achtergrond

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

@hugo de jonge

Terwijl Wybren van Haga jammert over peilingen voert nr 3. campagne met een TANK

STEH AUF!

Je weet bij Wybren van Haga nooit of hij zijn moties en Kamervragen zelf schrijft dus het zou kunnen dat deze van de hand van Maurice de Hond zijn. BVNL wil van minister van Binnenlandse Zaken Hugo de Jonge weten waarom (zonder BVNL bij naam te noemen maar dit gaat uiteraard over BVNL) je sommige sommige partijen nooit terugziet in de peilingen (behalve bij Maurice de Hond). Enfin, Wybren van Gaga stelt alleen maar vragen maar hij zou natuurlijk ook CAMPAGNE KUNNEN VOEREN. Want dat is wat gamechanger Sieta van Keimpema wél doet. Die raust als een soort Terrorlientje op de klanken van sänger-komponist Till 'Steh auf' Lindemann middels afgedankt YPR, M113-rupsvoertuig, FV434 Armoured Repair Vehicle (past niet in de kop dus vandaar tank) de letters BVNL in een weiland en Leni Riefenstahlt er nog wat shots van trekkers op weg naar Den Haag achteraan. Da's wel even andere koek dan die zelfverklaarde kabouter met een autoriteitsprobleem. En dat weet de verticaal uitgedaagde partijleider vermoedelijk ook wat verklaart waarom Van Keimpema's video nergens is terug te vinden op de BVNL-socials maar wel die van FDF. Van Haga is nog VVD'er genoeg om te weten dat iemand hier aan het Rita Verdonken is.

Video. Poe hé, North Sea Jazz-bezoeker waarschuwde Hugo de Jonge voor tribunalen

Kijk Huug en Gied rondjes rennen in het hamsterwiel

Hugo de Jonge en Gideon van Meijeren net zoals laatst tegenover elkaar. Ook tijdens de begrotingsbehandeling Binnenlandse Zaken kan de rare complotmarmot het niet verkroppen dat de minister de FvD'er maar een rare complotmarmot vindt. Wat De Jonge betreft kan Van Meijeren de tyfus krijgen met z'n ‘verhaal vol zelfmedelijden’ en anders dient hij maar een motie van wantrouwen in. Lekker kort, niets meer aan doen. Helaas; omdat De Jonge echt helemaal niets kan laat hij zich door Van Meijeren uit de tent lokken en komt hij met een gaar verhaal dat een bezoeker van North Sea Jazz hem had gezegd dat er tRiBuNaLeN komen. MAN THE FUCK OP, HUGO! En zo blijven Huug en Gied vermoedelijk tot het einde der tijden rondjes rennen in het plenaire hamsterwiel. Gaap.

Hugo de Jonge: Randstad VOL. Ga maar naar Eindhoven, Assen, Zutphen en Zuid-Limburg

woonminister wil dat u oprot naar de provincie

Debat over den Volkshuisvesting vanavond (19:45 uur). En dus vertelt bouw- en woonminister Hugo de Jong alvast even gnuivend aan De Telegraaf hoe hij het allemaal op gaat lossen, die immense crisis op de bouw- en woningmarkt, met een tsunami van asielinstroom op komst. Allemaal naar de provincie! De Randstad is vol, ten dele overvol, dus zoekt u uw heil maar in de regio. Eindhoven, de driehoek Groningen-Assen-Emmen, de driehoek Zutphen-Deventer-Apeldoorn en... Zuid-Limburg! Jajaja, de uitrol van TriState City annex Berlijn aan de Rijn krijgt vorm. Maar wij hebben even voor Hugo op de kaart gekeken. Er valt niet zoveel te bouwen in Eindhoven [zie boven:] HOE DAN? HOE DAN? En we hebben voor Hugo ook even het FD erop nageslagen, waar ze de sombere cijfers zien somberen. Kortom: dat wordt weer HELEMAAL NIKS HUGO (hele artikel na de break).

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge

Hugo gaat Binnenlandse Zaken erbij doen - ga nou eens WEG Hugo

O God jongens er zijn weinig dingen die Hugo de Jonge niet in de soep heeft geknoeid als minister van VWS, en als minister van VRO kreeg-ie al helemaal geen zak voor elkaar. Door stoelendansjes in het demissionaire kabinet-Lulkoek IV (Wopke weg, Bruins Slot naar BuZa) gaat HUGO DE JONGE Binnenlandse Zaken er nog eventjes BIJ doen. Hugo de Jonge. Gaat Binnenlandse Zaken ERBIJ doen. Vlak voor de verkiezingen. "De minister van BZK is verantwoordelijk voor de Kieswet en de daaraan ten grondslag liggende regelgeving en ontwikkelt beleid over verkiezingsaangelegenheden." Het beleid over verkiezingsaangelegenheid. Wordt geregeld door Hugo de Jonge. Hugo de Jonge. BZK. Betrouwbaar openbaar bestuur. Bereikbare overheid. Sterke democratie. GRONDRECHTEN BEWAKEN. Hugo de Jonge. AAAAAARGHHHHH.

FACT CHECK. Kan Hugo de Jonge echt niks?

Klopt dat wel?

Hee. Een minister die niet luistert naar experts in het veld met ervaring, naar mensen die dag in dag uit met de materie te maken hebben en met hun poten in de modder staan, maar gewoon maar iets doet zonder na te denken, dondert niet of het werkt, als het maar daadkracht uitstraalt. Dat hebben we eerder gehoord en dat was natuurlijk toen Hugo de Jonge met zijn bloemschoenen door de porseleinkast van het coronabeleid liep, en nu hebben we dit weer. Het Rijk heeft alvast zelf 2000 'flexwoningen' gekocht om de woningnood op te lossen, en daarvan zijn er maar liefst 100 gebruikt. Dat is: 5%. 1900 woningen (oftewel 95%) liggen nog in de opslag. "Het ministerie wil nadrukkelijk niet spreken van een fiasco. De woordvoerder zegt dat er veel is geleerd van het aankoopproces van de flexwoningen. ‘Achteraf gezien hadden we dit anders moeten doen, met minder strikte standaarden. Doordat we hebben laten zien dat er snel woningen geproduceerd kunnen worden, hebben we wel de markt in beweging gezet.’" Dat is toevallig: wij hebben ook wat geleerd. Of nou ja, we wisten het eigenlijk al. Hugo de Jonge kan niks. Hoewel. Hij kan zijn hond een banaan voeren. Wij beoordelen de stelling 'Hugo de Jonge kan niks' dan ook als half waar.

Rosanne Hertzberger heeft: alweer gelijk

Tof wijf is het toch

Rosanne Hertzberger, bekend van een hekel hebben aan blote waarderingsbilletjes op internet en luie kunst, zat bij de antivaxxers van de Evangelische Omroep om nog een keer héél goed duidelijk te maken wat wij alhier ook al heel lang weten: de zorgelijk gedaalde vaccinatiegraad bij kinderen is veroorzaakt door de overheid in het algemeen, en Hugo de Jonge in het bijzonder. Hertzberger beschrijft hoe zweverige antivaccinatiemoekes al jarenlang online onzin verspreiden (en dat is ook zo, A. Nanninga heeft tien+ jaar terug bij TPO en op de GeenStijl complete medische Anti-Kwak-encyclopedieën vol gepend over antivaccinerende aardstraal-alfa's) en daar was Viola Holt nooit écht gevoelig voor maar nu is ze WAKKER en dat komt niet omdat mensen geen vertrouwen hebben in de medische wetenschap maar omdat drang, dwang, coronatoegangsbewijzen en QR-codes de burger met argwaan hebben geïnjecteerd, die hen gevoelig maakt voor het anti-verhaal. Maar ja dat vindt Maarten Keulemans ook en die nuanceert tegenwoordig weerkaartjes dus het zal allemaal wel weer op dovemansoren vallen / oorverdovend gekrijs opleveren. Enniewee, wij zijn met jou, Roos *vaxx* *boks*

Update. Of heeft Rosanne Hertzberger alweer geen gelijk?

Samenvatting interviews Lilian Marijnissen in De T. en Hugo de Jonge in het AD

Hoeft u ze niet meer te lezen!

Er stapt vandaag een keer iemand NIET op (Lilian Marijnissen blijft zelfs) en dus is het tijd voor de weekendinterviewtjes. Marijnissen in De T. en Hugo de Jonge in het AD. En dan volgt nu de samenvatting van die interviews zodat u ze zelf niet meer hoeft te lezen. Marijnissen: nee ik ga niet weg, neeeheee ik ga niet weg, nee ga niet weg, neeeeeheeeee ik ga niet weg, instroom migranten moet omlaag, ik wil het kabinet in, establishment-partijen oude politiek, BBB Omtzigt en wellicht wij nieuwe politiek (hahaha, red.), jammer dat Renske vertrekt, doei. Hugo: teleurgesteld, migratie niet alleen rechts (*), CDA is partij in opbouw, Mark Rutte veel betekend voor NL, bedreigingen stom, ik kreeg zelf ook kritiek, doei.

EINDE

* En links roept: geen beperkingen, terwijl de mensen die de negatieve kant van migratie als eerste ervaren de mensen zijn voor wie links zegt op te komen.

Hugo de Jonge voert z'n hond zijn banaan

Dit kan alle kanten op he

Kent u die vier kleine cirkeltjes in de hoeken van het voetbalveld, daar bij de cornervlag? In dat deel van het politieke landschap zitten we nu. Hugo de Jonge voert z'n hond zijn banaan. Niet meer, niet minder. Maar het allerergste is nog: Hugo de Jonge praat tegen zijn hond alsof het een totale debiel is. Op deze manier ging Hugo de Jonge ook tekeer als een bekende van hem maar weer eens een coronaprik haalde. Lekker he! Zooo lekker!! Nou Hugo, heel veel succes met je verdere leven, het zag eruit als een heerlijke banaan.

Woningtekort door TE VEEL MENSEN

390.000 huizen tekort dit jaar

Alweer een beroerde dag voor demissionair woonminister Hugo de Jonge. We komen dit jaar uit op een tekort van bijna 400.000 woningen. Ondanks harde bouwbeloftes en voorstellen tot microwoningen in de achtertuin stijgt het woningtekort dit jaar met 75.000 woningen. Allemaal de schuld van TE VEEL MENSEN. Te veel mensen in de trein, te veel mensen in de supermarkt, te veel mensen op festivals, te veel mensen in de rij voor De Negen Straatjes, te veel mensen op de camping, te veel mensen in de Praxis, te veel mensen die willen meedoen met Kijken Zonder Kopen. Overal: te veel mensen. De ambitie is om tot 2030 900.000 huizen te bouwen, maar uitgaande van de voorspelling in de Primos-prognose zal dat niet zal lukken

Sssst sssssst ga maar het is goed zo Hugo

thumb

Je was gruwelijk

Ga maar Hugo. We vonden je een ge-wel-dig-e partijleider en een ge-wel-dig-e minister (onder meer blijkens topics als Hugo de Jonge kan echt niks, Hugo de Jonge kan niks en ook niet tellen, WTF. CDA-prominenten willen Hugo de Jonge, die niks kan, nog vier jaar als minister van VWS, Hugo de Jonge verstopte ..., Hugo de Jonge verzweeg ..., Hugo de Jonge faalt, Hugo de Jonge FAALT, Hugo de Jonge faalhaas, Hugo de Jonge FAALHAAS, Hugo de Jonge FAALHAAS!, VWS blokkeert Wob-verzoek van GeenStijl naar door Hugo achtergehouden kritisch 2G-rapport, Hugo de Jonge verstopte NOG een kritisch 2G-rapport: 'Coronapas geen goed instrument', Hugo de Jonge over verzwegen negatief juridisch advies over coronapassen: 'Gewoon een foutje', Dit is waarom Hugo de Jonge weg moet, Hugo de Jonge liegt weer dat het gedrukt staat, Hugo de Jonge leugenaar, Hugo komt belofte niet na, enz.) maar na al dat goede werk van je is het mooi geweest. Lekker fietsen. Lekker hardlopen. Lekker de boel op Strava gooien. Mooi baantje pakken. Sssst. Sssst. Het is goed zo Hugo. Ga maar. Bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan. Ga.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.