Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Huh? Gendergek 020 wil meer vrouwtjes in de top

Het gaat heel goed bij de gemeente met de kleinste ballen van het land, want in Amsterdam is 43,6 procent van de personen in de topfuncties van het vrouwelijke geslacht. Of zoals we van de gemeente Amsterdam moeten zeggen: 43,6 procent van de topfuncties wordt ingevuld door iemand die bij zijn of haar geboorte werd gezien als vrouw. Wethouder Pieter Lintjens vindt in ieder geval dat Amsterdam op de goede weg is, maar hij vindt eveneens dat 50 procent van de topfuncties binnenkort uit bij zijn of haar geboorte gezien als vrouw moet bestaan. Wat om twee redenen wel wat raar is. Volgens deze PDF bestaat Amsterdam voor 50,6 procent uit mensen die bij hun geboorte werden gezien als vrouw, waardoor Litjens beter naar boven kan afronden om personen die bij hun geboorte werden gezien als vrouw niet tegen hun schenen te schoppen. Bovendien vergeet Litjens met zijn genderdestructieve geslachtsracisme alle mensen die helemaal niet gezien willen worden als bij geboorte gezien als man of bij geboorte gezien als vrouw. In de meest genderneutrale genderloze gendergemeente van het land zomaar de genderneutralen vergeten, is die Litjens soms helemaal van de genderneutrale pot gerukt?

Reaguursels

Inloggen

Volgende keer zeg ik gewoon bij het solliciteren dat ik eigenlijk vrouw ben. Dat moet dan ook kunnen.

Mark van Leeuwen | 25-08-17 | 12:47

Hoor vrouwen ook nooit klagen, dat ze niet worden aangenomen als bouwvakker, stratenmaker en andere 'mouw-opstroop-banen. Er is dus kennelijk wel verschil.

Wachtmaar! | 25-08-17 | 09:27

Ik ben een echte man, ben heel lief voor mijn vrouw maar als ik geil ben pak ik haar gewoon en volgens mij willen de meeste vrouwen nog steeds een zo'n echte man. Vrouwen en mannen zijn totaal verschillend en natuurlijk mogen vrouwen een topfunctie krijgen maar dan wel omdat ze goed zijn en niet omdat ze vrouw zijn.

Dutch_Holland | 25-08-17 | 08:59

Genderneutralen schofferen mannen die mannen zijn, vrouwen die vrouwen zijn, en transgenders die na hun transformatie blij zijn eindelijk voor man dan wel vrouw gezien te worden. Respectloos van de zgn (zelf uitgeroepen soort) genderneutralen.

GoeieGozer | 25-08-17 | 07:24

Hoeveel % van de mensen veranderd er eigenlijk in de loop van zijn leven van geslacht? Voor mijn gevoel echt minder dan 1% of niet?
Want heel Nederland zit zich hier nu met grote druk van bovenaf letterlijk druk te maken om basically nobody. Sterker nog, ik denk dat ik me inmiddels echt kapot zou schamen als ik mezelf om had laten bouwen dat ik zo gigantisch veel mensen tot last ben dankzij die ambtenaren. Je voelt je dan echt het zielige beestje dat beschermt moet worden terwijl zulke mensen echt niet op zoveel aandacht zitten te wachten.

maakgeenbaIuit | 24-08-17 | 22:54

Ik denk dat Van Gils die 6,4% mannen die ons nog van de perfecte balans afhouden, als een zegen beschouwt. Vrouwen aan de top gaan vaak gekke dingen doen

borderlijntje | 24-08-17 | 19:32

De meeste vrouwelijke topambtenaren hebben al een dubieus genderprofiel, als ik het zo eens bekijk

borderlijntje | 24-08-17 | 19:26
-weggejorist-
Muxje | 24-08-17 | 18:59

Ja, maar willen die vrouwen dat ook?

kloopindeslootjijook | 24-08-17 | 18:54

Waarom moet het gaan om 50% topfuncties cq nette banen met schone handen. Waar zijn de 50% vuilnisvrouwen en plantsoenschoffelvrouwen en vrachtwagenchauffeuses.
Met alle respect voor de dames in zorg overigens.

kloopindeslootjijook | 24-08-17 | 18:53

In Amsterdam maak je de meeste kans om voor de gemeente te werken als je lid van de PvdA bent, familie van Fatima Elastiek of allebei.
Waarschijnlijk lopen er weer een zooi PvdA mutsen te miepen dat ze een topfunctie willen dat het ineens een issue is.

Osdorpertje | 24-08-17 | 18:47

Shemales in het bestuur met grote pikken dat is pas vooruitstrevend.

puntjeopdei | 24-08-17 | 18:22

Shemales in het bestuur met grote pikken dat is pas vooruitstrevend.

puntjeopdei | 24-08-17 | 18:22

Is het feit dat in de topfuncties nagenoeg alleen mensen met een iq boven 100 (elatik uitgezonderd) ook geen discriminatie?

Ben Hetzat | 24-08-17 | 18:16

Jazeker, discriminatie op basis van iq.

ratelaar | 24-08-17 | 20:25

Altijd al gedacht dat het Amsterdamse gemeentehuis een dependance van Paviljoen 3 is...

Here's Freddy | 24-08-17 | 17:31

In vrijwel alle organisaties (ondernemingen, overheden etc) waarbij de top uit (veel) vrouwen bestaat vecht men elkaar de tent uit.

Stratum | 24-08-17 | 17:08

Haha kostelijk stuk. Gelukkig is ratelaar wel policor genderneutraal en ziet in Amsterdam liever meer mensen aan de top.

ratelaar | 24-08-17 | 17:06

Doe je dat nog niet dan ? Ik weiger mijn geld uit te geven bij mensen die mij mogelijk minachten vanwege mijn witte afkomst en die bovendien hier de economie ondermijnen door geld weg te geven aan mensen buiten Nederland.

netniet | 24-08-17 | 17:41

Natuurlijk doe ik dat. Maar stel je eens voor als je ikkoopblank.nl de lucht in brengt.

Dutch_Holland | 24-08-17 | 18:52

Kan er niet een muur om die stad? En een gracht? En geen ophaalbrug? Geen ene brug aub?

Rotisseur | 24-08-17 | 17:04

Als je hybride bent, pis je mooi naast de pot.

McMarx | 24-08-17 | 16:55

Ik ben niet zo voor al die vrouwen in hogere functies, ze bedoelen het goed, maar over het algemeen bakken ze er niet veel van, te soft, te wees welkom in mijn land, teveel bakfiets, teveel knuffels en kaarsjes.
Kijk bijv. naar Zweden of naar die trut mp in GB.
Ik maak een uitzondering voor Rita Verdonk en nog een enkeling.
Wanneer ze wat voorstellen komen ze vanzelf wel aan die 'top'

Gags Beasley | 24-08-17 | 16:51

Is een genderquotum niet illegaal vanwege dat sexuele discriminatie verboden is?

Fuis-Cklam | 24-08-17 | 16:50

Ik neem aan dat men er ook beleidsspeerpunt van gaat maken om deze verhouding onder stratenmakers recht te trekken?

jemagookniksmeer | 24-08-17 | 16:43

Elke stratenmaker krijgt daarom een eigen, vrouwelijke manager, die op het stadhuis spreadsheets probeert in te vullen.

Guido | 24-08-17 | 18:14

lalala treut boem boem boem, wij zijn niet gek wij zijn een vliegtuig.
vroeger werd je voor zoiets opgesloten (fout, meestal, trouwens) tegenwoordig mag je in de A'Dam gemeenteraad zitten. (helemaal fout, zegt trouwens genoeg over de scholen in nederl.)

isotope 465 | 24-08-17 | 16:29

In Amsterdam wordt je toch altijd geboren als vrouw?

Jacktheflipper | 24-08-17 | 16:26

Bij de overheid werken sowieso nog maar weinig full-timers. En dan heb ik het over 36 uur keiharde arbeid per week. (pun intended) Een kippenhok is er niets bij. Het loopt maar in en uit maar als er met spoed een besluit moet worden genomen schittert men door afwezigheid. De dagen dat de hooggeplaatste gefortuneerden wel aanwezig zijn zitten ze veelal in vergadering en heb je er alsnog erg weinig aan. De overheid lijkt te bestaan voor haar medewerkers. Waar winst gemaakt moet worden is het personeel er voor het bedrijf.

padbuffel | 24-08-17 | 16:25

Check nog even Frans de Waal. Vrouwen komen pas op een positie terecht na de menopauze. Anders zijn de andere vrouwen jaloers.

Enterhaak | 24-08-17 | 16:23

Als alles zo nodig genderneutraal moet, dan mag je dus ook geen quota's vaststellen, want dan moet je toch weer definieren wie er man is en wie vrouw. Ik kom er niet uit.

van heinde en verre | 24-08-17 | 16:22

Goed zo, naar zweeds model.
Gaat Amsterdam nog meer naar de knoppen, als dat al kan.

nonloso | 24-08-17 | 16:20

Voor een top-functie gelden meestal 3 basale eisen:
* hoog opgeleid
* ervaren (=35-55jr bij indiensttreding)
* full-time werkend
Welnu, er zijn maar weinig vrouwen die aan alle 3 de eisen voldoen, om precies te zijn zo'n 11%. Dus dan 50% vrouwen aan de top is discriminatie tov de mannen.

FW Ta-183 Huckebein | 24-08-17 | 16:18

Jawel hoor. 51 mannen en 49 vrouwen die allemaal in deeltijd werken. Effectief houd je dan qua effectieve uren 11% vrouw over.

Gregovic | 24-08-17 | 16:28

De hypocrisie klotst weer tegen de kade omhoog...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-08-17 | 16:16

Het zijn overwegend mannen die zich om laten bouwen, die geef je voorrang in de solicitatieprocedure. Tel uit je winst.

MogeWijEveOvergeve | 24-08-17 | 16:13

Mannen en vrouwen bestaan niet meer.
Negers en blanken bestaan niet meer
Allochtonen autochtonen bestaan niet meer

Toekomstig signalement misdadiger : Mens
Of is dat weer denigrerend voor figuren die zich meer verwant voelen met dieren?

James Lastig | 24-08-17 | 16:11

Of het nou over linksmenschen, allochtonen, flikkers, vrouwen of hitler jugend gaat, ze hebben allemaal hetzelfde gemeen: het wordt pas irritant als ze serieus genomen worden als verongelijkt gaan lopen janken.

jemagookniksmeer | 24-08-17 | 16:10

Schandalig deze geslachtsongelijkheid (à propos, waarom wordt deze discussie stelselmatig vervuild met anglicismes? Hou deen sop en kiest Hollandschen taal!). Een vrouw komt potdorie 7 keer minder vaak voor in de statistieken op (ernstige) bedrijfsongevallen. Wat gaan we er aan doen om dit enorme verschil op te heffen?

Seraphin | 24-08-17 | 16:10

Als er een vrouwen-quotum is, moet er ook een gender-neutralen-quotum zijn.
En ook een religie-quotum, en een atheisten-quotum, en een blonde-mensen-quotum, en hou toch eens op met al die quotums... De juiste persoon op de juiste plek, dat we daar naar streven lijkt me prima.
.
Per definitie wil dat zeggen dat alle linksegutmenschen nooit meer een baan gaan vinden, want die zijn sowieso nooit de juiste persoon op de juiste plek.

Aertheron | 24-08-17 | 16:09

Lekker dan dat iedereen weet dat je positie is bepaald door je geslacht en niet door je kwaliteiten.

DrumPiet | 24-08-17 | 16:09

Solliciteren anno 2017 betekent,
ordinair je broek laten zakken voor een commisie.

Kanarie_Geil | 24-08-17 | 16:07

Mosterd illustreert hier goed dat dit soort onzin zorgt voor teksten die bijna niet meer te lezen zijn. Zul je zien dat daar slim op wordt ingespeeld door de oprichting van een nieuwe partij genaamd "Leesbaar Nederland."

vanBarchum | 24-08-17 | 16:06

Ja hoor eerst mannen en vrouwen afschaffen en dan toch weer vragen om een mens met een meisjesachtergrond. Zulk tweesporenbeleid is niet uit te leggen aan de burger.

Pimol | 24-08-17 | 16:05

Amsterdam wil graag voorop lopen, in alles, in regelzucht, bureaucratie maar ook nobel strevende dingen zoals genders in het team.

Echter heb je soms te maken met zulke debielen daar bij gemeente dat je je afvraagt hoe die mensen aan een baan zijn gekomen.

Klutskwijt | 24-08-17 | 16:04

Als je genderfluide bent is het allemaal geen probleem, beetje makeup op, jurkje aan, en hup sollicitatiegesprek. als ze je afwijzen is het qwerty-fobisme.

geenspam | 24-08-17 | 16:03

Typisch Pieter de zaadschieter, een witte man met witte mannen ideeën! Geef die intens goede kerel een standbeeld. Een beeld van Litjens met een gebalde vuist en een ferme halve erectie.

RickTheDick | 24-08-17 | 16:01

Kunnen we dat rare dorpje aan het IJ eens laten voor wat het is?

Er wonen pakweg driekwart miljoen inwoners, maar maken dagelijks deel uit van het nieuws. In dat opzicht zijn ze te vergelijken met een andere groep mensen die een welbepaalde religie aanhangen en ongeveer even gek zijn.

Het trieste is ook nog dat beide groepen elkaar voor een groot deel overlappen.

Laat dat rare volkje dus voor wat het is en breng eens wat meer nieuws uit de rest van het land.

James Lastig | 24-08-17 | 15:59

Gander goose gekkie

Hemmenaar7 | 24-08-17 | 15:59

Als ik die wethouders zo zie zitten zie ik maar twee vrouwen van de acht, ik ben er dan ook voor dat Wethouder Pieter Lintjens zijn spullen nu bij elkaar harkt en per direct zijn hoeven laat zien !

Castor12 | 24-08-17 | 15:58

genderneutrale pot
dat is een urinoir met wc bril
of een wc zonder bril

knehmoo | 24-08-17 | 15:55

Tijd voor genderneutrale geboorteaktes. Ook in de Burgerlijke Stand wereld doet Amsterdam vaak wat het zelf wil en houdt zich niet aan richtlijnen vanuit het ministerie / vng

luccmeister | 24-08-17 | 15:54

waarom wordt er zo gezeurd
over wat in Amsterdam gebeurt
't is volkomen irrelevant
voor de rest van 't land

rijk | 24-08-17 | 15:53

Gendergezeik. Hoogste tijd om daar maar weer eens mee te kappen want het gaat nergens over. De beste man (m/v) op de juiste plaats, zo hebben we dat altijd gedaan en dat lijkt me nog steeds de beste oplossing.

Reinaert | 24-08-17 | 15:52

Vrouwen worden gemiddeld ouder dan mannen. Als je kijkt vaan het percentage vrouwen uit de
Populatie mensen tussen de 25 en 65 heb je al hele andere cijfers.

Daarnaast zou eens gekeken moet worden of er wel genoeg vrouwen een meer dan fulltime baan en topfunctie ambiëren.

Anders krijg je hetzelfde effect als bij mannen, enorme benoemingen van incompetenten op basis van de uitkomst van politieke druk.

Feynman | 24-08-17 | 15:52

Eigenlijk is het dan dus gerechtvaardigd om aan vrouwen een hogere AOW-leeftijd op te leggen dan aan mannen. Maar daar wil vast niemand voor pleiten in Den Haag.

netniet | 24-08-17 | 15:53

Goed punt Feynman. U heeft uiteraard helemaal gelijk. Maar sommige personen beginnen meteen glazig te kijken zodra je ze deze stellng voor de voeten werpt.

padbuffel | 24-08-17 | 16:44

Litjens heeft nooit geleerd dat in het algemeen er 10 procent meer jongetjes worden geboren dan meisjes. Amsterdam sjoemelt dus al bij de geboorte.

Synecdoche | 24-08-17 | 15:50

Migratie doet veel. Als je naar bepaalde landen gaat zul je zien dat er een vrouwen overschot is.

miko | 24-08-17 | 16:21

Knettergek aflevering 3476
Geen vrouwen functies doneren omdat het vrouwen zijn
geen meergepigmenteerden functies geven omdat ze meergepigmenteerd zijn
geen mannen automatisch functies geven omdat piem0ldragend zijn
Mensen aannemen omdat ze geschikt zijn voor een bepaalde functie, misschien dat we dat eens moeten proberen

Tobi | 24-08-17 | 15:49

*ze

Tobi | 24-08-17 | 15:50

In een genderneutrale wereld worden posities louter vervuld door mensen. Next.

netniet | 24-08-17 | 15:48

Denk dat mijn punt aan u voorbij is gegaan.

netniet | 24-08-17 | 17:14

Dat gegenderneutraliseren is alleen loze praat voor de bühne. Het enige echt harde criterium voor de top van de ambtenarij is de partijkaart, gevolgd door de scherpte van de ellebogen.

Guido | 24-08-17 | 15:48

Gelijkheid van uitkomst is een communistische concept en niet een meting van hoe goed een maatschappij is.

letters_of_cijfers | 24-08-17 | 15:48

Amsterdam is toch al hopeloos verloren i don't care. Ik kom er nooit meer en zie amsterdam als een etterende puist

bigs | 24-08-17 | 15:47

En lengte?... En bloedtype?.. IQ? rood haar en blond haar?

Lees de 'Goulash archipelago' Kijk om je heen.. en huiver.

KutFilosoof | 24-08-17 | 15:47

Goulash??
Heb ik iets gemist??

miko | 24-08-17 | 16:20

Ja, binnenkort watertanden bij MasterChef.

tectonicos | 24-08-17 | 17:03

nu heb ik zowaar honger gekregen

Tobi | 24-08-17 | 19:08

Misschien moeten ze eerst eens op zoek gaan naar sollicitanten met gezond verstand.

Poppo van Ulvinga | 24-08-17 | 15:46

Volgens mij bestaat Amsterdam al voor 50% uit mensen die niet in Nederland geboren zijn - succes met de sollicitaties!

Goldfinger | 24-08-17 | 15:46

"die bij de geboorte gezien werden als mensen die niet in Nederland geboren zijn"

vanBarchum | 24-08-17 | 16:07

Briljante foto bij het achterliggende Parool-artikel: 2 vrouwen en 8 mannen. Heren, opgeven die functie, nu! Overigens is het wapen van A'dam met drie kruisjes ook hopeloos eenzijdig. Komt die ophef.....

tectonicos | 24-08-17 | 15:44

Goede vrouwen komen zelf wel op de plek die bij hun past. . De dwang creëert middelmaat. Zoals we dagelijks zien in NL., en voornamelijk in Amsterdam.
--
Heb een enorme hekel aan vrouwen die "Woman in dat of dit" oprichten. Dat is zo stom, en dat soort vrouwen zijn in ieder geval geen top, omdat ze door zielig te doen iets willen bereiken. Gelukkig ken ik voornamelijk vrouwen die op eigen kracht gekomen zijn waar ze passen. Leuke vrouwen zijn dat hoor, lekker zelfstandig, geen zielige zeikerds, geen slaven van een dome subsidies of EU clubjes...

Mark_D_NL | 24-08-17 | 15:43

Begin met het vervangen van die politiepief. Zelfs een vrouw is beter dan deze.

2voor12 | 24-08-17 | 15:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken