Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Charlie Hebdo durft weer. Geen applaus, maar ophef, gezeik en gedoe. We zijn terug bij af

Social

In naam van Allah werd in januari 2015 een aanslag gepleegd op de redactie van het satirische blad Charlie Hebdo. Met dank aan de islam pompten Chérif en Saïd Kouachi twaalf mensen op beestachtige wijze vol met lood. Daarna veranderden we allemaal onze profielfoto in Je Suis Charlie. We maakten een hashtag trending. We doneerden massaal om Charlie Hebdo maar voort te laten bestaan. We spraken van een oorlogsverklaring. We liepen stille tochten. We riepen een dag van nationale rouw uit. Er vond een mars voor de republiek plaats. We protesteerden in kerken en synagogen en riepen dat aanslagen niet bij islam horen. Voor even waren we allemaal Charlie. En nu, circa 2,5 jaar na de aanslag op Charlie Hebdo, worden er nog steeds onschuldige mensen uit het leven gerukt in naam van een profeet, een god, een geloof. In Barcelona en Cambrils zijn ten minste vijftien mensen omgebracht. En Charlie Hebdo durft weer. Ja, Charlie Hebdo durft weer. Iets met 'rather die standing than live on my knees'. Maar wat krijg je? Charlie Hebdo gaat te ver. Charlie Hebdo speelt gevaarlijke spelletjes (va te faire foutre, Stéphane Le Foll). Charlie Hebdo doet aan islamofobie. Charlie Hebdo is racistisch tegen islam. Charlie Hebdo is discriminerend tegen islam. Er is discussie, twijfel, ophef. Kijk. En de reacties hier. Echt waar mensen. We zijn helemaal niet allemaal Charlie. We zijn putain de merde terug bij af.

Reaguursels

Inloggen

Ja, die aanslag op Charlie Hebdo. Waar de ene terrorist de andere een teken, gebruikt door commando's gaf om de aftocht aan te geven (?). Waar beide terroristen, heel wonderlijk, hun id-bewijzen waren verloren in de vluchtauto (??). Waar daarna in een door de terroristen gegijzeld bedrijf een medewerker vanuit zijn verstop-plaats in een keukenkastje belde met de nationale radio (???). Waar de politiechef belast met de zaak enkele dagen erna zelfmoord pleegde (????). De verklaring vanuit de politie was dat de man al langer kampte met een ernstige depressie, alsof op zo'n zaak niet de best functionerende politiechef gezet zou worden. Er zijn heel veel verschrikkelijke aanslagen gepleegd in naam van Allah (verreweg de meeste overigens nog altijd op moslims). Of die op Charlie Hebdo daaronder valt is te betwijfelen. Die hele zaak stonk van het begin af aan op 10 km afstand.

HertoginHoezoda | 25-08-17 | 08:50

Stephane le Foll. Moet dat niet zijn: le Fou.

wallenberg | 24-08-17 | 11:07

Hypocriet kut land hoop dat ze allemaal een foute melkschimmel naar binnen werken

Pedro el Negro | 24-08-17 | 08:47

Wanneer komt de prent over sarko libie en de dobber zondvloed?

Pedro el Negro | 24-08-17 | 08:47

Of hoe Griekenland de euro ingelobied werd alsof het een franse burgemeester verkiezing was

Pedro el Negro | 24-08-17 | 09:15

Het is wat dat anno 2017 het tekenen van cartoons een levensgevaarlijk beroep is.

xiuxiu | 24-08-17 | 07:23

Wel ophef over tekening maar niet over aanslag/islam?

ik_ruk_nooit | 24-08-17 | 05:53

Zolang de medewerkers van Charlie Hebdo onder andere namen moeten reizen, andere journalisten nodig hebben om contacten te leggen, anoniem blijven voor de mensen die ze interviewen en die mensen daar pas wat over mogen zeggen als ze weer het land uit zijn. #trotsdatzehiergeweestzijn

Robin Hood | 23-08-17 | 21:41

En alle media en overheden vragen zich zogenaamd af wat er is misgegaan .
Maar die ENE super-eenvoudige maatregel, die zelfs elk schoolkind al decennia lang begrijpt, dat weigeren ze auf Befehl van het Brusselse Politburo. Grenzen Dicht Nu, Nu, Nu..
Wie nu nog gelooft dat de hele immigratie ellende geen puur opzet is van de overheden moet zich eens heel erg goed achter de oren gaan krabben

telelezer | 23-08-17 | 20:23

De haatbaarden zijn vast weer over de zeik want zelfreflectie is hun vreemd.

puntjeopdei | 23-08-17 | 20:19

Ik vind het een bloedeloze ongeinspireerde plaat. Een soort feitelijke vertaling van het gebeurde naar een tekening met een tekst die al duizend keer eerder is aangehaald. Verder niets dan hulde.

Drs. Paco P. | 23-08-17 | 19:31

Het ding is dat het groepje van Hebdo dit altijd al deed. Ik kon dit krantje al voor de aanslag en vond de tekenaars af en toe scherp. Negen van de tien keer vond ik ze daarentegen dan weer ongelovelijk lullig. Aangezien ze nu wat bekender zijn (inmiddels weer vergeten) zien mensen dat ze af en toe erg te ver gaan. Ik ben van mening dat deze krant ook vrijheid heeft om te tekenen wat ze willen, maar soms gaat het mij een beetje te ver.

MasterfulOne | 23-08-17 | 18:47

Kon?

Braco.me | 24-08-17 | 07:48

@Braco.me Beoordeel me niet. Kon zit zo zwaar in mijn brein gepompt dat ik het er niet meer uit krijg.

MasterfulOne | 24-08-17 | 18:13

Elke totaalmalloot die Charlie Hebdo tegenover mij afvalt of aanvalt en wel een Je suis Charlietje plaatste krijgt een kaakslag.

Lood om oud ijzer | 23-08-17 | 18:38

Intussen meldt het wakkere volksdagblad De T. dat de aanvallen op islamitische doelen in Spanje sinds de aanslagen van vorige week drastisch zijn gestegen.
"We registreren dezer dagen een brute golf van vijandigheid tegen de islam”, zegt het Spaanse Burgerplatform tegen Islamofobie verongelijkt in de krant El Paìs.

Alsof ze het raar & gek vinden. En dit he-le-maal niet hadden verwacht. Goh, hoe zou dát toch komen?
Want 'platforms tegen islamofobie' zien natuurlijk liever dat westerlingen bij een berg teddybeertjes, knuffels en bloemen met een zee van brandende kaarsjes ervoor, "don't look back in anger" staan te kwelen.
Zodat moslims gerust kunnen zijn, vanwege het achterwege blijven van (terechte) woede en de islamisering ongestoord verder kan gaan.

Ik voel aan mijn water: Er hoeven niet eens veel meer islamitische aanslagen te volgen in Europa voordat het gros van de burgerij het - eindelijk - niet meer pikt. En dat zou verdomme eens tijd worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met de teddybeertjes, de kaarsjes, de bloemen en de knuffels en de zeikliedjes van die hippie Lennon, als antwoord op de ene islamitische oorlogsverklaring aan het westen na de andere.

Ik heb het over "de islam" omdat die als geheel de oorzaak is van deze gore ellende, die zich met regelmaat van de klok steeds weer herhaalt op steeds weer een andere drukke plek in steeds weer een andere Europese stad.

Of je het nu hebt over de islamitische gemeenschap in Spanje, Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Finland, Duitsland, Zweden, België, Zuid-Thailand, India, de Filipijnen, Australië, Indonesië of die verzameling islamitische shit-holes in het Midden-Oosten: overal ter wereld produceert de islamitische gemeenschap de smerige uitwerpselen die we "terroristen" noemen, of "geradicaliseerde moslims".
En een gemeenschap die op zulk een schaal, met zulk een regelmaat, met zulk een vanzelfsprekendheid en met zulk een spreiding dit soort massamoordenaars voortbrengt, en een gemeenschap die, waar ze ook ter wereld opduikt, zorgt voor problemen en een gemeenschap die de hele wereld op enorme kosten jaagt omdat die zich genoodzaakt ziet zich te beschermen tegen de zieke, perverse uitwassen die uit die gemeenschap voortkomen, kán en móet hiervoor in zijn geheel ter verantwoording worden geroepen.

De islam is het probleem.
De islam, en niets anders dan de islam.
En dus níet het gebrek aan stageplaatsen of discriminatie of zo.

De islam Europa uit.
Te beginnen uit Nederland.

Peter Emile | 23-08-17 | 18:34

"Want 'platforms tegen islamofobie' zien natuurlijk liever dat westerlingen (...) "don't look back in anger" staan te kwelen.
Ja, of "Busje komt zo, busje komt zo..."

Schoorsteenveger | 23-08-17 | 19:20

Als ik zou geloven zou ik hier Amen op zeggen.

osolemio | 23-08-17 | 19:53

Helemaal mee eens, niets toe te voegen.

Franker | 23-08-17 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Elk zichzelf repecterend bedrijf heeft een Mission Statement, zodat iedereen weet waar hij voor werkt en wat het uiteindelijke doel is. Wie dit niet kan/wil onderschrijven past niet in het bedrijf en is mogelijk zelfs schadelijkk voor een gezonde bedrijfsvoering. Hetzelfde geld voor een samenleving, met de nadruk op "samen". Onze vredelievende moslim medebewoners hebben een totaal andere agenda en doel en onderschijven onzen westerse "Mission statement" niet, die is gebaseerd op gelijkheid, vrijheid, vooruitgang, ontwikkeling, etc. Om onze westerse samenleving, beschaving en cultuur te beschermen tegen verdergaande uitholling, aantasting en beschadingen door mensen die onze Mission Statement niet ondersteunen moeten er snel strakke maatregelen worden getroffen.

