Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cortoon. KutKutKut, #MeToo

KutKutKut

In gepaste terughoudendheid zagen we de hashtag #MeToo op gang komen. Anne Faber en Harvey Weinstein triggerden een stortvloed aan bekentenissen: wat zijn veel vrouwen slachtoffer van mannelijke overmacht, en wat staan we daar weinig bij stil. 

Maar zoals het heden immers altijd gaat, lag de heksenjacht weer op de wacht. Vrouwen van kleur vonden de hashtag uiteraard  te wit, autochtone mannen die gretig wilden deugen zagen een kans om zich te verschonen van een verkeerde flirt of een foute grap maar nooit, zoals alhier zeer scherp opgemerkt, van een daadwerkelijke aanranding, verkrachting of mishandeling - waardoor hun "biecht" niet alleen gratuit werd, een "stiekem schouderklopje" zelfs, maar ook tekort doet aan vrouwen die veel ergere confrontaties met mannen hebben moeten doormaken dan een seksistische grap of een verkeerd gevallen kneep in de kont. Nog erger waren de mannen die "alle mannen" in hun aanklacht wilden betrekken, maar vervolgens zelf schuldiger bleken dan zij anderen aan wilden wrijven. Mannen die zich als  misbruikslachtoffer uitspraken - volgens sommige cijfers toch zo'n 30% van alle slachtoffers - werden juist weer weggelachen. En zoals altijd zagen we weer hoe de rol van islam in de behandeling van vrouwen(gelijkheid) ondergesneeuwd werd door de veel makkelijker te maken verwijten aan het adres van het vermeende blanke mannelijke patriarchaat, dat zich in deze postmoderne tijden immers altijd gedwee laat geselen zonder ooit met zuur te gaan smijten.

Een hashtag werd een heksenjacht en een heksenjacht is een karikatuur. Een week #MeToo heeft geen verkrachting voorkomen, maar wel weer diepe scheidslijnen getrokken tussen mensen, groepen en genders. Weer wordt een strook mortel uit de muur van de maatschappij gebikt door de karikaturale uitingen van het internet teveel uit te vergroten en te betrekken op het IRL van onze samenleving. Elk kritisch woord te ver over de schreef, elke blik te scheef en elke uitgesproken zorg een subversieve stellingname. De Gewone Nederlander is in de beeldvorming inmiddels een in een angstcultuur gewortelde buurtwhatsapper die Zwarte Piet aanbidt en vrouwen onderdrukt omdat hij ondanks al zijn angst een institutionele patriarchale macht bezit om vrouwen en people of color onder de knoet te houden. Allemaal.

Michael Panhuis misbruikte zijn voorwaardelijke invrijheidstelling om op voor Anne Faber fatale wijze toe te geven aan psychopathische driften waar slechts weinigen door bezeten worden. Hollywood mogul Harvey Weinstein gebruikte zijn macht, invloed en geld - zaken waar de meeste mannen niet over beschikken, zeker niet in combinatie van alledrie - om (onzekere) vrouwen in een onzekere wereld aan zijn dwingende wensen te onderwerpen. En een paar weken later zijn alle mannen, overal plotseling een potentieel gevaar voor vrouwen. Je zal maar écht verkracht zijn, écht mentaal geknakt zijn, écht in angst leven ("Op de vlucht voor mijn dader rende ik onder een spoorbruggetje door. De trein denderde daar toen precies overheen. Dat geluid blijft voor mij extreem onbehaaglijk"), en dan dagenlang op internet, social media en alle MSM moeten horen, zien en lezen dat een kleedkamergrap over dikke tieten eigenlijk óók een vorm van verkrachting is, omdat een paar bezopen enkelingen ons allen aan willen wrijven dat iedereen een eeuwige schuld heeft.

De vraag die haast niemand lijkt te stellen rond weer een nieuwe heksenjacht over een hype: als iedereen schuld heeft, en zingeving alleen nog gezocht mag worden in totale overgave, wat is dan de verlossing? Want het lijkt er sterk op dat postmodernisten alleen redemptie vinden als iedereen verliest. Maar in verlies zit, net als in heksenjacht by hashtag, geen enkele vooruitgang.

FullRes Cortoon hierrr.

Reaguursels

Inloggen

De nuance is zoek… het is vervallen tot een ongekende machtsstrijd tussen de seksen waarbij elke gender van mening is dat hun wereldbeeld de enige juiste vorm is voor iedereen. Als vrouwen het voor het zeggen hebben dan heb je wellicht minder conflicten (lebensraum = baarmoeder), maar dan is de natuurlijke 50/50 verhouding overbodig om ons soort in stand te houden. Komt bij dat de Westerse structuren gebaseerd zijn op genot en egoïsme welke de mens totaal isoleert van de ander: neem alles, geef niets terug. Jongelingen welke een gezin willen stichten (geheel conform hun natuur) wordt het schier onmogelijk gemaakt om een nestje te bouwen, als ze dit toch hebben weten te bemachtigen moeten ze zich bijkans doodwerken om aan hun lasten en verplichtingen te voldoen, hun kroost gaat naar de dagopvang en zien hun ouders zelden. Het is tevens een verkapte geboortebeperking opgelegd door inhalerige geld mannetjes en vrouwtjes: neem alles, geef niets terug. Waarom zijn zedendelicten zo oververtegenwoordigd en vaak uiterst gewelddadig van karakter, vanwaar die enorme (seksuele) frustratie? Waarom laten Overheden gewelds- en rape-porn gewoon toe en vervolgen ze een hand op een bil? Het moedwillig seksualiseren van jongelingen en vrouwen is common in de gehele maatschappij, het is big business: neem alles, geef niets terug. Doe wat je wilt, neuk, feest, zuip en gebruik en vergeet je verantwoording. Op latere leeftijd pas een kind nadat je je als een idioot hebt gedragen, dit terwijl de natuur bepaald dat JONGELINGEN de meeste kans en kracht hebben om zich voort te planten? De wetenschap helpt bij het herstel v.d. EEUWIGE JEUGD. Neem alles, geef niets terug. Een groot potentieel aan kennis en ervaring isoleren we in bejaardenhuizen en gezinnen vallen sneller uiteen dan dat ze opgezet worden. Ben je verliefd op de buurman/vrouw, ga scheiden! Je advocaat weet exact hoe de ander helemaal kapot te maken. Door onze basis structuren af te breken vergooien we het toekomstige leven van de belangrijkste doelgroep: onze kinderen.

We zouden lessen kunnen leren uit onze oudere culturen, wat werkt het beste en is heilzaam voor iedereen. Bezie onze samenleving opnieuw als een stam waarbij iedereen zijn of haar functie heeft.

Kijk eens naar het totale plaatje en niet enkel naar jezelf, wees eens wat genereuzer, heb jullie lichamen inclusief jullie seksualiteit lief. Geef vrijwillig zonder machtsspelletjes te spelen. Geniet eens wat meer van het wonder dat leven heet in plaats van je dood te werken voor een paar rotcenten, spar met elkaar maar laat elkaar heel. Overleg met elkaar.

Veluwse-Eikel | 23-10-17 | 18:31

Er zijn ook vrouwen die nooit een arm om hun schouder krijgen, die nooit nagefloten worden op straat of een stoel krijgen aangeschoven. Die vrouwen zouden zich echt zorgen moeten maken #menever.

de euro middenweg | 23-10-17 | 12:59

Of hij nou correct is of niet: een ontzettend goeie cartoon.

oliebolletje123 | 23-10-17 | 12:30

Dat zijn dan trouwens ook de eerste die tegen Wilders zeggen dat je moslims niet allemaal over één kam mag scheren. Consequente logica is gewoon niet aan die schreeuwmeutes besteed. We zijn hoger opgeleid dan ooit in de geschiedenis en nog steeds wordt er een zootje gemaakt van dingen die eigenlijk heel logisch zijn.

zwarte_weduwe | 23-10-17 | 11:52

Nonsens, wat ik hier allemaal lees. Vrouwen zijn de zondaars, de slang in het paradijs, volgens jullie! In alle geloof zijn vrouwen het haasje, zullen jullie no doubt bedoelen. Mannen onderdrukken vrouwen ALTIJD ongeacht waar je wieg staat, behalve in China, met de 1 kind politiek kiezen mensen daar voor een jongetje omdat die zgn voor de ouders kan zorgen. Meisjes worden geaborteerd, weggegeven of vermoord daar. En nu hebben ze daar een gebrek aan vrouwen. Breek me de bek niet open over moslims en hoe die hun vrouwen mishandelen. En dan als een vrouw #MeToo ergens plaatst waarmee ze aangeeft dat onheuse behandeling door mannen ook haar ten deel viel, is ze een aansteller een aandachtshoer. Maar jullie kerels weten niet hoe het is om een vrouw te zijn. Ook jullie vrouwen , dochters, moeders zijn een vrouw. Haten jullie hun ook?

Accident_Prone | 23-10-17 | 11:09 | 3

Onzin! Ongewenst gedrag moet bestraft worden, klaar! Maar 20 jaar na dato met je verhaal komen is voor mij ook onzin. Als je iets wordt aangedaan dan doenjendaar zsm aangifte van. Iedereen maakt wel iets mee in zijn of haar leven. That's the way it is. Maar laten we van een mug aub geen olifant maken.

Rdock | 23-10-17 | 11:19

Onzin! Dat deden de kinderen misbruikt door de kerk ook niet. Schaamte etc komt erbij kijken. Zelfs bij vrouwen nu. Die kinderen waren zeker ook aandachtshoeren, nietwaar?

Accident_Prone | 23-10-17 | 11:22

Het doel van #MeToo is volgens mij het in kaart brengen van de rotzooi waar geen mens over spreekt en niet om alles te vergelijken met verkrachting.

Accident_Prone | 23-10-17 | 11:23

@SamKoeman | 22-10-17 | 20:02
Maar het gaat er juist om om verkrachting en sneue seksistische praat op 1 hoop te kunnen gooien. Want "vrouwen-misbruiker" Trump is immers ook alleen maar op een enkele seksistische kleedkamer opmerking betrapt. Als je dan die term wil blijven gebruiken, dan moet je die twee dingen gelijk trekken. Je begint anders behoorlijk voor lul te staan. (Niet dat ik denk dat Trump aan een andere vrouw durft te zitten, Melania draait zijn ballen eraf als ie wat flikt)

Daarnaast is er een enorme groep narcistische beroepskwetsies die vanwege een totaal gebrek aan meerwaarde voor de samenleving vooral enorm zielig gevonden willen worden om daar enige zelfwaarde uit te kunnen halen, maar die helaas voor het narratief nooit echt wat overkomen is. Dus door nou een "foute" opmerking gelijk te stellen aan verkrachting, kunnen ze enorm interessant gaan lopen doen over dat ze verkracht zijn. Het is een circle-jerk van mensen die dankzij social media eindelijk een platform hebben gekregen.

TheEgg | 23-10-17 | 08:55

Johnny Weismüller was de eerste: #MeTarzan #YouJane

batvoca2 | 23-10-17 | 08:35 | 1

Uh .. nee ...
Het was uitwisseling van "Jane, Tarzan, Jane, Tarzan". Wiesmüller zei niet "Me Tarzan"

Overigens prachtfilm, met die waterscenes en in de nog ongecensureerde tijd! Ze hadden in de film een buitenechtelijke relatie, dus was toen foute boel, natuurlijk.
Al die vrouwen hier op de VrijMiBo-flauwekul kunnen niet op tegen Maureen O'Sullivan.

Salut to Johhny & Maureen, THÉ couple, like Audrey Hepburn & Sean Connery in "Robin & Marian"
HULDE, Evocatus

Evocatus | 23-10-17 | 09:03
-weggejorist-
Wraakzalzoetzijn | 23-10-17 | 08:20 | 1

Ik zie hier eigenlijk de hand va PR- en marketingbureaus en spindocters die hun uitgerageerde sterren weer onder de aandacht willen brengen. Ik durf te wedden dat Halina van Reijn er overheen komt met een mega groepsverkrachting des doods door gehandicapte homofiele neger nazi's. Mark my words.

Yeohan | 23-10-17 | 08:08 | 1

@ #daarmoteenpiemolin

Hallalieheliaal | 23-10-17 | 12:03

Als al die metoo dames nu eens een vuist zouden maken voor al die dames met hoofddoekjes die hun hele leven onderdrukt en misbruikt worden door een baardaap, dan zou ik er wat respect voor hebben.

Maar nee de blanke man heeft het weer gedaan, tijd om die onzin eens stop te zetten.

Overigens : als je als vrouw werkelijk bent aangerand, of verkracht dan direct naar de politie en er werk van maken, en ja den heb je zeker recht op je metoo. Als je echter meewerkt aan naar boven neuken, dan niet 20 jaar later lopen klagen.

GerMonster | 23-10-17 | 07:05

Waarom horen we niets over Katrien aan de lopende band? Die toch mooi door een geile ploegbaas wekelijks genomen wordt, anders is ze haar baantje kwijt. Is het omdat Katrien niet zonder de lopende band kan of omdat Katrien er niet helemaal senang uitziet? Dan is het blijkbaar niet zo erg. Het is pas erg als je er aantrekkelijker uitziet en veel meer kwaliteiten hebt dan Katrien. Het toppunt van erg zijn, is als je nog bekend ben ook. Maar daar heeft Katrien gelukkig geen last van.

hoochee | 23-10-17 | 06:39 | 2

Katrien heeft het te druk met overleven in haar klotebaan, die zij hard nodig heeft. Katrien heeft geen tijd om zich met deze zaken bezig te houden.

Toos Bevergeil | 23-10-17 | 12:08

Katrien heeft het te druk met overleven in haar klotebaan, die zij hard nodig heeft. Katrien heeft geen tijd om zich met deze zaken bezig te houden.

Toos Bevergeil | 23-10-17 | 12:08

De meeste vrouwen lijden aan een ziekte: overbeschaving! Vroeger werden ze willekeurig geneukt / verkracht door wild vreemde krijgers. Nu klagen ze over een tik tegen hun bips. En ze zijn er hun hele leven ziek van, zijn traumatisch, kunnen niet meer slapen en nog veel meer. De maatschappij legt ons de norm op. Nu er steeds meer vrouwen iets te zeggen hebben veranderd de norm. Jongens worden zo langzamerhand de underdog of erger waist. Ik vind het niet normaal dat een hele gendergroep door een paar min of meer bekende vrouwen wordt weggezet als verkrachter. Dit is een gechargeerde tekst ik weet het maar het bevat de kern van het vraagstuk!

Rdock | 23-10-17 | 06:17

Op Daily Mail werd nooit een reaguursel van mij achteraf verwijderd in acht jaar tijd. Nu wel toen ik reageerde op iets over Harvey Weinstein. Er kwamen teveel klachten over mijn ding en ik kreeg een herinnering van de gedragsregels.

HebpermabanvanPvdA | 23-10-17 | 01:12

Nogmaals, aandachttrekkerij van de meeste METOO dames.

Bedoel niet diegene die echt in een hoek werden gedreven en of van de fiets getrokken en aangerand of erger. Uiteraard ontoelaatbaar en flink straffen.

Nee het gaat erg veel om dames die ooit na werden gefloten, een nogal direct voorstel in de oren gefluisterd kregen of eens een keer een tik op een bil kregen en er nu over zanikken. Sterker ik heb vaak genoeg gezien dat dames in de kroeg, op het werk of waar dan ook aandacht opeisten. In vol ornaat voorzien van lipstick en alles wat hun begeerlijk maakt.
Vaak erop uit om de juiste partij (status, geld, BN'r, model, macht) aan de haak te slaan. Vaak gezien dat men giftig was als de begeerde man in kwestie niet reageerde of ee ander aandacht gaf. Je wilt niet weten wat voor streken dames dan uithalen.
Reageert er een man die buiten hun perfect match lijstje valt zoals ze die ook op dating sites in vullen want "ik configureer mijn ega zelf wel" dan zijn ze vaak bitscherig en gemeen. Legt zo'n man zijn hand op de schouder dan zijn er blikken die kunnen doden, zeker als die licht onderkant rug aanraakt. Doet de begeerde man dat dan gaat hij het liefst verder want prima.

Bedoel maar. Er wordt een spel gespeeld en zodra men niet krijgt wat men wil is het lastig vallen en anders is het gewenst. Nogal ingewikkeld voor de mannen in kwestie.

Er zijn dames die op dating sites complete configuratie lijsten maken met DE IEDEALE MAN. Okay, die bestaat niet maar ze denken mij lukt dat nu ik kan kiezen.Ze eisen van alles wat je in een date snel merkt. Bluf je mee in het verhaal kruipen ze in no time met je in de sponde die het daarna zwaar te verduren krijgt.
Zeg je naar een maand dat ze niet je type blijkt te zijn, te veel eisend is dan gaan ze door het lint terwijl de dames vaak zelf dit spel wel zo spelen.

Wanneer mannen gewoon flirten vinden veel vrouwen en zeker in het oosten (Rusaland etc) dat leuk, want men is in the picture. Of zoals men ten zuiden van ons zegt met een hand op de schouder of hand vd dame - ik zie u graag - hetgeen een compliment is.
Maar sommige sjw types vinden dag nu juist weer lastigvallen. Tja,... het blijven wel vrouwen hè.

Wanneer je baas of filmproducent je het bed in wil hebben kun je ook weigeren, weglopen, of zeggen dat je aan dergelijke spelletjes niet meedoet. Doe je dan wel mee dan was je er zelf bij want weigeren kan ook. Dat je dan misschien de baan of rol niet krijgt het zij zo, hoewel het lang niet altijd zo is dat men dan de kans verliest. Er zijn ook bazen die denken, wie niet waagt die niet wint, no guts no glory.
Ofwel weglopen, nee zeggen is een keuze net zoals er wel op in gaan., de hoe onoorbaar de aanpak ook is. En NIET te vergelijken met dames die echt werden aangerand of erger. Veel gezeik dus.

Moneytron | 23-10-17 | 00:53

Het 'waarom' is 'gewoon' machtsspel; 'ze' doen het (dat achteraf aanklagen) omdat ‘t kan. De ‘waarvoor’-vraag geeft 'n ander inkijkje. De 'aantrekkelijkheid' van slachtoffer zijn is net zo aantrekkelijk als vroeger, toen men nog vergeving voor zonden van god kon krijgen, dat men z'n eigen geweten wil schoonwassen. Zonder biecht en zonder woorden schuld, boete en vergeving, heeft men als ongelovige vrouw 'dus' ‘n ander wasmiddel nodig om zichzelf schoon mee te krijgen; dat gaat ten koste van de man; dat heet 'schuld afschuiven'. Dus hoe was de volgorde; toen de vrouwen nog carrière wilden maken door zichzelf omhoog te neuken; toen deden ze dat (of dat 't nog gewoon 'n oefening voor machtsspelletjes was met hun aantrekkelijkheid; of dat 't zichzelf onderzoeken was met de grens opzoeken). Maar later, achteraf, toen dat toch niet veel had opgeleverd (de seks als handel), toen wilden al deze dames af van hun kwade geweten, 'de hoer zonder succes te hebben gespeeld'. En toen bood ’t slachtoffer-zijn de uitweg. Want door je te beklagen, dat de andere sekse 'nog veel zwarter; nog veel slechter' was dan zij, nou, dan viel zijzelf in eigen ogen wel weer mee àls vorm van zelf-vergeving. De rest is history. Natuurlijk probe ren vrouwen zichzelf uit; natuurlijk is er geen absoluut voordeel te behalen; natuurlijk moet er dan achteraf nog wat 'winst' bij worden binnengeharkt, zodat de balans van hun geweten weer wat positiever in de cijfers komt te staan. Ten koste van de mannen. Gewetensvol-gewetenloos. Vorm van egocentrisch zelfbedrog. Alleen, ongeliefd en verzuurd. Geldt ook voor de mannen die dat soort vrouwen wil. Wie ‘n wijf trouwt om 't lijf, verliest 't lijf, en behoudt 't wijf.

Der Paulie | 23-10-17 | 00:50 | 1

Ala je als vrouw met terugwerkende kracht je zieltje wilt schoonwassen, dan loop je wel het risico om de verdenking op je te laden dat je datgene wat je bereikt hebt niet helemaal zelf gepresteerd hebt. Dus, zo meen ik, zal niet elke vrouw de neiging hebben om "me too" te roepen. Het zijn in eerste aanleg die vrouwen die überhaupt niks gepresteerd hebben, ondanks hun omhooggeneuk, en een ontboezeming zien als laatste redmiddel om aandacht te trekken, óf vrouwen die hun carrière reeds hebben afgerond en nog even gram willen halen nu de kans zich voordoet. De succesvolle vrouwen houden gevoeglijk hun mond, en beschermen daarmee de mannen, precies zoals andere mannen dat doen.
Dit alles gaat ten koste van die vrouwen die werkelijk verkracht zijn en met alle risico meteen naar buiten treden.

Schoorsteenveger | 23-10-17 | 01:23

Laten we vooral niet vergeten dat dat hele Hollywood wereldje van opportunistische hoertjes aan elkaar hangt. Sletjes, die hun kut gebruiken om hogerop te komen. Pas wanneer zij hun carrière doelen ruimschoots bereikt hebben, komen plotseling de verkrachtings verhaaltjes. Trouwens, niet alleen Hollywood, denk ook bv aan algemeen erkend ballenlikster Heleen Mees, die haar benen gewillig spreidde voor een oerlelijke, ouwe, getrouwde vent met status en macht. Niks mis mee, als je zo denkt hogerop te komen, maar zeik dan niet zo zielig na afloop. #zieligewijven.

echt_links | 22-10-17 | 23:53

Reageren mocro's ook al op die # ?

demaup | 22-10-17 | 23:40

De actie #Igotrichusingmynitch zal wel een brug te ver zijn voor die #metoo neuzels.

Ruikbaard | 22-10-17 | 23:30

toch echt wel eens megemaakt dat een powermevrouw me meevroeg naar haar kamer. Wat verwacht je dan als je meegaat ? Een spelletje monopoly? Een goed gesprek over je carriere ? Al die wannabe actrices die nu met t.w.k. lopen te " metoo" en wisten toch wat je kan verwachten ?

Drkildare | 22-10-17 | 23:10 | 2

En, ben je hogerop gekomen?

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 23:14

Ik zou voor die Monopoly zeker zijn gegaan. De stripversie dan wel hè.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 01:26

Het soort vrouwen en mannen die met deze hype meedoen krijgen bijna geen kindertjes. Al die anderen waaraan het aan voorbij gaat wel en laten die nou net niet bepaald vrouwenvriendelijk zijn in deze context. Een cynicus zou kunnen denken: geen half werk leveren bij het terug sturen van de vrouw naar het aanrecht want het wordt anders van kwaad tot erger.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 22:55

Wat is verdomme nu weer "het IRL van de samenleving"? Schrijf toch gewoon een stuk in de standaardtaal, zonder raar Engels, zonder afkortingen (tenzij die al minstens 10 jaar in het woordenboek staan) en zonder zelfbedachte samentrekkingen van woorden. Dan kunnen we het allemaal begrijpen, ook als we niet elke dag op deze site komen

JvanDeventer | 22-10-17 | 22:53 | 3

U heeft gelijk, maar soms zit iemand zo diep in de internetwereld dat het jargon geïnternaliseerd is.

Mocht u het nog niet zelf opgezocht hebben, dan bij deze: I(n) R(eal) L(ife) Overigens is de zin waarin dit acroniem gebezigd wordt, compleet krukkig met dat IRL.
Salut! Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 23:30

Ik vond wel een vlot lezend en creatief stukje. Eigenlijk precies zoals ik dat hier verwacht. U heeft opties te over als u de stijl niet bevalt. En waarom dat schelden erbij.

Rest In Privacy | 23-10-17 | 00:12

Als het internet het allemaal begrijpt, wie bent U dan!!
0001110011001 begrepen? of doe ik hier aan virtuele verkrachting?
Colombo zou graag deze casussen 1 voor 1 willen onderzoeken met een vergrootglas
#colombotoo

Dr. Frambozenjam | 23-10-17 | 00:25

quote "Weer wordt een strook mortel uit de muur van de maatschappij gebikt"
Hier werd ik een beetje onrustig. Deze zin schildert de maatschappij af als een onwrikbaar, onverwoestbaar, elke-steen-kent-z'n-plaats gebouw. Dat is logisch, Mens moet zich beschermen tegen verval en beesterij en ongewenste weersverschijnselen.
Maar het grootste constructieëlement is nog steeds die van het schier heilige Patriarchaat, ook wel bekend onder het door mij verafschuwde label 'Het Huwelijk Is De Hoeksteen Van De Samenleving', waarmee je weer uitkomt bij
Kerk/Moskee en bij geslachtsracisme. Want als je zegt 'Wijven moeten niet zeiken' en mannen hun gorillagang laat gaan, of je geeft vrouwen de kans elke datinglustige man met een penismuilkorf uit te rusten, wordt het er voor homo's, lesbo's en vooral transers ook niet makkelijker op.
Het staat buiten kijf dat extreem baltsende mannetjes harder aangepakt aka heropgevoed moeten worden. Maar doen we dan ook nog wat met de oer-oorzaak; Van Rossems maatschappelijke steen & mortelwerk? Extra bepantseren? Afbreken en een geheel nieuw ontwerp maken?

dedeurs | 22-10-17 | 22:48 | 3

Weer een kei van een cartoon van Cortéz trouwens.

dedeurs | 22-10-17 | 22:52

" 'Het Huwelijk Is De Hoeksteen Van De Samenleving' "
Inderdaad dat is het!

"Het staat buiten kijf dat extreem baltsende mannetjes harder aangepakt aka heropgevoed moeten worden."

Verklaar u nader. Heropvoeding doet mij denken aan dwang zoals wij dat uit dictaturen kennen. Ik reserveer dat voor bepaalde wereldpolitici bijv. George Bush die millioenen doden chaos op hun geweten hebben. Allerlei kopschoppers wens ik ook een langdurig verblijf in Kolyma toe
Sub omni canone, Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 23:38

@Evocatus,
Ik had het 'slechts' over seksuele intimidatie/misbruik. Maar inderdaad, ik papegaaide Opstelten na met zijn 'kei-hard aanpakken' en daar kom je ook niet verder mee.
Seks zal altijd een probleem blijven, we weten er gewoon geen raad mee, we willen het niet, en willen het toch. Iedereen beknotten, ontballen en uitlepelen dan maar.

dedeurs | 23-10-17 | 00:14

Ikke niet snap de dubbele spatie . exc.

horsteknots | 22-10-17 | 22:48

Heeft met je aaneengesloten url te maken. Die kun je beter apart zetten, op de volgende regel.

dedeurs | 22-10-17 | 22:51

Toch wel apart hoe serieus er op het hele #metoo wordt gereageerd. Beide kanten (de vermoedelijke daders en slachtoffers) zijn gewoon volwassen kleuters.

Het komt er op neer dat de sociaal onhandige, aparte jochies (de "kneusjes") van de middelbare school dachten seks te kunnen krijgen door zich voor te doen als hele lieve, aardige jongens (White knights, SJWs, feministen) en om dan vanuit de friendzone een homerun te kunnen slaan.
Maar de enige meiden die je daarmee aantrekt zijn meiden die keihard misbruik gaan maken van die vermeende aardigheid, zonder enige goede trouw van de vrouw haar kant, meestal ook nog eens dezelfde meiden die ze op de middelbare school voor kneus zouden hebben uitgemaakt.

En dan durven die meiden nu serieus te janken dat ze zijn aangerand, of sexueel zijn geïntimideerd etc. terwijl ze de volledige kennis van zaken hadden over met wat voor type jongens/mannen ze te maken hadden. Ze vlogen te dichtbij de zon... Punt. Een onderhandse opmerking maakt nog geen verkrachting/intimidatie.

Schimmelkaasjes | 22-10-17 | 22:41

Hahahaha

Kijkeensaan | 22-10-17 | 22:42

Quote: "Weer wordt een strook mortel uit de muur van de maatschappij gebikt door de karikaturale uitingen van het internet teveel uit te vergroten en te betrekken op het IRL van onze samenleving."

Deze zin, deze korte zin, zegt alles waar deze cultureel Marxistische hype over gaat. Het uithollen, marginaliseren en uiteindelijk vernietigen van haar sterkste tegenstrever. Het traditionele, op de Westerse leest geschoeid gezin, met alle traditionele kenmerken, die werkelijk de mortel vormen van de Westerse vrije samenleving. Dat moet kapot klaarblijkelijk, zoals blijkt uit de voortdurende barrage van aanvallen op deze traditionele waarden door de linkse overheden, Antifa, SJW figuren, en overige door o.a. Soros gefinancierde elementen. Bijvoorbeeld de belachelijke gender discussie, en deze imaginaire vijandschap tussen man/vrouw, past helemaal in dit plaatje. En er zijn nog vele andere voorbeelden hiervan helaas.

Batavi Magistralis | 22-10-17 | 22:26

Hangen zullen ze, ..... maar dat deden ze toch al.

Kijkeensaan | 22-10-17 | 22:23

Waarom heeft de kluklixklan 2 Duitse soldaten opgehangen en wat heeft dat met dit onderwerp te doen?

Osdorpertje | 22-10-17 | 21:53 | 1

zelf dacht ik aan Polen die grote padestoelen aan het optakelen zijn.

Dr. Frambozenjam | 22-10-17 | 22:22

Als er nog dames zijn die lastig zijn gevallen door van die smeerlappen en zich nu rot en een beetje kwetsbaar voelen, kunnen bij mij terecht voor een knuffel en een gezellig drankje.

nemeton | 22-10-17 | 21:49

Droevig dit. Geen enkele nuance meer tussen avances maken en snoeihard verkrachten. Straks weer allemaal jankwijven die nooit meer aandacht krijgen, omdat mannen wel beter uitkijken..

marcoplarco | 22-10-17 | 21:40

De gehele mensheid is verworden tot een stelletje halfzachte beledigde watjes.

puntjeopdei | 22-10-17 | 21:19 | 2

Je bedoelt waarschijnlijk de mensheid in de westerse wereld.
De rest leeft nog in de middeleeuwen. Die lopen over die slappe westerlingen heen.

klinkklaar | 22-10-17 | 21:26

De enige werkelijkheid zijn jouw frustraties.
Lekker boeiend.

Ongeblustekalk | 22-10-17 | 21:37

Die vrouwen die zich door Wienstein hebben laten misbruiken hebben het ookverzwegen omdat het hogerop komen in die wereld en hun carriere belangrijker was dan hun gerechtigheid te halen.
Ik zeg niet dat het niet moeilijk is om aangifte te doen tegen iemand met zoveel macht maar dat balletje had al veel eerder moeten rollen lijkt mij.
Dus ook onder hen beticht ik zeker een gedeelte van hypocritie.
Angelina Jolie staat er niet om bekend dat ze op haar mondje is gevallen.
Er zijn legio vrouwen die door middel van hun uiterlijk en sexuele gunsten in de showbussiness hogerop willen komen. Daar doen ze dus zelf maar al te graag aan mee. Het gaat ook de andere kant op door mannen met macht te verleiden.
En als je er zoveel mee kan verdienen en roem kan vergaren kan ik ze geen ongelijk geven als je er zelf geen problemen mee hebt.
Maar niet acheraf lopen klagen dt je geintimideerd bent als je er zelf aan hebt meegewerkt.

klinkklaar | 22-10-17 | 21:16 | 2

Jolie was een heroine junk gadverdamme nog aan toe.

puntjeopdei | 22-10-17 | 21:20

Dan kreeg ze waarschijnlijk goed spul toegediend door Weinstein

klinkklaar | 22-10-17 | 21:30

Islamisering van het Westen gaat ongestoord verder. Vrouwen zijn ontzettend aan de verliezende hand. Maar dat merken ze pas wanneer het te laat is, ooit. Vooral doorgaan met je white guilt syndroom, je wimpification of boys, je 'witte' mannen-demonisering, je insinuaties dat zo'n beetje alle mannen een Michael P zijn, en je zinloze generaliserende zelfvernietigende #metoo crap. Het zou voor de 'witte' mannen op den duur wel eens beter kunnen zijn de patriarchale samenleving te herstellen door bekering tot de islam. Tel uit je winst.

Fijnstoffer | 22-10-17 | 21:15 | 1

We hebben er geen notie van hoe ver we het geschopt hebben. De geschiedenis der mensheid is er een van temmen en getemd worden. De normen en waarden die wij in ons dagelijkse leven hanteren zijn er door de geschiedenis heen met geweld, met bloed, zweet en tranen ingeramd. Het laatste grote systeem dat ons westerlingen knechtte was het Christendom, met het socialisme als nageboorte. Onze cultuur is in staat om elk nieuw leven op te voeden zonder knuppel en zonder zweep. Met zachte dwang worden de leefregels naar binnen gegoten, geïnternaliseerd, met als resultaat een samenleving waarin we als vrije individuen onze weg kunnen zoeken en vinden zonder dat we elkaar de hersens in slaan of elkaar bespringen.
De mores der Islam zijn een stap terug, laten niet toe dat man en vrouw zich op voet van gelijkheid als vrije individuen kunnen bewegen. De vrouw dient zich te onderwerpen en te bedekken om de man niet te verlokken, zo heet het. Vrij vertaald: de man heeft niet genoeg regels geïnternaliseerd en kan zich niet beheersen, maar aangezien hij de macht heeft, projecteert hij dat onvermogen op de vrouw en gebiedt haar hem niet te verleiden.
Flirten, flaneren, rokjesdag, dansen, hier zien we hoe de spanning die door die internalisering van regels ontstaat gesublimeerd wordt.
Hoe mooi is een perfect gedanste tango. Een cultuur die niet weet te dansen is een direct onderdrukkende cultuur. Mensen die het dansen willen verbieden zijn onderdrukkers. We zijn het dansen aan het verleren.

Schoorsteenveger | 22-10-17 | 23:13

Dat hele metoo komt bij mij over als een beetje aangeschoten vrouw uit het cafeetje op de hoek. "Alle mannen zijn ook het zelfde!". En ze neemt nog slok met haar sigaret tussen haar vingers. Een half uur later knoopt ze het (weer) aan met de volgende loser met een te grote bek om dat te camoufleren. Ons zag ze geen moment staan omdat we ons zelf prima vermaakten. En weer had ze de verkeerde vent te pakken. Tja... Als je zo je wereldbeeld opbouwd met dergelijke ervaringen dan is het leven kut ja. Misschien toch eens opzij kijken.

Mark van Leeuwen | 22-10-17 | 21:08

kutklaagklan,leuk gevonden.

miko | 22-10-17 | 21:07

lets get ready to ruuuumbbleeeeeeeeeeeeeeeeee.dus dat.

p17266141 | 22-10-17 | 20:58

Is dit geouwehoer nog niet overgewaaid? Volgens mij horen we over zwarte piet te miepen. Beetje gevoel voor timing graag.

ZureJoop | 22-10-17 | 20:52

Oh ja, en hulde voor Cortés!

nemoj me jebat | 22-10-17 | 20:48

Het zal toch een klapper zijn als er ook nog één van de 200 veroveringen van onze groot verdiener Pauw aan de bel gaat trekken.

blauwe zander | 22-10-17 | 20:44

Mooi gesproken, Van Rossem!

nemoj me jebat | 22-10-17 | 20:44

#ishave

Air van Boven Dorens | 22-10-17 | 20:42

Hoort iemand de laatste tijd nog hoe het met Patricia Paay gaat.

beau van rtl | 22-10-17 | 20:40 | 1

Waren alle vrouwen maar zo ruimdenkend als Patricia. En die hoor je nooit zeuren.

beau van rtl | 22-10-17 | 20:46

Spot on stuk.
De deugers zorgen weer voor sloten badwater. Zonde, want vrouwen kunt best meer bescherming en veiligheid gebruiken.

Lewis | 22-10-17 | 20:39

Ik moet zeggen dat ik er een paar vrouwen tussen heb zien staan die ik ook ik ook twitterden. Man man man. Echt nul procent kans dat die ge-#metoo-d zijn. Zelfs de oude smoes “donker en dronken” was heel hard weg gerend.

Dagdief | 22-10-17 | 20:39

Goed artikel!

Mark_D_NL | 22-10-17 | 20:36

Niemand hier die opgemerkt heeft de "hashtag" vroeger gewoon "pound" heette en trouwens, nog steeds.

#metoo, staat dus eigenlijk gewoon "pound me too". Lekker bezig luitjes.

Aatje | 22-10-17 | 20:35 | 3

Ooit was er Ventura Publisher, en daar was # een opmaaktag...

F. von Zeikhoven | 22-10-17 | 20:38

Hahahaha. die is mooi.

miko | 22-10-17 | 21:03

Brilliant! Dank u!
Salut, Evocatus

Evocatus | 22-10-17 | 23:45

Verder mis ik de vrouw-vrouw en man-man metoo's. #metoofemale #metoomale ofziets? En, waarom niet, #metookids ...

F. von Zeikhoven | 22-10-17 | 20:32 | 2

Je vergeet de genderneutralen. En de bi's. En polygamisten. En de necro's.
.
Waar is necrosis?

nemoj me jebat | 22-10-17 | 20:52

@nemoj me jebat:
-
die heeft last van lijkstijfheid.

bisbisbis | 23-10-17 | 00:11

Valt me wel op dat vrouwen die hier over zeuren altijd wel erg lelijk zijn.

beau van rtl | 22-10-17 | 20:32

2 keer strafbaar minstens 1 keer mega creepy

Pedro el Negro | 22-10-17 | 20:30 | 3

Als er iets te halen was 3 keer strafbaar

Pedro el Negro | 22-10-17 | 20:32

Maar die wijven hebben wel gelijk

Pedro el Negro | 22-10-17 | 20:34

No means yes

Pedro el Negro | 22-10-17 | 20:35

Als bepaalde vrouwen hoe dan ook hun doel willen bereiken en het doel is gehaald, daarna hebben ze de man in kwestie niet meer nodig, dan komen ze pas met hun verkrachtingsverhaal.

henk vintage | 22-10-17 | 20:27 | 1

U bent een beetje van het padje geraakt?

medusa324 | 22-10-17 | 20:45

Inmiddels trekken de dames en twee heren van Der Spiegel in een interessante vid spon.de/vhKAT het hele ikook verhaal alweer in z'n proporties. Wat begon als een zinvolle aktie, lijkt een vehikel te worden waarmee aandachtstrekkers ook hun voordeei mee willen doen. Aan de andere kant, is dat niet het kenmerk van succesvolle akties die het karakter van een hype krijgen? Toch kan er wel degelijk iets nuttigs uit voortkomen. Zie de veranderde wetgeving in Duitsland rond Nee=Nee. Dat die er kwam door een zaak die later anders in elkaar bleek te zitten dan gedacht, is dan weer een interessante kwestie over de bijsturende invloed van massa-emotionaliteit op de maatschappelijke ordening....

F. von Zeikhoven | 22-10-17 | 20:27

Ghe, het zal er van komen dat er geen kerel meer is die nog durft te kijken naar een lekker wijf. Uiteindelijk werd het toen heel erg rustig op deze aardkloot.

Zapata10 | 22-10-17 | 20:27

Als je geen fan bent van Van Rossem dan wordt je dat wel na dit stuk. Meesterlijk net als Cortes weer met een cartoon die zo raak is als een klap van Camiel Eurlings richting z'n vriendin.

Mocro070 | 22-10-17 | 20:26 | 1

Cortes is wel op de dreef het laatste jaar ja.

Lewis | 22-10-17 | 20:41

Vanavond geen metoo voor mij , maar formule1.
Om 8 uur begint het voorprogamma, 9 uur de race

gato | 22-10-17 | 20:26 | 1

Max begint achteraan dus wordt hopelijk een mooie inhaalrace. Eerst Ajax met 4-1, mijn dag kan niet meer stuk.

beau van rtl | 22-10-17 | 20:34

Geen krant, check.
Geen teleziezie, check.
geen radio, check.
Hoofdletter "W" op zijn jas naait, check.

De Briemusketier | 22-10-17 | 20:24

#metoo wordt gekaapt door zure mannenhaatsters. Zich 'feminist' noemende entitled krijsmeisjes en over-the-hill vrouwen die hun fysieke 'assets' vroeger dankbaar gebruikten en het niet kunnen verteren dat die nu niet langer bruikbaar zijn.

De aandacht verschuift daardoor van daadwerkelijke slachtoffers (waar er meer van zijn dan je zou mogen hopen) naar het haten op alle mannen.

En bijkomend probleem is dat de échte daders zich niet zelden bevinden onder de jongens & mannen die tot de standaard knuffelgroepen van progressief links behoren. Jongeren van Noord-Afrikaanse komaf die tientallen meisjes in zwembaden aanranden. Hippe docenten aan kunstopleidingen die elke ietwat onzekere studente in bed proberen te krijgen.

raskol | 22-10-17 | 20:18

ons is aangeleerd

frisenfruitig | 22-10-17 | 20:16

Het is een vreselijke politiek correcte tijd waarin iedereen slachtoffer is van iets. Ons is via de overheid/onderwijs en de Geert Makken onder ons dat we gedoemd zijn tot kwetsbaarheid. Wat een misvatting. Het tegendeel is waar. We zijn gedoemd tot weerbaarheid.

frisenfruitig | 22-10-17 | 20:15

De verlossing?
Dat hele gallige Twitter opdoeken!

Gazzerop | 22-10-17 | 20:15 | 1

Hear hear!

klamme.vla | 22-10-17 | 20:17

Er had een piemel tussen moeten staan om mij te representeren. Maar ik weiger die fashionable tag te gebruiken.

klamme.vla | 22-10-17 | 20:14

Beetje raar dat deze wijven er geen probleem mee hadden te proberen hun vrouwelijke charmes uit te buiten en met seksuele welwillendheid een baantje te bemachtigen.
Was er werkelijk een verkrachting, hadden ze toen gewoon aangifte moeten doen.
Laten we eerlijk zijn, een fatsoenlijke meid gaat niet bij haar verkrachter werken.

Hendrikaatje | 22-10-17 | 20:12

And so it goes with the endless cycle of "Outrage Porn". Diverse partijen willen de felbegeerde positie van absolute allesoverdonderende, allesovertreffende "beledigd zijn" bemachtigen opdat men dat perverse gevoel van eigendunk en "uberslachtofferschap" kan voelen, etaleren en van alles en nog wat opeisen ter genoegdoening en zelfverheffing. Het is een verslaving en het heeft meestal weinig van doen met de onderwerpen die als excuus daarvoor naar voren worden gedragen. Het is een pure maar tegelijkertijd giftige dopamine trip. Giftig omdat het geen grenzen kent en men van geen ophouden weet. Alles zal en moet buigen / wijken voor de uberslachtoffer en zijn / haar medereizigers. Rational debate krijgt helaas geen kans. Rationaliteit is een domper voor deze dopamine trip en is als zodanig niet welkom. Rationaliteit betekent proportionaliteit maar het gaat juist om alles buiten alle proporties opblazen om de cyclus van "outrage" te versterken.

Oplossing: leer dit fenomeen te herkennen voor wat het is: een verslaving. Verslaving aan gelijk hebben, verslaving aan het gevoel van morele superioriteit, verslaving aan aandacht, verslaving aan scoringsdrang en "deugdrift". De kans dat men dit inziet acht ik echter klein. Zulks vereist immers zelfkennis dat bij de gemiddelde aandachtsverslaafde "outrage porn" verslaafde ontbreekt. De kans dat wij dit en soortgelijke uitspattingen op ander terrein als maatschappij gaan overleven acht ik eveneens klein.

The worlds smartest | 22-10-17 | 20:10

Ben benieuwd of Ruud Lubbers nog wordt opgepakt.

beau van rtl | 22-10-17 | 20:09

Denk je nu eens in dat de cartoon met licht getinte gemutileerde en gesluierde kutjes en getinte lullen met baard was dan was Nederland te klein.Maar nu gaat het over de witte man en vrouw en nu mag het.Immers de witte man is een beest.Toch? Nou ik weet wel wie de echte vrouw onvriendelijke lullen zijn maar die mogen wij niet in een cartoon zetten dan word ze boos.

xiuxiu | 22-10-17 | 20:07 | 1

Worden ze boos.

xiuxiu | 22-10-17 | 20:08

Toch wringt er iets aan de tekening... de mannetjes die #Ihave hashtaggen worden nu juist niet door de #MeToo gleuvenbrigade opgehangen, maar worden op het schild gehesen als koene witte ridders, en dat is natuurlijk ook precies de bedoeling van die mannetjes. Zij zijn erop uit om een wit voetje (of wit vloedje?) te halen bij de #MeToo meisjes.
Zichzelf vernederen en schuld bekennen in de hoop op een stukje paradijs op aarde. Het liefst van een zielig #MeToo meisje. Het is allemaal heel calvinistisch, eigenlijk.

Stormageddon | 22-10-17 | 20:05

Best duidelijk allemaal toch? Ik heb wel eens in m'n tiener jaren het zusje van een maat van me gevingerd. En net at ik een plakje kookworst, merkte al snel dat ik de schil was vergeten te verwijderen. Ik ben woedend!

Jan Hagel | 22-10-17 | 20:04

Goed artikel. Prima dat er aandacht is voor het machtsmisbruik van prominente figuren,maar wie er vervolgens weer allemaal mee aan de haal gaan is weer best wel triest.. zowel voor echte slachtoffers als voor alle onschuldige mannen. Beetje zelfreflectie is altijd ok maar we slaan de laatste twee jaar wel erg door. Of wil de media ons graag in die hokjes plaatsen? Sinds ik mezelf uitspreek tegen de islam ben ik ineens extreem rechts? Wat vrij bizar is gezien mijn huidskleur en achtergrond:)

letopuwzaak | 22-10-17 | 20:03

Inderdaad. Verkrachting en sneue seksistische cafépraat op één hoop gooien leidt tot morele vervlakking. Het een is erger dan het ander, maar allemaal valt het onder de hashtag metoo.

Ik vraag me ook af waar de grens ligt tussen een klunzige versierpoging en seksuele intimidatie. Het schijnt dat een begeerlijke blik al ver over de schreef is. Prima, maar dan wil ik over tien jaar van dezelfde columnisten geen columns lezen over het eenzame vrijgezelle leven op een flatje met 10 katten.

SamKoeman | 22-10-17 | 20:02 | 3

Over tien jaar? Dat gekwezel is allang aan de gang. De hoogopgeleide carrièrevrouwen klagen al meer dan tien jaar dat er geen hoogopgeleide vrijgezelle mannen meer zijn en dat ze eigenlijk wel wanhopig zijn want de eierstokjes beginnen op te drogen en dergelijke. Dat gezeur is al wekelijkse kost in VIVA en Opzij. En dan wel Tinder zitten maar dan daar wel een tekstje zetten dat ze alleen serieuze relaties willen, geen ONS en dat soort flauwekul.
Dat gezeur is al een tijdje aan de gang hoor.

Stormageddon | 22-10-17 | 20:10

"Waar zijn alle leuke mannen gebleven?"

VeelTeSteil | 22-10-17 | 20:12

Wat kunnen we doen om dit soort misdrijven tegen te gaan?
- Vrouwen moet geleerd worden altijd aangifte te doen.
- Dat moeten ze niet bij de politie doen (want dat is misschien te heavy) maar in speciale door vooral vrouwen gedreven opvang waar ieder woord dat het slachtoffer zegt opgenomen wordt en als bewijs gebruikt kan worden (met instemming van het slachtoffer). Meteen bij opvang wordt ook ander bewijs verzameld.
- De techniek van 'leugendetectors' is ondertussen zo enorm toegenomen dat deze gebruikt kunnen worden om de dader gerichter te ondervragen; meerdere varianten van leugendetectors, stemanalyse-apparaten kunnen tegelijk ingezet worden.. Zwijgen wordt nu tegen je gebruikt!!! (Ook het slachtoffer kan aan de leugendetector om haar versie van het verhaal te ondersteunen of te ontkrachten; dit kan ook als het slachtoffer weer enigszins is hersteld). De leugendetectors hoeven niet perse als bewijs te gelden maar het kan ook alleen om de ondervragers gerichter en met meer druk te kunnen laten ondervragen.
- Er moet veel meer wetenschappelijk onderzoek komen om de pakkans en veroordeling van daders beter te laten gaan.

Aristotalloss | 22-10-17 | 20:00 | 3

Leugendetectors zijn redelijk simpel te manipuleren. Zeker door narcisten!

broodje gezond | 22-10-17 | 20:10

@broodje gezond: De techniek van leugendetectors, stemanalyse-apparaten en dergelijke, is ondertussen al zover gevorderd dat ze met elektroden-mutsjes de elektrische golven daar kunnen lezen en tot op zekere hoogte kunnen vertellen waar je aan denkt. In combinatie en met lange ondervragingen valt iedereen uiteindelijk door de mand. (En een narcist is snel te herkennen door de vraag: 'Ben jij een narcist?' te stellen. Althans volgens een artikel op scientiaspuntnl)

Aristotalloss | 22-10-17 | 20:18

Lul niet man. Ten eerste zijn leugendetectoren geen leugendetectoren, maar apparaten die verschillende dingen meten bij iemand (hartslag, transpiratie, bloeddruk, ademhaling), en die door iemand anders GEÏNTERPRETEERD worden.
En je mutsjes zijn ook voor interpretatie open.
Leugendetectoren bestaan niet, ze heten niet voor niks polygrafen.

little C | 23-10-17 | 12:47

Vrouwen zijn hypocriet. Alsof ze zelf de beentjes niet hebben gespreid om hoger op te komen. Iedereen weet dit.

Brainder | 22-10-17 | 19:54

Ik kan oprecht kwaad worden op hufters die ongewild aan dames zitten, maar die ontklootte huilstruiken die hierin gaan lopen pleasen doen hun zaak geen goed..

Wijze uit het Oosten | 22-10-17 | 19:54

En wanneer andersom vrouwen? Ben zelf weleens door een vrouw (Eigenlijk meer een combinatie van een walvis en varken) op mn achterwerk geslagen en dat moest ik maar leuk vinden. Op het feit dat vrouwen mannen aanranden ligt een nog grotere taboe... Ik moet toegeven dat ik denk dat het inderdaad vaker andersom gebeurd (man->vrouw), maar ik heb nog nooit een vrouw betast, dus in mijn geval staat het 1-0...

BlijkbaarNormaal | 22-10-17 | 19:54

Ik heb ook nog wat te zeiken. Als klein kind daadwerkelijk (grof) huiselijk geweld meegemaakt, met als gevolg een (tot op de dag van vandaag) beschadigde moeder. En nu bombardeert de internationale deugbeweging mij als blanke man ook nog even tot dader. Echt flikker toch allemaal op met je hastags en je gratuite gelul. Flikker gewoon op met die sociale psychologie theorietjes.

atheïstisch stemvee | 22-10-17 | 19:52 | 2

Je voelt je dus aangesproken, is daar een reden voor? Het is namelijk allemaal kortstondige domme ophef. Kost je tijd en heeft geen enkele nut om het te volgen. Leef jij minder leuke wanneer je dit niet had gevolgd? 80% van het nieuws is geen nieuws, is gewoon pagina vulling.

fartgrappenfuhrer | 22-10-17 | 19:58

Maak je niet te druk. Dit is alleen op de aociale media en relevant voor echte slachtoffers. Dat er nu allemaal huilebalkjes willen meeliften is ronduit zielig en haalt de hele kracht weg van de actie. Dit vinden vrouwen ook ben er zelf 1:) en idd de hypocrisie van linkse deugdlingen.. wanneer stelselmatig meisjes en vrouwen in echt benauwde situaties komen door een onaangepaste cultuur binnen de onze, dan hoor je ze niet. Hypocrisie en schijnheiligheid ten top. Blijven benoemen deze discrepantie zou ik zeggen

letopuwzaak | 22-10-17 | 20:11

Al jaren worden ongelovige meisjes/vrouwen lastig gevallen dan wel aangerand door lichtgetinten (in 't zwembad, aan het strand), nagesist (hoerrr); maarzelfs na de 1000-voudige aanrandingen in Keulen was het oorverdovend stil bij de feministische mutsen.
Dan 1 blanke regisseur die zich misdraagt en deze kakelende kippen buitelen weer over elkaar heen om de blanke man weer overal de schuld van te geven.
Hypocrisie in optima forma.

FW Ta-183 Huckebein | 22-10-17 | 19:50 | 2

Verschil in dit geval is dat Weinstein zijn macht en invloed misbruikte, maar ik ben het met je eens, hypocriet is het zeker.

BlijkbaarNormaal | 22-10-17 | 19:57

Het zijn die feministische hypocriete mutsen die massaal op vakantie gaan naar landen als Gambia om zich daar flink te laten palen door de inheemse negers aldaar. Ze komen glibberend en glijdend het vliegtuig uit. Maar dan mag alles wat die kerels doen ineens wel.
Dat primitieve, die pure mannelijkheid. Dan is het ineens prachtig want cultuur.
Daarom hebben ze het liefst zoveel mogelijk van die gasten hier. Hoeven ze niet meer op vakantie.
Maar als blanke ben je pas goed als je je laat castreren of zo. Als al je mannelijkheid uit je lijf is verdreven en er een a-sexueel hoopje huid over blijft.
Pas dan zijn ze tevreden en kunnen ze al hun aandacht aan de primitieve uitheemse testosteronbommen schenken.
Dat is wat die slinkse wijven stiekem echt willen.

klinkklaar | 22-10-17 | 20:22

Sja, ik denk als je echt een slachtoffer van misbruik bent, je deze actie een beetje beledigend vindt. Niet iedere dubieuze opmerking of elk klapje op je billen vind ik gelijk te stellen aan misbruik. Maar goed, ik ben ten slotte een man, dus wat weet ik er van, he?

teevee | 22-10-17 | 19:50

Rokende server in het midden-oosten inmiddels ??

pa_niek | 22-10-17 | 19:49

Als je als vrouw in je kont of borsten geknepen wordt, moet je de knijpert in kwestie gewoon vol in zijn ballen grijpen. Dat deed ik vroeger ook en ik heb er never nooit een trauma aan overgehouden.

Gravin v Kippenbouth | 22-10-17 | 19:49

En op de gay pride loopt iedereen met een opblaaspik. Dan kan en mag opeens alles.

Afgeschminkte Bassie | 22-10-17 | 19:49

is #MeToo geldig voor alle islam volgers. zou wel dubbel zijn voor deze beroepsklagers

Rest In Privacy | 22-10-17 | 19:49

Wat blijft Cortes toch een Brabantse held. Geniaal weer deze Cortoon. Hulde!

overVecht | 22-10-17 | 19:49

geen zorgen vRossem, zolang de dames de juiste aanpakken is er niks mis mee. Het probleem komt vanzelf op een ander vlak terug. En dat lezen we dan in de Linda & Viva onder het kopje : Help, ik wil...

Stortkoker | 22-10-17 | 19:46

Goeie tekening van Cortés.

TRUMP | 22-10-17 | 19:45

En niemand heeft het over de mannen die onzedelijk bejegend of zelfs betast zijn door vrouwen. Dat bestaat ook kan ik uit ervaring vertellen.

XaleX_2 | 22-10-17 | 19:44 | 5

XaleX_2 | 22-10-17 | 19:44 | reageer
Niet zo huilen, mietje, anders verlaag je je tot hetzelfde niveau als de rest van de institutioneel en plaatsvervangend gekwetsten. Get over it and stop bitching.

jemagookniksmeer | 22-10-17 | 20:44

Vrouwen die mannen 'onzedelijk bejegenen en zelfs betasten' bestaat zeker maar als je dat als man werkelijk negatief onzedelijk vindt en geen gepaste reactie weet, dan ben je toch wel heel erg een watje. Of je denkt: lekker, kom op meid we gaan ervoor OF je neemt met fijngevoeligheid afstand maar trotseert de mogelijke toorn van een afgewezen vrouw. Deze beide ervaringen kan ik uit ervaring vertellen.

Rest In Privacy | 22-10-17 | 23:09

McMarx | 22-10-17 | 23:09
En als dat je baas is? Het gaat hier om macht.
En als je een vrouw daarop aanspreekt ben je een watje, homo of wat dan ook, zelfs al is het wijf in kwestie nog te lelijk om op een bezem rond te vliegen. Laat staan dat je haar letterlijk een tik op de vingers geeft.
Je kan als vent wat dat betreft niet winnen.

little C | 23-10-17 | 12:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel aanslagen heeft #jesuischarlie voorkomen? Of was dat niet het doel?

Is dit nog nieuws? | 22-10-17 | 19:40

In het onderstaande filmpje, vlak voor Harvey geouwehoer uitgebracht, een Hollywood actrice over ongewilde avances.

Kern van de boodschap, als je wil neuken, doe het vooral als je het leuk vindt. Verwacht echter niks terug want no strings attached bestaat niet.

www.youtube.com/watch?v=zZm9t0qLJCk

1337haxxor | 22-10-17 | 19:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl