Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MH17 is een nationale schandvlek geworden (2)

timmerfranszuurstof.jpgDe backlash die je wist dat zou komen: MH17 is van een natiebindende tragedie aan het afglijden naar een 'nationale schande'. De Telebloid zet die kop vandaag loeigroot boven een opvallend opgemaakt artikel. Strekking: de hele wereld weet al lang wat er gebeurd is, behalve de nabestaanden (en de rest van Nederland). Hier worden vragen met nog meer vragen beantwoord, hullen politici zich in geheimzinnigheid en wordt het gebrek aan Nederlandse daadkracht iedere dag pijnlijker. MinPres Mark blijft piepen dat Nederland 'leading nation' is bij het onderzoek, maar de enige Nederlander die tussen de Aussies en Maleisiërs rondloopt in het oosten van Oekraïne is een nabestaande die uit pure frustratie zelf maar is afgereisd om wat te doen. De band van Australië en Maleisië met de separatisten (lees: Rusland) lijkt sowieso een stuk beter dan die van Nederland. Dat kon wel eens mede veroorzaakt zijn door Timmerfrans & kornuiten, die tijdens de Winterspelen zo vol op het orgel gingen tegen Rusland over homorechten. Pakt ome Poetin hen daar nu voor terug? Zet hij Mark & Frans voor schut zoals ze hem ook voor schut gezet hebben in Sochi? Aan Timmerfrans hebben we sowieso niks gehad. Die was veel te druk met zichzelf en zijn Europese carrière om daadwerkelijk een diplomatiek verschil te kunnen maken, met zijn ijdelheidsexplosie (Het Zuurstofmasker) als triest dieptepunt. En over Opstelten, verantwoordelijke voor het strafrechtelijke onderzoek, gaat het Haagse gerucht dat hij hoogstpersoonlijk bij oppositiepartijen vraagt of ze een beetje rustiger aan willen doen met hun kritiek en Kamervragen. Den Haag loopt met de handen in het haar over MH17. Over Kamervragen gesproken: CDA en D66 dienden naar aanleiding van de Duitse intel-onthullingen een setje in, onder andere om te vragen naar de satellietbeelden die het Duitse parlement wel, maar het Nederlandse parlement nog niet heeft gezien. Ook andere, al langer openstaande vragen hadden gisteren al beantwoord moeten worden, maar dat zijn ze niet. PvdA en VVD houden bovendien een hoorzitting over de Duitse intel tegen, wat na het nietszeggende OVV foprapport nog meer vermoedens doet rijzen dat Mark Rutte met zijn lege handen staat in het MH17-dossier. ringinformatie.gif Alhier concludeerden wij eind augustus al dat MH17 door alle emotionele schijn en zorgvuldig geënsceneerde persmomentjes een nationale schandvlek is geworden, maar toen was de rugwind van het rally 'round the flag-effect nog niet uitgewerkt. Dat is politicologentaal voor een soort Stockholmsyndroom waarbij Het Volk in het geval van een nationale ramp, tragedie of grote overwinning plots met veel trots en bewondering naar haar Politieke Leiders kijkt. Dat deed Nederland ook na MH17 en mede dankzij de zorgvuldig uitgevoerde, emotionele repatriëringsceremonies en dankzij Timmerfrans' ogenschijnlijke (edoch theatraal aangedikte) bevlogenheid in de Veiligheidsraad wist de regering die sfeer lang vast te houden. Maar de spreadpagina in De Telebloid, de groepsaangifte tegen de staat en het oprakende geduld bij de oppositie bewijzen dat het effect voorbij is. Nederland wil beloftes ingelost zien worden en tastbare resultaten vast kunnen houden. Daarvoor zou het veertien weken na de "ramp" wel eens flink te laat kunnen zijn. Mark Rutte is zelf de onderste steen van het onderzoek geworden.

Reaguursels

Inloggen

Igor Komoloisky heeft het gedaan, Feynman herinner je je ons eerdere gesprek hierover nog?

trip666 | 27-10-14 | 11:57

Het zijn cocodrilos tranen geworden van Timmermans, Minister van Praten en Reizen. Is kijken hoe het "Ons kent Ons circuit" hem daar uit gaat krijgen zonder kleerscheuren.

behangtafel | 26-10-14 | 11:41

Ik denk dat Rutte er geen raad mee weet en wil tijdrekken.
Het volgende: in februari/maart hebben de heren Verhofstadt, Van Baalen en Timmermans de nieuwe regering in Kiev als bondgenoot van de EU omhelsd.

Op 17 juli is een gevechtsvliegtuig vanuit Kiev achter de MH17 gaan vliegen tot boven het grondgebied van Oost-Oekraine. De separatisten dachten dat dit vliegtuig bommen zou gaan gooien en hebben een raket afgevuurd echter Kiev zag dit aankomen en is plotseling omgedraaid.... de raket zoekt een warmtebron en is toen bij de MH17 ingeslagen.
Dus Kiev heeft dit uitgelokt ten einde de separatisten en de Russen een slechte naam te bezorgen.
Dit blijkt - want toen de MH17 neerstortte riepen de separatisten bij de rampplek: ''oh god, we hebben een verkeerde vliegtuig neergehaald'.
Hier zit het probleem voor Rutte en Timmermans - de EU heeft de boevenregering in Kiev als bondgenoot binnengehaald en nu moet Rutte tegen ons vertellen dat het grote boeven zijn.... dit durft hij niet.

eurocommissaris | 26-10-14 | 05:55

"De band van Australië en Maleisië met de separatisten (lees: Rusland) lijkt sowieso een stuk beter [...]"
En in Australië roemt men Rutte omdat hij wél met Poetin in gesprek gaat, terwijl Abbott zichzelf belachelijk maakt door te zeggen dat hij Abbott tegen de grond gaat werken (?).

alcor | 26-10-14 | 05:26

Er wordt toch ontzettend veel getwitterd, gefacebooked, gewhatsapped en vooral geopinieerd over de ramp en de nasleep, dus ik snap echt niet waar jullie je druk over maken. Laat Nederland nu gewoon doen waar het tegenwoordig goed in is, oeverloos ouwehoeren en niets uitvoeren en en passant miljarden daar aan besteden

batvoca2 | 26-10-14 | 00:00

Het zou me niets verbazen als het de Oekraïners zelf waren die het vliegtuig neerhaalden. Dat zou het stilzwijgen ook verklaren, hoe kunnen Rutte en Timmermans (en dat schorum van de EU) zich hier uitlullen, de pleuris breekt uit in NL. En hoe moeten we verder met Oekraïne als zij de daders zijn. Een ding is zeker Van Baalen en Verhofstadt zijn net zo schuldig aan deze aanslag.

Meneer Rozenwater | 25-10-14 | 22:14

Meneer, ik was erbij toen ze die staatsgreep pleegden in Suriname. Als je nog een terugkijkt hoe de Nederlandse regering daar toen mee omging, een land 4,5 keer zo groot als Nederland, helemaal gratis met een grote pot geld toe gegeven aan een sportinstructeur van de militaire kazerne uit Weert, dan kan het hele MH17 verhaal toch niet verbazen? Srebrenica van hetzelfde laken een pak. Nederland heeft gewoon geen mars, klaar uit. 10 Mei 1940, de Nederlandse soldaat vecht maar drie dagen en het is over. Politionele acties in Nederlands Indië? Ja, dat was makkelijk schieten tegen arme sloebers die niks hadden.

Ikbeneenzelfbouwer | 25-10-14 | 20:04

-weggejorist-

Spotje | 25-10-14 | 19:10

-weggejorist-

Spotje | 25-10-14 | 19:09

Wel allemaal weer gaan stemmen he dames en heren. Hou die illusie in stand en laat je elke dag fijn naaien,vernederen en beperken door de diverse partijen.

Wat een volk,wat een helde en wat een intellectueel niveau in dit land. Ik ben trots op jullie allemaal !!!

Oh de wiet is uitgewerkt,shit

ovikanovi | 25-10-14 | 19:05

En dit is dan de regering van Nederland ten voeten uit: Veel geschreeuw en weinig wol. Regering pak je biezen en donderstraal op!

jasser | 25-10-14 | 18:47

Nederland had makkelijk een oppervlakte van minstens 20 vierkante kilometer hermetisch af kunnen grendelen, alle gewapende gekken er uit trappen en dan met zwaar materieel alles op kunnen ruimen en alle slachtoffers kunnen bergen. In twee dagen tijd. Toch?

Exilium | 25-10-14 | 18:12

Typisch Nederland ,,grote bek,niks doen...had Nederland toentertijd echt willen laten zien dat er met nL niet te spotten valt,hadden ze een bataljon kct's daar H.A.L.O gedropt...

dutchzx14 | 25-10-14 | 18:09

Ik schaam me dat ik Nederlander ben.

bloeddoordenamstel | 25-10-14 | 17:54

Ik krijg langzaam het gevoel dat het antwoord op de schuldvraag bij deze ramp een heleboel politici niet zint

hagenux | 25-10-14 | 17:47

@spotje
Het masker is toch wel een belangrijke aanwijzing hoor. Manipulatie door anderen ligt minder voor de hand. Al is het natuurlijk nooit uit te sluiten.
En mensen die zeggen dat ze een vliegtuig zagen, spraken vermoedelijk de waarheid. Het ligt minder voor de hand dat mensen die verklaren dat ze een vliegtuig zagen, allemaal in werkelijkheid een Buk hebben gezien.

De Geus | 25-10-14 | 17:24

Moest dat nou? | 25-10-14 | 16:09
Als je een BUK afvuurt, dan geeft dat een grote rookpluim, in dit geval van meer dan 10km lang. Het was onbewolkt en vrijwel windstil maar geen enkele getuige heeft de pluim waargenomen.
-----------------------------------
Het was in de ochtend vrijwel onbewolkt in Donetsk. Tijdens de crash was het zwaarbewolkt.

Er zijn redelijk wat getuigen welke spreken van een vliegtuig. Maar wellicht denken ze een vliegtuig te hebben gezien/gehoord terwijl er een raket vloog, vanwege het geluid.

Spotje | 25-10-14 | 16:50

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 13:30
>>Na het neerhalen heeft Oekraïne al haar Buk raketten >>laten zien. Ze waren er allemaal. Rusland wilde dat >>niet, die waren er nl een paar kwijt.

Je kletst uit je nek. Nergens heb ik een dergelijk bericht gezien. URL graag!

>>In de lichamen van de slachtoffers zitten onderdelen >>van een buk raket.

Ook dit is kletspraat. Er zijn metaalscherven gevonden in lichamen van de cockpit crew. Er is nooit bekend gemaakt dat dit scherven zijn van een raket. Kan net zo goed kogels of schreven van toestel zijn.

Spotje | 25-10-14 | 16:46

Ze tillen het gewoon over de verkiezingen heen. Stoelendansje, Timmerfrans en consorten naar een fijn Europees pluche zeteltje en dat was het dan.
Genant soms, om Nederlander te zijn.

3*links=rechts | 25-10-14 | 16:43

Het zuurstofmasker bewijst helemaal niets. Hooguit dat iemand deze over de nek heeft getrokken nadat het slachtoffer op de grond lag. Er zijn namelijk geen speeksel, geen DNA en geen vingerafdrukken op het masker zijn aangetroffen.

De kans is dus groot dat men gerommeld heeft met bewijzen op de crashsite.

www.whathappenedtoflightmh17.com/none-...

Spotje | 25-10-14 | 16:36

en waar blijft onze gaskraankeuning?

rechtsdwalendeautist | 25-10-14 | 16:30

Ik kan niet anders concluderen dat de Nederlandse overheid meer weet en daarom in te algemene termen praat. Het zuurstofmasker wijst naar een andere oorzaak dan de BUK-raket. Daarbij wil de Nederlandse overheid ook nog steeds niet praten over een raket, maar over objecten die het vliegtuig geperforeerd hebben, waarmee we de optie openhouden dat het niet door een raket is geperforeerd. Met andere woorden: Nederland wil niet het woord raket benoemen omdat informatie mogelijk op een andere oorzaak wijst, zoals ook aangegeven door Duitse raketexperts. Daarom houdt Nederland de uitspraken algemeen, om niet richting Oekraine te wijzen omwille van geopolitieke belangen.

koetjeboe | 25-10-14 | 16:28

Deze houding van de Mederlandse "regering" is regelrechte SCHULDVERKLARING aan de burgeroorlog die zij in de Oekraine begonnen is. Immers, HerrNN ZimmerNNfreuNND heeft elke week in de Kiev als "minister" met een 'neutrale' "diplomatieke" houding waar hij zo "zeer geschikt" voor was als 'handelsminister' door dit neonazistische 'kabinet' was aangesteld, en we hebben gezien wat dat heeft opgeleverd, in zn EUSSR sjaaltje die hij trots voor de camera's even uit zn minsterspak omhoog trok, maar het liefst had hij in de EUSSR jurk van d666 groupie Sopje van t Veld in rond gemarcheerd, tegen Rusland gedemonstreerd. Zoals het een neofascistsche "minister" het tot zijn "kerntaak" rekent uiteraard, en Rötte van trots de zon deed verbleken.
En dan Von Bahlenhofen natuurlijk, die liet zien wat zn "studie" in Hitler imitatie wel niet voor kunst had opgeleverd. Precies het toneelstukje waar de Russen, in tegenstelling tot West Europa wat MINDER plesante herinneringen aan heeft.
Het neerschieten van de MH17 was dan ook de kers op de taart van beiden euronazies die tot het Preasidium mochten toetreden.
Als Mederland ook maar 1 slachtoffer nog voor eigen propaganda zou gebruiken gaat Poetin Nederland van de kaart vegen, de handelskaart wel te verstaan.
Hoewel de arabierenparzei met onze neofascistische handels en financiele ministers hier al decennialang mee bezig zijn en de EUSSR ter camouflage hebben opgericht, zal dit Poetin zonder meer WEL in een keer lukken.
En HerrNN Rötte moet nog naar de EUSSR geloodsd worden, waar hij boven ZimmerNNfreund geplaatst zal worden. Dan moet je dat in "stille diplomatie" doen. De doden moeten hun bek houden, anders krijgt Rötte zn baantje niet, al betaald hij een MILJARD EXTRA voor zn toekomstige baantje, euuhhh, extra "democratisch" bepaalde bijdrage natuurlijk...

G. Raayer | 25-10-14 | 16:28

Timmermans is een waardeloze ego-toneelspeler die zelfs in iedere dorpszaal in Limburg weggezet zou worden als erger dan fake, de slechtste van de avond.Dat veel vrouwen, in dit domme land, in zijn emo-zooi trapten is logisch want naast de graaiende elite is de eerlijke elite met verstand gereduceerd tot 10% en die houden zich stil al hoofdschuddend.
Dit land heeft alles weggegooid, van het gas(14% van de echte inkomsten)tot het redelijk morele besef.
Schaam U.

grindbak | 25-10-14 | 16:27

Russen schieten Maleisisch vliegtuig neer met voonamelijk Nederlanders aan boord.
Hoezo Nederlandse schandvlek.

Ome Gijs | 25-10-14 | 16:20

Jammer in het Telegraafstuk is dat het uitgaat van 'bewijzen' in het Duitse rapport. Inmiddels is duidelijk dat het rapport slechts wat vage stellingen bevat. De auteur van het stuk lijkt nogal overtuigd van de schuld van de separatisten.
Eerst bewijzen zien.

De Geus | 25-10-14 | 16:18

@zwarte_bonen
Rutte is heel succesvol bezig tijd te winnen, bewijs te verdonkeremanen en het onderzoek te saboteren. Het doel: de EU uitbreiden met Oekraïne. Rutte is niet de Nederlandse leider, maar een vazal van de EU. Die zal hem uiteindelijk rijkelijk belonen voor zijn goede werk. Want let wel: Rutte voert zijn taak uitstekend uit.

De Geus | 25-10-14 | 16:09

Onlangs op propaganda kanaal RT een toch wel goede docu gezien die een paar kantmerkimgen plaatsten bij het BUK verhaal:
1. De Wikipedia pagina over de maximale vlieghoogte van de straaljager was verlaagd van 13.000 voet naar 9.000 voeg, en "dus" moet het wel een BUK zijn geweest. Juist ja.
2. Cockpit restanten hebben kogelgaten wat een BUK niet kan hebben gedaan.
3. Ze deden een live test en beschoten een stuk metaal met hetzelfde jachtvliegtuig en de gaten kwamen vrijwel overeen met de cockpit restanten
4. Als je een BUK afvuurt, dan geeft dat een grote rookpluim, in dit geval van meer dan 10km lang. Het was onbewolkt en vrijwel windstil maar geen enkele getuige heeft de pluim waargenomen.

Toch iets om over na te denken.

Moest dat nou? | 25-10-14 | 16:09

Het punt is dat er nog geen snipper bewijs is bekendgemaakt. De separatisten kunnen het hebben gedaan, maar Kiev ook. De Russen hebben als enige wel gegevens bekendgemaakt, maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is niet te zeggen. Wat wel zonneklaar is, is dat degenen die van meet af aan de separatisten beschuldigen, nu verstoppertje spelen, chicaneren en bewijzen achterhouden. En dat is natuurlijk uitermate verdacht.

De Geus | 25-10-14 | 16:04

Lafbekken. Wèl soldaten naar apenlanden sturen om Koenders en de PvdA te plezieren, maar te laf om eigen troepen in te zetten waar dat hoort om onze eigen belangen te beschermen omdat er wellicht een granaat ontploft en lokale burgers het smerige werk laten doen. Over de incompetentie van Rutten en Hennis zullen we maar zwijgen. Volslagen nietsnutten, hooguit geschikt voor klerk of personeelschef om daar alles recht te lullen wat krom is.

goedemorgennederland | 25-10-14 | 16:03

WOII, Srebrenica, MH17. Laf, bang en hypocriet. Wat een land.

Masturwasbeert | 25-10-14 | 15:51

Het wrange is dat we uiteindelijk mh17 herinneren als de triomftocht van timmerfrans naar de EU elite club. Nou mag hij daar voor veel geld zijn emotie toneelstuk opvoeren. Zeg maar de minister die zich wist op te werken over de rug van nabestaande en slachtoffers. En die waarschijnlijk jaren lang met een kluitje in het riet gestuurd worden om eindelijk eens antwoorden te krijgen ,die nabestaanden. Ach ja de 1 zijn dood is de ander zijn brood zullen we maar zeggen. In dit geval feitelijk.

tweetybird | 25-10-14 | 15:45

Gootbalkoning | 25-10-14 | 12:51
Mee eens, pure frustratie!

lanexx | 25-10-14 | 15:42

Dacht je dat Rutte hier wakker van ligt ga maar rustig slapen Nederland we zijn toch maar mak als schaapen

zwarte_bonen | 25-10-14 | 15:41

Igor Kolomoisky heeft iets te veel vrienden op wereldniveau om direct aangepakt te worden voor het neerhalen van MH17.
Toch zal de smeerlap branden...

deEik | 25-10-14 | 15:36

De Nazi's uit Kiev zijn de hoofdschuldigen, de trekpoppen uit Brussel zijn runner-up. #TeamPutin

Onze man in Mockba | 25-10-14 | 15:31

Zou die "stelende" seperatist weten waarvan die door een van onze helden werd beschuldigd. Aangifte van smaad of laster zou zeker op zijn plaats zijn.

swapper | 25-10-14 | 15:25

Het zou zomaar kunnen zijn dat de europesche politiek liever heeft dat de onderste steen blijft liggen zoals die ligt. Betrekkingen met Rusland of annexatie van de Oekraine kan belangrijker zijn.

swapper | 25-10-14 | 15:23

10 november is de nationale herdenking. De regering heeft al met de NOS en Willy en Maxima afgesproken dat het een ongelooflijk mooie passende herdenking gaat worden. De beelden zijn nu al aangeboden aan CNN. Dit wordt emo-tv zoals u nog nooit heeft gezien. Helaas wel ten koste van de slachtoffers.

one hobo | 25-10-14 | 15:18

Leuk dat die meneer Oehler is afgereisd en op grond van dit incidentele bezoek nu onmiddellijk deskundige is op veiligheidsgebied. Als je vanuit je beschermde woonomgeving waar een voorbijrijdende Harley de grootste lawaaibron is, ineens in de Oekraine staat en verderop artillerievuur hoort, snap ik dat je dat als gevaarlijk aanmerkt. Echte professionels raken daar niet opgewonden van, onwetende burgers wel.

Sukarno | 25-10-14 | 15:10

Toen ik op 17 juli hoorde over die vliegramp in Oekraïne, had ik al bijna direct mijn bedenkingen hoe Nederland dit zou gaan aanpakken. In eigen land krijgen die gasten al niks voor elkaar, en internationaal willen we altijd vooral lief zijn en aardig gevonden worden. Mijn verwachtingen waren zeer laag gespannen en nu dus ook helaas werkelijkheid geworden. Nederlandse politici zouden zich kapot moeten schamen wat een trieste en laffe vertoning we zijn geworden als land.

Ih8yousf | 25-10-14 | 15:04

Amigo1973 | 25-10-14 | 14:03
Ik ben het met al uw postings eens. De MH17 was een geval apart, het zou Rutte hebben gesierd om dit ook niet via de gebruikelijke wegen op te lossen. Ipv toenadering naar Putin te zoeken heeft hij hem weggeduwd. Dit kabinet is om te huilen, maar misschien is de MH17 wel de stok die de bevolking krijgt om deze overheid een onnoemelijk pak slaag te geven. Letterlijk en figuurlijk. Als de nabestaanden een oproep doen om in Den Haag te protesteren dan ben ik er bij. Hetmoet maar eens afgelopen zijn met poltitieke spelletjes over de ruggen van haar inwoners.

Smarties | 25-10-14 | 15:04

'Lijdende natie' zal wel verkeerd vertaald zijn tot 'leading nation'.

Watching the Wheels | 25-10-14 | 15:04

Dit kabinet laat de nabestaanden zo ongelofelijk hard vallen , dit is gewoon ongehoord.
Rutte moet op zijn knieën en de nabestaanden om vergeving vragen voor zijn laffe houding .

Eurotokkie | 25-10-14 | 14:49

Rutte en Samson het is jullie gelukt, WEG MET ONS!

Geert help ons a.u.b.

sjaap.marok | 25-10-14 | 14:49

@Meneer Rozenwater | 25-10-14 | 14:32

Er komen alleen honderdduizenden mensen naar Den Haag als er "boe" geroepen moet worden tegen onze beste vrienden en beschermers.

Symmachus | 25-10-14 | 14:47

Nederland lijdt al meer dan 20 jaar aan Karremans-kanker.

Ik vrees dat het terminaal is.

Symmachus | 25-10-14 | 14:44

Deze regering is de slechtste sinds de oorlog. Zeker de helft van de invloedrijke mensen in deze overheid zouden met goed fatsoen in de cel gezet moeten worden.

Wanneer is het nou eindelijk eens klaar met het burger-naaiende Nederland? Al heel mijn leven woon ik in een land dat weigert voor de eigen onderdaan op te komen, maar altijd klaar staat om er nog wat extra centen uit te wringen. En als ik naar de geschiedenis kijk, dan zie ik dat dit soort overheden er altijd door het volk uitgeknikkerd zijn. Wat mij betreft is de overheid niets waard, en wens ik hen een hoop slechts toe.

Piet van het Padje | 25-10-14 | 14:33

Ik schaam me tegenwoordig om Nederlander te zijn. Heel Nederland zou eens een enorm protest in Den Haag moeten houden over het gehele kabinetsbeleid en tegen Rutte, Samsom en de rest. Ben alleen bang dat er niemand komt opdraven en dat iedereen braaf thuis blijft zitten. Honderdduizenden mensen op de been in Den Haag dat zou toch mooi zijn.

Meneer Rozenwater | 25-10-14 | 14:32

Het wordt met de dag triester dit kabinet Rutte. Met als absoluut humanitair dieptepunt het (wan) beleid rondom de MH 17. Het was 1 grote show van het Nederlandse kabinet, de lange stoet met rouw wagens welke de slachtoffers van deze ramp door een groot gedeelte van Nederland vervoerden. Vele Nederlanders langs de kant van de weg uit respect voor deze slachtoffers. Een zorgvuldig in elkaar gedraaide propaganda stunt om de tragedie en het verdriet extra aan te dikken zodat er een soort van volkswoede zou komen tegen de vermeende, 2 minuten na de ramp al aangewezen, daders van deze terroristische daad. "De onderste steen komt boven" sprak onze Minister President, daadkrachtig en heldhaftig als hij is. Daarna volgde er een stilte, er werd verteld dat het te gevaarlijk was op de plek van de ramp om onderzoek te gaan doen. Dit bleek allemaal niet op waarheid te berusten want andere landen en de Oekraïense separatisten deden wel onderzoek op de rampplek. Ook bleek dat de schuld toewijzing iets genuanceerder lag dan in eerste instantie door de MP en de BUZA minister was beweerd. De MP en de BUZA minister hadden het echter te druk om een goede positie voor elkaar te bewerkstelligen in het Olichargische bolwerk van de Europese Unie in Brussel Ze veroorloofden zich zelf van alles. Mooie speeches bij de VN met tranen in de ogen maar gebaseerd op onwaarheden. Een boycot voor Rusland, want dat wil de USA graag, Nederland staat vooraan en doet mee. De boeren en tuinders krijgen als een boomerang een boycot terug en zij mogen de klap opvangen van dom EU beleid omtrent de crisis in Oekraïne. Vele leugens verder hebben ze dan toch bereikt wat deze heren graag wilden namelijk "een top positie in de EU". Ons oud BUZA minister word de rechterhand van Juncker. In heel Nederland de vlag uit?, nou nee want Nederland is niet zo EU achtig. Ondertussen komen er vanuit het buitenland allerlei bewijsmaterialen over de ramp met de MH 17. Er wordt uiteraard een politieke oplossing gezocht en Duitsland doet een voorzetje met hun inziens bewijsmateriaal. Zie dit maar als een poging van Merkel om haar loop jongetje Rutte uit de wind te houden. We zijn 14 weken na de ramp en de winter begint in Oekraïne. Dat is ook niet een periode dat er onderzoek gedaan kan worden in dit gebied. Daarna zijn we 3/4 jaar verder en zijn er wel weer andere zaken die spelen. We zullen het vast ooit nog wel allemaal lezen wat er nou echt aan de hand was. De uitspraken welke gedaan zijn door met name onze MP en BUZA minister zullen dan ook worden recht gezet maar zullen hen op dat moment geen schade meer kunnen aandoen. Tot die tijd zullen de familieleden en bekenden van de slachtoffers van de ramp moeten wachten. Dat is ongeveer het scenario waar dit kabinet op aan wil.

Wat mij betreft wordt dit kabinet morgen naar huis gestuurd want ze maken er op alle fronten een complete chaos van!

Toetsiemonster | 25-10-14 | 14:32

De NL regering moest en zou niet praten met de rebellen want dat zou erkenning betekenen volgens BZ (Timmerfrans)

Daar ging die fout. Loyaliteit met Brussel en de opgestookte rebellie vanuit Brussel.

Bad Ass Justice | 25-10-14 | 14:32

"De onderste steen" lijkt mij op zich al slecht Nederlands.

AntiSoof | 25-10-14 | 14:31

Sorry, jongens, mark heeft het nu even te druk met 'verrast'te zijn over de nieuwe Europese aanslag op het budget.
-
Hij gaat dat eerst 'tot op de bodem' uitzoeken - en als hij daarbij die toevallig 'onderste steen'tegenkomt, dan houdt hij die eerst nog even in zijn zak.
-
En het aardige is: of het nu om Gré Hofmans, het Lockheed schandaal, de Bijlmerramp of ondeugdelijke landmijnen gaat: Nederlanders kun je jarenlang onkundig houden van ALLES - en complete kabinetten komen er mee wég (- dat zou je eens in het buitenland moeten flikken!)

bisbisbis | 25-10-14 | 14:23

De Nederlandse regering is de strontvlek in de MH17-onderbroek gebleken. Voorzichtigheid is het nieuwe lafheid.

Driewerf Hoezee | 25-10-14 | 14:22

Ondertussen 280+ slachtoffers geidentificeerd. Ben benieuwd of er raketscherven of kogelrestanten aangetroffen zijn. Of krijgen we net zo'n l*l-verhaal van het Identificatieteam als van de OVV "dat we ons alleen gericht hebben op de identificatie, niet op de oorzaak van overlijden"?

DutchMountain | 25-10-14 | 14:18

De Nederlandse overheid is nou eenmaal intens laf. Wegkijken, meebuigen, kop in het zand, toegeven, zwichten, allemaal dagelijkse praktijk bij de Nederlandse overheid, alles om maar iedere vorm van confrontatie en risico uit de weg te gaan. We zien het iedere dag bij de politie, het leger en uiteraard de politiek die voortdurend door de knieën gaan voor iedereen met een grote bek.

très cool | 25-10-14 | 14:17

De onderste steen moet en zal boven komen. Heel herkenbaar, zeker nu er weer een extra afdracht aan die oplichters van de EU gedaan moet worden. Gelukkig hebben we met Rutte een premier die voor z'n volk gaat staan, wat een verschil met David Cameron.

sjaap.marok | 25-10-14 | 14:17

"Mark Rutte is zelf de onderste steen van het onderzoek geworden"
Moet dat niet zijn: 'De worm onder de onderste steen' ?
dedeurs | 25-10-14 | 12:46

Nee dedeurs, je helpt met je bijdehandheid het spreekwoord om zeep. De "onderste steen" slaat op diepe verborgen waarheden en daar is Rutte nu zelf onderdeel van geworden. Begin jij nu niet over een worm. Leuk bedacht, maar slaat nergens op.

tast in duitser | 25-10-14 | 14:14

Wat Ars Vivendi | 25-10-14 | 13:41 zegt. Weliswaar stond Van Baalen op de barricaden van Kiev als onafhankelijk parlementariër, maar in die omgeving denkt men niet zo in termen van onafhankelijkheid van parlementariërs. Als Van Baalen dan ook nog zeer symbolisch vuisten gaat staan ballen en roepen "Wij hebben gewonnen" dan is het wel duidelijk wie hij met "wij" bedoelde, 'van wie' hij het winnen bedoelde, en wie hij dus bewust provoceerde uit naam van de EU. Al zal het voor Putin een gebeurtenis in de marge zijn geweest, dergelijk optreden wordt in Rusland op z'n zachtst gezegd niet gewaardeerd en niet snel vergeten.

Zoetwaterpanharing | 25-10-14 | 14:14

@Van Duyvenbode | 25-10-14 | 14:00

Ken je de vuurwerkramp ? en hoe dat ging ? Belgen en Duitsers hebben daar menig brandje geblust ...

Mooie is dat de, Duitse feuerwehr en overige Duitse hulpdiensten ons zelfs ongevraagd kwamen helpen ( er was geen formeel verzoek ) .

Dat is nu broederschap tussen volkeren , daar hebben wij met de BENELUX de basis voor gelegd in heel Europa ...

Denk je nu echt dat onze Europese broederstaten niets hadden gedaan als het hen gevraagd was ?

Wij zijn misschien klein maar we hebben geld om het te bekostigen en we hebben contacten , had anders van Seumeren de bergingsoperatie laten leiden als onze politici zo incapabel zijn ( die weet uit ervaring hoe je met Putin omgaat )

Amigo1973 | 25-10-14 | 14:12

@Amigo1973

De Maria kaart was nog niet een bij me op gekomen maar is wel een goede. Ik dacht zelf meer aan een telefoontje van onze koning.

Bac | 25-10-14 | 14:07

Vreemd allemaal, 'we' hadden toch gewonnen volgens van Balen en Verhofstadt?

neemjemoederindemali | 25-10-14 | 14:06

@Mike Oxlong | 25-10-14 | 13:53

Met een Marco Kroon aan je zijde en de rest van "Team Viper" ( dat is dus de Nederlandse KCT en SAS samen zoals ze ook gezamenlijk in Uruzgan vochten )

Ga ik daar gerust puin ruimen, geen probleem ,,, hele punt is dus dat het nog mooier was geweest als ..

Rutte GVD n de telefoon had gepakt even Maria Putin had gebeld en had gezegd meisje wij hebben jouw hulp nodig vraag je vader ons te helpen !!

Dan had Team Viper daar schouder aan schouder gestaan met de Russische Spetsnaz en had geen Insect dat gebied ongeauthoriseerd durven in te gaan !!

Bovenstaand is een beetje simplistisch ik weet het maar het had zomaar gekund ...

Nee oorlogsretoriek tegen de Russen , waar we juist zo`n goede band mee hadden ( zijn dochter woonde niet voor niets hier ) verziekt ... om politieke redenen resultaat ???

Amigo1973 | 25-10-14 | 14:03

@RoBD=Skullfucker
Na laat zien die foto's !!
Trouwens klopt ook geen drol van wat je zegt ,ze geven zelf aan dat ze er een paar buitgemaakt door de opstandelingen,dus die aantallen kloppen nooit meer.
en wat moeten ze trouwens in het oosten met een buk ??? die opstandelingen hebben niet eens kisten ??

Roger-Rabbit | 25-10-14 | 14:03

@bdn01 | 25-10-14 | 13:52
Relativeren! Leuk. Als je naast een brandhaard gaat staan met een fles benzine, dan ben je een pyromaan.
Het optreden van het EU-komediantenduo Verhofstadt en Van Baalen was een beschamende provocatie.

Ars Vivendi | 25-10-14 | 14:02

Stargate | 25-10-14 | 13:58

Nederland het gebied daar veilig stellen. Vergeet het maar, Nederland heeft daar de mankracht niet voor. We zijn gewoon een klein landje, niet tot zoiets in staat. Jammer, maar helaas.

Van Duyvenbode | 25-10-14 | 14:00

'de hele wereld weet allang wat er gebeurd is...' lees ik in het begin van het artikel. En verder laat GS ons in het ongewisse. Wees dan een vent en vertel het de nabestaanden en de rest van de natie maar kom in godsnaam niet weer met zo'n tendentieus stuk waarin alle usual suspects weer eens met naam en toenaam en hun gebreken worden genoemd. Dat weet ik onderhand wel.

Zure Sigaar | 25-10-14 | 14:00

Rutte neem ik dit wel kwalijk. Hij had dit direct kunnen op pakken. Het gebied veilig kunnen stellen en het onderzoek had nu al opgelost kunnen zijn. I.P.V daarvan volgt stilte, maar één ding moet hij zich realiseren. Dit zal niet vergeten worden. Er zijn nabestaanden en er zijn mensen die gemotiveerd blijven om dit te onderzoeken. Dit zal hem blijven achtervolgen.

Stargate | 25-10-14 | 13:58

In het rampgebied vriest het inmiddels. Het zal er zo ook wel gaan sneeuwen. Dan kun je niks meer, maar je ziet ook niets meer. Alles onder een witte deken. Tot april, mei 2015. Dan kan Rutte even rustig ademhalen na alle inspanningen over MH17. De terugkeer van de slachtoffers in NL was zonder meer indrukwekkend. De afhandeling op het rampgebied door NL beschamend laf. Wel naar Mali, Syrië, Afghanistan waar we niets te zoeken hebben maar ook wordt geschoten maar daar, waar bijna 200 Nederlanders omkomen bij het eerste schot de benen nemen. Die ex-PVV'er had gelijk. We hadden er militairen naar toe moeten sturen. Gewoon je ballen tonen en je landgenoten halen. DAT had respect afgedwongen. Ook bij die andere soldaten daar.

namensmijnhond | 25-10-14 | 13:55

@rätselhaft
tsja, mijn term emo-porno werd toen heel erg verguisd.

minimá-armezusvan.. | 25-10-14 | 13:54

Mark Rutte is zelf de onderste steen van het onderzoek geworden - en zal daar dus netjes blijven liggen. Ook nog even de extra Nederlandse afdracht aan de EU regelen en een baan in Europa is ook voor Mark gegarandeerd.

Zoetwaterpanharing | 25-10-14 | 13:54

We komen het nooit meer te weten. De onderste steen zal altijd de onderste steen blijven. Wat nu?

Van Duyvenbode | 25-10-14 | 13:54

Die nabestaande die uit frustratie zelf is afgereisd welke van Rossum hier linkt heeft het volgende te melden:
"Oehlers begrijpt nu ook waarom het Nederlandse onderzoek is opgeschort. "Dat is common sense. Zo'n agent uit Nederland die hier spullen komt halen van overleden mensen - dat is een missie - maar die heeft natuurlijk ook kinderen en een familie en die is ook in gevaar. Dus ik begrijp het heel goed." Hij voegt daaraan toe: "Het is triest om te zeggen, maar er kan gewoon geen onderzoek gedaan worden nu."
Wat gelijk de duiding en eigenlijk het hele stukje finaal onderuit haalt.

Mike Oxlong | 25-10-14 | 13:53

Alle aluhoedjes ten spijt het is heel erg simpel ....

Logisch denkvermogen even opstarten , wie o wie heeft er voordeel gehad aan dit alles ?

en Google eens op Jose Carlos Barrios Sanchez .... Ja een Spaanse luchtverkeersleider die werkte in de Ukraine( ATC in Kiev ) en voordat dit ook maar bekend kwam in de westerse wereld een paar tweets plaatste die niet in het voordeel waren van Kiev ... "Plane Shot down" , "...Wasn`t downed by a fighter" , "Military has taken control of ATC in Kiev" , "Before they remove my Phone or they break my head ,shot down by Kiev"

Het account is verwijderd en niemand heeft meer iets van Carlos vernomen ....

Waarom horen we daar niets over ? Geenstijl onderzoek eens die beerput ...

Amigo1973 | 25-10-14 | 13:52

@ Ars Vivendi

Neen! Van Baalen stond daar niet als vertegenwoordiger van NL of de EU maar als onafhankelijk parlementarier van de liberale fractie in het Europarlement. In die hoedanigheid hoeft hij aan niemand verantwoording af te leggen. We leven hier niet in Rusland of China dus parlementariers hoeven zich op geen enkele wijze te houden aan de beleidslijn van de regering, gelukkig maar.

bdn01 | 25-10-14 | 13:52

Even kijken hoor, zonder bewijs. Daags na het neer halen van het vliegtuig hebben verschillende experts naar foto's gekeken en geconstateerd dat het een raket vanaf de grond afgeschoten moest zijn. Dat kon men zien aan de gaten die aan de cockpit zijde zaten. een filmpje dook op dat er een buk systeem vervoerd werd richting rusland. ook dook er een filmpje op dat er een separatist met een Russische legerleider aan het bellen was en vertelde dat ze per ongeluk een burgervliegtuig hadden neer geschoten. Tel daarbij op de tweet die van Strelkov kwam en weer gelijk verwijderd werd, dan krijg je dus een aardig idee dat Rusland er wel achter zit. Overigens Strelkov is hem al gepeerd naar Rusland waar hij onder bescherming staat van poetin, dat zou toch heel raar zijn als Rusland er niets mee te maken had dat ze zo'n monster beschermen?
Stargate | 25-10-14 | 13:43

@Stargate. Precies! Geen woord TimmerFrans bij. En toen begon daarna het jij-bakken, de onder-het tapijtvegerijen de complot-theorieën en het gehuil van Rutte cs.

daytripper | 25-10-14 | 13:51

@Stargate

Er is net zulk "hard" bewijs dat die BUK op weg was naar Kiev. Wat me opvalt dat niemand het heeft over nog een andere optie en dat is dat er een heel ander land nog bij betrokken is/was.

Bac | 25-10-14 | 13:48

Iedereen in Nederland met een IQ van boven de 40 weet toch allang dat de politiek wordt bevolkt door een stelletje minkukels die nog geen buurtvereniging kunnen leiden. Het gros heeft 8 jaar gedaan over een Mickey Mouse studie en heeft op zijn cv niets meer dan medewerker op het wetenschappelijk bureau van de partij of fractiemedewerker. Het soort lieden wat met andere landen afspreekt het andere land te gaan betalen en daarbij gelijk een veto aan het andere land geeft waarmee opzegging onmogelijk wordt.
Helaas kennen we in Nederland amper kritische journalisten, waardoor de onkunde nauwelijks aan het licht komt.

Barani517 | 25-10-14 | 13:46

Nederland is al 300 jaar geen ´leading nation´ meer en ook toen niet. Timmerstreefteef met ´knikkebol´ EU-speknek H. v. Baalen (#plompverloren) mogen al die nutteloze wissewasjes heen en weer op hun conto schrijven. In/na het nota bene ´Rusland-Nederland´ jaar.
Met als economisch meest agressief besluit de groente fruit import. Gelukkig kon Willem kon wel snel een pilsje pakken, daar.
Als ¨voorlopig¨ laatste Russische ¨speldenprik¨ de ´mysterieuze´ duikboot onder Zweden. ¨Zekers te weten de Nederlandse ´Bruinvis´.¨ Aldus Rusland.
M. Rutte. Met z´n appartementje en z´n hippe maar slechtzittende zwarte jekkie. Bij de AH op het plein. Dat wil ¨leading nation¨ zijn. Het lukt alleen niet zo.

chicago river | 25-10-14 | 13:44

Bac | 25-10-14 | 13:37
Even kijken hoor, zonder bewijs. Daags na het neer halen van het vliegtuig hebben verschillende experts naar foto's gekeken en geconstateerd dat het een raket vanaf de grond afgeschoten moest zijn. Dat kon men zien aan de gaten die aan de cockpit zijde zaten. een filmpje dook op dat er een buk systeem vervoerd werd richting rusland. ook dook er een filmpje op dat er een separatist met een Russische legerleider aan het bellen was en vertelde dat ze per ongeluk een burgervliegtuig hadden neer geschoten. Tel daarbij op de tweet die van Strelkov kwam en weer gelijk verwijderd werd, dan krijg je dus een aardig idee dat Rusland er wel achter zit. Overigens Strelkov is hem al gepeerd naar Rusland waar hij onder bescherming staat van poetin, dat zou toch heel raar zijn als Rusland er niets mee te maken had dat ze zo'n monster beschermen?

Stargate | 25-10-14 | 13:43

@ Joranvanderdood

Jongen, heb jij al "begrijpend lezen" gehad op school? Die " rode knop" is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld. Naast die separatisten heeft er met grote waarschijnlijkheid een Russische instructeur in die BUK gezeten, want Putin laat echt niet toe dat die lui zelfstandig hun gang gaan. Er is een enorme verissing begaan toen ze de knop indrukten toen de MH17 op het radrarscherm verscheen.

bdn01 | 25-10-14 | 13:43

Dream on...... Dacht je nu echt dat Putin zich iets gelegen zou laten liggen aan het gebral van een invloedloze flapdrol als van Baalen?
@bdn01 | 25-10-14 | 13:32
Hans van Baalen vertegenwoordigt niet zichzelf.
Hans van Baalen vertegenwoordigt Nederland en de EU.
Hans van Baalen heeft *met* en *namens* de EU partij gekozen in een conflict waar Poetin bij betrokken was/is.
Hans van Baalen is daarom mede verantwoordelijk.
Hans van Baalen moet dientengevolge ter verantwoording worden geroepen.

Ars Vivendi | 25-10-14 | 13:41

Als de politici ooit met zijn allen aan de bruggen hangen, dan hebben ze het aan zichzelf te danken. Wat een verachtelijke club van Rutte en Timmerschwanz.

De Anaalprofeet | 25-10-14 | 13:40

Er waren mensen die dit drie maanden geleden al dachten en zelfs opschreven. Dat was toen goed voor 100+ minnen.

Rätselhaft | 25-10-14 | 13:39

En verder denk ik dat de bemanning van die BUK inmiddels aan het sneeuwschuiven is in Siberie. Die hebben het voor Putin flink verkloot.

bdn01 | 25-10-14 | 13:37

@RoBD=Skullfucker

Nogmaals ik heb geen sluitend antwoord. Enige opties die ik reeel acht is dat de separatisten per ongeluk het vliegtuig neerhaalde, of een partij die daar meer baat bij heeft, en dan zie ik nog geen schuld bij Rusland.

Zoals eerder gezegd we hebben een bondgenoot (de Russen) geschoffeerd zonder bewijs. Erg dom.

Bac | 25-10-14 | 13:37

@bdn01 | 25-10-14 | 13:13
Als je een beetje inleest in hoe zo'n Buk systeem werkt dan kom je te weten dat het niet een "fire and forget" systeem is dat uit zichzelf op een hittedoel afkoerst zoals een MANPADS (Stinger etc.) maar de raket actief begeleid moet worden naar het doel en pas in de buurt gekomen zelfstandig het doel uitschakelt.

De Duitse raketafweerofficier b.d. Bernd Biedermann zegt in het eerste filmpje van mijn bovenste post dat het minimaal een jaar training vergt (als je heel erg pienter bent) en dat je minimaal 3 man nodig hebt om zo'n systeem te bedienen. De theorie van de "dronken Rus die per ongeluk een rode knop indrukt" kan daarmee naar het rijk der fabelen gestuurd worden.

JoranVanderdood | 25-10-14 | 13:34

@ Ars Vivendi

Dream on...... Dacht je nu echt dat Putin zich iets gelegen zou laten liggen aan het gebral van een invloedloze flapdrol als van Baalen?

Er is een BUK installatie in handen gevallen van de separatisten die daar in hun onbezonnenheid een burgertoestel mee hebben neergehaald. Omdat de separatisten volledig worden aangestuurd door Rusland is het een blunder van Putin dat hij heeft toegestaan dat die BUK niet onschadelijk is gemaakt of afgevoerd. Alfamannetje als hij is, moet hem het gezichtsverlies tgv deze blunder worden bespaard. Daar was de onderste steen van Rutte voor bedoeld.

bdn01 | 25-10-14 | 13:32

@Bac
Echt, dit meen je?
Na het neerhalen heeft Oekraïne al haar Buk raketten laten zien. Ze waren er allemaal. Rusland wilde dat niet, die waren er nl een paar kwijt.
Op elke foto (cockpit) van het neergeschoten toestel is schade te zien afkomstig van een raket. Niet van een boordkanon van een vliegtuig.
In de lichamen van de slachtoffers zitten onderdelen van een buk raket.
Als je wilt beweren dat dat het een zionistisch complot is ben je nog geloofwaardiger dan te beweren dat het ding is neergehaald door een Oekraïense raket of vliegtuig.

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 13:30

Lil 1 | 25-10-14 | 13:21
Rusland zal altijd proberen om zichzelf een schoon bordje te geven. Vanaf dag 1 was al duidelijk dat de separatisten gesteund werden vanauit Rusland. De omstandigheden die hiertoe geleid hebben zijn niet alleen afkomstig vanaf het punt dat er twee parlementariers stonden op maidan. Het was gewoonweg het optreden van janoekovich dat hiertoe heeft geleid. Het continu ondermijnen van de oekraiense soevereiniteit door de krim in te nemen en vervolgens een landroute naar de krim te maken. Er strijden zelfs russische commando's mee met deze separatisten. In combinatie met die tweet die er uit gestuurd werd door die strelkov geloof ik niets van het rookgordijn dat Rusland probeert op te werpen met de vliegtuig theorie en oekraine de schuld ervan probeert te geven. Daarbij zijn er ook al zes foto's gevonden via facebook en vcontacte waarop te zien was hoe een buk systeem getransporteert werd naar het gebied vanwaar de raket afgeschoten werdm, ook dat die snel weg gehaald zou worden minus 1 raket.

Stargate | 25-10-14 | 13:29

Meerdere reaguurders riepen hier al een dag na de ramp dat een snelle repatriëring als enige oplossing slechts onder VN-vlag kon plaats vinden, waarbij zowel Rusland als Oekraïne volwaardig moest worden betrokken onder onafhankelijke commandovoering van bijv. India.
Helaas was het westen te druk met demoniseren van Rusland, zag Timmermans zijn kans schoon nog even handig gebruik te maken van 300 doden om een leugenachtige sollicitatiespeech te houden ter meerdere eer en glorie van zichzelf en mochten onder geen beding de ego's van oorlogsaanstichters Van Baalen en Verhofstadt worden gekrenkt. De totale incompetentie van Rutte, zijn kabinet en zijn deerniswekkende Kunduzhandlangers is werkelijk om te vomeren. Dit zal in de geschiedenis nog een grotere kater gaan worden dan het Srebrenicadebacle.

Nestorix | 25-10-14 | 13:28

Ze hadden er meteen een legertje militairen naartoe moeten sturen zodat de onderzoekers veilig hun werk konden doen. Nee, we laten de boel eerst leeg halen, zodat hun alle waardevolle spullen al meegenomen hebben. En daarna al het schroot hebben ingeladen om als oud ijzer te verkopen. En dan gaan we kijken of we misschien met 5 man in de buurt mogen komen.

fredjuhh | 25-10-14 | 13:28

Quizvraag:
Wat krijg je als je menselijke resten twee maanden laat liggen in een Oekraïens weiland?

20.000 euro per maand.

Cuyahoga | 25-10-14 | 13:26

achteraf kijk je de koe in de kont.

Satria | 25-10-14 | 13:26

@RoBD=Skullfucker

Kan ik je geen sluitend antwoord op geven. Aantal opties:

Putin wachten op een verzoek zich er mee te bemoeien omdat hij toch al de zwarte piet toegespeeld kreeg.

Waarom jezelf verdedigen als je onschuldig bent.

Als Rusland alleen was gegaan was dat gezien als een daad van agressie tegen DE Oekraïne.

Bac | 25-10-14 | 13:25

Dit artikel laat duidelijk zien hoe het Nederlandse kabinet faalt. Het kiest ervoor om via de OVSE te onderhandelen met de separatisten. Hierdoor wordt er nauwelijks iets bereikt. Niet zo gek want Nederland heeft separatisten van van alles beschuldigd wat niet waar bleek te zijn.

Bovendien is de OVSE zwaar politiek correct. Daardoor kom je niet verder.

De premier van Maleisie had dat al snel in de gaten en gebruikte zijn contacten met Moskou om direct met de separatisten te onderhandelen.

In plaats dat Maleisie waardering krijgt van Nederland, gaat het Ereteken vsn Verdienste naar Australie. Net zo'n land als Nederland want tegen de VS aanschurkt.

Lees het op
www.whathappenedtoflightmh17.com/malay...

Spotje | 25-10-14 | 13:24

Amigo1973 | 25-10-14 | 13:13
Ik kan niet anders zeggen als eens met jou mening.

snakeplisskin | 25-10-14 | 13:22

even ter verduidelijking. Er waren geen vingerafdrukken gevonden op dat zuurstofmasker waarop geduid werd dat die er later op gelegd zou zijn. In de tussentijd dat niemand er bij kon is er veel gebeurd op die crashsite door de Russische separatisten. De waarheid is dat we nooit precies zullen weten hoe het zat. Het dossier hierover wordt ergens in een lade gestopt en er wordt vurig gehoopt dat dit vergeten wordt. want ze willen geen conflict met Rusland en ze maken zich niet druk om de nabestaanden. Het had anders kunnen lopen, zoals ik al zei er kon worden ingegrepen door australie en nederland maar Nederland wilde niet, dat zegt genoeg over onze politici

Stargate | 25-10-14 | 13:21

En vergeet vooral Hans van Baalen niet.
Hij heeft bijgedragen aan het creëren van de omstandigheden die tot deze massamoord geleid hebben.

Ars Vivendi | 25-10-14 | 13:21

Het hele gedoe en gedraaitol van dit vreselijke......ongeluk, is dat men vanaf dag 1 wist en weet dat de Ukraïne de schuldige is. Maar dan kon en kan je niet maken! Dan zou de hele opzet waar men mee bezig was om de Ukraïne los te weken van Rusland, en in te lijven bij Europa de mist in gaan. DUS er werd direct naar Rusland verwezen, alles wees erop , zeker niet de reactie van uit Rusland dat die zeker waren van hun onschuld. Er werd en nu nog, gerekt en gedraaid ( wat de bedoeling is) om het "volk"een loer voor de ogen te draaien. Nu, 4 maanden later, ga er maar aanstaan om nog uit te zoeken wie de verantwoordelijke is, dat word steeds moeilijker en dat is OOK de bedoeling.

Lil 1 | 25-10-14 | 13:21

@Bac: doe eens BUK googelen.
En dan Bac, waarom heeft Rusland eigenlijk geen zooitje heli's gestuurd om bewijsmateriaal te redden wat hen vrij zou moeten pleiten?

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 13:20

Die onderste steen is verzonnen om de toedracht van het drama onder te verbergen, want NL heeft uiteindelijk helemaal geen belang bij heibel met Rusland. Die boycot is ketelmuziek en de komkommerkwekers zijn aangewezen als relatief onbelangrijke belangengroep om de klappen op te vangen. Waar het om draait zijn gas- en oliecontracten van Gasunie en Shell.
bdn01 | 25-10-14 | 13:13

@bdn01. En wie zijn ondermeer belanghebbenden in Gasunie en Shell? De Nederlandse Staat uiteraard en de vriendjes van Rutte cs met hun aandelen etc.

daytripper | 25-10-14 | 13:20

"ONZE" mensen zou dan de MH17 coalitie zijn , dus inclusief de Russen , en als het dan allemaal p[olitie zo gevoelig zou liggen blah blah geen europese landen ....

wat dacht u dan van deze constructie ... Cubaanse militairen en Colombiaanse militairen , Cuba is bondgenoot van de Russen / Communisten , Colombia is een republikeins land georiënteerd op het westen ...

Of GVD voor mijn apart hadden ze Chinezen en zuid Afrikanen ingevlogen naar de crash site ...

Bovenstaand had prima gekund , echter ivm een politie spelletje wer de zijde van de Ukraine gekozen , en dat had men dus nooit moeten doen , want de toorn van Putin zal nu op ons neer gaan dalen .... kijk maar naar de Oostzee ....

Amigo1973 | 25-10-14 | 13:19

@bdn01

Er waren maar liefst 27 BUK-installaties in de regio. Waren enkel niet van de Russen. Kans is veel groter dat de separatisten hem buit hebben gemaakt van DE Oekraïne.

Bac | 25-10-14 | 13:19

Uit het Televaagartikel:

"Want het zuurstofmasker zou moeten ’bewijzen’ dat vlucht MH17 niet door een raket vanaf de grond, maar door Soekhoi straaljagers van de Oekraïnse luchtmacht zou zijn neergeschoten. Militaire luchtvaartexperts wijzen die lezing, mede op grond van foto’s van de wrakstukken, resoluut van de hand. „Complottheorieën en rookgordijnen.”\

Dan zou ik wel graag willen weten welke luchtvaartexperts dat gezegd hebben.

Want Duitse experts beweren iets heel anders:
Raketexpert Oberst a. D. Bernd Biedermann
www.youtube.com/watch?v=XWNx3ab7o-M

Peter Haisenko, een voormalig Lufthansa piloot:
www.youtube.com/watch?v=T0ik43cJVAk

(beide video's in het Duits)

Deze heren stellen dat het vliegtuig door het boordkanon van een Sukhoi is neergehaald.
Maar volgens de onbenoemde experts van de Tabloidvaag is dat natuurlijk "aluhoedjes", "complotdenkerij", etc.

Nederland doet braaf mee aan de boycot tegen Rusland dus waarom zou men het stil houden "uit angst voor Russisch ingrijpen"? De Russen hebben al ingegrepen.

Nee de enige logische reden is dat onze vrienden uit Kiev iets te verbergen hebben en daarom werd er ook een "non disclosure agreement" met hen gesloten. Of het opzettelijk was of niet doet het er niet toe. (Oekraïne heeft in 2001 al eens per ongeluk een Russsich passagiersvliegtuig neergehaald dat vol met Israelis zat die onderweg waren naar Siberië en dat probeerden ze toen in eerste instantie ook te verhullen).

JoranVanderdood | 25-10-14 | 13:17

Valt geen geld of stemmen mee te winnen. Dus inspanningen van de politiek hoef je niet te verwachten, woorden wel.

realiteitswaanzin | 25-10-14 | 13:14

Weg met ons!

psychonaut | 25-10-14 | 13:13

@ Sorel,
Vanaf dag 1 was het duidelijk wat er onder die onderste steen lag. Een enorme clusterfuck van Putin die heeft toegestaan dat een BUK-installatie in handen is gekomen van de separatisten. Iets teveel vodka en de overmoed slaat toe en er wordt op de rode knop gedrukt.
Die onderste steen is verzonnen om de toedracht van het drama onder te verbergen, want NL heeft uiteindelijk helemaal geen belang bij heibel met Rusland. Die boycot is ketelmuziek en de komkommerkwekers zijn aangewezen als relatief onbelangrijke belangengroep om de klappen op te vangen. Waar het om draait zijn gas- en oliecontracten van Gasunie en Shell.

bdn01 | 25-10-14 | 13:13

@Coyote | 25-10-14 | 12:54

Door onze "Bondgenoten" actief te benaderen GVD ,,,

wat denk je als NL de KCT plus luchtmobiele had gestuurd ( die onder Duits bevel staat ) en nu ook Duitse soldaten kent .. plus de Australische SAS die GVD !! al klaar stond !! dat dit geen Indruk had gemaakt !! ...

Enige zekerheid die de Aussis wilde was onze luchtmacht F16`s plus Apaches inzetten , wel dat HAD gekend maar durfde men dus blijkbaar niet ! ...

Overigens vergeet u ook nog dat wij een van de founding members van de EU zijn en goede contacten binnen Europa , 100% zeker dat een Belgie ( ja u hoort het goed ),GB ,Polen , Duitsland , Italie , Spanje , Frankrijk zeer zeker wel een duit in te zakje hadden kunnen en willen doen als het er echt op aankwam ...

En ja van het bovengenoemde rijtje was GB zelfs een land dat het aktief aanbood , echter nee NL moest weer een debiele aktie ondernemen om de oekraine te plezieren ...

Ik zal het u sterker vertellen! wij hebben de Russen enorm geschoffeerd , en als Nederlander schaam ik mij in deze kwestie kapot tegenover de Russen want er is hier gewoon een vies politiek spel gespeeld .

De crash site had veiliggesteld moeten worden door een internationale troepenmacht, waar de Russen ook deel van hadden moeten uitmaken , met de garantie naar de Ukraine en de seperatisten dat de poorten van de hel zouden opengaan bij een aanval op ONZE mensen .

Amigo1973 | 25-10-14 | 13:13

Die onderste steen zit ongeveer 35km diep. Fu*king heet daar. Als het hele kabinet hem nou samen gaat halen zijn ze al bijna waar ze horen
(Of topic: en nou wifi weer uitschakelen omdat op dat ip-adres een ban zit en niet op het onderliggende ip-adres van mn phone. Rare constructie GS. Zoals Fransje T al zei: tot de dag van mijn dood zal ik niet begrijpen......)

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 13:12

@Coyote

We hadden de Russen om hulp kunnen vragen... denk niet dat separatisten hadden geschoten op een door Russen geëscorteerd vlootje helikopters.

@bdn01

Kan je uitleggen waarom Rusland of Putin verantwoordelijk is?

Bac | 25-10-14 | 13:09

Hier wordt veel ketelmuziek gemaakt over onderste stenen maar onduidelijk blijft welke steen men op het oog denkt te hebben. Geen Stijl gezwatel dus.
Sorel | 25-10-14 | 12:59

@Sorel.U lijkt mij een uitstekend VVD stemmer bij de volgende verkiezingen want het daarvoor vereiste korte geheugen is bij u dik in orde.
Een ieder weet nl dat Rutte op 18 juli (ja,de tijd vliegt)zei dat hij „niet zal rusten voordat de onderste steen rond de oorzaak van de vliegtuigramp boven is gebracht en eventuele daders voor het gerecht zijn gebracht".

daytripper | 25-10-14 | 13:09

@Fijnstoffer | 25-10-14 | 12:58
Helemaal mee eens, die sukkels in 070 hebben de mazzel dat NL-ers niet snel in opstand komen.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-14 | 13:07

Ik schaam me diep voor de Nederlandse politiek.

Bernard Couperus | 25-10-14 | 13:06

Fijnstoffer | 25-10-14 | 12:58
helemaal mee eens, maar iedereen loopt elkaar aan te kijken van, Wanneer gaat er nu eens iets gebeuren. Wanneer men eens vasthoudend wordt en anders gaat stemmen dan gaat de politiek echt eens beter worden.

Stargate | 25-10-14 | 13:04

Zoals reeds bekend in Brussel gaan Markje en Eliootje graag de katjes in het donker knijpen in een weeshuis. Chantabel tot op het bot die ploerten.

Piet van den Hoek | 25-10-14 | 13:04

Het enige wat Rutte laatstelijk nog met verbazing onder een steen aan heeft getroffen was een andere aanslag; juist ja, die van de EU.

taxhond | 25-10-14 | 13:02

@Dat is wel vreemd... | 25-10-14 | 12:42
Wat je stelt is correct. Die knakker heeft dat gezegd. Maar feit is wel dat hij verhaalde van een uitstekend contact met de 'rebellen' daar. Hij kreeg alle hulp en en begeleiding die hij maar wilde. Waarom kunnen onze Haagse lichten dan niets optuigen?

Fijnstoffer | 25-10-14 | 13:02

Hier wordt veel ketelmuziek gemaakt over onderste stenen maar onduidelijk blijft welke steen men op het oog denkt te hebben. Geen Stijl gezwatel dus.

Sorel | 25-10-14 | 12:59

De problemen zijn legio: islam in opkomst, grote minderheden die aan de leiband van vreemde mogendheden lopen, asielzoekersindustrie, roversbenden uit het Oosten, EU-afdrachten, de soevereiniteit die ons slinks afgepakt is, de zorg, ICT-rampen, het graaien, te weinig daadkrachtige politie, een veel te klein leger, afbraak van de AOW, pensioenenpotten die leeglopen, te hoge belastingen, een te hoge staatsschuld, jeugd die geen woning kan kopen, ouderen die uit hun verzorgingstehuizen worden gezet, incompetente/corrupte/domme politici die alleen bezig zijn met achterlijke partijpolitiek. Het geld vloeit weg als water, in de verkeerde richtingen. Ik ben zeer pessimistisch over dit land geworden. Het geklooi in de MH17-zaak is een symptoom van de neergang.

Fijnstoffer | 25-10-14 | 12:58

Vanaf het begin, toen het nog te vroeg was voor onder-het-tapijt-schuif acties was duidelijk dat het een, misschien per vergissing, afgevuurde buk-raket was. Een havo scholier kon dat concluderen.
Het Duitse onderzoek is het enige juiste en kikkerland staat weer es voor lul.

daytripper | 25-10-14 | 12:58

Hee GS, wordt eens wakker. NL is niet meer van de VOC-mentaliteit. We zijn nu tot eindeloos kletsende poppetjes geworden die niet meer weten van handelen.
McMarx | 25-10-14 | 12:32

Idd, het volk vergeet alles binnen twee weken en stemt gewoon weer op dezelfde mooipraters. Ik geef de keywords alvast: "eerlijk verdelen", "werkende mens ontzien", "goede zorg", "goed onderwijs", "zwakken ondersteunen".

xspalm | 25-10-14 | 12:58

@Tirade | 25-10-14 | 12:38
Ik ook. Wellicht de enige 2.

Spittertje | 25-10-14 | 12:58

Erg stoere taal dat Nederland de strijdende partijen een ultimatum hadden moeten stellen. Maar hoe dan? Met onze uitgeklede krijgsmacht daar proberen een vuist te maken. Get real.

Coyote | 25-10-14 | 12:54

Tweet van de Dag bevat een link naar een aanvalspagina, aldus mijn AVS. Zionistisch complot?

63116114 | 25-10-14 | 12:54

Nog even en dan begint het te sneeuwen op de Oekraïense vlakten. Het kabinet kan dan wat betreft de MH17 tot de zomer van 2015 achterover leunen. De volgende onderste steen, een slordige half miljard betalen aan de EU, is dan aan de orde. Wedden dat ook die steen vanwege "zorgvuldigheid" geen millimeter gaat bewegen? VOC-gevoel? Daadkracht? .... m'n reedt.

Rien7847 | 25-10-14 | 12:53

We hadden meteen samen met australie die al klaar stond de commando's moeten sturen. Alles binnen 48 uur verzamelen en weer wegwezen. in tegenstelling tot wat veel mensen zouden denken had Rusland niets gedaan, want ze stonden al voor paal. Tja, niemand wilde dat, maar mede daarom zijn we nu op dit trieste punt gekomen.

Stargate | 25-10-14 | 12:53

Het ergste aan dit alles is dat demensen geloven dat er juist en adequaat gehandeld is en onze bondgenoten niets te verwijten valt. demensen sporen niet.

Bac | 25-10-14 | 12:52

Shell geeft hier een groot aandeel in!!!Ook het afreizen naar die poetin spelen was een bevel van onze benzinepomphouder!!!

Aijae | 25-10-14 | 12:51

@lanexx | 25-10-14 | 12:42

"Deze regering dient onmiddellijk af te treden"
Mijn beste, iedereen weet dat Nederlandse regeringen alleen vallen over kwesties waarbij zielige buitenlanders betrokken zijn. Zie Srebrenica, zie Afghanistan.
Het leed van de eigen bevolking en het onrecht dat ons wordt aangedaan is voor de Gutmensch niet interessant genoeg.

Gootbalkoning | 25-10-14 | 12:51

Was er nu werkelijk ook maar één persoon met een beetje gezond verstand die Rutte indertijd serieus nam toen hij begon te miauwen over de "onderste steen".?

daytripper | 25-10-14 | 12:51

In de Tabloidgraaf vandaag staat er een artikel van onze allerbeste militair Marco Kroon, lijkt me handig om hem en zijn manschappen daar naartoe te sturen met wat kraanmachines om de vliegtuigdelen te bergen en de rest van de spullen op te halen.
Zal wel niet in de alles verziekende protocollen passen!

lanexx | 25-10-14 | 12:50

Er moet geld worden verdiend. Daarom blijft de onderste steen op zijn plek. Niemand heeft er belang bij dat de uiteindelijk verantwoordelijke voor het drama, Putin, te kijk wordt gezet. Nederland heeft grote belangen in het transport en de distributie van aardgas. De Russen willen graag gebruik maken van het netwerk van Gasunie om meer gas te verkopen. Daar kunnen wij weer leuk aan verdienen, en daarom hebben beide partijen er geen enkel belang bij de relaties verder te verstoren. Die boycot is bedoeld als ketelmuziek om de ergste boosheid af te blazen. Die steen blijft voor altijd beneden.

bdn01 | 25-10-14 | 12:48

@ datiswelvreemd
Inderdaad, een burger die zegt dat je weg moet blijven, daar moeten legers en regeringen naar luisteren.

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 12:47

Die zoektocht naar dé steen duurt wel lang.

natte krant | 25-10-14 | 12:47

Best een delicate kwestie, zo'n plotseling uit de lucht vallend vliegtuig. Vooral wanneer er grote ontkende raketten in het spel zijn, terwijl er ook jachtvliegtuigen worden verzonnen.

Terwijl "onze" politici geen vuist kunnen maken omdat ze in hun hemd - en met lege handen staan. Terwijl zij nog persoonlijk een hoge functie in het buitenland ambiëren, omdat dat hun hoogste goed is.

Jan Passant mk2 | 25-10-14 | 12:47

Blame Brussels.
Sinds de gewelddadige coup van Oekraine de facto een EU-vazalstaat gemaakt heeft, moeten de trekpop-leiders van dat land uit de wind gehouden worden. Massamoordende neo-nazi's of niet.
Nederland heeft zich contractueel verplicht tot geheimhouding. Wie komt die geheimhouding het beste uit? Juist, de partij die het overgrote deel van het bewijsmateriaal in bezit heeft, en weigert prijs te geven. Kiev weet dat de stront tegen de ventilator spettert als de ware toedracht bekend wordt.
Ik heb het al eerder gezegd, en zegt het nogmaals: de moord op honderden Nederlanders is wisselgeld in de internationale politiek. Alle gefakete emoties van het liegende huichelvolk dat ons op het wereldpodium vertegenwoordigt ten spijt.

Gootbalkoning | 25-10-14 | 12:46

"Mark Rutte is zelf de onderste steen van het onderzoek geworden"
Moet dat niet zijn: 'De worm onder de onderste steen' ?

dedeurs | 25-10-14 | 12:46

Slap lullen dat is het enige wat we kunnen.
Nou nog 670 mio aan Brussel overmaken en de burgertjes nog wat verder uitknijpen, tot dat ze in opstand komen.

Uw Verzekeringsadvis | 25-10-14 | 12:45

"een nabestaande die uit pure frustratie zelf maar is afgereisd om wat te doen"
Peetvader Ivo neemt al maatregelen: het paspoort van deze man gaat ingenomen worden en het OM komt met een aanklacht wegens staatsgevaarlijke activiteiten en het ondermijnen van de economische betrekkingen met Rusland. Dat is geen flauw grapje, het gaat gewoon gebeuren.
Zoals ook agent Nico & gezin volkomen kapot gemaakt gaan worden omdat het Sharia kartel hier dat zal eisen.

dedeurs | 25-10-14 | 12:44

-weggejorist-

animalsfordinner | 25-10-14 | 12:43

Beste slotzin ooit. Als daar prijzen voor zijn dient van R ze te krijgen. Allemaal tot in lengte der tijden.

RoBD=Skullfucker | 25-10-14 | 12:43

Deze regering dient onmiddellijk af te treden, ze hebben dit land en het buitenland laten zien waar ze toe in staat zijn, niets!
Van de week alleen al naar de verwering van Hennis gekeken bij Kockelman, ze probeerde met een zalvende stem de overhand te krijgen, is grotendeels mislukt door onmacht en leugens.
Hopelijk gaan de nabestaanden dit gehele blunderende kabinet voor de rechter slepen, stuitend is het deze voorstelling!

lanexx | 25-10-14 | 12:42

Die persoon die naar de rampplek is gegaan, heeft daarna toegegeven dat je er op dit moment beter kuntwegblijven en dat je er niks waardevols kunt doen, allemaal vanwege de gevechten.
Maar dat lees ik niet op Geen Stijl, waarom wordt die belangrijke verklaring handig weggelaten?

Dat is wel vreemd... | 25-10-14 | 12:42

@Bokito ergo sum | 25-10-14 | 12:38
"tieten op een kruiwagen"
.
Ach, die goeie ouwe tijd dat ik opgewonden kon raken van een Tiroler film.

McMarx | 25-10-14 | 12:41

bijna 10 november.. dan komt er weer een live tranentrekker showtje waar ongetwijfeld het hele kabinet vooraan zit.

(c)ZWITSUL | 25-10-14 | 12:41

Niemand wil een fuck doen.
Debatten worden geblokkeerd terwijl er groot nieuws was van de Duitse kant.
Geen uitleg over bewijzen die meerdere partijen leverden.
Gewoon een dood stilte. Het enigste wat je kan horen is het gehijg van de mensen die geen conflict willen met de verantwoordelijke partij.

GateKeeperNL | 25-10-14 | 12:39

Heerlijk villaine slotzin. Timmermans is na minister van Timmermanse Zaken geweest te zijn gelukkig weggepromoveerd naar een fopfunctie, maar Ruttes is nog ongeloofwaardiger dan tieten op een kruiwagen.

Bokito ergo sum | 25-10-14 | 12:38

Het verdwenen toestel van Malasia Airways en dit toestel zijn precies hetzelfde, maar ja als dit boven water komt....

Sateetje | 25-10-14 | 12:38

-weggejorist-

animalsfordinner | 25-10-14 | 12:38

Ben ik nou de enige die albert heijn nog steeds boycot ?

Tirade | 25-10-14 | 12:38

Eerst die Rutte met de rest van zijn leugenaars onder een steen en zo snel mogelijk verkiezingen.

gebrokenvleugel | 25-10-14 | 12:37

Heet Rutte de "onderste steen" al naar boven?
Of is dit weer zoals zijn verkiezingsbeloftes?
Politiek gezien even handig te roepen en daarna in de vuilnisbak ermee.

Moi | 25-10-14 | 12:36

Hee GS, wordt eens wakker. NL is niet meer van de VOC-mentaliteit. We zijn nu tot eindeloos kletsende poppetjes geworden die niet meer weten van handelen.

McMarx | 25-10-14 | 12:32

REAGEER OOK