E.Colli | 23-08-17 | 18:18

Als je de verkeersregels braaf en letterlijk opvolgt ben je dan een geradicaliseerd en extremistisch automobilist ? Waarom wordt de brave en letterlijke opvolging van koranteksten dan wel extreem en radicaal genoemd ? De terrorist voert toch gewoon netjes uit wat er staat. Juist de "gematigden" weten niet wat ze met de groteske teksten aanmoeten en zijn dus de "verwarden" Tijd voor de deugmens om de koran te lezen.

A.S. Perien | 23-08-17 | 18:04

Ik ben een moslim en ik maak in naam van mijn duivel (een god durf ik het niet te noemen) mensen dood.
Reactie: ach arme moslim, u kunt er ook niks aan doen, want zielig.
.
ik ben een journalist bij een satirische krant, en ik maak tekeningen.
Reactie: Racist, Fascist, Islamofoob, want blank.
.
Iemand die hier een andere reactie had verwacht?

Aertheron | 23-08-17 | 17:32

Niet helemaal waar, als je het intellect niet hebt kun je het ook niet, en dat ze het intellect niet hebben wordt al bewezen door het feit dat ze moslim zijn.
Het is een soort catch-22 situatie voor moslims.
En de oplossing is zoals ik al zei: ga terug naar je zandbak en ga daar hakbar spelen.

Aertheron | 23-08-17 | 18:06

De mug is voedsel voor vogels insecten en zelfs vissen. Zonder mug krijgen bepaalde diersoorten het moeilijk. Kortom elk dier is nuttig.

MarcoC1991 | 24-08-17 | 09:24

@marcoC1991
elke dier is op een of andere manier nuttig, dat ben ik met u eens.
of elke groepering mens nuttig is betwijfel ik. PedoProfeetvereerders vind ik persoonlijk niets toevoegen aan onze wereld.

Aertheron | 24-08-17 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Als je het gore lef hebt om hier te spreken van islamofobie, dan deug je niet, en dan heb ik het niet over deugen ten overstaan van een God of een Allah, maar deugen als mens, als nietig onderdeel van de totale mensheid.
Die autootjes rijden systematisch mensen dood, uit naam van De Verhevene: Allahu Akbar.
Als je de ballen hebt om deze cartoon te publiceren, dan ben je alles behalve bang voor die godsdienst die zo uitnodigt tot dit soort daden, dan zoek je de confrontatie, dan ga je met opgeheven westers hoofd de discussie aan, niets meer en niets minder.
Degenen die nu roepen dat hier sprake is van islamofobie moeten zich diep en diep schamen en bij zichzelf te rade gaan. Ze schijten in hun dhimmie-broek van angst, ze zijn doodsbang, fobisch bang. Zij zijn de ware islamofoben.
Denk er een beetje over na, en je komt al gauw tot de conclusie dat de meest fervente islamofielen in wezen weinig of niks met die religie op hebben, maar te schijterig zijn om eenzelfde kritiek te hanteren die nog niet zo lang geleden richting het Christendom werd geuit, en dus eigenlijk islamofoob zijn.

Schoorsteenveger | 23-08-17 | 17:31

Zo doen ze het misschien daar maar hier in het "vrije" Westen mogen wij zaken met macht ridiculiseren. (H. Teeuwen, 201?)

Bobdesloper | 23-08-17 | 17:50

Heeft Peterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr r. de Vries al een reactie gegeven?

Nietgek | 23-08-17 | 17:31

Alweer een aanslag op de omslag. Binnenkort een omniBUS?

Mr_Natural | 23-08-17 | 17:31

In 2017 zijn veel mensen niet meer bestand tegen de soms keiharde realiteit.
Daarom stelt men deze tegenstellingen tussen de mensheid enerzijds en moslims anderzijds voor in films en series als World War Z (zombies), Lord of the Rings (orks) en Game of Thrones (levende dooien), maar ook dit wil niet doordringen tot de volgevreten makke domme meute.
Cartoons doen geen pijn, bommen en busjes wel.
Feiten. Niets anders.

Notenkraker | 23-08-17 | 17:29

Jammer dat wij in de verwijfde linkse pokke landje geen enkel tijdschrift hebben die dit durft!
Lafbekken.!

joppo0 | 23-08-17 | 17:29

Foei zeg! Een verband leggen tussen al die aanslagen en de islam, nadat zowel de EU als de media daar zoveel zalvende Gutpraat over hebben uitgezwegen, nota bene.
Repsectloos.

Jan Passant mk2 | 23-08-17 | 17:26

La vérité fait mal.

MickeyGouda | 23-08-17 | 17:08

De moslims zijn nu eenmaal zo. Daar kunnen ze niets aan doen. Is hun natuur. Maar laat ze lekker natuurlijk doen in hun zandbakken.

De linksen, d.w.z. hun useful idiots, maar vooral hun zelfbenoemde intellectuelen, die zijn de oorzaak van alle narigheid.

Er is vast een reden dat Pol Pot intellectuelen behandelde zoals hij dat deed. En ik zou afkeuren, maar wel begrijpen als iemand daarvan zou zeggen 'Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel".

Poekieman | 23-08-17 | 17:05

Is toch helemaal niet realistisch, die cartoon? De busjes rijden nooit vrolijk door zoals op dit plaatje.

J. Jarig | 23-08-17 | 17:01

Het gaat om het er overheen..letterlijk wat Charlie H. nu ook doet.

litebyte | 23-08-17 | 17:10

Dat komt omdat 17-jarige jihadisten meestal nog geen rijbewijs hebben.

Notenkraker | 23-08-17 | 17:31

Gutte gutte gutte gut.
De waarheid en werkelijkheid benoemen is weer eens "not done", nog net niet "verboten".
Nou, wij kunnen de vorige zin maar weer blijven benoemen, dus nog maar eens:
(Speciaal voor linksdraaiende gut-menschen)
De islam, zoals deze nu wereldwijd georganiseerd is,
is een fascistische, moorddadige reli-gekke organisatie, met een moraal uit de middeleeuwen.
En dit is geen mening, maar een feit, jeweetwel, uit de feitelijke werkelijkheid,
met talloze voorbeelden over de jaren heen. Waarvan Barcelona / Spanje het meest recent.
*Begrijpen* jullie dat, linksdenkers?

hotmint | 23-08-17 | 17:01

+oneindig voor alle franstypende reaguurderts

Gualtiero | 23-08-17 | 16:55

Moslims, het gaat niet snel goed komen met dat volk. Het eeuwige gelul dat je mensen die dat vreselijke geloof aanhangen niet achterlijk mag vinden... Lees de Koran en je kunt het daar toch alleen maar mee eens zijn.
En daden spreken altijd luider dan woorden. En welke daden zien we al vele decennia lang van de moslims in zowel hun eigen hell-hole landen als hier? Achterlijkheid, barbaarsheid en pure haat. Aan één stuk door.
Als je een christen mag bekritiseren op zijn achterlijke geloof, wat veel wordt gedaan, dan mag het zeker met moslims aangezien dat geloof van hen nog wel een heel stuk achterlijker is.

WatZalIkErvanZeggen | 23-08-17 | 16:48

Bedankt dat u mijn geloof dan wel achterlijk vindt, maar toch minder achterlijk alsdan dat van de moslims. PS. ik vind mensen die niet geloven ook achterlijk :P

Aertheron | 23-08-17 | 18:03

Hoe meer cartoons die de islam op de hak nemen, des te beter. Ridiculiseren en veroordelen.

McMarx | 23-08-17 | 16:48

De alwetende smartphone met oneindige mogelijkheden heeft niet de mogelijkheid om voor u te bepalen of u met satire te maken heeft. Een mogelijke oplossing is om net als bij films, een kijkwijzer toevoegen aan de foto, tekening of column.

cees2025 | 23-08-17 | 16:41

Ik durf de wetenschappelijke stelling aan dat wanneer er geen Marrokanen en moslims in Europa zijn, de aanslagen en het risico op aanslagen zal verminderen met wel 99%. Nu, wie durft hier aan te twijfelen.

Mijn stelling is in deze "Verwijder alle mensen die een parallelle samenleving nastreven en de sharia willen introduceren in onze Natie en de rust zal wederkeren"

Als we dan ook tegelijk antifa, extreem link en de NPO het zwijgen opleggen, dan zal ik eindelijk kunnen genieten van prachtige land achter de duinen.

von Amsberg | 23-08-17 | 16:37

Hear hear!

TaliSepatu | 23-08-17 | 16:48

Ik denk dat het percentage op 99,9 komt.

J. Jarig | 23-08-17 | 17:02

True!

Montesquieue | 23-08-17 | 23:35
▼ 1 antwoord verborgen

En die vrouwen en die moeders die zeggen van niets te weten. Die zijn het ergst.

double punch | 23-08-17 | 16:34

Die vrouwen kunnen helemaal geen kinderen opvoeden vanwege hun achtergestelde positie, ze kunnen ze alleen grootbrengen maar opvoeden is een heel ander verhaal.

osolemio | 23-08-17 | 16:56

Peter R de V. : "Ze moeten wel doen wat de reli-fascisten willen Anders is het hun eigen schuld".

Kamervraag | 23-08-17 | 16:31

Charlie heeft nog netjes gehouden. Er staan geen bandensporen op de lichamen en alle lichaamsdelen zitten nog netjes aan elkaar. Zo lijkt het net of het busje alleen wegrijdt.

ScumbaggusMaximus | 23-08-17 | 16:26

Hee, in Duitsland is een zg Westerse moskee opgericht, waar burqa's en hoofddoeken niet mogen. Waar homo's welkom zijn mannen en vrouwen worden niet gescheiden.
De stichters worden uiteraard met de dood bedreigd.

Carmelita | 23-08-17 | 16:23

Fimmy-Jalon | 23-08-17 | 15:34
Laten we inderdaad nóóit het hoofd boven het maaiveld uitsteken, daar komt alleen maar ellende van.
Dwaas!

Gags Beasley | 23-08-17 | 16:18

Persoonlijk vind ik hwt knap hoe Charlie H. het iedere keer weer voor elkaar krijgt om zoiets als de islam of het ggristendom zo'n menselijk gezicht te geven.

De proletische kanker dat religie heet door de creatieve beeldende zeik halen, wat hebben sommige mensen toch een heerlijk maar risicovol beroep.

litebyte | 23-08-17 | 16:11

Niks zo vervelend als een zeer goeie mop te moeten vertellen tegen iemand die 'm niet snapt, of wil snappen.

Notenkraker | 23-08-17 | 17:35

Fatsoensrakker was in de jaren 70 een scheldwoord, diezelfden "verlichte progressieven" trekken nu van leer tegen Charlie Hebdo.

lingo star | 23-08-17 | 16:11

Laat een scheet tegen een moskee en de poppen zijn aan het dansen. Roep iets over een zieke profeet en je kop moet er af. Toon een plaatje met uitgebeelde islamkritiek en voldoende mafkezen staan op hun achterste poten.
Rij met een busje mensen dood en er is kort een kriebel waar te nemen, maar hierna komt weer snel het zalvende gelul in de ruimte.
---
Zeg gewoon wat het is; salafisten zijn de nieuwe nazi's. En wat doet de islamitische gemeenschap toch hun best om het rot in hun religie van binnenuit te bestrijden.
Waar komt de volgende aanslag? De reactie hierop is al bekend.

donkieshot | 23-08-17 | 16:09
-weggejorist-
grondig | 23-08-17 | 16:13

Ach, de deugmensen. Allemaal weten ze het beter, allemaal weten ze dat de Islamisten de slachtoffers zijn en wij de daders. Allemaal. Tot hun eigen familie/kind/vrind geofferd wordt aan de gekte. Iedere feminist weet vandaag dat de Islam mooier is dan de bevochten en verworven vrijheid en gelijkheid aan de man die hen in de westerse cultuur terecht is vergeven. Mooi, tot het te laat is. Waar vroeger BH's al vrouwonderdrukkend waren zijn hoofddoekjes en burka's helemaal bon ton. Immers de "fascist" is er op tegen en dus is het "een symbool van gelijkheid"
-
De linksmensen vechten al 20 jaar tegen vijanden (de westerse blanke man, want dat zijn fascisten allemaal) die alleen in hun eigen hoofd bestaan. Moe van de eenzijdige strijd. Moe van het feit dat diezelfde westerse blanke man ze niet bevecht en zelfs negeert gaan ze steeds verder in het provoceren. steeds verder in het innemen van extremistische standpunten. Steeds verder en verder, smachtend op een reactie van hun vijand die niet bestaat. Het is best zielig allemaal. Ze willen aandacht en bevochten worden. Want alleen dán zijn ze relevant.
-
Maargoed. Ik als rechtse, blanke man, met gezin, mooi huis, en goede baan zal het wel niet goed begrijpen. Ik ben tenslotte zo'n smerige liberaal. Je weet wel, van het soort dat vrouwen gelijk stelt aan mannen, vindt dat iedereen zijn eigen leven moet leiden zo hem/haar het goeddunkt, mits je daar geen anderen mee schaadt. Zo'n fascist die vindt dat je alles mag zeggen. Zo'n smeerlap die vindt dat je moet werken voor je geld en niet mag stelen. Ik, ik ben de Satan die geen moeite heeft met de vrijheid van anderen. Ik, ik de duivel moet bestreden worden omdat ik vind dat onze vrijheid het waard is om te beschermen. ik ben een xenofoob omdat ik in die wil om te beschermen wat goed is de grenzen liever gesloten zie. Dood moet ik.
-
En gelijk hebben ze. Aan de andere kant van de grens ligt een prachtige cultuur zonder vrijheid, zonder blanke mannen, zonder gelijkheid, zonder humaniteit.
-
Gelijk hebben ze. Het is het waard. Verdomme het is het waard!

Badderbeest! | 23-08-17 | 16:08

Goed verwoord. Maar zolang fatsoenlijk rechts nog VVD blijft stemmen, zal er weinig veranderen.

double punch | 23-08-17 | 16:36

Putain de merde?
Moet je nou alweer de stoepjesschoonveegster van Jantje Smit er met de haren bij slepen?

Hemmenaar7 | 23-08-17 | 16:07

Pff. Wat kan iemand die krabbels op twitter nou schelen.

Kwijldraad | 23-08-17 | 16:06

Tja, dat éternelle is natuurlijk extreem overdreven. Zeer gewaagde uitspraak!

bodemloos | 23-08-17 | 16:06

PS. Zoek de anders gekleurde.

Gokmaar | 23-08-17 | 16:08

Respect voor de gasten van CH!
Je rug recht houden en niet buigen na wat hen is overkomen, daar kan de wereld een voorbeeld aan nemen!

Mr.Nuance | 23-08-17 | 16:04

Dat het antifa volk, tussen het straatmeubilair slopen door, ook nog even tijd heeft om de krant te lezen.. ik vind het knap.

Sokonomi | 23-08-17 | 16:01

Ik vrees dat het aftellen al is begonnen.

DebraCadabra | 23-08-17 | 16:01

Als Peter de Friek deze keer maar niet zelf een aanslag gaat plegen. Want hij kan hier zo boos om worden, walgelijk vind hij het, de aanslagen in Spanje waren ook uitgelokt en vallen in het niets met een nazi die een vrouw op het wegdek uitsmeert in de V.S.

