Werkbezoek: Hugo lacht ongevaccineerden uit in Fries ziekenhuis

"Aan het bezoek is op dringend verzoek van VWS uit voorzorg geen ruchtbaarheid gegeven."
Ligt u in het ziekenhuis in Leeuwarden zich een beetje ellendig te voelen, komt die zelfvoldane smoel van Hugo de Jonge plots om de hoek zetten. Dat is zowaar nog erger dan een CliniClown. Zo'n minister die zich komt verkneukelen bij ongevaccineerden, want de behandelend arts vertelde hem dat er momenteel veel patiënten met vaccinatiespijt in de bedden liggen. Dus dan komt Hugo graag een ochtendje aanhoren hoe fout deze zieke Friezen zitten en hoeveel gelijk hij wel niet had. Weer eens wat anders dan de hele dag kritiek krijgen in Den Haag omdat hij helemaal niks kan. Bijvoorbeeld kritiek van de adviseurs van KPMG die net als de rest van Nederland (maar dan beter betaald) concluderen dat het kabinet een puinhoop maakte van de corona-aanpak. Met confronterende zinnen als: "Het deels afwijken van de opgestelde vaccinatiestrategie door de Gezondheidsraad heeft mogelijk geleid tot gezondheidsschade en onnodig lange extra druk op ziekenhuizen." Maar in plaats van te lezen over zijn eigen fouten, trekt de demissionaire prikpriester zijn vrolijke schoenen aan voor een kruistocht naar het hoge noorden om daar te prediken bij de heidense vaccinatieweigeraars. Maar niet aan de grote klok hangen natuurlijk, want dan ziet de pers het Hugo is wel eens bedreigd.
Hoppa. Jaap en zijn mensen klappen erin
Social
Reaguursels
InloggenMooie verwijzing naar St. Bonifatius, @Struikrover. Hoop voor Hugo dat de Friezen hem wat gunstiger gezind zijn.
brownstone.org/articles/twenty-steps-...
Al sinds het begin van deze onzin is het onmogelijk om fatsoenlijke data van de ziekenhuizen te krijgen over BMI, onderliggend lijden, etniciteit etc. Maar wie er gevaccineerd is of niet, dat mag iedereen tot op de patiënt nauwkeurig weten.
U zult niet gezond gaan leven, u zult uw prikje halen!
Heeft iemand de link tussen Hugo en Mr. Garisson van South Park al gelegd? Leraar (die niets kan want leraar) wordt zelfvoldaan (want politicus) politicus en verneukt alles.
Tegenwoordig zeggen we dan 'fuck around and find out'.
Ziek worden en op de IC belanden is vaak einde oefening. Zelfs als je het overleeft is de kans op grote schade voor de rest van je leven enorm. En dat allemaal omdat je de facebookpost van Oom Joop beter vond klinken dan stapels wetenschappelijk bewijs? Omdat je persoonlijk iets tegen Hugo de Jonge hebt? Omdat een of ander sprookjesboek je gezonde verstand heeft beneveld?
Wel fraai dat Hugo zich laat zien. Hij had er juist een mediacircus van moeten maken, al zullen de wappies wel betogen dat het allemaal acteurs zijn en alles in scene is gezet. Dom volk wil kennelijk dood. Prima, good riddance.
Gelukkig is de kans dat je op de IC belandt extreem klein. In mijn geval ongeveer 1 op de 1.000.000. Zie voor berekening van jouw kansen: qcovid.org/ (universiteit Oxford).
Hoppatee. Even de eed van Hippocrates afzweren. Die vieze gladjakker gaat volgens mij wat te veel met dierenartsen om. Als ik dit zo lees kan een tribunaal beter niet te lang op zich laten wachten. Wat een mafkees.
De eed van Hippocrates is voor medici. Voor politici geldt de eed van Hippocritus.
Friezen knibbelje straks voor Redbad Hugo.
Dus ik moet geloven dat die mensen nu spijt hebben dat zij niet gevaccineerd waren ?! Alsof een vaccinatie hun kan beschermen tegen besmetting. Maar als ik in het ziekenhuis zou liggen, en bezoek van de Jong zou krijgen,zou ik zeggen dat hij kan oprotten met zijn vaccin en zijn qr-shit.
Het punt gaat niet over wel of niet besmet kunnen worden, maar de kans dat je na vaccinatie nog naar ziekenhuis of IC moet.
De dokter legt het wel uit als je bij die andere wappies ligt.
Ik zou er spontaan een eind aan maken, dat wil je toch niet , die kneus aan je bed.
@peet12 | 15-10-21 | 00:45:
Je wilt toch niet dood gevonden worden met een Hugo aan je bed.
Kunt u daar iets meer over vertellen? Ben ook heel nieuwsgierig wat de bron is van dit gegeven.
Geen ruchtbaarheid ... maar de ‘ werkbezoeken’ van het schoenenjong worden steevast breed uitgemeten in de vaderlandse pers ... die is als den dood dat’ie straks weer het onderwijs in moet....
Onderwijs? Zijn stoeltje in de RvB bij een grote farmaceut is al gereserveerd denk ik...
Telebelg: QR code blijft waarschijnlijk van kracht tot april of mei volgend jaar.
Is dat even schrikken, laat ik nou toch denken in mijn onnozelheid dat die QR code nooit meer weg gaat.
Van kracht kan ook betekenen geldig.
Dus Hugo weet al dat de zorg tot die tijd zwaar belast wordt?
@ceriel82 | 15-10-21 | 07:49: Zeker. Als je maar genoeg bezuinigt is de druk altijd hoog. Noemen ze efficiëntie.
Als je gevaccineerd bent, zijn dan alle problemen van het leven voorbij? Lijkt wel zo uit veel tegels. Gasrekening niet omhoog?
Dat de gasrekening omhoog gaat komt door de niet gevaccineerden, waarschijnlijk.
Het grappige is dat de Minister De Jonge nu precies kan aangeven om hoeveel procent het gaat, als het om ongevaccineerden gaat, die de ziekenhuizen gaan “overstromen”.
Terwijl hij bij het invoeren van de Corona maatregelen steevast heeft gezegd dat dit om het voorkomen van een “mogelijke” overbelasting van de zorg gedaan wordt.
Even narekenen:
Het is, met 85% gevaccineerden in dit land, en een 33 keer kleinere kans om op de IC te belanden, niet zo heel raar dat er dus toch nog 1 op de 5 IC patienten gevaccineerd blijken te zijn.
85% x 1 = 85
15% x 33 = 495
85 : 495 is ongeveer 1 staat tot 6.
Statistisch verwacht je dus dat 6/7 van de IC patienten ongevaccineerd zijn.
Dat er in Leeuwarden toevallig 1 op de 5 gevaccineerden liggen kan als de IC niet tientallen bedden heeft, statistisch best gemakkelijk passen bij de genoemde getallen.
Als straks 100% gevaccineerd is, ligt straks op de IC ook 100% gevaccineerden. Alleen veel minder dan eerst.
@BL, Bah, al die rekenkunde en logica. De borrelende onderbuik, daar moeten we naar luisteren!
En zelfs dan nog zou die ene verdwaalde ongevaccineerde zeggen: "zie je wel, het helpt niets!"
Zo lang 1+1=2 mag dus alles?
Maar, zomaar even een paar vragen, als dat nog mag.
Wat mankeren die patiënten, hoe oud zijn ze en hebben ze wellicht al een ernstige onderliggende ziekte, of zijn ernstig obese.
75 ziekenhuizen en 138 IC-klanten....
Stuur dat egocentrische tuig naar huis met een paracetamolletje a.u.b. Ze houden onnodig bedden bezet die nu niet meer gebruikt kunnen worden door fatsoenlijke mensen.
Ga de cijfers eens bekijken over de bezetting. En kom dan nog eens terug.
Wie bedoelt u precies, de verslaafden aan alcohol, drugs, de rokers, de veelvraten?
Is tegenwoordig een fatsoenlijk mens een gevaccineerd mens? U bent ver heen.
@Purk | 14-10-21 | 21:47: hij/zij/het/hun/hullie is/zijn niet de enigen, de meerderheid denkt zo, net zoals toen.
Wees blij dat zij op die IC bedden liggen. Want anders zijn die leeg en dan lopen die IC-personeel zich te vervelen, toch ?!
@loser | 14-10-21 | 22:31: Dan worden ze wegbezuinigd.
Is egocentrisch hetzelfde als niet geintegreerd?
Binnenkort is 100% van de patiënten in het ziekenhuis niet volledig gevaccineerd, omdat nog niemand zijn 3e prik heeft gehad. Een mooi vak statistiek, je kan er elke waarde uit laten komen die je wil.
Dat dus.
Niet je derde prik gehad. Behoor je ineens tot de wappies. Welkom!
En daarna, de vierde, de vijfde, de n-de.
@K1100 | 14-10-21 | 21:17: Iedereen is welkom bij #teamwappie, behalve diegenen die vinden dat iedereen maar gewoon gevaccineerd moet zijn.
Exact. In oplopende volgorde:
Lies
Bloody lies
Statistics.
(Smoesjes, leugens, statistiek)
Als ik dat smoel zie van die kerel komt mijn avondeten terug..
Zo weggelopen uit een horrorfilm... Hugo the Joker.
Mijn God ... bah
Hugo is de lakei van Mark ,die hem ongetwijfeld wat beloofd heeft . Wait and see.
Het aantal gevaccineerden is iets groter dan het aantal niet gevaccineerden, maar dat verschil niet zo groot dat je met een verhouding van 20%/80% in het ziekenhuis ineens op een 33 keer kleinere kans uitkomt.
Die kans is maximaal 8 keer kleiner, tenzij Klaver het uitgerekend heeft.
"Het aantal gevaccineerden is iets groter dan het aantal niet gevaccineerden"
Ik dacht dat 80% gevaccineerden niet "iets groter" was.
De 12 dubbel gevaccineerde, toch overleden aan corona maar kwamen niet op 'n IC terecht.
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210623_950...
tuurlijk, dit is geen voorbereid verhaaltje hoor. hugo bezoekt ziekenhuis. Ziekenhuis heeft 80% ongevaccineerden. Wie hier intrapt moet zich laten nakijken.
Het is een complot!
Niet net als Nederland, want het grootste gedeelte van Nederland gaf Sylvana liever geen gelijk dan dat ze openlijk durfden te denken dat Sylvana gelijk had. Als je dat hier op GS bijvoorbeeld hard op dacht, werd je ongeveer virtueel gelynched.
www.telegraaf.nl/nieuws/617695863/qr-...
Dusss...
Ondertussen op het AD: "Urker visser Hendrik overleefde corona maar net: ‘Prikweigeraars mogen mijn deel hebben", maar verder helemaal niks over achterstandswijken in de grote steden Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Zondebok? De bible belt, terwijl ze nauwelijks ziekenhuisopnames of besmettingen hebben (Staphorst uitgezonderd, maar zelfs daar zijn de opnames en doden nihil).
@VoltaireJohn | 14-10-21 | 20:48:
Exact: de msm en politiek Den Haag weten dat het continue afzeiken van ortodoxe Christenen een veilige manier is om
-jezelf verheven te voelen
-de roze olifant in de kamer omzichtig te vermijden.
Dus 1 op de vijf IC liggers is gevaccineerd, was kort geleden nog 1 op de honderd.
Ja, je bedoelt toen we net begonnen waren met vaccineren?
Vaccinatiespijt gaat het woord van 2021/2022 worden!
Mwoa… de volgende crisis staat alweer voor u klaar. Kan ook maar zo ‘Energiearmoede-lijder’ worden.
Dat is als zeggen dat als de postcodeloterij bij jou in de straat valt je toch maar een lot had moeten kopen.
Alleen bestaat de kans dat het nog een diametraal andere betekenis gaat krijgen
Ben je met Colombiaans marcheerpoeder resistent tegen Kerona?
Als je tussenschotje het houdt is er geen vuiltje aan de lucht.
Morgen, overmorgen en de dag daarna gaat hij:
-Rokers met COPD of longemfyseem dezelfde boodschap geven.
-Alcoholisten met leveraandoeningen hoofdschuddend aankijken.
-Blinde medemensen toeschreeuwen dat ze niet hard genoeg naar God gebeden hebben en hierdoor extra voorzieningen opgetuigd moeten worden.
-Zichzelf met brons overgieten omdat nog niemand anders een standbeeld van hem perfect kon maken.
adequaat. Solidariteit in ongelijkheid doet velen pijn aan hun cerebrale cloaca. De minister voorop.
Het hele vak orthopedie kan de deur uit. Al die kwetsuren hadden 99% van de gevallen voorkomen kunnen worden. Ruimte lekker op.
Slechts 1 woord: LUL
Laat lynchen?
Lik uw libido?
Lekker urine lebberen?
Or all of the above?
Laat U lynchen…
Kans 33x kleiner ten opzichte van hoeveel procent?
ik snap er geen ene ruk meer van... ik vertrek naar een andere snaar.
-Zelfjoris-
Totaal een 2.036.628 besmettingen 0-100 jaar en hiervan hebben een 13.975 op de IC gelegen: +/- 0,69%
91% van de totaal aantal besmettingen waren bij mensen in de leeftijd tussen 0 - 69 jaar = 1.853.331 besmettingen.
Hiervan kwamen 9181 op de IC terecht, de kans om op de IC terecht te komen tussen de 0 - 69 jaar is +/- 0,495% na besmetting.
Overleden op IC: 1786 personen (= 19,45% om er niet meer uit te komen.)
Ontslagen van IC: 7395 personen (= 80,55% om er weer vanaf te komen.)
Ik ben bang dat wanneer u gezond en tussen de 0 - 69 jaar oud bent, er een grotere kans is dat u Hugo de Jonge tegen gaat komen op de IC om uw grote pech uit te komen venten, dan dat u in eerste instantie de kans heeft om er door de besmetting zelf terecht te komen...
https://experience.arcgis.com/experience/e58fd5e1779b4cdd9d81e44b9b1032d0
@BadPatNL | 14-10-21 | 22:09: De statistieken van het CBS splitsen de groep 0-50 niet verder op omdat je het dan kan herlijden naar individuele gevallen. Dat zegt genoeg.
@BadPatNL | 14-10-21 | 22:09: Shit. Nu leg je de flauwheid van percentuele kansfluctuatie uit. Dat is niet de bedoeling.
Ben je al ziek, lig je in het ziekenhuis, komt er ook nog bovenop cliniclown Hugo langs
Hij heeft in ieder geval de juiste schoenen aan
Dan doet het infuus uit je arm rukken ineens niet zo’n pijn meer.
@antfukker | 14-10-21 | 19:55: u krijgt de prijs van de dag, heel scherp!
Ze hebben het dus stil gehouden zodat hij zieke mensen kon zieken. Dit land…
Blijft dan niemand van hem gespaard?
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 20:16: Hij denkt dat ie de nieuwe Willem Ruis is. Voor Willem zou ik alles doen.
En is de leeftijd ook 12 t/m 18? Want dat zijn de meest ongevaccineerden waarover we het hebben.
12-18 nog geen 500K, 18-31 een kleine miljoen
@EEGlivesagain | 14-10-21 | 19:45: dat is 1,5 miljoen, precies het aantal..
@antfukker | 14-10-21 | 19:49: Coronadashboard heeft het over ruim 3 miljoen poppetjes op hun prikken naar leeftijd lijstje. Zelfs 100K 81 plussers.
Ok de vaccins werken dus - dus waarom nog doorgaan met QR controles als het voor de meeste mensen redelijk veilig is?
Hugo heeft zelf toegegeven dat de coronapas als drangmiddel wordt gebruikt tot meer vaccineren
@antfukker | 14-10-21 | 19:51: Volgens mij is het eerder een drangmiddel om meer mensen op de HugoApp te krijgen, een paar procent extra vaccinneren voegt weinig meer toe bij de huidige vaccinnatiegraad.
@antfukker:
Leerkrachten -al dan niet voormalig- hebben wel vaker de neiging hun opvattingen op te willen dringen.
Niet altijd even prettig om die als collega te hebben naar mijn eigen ervaring.
QR code daar ga ik nog een keer... Yeah sure Ik heb een QR code. Ben gevaccineerd, Heb zondag heerlijk gedineerd met QR code. Disndag positief getest. Isolatie thuis. Waar is die code dan nog voor als ik na de positieve test nog steeds een QR code heb en ik gewoon bij elk plekje waar ik deze code moet laten zien naar binnen kan lopen ??????????? Wie snapt het nog ? ? ??
@adam76 | 14-10-21 | 20:59: Voor sommigen is het volledig logisch dat alleen ongevaccineerden een negatief testresultaat moeten overleggen.
Ik geloof er geen zak van
Want?
Uw nieuwskanalen beweren anders?
@Miyagi | 14-10-21 | 22:09: Nee, ik geloof dat het RIVM nog altijd moeite heeft om te registreren wie wel en niet gevaccineerd is. Iets met AVG.
Probleem met deze hele Corona crisis is dat niemand betrouwbare cijfers heeft. Ook het RIVM/OMT/Overheid niet als je even goed gaat kijken.
Nou. Prima dus die vaccins. Blij dat ik die heb genomen.
Van harte gefeliciteerd, hopelijk voor u kunt u de komende jaren blij blijven.
Ik denk het wel. Mijn mannelijke menstruatiecyclus is nog helemaal prima.
In elk geval 3 van de 4 weken per maand blij dus.
@Lorejas | 14-10-21 | 19:36: u ejaculeert 3x per week?
Ha! Ik gebruik *peep* met vleugeltjes (die van de reclame) dus ook die ene week bruis ik van energie.
@Lorejas |14-10-21|19:33
Van achteren zo te lezen.
Lezen en lezen is een dingetje bij je he?
ik neem geen vaccins. Ik krijg en zet ze. Je neemt ... een persoon....
Zijn die laatste tien procent van de bevolking die nog niet een of meer prikken hebben verstouwd nou opeens zoveel gevoeliger geworden dat ze met dezelfde aantallen als vorig jaar toen iedereen nog ongevaccineerd was op de IC's liggen?
Denk dat het geringe aantal maatregelen momenteel ook mee speelt. Enige maatregel is de checkapp die nauwelijks wordt gebruikt en de horeca om 12 uur dicht. Als je dat een jaar geleden had gedaan was het denk ik een stuk erger geweest. Zie ook juni.
En handen stuk wassen en in de elleboog hoesten niet te vergeten!
@jesjort | 14-10-21 | 19:40: We zouden nu 10% van het aantal gevallen op de IC moeten hebben vergeleken met vorig jaar toen iedereen nog ongevaccineerd was. Er zijn uiteraard ook wel andere redenen te bedenken zoals misschien het feit dat vorig jaar niet iedereen die in aanmerking kwam voor de IC een plaats kreeg. Iedereen die stierf dòòr Covid (dus niet mèt Covid) maar niet op een IC kun je daaronder scharen maar dat aantal moet terug te vinden zijn in de cijfers.
Maar...àls door het geringe aantal maatregelen de aantallen zo drastisch stijgen mag je toch stellen dat de vlam nog één keer oplaait om daarna uit te doven. Dan is iedereen of gevaccineerd of heeft het gehad en dienen verdere maatregelen eigenlijk nergens meer toe tenzij men wil accepteren dat we allemaal in een kooi gaan leven.
Klinkt logisch Sans..
Die rekensom van 10% klopt denk ik niet helemaal aangezien de omstandigheden niet gelijk zijn. Vorig jaar waren volle voetbalstadions etc. nog uit den boze.
Over vaccinatie doden hoor je Hugo nooit.
Of verzint iemand dat gewoon, en is dat nepnieuws ?
Zal vast iets van waar zijn, maar is blijkbaar een heel marginaal verschijnsel aangezien miljoenen zonder grote problemen zijn geprikt.
@Zeurders | 14-10-21 | 19:41: het volk is idd marginaal. En anders is men dood gegaan aan iets anders ipv de vaccinatie. Want dan kan men wel de juiste kwaal vinden
@Zeurders | 14-10-21 | 19:41: Marginaal? misschien even in de VEARS database gaan kijken dan. Er zijn van deze Mrna zooi nu al meer bijwerkingen dan van alle vaccins van de afgelopen 20 jaar bij elkaar.
Het filmpje kon wat langer. Hugo staat iets te vertellen en dan kapt het af. Een beetje context erbij zou mooi zijn.
"4 op 5 #COVID19-patiënten op de intensive care (IC) is niet gevaccineerd tegen het #coronavirus. De kans om op de IC terecht te komen door COVID-19 is voor volledig gevaccineerde personen 33 keer kleiner."
Je kunt ook zeggen dat 20% van de Covidpatiënten op de IC ligt ondanks volledige vaccinatie, maar dat klinkt minder leuk natuurlijk. En dan hebben we het alleen over de IC's; ik denk dat het percentage 'gewone' besmettingen onder gevaccineerden nog hoger ligt.
Goochelen met cijfertjes, om angst te creëren. Media gebruiken als boodschapper. Triest land geworden
Voor de fucking 86e keer... 20% aandeel doet geen recht aan de kans, want er zijn veel meer gevaccineerde in 't land.
Gewone besmettingen houdt het vaccin doorgaans niet tegen. Dat je veel minder en korter symptomen hebt dan weer wel. Gevaccineerden zijn overigens ook nog nobeler en laten zich ongetwijfeld ook sneller testen zodat ze nog wat meer rekening kunnen houden met medemensen.
Maarja dat klinkt minder leuk natuurlijk...
Ben ook benieuwd naar hoeveel van die patienten ongevaccineerd zijn omdat ze al Covid hebben gehad. Ik denk nul. Maar waarom zou je je een dergelijk uiterst belangrijke vraag stellen !
@Piet Pielemuis | 14-10-21 | 19:22: nobeler vraag ik mij af, ook de behoefte om te testen
Vandaag of morgen wilt u ook nog weten hoeveel mannen en vrouwen het waren en of ze het aantal met jubeltenen bekent maken.
Om heel eerlijk te zijn doet dat er niet toe.
Of ze nu ziek zwak of misselijk zijn mager of dik oud of jong.
Feit is dat ruim vier van de vijf ongevaccineerd is.
JeannedArc 19.34
U bent degene die het niet begrijp
t,en vervolgens iemand beledigen,netjes.
Voor het gemak ook nog even verzwijgen dat het vooral risico groepen zijn die in het ziekenhuis komen, gevaccineerd én ongevaccineerd. En dat de kans dat je met covid in het ziekenhuis komt heel klein is als je niet tot een risicogroep hoort.
www.nationalezorggids.nl/dossier-coro...
Maw de minister van VWS geeft mensen die al kampen met gezondheidsklachten nog eens een trap na. Wat een verbindend en compassie volle man is het ook, een échte christen.
“Voor mensen die zich niet laten vaccineren hen ik 0 begrip”
— — Hugo de Jonge demissionair minister van VWS
@Ratelaar.. Hij mag graag zieke mensen zieken. Dat heeft hij als privilege zo meegekregen met het ambt.
@ratelaar | 14-10-21 | 19:56:
Dat begrijp ik niet met risico groepen, het feit blijft dat ruim vier van de vijf ongevaccineerd zijn.
Het is ook wel fijn als je een beetje in kunt schatten wanneer je risico loopt.
@botbot | 14-10-21 | 20:01: Maar als er alleen personen met morbide obesitas op de IC liggen, dan heeft het toch helemaal geen zin op niet-obese medemensen te verplichten om dat vaccin te nemen?
Hetzelfde als Hollandse oma's fouilleren terwijl je weet dat de meeste messentrekkers zich in andere bevolkingsgroepen bevinden
@botbot | 14-10-21 | 20:01: Een groot deel van Nederland begrijpt dat niet, daarom is de vaccinatiegraad ook zo hoog. Het heeft voor jonge gezonde mensen geen zin om zich te laten inspuiten. Ze kwamen voor het vaccinatieprogramma nauwelijks op de IC, en nu ook nauwelijks. De toegevoegde waarde van het vaccineren van jonge gezonde mensen is zeer beperkt.
@naglfar | 14-10-21 | 20:07:
Maar als,... er liggen ook mensen die geen obesitas hebben.
@piet Pielemuis:
Zou je dat nog een keer willen herhalen?
@intrigant | 14-10-21 | 20:10:
Ik begrijp niet waar u het vandaan haalt dat er geen jongere in het ziekenhuis belanden.
@botbot |14-10-21| 19:49
Nee, je zou een inzicht kunnen krijgen en patronen kunnen ontwaren.
Criminelen zijn ook allemaal ‘mensen’.
Gezocht: een mens voor het overvallen en neersteken van 3 mensen.
Leeftijd, geslacht en verdere uiterlijke kenmerken zijn niet relevant.
Einde opsporingsbericht.
@botbot | 14-10-21 | 20:01:
Dat betekend dat het vooral verstandig is je te laten vaccineren als je tot een risicogroep hoort. In overleg met arts kun je vaststellen of dat voor jou geldt.
Wat het ook betekend: Nederland heeft weinig capaciteit om de jaarlijks terugkerende seizoenspieken op te vangen en de zorg dreigt daardoor regelmatig overvraagt te worden. Zelfs nu een pandemie die zwakte in ons zorgsysteem heeft blootgelegd wordt er geen aanstalten gemaakt door de minister van vws daar iets aan te doen.
Wat ook een feit is dat bijna iedereen zonder medische hulp van corona herstelt. Je zou bijna vergeten dat een mens ook nog zoiets heeft als een immuun systeem.
Met name voor jonge gezonde mensen volstaat kippenbouillon, een aspirientje en netflix om corona ‘eronder te krijgen’ en superieure, biologische, duurzame en klimaatneutrale resistentie op te bouwen tegen corona. Train je immuunsysteem, dat wat je niet doodt maakt je sterker.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 20:13: Voor de fucking 87e keer... 20% aandeel doet geen recht aan de kans, want er zijn veel meer gevaccineerde in 't land.
Gewone besmettingen houdt het vaccin doorgaans niet tegen. Dat je veel minder en korter symptomen hebt dan weer wel. Gevaccineerden zijn overigens ook nog nobeler en laten zich ongetwijfeld ook sneller testen zodat ze nog wat meer rekening kunnen houden met medemensen.
Maarja dat klinkt minder leuk natuurlijk...
@botbot | 14-10-21 | 20:16: jongeren of belandt. Focus Bot .
Wat ziet die Hugo er uit. Al dat gevaccineer van hemheeft hem heel wat Corona kilo’s opgeleverd en een dikke ongezond aanziend hoofd.
Hij is bezig een Timmermansje te doen
@Het leven is zwaar | 14-10-21 | 19:26: Timmermans ziet er gezonder uit..
@antfukker:
Vet gezond zeker?
Daar gaan we weer met kansberekenen zonder enige vorm van statistische onderbouwing.
77,8 %, is dat echt waar? En als dat werkelijk zo is, what the hell is going on.
bron? + aantallen dienen genormaliseerd te zijn om de impact van vaccinatie / geen vaccinatie te kunnen duiden.
@Pietie | 14-10-21 | 19:04:
Hij heeft een rijke fantasie.
In ieder geval volgens het RIVM, ik kan die link niet linken wegens Zwitsal, maar in de maand oktober zijn 40% van de besmettingen bij de GGD volledige gevaccineerden.
Even dat rancuneuze flut rapportje van die KPMG pipo doorgelezen: wat een niveau. Hij is er waarschijnlijk eerder bij de overheid uitgegooid wegens incompetentie.
Incompetentie is de perfecte eigenschap voor een baan bij de huidige overheid.
Ik graag mij af of men wel kan weten of mensen die met corona worden opgenomen gevaccineerd zijn of niet bij de overheid / RIVM. Zulke info mag je toch niet delen als ziekenhuis
"Zulke info mag je toch niet delen als ziekenhuis"
In het geval van deze pandemie mag het wel. Het ziekenhuis levert de namen van de patiënten, het RIVM koppelt dat aan de vaccinatie status.
Er zijn meer uitzonderingen op de privacy regels. Wanneer bijvoorbeeld in Borsele een radioactief incidentje plaatsvind, dan mogen NAW gegevens van patienten met stralingsschade ook worden gekoppeld aan werkgever en/of woonadres.
In dit spel bestaan geen spelregels.
@Frau_Ferkel | 14-10-21 | 19:00: Zo'n systeem is er (nog) niet. Overheid zei daar mee bezig te zijn, laatste nieuws daaromtrent gedateerd 2 augustus 2021. Heb niet meegekregen dat dit systeem al klaar was. Ik hou dit in de gaten omdat ik interesse heb in AVG gerelateerd zaken.
Cijfers over vaccinatiegraad bij ziekenhuis patiënten is gebaseerd op rondvraag bij de betrokken artsen. Zie het artikel "Wel en niet gevaccineerde patiënten in de ziekenhuizen" op website Corona Dashboard.
Buiten het feit dat het qua CO2 uitstoot natuurlijk een wat ver ziekenhuisbezoekje was, vind ik het ook wel een sadistische daad.
Lig je daar als kip aan het spit op je buik aan de zuurstof en dan zie je een paar van die happy print schoenen aangezien je niet anders dan naar de grond kan kijken en dan het stemgeluid van HdJ ook nog moeten aanhoren. Zou me niet verbazen als iemand zijn zuurstof vrijwillig heeft losgekoppeld.
Haha ik moest keihard lachen
"Lig je daar op je buik aan de zuurstof aangezien je niet anders dan naar de grond kan kijken"
In dat geval kijkt U niet naar de grond, maar wordt U in een kunstmatig coma gehouden.
Tegel van de dag! Prachtig!
Tsja, als Hugo de Domme wordt afgevlagd en een functie elders moet zoeken zal hij vooral de wekelijkse schoolreisjes met de mooie BMW missen.
En zoals het er mu uitziet voor het CDA, is de kans aanwezig dat iedereen die niet als eerts op de lijst staat nog zal verschijnen in de volksvertegenwoordiging.
Werd wven afgeleid…
Iedereen die niet als eerste op de lijst staat ook niet meer terecht zal komen in de volksvertegenwoordiging.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 18:44: ministers hoeven geen kamerleden te zijn.
Beter beschermd dan gevaccineerden bedoelt u?
Wel goed om te beseffen dat het RIVM nogal rekkelijk omgaat met de definitie van het begrip 'ongevaccineerd'. Het grote publiek denkt "ongevaccineerd; dat zijn dus mensen die geen enkele prik hebben gehad". Maar....het RIVM: 'Personen die niet of minder dan 14 dagen geleden een eerste dosis hebben ontvangen zijn als ongevaccineerd gecategoriseerd.'
Het is een raadsel waarom het RIVM de mensen die nog maar kort een prik hebben gehad niet kwalificeert als 'deels gevaccineerd', wat je zou verwachten, maar het vertroebelt mogelijk de uitkomsten behoorlijk.
Heel makkelijk, men heeft dan nog geen weerstand tegen covid.
Dat is toch niet moeilijk om te snappen?
Eindelijk een reaguurder die de definitie die gehanteerd wordt uit de doeken doet.
Pro-vaxxers zagen dat niet zitten blijkbaar.
Nu zullen zij deze tegel wellicht ook massaal negeren maar we zullen het meemaken.
@botbot | 14-10-21 | 18:46: Er staat 'deels gevaccineerd'! Zou toch een prima waarschuwing zijn voor mensen dat hiermee nogmaals benadrukt wordt wat het belang van volledig geprikt zijn is?!
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 18:51:
Ja hoor,.. gevaccineerd is gevaccineerd of hij in die tijd anti stoffen heeft kunnen ontwikkelen doet er niet toe.
@botbot:
Dit is een kleine doch waardevolle aanvulling op hetgeen u verder nogal inhoudelijk mager gereaguurd heeft:
Van de vaccins van BioNTech/Pfizer, Moderna en AstraZeneca zijn normaal twee prikken nodig voor een volledige vaccinatie. Maar mensen die corona hebben gehad, zijn na één prik al volledig gevaccineerd. Op het dashboard tellen deze mensen toch nog niet mee als volledig gevaccineerd. Het is nog niet mogelijk om in de data onderscheid te maken tussen mensen die twee prikken nodig hebben en mensen die maar één prik nodig hebben omdat ze corona hebben gehad.
"Het is een raadsel waarom het RIVM de mensen die nog maar kort een prik hebben gehad niet kwalificeert als 'deels gevaccineerd'"
Heel eenvoudig. Pas twee weken na de eerste prik komt Uw immuunsysteem op gang.
Je vergeet de herstelden. Al denk ik dat die er niet bij zitten.
@fraufrerkel waarom zijn de meeste mensen dan 2 dagen na vaccinatie zo ziek als een hond als je immuunsysteem pas na 2 weken op gang komt?
Tussen neus en lippen door in een navolgend artikel van de LC:
'De Jonge sprak onder andere drie van corona herstellende patiënten, die niet volledig gevaccineerd waren en eerder met Covid-19 opgenomen waren in MCL' .
lc.nl/friesland/Nieuws-uit-Friesland-...
Zo te lezen is Hugo ook al arts. Want hij kent de patiëntendossiers en weet hier ook conclusies uit te trekken. Een echt alleskunner die Hugo.
Wat zei hij, hee kutburgers, eigen schuld dikke bult, doe dan wat ik zeg?
Het is al van 90% ongevaxxed op de IC naar 80% ongevaxxed op de IC gegaan.
Hoe is trouwens 4 op de 5 naar 33 keer kleinere kans te vertalen?
Er liggen 75 patiënten op de IC’s in het land
60 hiervan zijn niet gevaccineerd.
Wat mankeert deze patiënten?
Do the math….heeft te maken met de verhouding wel vs niet gevaccineerd. Het gedeelte van opgenomen gevaccineerden ten opzichte van niet opgenomen gevaccineerden is 33 keer kleiner dan van zieke niet gevaccineerden ten opzichte van niet zieke niet gevaccineerden
@Die nare vent | 14-10-21 | 18:38: do the math.
Vervolgens ruis.
@Die nare vent | 14-10-21 | 18:38: Ofwel, de 15%, meest jongere, ongevaccineerden zorgen voor 80% van de IC opnames.
tsjonge Jonge jongen.....
Toch, als je kijkt op coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... dan zie je dat het aantal ziekenhuisopnames per dag 44 is en het aantal IC-opnames 10.
Dat is totaal oninteressant en maakt geen moer uit. Gelukkig hebben we nog onze paniekzaaiers in de commentsection die net doen alsof dit afwijkt van een normaal griepseizoen.
Lollige aan die site is bijvoorbeeld dat in de donkerst gekleurde provincie (waar nu iedereen binnen zit want doodsbenauwd) Utrecht is. Daar hebben ze maar liefst 6 ziekenhuisopnames.
Ik zeg, godbewaarme!
Face it wappies, dat coronageleuter gaat al heel lang nergens meer over. Het aantal opnames in 020 is nul, in Oost-Nederland ook nul, Zeeland nul, half Brabant nul etc.
Dan nog vind je hier reaguurders die menen dat mensen met corona het 'maar moeten uitzoeken'. Hoe onnozel kun je zijn?
Heb die mensen nog nooit gehoord over de normale influenza - dan ligt het net zo vol of voller. Kun je verder via AD vinden, linkje plaats ik niet, doe maar wat moeite, maar toen moesten de huisartsen zelfs rondzeulen met hun patiënten. Daarvan is nu geen enkele sprake. Gisteren aan ziekenhuisopnames, inclusief IC, in heel NL 57. Dat kun je nog net zien in die grafiek. Als je de Y-as verhoogt naar 1.000 is het niet eens zichtbaar...
Begrijp met de beste wil van de wereld niet waar men zich in NL nog druk over maakt. Doe ff normaal... wie zei dat ook alweer?
O ja, de ongevaccineerden, die zijn een Enorm Gevaar en Ik Wil Naar De Kroeg - get a fucking life.
Amen.
Ik verwacht een inhoudelijk sterke reactie als ‘sukkel’ of ‘dom’ op uw betoog door reaguurders die uw visie niet delen (ik deel die wel overigens).
Eens kijken wat er allemaal aan reacties volgt. Nnotjes en bierje pakken, beentjes omhoog.
Sommige mensen zijn zo bang gemaakt dat ze niet meer kunnen nadenken. Wat een leven. ..
Hear hear!
Goed geschreven, geen speld tussen te krijgen. Dank u.
Ik verwacht niet dat het huidige griepseizoen heel veel lichter wordt voor de zorg dan het voorgaande jaar.
Maar dat heeft verder weinig van doen met wel of niet vaccineren.
Schijt aan mijn zwakkere medemens ik wil naar de kroeg.
Eens.
Trouwens wie wil dit nieuws even in perspectief plaatsen.
Demissionair premier Mark Rutte is niet van plan om de zakelijke en financiële belangen van toekomstige bewindspersonen openbaar te maken. Hij vindt dat een veel te ver gaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer van nieuwe, aantredende ministers en staatssecretarissen, zei hij tijdens een debat over de begroting van Algemene Zaken.
Zakelijke en financiële belangen openbaren is een veel te ver gaande inbreuk op de persoonlijke levenssfeer, maar overal je medische status moeten tonen, niet.
@jemagookniksmeer | 14-10-21 | 18:37:
Zal ik u eens wat verklappen?... men kan zich laten vaccineren tegen griep
Tegel van de dag. Chapeau en amen.
Om het beeld even compleet te maken: Voor de covid-19 uitbraak, in 2019, lag het dagelijks aantal ziekenhuisopnames gemiddeld op zo'n 4.100 en het aantal IC opnames gemiddeld op zo'n 230 per dag.
Uitstekende tegel!
Het zal je maar gebeuren. Zo bang om dood te gaan, dat je nu maar alvast stopt met leven. Dat is zo'n beetje het resultaat voor een deel van de samenleving. Wat een paar weekjes angstporno al niet kunnen doen voor mensen, nietwaar? Sindsdien gaat een (grote, maar gelukkig steeds kleiner wordende) groep full mayhem, op ieder kuchje in de buurt.
het duurt meestal twee weken totdat de cijfers terug te vinden zijn in het aantal ziekenhuisopnames en als het dan te hard stijgt ben je tel laat met bijsturen. Het is als een grote zeetanker, daar begin je lang van te voren te sturen want als je het pas bij de boei doet, ben je te laat.
@locustra u vergeet daarin de duur mee te nemen, hoe lang ligt iemand op de iC dan wel ziekenhuis bed. dat is een belanriijke factor op de bezetting te vergelijken.
Zo is het toevallig ook nog eens een keer!
@botbot | 14-10-21 | 18:39: Die 'zwakkere medemens' gaat helemaal niet naar de kroeg, en is gevaccineerd.
@naglfar | 14-10-21 | 19:47:
ga door en zeg er dan ook even bij dat er veel mensen zijn met storingen in hun afweer mechanisme.
Zeg er dan ook even bij dat er nooit beweerd is dat een vaccinatie je voor 100% beschermd.
Zeg er dan ook even bij dat met het versoepelen van maatregelen het aantal besmettingen oploopt.
enz,enz.
Ik zeg dat soort dingen ook de hele tijd. Onbegrip. Bans. Net uit de ISO.
Maar hear hear!!!
@botbot | 14-10-21 | 20:08: ja, mensen gaan nou eenmaal dood. En sommige iets eerder dan een ander, omdat ze toevallig een zwakker immuunsysteem hebben. Dat is onderdeel van het leven. Deal with it. We kunnen nou eenmaal niet iedereen tot in lengte van dagen in leven houden.
Maar wat is dan de kans dat een ongevaccineerde in het ziekenhuis komt?
Als die kans 0,00001 is dan is dat voor mij dus gewoon even groot.
Ik weet hoe je heet. Dom Gansje, is jouw naam.
lachen: het lijkt erop dat mensen met longcovid in het ziekenhuis beter herstellen dan de longcovid thuis... asjemenou?
De kans om als gezonde 50-minner corona te doorstaan zonder aanspraak te hoeven maken op zorg, is:
- 99.3% als je niet gevaccineerd bent en
- 99,9% en dalende als je wel gevaccineerd bent.
Dat gaat dus bijna nergens over zoals u ziet, maar als je zegt dat een ongevacineerde bijna 10x zoveel kans heeft op opname in het ziekenhuis, klopt het ook.
Alleen is de kans nog steeds ontzettend klein.
@Bamboojay | 14-10-21 | 18:38: Wat mot je?
Hugo, bij geboorte geïdentificeerd als lul met lichaam.
Hugo, de lul zonder vingers.
Is dat een bijwerking van COVIDvaccinatie?
Van wie zijn vrouw het enige schepsel bij geboorte geïdentificeerd als lichaam met vagina die door hem gevingerd wil worden.
Arme Hugo.
Nee, toch niet. Geen medelijden met dit lichaam moeizaam geïdentificeerd als lul met lichaam.
4 op de 5 op IC is ongevaccineerd. Duidelijk.
Gemiddelde leeftijd? Onderliggend lijden? Vet?
Moe wordt ik van mensen die altijd nog andere redenen zoeken als je op het IC ligt. Genoeg gezonde mensen tot zelfs sporters die ook het IC gezien hebben of blijvende klachten aan Corona hebben overgehouden. Hoe Corona een effect heeft op een persoon is een loterij. Voor sommige groeperingen misschien voorspelbaar maar voor andere mensen zeker niet en toch kunnen die ook op het IC terecht komen.
1 op de 6 gevaccineerde op ic, dat worden er steeds meer. Geeft te denken.
@Lukiluuk | 14-10-21 | 18:10: Nee, dat geeft niet te denken. Reken even de percentages gevaccineerden vs ongevaccineerden om naar absolute aantallen. En zet daar deze aantallen nog eens tegenover. Dan zie je dat je als ongevaccineerde gewoon dom bezig bent.
@parmenidis als je tot een risico groep behoord wel maar als je gezond en jong bent nergens voor nodig.
@Sinclair | 14-10-21 | 18:09:
Corona is slecht voor je. Dat is duidelijk. Maar toch, als het blijkt dat 95% onderliggend lijden heeft of moddervet is dan bekijk ik de cijfers toch anders.
@DePsych | 14-10-21 | 17:27:
U vroeg mij waarom ik de maatregelen wel vrijheidsbeperkend vond. Echter, ik kan niet meer op op je reageren omdat de tegel van Nelis gejorist is. Nou hier komt ie;
Er is een vaccinatiegraad van 87%, maar wel een letterlijke tweedeling in de maatschappij. Dit om zogenaamd de druk op de zorg te reguleren, wanneer een aanzienlijk aantal van de ongevaccineerden opeens daarop beroep zou moeten doen.
Echter, we hebben allemaal kunnen zien hoe het verloop van dit virus is en dat een plotselinge massale uitbraak bij deze groep, die vooral bestaat uit jonge mensen die amper risico lopen, totaal niet geloofwaardig is. Ook liggen er nu 140 mensen op de IC, terwijl er plek is gemaakt voor ruim 2000. Daar is dus geen druk meer.
Ook riep Hugo aan het begin van de campagne dat een vaccinatiegraad van 70% nodig was om weer terug naar normaal te gaan. We zitten nu op 87% en het is nog niet goed. Waarom wordt dit nooit toegelicht?
Ondertussen wordt de QR maatschappij normaal gemaakt, maar een QR code zegt niet zo veel. Als gevaccineerde kunt u namelijk nog net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerde, dat stond zelfs vandaag nog in de Volkskrant geloof ik. Uw QR code laat dus alleen maar zien dat u braaf uw prikkie heeft gehad en het beleid volgt. En als u bij de kroeg staat met een lege telefoon komt u ook niet binnen. Zo afhankelijk zijn van een code op mijn telefoon om normaal te kunnen leven, vind ik een behoorlijke vrijheidsbeperking.
Daarnaast wordt je als ondernemer beperkt in je openingstijden en dus in je inkomsten, en daarmee verlies je ook een aspect van financiele vrijheid.
Als u nog begrip heeft voor de maatregelen, kijk dan even feitelijk naar de cijfers. Dan zijn deze maatregels zijn toch nooit meer te verantwoorden? Deden we dat ooit bij een zware griepgolf die net zoveel doden en druk op ziekenhuizen veroorzaakte?
Ik vind het zo onbegrijpelijk dat er zoveel mensen niet zien dat ons al anderhalf jaar een lappie vlees voor ons neus wordt gehouden, en zodra wij de hap willen nemen wordt ie weer meter verder geplaatst. Het beleid is niet te verantwoorden aan de hand van de cijfers, sterker nog, de overheid neemt niet eens de moeite om zich te verklaren.
Als de overheid zich wat democratischer en geloofwaardiger had opgesteld, waren er misschien meer mensen overstag gegaan. Denk dat er een hoop ongevaccineerden niet perse antivax zijn, maar wel heel erg wantrouwend naar de overheid en Big Pharma. Beide hebben ze namelijk niet het beste met je voort en hebben ondertussen een historie opgebouwd aan schandalen waarvoor geen verantwoording wordt genomen.
Siegrit Kech for president !
Hier gaat u al de fout in.
"Ook liggen er nu 140 mensen op de IC, terwijl er plek is gemaakt voor ruim 2000."
Zorgpersoneel haakt massaal af door werkdruk en overbelasting.
@Sigrid_Kech | 14-10-21 | 18:01:
Zonder de Big farma waren we veel beter af geweest wilt u dat beweren?
Nog een.
"Deden we dat ooit bij een zware griepgolf die net zoveel doden en druk op ziekenhuizen veroorzaakte?"
Het verschil blijkt uit de cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie: tijdens de epidemie in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 patiënten met ademhalingsproblemen op de Nederlandse ic’s.
Kom op. Doe eens je best.
Maar kom je de kroeg nog uit met een lege telefoon?
@DexterGordon | 14-10-21 | 18:09:
Daarom is het zo fijn dat er anti vaxxers zijn die helpen tenminste mee om de werkdruk te verlagen.
En op de eerste NOS berichten (april) moest van de bevolking 60% ziek zijn geworden (resistent, anti-stoffen) om de groeps immuniteit te halen. Weet u nog, iedereen gecontroleerd ziek te laten worden om de benodigde 60% te behalen voor groeps immuniteit.
Nu is bijna 90% gevaccineerd (en daarnaast mensen die t al gehad hebben).
Eens.
@DexterGordon | 14-10-21 | 18:09:
Waarom dan de zorg niet opschalen in plaats van afschalen? Is dan toch niet logisch. Misschien omdat er toch niet zoveel druk is Hugo je wilt laten vermoeden. Het is allemaal desinformatie om meer mensen aan de prik te krijgen als je het mij vraagt.
Als er plek is voor 2000 IC patienten en er zijn er nu 140 bezet, dan weet ik niet waar het drukt hoor. De noodziekenhuizen in Ahoy bv. zijn gelukkig nooit gebruikt, maar als dat wel het geval zou zijn, dan was daar ook personeel voor nodig toch? Komt dat dan uit de lucht vallen?
Het zou kunnen dat er "maar" 350 man op de IC lagen tijdens de griepepidemie, maar dat is nu nog niet eens de helft. Die griepepidemi hebben we ook doorstaan zonder QR codes en maatregelen. Dus eigenlijk zegt u ook dat de maatregelen dan niet in proportie staan.
@DexterGordon:
Is het ‘overleden aan’ of ‘overleden met’?
Wat is de exacte definitie van ‘ongevaccineerde’?
Is de definitie van ‘vaccin’ recentelijk wellicht aangepast?
Hoeveel Nederlanders jonger dan 40 jaar zonder onderliggen lijden zijn sinds de ‘pandemie’ overleden MET Covid?
Zomaar wat vragen mijnerzijds.
@Sigrid_Kech | 14-10-21 | 18:32: "Als je het mij vraagt". Top onderbouwing. De zorg opschalen is lastig omdat niemand in de zorg wil werken. Net als de horeca. Hard werken voor weinig geld. Valt weinig op te schalen met personeelstekorten. Sommige plekken zijn mensen van het leger in gezet toch?
Wat betreft dat laatste. Is wel een verschil tussen de IC al ruim 1,5 jaar onder druk hebben staan of alleen een griepepidemie in de winter van 2018.
"Die griepepidemi hebben we ook doorstaan zonder QR codes en maatregelen."
Wat zou er denk je gebeuren als er helemaal geen maatregelen waren geweest? Moeten we dat ook nog uitleggen?
Wat ik zeg is kijk eens naar de feiten. I.p.v een hoop roepen zonder juiste onderbouwing. Verder heb ik gelukkig de zelfkennis om sommige dingen aan andere te laten, niet aan Hugo. Maar ik heb dan ook niet zo heel veel moeite met een QR code. Vaak zijn het de grootste roeptoeters die uiteindelijk het minst doen als het er echt op aan komt.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 18:40: onder de 50 waren dat er 140 volgens corona dashboard. Mensen jonger dan 40 zal iets van 70 zijn. Of minder. Geen zin om op te zoeken.
18
@DexterGordon | 14-10-21 | 18:41: In de VS hebben we kunnen zien wat er was gebeurd als er weinig tot geen maatregelen waren genomen in Nederland. In februari 2021 was daar 0.1% van de bevolking gestorven met of aan Corona, bij ons 0.06%.
Anti-vaxxers vertrouwen niet de medische wetenschap maar zodra ze ziek worden door Covid willen ze wel geholpen worden door dezelfde medische wetenschap in het ziekenhuis, wel een beetje hypocriet.
Nee, ze vertrouwen de overheid niet die gezellig in bed ligt met Big Pharma. Verder betalen velen al jaren zorgpremie + belasting dus om ze die te ontnemen is wel een beetje hypocriet hè?
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 17:58: Anti-vaxxers denken dat de overheid vaccins hebben ontwikkeld, getest, geproduceerd en goedgekeurd terwijl de overheid in werkelijkheid enkel betaald heeft. Zonder Pfizer en Moderna zaten we nu nog steeds in lockdown. Laat wel zien hoe irrationeel anti-vaxxers zijn.
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 17:58: Diederik doet zijn nick eer aan. Totale koekwaus.
@Diederik_Ezel | 14-10-21 | 18:00:
Al op de hoogte van de Pfizer leaks van Project Veritas? En als je anti-coronavax bent, betekent het niet dat je gelijk een antivaxxer bent.
Ach, om iedereen op te sluiten voor een zwaar griepje waar voornamelijk 65-plussers last van kunnen krijgen met een verplichte vaccinatie voor iedereen lijkt mij ook irrationeel.
@Diederik_Ezel | 14-10-21 | 18:00: Hoe kom je tot al deze aannames? Behoorlijk wappie klinkt het zo, echt sterk kom je niet over.
Binaire stelling. Ik zit er midden in. De werkelijkheid is complexer. U stelde wetenschappelijke empirie boven alles. U dichotomiseert, de werkelijkheid is complexer dan dit. Niet te bevatten complex. U stelt me teleur. Ik ga huilen.
Veel antivaxxers hebben niets eens zozeer moeite met het medische verhaal, maar vooral met het idee dat de overheid zegt wat ze moeten doen.
Ik vertrouw als novaxer juist wel op de medische wetenschap. De cijfers van het RIVM geven aan dat jonge gezonde mensen nauwelijks wat te vrezen hebben van Corona, en dus heeft het voor mij zeer beperkt nut om me te laten vaccineren. Tegelijkertijd heeft de wetenschap nog niet aangetoond dat er geen bijwerkingen zijn op langere termijn. Dat is een extra reden om voorzichtig te zijn. Goed dat die wetenschap bestaat, maar je moet de data goed interpreteren, anders is het slechts parels voor de zwijnen/ezels
Wel bijzonder dat andere landen om ons heen het tegenovergestelde laten zien. Maar dat zal dan wel weer een alt-rechtse, racistische, antiscience houding zijn.
Men kan kijken naar waar men wil, zodat men kan zien wat men wil.
Door de gecreëerde angstcultuur ziet iedereen overal corona en schuldige stervende niet-gevaccineerden.
Eenmaal de fopspuit genomen is het lastig toe te geven als dingen toch anders blijken te lopen dan waarop eerdere, onomkeerbare keuzes gemaakt zijn. Blijft over de mense die het tegendeel bewijzen weg te zetten als wappies of dood te wensen.
Vier op de vijf dus. Hebben al die sukkels die het steeds over 90% hebben mooi ongelijk.
Ruim 80% van de bevolking is gevaccineerd hou daar ook even rekening mee rekenwonder.
Van de winter gaat het hele lockdownfeestje weer beginnen. Buigen zult u.
Of toch maar vaccineren Ouwe!
Nah, ik kijk het zeker nog even aan.
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 18:02: yepp lekker kijken naar al die zieken van de griep met een verklooit immuunsysteem.
En zo is dat, stelletje "maggots"! Jullie zijn ongelovigen! Ook jullie gevaxten! Jullie hebben niet gehoorzaamd! Er zal straf volgen!
(verdorie, lijk net een religie. Gereformeerde begrafenis? Salafistische repressie dienst?).
Een beetje wappie houdt zijn poot stijf en ziekt gewoon thuis uit. Weet jij immers wat ze buiten je bewustzijn in je lijf spuiten? Buiten dat is het natuurlijk gewoon een stevige griep
n Griep waar je buiten bewustzijn van raakt? Beetje tegenstrijdig niet?
Goed om te lezen dat je het begrijpt
Ik ben me al meer dan 50 jaar niet bewust van wat me allemaal gebeurd. Ik bevind me in een 1000 yard stare, blanked out, cracked down. Space.....
@Weerduivel:
Mensen genoeg die niet eens griep, COVID of een ordinaire verkoudheid hoeven op te lopen om te getuigen van het hebben van weinig bewustzijn.
Ik zal geen schatting doen van het betreffende percentage van de bevolking maar het is zo’n 85%.
Zo is het. Beter thuis in je eigen bed doodgaan aan Corona als in zo'n vreemd ziekenhuisbed in buikligging.. haha..
Ik ben benieuwd naar crosstabs van het 4 op de 5 mensen onderzoek. Met name ben ik benieuwd naar hoeveel van de ongevaccineerde mensen die op de IC terecht zijn gekomen al reeds eerder Covid hebben gehad. Volgens Israelische studie is natuurlijke bescherming 20 keer beter dan de vaccin.
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 17:54: Hef jezelf op. Voor iedereen beter.
zegt Gommers ook, dacht ik. God heeft gesproken.
Laar al die cijfers maar zitten, ik geloof ze helaas toch niet meer.
Iemand al nagedacht over Rutte ? Hij heeft geen smartphone (maar een oude Nokia zonder QR code), en zit zonder mondkapje in het vliegtuig naar Slovenië. En wij moeten hem en Hugo serieus nemen ?
dan heeft ie vast een papieren bewijs mee..
Je gelijk halen . Teamchef politie stuurt app naar vrouwelijke agente om haar anaal te naaien waarop ze naar de krant stapt. Zij ontslagen , hij niet. Mooi hè, Nederlands recht.
Ik zou nog meer spaties tussen je leestekens plaatsen. Meestal herken je daar de wappies aan.
Het kabinet naait het hele land en komen er ook mee weg.
@DexterGordon | 14-10-21 | 17:51: Echte wappers hebben nog n o o i t van lag gehoord.
Eerst foto's van haar kont, daarna pas oordeel ik hierover.
@DexterGordon | 14-10-21 | 17:51: don't shoot the messenger
Dus hij wilde haar naaien,toen zij hem, maar uiteindelijk naaide hij haar toch?
@ger1306:
Alleen niet anaal.
Maar misschien dat hij toch aan zijn trekken is gekomen. De agente zit toch maar mooi met de shit.
Vaccinaties voorkomen veel ziekenhuisopnamen en stoppen ketens van besmettingen. Anti-vaxxers besmetten meer anderen en zijn enorm oververtegenwoordigd in ziekenhuisopnamen. "Prikspijt" omdat je met Covid in het ziekenhuis ligt. Facts don't care about your feelings.
Om maar even de redeneringswijze te misbruiken zoals het kabinet altijd doet: misschien hadden ze ven een prikje nog wel veel meer ellende gehad!!1!
De laatste cijfers;
Ruim vier van de vijf ziekenhuis opnames is ongevaccineerd.
Als men zich realiseert dat 80% van de bevolking gevaccineerd is kan men het effect van vaccineren rap uitrekenen.
Hugo zijn hele bedrijfsvoering is sowieso RUK , net terug uit Eindhoeven 200 kms heen en weer van Maastricht om een telefonisch afgesproken Moderna booster te krijgen, gisteren was door de GGD mij een plek gereserveerd waar ik die vandaag zou kunnen krijgen, staat daar een eikeltje van een huisarts die zegt niet voldoende Moderna te hebben voor derde prikken en alleen 2e doet Die hele GGD is voor mij een teringlijers organisatie.. ik kon een Pfizer krijgen maar daar mocht ik de eerste 2 keer niet aan en moest wachten tot het zieken huis met Moderna op de proppen kwam voor de getransplanteerden en dan nu toch die ander spuit het gaat echt nergens over Natuurlijk geweigerd die hap een dikke magnum choco gekocht en snel naar huis ( op de website van ggd staat notabene dat er onvoldoende heterologe vaccinatie onderzoeks gegevens bekend zijn.ik ben toch geen proefkonijn!! //Een eerste dosis met BioNTech/Pfizer, gevolgd door een dosis AstraZeneca leidde tot lagere niveaus van antistoffen dan twee doses BioNTech/Pfizer. Over een eventuele combinatie met het Moderna-vaccin zijn nog onvoldoende gegevens beschikbaar.//
Tja. Tiswat.
Hoe zit het met de gegevens van een dikke Magnum choco?
@ger1306 | 14-10-21 | 17:59: die is errug lekker en het enige ijsje wat er bij mij nog ingaat, helaas mag ik alleen confectie ijs uit de fabriek ivm mijn lamgelegde afweer na de niertransplantatie ,want ik ben een echte ijs liefhebbert.. Smoelensmid weet wat lekker is en wat de gevolgen er van kunnen zijn...
Ah gossie, ik heb echt met je te doen.
@Smoelensmid | 14-10-21 | 18:07: Een vriend had het altijd over een pakje boter. Bij aldi hebben ze bio ijs... beter, maar afvallen gaat anders.... dus ook daar maar meegestopt. Beterschap.
En nu? Sterf je sneller?
@nobodiesunmighty | 14-10-21 | 18:29: Nee zo snel sterf ik niet, ben al drie keer voor de poort van de hel weggesleept met een nasty kanker met een overlevingskans van 10%, daarna jaren ook nog los ervan nierdialyse en eentarnsplantatie orgaan en ook nog overlevende van TBc.. Smoelensmid is zelf niet voor een gat te vangen hoor.. dat sterven stel ik met mijn 28 jarig jonge niertje graag nog heel lang uit... het leven is een tombola geniet er van!!!
Begrijp ik goed dat een huisarts daar voor de GGD aan het prikken is?!?
@Pardoes | 14-10-21 | 18:45: die doet de intake, bij mensen die voor een booster komen.
@Smoelensmid | 14-10-21 | 18:54: Ik geloof je direct. Meestal heeft de GGD daarvoor echter eigen artsen in dienst.
@Pardoes | 14-10-21 | 18:58: dat dacht ik ook , maar ze noemden hem bij de ingang de huis arts , misschien de arts die inhuis was... haha..
De man komt gewoon zijn gelijk halen, evenals bij het cultuurverbod in de Lockdown. "U hoeft niet naar het theater!", "Waarom wilt u naar een Popfestival?", "U kunt toch ook thuis een CD of DVD afspelen!" 'sAvonds zaten de amsterdamse cultuurgoeroes bij op1 te janken van jewelste!
Kom op Hugo . . . je kunt het!! Zeg het nu gewoon "Eigen schuld, Bliksem bult!"
Soms denk je weleens nieuwe verkiezingen, tot je verneemt 39% blijft Pinokkio stemmen en overig electoraat wat ertoe doet bij de zetelverdeling uiteraard op hun apengatjes. Zo drijft NL langzaam maar zeker het zeegat uit richting Brusselse vergezichten.
CDA en D66 zullen dan waarschijnlijk wel een flinke tik krijgen en van het CDA is al weinig meer over.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 17:50:
De NPO gaat dan weer opnieuw op het pro-D66 propaganda-orgel en iedereen trapt er weer in.
En zo is het
Ik hoop dat hij al dat papiaments goed kon verstaan.
Euh, ik bedoel fries natuurlijk, laten we vooral de bevolkingsgroep die het minste gevaccineerd is niet benoemen.
Ah, de bekende grap : Is het een dialect of een accent? Nee, het is een spraakgebrek.
Totaal onbekende grap hier, of is de grap dat het een taal is?
Wanneer schaft Hugo nou eens de QR code af? Houden we die regel alleen maar omdat de antivaxxers massaal covid krijgen en op de IC komen? Wanneer flikkert Hugo die antivaxxers eens van de IC af. Afvoeren die handel. In de goot. Want waarom zou de maatschappij de lasten moeten dragen van de risico's die antivaxxers nemen. Antivaxxers hebben de vrijheid niet gevaccineerd te worden, uiteraard, maar dan moeten ze ook maar zelf al de risico's dragen die erbij horen. Weer in lockdown door toedoen van antivaxxers op de IC, nee zo solidair ben ik niet met ze. Stik er maar in. De maatschappij wil weer gewoon leven, ja.
Ook meteen al die kut-rokers de toegang tot de long afdeling weigeren en laten creperen! En natuurlijk alle alcoholisten met lever en slokdarm kanker ook alle kosten van hun behandeling laten betalen!
De rokers en alcoholdrinkers er dan ook af zeker?
@TahPhallus | 14-10-21 | 17:42: Met jou kan ik praten.
De niet-insmeerders met hun malle melanomen. Weg ermee.
@Plaktong | 14-10-21 | 17:46:
En zelfs al smeer je je altijd in dan nog. Moet je maar binnen blijven zitten als de zon schijnt.
Ja! En alle weggebruikers ook uitsluiten, die nemen bewust een risico bij een ongeluk betrokken te raken!
@Dr. Blechtrummel | 14-10-21 | 17:50:
Kijk, zo maken we stappen. Kan Hugo de IC's nog verder afstoten tot 10 bedden voor het hele land.
Wel mooi dat anti-vaxxers zichzelf vergelijken met rokers. Laat toch zien dat die lui zelf wel doorhebben hoe dom ze bezig zijn.
Wintersporters met botbreuken, die spalken zichzelf maar met pallethout, want van een berg af glijden is nergens voor nodig. En mensen die een kantoorbaan hebben en onnodig in een auto zitten bij een verkeersongeluk laten doodbloeden, want ze hadden net zo goed van thuis uit kunnen werken.
Check corona deschjboord Leeuwarden. Je schrikt je rot. Dat hij daar heen durft!
Moet ons lachebekje ook hier om lachen? Een tweet van het Red Team waaruit blijkt uit recente cijfers dat de gevaccineerden in ziekenhuizen een enorme opmars maken. Tweet komt uit draadje Jinek.
twitter.com/BertMulderCWZ/status/1448...
Oh god. Overheidslaafjes incoming.
Vier van de vijf coronapatiënten op ic zijn niet gevaccineerd
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
Het vervelende is dat in NL in de ziekenhuizen niet bijgehouden wordt wie gevaccineerd is en wie niet. Dit in tegenstelling tot bijv. Engeland. Daar is van iedere patient die opgenomen wordt, exact bekend hoe vaak, wanneer en waarmee die geprikt is. Volgens de NHS in Wales betreffen ca. 80% van de ziekenhuisopnames gevaccineerden. Je kunt van die Engelsen zeggen wat je wilt, maar ze hebben hun data een stuk beter op orde....
@MK27:
En de definitie van ‘ongevaccineerde’ is?
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 17:55: Dead man walking?
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 17:55: Geen fissuren op den anus slijmvlies.
Ze zoeken steeds de uithoeken van het land op, Eerst Kerkrade Limburggggg. En nu Friesland. Zouden de reiskosten zo winstgevend zijn. Randstad oeps past niet bij de beeldvorming.
Natuurlijk ook wel lastig praten met mensen als ze de taal niet kennen.
Steek je kop maar in het zand. Inmiddels zijn er miljarden vaccins gezet en de landen met de hoogste vaccinatiegraad plukken daar de vruchten van. De landen die te vroeg maatregelen hebben opgeheven, tja... www.worldometers.info/coronavirus/
Ten opzichte van vorige week 40% stijging. Op naar de november en een nieuwe lockdown. Prachtland.
Vorige week werd ik nog om soortgelijke voorspelling ("als we niet uitkijken zitten we de feestmaand weer opgehokt")uitgelachen door lieden in mijn werkkring.
Vandaag blijven ze bellen of ik de voorbereidende eindejaarswerkzaamheden niet een paar weken naar voren kan halen.
Waarschijnlijk gaan gevaccineerden ook meer moeite krijgen net nieuwe varianten dan ongevaccineerden. Wordt een gezellige winter!
@MK27 | 14-10-21 | 17:42: Niet zo moeilijk. Met grote aantallen tellen ook kleine percentages. En verder hoeven we het wiel niet steeds opnieuw uit te vinden, we kunnen al maanden afkijken van bijvoorbeeld Israel of nu de UK. *Legt mondkapjes alvast klaar*
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 17:43: Weer een prik.
@First Contact | 14-10-21 | 17:45: angst is niet fijn.
Ja joh een longarts zuigt dat allemaal uit zijn duim, net zoals de duizenden andere artsen en medische specialisten waarbij je braaf blijft liggen mocht er een terminale ziekte geconstateerd worden. Man, man, man.
Het RIVM becijfert dat 83 procent van de ic-patiënten die tussen 1 september en 3 oktober werden opgenomen, en van wie de vaccinatiestatus duidelijk is, ongevaccineerd was. Een minderheid van 16 procent was volledig gevaccineerd en kwam desondanks ernstig ziek op de ic terecht, 1 procent was deels gevaccineerd.
Van alle mensen die door corona in het ziekenhuis terechtkomen, was in dezelfde periode bijna driekwart (73 procent) ongevaccineerd en 2 procent gedeeltelijk gevaccineerd. Het overige kwart was wel volledig gevaccineerd.
Sinds wanneer mag een behandelend arts details uit medische dossiers delen met niet vakgenoten?
De Jonge hoort deze info niet te krijgen, ook niet omdat hij toevallig demissionair minister is.
Geanonymiseerde aantallen mogen wel gedeeld worden.
Zolang het beestje maar geen naampje heeft, zeg maar.
@MK27 | 14-10-21 | 17:46: alleen gegevens die in je straatje passen mogen gedeeld worden. BMI of etniciteit uiteraard niet.
@MK27 | 14-10-21 | 17:46: Wat ik me afvraag hoeveel mensen zijn uiteindelijk in Nederland daadwerkelijk aan deze griep overleden? Want ik vind het overvol dus van mij mag het wel wat minder in +31.
Prikjes werken (zie Israël) maar een half jaar. Kunnen jullie HdJ schaapjes binnenkort weer langs de priklocatie en weer en weer en weer, want corona gaat nooit meer weg.
Ja en ? Wat is daar mis mee dan?
@strawdog | 14-10-21 | 17:36:
Elke keer twee dagen doodziek na de prik zoals bij de eerste twee lijkt me geen prettig vooruitzicht voor me.
@Strawdog: Haha, Iedereen aan het staatsinfuus.. Tsja, wat is daar mis mee?
Dat begrijpen wij ‘schapen’ c.q. ‘niet ontwaakten’ niet. Daarom.
Stawdog heeft aandelen in de farmacie.
@Buiswater:
En dan ben je vervolgens voor de rest van je leven afhankelijk van vaccinaties wellicht omdat je immuunsysteem lui is geworden.
Net zoiets als compleet afhankelijk zijn van een leger dat is wegbezuinigd terwijl je jezelf niet meer mag bewapenen.
Dat laatste was nog niet eens zo lang geleden toegestaan maar de Nederlandse regering was ergens bang voor. Nieuwsgierig geworden waarvoor?
Dreetje. Hugo de J. Bonifatius. Zwarte Piet. Een benoembare vicieuze cirkel.
Hoe groot moet een cirkel zijn voor een oneindig aantal punten, hoeveel punten heb je nodig voor een hoek? Was het leven maar een soort wiskunde. Dan viel er tenminste nog een beetje over na te denken: www.youtube.com/watch?v=LB5YkmjalDg Meetkunde. Je moet er blijkbaar op de een of andere manier van houden.
Een riff op Friesland? Ik ben nog niet over mijn deconfiture met Doutzen heen. Sommige wonden?
Super Super Hugo (lees op z'n Duits dan herkent menig reaguurder dit).
Maar wat is die vent toch ook een totale nitwit. Echter dit past precies in dit kabinet. Nul visie, nul kennis en in dit geval door de Rotterdamse prostestantse kliek van het CDA naar voren geschoven clown (inc. schoenen). Als hij baas was geweest van cliniclowns of een andere groep die het leven verlicht van zieke kinderen, prima. Maar, kom op jongens en meisjes, het wordt echt tijd dat deze onzin ophoudt. Geeft overigens ook het niveau van het huidige CDA aan. Het was al sinds een decennium of 4 niks maar dit is echt lachwekkend.
En dat nog wel met een meerderheid in de 2de kamer. Hoe is het mogelijk . Toch wel knap
Het CDA, de ooit machtige partij van Nederland 'we rule this country' en inmiddels in de peilingen (terecht) afgezakt naar een trieste vijf! zetels.
Sympathieke vent
Haha, topreaguursel wat mij betreft.
Slap krantenartikel “een Groot aantal” hoeveel zijn dat er dan? Bijzonder dat ik 8 mensen in mijn omgeving heb 2x vaccin en stront ziek van Corona. Maar Hugo is de grote visionair.
U woont op Rottumeroog.
Nou, vier op de vijf.
www.ad.nl/binnenland/live-ministerie-...
Kon hij als cliniclown eindelijk zijn gekleurde clownsschoenen aan.
Dezelfde die Johan Derksen ook heeft? Die schoenen die buiten uw prijsklasse vallen?
@strawdog | 14-10-21 | 17:33: 279 euro.
@strawdog | 14-10-21 | 17:33:
Nou als dat al buiten je prijsklasse valt mascolori.nl/butterfly-breeze ben gewoon geen cliniclown en dan mag je ze niet dragen van de Nederlandse Vereniging van CDA-clowns.
@strawdog | 14-10-21 | 17:33:
Vond het gewoon ongepast dat die cda'er op z'n gekleurde feestschoenen die bejaardenhuizen afliep, waar steeds net tientallen mensen overleden waren. Je doet je oranje haar en rode neus ook niet op als je naar een begrafenis gaat, als je enig respect wilt tonen en niet alleen met jezelf bezig wilt zijn. Normen en waarden.
"Bijna alle patiënten met Corona zijn allochtonen met obesitas"
"Maar we hebben ook nog een ziekenhuis met alleen maar zieke Friezen"
"Oh ja joh? Waar dan?"
"In Friesland"
"Dan moeten wij daar maar eens op werkbezoek"
Zo gaat dat inderdaad ja
Friezen, zijn dat verhuisde extra large slanke blauwogige albino rechtschapen ex Noordafrikanen? Dan klopt het toch?
Hoeeel mensen liggen er in het ziekenhuis met corona in Friesland? Afronden mag.
Het kan dooien, het kan vriezen, maar liever dooie Friezen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 14-10-21 | 17:28: Respectvol hoor!
Ruspekt!
Volgens coronadashboard.rijksoverheid.nl/veil... een staggering aantal van een gemiddelde ziekenhuisopname van 2 per dag (dat is inclusief de IC).
Wacht! Vroeg iemand nog of die Hugo wel spoort? Zou hij als basisschoolleraar het rekenen wel onder de knie hebben gekregen? Kan hij een staartdeling maken, procentjes uitrekenen, foutloos kunnen spellen? Differentiaal rekenen - sorry, dat krijg je niet op de lagere school.
Allemaal retorische vragen - de onbegaafde onopgeleide sukkel. Als er iemand een gevaar is voor onze vrijheid is het wel Hugo de Sukkel, samen met onze geschiedenisdocent Mark Rutte.
Twee totale nitwits.
Hugo was eind vorig jaar en begin dit jaar zo traag met het starten met vaccineren in bejaardenhuizen, dat mijn oude tante in februari nog ongevaccineerd kon komen te overlijden, omdat het onderbetaalde ongevaccineerde personeel nogal wisselde en besmet raakte en dan nu met het vingertje wapperen. Zo kennen we Hugo en het cda weer!
He, hoe kan dat nou? Normaal zijn het toch de slimme zieners die na zelf een intensive speurtocht te hebben gedaan het licht hebben gezien en het domme, volgzame sgaapjes volk uitlachen?
Dat is nog steeds zo hoor
Hugo de Jonge is het levende bewijs dat je het met de juiste vrinden (o.a. Klaus Schwab, Mark Rutte) en overige politieke kruiwagens zelfs als afgestudeerde student aan de niet echt hoog aangeschreven Pabo het nog best ver kunt schoppen in deze (verrotte) maatschappij. Dat hij als de prikpooier van Nederland door zijn irritante gedram en elke dag tig keer op de kwelbuis te verschijnen, zich tot de top vijf van meest gehate politici heeft weten op te werken in slechts een paar maanden tijd is dan wel weer een klein minpuntje.
Denk dat steun van de corrupte cda-kliek voldoende was in dit geval.
haha... prikpooier.... doet het beter dan zwaffelaar.
Lijkt feestboek wel dat twittert,iemand schrijft wat en de hele wereld gelooft dat het echt gebeurt is.
Gaat ie ook langs bij de gevaccineerden? Die liggen ook veel in het ziekenhuis namelijk.
Bronnen en cijfers svp
Bam, inderdaad.
Ja, voor een blindedarmoperatie of een gebroken been.
Ik bedoel: bam, inderdaad, er liggen ook veel gevaccineerden in het ziekenhuis. Sowieso trouwens, als 80% van de bevolking gevaccineerd is, wel zo logisch.
@Breinbaard | 14-10-21 | 17:36:
Dat is helemaal niet logisch. Een klein deel ongevaccineerden kan voor nagenoeg alle covidopnamen zorgen, net zoals een klein deel van een niet nader te benoemen groep verantwoordelijk kan zijn voor criminaliteitscijfers.
Van mij mogen ze met cijfers komen en registreren, puur om te laten zien dat dit het beeld is in de ziekenhuizen.
@letopuwzaak | 14-10-21 | 17:41: die cijfers zijn er al lang. 90% op de IC is niet gevaccineerd
Die lul gaat er met de dag rotter uitzien, hij is toch niet ziek?
Gevaccineerd wellicht?
Adertjes die scheurtjes krijgen?
De tijd zal het uitwijzen.
Gevolgen van extreem coke-gebruik
Bloedhond komt bij mij niet over de drempel.
Als mijn kanarie hem in de ogen pikt, juich ik dat beest alleen maar toe.
Geen ruchtbaarheid gegeven aan dit bezoek i.v.m. Blokkeer Friezen
Erin mag wel. Eruit heb ik wat meer moeite mee.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden, antivaccers met spijt of Hugo met leedvermaak. Neig toch naar het laatste, eigenlijk. Domheid is niet perse een karaktertrekje, leedvermaak echter zeer zeker.
Heeft hij in Leeuwarden overigens ook gevaccineerde personen met spijt bezocht?
@ClintOstwald | 14-10-21 | 17:25: die bestaan niet. Vaccinatie is de verlichting van de hedendaagse maatschappij.
Dat is niks voor Hugo om de media niet uit te nodigen.
Misschien omrop Fryslan?
AD-editie Friesland:
Demissionair minister De Jonge bezoekt in Medisch Centrum Leeuwarden ongevaccineerden die nu spijt hebben dat ze geen coronaprik hebben gehad
Goos Bies • Vandaag, 13:00 • Friesland
Hugo de Jonge heeft donderdag rond het middaguur in het Medisch Centrum Leeuwarden ongevaccineerden gesproken die nu spijt hebben dat ze geen coronaprik hebben gehad. De demissionair minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport liet zich door onder andere longarts Wouter van Geffen rondleiden door het ziekenhuis.
In MCL heeft volgens longarts Van Geffen een groot aantal ongevaccineerde coronapatiënten gelegen die in veel gevallen spijt als haren op hun hoofd hadden van het links laten liggen van de coronaprik.
@demaup groot aantal? Yeah right..
@demaup | 14-10-21 | 17:22: LC editie:
'De Jonge sprak onder andere drie van corona herstellende patiënten, die niet volledig gevaccineerd waren en eerder met Covid-19 opgenomen waren in MCL' .
"Niet volledig" is nogal wat anders dan "niet"
Die mensen in het ziekenhuis zijn lichamelijk ziek.
Hugo is ziek in zijn hoofd.
Zoiets noemen we in de psychiatrie een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Helaas slecht behandelbaar.
@VanBukkem | 14-10-21 | 17:18: Ik hou het op idioot. Ook therapieresistent trouwens.
Waarschijnlijk bezeten door de duivel.
@VanBukkem | 14-10-21 | 17:18: onbehandelbaar, steeds meer.
U heeft medicijnen gestuurd bgrijp ik met zo'n diagnose ?
Dokkum uit, altijd gevaarlijk.
Zover komt hij niet.
Dat is toch ook raar... geloof je niet in vaccinatie tegen Corona en beland je zomaar in een ziekenhuis, waar ze je op je buik draaien en je langzamerhand het gevoel krijgt dat je het misschien niet overleeft. Tsja... zou het toch waar zijn dat vaccinatie preventief werkt tegen ziekenhuisopname na covid besmetting.. Nou ja, kan beter nog even de begrafenispolis doornemen.
Jamaar Big Pharma, 5G en Ze Greet Reset. Uweettog.
*gurgles for breath*
@endofdays | 14-10-21 | 17:25: je praat peop man
Zeg Struikrover, u had een beter beleid uitgevoerd?
Volgens KPMG had het nog wel een stuk strenger gemogen. Wees blij met de genuanceerde benadering van dit kabinet. Ja, de QR-code is een ethische draak waar we snel weer van af moeten. Maar kijk uit met KPMG de hemel in te prijzen. Dan kan het nog wel eens een stuk erger worden.
KPMG is de "uitvinder" van die QRcode, toch........
KPMG. Dat zijn toch die gangsters die daar langs de A9 zitten, bij Amsterdam?
KPMG is de nieuwe niet gekozen leiding van dit land?
Of zou het makkelijk zijn voor de regering om de handen in onschuld te kunnen wassen omdat ze ook maar van advies van experts uit zijn gegaan.
Een soort ‘Wir haben es nicht gewusst’ maar dan net een tikkie anders.
hugo moet zn vrome gristelijke rotkop houden en eens even de balk uit zijn eigen oog gaan halen.
Dan kunnen ze 'm meteen, naar goed gristelijk voorbeeld, bovenop spijkeren.
Ik ben er ook wel klaar mee. Je hebt je kans gehad. Verhalen van een verpleegster gehoord die voor van alles wordt uitgemaakt, omdat er corona is geconstateerd, maar de ontkenners het nog steeds een hoax vinden. Het is dat ze een zorgplicht hebben, ik had ze naar huis getrapt met een paracetamol. Zoek het uit.
In de meeste gevallen is dat ook wel voldoende: een paracetamolletje en een warme kruik en een paar daagjes lekker onder de wol kruipen. Er is toch niet veel wat ze voor je kunnen doen in het ziekenhuis.
@VanBukkem | 14-10-21 | 17:21:
Ze hebben de mensen er niet voor, zeggen ze........
Ik hoor ook andere verhalen, namelijk van veel gevaccineerden met corona in het ziekenhuis, waarover het medisch personeel vervolgens op straffe van ontslag moeten zwijgen omdat dat immers het tot nu toe geschetste officiële verhaal zou doorkruisen.
@demaup | 14-10-21 | 17:24:
Denk je dat je met een beetje koorts mag worden opgenomen? De mensen die worden opgenomen hebben zuurstof nodig of dreigen schade aan longen en andere organen te ontwikkelen. Dat zijn de patiënten die op de afdelingen komen te liggen en het klopt dat er dan na enige tijd geen man/vrouwkracht is voor de reguliere geplande zorg.
ClintOswald, nu ben ik toch wel zeer nieuwschierig naar uw bron in dezen! Delen graag!
@zijvanhiernaast | 14-10-21 | 17:47:
Ja, dit zou tamelijk kwalijk zijn dus graag naam van betreffende ziekenhuis of regio.
@ClintOstwald | 14-10-21 | 17:30: Nepnieuwsverspreider.. u geloof ook nog dat Sinterklaas wel bestaat ?
Ja, ik lach ze ook uit! Ze hebben voldoende de tijd gehad om zich te laten avccineren, hoe ontzettend die clusterfucks in Den Haag ook waren
Ik lach ze niet uit maar vind ze wel pannenkoekendom en asociaal.
Ongevaccineerd en trots. Jullie hebben natuurlijk ook een SARS vaccin gehad toen en daarom nooit SARS gekregen.
Ik laat al dat gelul van die 'gevaccineerden' lekker van mij afglijden... Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet ingespoten krijg... ik doe niet mee aan die puppy training.
Up Yours!
@Spoorhaas | 14-10-21 | 17:26:
Hear hear
@Spoorhaas | 14-10-21 | 17:26: Dit soort van 'waargebeurde verhalen' stonden vroeger in kappersbladen, zoals de Panorama en nieuwe Revu.
Omdat SARS niet in Nederland voorgekomen is, zou dat de oorzaak zijn?
Nee, nooit gekregen dat vaccin. En ook nooit SARS opgelopen.
Ik denk dat ze daar buigen voor Hugo; weinig tegenspraak. Als hij een vent is (hahaha) komt hij even naar de koopgoot datzelfde verhaal vertellen.
in de koopgoot is alle rede verdwenen, al jaren. Waarom zou je daar gaan discussieren met een buitencategorie "Nederlanders"?
Amsterdam nieuw west ook leuk. Of Kanaleneiland.
'vaccinatiespijt'?
Dat zijn dubbelgevaccineerden die toch op de IC liggen met corona lijkt me.
@Veepert | 14-10-21 | 17:15:
Zo lees ik het ook.
@Mr_Natural | 14-10-21 | 17:16: Nu Hugo nog.
Stoer jôh!
Ongevaccineerden worden niet per definitie ziek.
Neem nog een duik in Hugo zijn poederdoos zou ik zeggen
@Patje | 14-10-21 | 17:07: maar wel veel meer dan gevaccineerden. Dat zeggen alle cijfers. Dus je bent een beetje dom als je je niet laat vaccineren
@Patje | 14-10-21 | 17:07: Nee, maar de enigen die op de IC liggen zijn de ongevaccineerden met veel spijt.. wat een sukkels !
Je lacht ook mensen die roken en kanker krijgen? Of die vet lopen te vreten en hart en vaatziekten krijgen. Super leuk nikkelen Nelis, echt lachen.
@Tommi | 14-10-21 | 17:14: niet echt het zelfde, hoewel rokers wel een soort anti-vaxxers zijn.
Het leven bestaat uit het maken van keuzes. Dan ook niet zeuren achteraf
En als alle coronashit weer voorbij is gaat u dan weer lief doen tegen de wappies?
@Ruud5:
Nu u met de term ‘dom’ smijt: wat is uw opleidingsniveau eigenlijk?
Afgerond met een diploma welteverstaan.
En als u minder dan HBO-niveau heeft niet gaan lopen verkondigen dat dat niet altijd iets wil zeggen over het niveau van intelligentie hoor.
Speciaal voor u een account aangemaakt. Omdat ik graag een toelichting zou hebben van u waarom u vindt dat deze vrijheidsbeperkende maatregelen nog te verantwoorden zijn. Zolang wij niet terug bij normaal zijn kun je toch onmogelijk tevreden zijn met deze maatschappij? Kunt u mij dat toelichten?
@Sigrid_Kech | 14-10-21 | 17:20: Wat is er precies vrijheidsbeperkend aan de maatregelen? Dat is een serieuze vraag hoor. Kun je 'm aub ook serieus beantwoorden?
En hoe hard lach je gevaccineerden uit die door de prik gezondheidschade opliepen? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
@johnyl:
Ik dacht al: wie liggen er toch op de IC.
Verdiept u zich om te beginnen eens in de gebezigde definities in discussies.
Begin eens met wat exact onder ‘gevaccineerden’ wordt verstaan.
Dat kost inderdaad wat meer moeite dan klakkeloos aannemen van wat u denkt dat ermee bedoeld wordt maar als u beter geïnformeerd aan discussies deelneemt dan slaat u niet zo’n pleefiguur.
Hugo de nikskunnende galbak.
Zeggen wat hij van Ruttetje moet. Allemaal om ook in een nieuw kabinet ook relevant te blijven en mee te mogen blijven doen.
Intenste sjonnie met z'n quasi hippe schoenen en dito baard die plotseling opdook.
Kampioen niks kunnen
Ja, die ongevaccineerden kunnen alles. Anderen besmetten bedoel je, klets toch niet zo dom.
Topminister die het allemaal maar doet waar anderen moesten afhaken. Reken maar dat Hugo door vakmensen wat beter gewaardeerd wordt en ook van Koning na gedane arbeid een waardering zal krijgen.
@Ruud5:
Mensen die ergens een andere mening op na houden dan u vindt u ‘dom’.
Vindt u dat u de absolute wijsheid in pacht heeft?
Weet u wat een dooddoener is of karaktermoord?
Deze discussietechnieken worden gebezigd door mensen die niet in staat zijn te discussiëren op inhoud.
Denk daarom na voordat u in uw reactie een term als ‘dom’ bezigt.
@MaarFeitelijk | 14-10-21 | 17:17: Als hij voor de subsidie is die deze grootste uitkeringstrekker ontvangt.
Zal hij van onze Willem veel complimenten krijgen.
Deze donderdag is de mooiste dag van deze week voor Hugo.
mobile.twitter.com/hugodejonge/status...
goeie reacties ook. niemand op de IC.
@weldanniet | 14-10-21 | 17:26: dat is van de inwoners, MCL bediend wel een groter gebied.
In de grote steden zoals Rotterdam Den Haag en Amsterdam is meer te zien maar hij is bang dat hij de patiënten daar niet kan verstaan.
Cursus arabisch zou hem niet misstaan ,kan hij de ongevaccineerden misschien wat beter verstaan.
Niet dat ik het een probleem vind hoor, voor mijn part nemen ze allemaal geen spuit, ruimt alleen maar lekker op.
Arrogante kwal uit de Randstad. In Fryslân stemden ze altijd CDA. Een groene provincie dus groen stemmen. Dat kan 'ie de volgende keer wel vergeten. Mijn onderbuik zegt dat het de volgende keer BBB of Omtzigt wordt. 't Zal er om spannen, maar Hugo kan het Fryslân in het vervolg op zijn buik schrijven.
Kan zo mee doen aan Ratten Reich.
Overgrote deel van de patiënten niet in de reedt geneukt aldus de jonge. Het is de verstandige keuze dat wel te laten doen, want van iedereen die door een kabinetslid is verneukt, komt slechts nog een klein gedeelte in het ziekenhuis.
‘Achteraf is het mooi wonen’ luidt het cliché. Ik heb een grotere hekel aan de ongewassen en ongevaccineerde woke hippies dan aan HdJ en zijn QR-app. Derhalve team HdJ.
Helemaal niet stigmatiserend.
Ga zo door, u zult nog een hoge rang behalen in de gelederen der gelijkgestemden.
U doet uw nick eer aan met uw grote waffel.
Terecht.
Ook ik had ze keihard uitgelachen
Omdat ongevaccineerden ruggengraat hebben en u gewoon met iedereen meeheult bedoelt u?
@pibasso:
U schildert een naargeestig toekomstbeeld naar mijn mening. Uw werelbeeld is het enige juiste en dient de rest van de aardbewoners opgedrongen worden, nietwaar?
Best raar.
Waarom eigenlijk?
Lach maar. Wie het laatst lacht, lacht het best.
Haha, een gevaccineerde heeft geen ruggengraat? In elk geval wel een stel hersens, dat is wel duidelijk.
Laat me raden, allemaal ongevaccineerd? Sukkels.
Waarschijnlijk het merendeel Nederlanders, geen Hollanders.
Laat me raden, kritiekloos en volgzaam? Sukkel.
@Nostra da Mus | 14-10-21 | 17:06: Hear, hear!
@ditotje | 14-10-21 | 17:03: In Friesland? Die noemen zich niet zo snel Hollanders
@MaarFeitelijk | 14-10-21 | 17:15:
Je begrijp toch wel wat ik bedoel hoop ik?
Wat valt er te raden als het gewoon in het artikel staat?
@ditotje; leerling van Deense Herder?
REAGEER OOK