Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Formatiewatch. PvdA krijgt lerarensalarissen cadeau

Laat dat maar aan de PvdA over: 29 zetels verliezen, een dikke middelvinger opsteken tijdens de coalitieonderhandelingen, toch eisen hebben voor de begroting van een demissionair kabinet en nog je zin krijgen ook. Only in Nederland partijkartelland.

Social

Als het Algemeen Dagblad goed geïnformeerd is tenminste. Maar ja, de krant van Jan Hoaxman wist ook alles van de Wilhelm(us)plicht en de embryodeal dus dit zal ook wel min of meer correct wezen. En nou nou nou wat heeft de PvdA met de vuist op tafel geslagen en oei oei oei zo is de belachelijkste kabinetscrisis ever (van een Walking Dead regering) toch maar mooi afgewend. Zo weet iedereen tenminste wat die 10 PvdA-bewindslieden (meer dan ze Kamerleden over hebben, LOL) in het demissionair kabinet zijn: goedbetaalde trollen die de stabiliteit van de regering riskeren voor een hoera-maatregel die anders ook wel zou zijn getroffen. Of zou er helemaal geen crisis hebben gedreigd en was het allemaal een suf toneelstukje? Nee toch? Dat zouden onze integere politici toch noooooooit doen?

Reaguursels

Inloggen

"waarschijnlijk" betekent als je met onze regering te maken hebt NIET.

isotope 465 | 22-08-17 | 12:00

Onzin, de PvdA maakt hierin een goed punt. Wees blij dat het niet op het politieke offerblok sterft.
Onderwijs is ziek en onderbetaald.
Motivatie om op te staan tegen lastige leerlingen is op een dieptepunt.
Uitval gigantisch.
Het loopt leeg én holt achteruit.

hfakker | 22-08-17 | 11:57 | 2

Niet zeiken.
Jullie krijgen 6500,- per leerlingen per jaar. Maal dertig units per hok is 195.000,- per leraar.
Huur een lokaaltje, lease een schoolsoftwarepakket en een espresso-apparaat.

Plato, Ari en die andere jongens zaten buiten onder een afdakje met een tros druiven!!!

Teleo | 22-08-17 | 12:13

Ben ondernemert, dus 'jullie' slaat wederom de plank mis.
Onderwijskrachten hebben de vrijheid niet om Plato of Aristoteles na te volgen. Methoden liggen vast, leerplannen zijn gedefinieerd. Geen leerkracht haal de doelstellingen van alles wat ze moeten doen. Een goede leerkracht kiest goed wat het minst er toe doet en laat dat vallen. Een slechte probeert alles te doen en loopt vast.
Maar dat gehele perspectief van waaruit je je onzin uitkraamt... er zitten zeer intelligente en onderlegde mensen tussen die uit louter gedrevenheid het onderwijs ingingen.
Ik volg het een jaar of 7 nu. Wat je zegt raakt kant nog wal en is zuiver dommige, onwetende poeppraat.

hfakker | 22-08-17 | 13:18

Na zoveel jaar braaf VVD-beleid uitvoeren, krijgt de PvdA dus toch nog iets voor elkaar. Helaas te weinig en te laat... Het lerarentekort loopt al gierend uit de klauwen. Als ze daar iets aan willen doen, zullen ze echt een marktconform salaris moeten bieden. Vooral voor de exacte vakken. Als je in het bedrijfsleven 2 keer modaal kan verdienen, ga je echt niet voor half modaal met 32 zwetende pubers in een klaslokaal zitten. Om het maar niet te hebben over zeurende ouders en schoolleiding die denken dat ze alles kunnen vragen.

MultiPlex | 22-08-17 | 11:57

PvdA zet zich al jaren in voor leraren. Deze moeten namelijk de nieuwe generatie PvdA stemmers op school indoctrineren en dat werkt inderdaad fantastisch! Precies zoals hun oerpartij de NSDAP dat in de 30-er jaren ook al deed.

moitambien | 22-08-17 | 11:57

Afijn, hoeveel geld er ook bijkomt, het zal de tekorten aan leerkrachten niet zomaar oplossen. Als die duizenden analfabeten die er maar binnen blijven komen, gaan allemaal gebruik maken van ons onderwijs. Als de tekorten straks nog groter worden, moeten we onszelf eens afvragen wie we hier precies nog willen opleiden. Kan toch niet zo zijn, dat je afgestudeerd bent als leerkracht en dan vervolgens voor een zwarte klas komt te staan, terwijl Nederlandse kinderen naar huis gestuurd worden. Komt nog bij dat zij hun kennis alleen maar gebruiken TEGEN ons.

Wachtmaar! | 22-08-17 | 11:49 | 1

Je vergist je in het belang van onderwijs voor de meeste leerlingen. Zij zijn slechts het excuus voor het onderwijs-industrieel complex.
Big Education is 3 maal groter dan de auto-industrie, groter dan Small Pharma, een moloch waar tientallen miljarden direct zijn te verdelen en indirect nog tientallen miljarden door vastgoedjongens/huisjesmelkers, bankiers, boekhandelaren, etc.

De leerlingen zijn slechts het excuus.

Teleo | 22-08-17 | 12:05

Grappig dat een weggestemd kabinet het langst zittende kabinet is geworden door konten draaien en papa dagen. En nu nog snel voor er een nieuw kabinet is alvast het beleid voor de komende jaren vaststellen in de hoop dat als er nieuwe verkiezingen komen de PvdA nog stemmen kan kopen van het onderwijs personeel. Schijndemocratie.

Is dit nog nieuws? | 22-08-17 | 11:20 | 1

Bingo. Ook u kunt een heerlijk pakket schouderkarbonades afhalen bij de spelleiding.

Teleo | 22-08-17 | 11:55

necrosis | 22-08-17 | 10:58
Dat was toen. Tijden zijn veranderd en lesgeven in de randstad staat praktisch gelijk aan een dag aan het front. Als docent graaf je een schuttersputje achter je bureau en dan is het spervuur incasseren en af en toe salvo's terugvuren.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 11:07 | 2

Per ongeluk een oud-Hollandse verspreking doen als 'het varkentje even wassen' is alsof een b12 zijn bommenruim boven de klas ledigt.

Van Urk | 22-08-17 | 11:17

Haha Lol!

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 11:26

Nederland een democratische staat noemen is eigenlijk belachelijk als je beseft dat de PVV de 2e grootste partij is met 20 zetels en 13% van de stemgerechtigden. Dit betekent dat de stem van 1.372.941 personen niet wordt gehoord. Sterker nog, ze hebben niets in te brengen. Niet dat ik voor de PVV ben, maar om een underdog als PVDA met 599.699 personen en zelfs een CU met slechts 356.271 personen het kabinet te laten vormen is eigenlijk absurd. Bij elkaar hebben ze lang niet zoveel als de PVV. FYI Enzo Knol heeft ruim 1.000.000 abonnees. M.a.w. hij kan ook wel een partij beginnen.

salsaparilla | 22-08-17 | 11:01 | 3

Laten we hopen dat 'het motorblok' niet voor de derde keer in zee wil gaan met Jasses Klaver.

necrosis | 22-08-17 | 11:09

PVV heeft zich mbt een coalitie bij de voorgaande besprekingen onmogelijk gemaakt. Partijen hebben duidelijk vóór de verkiezingen aangegeven niet met de pvv in zee te willen gaan. Het zou juist niet democratisch zijn geweest om de pvv er wel bij te betrekken. PVV stemmers wisten waar ze aan toe waren: oppostitie voeren, en zo geschiedde. De PVV is juist ondemocratisch, om vlak na de verkiezingen een duidelijke verkiezingsbelofte te breken (65 blijft 65).

TB2318 | 22-08-17 | 11:18

Onzin, het gehele politieke blok schoof naar rechts op de afgelopen 15 jaar. Dit is ook Wilders' tactiek; niet meeregeren, maar druk en invloed uitoefenen. Is ook een geniale strategie, hij heeft veruit het meest invloed per stem in Nederland. Hij roept 4 totaal onredelijke dingen 3 matig onredelijke en 3 redelijke en scoort dan op die laatste 6 hoog.

hfakker | 22-08-17 | 13:23

@mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:43
Toen ik nog op de middelbare school zat, was er een leraar economie die perfect kon omgaan met een klas vol lastige jeugd (ik niet, ik was een voorbeeldig leerling).
Als de klas niet wilde luisteren, opende hij zijn koffer, pakte een krantje en sloeg zijn benen op zijn bureau.
Als de klas langzaam stiller werd, sloeg hij de krant even opzij en melde even: ik heb mijn diploma's gehaald en krijg betaald voor mijn aanwezigheid,
Als jullie niet willen opletten is dat niet mijn probleem.
En toen was de hele klas zo stil dat je een speld kon horen vallen.

necrosis | 22-08-17 | 10:58 | 1

Of je zoiets kan wagen als leraar is afhankelijk van het zelfvertrouwen van de leraar. Iets wat een leerling haarfijn aanvoelt.

Van Urk | 22-08-17 | 11:11

Allemaal prima hoor maar dan wel stoppen met die miljoenmiljard studiedagen random over het jaar verdeeld. Studeer lekker s'avonds; net als elke andere werkende.

de Voorzittert | 22-08-17 | 10:56 | 4

Het kost 'de maatschappij' inderdaad klauwen vol geld wanneer ouders stante pede opvang moeten zoeken wanneer kinderen thuis blijven omdat een schoolhoofd nog een budgetje heeft gevonden voor leraren educatie.

Hoe fucking moeilijk kan het zijn om wat koters te leren rekenen? Waarom moeten die lui op vervolg opleidingen??? Als iets simpel is en niet veranderd is het wel leraar zijn voor 90% van de leerlingen. En de 10% slimsten moet je zo snel mogelijk door trappen naar goeie leraren.

Teleo | 22-08-17 | 11:04

@Teleo je lult uit je nek zonder enige diepgang.
Een klas van 31 kinderen met een paard of tot meer dan de helft met gedragsproblemen is aan de orde van de dag. Het gaat om veel meer dan rekenen. En er zijn tegenwoordig tal van aandachtsgebieden en taken die ook op het bord van een leerkracht komen. Ik woon met zo eentje en die zit meerdere avonden door de week en in het weekend door te werken, plannen op te stellen, ouderverslagen te maken etc etc ook in weekends en vakanties gebeurt dit.
Het is pertinent onmogelijk om je werk binnen werktijd te doen.
Tegelijk mocht ze 12 extra dagen gaan werken, omdat er een herberekening was gemaakt.
Het systeem is fout, de mentaliteit is om alles wat meer is op het bord van de leerkracht te laten komen.
Dit komt omdat het van nature softe mensen zijn die het doen vanwege het belang van het kind.
Vroeger dacht ik meer als jij, inmiddels weet ik beter.

hfakker | 22-08-17 | 11:56

hfakker,

hehe, eindelijk wat passie.

Ik ben het helemaal met je eens. Mijn vrouw was er ook één die zich liet misbruiken door het systeem.
Echt, adviseer je vrouw om eruit te stappen. Het lucht op. De meeste kinderen herinneren zich haar toch niet meer na een maand. En, mocht je het nog nodig hebben, de centen komen wel goed in een andere baan bij iemand die zoveel inzet pleegt.

Teleo | 22-08-17 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een symbool politiek, we vergeten de agenten, de brandweer, de verpleging.

rechtsdwalendeautist | 22-08-17 | 10:54 | 2

Die zitten minder sterk in de vakbond.

Sjors W. | 22-08-17 | 11:06

De meeste mensen (die gaan stemmen) hebben 200 dagen per jaar te maken met scholen, 1/2 keer met een politie-agent, 0,01 dag met de brandweer en de verpleging moeten ze toch zelf doen omdat je al het ziekenhuis wordt uitgetrapt als je hart in orde is en je zelfstandig kan pissen.

Teleo | 22-08-17 | 11:35

Zie ik het nu verkeerd of hebben we inderdaad te maken met een maffiabende

gerrie de perrie | 22-08-17 | 10:52

Wat nu?
De PvdA krijgt een douceurtje in de nieuwe coalitie waarin de PvdA helemaal niet meedoet?

Ik ben het hartstikke eens met dit besluit, hoewel het nog lang niet genoeg is, maar dit is wel een erg rare move van dit aanstormend hoopje gloofiggen.

mallekater | 22-08-17 | 10:49

@Lupuslupus | 22-08-17 | 10:31
Bent u ooit lerares Nederlandse taal geweest?
Ik heb heel wat plemps van uw hand gelezen en u nooit kunnen betrappen op een taalfout.
Was u nu nog lerares Nederlands, dan draaide de producenten van rode inkt waarschijnlijk overuren om eea te corrigeren.

necrosis | 22-08-17 | 10:46 | 1

Hier is er één: ''Het is leuk als dat wordt verhoogd maar geen ramp als dat niet gebeurd.'' ;)

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:51

Asscher had toch gezegd dat hij never en te nimmer mee ging reageren omdat het zetelverlies van de PvdA een duidelijk signaal was van de kiezer?

Maar ja, in de afgelopen termijn en vooral dankzij Rutte zijn we wel gewend geraakt aan de leugens van de regering.

a4p | 22-08-17 | 10:43

Nederland is ook nog een van de moeilijkste landen om les te geven omdat leerlingen hier niet om kunnen gaan met gezag. Leerlingen vooral in de randstad hebben een grote bek en daarom is het heel moeilijk om in een klas ''orde'' te houden omdat kinderen ''gezag'' niet kennen. Is hen ook door ouders niet meegegeven. Een Fransman, Duitser of Belg die hier gaat lesgeven weet niet wat hij ziet.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:43 | 2

Gezag en vooral respect zijn uitgebannen in de zestiger jaren, na de invoering van de Mammoetwet in 1968, mijn brave vader werd ineens op zijn 60ste bij de voornaam genoemd en elke onverwachte toets werd als fascitoide afgewezen...OOK door de ouders van de verwende blagen, die de leraren aansprakelijk stelden voor het gebrek aan hersens - of vlijt- van hun broedsel.
Want dat broedsel was - natuurlijk - geniaal en dus door de leraren op dat lyceum miskend of gediscrimineerd.

mallekater | 22-08-17 | 11:04

Je hoefde als docent in die tijd niet te zeggen dat het wurm te stom was om te poepen, dan werd er meteen een juridische procedure begonnen.
Gelukkig was mijn vader zo tegen zijn pensioen aan en nam dus juichend afscheid van zijn zo innig geliefd beroep.

mallekater | 22-08-17 | 11:07

Taart!! vandaag met de kop van Asscher in snoeppapier d'rop. Gisteren is Rutten al met feestmuts en slingers vereerd..Hoera Hoer(a)!! lang leve uh ja lang leve..het volk.
Ik verwacht dat morgen D66 met taart komt aanzetten omdat het voltooid leven voltooid verleden tijd is geworden met inlegXje..

fikkieblijf! | 22-08-17 | 10:39

Dat de Thierrier maar heel groot mag worden. #Ramen!

roflastc | 22-08-17 | 10:39

Dus slechtere prestaties (kwaliteit van docenten en onderwijs is alleen maar minder geworden) belonen we met hogere salarissen? Beetje vreemd.

Old_Spice | 22-08-17 | 10:39 | 3

Wat zijn ''prestaties'' in jouw ogen dan? Of nog zo een: beter onderwijs. Maar wat is de definitie daar dan van?

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:45

Wat is de reden voor de slechtere prestaties? Regelneverig management en bureaucratisch papierwerk. Al houd je de lonen laag dan zullen voorgaande niet zomaar opgelost zijn.

Van Urk | 22-08-17 | 10:48

Old Spice, ik ga er van uit dat je onweerlegbare bewijzen hebt van die slechtere prestaties en meteen ook even kunt melden hoe dat dan eventueel is gekomen?
Iets met een overmacht aan rugzakjes en kinderen die de taal niet beheersen of zo iets??Iets met te grote klassen en te weinig ondersteuning, ofwel salaris??

mallekater | 22-08-17 | 10:52

Onderwijs moet neutraal zijn, dus geen politieke voorkeur er in bakken bij de leerlingen. Iedereen die de verhoging toe juicht, besef wel dat dit "onderwijs" toekomstige welkom roepers klaarstoomt!

vluchtelingallergie | 22-08-17 | 10:36

Och, die paar leraren die echt nodig zijn om de aller slimsten te begeleiden kunnen makkelijk het dubbele vragen. De rest van de leraren zijn eigenlijk ophokmoeder/vader zodat pa en ma voor de hypotheeek kunnen werken.

Teleo | 22-08-17 | 10:34 | 1

Wat een ongelooflijk gelul dit. Ga eens een dagje meedraaien op een gemiddelde basisschool lutser.

Streamertje | 22-08-17 | 11:39

Vroeger in het onderwijs gewerkt en ja het salaris beneden peil. 15 jaar werkzaam en dan hetzelfde salaris als een 28 jarig accountmanagertje ergens in een kantoor. Dat terwijl je structureel overwerkt (ook in vakantie op je bank) , een kudde primaten in bedwang moet houden (effectieve leertijd op mavo 5min per les, havo 15min per les, VWO in ieder geval meer dus reken uit je inspanning), geen telefoon/auto/kantoor/computer van de zaak, geen respect van leerling en ouders, enorm lage digitale competencies en voorzieningen in schoolcultuur etc etc. Dus salarisverhoging is in ieder geval een stap vooruit.

Risingson | 22-08-17 | 10:33 | 2

Dat gemis aan respect hebben de leraren zelf (!) veroorzaakt door popiejopie te spelen en zich bij de voornaam te laten noemen door - zelfs kleine - kinderen. Toen wij ons zoontje (in 1983 ! ) naar de basisschool brachten stelde de leraar zich aan ons voor als 'Kees' (ja zo heette hij) waarop ik meteen zei: 'MENEER Kees dan toch zeker??!'. Thuisgekomen hebben we ons zoontje flink ingepeperd dat hij altijd meneer moest zeggen en t/m de middelbare school is hij dat altijd blijven doen. Tegen mijn (overleden) man had hij het nooit in zijn hoofd moeten halen om 'te jijen en te jouwen' en ook mij (en zijn ooms en tantes) spreekt hij nog altijd aan met 'u'. Zelfde verhaal bij zijn werkgever.

Lupuslupus | 22-08-17 | 10:42

Lupuslupus...Sorry maar dat was allemaal niet de keuze van het onderwijzend personeel.Integendeel...in de 60-er en 70-er jaren was het doodnormaal dat je oudere - en wijzere - mensen gewoon tutoyeerde.
Dar ettert door tot de dag van vandaag, waar een wicht van net 17 jaar oud je en jij tegen me roept aan de kassa van willekeurig welke supermarkt.
Wanneer je niet direct reageert zeggen ze"Hee, ik had het tegen JOU" .

mallekater | 22-08-17 | 10:58

Wel opvallend: het motorblok + CU (volgens de peilingen slechts 71 zetels, dus nog vóór formatie een minderheidskabinet) wilde niet dat PvdA 'cadeautjes' ging uitdelen in demissionaire positie.
Ik meen dat het kopstuk van CDA dit naar buiten bracht omdat ze zelf al van plan waren om 'iets' te doen aan de salarissen van de leraren.
Dat doet me denken aan Job Cohen die elk voorstel van PVV zou afwijzen, zelfs goede voorstellen.
Maar die voorstellen zouden alleen steun krijgen van PvdA zolang die NIET van PVV zouden komen.
PVV: 4+4 = 8
Deugpolitiek: afgewezen
Elke andere partij: 4+4 = 8
Deugpolitiek: gaan we direct invoeren.
Die kutpartijen willen graag een aai over hun hoofd, een kaakslag kunnen ze krijgen!

necrosis | 22-08-17 | 10:24 | 1

Amen.

Lupuslupus | 22-08-17 | 10:31

Dat mag van mij !!

Als er geld is om zoals in 030 'Kansenparels' in gloednieuwe sociale huurwoningen in vinexwijken te plaatsen (met huur subiside) waarvan ze direct de voor & achtertuin verwaarlozen, ......... dan is er zeker ook geld beschikbaar om 'added value jobs' zoals onderwijs van een beter salaris te voorzien.

Ervaringsdeskundige | 22-08-17 | 10:22

Goede zaak dat leraren iets meer krijgen. Nu hopen dat de kwaliteit van het loon ook afstraalt op de kwaliteit van het onderwijs.

Van Urk | 22-08-17 | 10:22 | 4

Dat gaat niet gebeuren want klassen zijn structureel overvol en het bijzonder-onderwijs is wegbezuinigd dus al die leerlingen met een rugzakje worden overgeheveld naar regulier-onderwijs. In iedere klas heeft een docent daarom te maken met leerlingen met ADHD, autistisme, dyslexie, asperger, ADD etc. Maakt het lesgeven er niet makkelijker op.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:31

Daar zit zeker geen korte termijn effect in. En het lange termijn effect zal op zijn best minimaal zijn. Het begint al met het imago van het basisonderwijs. Zoals zoveel andee sectoren van overheidsbemoeienis zucht ook het onderwijs onder de secundaire doelen die het moet bereiken (het pushen van de LBGHTIQ+ agenda, het faciliteren van het multiculturele drama). In lijn met de rest van de overheid is het management van een peilloos niveau. Als jezelf respectend middelbaar opgeleid mens ga je toch ook niet voor een school werken? Zwak en feminien management, eindeloze pseudoinspraak die vervolgens met een eenzijdig dictaat het zwijgen wordt opgelegd. En naast een bende met onopgevoede kinderen ook nog eens een horde van hysterische ouders. Een klein beetje geld gaat daar niks in veranderen.

Glasgow Argus | 22-08-17 | 10:33

@Glasgow Argus en Mohammmedtriplem,
Wat dus speelt is een hoge werkdruk (wat gerust een hoger loon verdiend) en het idee: 'als jezelf respecterend middelbaar opgeleid persoon ga je toch niet voor een school werken?'.

Wat mijns inziens helpt en kwaliteitverhogend is, is de focus verleggen naar de basis. Met een gezonde portie boerenverstand zonder allerhande (linkse?) bijzaken een kind leren lezen en schrijven. Hoe kan een leraar zijn passie kwijt als hij/zij over elke poep en scheet een formulier moet invullen of een vergadering heeft?

Van Urk | 22-08-17 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Volkomen terecht dat onderwijzers meer salaris krijgen. Nu de docenten in het middelbaar-onderwijs nog.

mohammmedtriplem | 22-08-17 | 10:21

Salarisstijging, och de les gevende slaven krijgen een fooitje van EU vertegenwoordiger Rutte. Die Leraren kunnen veel meer krijgen als er maar niet zo veel geld naar de EU en naar nep immigranten gaat.
--
Wat een nepotisme weer. En de mensuh maar juichen: "Joepie we krijgen een fooi van EU Vertegenwoordiger Judas Rutte". U moet niet juichen u moet eens heel boos gaan worden als leraar(es). U wordt uitgebuit en gebruikt....

Mark_D_NL | 22-08-17 | 10:20 | 1

Tsja, als je al zo lang ver onder het gemiddelde verdient,ben je waarschijnlijk al blij met een fooi. Das altijd nog beter dan niets..

Streamertje | 22-08-17 | 11:41

ordinair stemmen kopen lijkt mij zo.
loonsverlaging bij 'top'ambtenaren ,
loonmatiging en een flinke lastenverlaging is het enige juiste beleid.

nemeton | 22-08-17 | 10:19

Sterk stuk weer. Ja.. domme PvdA'ers.. waarom blijven ze nog hun werk doen en gaan ze niet gewoon in een hoekje zitten mokken totdat ze uitster.. ah, omdat het volwassen mensen zijn? En dat we in een volwassen wereld leven? En dat dit voorlopig hun laatste kans lijkt om nog wat voor elkaar te krijgen?

Waarom zouden ze geen eisen stellen? De PvdA was niet de minst capabele partij in dit kabinet - kijk naar de chaos bij Defensie en Justitie - maar heeft wel nagenoeg de hele rekening mogen betalen.

Sjors W. | 22-08-17 | 10:18

Fucking terecht dat leraren meer gaan verdienen. Jammer dat op zo' n manier van de PvdA moet komen, lekker over het graf heen regerend.

NACademicus | 22-08-17 | 10:18

Zoals in de header al staat.. "op zich niks mis met die salarisstijging verder.."
Nee idd.. was long overdue. De kwaliteit van het onderwijs stort in elkaar en om dat tegen te gaan, maar er best meer waardering (ja, lees: geld) naar de troopers in deze sector.
Dat dit toevallig een PvdA paradepaardje is, soit..
Sectoren die de toekomstige welvaart van NL borgen/bevorderen moeten gekoesterd worden!

eekeek | 22-08-17 | 10:17

De manier waarop daargelaten, ben ik wel een voorstander van hogere salarissen in het onderwijs. If you pay peanuts you get monkey's is niet voor niets veel gehoord. Daarnaast pleit ik altijd voor meer waardering (dus helaas ook salaris) voor mensen die wel veel geven voor een betere maatschappij. Dus ook verzorgend personeel, ambulance personeel, politie etc etc. Dit kan uiteraard prima betaald worden door de boel anders in te richten. Scholen tegenwoordig lijken wel megastallen. Het moet alsmaar groter en meer meer meer management lagen. Management verdient 6k per maand, diegene die handjes laten wapperen 2 a 3k per maand. Moet anders kunnen. Kleiner, persoonlijker en meer aandacht voor iedereen. (En nee zelf niet werkzaam in onderwijs of zorg)

deNettobetaler | 22-08-17 | 10:16

Op een goed moment moet er in Nederland de beslissing genomen zijn dat wij ons niet langer meer laten regeren door mensen die daar wat voor voelen en er vaardigheden bij hebben.
Vanaf dat moment worden wij geregeerd door ex-voorzitters van de leerlingenraad van elitaire schooltjes, redacteuren van linkse schoolkrantjes, net afgestudeerde studenten met een graad in soft-politiek gereutel, activisten van Greenpeace, popsterretjes zonder podium en een rare papafiets. En die kwibus van een Rutte natuurlijk.

Jan Passant mk2 | 22-08-17 | 10:16

Overigens is het prima dat ze dit doen. Moet je iedereen horen piepen als niemand hun kinderen les komt geven.

ristretto | 22-08-17 | 10:14 | 1

Het punt is nu, dat de PvdA het jarenlang heeft genegeerd en nu mooie sier wil maken over de rug van leerkrachten. Dat zij vervalbeleid van onze arbeiderspartij is de status van leerkracht totaal te niet gedaan. Mede dankzij de PvdA verdienden ze jarenlang te weinig en is er geen man meer voor deze hondenbaan te krijgen. En dan nu dit. Hoe schijnheilig kun je zijn. En hoe dom ben je als je er nog intrapt ook. Natuurlijk moet er geld bij, maar niet omdat de PvdA het zegt. Die partij heeft afgedaan en niet alleen hierom. Zitten nog veel meer problemen aan te komen waar deze partij een groot aandeel in heeft! Dat we dat maar nooit vergeten....

Wachtmaar! | 22-08-17 | 11:00

Dom. Om het verschil in opleiding en salariëring tussen basisonderwijs (hbo) en voortgezet onderwijs ( universiteit ) tot uiting te laten komen moet je alle salarissen omhoog laten gaan. PvdA dramt nog even door.

ristretto | 22-08-17 | 10:13

Dit was eigenlijk min of meer een hamerstuk, men had er alleen nogal moeite mee dat de PvdA dit als een cadeautje uit hun koker claimde. Die dreiging is wat poppenkast om het voor de VVD verteerbaar te maken.

Muxje | 22-08-17 | 10:13

Dit is geen uitruil, maar gewoon ordinaire corruptie. Het instant houden van het systeem en elkaar de baantjes gunnen. Daarbij maakt het niet uit van welke partij je bent tenzij van de PVV of FvD...

Overrijp | 22-08-17 | 10:12

OT (Partijkartel is een bitch): De dam suikerziekte patient was een moslim en de metro moordenaar ook.

Mark_D_NL | 22-08-17 | 10:11

Politiek... het duurste toneelstukje van Nederland.

priks | 22-08-17 | 10:11

Je kunt van de PVDA vinden wat je wil, maar persoonlijk vind ik het goed dat leraren meer gaan verdienen. Nu de politieagenten nog, Marky Mark heeft zelf kunnen zien wat hun werk inhoudt.

Croxifoxio | 22-08-17 | 10:11 | 3

No way heeft Prutte (precies) gezien wat het werk van van politieagenten die dagelijkshet afvoerputje van Nederland schrobben inhoudt, dat soort "meeloopsessies" zijn altijd geregiseerd.

D-Fens_1963 | 22-08-17 | 10:30

@D-Fens No shit, Sherlock.

Croxifoxio | 22-08-17 | 10:31

No shit Watson.

D-Fens_1963 | 22-08-17 | 10:57

*kuch* Gemeenteraadsverkiezingen *kuch*

kweethetooknietbeter | 22-08-17 | 10:11

Misschien zijn ze gewoon ingehaald door de realiteit dat ook op de arbeidsmarkt gewoon de wet van vraag en aanbod geldt. En dat als de salarissen niet omhoog gaan, er over een paar jaar een paar duizend kinderen geen les kunnen krijgen omdat er domweg geen leraren zijn.

KropjeSla | 22-08-17 | 10:11

Ik ben alleen bang voor de uitruil. Waarvoor heeft de PvdA zich gecommitteerd om mee te stemmen met de sterfhuiscoalitie, in ruil voor de dertig zilverlingen voor het basisonderwijs? Welk restantje van de soevereiniteit kieperen we nu weer over de grens naar Brussel?

Glasgow Argus | 22-08-17 | 10:08

Wat voor kabinet we ook gaan krijgen ( hopelijk geen, op naar nieuwe verkiezingen! ), het zal het nog geen jaar volhouden. Zoveel problemen er nu al liggen te wachten om dit zaakje ongeregeld onderuit te halen.

Rest In Privacy | 22-08-17 | 10:07 | 1

Kabinet... nee zo noem je dit niet. Dit Is EU Afdeling Nederland. Je mag je zelf geen land noemen wanneer je niet eens je eigen BTW mag vaststellen. Denk ej nou echt dat xe daar DE besluiten nemen. nee man, die zijn al genomen in de EU, en Rutte, de lamlulen toekomstig gevangenis bewoner, voert ze uit.

Mark_D_NL | 22-08-17 | 10:14

Ze hebben er net 5 weken vakantie op zitten en krijgen alweer salaris verhoging, over 7 weken hebben ze weer een week en met de kerst 2 ... Dat hoef ik niet eens aan mijn baas te vragen en dan ook nog eens loonsverhoging eisen.

Dikke Fappert | 22-08-17 | 10:07 | 5

Als je geen idee hebt, hoeveel werk ze verzetten, hou dan lekker je mond. Wacht maar tot het tekort aan onderwijskrachten nog meer oploopt.

Wachtmaar! | 22-08-17 | 10:52

ja die fantastische salarissen moeten drastisch naar beneden man... vandaar ook dat ze de komende jaren met een tekort aan leerkrachten rondlopen die in de duizenden gaan lopen... omdat het zo lekker verdienen is in het onderwijs en ze zoveel vrije dagen hebben... Hou gewoon je mond als je niet weet waar je over praat lutser,je klinkt als een brugklassertje..

Streamertje | 22-08-17 | 11:49

Ik weet dondersgoed waar ik het over heb, wat de basisschool leraren willen is het zelfde salaris als de docenten op de (bv) Havo... Basisschool leerkrachten verzetten beduidend minder werk (zeker als je kijkt naar de leraren van de lagere klassen, die hebben bijna geen werkzaamheden buiten de lessen om).

Dikke Fappert | 22-08-17 | 12:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze deal is mogelijk gemaakt door de VVD en alle schapen die er braaf op blijven stemmen. Groot gelijk van de partij van de zetelverlies dat ze die kans dan pakken.

LangeNeus51 | 22-08-17 | 10:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken