Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diversiteitsrotje ontploft in gezicht Mouthaan: 'Tan is te weinig om anderen de maat te nemen'

Social

Erik Mouthaan (RTL Nieuws, New York) heeft de Erik Mouthaan-o-lizer (twee willekeurige screenshots van Erik Mouthaan onder elkaar, zie na de Lees verder) helemaal niet nodig om zichzelf te diskwalificeren. Wat is het geval? Erik Mouthaan (RTL Nieuws, New York) vindt het kabinet niet divers genoeg. Ja hèhè, al die bleke snoetjes. Moet je niet over gaan drammen als ze bij je eigen werkgever als kind ook allemaal in een toverketel boerenyoghurt zijn gevallen. Dan krijg je 'm keihard terug in je gezicht. Maar wat roept Erik Mouthaan (RTL Nieuws, New York) dan? "WIJ HEBBEN HUMBERTO TAN LALALA HUMBERTO TAN maar je hebt gelijk en het is niet voor niets dat RTL deze week zei meer diversiteit te willen." Oftewel: "Jamaar wij hebben al jaren één excuusneger al is dat inderdaad wat weinig om anderen de maat te nemen." En Erik. Humberto is een Bounty. Die telt niet. Diana Matroos dan? O wacht, die kreeg pepernoten op haar bureau gegooid en ze mocht een programma niet presenteren omdat ze te zwart zou zijn. Verder nog iets, Mouthaan?

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Die gast zit te lang in de VS, dan ga je je druk maken om dit soort onzin.

DaZe | 27-10-17 | 10:47

Ons dorp is best divers met 2 brabanders...
RTL4 is best een goede afspiegeling van Friesland.

frank87 | 27-10-17 | 09:17

Beroepszeikerds die meer diversiteit willen wonen op de verkeerde plaatsen; als ik de deur uit ga, word ik onmiddellijk geconfronteerd met ‘diversiteit’. Ongevraagd & ongewild. Al vele, vele jaren. En ik kan elke diversiteits-jankerd verzekeren dat je wereldbeeld er niet alleen volledig door onderuit gaat, maar dat de wijze waarop die ‘diversiteit’ op je afkomt en je straat, je buurt en je stad verziekt, je niet alleen depressief, maar vooral ook woedend maakt

Peter Emile | 26-10-17 | 23:20 | 1

Hear-hear

Worajai | 27-10-17 | 02:44
-weggejorist-
bisbisbis | 26-10-17 | 21:52 | 2

Godondedjue
107+1

Rest In Privacy | 26-10-17 | 21:34

Kunnen we alsjeblieft een keer accepteren dat een volledig blank/zwart team prima is als de beste mensen voor de job toevallig dit kleurtje hadden? Eisen dat er meer van een bepaalde kleur ergens bij moet is net zo racistisch en fout als iemand weigeren omdat de persoon een bepaalde kleur heeft. Zelfde met geslacht trouwens.

Zepstar91 | 26-10-17 | 20:11

Er zit welgeteld één niet-blanke persoon, een Aziatisch ogende dame, in de coupé waar ik nu in zit. Maakt dat deze coupé racistisch en niet divers genoeg? Neen. We zijn nou eenmaal nog steeds >90% blank. De kans is ontzettend groot, zelfs als je willekeurig kandidaten zou grabbelen uit onze samenleving, dat het een volledig blank kabinet is.

Apotheker_uit_Aleppo | 26-10-17 | 18:30 | 1

Je begrijpt er ook helemaal niks van. De bedoeling is juist dat we gekleurden zodanig gaan voortrekken dat ze ongeveer 1/3e van alle interessante posities innemen. Dit om ze te compenseren wat hen vroeger door ons is aangedaan (voordat we bestonden dus). Sorry hoor, als je dat niet snapt moet je wel een hele gore white supremacist zijn. Bah.

stampertje85 | 26-10-17 | 19:16

Erik Mouthaan trekt zichzelf elke nacht huilend af, omdat hij zijn penis te wit vindt.

Vage_eddie | 26-10-17 | 18:27

Mensen, mensen, ik zit nu te eten.
Even niet meer het woord diversiteit.
Het doet de voedselbrij retour gaan.

Kanarie_Geil | 26-10-17 | 18:08

Vroeger werd een journalist geacht een onafhankelijke kritische geest te hebben om geschikt te zijn voor zijn werk. Mouthaan is verworden tot een sneue bandwagon-meeloper die wanhopig probeert zijn Clinton-vrindjes in New York te behagen. Heeft die safe space echo chamber van het fatsoenskliekje een slappe zak van die man gemaakt of is het nooit iets geweest met die Mouthaan?

Ales | 26-10-17 | 17:50

ha leuk.. een dubbelpost gratis.

p17266141 | 26-10-17 | 17:45

Viel het u ook op? Als je hem genoeg aandacht gaat geven ,gaat mouthaan meer praten.
Oftewel ga geen items wijten aan mouthaan zijn mening.
Problem solved.

p17266141 | 26-10-17 | 17:43

Is het u ook opgevallen ? Hoe meer je mouthaan aandacht geeft ,des te meer hij gaat praten.
Dus doe heel nederland een lol ; en praat niet over mouthaan.
Problem solved.

p17266141 | 26-10-17 | 17:40

Och die arme Oom Berto. Krijgt de laatste tijd wel erg vaak de Zwarte Piet toegespeeld...

Zenzeo | 26-10-17 | 16:45

Als ik een dochter had zou ik willen dat zij succesvol in het leven was door wie zij is, wat zij kan en wat haar talenten zijn.
Niet omdat zij bij Human Resources zou gaan klagen over diversiteit.
Dan heb ik liever dat zij zich in de showbiz omhoogpijpt, want dat betekent dat zij in ieder geval een goede kwaliteit bezit waar waardering over is

Olleke | 26-10-17 | 16:31

Dus er moet meer diversiteit komen. Leuk, maar als je dus iemand met een kleur zoekt die ABN spreekt, dan ben je snel klaar mee. Of gaan wij de standaard naar beneden halen voor de diversiteit. Maar als je blank bent, dan moet de standaard wel hoog blijven ? Als dat geen racisme is, dan weet ik het niet.

loser | 26-10-17 | 16:27

Ik raak er geen met een tang aan!

joppo0 | 26-10-17 | 16:02

Mouthaan, ga eens aan hetwerk jongen. Er gebeurt van alles mbt clinton en de dnc. Leuk onderwerpje over hoe clinton en de dnc via een advocaat gps heeft betaald voor het fake trump bedpis dossier. En de rol van de fbi en jihad john mccain. Horen we niets over want geen trump.

Pimp my Voortuin | 26-10-17 | 15:58 | 1

Ohja, de uranium one steekpenningendeal van clinton ontploft ook in haar gezicht.

Pimp my Voortuin | 26-10-17 | 16:00

Mouhaan kan, zelfs op zijn tenen staande, nog niet bij de nagel van Tan's kleine teen.
Maar wel een grote bek als een kikker.

mallekater | 26-10-17 | 15:52

quote du jour:
Blank staat voor puur, zuiver en werd gebruikt ten opzichte van het woord neger. Het woord blank staat voor superioriteit. Gebruik dus altijd de woorden zwart en wit.

en dan pakken we de van dale er even bij :
ne·ger (de; m,v; meervoud: negers)
1
lid van een van de zwarte rassen die oorspronkelijk uit Afrika afkomstig zijn (door sommigen als scheldwoord ervaren)

blank (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
helderwit: de blanke sneeuw
2
niet bevlekt
3
niet gekleurd: het blanke ras; blanke vla; blank hout
4
onder water staand: de straten stonden blank

(sport) een rondje van 31 blank van precies 31 seconden

TDB | 26-10-17 | 15:47 | 4

Wit als huidskleur bestaat ook niet. Blanken zijn lichtroze of een beetje gebruind. Niemand is wit. Ja, als je dood bent, dan ben je wit, denk ik. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. En de meeste negers zijn niet zwart, maar bruin. Blanke en neger zijn de meest geschikte termen om een ras aan te duiden, omdat het geen kleur omschrijft. Maar ja, als je per se onderscheid wilt maken op basis van de kleur. Dan heb ik nog wel een vraag. Mogen we Aziaten voortaan "gelen" noemen?

BrabantBovenAlles | 26-10-17 | 15:54

Dat verbieden van woorden is zo typisch voor de linkse deuger en is vooral weer een manier om het gelijk te kunnen halen zonder op de inhoud in te hoeven gaan. Neger was hier tot een paar jaar geleden nog gewoon het woord voor iemand met Afrikaanse roots. Dat we er nu opeens Wit - Zwart van moeten maken, is helaas over komen waaien vanuit de VS en pure onzin. Een blanke is niet wit, een neger niet zwart en een Aziaat niet geel. Die woorden wel gebruiken legt juist alleen maar de nadruk op de kleur en maakt daarnaast de tegenstelling juist groter. Neger is niet het tegenovergestelde van Blank. Zwart wel van wit.

Over een aantal jaar, als we allemaal net over zijn op de bijzondere wit-zwart termen, verzint er wel weer iemand dat die kleuren echt niet kunnen en dat het weer anders moet. Ik doe er niet aan mee.

Apotheker_uit_Aleppo | 26-10-17 | 18:20

Wit, zwart, geel en kleurling voor alles er tussen in. Heb je alles gehad. Hier in Thailand worden halfbloedjes (luek krueng) op handen gedragen, domineren de mode en entertainment wereld. Simpelweg vanwege het (blanke) schoonheidsideaal. Omgekeerde wereld?

Worajai | 27-10-17 | 02:50
▼ 1 antwoord verborgen

Diversiteit mag bij RTL best hoor. Er zijn dagen dat je van 20u tm 00u zit te kijken naar Linda de Trol of Chantal Janzen in 4 of 5 verschillende programma's. Alleen al het feit dat er bevolkingsgroepen bestaan die zo'n avond kunnen uitzitten betekent al dat een deel van Nederland reeds lang hersendood is. anderzijds zijn de commerciële zenders wel weer divers. Men bedenkt een concept (denk aan zo'n zang programma) en doet dat met volwassenen, gevolgd door hetzelfde concept met kinderen, mensen met verstandelijk beperkingen en nog te komen bejaarden. Hierbij is de deelname van zichzelf zwaar overschattende homosensuelen en gekleurde vrouwtjes erg hoog. Hoe divers kan het zijn ?

Ruikbaard | 26-10-17 | 15:43 | 1

Hersendood gemaakt ja. Vandaar het succes van VVD D66 etc.

SlimmeBelg | 27-10-17 | 10:33

Who the fuck is Mouthaan nu weer?
Nooit van de man gehoord, dus eigenlijk is ie niet belangrijk genoeg om überhaupt enig belang aan zijn mening te hechten.
Ik weet niet in welke kasbah in 020 hij woont, maar 90 % van de Nederlanders woont daar niet en is dus niet geinteresseerd in meer diversiteit.
We zien al meer diversiteit op TV dan we normaliter gewend zijn.
Laat ze dat in de poel van ellende -die 020 is- leuk voor zichzelf houden, dan kunnen normale mensen die stad mijden.

mallekater | 26-10-17 | 15:39

Bah. Diversiteitengelul ilijkt de boel divers te maken, maar het tegendeel is waar. Want WAT NU wanneer je om deze idioterie te behagen een excuusneger of verontschuldigingshomo in dienst neemt - en betrokkenen blijken een mening te hebben die niet compatibel is met de door de meningFuhrers op links voorgeschreven partijlijn.
Worden ze ondanks hun kleur of voorkeur alsnog in het hokje van de witte patriarchie geplaatst en kan je opnieuw gaan zoeken naar je "diversiteit".

Jan Passant mk2 | 26-10-17 | 15:35

Erik z'n docu's en nieuwsitems vind ik top. Dit was even een uitglijer. Niet lullig over doen. Hebben we allemaal wel eens

zeiksmurf | 26-10-17 | 15:35

Nooit was kleur echt een punt in dit land tot de Sylvana's en Erikje's en andere hitsers zich er mee gingen bemoeien.

puntjeopdei | 26-10-17 | 15:29

Maar wat is zijn excuus dat hij blank is? Hoe haalt ie het in zijn hoofd. Begin bij jezelf Erik. Geef een gekleurde collega een kans. Geef het goeie voorbeeld voor de diversiteit. Wat zeg je? Telt alleen voor anderen? Natuurlijk.

Repetitive Beats | 26-10-17 | 15:21

We hebben met DENK (het niet dus) allemaal kunnen aanschouwen welke kant de diversiteit op wilt.
Wat was het nou?
Eh..
Sharia is het doel, democratie is de trein er naar toe?
Kunnen we nou niet eens meer allemaal (ja IEDEREEN!) gewoon ons werk doen, een beetje aardig zijn naar elkaar toe en een helpend handje toesteken waar nodig?
Feit is het grootste probleem van nu dat we met een ideologie zitten opgescheept die werken volgens een doctrine die volgens hunnie boven de sociaal liberale wetgeving zoals we die hier hebben opgesteld. Dat geven ze ook zelf toe. 'de integratie is mislukt, en 'ze' hebben het volgens assimilatie geprobeerd. Als je niet wil.. Zeg het dan gewoon. Dat je er boven staat, met je arrogante muil. Dat je misleid bent in je geloof weet iedereen, maar bijt je er niet in vast omdat je geen ongelijk wilt krijgen.
Een wijs man sprak ooit: "don't be a cunt" ..

NiCeY | 26-10-17 | 15:20

Helemaal niemand heeft problemen met diversiteit. Niemand. Het is het constante moeten, drammen, anderen de maat nemen en dingen opleggen dat wrijving veroorzaakt.

Repetitive Beats | 26-10-17 | 15:19

Als ik aan diversiteit op de Nederlandse tv denk -of het gebrek daar aan- dan moet ik altijd denken aan de wereld draait door: altijd weer diezelfde snoeten die aan tafel zitten. Ik denk aan de Halina, Peter R, Mart, Giel, Frenk, Claudia, Klöpping en de multi culti mix met excuus turk Özkan Akyol, troetel Marokkaan Ali B en de activistische Sylvana. Als we daar nou eens een diversiteits quota op zouden zetten? Of RTL die elke keer maar weer dezelfde koppen (ik geloof dat dit de BN'ers uit hun stal zijn) uitnodigt voor hun quizjes, juryleden op shows, experts in een panels of ze zelfs laat acteren. Wat een gezapige eenheidsworst.
Wellicht is het mijn beperking, maar ik denk zelden in kleur, etniciteit of sexe. Zou dat moeten?

Nlz | 26-10-17 | 15:12 | 1

kennelijk wel volgen de overheid

Cobalt bomb | 26-10-17 | 15:14

Erik Mouthaan is Doug Stamper met haar.

Bert Konterman | 26-10-17 | 15:09

Even een correctie van die twee JPEG-jes van Erik: "Mensen die dus zeggen dat blanken het in het verleden beter hebben gedaan en nog steeds doen en daardoor een hoogstaande egalitaire samenleving hebben ontwikkeld... is allemaal erfgoed en daar mag je best trots op zijn."

IslamPislam | 26-10-17 | 15:02 | 1

Nee, dán onze lichtgetintiërs.
Die doen het góéd joh!!
In heel Europa zijn ze een aanwinst voor de samenleving en let wel, ze doen actief iets tegen de overbevolking, ze jassen met enige regelmaat een aantal niet zo erg lichtgetintiërs over de kling, met bommen, geweren, messen of vrachtwagens...
Ik ben persoonlijk DOL op die diversiteit.
Al zeg ik het zelf.

mallekater | 26-10-17 | 15:42

Het gemankeerde neefje van Peter van der Vorst. Wat ren armoede...

Sliptong | 26-10-17 | 15:01

Van een gepigmenteerde arts in opleiding weleens gehoord dat er niets zo fantastisch is als neger zijn in Nederland én iets kunnen. De werkgevers staan, bijna, letterlijk in de rij.

Op mijn vraag waarom hij na zijn studie niet naar zijn thuisland gaat vroeg hij of ik gek was. Daar is hij slechts één van de vele donkere artsen, er is geen geld en het is er een tiefus zooitje.

roflol

Teleo | 26-10-17 | 14:59

Als hij hier impliceert dat er bewust onderscheid is gemaakt op basis van huidskleur, wees dan ook een vent en noem het racisme. Dit is meer een tweet van; kijk eens naar mij, ik zal jullie beschermen tegen de boze witte man. Dit soort verdelende nonsense komt uit Amerika, en dat wil ik graag zo houden.

Luckystriker | 26-10-17 | 14:57

Ook niet helemaal waar, bij RTL nieuws zitten sowieso een stukje diversiteit.

Menage00 | 26-10-17 | 14:56

vervang te veel blanken door te veel joden in de media en Erik Mouthaan is een nazi

Erzengel | 26-10-17 | 14:53

Zouden die presentatrices zich allemaal omhoog gebeukt hebben?Van marktkoopman dochter Wendy tot aan de spuiten en slikken maar presentatrice Nicolette.

xiuxiu | 26-10-17 | 14:51 | 1

Daar krijgen we in de toekomst #MeToo 2.0 mee.
Eerst de carrière, dan de moraal.

mallekater | 26-10-17 | 15:44

@GS / Mosterd
post-modernistische diversiteits ge-ouwehoer los je niet op met nog meer post-modernistisch diversiteits ge-ouwehoer

Tohuwabohu | 26-10-17 | 14:51

Waarom maken die lui zich zo druk over een huidskleur? Mij kan een huidskleur niets schelen. Ik ken heel vervelende blanken en sympathieke negers. Maar als het per se moet, om een fatsoenlijk mens te kunnen zijn, dan wil ik voortaan wel op de huidskleur letten. Zijn daar nog hulpmiddelen voor verkrijgbaar? Een kleurenkaart bijvoorbeeld, zodat ik kan zien of iemand een beetje een neger is, of veel. En wanneer behoor je tot een bepaald ras? Is dat ooit in de geschiedenis uitgezocht, wanneer je wel en wanneer je niet tot een bepaald ras behoort? Afijn, er valt nog een hoop werk te verzetten, dat blijkt wel.

BrabantBovenAlles | 26-10-17 | 14:46 | 2

Rassen bestaan. Is zelfs grondwettelijk verankerd.

Teleo | 26-10-17 | 15:02

Er bestaan geen zuivere rassen meer, alleen de door wetgever gecreëerde.

SlimmeBelg | 27-10-17 | 10:37

Zo te zien zijn die presentatrices ook allemaal geselecteerd vanwege hun geile bekkies. Benieuwd of er nog een #metoo uit hun sollicitatieprocedure te peuteren valt.

Abject | 26-10-17 | 14:44

Wat is er mis met vrijwillige segregatie?

GeFlipt | 26-10-17 | 14:44

Dus daarom Braboneger op tv..

havannahapper | 26-10-17 | 14:44 | 2
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 26-10-17 | 16:43

Exact! Gisteren weer erg gelachen om die gast. Leuke vent!
En weet je wat... ik kijk naar hem omdat hij getalenteerd en grappig is.
Zijn huidskleur doet er helemaal niet toe, en zou er voor niemand toe moeten doen.

EefjeWentelteefje | 26-10-17 | 16:43

Je kunt zien dat Mouthaan helemaal niet echt bezig is met het onderwerp. Roept maar wat, maar realiseert zich totaal niet hoe het bij zijn eigen club werkelijk is. Reageert dan weer met een schot vanuit de heup, opnieuw zonder nadenken.
Is die man geschikt voor zijn positie?
[ ] geschikt
[ ] ongeschikt
Reacties hieronder (of, boven)

xspalm | 26-10-17 | 14:42

Juist. Het kabinet moet gekleurd zijn, kwalificaties zijn onbelangrijk.

Pa Tokkie wilde bijv. vorige week nog bankdirecteur worden. Dat hij alle talent en opleiding ervoor ontbeert is onbelangrijk. Het gaat om de diversiteit, en de top in de bankenwereld is niet divers genoeg. (Drinken prosecco ipv Schultenbrau, dragen hemd en das ipv singlet, articuleren ipv mompelen)

Fratello | 26-10-17 | 14:42

Tan bouncete gisteren op George Baker. #plaatsvervangendeschaamte

Einde van de Domheid | 26-10-17 | 14:39

Sjeesj, tenenkrommend, dat incidentje met die pepernoten. Dan ben je inderdaad wel een echte oetlul.

xspalm | 26-10-17 | 14:38 | 2

Lagen de pepernoten alleen bij haar dan?

Cobalt bomb | 26-10-17 | 15:13

Hij zei, volgens het verhaal dat de noten voor de enige piet op de redactie waren.

xspalm | 26-10-17 | 15:53

Hij maakt zichzelf volkomen belachelijk.
Wat een domme hond.

Kruisruiker | 26-10-17 | 14:37

Het probleem bij RTL is geen diversiteit ( of gebrek daaraan ) maar Kwaliteit ( gebrek aan, dus ). Zo raar is het trouwens niet dat er nog weinig mensen op prominente posities in Nederland een kleurtje hebben, Nederland is namelijk van oorsprong een blank land. Er liepen er oorspronkelijk geen negers of mediterranen rond, die zijn pas later gebracht/gehaald/gekomen. En ja, dan moeten die mensen zichzelf maatschappelijk invechten en dat kost tijd, gaat niet van de ene op de andere dag ( wil je het tenminste geloofwaardig houden ). Zie het probleem niet zo, komt namelijk vanzelf wel, alleen dat diversiteitsdrammen gaat juist tegen nieuwkomers werken op den duur.

Graaisnaaiert | 26-10-17 | 14:37 | 2

He he eindelijk eens iemand die op het toevallige puntje wijst dat Nederland een van oorsprong blank land is.
Dit feit alleen maar benoemen maakt je tegenwoordig al een nazi terwijl het toch niet meer is als dat: een feit
En dat het daarom ook niet zo vreemd is dat tv programma s ,politieke partijen en ja ook regeringen voor het merendeel uit blanken bestaan?
En wat is daar nou zo erg aan?
Het is toch bij wet verboden om onderscheid op huidskleur te maken?
Nou dan!

Rest In Privacy | 26-10-17 | 15:16

@Annetje: ja, sorry, ik lijd aan gezond verstand ;-).

Graaisnaaiert | 26-10-17 | 16:14

Een mooi oud-Nederlands gezegde luidt;" al draagt een aap een gouden ring,het is en blijft een lelijk ding".
Ik zap meteen weg bij het zien van het Diverse aanbod. Zo wie zo geen fatsoenlijk programma meer op de buis; uitsluitend nog voor mensen met een IQ van < 80.

Eendragtmaaktmagt | 26-10-17 | 14:34

Why? Waar komt dit diversiteitsgeneuzel toch allemaal vandaan, wat een gezeik creëren we toch met zn allen. Geef me één goede reden waarom alles per se nu zo nodig divers moet zijn.. Waarom neemt men niet genoegen met de juiste man/vrouw op de juiste plek.

BozePaarseMan | 26-10-17 | 14:34

Nederland heeft Sylvana toch al?
Lijkt mij genoeg diversiteit en ellende.

dubbeltjeopznkant | 26-10-17 | 14:33

Die Mouthaan staat sowieso ongetwijfeld onder speeddial bij Soros en co.

Jasperados | 26-10-17 | 14:31

Zag iets over de verkiezingen in Kenia. Daar mogen ze potverdorie ook wel eens iets aan diversiteit gaan doen.

Poesmobiel | 26-10-17 | 14:31 | 1

Ja, maar dan is het weer "Kolonialiseren".

SlimmeBelg | 27-10-17 | 10:41

Als je het vergelijkt met de publieke omroep heeft Mouthaan gewoon gelijk (er zijn er nog wel meer trouwens zoals Jandino en John Williams). Het gaat niet alleen om de presentatoren maar ook om de gasten en wat dat betreft zijn de commerciëlen meer een afspiegeling van de samenleving dan de publieke omroep.

Simon_GS | 26-10-17 | 14:31

Zij hebben Humberto al. Nou kijk, daar heb je het al. Dan zijn alle negers die willen werken dus op en dat verklaart volledig waarom er geen in het Kabinet zit. Nog meer te zeiken, Erik?

Pierre Tombal | 26-10-17 | 14:30

Klinkt gek.
Maar ik ben begonnen met ‘Goldrush’ op Discovery.

Even geen gezeik over gendershit. Gewoon mannen die ruziën, hard werken en graafmachines.

Mooie tip.

Nacho_Vidal | 26-10-17 | 14:29

Zo moe van die Deugdiscussies omdat het zou moeten.. Als je als bedrijf (welk dan ook, incluis overheid ) tijd hebt of neemt om over diversiteit na te denken of actief beleid daarvoor te hebben, dan neem je je bedrijf niet serieus en gaat het je niet om kwaliteit. Dat is waar het om gaat: centjes verdienen, niet het kleurtje dat je hebt.

VP732 | 26-10-17 | 14:28

RTL heeft weervrouw "Amara Onwuka". Zij maakt alles goed.

Mokum Kosher | 26-10-17 | 14:24 | 1

Naam klinkt nogal als een Japanse natuurramp
maar ik zal er eens op gaan letten

Tobi | 26-10-17 | 14:59

Ik heb helemaal niets tegen 'diversiteit' op de werkvloer, het kan me helemaal niet boeien wat er wel of niet in je broek hangt en met welke huidskleur je toevallig bent geboren - het zegt namelijk niets over je kwaliteiten. Maar waarom móét diversiteit? Mensen worden toch beoordeeld op hun kunnen? Ik mag toch hopen dat als ik werk zoek dat ik wordt beoordeeld aspecten van mijn persoonlijkheid, van mijn kunnen en zelf heb bereikt in het leven? Mijn geslacht en huidskleur maken daar geen onderdeel van uit.

Gualtiero | 26-10-17 | 14:24 | 1

De strevers naar dit onbereikbaar ideaal leven in hun eigen door indoctrinatie gevormde wereldje en hebben het historisch besef van een insect.

SlimmeBelg | 27-10-17 | 10:45

Mouthaan, je bent een drol eerste klas. Gefeliciteerd!

Cobalt bomb | 26-10-17 | 14:23

De Tan omdat het moet
alleen vanwege z'n toet

Tobi | 26-10-17 | 14:22

Nou meneer Mouthaan een betere wereld begint bij jezelf. Wanneer pleur je op?

Henk003 | 26-10-17 | 14:22

#MouthUitGraag

dulcinea | 26-10-17 | 14:21

Mouthaan is de echte racist door Humberto als anders te zien. Nou ik niet hoor Humberto! Lekker genderneutraal ding van me!

Dagdief | 26-10-17 | 14:20

Als je serieus wat kunt en wat doet, komt het vanzelf wel goed. In alle andere gevallen ben je veroordeeld tot de lagere klusjes. Ook als je wit bent. En zo hoort het ook.

WillemWordtWakker | 26-10-17 | 14:20

Een ras kan de facto niet beter zijn dan een ander ras. Het betreft slechts een collectieve duiding gestoeld op geboorteplaats in de wereld. De Westerse cultuur, normen en waarden zijn wel aanmerkelijk beter dan die van andere rassen, enkele Aziatische daargelaten. Het blijkt wel uit het feit dat de drang voor mensen van andere rassen om zich te vestigen in het Westen, de drang van Westerlingen om zich elders te vestigen misschien wel met een factor 1.000 of nog meer overstijgt.

En daarom is het belangrijk om vanuit een realistisch oogpunt deze Westerse cultuur, normen en waarden overeind te houden omdat anders de hele wereld er op achteruit zal gaan. De diversiteits- en globaliseringsdrammers moesten maar eens daad bij woord voegen en zich begeven naar islamitisch gebied om daar te gaan roepen dat homoseksualiteit een natuurlijk verschijnsel is of naar donker Afrika om daar te gaan roepen dat het er te zwart is.

Diversiteit en globalisering is de aan waandenken onderworpen filosofie dat alleen in het Westen de wereld rond is. En dat op zichzelf is knap aanmatigend.

netniet | 26-10-17 | 14:18 | 2

Ja lol, naar Afrika verhuizen en roepen dat het er te zwart is :-)

tata1981 | 26-10-17 | 14:24

Mijn pseudo-wetenschappelijk theorie is dat culturen die oorspronkelijk landbouw bedreven (vs geitenhouders, of hen die wachten tot er een banaan uit de boom valt) het beter doen omdat voor landbouw samenwerking en planning belangrijk is.

geenspam | 26-10-17 | 14:32

Ze vergeten John Williams, de neger des heils... of is die RTL af? Verder, Froukje de Both +1 *fap*

Ad Hominem Tu Quoque | 26-10-17 | 14:16

RTL heeft toch al genoeg homo’s, bovengemiddeld zelfs? In het kader van de diversiteit lijkt het me daarom beter om Bouthaan direct te ontslaan.

Kapitein Stijlvol | 26-10-17 | 14:16

Zwarten kunnen geen leiding geven.

Zie de chaos her in der in Afrika nadat de blanke boeren zijn weggejaagd.

Zie het aantal voetbal- en andere sportcoachessport.

Zie het aantal 'praatprogramma-leiders'.

Zie Sinterklaas .. of dacht je dat 't met 'n zwarte Sint ook goed kwam?

Zie het zooitje op St. Maarten.

Zie inderdaad het het nieuwe kabinet.

Kleur, geslacht etc. moet niet bepalend zijn, maar kwaliteit!

Ron van Zon3948 | 26-10-17 | 14:16 | 1

Niet geheel toevallig vaak geel of blank van kleur. Maar dat geeft niet, want door reïncarnatie evolueer je naar een hoger bewustzijn, in wat voor kleurtje dat t.z.t. ook zijn mag.

SlimmeBelg | 27-10-17 | 10:50

GS heeft de Mediacourant.nl goed doorgespit zo te zien aan dit en het voorgaande item.

leo de pejo | 26-10-17 | 14:14

Ideaal om een gepigmenteerd medemens te zijn. Je hoeft niets te kunnen, geen enkele feeling met iets te hebben om toch op tv of in de politiek te kunnen. Jouw pigmenttintje is belangrijker dan al het andere.

Erg kortzichtig van alle deugers, alleen maar naar een kleurtje kijken. Maar oh wat deugen we lekker....

Rooddraakje | 26-10-17 | 14:13

Als we nou gewoon het celibaat van Rutte officieel maken+mijter geven, hij aan Tjer vraagt hoe je een baard laat staan, die paardenkoppen een achterlijf geven en de rest van het kabinet zwart schminken, halen we in een klap het diversiteitsquotum, fixen we sinterklaas, hoeft dierenpoes geen moeite meer doen om het kabinet zich de rol van dier te laten inbeelden en kan het cadeaus uitdelen officieel beginnen.
Maargoed. Mij is weer niets gevraagd.

two ball cane | 26-10-17 | 14:12 | 1

En terecht lijkt me zo, maar ik kan het ook fout hebben. Wat een dilemma!

Cobalt bomb | 26-10-17 | 14:25

Een duivels dilemma: welke vaginamonoloog was nou beter. Die van Fred "zonnebank" Emmer of toch Noraly Beyer? Daar had die Mouthaan nog veel van hebben kunnen leren. Dat de bovenkamer van Umberto gevuld is met gesuikerde kokos geloof ik onmiddellijk.

Rest In Privacy | 26-10-17 | 14:12 | 1

En toch is Umberto meester in de rechten. Niets ten nadele van het academisch gehalte van een rechtenstudie, uiteraard

E-Burke | 26-10-17 | 15:28

Hij maakt 'm ook gewoon: "Maar wij hebben Humberto Tan." Dan weet je meteen dat Tan er alleen nog zit omdat hij een excuusneger is, niet vanwege zijn kwaliteiten, niet vanwege zijn schuinsmarcheerderij met Dionne Stax. Dank je Erik Mouthaan (RTL Nieuws, New York), nu heb je het geheimpje van RTL verklapt.

Bakkeleures | 26-10-17 | 14:12

Hij maakt 'm ook gewoon: "Maar wij hebben Humberto Tan." Dan weet je meteen dat Tan er alleen nog zit omdat hij een excuusneger is, niet vanwege zijn kwaliteiten, niet vanwege zijn schuinsmarcheerderij met Dionne Stax. Dank je Erik Mouthaan (RTL Nieuws, New York), nu heb je het geheimpje van RTL verklapt.

Bakkeleures | 26-10-17 | 14:12

Wtf... Donald Duck is een eend en Humberto is een neger.. een diverse verdwaalde vreemdeling zeker?

RickTheDick | 26-10-17 | 14:11

Eric verander ff in een bruine drol voor mijn part. Alles behalve eric deugsukkel die nog niet in de spiegel heeft gekeken.

rattenvanger XL | 26-10-17 | 14:10

Vroeger noemde ze dat dé excuus neger. Nu heet het "diversiteit".

Madrox | 26-10-17 | 14:10

God dat miezertje van een ass to mouthaan heeft weer wat te bazelen.

RenHoek | 26-10-17 | 14:10

Vanaf heden ga ik die diversiteitsonzin en verdere afleidingsmanoeuvres van die wegkijkers niet meer volgen. Het is slechts ter afleiding van de echte problemen die er zijn.

kwark001 | 26-10-17 | 14:10

Altijd lachen, anti-racisten met een RAL waaier.

Harry Turtle | 26-10-17 | 14:10

Een journalist met een mening is geen objectieve journalist.

Is dit nog nieuws? | 26-10-17 | 14:08 | 1

Is geen journalist.

Cobalt bomb | 26-10-17 | 14:24

Wat meer lelijke wijven zou het ook meer divers maken.

tata1981 | 26-10-17 | 14:08 | 2

Die tijd komt ook nog wel. Dat mooi, knap, lekker, vlot, sexy als een 'privilege' wordt gezien en we daar tot in het absurde dienen te moeten gaan compenseren.
Dan krijg je van die hele rare dingen dat bijvoorbeeld ook lelijkerds zich bij foute mannen omhoog moeten kunnen neuken.

Schoorsteenveger | 26-10-17 | 14:34

Nou er zijn wel een paar lelijke wijven op de NPO.
En, gek genoeg, zijn ze merendeels behoorlijk getint.
Nee... ik noem geen namen.

mallekater | 26-10-17 | 15:46

"Wij hebben natuurlijk ook Humbert Tan."

Lekker voor Humberto. Weet hij ook gelijk waarom RTL hem in dienst heeft. Wat slaat die Mouthaan de plank ongelooflijk mis zeg.

je suis bier | 26-10-17 | 14:07 | 1

Humberto is wel van het diverse, wit/blank, pakt alles wat hij pakken kan.

Croxifoxio | 26-10-17 | 14:22

Luxemburgse lente.

Balletje Mayo | 26-10-17 | 14:06

Diversiteit is een code woord voor niet-blank

Tgroenekroontje | 26-10-17 | 14:02 | 2

Ik ben recentelijk weer een echte Indo. Lang maakte het niet uit, maar ja... de diversiteit blijkt toch sterk in me zijn. En dat komt dan toch naar boven.

Lafayette | 26-10-17 | 14:14

Kosmopoliet is een codewoord voor jood. Aldus schreef Arnon G. in de krant van Remarque ook wel huisgenoot P. genoemd door Silvia Witteman, wier naam veranderd wordt in Blanke(n)stien;-)

halve pinda | 26-10-17 | 17:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl