Londen breidt milieuzone uit. Tot 90 procent van camera's gesloopt door actievoerders
Power to the people!
Toch nog even lachen om die uitbreiding van de milieuzone in de Britse hoofdstad, want dat pakt niet helemaal uit zoals gepland. De enorme uitdijing van Londens Ultra Low Emission Zone (ULEZ) valt niet goed bij de inwoners van de getroffen gebieden die een dure auto met extreem lage uitstoot moeten kopen of 12,50 pond per dag moeten dokken om met hun oude barrel naar hun eigen huis te mogen rijden. En dat laten ze weten ook. Vandalen Actievoerders onder de naam Bladerunners saboteren massaal de camera's die de automobilisten in het gebied controleren door kabels door te knippen, de lens te blokkeren, de paal om te zagen of simpelweg de hele camera te jatten. Dit zorgt ervoor dat in het meest opstandige zuidoosten van Londen al zo'n 90 procent van de belastinggluurders is uitgeschakeld (overzichtskaartje). De Londense burgervader Sadiq Khan weet echter van geen wijken en stookt het vuurtje zelfs verder op met een plan voor een strengere zero-emission zone. Het kat-en-muis-spel tussen de kantooruurambtenaren en de nachtelijke rebellen suddert dus voorlopig nog wel even door. Wat een prachtige tijd om cameraleverancier te zijn.
Beter voor de rug: de verlengde takkenschaar
Praktische tips van een expert
Een frisse wind
Social
Ondertussen bij Khan voor de deur
Spuitbus werkt ook prima
Foei, niet doen hoor (wink, wink)
Social
Leg daar maar neer
Trust the science!
Social
Reaguursels
InloggenGoede vrienden bespioneren elkaar niet omdat dat in wederzijds vertrouwen niet nodig is. Overigens rijden linkse hippie’s toch altijd met 30 jr. oude dieselvoertuigen?
Denk dus niet van de klimaathysterie af te zijn door uit de EU te stappen.
Uiteindelijk is dit waar burgers toe gedreven worden. Idiote plannen die het leven gillend duur maken. Iedereen krijgt dezelfde prijs te betalen, maar voor de lagere inkomens wordt het te veel en komt het op keuzes maken neer. Voor de hoge inkomens is het niets anders dan wat meer betalen, koopkracht blijft gelijk en dus niets aan de hand. Londen is al steeds meer een lusthof voor de rijken geworden. Het gepeupel mag in greater London in de buitenwijken verblijven, maar ook dat wordt dus stukje bij beetje onmogelijk.
Je vraagt je af waar Brexit blijft, want dit is EU beleid: de wereld inrichten voor riant betaalde bureaucraten die het evangelie van Brussel volgen. Nutteloze kutburgers mogen hun leven naar beneden bijstellen naar arbeiders niveau 19de eeuw.
De pest is, als ze er een paar pakken en veroordelen / schade laten betalen, zal dit afschrikwekkend werken.
Verder kunnen alle milieuzones me gestolen worden. Symboolpolitiek.
Mwoh, als families daardoor in de problemen komen zaai je juist meer overheidhaat. Als het vuurtje brand in de massa dan gaat het niet meer uit tenzij je opstanden neerslaat zoals Rusland, China en Iran dat doen.
Mooi.
Kunnen niet genoeg camera’s gesloopt worden.
Hopelijk slaat die trend hier ook aan.
hebben onze laatste auto 6 maanden geleden de deur uitgedaan.
Hebben een jaarabo op de bus genomen, nog maar 1 keer gebruikt. Bestellen doen we online. Nog geen dag betreurd.
Tsja als je met pensioen bent en achter de geraniums zitten je favoriete bezigheid is dan kan ik me dat wel voorstellen. Voor de meerderheid van autobezittend Nederland is dat echter geen optie.
@Korporaal Banaal | 31-08-23 | 15:06: tja , het is ...
Nou. Succes! Haha
Engeland is Nederland niet, he! Hier kun je overal komen zonder auto, in Engeland kom je NERGENS, zonder auto. Is een tikkeltje groter dan hier.
@_kees_ | 31-08-23 | 16:25:
“Hier kun je overal komen zonder auto.”
Vertel dat ook eens aan de meerderheid van de Nederlanders die buiten de grote steden wonen en waar geen sluitend OV netwerk ligt wat 24/7 te gebruiken is.
Bijvoorbeeld mijn schoonfamilie in de regio Hardenberg, Bergentheim en Lutten…
@Raskut | 31-08-23 | 15:44: Raar om iemand succes te wensen als die net heeft gezegd dat hij succes heeft gehad. Wat ben jij raar.
@BadPatNL | 31-08-23 | 16:51: "Laat ze een taxi nemen", zou Marie Antoinette gezegd hebben.
Schatting uit 2018 (of eind 2017) in 2030 is het particuliere autobezit op het Europese continent met 30% geslonken.
De reden? Vergrijzing van de bevolking en slechte rijstijl.
Het beste is als de mensen hun auto vrijwillig van de hand doen.
En dat gaat in dicht bevolkte gebieden met een redelijk alternatief (openbaar vervoer) gemakkelijker en sneller.
bestaat de tuf tuf club nog?
Nee, Suske.
miljaar
En zo betalen niet alleen zij maar iedereen dadelijk de camera's en onderhoudswerkzaamheden. Dit soort acties schieten niet echt op vind ik.
En wat moet je als bevolking dan doen?
Lul niet zo slap man... weekdier.
Voorover bukken en alles maar toelaten is wel een optie? Liever de boel slopen en het zo tergend duur maken dat iedereen in opstand komt lijkt me dan nog altijd een beter alternatief. Maar dat is typisch Nederlands, klagen en zeiken dat het een lieve lust is maar als puntje bij paaltje komt dan slikken we alles. En dat is weer een signaal aan de politici dat ze werkelijk alles kunnen maken. Wat dat betreft mogen we wat meer lijken op de Engelsen. Of de Fransen.
Nou dat je niks moet doen zeg ik niet maar dit werkt niet. Ik bedoel, hier lacht de gemeente je uit; het gaat uit het potje gemeentebelasting en naast het een week laten liggen komen ze het op hun dooie gemak met 4 man ophalen. Dan moet een stratemaker het tegeltje terug leggen, en er een paar weken later weer uit voor een nieuwe paal. Zal hun aan hun reet roesten, hoe meer hoe liever. Ik vind dat dom. Ga dan opzettelijk dingen frustreren zonder dingen stuk te maken.
@sufkut | 31-08-23 | 17:08: Ik ben er ook voorstander van om voor de non-slopende variant te gaan hoor. Haarlak erop voor wazig beeld, een doos, magnetronfolie. Dat heeft het meeste effect. Gruwelijk irritant maken maar het wel goedkoper houden dan de boel vervangen. Na een tijdje zijn ze het zo beu dat er vanaf gestapt wordt.
Londen is een verkeersinfarct omdat Londenaren de gewoonte hebben om zeer korte afstanden met de auto afbreken leggen. Wat je dus lopend, fietsend of met tube en dubbeldekker makkelijk kan doen. Ze hebben duidelijk de grens bereikt aan de mobiliteit per auto. Ik heb er geen medelijden mee dat dat wordt tegengegaan.
Klopt. Woon in het VK en ik ben de enige (!!) die met de fiets naar kantoor komt. Meeste wonen binnen 5km en nemen allemaal de auto. Ben in 5min van deur tot deur, terwijl die maffe britten allemaal dik een half uur in de file staan.
@R.Oppenheimer | 31-08-23 | 15:05: En, ben je al een keer van je fiets getrokken, gereden, beroofd?
Kan me herinneren van de zes jaar die ik op Flakkee heb gewoond, alle snelheidscamera's omgetrokken, opgeblazen, verbrand, enz. Stonden op de geblakerde apparaten de letters SZO gekalkt, kwam er later achter dat dit "Stad Zal Overwinnen" betekend.
Geweldige actie van de Bladerunners. De Londense overheid is echt te ver gegaan door een ordinaire graaiactie te bestempelen als 'noodzakelijk voor het milieu'. In de jaren 90 was er de zeer gehate poll tax en ook toen kwamen mensen massaal in opstand. Heeft uiteindelijk geholpen want de poll tax is afgeschaft.
Hoogmoed corruptie, een tendens binnen academisch en openbaar beleid waarbij onbetrouwbare data toch goed genoeg zijn omdat ze een deugdzame zaak ondersteunen.
Ach, op de korte termijn winnen de actievoerders dit, op de lange termijn verlies je altijd van de staat, want die hebben altijd een onbeperkte voorraad aan mensen, materiaal en tijd. Straks veranderen ze gewoon de wet en krijgt iedereen metveen auto die in een bepaalde straal van London woont gewoon een jaarrekening van 200 werkdagen x12 pond ULEZ belasting opgelegd, ben je het er niet mee eens, dan dien je maar bezwaar in, de bewijslast ligt bij jou.
Ze hebben vooral (bijna) het monopolie op wapens.
@drs. Levi Samsonov 13:49
Yep, en zo denkt men er hier ook over, want in de originele wapenwet ( die van 1919) stond ook letterlijk vermeld dat wapens bij burgers moesten worden weggehouden om 'gewapende oproeren tegen de regering en de elite' te voorkomen. Dit laatste met het afzetten van de Duitse keizer en de russische tsaar nog vers in gedachte.
Ik praat de acties niet goed maar nondeju met een bedrag van 12,50 pond per dag jaag je ook de middenklasse tegen je in het harnas. Dat is nog nooit goed afgelopen voor machthebbers.
En het is ook echt 12,50 pond per _dag_; Ga je om 21:00 naar vrienden, en ben je niet voor 00:00 thuis, dan betaal je dus voor twee dagen, 25 GBP.
@Chuck the plant | 31-08-23 | 14:24: Dat is helemaal bizar!
@Chuck the plant | 31-08-23 | 14:24: plus parkeren in Londen, niet goedkoop.
Het gaat hier om bezine autos van voor 2005 en diesels van voor 2015. Vooral die oude diesels stoten een meuk kankerverwekkende stoffen uit dus ik ben persoonlijk zeer voor dit soort maatregelen vanwege gezondheidsredenen. Ik zou wel er voor pleiten om dan de recente dieselauto's een compensatie toe te kennen.
Een diesel uit 2015 is geen ouwe diesel. Een diesel uit 1996 is een ouwe diesel waarvan de uitstoot met sjoemelsoftware werd groen gewast.
Gutgutteguttegut...
En zelf rijden in een Trabant!
@deja_view | 31-08-23 | 14:19: Natuurlijk, je moet wel echt die DDR beleving voelen!
Kijk, hier kan ik van genieten! Fuck the man!
Jammer dat je alle kosten uiteindelijk gedeeld weer terug moet betalen maar het is belangrijk om hier en daar een statement te maken. Al die milieu-/stikstof toestanden zijn een manier om het volk te knechten en klein te houden. Zie je ministers in een tesla of een 8 cylinder audi rondrijden? Juist.
Vergeet niet het WEF ook er bij te noemen, en corona, en Oekraine, en dat de aarde plat is.
@tis_wat | 31-08-23 | 13:34: En je punt is dat ik een complot wappie ben ofzo? Nee ik ben tegen ongebreidelde groei van overheid en regels. Een echte libertariers zoals je wil. Dan kan ik dit soort burger protest wel waarderen. Niet meer niet minder
@WatZalIkErvanZeggen | 31-08-23 | 13:58: De meeste complotwappies gebruiken ook de zin " het volk knechten" en "de elite" met grote regelmaat.
Trouwens, dat stikstof is wel degelijk een serieus probleem. Ik snap jouw standpunt wel hoor, was je gewoon aan het plagen. *boks*
@pollens | 31-08-23 | 14:00: pardon? En uw standpunt is?
@tis_wat | 31-08-23 | 14:02:
Het fijne met stikstof is dat je er goed mee kunt hersenspoelen. En dat is inderdaad een serieus probleem.
@tis_wat | 31-08-23 | 14:02: Stikstof is de belangrijkste voedingsstof voor planten. Heb jij iets tegen planten?
@Djadja_Kolja | 31-08-23 | 15:43: In de goede verhouding, anders schiet het z'n doel voorbij N-P-K Het is heel specifiek net als met zwembad chloor wat alleen werkzaam is bij de juiste ph 7,2
@Smoelensmid | 31-08-23 | 16:12: ga jij het beter weten dan de natuur zelf?
Alles duurder maken om problemen 'op te lossen', net zolang tot alleen nog de elite overblijft die het wel kan betalen.
Dat is gewoon Henk en Ingrid in hun gezicht spugen en roepen dat ze moeten opdonderen.
Jan de Arbeider net boven het minimum was al eerder afgehaakt want die kan het gewoon niet meer betalen.
Niet dat de behoefte weg is, maar de mensen worden weggejaagd met hoge rekeningen.
Dat niet hetzelfde als van je afpakken, maar het resultaat is wel hetzelfde.
Alleen als je geld hebt is vrijheid, mobiliteit, een warm huis, de tandarts en straks ook rest van de zorg en normaal eten, niet duur.
In ruil daarvoor mag Jan de Arbeider vanuit een koude sleetse sociale huurwoning en het trage en dure OV tegen de windmolens aankijken.
Lekker bezig.
Als Jan de arbeider niet op de pvv stemt moettie ook niet zeuren.
@Malle moer | 31-08-23 | 13:29: en zo is het! Misschien beter het FvD
@Malle moer | 31-08-23 | 13:29: Juist!
Ook concerning: auto's die gewoon rustig langs rijden terwijl mensen straatmeubilair aan stukken zagen
Je vindt dat ze eigenlijk hadden moeten helpen?
Toch jammer dat deugen geen ziekte is met consequenties voor de deuger.
Consequenties zijn voor de normale mensen. Ik vraag me soms af hoe die XR debielen reageren als ze, na weer een criminele actie, met de auto naar huis rijden en ze in een XR demonstratie terecht komen.
Gelukkig blijft het voorlopig bij 'peaceful protests', niet zoals de geweldsgolven bij BLM.
Geld binnenharken en het klimaat verandert er niet van.
Wel mensen het leven moeilijk maken.
Als je een auto koopt is die goedgekeurd voor het land waar woont.
Een regering moet niet halverwege het spel de regels gaan veranderen.
Daar zijn auto's veel te duur voor en daardoor verdwijnt er waarde die in die auto was gestopt.
Die waarde komt nooit meer terug, die ben je kwijt als burger en is ook uit de economie verdwenen.
En dat werkt weer door op de hele keten van autobedrijven en verder..
Van garages tot andere bedrijven want dat geld moet dan ergens anders worden wegbezuinigd uit het huishoudboekje.
Valt onder de rubriek 'nieuw sociaal contract'.
Oude auto's hebben geen economische waarde meer, en zorgen voor gezondheids en milieu schade. Als er auto's verboden worden die nog redelijke waarde hebben zou er idd een compensatie (sloopregeling) moeten komen.
@MrTee | 31-08-23 | 13:35: Onzin, oude auto's kunnen nog minstens 25 jaar dienstdoen in Afrika of India. De gemeentelijke sloopregelingen zijn vooral exportregelingen.
@MrTee | 31-08-23 | 13:35: in Cuba rijden nog genoeg oude Amerikaanse auto's.. wel met Toyota motor ofzo , maar toch.
@4HoogAantWater | 31-08-23 | 13:46: Naar afrika ook prima, zolang ik die diesel maar niet over mn longen hoef te roken.
Dat de conservatieven Uxbridge and SOuth Ruislip wisten te behouden bij de recente by-elections is mede toe te schrijven aan de ULEZ plannen van Hamas-vriend Sadiq. Ondanks wat allerlei "volwassenen" beweren, nl. dat het belang van de ULEZ nog "niet goed is uitgelegd". M.a.w. het klootjesvolk snapt het niet.
Het klootjesvolk snapt dat ze worden uitgemolken door geldwolven.
D66 taal: We moeten het ze nog beter uitleggen, en anders passen we drang toe!
Eerste filmpje lol, zou zo een sketch uit Mr. Bean kunnen zijn.
Kutburgertjes, waar bemoeien ze zich mee?
Een Engelsman, die .. ff losgaat op EVs..
www.youtube.com/watch?v=ZKz6C2bFQiY
Ik zie liever Engelsen als Basil Fawlty die op hun auto losgaan.
https://youtu.be/LhzckCB3Bo8?feature=shared
@funda | 31-08-23 | 13:29: niet onze Basil toch?
@funda | 31-08-23 | 13:29: Dat heb ik nou met Mr. Bean.
Let op: de UK overheid kan geen NL-se kentekens controleren op milieuvriendelijkheid vanwege Brexit. Wat men wel kan doen is een boete versturen vanuit een EU-land.
Bestuurders van milieuvriendelijke auto’s krijgen in deze zones in principe altijd een boete die honderden euro’s kan gaan kosten.
Bezwaar maken kan wel.
Dat bedrijf, die al die camera's en onderhoud mag regelen, heeft alvast een nieuw extravagant hoofdkantoor besteld..
Klimaat is BIG Money, kwam Shell ooit achter...
God Save the Camera’s
There's a spy in the sky
There's a noise on the wire
There's a tap on the line
And for every paranoid's desire...
… There's always someone looking at you.
Camera toezicht is het oog van Sauron in de technocratie. Weg ermee, met alle camera’s! Camera toezicht is een zwaktebod van de status quo elite in samenlevingen die uit elkaar (dreigen te) vallen zonder repressie. De anonieme sociale controle in een maatschappij waar niemand naar elkaar omkijkt. Fuck the system!
www.bol.com/nl/nl/p/das-leben-der-and...
ja lul maar maar sinds de camera's rond mijn huis lopen de AZC'ers naar de buren. De goede camera's hoeven niet onder de slechte te lijden.
@geheelvergeter | 31-08-23 | 13:00:
Precies, wat ik zeg: een zwaktebod in een samenleving waar een status quo elite de macht probeert te houden.
Hoe komt het op de eerste plaats dat die asielzoekers ongehinderd hun gang gaan?
@ratelaar | 31-08-23 | 13:05:
Ze zoeken hun asiel en hun geluk, dan mag dat in Nederland.
@funda | 31-08-23 | 13:21: ziedaar het echte probleem.
Lol laatstnog geflitst daar, de kinderen wilde naar Londen, toen zei ik nog Cambridge is toch ook gewoon leuk.
"Dat zien we altijd al"
In milieu zones waait het nooit. Wel mooi wonen zonder dat verkeerslawaai.
En toch zijn er genoeg dociele losers die zo’n camera een goed idee vinden.
Want je bent toch niet tegen het klimaat?!?!
Je bent pas echt een dociele loser als je het prima vind je leven te verkorten door kankerverwekkende smog van anderen in te ademen.
@Zoiets | 31-08-23 | 12:58: klopt, was laatst in London. Kon geen hand voor ogen zien.
@Robbie-Rattenstaart | 31-08-23 | 12:59: alles ziet er zwart uit voor je ogen in Londen
@Zoiets | 31-08-23 | 12:58:
Iedereen dus?
Of heb je een soort FFPPS2 masker constant op?
Die Engelsen... gelukkig zou zoiets niet in Nederland kunnen, pff kom zeg. Hier laten we ons niet gek maken door klimaat- en of stokstof paniek, toch?
Stokstif
Absoluut niet, hier wordt alles door calculerende klimaatpauzen en grootindustrielen in vijfsterrenrestaurantjes geregeld, terwijl in de keuken Timmerfrans de voorraad voor de rest van het jaar wegschrokt.
@huh!? | 31-08-23 | 13:22: lol
Prachtige one liner van Farage: when laws become enemies of men, men become enemies of laws.
Er zit wel iets van Orwell in Farage. En terecht.
In Arnhem hebben ze ook een low-emission milieuzone, alleen stonden de borden verkeerd waardoor mensen onwetend met hun stinkdiesel de zone al in reden.
Aanvechten was zinloos, want 't geld was helaas al uitgegeven...
Lijkt mij sterk, bord is bord (vooral bij Justitie)
@huh!? | 31-08-23 | 13:21: Klopt dan toch ? Aanvechten zinloos, dat impliceert dus een boete. En zoals je weet, worden boetes begroot, dus dat nog te innen geld was al uitgegeven.
Mooie milieuzone: auto’s met euro 4 motoren mogen er nog steeds in, dus dat zijn auto’s vanaf ongeveer 2001 en dus 22 jaar oud.
Het leven in een kolonie van India gaat ook al niet over rozen.
In India hebben ze geen milieu zones;) www.iqair.com/in-en/india www.youtube.com/shorts/vie0PurvT0c
Iedereen weer met paard en wagen naar Londen net als in de Victoriaanse tijd
toen was de lucht daar schoon
Paarden stoten ook co2 en stikstofverbindingen uit.
Nog nooit van "The great Stink" gehoord zeker.
Vroeger had je de tuftufclub die dat deed met snelheidscamera's. Gaatje boren en volspuiten met purschuim.
* purschuim- en staalboorverbod voelt aankomen *
@Kapitein Sjaak Mus | 31-08-23 | 12:49:
Aiiiiiiii een deugspagaat: pur isoleert dus is goedt voortegen de CeeOOtwee, maar is foutslecht tegen de Heilige snelheidscamera.
Ik voorzie een verplichting tot het gebruik van vlas als isolatiemateriaal.
En opnieuw bewijst de groene khmer hiermee haar afwezigheid van bêta's: men moet en zal electrisch rijden, maar vergeet de afhankelijkheid van Lithium en andere rare earth materialen uit mensonvriendelijke landen en winning.
@klimgek | 31-08-23 | 13:01: lithium is geen rare earth metal en grootste producent Chili is geen Afrikaans of Ilamstan land.
@Grachus | 31-08-23 | 13:29: in Nederland iig niet aanwezig, misschien in Limburg?
@Grachus | 31-08-23 | 13:29: doe maar Australië, Chili zit op net meer dan de helft van de Australische productie. China zit helaas ook polsdiep in de Chileense mijnbouw. Lithium winnen gaat wel redelijk gepaard met millieuschade overigens. Maar dat maakt niet uit voor hier.
Wat wèl rare earth is (niet echt zeldzaam, maargoed), is Neodymium. Zonder Neodymium zijn sterke magneten, en dus sterke electromotoren pertinent niet mogelijk. Het rendement van huidige EV voertuigen is onhaalbaar met andere magneten. Gooit de grootste leverancier, en producent van grondstof tot eindproduct- de deur dicht voor de westerse wereld, dan kakt daardoor de hele EV markt in. Tenzij je hun voertuigen importeren wilt/kunt.
De wereld uit de si-fi films soylent green en big brother komt steeds dichterbij
Ja, en waar worden die batterijen dan van gemaakt van die elektrische auto's, hoe wordt de energie opgewekt voor die batterijen en wie haalt de metalen die nodig zijn voor de batterijen uit de mijnen? De antwoorden hierop laten zien hoe ziek de klimaatdrammers zijn. Elektrische auto's zijn niet beter voor het klimaat maar alleen beter voor je gevoel, typisch geval van windowdressing.
Zeer juist !
Linkse mensen kunnen niet nadenken, alleen voelen. Daarom zijn zoveel maatregelen die goed voelen niet onderbouwd.
Exact, systeem van dit moment is in feite één grote accuboor-machine maar dan i.p.v. 8, vele duizenden batterijtjes in "nette" dichtgesealde modules. Een 2e hands EV zal nooit verkopen na 7 jaar want een nieuwe accu kost minimaal 10D, trouwens bij 75% van de huidige EV's zeer slecht te monteren. Die klimaatdeskundigen die hard roepen om EV's zijn alles behalve deskundig.(gaat net als met die bio-massa-schreeuwers 10 jaar geleden, nu duizenden hect. oerbos verdwenen.)
Het is niet alleen windowdressing, het is een strategie. Want wat er uit voort vloeit als iedereen eenmaal aan de EV is, is dat ze een humanitaire crisis kunnen claimen vanwege uw EV waar u dan weer heel veel schuldgevoel over aangepraat wordt zodat u wel maandelijks uw aflaten blijft afnemen bij de diverse Oxfam's.
Die twee coups die gaande zijn in Afrika, al die goede doelen vinden het maar wat prachtig want hiermee kunnen ze via emotionele chantage weer een roedel half demente bejaarden een extra maandelijkse bijdrage aftroggelen.
Dit gaat echt niet om het klimaat, mensenrechten of welk nobel doel ook, het gaat om de centen en dat is alles.
Van alle gebruikte metalen kost aluminium waarschijnlijk het meeste energie om te maken. Maar ook benzine en dieselmotoren zijn tegenwoordig van aluminium, dus de benodigde hoeveelheid energie zal voor een elektrische auto niet zo veel anders zijn, zeker als je de zeldzame metalen meereken die gebruikt worden in olieraffinaderijen en katalysators. De herkomst van laadstroom is duidelijk, energieboeren zijn verplicht om dat jaarlijks te rapporteren.
Ik stond eens bij een vliegveld onder een overkapping met allemaal draaiende taxi's die stonden te wachten. Dan snap je de voordelen wel, maar het heeft uiteraard zeker ook nadelen.
Vind het zelf meer een alternatief op dan een vervanging van.
@hagelkruis | 31-08-23 | 12:52: en bij Bergen nu nog 28000 omzagen.
@W_F | 31-08-23 | 13:01: u geleuft dat?
Dit doet mij denken aan de parkeermeter oorlogen van Guust.
Agent Vondelaar draaide helemaal door.
Arme agent Vondelaar!
assets.catawiki.com/image/cw_normal/p...
@Kapitein Sjaak Mus | 31-08-23 | 12:53:
Herkansing.
assets.catawiki.com/image/cw_normal/p...
Hahaha, ja mooi ! Ik heb geloof ik dat dat album ergens thuis liggen.
Boksballen op rubber poten, plotseling in de grond verdwijnend. En toen hij nog betaalde zette hij z'n meeuw in om er op de laatste seconde een franc in te gooien.. kKKrrwuk! HIhiHHHAAAAAR !
@Sneerpoets | 31-08-23 | 15:31: die ene waarin Vondelaar droomt dat de auto van Guust een poot optilt tegen de parkeermeter.
Dan zijn er dus bedrijven die zich ervoor lenen om dit systeem op te tuigen / te installeren. Die dans gaan ze ooit ook zelf maken, dus je werkt hier aan je eigen knechting.
Misschien maken ze ze ook wel kapot, weet jij veel.
Ja, maar omdat zij die camera's ophangen, belasten ze de extra ULEZ kosten direct door aan hun opdrachtgever... diegene die ULEZ opbrengsten binnensleept.
Ze hebben er zelf dus nauwelijks last van.
De snelheidscamera's langs de Engelse wegen zijn van een commercieel bedrijf, die een deel van de boetes mag houden als ze een bepaald percentage investeren in nieuwe camera's. Ze moeten daar wel heel duidelijk zichtbaar zijn, ook in het donker.
De mechanic heeft het nu gedaan?
(volgens mij ligt er een heel democratisch systeem met verkiezingen, beleid en beslissingen achter?)
Wat een helden, ULEZ is niets meer dan een moderne ketting bestemd voor de enkels van de gewone burger.
Tot 90% van de camera's gesloopt en rechts vindt het prachtig. Maar een vreedzame XR activist die niets kapot maakt, dat is tuig dat je met de uitlaat van je auto moet vergassen. Alles voor ons gemak, niets over voor natuurherstel.
Het is maar een camera.
Ooit gezien hoe propvol de metro zit in Londen, is geen serieus alternatief.
Gemak? Als je iedere dag 12.50 pond moet gaan betalen om naar huis te mogen, kunnen alleen nog rijke mensen in London wonen.
Lijkt er eerder op dat linkse mensen (weer) de vandalen zijn.
Maar leeft u maar lekker verder in uw extreem gepolariseerde wereld.
"Bakker, mag ik de linkerhelft van dat gesneden brood? Die rechtse is fascistisch"
En wat was ook al weer het verschil in overlast voor de gewone burger tussen de 2 acties die je beschrijft?
Ik snap het wel. Burgers slopen en kapottreiteren. Als ik om de hoek een nieuwe EV kan kopen voor max 20k euro dan hebben ze een punt met het afdwingen van so'n ULEZ, anders niet.
@Slough | 31-08-23 | 12:38:
Gematigd links, tot uw dienst ;)
@Wattman | 31-08-23 | 12:39:
Hoeveel zou de schade zijn als je alles optelt?
Maar goed, waarom bemoei ik me ertegenaan? Als het mensen plezier doet om obnoxious te zijn, waar maak ik me dan druk om.
@4HoogAantWater | 31-08-23 | 12:43:
Sorry, maar daar kom ik nooit.
@Rooie Kater | 31-08-23 | 12:42:
Iets over hebben voor de toekomstige generaties?
@Nuchternederland | 31-08-23 | 12:40:
Mooi dat je dat ook zo ziet ;)
Uiteindelijk draait het om derving van productiefactoren, het maakt echt niet uit of je iets stukmaakt van 500 euro of er voor zorgt dat er 500 euro verlies wordt gedraaid doordat iemand niet naar het werk kan. U speelt gewoon met woorden.
“Natuurherstel” is niks anders dan een smoes om je portemonnee te plunderen. De gemiddelde XR activist is te dom of te ideologisch verblind om dat door te hebben.
Dusss, enorme hoeveelheid camera's ophangen, die uiteraard niet van hout zijn, en burgers boetes opleggen staat gelijk aan "natuurherstel"? Mkay...
@cugel | 31-08-23 | 12:43: Welke acties voeren XR uit dat in voordeel is van de gewone burger die van 'paycheck to paycheck' leeft en de extra 'klimaatboetes' niet kan of zou kunnen betalen? Leg eens uit.
@cugel | 31-08-23 | 12:43:
Die moest ik even opzoeken, al die keiharde botte bijl dwang is ook wel weerzinwekkend.
Jij denkt dat 't asfalt vanzelf teruggroeit ofzo, als ze zo'n XR rebel eraf hebben geschraapt?
www.clickorlando.com/news/world/2023/...
@cugel | 31-08-23 | 12:43: Gematigd? Dan ben ik ook ineens gematigd rechts volgens u.
Wederom heeft dit niets met rechts en links te maken cugel.
De rijken in Londen zijn doorgaans torys die elektrisch rijden.
De armere mensen en veel werklui rijden net als hier dieselbusjes. Die stemmen meestal links.
Probeer eens om niet alles wat je leest in een hokje te willen stoppen. Nuance
Rechts is redelijk consistent. De camera’s maken het leven moeilijker zonder iets toe te voegen, datzelfde geldt voor XR. Maar u heeft wel vaker moeite met logica, is me opgevallen.
Over een stad van beton, asfalt en staal beginnen over natuurherstel omdat er een ‘milieuzone’ is ingericht is het probleem.
De groene idealen komen vaak van de stadsbewoners die denken dat hun hun uitzicht, het beton, asfalt en staal de maat der dingen is.
En dan ook nog kortzichtig beleid uitvoeren en anderen bij wet dwingen jouw idealen te realiseren. Dan snap je het niet hoe samenleven en een democratie werkt hoor.
@Hetiswathetis | 31-08-23 | 12:49:
Gaat heen en vermenigvuldigt u? Ik zal zien wat ik kan doen.
@knutsel_ | 31-08-23 | 12:50:
Het idee is dat Londen een stad wordt die niet vervuilt. Het zou inderdaad mooi zijn als dat zonder camera's kon.
@LangeTijdGeleden | 31-08-23 | 12:51:
Maar de gewone burger werkt, heeft dus geld. Het was toch juist het werkschuwe XR tuig dat niet werkt en daarom geen boete kan betalen?
@Wattman | 31-08-23 | 12:51:
Ja, het zou mooier zijn als er geen dwang nodig is en mensen gewoon de bus pakken.
@ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:51:
Bedankt voor het artikel. Ja, vastlijmen zou ik ook nooit doen. Dat langzaam door de stad lopen is dan wel weer vreedzaam en maakt niets kapot, behalve het humeur van de rechtse burger die geen tijd heeft om zich druk te maken om de natuur.
@Zalwelweer | 31-08-23 | 12:52:
Als je ook veel MSM leest, zoals ik ook GS lees, dan denk ik dat je je waarschijnlijk wel gematigd rechts mag noemen ;)
@Roos | 31-08-23 | 12:52:
Daar heb je vast gelijk in, maar ook jij noemt rijke tories en linksstemmende mensen met dieselbusjes. Op een politiek website ontkom je bijna niet aan die handige handvaten voor een heel complex aan overtuigingen.
@Malle moer | 31-08-23 | 12:56:
Daar heb je gelijk in: de camera's zijn extra vervuiling en XR kan thuisblijven als we allemaal groen gaan leven.
@minderweter | 31-08-23 | 12:48:
En je kunt niet naar werk met schoon vervoer als een bus of metro?
@Robbie-Rattenstaart | 31-08-23 | 12:48:
Ja, het zal inderdaad wat geld kosten :(
@ratelaar | 31-08-23 | 13:01:
Waarom is er bij rechts zo'n weerstand tegen respect voor de natuur. Omdat het geld kost als we niet meer roofbouw mogen plegen? En dat rechtvaardigt al dat vernielen?
Is dat niet meten met twee maten?
@cugel | 31-08-23 | 13:20: Ondanks dat je steeds het oude links en rechts aanhaalt, ben ik inderdaad meer rechts doch sociaal dus heb dan in jouw kader ook linkse standpunten. Echter het riedeltje dat is links of rechts is behoorlijk achterhaalt.
Een gesloopte camera vind ik niet irritant, 40 minuten oponthoud voor niks vind ik zeer irritant
(dit is dus buiten de beweegredenen van de 'protesten')
@knutsel_ | 31-08-23 | 12:50: Het slaat nergens op. Het gaat om geld stelen c.q. binnenharken.
@cugel | 31-08-23 | 13:20: u bent er even voor gaan zitten hè?
@huh!? | 31-08-23 | 13:28:
Misschien dat degeen die de camera geplaatst heeft dat anders ziet?
@Zalwelweer | 31-08-23 | 13:23:
Zoals ik tegen Roos zei: het zijn handige handvaten voor een heel scala van opvattingen die, met wat variatie over de tijd, toch een consistent patroon tonen.
@ChalinaRosa | 31-08-23 | 13:29:
Misschien dat een financiële prikkel gedrag verandering kan bewerkstelligen?
@Malle moer | 31-08-23 | 13:38:
Klopt. Ik moet toch wachten tot mijn vrouw klaar is met eten voor ik haar een tijdje onder mijn hoede krijg ;)
@cugel | 31-08-23 | 13:20:
Nee, dat is niet meten met twee maten.
Op de eerste plaats is een westerse stad bij uitstek een consumptieparadijs die synoniem is voor roofbouw en alles behalve natuur, die moet juist wijken voor de stad en haar inwoners.
Op de tweede plaats is het kortzichtig en wetenschappelijk onjuist om auto’s met een verbrandingsmotor als de oorzaak van klimaatverandering of milieuprobleem aan te wijzen.
Ten derde heeft het beleid tot doel om mensen hun nog prima functionerende auto van de hand te doen en daar een duurdere zogenaamd milieuvriendelijkere auto voor terug te kopen, die ook grondstoffen nodig heeft.
Als het alleen gaat om auto bezit onaantrekkelijk te maken dan getuigd dat van een stuitend dédain naar de autobezitter. Want waarom denk je dat die een andere auto kunnen of willen kopen of er geen nodig zouden hebben?
Dit is zo typisch aan het groene, bij wet anderen jouw idealen opleggen ipv met een beter, concurrerend alternatief te komen.
Dat gebeurd niet omdat het er kennelijk geen alternatief is. Dus dan maar met dwang. En dan mag je je afvragen is dat echt nodig?
De klimaatwetenschap is het verre van eens over de oorzaak van klimaatverandering. Een smaldeel activistische klimaatwetenschappers zijn alarmistisch, het merendeel (serieuze klimaatwetenschappers) doet geen absolute uitspraken over de oorzaak en gevolgen van klimaatverandering, die spreken in waarschijnlijkheden en zijn dan nog heel voorzichtig.
Oftewel het is vooral een politieke opvatting en de gronden zijn bijzonder dun. Waardoor ik mij begin af te vragen, wat zit er echt achter de klimaathysterie?
@ratelaar | 31-08-23 | 13:44:
Vast en zeker het WEF! Afgezien van grapjes, als iemand echt niet met de bus of de metro kan, misschien kan die dan geholpen worden met het aanschaffen van een klimaatvriendelijke auto als zijn oude toch aan vervanging toe is. Als iedereen groen rijdt hebben we ook die verspilling van de camera's niet nodig zodat mensen financieel geholpen kunnen worden bij het overschakelen naar milieu vriendelijk vervoer.
En een groene stad heeft minder koeling nodig en het is beter voor de gezondheid van de mensen die er wonen. Overal bomen en tuintjes, liefst met eetbare producten.
@cugel | 31-08-23 | 13:56:
De vraag is of een elektrische auto inderdaad klimaatvriendelijker is. Alleen de uitstoot van auto’s aanwijzen als schuldige van klimaatverandering is, nogal een grove versimpeling van de oorzaak van klimaatverandering.
Bovendien is een goede kleine elektrische auto ook tweedehands reteduur, voor een fractie daarvan kun je een klein zuinige brandstofexemplaar kopen. Mijn vrouw heeft zo’n occasion deug bolide (zoë) het meeste dat we ooit hebben betaald voor een occasion, het is voorlopig nog de vraag hoelang hij goed (met een fatsoenlijke actieradius en oplaadtijd) blijft functioneren, uiteraard hebben we om die reden een jonge occasion gekocht.
Batterijen gaan ongeveer 10 jaar mee en dan? En dan kom ik er weer: de ideeën en idealen zijn goed, maar is het ook echt een beter alternatief? De tijd zal het uitwijzen.
Vwb de groene stad, laatst was ik weer eens in Rotterdam, daar zag ik mooi ontwikkelingen vwb vergroening, stadsparken en bomen op gebouwen, goede ontwikkeling.
@ratelaar | 31-08-23 | 14:22:
Ik zit nu in de bus terug, dus voor mij is het natuurlijk makkelijker om te denken dat iedereen een "deug" bolide moet hebben. Ik leef tamelijk zuinig. Ik zou er zelfs niet aan denken zo'n ding te kopen. Vroeger heb ik wel eens een Renault TL en een eend gehad, begin jaren '80, beide voor ongeveer 500 ouderwetse guldens gekocht. Ze waren dan ook heel oud. Prettige avond!
(Overigens blijft het hypocriet dat vreedzame XR demonstranten worden verketterd en vernielende mensen worden toegejuigd: rechts)
Eigen schuld, dikke bult.
Hadden ze maar niet voor de Brexit moeten kiezen, de EU had hier wel een stokje voor gestoken. In Nederland zou een gemeente nooit zero-emission afdwingen.
Sarcasme, altijd plus één.
Er zijn ook volken die zich niet zo laten knechten blijkbaar.
Lopen is gezond.
Lopen naar de bushalte.... www.telegraaf.nl/financieel/726505441...
Khan: "Het tarief gaat per volgende week naar 25 pond. Tsja, die camera's betalen zichzelf niet"
Exact. Uiteindelijk is de burger toch de lul. Linksom of rechtsom.
Al maakt ie het 1000 pond, zonder camera's is er niets te registreren...
@ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:53: tja, da's helaas niet helemaal waar. Je kan gemakkelijk de regel invoeren en wat boa ratten rond laten rijden om te prijsflitsen. Die auto's staan gewoon op straat 's nachts.
@ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:53:
Agenten met smartphones waarop de ULEZ-app geinstalleerd is zullen deze terroristische acties ondervangen!
Dat deze agenten dan niet tegen plunderende afrikanen kunnen worden ingezet.. ach.... prioriteiten he?
Hebben we net het peuken-item gehad, en hier zien we al weer een voorbeeld van een totaal op hol geslagen overheid, die van alles en nog wat wil verbieden.
Is er ooit een tijd geweest, vraag je je af, waarin de overheid zo totaal krankjorum bezig was met verbieden, gebieden, beletten en onmogelijk maken?
40-45?
Verbieden omdat het kan, dank zij camera's en nog meer camera's om te registreren. Voorland en voorbeeld: de Volksrepubliek China
@Malle moer | 31-08-23 | 12:29: Nou, op dit gebied waren de Duitsers nog lieverdjes, vermoed ik. Op ander vlak waren het natuurlijk vuile hufters, maar dat terzijde.
@Malle moer | 31-08-23 | 12:29: Tjeetje, nog waar ook.
Zero emission is hetzelfde als zero covid.
In praktijk een pleidooi voor het einde van het Leven op Aarde.
Totdat de nieuwe kip met de gouden eiueren wordt gevonden.. carboncredits.com/bill-gates-backs-st... www.youtube.com/watch?v=rnn5pvyAgH4
Misschien zetten "ze" nu een immunoloog in het OMT, die zat er nooit in..... onze dorpsdokter zei vroeger al: een griepspuit is de griep van vorig jaar.... tja en menig immuunsysteem is totaal van de leg door mRNA, "ze" noemen dat dan maar long covid... en is de domme cirkel weer rond.
@Smoelensmid | 31-08-23 | 12:24:
Als men waterstof als brandstof wil gaan gebruiken in de toekomst juich ik dat toe. Je kan immers beter een voertuig hebben met een verbrandingsmotor dan een voertuig dat afhankelijk is voor energieopwekking elders, oftewel een elektrisch voertuig.
De redenen waarom Gates in deze technologische ontwikkeling investeert vind ik dan weer wat minder: klimaatwaanzin.
@keestelpro | 31-08-23 | 12:29: Waterstof verbranden is waanzin daar komen ook stikstof verbindingen als eindproduct heb ik van Louter Leuter geleerd, H2 moet gesplitst in een fuelcell en daarna elektrisch gebruikt. Dat heeft ook een veel hoger rendement..
@Smoelensmid | 31-08-23 | 12:35: Gewoon een kleine nucleaire batterij in de auto inbouwen. Nooit meer tanken. Geeft wel mooi licht bij een aanrijding. /s
@Smoelensmid | 31-08-23 | 12:35: Vergeten we vooral het maken van waterstof niet ... juist . fossiele brandstoffen voor nodig .
In vergelijking met Khan is Halsema een verfrissend baken van hoogwaardige kwaliteit. Onze hoofdstedelijke Omtzigt. Praise Halsema!
Echt, die vent, mijn god...
Nou nou, een verfrissend baken?
Technologie mag nooit op deze manier ingezet worden tegen mensen.
Precies, dit is dus eigenlijk een vorm van zelfverdediging.
Daarom is de afsluitende zin van Nigel spot-on:
"When laws become enemies of men, men will become enemies of law"
* traantje wegpinkt *
Het coronapaspoort mocht ook.
De Burgemeester van Londen stelt eigenlijk niets voor (het gemeentehuis is die kleine blob bij Tower Bridge). Zijn belangrijkste verantwoordelijkheid is TfL, Transport for London, het OV. Dat kost miljarden (verlies). Dan volgen politie en brandweer. De rest is wat planning. Londen is een lappendeken van gemeentes (het oude Londen was groter, het gigantische gemeentehuis, County Hall, van de London County Council (LCC) en daarna de Greater London Council (GLC), is nu een aquarium, en ligt naast het reuzenrad).
TfL maakt dus flink verlies, en Sadiq Kahn maakt er een potje van. Dus, follow the money, en er moet meer geld in het laatje. Onder het motto dat de luchtkwaliteit gigantisch slecht is, moest en zou de ULEZ uitgebreid worden. De data laat natuurlijk iets anders zien:
ourworldindata.org/london-air-polluti...
Er is geen kolenstook meer in Londen.
Het gaat alleen over geld, niet over het milieu, het klimaat of gezondheid.
@4HoogAantWater | 31-08-23 | 12:28:
Kortom: macht.
Wat goed zeg van deze burgers. Deze waanzin stopt alleen met daadkrachtige tegenacties
Deze mensen zijn de helden die onze wereld leefbaar houden.
Vernieling = Vernieling, de belastingbetaler draait er weer voor op.
Aan de andere kant zou een burgemeester niet naar grootschalige armoede moeten streven. Ik snap het standpunt van links dat meer armoede noodzakelijk is om een gewelddadig derde wereldland te worden. Maar toch, door de armoede in de ene wijk veel eerder dan in de andere wijk in te voeren creëer je natuurlijk een hoop onvrede.
Denk dat degene die hier geld "vernielt" de burrie van London is.
Laat één zo'n camera met plaatsen €1000 kosten, dat zijn 80 automobieldagen niet betalen. Laat het een weekje duren voor deze vervangen is, dan zijn minimaal 12 auto's "gespaard", elke auto meer is pure winst voor de belastingbetaler.
Het gaat niet om geld, het klimaat is onbetaalbaar
Engeland doet dus toch nog mee met klimaatpaus Frenske.
Wat zal dat voor gevolgen hebben voor Nederland.
Khan is net zo'n linkse rakker als de bm van Amsterdam.
Zal ze meekijken?
Hoe leefbaar wordt deze wereld met al die regels, mijns inziens onleefbaar.
Onleefbaar voor de Nederlandse inwoners dat is het doel van de linkse groene kmher,dan ga je vanzelf weg,stem ze weg die idioten.
Halsema zit nu te soppen op haar bureau stoel
Wie zei dat ook alweer, hoe meer regels hoe corrupter een overheid?
Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse meetpunten? www.luchtmeetnet.nl/meetpunten
Beter dan met die in India dat is zeker;) www.iqair.com/in-en/india
Net als altijd.
De Waddeneilanden worden weer eens overgeslagen.
* zich mokkend op een duin terugtrekken doet *
“Noble-cause corruption” moet het woord van het jaar worden
Repressief mensen straffen is heel wat anders dan in Rotterdam positief gedrag van mensen belonen www.rsm.nl/information-for/journalist... nl.linkedin.com/pulse/beter-leefklima...
Khan is een idealist zoals zovelen aan de linkerzijde. De wereld moet zich aanpassen aan zijn ideaal, in plaats van het ideaal aan te passen aan de wereld.
Ik denk dat het hier voornamelijk om de centen gaat, het ideaal is het smoesje.
Zuidoost.
Altijd gedonder, niet alleen in Londen.
Als er geen goede en betaalbare alternatieven zijn kan ik me deze acties goed voorstellen.
Ik mag dit natuurlijk niet goed keuren.
Zolang u het maar goedkeurt maakt het mij niet uit of u het goed keurt, minder goed keurt of zelfs geheel verkeerd keurt. Wat mij betreft is iedere keuringsmethode goed.
@Rhenium | 31-08-23 | 12:15: Je bedoelt dat er een hele keur aan keuringen bestaat?
@Dezenaamhier | 31-08-23 | 12:18: Nee, ik bedoel de vaardigheid van de keurmeester. Sommigen kunnen goed keuren, anderen veel minder goed, en de beunhazen keuren slecht.
Alweer Nigel Farage die tot de leiding van de opstand geroepen voelt.
Klimaatdictatuur.
REAGEER OOK