achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Hardstyle-gemeenschap diep verontwaardigd dat camping vol doorgesnoven gekken zich gedraagt als camping vol doorgesnoven gekken

You are not one of us!

GOH sniff jeetje man sniff sniff echt heel erg dat Defqon.1 gisteravond last minute roggel werd afgelast. Nog veel erger sniff was dat daarna sniff de mensen die al op de festivalcamping stonden sniff sniff besloten om als woedende menigte het hele terrein kapotstuk te maken. Niet meer dan terecht dat roggel sniff de beukmuziekgemeenschap massaal afstand neemt van kaakschaats kaakschaats dit idiote gedrag. Hierboven zien we kuch roggel sniff hardstyle-artiest Outsiders met SSSNUIFF een kraakheldere visie op de gebeurtenissen en een duidelijke boodschap naar sniff de relschoppers: KOM NOOIT kuch kaakschaats sniff sniff MEER NAAR EEN HARDSTYLE-FESTIVAL, JULLIE HOREN NIET BIJ ONS. Wat bezielt sniff sniff je om je zo te gedragen?? Hebben jullie kuch sniff sniff kuch roggel kaakschaats DRUGS OP OF ZO??

'Rotondeleeuw' krijgt boete bij vieren winst Nederlands elftal, toeterende automobilisten ook op de bon geslingerd

Het kan dus wél

Je ploeggie wint, je gaat de rotonde op, steekt een fakkeltje af en roept een paar keer 'HUP'! Ies koeltoer en ies traditie in Nederland, traditie in Apeldoorn, traditie in de Schilderswijk. Handhaaft helemaal niemand op. Behalve! Als je de rotondeleeuw bent. De rotondeleeuw (foto boven: een leeuw, mogelijk niet de rotondeleeuw) heeft een BOETE gekregen omdat hij na de overwinning van Nederland op Tunesië een feestje vierde op de Oranjerotonde in Apeldoorn. Check deze verdrietige foto: "De rotondeleeuw krijgt te horen dat hij een boete krijgt." En waarom raakte de rotondeleeuw met z'n prachtige manen verstrikt in het net der wet? Voor het afsteken van een fakkeltje. "Ook automobilisten die feestvierend toeterden, werden door de politie aan de kant gezet of kregen een boete op kenteken." Okee is genoteerd: fakkels afsteken & toeteren na een voetbalwedstrijd is VERBODEN en daar HANDHAAFT de politie keihard op. Heel benieuwd, komende dinsdagnacht!

Filmpje hieronder = geen boete, wegens geen 'rotondeleeuw'

Ep 2! De GeenStijl Premium Podcast met Timon en Talitha over Citizen Vigilante, Claviculars nieuwe neus en de nieuwe Rape Gang Inquiry

Aflevering 2 van onze nieuwe show die om de week verschijnt. De GeenStijl Premium Podcast: ongefilterde duiding bij de waan van de dag, waakzaam waar het moet, empathisch waar het kan. Eerste helft voor iedereen, tweede helft enkel voor GeenStijl Premium Leden - en dat is dus slechts 5 euro per maand.

Hoop om te doen, die in Duitsland verboden wraakfilm Citizen Vigilante, waar in plaats van een ge-race-swapped fotonegatief van de werkelijkheid, de daders van groepsverkrachtingen van Europese vrouwen ineens gewoon echt islamitische immigranten zijn. En dan zette Elon hem ook nog even integraal op Twitter. Kort verhaal lang: het is, zoals het een werk van regisseur Uwe Boll betaamt, over de hele linie een slechte film. Veel te nadrukkelijk schrijfwerk, slechte cinematografie, maar dan wel met - wegens veelvoudig seksueel wangedrag - gevallen A-lister Armie Hammer in de hoofdrol, die het platte personage naar omstandigheden toch niet onverdienstelijk neerzet. Maar het gaat er even niet om dat het een slechte film is, het gaat erom dat de film het taboe doorbreekt op het benoemen van de daders.

In de tweede helft - onderstaand dus alleen te zien voor GeenStijl Premiums (hier voor slechts 5 euro per maand) - bespreken we natuurlijk ook nog het eigenlijke wereldnieuws, namelijk de nieuwe neus van looksmaxxer Clavicular, zijn bezoek aan Parijs, de bredere betekenis van dit fenomeen onder jongens, en ander lichtvoetig nieuws zoals het nieuwe rapport over de Pakistaanse verkrachtingsbendes in Engeland. Kortom, kijkvoer voor deze airco-binnendag!

