Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte plaatst betonblokken tegen islam in 020

Merkel-lego. Betonblokken tegen de zegeningen van de massa-immigratie. Ze stonden al bij het Centraal-Station in Amsterdam (tegen verdwaalde diabetes-patiënten).

Social

En nu worden de betonblokken ook op de Dam en de rest van de bierfietsvrije binnenstad geplaatst. Verder is er niets aan de hand hoor. Zorg goed voor de stad en voor elkaar. Kerst is coming.

Reaguursels

Inloggen

Wat een giller, de betonblokken integreren in de maatschappij sneller dan moslims !

surfingbilly | 09-11-17 | 13:50
-weggejorist-
demaup | 09-11-17 | 12:48

“Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht”.
*
Let je even op, Rutte?

H.M. van Randwijk

demaup | 09-11-17 | 12:48

En als de zaak potdicht zit,gewoon een huis in de hens zetten en geen hulpverlener of brandweer komt er bij. Weer een aanslag.... maak het ze maar makkelijk naivelingen!

Kloet | 09-11-17 | 12:37 | 1

Of auto’s, of scholen...

Bill Cosby | 09-11-17 | 13:58

Terreur is coming.

priks | 09-11-17 | 12:13

Wij zijn met meer! zei Rutte.
Maar dat zeggen moslims ook!

demaup | 09-11-17 | 11:20

Beetje symbolisch voor de betonnen oogkleppen van Rutte

Gags Beasley | 09-11-17 | 11:17

LOL...Rutte riep na de aanslagen in Frankrijk nog stoer onze samenleving niet door terreur te zullen laten beïnvloeden.
Maar ja, de wegkijker roept zo vaak iets en doet dan wat anders.
-
Liever de symptomen bestrijden dan het probleem bij de horens pakken.
Dat is veel makkelijker....(in het begin)

moitambien | 09-11-17 | 11:15 | 1

Er wordt letterlijk betaald met zelfafschaffing. Het geld hiervoor wordt gestolen van de productieve Nederlander die daardoor weer minder geld overhoudt voor kinderen. Het zal alleen maar krapper worden voor gezinnen met werkende ouders.

Gibbon | 09-11-17 | 12:45

Islamsterdam is een feit geworden we missen alleen de roadblocks nog .
Fijn hoor die PvdA .

liegende lippen | 09-11-17 | 11:10

Werkelijk ALLE veiligheidsmaatregelingen die het Westen moet nemen hebben maar één achtergrond, namelijk de Islam.
Maar onze VVD geschiedenisleraar Rutte vond het niet nodig de Islam ook maar één maal te noemen.
-
Wie stemt nu in gods naam op zoiets?
Het interesseert ze duidelijk niet welke ellende ze voor hun kinderen achterlaten.

moitambien | 09-11-17 | 11:08 | 1

Rutte heeft vrouw noch kinderen, maar oordeelt met een toekomstgerichte wijsheid zoals de Paus zich uitlaat met diezelfde ontbrekende wijsheid hoe de verhouding man/vrouw moet zijn.

Slough | 09-11-17 | 13:43

Dus, effectief geldt in Amsterdam de Staat van Beleg, alleen mogen we het van de boven ons gestelden niet zo noemen.
Is het niet veel slimmer ( rottig modewoord ) om de oorzaak voor de noodzaak van het plaatsen van die betonblokken aan te pakken, te weten Salafisme en ISlamitische massa-import? Ik doe maar een gooi, hoor, misschien zijn er hele harde argumenten om dat nou juist niet te doen en dat rotvolk hier massaal binnen blijven te sleepnetten en te cultiveren tot en met. Iets met een Olie voor Moslims-programma? En als dat zo is, zou het ISlamprobleem hier dan opgelost zijn als we de Shell het land uitkieperen naar het VK? Zou wmb de moeite van het proberen waard zijn....

Graaisnaaiert | 09-11-17 | 11:02

Het zal nodig zijn hoor die betonblokken! Maar ik denk dat een beetje terrorist al lang bezig is met weer wat andere terreurmogenlijkheden uit te vinden. Of zelfs al bedacht heeft...

BadPatNL | 09-11-17 | 10:51

Betondorp.

swassannuf | 09-11-17 | 10:48

Lelijk, lelijk, lelijk!

Simon_GS | 09-11-17 | 10:46

Uiteindelijk zal het wel een vrachtwagen stoppen, maar het probleem, dat blijft.

zwarte_weduwe | 09-11-17 | 10:46

Is er wel een opening voor hulpdiensten?

batvoca2 | 09-11-17 | 10:41 | 1

#metoo. Wat een ranzige toespeling. En zelfoverschatting, u bent geen Dr Love

Shoarmamasutra | 09-11-17 | 12:26

Is dit voor de sinterklaasoptocht ?

Marc020 | 09-11-17 | 10:26

Deze betonblokken worden u aangeboden door Jorritsma bouwbedrijf(vvd)
Fijne kerst en nog een veilig 2018.

komtdatschot | 09-11-17 | 10:17

"Betonblokken tegen de zegeningen van de massa-immigratie"

Tja negeer het feit maar dat de meeste aanvallers hier geboren of getogen waren en de rest al ver voor de laatste massa-migraties arriveerden. Of je moet retrospectief alle voorgaande migratie en half-open grenzen evalueren, dat kan, maar moet je denk ik toch een andere term gebruiken.

GeenAccount | 09-11-17 | 10:10

Je bouwt 't liefst een muurtje om haar heen
Je wilt zo graag haar jeugd bewaren
En haar veel verdriet besparen

ogeon | 09-11-17 | 10:08
-weggejorist-
Gags Beasley | 09-11-17 | 10:04 | 1

Het is net Lego-land.

BozePaarseMan | 09-11-17 | 10:00 | 1

Zo ziet Rutte Nederland ook. Die man heeft geen enkele realiteitszin.

ogeon | 09-11-17 | 11:54

Misschien is het mogelijk om ook Timmerfrans daar als zwaar veiligheidsblok tussen in te leggen ,hij zegt immers dat het dank zei de E.U. nog nooit zo veilig is geweest in Europa.

blauwe zander | 09-11-17 | 09:50 | 2

Hij moet gezien zijn tegenwoordige welzijns gewicht ook met een bouwkraan tussen de andere betonblokken gelegd worden.

blauwe zander | 09-11-17 | 09:55

dankzij natuurlijk sorry.

blauwe zander | 09-11-17 | 09:57

Zinloze actie in het kader van 'je moet toch wat!

BosrandDirk | 09-11-17 | 09:49

Maar maar dit is toch allemaal niet nodig? want ieslamp ies wrede toch? toch?
WE voelen ons volgens 15 maart anders hartstikke veilig op straat.

Cobalt bomb | 09-11-17 | 09:42

@ Redactie:
"Kerst is coming."
Kerst? Volgens mij heet het tegenwoordig "winterfeest".

MEER = BETER | 09-11-17 | 09:36 | 1

Kerst is kwetsend voor alle moslims, daarom, je weet toch.

BozePaarseMan | 09-11-17 | 10:01

Rutte zei een tijd geleden nog: "fijne ramadan".... niets aan de hand.
Dus ik denk niet dat deze blokjes tegen de islam zijn.
Als je zo denkt dan ben je xenofoob/racistisch/fascistisch bezig.

meneer Q | 09-11-17 | 09:27

Alle terugkeerders en ander fanatiek islam-tuig - we weten immers precies wie het zijn er waar ze zitten - hebben een brief van de gemeente amsterdam gekregen, met het verzoek hier rekening mee te willen houden. Daar waar betonblokken zijn geplaatst, geen plannen voor een aanslag beramen svp.

Wobbelplatte | 09-11-17 | 09:19

Effe wachten tot ie af is, mensen.
Het is een kunstwerk in wording. Als het af is kun je vanuit de lucht lezen: 'Rutte iV'. Want het is een ziener.

Notenkraker | 09-11-17 | 09:18

Alsof iedereen, schuilend in een bunker veilig is tegen het binnengelaten addergebroed. Zolang er geen uitzettingen plaatsvinden en de toestroom gestopt wordt helpen legoblokjes niet. En dat gaat niet gebeuren met dank aan links. Dus, niks aan de hand mensen, wen er maar aan.

Is dit nog nieuws? | 09-11-17 | 09:09 | 2

Precies. Het dak lekt maar ipv de dakpannen goed te leggen zetten we het huis vol met potjes emmers en pannetjes om het lekwater op te vangen. En dat worden er steeds meer.
Maar baudet gaat ons redden .

beau van rtl | 09-11-17 | 09:17

Links??? Links bezit nauwelijks grote bedrijven waar ze aan het werk kunnen (moeten) U weet wel om onze industrie te kunnen laten concurreren.

Maar denkt u rustig verder dat *alleen* links er schuldig aan is, dan kunnen misselijkmakende types als Rutte en Hans de boer rustig blijven slapen.

litebyte | 09-11-17 | 09:17

Een betonblok op de dam , shalalalie shalalala
ja we weten hoe het kwam, sjalalalie sjalalala,
want ze kropen op je schoot, sjalalalie sjalalala,
en je gaf ze stukjes brood, sjalalalie sjalalala.

Castor12 | 09-11-17 | 08:56 | 1

sharianie shariaja
Dat is de vraag...

swassannuf | 09-11-17 | 10:00

Die naam is geen Photoshop. Even zoeken op het internet en daar staat het bedrijf inderdaad gewoon op...

kunnenzedanniks | 09-11-17 | 08:54

Merkel lego in 020... ergens dieptriest natuurlijk maar als ze nou toch bezig zijn, zet dan even een muur van Merkel lego om al die mini kalifaatjes in 020-Gaza waar het barst van de met rifiaanse sismuppets, islampinguins en haatbaardige roeptoeters.

Grijskijkert | 09-11-17 | 08:53

Bij ons in de Jordaan, zie je alleen nog maar betonblokken staan.

beau van rtl | 09-11-17 | 08:44

Aan de voet van die ouwe Wester heb ik vaak in gedachte gestaan.
Toen ik er gisteren voorbij liep zag ik enkel betonblokken staan.
Zo ver komt het ooit nog een keer. Een hele stad vol met Rutte betonblokken . En toen was alles weer veilig.

beau van rtl | 09-11-17 | 08:41

Hoe zal dit later de geschiedenisboeken ingaan: men haalde de vijand binnen, vertroetelde hem en zette voor de vorm een paar legoblokken neer.

miss error | 09-11-17 | 08:41 | 1

Volgens mij vrij uniek in de geschiedenis dat een beschaving aan zelfdestructie doet zonder dat er direct wapengekletter aan te pas komt

daytripper | 09-11-17 | 09:14

Of je zet overal paaltjes neer.
Oh wacht...

Krultang | 09-11-17 | 08:35

Het is te hopen dat de potentiele aanslagplegers ook niet in de gaten hebben dat er nog een derde dimensie is.

watazooi | 09-11-17 | 08:32 | 2

Attack of the drones!

steekmug | 09-11-17 | 08:35

steekmug.
Zeker, kwestie van tijd.

Rest In Privacy | 09-11-17 | 08:45

Nederland begrijpt nog steeds niet dat de aanval de beste verdediging is.
Betonblokken, nou daar schrik je de vijand mee af.
Trap die onruststokers het land uit, daar verdedig je Nederland mee !

Rest In Privacy | 09-11-17 | 08:14 | 1

Ja , dat is allemaal makkelijk gezegd maar wij hebben onszelf ingekapseld in ruwweg, D66 wetten formules en zijn daarnaast ingekapseld in "Europese"wetgeving en (kut)verdragen Dus ik zou zeggen : roept u maar! En zo faciliteren wij onze eigen ondergang . En de gemiddelde stembusganger heeft geen idee wat ie aan het doen is .

daytripper | 09-11-17 | 09:19

Ook gemakkelijk voor de brandweer en ziekenauto's.

Oepsie1234 | 09-11-17 | 08:12 | 1

Openbare hulpdiensten werden al veel vaker tegengehouden en aangevallen door het addergebroed waar Merkel Lego voor uitgevonden is. Dat zal dus niet veel uitmaken.

ILF2 | 09-11-17 | 17:11

Geen woord over islam en terreur in regeerakkoord maar wel NL vol plempen met Merkel Lego. De bron wordt niet aangepakt, niet door het kabinet. Winter is coming...

ILF2 | 09-11-17 | 08:12 | 2

Winter is coming INdeed

tata1981 | 09-11-17 | 08:58

De moslim migranten zijn de witte lopers toch? Ze kannibaliseren onze democratie, onze welvaart, ons welzijn. Ze komen echter uit het Zuiden maar dat is slechts een detail. Vergelijking gaat perfect op.

ILF2 | 09-11-17 | 17:10
-weggejorist-
bananabanana | 09-11-17 | 08:10

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die het opmerkt, kijk even op de foto!
Het zijn in dit geval geen Merkel lego blokken, maar slaat er zelf een slaatje uit.
-
Of leuk gefotoshopt of toch nog een beetje echte humor bij deze zwarte en trieste stap in de islamisering van Nederland (oeps zei ik dat? het is eigenlijk publiek geheim waarvoor ze zijn).

bananabanana | 09-11-17 | 08:10

Waarom zo negatief.
Toch helpen de NL maatregelen wel. Net als die man bij het Guus Meeuwis-concert. En die verijdelde aanslag door Allah Las in de Maassilo. En diverse andere aanslagen zijn verijdeld. Dit itt aanslagen de afgelopen 13 jaar in de ons omringende landen.

TB2318 | 09-11-17 | 07:46 | 6

" De Italiaanse journalist Giulio Meotti schrijft voor het Gatestone Institute dat de ‘stille verovering’ van Europa door de islam nog veel gevaarlijker is dan de jihad en gewelddadige terreuraanslagen. Onder het mom van ‘gematigdheid’ rukt de islam stap voor stap op steeds meer terreinen op, van ‘halal’ voedsel in (school)kantines, steeds meer nieuwe moskeeën, het toestaan van Sharia rechtbanken, en de infiltratie van Joden- en Israël hatende moslims in onze parlementen. De islamisering van Europa is inmiddels al zo ver gevorderd, dat het al over een paar jaar mogelijk alleen nog met geweld is te stoppen. Het alternatief is echter nog veel erger, namelijk totaal worden overgenomen en onderworpen door de religieuze ideologie van Allah en Mohammed. Dat is sowieso het gemeenschappelijke doel van zowel radicale als gematigde moslims in Europa"
Stille jihad

geenstijlsteengeil | 09-11-17 | 09:21

Graaier | 09-11-17 | 07:53 En wat zou je zeggen van de overal rondrijdende tankwagens die benzine stations bevoorraden .

daytripper | 09-11-17 | 09:28

geenstijlsteengeil | 09-11-17 | 09:21
Halalvoedsel in kantines. Misschien is het (ook) wel Kosjer Voedsel. Wat is jouw info dat het bewust halal is? Bovendien varkensvlees-vrij voedsel... Wat is daar mis mee. Er zijn wel meer mensen die geen varkensvlees eten....

TB2318 | 09-11-17 | 10:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn gewoon bankjes hoor! Lekker zitten, heerlijk.

Plap | 09-11-17 | 07:44

De man is een meester in het handelen tegen ordinair volkse belangen in. Iedereen moet belasting betalen tot het graf en zich onder de paraplu van het geweldsmonopolie netjes aan de regels houden. Behalve als je anders bent, dan maakt hij graag een uitzondering.
Zijn natte droom is een Albanees in een jurk met wit boord in de moskee. Zijn erectie begint al als hij de criminaliteit uit het geharde Oostblok aanschouwt, wat een heerlijke cijfers. Zo'n jurk doet hem lyrisch geil verder rukken en bij het horen van de vestigingsplannen van Shell en Unilever moet hij zich vreselijk inhouden om niet na een enkel rukje al klaar te komen. Maar zijn moment suprême valt simpelweg niet langer uit te stellen bij het horen van een orgastisch gillend Allahoe akbar en hij probeert nog ongecontroleerd te richten om het netjes te houden. Net voor zijn praktische zelfontmaagding ziet hij tussen het schokken door in theorie het licht; een dam op de dam!
"Kut!", gilt Job G. en vervolgt met ondeugende twinkeling in zijn ogen de Kleenex overhandigend, "jij krijgt de rol Mark. Wat zeg ik? De hoofdrol in Hollands Glorie", waarmee de uitputtende castingperiode afgerond is en hij eindelijk zelfverzekerd aan de klus kan beginnen. Tenzij iemand nog het lef heeft hier meteen aangifte van te doen.

hoochee | 09-11-17 | 07:35 | 1

Realistisch script. Iets voor "de maagdelijke homo zonder liefde"

Graaier | 09-11-17 | 07:41

Betonblokken zijn echt een verrijking van onze cultuur

Word er zo moe van.. | 09-11-17 | 07:32 | 1

Weet het zo niet. Onze beschavingsgeschiedenis kent veel muren, maar geen betonblokken.
De laatste betonblok met verstand zweefde in de ruimte, in Kubrick's '2001'...

Notenkraker | 09-11-17 | 09:24

Geen Stijl wat zet je de menschen weer op de verkeerde gedachte.

Net als bij het C.S. van Amsterdam zijn dit uitrustbankjes voor onze rollator burgers en snelvermoeide, slecht ter been zijnde oudjes. Die hun laatste centjes in de winkels willen spenderen, die hebben om de zoveel meter een zitje nodig.. De bankjes zijn overal weggesaneerd in een eerder regeerperiode en nu zet Rutte zo aardig dat ie is, nieuwe bankjes neer zodat alle burgers die er op voor uit gaan in koopkracht, ook zonder hindernissen kunnen gaan kopen..is een algemene voorziening die uit de middelenpot komt van de WMOgelden!!

En ja, daar mag ook de tiener even op uitrusten en ook die moeders met kinderen.. Wel opletten allemaal, als er iets met een fikse snelheid komt aanrijden... snel wegwezen!

fikkieblijf! | 09-11-17 | 07:27

wat krijgen we nu, die betonfabriek die op dit moment enorme opdrachten krijgt van all over Eujorpe is deze gevestigd in Nederland? Zo ja, is Rutte daar aandeelhouder van zo nee, wanneer kunnen we dat hoofdburo gevestigd zien in Nederland, want het is voor dit bedrijf dankzij Rutte (geen dividendbelasting) en de Islam 'big booming'..

zo zie je maar weer, de ene zijn dood is de ander zijn brood!

fikkieblijf! | 09-11-17 | 07:20

Laat je niet bang maken , wij zijn met meer !
Ik denk dat de werkelijke angst achter die blokken vooral de backlash is van het landelijk bestuur, voor alles wat ze gezegd en gedaan hebben als de pleuris echt uit breekt .

Castor12 | 09-11-17 | 07:20

Nog even en de pleuris breekt uit in Europa. Wee degenen, die verantwoordelijk zijn voor deze puinhoop!

echt_links | 09-11-17 | 07:00 | 3

Ik denk dat u erg hoogmoedig bent! De pleuris zal nooit uitbreken.

klap-kut | 09-11-17 | 07:08
-weggejorist-
Epicurius | 09-11-17 | 07:20

@klapkut: dat dachten ze in 1938 ook..

echt_links | 09-11-17 | 08:09

Die betonblokken zijn kunst.
Ieder blok stelt kunstig voor de "onderste steen" van rutte 1 t/m 3.
Unaniem geplaatst door B.V Rutte zelf.

steekmug | 09-11-17 | 06:54 | 1

In Apeldoorn staat ook zo'n betonblok (de Naald). Die heeft zijn functie bewezen op Koninginnedag 2009.

TB2318 | 09-11-17 | 07:26

G*dT, de Rutte Groep levert keurig maar langzaam werk. In schotelstad zorgen ze voor nieuwe bestrating (gentrification?)
Het blijft water naar de zee dragen zolang de oorzaak niet wordt aangepakt (Wilders)
Volgens de deskundologe van de gristen unie, wier naam ik niet zal noemen, gaan de terroristen elkaar te lijf ( Duivels/demonen van Dostojevski)
Het Kwaad heeft geen toekomst;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 09-11-17 | 06:53

Volkomen logisch toch? Je moet je wapenen tegen die boedisten. Voor hetzelfde geld plaatsen die overal boeddha beelden. Dat ziet er toch niet uit?

ristretto | 09-11-17 | 06:39


Soms is er niets zo mooi
Als de leeuw in zijn kooi
Beter de eeuw een zooitje
Dan een leeuw in jouw ooitje

Oprisp | 09-11-17 | 06:38 | 1

Zolang het de oranje voetballeeuw betreft zit ik er niet mee.
Het word anders met de nederlandse wapenleeuwen.
107

steekmug | 09-11-17 | 07:06

Mag toch hopen dat het Photo shop is. Vrachtwagen van bedrijf Rutte die in het hartje van de hoofdstad van Nederland deze onnodige blokken neerlegt. Want alternatieven voor de Islamofascisten in Nederland zijn er volop. Schijnbaar is het een middel voor de wegkijk politici in Amsterdam dat ze voor het geval dat er ergens iets gebeurd in de naam van het ware geloof ze kunnen zeggen ‘ We zijn geschokt dat ondanks onze inspanningen er een incident heeft plaatsgevonden ‘

Graaier | 09-11-17 | 06:28 | 2

Wij willen onze kansenpareltjes in 020 behouden, we willen echt tegen niemand lelijk doen.
We pleuren gewoon overal betonnen banken neer.
Om op te zitten.

mallekater | 09-11-17 | 06:30

Tja, en vergeet niet de jarenlange opschaling van "onzichtbare maatregelen". (Die opeens wat zichtbaarder worden als de mislukte grijze campagnes uitlekken.)

Rommelende Onderbuik | 09-11-17 | 06:37

Al die haattempels vol met cement storten zou een beter signaal zijn.

Bennie Boos | 09-11-17 | 06:18

Een straf voor mensen die blind zijn, de schuld van kortzichtige hardhorenden met dovemansoren en een verwrongen visie op leven en samen.
Heilige grond met puistjes.

hallevvezool | 09-11-17 | 06:03

Gewoon verkeersregulatie wegens gezellige kerstmarkten.
Dieseltrucks mogen toch al niet meer de stad in want het milieu.

Rommelende Onderbuik | 09-11-17 | 04:12

Misschien hadden ze 40 jaar geleden die betonnen blokken langs de rand van Nederland moeten leggen, En opstapelen tot 6 meter hoog..

LasVegasTheGuy | 09-11-17 | 03:09 | 1

Voor de beter geïnformeerde burger is dit natuurlijk gesneden koek, maar toch nog eens om er geen misverstand over te laten bestaan: Die blokken worden niet geplaatst om Christenen of Joden tegen te houden om zoveel mogelijk mensen te vermoorden en de Westerse samenleving te ontwrichten maar om de Islam en Moslims tegen te houden dat te doen: welk vergoeilijkend sub-etiket je er verder ook overheen plakt. Het zit daar in die hoek, nergens anders. En Rutte weet dat net als Merkel donders goed: zie hier het Keiharde bewijs.

VP732 | 09-11-17 | 03:04 | 2

Dus discriminatie!

B0bBer | 09-11-17 | 05:14

daarom zei Rutte ook: "fijne ramadan".

meneer Q | 09-11-17 | 09:36

Betonblokken plaatsen en hard roepen dat er geen probleem is, dat is het probleem.
Nederland is veel leuker geworden de laatste 30 jaar, is het niet?

donkieshot | 09-11-17 | 02:37

Wat overdreven. Ik weet wel dat Francisco nog vrij rond loopt, maar betonblokken gaan echt niet helpen.

Teen | 09-11-17 | 02:29 | 1

Nahja. Als je er één op een meter boven zijn hoofd houdt en onder zijn hoofd een spijkerbed... kwestie van timen wanneer je het blok laat vallen. Maar in theorie zou dan effectief kunnen zijn. THEORIE HE!!

overVecht | 09-11-17 | 02:52

Eerst decennia lang heel het land vol plempen met moskeeen. Vervolgens heel het land vol plempen met betonblokken, ter bescherming tegen de vijandige barbarij die in die tempels van morele rotting wordt verspreid. Hoe contra-productief kun je zijn.

Peter Emile | 09-11-17 | 02:15 | 1

Rutte's VOC mentaliteit in optima forma ftw.
Eerst bouwmaterialen verkopen voor de bouw van moskeën en daarna betonblokkenhandel.

steekmug | 09-11-17 | 06:19

Een betonnen plaat voor je kop schijnt ook te helpen , dit is Nederland 2017 grenzen wagenwijd open en trek door elke stad en dorp een merkel lego grens , Israel 2.0 .

Jetstream | 09-11-17 | 01:53

Nederland heeft k*nker en als oplossing komen onze leiders met paracetamol, omdat een tijdige scan als 'onwenselijk' wordt ervaren; want ja, slecht nieuws is nou eenmaal altijd zo negatief, he.

Vage_eddie | 09-11-17 | 01:50

Dit heeft alles te maken met deze film "The Hitmans Bodyguard" die voor een groot gedeelte zich afspeelt in Amsterdam en DenHaag : www.imdb.com/title/tt1959563/mediaview... De grootste terreur dreiging komt van vrachtwagens eventueel met een gevaarlijke lading of zelfs explosieven. Een gewone vrachtwagenchauffeur doet dit natuurlijk niet, maar als er types uit Oezbekistan aan te pas komen, die o.a. in de VS via HB5 visa programma (EB-5 visa) binnenkomen, dan komen andere randvoorwaarden in het geding. Het Uranium One programma van de Obama/Clinton regering bracht op deze manier Oezbeekse vrachtwagen chauffeurs het land in, om Uranium en andere smokkelwaar te transporteren. Daar gaat binnenkort een einde aan komen, als de aanklachten tegen Paul Manafort, Podesta en anderen worden afgehandeld. Een Oezbeekse retaliatie ken men dan verwachten ook bij het Internationale Gerechtshof in DenHaag.

rmstock | 09-11-17 | 01:30

Welkom Sargentiniërs .. wees welkom ..
Neem het ons niet kwalijk ... we weten zelf ook wel dat we een beetje gek zijn.

daytripper | 09-11-17 | 01:21 | 1

Kan de Sargentinïer ( Hi Jesse!) die een rugzak torst ook eerst ff uitrusten.

daytripper | 09-11-17 | 01:35

Niet echt artistiek, dit. Ze zouden Ka'aba replicaatjes neer moeten klapperen. Met een urinoir er op.

obominotie | 09-11-17 | 01:19

U vraagt naar onzichtbare veiligheidsmaatregelen op de Dam?
Wat dacht u van betonblokken op de Nieuwendijk en het Rembrandtsplein?

Graaf van Egmont | 09-11-17 | 01:16

Net miljoenen uitgegeven om de pleinen obstakelvrij en publieksvriendelijk te maken, nu weer boel veel geld om het tegenovergestelde te doen.

am*dam | 09-11-17 | 01:15

Kort geleden was Nederland nog gewoon Nederland.

Toen stond er een kerstboom op de Dam, in plaats van betonblokken.

Ook waren de etalages en winkels versierd met Zwarte Pieten, dat was genieten in mijn kindertijd.

Nu is dat allemaal anders, omdat wij in hoog tempo ons land en cultuur opgeven aan zwartharigen.

Durak | 09-11-17 | 00:59 | 2

Ach ja, Kerst. Lekker gezellig allen tezamen zingen over vrede op aarde en nu zijt wellekome. Zin an!

kweethetooknietbeter | 09-11-17 | 01:07

Eens. Maar dat mag je bijna niet meer hardop zeggen... Ze gooien die blokken er maar neer, het kwaad is toch al geschied. Vraag me alleen af wat de kans is op een aanslag in Amsterdam/Nederland. Zo'n moslimvredelievende stad/land.... Je gaat niet bijten in de hand die je te eten geeft.

Fiep_H | 09-11-17 | 01:27

Ik overweeg om samen met mijn real doll naar Canada te emigreren, maar er is iets wat me tegenhoudt.. maar wat..?!
Vechten voor m'n vaderland zal het niet meer zijn, die trots is al even vervlogen.
om mijn zusjes en familie te kunnen beschermen? Zou heel goed kunnen. Maar ook dat is maar een goed bedoelde gedachte.
Vluchten voor de toekomst is het ook niet.
Zal ik gewoon gaan? Uiteindelijk is je eigen geluk het belangrijkst in het leven toch?
Ik twijfel te erg.
Please Pleh.

geenstijlsteengeil | 09-11-17 | 00:57 | 6

Het is moeilijk gelukkig te zijn als de mensen waar je van houdt ongelukkig zijn.

LiniaalRectaal | 09-11-17 | 01:08

@ kweethetooknietbeter | 09-11-17 |
Ik wacht nog steeds met smart op geenstijlland die ons in Juni 2008 beloofd werd, kan geen link plaatsen maar dat lijkt mij een prima plan
@ lieverdeauddanreaud | 09-11-17 | 01:06
Hmm lastig. ik zoek ook juist naar dat wat jij hier niet mist.
Rust. Klimaat. geen gejaag.
En gewoon een nieuwe frisse (cleane) start ook.
ben die circle of shit al een jaar of 10 zat hier en ik zie ook niet echt een zonnetje achter de wolken.
Het is nooit te laat om opnieuw te beginnen maar dan niet meer in mijn oude Hollandse habitat. Of ik nou in NL of in Canada op mijn zolderkamertje zit.. meh.
@ Kruisruiker | 09-11-17 | 01:00
Denk het wel.
Ik ga er nog een half jaartje over nadenken.
Ik denk alleen meer dan dat ik doe.
Oké 3 maanden.

geenstijlsteengeil | 09-11-17 | 01:59

LiniaalRectaal | 09-11-17 | 01:08
Nu is het alleen andersom.
Misschien maar eens bespreekbaar maken.

geenstijlsteengeil | 09-11-17 | 02:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Alles is ontstaan vanuit NL... alle ellende is hier ooit begonnen. NL is het zwarte gat en alleen vanuit NL kan de turn komen veroorzaakt door de bevolking. Voor de rest, denk er van wat je vindt.

INH.30CL | 09-11-17 | 00:56

Die betonblokken liggen daar om het Sinterklaasfeest ordentelijk te laten verlopen; je moet er toch ook niet aan denken dat de voorstanders van de zwarte Zwarte Piet het kinderfeestje gaan lopen verstoren?

kweethetooknietbeter | 09-11-17 | 00:55

Shell, AkzoNobel, Unilever en Philips zetten Rutte en zijn politieke struikrovers te kakken, -het virtuele mes op de strot, laten zien wie de baas is ! Geweldig en Rutte!
Rutte zet beton blokken op de dam om zijn binnen gehaalde moslims vrienden tegen te houden! Rutte stap op,.. eikel!

Lexus01 | 09-11-17 | 00:47

Morgen is het 9/11. En net als in New York op 11 sept 2001 vindt er een anti-terreur oefening plaats.
Net als in Londen op 7-7-2005... net als in Oslo op 22-7-2011... telkens zijn er van dit soort oefeningen in een hoofdstad wanneer er een aanslag gepleegd wordt. We kunnen morgen waarschijnlijk een echte aanslag in Amsterdam verwachten, met medeweten van en georganiseerd door de overheid... padum-tssj, daar hebben we Rutte op de Dam! - ik hoop dat het niet gebeurt.
-
Daarnaast: al de foto's gezien van de paramilitaire oefening? Loopt daar een gast met een lel van een scope op zijn gun, alsof je midden in de stad iemand op 2 kilometer afstand neer zou kunnen schieten... wie weet wil deze gast vannacht Uranus gaan bekijken ofzo, als hij buiten toch de wacht moet houden.

BSE rundfunk | 09-11-17 | 00:47 | 4

Ik weet nog exact waar ik was. Ik ga niet zeggen waar,

Kruisruiker | 09-11-17 | 00:51

Als we anti-terreuroefeningen moet houden, moeten we dat op 2 november en op 6 mei doen in respectievelijk Amsterdam-Oost/Watergraafsmeer en Hilversum/Mediapark.

kweethetooknietbeter | 09-11-17 | 01:00

Je hebt de data verkeerd.. het was de aanslag in Madrid die volgde op 11 maart 2004 (11-3). En ik weet dat, want ik vloog denk ik dat jaar op 11-12 naar Atlanta, met een Amerikaanse maatschappij die ook doelwit was bij de 9/11 aanslagen. Heel weird om terwijl je zit te wachten voor de boarding heel veel beveiliging rond het vliegtuig te zien - de eerste groep beveiligers fouilleerden op het platform de tweede groepen beveiligers en die fouilleerden vervolgens al het personeel dat aan boord van het vliegtuig ging om catering, schoonmaak, etc te verzorgen.. Ik wist toen dat het 11-12 was - veel medepassagiers hadden er toen niet bij stil gestaan bleek dus uit gesprekken onderling (maar dat fouilleren viel dus veel mensen op).

nickolaas | 09-11-17 | 01:10
▼ 1 antwoord verborgen

Er is echt niets aan de hand. Rutte zojuist op radio 1: "Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn. En daarmee, geachte luisteraars, laat ik u over aan de verpozing die de radio u pleegt te bieden. Goedenavond."

Oh nee - dat was Colijn, voorzitter van de ministerraad op een eerdere avond.

lieverdeauddanreaud | 09-11-17 | 00:45

Nu op npo 2 een interessante docu.
De joodse documentairemaker Marcel Prins verhaalt over het veranderende imago van Israël in Nederland.
Merkwaardig dat dit op middernachtelijk tijdstip wordt uitgezonden.

drs.Nee | 09-11-17 | 00:41 | 3

@drs.Nee, niet merkwaardig, levert het minste risico op voor policor politiek, want de meeste slapen al ! (letterlijk)

surfingbilly | 09-11-17 | 01:07

GS kennende zal een topic over en voorzien van deze docu: 'Daarom ben ik hier' eerdaags voor de meerderheid van de burgers die dit door het uitgezonden tijdstip gemist hebben, op primetime alsnog kunnen bekijken.
Afwachten maar.

drs.Nee | 09-11-17 | 01:50

Overdag hoor je Mohammed Chippie en Arnoud v Doorn

tata1981 | 09-11-17 | 08:14

De ironie! Dat er op de Dam betonnen Lego stenen neer worden gelegd i.v.m islamitische terreur, terwijl er bijna elk weekeinde al jaaaaaren lang groepjes slissende haatbaardaap mafklappers met Palestijnse vlaggen staan te demonstreren.

GeinPonempie | 09-11-17 | 00:33 | 2

Opvallend veel van de methoden die momenteel gebruikt worden komen uit het Israëlisch-Palestijnse conflict: voertuigen als wapen, messen, de springstof TATP.. als ze dat conflict een keer zouden kunnen oplossen (zie ook het artikel dat ik hieronder postte.. ), ben je dat element in ieder geval een heel stuk kwijt.
Overigens nog even terugkomend op de jaren '80 - toen waren terroristische organisaties vaak feitelijk paramilitaire organisaties, die door buitenlandse overheden gefinancierd, getraind en bewapend werden (dat is dus militaire training en materiaal als ontstekingen, tijdklokken en bijvoorbeeld springstoffen als semtex - dat is van een heel andere orde dan we nu meemaken en het aantal slachtoffers was toen ook navenant.. al zijn er nu dus ook aanslagen geweest die heel slecht uitpakten en goedkope AK47 kopieën uit bijvoorbeeld Bulgarije kunnen ook nog veel slachtoffers maken al zijn er gelukkig ook voorbeelden van dat het wapen voortijdig vastliep.. oa in Parijs ik denk nu twee jaar terug.

nickolaas | 09-11-17 | 00:52

Men hoeft toch niets te vrezen van islam, was toch allemaal aangepraat?

tata1981 | 09-11-17 | 08:15

Toch mooi dat ze nu al weten dat die rottigheid in Amsterdam zal plaatsvinden, en alvast preventief wat beton plaatsen. In al die andere grote, middelgrote en kleine gemeentes is natuurlijk geen gevaar.

Ceevoo | 09-11-17 | 00:30

De angst regeert !

demaup | 09-11-17 | 00:28

De angst regeert !

demaup | 09-11-17 | 00:28

Alsof er na amsterdam geen enkele plek is waar kufars rondlopen. Die inteeltkoppen hebben dat besef niet eens, ze slaan toe wanneer ze het martelaarschap der mekka aanvaarden - doel zoveel mogelijk ellende - daar zijn dan toevallig wel goed in.

Bill Cosby | 09-11-17 | 00:15

Die betonblokken die ons redden zijn allemaal blank! De opblaasterroristen hebben allemaal een kleurtje. Dit is polarisatie! Racisme! Wat zal SS hier wel niet over gaan schreeuwen!

Oepsie1234 | 09-11-17 | 00:06

Veel goedkoper en effectiever is alle moslims terug naar Woestijnistan te sturen. Bijkomend voordeel: bespaard tientallen miljarden aan uitkeringen, gezondheidszorg en criminaliteit.

Oepsie1234 | 09-11-17 | 00:02

feit is wel dat een truck deze betonblokken regelrecht aan de kant beukt.... tenzij ze verankerd zijn.

speedy_con33 | 08-11-17 | 23:57 | 2

Verankerd zijn ze zeker niet. Zeer willekeurig neergezet, zie webcam.nl/amsterdam/

Glas Koning | 09-11-17 | 00:29

Die ronkende en rokemde diesel trucks zijn verboden in amsterdam centrum hoor!

Slabak | 09-11-17 | 01:01

Waarom is het voor onze bestuurders zo belangrijk dat de maatregelen tegen terreur "onzichtbaar" zijn? Wordt het hek rond de Scheiderschool vervangen door iets wat we niet kunnen zien?

Orakel1958 | 08-11-17 | 23:57 | 2

Kleren. Keizer.

Lewis Lewinsky | 09-11-17 | 00:00

Orakel1958,
Zichtbaar maakt moslims boos. Bozer.
Boostst.

dedeurs | 09-11-17 | 01:31

De Eberhardt-blokken wegen maar 500 kilo.
Uit een experiment bleek: "De vrachtwagen raakte licht beschadigd door de botsing met het 2,5 ton zware blok en werd nauwelijks gestopt".
Arm, arm, arm Amsterdam.

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:55 | 11

Volgens het artikel op AT5 wegen ze tussen de 400 en 500 kilo. Ze hebben sowieso andere afmetingen als die Merkel lego, ik schat 40x60x160. En ze zijn, Nederland kennende, waarschijnlijk ook nog eens hol om kosten te besparen.

LiniaalRectaal | 09-11-17 | 00:22

@LiniaalRectaal, als jouw maatvoering zou kloppen en ze wegen tussen de 400 en 500 kg, dan is het zowat niet mogelijk dat ze dan ook nog hol zijn......

surfingbilly | 09-11-17 | 01:17

Reken nog maar eens, surfingbilly. Bij gelijke dichtheid zouden deze blokken zo'n 1000 kilo moeten wegen. Ergo conclusio: ze zijn hol of inferieur.

LiniaalRectaal | 09-11-17 | 10:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Suikerklontjes voor bestuurders met een hypo.

Orakel1958 | 08-11-17 | 23:53

Goedemorgen mevrouw, ik ben aan het collecteren voor de stichting Badr Beton, het verre neefje van Jantje. De stichting Badr Beton heeft als doelstelling het tegenhouden van gemotoriseerde voertuigen op drukke plaatsen om zodoende te voorkomen dat deze als wapens kunnen worden ingezet om nietsvermoedende burgers van het leven te beroven. De stichting Badr Beton maakt gebruik van de diensten van onnozele symptoombestrijders en dankt u voor uw bijdrage.

jacobh-59 | 08-11-17 | 23:46 | 1

Mooi gevonden en juiste conclusie: symptoombestrijding !

surfingbilly | 09-11-17 | 01:22

Leuk, "Rutte". Er is een groot tekort aan bankjes op de Dam, dus goed plan. Ze worden meteen al gebruikt , zie camera : webcam.nl/amsterdam/

Zwizalletju | 08-11-17 | 23:45 | 4

Waar zijn de hippies gebleven?

Orakel1958 | 08-11-17 | 23:54

@Orakel1958: Je wil LSD bestellen?

Lewis Lewinsky | 09-11-17 | 00:03

Of Yayo?

Glas Koning | 09-11-17 | 00:28
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft niks met zus en zo te maken mensen.

Draak uit Brabant | 08-11-17 | 23:42

.. maar goed, meneer Rutte heeft blijkbaar zo lang vergeefs naar die ene steen gezocht dat hij er een nevenfunctie van kon maken.

Jan Passant mk2 | 08-11-17 | 23:42 | 1

Dat maakt jou de dagwinnaar van gisteren!

PresidenteDeConjovia | 09-11-17 | 07:33

020 had er al veel van eg maar lijkt nu nog meer op Oost Berlijn van voor 1989

R_PRT | 08-11-17 | 23:42 | 1

Klopt. En de SED-zender AT-fünf schrijft: *Naast de betonblokken op de Dam worden ook op andere plekken zichtbare én onzichtbare anti-terreurmaatregelen genomen*. Onzichtbare maatregelen. Opscheppers!

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:50

He wat leuk, bij Pauw lachen om een slechte acteur tijdens een terreur-oefening, moehaha wat een lolz, hier nog meer VaraFakeNews bwhahaha

oorwormpie | 08-11-17 | 23:39

Ik woon drie hoog maar heb ook wat betonblokken geplaatst... zekere voor het onzekere. Straks komen ze nog met drones binnenvliegen!

overVecht | 08-11-17 | 23:39

Eindelijk de beloofde sociale huurwoningen voor smurfen.

Baron Clappique | 08-11-17 | 23:39

Dit is wat Nederland is geworden, liever betonblokken dan de grenzen sluiten.
.
Ik kan wel janken! "Mijn" stad ziet nu het resultaat van een jaren lang links kabinet.
Graag zou ik willen laten weten dat ik sedert 1980 ben opgegroeid in de G-buurt van de bijlmer (laagbouw) tot 1995!
.
Beste jeugd die je iemand had kunnen wensen. Veel groen, goed volk.
Maar nu, zou ik er voor geen goud meer willen wonen, links als de pest en zwaar verloederd.
Toen de weg nog verhoogd was, toen was het beter...

Glas Koning | 08-11-17 | 23:37

Ik wist het wel, die Jantje Beton is een gemene terrorist!

Kapitein Stijlvol | 08-11-17 | 23:36

De Fransen bouwden voor de tweede wereldoorlog een linie van forten om de Duitsers tegen te houden. Wat een verrassing dat ze er gewoon omheen reden. Rutte lego houdt een peugeot 306 cabrio tegen. een Scaniatruck niet, ook geen drone of een rugzak met spijkerbom.

Glasgow Argus | 08-11-17 | 23:34 | 3

En een ambulance of een andere hulpverlener kan nergens meer bij komen.

Langshetrandje | 08-11-17 | 23:36

Unimog met sneeuwschuiver gaat hier dwars doorheen.

RenHoek | 08-11-17 | 23:39

De waterlinie was ook achterhaald toen hij af was...

P-unit | 08-11-17 | 23:40

Plaatsen ze de blokken niet, verzaken ze hun plicht. Doen ze het wel zijn ze te laat, of het zijn er niet genoeg. Winnen doe je nooit.

Maar dat is ook logisch als je alleen de symptomen aanpakt maar niet de oorzaak.

Als iemand Kanker heeft, en daardoor voelt hij zich misselijk en heeft hij koorts, dan kun je hem natuurlijk koortsremmende middellen geven, en anti misselijkheid pillen zodat de patient zich (even) beter voelt.
Maar zonder de chemo of bestraling gaat de patient uiteindelijk gewoon dood.

Dat is hier ook aan de hand. We proberen de terreurdaad te voorkomen maar pakken niet de terreur organisatie aan.

Just saying.

Joost Maghetweten | 08-11-17 | 23:33 | 3

Right! 100% spot on.

prins_flip_da_luxe | 08-11-17 | 23:37

Met chemo en bestraling ook...

de honden blaffen... | 08-11-17 | 23:42

Zo is het exact.
Pure symptoombestrijding, en dan nog halfbakken ook.

Lewis | 08-11-17 | 23:52

Aan het fraaie naslagwerk 1000 jaar Amsterdam van Fred Feddes kan weer een paragraaf worden toegevoegd.

Rest In Privacy | 08-11-17 | 23:32

Dit is Rutte III. Wat is de onderste steen?

Langshetrandje | 08-11-17 | 23:32

Ik ben opgegroeid in de jaren 80 en 90. Dat was fijn. Mijn zoon van 7 heeft een stuk meer te verduren. If i can change it, i will

Carnage_pinata | 08-11-17 | 23:31 | 1

Ik bracht de jaren '80 verdeeld tussen twee plekken in Nederland door - en daar kwamen iedere twee uur een paar straaljagers over (wat richting het einde van de jaren '80 snel in frequentie afnam). Hoofdzakelijk waren het F16 en F15's vanaf de Amerikaanse basis in Soesterberg en Britse Tornado's vanaf wat we nu kennen als Vliegveld Weeze). Die Tornado's kwamen soms zo laag over dat je de piloot in de cockpit kon zien zitten).
Verder waren militairen net zo zichtbaar in het straatbeeld als pak em beet de brandweer nu (algemene dienstplicht bestond nog). Als hier geweld van terroristische aard was, was het in die periode incidenteel geweld dat 'over de randen klotste' vanuit het VK of Duitsland (zowel de IRA als de RAF bijvoorbeeld hebben in Nederland slachtoffers gemaakt). Maar Nederland is toen de dans van dat soort ideologisch gemotiveerd geweld een beetje ontsprongen (net als tot nog toe - afkloppen op hout dus).
Verder kwamen trouwens moorden enzo veel vaker voor (DNA-techniek heeft bijvoorbeeld ook de pakkans vergroot). Verkeer was veel minder veilig (na 10-nen knipperde stoplichten oranje op alle grote kruisingen bijvoorbeeld - want alles werkte op tijd, lussen in de weg waren er nog niet). Als iemand iets te hard over een kruising reed of een ander niet oplette.. boem. Alcoholcontroles waren er ook niet of nauwelijks en auto's waren minder veilig. Jaren '80 - je moet het ook niet rooskleuriger voorstellen dan het is denk ik.. en mensen als ik die toen ook opgroeide hebben toch wel het vreedzaam beteugelen van soms eeuwen oude conflicten meegemaakt, zoals in Noord-Ierland en het wegvallen van de dreiging die uitging van de 'Koude Oorlog'. Ook iets dat jonge mensen denk misschien minder ervaren hebben als mogelijke uitkomst van zo'n conflict (FARC in Colombia zou een voorbeeld kunnen zijn - Tanja Nijmeijer heeft daar dus nog een mooie rol in kunnen spelen).
" In Ireland, Israel’s Religious Right Engages with Ideas for Peace -
Our Israel Senior Analyst Ofer Zalzberg joins nine leaders of Israel’s national religious community as they seek ideas for peace in meetings with the architects of Northern Ireland’s peace process. Unexpectedly, he finds the trip inspires subtle shifts in their thinking – and in his own." www.crisisgroup.org/middle-east-north...

nickolaas | 08-11-17 | 23:57

Leg eerst eens zo'n betonblok op de buik van iedere hondenkop die dingen zegt als "het heeft niks te maken met de islam", dat is een begin van een oplossing.

Jan Passant mk2 | 08-11-17 | 23:31 | 2

zit wat in.

Uw Verzekeringsadvis | 08-11-17 | 23:34

Krijg je betonrot. Zou ik niet doen.

RenHoek | 08-11-17 | 23:52

Nu maar hopen dat dit Merkel-lego wel gender neutraal is. Anders komt daar weer gezeik over. Dit land is zelfs zo gaaf, dat Rutte Rutte een lucratief staatsopdrachtje gunt. Zzzzzzzz, welterusten Nederland.

prins_flip_da_luxe | 08-11-17 | 23:28

About bloody time, weg met de naieve wegkijkers en ontkenners.

Mather | 08-11-17 | 23:27

Wanneer zullen we de erven Eberhardt vertellen dat ze niet werken?
*Het heeft nauwelijks zin om betonblokken op de weg te leggen om evenementen te beschermen tegen aanslagen met 'terreurtrucks'*.
www.rtlnieuws.nl/buitenland/betonblok...

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:25 | 6

@Kruisruiker
Het helpt geen pest, maar laat ze het maar zelf ervaren. Ik woon een halfuur van de Dam. Kan mij het bommen.

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:33

Kruisruiker | 08-11-17 | 23:30
Echt wel. Komend vanuit de Bloemenmarkt of vanuit CS lukt dat makkelijk.

Langshetrandje | 08-11-17 | 23:34

Hoop dat je ongelijk hebt Lewis.

Kruisruiker | 08-11-17 | 23:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft van der Laan dit tegengehouden?

de honden blaffen... | 08-11-17 | 23:23 | 1

Ja

P-unit | 08-11-17 | 23:41

Amsterdam treft voorzorgsmaatregelen tegen de te verwachten 'arglistige volksmennerij' (dixit Hein v Meeteren) van Annabel Nanninga bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Lief hè?

Zenzeo | 08-11-17 | 23:20

Is vast een geste naar alle 'goedwillende' moslims. Overal in de stad hakblokken neerzetten om alle kuffar straks makkelijk te kunnen onthoofden.

Rooddraakje | 08-11-17 | 23:20

Blijft Lego

Kris | 08-11-17 | 23:18

Ziehier, weer een bewijs dat de banencarrousel van ons kent ons nog steeds op volle toeren draait, maar goed, even wat anders, helpt dit ook tegen volle spijker rugzakjes ?

surfingbilly | 08-11-17 | 23:17 | 2

Als je aan de goede kant van zo'n blok plat op de grond liggend schuilt misschien wel.

Durak | 09-11-17 | 01:11

Jij hebt teveel naar Monty Python gekeken beste vent. Denk je echt dat ze eerst een kwartier gaan oreren over wat zo'n ploflim gaat doen met het nodige gescheld over en weer zodat mensen genoeg tijd hebben om achter zo'n betonblokje te gaan liggen? Mesjogge!

Sarcastisch varken | 09-11-17 | 08:52

En niemand die vermoedt dat er explosieven in die betonblokken zitten.
/paranoia

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 23:10

Ik zie nu pas het 'Rutte logo' op de truck. Pls tell me it's photoshop.

XaleX_2 | 08-11-17 | 23:10 | 5

Als ik hen was zou ik de tekst 'geen verwantschap' toevoegen.

LiniaalRectaal | 09-11-17 | 00:36

Hou de foto maar weg bij Trump. Trump bordjes op de Wall, op de maan, op het Pentagon, naast elke golfhole en op schoenen die lager zijn dan Melania's stilettos.

dedeurs | 09-11-17 | 01:41

in dat geval kan het niet meer ironisch zijn!

XaleX_2 | 09-11-17 | 01:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland wordt gestenigd.

Mr_Natural | 08-11-17 | 23:09 | 2

Helemaal raak

bodemloos | 08-11-17 | 23:14

Mooi! Blokje voor blokje die we neerzetten daarmee breken we de Nederlandse manier van leven af.

Patje2011 | 08-11-17 | 23:47

Ben benieuwd wanneer Eindhoven voorzien wordt van bontkraagduplo. Lijkt me niet verkeerd met het oog op "Glow".

Gravin v Kippenbouth | 08-11-17 | 23:08 | 5

Is helemaal niet handig. Iedereen kijkt naar boven tijdens glow, liggen daar opeens allemaal "klinkertjes" in de weg. Arme schenen.

Langshetrandje | 08-11-17 | 23:25

Gravin v Kippenbouth | 08-11-17 | 23:20
Glow is erg mooi en Eindhoven heeft gezellige cafés en eetgelegenheden, maar ik zou er nooit willen wonen.

Patje2011 | 08-11-17 | 23:45

Patje2011 | 08-11-17 | 23:45
Ik ook niet maar maar ik ben er geboren en kom er nog regelmatig omdat ik in de buurt woon.

Gravin v Kippenbouth | 09-11-17 | 00:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Vandaar dus geen kermis meer. Heeft niks te maken met 'upgrading' maar alles met Hen Wiens Naam We Niet Mogen Noemen.

PrinsesStoepje | 08-11-17 | 23:08 | 4

Lewis Lewinsky, of met Hem, dan is het weer enkelvoud.

surfingbilly | 08-11-17 | 23:25

@surfingbilly, ik denk dat ze met meer komen.

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:30

@ Lewis Lewinsky, eens, daar hoef je niet aan te twijfelen, maar dan had er wier namen gestaan !

surfingbilly | 09-11-17 | 00:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hoho het is wel 020 waar dit gebeurd. Misschien zijn ze zo doorgeschoten met gendergeneuzel dat dit bloembakken zijn. Althans betonblokken die zich bloembak voelen. Verbaas mij nergens meer over daar.

Rooddraakje | 08-11-17 | 23:08

Ik hoop wel dat er een beetje diversiteit is in het soort betonblokken dat ze gebruiken, ronde blokken, vierkante blokken, rechthoekige blokken, witte blokken, zwarte blokken, bruine blokken, dunne blokken, dikke blokken, blokken met een rechthoek erop, blokken met twee flappies, waanzinnige blokken die geloven dat alle andere blokken alleen maar kut zijn als ze niet driehoekig zijn, omdat alleen driehoekige blokken ware blokken genoemd kunnen worden en de rest moet vernietigd worden. Tenslotte is een beetje diversiteit wel wenselijk, zodat we geen eentonige degelijke grauwe functionele blokken massa krijgen die homogeen gewoon zonder zeuren doet wat er van verwacht word. Dat moeten we niet willen...

Borrom | 08-11-17 | 23:07 | 2

Varkensblokken. Blokken in de vorm van een "verreke met krulstaart". Dagelijks insmeren met een dikke laag druipend varkensvet. Dat zal ze leren.

Gravin v Kippenbouth | 08-11-17 | 23:12

Hmm allemaal een varken nemen dus. Elke dag uitlaten bij de haathut in de buurt. Op de stranden waar de dobbergepigmenteerden aankomen ook varkens dus. Zou dat helpen?

Rooddraakje | 08-11-17 | 23:16

Maar wel met een kek houten bankje erop. Dan is het minder erg en lijkt het net alsof het zo hoort bij het normale straatbeeld.

XaleX_2 | 08-11-17 | 23:06 | 1

Die planken zijn ter bescherming. Zo'n betonblok kan weinig hebben. Is zo stuk.

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:12

Anti-moslimblokken. Chill.

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:06 | 5

@LiniaalRectaal
LOL. Thx! Ik moest swagger wel opzoeken :)

Lewis Lewinsky | 08-11-17 | 23:18

youtu.be / asRQB_iBysk

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 23:24

Willy en Max mijden de Dam voortaan. Moeten nu een rechte lijn naar het monument lopen.

Langshetrandje | 08-11-17 | 23:30
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu wachten op de eerste zwart geschminkte Zwarte Piet die wordt gemolesteerd door SJW non-genders. Houdt het dan nooit op?

PrinsesStoepje | 08-11-17 | 23:05

Ieder blok in de stad staat voor het betonblok dat bestuurders voor hun kop hebben. Eigenlijk had hun beeltenis meteen ingegoten moeten worden.

bodemloos | 08-11-17 | 23:04

Die betonblokken moet je aan de grens neerleggen.
En dan in de vorm van een 10 meter hoge muur waar geen moslim door of overheen komt.
Niet in het midden van het land waar de vijand die je wilt weren gewoon rondwaart.
Dweilen met de kraan open is een understatement in dit geval.

klinkklaar | 08-11-17 | 23:04

Als ze maar niet op de grachtengordel worden neergezet . Die beton bloken

satpiet | 08-11-17 | 23:03

Anti Lage Bloedsuiker Spiegelblokjes.

thepinkpainter | 08-11-17 | 23:03 | 2

Precies. Hypobeton.

Gravin v Kippenbouth | 08-11-17 | 23:27

Gravin .’’’’ Lol

Sanka4President | 09-11-17 | 07:09

Misschien een idee om er regenboogblokken van te maken?

A.U.EnLeven | 08-11-17 | 23:03

Levert wel extra zitplaatsen op. Wordt het minder dringen op het monument.

Synecdoche | 08-11-17 | 23:02

Tis post moderne anti-islam kunst.

Kanarie_Geil | 08-11-17 | 23:01

Ook handig tegen een haatbaard op een motor met bagagekoffers vol explosieven. Tenminste, als hij een betonblok weet te raken met zijn voorwiel.

De waard zijn gast | 08-11-17 | 23:01

Worden de kosten hiervan ook opgeteld bij wat immigratie van religieus gehandicapten Nederland kost?

accijnstoerist | 08-11-17 | 23:00 | 2

Die kosten worden helaas nergens geregistreerd.
Maar je hoeft geen professor in de hogere wiskunde te zijn, om te beseffen dat de Nederlander zijn eigen ondergang financiert.

de honden blaffen... | 08-11-17 | 23:21

Beiden timmerman ? U slaat de spijker namelijk recht op de kop !

surfingbilly | 08-11-17 | 23:33


Betonblokken en de religie van de vrede ................... er is iets vreselijks mis.

Ervaringsdeskundige | 08-11-17 | 23:00 | 1

build the wall build the wall build the wall
linkse gekkies moeten nu niet meer over Trump zeiken

satpiet | 08-11-17 | 23:07

Er is geen enkel bewijs dat deze blokken met terrorisme te maken hebben. Hysterie.

piloot47 | 08-11-17 | 23:00 | 2

Zoiets moet je vaak genoeg tegen jezelf blijven zeggen, dan gaat het misschien iets minder dom klinken.

Stripperpaal | 08-11-17 | 23:40

Dat was een Sargentiniërtje, beste paal. Parafrase. Ironie. Slaap lekker.

piloot47 | 08-11-17 | 23:56

En zo komt Jantje Betonsplinter door de winter.

Ernst Oosters8389 | 08-11-17 | 22:59

Jij bent welkom, welkom in mijn land.
Jij bent welkom, niet zomaar hier gestrand.
We gaan je leren kennen.
Ik wil weten wie je bent.
Vertel me je verhaal.
Ik wil begrijpen wat het is
om op de vlucht te zijn.
Jij bent welkom
meer dan welkom.

Ik zag je op de boot
op het nieuws en in de krant.
De angst op je gezicht
je dochter in je armen.
Zovele kwamen om
bli-bla-blo op de zee.
Maar jij hebt het gered.
En ik leef nu met je mee.

de honden blaffen... | 08-11-17 | 22:56 | 4

"Ik wil begrijpen wat het is
om op de vlucht te zijn."
Nah, ik zou zeggen tegen dat goedvolk: blijf hier nog een paar jaar wonen en je weet het.

De waard zijn gast | 08-11-17 | 23:02

Man je vergeet de appel taart die wij bakken voor jullie :)

satpiet | 08-11-17 | 23:04

Zag vanmorgen twee lichtbeperkte jongetjes, uiteraard in opdracht van hun debiele moeders, een appelboompje planten in een AZC. De Siriers waren er heel blij mee. (zo misselijk van die gefrotte kudt akties.)

beau van rtl | 09-11-17 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Het staat best wel stoer. Een ring van zelfvertrouwen rond de Dam. Waar eigenlijk elk weekeinde linkse kuthippies staan te protesteren.

Graaf van Egmont | 08-11-17 | 22:56

Over tien jaar verlangen we terug naar de tijd dat er alleen nog maar betonblokken nodig waren.

osolemio | 08-11-17 | 22:56 | 1

Dat, ja.
Er zijn talloze manieren te bedenken om open samenlevingen als de onze keihard te treffen. Ik vrees dat we nog niets hebben gezien in vergelijking met wat ons te wachten staat.

Lewis | 08-11-17 | 23:12

Nederland wordt steeds mooier!

Muggenmepper | 08-11-17 | 22:55

Allah-BetaBlokkers mag ook.

ad melkert | 08-11-17 | 22:54

IS-BetaBlokkers

ad melkert | 08-11-17 | 22:53

Alsof in Amsterdam nooit een meute oversteekt op een zebrapad. Wanneer krijgt dat Merkel lego wieltjes?

de Voorzittert | 08-11-17 | 22:52

En zo aardig ook dat Mark ze zo laat in de avond met zijn eigen vrachtauto komt brengen en plaatsen.

devil13 | 08-11-17 | 22:50 | 1

Was ook al aan het kijken of dat geen fotoshop was, hij heeft misschien aandelen in dat bedrijf, als dat zo zou zijn, heeft ie het wel slim aangepakt

Sanka4President | 09-11-17 | 07:05

Moslim Muur
Boem is Mo
etc. etc.
sorry de LSD is op, 'k weet niks meer.

King of the Oneliner | 08-11-17 | 22:49 | 1

Truck of Peace - Dam tour CANCELLED

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 22:55

Iedereen weet:
1) Die blokken werken voor geen meter tegen een goede Scania
2) Een referendum tegen de sleepnet komt eraan
3) Nothing sells better than fear
In tussen hebben de golfstaten de vrijehand om elke salafistische moskeeen en "organisaties" te steunen. Maar daar wordt dus geen kut tegen gedaan...
www.theguardian.com/uk-news/2017/jul/...

Mocro070 | 08-11-17 | 22:48

Alle merkelblokken op de dam, sjalalalie sjala-Allah
En niemand wist hoe dat nou kwam, sjalalalie sjala-Allah
Want ze reden iedereen dood, sjalalalie sjala-Allah
En geen haatbaard die niet genoot, sjalalalie sjala-Allah

VeelTeSteil | 08-11-17 | 22:48 | 2

Nou dat kan wel bom is slaan

satpiet | 08-11-17 | 23:08

Waar ter wereld ik ook kwam
Nimmer trof ik zo een bende
Als in 't oude Amsterdam
Overal lag wel een kei
ze lagen gewoon zij aan zij.
Denderend in vracht blikkies
Islam vogels met kleine pikkies
Uit hun monden preken van de dood
Gesubsidieerd door oliestook

miko | 09-11-17 | 01:24

Ik begrijp echt niet waarom iemand hier tegen kan zijn.

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:48 | 7

Denk je nou echt dat ze zo dom zijn om het object niet te verkennen voor ze er overheen denderen, Kruisruiker?

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 23:05

Uit alles blijkt is dat moslims niet creatief zijn. Ze apen na. Ik durf te wedden dat de volgende aanslag weer met een auto gedaan wordt.
Maar luister, ik geef alleen mn mening hoor. Ik heb niet de wijsheid in pacht. Ik ventileer hier wat ik denk. Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat het niet gebeurt. Ik weet het niet, en jullie ook niet. Helaas.

Kruisruiker | 08-11-17 | 23:10

Schijnoplossing. Enige echte oplossing is de vijand , i.e. de naffer, niet meer toelaten in dit land. Maar ja, die echte oplossing is niet bespreekbaar. Want Brussel oid. Dus moeten er maar doden vallen. Kleine prijs toch voor de zegeningen van islam?

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 07:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Islam Rage roadblocks
Baardmans Stoppers
Moslim Menhirs
Knal Kei
Bots Beton
Knal Kei

King of the Oneliner | 08-11-17 | 22:47 | 2

stopp-el-baard?

Alpha_Orionis | 08-11-17 | 23:05

@Alpha-Orionis: Vind ik een HELE goede, trouwens, van jou!
Alles zit er in. Zo zie je trouwens ook de kracht van brainstormen, het ene idee brengt het andere voort.
Stop-El-Baard!

King of the Oneliner | 09-11-17 | 05:42

Amsterdam, Den haag worden steeds beter beveiligd dus zullen de terroristen naar de kleinere steden gaan. Lukt het niet met Auto's gebruiken ze een ander huis, tuin of keuken wapen. Een Camping gas fles doet ook boem.

Mark_D_NL | 08-11-17 | 22:47

Oh wacht, die zijn natuurlijk tegen de volgende generatie Damslapers... Trouwens, Rutte kan beter het Spui hier in 070 een beetje beter tankproof maken. Vanaf het Rijswijkse plein rij je over de tramrails met gemak de voetgangerszone voor het stadhuis in. Of je ragt eerst de Prinsengracht over, kennok, kom je uit het zuiden. Aan de andere kant, da's weer tegen de natte droom van ex-reaguurdert en tegenwoordig lokaalpolitiker Richard de Mos. Die zet voor de GR18 in op een stadcentrum dat zo autovriendelijk is, dat je met je auto op de publieke tribune van de vergaderzaal van de Tweede Kamer kan komen. Drive-In Politics...

F. von Zeikhoven | 08-11-17 | 22:45

Beton blokken voor de deur, beton blokken voor de deur
Ik word mesjokke van al dat gezanik
Ik krijg een punthoofd van al dat gezeur
Ja ja ja
Betonblokken voor de deur, betonblokken voor de deur
Ik wil geen mens meer zien, ik ben 't zat nu
Dus zet ik betonblokken voor de deur

P-unit | 08-11-17 | 22:42 | 2

Vergeet er ook geen achter de deur te zetten, anders staan ze zo bij je in de gang...

F. von Zeikhoven | 08-11-17 | 22:45

Er ligt een blok op de Dam,
Ja ja een blok op de Dam,
Oh oh een blok op de Dam,
van firma Rutte

Voorgeenchanterikpeu | 08-11-17 | 23:13

Het wordt allemaal steeds minder aangenaam. Steeds minder leefbaar.
We slikken en binden in en wachten lijdzaam af.

West-Europa zal zijn ruggengraat héél snel moeten terugvinden, anders is het verloren of komt er op z'n minst oorlog of een gigantische ontwrichting. Die laatste optie is zéér reëel, op de korte termijn.

Lewis | 08-11-17 | 22:41 | 2

Dat laatste is natuurlijk al langzaam de alledaagse realiteit
de overheid die het vertikt om problemen werkelijk aan te pakken
Wel het geweldsmonopolie bezitten, maar wee je gebeente wanneer je, omdat de overheid haar beschermende taak continu verzaakt, voor jezelf opkomt
Ergens zal een omslagpunt zijn, waar burgers het niet meer pikken en hun zaakjes voortaan zelf wel regelen;
geen politie roepen (why bother) en de problemen zelf aanpakken
Het eerste wat de overheid vervolgens doet (wat ze nu al doet) is zuld soort eigenrichting strenger bestraffen dan de daad zelf
en dan is het afwachten of zulke repressie de bevolking nog tot bedaren brengt of dat men zich daar werkelijk niets meer van aan zal trekken

Tobi | 08-11-17 | 22:58

Aldus Drs. H. Janmaat. In 1983.

HaatbaardKnipper | 09-11-17 | 07:59

Mede mogelijk gemaakt door uw en mijn belastingcenten. Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat.

Manus Olie | 08-11-17 | 22:40

Hij heeft wel een aanzienlijke voorraad aangelegd, qua onderste stenen.
Daar kan heel Nederland inmiddels zo hoog mee ommuurd worden dat we in de zomermaanden maximaal drie uur daglicht hebben.

Jackanders | 08-11-17 | 22:38

Dit is letterlijk het verplaatsen van het probleem.

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 22:37 | 1

Eens en dus zoals altijd hier in SJW-land: een symptoomoplossing

surfingbilly | 08-11-17 | 23:42

Oogt als een stel achtergelaten hutkoffers
kunnen die dingen niet een beetje stevig verankerd worden of is het budget daar niet op voorbereid

Tobi | 08-11-17 | 22:36

Ideetje: Verplaats alle betonblokken naar de grens en zet er poortjes tussen.

Ramsesz | 08-11-17 | 22:35

Totaaldoodrijden van Poolse en Bulgaarse chaffeurs wegens drankie drankie, niks vergeleken met de lone wolfs op de vrachtauto met een heel andere agenda. Die lone wolves staan met goed gedrag na 9 jaar weer op straat.

chicago river | 08-11-17 | 22:35

Je ziet dat moslims niet erg creatief zijn in het plegen van aanslagen.
Ze stelen geen waterstofbom of vergiftigen het drinkwater in een heel land.
Nee, ze stelen een vrachtwagentje.
Betonblokken zijn dus prima. Je kan ook niks doen.

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:35 | 2

Drinkwater besmetten in Vlaardingen en Maassluis met E.coliebacterie niet genoeg? Je moet ergens beginnen.

TheseDays00 | 08-11-17 | 22:47

haha

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:49

Lekker belangrijk. Flikker 020 maar vol met beton.

Pedronegro | 08-11-17 | 22:33 | 1

Verf ze in een regenboog patroon... of nee beter, verhuur ze als liggende reclame zuilen... of nog beter, maak er letterblokken van...

"I Amsterdam"

litebyte | 08-11-17 | 22:36

Maak alle binnensteden geheel autovrij. Luchtkwaliteit wordt echt niet beter van deze symptoombestrijding

Bakito | 08-11-17 | 22:32 | 5

litebyte | 08-11-17 | 22:34
Denk je werkelijk? Met dat megagehalte aan D66,PVDA en Groenlinkserts??

miko | 08-11-17 | 22:47

Allahvrij lijkt me beter dan religievrij, sommige religieuzen dragen juist bij aan de sfeer - ik denk hier bv. aan Hare Krishna etc. Van de meest Gristenen en Joden heb je ook geen last, noch heb ik ooit hinder ondervonden van een Boeddhist, Shinto-aanhanger, Sikh, Confucianist of Pastafari.

Voorgeenchanterikpeu | 08-11-17 | 23:10

@miko | 08-11-17 | 22:47

Nee, natuurlijk niet. Daarom schreef ik ook bewust "paradijs. Paradijzen bestaan niet, alleen in stompzinnige opruiende boekjes die ooit zijn bedoeld als leidraad om het domme en onwetende volk onder de knie te houden.

litebyte | 09-11-17 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, bankjes zodat je beter naar het paleis en het monument kunt kijken terwijl je rustig zit.

TheseDays00 | 08-11-17 | 22:30 | 1

Betonblokken vermomt als bankjes

NietHenkLooij | 08-11-17 | 23:05

En niemand valt het naam van het bedrijf op dat deze blokken plaatst?

Ffiver | 08-11-17 | 22:30 | 6

*zucht*

miko | 08-11-17 | 22:46

Leg eens uit... "het naam" in je comment valt mij wel op.

TheseDays00 | 08-11-17 | 22:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus een sleepnet en betonblokken en miljarden euro's om die grenzen maar open te houden. Op de vvd stemmen, tsss...

Mark_D_NL | 08-11-17 | 22:29 | 3

En straks krijgen alle witte busjes in Europa een automatisch remsysteem als ze de stoep oprijden..

Patje2011 | 08-11-17 | 22:34

@Patje2011,
Dan nemen ze toch zwarte busjes?
Maar ik begrijp de gedachte erachter wel. Lone wolves weten niet hoe ze aan vervuild uranium, anthrax of Capt.Trips moeten komen.
Ik zat laatst vanaf een ruimteplatform hengelen, maar de grote asteroïdes wilden niet bijten.

dedeurs | 08-11-17 | 22:46

Kort : Precies !

surfingbilly | 08-11-17 | 23:47

Islambeton.
Symptoombestrijding.

Aristotalloss | 08-11-17 | 22:28 | 4

Mooi woord. Ik hoop dat dat een vaste term gaat worden.

osolemio | 08-11-17 | 22:59

Sadiq Khan in Londen, zei al dat terreur bij grote steden hoort. Dus wat dat betreft is er nog hoop voor 'islambeton'. Nu 'onze bestuurders' maar meer islam blijven importeren...

Aristotalloss | 08-11-17 | 23:09

Sadiq Kahn is een spreekbuis voor islam en zal de problemen nooit erkennen of bij de naam noemen. Terreur hoort bij islam! En islam hoort niet bij de moderne wereld wat zij is duivelse achterlijkheid. Vertrouw moslims nooit want zij zijn niet te vertrouwen en heimelijke terroristen ondersteuners.

Flappie2006 | 09-11-17 | 00:41
▼ 1 antwoord verborgen

Niet alles komt vanzelf goed.

073Cab | 08-11-17 | 22:28

Verder gaat dit bericht natuurlijk weer nergens over, want de blokken zullen wel zijn omdat er nog twee anti-terreuroefendagen zijn daar. Er zal morgen wel iets op de setlist staan waarbij de blokken een rol hebben. Morgenavond worden ze weer weggehaald...

F. von Zeikhoven | 08-11-17 | 22:27 | 2

Ja en je doet net alsof dit iets nietszeggend is. Maar de lafaards oefenen er wel voor maar durven niet toe te geven dat het wél wat met islam & immigratie te maken heeft.

NietHenkLooij | 08-11-17 | 22:31

De oefening is niet op de dam dus dat verklaard nog steeds niet waarom die merkelblokken daar nu neergekwakt worden.

VeelTeSteil | 08-11-17 | 22:38

Wat een gaaf land zeg! Overal veilige betonblokken.
En mocht een terrorist het voor elkaar krijgen een kernramp te veroorzaken:
De jodiumtabletten liggen op de deurmat.
Te gaaf gewoon!

keestelpro | 08-11-17 | 22:25 | 1

Juist!
#ZinInDeToekomst

Tobi | 08-11-17 | 23:29

Lief ... bankjes voor daklozen en Roemenen.

Atlantis-95 | 08-11-17 | 22:25 | 1

Lul niet zo raar.

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:27

Mwa, kwam toch al nooit in 020, maar dat was niet eens vanwege die kudtdiabetes van me...

F. von Zeikhoven | 08-11-17 | 22:25 | 2

Voor kruisruiker, zo telezen ruikt je aan het kruis van rutte.

gsm | 08-11-17 | 22:50

Als jij je mening eens zou geven ipv rare comments te schrijven....
Maar dat durf je niet he. Want dan word je hier afgeslacht, gsm.

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:54

Wat een wassen neus. Zoals je in NY zag maakt het niet uit of je high profile plekken beveiligt. Een terrorist pakt dan gewoon 1 v/d wallen, een fietspad langs de Amstel, een schoolplein bij de Duivendrechtsekade, een metro naar Gein, een bus naar Ijburg of een ander makkelijk doelwit.

DommeNeger | 08-11-17 | 22:25 | 5

Het gaat ook om de aantallen. Op de Dam is het makkelijker veel slachtoffers maken dan op andere plekken in de stad. In New York ging het om minder mensen dan bijv op de Ramblas in Barcelona. Ik begrijp wel dat je de drukste & meest aansprekende voetgangersgebieden beveiligt.

medusa324 | 08-11-17 | 22:54

@medusa324 | 08-11-17 | 22:54 Ik begrijp het ook wel, toeristische trekpleisters beschermen is je inkomsten beschermen. Wie kan het iets schelen als er een metro naar Gein ontploft?

DommeNeger | 08-11-17 | 23:04

Schijnveiligheid. Parkeer overdag een stevige Ford 150 6-cilinderTruck op de wallen, stap om 10 uur s'avonds in als je er over de hoofden kunt lopen, geef vol gas en Bob's your Uncle.

Worajai | 09-11-17 | 00:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Tompoucen tegen terreur want dit is een gaaf land.

Patje2011 | 08-11-17 | 22:24

Dat zijn obstakels voor free runnende zwarte pieten.

GroetenVanUrk | 08-11-17 | 22:24 | 2

Je bedoelt free runnende Spaanse edelmannen?

Dulacs | 08-11-17 | 22:32

" Zie dan den Spanjaerd gesmoord in zijn bloed". Wel toepasselijk, eigenlijk.

Worajai | 09-11-17 | 00:26

Had veel eerder gemoeten. We worden laat wakker hier.

Kruisruiker | 08-11-17 | 22:24

Schijnveiligheid. Voor de burger dan hè. De heren en dames en getvergenderneutrale politici zitten al jaren veilig in hun ivoren toren

Ron van Zon3948 | 08-11-17 | 22:24 | 3

Wat zullen *beleidsbepalers* Shell en Unilever hiervan wel niet denken...

litebyte | 08-11-17 | 22:40

Nou dat is heel simpel. Oorlog is big business.

LiniaalRectaal | 08-11-17 | 22:50

Dat klopt. Rutte en cohorten zitten bij de komende aanslag, opgewonden giechelend, gehurkt door de ruitjes van het torentje te turen. Zo spannend!

Ceristimo | 09-11-17 | 02:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LACHGAS VERBODEN