achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

LANDELIJKE STORING BIJ RIJKSWATERSTAAT. Problemen bij bruggen, sluizen en tunnnels

OEPS

Nou lekker dan. Er is een grote storing bij Rijkswaterstraat waardoor bruggen, sluizen en tunnels niet meer automatisch bediend kunnen worden en de elektrische borden boven de weg het niet doen. De storing is ontstaan tijdens werkzaamheden aan een glasvezelkabel. Rijkswaterstaat kunt u kennen van het geld voor onderhoud, dat op is. Gelukkig is het vandaag niet pleuris warm en komt er geen onweer aan, oh nee wacht.

LIVE! Wegbranden tijdens de KWALI van Oostenrijk

Rustig aan dan maar?

max en z'n monteurs

In Spielberg, het Oostenrijkse toneel waar de Red Bull Ring zo prachtig over de heuveltjes is neergekwakt, is het op en rond het circuit bijna 40 graden en dat is voor niemand leuk. Coureurs zitten in hun bolides gaar te koken in hun eigen zweetsoepje, de pitmuur smelt, de toeschouwers verdrinken zich in Oostenrijks bier en de teambazen ruiken naar asfalt. Maar we denken nu eens niet aan al die lui, we denken vandaag aan de monteurs. Die moeten in de bloedhitte aan de bak met werken, banden warmen, banden wisselen, rennen, duwen, tillen, krikken, monteren, schroefjes draaien, opstaan en weer doorgaan. En dat allemaal voor types als Koorts Russell. We voorspellen een Stijlloze POLE voor Kimi Antonelli, maar onze gedachten zijn bij de echte helden op het circuit, de monteurs.

Update - Poeeeh dat scheelde niet veel, maar Verstappen is door naar Q3
Update - Jee wat zit het dicht bij mekaar...
UPDATE - VERSTAPPEN GAAT ERAF
UPDATE - LECLERC PAKT door de crash van Verstappen POLE. 
Update - O wacht Russell verbeterde zich nog onder geel. Nog de vraag of ie POLE heeft...
Update - Nog onduidelijkheid door de under investigation van Russells ronde, gaan het zien.

WTF. Minister Van Veldhoven (D66) wil NOG MEER statiegeld, ook op zuivel- en sapflessen

Welja

Hadden wij even gemist omdat we heel veel statiegeldflesjes BIER in onze mik aan het duwen waren maar minister Van Veldhoven (D66, kan niks, snapt niks, zweem van corruptie) heeft gisteren dus aan de Kamer geschreven dat er ook statiegeld op flessen voor sap en zuivel moet komen. Ja nee echt. Sinds er verplicht statiegeld op blikjes zit (een plan dat door ene staatssecretaris Van Veldhoven werd ingevoerd) is vrijwel iedere grote stad in Nederland een bende omdat alle openbare prullenbakken dagelijks ondersteboven worden gekieperd door een """professionele""" blikjesverzamelaar, het plan om de ellende te verhelpen is nu om het statiegeldbedrag nog verder te verhogen (???), minister van Veldhoven heeft dat eens even aangezien en geconcludeerd: daar willen we meer van hebben. Hoe dan. Kunnen we deze minister niet inwisselen?

Dr. Pieter Omtzigt en andere artsen: 'gendertransitie voor jongeren is overwegend onzin, kap met The Dutch Protocol'

Doktoren aller landen verenigt u!

Wonderlijk hè, de hele medische discipline bevangen door een beschamend lineaire premisse: het leed van meervoudig belaste kinderen bij jeugdzorg in beeld, vaak met autisme, persoonlijkheidsstoornissen en twijfel aan geaardheid zou weg te nemen zijn door geslachtsverandering middels onomkeerbare hormoon-effecten en operaties. En dan lag Nederlandje met de voorheen wereldwijd bezongen Dutch Protocol (hier onze uitleg) ook nog eens aan de wortel van de transitie-hype. 

Maar, wees gerust. Dit achterhoedegevecht was eigenlijk al wel gewonnen, en nu zitten dr. Omtzigtman en kornuiten er ook nog eens bovenop. Het stuk opent zowaar met de essentie: 

"Op 30 juni brengt de Gezondheidsraad advies uit over wat officieel ‘transgenderzorg voor jongeren’ heet. Dertig jaar nadat Nederland met het Dutch Protocol internationaal richting gaf aan deze zorg, staat de bewijsbasis onder druk: systematische reviews vinden onvoldoende betrouwbaar bewijs dat de verwachte voordelen van puberteitsremmers en geslachtshormonen bij minderjarigen opwegen tegen de onzekerheden en risico’s, terwijl de gevolgen ingrijpend en vaak onomkeerbaar zijn. Andere Europese landen zijn daarom terughoudender geworden; de Tweede Kamer vroeg om een nieuwe beoordeling.

Maar de bewijsvraag kan niet los worden gezien van een vraag die daaraan voorafgaat: wat behandelen we eigenlijk?

In de toelichting bij het adviestraject spreekt de Gezondheidsraad al over ‘transgender kinderen en jongeren’. Dat is gangbaar taalgebruik, maar het bevat wel een aanname. Is een jongere met genderdysforie iemand met een vaste, innerlijke genderidentiteit die bevestigd moet worden? Of gaat het om onbehagen rond lichaam, seksuele oriëntatie en maatschappelijke verwachtingen, waarvan de oorsprong, betekenis en ontwikkeling nog open liggen?"

Nou, dat eindigt met een vraagteken, en de rest van het stuk is dus een antwoord!

De PROMINENTEN

In dit huis salueren wij de vlag

ZoekZoek! Aanrander in Groningen

Is dit nou een echte Grunneger of niet

aanrander in Groningen

De politie vraagt uw aandacht voor het volgende. Op 2 april is een vrouw in Groningen aangerand door de smeerkees in dit topic. "Deze man belaagde haar op het moment dat ze bijna op het Damsterdiep was. Hij pakte haar van achteren vast daarna vond ook de aanranding plaats. Het slachtoffer wist zich na enkele seconden los te rukken en is weggerend." Een paar maanden later heeft de politie maar eens een oproepje geplaatst. Klein tipje: misschien eerst effe met het COA bellen? Zingen kan hier of via 0800-6070.

En van wie is die fiets eigenlijk

Liveblog oorlog Iran. VS vallen doelen in Iran aan na drone-aanval op vrachtschip in de Straat van Hormuz, VS, Israël en Libanon ondertekenen akkoord

Nummer 164 kunt u HIER teruglezen

Liveblog 165 alweer (er zijn liveblogs die het niet halen), en het houdt maar niet op: de VS hebben gisteren aanvallen uitgevoerd op doelen in Iran als reactie op een Iraanse drone-aanval op een commercieel vrachtschip uit Singapore in de Straat van Hormuz. US CENTCOM schrijft: "Amerikaanse vliegtuigen vielen Iraanse opslaglocaties voor raketten en drones en kustradarinstallaties aan, nadat Iran op 25 juni het vrachtschip M/V Ever Lovely heeft getroffen met een drone. Het onder Singaporese vlag varende schip verliet op dat moment de Straat van Hormuz langs de kust van Oman." Trump reageerde enigszins gelaten op het incident en schreef op Truth: "We hebben drie andere drones neergehaald. Dit is uiteraard een dwaze schending van ons staakt-het-vuren-akkoord." Maar ja, wat is een staakt-het-vuren nou waard als het niet af en toe geschonden wordt.

Ondertussen werden elders de koppen wel koel gehouden, want onder het toeziend oog van de Amerikaanse MinBuz Rubio werden tussen Israël en Libanon 'betekenisvolle stappen' gezet met de ondertekening van een trilateraal 'framework-akkoord' tussen de VS, Israël en Libanon (volledige tekst bij Barak Ravid), waarin zelfs wordt gesproken over een militaire coördinatiegroep onder begeleiding van de VS: "Deze overeenkomst stelt een duidelijk en gestructureerd proces vast om de soevereiniteit van Libanon te herstellen, Hezbollah te ontwapenen en zijn terroristische infrastructuur te ontmantelen, en Israël in staat te stellen terug te keren naar zijn grenzen zodra die bedreiging voor zijn burgers is verwijderd. Het creëert ook een trilaterale Militaire Coördinatiegroep voor Libanon (MCG4L), gefaciliteerd door de Verenigde Staten, waardoor de twee partijen dit kader kunnen implementeren." Toch weer een stap in de richting van een duurzame beëindiging van alle vijandelijkheden, ook al is Hezbollah een probleem dat blijft. Enfin, we gaan weer eens tankers turven.

Update 11:31 - Iran heeft de Amerikaanse aanvallen veroordeeld en zegt 'zelfverdedigingsaanvallen' te hebben uitgevoerd op Amerikaanse doelen in de regio, zo meldt staatsmedium IRIB.

LIVEBLOG. Code Rood DAG TWEE

Nog steeds: warm

code rood

Leeft u nog? Beetje geslapen? Wij ook niet. Het was warm en niet zo'n beetje ook. Vannacht was het 'tropisch' en dat is een toestand waarin doorgaans alleen landen in de tropen verkeren, maar we moeten het er nu eenmaal ook hier mee doen. Het positieve nieuws: Code Rood geldt alleen nog in de provincies Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel tot vanavond 21.00 uur, omdat daar veel extremere hitte heerst dan in de andere provincies, die het moeten doen met Code Oranje of Geel. Nog meer positief nieuws: vanavond is voor heel het land Code Geel afgekondigd omdat er een overheerlijke alsmede verkoelende onweersbui aan zit te komen met kans op GROTE HAGELSTENEN. Hoe lekker is dat! Bent u echter een Code Rood-connaisseur, zweet u dan vandaag nog eenmaal peentjes, heb het nog even zalig benauwd, brand gezellig weg en schroei eens aangenaam en langzaam van de aarde voordat het voorbij is. Blijven wij gezond in de schaduw om het in de gaten te houden. We gaan weer zweetdruppels tellen en LIVE!

Update - We hebben inmiddels te maken met een regionale 'superhittegolf', vijf dagen achter elkaar boven de 30 graden. SUPER!!1!

warm

Hoera (3x) Alexia 21 in het StamCafé

ONZE koningin

Vandaag zingen we het Wilhelmus net ietsje harder (doen we elke ochtend voor het schijten) want onze favoriete Prinses der Nederlanden alsook van Oranje Nassau, Hare Koninklijke Hoogheid ALEXIA is 21 jaar geworden. Betekent dus dat Alexia vanaf nu mag zuipen in Amerika, recht heeft 100 procent wettelijk minimumloon, mag gokken en zelfstandig een uitkering mag aanvragen. Dat laatste zal niet hoeven want een uitkering hebben papa Willie en zus Amaal al en bij acute geldnood kan ze desnoods Antoon ff aanschieten. Er zijn best wel wat dingetjes aan het Koningshuis waar we af en toe chagrijnig over zijn, maar op een of andere manier worden we nooit van Alexia. Al krijgt ze een toelage van 10 miljoen, al rolt ze in ieder kudtdorp waar ze handjes moet schudden de hele dag met haar ogen, al vlucht ze naar Canada Griekenland als heel Nederland op de IC ligt, al duikt ze bij elke irritante zanger in de auto, wij klagen niet. Uiteraard bedoelen we daarmee niet te zeggen dat Alexia 'de lekkerste' prinses is. Nee, dat bedoelde Sander Schimmelpenninck. Toen ze 15 was. #NeverForget.

Nieuwe beelden dood Henry Nowak: moordenaar blijft onterecht beweren dat neergestoken slachtoffer 'racistisch en dronken' is

oh jongens

Even een opfrisser voor wie dit al teveel anti-blanke moordpartijen geleden is (Belfast, Narbonne) ook al is het nieuws pas een maand oud. In Engeland werd de 18-jarige Henry Nowak door 23-jarige Britse sikh Vickrum Digwa neergestoken tijdens 'een confrontatie'. Henry probeerde te vluchten, maar zijn moordenaar belde de politie en beschuldigde het slachtoffer valselijk van racisme, waarna Henry in de boeien geslagen werd en in die hoedanigheid het leven liet. De onderstaande beelden kende u al, maar de bovenstaande beelden zijn nieuw. Digwa blijft er op talloze manieren ontkennen dat zijn slachtoffer neergestoken zou zijn, en blijft beweren dat hij 'racistisch aangevallen' zou zijn, en dat zijn slachtoffer dronken was. Geen van allen was waar, en Digwa werd tot levenslang met een minimale zit van 21 jaar veroordeeld. Ook werd deze week bekend dat de agenten 8 minuten nodig hadden om na aankomst Henry's steekwonden te ontdekken, maar toen was het dus al te laat - al beweert de politie dat hij sowieso niet gered had kunnen worden.

De eerdere beelden

Stroomcrisis opgelost. Netbeheerders gaan uw net beheren

Maar dan net iets netter dan u

netbeheerders beheren uw stroom

Het is bekend dat de energietransitie loopt als een psychotische bever met ingegroeide teennagels die toch al langer op zijn tandvlees liep. En dat het stroomnet vol is, tjokvol en propvol maar ook overvol, wisten we eveneens, en niemand die er wat aan kan doen. Althans, de netbeheerders denken dat U de oplossing bent. Daarom willen die het geheime wapen 'huishoudens', die dan wel al genoeg centjes hadden om allerlei energietransitiegerei in hun woning te pompen, inzetten om de STROOMCRISIS te bezweren: "Tegen een vergoeding kunnen deze huishoudens op afstand hun thuisbatterijen, laadpalen voor elektrische auto's en warmtepompen laten aansturen. De apparaten verminderen dan het stroomverbruik op piekmomenten en geven waar mogelijk elektriciteit terug aan het net bij een tekort." Dus netbeheerders komen uw keukenapparatuur, uw strijkijzer en uw laadpaal beheren (laat ze de satisfyer niet vinden). Ja en drie keer raden waar netbeheerders een partijtje goed in zijn. Juist, beheren. Daarom álle vertrouwen dat dit lumineuze idee De Oplossing blijkt en unaniem een belachelijk groot succes wordt.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.

GeenStijl: Vlijmscherp en ongefilterd nieuws