(We zijn trouwens hard bezig de Premium-helft ook in alle podcast-apps beschikbaar te krijgen, bedankt voor uw geduld met dit team van slechts zes schrijvers.)

UPDATE: Premium gedeelte DOET HET NU

Liveblog oorlog Iran. Trump, bekend van het aankondigen van akkoorden, zinspeelt dat er mogelijk binnenkort een akkoord aan zou kunnen komen

De vorige, liveblog 163, las u hier

Ja en dat maakt dit liveblog het 164ste, en wij hebben er zelf even geen zin in maar het staat iedereen vrij op te snorren hoevaak en in wat voor kleurrijke bewoordingen Trump in al die stukken aangaf dichtbij, het scheelt werkelijk niets meer en zou ieder moment kunnen gebeuren, een historisch akkoord te zijn. En ja, die man kan het weten, want hij heeft iemand in zijn naam een boek laten schrijven over deals sluiten en laten we wel wezen, Amerikaanse vastgoedmannetjes zijn natuurlijk precies hetzelfde als steenrijke, moordlustige sjiitische would-be martelaars. Afijn, volgens Trump is de VS nu aan het onderhandelen vanuit een positie van 'pure kracht', en dus kondigt hij maar weer eens aan dat er waarschijnlijk een akkoord met Iran aankomt

Ondertussen meldt de Iraanse BuZa-minister Seyed Abbas Araghci zich maar weer eens, om te verkondigen dat het martelaarschap van Khamenei senior 'nooit zal worden vergeven of vergeten'. 

Tussen de bedrijven door gaan in Washington vandaag Israël en Libanon in gesprek, over een manier om het vechten aldaar duurzaam te beëindigen. Netanyahu is aan de voorkant vast duidelijk: zijn troepen blijven voorlopig in zuidelijk Libanon, en zullen dat 'zolang als nodig' blijven doen. Daar valt kortom nog wat winst te behalen, maar mogelijk is akkoordmeneer Trump in staat beide partijen nader tot elkaar te brengen.

Oranje - het rapport (3)!

In de volgende ronde tegen Marokko en dat moet beter want anders, euh, stelen die Marokkanen de overwinning

Nederlands elftal viert de overwinning

Verbruggen. Eerder beschreven ook al: geen topkeeper, maar slaapt wel lekker op een duur matras. Heeft niet veel te doen gehad, want dat Tunesië bleek wel écht abominabel slecht. Over Tunesië gesproken: die Hervé Renard had een kop als een gedeserteerde Franse legionair die nu als tussenpersoon Russische wapens levert aan jihadistische groeperingen in de Sahel. Maar daar heeft Bartje Verbruggen niks mee van doen, die verkoopt matrassen, en vast niet aan jihadisten.

Dumfries. Tjoeke tjoeke! Na een paar minuten knalde dank Thomas de Trein alweer langs de lijn. Die Tunesiërs gingen liggen op de grond als toeristen op een handdoekje in Hammamet en weg was onze favoriete echte Fries. Verdedigen kan Dumfries niet zo goed, voetballen ook niet, maar deze kerel rent langs de lijn als een totale volwassene. Wat een genot. Denzel, jij bent onze held, we worden WE-RELD-KAM-PI-OEN.

Dijk. El Captino. Prachtig momentje ergens halverwege de eerste helft, als Van Dijk een of andere Tunesische schooier van de bal loopt en het ding vervolgens heel chill inlevert bij een ploeggenoot. Echt heel erg solide ziet die verdediging er ook niet uit en zelfs het armetierige Tunesië kreeg twee kansjes op de aansluitingstreffer. Dat moet wel anders als we straks in de kwartfinale tegen Mbappé staan. Maar ja, dan vliegen we er toch uit.

Hecke. Goedemorgen! Sober, degelijk en gewoon een doelpunt. Daarom belonen we Jan Paul van Hecke met een heerlijk gebakje van bakkerij Kok te Arnemuiden. Gelukkig is zijn oog al wat minder blauw want hij liep erbij als een Milka-koe. 

Aké. Onze vriend Aké speelt bij Manchester City en is 31 jaar oud maar loopt erbij als een 38-jarige veteraan die na een mooi dienstverband in het eerste elftal gaat uitbuiken in het vijfde. Het oogt allemaal zo sloom. Mooiste moment: de botsing met de scheids, over wie we kunnen zeggen dat het wel leuk is dat een vrouw een wedstrijd fluit, maar daar laten we het dan maar bij. Geen topper, die scheids.

LIVEBLOG. Code Rood VERLENGD

Weertje he?

Gisternacht was met 21,3 in De Bilt de warmste juninacht ooit, vandaag wordt het met plaatselijke 40 graden de heetste dag van de hittegolf en WE zijn een land van matiging, dus bij extremen gaat alles op slot, behalve de grenzen. Scholen dicht, alleen de weg op indien strikt noodzakelijk, zelfs het Nederlandse vlaggenschip PostNL-pakketbezorging blijft vandaag aangemeerd, en Nederlands jaarlijkse culturele hoogtepunt Defqon.1 sloot vannacht voortijdig - tot 'onvrede' van het publiek, waardoor de politie dan weer massaal uit moest rukken. En dat vanavond dus afgewisseld met tropisch onweer in Limburg, Noord-Brabant en Gelderland. Maar laten we het eens hebben over het echte probleem, namelijk hitte-ongelijkheid, juist nu. Afijn, wij gaan flauwtes turven en LIVE.

Update 08:06 - Voetballer Mats Grotenbreg (28), maker van de winnende Hercules-goal tegen Ajax in 2023, is gisteren tijdens het zwemmen overleden door een aanvaring met een boot. Het ongeluk gebeurde in recreatiegebied de Mookerplas, onder Nijmegen.
Update 08:11 - Het is nu al boven de 27,2 graden in Maastricht. Zie live hittekaart van Weerplaza hier.
Update 08:12 - De NOS kopt: "Deze hittegolf was vrijwel onmogelijk zonder klimaatverandering".
Update 14:30 - CODE ROOD VERLENGD. Het KNMI schrijft: "In Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel blijft code rood van kracht tot zaterdag 21.00 uur. Daarna geldt daar code oranje."

Hitte verbroedert

Heel Holland Wakker voor Tunesië - Nederland in het StamCafé

Drie uur lang indrinken, vannacht LIVE in het ORANJECAFÉ

oranje in het oranje

Tunesië. De laatste, immense horde op weg úít de poulefase, op weg náár meer, zoveel meer. En hoewel de meteorologische voortekenen in ons land Tunesië gunstig gezind lijken, is de voorspelling van onweer en regen in Kansas (GAAT HET WEL DOOR??) juist aardig bekend voor Oranje. Maar voor wie denkt dat we na twee wereldwedstrijden al door zijn en dat Tunesië niks voorstelt omdat ze een keer een corner over de achterlijn schoten, verkeerd ingooiden, dik verloren van Zweden, dik verloren van Japan en in het geheel niet kunnen voetballen: laat u toch geen zand in de ogen strooien door de in het verleden (niet) behaalde resultaten van Tunesië. 'Onderschat ze niet!' zou Arno Vermeulen of welke vrouwelijke analist dan ook roepen. En voor een keer zijn we het met ze eens. Ofschoon Koemans masterplan als een tierelier loopt, de Tunesiërs hebben op hun beurt alle krachten kunnen sparen om de Leeuw in z'n hempie te zetten - daar is het dat volk om te doen. Maar tijdens deze plak- en Oranjenacht schoppen we de Tunesiërs onverbiddelijk hard terug naar hun eigen land, met een klinkende 0-4. Valt u voordien of tijdens de pot onverhoopt in slaap dan telt dat als landverraad. Zij spelen vandaag, wij kijken morgen (snapt u), en tot 01.00 uur kunt u hieronder lekker opzweepliederen luisteren.

Update - Bij Ecuador tegen Duitsland kunt u zien wat een vrouwelijke scheidsrechter vermag. Staat ons straks ook te wachten. En dan is die van ons nog burritovreter ook.
Update - Het is beginnen! Niet de wedstrijd maar de regen. Perstent Kansas City ondertussen ontruimd. BESCHERM WILLEM VISSERS!
Update - Noa Vahle is nat.
Update - Goed nieuws! Mike Verweij meldt (met fotobewijs): DREIGING VOORBIJ.
Update 00:00 - Ecuadóór wint van de Duitsers, Curaçao won onze harten maar kan naar huis (kwartiertje vliegen). Misschien Dicks laatste, en wat hebben we genoten van Dick. Nog een uurtje opwarmen (HA) mensen. Houdt vol en neem een extra slok water bier want inmiddels geldt CODE ROOD.
Update - Wat duurt een uur toch lang.
Update - Zo. Lekker ingedronken, nu uit volle borst het Wilhelmus meebrullen en VOETBALLEN. Tijd om de Tunesiërs te laten janken. 
Update - Wat mooi. 
Update 1' - En de Mexicaanse heeft gefloten, dat ging nog net goed.
Update 3' - JAAAAAAAAA TIEN TIEN TIENESIË!!! Eigen doelpunt binnen vijf minuten en 0-1 voor ONS.
Update 7' - BROBBEASTTTTT DE HELD MAAKT HEM WEER!!! 0-2!! Je zal nu toch liggen pitten terwijl Nederland de Tunesië-deal sluit.
Update 10' - Duurt lang, die derde. 
Update 12' - SCHEIDSRECHTERIN OMVER GEBEUKT DOOR AKÉ - schuld van de manosphere.
Update 19' - De wave in het stadion. Wij doen ff snel een ingelaste hydratering break voor bier.
Update 23' - Daar is de 'officiële' DRINKPAUZE van de FIFA boeee. Tactische woordje van Koeman: "Ga zo door!"
Update 26' - Eens met Koeman die het eens is met Brobbey die het oneens is met de scheidsrechterin.
Update 35' - Wat een slechte scheidsin. Wel zin in taco's nu. 
Update 40' - Hoort u dat? Dat is de stilte voor de storm. 
Update 48' - Rust. Even opladen voor de 7 die er in de tweede helft zullen invliegen. 
Update 54' - Pas nou op...  1-2 uit een hoekschop. Mikt Koeman op een gelijkspelletje?
Update 57' - De Japanners op een 1-0 voorsprong tegen de Zweden. Willen we dan zo graag Brazilië?
Update 62' - HECKE HANGEN!!! 1-3 met weer een soort van eigen doelpunt maar deze is voor Hecke hoor. En we gaan gewoon voor Marokko!
Update 63' - Zweden maakt de 1-1 tegen Japan. Groepswinnaar, dat is wat we worden, wat we diep vanbinnen zijn.
Update 69' - Snel DRINKEN en door want dan komen de frisse jongens. Tjonge, die Tunesiërs hebben geen idee wat ze nog gaan meemaken. 
Update 76' - En Mahomes zag dat het goed was.
Update 77' - Mempis sjokt het veld in. Jammer voor Brobbey. Had hij er nog een gemaakt dan was hij verzekerd geweest van de gouden bal. Nu moet ie m maar tegen Marokko maken. 
Update 82' - Dumfries met een soort Van Bronckhorstje.
Update 88' - Acrobatiek va Memphis was AI
UPDATE 90' - EINDE. JA JA JA WE HEBBEN TEGEN ALLE VERWACHTINGEN IN GEWONNEN VAN TUNESIË!! Nederland groepswinnaar. Wat een succesvolle groepsfase tegen louter kanjerlanden. En daarom: op naar MEXICOOO voor de risicopot tegen MAROKKOOO om 03.00 uur 's nachts o O OOO. Maar het komt goed en we hakken ze in de pan, want we kennen de Marokkanen en de Marokkanen kennen ons. We pakken voor nu nog een afzakpils en zien de nachtbrakers in de nacht van maandag op dinsdag. We lezen uw eindoordeel hieronder wel.

Daar zijn De Namen (Aké in, Ven uit)

Heetste nacht ooit gemeten om de hoek, snel nog even een uur naar een podcast over depressie luisteren

Leuk!

Ha ja interessant meer dan 1,6 miljoen (EENKOMMAZESMILJOEN) Nederlanders slikken antidepressiva, we hebben weliswaar iets meer vissers, maar het scheelt niet veel. Tjonge nou, die zullen het wel nodig hebben dan, want zoals bekend zit er bij mensen met depressie iets mis in de hersens, iets met stofjes enzo, en die pillen corrigeren dat. Ho, nee, wacht, dat is gelul. Weliswaar gelul van het hardnekkige soort, maar gelul desalniettemin. Veel van wat we ooit dachten te weten (of spoedig te zullen ontdekken) over depressie, blijkt helemaal niet waar; we zijn dus op grote schaal iets wat we niet begrijpen aan het behandelen met iets waarvan we niet precies weten hoe het werkt (hetzelfde geldt min of meer voor ADHD). Deze week bij Triggernometry de geweldige Joanna Moncrieff, een Britse wetenschapper en psychiater, thans geen groot voorstander van de psychiatrie. Ze schreef onlangs een boek over de materie dat geweldig is, maar omdat het natuurlijk veel te godvergeten heet is om ook maar één pagina om te slaan kunt u het ook gewoon met deze podcast doen.

WTF. NPO vindt bezuinging op NPO in strijd met Europese wet voor vrije pers

Kom nou hee

FOTO (ANP) - Gemiddelde werkdag bij de NPO

plaatje met niets gezien niets gehoord niets gedaan

Gelezen bij Spreekbuis.nl, het allerbeste mediaplatform dat wij kennen met daarin ook de allerbeste interviews: "De NPO en de publieke omroepen waarschuwden eind vorig jaar in een openbaar document dat de voorgenomen bezuinigingen op de publieke omroep mogelijk in strijd zijn met de Europese Media Freedom Act (EMFA)." Dat leest u goed en hebt u bij geen enkel NPO-prorgramma dat aan het pleiten was tegen de NPO-bezuinigingen (die zo erg meevallen dat zelfs Carrie op Vrijdag gewoon door blijft gaan) gehoord. Maar bij de NPO denken ze dat de bezuinigingen op de NPO zo vergaand zijn dat de vrije pers in het geding komt. Alsof er alleen maar persvrijheid mogelijk is als we Jan Bennink en Sietske Bergsma met publiek geld laten concurreren tegen de podcasts van Sander Schimmelpenninck en de man van Kim Kötter. Alsof 'Het Mooiste Meisje van De Klas' schrappen de lokale democratie in Horst aan de Maas geweld aandoet. Echt hoor. Voor onze neus worden miljoenen uitgegeven om Jeroen Stekelenburg en Thierry Boon op schoolreisje naar Amerika te sturen maar even met de kaasschaaf 10% eraf omdat we het geld nodig hebben omdat, we noemen maar wat, onze gevangenissen overvol zijn, en er wordt een of andere Europese wet bijgehaald. Volkomen geschift. En in plaats van dat de Raad van State de NPO zegt dat ze hun hoofd uit hun eigen hol moeten halen, vinden de juristen dat er wel wat in zit. "De Raad van State sluit zich niet direct aan bij die juridische conclusie, maar plaatst wel kritische kanttekeningen. Volgens de Afdeling advisering is de minimale rijksmediabijdrage juist bedoeld als waarborg voor een onafhankelijk en pluriform media-aanbod. Ook wijst de Raad erop dat adequate, duurzame en voorspelbare financiering eveneens voortvloeit uit de Europese Media Freedom Act." SANEREN. En snel een beetje.

Camper week vast in Drents vlonderpad, bergingsbedrijf ingeschakeld wegens 'kwetsbare natuur', eigenaar haalt camper zelf weer weg

Once Upon a Time in... Grolloërveen

Daar staat de camper

In het Drentse natuurgebied Grolloërveen, iets ten zuiden van Johan Derksen, nam de bestuurder van een camper op een dag de verkeerde afslag en reed zich vast in een vlonderpad. Dat ding weer loskrijgen ging niet zomaar: "Dat levert de nodige risico's voor de natuur op. Het pad ligt midden in het Grolloërveen, een kwetsbaar natuurgebied. Het is daarom belangrijk dat de camper tijdens het weghalen geen olie of andere chemicaliën gaat lekken. Bovendien zitten we midden in het broedseizoen." Tja, dan komt Denkend Nederland in actie! In een week tijd werd er geëvalueerd en nagedacht, werd er een plan gemaakt, gaf meelevend Nederland tips, kwamen boswachters (bekend van wapens) niet meer aan hun werk toe, werd een legerheli (chinook) overwogen, werd er heel veel hoop opgegeven en kwam men uiteindelijk tot een oplossing in de vorm van een bergingsbedrijf, dat nog wel moest wachten op groen licht van de verzekeraar. Kijk, in al dat nadenken gaat best wat tijd zitten, dus bedacht de eigenaar in de tussentijd dat ie denkend Nederland wel even zou aftroeven door gewoon te doen en z'n camper zelf maar uit het slop te trekken. En zo geschiedde: "De gaten zijn gedicht, de camper is opgekrikt en met behulp van rijplaten kon het voertuig naar achteren rijden." Ja geef die man subiet een standbeeld. Of een nieuwe camper.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.

GeenStijl: Vlijmscherp en ongefilterd nieuws