Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Londen breidt milieuzone uit. Tot 90 procent van camera's gesloopt door actievoerders

Power to the people!

Toch nog even lachen om die uitbreiding van de milieuzone in de Britse hoofdstad, want dat pakt niet helemaal uit zoals gepland. De enorme uitdijing van Londens Ultra Low Emission Zone (ULEZ) valt niet goed bij de inwoners van de getroffen gebieden die een dure auto met extreem lage uitstoot moeten kopen of 12,50 pond per dag moeten dokken om met hun oude barrel naar hun eigen huis te mogen rijden. En dat laten ze weten ook. Vandalen Actievoerders onder de naam Bladerunners saboteren massaal de camera's die de automobilisten in het gebied controleren door kabels door te knippen, de lens te blokkeren, de paal om te zagen of simpelweg de hele camera te jatten. Dit zorgt ervoor dat in het meest opstandige zuidoosten van Londen al zo'n 90 procent van de belastinggluurders is uitgeschakeld (overzichtskaartje). De Londense burgervader Sadiq Khan weet echter van geen wijken en stookt het vuurtje zelfs verder op met een plan voor een strengere zero-emission zone. Het kat-en-muis-spel tussen de kantooruurambtenaren en de nachtelijke rebellen suddert dus voorlopig nog wel even door. Wat een prachtige tijd om cameraleverancier te zijn. 

Beter voor de rug: de verlengde takkenschaar

Praktische tips van een expert

Een frisse wind

Social

Ondertussen bij Khan voor de deur

Spuitbus werkt ook prima

Foei, niet doen hoor (wink, wink)

Social

Leg daar maar neer

Trust the science!

Social

Reaguursels

Inloggen

Goede vrienden bespioneren elkaar niet omdat dat in wederzijds vertrouwen niet nodig is. Overigens rijden linkse hippie’s toch altijd met 30 jr. oude dieselvoertuigen?

Unsinkable-Sam | 31-08-23 | 20:38

Denk dus niet van de klimaathysterie af te zijn door uit de EU te stappen.

Zeurders | 31-08-23 | 19:45

Uiteindelijk is dit waar burgers toe gedreven worden. Idiote plannen die het leven gillend duur maken. Iedereen krijgt dezelfde prijs te betalen, maar voor de lagere inkomens wordt het te veel en komt het op keuzes maken neer. Voor de hoge inkomens is het niets anders dan wat meer betalen, koopkracht blijft gelijk en dus niets aan de hand. Londen is al steeds meer een lusthof voor de rijken geworden. Het gepeupel mag in greater London in de buitenwijken verblijven, maar ook dat wordt dus stukje bij beetje onmogelijk.
Je vraagt je af waar Brexit blijft, want dit is EU beleid: de wereld inrichten voor riant betaalde bureaucraten die het evangelie van Brussel volgen. Nutteloze kutburgers mogen hun leven naar beneden bijstellen naar arbeiders niveau 19de eeuw.

Nuuk | 31-08-23 | 16:12

De pest is, als ze er een paar pakken en veroordelen / schade laten betalen, zal dit afschrikwekkend werken.

Verder kunnen alle milieuzones me gestolen worden. Symboolpolitiek.

Raskut | 31-08-23 | 15:49 | 1

Mwoh, als families daardoor in de problemen komen zaai je juist meer overheidhaat. Als het vuurtje brand in de massa dan gaat het niet meer uit tenzij je opstanden neerslaat zoals Rusland, China en Iran dat doen.

Hetisnietaanteraden | 31-08-23 | 18:13

Mooi.
Kunnen niet genoeg camera’s gesloopt worden.
Hopelijk slaat die trend hier ook aan.

kibbesoeb | 31-08-23 | 15:30

hebben onze laatste auto 6 maanden geleden de deur uitgedaan.
Hebben een jaarabo op de bus genomen, nog maar 1 keer gebruikt. Bestellen doen we online. Nog geen dag betreurd.

peter de groote | 31-08-23 | 14:57 | 7

@_kees_ | 31-08-23 | 16:25:

“Hier kun je overal komen zonder auto.”

Vertel dat ook eens aan de meerderheid van de Nederlanders die buiten de grote steden wonen en waar geen sluitend OV netwerk ligt wat 24/7 te gebruiken is.

Bijvoorbeeld mijn schoonfamilie in de regio Hardenberg, Bergentheim en Lutten…

BadPatNL | 31-08-23 | 16:51

@Raskut | 31-08-23 | 15:44: Raar om iemand succes te wensen als die net heeft gezegd dat hij succes heeft gehad. Wat ben jij raar.

Sans Comique | 31-08-23 | 21:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Schatting uit 2018 (of eind 2017) in 2030 is het particuliere autobezit op het Europese continent met 30% geslonken.
De reden? Vergrijzing van de bevolking en slechte rijstijl.

Het beste is als de mensen hun auto vrijwillig van de hand doen.
En dat gaat in dicht bevolkte gebieden met een redelijk alternatief (openbaar vervoer) gemakkelijker en sneller.

BraadWorstLul | 31-08-23 | 14:50

bestaat de tuf tuf club nog?

the brush | 31-08-23 | 14:29 | 2

Nee, Suske.

Wiezewalakristalix | 31-08-23 | 14:42

miljaar

the brush | 31-08-23 | 17:23

En zo betalen niet alleen zij maar iedereen dadelijk de camera's en onderhoudswerkzaamheden. Dit soort acties schieten niet echt op vind ik.

sufkut | 31-08-23 | 14:07 | 5

Voorover bukken en alles maar toelaten is wel een optie? Liever de boel slopen en het zo tergend duur maken dat iedereen in opstand komt lijkt me dan nog altijd een beter alternatief. Maar dat is typisch Nederlands, klagen en zeiken dat het een lieve lust is maar als puntje bij paaltje komt dan slikken we alles. En dat is weer een signaal aan de politici dat ze werkelijk alles kunnen maken. Wat dat betreft mogen we wat meer lijken op de Engelsen. Of de Fransen.

Korporaal Banaal | 31-08-23 | 15:09

Nou dat je niks moet doen zeg ik niet maar dit werkt niet. Ik bedoel, hier lacht de gemeente je uit; het gaat uit het potje gemeentebelasting en naast het een week laten liggen komen ze het op hun dooie gemak met 4 man ophalen. Dan moet een stratemaker het tegeltje terug leggen, en er een paar weken later weer uit voor een nieuwe paal. Zal hun aan hun reet roesten, hoe meer hoe liever. Ik vind dat dom. Ga dan opzettelijk dingen frustreren zonder dingen stuk te maken.

sufkut | 31-08-23 | 17:08

@sufkut | 31-08-23 | 17:08: Ik ben er ook voorstander van om voor de non-slopende variant te gaan hoor. Haarlak erop voor wazig beeld, een doos, magnetronfolie. Dat heeft het meeste effect. Gruwelijk irritant maken maar het wel goedkoper houden dan de boel vervangen. Na een tijdje zijn ze het zo beu dat er vanaf gestapt wordt.

Korporaal Banaal | 31-08-23 | 17:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Londen is een verkeersinfarct omdat Londenaren de gewoonte hebben om zeer korte afstanden met de auto afbreken leggen. Wat je dus lopend, fietsend of met tube en dubbeldekker makkelijk kan doen. Ze hebben duidelijk de grens bereikt aan de mobiliteit per auto. Ik heb er geen medelijden mee dat dat wordt tegengegaan.

Diotima | 31-08-23 | 14:04 | 2

Klopt. Woon in het VK en ik ben de enige (!!) die met de fiets naar kantoor komt. Meeste wonen binnen 5km en nemen allemaal de auto. Ben in 5min van deur tot deur, terwijl die maffe britten allemaal dik een half uur in de file staan.

R.Oppenheimer | 31-08-23 | 15:05

Kan me herinneren van de zes jaar die ik op Flakkee heb gewoond, alle snelheidscamera's omgetrokken, opgeblazen, verbrand, enz. Stonden op de geblakerde apparaten de letters SZO gekalkt, kwam er later achter dat dit "Stad Zal Overwinnen" betekend.

uisge baugh | 31-08-23 | 14:00

Geweldige actie van de Bladerunners. De Londense overheid is echt te ver gegaan door een ordinaire graaiactie te bestempelen als 'noodzakelijk voor het milieu'. In de jaren 90 was er de zeer gehate poll tax en ook toen kwamen mensen massaal in opstand. Heeft uiteindelijk geholpen want de poll tax is afgeschaft.

Toos Bevergeil | 31-08-23 | 13:59

Hoogmoed corruptie, een tendens binnen academisch en openbaar beleid waarbij onbetrouwbare data toch goed genoeg zijn omdat ze een deugdzame zaak ondersteunen.

magirus | 31-08-23 | 13:52

Ach, op de korte termijn winnen de actievoerders dit, op de lange termijn verlies je altijd van de staat, want die hebben altijd een onbeperkte voorraad aan mensen, materiaal en tijd. Straks veranderen ze gewoon de wet en krijgt iedereen metveen auto die in een bepaalde straal van London woont gewoon een jaarrekening van 200 werkdagen x12 pond ULEZ belasting opgelegd, ben je het er niet mee eens, dan dien je maar bezwaar in, de bewijslast ligt bij jou.

me163komet | 31-08-23 | 13:44 | 2

Ze hebben vooral (bijna) het monopolie op wapens.

drs. Levi Samsonov | 31-08-23 | 13:49

@drs. Levi Samsonov 13:49
Yep, en zo denkt men er hier ook over, want in de originele wapenwet ( die van 1919) stond ook letterlijk vermeld dat wapens bij burgers moesten worden weggehouden om 'gewapende oproeren tegen de regering en de elite' te voorkomen. Dit laatste met het afzetten van de Duitse keizer en de russische tsaar nog vers in gedachte.

me163komet | 31-08-23 | 14:34

Ik praat de acties niet goed maar nondeju met een bedrag van 12,50 pond per dag jaag je ook de middenklasse tegen je in het harnas. Dat is nog nooit goed afgelopen voor machthebbers.

At_Dawn_They_Sleep | 31-08-23 | 13:40 | 3

En het is ook echt 12,50 pond per _dag_; Ga je om 21:00 naar vrienden, en ben je niet voor 00:00 thuis, dan betaal je dus voor twee dagen, 25 GBP.

Chuck the plant | 31-08-23 | 14:24

@Chuck the plant | 31-08-23 | 14:24: Dat is helemaal bizar!

At_Dawn_They_Sleep | 31-08-23 | 14:26

@Chuck the plant | 31-08-23 | 14:24: plus parkeren in Londen, niet goedkoop.

Hetiswathetis | 31-08-23 | 15:26

Het gaat hier om bezine autos van voor 2005 en diesels van voor 2015. Vooral die oude diesels stoten een meuk kankerverwekkende stoffen uit dus ik ben persoonlijk zeer voor dit soort maatregelen vanwege gezondheidsredenen. Ik zou wel er voor pleiten om dan de recente dieselauto's een compensatie toe te kennen.

MrTee | 31-08-23 | 13:32 | 4

Gutgutteguttegut...

WatZalIkErvanZeggen | 31-08-23 | 13:57

En zelf rijden in een Trabant!

deja_view | 31-08-23 | 14:19
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk, hier kan ik van genieten! Fuck the man!
Jammer dat je alle kosten uiteindelijk gedeeld weer terug moet betalen maar het is belangrijk om hier en daar een statement te maken. Al die milieu-/stikstof toestanden zijn een manier om het volk te knechten en klein te houden. Zie je ministers in een tesla of een 8 cylinder audi rondrijden? Juist.

WatZalIkErvanZeggen | 31-08-23 | 13:30 | 9

@tis_wat | 31-08-23 | 14:02: Stikstof is de belangrijkste voedingsstof voor planten. Heb jij iets tegen planten?

Djadja_Kolja | 31-08-23 | 15:43

@Djadja_Kolja | 31-08-23 | 15:43: In de goede verhouding, anders schiet het z'n doel voorbij N-P-K Het is heel specifiek net als met zwembad chloor wat alleen werkzaam is bij de juiste ph 7,2

Smoelensmid | 31-08-23 | 16:12
▼ 6 antwoorden verborgen

Alles duurder maken om problemen 'op te lossen', net zolang tot alleen nog de elite overblijft die het wel kan betalen.
Dat is gewoon Henk en Ingrid in hun gezicht spugen en roepen dat ze moeten opdonderen.
Jan de Arbeider net boven het minimum was al eerder afgehaakt want die kan het gewoon niet meer betalen.
Niet dat de behoefte weg is, maar de mensen worden weggejaagd met hoge rekeningen.
Dat niet hetzelfde als van je afpakken, maar het resultaat is wel hetzelfde.
Alleen als je geld hebt is vrijheid, mobiliteit, een warm huis, de tandarts en straks ook rest van de zorg en normaal eten, niet duur.

In ruil daarvoor mag Jan de Arbeider vanuit een koude sleetse sociale huurwoning en het trage en dure OV tegen de windmolens aankijken.

Lekker bezig.

AdvocatusDiaboli | 31-08-23 | 13:27 | 3

Als Jan de arbeider niet op de pvv stemt moettie ook niet zeuren.

Malle moer | 31-08-23 | 13:29

@Malle moer | 31-08-23 | 13:29: en zo is het! Misschien beter het FvD

Hetiswathetis | 31-08-23 | 15:21

@Malle moer | 31-08-23 | 13:29: Juist!

BadPatNL | 31-08-23 | 17:01

Ook concerning: auto's die gewoon rustig langs rijden terwijl mensen straatmeubilair aan stukken zagen

huh!? | 31-08-23 | 13:23 | 1

Je vindt dat ze eigenlijk hadden moeten helpen?

Malle moer | 31-08-23 | 13:27

Toch jammer dat deugen geen ziekte is met consequenties voor de deuger.

mr_awesome | 31-08-23 | 13:18 | 1

Consequenties zijn voor de normale mensen. Ik vraag me soms af hoe die XR debielen reageren als ze, na weer een criminele actie, met de auto naar huis rijden en ze in een XR demonstratie terecht komen.

Malle moer | 31-08-23 | 13:23

Gelukkig blijft het voorlopig bij 'peaceful protests', niet zoals de geweldsgolven bij BLM.

funda | 31-08-23 | 13:17

Geld binnenharken en het klimaat verandert er niet van.
Wel mensen het leven moeilijk maken.

ChalinaRosa | 31-08-23 | 13:14

Als je een auto koopt is die goedgekeurd voor het land waar woont.
Een regering moet niet halverwege het spel de regels gaan veranderen.
Daar zijn auto's veel te duur voor en daardoor verdwijnt er waarde die in die auto was gestopt.
Die waarde komt nooit meer terug, die ben je kwijt als burger en is ook uit de economie verdwenen.
En dat werkt weer door op de hele keten van autobedrijven en verder..
Van garages tot andere bedrijven want dat geld moet dan ergens anders worden wegbezuinigd uit het huishoudboekje.

Valt onder de rubriek 'nieuw sociaal contract'.

AdvocatusDiaboli | 31-08-23 | 13:08 | 4

@MrTee | 31-08-23 | 13:35: Onzin, oude auto's kunnen nog minstens 25 jaar dienstdoen in Afrika of India. De gemeentelijke sloopregelingen zijn vooral exportregelingen.

4HoogAantWater | 31-08-23 | 13:46

@MrTee | 31-08-23 | 13:35: in Cuba rijden nog genoeg oude Amerikaanse auto's.. wel met Toyota motor ofzo , maar toch.

Hetiswathetis | 31-08-23 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

Dat de conservatieven Uxbridge and SOuth Ruislip wisten te behouden bij de recente by-elections is mede toe te schrijven aan de ULEZ plannen van Hamas-vriend Sadiq. Ondanks wat allerlei "volwassenen" beweren, nl. dat het belang van de ULEZ nog "niet goed is uitgelegd". M.a.w. het klootjesvolk snapt het niet.

Heurtebise | 31-08-23 | 13:00 | 2

Het klootjesvolk snapt dat ze worden uitgemolken door geldwolven.

funda | 31-08-23 | 13:19

D66 taal: We moeten het ze nog beter uitleggen, en anders passen we drang toe!

BadPatNL | 31-08-23 | 17:05

Eerste filmpje lol, zou zo een sketch uit Mr. Bean kunnen zijn.

Wattman | 31-08-23 | 13:00

Kutburgertjes, waar bemoeien ze zich mee?

Mr_Natural | 31-08-23 | 12:59

Ik zie liever Engelsen als Basil Fawlty die op hun auto losgaan.
https://youtu.be/LhzckCB3Bo8?feature=shared

funda | 31-08-23 | 13:29

Let op: de UK overheid kan geen NL-se kentekens controleren op milieuvriendelijkheid vanwege Brexit. Wat men wel kan doen is een boete versturen vanuit een EU-land.
Bestuurders van milieuvriendelijke auto’s krijgen in deze zones in principe altijd een boete die honderden euro’s kan gaan kosten.
Bezwaar maken kan wel.

G. Temmes | 31-08-23 | 12:58

Dat bedrijf, die al die camera's en onderhoud mag regelen, heeft alvast een nieuw extravagant hoofdkantoor besteld..
Klimaat is BIG Money, kwam Shell ooit achter...

Torquemada | 31-08-23 | 12:54

God Save the Camera’s

Pekketrikker | 31-08-23 | 12:53

There's a spy in the sky
There's a noise on the wire
There's a tap on the line
And for every paranoid's desire...
… There's always someone looking at you.

Mr_Natural | 31-08-23 | 12:53

Camera toezicht is het oog van Sauron in de technocratie. Weg ermee, met alle camera’s! Camera toezicht is een zwaktebod van de status quo elite in samenlevingen die uit elkaar (dreigen te) vallen zonder repressie. De anonieme sociale controle in een maatschappij waar niemand naar elkaar omkijkt. Fuck the system!

www.bol.com/nl/nl/p/das-leben-der-and...

ratelaar | 31-08-23 | 12:52 | 4

@geheelvergeter | 31-08-23 | 13:00:
Precies, wat ik zeg: een zwaktebod in een samenleving waar een status quo elite de macht probeert te houden.

Hoe komt het op de eerste plaats dat die asielzoekers ongehinderd hun gang gaan?

ratelaar | 31-08-23 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Lol laatstnog geflitst daar, de kinderen wilde naar Londen, toen zei ik nog Cambridge is toch ook gewoon leuk.
"Dat zien we altijd al"

rifraf | 31-08-23 | 12:52

In milieu zones waait het nooit. Wel mooi wonen zonder dat verkeerslawaai.

Pensionista | 31-08-23 | 12:51

En toch zijn er genoeg dociele losers die zo’n camera een goed idee vinden.
Want je bent toch niet tegen het klimaat?!?!

Robbie-Rattenstaart | 31-08-23 | 12:49 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Die Engelsen... gelukkig zou zoiets niet in Nederland kunnen, pff kom zeg. Hier laten we ons niet gek maken door klimaat- en of stokstof paniek, toch?

klaverboerdenham | 31-08-23 | 12:49 | 3

Stokstif

huh!? | 31-08-23 | 13:22

Absoluut niet, hier wordt alles door calculerende klimaatpauzen en grootindustrielen in vijfsterrenrestaurantjes geregeld, terwijl in de keuken Timmerfrans de voorraad voor de rest van het jaar wegschrokt.

funda | 31-08-23 | 13:25

Prachtige one liner van Farage: when laws become enemies of men, men become enemies of laws.

Sieg Hein | 31-08-23 | 12:48 | 1

Er zit wel iets van Orwell in Farage. En terecht.

funda | 31-08-23 | 13:26

In Arnhem hebben ze ook een low-emission milieuzone, alleen stonden de borden verkeerd waardoor mensen onwetend met hun stinkdiesel de zone al in reden.

Aanvechten was zinloos, want 't geld was helaas al uitgegeven...

ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:48 | 2

Lijkt mij sterk, bord is bord (vooral bij Justitie)

huh!? | 31-08-23 | 13:21

@huh!? | 31-08-23 | 13:21: Klopt dan toch ? Aanvechten zinloos, dat impliceert dus een boete. En zoals je weet, worden boetes begroot, dus dat nog te innen geld was al uitgegeven.

NerdAlert | 31-08-23 | 14:12

Mooie milieuzone: auto’s met euro 4 motoren mogen er nog steeds in, dus dat zijn auto’s vanaf ongeveer 2001 en dus 22 jaar oud.

MargauxGrandCru | 31-08-23 | 12:45

Het leven in een kolonie van India gaat ook al niet over rozen.

Sieg Hein | 31-08-23 | 12:44 | 1

Iedereen weer met paard en wagen naar Londen net als in de Victoriaanse tijd
toen was de lucht daar schoon

van Dam | 31-08-23 | 12:42 | 2

Paarden stoten ook co2 en stikstofverbindingen uit.

Malle moer | 31-08-23 | 12:50

Nog nooit van "The great Stink" gehoord zeker.

Heckantrieb | 31-08-23 | 13:05

Vroeger had je de tuftufclub die dat deed met snelheidscamera's. Gaatje boren en volspuiten met purschuim.

Osdorpertje | 31-08-23 | 12:40 | 5

@klimgek | 31-08-23 | 13:01: lithium is geen rare earth metal en grootste producent Chili is geen Afrikaans of Ilamstan land.

Grachus | 31-08-23 | 13:29

@Grachus | 31-08-23 | 13:29: doe maar Australië, Chili zit op net meer dan de helft van de Australische productie. China zit helaas ook polsdiep in de Chileense mijnbouw. Lithium winnen gaat wel redelijk gepaard met millieuschade overigens. Maar dat maakt niet uit voor hier.

Wat wèl rare earth is (niet echt zeldzaam, maargoed), is Neodymium. Zonder Neodymium zijn sterke magneten, en dus sterke electromotoren pertinent niet mogelijk. Het rendement van huidige EV voertuigen is onhaalbaar met andere magneten. Gooit de grootste leverancier, en producent van grondstof tot eindproduct- de deur dicht voor de westerse wereld, dan kakt daardoor de hele EV markt in. Tenzij je hun voertuigen importeren wilt/kunt.

Reagiertank | 31-08-23 | 21:45
▼ 2 antwoorden verborgen

De wereld uit de si-fi films soylent green en big brother komt steeds dichterbij

van Dam | 31-08-23 | 12:40

Ja, en waar worden die batterijen dan van gemaakt van die elektrische auto's, hoe wordt de energie opgewekt voor die batterijen en wie haalt de metalen die nodig zijn voor de batterijen uit de mijnen? De antwoorden hierop laten zien hoe ziek de klimaatdrammers zijn. Elektrische auto's zijn niet beter voor het klimaat maar alleen beter voor je gevoel, typisch geval van windowdressing.

Teluitjewinst | 31-08-23 | 12:39 | 8

Ik stond eens bij een vliegveld onder een overkapping met allemaal draaiende taxi's die stonden te wachten. Dan snap je de voordelen wel, maar het heeft uiteraard zeker ook nadelen.
Vind het zelf meer een alternatief op dan een vervanging van.

SailingDuck | 31-08-23 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit doet mij denken aan de parkeermeter oorlogen van Guust.

Niet_Van_Hier | 31-08-23 | 12:39 | 4

Hahaha, ja mooi ! Ik heb geloof ik dat dat album ergens thuis liggen.
Boksballen op rubber poten, plotseling in de grond verdwijnend. En toen hij nog betaalde zette hij z'n meeuw in om er op de laatste seconde een franc in te gooien.. kKKrrwuk! HIhiHHHAAAAAR !

Sneerpoets | 31-08-23 | 15:31

@Sneerpoets | 31-08-23 | 15:31: die ene waarin Vondelaar droomt dat de auto van Guust een poot optilt tegen de parkeermeter.

_kees_ | 31-08-23 | 16:38
▼ 1 antwoord verborgen

Dan zijn er dus bedrijven die zich ervoor lenen om dit systeem op te tuigen / te installeren. Die dans gaan ze ooit ook zelf maken, dus je werkt hier aan je eigen knechting.

NerdAlert | 31-08-23 | 12:38 | 4

Ja, maar omdat zij die camera's ophangen, belasten ze de extra ULEZ kosten direct door aan hun opdrachtgever... diegene die ULEZ opbrengsten binnensleept.

Ze hebben er zelf dus nauwelijks last van.

ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:49

De snelheidscamera's langs de Engelse wegen zijn van een commercieel bedrijf, die een deel van de boetes mag houden als ze een bepaald percentage investeren in nieuwe camera's. Ze moeten daar wel heel duidelijk zichtbaar zijn, ook in het donker.

W_F | 31-08-23 | 13:05

De mechanic heeft het nu gedaan?

(volgens mij ligt er een heel democratisch systeem met verkiezingen, beleid en beslissingen achter?)

huh!? | 31-08-23 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een helden, ULEZ is niets meer dan een moderne ketting bestemd voor de enkels van de gewone burger.

tjongerschans | 31-08-23 | 12:38

Tot 90% van de camera's gesloopt en rechts vindt het prachtig. Maar een vreedzame XR activist die niets kapot maakt, dat is tuig dat je met de uitlaat van je auto moet vergassen. Alles voor ons gemak, niets over voor natuurherstel.

cugel | 31-08-23 | 12:35 | 27

@ratelaar | 31-08-23 | 13:44:
Vast en zeker het WEF! Afgezien van grapjes, als iemand echt niet met de bus of de metro kan, misschien kan die dan geholpen worden met het aanschaffen van een klimaatvriendelijke auto als zijn oude toch aan vervanging toe is. Als iedereen groen rijdt hebben we ook die verspilling van de camera's niet nodig zodat mensen financieel geholpen kunnen worden bij het overschakelen naar milieu vriendelijk vervoer.
En een groene stad heeft minder koeling nodig en het is beter voor de gezondheid van de mensen die er wonen. Overal bomen en tuintjes, liefst met eetbare producten.

cugel | 31-08-23 | 13:56

@cugel | 31-08-23 | 13:56:
De vraag is of een elektrische auto inderdaad klimaatvriendelijker is. Alleen de uitstoot van auto’s aanwijzen als schuldige van klimaatverandering is, nogal een grove versimpeling van de oorzaak van klimaatverandering.
Bovendien is een goede kleine elektrische auto ook tweedehands reteduur, voor een fractie daarvan kun je een klein zuinige brandstofexemplaar kopen. Mijn vrouw heeft zo’n occasion deug bolide (zoë) het meeste dat we ooit hebben betaald voor een occasion, het is voorlopig nog de vraag hoelang hij goed (met een fatsoenlijke actieradius en oplaadtijd) blijft functioneren, uiteraard hebben we om die reden een jonge occasion gekocht.
Batterijen gaan ongeveer 10 jaar mee en dan? En dan kom ik er weer: de ideeën en idealen zijn goed, maar is het ook echt een beter alternatief? De tijd zal het uitwijzen.

Vwb de groene stad, laatst was ik weer eens in Rotterdam, daar zag ik mooi ontwikkelingen vwb vergroening, stadsparken en bomen op gebouwen, goede ontwikkeling.

ratelaar | 31-08-23 | 14:22

@ratelaar | 31-08-23 | 14:22:
Ik zit nu in de bus terug, dus voor mij is het natuurlijk makkelijker om te denken dat iedereen een "deug" bolide moet hebben. Ik leef tamelijk zuinig. Ik zou er zelfs niet aan denken zo'n ding te kopen. Vroeger heb ik wel eens een Renault TL en een eend gehad, begin jaren '80, beide voor ongeveer 500 ouderwetse guldens gekocht. Ze waren dan ook heel oud. Prettige avond!
(Overigens blijft het hypocriet dat vreedzame XR demonstranten worden verketterd en vernielende mensen worden toegejuigd: rechts)

cugel | 31-08-23 | 18:36
▼ 24 antwoorden verborgen

Eigen schuld, dikke bult.
Hadden ze maar niet voor de Brexit moeten kiezen, de EU had hier wel een stokje voor gestoken. In Nederland zou een gemeente nooit zero-emission afdwingen.

Nuchternederland | 31-08-23 | 12:34 | 1

Sarcasme, altijd plus één.

knutsel_ | 31-08-23 | 12:46

Er zijn ook volken die zich niet zo laten knechten blijkbaar.

Wattman | 31-08-23 | 12:34

Lopen is gezond.

Plukkieplukkie | 31-08-23 | 12:31 | 1

Khan: "Het tarief gaat per volgende week naar 25 pond. Tsja, die camera's betalen zichzelf niet"

marcoplarco | 31-08-23 | 12:31 | 4

Al maakt ie het 1000 pond, zonder camera's is er niets te registreren...

ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:53

@ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:53: tja, da's helaas niet helemaal waar. Je kan gemakkelijk de regel invoeren en wat boa ratten rond laten rijden om te prijsflitsen. Die auto's staan gewoon op straat 's nachts.

NerdAlert | 31-08-23 | 13:00

@ReyNemaattori | 31-08-23 | 12:53:
Agenten met smartphones waarop de ULEZ-app geinstalleerd is zullen deze terroristische acties ondervangen!
Dat deze agenten dan niet tegen plunderende afrikanen kunnen worden ingezet.. ach.... prioriteiten he?

klimgek | 31-08-23 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
ole guapa | 31-08-23 | 12:30

Hebben we net het peuken-item gehad, en hier zien we al weer een voorbeeld van een totaal op hol geslagen overheid, die van alles en nog wat wil verbieden.
Is er ooit een tijd geweest, vraag je je af, waarin de overheid zo totaal krankjorum bezig was met verbieden, gebieden, beletten en onmogelijk maken?

KeesBruin | 31-08-23 | 12:25 | 4

Verbieden omdat het kan, dank zij camera's en nog meer camera's om te registreren. Voorland en voorbeeld: de Volksrepubliek China

batvoca2 | 31-08-23 | 12:30

@Malle moer | 31-08-23 | 12:29: Nou, op dit gebied waren de Duitsers nog lieverdjes, vermoed ik. Op ander vlak waren het natuurlijk vuile hufters, maar dat terzijde.

KeesBruin | 31-08-23 | 12:59

@Malle moer | 31-08-23 | 12:29: Tjeetje, nog waar ook.

ChalinaRosa | 31-08-23 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Zero emission is hetzelfde als zero covid.
In praktijk een pleidooi voor het einde van het Leven op Aarde.

keestelpro | 31-08-23 | 12:18 | 6

@keestelpro | 31-08-23 | 12:29: Waterstof verbranden is waanzin daar komen ook stikstof verbindingen als eindproduct heb ik van Louter Leuter geleerd, H2 moet gesplitst in een fuelcell en daarna elektrisch gebruikt. Dat heeft ook een veel hoger rendement..

Smoelensmid | 31-08-23 | 12:35

@Smoelensmid | 31-08-23 | 12:35: Gewoon een kleine nucleaire batterij in de auto inbouwen. Nooit meer tanken. Geeft wel mooi licht bij een aanrijding. /s

Zalwelweer | 31-08-23 | 12:48

@Smoelensmid | 31-08-23 | 12:35: Vergeten we vooral het maken van waterstof niet ... juist . fossiele brandstoffen voor nodig .

Hetiswathetis | 31-08-23 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

In vergelijking met Khan is Halsema een verfrissend baken van hoogwaardige kwaliteit. Onze hoofdstedelijke Omtzigt. Praise Halsema!
Echt, die vent, mijn god...

Klompz | 31-08-23 | 12:17 | 1

Nou nou, een verfrissend baken?

Slough | 31-08-23 | 12:39

Technologie mag nooit op deze manier ingezet worden tegen mensen.

keestelpro | 31-08-23 | 12:16 | 3

Precies, dit is dus eigenlijk een vorm van zelfverdediging.

4HoogAantWater | 31-08-23 | 12:44

Daarom is de afsluitende zin van Nigel spot-on:
"When laws become enemies of men, men will become enemies of law"
* traantje wegpinkt *

marcoplarco | 31-08-23 | 12:51

Het coronapaspoort mocht ook.

Veepert | 31-08-23 | 12:55

De Burgemeester van Londen stelt eigenlijk niets voor (het gemeentehuis is die kleine blob bij Tower Bridge). Zijn belangrijkste verantwoordelijkheid is TfL, Transport for London, het OV. Dat kost miljarden (verlies). Dan volgen politie en brandweer. De rest is wat planning. Londen is een lappendeken van gemeentes (het oude Londen was groter, het gigantische gemeentehuis, County Hall, van de London County Council (LCC) en daarna de Greater London Council (GLC), is nu een aquarium, en ligt naast het reuzenrad).

TfL maakt dus flink verlies, en Sadiq Kahn maakt er een potje van. Dus, follow the money, en er moet meer geld in het laatje. Onder het motto dat de luchtkwaliteit gigantisch slecht is, moest en zou de ULEZ uitgebreid worden. De data laat natuurlijk iets anders zien:

ourworldindata.org/london-air-polluti...

Er is geen kolenstook meer in Londen.

Louter Leuter | 31-08-23 | 12:16 | 2

Het gaat alleen over geld, niet over het milieu, het klimaat of gezondheid.

4HoogAantWater | 31-08-23 | 12:28

Wat goed zeg van deze burgers. Deze waanzin stopt alleen met daadkrachtige tegenacties

1977 | 31-08-23 | 12:16 | 1

Deze mensen zijn de helden die onze wereld leefbaar houden.

Malle moer | 31-08-23 | 12:26

Vernieling = Vernieling, de belastingbetaler draait er weer voor op.
Aan de andere kant zou een burgemeester niet naar grootschalige armoede moeten streven. Ik snap het standpunt van links dat meer armoede noodzakelijk is om een gewelddadig derde wereldland te worden. Maar toch, door de armoede in de ene wijk veel eerder dan in de andere wijk in te voeren creëer je natuurlijk een hoop onvrede.

Dandruff | 31-08-23 | 12:13 | 3

Denk dat degene die hier geld "vernielt" de burrie van London is.

Malle moer | 31-08-23 | 12:25

Laat één zo'n camera met plaatsen €1000 kosten, dat zijn 80 automobieldagen niet betalen. Laat het een weekje duren voor deze vervangen is, dan zijn minimaal 12 auto's "gespaard", elke auto meer is pure winst voor de belastingbetaler.

Sneerpoets | 31-08-23 | 13:16

Het gaat niet om geld, het klimaat is onbetaalbaar

huh!? | 31-08-23 | 13:31

Engeland doet dus toch nog mee met klimaatpaus Frenske.
Wat zal dat voor gevolgen hebben voor Nederland.
Khan is net zo'n linkse rakker als de bm van Amsterdam.
Zal ze meekijken?
Hoe leefbaar wordt deze wereld met al die regels, mijns inziens onleefbaar.

Zitvlak | 31-08-23 | 12:12 | 3

Onleefbaar voor de Nederlandse inwoners dat is het doel van de linkse groene kmher,dan ga je vanzelf weg,stem ze weg die idioten.

Coolcalmcollected | 31-08-23 | 12:34

Halsema zit nu te soppen op haar bureau stoel

B_Roekvol | 31-08-23 | 12:45

Wie zei dat ook alweer, hoe meer regels hoe corrupter een overheid?

ChalinaRosa | 31-08-23 | 13:35

Net als altijd.
De Waddeneilanden worden weer eens overgeslagen.

* zich mokkend op een duin terugtrekken doet *

Kapitein Sjaak Mus | 31-08-23 | 12:14

“Noble-cause corruption” moet het woord van het jaar worden

BASinnic | 31-08-23 | 12:10

Khan is een idealist zoals zovelen aan de linkerzijde. De wereld moet zich aanpassen aan zijn ideaal, in plaats van het ideaal aan te passen aan de wereld.

SeingaltUNo | 31-08-23 | 12:08 | 1

Ik denk dat het hier voornamelijk om de centen gaat, het ideaal is het smoesje.

UnderTheDevil | 31-08-23 | 12:25

Zuidoost.
Altijd gedonder, niet alleen in Londen.

Kapitein Sjaak Mus | 31-08-23 | 12:07

Als er geen goede en betaalbare alternatieven zijn kan ik me deze acties goed voorstellen.

lekgoot | 31-08-23 | 12:04

Ik mag dit natuurlijk niet goed keuren.

Elkerlyc | 31-08-23 | 12:03 | 3

Zolang u het maar goedkeurt maakt het mij niet uit of u het goed keurt, minder goed keurt of zelfs geheel verkeerd keurt. Wat mij betreft is iedere keuringsmethode goed.

Rhenium | 31-08-23 | 12:15

@Dezenaamhier | 31-08-23 | 12:18: Nee, ik bedoel de vaardigheid van de keurmeester. Sommigen kunnen goed keuren, anderen veel minder goed, en de beunhazen keuren slecht.

Rhenium | 31-08-23 | 12:30

Alweer Nigel Farage die tot de leiding van de opstand geroepen voelt.

theo-is-dood | 31-08-23 | 12:03

Klimaatdictatuur.

Is dit nog nieuws? | 31-08-23 | 12:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland