Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrechtse moskeevoorzitter in Volkskrant: 'Als mensen bang zijn, is een grens overschreden'

Vooropgesteld. De fik in de moskee, dat is natuurlijk een tamelijk bizarre uitspraak van PVV-stoethaspel Henk van Deún. Maar.

Nu mag voorzitter Yucel Aydemir van de Utrechtse ULU-toko een hallucinante woordenkots door het morele vergiet van de Volkskrant persen en daar krijgt een mens de rillingen van. 

"Als mensen bang zijn, is een grens overschreden." Ja Yucel, dat is dus het verhaal van de kip en het ay. Zo blijkt in Nederland zeventig procent van de mensen bang te zijn om van de sokken geblazen te worden en dan weet jij wel welke religie dan die angst inboezemt. Al die mensen die hun bek maar houden uit angst voor boze bebaardiërs, 92-jarige cabaretiers die onderwerpen vermijden, vrijdenkers die lek worden geprikt, oude vrouwtjes die de metro vermijden, mensen die drukke bijeenkomsten op De Dam laten schieten, jongelui die niet meer naar een rockconcert durven, mensen die bang zijn om te vliegen, complete pleinen en straten die zijn volgeplempt met Lego, cartoonisten die niet meer durven te tekenen (of niet meer kunnen omdat ze al afgeslacht zijn) en ondertussen (wijlen) politici die maar roepen dat die angst is aangepraat. Inderdaad Yucel, als mensen bang zijn, is een grens overschreden.

"Moslims en moskeebesturen incasseren veel, we hebben een olifantenhuid gekregen voor beledigingen." O gut wat is er sprake van islamofobie, racisme, fascisme, xenofobie en discriminatie in Nederland. Iedereen is racist en islamofoob, wat hebben wij moslims het toch moeilijk. Een discussie over normen en waarden en of het in het Westen eigenlijk wel normaal is dat we al die achterlijke regeltjes uit het jaar nul volgen, en jezelf een keertje afvragen of het wel okee is dat die mensen worden neergeknald uit naam van de profeet, of misschien een keer een discussie in de eigen gelederen over de islam? Nee joh. Islam is namelijk vrede. Islam is tolerant. Dat weet toch iedereen? Dat er overal ter wereld slachtoffers vallen is van iedereen de schuld behalve van de islam, want de islam is vrede, en de rest is islamofoob.

"Wij weten dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld." Vrijheid van meningsuiting is een rekbaar begrip, maar goed, zinnige woorden uit de mond van Yucel. Het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld. Laten we eens nadenken over een voorbeeld. Nou ja. Neem, zeg, puur willekeurig, een imam. Oproepen tot geweld tegen homo's, oproepen tot geweld tegen kafirs, oproepen tot het afreizen naar Syrië, oproepen tot vechten voor de profeet, oproepen tot de dood van Ayaan Hirsi Ali. Allemaal knakkers met namen als Fawaz, El Alami en Tunahan. Blijkt uit de feitencheck van de/het NRC ook nog eens dat 50 miljoen moslims gewelddadig willen doen. Gewoon niet doen. Stop ermee.

"Zeker in een tijd dat er geweld en bedreigingen plaatsvinden van moslims en moskeeën." Geweld is enorm sneu. Bedreigingen zijn enorm sneu. Jij-bakken zijn sneu. Een slachtofferrol is sneu. Calimero is sneu. Hopen op brand is sneu. Verf op een deur is sneu. Malloten op een dak van een school is sneu. Huilie huilie doen in de Volkskrant is sneu.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
TB2318 | 17-01-18 | 09:18

Wederom een posting door Joop 'geweigerd ('lees censuur), incl. 24-uurs ban. Een reactie op het artikel 'Aangifte tegen PVV-lijsttrekker Van Deún'. Inclusief bronverwijzing naar de Joop-site zelf! Hierbij de letterlijke gecensureerde tekst:

Terug naar 1989. Ver voor Wilders, Fortuin etc. Hoeveel van deze 1.500 (opgave Joop/Francisco van Jole) demonstranten die de dood van Salman Rushdie eisen, zouden er veroordeeld zijn? Hoeveel zijn er aangeklaagd? Is er toen überhaupt één iemand aangeklaagd?

Waren deze oproepen wellicht minder expliciet of eenduidig dan de uitspraak van Van Deún? Beoordeel zelf: “Wij hebben liever dat de ULU-moskee afbrandt” versus ‘Rushdie moet dood, 100%, dat is sharia’

Kennelijk mag je met een beroep of je geloof veel en veel verdergaande oproepen doen, dan dat een politicus dat mag. Toen in 1989 en nu nog steeds.
google voor het filmpje: "Geen censuur joop"

michelpen | 16-01-18 | 22:22

Ik heb zo'n tegeltje aan de muur: 'De pot verwijt de ketel'. Kan iemand dat in het Arabisch vertalen?

salsaparilla | 16-01-18 | 21:01

Die grens is al jaren overschreden. Het is goed dat het tij aan het keren is!

H.Teeuwen | 16-01-18 | 20:23

Doe eens wat aan de ietwat verouderde grondwet, artikel 7 bijvoorbeeld. Waarom die extra bescherming van gelovigen? Als Atheïst hoop ik dat alle kerken en moskeeen in fk vliegen en hun aanhang ook. En dan zou ik voor mijn uitspraak, mijn mening, makkelijk vervolgt kunnen worden. Bite me.

Omnisofos | 16-01-18 | 20:02 | 1

Ik bedoel uiteraard artikel zes. Bite me again.

Omnisofos | 16-01-18 | 20:52

Geef die moslims toch de ruimte!! (dan houden wij de aarde wel)

freefighter | 16-01-18 | 18:55

Volgens de moskeebesturen staat heel Utrecht achter hen. Nou ben ik bang dat ze dat denken omdat ze helemaal geen plat Utregs kennen verstoan.

Francieux | 16-01-18 | 18:01

Het is allemaal om "het volk" onder de plak te houden. Er worden allemaal verzinsels bedacht om de werkelijkheid maar niet te laten zien, want oooweee! als het volk het niet meer langer pikt. Dan gaan de politici net zo kijken zoals Wim Kok deed bij het gebouw van de tweede kamer na de moord van links op Pim Fortuyn. Het volk mag de waarheid niet weten!

Tis nie waar! | 16-01-18 | 17:25

Raar dat moslims die bang zijn de volle aandacht krijgen en dat wel mag van de MSM, terwijl de ideologie waar zij in geloven de afgelopen jaren totaal verderf en vernietiging aan sporen achterlaat wereldwijd. Maar zeg daar wat van en het is islamfobie, rascisme en fascisme wat de klok slaat volgens de MSM en het heeft dan ineens niets van dien met die ideologie. Bewust blind willen zijn bij de MSM en in Brussel en bij de kartelpartijen.

Jan, Leiden | 16-01-18 | 15:00 | 1

Dien=doen

Jan, Leiden | 16-01-18 | 15:00


“Now, if you look anywhere you like, because we had implications of a rather driveling and sickly kind tonight about or sympathy, what about the poor fags, the poor jews, the wretched women who can’t take the abuse and the slaves and their descendants and the tribes who didn’t make it, and their land of which all was forfeit… look anywhere you like in the world for slavery, for the subjection of women as chattel, for the burning and flogging of homosexuals, for ethnic cleansing, for antisemitism, for all of this, look no further than a famous book that’s on every pulpit in this city, and in every synagogue and in every mosque.

And then just see whether you can square the fact that the force of the main source of hatred, is also the main caller for censorship. And when you’ve realized that you’re therefore this evening faced with a gigantic false antithesis, I hope that still won’t stop you from giving the motion before you the resounding endorsement it deserves. Thank you. Night night, stay cool.”
www.youtube.com/watch?v=jyoOfRog1EM

Stormageddon | 16-01-18 | 14:26

Moslims zijn eenvoudig ontvlambaar.
Vroeger heb ik tijdens de scheikundelessen geleerd dat er meer eenvoudig ontvlambaar was, zoals etherdamp en propaangas. Een vlammetje erbij en boemmmn.
Kunnen we nu niet iets dergelijks aanwenden?

Alco-de-Holist | 16-01-18 | 14:10

Van Deun heeft een onhandige uitspraak gedaan, maar die is m.i. niet strafbaar.
Quote " wij hebben liever dat de moskee afbrand" is het uiten van een persoonlijke mening of die van een groep gelijkgestemden, waarbij een gevoel (iets liever hebben) wordt uitgesproken.
Pas op het moment dat de man uitspraken doet als "deze moskee moet afbranden" of "de brand in deze moskee" is er sprake van het strafbaar aanzetten tot geweld.
Voorlopig kan de man slechts verweten worden dat hij gevoelens van onlust veroorzaakt bij een hoop mensen, zelfs bij het eigen electoraat.

miff | 16-01-18 | 14:09

Die achterlijke ideeën hebben veel moslims last van. Erdogan: "Terwijl het Westen verzuipt in racisme en fascisme, geeft Turkije het goede voorbeeld".
Ja Yucel, "Als mensen bang zijn, is een grens overschreden." zo is dat Yucel, geef jij dan eens het goede voorbeeld en donderstraal op hier uit Nederland. Dan is er weer een moslim minder om bang voor te zijn.

Boy Cot | 16-01-18 | 14:01 | 1
-weggejorist-
Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 14:12

Hij bedoelt als Moslims bang worden. Als blanken bang worden van deze haatdoctrine, zijn het plotseling Islamofoben en dan is het niet erg. Integendeel, want deze doctrine vaart wel bij angst. Angst bij tegenstanders en angst bij politici en beleidsmakers om voor "faasjiest" en "raasiest" en "nazi"te worden uitgemaakt.

Heiner | 16-01-18 | 14:00

Aydemir schrijft onder andere: " Het versterkt mijn warme gevoelens voor Utrecht, waar ik niet meer weg wil". Het eerste stukje is fijn, het tweede is weer jammer.

Alco-de-Holist | 16-01-18 | 14:00
-weggejorist-
ceriel82 | 16-01-18 | 13:47

Een moslim met een olifantenhuid is een contradictio in terminis. De lichtontvlambare medemens is nu eenmaal snel gekrenkt en op den pik getrapt.
Angst is een slechte raadgever en bang ben ik niet. Wel allerter dan 10 jaar geleden.

Gravin v Kippenbouth | 16-01-18 | 13:35

Ik ben ook bang. Bang welke auto nu weer in de fik gaat. (Utrecht e.o) Bang welke bestuurder nu weer doorrijdt na een aanrijding. Bang welke betaalautomaat nu weer ontploft. Bang welke autoruitje nu weer wordt ingetikt. Kortom, ik ben ook bang.

double punch | 16-01-18 | 13:25

Ja, die angst van de moslims.
Na een aanslag door een geloofsgenoot bijvoorbeeld.
Ik heb daar wel eens diep over nagedacht, en ben tot de conclusie gekomen, dat moslims, zoals ieder mens, van zichzelf uitgaan.
Zij weten, hoe er binnen hun geloof over het westen gedacht wordt.
Zij horen wekelijks, dat het Westen vol zit met slechte verachtelijke ongelovigen.
Zij verwachtten eigenlijk, dat die ongelovige honden na een aanslag door moslims zullen reageren, zoals zij in een moslimland zouden reageren op een aanslag door een christen.
Met veel dode christenen en veel brandende kerken.

Roadblock | 16-01-18 | 13:21

Die PVV-ert zei nog 'bij wijze van spreken', deden de aanhangers van Yucel dat ook maar: Een record aantal autobranden in Utrecht en omgeving, iedereen weet wie daar grotendeels verantwoordelijk voor zijn. Politie en gemeenten weten dat ook, daarom hebben ze geen cijfers, geen mening en geen plannen. http://nieuws.tpo.nl/2017/12/29/in-anderhalf-jaar-tijd-ruim-8000-autobranden-in-nederland-utrecht-60-procent-brandstichting/

eastender | 16-01-18 | 13:09 | 2

Het zijn toch 'overlast gevende jongeren' en het is toch 'baldadigheid'.?
Leg de kaart van Nederland waar marrokkaanse gemeenschappen voorkomen, eens over de kaart met autobranden.

Roadblock | 16-01-18 | 13:23

@ Roadblock | 16-01-18 | 13:23
U weet het,ik weet het, half Geenstijl weet het. Nu nog die 75 % Nederlanders die de MSM geloven.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 13:33

Mark Rutte zij eens wij zijn met meer langerzamerhand begint het ook om te slaan. Ik heb een hekel aan christelijk partijen maar nog meer aan islamitische partijen. De achteruitgang in Nederland onder het mom van diversiteit. Importeren van homohaters joden haters en de haat op ongelovige gaat maar door.

franck7020 | 16-01-18 | 13:08

Ik loop tegenwordig met een grote boog om....... keukentrapjes. Die zijn eng!

Rest In Privacy | 16-01-18 | 13:06 | 1

Praat eens met Beste_Landgenoten_ga_maar_gerust_slapen, Die beweert dat de kans om slachtoffer te worden van een aanslag vrijwel nihil is.
Wat is die overheid toch dom he, om allerlei maatregelen te nemen tegen deze verwaarloosbare kans.

Roadblock | 16-01-18 | 13:28

Chauffeur Duitse schoolbus reed zonder te remmen in op auto's en een huis. Gaan je gedachten toch direct naar een of andere daad.

marjen | 16-01-18 | 13:05 | 1

Ook bussen hebben gescheiden remsystemen; het ligt niet voor de hand dat beide zijn uitgevallen.

marjen | 16-01-18 | 13:30

Waar blijft toch de transcriptie van de radiouitzending over wat Van Deun letterlijk heeft gezegd. In de VK wordt beweerd dat Yucel het zelf niet heeft gehoord want hij had geen radio aan. Hij heeft het dus van horen zeggen en kan dus later altijd zijn huid redden. Ondertussen is het huilie-huilie

gnor | 16-01-18 | 13:03

Idd. Sessine, een andere planeet wat mij betreft!

Mallepietje1001 | 16-01-18 | 12:57

"Geweld van moslims" vindt inderdaad regelmatig plaats. Dwz: geweld door moslims.
Geweld tegen moslims: een stuk minder.

typewriter | 16-01-18 | 12:55

He yucel, f#ck die islam van je, en jail am is bewust met kleine letter.
In sprookjes geloven doe je maar in je eigen tijd achter je eigen voordeur.

Mallepietje1001 | 16-01-18 | 12:54

Maar probleem zit schijnbaar nooit bij hunzelf, als ze om te beginnen nu eens een jaar op 40/50 geleden een beslissing hadden genomen dat ze hun vaderland voorgoed verlieten en ze hun leven daarop hadden afegstemd was er nu veel minder gezeik over een hele boel dingen, vindt het een beetje krom dat ze nu over dingen beginnen te zeiken die hier zeg 30/40 jaar geleden volkomen normaal waren zoals opless aan strand hoeven de dames nu minder te doen want ja #metoo want hun zijn alfa male etc. En dat als mensen bang zijn geworden dat gaat 2 kanten op en niet noodzakelijk atijd de hunne. beetje zelfrelectie mag best hoor.

Umberto die trotzoni | 16-01-18 | 12:44

Mijn regels zijn al heel lang geleden overschreden.
Vér overschreden!

BosrandDirk | 16-01-18 | 12:41

idd, naar een concert gaan met alle extra beveiligingszaken die vertragen, beperken en proberen te genieten met dat er wat kan gebeuren in je achterhoofd, bedankt islam. Met andere woorden, fuck off naar een ander deel van de wereld, allemaal (want allen zijn een beetje salafist) en jullie positieve bijdrage aan onze samenleving is nihil.

Sessine | 16-01-18 | 12:41 | 1

Goed plan, er zijn immers voldoende islamitische paradijzen waar je onder soortgenoten kunt leven, jullie blij, wij blij. Hoeven we ons niet meer
aan elkaars vreemde gewoonten te storen.

getzappad | 16-01-18 | 13:20
-weggejorist-
Linkse allergie | 16-01-18 | 12:38 | 2

'Als mensen bang zijn, is er een grens overschreden.'
Dat is geen hand in eigen boezem.
Hij heeft het over moslims die 'bang' zouden zijn geworden. Vanwege die vuile westerlingen.

marjen | 16-01-18 | 12:38

Tja wat zal ik hier als ongeschoolde boerenl#l nu van zeggen.
Niets, want je kunt niets meer vrijuit zeggen, je wordt getekkeld door je taalgebruik en je kunt in je eigen woorden niet meer voor je mening uit komen.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 12:15 | 1

Heeft u het over een teckel of een tackle?

Guido | 16-01-18 | 12:30

Voor 8,6 miljoenste keer: Moszlims horen niet thuis in Europa. Hier wederom het bewijs, dat we totaal LANGS ELKAAR HEEN LULLEN. We zitten helaas opgescheept met een "regering" die doet of het niet bestaat, dit reeds 40 jr met alle ellende vandien. Een ieder die kritisch is, Fortuyn, Van Gogh, Mevrouw H. Ali enz. word of de bek gesnoerd, of vermoord. Laten we vooral doorgaan met: ze "integreren"......... dat doen ze NIET punt. Die lui zijn hier, omdat ze het BETER hebben, dan in hun armoedige islam zooi waar ze vandaan komen. Dankbaarheid NUL daarvoor, wel alleen maar overlast, misdaad, en de sociale voorzieningen staan door die lui op de helling. Maar houd de oog en oor klepjes lekker op, de bom barst echt wel....

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:12

Van ieder (lelijk) gebouw wat je niet aanstaat mag je zeggen dat het wat jou betreft mag afbranden, behalve als het gebouw iets met de zogenaamde onderdrukte minderheden te maken heeft.

Als het over de zogenaamde onderdrukte minderheden gaat moet je ieder woord op een goudschaaltje leggen. En als tot een ongewenst verklaarde groep hoort zoals de PVV, en straks ook FvD, dan kun je feitelijk zo goed als niet meer zeggen.

Intussen is de impact van de islam op de Nederlandse samenleving immens en buitenproportioneel, niet in de laatste plaats vanwege de terreur(dreiging).

Peter_K | 16-01-18 | 12:07 | 1

Als PVV stemmer ben je een "tokkie" (straks dus ook idd. bij Fvd), je word weggezet als een debiel, intussen nestelt het islam gezwel zich met de dag meer. Ik woon op 1 vd "ABC" eilanden, men verklaart hier de NL-ers voor totaal gestoord, dat ze zo toekijken hoe NL de afgrond ingaat.

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:15

‘En de Oscar voor het neerzetten van de slachtofferrol gaat naar...’
Zou die mafklapper zichzelf nou ook echt geleuven?

Hollander01 | 16-01-18 | 12:05 | 1

Precies. Voortdurend klappen uitdelen en als je er dan eens eentje terug krijgt, direct het slachtoffer spelen.

marjen | 16-01-18 | 12:55

Moskee-voorzitter Aydemir is twaalf jaar raadslid geweest voor de PvdA. Verklaart waarom de Pravdabode hem een podium geeft.

Irnerius | 16-01-18 | 12:02

Kameleons, wolven in schaapskleren, helle honden, veenbrand dat is de Islam. Liegen en bedriegen is een legitiem middel tegen kafirs. En zie hier wat er plaatsvindt in West Europa. Maar niet in: Polen, Hongarije, Tjechie en Slowakije, deze landen zijn de lachende derde.

De Evangelist | 16-01-18 | 11:57

Aanslagplegers doen dat altijd met teksten uit de koran. Daarom wantrouwen wij die religie. Het gaat al minstens 10 jaar altijd maar weer over de islam. Waarom. Vanwege alle haat en alle geweld dat uit die hoek komt.
En vanwege het openlijke streven de wereld te islamiseren, desnoods met geweld.

marjen | 16-01-18 | 11:55

Citaat: "Wij weten dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld.
---------
Wel, als alle oproepen tot geweld uit de koran geschrapt worden hou je bij wijze van spreken een donald duckje over....
IK zou tijdens de rechtszaak iemand met voorleesvaardigheden opdracht geven de passages hardop uit te spreken zodat we voor eens en voor altijd een donald duckje hebben in plaats van de koran. Bij wijze van spreken natuurlijk.....

dijkbewaker | 16-01-18 | 11:52 | 2

Dit lijkt me eigenlijk een best wel origineel plan. Hoop dat de hele zaak weer gestreamed wordt. Wanneer dient die eigenlijk?

Hufterst | 16-01-18 | 12:04

dijkbewaker |Helaas ik moet u verbeteren over de donald duck , dat moet zijn een 10% van een toch al dunne donald duck, het zij U vergeven maar u was echt aan de te royale kant.

gelukzoeker | 16-01-18 | 12:28

Dikke huid gekregen van beledigingen? Wees blij man, er kan elk moment een verwardier met een vrachtwagen per bloedsuiker error zo maar over je heen denderen. Dan mag je van geluk spreken dat je een dikke huid hebt. Jankgasten. Ja, tot nu toe 1.34.234.123 doden door de Islam, maar ons beledigen ze. Nou. En dat is gemeen. Lul, je gelooft en leeft in een partij onzin al je hele leven. Schadelijk, zeer schadelijk voor mensen die dat niet willen. Nou poeh. En schelden doet geen pijn. Islam wel.

Dagdief | 16-01-18 | 11:47

Zeg het maar nog eens tegen de boze blanke witte man , islam is vrede onthou dat nu eens. Islam is goed en U is sleegt als de peest.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:45

Zeker in een tijd dat er geweld en bedreigingen plaatsvinden van moslims en moskeeen......
Zou 'van' vervangen...... 'door' is veel dichter bij de waarheid!

ger1306 | 16-01-18 | 11:42

Hoeveel moslims ken je met wie je dagelijks omgaat in een intieme of vriendelijke setting.
Hoeveel mensen ken je die met moslims omgaan.
Hoeveel moslims KEN jij?

Ik twee. En die doorstrepen dwars door de koran.

chicago river | 16-01-18 | 11:41

Er zijn mensen die blijven beweren dat dit soort hypocriete uitspraken voortkomen uit de bij geboorte aangebrachte plaat voor islamitische koppen. Ik ben na honderden Europese doden, gewonden en getraumatiseerden inmiddels klaar met die bewering. Als je in deze context zulke dingen blijft beweren ben je te kwader trouw....
.
The enemy within...

Parel van het Zuiden | 16-01-18 | 11:41

Hilarisch dit, in één woord hilarisch. Over deze jij-bakken kan in heel 2018 niemand meer heen. Nou, BIJ1 misschien....

Schoorsteenveger | 16-01-18 | 11:40

Mosterd, vlot geschreven stuk zeg, luchtte hoogstwaarschijnlijk lekker op denk ik zo.

J-van-de-Bontekoe | 16-01-18 | 11:34

Als je in een auto zit die net zoveel vooruitgang geboekt heeft als de islam
in 14 eeuwen, heb je geen brandstof verbruikt.

getzappad | 16-01-18 | 11:31

" Van de sokken af geblazen word"
En:
Neergestoken.
Doodgereden.
Verbrand.
Neergeschoten.
Wel even alles vermelden van de religie van vrede ja!

Rest In Privacy | 16-01-18 | 11:28 | 4

Van daken afgelazert, kop eraf gesneden, met zuur besprenkelt, doodgeslagen,

WayneGretzky*99* | 16-01-18 | 12:41

Sorry gelukzoeker, je was me voor.

WayneGretzky*99* | 16-01-18 | 12:41

@ gelukzoeker en WG99
Verhip zeg. Ik heb nog zo mijn best gedaan volledig te zijn. Komen jullie even met de vergeten aanvullingen ervan.
Thnx!

Rest In Privacy | 16-01-18 | 12:58
▼ 1 antwoord verborgen

Fysiek geweld van moslims tegen Nederlanders staat in geen enkele verhouding tot geweld van Nederlanders tegen moslims. Ik zou deze iman=haatzaaier graag met cijfers om de oren slaan. Maar niemand durft daar onderzoek naar te doen, omdat de uitkomst waarschijnlijk de vlam in de pan doet slaan.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 11:27 | 3

Dat zou ik ook wel eens willen zien, want ik denk dat je in een parallelle wereld leeft. Dagelijks staat er in de krant dat Moslims (Marokkanen), Nederlandse homo's, meisjes, oudjes en alleen lopende jongeren terroriseren. Ondanks dat dit nieuws zowat niet meer in kranten mag verschijnen.
Andersom, komt het haast niet voor, ondanks dat dit gelijk de voorpagina's van de volks(verlakkerij)krant en andere kranten zou halen. En de opening zou zijn van het 20:00 uur journaal

watergeus | 16-01-18 | 11:50

Watergeus
Even ter verduidelijking. Ik deel jouw visie. Ik denk dat de verhouding geweld van moslims tegen autochtonen t.o.v autochtonen tegen mislims 1000:1 is. Als je alle niet geregistreerde incidentjes op straat meetelt.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 12:03

Mijnheer de student bijv. ergens in Groningen (?) enkel weken terug, beschoten om niets door "moszlims", slachtoffer voor het leven invalide. Gauw uit het nieuws halen natuurlijk, "incidentje" nr. 12.343.098. We zitten gevangen in ons eigen landje door deze satancultus, die elke dag het nieuws negatief haalt. We kijken toe, totdat het te laat is.

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:21

"Zeker in een tijd dat er geweld en bedreigingen plaatsvinden van moslims en moskeeën." Moet zijn; Zeker in een tijd dat er geweld en bedreigingen plaatsvinden door moslims en vanuit moskeeën.

BozePaarseMan | 16-01-18 | 11:27 | 1

Dat ziet mijnheer de "imam" helemaal niet, de ongelovige dient z'n bek te houden, en zich te schikken naar de woestijn ideologie. Zoniet: aanslagen, en nog meer bloed en verderf.

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:24

DE GEKNEVELDE KOMIEK

Hij was een tijdje stil en dus
bouwde de spanning op, 't publiek
daar in de zaal, intiem en knus
ving 't lachen aan om de komiek.

Het ging van links wat grinniken
naar rechts een ietwat luide lach,
een vrouw begon te hinniken,
en kreeg er bijna haar beslag.

Zo keek hij in de kleine zaal,
zwetend onder de lampen,
stokstijf na een wat luchtig lied.

Zijn moed ging met hem aan de haal
niets om aan vast te klampen.
Die zekere grap... Hij durfde niet.

Hufterst | 16-01-18 | 11:26

Zum kotzen al die geloofsgekkies. Bah.

Rdock | 16-01-18 | 11:16

Een nuance: volgens mij heeft het Utrechts PVV lid gezegd dat wat hem betreft de moskee de fik in mag......"bij wijze van spreken"!

polderkolder1 | 16-01-18 | 11:14 | 2

Erg dat het een uur en 4 minuten duurt voor iemand op deze significante nuance wijst.

Hufterst | 16-01-18 | 11:28

Zoiets als oproepen waar de sniper is.
Kuch.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 11:29

"Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld."
Deze komt angstig dicht bij het verantwoordelijk stellen van messenfabrikanten voor steekpartijen. "Het gaat te ver als een bedrijf iets maakt, wat de ander kan gebruiken voor geweld". Nee meneertje. Het gaat te ver als iemand overgaat tot geweld omdat iemand anders iets zegt wat die persoon hoort alsof hij dat moet doen. Degene die overgaat tot geweld zit fout. Van links, van rechts, christen, moslim, boedist, kat, hond, baby. Maakt niks uit. Het is niet zo gek dat het vooral uit die fanatieke hoek komt. De islamtische hoek.

BBRDWR | 16-01-18 | 11:11

Allemaal flauwekul, al die dure barricade r.v.s. paaltjes in de winkelstraten en zelfs op de weerszijde van de dijk in Volendam die zijn er gewoon voor de sier .Niemand is bang, alleen heel voorzichtig , s. avonds gaan wij niet meer de straat op en wordt de deur niet meer open gedaan .

blauwe zander | 16-01-18 | 11:05 | 2

Voorzichtigheid heeft altijd angst als motivatie. Dat is op zich ok. 'Angst is een slechte raadgever' is maar ten dele waar. Angst maakt mensen ook alert. Geen angst is een slechtere raadgever. Maar laat angst niet je leven gaan beheersen. 's Avonds niet meer de straat op gaan vind ik al redelijk door angst geregeerd.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 11:25

Ik moet s avonds de straat wel op om mijn honden uit te laten maar de voordeur open doen; alleen als ik weet dat een bekende komt. Altijd luisteren naar wat door anderen minachtend wordt genoemd; 'onderbuikgevoelens'. Die hebben het altijd bij het rechte eind.

Lupuslupus | 16-01-18 | 11:31

Toen Abdul-Jabbar van de Ven zei dat hij er niet om zou treuren als Wilders zou overlijden, kreeg hij ook het hele land over zich heen. Dat is eigenlijk hetzelfde.

JTKDM | 16-01-18 | 11:02 | 1

Hèhè, eindelijk. Zoiets wilde ik hieronder gaan schrijven. Ik meen zelfs dat Vd Ven het nog veel vervelender zei, nl dat hij hoopte dat Wilders door "een kanker" getroffen zou worden.

Dat deze Henk van Deun graag zou zien dat de fik in die moskee gaat, is van exact hetzelfde sneue niveau (overigens, Van Deun schijnt al excuses te hebben gemaakt voor zijn uitspraak).

Kijk, ik ben van mening dat de westerse beschaving en de Nederlandse/westerse normen en waarden veruit superieur zijn aan de islam en alle daarmee samenhangende normen en waarden, maar dan dien je je wel verre te houden van dat niveau. En zo'n PVVer Van Deun doet dat niet; die verlaagt zich tot dat niveau. Ook die troglodieten die molotovcocktails naar moskeeën gooien - ook al is het nog zo klunzig, richt het nauwelijks schade aan, en doen ze het in benevelde toestand - verdienden m.i. hun straf onvoorwaardelijk.

Wat Mosterd in zijn artikel doet, en de meeste reageerders hier, zou je m.i. nou juist niet moeten doen: "wat Van Deun doet is misschien niet zo aardig, maar kijk hunnie eens!" Veroordeel de uitspraak van Van Deun zonder omhaal. Voor het "losgaan" tegen de verworvenheden van de massa-immigratie en de groeiende aanwezigheid van de islam zullen zich - helaas - nog vaak genoeg gelegenheden en incidenten voordoen

Dr_Johnson | 16-01-18 | 12:03

Degene die daadwerkelijk een olifantshuid hebben moeten ontwikkelen zijn de volgers van de herenliefde, het uitverkoren volk.
De huid van Yucel en volgers daarentegen is zo teer dat een enkele blik al genoeg is om ze uit hun moskeedak te laten gaan. Steek de hand eens eigen boezem meneer Aydemir in plaats van deze uitgestoken te weigeren waar het een dame of gewoon leuke meid betreft. Alsof we al niet genoeg van dit soort waardeloze voorgangers in dit land hebben gehad.

hoochee | 16-01-18 | 11:02

De volkskrant heeft toch wel even aan deze meneer gevraagd de aanval op het joodse restaurant in Amsterdam en de oproepen tijdens anti-Israel demonstraties te duiden? Toch?

TheseDays00 | 16-01-18 | 10:58

Alle ellende begint met minderwaardige linkse [bvb marcel van dam de kasteelheer] en hun gesubsidieerde antifa en collumnisten volgers met hun knuffel verdien model,de zandbakkieers kun je het niet kwalijk nemen gezien hun gebrekkige ontwikkelingen door de eeuwen heen.

gelukzoeker | 16-01-18 | 10:56

"Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld."
Nou, stop die Koran dan maar heel snel weg.

zwarte_weduwe | 16-01-18 | 10:56 | 1

zwarte_weduwe | U heeft gelijk ,gaan we dus niet doen dat weet je. Islam is vleugellam zonder dat lamme boek mede het verdien model dat eraan hangt.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:00

Leuk hoor. Altijd weer die slachtoffer rol. Mijn vriendin kan haar eigen taal niet hardop spreken in sommige buurten in NL uit angst voor intimidatie en geweld, laat staan met haar nationale vlag lopen. Hoor ik haar ooit klagen, nee.

Schepvogel | 16-01-18 | 10:56 | 2

Het zijn lastige tijden voor Noord-Koreaanse dames in het buitenland.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 11:11

Toen ik nog in A'dam West woonde, was er een Nl er (1 vd weinigen nog overigens), die het in z'n hoofd haalde een NL se vlag op te hangen met koninginnedag (toen nog, Willem was nog aan het feesten). Gevolg: 4 lekke banden.

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:28

"het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld."
Is dat geen nauwkeurige beschrijving van de Islam?

Gerf | 16-01-18 | 10:55 | 1

Gerf | 1- U heeft gelijk maar is weer te gemakkelijk,U vergeet het daarop drijvende politieke partijkartel dat niet meer terug kan zonder enorm gezichts verlies Want Geert Wilders ,en de Nederlandse advocatuur ,werkzaam in de islam industrie.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:06

Zelfinzicht is blijkbaar geen vereiste voor een verblijfsvergunning.

Zeddegeizot | 16-01-18 | 10:55 | 1

Zeddegeizot | -Dat krijg je wel zonder ook,ze hoeven alleen maar bewezen te liegen en dat is hun sterkste punt.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:08

Radicale imams uit je thuisland laten overkomen dat is pas sneu.

pontius | 16-01-18 | 10:55 | 1

pontius |-inderdaad sneu,maar wel vredig islam s.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:10

Mooi stuk. Mag van mij op het Staatjournaal worden voorgelezen en op de frontpage van oldskool kranten. Ach, wat zeg ik ook :3

Geil Kippetje | 16-01-18 | 10:52 | 1

Juist. En vvvoll in zn bakkes. !

Koffie ? | 16-01-18 | 11:12

Inderdaad, als er mensen bang zijn voor migratie, globalisering, nare luchtjes van de buren en aanslagen wordt dat weggewuifd door de Volkskrant c.s., tenzij het moslims zijn, want zielig en exotisch en minderheid en gediscrimineerd en nobele wilde. Overigens geloof ik de helft niet van wat de voorzitter/schooldirecteur zegt. De vaste reactie-prik bij dergelijke gebeurtenissen (plots worden hoofddoeken afgerukt, brandjes gesticht, en moslims op straat uitgescholden)

batvoca2 | 16-01-18 | 10:52 | 1

batvoca2 |- Dat U de helft niet geloofd is wat aan de lage kant ,maar goed we gaan niet mierenneuken vandaag.Maar inderdaad mijn dag is pas goed als ik ruwweg zo n twintig ko. eh hoofddoekjes heb afgetrokken,en een schagge varkensvlees in het gras voor een moskee geworpen heb,anders slaap ik slecht. Het is alom bekent Geert en Trump hun schuld,de witte man deugt van geen kant,zit geen tolerante bij, haters zijn het ALLEMAAL, zeker ALLEMAAL.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:22

Wat deed het bestuur van de moskee waar alla Luther een A4'tje aan de deur werd gespijkerd met dingen die binnen de islam verbeterd konden worden? Dat bestuur heeft aangifte gedaan van vernieling. En daar is het bij gebleven.

zwarte_weduwe | 16-01-18 | 10:52

Wat is er nou weer mis met op een dak staan van een moskee in aanbouw?

bodemloos | 16-01-18 | 10:52 | 1

bodemloos |, U is geen homau neem ik aan??

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:24

Islamitische migranten gedragen zich in Europa vaak meer als bezetter dan als 'gewone' migrant. Tel daarbij op dat vrijwel alle terreur in de wereld wordt gepleegd door moslims, ja dan kan je wel eens een keertje wat terug verwachten. Ook als de autoriteiten continu over jullie bolletjes aaien en een assortiment aan voorrechten geeft waar een paard de hik van krijgt. Maar het tij gaat langzaam keren, Yucel. Heel langzaam, maar zeker. Waar het eindigt weet niemand, maar zodra demense het merkbaar echt slechter gaan krijgen, en dat is onafwendbaar, zal het met de tolerantie jegens moslims snel bergafwaarts gaan. That's a promise.

WhiteShark | 16-01-18 | 10:51 | 4

WhiteShark - U snapt het een en ander niet helemaal ,de boel is allang onherstelbaar naar de goddelijke verdommenis,fijne dag nog trek het je niet teveel aan.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:27

@gelukzoeker
Ik sta er kennelijk toch iets positiever in dan u. Wil overigens niet zeggen dat ik het niet snap. Het probleem is met name onze overheid en ligt niet eens zozeer bij de baardmannekes zelf.

WhiteShark | 16-01-18 | 11:37

Waar het eindigt weet ik wel: in een burgeroorlog met Rifratten (die eigenlijk al lang aan de gang is, alle autobranden bijv.) dit zal ons eens zo vredige landje totaal destabiliseren door: een of andere zgn. "religie" die alleen maar voor ellende staat, en aanhangers heeft, die ergens in het jaar 1200 leven.

Wienerschnitzel mit | 16-01-18 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Onderaan die lap olifantenhuid zitten anders hele, hele lange en overgevoelige tenen. Bij mijn weten is hier nog nooit een aanhanger van de maangod en zijn valse profeet lek geprikt of zelfs maar onzacht geaaid omdat hij/zij/het mohammedaan was. Tenzij wellicht door een andere aanhanger van de religie van de vrede.

Vooruit, er is ooit een brandje geweest op een gazon nabij een moskee en er lopen wel eens sujetten met varkensmutsjes rond, maar verder is men nog steeds overdreven poeslief voor het wannabe nieuwe herrenvolk.

Guido | 16-01-18 | 10:51 | 1

Ik heb een boodschappentas met een biggetje er op. Zeker ook al 'bedreigend'? haha.

Lupuslupus | 16-01-18 | 11:38

Dat is waar (veel) moslims en socialisten elkaar vinden: In het slachtofferschap. De proletariër heeft inmiddels een auto, huisje, voetbal, bier. Er was behoefte aan een nieuwe onderdrukte en (veel) moslims hadden al ervaring met die rol.
Verder vind ik dat 'oproep tot geweld' nog binnen de vrijheid van meningsuiting valt. De geweldpleger heeft immers een eigen verantwoordelijkheid. Het punt is alleen dat met het ontstane onderwijs (veel) mensen nooit de volwassenheid bereiken. Ze luisteren naar autoriteiten en denken zelf niet na. Dáár ligt het probleem.

wingload | 16-01-18 | 10:50 | 1

wingload |, Is het niet helemaal maar U word warm.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:32

Het probleem in dit land is niet de islam, het zijn de gutmenschen werkzaam bij VK, AD, NRC, en Jinek, Pauw, DWDD, NPO, RTL nieuws, nieuwsuur, twee vandaag enz. enz. enz.. Kortom de mastodonten van de linkse media. Een minderheid. Verlichting in de islam had hier allang plaats kunnen vinden als wij de grenzen voor onze vrijheden in graniet hadden gebeiteld naast de voordeur van een moskee. Take it or leave it. Dus steek de kantoren van deze media in de fik, zou ik zeggen. dat helpt eerder.

Willemdrie33 | 16-01-18 | 10:45 | 3

Je moet zeggen dat je er niet wakker van zou liggen als ze in de fik gaan. Nu is het een oproep tot geweld.

hustler01 | 16-01-18 | 10:51

Het probleem is dus wél de islam. De media faciliteren het probleem in een snellere groei van hun macht en het monddood maken van alle critici. Maar het probleem in de basis is de islam met zijn übermensch-doctrine. "Nooit meer fascisme!" scandeerde men zo'n 70 jaar geleden maar ondertussen laten we de islam in Europa oogluikend en laf een onomkeerbare machtspositie innemen.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 10:55

Het probleem in dit land is niet de islam, het zijn de gutmenschen werkzaam bij VK, AD, NRC, en Jinek, Pauw, DWDD, NPO, RTL nieuws, nieuwsuur, twee vandaag enz. enz. enz.. Kortom de mastodonten van de linkse media. Spijker kop,koe hoorns,kip ei 100% eens dus. Zou op een grootverlicht reclamebord lans alle snelwegen moeten staan ,misschien heel misschien ,ach ik begin weer te dromen. Oprecht een fijne dag gewenst.

gelukzoeker | 16-01-18 | 11:39

"Wij weten dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld." Goed lezen: hier staat dat je niets beledigend over de Islam zeggen, want dat kan een ander (Moslim) overhalen tot geweld over te gaan. Dit trucje heeft men geleerd van Tariq Ramadan die behendig taal en woordgebruik ("betekenisverschuiving" anyone?) ziet als middel tot Jihad in de Westerse wereld: gebruik herkenbare termen en zinnen, waardoor de westerling "doof" is voor het Jihadgehalte. Leerzaam!

Non_Smoking_Gun | 16-01-18 | 10:43 | 2

Die tegel mag je in de toekomst nog wel een keer herhalen.

bodemloos | 16-01-18 | 10:57

Misschien moet men voortaan eens doorvragen op met wie 'een ander' wordt bedoeld. Het is helaas altijd zo dat kritische vragen door moslims nooit direct worden beantwoord, of helemaal niet. Vraag Kuzu of hij de Grijze Wolven steunt en hij zwijgt. Vraag een moslim naar haatdragende teksten uit de koran en hij gaat de vredelievende quotes van het boekje prediken. Wie niet in staat is om open en eerlijk te antwoorden heeft wat te verbergen en de moslims beschouwend hebben ze heel wat te verbergen.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 11:19

Ik zie zand en een hele grote bak. Ik zie de plek waar ze tot rust kunnen komen en hun voorouders komen er ook nog eens vandaan. Ik zeg doen en leef nog lang en gelukkig.

Dutch_Holland | 16-01-18 | 10:42 | 2

Alleen staat erin het boekje: gaat heen en verspreid u. Tja....

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:46

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:46 Dat kunnen en mogen ze ook, nadat
ze in die zandbak tot stof zijn wedergekeerd, kunnen ze best eens komen
aanwaaien.

getzappad | 16-01-18 | 11:36

Ik word kotsmisselijk van moslims die in de slachtofferrol kruipen terwijl het juist hun geloof is dat de oorzaak van alle ellende is.

2voor12 | 16-01-18 | 10:41 | 1

Een hoopvolle ontwikkeling in dat opzicht is de verandering van leider in Saoedi Arabie. Hopelijk gaat dat de bron van terrorisme in elk geval financieel enigszins laten opdrogen.

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:43

Yucel Aydemir "Ik zelf ben twaalf jaar raadslid geweest voor de PvdA."
Jeetje, wie had dat nu gedacht. Wéér die PvdA, de landverraders.

Nee, deze is ook fraai: "er hoeft maar één iemand door zo'n uitspraak op een idee gebracht te worden en er is een ramp.'"

Gezien het mondiale aantal van vele millioenen geweldgoedkeurende Mohammedanen en de reeds gepleegde aanslagen en oorlogen is deze uitspraak natuurlijk volstrekt krankzinnig. Er wordt niet op een idee gebracht, nee meneer het wordt door uw ideologie voorgeschreven!

Overigens ben ik van mening dat de Vrijheid van Meningsuiting onbegrensd dient te zijn. Dus als deze meneer een ideologie aanhangt die de facto geweld predikt dan mag dat, maar ik/wij mag/mogen daar tegenin gaan met dezelfde verbale wapens.
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 16-01-18 | 10:40 | 4

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:44 |
Ah, dat u nog eens zou opkomen voor de blanke blonde vrouwen in moslimwijken.

Roadblock | 16-01-18 | 11:26

helemaal mee eens Evocatus

Jos9595 | 16-01-18 | 11:41

@ Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:44
Dat alles is al per wet geregeld. Haatzaaien en smaad ende laster.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig dat turken (ook die in Nederland) een bescheiden, welgemanierde en
mensvriendelijke Erdo als leidsman hebben.

demaup | 16-01-18 | 10:38

Mosterd doet een "heilige knuffelpartij tegen de schijnheiligen" actie.
Chappeaux en bravo. Heel netjes de grens benoemd.

hallevvezool | 16-01-18 | 10:38

De uitspraak was onhandig omdat hij had kunnen weten dat het verhaal uit zijn verband gerukt zou worden. Mahmut Sungur van de Utrechtse fractie van DENK zei dat het gebouw net zo’n symbool voor de stad zou moeten worden als de Domtoren, waarop Van Deun reageerde dat hij liever had dat de moskee zou afbranden, bij wijze van spreken.

Dat is geen dreigement, hij had natuurlijk beter kunnen zeggen dat hij liever zag dat de moskee zou verdwijnen, een bekend PVV standpunt. Voor de rest schijten mohammedanen schijnbaar in hun broek als er iemand iets over hun moskee zegt, maar hakken zelf graag k´handen en hoofden af, gooien mensen van hoge gebouwen, snijden meisje in hun clitoris en slachten op een beestachtige manier dieren af. Alleen tegen zwakkeren, lafbekken.

bergsbeklimmer | 16-01-18 | 10:37 | 1

Het is ook een metafoor want moskeeën kunnen geeneens afbranden. De meeste grote moskeeën zijn gebouwd van beton en steen en er zijn maar weinig brandbare onderdelen, om over meubilair maar te zwijgen. Waarom denk je dat de moslims zelf bij aanslagen op moskeeën springstof gebruiken?

De waard zijn gast | 16-01-18 | 10:59

Het zijn de moslims zelf die het verkeerde PR bureau hebben ingehuurd
om hun cult te promoten, en meer in het nieuws te krijgen.
Dat dit averechts uitpakt is niet onze schuld.

getzappad | 16-01-18 | 10:35 | 5

getzappad | 16-01-18 | 10:50
Touché.
Iemand een ongelovige hond noemen maakt van jou, in mijn ogen, een sneue door geloof geïndoctrineerde zielepoot die zijn kracht put uit een groepswaardering. Als mens stel je eigenlijk heel weinig voor, met je misplaatste meerderwaardigheidsgevoel.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 11:03

Ironie herkennen, zooo moeilijk.

Roadblock | 16-01-18 | 12:08

Roadblock | 16-01-18 | 12:08
Bittere ernst herkennen ook blijkbaar.

De waard zijn gast | 16-01-18 | 19:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Use everything, Give nothing!

Petrus Poortwachter | 16-01-18 | 10:34

'Als mensen bang zijn, is een grens overschreden'
Als mensen bang zijn voor de islam zijn dat racisten.
Dubbele standaard. Einde discussie met de Mosselman.

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:34 | 2

Is dit nog nieuws? |-Als mensen bang zijn zijn het meest laffe wegkijk Hollanders,maar ook bang voor een boete ,of dat het gewoon geld kost en niet bang van de zandbakkieers.

gelukzoeker | 16-01-18 | 10:45

Mocro070 of berbaar zullen dit wel even rechtpraten is mijn visie.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 11:34

Die uitspraak over die brand is volledig uit zijn context gerukt en gebruikt door sjw's om de zelfhaat te voeden. Jammer dat je daarin meegaat Mosterd. Ik denk dat jij denkt dat als je de 'fik' uitspraak terugbrengt tot de eigenlijke boodschap, je beticht zult worden van het bagatelliseren van een tot geweldoproepende uitspraak. Misschien denk je dat dit je geloofwaardiger maakt bij de gutmensch en dat ze de rest van je verhaal beter zullen pruimen. Maar dat kun je beter niet doen. Er wordt niet onderhandeld over feiten. Je moet gewoon zeggen wat er aan de hand is en wat je daarvan vindt. Ze zullen je toch wel rabiaat racistisch vinden. Zelfs als je voor 90 procent meegaat in hun zelfverzonnen droomwereld. Een beetje zoals de islamapologeten ook nooit geaccepteerd maar slechts gebruikt zullen worden door de fanboys van Mo

hustler01 | 16-01-18 | 10:34 | 1

hustler01 |- Kip ei ,spijker kop, mooi man.

gelukzoeker | 16-01-18 | 10:47

Dit probleem lost zichzelf niet op. Zo lang er aanslagen zijn en wordt opgeroepen tot allerlei geweld tegen ongelovigen. Er zijn uiteraard ook goedbedoelende moslims, die hier de dupe van zijn. Ik zeg: Bestrijd vuur niet met vuur, verketter die moskee niet zo lang men zich aan de wet houdt maar pak het keihard aan als de wet ovetreden wordt. Hou de eer aan jezelf.

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:33 | 9

@ bodemloos | 16-01-18 | 11:09
*zwaait* :)
Het is inderdaad "dit" versus "dat".
Ditjes en datjes :)

Rest In Privacy | 16-01-18 | 11:38

Ce ca! | 16-01-18 | 11:38
Ik zwaai terug met m'n povere Frans en heb altijd gemeend dat cést ca basta betekende. Fortuin had het niet over ditjes en datjes maar over godverdomme genoeg, basta.

bodemloos | 16-01-18 | 11:53

@ bodemloos | 16-01-18 | 11:53
Ik had het over mijn nick :)
Pim bedoelde "het is genoeg zo"

Rest In Privacy | 16-01-18 | 13:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Een vrouw hebben die een vollere snor heeft dan haar vader is ook best sneu!

pibasso | 16-01-18 | 10:32

In 030-Gaza voelt niemand zich prettig als de neefjes van Yucel Aydemir zich op straat begeven.

Ervaringsdeskundige | 16-01-18 | 10:32 | 2

Ik heb in 030 een voorval meegemaakt waarbij ik van m'n fiets geramd werd. Als ik niet voortreffelijk gereageerd had was ik ruggelings op een reeks fietsen gelanceerd. Ik noem dat een aanslag. Mensen lachen me uit bij het gebruik van dat woord. Edoch in de van Dale is de vertaling van aanslag gewelddadige actie. De kop van dat neefje van Yucel zal ik nooit vergeten.

bodemloos | 16-01-18 | 11:15

Die moslimterreur - ja ook op straat - is simpelweg jihad en heeft niets met gewone criminaliteit te maken.

Lupuslupus | 16-01-18 | 11:26

Islamitisch geweld bij overvallen en berovingen. Islamitisch geweld in het verkeer door scooterbontkraagjes. Een ondernemer in Zwanenburg die gewoon werd doodgeschoten voor de ogen van zijn dochter door Marokkaanse overvallen. Autochtone meisjes die werden aangerand in zwembaden en in treinen op weg naar het strand. En last but not least een journalist/filmmaker die werd doodgestoken door een islamitisch gekkie. Vraag meneer Aydemir: wie moet er naar aanleiding van deze feiten nou eigenlijk bang zijn voor wie?

knerf | 16-01-18 | 10:31

"Zeker in een tijd dat er geweld en bedreigingen plaatsvinden van moslims en moskeeën."
Een belangrijk onderscheid volgens Yucel, want geweld vanuit de islam naar het verderfelijke Westen is namelijk wel helemaal geweldig!
Moslims en hun eeuwige dubbele standaard. Ze doen werkelijk alles om maar bovenaan te eindigen. Geen leugen wordt geschuwd, geen onzinnig argument onbenut gelaten.
Wat een kutclub is het toch.

ZegMaar | 16-01-18 | 10:30

Het zijn ordinaire leugens van zo'n man. Islam = liegen tegen de klippen op. Maakt niets uit want liegen tegen een kafir is bon-ton en volledig toegestaan. Ze lachen zich kapot om onze naïviteit, intussen niet eens meer achter je rug maar gewoon, recht in je bek. Ze weten dondersgoed dat 'de burger' niks mag van de overheid, dat de islam alle vrijheid krijgt en de rest dat maar heeft te slikken. Beetje zielig doen over "bedreigingen" of "racisme" en hopla, het leger overheidsdienaren gaar als op commando de autochtoon aan de schandpaal nagelen. Uiteraard geholpen door de gewillige MSM die maar wat graag meepompt op het heilige orgel van de zo vurig gewenste (hoewel volstrekt onduidelijk is wat de reden daarvan is) multiculturele samenleving. Die zál en móet de burger slikken. En dat weten deze mensen intussen zo goed. Het is ze met de paplepel ingegoten. Het maakt niets uit wát ze doen, wie ze beledigen, wie er gedood word; ze hebben de positie bereikt van een soort vorm van onkwetsbaarheid. Tienduizend wetten en regels om "racisme" tegen te gaan worden door deze religie van de leugens gewoon misbruikt en tegen de autochtone bevolking ingezet. Zolang ze zich achter die wetten kunnen verschuilen is het als andere kinderen pesten achter de rug van je grote broer om. Het gevaar daarvan is natuurlijk dat op het moment dat die grote sterke broer er ineens niet meer is, ofwel van gedachten veranderd, dat de klappen wel hard aan gaan komen. Dat gevaar word door onze eigen overheid en de MSM in stand gehouden en dagelijks vergroot. Levensgevaarlijk.

Dutchbeaurouge | 16-01-18 | 10:30 | 4

knerf | 16-01-18 | 10:35
Niet voor hoer, maar wel voor alles wat los en vast zit. Terroriste, IS-er, er wordt naar ze gespuugd, lelijk aangekeken, gesist en gescholden. Als moslim-vrouw heb je het ook niet altijd makkelijk. Niet dat ik daarmee het "hoer" en het billentikken goedkeur overigens.

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:39

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:39 |
Onderbouw dit nu eens Beste_Landgenoten_ga_maar_gerust_slapen.
Geef eens een link naar een artikeltje waarbij een moslima bespuwd werd.
Graag met getuigen.

Roadblock | 16-01-18 | 11:33

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:39 iederéén krijgt wel eens iets naar zn hoofd. En dat weet ik uit ervaring. Homo, kk-lijer, flikker, kk-kaas, kafir, stinkert, en weet ik veel wat nog meer er tegen me geschreeuwd is. En nu dan. Gaan zitten huilen in een hoekje? Aangifte doen? Huilen in de krant? Lazer toch op. Alsof het mij wat uitmaakt wat iemand denkt dat ik ben of vind dat ik ben. Ik ben sterk genoeg om voor mezelf op te komen. Dat zouden die zeurlims ook eens moeten proberen. Gewoon je schouders ophalen en sterker zijn. Maar noop. Alles is discriminatie, is racisme, is een verdien- en machtsmodel voor deze mensen. En dat een vrouw met een hoofddoek erop aangekeken word dat er uit naam van haar geloof duizenden mensen geslacht worden als beesten en dat moslims geen statement maken waarin zij massaal afstand nemen van dat bloedvergieten, kan ik me heel goed voorstellen dat mensen afreageren op het toonbeeld van dat klote gleoof. Ook al om wat ik hierboven betoogde; zodra oom agent of de wet even niet kijkt, gaat de beerput open. Soms is het schelden, soms is het alleen boos kijken of binnensmonds afzeiken. Het is een ramp in wording. Zolang je de kern van het probleem niet mág noemen, maar iedereen weet wat het is, die energie moet ergens naartoe. En dan lijd iedereen eronder.

Dutchbeaurouge | 16-01-18 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

"Wij weten dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld"

Haha, moet hij zeggen.

Zijn 70% van de mensen trouwens echt bang om opgeblazen te worden in een aanslag. Mijn God, ik zou de straat dan ook maar niet oversteken, of in de auto stappen. Ik ben echt geen moment bang voor een aanslag, maar goed ik speel ook niet mee met de loterij. Vergelijkbare odds.

Japiekrekels | 16-01-18 | 10:28 | 4

Klopt, aanslagen zijn ook heel erg, maar toch ben ik niet de hele dag bang dat ik word opgeblazen. Misschien ben ik wel gewoon heel stoer dan.

Japiekrekels | 16-01-18 | 10:45

Bang of gewoon voorzichtig zijn nogal een verschil hoor. Wanneer je weet dat je meer kans maakt om opgeblazen te worden op b.v. een groot treinstation en je 'hoeft' er niet te zijn, dan ga je er gewoon niet heen. Moet je wel van een trein gebruik maken om naar je werk te gaan, dan ga je.

M.a.w. je moet het gevaar - als het even kan - niet opzoeken. Dat is gewoon gezond verstand en heeft niets met angst te maken. Terwijl het gewoon oerstom(!) is om te doen alsof er niets aan de hand is.

Lupuslupus | 16-01-18 | 10:53

Oké, dan ben ik oerstom, maar ik mijd geen station of luchthaven uit angst voor terrorisme. Ze kunnen de pleuris krijgen met hun bormgordels, mij maken ze niet bang. Ik ga natuurlijk niet op vakantie naar Syrië, maar op Schiphol of Utrecht / Amsterdam Centraal kijk ik niet extra vaak over m'n schouder, sorry.

Japiekrekels | 16-01-18 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Fantasieloos VK stukkie waarin stap voor stap de handleiding 'Hoe veroveren wij het westen' paragraaf 'Omgang met de geschreven media' is gevolgd.

Vesta | 16-01-18 | 10:28

Wachtmeester R | 16-01-18 | 10:21 | Kleine aanvulling Wachtmeester. De Islam is Van, Voor en Door........ Hé, VVD?

Een vrije paling | 16-01-18 | 10:28

Islamofobie is ook geen juiste terminologie. “fobie” impliceert een irrationele angst voor of afkeer van de islam.

En er is niets irrationeels aan een afkeer van de islam. Een voor-middeleeuwse dwaalleer, een op haat gebaseerde veroveringsdoctrine waarin fundamentele ongelijkheid en achterstelling de basis is voor een proto fascistische ideologie.

De islam staat haaks op alle westerse waarden waar het gaat om uitingsvrijheid en creatieve expressie. De leer parasiteert op andere monotheistische geloofsrichtingen. Tenslotte geeft het een alibi voor roof, leugenachtigheid en verminking of zelfs moord op hen die de leer niet willen aanhangen.

Wanneer iemand nu het idee voor de islam zou ontwikkelen, dan kostte het hem een lange gevangenisstraf en maatschappelijke uitsluiting. In plaats daarvan geeft De Volkskrant een moskeebaas de ruimte tot een apologie.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 10:27 | 4

Daar heb je gelijk in: Een fobie is een irrationele angst. De afkeer voor islam is echter ten eerste geen angst, ten tweede niet irrationeel. Het is een volstrekt rationele afkeer.

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:40

Dit dus.

Religie heeft sowieso helemaal geen plaats in de moderne maatschappij. Laat het los en neem verantwoordelijkheid voor je eigen leven ipv alles te doen onder het mom van als het God het wil.

Japiekrekels | 16-01-18 | 11:09

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:37 |
Het joodse geloof?

Roadblock | 16-01-18 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

"de fik erin" ik zou iets anders gezegd hebben of iets in het Latijns, dat doet het altijd goed.

Johan_Voorhaar | 16-01-18 | 10:26 | 1

Ja dat dwingt respect af, iets zeggen in het latijnS.

hustler01 | 16-01-18 | 10:42

Meneer uit Utrecht laat wel met één uitspraak zien hoe lastig het voor de PVV is om gewoon verstandige, pragmatische kandidaten a la Bosma te selecteren. Vermoed dat het een strategisch onverstandige zet is om in elke gemeente halftamme Wilders wannabees neer te zetten.

de Voorzittert | 16-01-18 | 10:25 | 1

"Halftamme Wilders wannabees" -
Hoe reageert u op "hondsdolle Klaver sectariers" of "Doorgefokte Rutte opportunisten"?

Roadblock | 16-01-18 | 12:02

De PVV-meneer zou er geen traan om laten als die moskee afbrandde. Verdient misschien geen schoonheidsprijs, en is sowieso niet slim uit de mond van een PVV'er, die wéét dat zijn partij toch al onder een vergrootglas ligt, maar het is ook geen wereldschokkende uitspraak, en al helemaal geen oproep tot geweld.

Lewis | 16-01-18 | 10:25 | 5

@ Lupuslupus
We zijn het dus gewoon eens.

Lewis | 16-01-18 | 10:46

@ Dumbpiet : in zo’n reflex reageren getuigt wel van superieure intellligentie natuurlijk.

J-van-de-Bontekoe | 16-01-18 | 11:23

DrumPiet | 16-01-18 | 10:41 |
PVV'ers denken niet na, zijn dom en tokkies. Man, man wat lul jij een ander na.
Ken je persoonlijk PVV-ers of geef je je bek maar een douw?

Roadblock | 16-01-18 | 11:47
▼ 2 antwoorden verborgen

ik kan niet zo goed tegen die Islamitische lange tenen. Heeft alles te maken met die oorverdovende stilte uit Islamitische hoek na iedere Islamitische moordaanslag.

Bert Konterman | 16-01-18 | 10:24 | 1

En het: "ja maar heeft niks met islam te maken" geleuter. Verder dan dat zinnetje gaat de uitleg ook niet.

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:39

Islam is voor en door tuig. Niet meer, niet minder. De laatste grote drempel voor de mensheid op weg naar een betere toekomst. Die islam-onderkruipsels van een SJW's zijn een natte hondendrol op die drempel. Mijn aartsvijanden. Gerechtigheid ja, geen schijngerechtigheid.

Wachtmeester R | 16-01-18 | 10:21 | 2

Tut tut tut. Je zal maar geboren zijn in een islamitisch gezin en dit lezen. Zal het je een beter mens maken?

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:41

Ja, die gast uit dat jehova boek over het koninkrijk kapt uiteindelijk ook met zijn geloof omdat iedereen om hem heen altijd op jehova's ligt te kankeren. Dus ik denk wel dat het helpt. Maar misschien vind je ook dat de kinderen van Manson te horen moeten krijgen dat hun pa eigenlijk kei tof was zodat ze niet gekwetst worden.

hustler01 | 16-01-18 | 10:47

Islam is sneu.

Manus Olie | 16-01-18 | 10:20

Overtrokken en chronisch overdreven, maar na zo'n uitspraak is daar niets meer aan te doen.

Einde van de Domheid | 16-01-18 | 10:20

Inderdaad.

Zouden de familieleden van de mensen die uit elkaar zijn gespat op de Promenades des Anglais het sneu vinden voor deze meneer?

Nacho_Vidal | 16-01-18 | 10:20

Ik stel voor de term islam-aversie te gebruiken ipv islamofobie. Haalt het uit de invloedssfeer van DSM V.

Koning Willy | 16-01-18 | 10:19 | 4

Dat 'fobie' is gewoon een stok om een hond te slaan. Zodra de term 'islam-aversie' gemeengoed is geworden, gebeurt daar hetzelfde mee. Maar goed, je moet toch iets. Dus ik reken het goed :-).

Lupuslupus | 16-01-18 | 10:37

De eerste keer dat koning willie die 'íslam-aversie' in zijn rede gebruikt zal ik aan je terugdenken.

bodemloos | 16-01-18 | 11:30

Inderdaad! Fobie is een irreële angst voor iets. Bij islam is het reëel.
Wat erger is dan de zeg maar taalfout, is dat het woord islamfobie suggereert dat kritiek of bedenkingen of afkeer zelfs, iets is wat nergens op slaat. Weer zo'n vuile streek van die kutvolkskrant en andere MSM's.

Jos9595 | 16-01-18 | 11:58
▼ 1 antwoord verborgen

In angst leven voor een aanslag is ook sneu. Vooral voor die 70% is het leven te kort om je zorgen te maken.

DrumPiet | 16-01-18 | 10:18 | 6

DrumPiet | 16-01-18 | 10:48
Dus in Nederland is het afgelopen jaar slechts 1,7 islam gerelateerde dode gevallen? Lijkt me stug.

bodemloos | 16-01-18 | 11:35

DrumPiet | 16-01-18 | 10:48 U heeft het over Nederland. Maar weeg de data naar percentage moslims in een populatie en de uitslag zal u verbazen. Ik kan me zo voorstellen dat er landen zijn waar de percentages dan door het dak gaan.

Hufterst | 16-01-18 | 12:06

Het gaat bij terruer om het terreureffect. Dat is het beoogde doel. Zodra je als oplossing een soort blindheid bij iedereen voorstelt, ontken je dat effect en daaarmee de werkelijkheid. Je vergat trouwens de blikseminslag, dat was nou altijd zo'n betrouwbare absolute favoriet bij de terreurontkenners.

sockpuppet | 16-01-18 | 12:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Moslimse meneer zoekt een slinkse manier om de islamisering alsnog verder te kunnen doorvoeren. Want als ze zielig zijn en gediscrimineerd en bedreigd enzo, mogen ze zich natuurlijk 'verdedigen', nietwaar...

KlunsJohannus | 16-01-18 | 10:18 | 2

Valt wel mee denk ik. Er is namelijk ook veel bedreiging en oproepen tot actie tegen de moskee / moslim. Neemt niet weg dat het een beetje pot verwijt de ketel argument is. Maar dat gebrek aan zelf-inzicht lijkt helaas een beetje ingebakken bij de allah reli's.

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:36

@Beste landgenoten
.
U beweert nogal wat dus u hebt vast wel een paar linkjes van die 'bedreigingen en oproepen tot actie'?

Lupuslupus | 16-01-18 | 10:39

...'moskeebesturen incasseren veel'... Check. Vooral uit Saoedi-Arabië toch?

Zenzeo | 16-01-18 | 10:18 | 2

Lol

Lupuslupus | 16-01-18 | 10:25

:-)

Beste_Landgenoten | 16-01-18 | 10:36

Dictators, moskeebestuurders en maffiabazen, hoeveel ploerten ze ook hebben om hun belangen kracht bij te zetten, "het volk" blijft een bron van bedreiging voor ze.
Zoals de waard is ..

Jan Passant mk2 | 16-01-18 | 10:18

Islam is volledig ziek en overbodig. Het is een ordeverstorende activiteit. Niks met religie te maken.

van Oeffelen | 16-01-18 | 10:17

Aan het eind van de streep zijn de moslims veel kiener. Zij zullen hun doelen halen. Overigens niet echt moeilijk in een vervallen verzorgingsstaat

Pedronegro | 16-01-18 | 10:16

Moslims in de slachtofferrol .... goh .... verrassend ....

James Lastig | 16-01-18 | 10:16 | 1

Altijd, steeds maar weer...

EA 827 | 16-01-18 | 16:03

De fik er in. De volkskrant dan. De papieren versie. Niet het gebouw. Jezus wat moet je op woorden letten tegenwoorden. Zei ik jezus? Ik bedoel natuurlijk je zus, op een houtvlot.

Rest In Privacy | 16-01-18 | 10:16 | 2

Waarom nou weer je zus ?
Vrouwen worden al genoeg onderdrukt .
Neem gewoon een random boze witte man en drijf die af op een houtvlot, steek hem in zijn rug, in de fik , discrimineer hem, neen hem alles af en werk hem dood .

Een feminist !

Castor12 | 16-01-18 | 10:29

Hmmm..... Toch wel een vlot van duurzaam FSC gecertificeerd hout? Nou?

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:41

De voorbedrukte aangifteformulieren lagen al klaar.

Lasmeister | 16-01-18 | 10:15

Wat gaat Ollongren eigenlijk doen aan het verspreiden van nepnieuws door allerhande rondreizende haat predikers in de moskeeën?

Chemokar | 16-01-18 | 10:15 | 1

Wat denk je...

EA 827 | 16-01-18 | 16:03

“Wij weten dat er vrijheid van meningsuiting is. Maar het gaat te ver als iemand iets roept dat een ander kan overhalen over te gaan tot geweld.”

Kajsa Ollongren zou het gezegd kunnen hebben. Pas op voor een nieuwe toevoeging aan art 137 wetboek van strafrecht.

Glasgow Argus | 16-01-18 | 10:14

"Moslims en moskeebesturen incasseren veel, we hebben een olifantenhuid gekregen voor beledigingen."

De olifantenhuid is dus ook niet meer wat het geweest is.

Jackanders | 16-01-18 | 10:11 | 3

Hij zal wel voorhuid bedoelen..

Jimmy Mc Clure | 16-01-18 | 10:14

Ik dacht dat de handel in bedreigde diersoorten niet mocht? Olifantenhuid gekregen? Wat nog meer? Tijgervel voor op de vloer? Tsk tsk....

Is dit nog nieuws? | 16-01-18 | 10:45

Hij zal niet gauw zeggen dat hij een varkenshuid gekregen heeft.

Roadblock | 16-01-18 | 11:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken