om een religie. Regels moeten er komen bij wanorde. Waarom dat bij religies niet gebeurd ontgaat mij. Laten we beginnen kinderen beneden de 18 niet meer toe te laten tot gebedshuizen. Daarna religieus getinte scholen omdopen tot zelfredzame scholen. Ik wil niet mee betalen aan sprookjes. En zo kun je nog 10 tallen regels instellen.

Nikstc | 19-02-18 | 15:52

Heh. Dat komt ff binnen op de maandag zo.

SDI | 19-02-18 | 16:46

Dan heb ik het ook nog niet eens over de tokkies gehad, die complete buurten overnemen. Wie heel simpel gezegd rekeningen niet betalen, maar wel een pakje Van Nelle zwaar naar binnen stampen op een dag en 10 halve liter blikken bier verorberen per dag. Maar owee als de hardwerkende burger een keer hun zorgverzekering niet betaald, dan ligt er gelijk een aanmaning in de brievenbus + extra administratiekosten en of je binnen 5 dagen wilt betalen anders sturen ze een deurwaarder. De werkende mensch is sowieso de dupe van alles.

Gevangenisstraffen zijn veel te licht en de doodstraf mag wat mij part ook weer ingevoerd worden.
Als je iemand vermoord, krijg je een paar jaar celstraf en TBS. Leuk, maar door goed gedrag is die persoon na 1 jaar celstraf en 1 jaar TBS vervroegd vrij, maar draagt nog wel een enkelband dat ze hem kunnen volgen. Kom op zeg! Is de Nederlandse maatschappij nu echt zo naief? Het is een moordenaar menschen, ongeacht hoe of wat, zo'n persoon hoort nooit meer vrij te komen en helemaal geen TBS.
Ook zoiets, je krijgt eerst celstraf en dan TBS. Ik zeg draai het om. Geef eerst TBS's, zodra ze beseffen door de psychische hulp wat ze verkeerd gedaan hebben, alsnog de cel in, klinkt mij prettiger, want dan komt de straf nog harder aan. En dan de cellen, waar de neuq zijn de open cellen gebleven met tralies, droog brood en water. Nee, hallo, we leven in de 21e eeuw. Ze moeten zich wel kunnen vermaken. Dus krijgen ze een tv met alle zenders die ze willen, inclusief playstation met de nieuwste FIFA. Ik moet gewoon sparen hoor als ik zoiets wil hebben.

TriangelJosti | 20-02-18 | 11:43
▼ 3 antwoorden verborgen

"Hoewel eerder zelfmoordterroristen die zich in Parijs opbliezen naar Europa kwamen met zulke ‘IS-paspoorten’, trekt Nederland hun verblijfsvergunningen niet in."

- www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

*bonk, bonk, bonk*
Kan iemand me dít even uitleggen? Want ik snap het allemaal niet meer. Hoe krijg je dit in hemelsnaam recht geluld??? Ze komen dus bewezen met dit soort nep paspoorten binnen, plegen vervolgens aanslagen (in o.a. Frankrijk) en dan ga je als land dus gewoon met de vingers in de oren heel hard Lalalalala! zitten zingen?!? Echt, ik moet stoppen met het lezen van dit soort berichten want het is heel erg slecht voor mijn humeur en bloeddruk. Stelletje godvergeten klapharken! Willens en wetens de inheemse bevolkingen van de Europese landen aan dit soort gevaar blootstellen. Vroeger noemden we dat 'landverraad' en daar stond de doodstraf op. En dan dit zinnetje:

"Geen van hen is een gevaar voor de nationale veiligheid, concluderen de politie en de geheime dienst AIVD na verder onderzoek naar de achtergrond van de immigranten."

Het kan me niet bommen, erúit met die lui en wel sofort!

En dan gaat de miskleun nog even wat verder:

"De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zegt tegen NRC dat er ‘geen grond’ is om de verblijfsvergunningen van asielzoekers met valse of gestolen paspoorten alsnog in te trekken: zij zouden geen aantoonbaar gevaar vormen voor de nationale veiligheid. Volgens de krant komt ongeveer 63 procent van de asielzoekers Nederland binnen zonder geldig identiteitsbewijs."

Er is geen grond om hun verblijfsvergunningen in te trekken??? Echt? Wat dachten jullie van; de boel belazeren en je op oneigenlijke gronden toegang verschaffen tot een soeverein land? For starters. En 63%(!) van alles dat hier binnen spoelt kan dus nog geen wc-papiertje van herkomst overleggen. En dat ze geen aantoonbaar gevaar vormen wil ook niet zeggen dat ze dat ook niet zijn... *verder gaat met head desken*

Sjefke7807 | 19-02-18 | 14:06

A, B en/of C natuurlijk! Ohnee, wacht...

HypoPseudo | 19-02-18 | 14:05

Binnenhalen in grote getale. Lijkt me wel het minste dat we kunnen doen. Het is sowieso altijd de schuld van de blanke man. Ik kijk mezelf nu in de spiegel en spreek mezelf vermanend toe en gooi nog wat goede kleren in een tweedehands kledingbak voor statushouders.

Bezorgde vader | 19-02-18 | 13:27

Dit soort acties tonen onder andere aan wat voor onzin de nieuwe Sleepwet is.
Als de overheid nou eens zou beginnen met in beleid handhaven van wetten die we al hebben, zou handelen op inlichtingenkennis die reeds vergaard is en die twee in common sense toe zou passen, zouden we helemaal geen Sleepwet nodig hebben. Wat is het nut van "meer informatie" als je op basis van informatie die je al ten overvloede hebt steevast niet adequaat reageert?

Vage_eddie | 19-02-18 | 13:21 | 1

Nee, slepen is de oplossing tot alles. Op basis van zinsopbouw worden wij staks geschandpaalnageld. Dat is pas belangrijk!!!!1!!

Bezorgde vader | 19-02-18 | 13:27

Dit zijn vaak niet eens Syriers. OK er kunnen wat IS strijders tussenzitten, maar zelfs die zijn dan vaak ook geen Syriers.
Maar wat NL blijkbaar niet weet, is dat er honderdduizenden mensen vetrokken zijn uit LIBANON met een vals Syries paspoort!
Hele steden, hele wijken zijn leeg gelopen (en dan hebben we het over Libanon, niet zozeer Syrie). Inderdaad vooral veel met gebruik van die blanco paspoorten...

Overigens zijn de nummers van de meeste 'gestolen' blanco passpoorts helemaal niet bekend en ze komen niet enkel uit IS gebied maar uit heel Syrie.
Die 30 is dus maar de tip of the ice-berg.
Dat kan toch niet echt nieuws zijn?

Dr.Jay | 19-02-18 | 13:13

Godverdomme!! En WIJ mogen niet eens zonder identieteitsbewijs rondlopen.

meneer Q | 19-02-18 | 13:11

Dit soort berichtgeving is mosterd na de maaltijd.Ze zijn er al en het worden er nog meer.
Langzaam maar zeker nemen de moslims Europa over.Stap voor stap.Ze infiltreren overal ook in de politiek.Heel gevaarlijk wat hier bezig is.
Slaap lekker en oogjes toe.
Wie o wie is in staat het getij te keren in Europa?Dit moet ook uit het oosten komen.
Het verzet.
Dit zal ook uit het Oosten moeten komen.Oost Europa wel te verstaan want daar hebben ze nog ballen.

hetwerktniet | 19-02-18 | 13:07

Is dat voor de kust van Scheveningen? Daar staat een leuk penthouse voor ze klaar met bij de voordeur een mat met 'WELKOM'. Gratis

Man.man.man | 19-02-18 | 13:06

Túúrlijk, joh - de politie en de AIVD zijn allebei de perfecte instrumeneten om te bepalen dat de betrokken asielzoekers al-dan-niet een gevaar vormen voor de nationale veiligheid..... ears on the ground, enzo.
-
Ongelooflijk. Ze weten geen ene r*** van deze mensen. Onze overheid weet daarentegen wél van iedere Nederlander hoe laat hij poept, hoeveel hij poept en hoe zijn poep is samengesteld, want milieubelasting.

bisbisbis | 19-02-18 | 12:56 | 1

Yep, komt door dat onzichtbare oorlabel.. de BSNr.. die heb je als statenloze nl niet..

fikkieblijf! | 19-02-18 | 13:25

Bij het lezen van de titel van dit topic begon ik al te grijnzen,
en ik begon ook alvast wat ruimte vrij te maken op mijn bureau,
om binnekort mijn hoofd relatief veilig op te kunnen gaan bonken.
Geen overbodige luxe, zo bleek..
.
*Bonk*, *Bonk*, *Bonk*, W-T-F !! ??
Deze paspoorten zijn nu toch bekend als vals?
Dus op het eerste vliegtuig terug zetten dan toch zeker?

hotmint | 19-02-18 | 12:48

Over vijf jaar een Nederlands paspoort, daarna bijstand en op 67-68-69 AOW of de AIO-uitkering: ''U kunt dan een ‘aanvullende inkomensvoorziening ouderen’ (AIO) krijgen. De AIO-aanvulling is een onderdeel van de Participatiewet.'' Zie daarvoor de website van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

theo-is-dood | 19-02-18 | 12:36 | 1

Vergeet ook niet gratis tandarts, gezondheidszorg enz. enz.

meneer Q | 19-02-18 | 13:07

Kom op jongens, nog 20 stemmen verwijderd van het erdoaanhangsel.

053 | 19-02-18 | 12:31

Maar gelukkig worden alle tachtigduizend Nederlandse jagers en sportschutters jaarlijks in de avonduren onaangekondigd door de politie gecontroleerd. Om te zien of de dubbelloops volgens voorschrift in de afgesloten stalen kluis staat.

theo-is-dood | 19-02-18 | 12:30

Maar het klootjes volk blijft op VVD, PvdA, D66 en CDA stemmen, hoe achterlijk ben je dan ?

Mo het varken | 19-02-18 | 12:00

Was Judith Sargentini nu ook in de Datsja bij Putin geweest of was ze boots on zhe ground bij frontex of zeer waarschijnlijke lekker warm in de kantine van Brussel bij een biologische sterremuntthee mijmerend over een groenlinks sociaal en solidair europa

HetOorAakel | 19-02-18 | 11:56

Justitie en aivd zien geen redenen tot bezorgdheid. Goh, vreemd dat ik daar nu niet geruster van wordt.

Ruikbaard | 19-02-18 | 11:52

Ach, we blijven gewoon doorgaan met naar de klote te gaan. Het lijkt wel of heel West Europa een soort death wish heeft met die voortgaande import van moslims. En er gaan ook steeds meer stemmen op om loepzuivere Isers weer terug te halen.

Lees voor de curiositeit de column van Sheila Sitalsing in de Volkskrant van vandaag. Nav een interview dat zaterdag in de VK stond met een of andere Koerdische generaal oid die eist dat West Europese landen hun "eigen" IS "strijders" (waarom die term toch altijd gebruikt wordt ipv de veel meer de lading dekkende term "terroristen, is me een raadsel) weer komen ophalen in hier te berechten, vindt Sitalsing ook, met een potsierlijke analogie van afval dat in de tuin van de buurman belandt, dat "wij" natuurlijk onze eigen rommel moeten opruimen en al die smerige IS ratten weer naar Nederland moeten halen, want het zijn "onze" criminelen.

Na eerdere pleidooien om de vrouwelijke IS terroristen terug te halen, want het is zo zielig voor hun kinderen die niet voor Syrië hebben gekozen - er schijnen al rechtszaken gevoerd te worden door de opa's en oma's van die kinderen om Nederland te dwingen die lui actief terug te halen - gaan policor Gutmenschen nu dus ook pleiten om de mannelijke IS ratten terug te halen.

Ik hoop niet de de regering zal zwichten, maar ik vrees het ergste. Want ze hadden natuurlijk al lang die lui hun Nederlanderschap moeten afnemen; dan houden ze hun - in verreweg de meeste gevallen - Marokkaanse nationaliteit over, en kan die Koerdische generaal gaan klagen bij Marokko om de "eigen" ISers terug te nemen, maar iets zegt me dat tegen dat soort landen nooit geklaagd wordt.

Alle het bekende gewapper van Sitalsing met "de verdragen", "de rechtsstaat", "onze" criminelen etc ten spijt, de rechtsstaat kent sinds maart vorig jaar de mogelijkheid om die IS terroristen hun Ned. nationaliteit (in geval van dubbele paspoorten) af te nemen, is dus volkomen "rechtsstatelijk". Doe dat dan ook eindelijk eens! Die smerige IS ratten zijn geen Nederlandse staatsburgers; het zijn gevaarlijke "aliens" die tot hun kruintjes afgevuld met haat tegen Nederland en het westen, vrijwillig naar het kalifaat zijn vertrokken om daar deel te nemen aan een wreed schrikbewind waar de Middeleeuwen een puntje aan kunnen zuigen (of het te ondersteunen door koekjes te bakken als manlief op pad was om koppen af te snijden). Het enige wat die lui met mij gemeen hebben is dat Ned. paspoort, en dat moet je ze dus afpakken.

En die Koerdische generaal hoeft ze wat mij betreft niet langer vast te houden dat wij ze komen ophalen, hoor. Laat ze maar wandelen, en dan kunnen ze daar, of in een ander islamitisch land, verder werekn aan hun toekomst en die van hun kinderen. Maar niet in mijn land. Lazer op.

Dr_Johnson | 19-02-18 | 11:23 | 2

Ik begrijp die Koerd wel: Hij wil ze gewoon niet. Wie ze komt ophalen zal hem een zorg zijn en terecht. Als wij zo gek zijn, prima.

Maar ik heb er grote moeite mee als deze jongens (en meisjes) willens en wetens zich afkeren van Nederland, hun kinderen blootstellen aan die onzin en daar de stoere strijder, moordenaar en verkrachter gaan uithangen, maar weer worden terug-ontvangen en met alle egards van onze rechtsstaat worden behandeld. Dat recht hebben ze wat mij betreft grondig verspeeld.

Er is ook nog zoiets als indienst treding bij een vreemde krijgsmacht, waarmee Nederlanderschap vervalt. Als we dan toch een wet willen toepassen: Dan die graag.

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 11:30

"Dat recht hebben ze wat mij betreft grondig verspeeld."

Exact, Landgenoten. En ik zou graag zien dat de regering daar nou eindelijk eens echte consequenties aan verbond. Maar zoals ik al schreef, ik heb er een hard hoofd in.

Dr_Johnson | 19-02-18 | 12:01

Of dit gebeurt ter voorbereiding van hun EU droomleger.
Mannen tussen 20 en 40 fit to fight.
Of het zijn aanstaande donateurs voor de d666 ,,donorwet,,/orgaanwet!.
Ze zullen zich ernstig vergissen,deze mensen hebben een andere mindset dan wat de elite denkt.
Laat de boel maar escaleren liever vandaag dan morgen!

maasdonk | 19-02-18 | 11:20

Altijd vervelend dit. De politie wil oplossen, arresteren en uitzetten (bij wijze van spreken dan). De AIVD wil weten, onderzoeken en de mannen volgen voor meer info. Nu hebben we het slechtste met een derde optie. De mannen lopen vrij rond en weten dat ze in beeld zijn en gevolgd worden.

Premier Trutte | 19-02-18 | 11:05

Het gaat er niet meer om of vermeende asielzoekers hier binnenkomen. het gaat er om of we de o.a. autochtone faciliteerders kunnen uitzetten wegens poging tot omverwerping van de Staat.

gnor | 19-02-18 | 11:03

Nederland vergrijst we hebben iedereen nodig die ook maar aan de deur klopt , op dit moment is er niet aan technische personeel te komen terwijl hele volksstammen in de bijstand vertoeven , ik begrijp er geen zak meer van , maar de Nederlander moet wel doorwerken tot zijn 71ste levens jaar voor wat dan !!

Jetstream | 19-02-18 | 11:01 | 2

Dat vinden Eurofielen belangrijk, het braafste jongetje van de klas uithangen.. Met z'n alleen op het 65e levensjaar met pensioen kost ca. 8 miljard. Ik hoef niet uit te rekenen wat het hele asielcircus ons kost denk ik. Dan weet u waarom onze pensioenen onbetaalbaar worden.

Ommezwaai | 19-02-18 | 11:09

@Jetstream | 19-02-18 | 11:01 |
Ik zal u even gauw uitleggen waar dat tekort vandaan komt. Ik heb zelf 30 jaar als meesterlasser in de Metaal gewerkt. Me letterlijk helemaal kapot gewerkt (recent nog een zware schouderoperatie gehad om de boel een beetje opgeknapt te krijgen) al die jaren. Salaris is werkelijk om te janken. Alleen als je in de offshore of piping zit verdien je als lasser nog een beetje leuk. In de fabriek/werkplaats not so much. Toen de crisis toe sloeg wisten de werkgevers niet hoe snel ze al die 'dure' Nederlanders de dikke laars in de achterste moesten geven en er kwamen Polen, Bulgaren etc. voor terug. Ik heb het met eigen ogen zien gebeuren. Dat die gasten geen drol konden lassen boeide niet. Dat ik daarna de rommel op mocht komen knappen vanwege alle lasfouten was ook al niet boeiend. Ze kwamen 12-14 uur werken en kregen EU 5 a 6 per uur. Bruto. Een salaris dat daar een godsvermogen is, maar waar je als Nederlander nog geen fietsenhok van kunt huren. Er zijn zat mensen die willen werken of omscholen (waaronder ondergetekende omdat ik met die schouders mijn werk niet langer mag doen. Tot mijn grote verdriet overigens want lassen is een enorme passie voor me.) maar dáár wordt geen cent aan uitgegeven. Want dat geven we liever aan al die klaplopers die hier binnen spoelen. En die Vergrijzing, daar kon men al decennia lang op in spelen als men de kop uit de kont had getrokken en het geld verstandig gebruikt in plaats het te verjubelen aan Linkse feel-good hobby's...

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:57

En hop, terug naar een Syrische cel. Bewijs daar maar fijn dat je niks gedaan hebt. Waar de misdaden gepleegd zijn ga je het juridische systeem in. En als je Nederlander bent (of een Nederlands paspoort hebt) krijg je fijn wat juridische bijstand. Maar DAAR ga je de cel in. Misschien dat je dat van te voren moet verzinnen, als je koppen wil snellen.

dyslexieman | 19-02-18 | 10:57

Zijn nu 3 van de 6 die daar staan niet Nederlands? (Ja wel een Nederlands paspoort) Als je zegt dat je niet vindt dat deze mensen in de Nederlandse politiek thuishoren (nou is het bij gemeenteverkiezingen nog wel wat anders, maar gaat zich even om het idee), dan ben je direct een racist.

Laat ik dat daarom niet zeggen. Wat ik wel wil zeggen, als ik thuis logés krijg, hebben ze niets te zeggen over hoe ik dingen regel.

DerUnterMensch | 19-02-18 | 10:57 | 2

Hoort uw reactie misschien bij het vorige item?

Roadblock | 19-02-18 | 11:00

@Roadblock | 19-02-18 | 11:00
Het item hierna ja, ik was de reactie al kwijt.

DerUnterMensch | 19-02-18 | 14:56

Ik zou hier als programmamaker leuk op inspelen. Zelf als frisse Hollands ogende knakbol eens dat hele proces in proberen te gaan. Gewoon zeggen dat je uit Syrië gevlucht bent, Alibaba heet en 16 jaar oud bent. Kijken hoe ver je komt. En de camera draait mee natuurlijk.

stuiter_teelbal89 | 19-02-18 | 10:47

Het vreemde is. Als ik op Schiphol mijn paspoort niet bij mij heb. Dan kan ik niet eens het land uit. En dat volk komt zelfs zonder paspoort het land in.

CherJW | 19-02-18 | 10:46 | 1

"Gemiddeld komt 63 procent van de asielzoekers Nederland binnen zonder geldig identiteitsbewijs." Dat weten wij al jaren.. Of ze worden in een vliegtuig door de plee getrokken of het Libische strand ligt er vol mee. En de IND mag uitzoeken waar die gasten vandaan komen......

Ommezwaai | 19-02-18 | 10:57

Ja hoor, dat mag. Het actieve geheugen van onze politici laat hen wel eens in de steek waardoor niet meer precies duidelijk is waarom je uberhaupt moslims in je samenleving wilt, laat staan die fundamentalistische kleedjesbidders. Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent. Ben je voor het eerst hier, of ben je al bekend....

Linkse allergie | 19-02-18 | 10:44

Ofwel ben je een echte vluchteling, dan meldt je jezelf aan bij de eerste lidstaat waar je de grens overgaat en verzoek je de status politiek vluchteling, je geeft keurig je documenten af, en start de procedure.

In alle andere gevallen pleeg je fraude en je kan dus geen aanspraak meer maken op de status vluchteling en hoor je op het eerste schip, vliegtuig, trein gezet te worden richting heimat.

Lt-Kol Kilgore | 19-02-18 | 10:42 | 1

Maar niet in het Koninkrijk der Nederlanden. Want hier hebben we o.a. Alexander en Jesse. Alexander en Jesse vinden namelijk iedereen een racist die het heeft over actief uitzetten van illegalen en vreemdelingen. Alexander en Jesse vinden asielzoekers die hun paspoort verdonkeremanen namelijk slim. Zo slim dat er niet over hun IQ mag worden gesproken. Alexander en Jesse, dat noemen wij Nederlanders fraude plegen, maar als het over "Nieuwe Nederlanders" gaat, moet dit heel anders heten.

Ommezwaai | 19-02-18 | 11:02

Ik hoorde het net op Radio 1 en heb zo hard met mijn voorhoofd op mijn stuur geramd dat er nu nog DROF in afgedrukt staat.

Bigi Bana Boy | 19-02-18 | 10:41 | 1

Lol

Muuke | 19-02-18 | 11:14

Als de plaatselijke loodgieter gratis een volledig geoutilleerde douche/bad/toiletruimte op mijn zoldertje wil inbouwen dan mag zo'n ISIS-jongen - vermits mijn goedheid breeduit wordt uitgevent - wel 'n nachtje in mijn huis slapen.
Ps: Voor de DWDD redactie; op de dins- en donderdagen kan ik niet.

Van Zessen Klaar. | 19-02-18 | 10:39

Het gaat hier om het begrip "nationale veiligheid". Een burger verstaat hieronder bijvoorbeeld een aanslag met een truck op een Kerstmarkt of een boulevard. Maar de AIVD verstaat onder "nationale veiligheid" een aktie gericht is tegen de Nederlandse staat. Burgers die slachtoffer worden van een aanslag zal ze worst wezen. www.aivd.nl/onderwerpen/het-werk-van-...

de euro middenweg | 19-02-18 | 10:38

Ik heb een paspoort van Patagonië, dan mag ik er toch ook wel in?

Dutch_Holland | 19-02-18 | 10:31

Die Haagse en Lokale Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) halen Ze wel weer binnen hoor .
Je mag er Zelf achterkomen wie en wat het weer zijn .
Dan ziet je geen 1 hippie mag je lekkers met de teringbende opgescheept zitten en het Zelf uitzoeken .

liegende lippen | 19-02-18 | 10:30

10 paspoorten p.p. = 10 bijstandsuitkeringen p.p. Veel plezier er mee, onze overheid interesseert het geen donder, wij hebben geld zat en betalen graag 90% belasting voor jullie apothekers....

lulleficatie | 19-02-18 | 10:27

Niemand minder dan cabaretière Claudia de Breij heeft persoonlijk een bezoek gebracht aan de IS-vluchtelingen en zag daar geen terroristen tussen zitten.

K. Westergaard | 19-02-18 | 10:25 | 2

+1

Panta_Rhei | 19-02-18 | 10:34

Misschien mogen ze dan wel bij haar.... etc

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 11:33

Van MIJ mag het niet. En van nog veel meer NLers mag dat niet.
Los van de mening van de landverraders in 079 en brussel houdt ik mijn mening aan.
Men speelt dus met vuur........

pennestront | 19-02-18 | 10:21 | 1

LOL, 070 natuurlijk.....

pennestront | 19-02-18 | 10:22

Pools paspoort kost €400,- inclusief alle rijbewijzen. Hoe weet ik dat, een Oekrainer liet me vol trots zijn nieuwe paspoort zien een Poolse ID met zijn pasfoto erop!
Ga er vanuit dat het in Roemenie, Hongarije en het hele oostblok niet veel beter is gesteld. Je kan voor een paar honderd euries zo een andere identiteit aannemen, het hele systeem is zo lek als een mandje. Ook makkelijk voor uitkeringsfraude etc etc.
En ik me maar de tering werken en zorgen maken over de toekomst!

stormtijd | 19-02-18 | 10:19 | 3

De Bulgaren doen het al jaren. Toeslagen en uitkeringen binnen halen. En onze overheid doet er niets aan. Want in hun computersysteem staat dat het allemaal klopt. In de praktijk gaat het om valse paspoorten en fictief wonen. Helaas zijn er geen echte ogen om het te controleren. Dus pakkans vrijwel nihil. En dan nog. Komt er iemand langs dan is het gewoon ontkennen. Maar er staat geen straf op. Maximaal wordt je uitgezet (gratis) en keer je na familiebezoek in land van herkomst terug met de bus. Voor nog geen 100 euro ben je in Nederland met weer een ander paspoort. inschrijven en weer toeslagen aanvragen, wat zwart werken hier en daar. Ze kunnen gewoon niet verliezen. En onze overheid accepteert dat ze miljoenen meer betalen dan nodig. Want hun computersystemen zeggen dat alles 100% ok is. de politiek en de ambtenaren kunnen altijd zeggen "Wir haben es nicht gewusst. We zijn geschokt". .

Graaier | 19-02-18 | 10:37

U herinnerd zich nog wel de moord op de Maltese journaliste Caruana. Zij was er ondermeer achter gekomen dat de premier van Malta en zijn echtgenote diep betrokken waren bij het verkopen van EU paspoorten aan wie het maar wil, met name de Russen. Met zo'n paspoort kan je overal binnen de Schengenlanden naar binnen en de rechten opeisen zonder aan de plichten te hoeven voldoen. Malta is een volledig EU lid. Oh ja, de EU met Sofie in het Veld gaat persoonlijk het onderzoek leiden naar de moord. Trouwens Verhofstad zit ook vuistdiep in het complot via de president van Azerbeidzjan. Een persoonlijke vriend van Juncker. Een volgende onderste steen die nooit boven zal komen.

forecastle | 19-02-18 | 12:32

Klopt Forecastle, en in Bulgaria kun je een EU paspoort voor 150.000 euro krijgen. Als je 5 ton neertelt dan krijg je een versnelde procedure. Heb je geld dan ga je naar Cyprus of Matla. Dan hoef je niet jaren met visa en verlengingen bezig te zijn. En je hoeft je niet te melden in die landen. Dat doen agentschappen voor je. Cyprus geeft een paspoort als je 2 miljoen investeert. Malta vraag 1.1 miljoen aan investeringen. Griekenland wil ook graag rijke Russians en Chinezen. Voor slechts 250.000 euries ben je daar binnen. Portugal duurt een jaar of 6 en 500.000 euries investeren. En natuurlijk Spanje. Waar ze Russians ook graag blijven. Na 10 jaar en 5 ton investeren ben je ook daar de EU binnen. Duizenden Russen hebben de route al bewandeld. Kortom, heb je geld dan kun je kiezen waar en hoe snel je een paspoort EU wilt. Heb je een ticket to the world en kun je je zwarte geld uit Rusland makkelijk kwijt, zaken doen als EU inwoner en eventueel je land ontvluchten als dat nodig is.

Graaier | 19-02-18 | 21:09

Ach, de grenzen zijn al afgeschaft, dus waarom ook niet de paspoorten afschaffen? Knutsel zelf maar wat in elkaar, belangrijkste is dat het er leuk, fris en bont uit ziet. (/sarc)

En de politie maar flitsen in Nederland...

Klassenfeind | 19-02-18 | 10:15

Die blanco pasporten worden geconfisqueerd en voorzien van een etiket:"Republiek Amsterdam".
Dan is die vrouw die pretendeert om minister te zijn ook héél tevreden samen met haar hartsvriendin die vroeger pretendeerde koningin van alle Nederlanders te zijn dus ook van niet-moslims.

BBmetR | 19-02-18 | 10:13

In het Koninkrijk der Lage Landen, kan alles. Zeker als je crimineel of terrorist en/of teruggekeerde Jiadstrijder bent. Niks wordt je in de weg gelegd en je wordt met alle egards behandeld. Als het een beetje tegen zit, krijg je een topadvocaat toegewezen die iedereen verdedigt als het maar geld en publiciteit oplevert. Zogenaamde bloedadvocaten waar we er inmiddels genoeg van hebben rondlopen. Dus, ontvang deze lieden hartelijk en geef ze een warm welkom. Dat verdienen zij, en geven zo blijk van onze menslievendheid en tolerantie. Dit is Nederland.

De Evangelist | 19-02-18 | 10:12 | 2

Prachtig verwoord(t).

Koffie ? | 19-02-18 | 10:15

Mijn koninkrijk voor een premier als die van Hongarije.

Rest In Privacy | 19-02-18 | 10:11

Gelijk bij de Miele voor de betente vrouw(?), een Kalashnikov voor de man.
Geen gedoe over de kleur van het paspoort. We zijn hier toch geen rasiesten of wel soms??! /djinnmodus off

Cobalt bomb | 19-02-18 | 10:11 | 1

Ik denk dat u "dhimmi-modus" bedoelt^^

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:33

Kan een Nederlander met een IS paspoort een hypotheek of lening krijgen of plegen we dan een strafbaar feit?
Een economische vluchteling (IS paspoort is duur) krijgt blijkbaar alles waar wij en onze ouders hard voor gewerkt hebben.graties

am*dam | 19-02-18 | 10:10

Nee, natuurlijk mag dat niet en het is toch schandalig dat dat paspoort niet netjes van een zelfgekozen naam en achtergrond is voorzien door de verwantwoordelijke ambtenaar. Tijd om die vent eens op het matje te roepen, zo kun je niet omgaan met onze gasten.

Voorgeenchanterikpeu | 19-02-18 | 10:10

Het enige echte waarheids getrouwe antwoord = D.

vluchtelingallergie | 19-02-18 | 10:10

Persoonlijk ben ik erg fan van dubbel D.

D-Fens_1963 | 19-02-18 | 10:08

Paspoort uitgifte balie Adam staan geen kaaskoppen, wel duizenden blanco paspoorten verdwenen. Goh je verwacht het niet.

bigstone | 19-02-18 | 10:07

Het is stuitend dat we ons na al die doden door heel Europa überhaupt nog met deze vraag moeten bezighouden.

MickeyGouda | 19-02-18 | 10:06 | 2

Gisterenmorgen ook weer een discussie bij "the Big Questions" op de BBC. Dezelfde vraag als hier. Of we afgereisde IS-ers moeten laten terug komen of niet. Ook weer van die Linkse mutsen die allemaal de welbekende dooddoeners zaten te herhalen: Naïef, goedbedoeld hulp gaan verlenen, de hele lijst met onzin excuses kwam weer voorbij. Ook waren de dames zo bezorgd over de Mensenrechten van die lui. Uiteindelijk was iemand in het publiek het zo zat dat die opstond en riep: "Mensenrechten? Mensenrechten??? En hoe zit het dan met de Mensenrechten van alle onschuldige Britse slachtoffers van afgelopen jaar? O.a. Londen, Manchester. Wie maakt zich zorgen om ONZE Mensenrechten?" En dat is nu precies wat er aan schort. Degenen die afreisden naar IS wisten waar ze op af gingen. Op dat moment verwierpen zij alle rechten die ze menen te hebben. Dat regeringen de onschuldige burgerbevolking willens en wetens opzettelijk aan dit soort slachters durft bloot te stellen is niets minder dan misdadig!

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:32

@Sjefke

Amen.

MickeyGouda | 19-02-18 | 16:26

Marreh.... we waren toch in oorlog met IS, vlgs rutte.....?

Kanarie_Geil | 19-02-18 | 09:59 | 2

Vergeet de Koreaanse oorlog ook niet.
We zitten nog steeds in een wapenstilstand als VN deelnemer.

steekmug | 19-02-18 | 10:06

IS was daar zelf ook tamelijk stellig over.

MickeyGouda | 19-02-18 | 10:06

Het is vreselijk om te zeggen maar wat Nederland echt nodig heeft is een echte wake-up-call. Een terroristische aanval door een van deze IS beesten is misschien nog het enige dat het gros van de wensdenkers op andere gedachten kan brengen. Hoop uiteraard dat het niet zover hoeft te komen maar het gevoel van onmacht over hoe ons migratie beleid gegijzeld worden door een stel deugers is groot.
Nederland is te klein om nog meer kansloze migranten op te nemen. Laat staan migranten die EN moslim en ook nog eens terrorist zijn.
Grenzen volledig dicht, no exceptions en per direct. Lullig voor die paar goeie (1 op de 100) die erbij zitten maar het is niet anders.

WatZalIkErvanZeggen | 19-02-18 | 09:57 | 1

Ook die paar 'goeie' gaan maar ergens anders heen dan naar dit overbevolkte landje! Poetin zal nog wel plek hebben in Siberië. Nederland is Vol. Dat zei koningin Juliana al in de jaren '70 (met 10 miljoen mensen) en we zijn nu nota bene 50 jaar later en het zijn er bijna 18 miljoen. Bijna verdubbeld! Wanneer stopt deze waanzin???

Lupuslupus | 19-02-18 | 10:02

Was laatstelijk in het gemeentehuis voor een nieuwe ID-kaart. Toen begon het gedonder over de foto, die was niet goed. Ik keek blijkbaar te vrolijk, niet verdrietig genoeg denk ik dan. Ik had geen bril, geen vergiet, geen hoofddoek, geen baard, helemaal niets op of aan mijn hoofd. Nee, ik keek niet goed genoeg.
Ik heb dat meisje een tijdje laten praten en heb in de tussentijd mijn rijbewijs gepakt waarop exact dezelfde foto prijkt, twee maanden eerder afgegeven. Door dezelfde muts.
Ik heb gevraagd waarom in de tussentijd de regels waren gewijzigd, werd ze nog gekker van. Toen heb ik haar maar mijn rijbewijs laten zien. Als die foto niet goed was, had zij zelf dus een ongeldig rijbewijs afgegeven wat haar wettelijk gezien een stevig probleem zou opleveren. Toen bond ze in. "Maar de volgende keer moet u echt andere foto's laten maken." Tuurlijk schat, ik heb er nog 2 over (waarom maken ze er altijd 4 tegen schandalige tarieven?) en die gaan over 5 jaar gewoon weer mee hoor.
Ik wil maar aangeven: ze lopen in Nederland te fukken hoe je op je paspoort uitziet maar zodra een zieligerd zich aan de grens meldt met een bedenkelijk en beduimeld briefje, dan mag hij of zij naar binnen. Maar o-wee als je een krasje op je pasje hebt.

Bakkeleures | 19-02-18 | 09:54 | 9

Exemplarisch hoe de nuance taboe is geworden.

hoochee | 19-02-18 | 10:29

Kwam ook voor een nieuwe pas,moest tel. Een afspraak maken,weer naar huis en bellen...... Heb ik verdome die zelfde trut aan de lijn.
Over een half uurtje kunt u langs komen meneer...............

Roger-Rabbit | 19-02-18 | 10:55

Dat is het leuke van al die diversiteit en inclusiviteit. Je word er zelf mee om de oren geslagen door van die overijverige types die niet begrijpen waarvoor al die regels zo zijn aangescherpt.

Zo heb je op de basisschool al vanaf groep 1 die belachelijke Cito-toetsen, bedoeld om "achterstanden te signaleren". We weten allemaal welke achterstanden maar in een roomblanke gemeente is dat natuurlijk vooral een hoop extra onnodig testen en administratie. Maar je krjgt het er politiek gewoon niet door als je zegt: alle kinderen met een migrantenachtergrond hebben vandaag Cito's, de rest kan gaan buiten spelen in de zandbak. Dus daarom alle kleuters aan de Cito... Tsja.

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 11:04
▼ 6 antwoorden verborgen

"Gemiddeld komt 63 procent van de asielzoekers Nederland binnen zonder geldig identiteitsbewijs". Laat die zin maar even op u inwerken.

Zzzzooooffff | 19-02-18 | 09:50 | 6

We gingen voor onze paspoorten naar Schiphol, In Spanje zijn andere fotos. De Fotograaf zei op Schiphol, pony naar achteren, geen haar in gezicht, pony viel twee keer naar voren, weer nieuwe fotos, eindelijk bleef het zitten, geen haar te zien en werd goedgekeurd.

gato | 19-02-18 | 10:51

Ze komen waarschijnlijk wel met een geldig identiteitsbewijs binnen in Nederland. Alleen laten ze die niet zien aan de IND. Die hebben ze eerst even verstopt of afgegeven aan een bekende om goed te bewaren. Want het is vaak aantrekkelijker om een andere identiteit aan te nemen, met bijpassende lulverhaal over land van herkomst en vluchtverhaal. Daarnaast is het dom om je echte paspoort te geven. Want krijg je geen asiel dan ben je terug te sturen. Heb je niets laten zien. Dan zegt het mogelijke land van herkomst via haar ambassade "we willen hem niet, want hij heeft geen id-bewijs dat hij hier vandaan komt". "Nederland hou hem maar. En by the way meneer of mevrouw wil ook helemaal niet meewerken met u. Dus doeiii". Verder is van de 37% documenten een fiks percentage ook nog vals. Ga er maar vanuit dat nog geen 10% een echt id-bewijs heeft. Dat was in het verleden ook altijd het geval. 63% is dus bullshit.

Graaier | 19-02-18 | 10:54

De wetgeving werkt dit in de hand helaas, voor die paar vluchtelingen die inderdaad alles kwijt zijn inclusief paspoort.

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 11:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Mag ik aub de sarcasme vrije poll invullen, want mijn onderbuik rommelt.

ScumbaggusMaximus | 19-02-18 | 09:50

E Nederland heeft geen grenzen meer, als je eenmaal bij Griekenland een EU strandje bent opgeklauterd, maakt je paspoort niet meer uit.

einStina | 19-02-18 | 09:49

en wat zegt Judith Sargentini ervan?

langzullenweleven | 19-02-18 | 09:48 | 4

Er is geen greintje bewijs dat Judith Sargentini ze alle 7 op een rijtje heeft.

keestelpro | 19-02-18 | 09:58

Dat jij een hysterische racist bent. Boeh, voor jou en extra belasting betalen.

TheseDays00 | 19-02-18 | 10:03

@ keestelpro | 19-02-18 | 09:58 |
Mocht ze al in het bezit zijn van 'alle zeven', dan werken ze in ieder geval in 5-ploegendienst....

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Volgens immigratiedienst IND is er geen grond om al verstrekte verblijfsvergunningen in te trekken, omdat niet is gebleken dat de asielzoekers een gevaar zijn voor de nationale veiligheid. Het tonen van een vals of gestolen paspoort heeft geen gevolg voor de verblijfsvergunning van Syriërs."
Dus als je eenmaal op basis van valse documenten bent geaccepteerd, doet niemand meer iets? En hoe, als je evident op een vals of gestolen paspoort bent binnenkekomen kan worden vastgesteld of je Syriër bent of niet?
"U heeft een vals paspoort".
"Ja, maar ik ben wél Syriër".
"Echt waar?".
"Echt waar!"
"Nou, welkom dan maar, kom binnen!".

Schoorsteenveger | 19-02-18 | 09:42 | 1

Ho wacht effe, "er kan blijvend aandacht zijn van de AIVD voor deze personen.” Dat moet toch een hele geruststelling zijn lijkt mij. Niet tegenstaande dat de persoon illegaal in dit land is en dus niet meer te vinden is en de AIVD onderbezet is. Want hoe is iemand te traceren als die persoon niet de persoon is die met het valse of gestolen paspoort binnen is gekomen? De hele redenatie in het artikel rammelt aan alle kanten. En dat menigeen het allemaal voor zoete koek slikt is om dol van te worden. Het zegt natuurlijk heel veel dat het in de NRC staat.

forecastle | 19-02-18 | 10:18

Hebben zulke mensen wel een vaarbewijs voor kustwateren?
Politie controleert regelmatig en boete´s zijn niet mals.

Alexander Pechkop | 19-02-18 | 09:41

Echte vluchtelingen bestaan, vriendin doet vrijwilligerswerk, bij sommige krijgt ze de kriebels. Oost-europese landen hebben gelijk

Bokito ergo sum | 19-02-18 | 09:41

Kom, niet zo angstig. We hebben WW2 toch ook gewonnen.
Gewonnen??

Koos Knak | 19-02-18 | 09:41 | 4

Ga uw mond spoelen Cynicus. Ons kleine, zéér dappere legertje was in geen enkel opzicht opgewassen tegen de Duitse moordmachine. Ze hebben nog 5 dagen stand kunnen houden en dat is een enorme prestatie. U BESMEURT met uw commentaar de nagedachtenis van onze dappere soldaten die zolang ze konden stand hielden tegen een immense overmacht. Gezien uw commentaar lijkt u mij er zo een die zich al overgeeft zonder dat er ook maar een schot is gelost. Een lafaard dus.

Lupuslupus | 19-02-18 | 10:16

@Lupuslupus,

Reaguurder c.ynicus zegt toch niet dat ons leger laf was of zo?
We hebben die oorlog echter niet gewonnen; dat klopt als een zwerende vinger.
Dat was ook onmogelijk tegen die overmacht.

En dat zou een waarschuwing moeten zijn; het is naïef te denken dat "de goeden" altijd winnen. Op dit moment stroomt West Europa vol gehersenspoelde extremisten die dagelijks in moskeeën, islamscholen en islamwebsites te horen krijgen dat ze ons moeten vernietigen. Nu kan dat nog gestopt worden, maar er komt een dag dat zij een overmacht vormen. Dat we een burgeroorlog inderdaad geen 5 dagen volhouden.
Niet in de laatste plaats omdat veel moslims;
- gratis kickbokslessen krijgen als beloning voor crimineel gedrag;
- in Turkije de militaire dienstplicht moeten vervullen;
- al "geoefend" hebben in allerlei oorlogen in de islamitische wereld.

Onze gamende en comazuipende jeugd is kansloos. En terwijl wij vergrijzen, laten zij het ene (kind-) bruidje na het andere overkomen. Tenslotte betalen de tweeverdienende Nederlandse gezinnen met 1,8 kind voor de opvoeding van de kinderrijke jihadgezinnen.

Dandruff | 19-02-18 | 10:35

Lupus
Mijn grootvader zaliger was gelegerd op de Grebbeberg. Letterlijk uitgerust met een krom geweer en drie hele kogels. Bij de aanblik van de vijand is de beste man naar het westen gerend en heeft ie tot de Duitsers goed gevestigd waren ondergedoken gezeten bij een bevriende boer in West Brabant. Bang als ie was opgepakt te worden voor insubordinatie.

Langshetrandje | 19-02-18 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Nederlandse grens? IS er dan een grens?.. nee joh Nederland is van Ieder1 en Ieder1 is voor Nederland. waar moeten die arme lui dan naar toe? En als je geen paspoort (statenloos) hebt dan MOET Nederland je binnenlaten. recent nog zo'n onruststoker die uit Oostbloklanden is gekieperd als ongewenst vreemdeling. 1 dag en hij was staatsburger van Nederland.. want vrouw was/is Hollandse hieppiejohee.

Daarnaast mis ik 1 ding in de keuzes.

E Justitie staat VOOR Veiligheid

en ieder "mens'(ook koppensnellers,headfirst gooiers, vrouwenslavernij en kinderverkrachters (zijn ongelovige dus moet) trainers van jonge kinderen voor de Jihad, kinderen bomgordels ombinders en de markt opsturen, en toekomstige terroristen in het westen, heeft recht op een berechting.. en straf.. dat wordt een paar jaar studeren tussen andere believers in Vught.. misschien!

fikkieblijf! | 19-02-18 | 09:41

Als het aan mij lag werd geen enkele vluchteling toegelaten, tenzij het een vluchteling is die geboren en getogen in een EU-land is. De rest zoekt maar een plekkie in de buurt van hun eigen thuisland.
.
En Moslims zou ik sowieso niet toelaten; die vluchten maar naar Saudi-Arabierië, daar hebben ze geld en ruimte zat, Mekka is dichtbij en iedereen is daar al volslagen wappie van de pedo-profeet, dus dat komt goed uit.

Brou Is Back | 19-02-18 | 09:40 | 2

Met die ene uitzonderingsregel gaan we al spoedig weer de mist in, wat ik u brom.
Ennuh..., vwb het moslimverhaal; dat is al veel te laat.

D-Fens_1963 | 19-02-18 | 10:18

Wel opvallend dat geen enkele vluchteling richting S.A. vlucht. Blijkbaar is afstand of overeenkomstige staatsreligie dus niet de bepalende factor.

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 11:08

Voor de werkende Nederlander gaat het hebben van een paspoort steeds onvoordeliger uitpakken. Je betaalt je onderhand al groen en geel aan alsmaar hogere lasten. De aardgasbaten zijn door vorige generaties verkwist aan allerlei sociale projectjes, waar men nu met duizenden op afkomt en de schade in Groningen komt ook op het conto van de werkende Nederlander. Ondertussen raken sociale werkers danig gefrustreerd van o.a. die gasten uit Eritrea en omstreken. Je mag niet zeggen dat ze dom zijn. Maar ze pikken de integratie dermate moeizaam op, dat de sociale voorzieningen op een onverantwoorde wijze worden uitgerekt. Daar waar Mereltje een huisje wil huren vlakbij haar familie, wordt zij ronduit gediscrimineerd ten faveure van de arme vluchteling. Het zusje van Merel, Fleurtje, heeft meer geluk. Zij kan in de particuliere sector het geld van manlief kwijt aan de huisjesmelkers al dan niet van koninklijke bloede. Maar tijdens de verhuis stootte ze haar voortand iets te hard tegen de vleugel, die net omhoog werd getakeld. Maar geen paniek, haar tandarts kon dat oplossen met een implantaat. Want Fleurtje verdiende dat gewoon in haar voor de rest perfect gebit. Maar tegen de tweeduizend Euri kwam zo tijdens de verhuis niet uit en de aanvullende verzekering lachte haar uit, want die doen niet aan luxe oplossingen.
De volgende in de wachtkamer is een Somalier met een rampengebit waar geen eer aan te behalen valt. Maar hij eist implantaten, niet eentje maar een heleboel. Nou, dat kan natuurlijk. Daar is een potje voor en hele volksstammen krijgen nu graties zorg terwijl Fleurtje het met een klappertje moet doen.
Esthetische neus- en schaamlipcorrecties, maagbandjes, belachelijk kostbare vruchtbaarheidstherapieën en meer van die levensreddende operaties worden wel vergoed als je premie dokt. Maar gelukkig hoeft de vluchteling zich ook daar geen zorgen om te maken, die is premievrij want die heeft al ellende genoeg meegemaakt. En dat allemaal omdat we in dit land uiteraard niet discrimineren, wij gaan voor een eerlijke samenleving waar iedereen gelijkwaardig is ...

hoochee | 19-02-18 | 09:40 | 4

U vergeet de maagdenvlies reparatie, die onmisbaar is in het bewijs dat iemand nog maagd is op de huwelijksnacht. Dat terwijl dat ding zo houdbaar is als een ballon in een punaise fabriek.

ScumbaggusMaximus | 19-02-18 | 09:47

Tot ergens midden Juni werk je voor de belastingdienst. Het is nu Februari. Sterkte.

TheseDays00 | 19-02-18 | 10:06

Ik heb de jaarrrekening van de gemeentelijke belastingen alweer binnen: 590 €.

Lupuslupus | 19-02-18 | 10:19
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon op een armlengte afstand houden.

Hadena | 19-02-18 | 09:40

Volgens het overgrote deel van de bevolking D, maar de regering kiest voor A,B en C.

miss error | 19-02-18 | 09:39

Volgens de IND is er geen grond ....

Degene die dit gezegd heeft, moeten ze gelijk ontslaan. Er zijn meerdere gronden:
- verzonnen vluchtverhaal
- land proberen binnen te komen met valse ID
- vrijwillig in dienst gegaan van een (niet internationaal) erkend land (kalifaat) dat vocht tegen NL of een van de bondgenoten
- vrijwillige indiensttreding bij een organisatie die een bedreiging vormt voor de nationale veiligheid
- gepleegde oorlogsmisdaden

Dus eruit met die mensen!
Geen verblijfsrecht geven.
Eventueel NL paspoort afpakken. Worden ze daardoor Statenlid, jammer voor ze, ze zoeken zelf maar uit.

Dit soort gespuis verdient niet het recht in NL te verblijven of te wonen.

gaffelbaard | 19-02-18 | 09:38 | 2

Meteen vastzetten en daarna in een vliegtuig naar zand van herkomst. Zo moeilijk is het allemaal niet. De wil ontbreekt.

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:40

Dit dus. Kijk voor de grap eens naar programma's als Border Patrol e.d.. Moet je eens kijken hóe snel je daar de dikke doei krijgt als je de reispapieren niet op orde hebt of als ze vermoeden dat je niet helemaal zuiver op de graat bent. Daar geen gejank van 'Mensenrechten' etc.. Daar is het gewoon van; jammer-de-bammer. Dáár is de Gate en geen lip want dan pakken we je bij kop en kont en hélpen we je het vliegtuig in! Zouden ze hier ook eens met gezwinde spoed aan moeten beginnen.

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:12

Waarom zou Nederland moeten vrezen voor terroristische dreiging als uit alles wat de Nederlandse overheid doet, blijkt dat zij een bondgenoot van IS is?

jemagookniksmeer | 19-02-18 | 09:38 | 2

Heel scherp. Die lui lachen zich echt de behaarde ballen uit de djellaba bij het zien van zoveel obsceen onbenul. Echt, dit land...

Sjefke7807 | 19-02-18 | 13:08

Denk dat de hel los barst hier als men in zou grijpen, immers zaten er uit Nederland afkomstige gasten bij veel aanslagen in Europa, overal om ons heen aanslagen geweest...
iets met eigen nest bevuilen....

Rene046 | 19-02-18 | 13:49

Welkom in het land van Geert , meer varkens dan mensen , en de Dönerwet. Welkom hahaha!

nemeton | 19-02-18 | 09:37 | 1

Wàs dit maar het land van Geert!

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:42

Ja, je mag aan de grens staan met een blanco IS paspoort. Het probleem is alleen dat Nederland dan niet zegt je komt er niet in.

Mubbenschonster | 19-02-18 | 09:37 | 2

Terecht!

gaffelbaard | 19-02-18 | 09:39

Gaffelbaard begrijpt het niet.

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:43

Rutte heeft gehuild............
Oh nee wacht, was dat hier wel om?

Alexander Pechkop | 19-02-18 | 09:36

Rutte zal zeggen; 30 maar? Pfff wij zijn met meer. Doe het net als Orban, die wil de NGO's, die tóch, tegen alle realiteit en maatschappelijk draagvlak in, de sprinkhanen plaag van nutteloze mensen, koste wat kost willen importeren gaan blokkeren. Hulde voor die man. is nog weer eens wat anders dan een heel continent vullen met honing en een uitnodiging sturen naar de armste landen ter wereld waar op staat: kom hier, krijg alles, moet niks, en alles mag wat je maar wilt.

Dutchbeaurouge | 19-02-18 | 09:31 | 3

Ik las het gisteren ook van Orban. De NGO's (mensensmokkelaars) mogen zich binnenkort zelfs niet eens meer in de omgeving van de grenzen ophouden, worden het land uitgegooid. WAT een baas die Orban! En Hongarije is lid van de EU dus hier kan dat ook! HUP Wilders!

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:46

Het zijn gewoon mensensmokkelaars indeed. Zonder dat ze ook maar een spatje verantwoordelijkheid willen nemen. Ze dumpen die zogenaamd "geredde" mensen in een willekeurig land en laten ze vervolgens aan hun lot over. Dat is geen mensen helpen, dat is jezelf oppoetsen over de rug van anderen.

Dutchbeaurouge | 19-02-18 | 10:02

@Dutchbeaurouge
ze krijgen ook nog flink wat tips hoe ze in bepaalde landen geld krijgen. daar zijn ze goed in.

Rene046 | 19-02-18 | 13:45

Het is allemaal de schuld van Greet en Tjerrie.
De Kartel Propaganda machine van de staatsmedia+rtl-unilever nodigt DDR66 en vvd van harte uit om dit de hele dag aan het plebs uit te leggen.

Kamervraag | 19-02-18 | 09:31

Het moet raar lopen als je moet vluchten zonder dat je zelfs je paspoort kunt meenemen. Al is het verouderd, dat is beter dan niets. In enkele gevallen kan het zijn dat je paspoort is afgepakt, ingenomen of kwijtgeraakt maar in dat geval moet je verhaal wel ERG goed zijn denk ik. Dus NEE!

Beste_Landgenoten | 19-02-18 | 09:31

D. Wel handig dat de AIVD en politie precies in kaart kunnen brengen hoe deze mensen integreren

Bon-sens | 19-02-18 | 09:30

Bedoelde rutte dit bericht zijn grootste fout.Of probeerd hij met die boot medelijden op te wekken !

brandewijntje | 19-02-18 | 09:27
-weggejorist-
Plorkface | 19-02-18 | 09:25 | 2

D

derkccs | 19-02-18 | 09:25

Gelukkig houd de overheid zich hier in de straat met veel belangrijkere dingen bezig: controleren of de vuilnisbakken wel met de handgreep naar de weg toe gericht staan. En anders een waarschuwing en bij herhaling een bon.

2voor12 | 19-02-18 | 09:24

Ik zeg op alles: NEE, tenzij. Niet andersom. Dus opzouten, ook al is er niets aangetoond: ze hebben willens en wetens de wet overtreden.
Alleen iemand die aantoonbaar onder het puin vandaan is gekropen is welkom, wat mij betreft. De rest moet opzouten.

BenPakdee | 19-02-18 | 09:23 | 1

Degenen die onder het puin vandaan zijn gekropen hebben niet de mogelijkheid om de lange reis naar Europa te ondernemen. Die zijn al blij als ze ergens in hun platgeschoten land een tentje vinden. Dus de grenzen van dit overbevolkte kleine landje, een speldenprik op de wereldkaart, potdicht. Weg met alle aasgieren die onze vleespotten komen leegvreten en nooit iets nuttigs voor ons land zullen betekenen.

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:28

Ik snap dit topic niet helemaal: meerkeuze vragen, maar waar is de poll?
Een weldoorwrocht plempsel is te moeilijk voor mij.

hotnot | 19-02-18 | 09:23

Ik mis keuze E; Hangt van uw kleur af.

Ben Hetzat | 19-02-18 | 09:22

Als ze met 30 man tegelijk een " aanslag" plegen. , heet eigenlijk oorlog. Of heet dat 30 verwarde suikerhypo maar dronk en rookte dus geen echte blabla kutzooi. Ps goed nieuws: Servië komt bij de E.U. , hopelijk nog ervaring met puin ruimen en de-escalerend tank rijden.

rattenvanger XL | 19-02-18 | 09:22

Zo'n veeg rode lippenstift in mijn kraag is geen greintje bewijs dat ik vannacht vreemd ben gegaan, is hysterie.
Was mijn vriendin maar zo dom als de kustwacht van Frontex.

keestelpro | 19-02-18 | 09:22 | 4

Dom? Wat dacht je van corrupt en gekocht? Eu heeft deze rukkers aangesteld. Verwacht dus het tegenovergestelde.

rattenvanger XL | 19-02-18 | 09:38

Precies. Nu heb ik meer tijd voor leuke dingen. Zoals reaguren en yoga.

keestelpro | 19-02-18 | 09:38

Frontex is geen kustwacht maar een taxidienst van de EU voor dobberaars.

Wekkertje | 19-02-18 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

E: Eens in Europa altijd in Europa. Het is echt geen kwestie van "mag dat".

Weet u welke vreemdelingen bij de Dienst Terugkeer & Vertrek daadwerkelijk terug naar herkomst gaan? Die van landen zoals Colombia die daadwerkelijk meewerken aan nieuwe paspoorten vervaardigen etcetera.
Al dat Bangladeshi, Pakistani, Nigeriaans, Ghanese volk gaat, als het uberhaupt in een vreemdelingendetentiecentra komt, na 1,5 uiterlijk weer vrijgelaten in onze samenleving.

Welkom in Europa. Welkom. En nooit meer tot ziens.

Nikao_Ouranos | 19-02-18 | 09:20 | 6

Ik was afgelopen Zaterdag bij de FvD Kamerdag. Thierry zijn woorden: "Komen wij in het kabinet, dan is het eerste wat er gaat veranderen: er komt een bindend referenda wet."

En Lupuslupus. Volgens mij klets jij dom. Lees FvD partijprogramma eens. Dat is wat meer dan het A4tje van PVV. Zo staat er juist efficiëntere democratie van de tweede kamer.

Nikao_Ouranos | 19-02-18 | 09:52

Nikao_Ouranos | 19-02-18 | 09:52,

Hier heeft Lupuslupus een goed punt.
Bekijk dit gesprekje; best wel een misstap van Baudet. www.youtube.com/watch?v=y5a0LzpdtTs

Wilders wint daar op KO. Overigens zie ik PVV en FvD niet als vijanden, maar als bondgenoten. Baudet moet nog een hoop leren, maar is bovendien salonfähiger voor mensen die de criminaliteit en islamisering zat zijn, maar teveel NPO kijken om Wilders acceptabel te vinden.

Dandruff | 19-02-18 | 10:57

De PVV heeft gewoon een volledig programma op haar website staan. Dat A4tje was natuurlijk om aandacht te genereren. Het is ook niet mijn partij (te socialistisch vind ik) maar zij hebben net als de anderen, gewoon een programma.

SnartBlirdetRagnarok | 19-02-18 | 11:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Ojee mijn paspoort vertoont een kreukje, effe me haren zwart verfen en op naar de zonnenbank om problemen uit de weg te gaan. Krom nederlands lul ik al.

jan huppeldepup | 19-02-18 | 09:19

Natuurlijk is het D (of zou dat moeten zijn). Voorlopig eerst maar 10 jaar vastzetten - zonder mogelijkheid tot vervroegde vrijlating - als zijnde vijand van de Staat der Nederlanden. En de Staat, dat zijn WIJ, dat zijn de autochtone inwoners van Nederland en is NIET de regering die buigt voor de moloch in Brussel. Het is ONS land en niet HUN land.!

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:19 | 1

Waarom 10 jaar vast zetten? Lekker duur ook. Wat is er mis met een enkeltje woestijn?

SnartBlirdetRagnarok | 19-02-18 | 11:28

Ja de politie heeft het even te druk met hoofddoekjes en iftar maaltijden.

funkyd | 19-02-18 | 09:18

Welkom in mijn land, lieve baardmannen. Laten we er een grote knalfuif van maken.

Foolonthehill | 19-02-18 | 09:17

Schoolvoorbeeld van een abc'tje Mosterd

Carlitros | 19-02-18 | 09:16

B is stigmatiserend en dus fout. Net alsof het allemaal apothekers zijn. Terwijl de meerderheid raketgeleerden en kwantumfysici zijn. Maar daar hoor je natuurlijk niemand over.
Overigens: IS-passaporta = terrorrista dus bitte sofort abknallen. Of anders bij Judith Sargentini in huis plaatsen.

Nivelleermarionet | 19-02-18 | 09:16

IS gangers mogen van mij ter plekke sterven, hoe maakt mij niet zo veel uit, met of zonder paspoort ook niet...

PijlVader | 19-02-18 | 09:15

"Het tonen van een vals of gestolen paspoort heeft geen gevolg voor de verblijfsvergunning van Syriërs." Da's toch eigenlijk een beetje raar: bij iedere andere reiziger heeft dat nl wel gevolgen.

TheseDays00 | 19-02-18 | 09:15 | 2

En hoe weten ze dan toch zeker dat het syriërs zijn en toch niet bijvoorbeeld mocro's?

2voor12 | 19-02-18 | 09:34

Omdat ze zeggen Syriër te zijn, issie siempel en genoeg bewijs

Nuchternederland | 19-02-18 | 10:22

Het is toch "bid bad en boem"?

bloothommel | 19-02-18 | 09:14 | 2

Bid bad & biem.

OverdaanDerOnderheid | 19-02-18 | 10:33

Bid, Baclava en Boem. Persoonlijke hygiene van die religekkies is ondermaats...

Graaisnaaiert | 19-02-18 | 11:59

Wilders? Baudet? Russen? Jasser? Wegkijken66? Nepnieuws? Anders..

Toiletflush | 19-02-18 | 09:13

Ja want wij hebben last van vergrijzing en zonder deze hoogopgeleide apothekers gaan wij het niet redden.

Weet u trouwens wat een groot probleem is? Juist! Overbevolking..
Dus u moet zelf vooral geen kinderen nemen zodat u het millie en klimaat kunt redden snapt u?

KutFilosoof | 19-02-18 | 09:12 | 3

Overbevolking regel je met biowapens. Heeft oma Bijleveld zelf gezegd dus is het zo.

Pedronegro | 19-02-18 | 09:21

Vergrijzing is een leugen.

Lupuslupus | 19-02-18 | 09:37

Jaren en jaren hebben ze gezegd dat wij het probleem zijn. Nu importeren ze echte problemen voor ons.

rattenvanger XL | 19-02-18 | 09:47

Pibasso zegt dat we nog van deze mafkezen gaan horen. Onbegrijpelijk dit. Met een dergelijk paspoort moet je gewoon wieberen toch? De toekomst zal het leren.

pibasso | 19-02-18 | 09:12

Bed, bad, brood?. En dat wijf dan? Hebben ze daar dan soms geen recht op ofzo?

echt_links | 19-02-18 | 09:11 | 2

Bed, bad, brood, bitch

Ben Hetzat | 19-02-18 | 09:25

je bedoeld een kech

Rene046 | 19-02-18 | 13:39

Uw credicardformaat plastic rijbewijs vertoond een klein barstje, bent u nu strafbaar?
-Nee, je kan het toch lezen?
-Ja, Bij een controle kan u meegenomen worden naar bureau voor verder onderzoek plus een boete voor het niet kunnen tonen van een geldig rijbewijs.

Afijn, u snapt het al wel he? Non-asielzoekende, blankhuidige en verder onverdachte kaaskoppen mogen helemaal kaalgeplukt en vernederd worden, import-ellende dient ruim baan gegeven te worden.

elfenstein | 19-02-18 | 09:11

Was aanvankelijk fel tegen de sleepwet, maar gezien deze ontwikkelingen kunnen we helaas niet anders.

Bakito | 19-02-18 | 09:10 | 13

Bakito | 19-02-18 | 11:29,

Overigens, jouw claim dat FvD en PVV "antidemocratisch" zouden zijn omdat ze terreur afwijzen, slaat nergens op.
De zoveelste holle slogan die je op geen enkele manier kunt onderbouwen.

Dandruff | 19-02-18 | 15:32

Dandruff | 19-02-18 | 15:32
Dat is jouw definitie van democratie, "afwijzen van terreur" ?

Bakito | 19-02-18 | 17:13

Bakito | 19-02-18 | 17:13,

Nee, de definitie van "democratie" kun je gewoon opzoeken. www.encyclo.nl/begrip/democratisch
Maar de linkse kerk zet tegenstanders van terreur steevast weg als "ondemocratisch".
En dat doe jij hierboven ook, zonder verdere uitleg.
Had je al een beetje gegoogled op "geschiedenis + sociaaldemocratie"?

Dandruff | 19-02-18 | 19:56
▼ 10 antwoorden verborgen

Mwah, onder voorwaarden. Als ze zich naderhand opblazen in de Kalverstraat kan je altijd nog de situatie heroverwegen.

Pedronegro | 19-02-18 | 09:10

Is uw Kalifaat verslagen en zit u met een onbruikbaar IS paspoort?
Kom allemaal naar Nederland en ruil uw blanco IS paspoort in voor een Nederlands paspoort. U krijg dan een BSN nummer waarmee u handig met uw Digi-D een uitkering kunt aanvragen welke wij u niet zullen weigeren vanwege uw oorlogstrauma. (dat hakt er in die onthoofdingen). U krijgt voorrang op huisvesting en tijdens het luizenleventje dat daarop volgt heeft u zeeën van tijd om te bidden tot Allah in de vele nieuw te openen moskeeën en u zich te verdiepen in de ware leer en s̶n̶o̶d̶e̶ plannen te s̶m̶e̶d̶e̶n̶ maken voor de toekomst.

keestelpro | 19-02-18 | 09:09 | 4

Verrek... Mooi man.

Dandruff | 19-02-18 | 10:40

Dit is hem.
V̶e̶r̶r̶e̶k̶.̶.̶.̶ ̶M̶o̶o̶i̶ ̶m̶a̶n̶.
Leuk speeltje.

Dandruff | 19-02-18 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Het is toch bed, bad, brood ipv bad, bad, brood?
Ik vraag het voor een Syrische vriend.

Amsterdamsko | 19-02-18 | 09:08

Wat leven wij in een naief land al is er maar 1 % gevaar dan moeten wij dit niet binnen willen laten maar nee hoor neuriet jij bent welkom.........!

riesepies | 19-02-18 | 09:08

Ze varen Nederland uit! ‘Goeie soep’.

Normpje | 19-02-18 | 09:07

Ik zal even aan de EU vragen wat mijn mening hierover is.

kweethetooknietbeter | 19-02-18 | 09:06

"Hoe richt ik een politieke partij op? Iedereen kan een politieke partij beginnen. Hiervoor hoeft u niet de Nederlandse nationaliteit te hebben en is er geen leeftijdsgrens. ..... "

Mark_D_NL | 19-02-18 | 09:24

Ja hoor, er zijn hier partijen, die dat wel erg fijn vinden .

vanrechteren | 19-02-18 | 09:04 | 1

pvda zoekt stemmer. Idee voor een tv-programma bij de npo?

TheseDays00 | 19-02-18 | 09:13

Antwoord A: Grapperhaus zelf gaat met je in gesprek..... het moet maar eens afgelopen zijn met die onzin in dit gave land

Fatwabuster | 19-02-18 | 09:03

Uiteraard.
Rusland is immers onze èchte vijand.
Alle vrienden van Erdogan zijn onze vrienden!

Dandruff | 19-02-18 | 09:03

Het kruit wordt in het vat gegoten…

wingload | 19-02-18 | 09:03

Foto van verkeer: Volvo. Bijna altijd. Let er maar eens op. Doet men dat expres?

Normpje | 19-02-18 | 09:03 | 7

@Fatwabuster, er stond eerst een andere foto bij.

Normpje | 19-02-18 | 09:21

Zo worden dit nepplempsels op écht nieuws.

de Voorzittert | 19-02-18 | 09:22

Da's pech. Volvo weg.

keestelpro | 19-02-18 | 09:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja hoor. Waarom niet.

beau van rtl | 19-02-18 | 09:02 | 3

Precies. Zo'n IS paspoort is geen greintje bewijs.
Is hysterie.

keestelpro | 19-02-18 | 09:19

We wereld is van iedereen.

Mark_D_NL | 19-02-18 | 09:24

Iedereen verdient een 342536de kans. We zijn allemaal mensen nietwaar...

keestelpro | 19-02-18 | 09:26

Sargentijns paspoort: moet kunnen!

keestelpro | 19-02-18 | 09:01 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken