Gemeente Amsterdam (wil bezuinigen), stuurt meer dan 60 (!) directeuren op dure cursus
Groepsuitje ook al verpest
Okee daar gaan we. Er werken meer dan 22.000 (!) ambtenaren voor de gemeente Amsterdam. Die hebben trouwens allemaal ruzie met elkaar. Die ambtenaren hebben zestig (!) tot tachtig (!) directeuren. En die zestig (!) tot tachtig (!) directeuren kunnen blijkbaar geen leiding geven, want die zestig (!) tot tachtig (!) directeuren moesten van de gemeente allemaal op een spannende cursus in Duitsland met helikopters en die knakker van New Kids en alles van ongeveer 8700 euro per persoon. Tenminste, tot de T. vroeg of dat niet een beetje gek is als het nieuwe college van negen (!) wethouders 2500 banen wil schrappen. Zin van de dag: "Hoewel de directeuren niet beter wisten dan dat ze in de nabije toekomst op een spannend meerdaags uitje zouden gaan, is het na vragen van De Telegraaf onduidelijk of het programma nog doorgaat." Ach jee. Bonuslol: "De gemeente laat weten dat bijvoorbeeld de NS ook ’met succes’ het management aan dit programma onderwierp." Oh ja daar gaat het lekker ja. Nu we het toch over cursussen hebben. Misschien is dit wel wat voor Elanor Boekholt.
Hoe dan ook, in Amsterdam ligt nog steeds overal vuilnis op straat, is Geert Dales vogelvrij en produceren al die ambtenaren geweldige ideeën zoals de 'klushub', een plan waarvan iedereen en zijn roze weblog van tevoren al wist dat het volkomen debiel was, waar uiteindelijk 3 (drie) bedrijven gebruik van hebben gemaakt. Onze oplossing: stuur Martin Bos als kwartiermaker naar Amsterdam, schrap alle salarissen en laat de ambtenaren onbeperkt limoncello drinken en kaviaar vreten. Dan doen ze ook niks, maar zijn we per saldo wel goedkoper uit.
Dit willen ze van de Amsterdamse directeuren afpakken!
Liveblog oorlog. IAEA na Iraanse ontkenning: 'we gaan nucleaire faciliteiten wél binnenkort inspecteren', Trump hekelt Senaat-stemming
Onverwacht toch spannende uitspraken door het Internationaal Atoomagentschap in Liveblog 162. Liveblog 161 las u hier
Bovenstaande ontkende de woordvoerder van het Iraanse MinBuz eergisteren nog stellig dat - in tegenstelling tot wat de Amerikaanse delegatie beweerde - Iran het Internationaal Atoomagentschap toestemming zou hebben gegeven de faciliteiten met verrijkt uranium te inspecteren. Maar daar denkt het hoofd van het Internationaal Atoomagentschap Rafael Mariano Grossi blijkbaar toch anders over, en laat zich tijdens een bezoek aan Japan in opmerkelijk ferme bewoordingen uit over de kwestie:
"Ik begrijp de politieke statements, ze maken deel uit van de realiteit, maar waar ik u graag aan wil herinneren en uw aandacht op wil vestigen, is dat er een Memorandum van Overeenkomst is, ondertekend door beide presidenten. Het akkoord stelt expliciet dat de nucleaire activiteiten die met betrekking tot de nucleaire installaties zullen worden uitgevoerd, onder toezicht zullen staan van het IAEA – in alle opzichten. Uiteraard moeten we daarvoor een inspectie uitvoeren. Of dat nu overmorgen, over een week of over tien dagen gebeurt, het is belangrijk, maar niet essentieel. Het gaat hoe dan ook gebeuren." Brisant!
In ander nieuws is Trump ontstemd over een grotendeels symbolische stemming door de Senaat dat Trump toestemming aan Congress moet vragen voor het voortzetten van de oorlog. Democraten legden dit al negen (!) keer eerder voor, maar een Republikeinse meerderheid hield het steeds tegen. Dit keer ontbraken er echter twee Republikeinen in de zaal, te weten Dave McCormick en MITCH McCONNELL (107). Trump reageerde hier vier uur geleden onderstaand op met de strekking: 'net nu Iran bereid is alles op te geven geeft de Senaat Iran een gevoel van adem- en onderhandelingsruimte', maar dan op z'n Trumps.
Afijn, wij gaan weer live en vooral even Marine Trackers defensie.nl F5'en om te kijken of en wanneer gamechanger Hr.Ms. DE RUYTER in de Straat van Hormuz verschijnt om orde op zaken te stellen.
Update 14:33 - Slecht nieuws voor IS-leider Ali Husayn al-‘Ulaywi: hij is door de Amerikanen gedood
Recent CENTCOM-sfeerbeeld
Hoera weer treinen - o nee toch niet

Goedemorgen 'beste' reizigers!
Goed nieuws voor iedereen die vandaag toch niet met de trein was gegaan. De treinen rijden weer minder, nadat de gele rups een ochtend helemaal niet heeft gekropen. Het ov-personeel staakte tegen bezuinigingen en het schoonmaakpersoneel (nooit geweten) staakte gezellig mee. Nu, om 08.00, wordt het bus-, tram- en metroverkeer weer opgestart. Treinverkeer blijft een dingetje: de dienstregeling is aangepast omdat het een tikkie warm is. Jammer zeg, want we hadden nèt zo'n zin om als sardines in een blik 35 euro te moeten betalen voor een aircoloos ritje staan tussen het afval.
GSTV. Beelden belangrijk Fortuyn-fragment gecensureerd door BNNVARA, minister (D66) pruttelt over 'context' en 'lading'
Leefde Marcel van Dam nog maar - nee wacht, leefde Pim Fortuyn nog maar
TEVENS STAMCAFÉ
In februari 1997 kruisten VARA-nerd Marcel van Dam en de politieke atoombom Pim Fortuyn de degens in het programma Het Lagerhuis. The rest is history: Van Dam gooide benzine op de maatschappelijke bermbrand door Fortuyn een 'minderwaardig mens' te noemen; een paar jaar later werd Fortuyn op klaarlichte dag overhoop geschoten. Bedankt he Marcel! Nu mocht, 24 jaar na de moord op Pim, het fragment van Het Lagerhuis niet worden uitgezonden bij Nieuws van de Dag, omdat BNNVARA dat blokkeerde. Kamerlid A. Nanninga van JA21 stelde daar maar eens wat vragen over en minister Letschert van D66 pruttelde wat (f)lauwe antwoorden over 'context' en 'lading'. Blijkbaar staat D66 niet voor transparantie en openheid, maar voor snoeiharde CENSUUR. Reden genoeg om Tom Staal maar eens op pad te sturen. Spoiler alert: het eindigt met: "Jezus, wat slecht." En het probleem meneer, dat blijft.
HUH van ons mag het fragment wel??
Steun de journalistiek van GeenStijl
JA. The Rest Is History over het NEDERLANDSE VOLKSLIED
De twee groten over de grootste
De culturele software waar dit kutland op draait is natuurlijk ten diepste onserieus, alles slaat nergens op en niks slaat ergens op. Maar temidden van dit ondoenlijke drijfzand hebben we nog één reliek dat ons bovenluiks houdt: het Volkslied. Misschien wel de vreemdste tekst van alle volksliederen, maar sowieso de beste uithaal. Bovenstaand doorgelicht en geduid door de beste geschiedenisleraren die we nooit hadden. Doe er uw voordeel mee.
NEDERLANDJE
LIVE. RONALDO
De neppe
Kijk het is natuurlijk ook helemaal niet leuk als je de nepvariant bent van de echte. Zoals iemand met een nep petje van Burberry een variant is op iemand met een echt petje van Burberry (geen idee wie zoiets koopt trouwens). Of zoals Red Bull Salzburg de nepvariant is van Austria Salzburg, of PRO de linksradicale schijtvariant is van de PvdA en Cristiano Ronaldo (dus) de nepvariant is van de echte Ronaldo, de échte échte Ronaldo, de dikke Ronaldo, en dan hebben WIJ hier op GSHQ ook nog eens een Ronaldo, wat van die Cristiano de variant op de variant maakt. Nu wil het toeval dat we hier ook wel een beetje klaar zijn met die geriatrische autist van een Lionel Messi die bij ieder doelpunt een tomeloze cumshot in het broekje van de NOS-commentator ontlokt. Nu mag je best fan zijn van die dwerg maar dat Frank Wielaard na iedere wedstrijd twee nieuwe Sportswear-boxers bij de Zeeman kan gaan halen gaat wel wat ver. Bovendien: leuk dat die Messi een paar balletjes erin peert, maar met al die hele en halve doodschoppende criminelen als Paredes, De Paul, Romero, Medina en die doorgesnoven idioot van een keeper Martínez is er helemaal geen flikker aan om dit WK naar Argentinië te kijken. Ettert dat zooitje dwazen de tegenstander niet helemaal de vernieling in, krijgen ze het wel cadeau van de FIFA. Gianni Infantino en z'n kliek flappenpakkers hebben de rode loper voor Messi uitgerold om bij diens laatste kunstje nog één keer de beker te mogen ophalen en als die corrupte gek van een Infantino klaar is met het uitreiken van de prijzen mag-ie mooi weer op allerlei leuke plekken op vakantie. Enfin, is Ronaldo dan BETER dan Messi, zoals patat beter is dan friet, openbaar onderwijs beter is dan islamitisch onderwijs, pure hagelslag beter is dan het Nederlandse pak verraad genaamd hagelslag 'melk', de kroket superieur is aan de frikandel, dorpen beter zijn dan steden, pep beter is dan pillen, enzovoorts, NOU JA u kent het wel. Nee natuurlijk niet! Maar hij is wel een van de allerbeste spelers ooit, die gekke Ronaldo, met z'n lelijke standbeeld op Madeira. Misschien ná Messi, en ná Maradona en ná Cruijff en ná Viscaal, maar hij staat er maar mooi wel tussen. Stijlloze voorspelling: Portugal - Oezbekistan, 4-0, 3x de neppe Ronaldo.
Update 6' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOOOOO 1-0 RONALDOOOOOOO RONALDOOOOO RONALDOOOO
Update 17' - 2-0 Niet door Ronnie
Update 39' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOO 3-0
Update 59' - 4-0. Weet u nog dat Nederland het in de voorbereiding errug lastig had met de Oekjes
Update einde - 4-0. Zeiden we toch. Ronaldo eerste speler ooit die op zes (!) WK's scoort
Update einde - Oh nee 5-0. Zeiden we niet
Moeilijke vraag. Liever studenten of prostituees in uw stad?
't Is een keuze
In studentenstad Leiden loopt het de spuigaten uit waar het de studentenkamerseks betreft. Niet omdat de studenten er zo rap en vaak van bil gaan maar omdat de studentenkamers 's zomers worden omgespoten tot hoerenkasten, wat dus helemaal niet schijnt te mogen. Daarom begint schoftenstad Leiden nu een War on sekswerk in studentenkamers. Alle pleziertjes moeten weg en niets leuks mag meer in een stad die tijdens de Duitse bezetting nog gezelliger was. En zeg nou zelf: brandend kaarslicht, prachtige sfeermuziek, de geur van wierook, een schoon matras en een fantastische, frisse dame die het eenieder helemaal naar de zin maakt, dat is toch een veel aangenamer beeld dan die studentensmeerboel vol bah en blegh, vol mannen- dan wel vrouwenvocht, vol zweet, vol sekslucht vol kots, vol kakkerlakken, vol verschaald bier, vol pus, vol schimmel, vol aangekoekte troep, vol knorren, vol pis, vol rotting, vol meur en vol nog meer kots. Dan is de keuze toch snel gemaakt? Amsterdam dacht lang de goede kant op maar in Leiden roept de burgemeester op 'alert te zijn op onder meer de plotse aanloop van veel mannen bij wooncomplexen'. Dat een der vrouwelijke studenten gewoon geniet van een bruisend seksleven is kennelijk niet eens een mogelijkheid.
Belangrijke website: de bonnetjes van Martin Bos
Bos, Martin Bos
Zoals CDA-midwit Bart van Horck het gisteren op X zei: het gaat eigenlijk nog steeds te weinig over het Zeeuwse Statenlid Martin Bos, die voor 10.000 euro aan bier, wijn, bitterballen, kaviaar, Wagyu-burgers etc. etc., ad nauseam, declareerde, en op de ontstane commotie reageerde vanuit een restaurant op Sardinië oh nee Sicilië, met een matige jij-bak over Hugo de Jonge. Maar gelukkig is er nu dankzij de Politieke Popcorncast de website 'De bonnetjes van Bos', met daarop alle bonnetjes van Martin Bos. Niet alleen een handig chronologisch overzicht, maar ook nog een verhelderende grafische representatie van alle drank & vreten die Martin Bos VAN ONZE BELASTINGCENTEN heeft betaald. Wij moeten zeggen: er is wel eens 10.000 euro belastinggeld aan dommere dingen besteed.
Patta-warmloopshirt Oranje volgens Volkskrant-redacteur gehaat om 'multiculturele boodschap'
Terwijl: het shirt is gewoon spuuglelijk
Jezus Christus en godallemachtig en de heilige Oranje Leeuw erbij. Iedereen is superblij met Oranje en alle Oranjespelers mogen er zijn en worden gewaardeerd en de meest negatief besproken Nederlanders zijn Frenkie en Koeman en iedereen krijgt het rapportcijfer tien en de tenues zijn nu al legendarisch en vooral het uittenue is mooi en het volkslied leeft maar in De Volkskrant gaat het natuurlijk weer over de zwarte bladzijdes van dit Oranjefeest omdat er ook (3) mensen zijn die het Patta warmloopshirt niet zo mooi vinden 'haten vanwege de multiculturele filosofie achter het shirt'. De FILOSOFIE, die MULTICULTUREEL is, achter het SHIRT. Het WARMLOOPSHIRT. Dat is niet het eerste, niet het tweede en zelfs niet het derde shirt, dat is het WARMLOOPSHIRT. En dat mensen dat shirt dan haten vanwege de FILOSOFIE erachter. Scheer je weg Hassan Bahara, dat shirt is simpelweg spuuglelijk, spuuglelijker zelfs dan het thuistenue uit '88, dat iedereen en z'n Hollandse poepreet en/of spuugkop in '88 al spuuglelijk vond maar iconisch werd omdat het '88 was. En als Nederland in '26 wereldkampioen wordt, vindt iedereen zelfs dat spuuglelijke Patta warmloopshirt geweldig, hoe spuuglelijk het ook is.
BIZARRE VIDEO'S. Huiveringwekkend inkijkje in de psyche van Ismail, die 200x op zijn moeder instak en veel tijd verloor aan gamecasting
Bezuinigen op de ggz niet altijd even handig, deel 637373
Onaangenaam verhaal eerder vandaag over de 30-jarige Ismail Youyou, die zijn eigen moeder vermoordde en daar naar eigen zeggen meer dan 200 keer voor moest steken. Ismail woonde in een instelling, maar zou daar een begeleider hebben aangevallen, waarna hij een weekje naar huis (Groningen) moest. Zijn moeder, een imam die onder andere in een tbs-kliniek werkte, probeerde een andere plek voor hem te regelen, maar tevergeefs. Ismail had gedragsproblemen, en bleek ontzettend veel te gamen, en dat vervolgens als vlog online te plempen. Zijn YouTube-kanaal staat nog online en biedt (voor wie daar behoefte heeft) inzicht in hoe gek gek precies kan zijn.
We zien Ismail bijvoorbeeld zwaaien met een gebroken fles, een maand of drie voor hij zijn moeder vermoordde. Het heeft er alle schijn van dat hij hier - maar ook tijdens andere opnames - vrij diep in een psychose zit.

