Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geachte adverteerders van de @Volkskrant........ Wat DOEN jullie bij die zure CO2-drammers?

Zogenaamd keurige "klimaatkrant" Volkskrant graait goudgeld met vliegvakantie advertenties. En pakt en passant ook even magere knaken MilieuDefensie mee.

ughe ughe ughe

Bovenstaande advertentie van MilieuDefensie stond afgelopen week in de Volkskrant. Niks mis mee. Schone lucht, daar is geen fatsoenlijk ademend mens tegen natuurlijk. Samen krijgen we het voor elkaar. Schitterend activistisch zinnetje ook. "Samen" is het meest solidaire woord des Nederlands. Alleen jammer dat diezelfde Volkskrant categorisch NIET samen meedoet met MilieuDefensie door gansch het progressieve volk op vliegvakantie te sturen naar verre oorden. Terwijl de Volkskrant tjokvolstaat met berichten over "De zeespiegel stijgt. Tuvalu is verloren. Bora Bora verzuipt. Salomonseilanden foetsie. CO2 dit, CO2 dat." pluggen de Paarse Broeken van de Persgoep verkansies met een vliegtuig naar een ver land als een malle. Na de break alle vliegvakantie advertenties uit een weekje Volkskrant. Daar schrik je toch van.


En dan nu: de zaterdagkrant

NB: De advertenties uit Volkskrant Magazine aka Het Corendon Katern zijn niet meegeteld. Meer daarover bij de VK Ombudsman. En gisteravond bij Nieuwsuur zeiden ze het ook al: Volkskrant = allemaal dode ijsbeerpuppies.

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik hoopte op gevatte alt-textjes... maar niets van dat alles :(

Ad Hominem Tu Quoque | 20-11-17 | 14:13

Leuk die foto op de Erasmusbrug. Daar is sowieso al een "milieu zone" in gevoerd. dus in principe zijn het "schone" auto's dan toch? Je kan beter 90 graden draaien en een foto maken met dat rokende cruiseschip wat daar elke week in het centrum ligt.

Roen | 20-11-17 | 10:56

Heb dit laatst aangekaart bij mensen die regelmatig met het vliegtuig gaan. De reactie: "als je zo moet gaan denken, dan kun je helemaal niks meer doen."
Flauwekul natuurlijk. Er is binnen een straal van 100km van je eigen huis genoeg te doen en te zien om minstens 5 vakanties te vullen. Maar dat staat niet interessant.

zwarte_weduwe | 20-11-17 | 10:56

Shurdon... in Dokkum hebben we schone lucht.
Alleen houden ze daar dan weer niet van antiezwartepietzeikers.

mallekater | 20-11-17 | 10:18

En wat te bedenken van al het praatoverklimaat gepeupel dat in grote getale kris kras rond de Wereld vliegt om het eens te worden over een of ander onbenullig zinnetje in een vergaderstuk.

watazooi | 20-11-17 | 09:49

onbegrijpelijk dat al die Afrikanen hun lijf en leven wagen om in overvol Nederland op de Erasmusbrug met een grote stralende lach te klagen over 'recht op schone lucht in het leven'.
Kan die poster misschien in heel Afrika worden verspreidt met de uitleg;.
In Nederland ga je dood aan vuile lucht, waag vooral je leven en lijf niet. Blijf in schoon en veilig Afrika..

zo lossen we dan uiteindelijk de vervuiling op, minder mensen op dit kleine stukje aarde is minder uitstoot van Forenzen verkeer, kunnen we dichter bij het werk gaan wonen om uiteindelijk op fiets of met de trein te reizen..

fikkieblijf! | 20-11-17 | 09:01

De Volkskrant is een hypocriet deug-vodje, en Milieudefensie is een alarmistische bangmakert. Weet iedereen. BTW, de lucht in Nederland is schoner dan ooit, die fijnstofdoden zijn een verzinsel, en je hebt meer kans om te sterven aan een hartaanval van al het groene gelul dat je hoort.

Zeddegeizot | 20-11-17 | 08:46

De advertenties staan los van de redactionele inhoud. Dat is nog eens onafhankelijkheid.
/onzin modus uit.

Rest In Privacy | 20-11-17 | 08:41

lekker tegenstrijdig, tegen luchtvervuiling zijn maar tegelijkertijd eisend om meer, meer, meer mensen uit de hele wereld op dat hele kleine stukje aarde te proppen..
die meteen ook voorrang hebben op woningen zodat de werkende bevolking of in overvolle of niet rijdende treinen dienen te blijven forensen om de staatskas te vullen, of uren in een file staan...

Verder zou ik zeggen, milieudefensie kijk eens rond in de rest van de wereld bijv in India waar laatst de smog zo ernstig was dat men niet meer buiten kon lopen.. ga daar eens met je fiets tussen rijden zou ik zeggen, dan heb je recht van eisen!

fikkieblijf! | 20-11-17 | 08:09

Ghe. Die schone brandstof die je hier tankt heeft minder zwavel.
Wat doe je dan als ontzwavel bedrijf met de zwavel die je hier eruit haalt?
Die meng je gewoon door de geraffineerde benzine die naar de landen gaat (Afrika-per stookolie tanker) waar ze geen milieu regeltjes hebben.
Die tanker daar spoelt de boel na lossen op de terugreis nog even schoon op zee want anders moet je hier schoonmaak kosten betalen en hup, volgende lading.
Volkomen volgens de regels.
Ik verzin het niet hè.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 07:48

Op de Erasmusbrug mag je als fietser helemaal niet op de rijbaan rijden! Onmiddelijk op de bon slingeren die gast!!!

Zoemert | 20-11-17 | 07:42

De Volkskrant de salonkrant van links Nederland.
Zum Kotzen!

Rdock | 20-11-17 | 07:31

Toch mooi dat er iemand opstaat en naar de elephant in the corner wijst. Auto’s zijn helemaal het probleem niet maar die zijn voor de gewone loonslaven. De uber-Hippie MOET gewoon de hele wereld rond vliegen om zichzelf daar ergens te vinden.

redanx | 20-11-17 | 07:26 | 1

En nadat ze de hele wereld hebben gezien, komen ze erachter dat je het geluk alleen maar in jezelf vindt. Wat een flapdrollen.

zwarte_weduwe | 20-11-17 | 10:58

Tja als betrokken wereldburger moet je natuurlijk wel de wereld kunnen rondreizen om uit te puffen van je zware dagen als activist of om bij te trekken van je zorgen om het veranderend klimaat.
Bovendien staat het goed op he progressieve agenda als je foto’s en anekdotes hebt uit klimaat vernietigde gebieden.
Sterre: ‘Dit is Oemfoefoe, uitgehongerd omdat de oogst is mislukt door toegenomen droogte. In het dorp zeggen ze dat het de laatste 10 jaar steeds vaker gebeurd. En kijk hij heeft vliegjes bij zijn oog net als op teevee, erg hè?
Anne-fleur: ‘Heel erg, ik vlieg binnenkort een weekendje naar new-York om met een demonstratie tegen Trump en het terugtrekken uit het klimaat akkoord te demonstreren. Kunnen we gelijk kerstinkopen doen. New-York is zoveel beter dan die provinciale kerstmarktjes net over de grens. Doe je mee?’

ratelaar | 20-11-17 | 06:58

Zolang electrische auto's nog krankjorum duur zijn en de regeringen Rutte hebben besloten milieuvriendelijk rijden niet meer te subsidiëren... gebeurt er niets.
Iedereen een laadunit aan huis en iedereen electrisch rijden.
Blijft slechts de vraag over hoe die electriciteit is dergelijke massale hoeveelheden moet worden opgewekt, mijeuvriendelijk sakmaarseggu.

mallekater | 20-11-17 | 06:41

Schone lucht is zeker een recht, maar als een kip zonder hersens rondkwaken dat iedereen auto, trein en vliegtuig uit moet want fietsen en lopen... het geld, ook voor JULLIE uitkeringen, moet wel verdiend worden.
Als jullie nou eerst eens gaan uitzoeken hoe je dat geheel mileuvriendelijk kunt doen voor een zindelijke prijs, zien we wel verder.

mallekater | 20-11-17 | 06:38

Het eindeloze gedram over & gedweep met duujjjzaamheid en muljeu van linksmensen en hun LSM (Left Stream Media) begint steeds meer op een religie te lijken. Met de kantoren van Milieudefensie, Greenpies, de PvdA, GroenLinks en D66 en lokalen als De Rode Hoed en De Balie en het Hilversumse Mediapark als gebedshuizen.
Overigens: ik fiets vrijwel elke avond door de Amsterdamse Concertgebouw-buurt, erkend bolwerk van gearriveerde, links stemmende deugmensen met een fijnstof- en CO2-obsessie. De penetrante brandlucht veroorzaakt door de uitstoot van hun open design-haarden is zo sterk dat je er tegen kan leunen. Over hypocrisie & opportunisme gesproken.

Peter Emile | 20-11-17 | 01:48 | 2

Schitterend stukkie. Mag worden gezegd!

daytripper | 20-11-17 | 02:22

Het is als een geloof begonnen!

Opzich niet erg maar het dogmatisch door drammen is wel treurig.

Weet je wat een gevaarlijk broeikas "gas" is?
Water!

Lionfromzion | 20-11-17 | 03:49

Tja, een consequente krant bestaat niet. Makkelijk scoren met dit soort advertenties maar geld weigeren voor advertenties die milieuvervuiling aanwakkerd, is kennelijk te moeilijk.

loser | 20-11-17 | 01:12

Meer, meer, meer vluchten op Schiphol? Absolute waanzin!
.
Zijn omwonenden van Schiphol gewoon zeurpieten? Ik denk het niet: Het echte probleem is gezondheidsschade door extreem hoge fijnstof emissies. Een opstijgende airliner stoot evenveel fijnstof uit als één miljoen vrachtwagens.
Uit onderzoek blijkt dat fijnstof onder andere longkanker kan veroorzaken. Volgens minister Schultz blijft de blootstelling aan fijnstof binnen de gestelde norm. Maar wetenschappers stellen dat er ook onder de norm gezondheidsschade voor mensen optreedt. En hoe zit het met het nog kleinere en minstens zo gevaarlijke ultrafijnstof? Vorig jaar werden rond Schiphol verhoogde concentraties gemeten. Grondig onderzoek naar de gezondheidseffecten in de regio komt maar niet van de grond.
Bekijk deze aflevering van Zembla onderzoekt: Wie zet in het dossier fijnstof onze gezondheid centraal?
www.npo.nl/zembla/05-05-2016/VARA_1013...
Een huisarts in de buurt van Schiphol, zie Cees van Ojik vanaf 25:15 in het kleine Zwanenburg, verteld dat hij al jaren 6 maal het landelijk gemiddelde aan kankerpatiënten in zijn praktijk heeft en hoe kritische rapporten over gezondheids-risico's steevast in de onderste la verdwijnen.
Omwonende van Schiphol zijn niet alleen slaapuren kwijt, bijvoorbeeld in Castricum waar ze ook 's-nachts op onder de 700 m overkomen. Ook wordt hun gezondheid bedreigd door de alsmaar stijgende fijnstof emissies. Schiphol verder laten groeien is kortweg crimineel.
Schiphol moet zo snel als mogelijk verplaatst naar de Noordzee en men moet zwavelhoudende kerosine verbieden. Twee uitdagingen die men moet willen aangaan als men wel om de gezondheid van omwonenden geeft!
Een klein beetje van het overschot aan vluchten verplaatsen naar Lelystad is het probleem dun uitsmeren zodat nog meer mensen overlast en gezondheidsproblemen krijgen en de stilte in 5 provincies voorgoed verdwijnt. De Veluwe en overige natuur gebieden zitten echt niet op toestellen die continu op 1800 meter hoogte overkomen te wachten, uitbreiding naar Lelystad is een onzalig slecht plan waarin het ministerie middels faal berekeningen de burgers aan het belazeren zijn.
N.B.: Schiphol is overstap plek nummer 2 in Europa, allemaal vluchten die economisch gezien bijna niks opbrengen maar wel heel veel extra overlast bezorgen.
www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/dit...
www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/Luc...

Flappie2006 | 20-11-17 | 00:36 | 2

De grootste vervuiling van Schiphol e.o. komt door het zg. transitverkeer, vracht en passagierstiestellen die Schiphol alleen maar "aandoen" om te kunnen overladen/overstappen.
Men probeert al 20 jaar daar iets aan te doen, maar ja, vriendjes van de VVD/CDA bij de Schipholdirectie denken daar anders over, hé??

mallekater | 20-11-17 | 06:55

En om goedkoop te kunnen tanken. Voor veel luchtvaartmaatschappijen is Schiphol niet veel meer dan een witte pomp.

Stormageddon | 20-11-17 | 13:10

Hypocrisie heeft een naam. Die naam is Volkskrant. Persgroep.
Zitten wel leuke aanbiedings bij hun adverteerders overigens. Die Walvisjacht en die Giraffehunt lijken me wel wat, ik ben nog op zoek naar iets aardigs voor het kerstdiner.

Stormageddon | 20-11-17 | 00:35 | 2

Islamsafari?

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 07:42

Zijn die lekker dan? Gebraden moslims? Hoe lang moeten die in de oven?

Stormageddon | 20-11-17 | 13:12

Doe wat we zeggen, niet wat we doen.

RonnieKray | 20-11-17 | 00:16

Een echte traditionele principieele socialist draagt zijn socialistische principes op aan de ander.

skoftig | 20-11-17 | 00:09

Nou, mensen, als je haar zo gaat zitten als dat van Shurdon, dan is er toch echt wel iets aan de hand met de luchtkwaliteit in Rotterdam. En zijn jasje zit ook al onder de vlekken (al is dat er misschien opgekomen zijn toen hij graffiti aan het spuiten was).

JvanDeventer | 19-11-17 | 23:46

Die Shurdon Faneyte op die fiets, is dat nou de Roetpiet?

Graaisnaaiert | 19-11-17 | 23:45

Milieudefensie... Zo'n aan Volkert vd G gelieerde anarchistische terroristen club.
Snap niet dat dit soort lieden, waar dan ook, een platform voor hun "visies" krijgen. En die gozert op zijn fietsie; rustigjes de moord laten steken tussen de auto's.

RickVogelschrick | 19-11-17 | 23:30 | 1

Bekeuring geven, mag helemaal niet op de rijksweg komen op een gejatte fiets. Weer meten met 2 maten.

SlimmeBelg | 20-11-17 | 06:07

@eentweehuppekee | 19-11-17 | 20:27
Fout, die mensen die last krijgen van Lelystad hebben het volste recht om er tegen te klagen. Foute modellen en een MER waarvan ex-minister Dijksma zelf toegeeft dat die niet kloppen zijn reden geneg dunkt me. Verder wordt er in die gebieden (Overijssel, Gelderland) op slechts 1800 meter hoogte gevlogen, dwars over ettelijke natuurgebieden (Veluwe, Sallandse heuvelrug, Weerribben) omdat het Nederlandse luchtruim nog niet herverdeeld is juist omdat Schiphol prio/monopoly heeft met zijn aanvliegroutes.

Norman N. Warden | 19-11-17 | 22:52 | 1

~minister~ staatssecretaris bedoelt u

nee_toch? | 20-11-17 | 01:47

Ja en als je morgen geld hebt koop je gewoon een auto met 1000 kw en dan is er geen vuiltje aan de lucht.

Rang | 19-11-17 | 22:49

Shurdon Faneyte ..?
Wie???
Zou hij ook met opgestroopte mouwen geboren zijn.

Kijkeensaan | 19-11-17 | 22:37

Ik wilde Kasja al een linkje sturen maar Shurdon bestaat echt.

BozePaarseMan | 19-11-17 | 22:30

Een prostituee doet veel voor geld, net als de Volkskrant

Ulle Ruttelflut | 19-11-17 | 22:29

Als Shurdon Faneyte gewoon op het fietspad was gebleven, zoals het hoort, dan was hij A: veel sneller aan de overkant geweest en had hij B: veel minder schadelijke stoffen binnen gekregen.

hatari | 19-11-17 | 22:07

De Persgroep strooit met gratis 2 weken krant en duizenden papieren folders geadresseerd(indien men door proeflezen over adresgegevens beschikt) en ongeadresseerd.Hypocriet tot en met.

arlen | 19-11-17 | 21:50

Milieudefensie is een heel eng clubje
met hele enge nare rara en antifa, anti piet menschen
leden waarbij al bij voorbaat een gedwongen kapoentje hadden moeten geschieden, dan pas houd de linkse vergiftiging op,
onkruid moet je tenslotte ook bij de wortel aanpakken.

Plorkface | 19-11-17 | 21:42

Het deug volk vliegt het meest van ons allemaal.

hetwerktniet | 19-11-17 | 21:37

Die vent op de fiets is dan ook de eerste dode die valt tussen al dat nep co2 gedoe.Maag hij daar trouwens zgn fietsen?

Het gat in de ozon laag is nog nooit zo klein geweest als dit jaar .Wat een kletspraat.Driekwart van de aarde bestaat uit mineralen.We kunnen voort mensen.

D

hetwerktniet | 19-11-17 | 21:36

Afgelopen week was de 'klimaatconferentie' in Bonn. In heel Duitsland stonden de vliegvelden vól met geparkeerde vliegtuigen die je anders in Europa niet ziet; allemaal delegaties van verre landen. En omdat ze niet met z'n allen tegelijk op vliegveld Köln-Bonn konden staan, werden ze verspreid tot in Hamburg en Stuttgart. Bijna 100 vliegtuigen. Die allemaal gisteren en eergisteren hun delegaties weer moesten ophalen op Köln-Bonn, om daarna hun reis naar Chili en Vanuatu te vervolgen. Maar gelukkig kwamen de Nederlanders met de trein - want dan maak je het verschil.

bisbisbis | 19-11-17 | 21:32

Hij mag niet eens met zijn fiets daar op de brug

VoorEensEnAltijd | 19-11-17 | 21:29

De Nederlander gaat toch echt zijn vliegvakantie niet annuleren, of zijn auto verkopen. Of de tweede boodschappenauto voor moeder de vrouw. Of geen tweede kind nemen. Of de houtkachel de deur uit doen. Of kleiner wonen. Of plasma tv ...
U begrijpt het wel.
Maar wel glas in de glasbak!
De moderne aflaat.

Analia von Solmsch | 19-11-17 | 21:16

Tja, bij het deugvolk stinken de eigen scheten niet.

bananabanana | 19-11-17 | 21:10

En al dat papier van dooie bomen ook niet vergeten ! Ach, volgend jaar met 't bootje naar Fryslán (!) , om en bij een literke diesel per uur, moet kunnen niettan ?

Vesta | 19-11-17 | 21:10

Fijnstofpiet zeurpiet.

Baron Clappique | 19-11-17 | 21:07

De echte Volkskrantlezer kiest natuurlijk een reis uit het eigen reiskatern volkskrant.reiskatern.nl/

CoffeePatch | 19-11-17 | 21:04

Als er een volkje reislustig is dan zijn dat de Volkskrantlezers wel. Hypocriet tot op het bot.

Rest In Privacy | 19-11-17 | 20:46

Verschrikkelijk dit. Vals sentiment. Weer iemand die er straks met de centen van door gaat. Wacht nou eerst eens af om het OM doorzet. De voorste twee voertuigen kregen per ongeluk en toevallig een lekke band. Ga dan als politie maar eens opzet bewijzen.

JosephKluns | 19-11-17 | 20:40 | 1

Excuus. Teringcomputer. Verkeerde topic.

JosephKluns | 19-11-17 | 20:41

Wat dacht je van koeien?
‘Het vertingsstelsel van koeien werkt net iets anders dan dat van de mens. Koeien hebben vier magen en laten daarom veel scheten. In die koeienscheten zit de stof methaan.
Koeien poepen ook veel. Uit die mestproductie komt een lachgas vrij. De stof methaan is 23 keer schadelijker voor het milieu dan de CO2 die in de uitlaatgassen van de auto’s zit. En lachgas wel 296 keer!’

Kanarie_Geil | 19-11-17 | 20:31 | 1

Dat wisten de eerste migranten van Noord-Amerika ook al en daarom schoten ze die 6 miljoen bizons af.

kokenrel | 19-11-17 | 22:49

Ik had die discussie 15 jaar geleden al. Zo'n linkse Greenpeacelul sprak me aan toen ik na een dag hard werken mijn sigaret in het water gooide. Kreeg een preek van een kwartier. Waarna ik hem fijntjes vroeg of hij nog op vakantie ging. Hij trots 'naar Zuid Amerika'.
Waarop ik hem zei dat ik vijf sloffen sigaretten met verpakking en al in het water kon gooien, en dan nog steeds minder vervuilend zou zijn dan hij.
Spontane kortsluiting in het links beperkte breintje.

koolteer | 19-11-17 | 20:31

Is het abonnement op zo'n krant vol met advertenties gratis?

W_F | 19-11-17 | 20:29

Persoonlijk heb ik 1 maal naar de Verenigde Staten en 1 maal naar het Verenigd Koninkrijk gevlogen en dat was in de vorige eeuw voor er sprake was van broeikasgassen ben ik nu een Milleu terrorist?

Geevee | 19-11-17 | 20:27

Shurdon vindt dat hij op van alles recht heeft natuurlijk. Maar voegt Shurdon ook nog wat toe aan de maatschappij, of laat hij alleen de witte pieten werken voor de kost?

WhiteShark | 19-11-17 | 20:26

Ik heb eerder een woordzoeker gedaan. Moest regenpijp zoeken. Maar regenpijp stond andersom. Tja.

ja,diedus! | 19-11-17 | 20:22 | 3

Hahahaha groots!!!

Messerschmitt | 19-11-17 | 20:24

Ships, verkeerde topic. Metro.

ja,diedus! | 19-11-17 | 20:25

Blijft sterk!

Lompiedompie | 19-11-17 | 20:38

Er is maar 1 oplossing en dat is minder consumeren met z'n allen. De overheid is afhankelijk van onze consumptie en de milieuclubs zijn afhankelijk van de overheid. Do the Math of Follow The Money.

Stonecity | 19-11-17 | 20:22 | 3

Armoede is geen garantie voor vrijheid van de overheid, dat kan iedere 2e- en 3e-wereld burger je vertellen.

sarcastro | 19-11-17 | 21:51

@sarcastro: echt waar? Je denkt dat "minder consumeren" gelijk staat aan "armoede"? I feel sorry for you! Open your mind.

martijn.s | 19-11-17 | 23:08

ja neem nog een hijs

sarcastro | 20-11-17 | 12:48

De zeespiegel stijgt thans met ongeveer 20cm/eeuw.

Vóór de Industriéle revolutie... Tataaaa.. OOK 20cm/eeuw.

NL beschikt over de oudste en nauwkeurigste reeks meetgegevens.

Gewoon opvraagbaar bij verkeer en waterstaat hoor. Of TU Delft whatever.

echt_links | 19-11-17 | 20:16 | 1

Nederland is een moeras dat door de inpoldering nog eens extra snel inklinkt. Er is geen vast punt om vanaf te meten. 1m hogere zeespiegel is voor Nederland ook geen probleem, ons BNP per km kustlijn is ruim voldoende om de boel een beetje op te hogen en sluizen te vervangen. De landen die geen geld hebben en voor de voedselvoorziening afhankelijk zijn van zoet/zout water balans in het kustgebied zijn de klos. (En Amerika, omdat Trump zegt dat het water daar niet zal stijgen en elke drop/stad al op het strand begint, met alleen een stoeprand als stormkering.)

W_F | 19-11-17 | 20:38

De Volksverlakkerij krant, mag ik dat zeggen?, dat mag ik zeggen.

eentweehuppekee | 19-11-17 | 20:15

Linkse mensen zijn niet eerlijk.
Alles wat ze verkondigen geldt niet voor hen. Let er eens op. Je ziet het pas als je het door hebt.

Rest In Privacy | 19-11-17 | 20:14

Zwemmend naar Gran Caniaria. Godver spreid sluit. Godver spreid sluit. Godver spreid sluit. En het dan vooral niet opgeven.

Rest In Privacy | 19-11-17 | 20:13

Heb ik me altijd al over verbaasd. Vooral dat gesubsidieerd gutmenschen naar anderen, om dan vervolgens met de opgestreken subsidie 30.000 ton/pp CO2 verstokend op vakantie naar heul verweggieje te gaan.
Alleen de guttmensch is daar zonder schroom toe in staat.

JdelaT | 19-11-17 | 20:13

Maak nou geen slapende honden wakker, het aan banden leggen van vrij reizen is al decennia een doelstelling van de VN. Het onbetaalbaar maken van vliegen onder het mom van 'milieudoelstellingen halen' past daar perfect bij. Zit je lekker vast in die prachtwijk, met die kansenparels.

sarcastro | 19-11-17 | 20:12

Klimaat gezeur, my ass:

Tuvalu sea Level data:niks aan de hand : Geén stijging :
Ik kan geen link plaatsen , spaties weghalen voor grafiek

http : // www . psmsl . org / data/obtaining/stations/1839.php

Alleen maar opgeklopte verhalen om ons uit te melken.
En zelfs de NAT GEO moet relativeren.

Will Pacific Island Nations Disappear as Seas Rise? Maybe Not
Reef islands can grow and change shape as sediments shift, studies show.
By Kennedy Warne, for National Geographic
PUBLISHED FEBRUARY 13, 2015
If you were faced with the threat of the disappearance of your nation, what would you do?"

That's the question Enele Sopoaga, the prime minister of the tiny Pacific Island nation of Tuvalu, asked fellow world leaders at the United Nations climate summit in Lima, Peru, in December.

It's a question that leaders of Pacific Island states have been asking for decades. As a warming climate drives sea levels upward, low-lying island nations face an uncertain future—or no future at all, say these leaders, who warn of their nations' imminent disappearance.

Officials in Tuvalu, 600 miles (965 kilometers) north of Fiji, have been some of the most vocal critics of the world's large greenhouse gas emitters—industrialized nations such as the United States and China—which they accuse of not doing enough to curb emissions, contributing to the melting of ice sheets and rising seas.

These are desperate questions. But how real is the threat? Are island nations like Tuvalu, where most of the land is barely above sea level, destined to sink beneath the waves, like modern-day Atlantises?

----- >>> Not necessarily, according to a growing body of evidence amassed by New Zealand coastal geomorphologist Paul Kench, of the University of Auckland's School of Environment, and colleagues in Australia and Fiji, who have been studying how reef islands in the Pacific and Indian Oceans respond to rising sea levels. <<<-----

They found that reef islands change shape and move around in response to shifting sediments, and that many of them are growing in size, not shrinking, as sea level inches upward. The implication is that many islands—especially less developed ones with few permanent structures—may cope with rising seas well into the next century.

Zwizalletju | 19-11-17 | 20:12

Gooi 100 euro op ieder vliegticket, en gebruik dat geld voor milieu doeleinden, minder tokkies op vakantie, minder vliegbewegingen, en meer geld voor andere doelen.

Mather | 19-11-17 | 20:10

Wel een hoop dingen roepen van "dit mag niet, dat mag niet, dat moet minder etc etc." maar een alternatief aanbieden of zelfs maar een suggestie in die richting is weer een stap te ver.
Ik mag niet op vakantie met het vliegtuig (want vervuilend) maar zelf hebben ze het liefst een aantal keer op een jaar een uitstapje naar een exotisch oord met een hoop gelijkgestemden.
Nog even en we kunnen Al Gore er weer bijpakken met z'n prive vliegtuig en energieverslindend huis(je).

Dezenaamhier | 19-11-17 | 20:03

Gek eigenlijk dat je nooit meer iets hoort over zure regen. Over 10 jaar weet ook niemand meer wat CO2 was, maar tegen die tijd is er wel weer iets nieuws verzonnen om ons bang te maken.

quigg | 19-11-17 | 20:02 | 3

Waterdamp is een "beter" broeikasgas dan CO2. Het voordeel van CO2 is wel weer dat je het gebruik kan meten en belasten, bij waterdamp is het lastiger, want stel je woont langs het ijsselmeer en je krijgt een blauwe envelop voor waterdampheffing omdat de zon schijnt, dat gaat een hoop mensen nu nog wel te ver.

Dezenaamhier | 19-11-17 | 20:05

@dezenaamhier; Waterdamp is géén gas lampie....

Lompiedompie | 19-11-17 | 20:43

Lompiedompie, zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om mij uit te leggen wat waterdam dan wel is, als het geen gasvormige staat van water kan zijn volgens jou?

Dezenaamhier | 19-11-17 | 21:22

Vrees wanneer we bijvoorbweld Schiphol enigszins overeind willen houden concessies moeten doen in schone lucht. Vind het een onderwerp waarbij je al snel in een spagaat komt: economie is te belangrijk maar beetje kwaliteit van leven met iets betere zuivere lucht ook. Blijft lastig.

Jan, Leiden | 19-11-17 | 20:01 | 1

Laat u niets wijs maken: Nederland is nog steeds één van de allerschoonste landen ter wereld - OOK in luchtkwaliteit. Voorlopig horen de Nederlanders nog bij de top-10 van de volkeren met de hoogste levensverwachting (en ja: er is een causaliteit)

bisbisbis | 19-11-17 | 21:38

Ik moest gelijk denken aan die Greenpeace campagnedirecteur die 2 jaar lang per vliegtuig forenste. www.geenstijl.nl/4012001/greenpeace/
Er zijn veel voorbeelden van "milieuactivisten" die jaarlijks meer gesubsidieerde vliegreizen maken, dan de gemiddelde Nederlander in zijn hele leven zelf betaalt.

En dan Shurdon, leuk dat je meedoet met die deugende milieu campagne.
Maar hoe vaak zal jij al heen een weer naar je geboorteland zijn gevlogen?
Ik gok minstens een keer per jaar, en menig immigrant zal daar boven zitten. Neem ik niemand kwalijk trouwens; als ik naar de VS zou emigreren zou ik ook regelmatig terugvliegen voor familiebezoek. Daarom durf ik er wel een duur flesje wijn om te verwennen dat luchthavens als Schiphol een flink deel van hun omzet danken aan het massa-immigratiebeleid.
En daar hoor ik de deugsector nooit over. Maar ondertussen krijgt het plebs dat een jaar lang hard werkt om de subsidiesector van subsidiecentjes te voorzien, te horen dat vliegen asociaal is.

Dandruff | 19-11-17 | 20:00

Ik moest gelijk denken aan die Greenpeace campagnedirecteur die 2 jaar lang per vliegtuig forenste. www.geenstijl.nl/4012001/greenpeace/
Er zijn veel voorbeelden van "milieuactivisten" die jaarlijks meer gesubsidieerde vliegreizen maken, dan de gemiddelde Nederlander in zijn hele leven zelf betaalt.

En dan Shurdon, leuk dat je meedoet met die deugende milieu campagne.
Maar hoe vaak zal jij al heen een weer naar je geboorteland zijn gevlogen?
Ik gok minstens een keer per jaar, en menig immigrant zal daar boven zitten. Neem ik niemand kwalijk trouwens; als ik naar de VS zou emigreren zou ik ook regelmatig terugvliegen voor familiebezoek. Daarom durf ik er wel een duur flesje wijn om te verwennen dat luchthavens als Schiphol een flink deel van hun omzet danken aan het massa-immigratiebeleid.
En daar hoor ik de deugsector nooit over. Maar ondertussen krijgt het plebs dat een jaar lang hard werkt om de subsidiesector van subsidiecentjes te voorzien, te horen dat vliegen asociaal is.

Dandruff | 19-11-17 | 20:00

Het leukste van de hele TV: "Zou het hier stoffig zijn?................... VIESSSS!!"

Vliegreizen naar het paradijs worden geboekt met de rechter hersenkwab. De linker hersenkwab verkwijlt ondertussen in Verelendungs-theorieën over de verdoemenis.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-11-17 | 19:59

En weet je wat ook buitengewoon smerig is voor het milieu?
kleur in je dagblad. Ja ja, vraagt heel wat gruwelijke chemikaaltjes om dat voor elkaar te krijgen. bij het drukken al smerig, maar dan al die kranten die vervolgens ergens in het afvalcrisis komen.......

Nuuk | 19-11-17 | 19:51 | 4

En dode bomen!

Rest In Privacy | 19-11-17 | 19:58

Plastic laten scheiden, apart ophalen en dan toch verbranden is dat ook

Bon-sens | 19-11-17 | 20:01

Mijn Tesla is nog nooit uit elkaar gepleurd, sterker, ik had de kwaliteit een stuk lager verwacht.

Mather | 19-11-17 | 20:07
▼ 1 antwoord verborgen

Mogen we nu ook zeuren dat er advertenties van Scientology op Geenstijl stonden? Dat vind ik eigenlijk nog een tikkie erger.

Controllos | 19-11-17 | 19:48 | 1

Mee eens, Scientology van dichtbij meegemaakt. Een geldfabriek voor degene die boven in de pyramide zit.

eentweehuppekee | 19-11-17 | 20:19

Aan dat reisnieuws is helaas weinig goeds; die Somaliërs gaan linea recta naar hun familie inTilburg....

bisbisbis | 19-11-17 | 21:40

Mijn baas bij een groot pensioenfonds vloog ook 20x per jaar de wereld rond om duurzaamheidsprijzen in ontvangst te nemen. Die elite treft toch liever elkaar in Kaapstad, Singapore, San Fransisico, Nagato, dan in Culombourg, Assen en Veldhoven, daarnaast is duurzaamheid toch een mooie PR voor pensioeomfomdsen om de aandacht af te leiden van onderdekking, tekorten, en lage rendementen

Progresievelng | 19-11-17 | 19:45

Wat dacht je van al die zogenaamd interessante reisprogramma's bij de VARA/BNN TV?

Rest In Privacy | 19-11-17 | 19:40

Wanneer milieudefensie prioriteit heeft op defensie is er toch ook al wat mis

Kartelmaster2000 | 19-11-17 | 19:39

Maar je kunt toch co2 neutraal vliegen, dat is je uitstoot compenseren.
Dat doe je bij zo'n bedrijfje met een paar snelle gladde jongens die met jou geld gaan investeren.
Kun je denken aan boomaanplant, groene energie of andere duurzame investeringen zoals duurzame ontwikkelingsprojecten in de R&D fase.
Dat alle vergezeld met zwaarwichtige oorkondes, certificaten en andere officieel ogende documenten en dat alles om de gegroende slippendrager met een goed gevoel op zijn ecoreis te laten gaan.

Johan_Voorhaar | 19-11-17 | 19:39

bij mij kan shurdon niet meer stuk, als je van fietsen houdt, omarm je het leven.
ook als het weer niet mee zit.

Versnelling | 19-11-17 | 19:38

Krijg ineens de onbedwingbare drang om bij defensie te gaan werken.
Maar eerst tijd voor een Grolsch.

atheïstisch stemvee | 19-11-17 | 19:35

Schiphol gaat naar 300.000 vluchten per jaar. Ze willen wel minder, maar dan moet de rest van de wereld dat ook doen.
De vakantie-advertenties in de VK zijn een geste naar de abonnees. Zonder gaat het abonnee-tarief omhoog. VK wil wel minder, maar dan moeten de andere media ook mee doen.

Abu Bachouca | 19-11-17 | 19:32

En Geenstijl verdient hier ook aan mag ik hopen?

OhmyGod666 | 19-11-17 | 19:31

De linkse Fatsoensmensch is de hypocrisie ver voorbij. Doe als wij zeggen, niet zoals wij doen is de beschavingsboodschap van Gutmensch tot volk.

Jan Passant mk2 | 19-11-17 | 19:29

Niet zo flauw doen. Weet je wel hoe duur pijptabak is tegenwoordig.

Normpje | 19-11-17 | 19:27

Om even de milieu-hoax rond autorijden in het juiste perspectief te krijgen:
Als heel Nederland zijn auto zou inruilen voor een 1970-er Cadillac Eldorado (1 op 4) zou, bij een gelijkblijvend aantal kilometers, de wereldwijde CO uitstoot met maximaal 0,05% stijgen.

jemagookniksmeer | 19-11-17 | 19:24 | 3

Kom je ons nu vertellen dat de wereldwijde CO2 uitstoot niet alleen door Nederlandse automobilisten wordt veroorzaakt?

Artin | 19-11-17 | 19:45

Ok. Heel Nederland. 17miljoen. Heel de wereld. 7 miljard. Daar past 17 miljoen 411 x en een beetje is. Dus als heel de wereld dat zou doen, zou de uitstoot toenemen met 411 x 0,05 = 20,5 %

In perspectief zetten, zeker, maar niet zo kort door de bocht lijkt mij.

zuilim | 19-11-17 | 19:48

@zullim
Kunt u die nul weglaten?

toetssteen | 19-11-17 | 23:28

En dan al die hypocriete kut "bekende Nederlanders". Wel de bek vol over 't milieu maar zelf voor ieder programma wat je maar kunt bedenken het vliegtuig induiken. Bijna alles is een reisprogramma. De NPO is gewoon een reisbureau waar dat moralistische volk gratis een reis uit kan zoeken.

osolemio | 19-11-17 | 19:24 | 2

Even hypocriet als de protesten van de omwonenden van Lelystad en de Veluwe. Uitbreiden van Schiphol geeft veeeel meer overlast in deze omgeving. Maar wel 2x per jaar willen vliegen vanaf Schiphol waar omwonende steeds meer last krijgen van rupsje nooit genoeg. Vaak hoor je dan van ja dat weet je toch als je daar gaat wonen, maar als je er al heel lang woont en Schiphol kruipt steeds meer naar je achtertuin toe dan is dat een opmerking die niet echt te waarderen is.

eentweehuppekee | 19-11-17 | 20:27

Gewoon nieuw Schiphol bouwen voor de kust. Kan t huidige Schiphol een andere bestemming krijgen. Klaar. Maar nee, kust slecht milieu bladiebla.

Is dit nog nieuws? | 20-11-17 | 07:40

Duitsland te streng, Chili zo eng, Kuweit te heet, Amerika niet echt, Noord-Ierland stuk, China te druk,Schotland te nat, Cuba te ziet, Polen te goed, lapland te koud, Nederland benauwd, twijfel over België, dus het wordt Rusland.

RickTheDick | 19-11-17 | 19:24 | 2

Rusland... Wij volgen het weer van Sint Petersburg dagelijks op de webcams van www.vpiter.com. De afgelopen zomer was qua weer pleuris slecht, vrijwel geen mooie zonnige dag ertussen. Dat belooft wat voor het voetbaljaar 2018. Met slecht weer zijn de musea ook geen leuke escape, want de hermitage moet het hebben van daglicht via de ramen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-11-17 | 19:38

En de EUSSR, dat gaat me net te ver...

Sans Comique | 20-11-17 | 11:40

Iedereen is wel een beetje hypocriet, linkse mensen in het kwadraat.

Omkoal | 19-11-17 | 19:23

"Wij hebben recht op" in de OmVolksKrant? Dan eis ik recht op een Christelijk/Atheistiche omgeving. Joden mogen ook en zijn welkom. Maar zékér géén moslims.
Kan dat geregeld worden? Een moslim-vrije omgeving?

Vogelbeest | 19-11-17 | 19:22

Altijd dat geouwehoer van die gasten.. IK heb RECHT op.. Ga eens aan het werk zakhooi.
En minder fokken = minder co2 .

broervandenhollander | 19-11-17 | 19:22

Toch merkwaardig dat ik onze milieuridders nooit hoor reppen over het stopzetten van de kinderbijslag na het tweede kind...

EefjeWentelteefje | 19-11-17 | 19:22 | 4

Abu Bachouca | 19-11-17 | 19:24
Nee,minder mensen moet gewoon kunnen. Laat men zich eens bezig houden hoe we onze maatschappij op peil houden met een teruglopende bevolking in plaats van dat CO2 gehuil.

miko | 19-11-17 | 19:27

Ja maar minder mensen is een kleinere afzet markt voor het bedrijfsleven en financiële sektor! Alles moet wel blijven groeien natuurlijk, dus blijven fokken en migranten importeren! Meer consumenten!!
Maar wel allemaal extra milieu belasting betalen natuurlijk

boerk | 19-11-17 | 19:50

boerk, dat is inderdaad de reden dat al die migranten hierheen gehaald worden. De stijgende staatsschuld en dito rentelast moet gedragen worden door een aanwassende bevolking.

NasiGordon | 19-11-17 | 19:58
▼ 1 antwoord verborgen

Shurdon Faneyte is helemaal van een bounty eiland hiernaar toe gevlogen om in de motregen op de van Brienenoord te gaan miepen over schone lucht.
Lekker bezig dat joch.

Pedronegro | 19-11-17 | 19:21 | 2

Shurdon vliegt heen en weer.

meneer der meneren | 19-11-17 | 19:30

Het is de 'lolaborstel', de Erasmusbrug, gelegen vlak naast de plek waar de stad Rotterdam haar volstrekt onzinnige milieuzone voor 'vieze' diesels handhaaft doorer drie of vier maal per week een gi-gan-ti-sche cruiseliner de (diesel-) motoren te laten starten. Maar: dáár hoor je Milieudefensie dan weer even niet over.

bisbisbis | 19-11-17 | 21:23

Als je deze planeet zo intens haat door in een vliegtuig te stappen dan spoor je niet.

TralalaPompompom | 19-11-17 | 19:20 | 2

Ja want je laadt wel dagelijks je iPad, iPhone, Tesla en powerbank op en koopt vervolgens allemaal spullen die je vervolgens over de hele wereld hierna toe laat varen / vliegen om over je bol.com pakketjes maar niet te spreken?

Kartelmaster2000 | 19-11-17 | 19:32

Dan spoor je inderdaad niet; je vliegt immers.

bisbisbis | 19-11-17 | 21:42

Een krant drukken is tegenwoordig echt niet meer nodig. We hebben het internet. Een krant is pure vernietiging van kapitaal, talent en Klimaat.

Mark_D_NL | 19-11-17 | 19:19

" Maar we moeten aan onze kinderen denken". Wat minder kinderen op deze aarde zetten is juist de enige redding. De aarde is al overvol. We lijken wel konijnen nu. Alles is simpel: een teveel aan mensen. Punt uit.

070 | 19-11-17 | 19:19 | 5

En tegen de tijd dat de vergrijzing echt inzet heeft iedere bejaarde een robot, dus dat is ook geen probleem.

Sans Comique | 19-11-17 | 20:19

Sommige lijken net konijnen nu. minder, minder, minder.

eentweehuppekee | 19-11-17 | 20:30

@miko
Niet juist. Zie hoeveel wateroppervlak.

toetssteen | 19-11-17 | 22:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Dode-bomen zijn sowieso niet echt goed voor het millleeuu.
En die fiets-meneer stookt volgens mij ook regelmatig een jonko, dus ze gaan me niks wijsmaken over 'gezonde lucht' (wat waren ze denkende?)

Tohuwabohu | 19-11-17 | 19:18

Bestaan die goedkope all-inclusive vakantie aanbiedingen nog steeds? Ik dacht dat na jaren van red mijn vakantie soap programma's de meeste mensen daar nu toch wel mee gestopt waren

Kartelmaster2000 | 19-11-17 | 19:18 | 2

Dat aantal verdubbelt nog in 10 jaar tijd.

TralalaPompompom | 19-11-17 | 19:24

Heel India en China moeten all-inclusive nog ontdekken.. houd je hart dus maar vast. 2.5 Miljard mensen, waarvan een steeds groter deel langzaam aan net zo rijk/arm is als de NL middenklasse... Dus die gaan nuclear op goedkope reizen de komende jaren.

Mark_D_NL | 19-11-17 | 19:29

Een cruise doe je toch met een boot? Gelukkig vervuilen die niet zoveel.

miko | 19-11-17 | 19:14 | 1

Helaas... een boot is een illegale chemisch afval verbrander.

TralalaPompompom | 19-11-17 | 19:25

Het vliegen is nog tot daaraantoe. Varen, dat is past belastend wanneer je gelooft in de CO2 hoax.
De 16 grootste zeeschepen stoten meer CO2 uit dan zevenhonderdmiljoen auto’s.
Bomen houden van schepen.

Glasgow Argus | 19-11-17 | 19:14 | 7

Zijn die cijfers aantoonbaar?
Dat maakt elke milieumaatregel tbv in Nederland volstrekt irrelevant. Zover ze dat niet allang waren.

de Voorzittert | 19-11-17 | 19:40

En op die schepen worden zevenhonderd miljoen auto's vervoerd dus dat is dubbel op.

Sans Comique | 19-11-17 | 20:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Red een bos, lees geen krant.

Harry Turtle | 19-11-17 | 19:11

De vervuiler betaalt... milieubelastingen op alles en iedereen, maar de staat weigert vliegverkeer aan te pakken. Typisch gevalletje van geïnstitutionaliseerd discrimineren toch?

Ramsgat | 19-11-17 | 19:11 | 1

De staat weigert alles aan te pakken wanneer dat "alles geld oplevert voor de intimietjes van Rutte & Co."
Opkomst van rechtse protestpartijen is zonder meer absoluut de schuld van de zittende nepdemocraten.
Hun vrindjes worden uit de wind gehouden en het gepeupel moet daarvoor boeten.
Zie het schandalige wegkijken waarmee de regeringen altijd de NAM uit de wind hebben gehouden.
KLM:wegkijken
Unilever: wegkijken
Hoogovens: wegkijken
Shell: wegkijken.......
En wij moeten elke dag een paar keer naar buiten om een plastic verpakking in de aarsjelelijke plasticverzamelcontainer te mikken.
De mensen zijn al lang niet meer blind en het vertrouwen in Rutte, Kamp ,Wiebes, Ollongren en ander arrogant kl.... gajes is tot onder nul gedaald.

mallekater | 20-11-17 | 06:48

Zoals we ze kennen, de Omvolkskrant is een klein beetje inconsequent. Trouwen, is dit niet misleiding volgens de Nederlandse Reclame Code?

smdyasc | 19-11-17 | 19:10

De schoorsteen moet toch roken.
Do as I say, don't do as I do.

Ben-Bataaf | 19-11-17 | 19:08

En intussen steken ze de bossen ( die op turfgrond staan) in Indonesie in de fik om palmolieplantages aan te leggen...

stoutklein_kutkonijn | 19-11-17 | 19:06 | 1

Hear hear!
En in Brazilië idem dito maar dan suikerriet, want biobrandstof moet.
En in Canada versnipperen ze bomen en die varen ze dan met vervuilende schepen hierheen om ze hier in een biocentrale te verbranden, want groene stroom.

Is dit nog nieuws? | 19-11-17 | 19:08

Zelfde als die gasten die tegen de uitbreiding van vliegveld Lelystad zijn maar wel 3x per jaar het vliegtuig op vakantie pakken.

Wekkertje | 19-11-17 | 19:05

Ik ga dit jaar naar Friesland!

Stortkoker | 19-11-17 | 19:02 | 2

sinds kort zijn er weer grenscontroles aldaar, paspoort niet vergeten..

Intelroy | 19-11-17 | 19:16

Niet met de bus gaan he

Tobi | 19-11-17 | 19:44

Had ik niet gedaan. Jullie zijn grote rdan...

Rollins | 19-11-17 | 19:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl