Hugo de Jonge eiste persoonlijk dat zijn opgevraagde corona-appjes geheim blijven
Transparantie vertrapt onder opvallend gekleurde schoenen
Mooie reconstructie vandaag in de Volkskrant van het moment waarop de beloofde nieuwe bestuurscultuur weer snel plaatsmaakte voor het bekende beleid van verbergen en verzwijgen. Geïnitieerd door de man die niets kan en dat koste wat kost probeert te verdoezelen: Hugo de Jonge. Uit gelekte brieven blijkt dat onze voormalige minister van Volksgezondheid er afgelopen november bij zijn oude ministerie op aandrong om zijn chatverkeer over de coronacrisis ondanks ingediende wob-verzoeken van onder andere deze roze weblog geheim te houden. Die bedelbrief had succes, want niet alleen Hugo's appjes, maar al het chatverkeer van bewindvoerders bleef vervolgens geheim, ondanks dat sommige (oud)ministers al toestemming hadden gegeven voor publicatie. Dat hij eerder al appjes over de Sywert-deal vrijgaf doet er volgens Hugo niet toe. "Dat was wat mij betreft de uitzondering op de regel die er niet toe kan leiden dat dergelijke vertrouwelijke chatwisselingen in het vervolg ook in andere gevallen, zoals bij Woo-verzoeken, openbaar gemaakt worden." Oftewel, de onderste steen van de coronaclusterfuck blijft lekker onderop liggen, ondanks dat de ministeries zich daardoor suf betalen aan dwangsommen en ook Hugo en zijn topambtenaren weten dat dit beleid waarschijnlijk sneuvelt bij de rechter. Het kabinet dat de mond vol had over transparantie en nieuwe bestuursculturen roept het chatverkeer uitn tot een safe space voor al hun geheime communicatie die de gewone burger en de controlerende macht nooit te zien krijgt. U zou bijna denken dat Hugo iets te verbergen heeft...
Reaguursels
Inloggen5 miljard, ik herhaal: 5 miljard...
Wie is die bouwvakker in dat gele hesje?
Dat is een basisschool leraar,niet gehinderd door enige kennis maar weet wel hoe hij zijn zaakjes geheim moet houden,het kaliber afgetreden wethoudster van ddr66.
Is terug te brengen tot de vraag: is de overheid er voor de burgers of zijn de burgers er voor de overheid.
wat is de overeenkomst tussen Rutte, von der Leyen en Hugo: belangrijke niet WOBbare whatsapp verkeer en sms word geheim gehouden omdat de werkelijkheid niet uitkomt
En dan verbaasd zijn over de daling in het vertrouwen dat de bevolking in politici heeft.
Dit is toch een gotspe. Hugo beslist daar niet zelf over. Hij was (en is) in publieke dienst. Die Whatsappjes naar zijn minnaressen mag hij voor zich houden, maar de rest....
Binnenkort als Lego-pop met z’n fancy helmpje. Echt, m’n kinderen zijn nog stoerder met hun gebarsten helm die ze uit een container hebben gevist. Die hebben nog voor hun eigen helm gezorgd, wat die schoentjesclown vermoedelijk niet gedaan heeft. Bovendien vermoed ik dat hun denkniveau en oprechtheid hoger liggen dan van deze nietsnut.
Poll: hoeveel zetels krijgt het CDA straks in de senaat?
Ik gok op drie.
Twee met misschien een restzetel..... CDA is gesloopt door Hugootje de domme, Rutte stond erbij en zag dat het hem weer gelukt was, hopelijk D66 hetzelfde verhaal....
En in een volgend kabinet maken ze Hugo-met-de-schoenen minister van klimaat.
Omdat ie daar ook geen verstand van heeft natuurlijk.
Willen wij al die semi geile mailtjes lezen die deze ministersploeg met elkaar uitwisselde? Zij wij al niet genoeg gestraft?
Zo’n Hugo is als een interim… Fiks tarief, slijmen met de baas (die factuur aftekent), o o o wat hebben we een helicopterview, en als de klus geklaard is zie je hem nooit meer. Maar zit je wel met de ellende…
In tegenstelling tot Hugo de Jonge hebben interimmers vaak wel een relevante opleiding afgerond en ervaring in hun vakgebied.
Voordeel van interimmers is dat zij altijd weer vertrekken. Toch?
Jawel, maar ze laten vaak een ***zooi achter
Wilfred Genee onthult dat de politici die bij Vandaag Inside op visite komen flink wat noten op hun zang hebben. Zo heeft premier Mark Rutte een hele waslijst van mensen die hij niet in de studio wil.
En wat wil Mark Rutte? Wilfred verklapt: “We hebben dat ook bij Rutte doorgekregen. Er mogen geen boeren in het publiek zitten, geen toeslagenouders, mensen uit Groningen niet, er mag geen politiek duider aan de bar zitten. Het wordt dan wel ingewikkeld.”
Johan wordt er doodmoe van. “De huidige politici acteren een prominente politicus, maar dat zijn ze helemaal niet. Dat is de kracht van die Van der Plas, want die is in elk geval zichzelf. Die kan je buurvrouw zijn.”
www.mediacourant.nl/2023/03/wilfred-g...
‘Er mogen geen boeren in het publiek zitten, geen toeslagenouders, mensen uit Groningen niet.’
Mensen dus die bij de meest pijnlijke en slepende dossiers betrokken zijn. Ik vind het ongelofelijk hoor.
twitter.com/WelmoedVlieger/status/163...
Meest schokkende blijf ik vinden dat zelfs een gezondheidscrisis enkel politiek werd (en wordt) benaderd.
Exact, verwacht je niet in een land met (ooit) de beste wetenschappers sinds de Middeleeuwen, ben bang dat die wetenschap inmiddels helemaal aan de geld-tiet hangt van het "rijk".
Huichel de Jonge heeft natuurlijk uitgebreid lopen opschepen over z’n minnaressen.
Ook mooi bij Lubach. CDA verkiezings filmpje.
youtu.be/0bsUKCN9Udg?t=439
t zijn en blijven boeven, onfatsoenlijke figuren, onbeschaamde eikels met een brein wat nog kleiner is als een brein van een mier. Milieu bevuilend, die alleen in staat zijn om van list en bedrog te kunnen leven
Vanmorgen was z’n collega Woppert op de tv. Hij vertelde dat de boeren echt heel belangrijk waren en dat ze in Gelderland allemaal een theater en een supermarkt van het CDA krijgen. Hij doet in ieder geval z’n best om Hugo te overtreffen met nog meer onzin.
Als ik eerst naar een theatershow van CDA'ers moet kijken voor ik gratis bier krijg dan laat maar zitten.
Waarom alleen Gelderland? Hebben ze Brabant en Limburg al opgegeven?
Lees je even mee Hugo?
Openbaarheid? Ja hallo, we leven hier niet in een democratie!
Als je voor crisis besluiten niets meer in het geheim mag overleggen met anderen, ben dan ook niet verbaasd als er geen enkel besluit meer wordt genomen.
Wanneer een grip moet worden gekregen op een chaotische situatie waarin de 'wat' en de 'hoe' onduidelijk zijn zal er in een hoog itererend tempo, door trial and error, grip moeten worden verkregen. Wanneer ik terugkijk vind ik dat de betrokken deskundigen in staat waren om hier snel succesvol in te zijn. Het is makkelijk om te suggeren dat er fouten zijn gemaakt maar mensen begrijpen niet dat deze fouten essentieel waren voor het vinden van de probleemoplossing. Om dat stukje nu te willen lichten dient naar mijn mening niets anders dat minister De Jonge te willen beschadigen, door types die elkaar napraten met grappig bedoelde opmerkingen over zijn schoenen maar verder de ballen verstand hebben van procesmanagement.
@Red shirt | 09-03-23 | 11:59: Wat is er mis met controle achteraf? Zeker als er bedenkelijke dingen zijn voorgevallen. Tuurlijk, crisismanagement bedient zich van trial and error om vooruit te komen, maar er is een verschil tussen dat én willens en wetens bepaalde besluiten nemen om bijv. iemand anders te bevooroordelen.
@oh no | 09-03-23 | 12:16: Er is niets mis met een retrospectief onderzoek , integendeel. Het is altijd goed om kritisch naar je eigen handelen te kijken en daarvan te leren. Maar om dat door het publiek te laten doen? De meeste mensen beschikking niet over de kennis of ervaring om een dergelijke achterafbeoordeling te doen maar lezen graag datgene wat ze willen lezen. Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
@Red shirt | 09-03-23 | 12:53: dan houd je de burger maar dom door die niet te informeren. Domme burger > burger niet informeren > domme burger > etcetera.
Briljant arrogant.
@Red shirt | 09-03-23 | 12:53:
Praat vooral voor jezelf. Alsof Hugo de enige Nederlander is met voldoende kennis en ervaring om Hugo te beoordelen.
Het probleem is alleen dat Hugo zelf vindt dat er niks mis is met 5 miljard euro kwijtraken, en 9 miljoen weggeven aan een CDA-vriendje. En zolang Hugo de enige is die Hugo daarop kan beoordelen zal niemand Hugo hier op aanspreken.
Jij snapt de rol van de overheid in een 'democratie'.
@ffnietnu | 09-03-23 | 13:24: *85% van de bevolking is niet bijster intelligent, dat is een feit en geen arrogante mening mijnerzijds. Al die mensen die ook altijd over referenda zeuren, eisen zij dezelfde openheid ook van hun chirurg vraag ik mij af. Wanneer u geen vertrouwen heet in een CDA-politicus moet u niet op deze partij stemmen.
@Red shirt | 09-03-23 | 15:44:
Tegenstanders van democratische controle denken altijd dat alles om hun eigen arrogante en niet bijster intelligente persoontje draait.
Het punt is echter dat ook die andere 15% nu geen enkele controle uit kan oefenen.
Het nieuwe elan: alles wissen of zwartlakken, niets meer kunnen herinneren, zaken geheim proberen te houden. Ze zullen nu wel met crypto telefoons die niet gehacked kunnen worden gaan communiceren. Het begint steeds meer op een vorm van maffia te lijken.
vrij logisch dat hij dit niet wil. CDA mannetje he. Stiekemer tref je ze niet.
Goed volger van de Rattus Catholicus Maximus
Kan Hugo niet ergens gaan werken waar hij wat minder schade aanricht?
Op een basisschool in rotjeknor bijvoorbeeld.
Daar kunnen hooguit de juffen aanstoot tegen hem nemen.
Ik zie niet wat deze incompetente narcist zo bijzonder maakt dat het CDA hem op handen blijft dragen.
Kan zijn: hij weet niks (handig) of hij weet teveel (binnenkort functie elders).
Het is een enorme ijdeltuit die kickt op aandacht. Daarnaast is het een falende useful idiot voor types als Rutte die hem als schoothondje kunnen inzetten.
Misschien een gewillige trekpop...
De appjes van Hugo de Clown zullen niet heel anders zijn dan die van de Britse Hugo. 5.2 miljard redenen om ze openbaar te maken.
Ik weet nog heel goed het wekelijkse stopwoordje bij de persco's. Klappen met hamers, handen stukwassen, al die brol. Overduidelijk dat dat allemaal verzonnen is in brainstormsessies met mediaexperts en marketingstrategen. Mij maak je niet wijs dat die niet hebben zitten broeden op hoe ze de angst er flink in konden houden, hoe het volk te manipuleren en tegen elkaar op te zetten om het sociale experiment te laten slagen. Die moeten allemaal zo'n enorme strakke plasser hebben gehad dat ze eindelijk eens goed los konden gaan, heel beangstigend. En volkomen logisch dat Huugje nu z'n uiterste best doet om alle sporen te wissen en onderzoek te frustreren. Ik had niets anders verwacht.
@elfenstein | 09-03-23 | 11:38: Meer dan ooit leefden we toen in een (semi)dictatuur. De pers totaal onder controle ook van de politieke top.
@elfenstein | 09-03-23 | 11:38: het meest bizarre is dat ik vermoed dat je dit echt denkt
@elfenstein | 09-03-23 | 11:38: Waar is die 5 miljard, Hugo.
@geenjagergeenneeger | 09-03-23 | 11:51: Ik denk het ook
@geenjagergeenneeger | 09-03-23 | 11:51:
Dat zeiden lui tot nu toe ook in GB van alle mensen die vermoedden dat ze belazerd werden door de Hugoïde van dienst daar. Nieuws nog gevolgd de laatste tijd? Geef mij eens één goede reden om te denken dat ons Huugje dat niet gedaan heeft?
Blijf het bijzonder vinden dat vanuit strafrechtelijk oogpunt deze clowns gewoon hun gang kunnen gaan met regels omzeilen en mensen voor de gek houden. Geen enkel orgaan dat ze op de vingers kan tikken of kan afstraffen.
Ze kunnen het wel, maar ze doen het niet...
Hou nou toch eens op over dat De Jonge niets kan.
Hij kan 5.2 miljard ( 5.200.000.000,-) spoorloos laten verdwijnen.
Doe ik hem niet na, de man is begaafd.
Ik zou het niet raar vinden als dat bedrag is gebruikt om mensen af te kopen of als 'cadeautje' is gegeven omdat ze openbaar pro-covid waren.
Begint een beetje naar dat soort stront te ruiken verteld mijn reukorgaan.
Hij kan nog meer, namelijk liegen dat 'ie barst. Eigenlijk is Hugo dus een multi-talent.
Hugo heeft misschien nog wel een miljard of vijf achter de hand om die dwangsommen voorlopig te betalen
Die man kan echt werkelijk helemaal niets, ook op zijn nieuwe post creëert hij wederom een clusterfuck op de woningmarkt.
Om in Den Haag op het pluche te mogen blijven plakken hoef je niets te weten van je portefeuille en je hoeft er ook geen affiniteit mee te hebben.
Het is werkelijk waar een schande wat er momenteel in Den Haag zit, nog nooit zoveel haat jegens hun eigen burgers gezien...hoewel de gemeente Utrecht aardig in de buurt komt.
Ze krijgen alles van hogerhand ingefluisterd maar de materie is te moeilijk voor hun. Zet mij er neer, ik snap er ook geen f*ck van maar ik geef het tenminste wel eerlijk toe.
@NLgaatnaardeklote | 09-03-23 | 11:27:
En ik geloof direct dat jij capabeler bent dan Hugo
@NLgaatnaardeklote | 09-03-23 | 11:27: Ik ga op jou stemmen. In blokletters. Met vier uitroeptekens. (zie je hoe makkelijk het is om de regels te omzeilen?) (vindt je me nog wel een beetje leuk, Joris?)
Kan hij onderhand een beetje metselen? of nog niet verder gekomen dan uitkrabber, of stenensjouwer ? certificaat schepleunen is al wel succesvol uitgereikt.
Hij schijnt wel aardig te kunnen vegen...
onder het tapijt
Dat weet ik niet, maar hij had wel aardig wat te klagen over zijn werkschoenen. Te zwaar. Te lomp. Te saai. Hij wou graag fel paarse werkschoenen met roze stippen en gele veters. Ik probeerde hem nog te vertellen dat zijn collega-bouwvakkers dat waarschijnlijk te nichterig gingen vinden, en dat hij daarmee geen punten zou scoren, en misschien zelfs een paria op de bouwput zou worden. Maar ja, Hugo's gonna Hugo..
*paar spuitbussen verzamelen doet*
Er is nog steeds 5 miljard zoek Hugo!
Woef Woef!
Daar krijgt Nederland 900.000 woningen woningen (althans de warmtepomp), voor terug.
uh... mijn appjes openbaar maken is staatsgevaarlijk.
Goed Hugo, zou ik ook zeggen. Overal op toebasbaar. Ben je net vreemdgegaan, vraagt je vrouw/man/anders: "waar was je gisterennacht?"
Uh.. dat kan ik niet zeggen, dat is een gevaar voor ons huwelijk....
Politiek:
Een boom groot en groen vol met zwarte kraaien.
Wachtend op ... ja op wat eigenlijk.
En dan ... uit het niets. Een enorme donderslag. Een ontlading van jewelste.
De kraaien schrikken zich een hoedje, weten van niks.
Ze fladderen geschrokken op, gaan zenuwachtig heen en weer vliegen ...
En na de ontlading gaan ze weer rustig zitten op de vrijgekomen takken van diezelfde mooie groene boom.
Wachtend op ... ja op wat eigenlijk?
Op de donderslag die de boom doormidden klieft?
@VBO_B_Niveau | 09-03-23 | 11:28: U maakt mijn poezie weer belachelijk ... dank!
@Het Licht | 09-03-23 | 11:36: Sorry hoor! Ik voel gewoon altijd sterk de behoefte om ergens een mooi einde aan te breien. Met nadruk op einde. Finito. Basta. Fin. Permanent getermineerd.
Hij is mooi.
Hoi Hugo, voor mannen zoals jij bewaar ik een klein speciaal plekje in mijn hart.
Dit is een plekje dat zelden ruimte krijgt om zich verantwoord te begeven in onze maatschappij omdat ik het geen fijne kwaliteit vind en niet thuishoort in het daglicht.
Maar voor jou maak ik een uitzondering. In het donker.
Hugo kent mijn postcode (hij doet daar altijd gezellig een bakkie mee?) en hij weet ook waar mijn huis woont. (mijn huis weet alleen niet waar ik woon, maar dat terzijde!) Hugo wou héél graag een spuit in mijn arm zetten omdat ik niet in zijn opium voor de massa geloof. Hugo had daar allerlei 'gegronde' redenen voor, maar nu mensen willen weten wat die redenen écht waren kan hij alleen nog maar een Omerta verzinnen. Hugo de Schoenen. Wat een held. Ik zou graag een bokswedstrijd willen organiseren tussen mij en Hugo, en dan al mijn geld op mezelf zetten, en de scheidsrechter misschien vragen om her en der een stoot onder de gordel door de vingers te zien. Ik vraag me niet af hoe vaak Hugo heeft staan liegen voor zijn farmaceutische vriendjes, maar hoe vaak hij de waarheid heeft verteld. Ik heb namelijk maar tien vingers, maar iets verteld mij dat het daarmee wel gaat lukken..
In semi-gerelateerd nieuws: Gisteren was er een item op hlf8 waar Rutte ter sprake kwam. Zat er eentje te oreren dat het zo'n aardige vriendelijke man was.
De andere kant van de tafel snapte het: "Daar gáát het niet om! Ik heb liever een lul die het wél goed regelt!"
Ah... het nieuwe bestuurscultuur waar Kaag het al over had.
Had ie 't maar via postduif moeten sturen. Blijkbaar werkt het tegenwoordig gezien dat ongezien de burger de tyfus mag krijgen, alles via achterkamertjes.
‘deze roze weblog’ het mag, maar het klinkt toch als ‘wat ies deez’.
Erg he, klinkt zo tokkie.
Hugo is bang dat hem hetzelfde lot zal ondergaan als Matt Hancock in het VK. Een affaire waarover overigens alle Nederlandse media zwijgen. Maar bezoek gerust de site van The Telegraph.
Nouja, gegeven het feit dat westerse regeringen in overleg waren. Gegeven dat westerse regeringen in lockstep exact dezelfde ineffectieve maatregelen doorvoerden, is het niet far fetched dat Hugo exact hetzelfde gebrek aan wetenschappelijk bewijs voor zijn beleid had als Hancock.
Ook uit de VS komen steeds meer verhalen dat Fauci & consorten vooral handelden op uitkomst, niet op de kale data.
En dat verzamelde stelletje slapjanussen in de 2e kamer maakt geen vuist.
De naam volksvertegenwoordiger mag ze wat mij betreft afgenomen worden en vervangen door stemvee.
De vuistenmakers zijn in de minderheid, want wie te kritisch is mag niet meeregeren.
En van stemvee ben je zo bij Kees Vee… wat zou die hiervan vinden nu hij zo’n grote muil opentrekt over de weerbare democratie en controle…
't zal vast aan mij liggen, maar ik mag die man niet.
Uw zelfkennis is prijzenswaardig, maar ben gerust: u bent niet alleen!
With great power comes great responsibility - Stan Lee.
Dat hadden ze hem niet verteld toen hij minister werd?
Stan Lee?!?
@Louter Leuter | 09-03-23 | 11:09:
Spiderman toch?
Maar vanavond wel de popi jopi uithangen bij VI. Welk een natte krant.
"The truth is, the game was rigged from the start"
Idioot met zijn frikandel opmerking, dat hij maar ongezien de tyfus krijgt.
Hoe was die opmerking ook al weer? ‘Je kunt toch ook niet zien dat ik een frikandel in m’n reedt heb zitten’?
Het is een affront dat de regering wel buigt voor rechterlijke uitspraken zoals bij de Urgenda-zaak maar met de wettelijke termijnen bij Woo-verzoeken haar reedt afveegt. Willekeur, meneer. Willekeur.
Exact dit. Ik blijf me verbazen.
Wordt het niet eens tijd dat die dwangsommen door de betreffende ambtenaar en/of politici worden betaald ipv ons belastinggeld?
@Miss_Pinky | 09-03-23 | 11:10:
Ja. De hoogste tijd.
Ik ben benieuwd of het net zich verder gaat sluiten om de *persoon* Hugo de J.
"You can fool all people some of the time, and you can fool some people all the time. But you can not fool all people all the time" - naar verluid volgens A. Lincoln
Als ik nu een WOO verzoek indien mbt die sms'jes en Hugo zijn companen voldoen hier niet aan krijg ik dus gratis geld zolang ik erom blijf vragen... leuk...
Off topic: nu in de grote zaal van de 2e slaapkamer een debat van paternot en bikke over taalgebruik in die slaapkamer. Wat jammer, deze vertoning zou het goed doen om 22uur op 31 dec as. Lachwekkend, en dan heb ik het niet over het nivo maar over (hopelijk) de laatste stuiptrekking van rut4
Ben aan het kijken. Mooie televisie inderdaad. Kan me nog die D66’er herinneren die onlangs een journalist voor fascist uitmaakte voor de camera. D66 is zo hypocriet.
Hoe vaak hebben ze dit debat wel niet?
Politiek is een bloedsport en als de taal je niet aanstaat ga je maar lekker dozen dichtplakken in de krokettenfabriek.
De man van 5.2 miljard.
In het 'normale' bedrijfsleven hadden ze hem al lang aan de dijk gezet.
Daar zou hij al nooit aangenomen zijn in de eerste plaats.
Maar is het verkrachting als die dijk 'm niet wil?
@elfenstein | 09-03-23 | 11:00:
Zolang hij z'n vinger er niet insteekt is er geen zaak denk ik.
@Osiris | 09-03-23 | 11:01:
Bezien vanuit de optiek van die dijk is een aanklacht wegens ongewenst gedrag wel verdedigbaar. De intentie om die vinger erin te willen steken is m.i. ruim voldoende.
Niet lullen maar poetsen,handen uit de mouwen,in gelul kun je niet wonen.
Vooruit Hugo,laat zien dat je een kerel bent,schouders eronder.
En anders optieften.
Wat een sneuneus.
Brr, weer zo eentje (=christelijke stiekemerd) die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden(=app-jes).
Wel wonen op Katendrecht: de bekende hoerenbuurt en Chinatown van Rotterdam.
Hugo is het type ' de kat knijpen in het donker' (= in het verborgene, schijnheilig verboden dingen, kwaad doen wanneer niemand het ziet)
Met hem alle andere politici. Rutte, Kaag en Ollongren kunnen er ook wat van.
Ik wacht op de bioscoopfilm “De Man Die Niets Kan”.
Lol. Of: De niets kunnende minister die uit het raam klom en verdween.
De soapserie is er al (een poos).
Wat staat Hugo daar nou raar met een rare grijns richting de zon en dat malle werknemershelmpje op zn steeds boller wordende kop, op die foto.
Had hem als psychopaat in een horror gecast had k het ook geloofd.
@chicago river | 09-03-23 | 10:46 |
Mijn eerste gedachte was dat ie een te natte scheet gelaten had.
Werknemershempje hoho, er is een duidelijke hierarchie op de bouwplaats, bouwvakker gele helm; directie, opzichter en architect witte helm.
Soms schaam ik mij ervoor dat ik voor de Roverheid werk... zeker na het lezen van dit soort berichten.
U weet, niet reaguren via het bedrijfsnetwerk of op de bedrijfslaptop.
@sjef-van-iekel | 09-03-23 | 10:48: Alle privézaken doe ik vanaf de privé-laptop.
Zolang u het belang van de burger maar hoog in het vaandel heeft.
Sinds wanneer noemt GS de Azijnbode 'Volkskrant'?
Waar wordt hier op aangestuurd en wat escaleert hier?
Ik zag ook een vvd reclame. LOL.
Nog een week, dan is het CDA een rokende ruïne.
Is al lang zo, alleen houden ze nog steeds de schijn van een grote gevestigde partij op. Dat beeld kunnen ze ook volhouden zolang de media braaf meespelen en ze neerzetten als relevante partij. -Duitsland- -kuch-
Ik schat 2 zetels
@laurentius | 09-03-23 | 10:52: Dan past het hele cda in een Smart, of zo’n 45 km/uur autootje.
Dat moeten we nog maar afwachten. Als ik iets geleerd heb de laatste jaren, is het wel dat het Nederlandse volk niets lever wil dan zich laten belazeren. We stemmen met masochistische wellust op de ergste bedriegers.
De jongens van VI hebben wel wat te vragen aan hem.
Wat een stel voetbalmalloten te vragen hebben boeit niet zoveel, tenzij die tegenwoordig de journalistieke plicht hebben om de macht te bevragen. Ik ben benieuwder naar de vragen van de rechters voor Hugeau de Tweedehandsautoverkoper.
Stel je daar maar niets van voor.
@Waar-is-niets | 09-03-23 | 10:55: Ik wacht even af voor een oordeel te geven over vanavond, of Hugo aangepakt wordt of niet.
@elfenstein | 09-03-23 | 10:41: vind het toch fijn dat die voetbalmalloten nog proberen wat de serieuze journalistiek nalaat.
@HD50 | 09-03-23 | 11:12:
Ik vind dat vooral in en in triest. En een redelijk zekere indicator dat wat er in D. aan de hand is met gekochte journalisten hier ook aan de orde is. Misschien hebben ze het zelfs wel afgekeken van ome Hugeau. Omdat ie blijkbaar wél ergens goed in is, namelijk de boel belazeren en manipuleren.
Dus in vredesnaam, laat de Snor en z'n maten mooi gein blijven maken over ouwe hoeren en nachtkaarsen en de journalistieke taken bij serieuze, niet gekochte journo's laten. Anders wordt het wel héél verwarrend allemaal.
@elfenstein | 09-03-23 | 11:31: Tijdens de "Corona" waren de heren daar toch behoorlijk PRO Hugo !
We hoeven maar even te verwijzen naar afgelopen zaterdag, toch? www.geenstijl.nl/5169478/lockdownfile...
Ondertussen genoeg tijd om de appjes naast de verloren bonnetjes en filmrolletjes op te bergen.
Vanavond zit die nietskunner bij Vandaag Inside, er waren al eisen neergelegd dat er niet over mondkapjes gesproken mocht worden. Maar je weet nu al dat ze bij VI zich daar (terecht) niet aan gaan houden.
sinds een jaar of zo .. iets meer . doen ze gewoon wat anderen ook doen . Mond houden .. vroeger was het zo een leuk programma !
Nou, ik heb zo mijn serieuze twijfels... ik denk dat het een laffe uitzending wordt, VI-onwaardig. Hopelijk zit ik ernaast...
Het is überhaupt compleet bezopen dat apjes openbaar gemaakt worden. Wat een doorgeschoten openbaar waanzin.
Nee hoor. Wettelijk verplicht. Zie ook #LockdwonFiles.
Het is te triest voor woorden dat wij politici hebben rondlopen die zo weinig integer zijn dat we dat moeten opvragen.
Dat zou alleen waar zijn als alle appverkeer over details ging en de hoofdzaken elders te vinden zijn. Maar de gluiperds van de Rutte-kabinetten bespreken langs deze weg belangrijke zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Die lui zitten daar voor ons he? Wij geven ze het mandaat middels verkiezingen en zij beloven hun taak naar behoren te vervullen, transparant te zijn over hun handelen en methodes en zeer zeker ook communicatie. Hugo is dat even vergeten maar hij is gewoon "onze" bitch en heeft te gehoorzamen, anders exit, tot nooit. Vervolgen kan je 'm al niet, meekijken met z'n handelen is derhalve nog belangrijker.
Het is blijkbaar nodig, de lockdownfiles laat wel zien dat de cultuur achter de schermen echt te walgelijk voor woorden is. Mark Rutte is zich daar van bewust door het per SMS te doen, Hugo blijkbaar niet, waardoor hij nu nog de deur plat loopt bij zijn oude kantoor.
Niet relevant word niet openbaar gemaakt.
Dus als alles voortaan via appjes wordt gecommuniceerd en vergaderingen zonder notulen plaatsvinden dan vind u dat de openbaarheid van bestuur ten goede komen?
Ik kom die Hugo de Jonge-types vaker tegen in het bedrijfsleven. Interim projectmanagers die veel aan het vergaderen zijn en een grote teringzooi achterlaten in het bedrijf. Ligt altijd goed in de smaak bij het hogere management.
Exact wat gebeurt bij het bedrijf waar mijn vader werkt. Alleen vergaderen om te praten wat er verbeterd kan worden en niks doen de hele dag. En als ze iets moeten zeggen om te zeggen komen ze met nieuwe onzin regels.
Het is een wonder dat het bedrijf nog steeds overeind staat, want het is bijna failliet gegaan.
Gelijk meeuwen: komen schreeuwend aanvliegen, schijten alles onder en vertrekken weer. De betreffende populatie verbijsterend achterlatend.
Dat riepen wij vroeger ook al als er weer een blik CMG'ers binnen kwam... in 1995... niks veranderd dus...
@Adriel | 09-03-23 | 10:33:
Dat failliet kunnen gaan en gaan is de tucht van de markt die volledig ontbreekt bij de roverheden en de wolk die daaromheen hangt. En als ambtenaren er een clusterf(biep)k ervan maken, dan maken ze promotie. Het is nog een wonder dat het land... Nee land wordt al de afgrond ingereden.
De onderste steen…
Hugo kan overigens prima in gelul wonen. Doe het maar eens na.
Wie niets te verbergen heeft...
.
..lakt alles zwart.
@Bull-Sunnyboy | 09-03-23 | 10:40: heeft overal lak aan..
Is over het algemeen diegene die het meest te verbergen heeft.
Ja, uh, maar dat geldt alleen voor burgers.
REAGEER OOK