Patje2011 | 23-08-17 | 15:57

lang leven Charlie Hebdo

Jacktheflipper | 23-08-17 | 15:56

Er worden reacties weggejorist zonder enige reden, wat is er aan de hand GS?

harry21 | 23-08-17 | 15:55

Ik heb dit bericht maar eens op mijn tijdlijn gezet

Rotisseur | 23-08-17 | 15:54

Moedig!
Ik neem meteen een abo.

pennestront | 23-08-17 | 15:49

Het empatisch vermogen van extremisten, links of rechts is 0. In dit geval bij links, het is 0. Nuller kan het niet. Charlie laat het voelen en laat het zien.

ikdenkwat | 23-08-17 | 15:48

Hahaha, Huffington post aka Soros funded media, wie neemt deze leugenachtige haatzaaiers nog serieus op een paar sneeuwvlokjes na...

First Contact | 23-08-17 | 15:47

ook via de App Store verkrijgbaar... gewoon kopen, ook als preek je geen Frans.

mental K | 23-08-17 | 15:46

Nogal wiedes dat ze bij Charlie Hebdo geen Islamfanboys zijn. Een flink stel van de redactie is immers in het recente verleden op beestachtige wijze geslacht door een stel Islamfanboys met bijzonder lange tenen en zonder enig benul van het concept "satire".

Lijkt me een hele normale, gezonde attitude, die aversie is volkomen rationeel. Zij is immers gebaseerd op waarneming en ervaring, niet op een in de verbeelding rustende of aangepraatte notie zonder enige basis in de werkelijkheid.

Je suis Charlie, ook vandaag en ook zonder trending hippe hashtag of profielfoto. JUIST vandaag, want buiten de redactie van Charlie Hebdo zelf heeft men schijnbaar niets geleerd. Bij deze, namens mijzelf... Charlie, chapeau.

IntegereVoorzitter | 23-08-17 | 15:44
-weggejorist-
harry21 | 23-08-17 | 15:41

Een jongetje in een plas bloed. Hoe komt die Charly er op? Schandalig.

RickTheDick | 23-08-17 | 15:39

Zolang de politieke kaste de islam niet net zo hard bestrijdt als hun wel deugende voorgangers met nazisme en communisme hebben gedaan, moet hun ernstige nalatigheid worden verweten en zijn ze verantwoordelijk voor alle door de islamieten afgeslachte onschuldige Westerse slachtoffers.
Het is alsof je willens en wetens een valse Rotweiler op een peuterschool loslaat en daarna krokodillentranen gaat janken om de slachtoffers terwijl je het beest zelf hebt gefaciliteerd om aan te vallen.
De hypocrisie druipt er vanaf. En maar tegen beter weten ontkennen dat het met de islam te maken heeft.
Alsof je Auschwitz los wil zien van de nazistische doctrine. Waanzin. Auschwitz is een logisch gevolg van de nazistische doctrine, net zoals aanslagen op niet-moslims door moslims een logisch gevolg zijn van de islamitische veroveringscultus.

kempenaer | 23-08-17 | 15:39

Je kan ook zelf politieker worden he?
Als je het allemaal zo goed weet moet dat een groot succes worden.
Moet je wel de keuze maken: stemmen krijgen door mooie praatjes op te houden en vooral niet te kritisch op de islam te zijn, en vervolgens iets heel anders gaan doen als je eenmaal macht hebt,
of roepen dat alles de schuld van de islam is en proberen stemmen van berdet en greet af te snoepen. En nooit een anti-islam meerderheid krijgen.
Ik weet overigens wel welk van deze opties ik landverraad zou noemen.

two ball cane | 23-08-17 | 15:43

Of, de conclusie is dat de voortdurende geweldspiraal die over Europe is neergedaald, zijn vruchten begint af te werpen. Al wil min kritisch zijn, men durft niet meer.
www.youtube.com/watch?v=7j9WgCsoazQ

Croxifoxio | 23-08-17 | 15:37

Ja, laten we aub geen gevaarlijke spelletjes spelen met islamieten.
'Schipper mag ik overvaren' is al gevaarlijk genoeg.

Zoltan | 23-08-17 | 15:37

Ik vergelijk het met de jaren vóór 1940. Nederland zag toen wat er in Duitsland allemaal gebeurde en veranderde maar deed niets. Nederland wilde wederom neutraal blijven. Intussen wakkerde het nationalisme in Duitsland aan en toen was de gelegenheid daar om de oorlog te starten en landen binnen te vallen. Ook Nederland. Hoewel men wíst dat het ging gebeuren, gebeurde het onverwacht. Men stond erbij en keek ernaar.
Nu, 80 jaar later, kijken we weer naar een op handen zijnde oorlog en weer wuiven we het weg. We wíllen het gewoon niet zien. En met "we" bedoel ik de gutmenschen en de onwetenden. Ik zie wel degelijk wat er om me heen gebeurt, ik lees geen dode bomen maar vergaar m'n eigen info wel. Misschien tendentieus en nodeloos kwetsen maar daardoor niet minder waar.

Bakkeleures | 23-08-17 | 15:36

Ik vergelijk het met de jaren vóór 1940. Nederland zag toen wat er in Duitsland allemaal gebeurde en veranderde maar deed niets. Nederland wilde wederom neutraal blijven. Intussen wakkerde het nationalisme in Duitsland aan en toen was de gelegenheid daar om de oorlog te starten en landen binnen te vallen. Ook Nederland. Hoewel men wíst dat het ging gebeuren, gebeurde het onverwacht. Men stond erbij en keek ernaar.
Nu, 80 jaar later, kijken we weer naar een op handen zijnde oorlog en weer wuiven we het weg. We wíllen het gewoon niet zien. En met "we" bedoel ik de gutmenschen en de onwetenden. Ik zie wel degelijk wat er om me heen gebeurt, ik lees geen dode bomen maar vergaar m'n eigen info wel. Misschien tendentieus en nodeloos kwetsen maar daardoor niet minder waar.

Bakkeleures | 23-08-17 | 15:36

Dit is toch ongeveer de definitie van een vrije samenleving?
1. je mag het oneens zijn met iemand.
2. diegene mag wel zeggen wat die wil.
3. je mag diegene aanspreken op hoe fout/dom/gek/leuk/goed het is wat die zegt.
4. een samenleving laat zien dat fundamentele meningsverschillen geen enkele rechtvaardiging of excuus voor terreur zijn.
Wat is er verkeerd aan dat we na 4. weer terug bij 1. zijn? Of bij 2.? Of bij 3.?
NIEMAND praat een terreuraanslag goed. Het is extra kwalijk dat mensen om hun mening worden vermoord.
Maar die mening daarna heilig verklaren?!? Gekkenwerk.
Misschien wat cliche maar ik moet toch even denken aan:
“I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.”
― S.G. Tallentyre, The Friends of Voltaire
En of het hypocriet is om zowel 'je suis' te zijn als inhoudelijk faliekant tegen?
Volgens mij niet. Recht op meningsvrijheid is een stuk belangrijker dan of die mening goed of fout is. En wat weet ik nou van of een mening goed of fout is.
Dat iemand opkomt voor de vvmu wil niet zeggen dat diegene het eens is met die mening.

two ball cane | 23-08-17 | 15:35

Altijd + om Voltaire erbij te slepen, echter in dit geval gaat het niet over het recht van meningsuiting, maar over de proportionaliteit van de claims. Na de aanslagen van de laatste jaren en de vele doden die daarbij gevallen zijn, zou het de moslims en hun apologeten sieren om maar even de bek te houden over de al dan niet vermeende incidentjes die onvermijdelijk volgen op dergelijke moordpartijen.

ChatBot | 23-08-17 | 15:48

Op zich hebje gelijk als het de individu betreft die dit plaatje onder ogen komt. Maar wat we nu voornamelijk zien in de linkjes zijn andere media en publieke figuren die Charlie Hebdo zelf veroordelen en bijna is te proeven "Jullie vragen er (weer) om.." Dat klopt toch niet echt. Dan zou dus bijv Pim Fortuyn destijds ook niet gedemoniseerd zijn door de media en concullega's maar zouden die toen slechts een mening hebben gehad...

VP732 | 23-08-17 | 15:52

Ik ben het met je 4 punten volledig eens.
En de quote van Tallentyre is ook geweldig.
.
Er is alleen een verschil tussen een mening hebben over iemand anders zijn mening, en het mond dood maken van een journalistiek medium door het racistisch, islamofoob te noemen. Iemand van racisme betichten is namelijk zeggen dat die persoon een strafbaar feit begaat. Iemand Islamofoob noemen is eigenlijk een compliment, maar bedoeld als belediging.

Aertheron | 23-08-17 | 17:53

Volgens mij moet de eerste historicus de beweert dat de kruistochten en de inquisitie niets met de R.K.-kerk te maken hadden nog geboren worden.

Aristotalloss | 23-08-17 | 15:34

er zijn overigens veel historici die zowel de kruistochten als de inquisitie in verband brengen met de islamitische veroveraars. Zonder Granada geen Torquemada.

Glasgow Argus | 23-08-17 | 15:41

De kruistochten en inquisitie hebben zeker wat met de Rooms Katholieke kerk te maken. Wat er mis zou zijn met de kruistochten snap ik niet zo goed. Ridders gingen pelgrims beschermen die door moslims in de pan gehakt werden onderweg naar Jerusalem, dus die mensen verdedigen met een leger, ik zie het probleem niet. Enige jammere is dat ze niet konden winnen van de moslim hordes en daarom de kruistochten uiteindelijk afgeblazen zijn.
.
De inquisitie was iets verwerpelijks, maar goed macht corrumpeert zullen we moeten concluderen, en als je de macht hebt sadist te zijn en niemand legt je een stro-breed in de weg, zal een groep sadisten dingen gaan doen die het daglicht niet kunnen verdragen, helaas is dat de zo.
Verschil met moslims is dan weer, dat als je dit tegen een katholiek zegt, hij je niet direct zal proberen te vermoorden...

Aertheron | 23-08-17 | 17:47

Moeten we gewoon niet erkennen dat de wereld rot is. Dat de mens rot is. We gaan het niet meer redden. We zijn erger geworden dan de beesten.

Fimmy-Jalon | 23-08-17 | 15:33

We, we, we...
Spreek voor jezelf.

kempenaer | 23-08-17 | 15:41

NEE!! De mensheid is niet rot. De mensheid heeft een rotte plek in de vorm van een halve maan. Deze rotte plek woekert steeds verder maar wordt binnenkort diep uitgesneden en verwijderd (als het aan mij zou liggen)

Bali Lovert | 23-08-17 | 16:05

Voorpagina met aangespoeld moslimpje was beter.

RedSplat | 23-08-17 | 15:32

dat ventje van 7 kan het niet meer, dus.

glaaf | 23-08-17 | 15:31

Kijk Peter R. ,Charlie Hebdo is weer tot leven gewekt. Kan jij vanavond in Boulevard roeptoeteren dat het rechtvaardig is als de redactie wordt afgeslacht en kan je weer 2500 euro cashen.

Broekpaling_bezitter | 23-08-17 | 15:30

Twee en half jaar om het verlies van collega's te verwerken, de beveiliging van je kantoor te upgraden en nooduitgangen te graven.

Teleo | 23-08-17 | 15:29

De hele wereld is tegen de islam, allemaal racisten!!!
*alu hoedje afdoet.

swagmachine | 23-08-17 | 15:29
-weggejorist-
grondig | 23-08-17 | 15:28

Linkse gutmenschen die kritiek leveren op de waarheid. En zich maar afvragen waarom ik steeds harder op links spuug. Mensen die zich als links uitspreken zie en behandel ik niet eens meer als mensen met een vol verstand. Dus de linkse pers is niet eens meer interessant, laat maar lullen!

quasipas | 23-08-17 | 15:28

Erg fijn overigens dat men zich in spanje aan het verweren gaat.

quasipas | 23-08-17 | 15:29

slecht getekend

cabrão | 23-08-17 | 15:27

Ja, die vent tekent na de aanslag met een paar vingers minder. Moet nog even wennen.

Teleo | 23-08-17 | 15:31

Prima getekend.
Julian lag er echt zo bij. Die heeft de fotograaf voor het effectbejag niet zo hoeven neer te leggen.

kempenaer | 23-08-17 | 16:08

de radicale tak van islam speelt gevaarlijke spelletjes

dydxsq | 23-08-17 | 15:25

Ach het is weer zoals vanouds een oneindig welles nietes discussie.

guppy | 23-08-17 | 15:25

Islamistische moslims plegen uit naam van de islam een aanslag: Linkschmenschen: Heeft niets met de islam te maken.
Trump neemt volgens linkschmenschen niet genoeg afstand van neo-nazi's. Conclusie linkschmenschen: Alle blanken zijn nazi's.

Links en logica. Het zal nooit wat worden.

Vogelbeest | 23-08-17 | 15:25

Oftewel: Linksch is de echte vijand.

oranjerood | 23-08-17 | 15:23

Hypocrisie is de ergste ziekte die een deugmens kan krijgen en ze lijden er allemaal aan.......... tuigh van de richel!

Fatwabuster | 23-08-17 | 15:23

Charlie Hebdo is een held. Als er al iets of iemand te ver gaat, dan zijn het wel van die nep-journalisten en die zogenaamde progressieve media. Totaal de weg kwijt in hun dwaalredeneringen.

Glasgow Argus | 23-08-17 | 15:21

Kijken hoe we er met z'n allen over denken als er volgende week een aanslag is op de kinderen van de redactie-leden..........

Fimmy-Jalon | 23-08-17 | 15:34

@fimmy dan nog zijn het helden. En de daders moslims.

MarcS | 23-08-17 | 17:07

En in Spanje gaan de islamieten al weer vol op het slachtoffer-orgel over de afschuwelijke brute extreem-rechtse islamofobische aanvallen op islamitische moskeeen. Met grafitie en zo.

marcoplarco | 23-08-17 | 15:19

NRC Handelsblad vindt het ook nodig om verslag te doen van de gevoelens bij de moslim gemeenschap. Misschien eerst maar eens aan de slachtoffers denken!?

Montesquieue | 23-08-17 | 23:30

Ik ben blij dat in ieder geval Charlie Hebdo weer terug bij af is. Na de moordpartij waren zij toch ook wel erg terughoudend geworden over de islam. Als zelfs zij hun moed na zoiets kunnen terugvinden, kunnen wij dat zeker.

quantumcollider | 23-08-17 | 15:18

Het Gutmensch virus is hardnekkiger dan de pest in de 14e eeuw.

LanzVonLiebenfels | 23-08-17 | 15:17

En zal meer slachtoffers maken

MarcS | 23-08-17 | 17:06
-weggejorist-
Nietvoordekat | 23-08-17 | 15:17

REAGEER OOK